Ik heb niets teveel gezegd dus. Veel luisterplezier ermee!
Wauw. Wat een prijs. Veel plezierSkinnyice schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:48:
Voor een prikkie kan ik een setje Shure SE535 Ltd overnemen van iemand, oortjes komen terug van de garantie, dus nog niet gebruikt. Deze upgrade wordt helemaal top! SE215 kan weer lekker in het doosje
* Tomino is jaloers!
Kreeg ze vanmiddag in de bus, inderdaad nog compleet geseald, ik ben dolgelukkig!
Ik zoek een vervangende kabel voor mijn Shure SE215, omdat ie regelmatig stoort. Het is het transparante model, de kleur van de kabel maakt me verder niet uit. Ik heb twee opties gevonden: de originele Shure kabel van 50 euro en een Fiio kabel van 35 euro.
Van de Fiio kabel weet ik dat de plug waarschijnlijk in de weg gaat zitten van mijn telefoonhoes (net iets te breed) en de Shure kabel vind ik eigenlijk te duur en is niet meer leverbaar op de Shure website. Zijn er nog andere opties, liefst rond de 35 euro of goedkoper?
Van de Fiio kabel weet ik dat de plug waarschijnlijk in de weg gaat zitten van mijn telefoonhoes (net iets te breed) en de Shure kabel vind ik eigenlijk te duur en is niet meer leverbaar op de Shure website. Zijn er nog andere opties, liefst rond de 35 euro of goedkoper?
XBL: Sgt Rik NL
Grappig. Ik had hetzelfde. Uiteindelijk de Ultimate Ears 900 (UE900) kabel gekocht via Logitech. Deze is nu discontinued maar nog wel te krijgen via Ebay e.d. Er zijn twee versies, namelijk een met microfoon en eentje zonder.Rik027 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:05:
Ik zoek een vervangende kabel voor mijn Shure SE215, omdat ie regelmatig stoort. Het is het transparante model, de kleur van de kabel maakt me verder niet uit. Ik heb twee opties gevonden: de originele Shure kabel van 50 euro en een Fiio kabel van 35 euro.
Succes! Mocht je er twee kunnen kopen doe ik mee als backup.
Hallo allemaal,
Ik heb laatst besloten om nieuwe in-ears te kopen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Beyerdynamic Byron. De isolatie is erg goed. Toch heb ik een beetje mijn twijfels over de geluidskwaliteit. Hoewel alles heel gedetailleerd klinkt, klinkt het toch wel wat schel en ook een beetje 'thin'.
Heeft iemand anders hier ervaringen met deze in-ears?
Ik heb laatst besloten om nieuwe in-ears te kopen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Beyerdynamic Byron. De isolatie is erg goed. Toch heb ik een beetje mijn twijfels over de geluidskwaliteit. Hoewel alles heel gedetailleerd klinkt, klinkt het toch wel wat schel en ook een beetje 'thin'.
Heeft iemand anders hier ervaringen met deze in-ears?
Nadat voor de tweede keer binnen een jaar mijn superlux HD 381 F zijn gesneuveld, ben ik denk ik toch wel opzoek naar wat anders. ik hoop dat jullie suggesties hebben..
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
De superlux HD381F, kwa geluid vind ik ze echt heel erg goed, hiervoor een aantal van Denon gehad maar de superlux klinken toch beter, terwijl de denon's bijna 4x zo duur waren.
• In-ears of oordopjes?
in-ear.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Het liefst zo neutraal mogelijk, ik hou niet van een overdreven aanwezige bas.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Meestal: Punk, Rock, Metal.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Vooral in het OV, op de fiets, en in lawaaiige ruimten op school.
• Heb je een merkvoorkeur?
Superlux dus, maar ook Onkyo.
• Wat is het budget?
rond de 100 euro.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
iets meer afsluiting van omgevingsgeluid zou wel fijn zijn.
De superlux HD381F, kwa geluid vind ik ze echt heel erg goed, hiervoor een aantal van Denon gehad maar de superlux klinken toch beter, terwijl de denon's bijna 4x zo duur waren.
• In-ears of oordopjes?
in-ear.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Het liefst zo neutraal mogelijk, ik hou niet van een overdreven aanwezige bas.
Meestal: Punk, Rock, Metal.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Vooral in het OV, op de fiets, en in lawaaiige ruimten op school.
Superlux dus, maar ook Onkyo.
• Wat is het budget?
rond de 100 euro.
iets meer afsluiting van omgevingsgeluid zou wel fijn zijn.
Natuurlijk is dit topic daar ook voor! Het handigste is om bij een vraag om advies, eerst een paar dingen te vertellen. Om ons zo te laten weten wat je nu precies zoekt, denk dan aan:
Geen, ik gebruik nu over ear House of Marley Liberate XLBT, en die bevallen goed, alleen kan ik die niet altijd makkelijk mee naar toe nemen als ik geen tas bij me heb.
• In-ears of oordopjes?
In ear.
Neutraal, ivm het ook luisteren van audio boeken ed.
Muziek is een mengelmoes van Dance t/m foute uur ;-)
Vooral onderweg, OV, Vliegtuig (afhankelijk of ik mijn koptelefoon mee kan nemen), dus zullen altijd in mijn zak zitten.
Nee
• Wat is het budget?
60,- tot 80,- (eventueel rekbaar)
Ja, noise cancelling aangezien ik een hekel heb om omgevingsgeluiden te horen als ik een audio boek luister, en deze luister je nu eenmaal niet erg luid). Verder bij voorkeur draadloos, maar dat zal gezien het budget waarschijnlijk niet mogelijk zijn icm. ANC, wat een echte must is.
Verder vind ik het geen probleem om over de grens te bestellen en zal ik zelf ook nog reviews lezen, maar zoek dus een shortlist om naar te kijken welke al een goede basis is.
Geen, ik gebruik nu over ear House of Marley Liberate XLBT, en die bevallen goed, alleen kan ik die niet altijd makkelijk mee naar toe nemen als ik geen tas bij me heb.
• In-ears of oordopjes?
In ear.
Neutraal, ivm het ook luisteren van audio boeken ed.
Muziek is een mengelmoes van Dance t/m foute uur ;-)
Vooral onderweg, OV, Vliegtuig (afhankelijk of ik mijn koptelefoon mee kan nemen), dus zullen altijd in mijn zak zitten.
Nee
• Wat is het budget?
60,- tot 80,- (eventueel rekbaar)
Ja, noise cancelling aangezien ik een hekel heb om omgevingsgeluiden te horen als ik een audio boek luister, en deze luister je nu eenmaal niet erg luid). Verder bij voorkeur draadloos, maar dat zal gezien het budget waarschijnlijk niet mogelijk zijn icm. ANC, wat een echte must is.
Verder vind ik het geen probleem om over de grens te bestellen en zal ik zelf ook nog reviews lezen, maar zoek dus een shortlist om naar te kijken welke al een goede basis is.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Niemand?
In die tussentijd had je zelf ook al eeen shortlist kunnen maken natuurlijk

Als je de pricewatch naast wat makkelijk te vinden lijstjes legt komt deze naar voren pricewatch: Audio-Technica ATH-ANC33iS (Zwart) (het aantal met ANC onder de €100 is al minimaal, vlgns de pricewatch waar ongetwijfeld een aardig aantal obscure merken in ontbreken. Bijv. https://www.amazon.de/dp/B01L8OA2CC?tag=comput0d-21)
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 27-04-2017 01:15 ]
Dat klopt, ik had de ath-anc23 en ath-anc33is beiden inderdaad al vaak langs zien komen. Al lijken de reviews een mix van heel goed tot onder de maat te zijn (zoals altijd met reviews). Verder heb ik inderdaad ook veel op head fi gelezen, maar kom daar vaak oude niet meer leverbare modellen tegen, vandaar de vraag hier.
Ik denk dat ik de anc33is maar gewoon proberen ga.
Ja, van wat ik zo gauw voorbij zag komen waren dat iig de meest neutrale ... (zag ook de Samsung Level U Pro voorbij komen op Rtings waar ook nog een ANC versie van is maar die lijken al minder neutraal; wel draadloos).Sneezzer schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:34:
Dat klopt, ik had de ath-anc23 en ath-anc33is beiden inderdaad al vaak langs zien komen. Al lijken de reviews een mix van heel goed tot onder de maat te zijn (zoals altijd met reviews). Verder heb ik inderdaad ook veel op head fi gelezen, maar kom daar vaak oude niet meer leverbare modellen tegen, vandaar de vraag hier.
Misschien heb ik binnenkort deze pricewatch: Bang & Olufsen BeoPlay H3 ANC (Grijs) (in NL opvallend goedkoper dan om ons heen maar ik moet nog wat miles opmaken die binnenkort vervallen dus gebonden aan een beperkt aanbod dus het worden deze of een draadloze, over-ear, ANC koptelefoon; niet dat de ANC voor mij het belangrijkste aspect is maar ja geen andere keus

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 27-04-2017 17:21 ]
Holy crap, wat een gedoe bij Trinity Audio zeg
Weet niet of ze dat nog teboven gaan komen (extreme vertragingen bij pre-orders/hun Kickstarter -> zonder goede communicatie). Worden refunds aangevraagd, en veel mensen enorm pissed.. Kwam wel een berichtje tussendoor dat er wat privé-narigheid was, maar ze blijven shipping next week roepen, dat gelooft niemand nog
Met wat geluk krijg ik mijn spullen nog, en anders maar claimpje en wat anders halen. Maar wat zonde is dit zeg..te populair geworden in korte tijd gok ik...of gewoon slechte inschattingen.
Gelukkig heb ik nog genoeg luisterspullie

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 09-05-2017 13:08 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hey allemaal, ik ben op zoek naar een nieuw setje oortjes. Ik twijfel eigenlijk om een Sony ZX770BN of de Shure SE215 te halen. Ik heb nu de Shure se112 en de KZ ZS3 ik luister er mee met m'n Fiio m3 en m'n telefoon. Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
Ik weet niet waar je het voor wil gebruiken, maar ik heb de shure se215 voor op de motor. Lekker glad waardoor de helm er mooi overheen schuift, sluit goed af voor omgevingslawaai en door de versterkte kabel komen ze iig een stuk robuuster over dan de gem kabel.
Kortom, ben best tevreden over de shures :-)
Iemand ervaring met deze?:
momentum In-Ear http://nl-nl.sennheiser.com/momentum-headphones-in-ear
[ Voor 9% gewijzigd door Ryan1981 op 10-05-2017 12:41 ]
Hier nog iemand die erg tevreden is met de shure. Ze zijn iets meer werk om in te doen, maar dat weet je denk ik wel als bekende met se112, maar eigenlijk onovertroffen qua comfort en prestatie in die budget range.SamsungDaan schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:11:
Hey allemaal, ik ben op zoek naar een nieuw setje oortjes. Ik twijfel eigenlijk om een Sony ZX770BN of de Shure SE215 te halen. Ik heb nu de Shure se112 en de KZ ZS3 ik luister er mee met m'n Fiio m3 en m'n telefoon. Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dat is zonde. Heb zelf de Trinity delta in ears (inclusief bonus) filter. Erg fijn setje. Toevallig zat ik er gisteren aan te denken of ik ze in de verkoop moet doen of niet omdat ik nu toch een draadloze koptelefoon (AKG Y50BT) heb en de in ears eigenlijk niet meer gebruik.2Dutch schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:07:
Holy crap, wat een gedoe bij Trinity Audio zegWeet niet of ze dat nog teboven gaan komen (extreme vertragingen bij pre-orders/hun Kickstarter -> zonder goede communicatie). Worden refunds aangevraagd, en veel mensen enorm pissed.. Kwam wel een berichtje tussendoor dat er wat privé-narigheid was, maar ze blijven shipping next week roepen, dat gelooft niemand nog
Met wat geluk krijg ik mijn spullen nog, en anders maar claimpje en wat anders halen. Maar wat zonde is dit zeg..te populair geworden in korte tijd gok ik...of gewoon slechte inschattingen.
Zou zonde zijn als een bedrijf wat zulke goede producten weet te produceren over de kop gaat.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heb de oude Delta's gehad en die kreeg ik supersnel verkocht. Heb de nieuwe Delta's, enorm blij mee. En nu dus Air's (Kickstarter), en een Master + Icarus III op de pre-order. Vermoed gewoon te veel werk voor een paar man + tegenslagen met productie(partners). Waarom ze niet open en eerlijk meer (durven te) communiceren? Geen idee.. Juist omdat ze de community eerst zo actief bij betrokken, gun ik ze een goede toekomst verder. We shall seel3art schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:30:
Dat is zonde. Heb zelf de Trinity delta in ears (inclusief bonus) filter. Erg fijn setje. Toevallig zat ik er gisteren aan te denken of ik ze in de verkoop moet doen of niet omdat ik nu toch een draadloze koptelefoon (AKG Y50BT) heb en de in ears eigenlijk niet meer gebruik.
Zou zonde zijn als een bedrijf wat zulke goede producten weet te produceren over de kop gaat.
---
Inmiddels de Phantom Master binnengekregen, en die bevallen me erg goed! Standaard filters die erin gedraaid zaten erin gelaten, nog 11 more to go
[ Voor 21% gewijzigd door 2Dutch op 17-05-2017 10:55 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Hallo!
Ik ben op zoek naar in-ear oortjes met goed geluid, een goede bass en een stevige kabel. Tot nu toe erg fan geweest van de Creative EP-630 maar deze zijn gesneuveld. Hierna de EP-660 besteld maar hierbij meerdere setjes gehad en ook meerdere malen kabelbreuk gehad zelfs met voorzichtige omgang.
Ik ben opzoek naar een goed alternatief! Mijn budget zit aan de 30 euro maar als je echt een aanrader hebt van iets meer hoor ik het ook graag.
Ik ben op zoek naar in-ear oortjes met goed geluid, een goede bass en een stevige kabel. Tot nu toe erg fan geweest van de Creative EP-630 maar deze zijn gesneuveld. Hierna de EP-660 besteld maar hierbij meerdere setjes gehad en ook meerdere malen kabelbreuk gehad zelfs met voorzichtige omgang.
Ik ben opzoek naar een goed alternatief! Mijn budget zit aan de 30 euro maar als je echt een aanrader hebt van iets meer hoor ik het ook graag.
Weet niet of dit wel het goeie topic er voor is maar ik probeer het hier.
Ik heb bluetooth oordoppen en als ik muziek luister via Mixcloud en ik pauzeer de muziek daar en later hervat ik de muziek dan gaat hij over naar Google Play, maar dat moet juist niet. Waar stel ik in dat de muziek gewoon verder moet in het desbetreffende app waar ik de muziek luister? Best wel irritant.
Ik heb bluetooth oordoppen en als ik muziek luister via Mixcloud en ik pauzeer de muziek daar en later hervat ik de muziek dan gaat hij over naar Google Play, maar dat moet juist niet. Waar stel ik in dat de muziek gewoon verder moet in het desbetreffende app waar ik de muziek luister? Best wel irritant.
Hoor je überhaupt nog wel iets van het verkeer op die manier?Miss_80 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:34:
Ik weet niet waar je het voor wil gebruiken, maar ik heb de shure se215 voor op de motor. Lekker glad waardoor de helm er mooi overheen schuift, sluit goed af voor omgevingslawaai en door de versterkte kabel komen ze iig een stuk robuuster over dan de gem kabel.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ja hoor, niet minder dan dat ik in de auto zit met de muziek aan.
Nog niet maar ik heb ze net besteld bij Amazon.de voor 49.99 ;-)Ryan1981 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:40:
Iemand ervaring met deze?:
O dat is een nette prijs!wimpie007 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:15:
[...]
Nog niet maar ik heb ze net besteld bij Amazon.de voor 49.99 ;-)
Voor wie degelijke bluetooth inears zoekt: Nuforce BE6i
http://www.gearbest.com/e...nes/pp_377841.html?wid=21
momenteel flash sale bij Gearbest voor maar 61.41€ ipv minimaal 99€ bij Coolblue !
Heb diverse reviews van gelezen en na Xiaomi sport buds, awei BL 920-980-610 en Meizu Ep51 klaar voor mooiere oortjes.
awei was te korte gebruiksduur rond de 2 a 3 uur, Meizu zag er imo te lomp uit maar wel 4 a 5 uur en de sportbuds van Xiaomi zijn precies twee mi band 1 dat je draagt met wel 6 uur luisterplezier maar niet zo een goed comfort voor mij.
http://www.gearbest.com/e...nes/pp_377841.html?wid=21
momenteel flash sale bij Gearbest voor maar 61.41€ ipv minimaal 99€ bij Coolblue !
Heb diverse reviews van gelezen en na Xiaomi sport buds, awei BL 920-980-610 en Meizu Ep51 klaar voor mooiere oortjes.
awei was te korte gebruiksduur rond de 2 a 3 uur, Meizu zag er imo te lomp uit maar wel 4 a 5 uur en de sportbuds van Xiaomi zijn precies twee mi band 1 dat je draagt met wel 6 uur luisterplezier maar niet zo een goed comfort voor mij.
Verwijderd
ik heb gisteren mijn Fender fxa5 in ears binnen gekregen. kost wat meer maar dan heb je ook wat zeg...... (248 eu) 2-weg gebalanceerde armature array per oortje. kraak helder, zeer comfortabel en verwisselbare kabel. niet geschikt voor 'extreme bassen' maar dat is dan ook niet mijn ding.
https://www.bax-shop.nl/l...r-monitors-metallic-black
(ps. ben hobby geluistechnicus, vandaar een wat minder op smartphone gerichte keuze. ga deze tijdens mixen van bands gebruiken icm een shure iem systeem)
https://www.bax-shop.nl/l...r-monitors-metallic-black
(ps. ben hobby geluistechnicus, vandaar een wat minder op smartphone gerichte keuze. ga deze tijdens mixen van bands gebruiken icm een shure iem systeem)
Ik heb momenteel Brainwavz Blu-200 in-ear bluetooth oordopjes en die bevallen op zich prima.
Wel heb ik echt de wings nodig om te zorgen dat ze niet uit mijn oren glijden tijdens het fietsen. Vanwege datzelfde fietsen heb ik ooit gekozen voor bluetooth oortelefoons, omdat ik telkens met de kabel aan het stuur bleef hangen bij het afstappen.
Ik ben absoluut geen audiofiel, en heb ze vooral voor wat muziek tijdens het fietsen.
Nu heb ik die Brainwavz denk ik een beetje misplaatst, en ik was een beetje aan het rondneuzen op het wereldwijde web en kwam toen deze tegen:
http://www.avancaproducts...im-true-wireless-earbuds/
Ze zijn al wel te koop bij bol.com, maar ik zie nog nergens fatsoenlijke reviews, zelfs om amazon.com staan er geen. Ik zie alleen 2 (wel positieve) reviews op bol.com.
Weet hier iemand wat meer van deze oordoppies? Is het wat?
Wel heb ik echt de wings nodig om te zorgen dat ze niet uit mijn oren glijden tijdens het fietsen. Vanwege datzelfde fietsen heb ik ooit gekozen voor bluetooth oortelefoons, omdat ik telkens met de kabel aan het stuur bleef hangen bij het afstappen.
Ik ben absoluut geen audiofiel, en heb ze vooral voor wat muziek tijdens het fietsen.
Nu heb ik die Brainwavz denk ik een beetje misplaatst, en ik was een beetje aan het rondneuzen op het wereldwijde web en kwam toen deze tegen:
http://www.avancaproducts...im-true-wireless-earbuds/
Ze zijn al wel te koop bij bol.com, maar ik zie nog nergens fatsoenlijke reviews, zelfs om amazon.com staan er geen. Ik zie alleen 2 (wel positieve) reviews op bol.com.
Weet hier iemand wat meer van deze oordoppies? Is het wat?
Goede avond 
Ik heb een topic geopend om info te krijgen voor nieuwe oordopjes. Daarin heb ik link naar deze topic gekregen dus dacht misschien is het beter om hier te vragen.
Ik moet nieuwe oordopjes ( in-ears ) hebben omdat oordopjes die bij gekochte mp4 niet zo goed zijn en mijn oordopjes van Samsung aan einde zijn gekomen.
Oordopjes moeten best goede Bass hebben, luister voornamelijk Hardcore en Hardstyle op werk. Max bedrag ervoor die ik in gedachten heb is rond 30 a 35 euro.
mp4 die ik gebruik is: pricewatch: Philips GoGear Vibe 4GB Blauw
Oordopjes die ik zelf heb gevonden:
-pricewatch: Philips SHE8000 (Zwart)
- pricewatch: Philips SHQ2400 (Geel, Wit)
Sennheiser is mij ook aangeraden en daarbij zit ik aan volgende te denken:
- pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)
Koptelefoon valt al af omdat ik het irritant vind tijdens het werk. Heb inmiddels koptelefoon van Sennheiser geprobeerd maar vind het irritant.
Alvast bedankt
Ik heb een topic geopend om info te krijgen voor nieuwe oordopjes. Daarin heb ik link naar deze topic gekregen dus dacht misschien is het beter om hier te vragen.
Ik moet nieuwe oordopjes ( in-ears ) hebben omdat oordopjes die bij gekochte mp4 niet zo goed zijn en mijn oordopjes van Samsung aan einde zijn gekomen.
Oordopjes moeten best goede Bass hebben, luister voornamelijk Hardcore en Hardstyle op werk. Max bedrag ervoor die ik in gedachten heb is rond 30 a 35 euro.
mp4 die ik gebruik is: pricewatch: Philips GoGear Vibe 4GB Blauw
Oordopjes die ik zelf heb gevonden:
-pricewatch: Philips SHE8000 (Zwart)
- pricewatch: Philips SHQ2400 (Geel, Wit)
Sennheiser is mij ook aangeraden en daarbij zit ik aan volgende te denken:
- pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)
Koptelefoon valt al af omdat ik het irritant vind tijdens het werk. Heb inmiddels koptelefoon van Sennheiser geprobeerd maar vind het irritant.
Alvast bedankt
Sinds kort senfer 4in1 gekocht op Aliexpress maar wtf serieus wat klinken die dingen goed ik heb oordopjes van 100 gehad van 100 Euro die echt minder klonken. Bouwkwaliteit is erg goed plus mmcx connector
Nu KZ zs5 besteld ben benieuwd
Die ook in bestelling staan, en ook de zst. Van mijn se215`s was de chinakabel na een jaartje kapot en de vervangende chinakabel klikt niet goed aan de buds waardoor ik ze binnen 5 min zou verliezen. Gelukkig had ik nog een paar ate`s als backup en nu ik ze een paar dagen weer in gebruik heb begin ik ze hoe langer hoe meer te waarderen, helemaal omdat ze $7 waren
Trouwens ook wat Comply T400 tips bij besteld bij de nieuwe KZ`s, zou een hoorbaar verschil maken ten opzichte van de standaard tips.
[ Voor 7% gewijzigd door Chiel op 05-07-2017 22:57 ]
Haha ik had ook se215 maar wat een verschrikkelijk geluid hadden die bas was echt luid weinig punch in. Senfer vind ik echt veel beter klinken en dat voor een 4de van de prijs lol
Hoi Allemaal,
Long time lurker op dit forum, maar nu toch eens wat vragen over nieuwe In ears.
Ik heb al online zitten rondkijken en ik zie tegenwoordig wat merken die In-Ears hebben die je op verschillende standen kan zetten(Bose/Sennheiser).Dus bijvoorbeeld een stand voor Geluidsdicht, een voor Omgevingsgeluid, etc. Nu lijkt dit mij wil interessant maar heb geen idee of het echt wat is.
Bose In-Ears (5 jaar oud) & Apple Earphones
• In-ears of oordopjes?
In-Ear
Vrij neutraal maar vind een stevige bass niet erg.
House/Techno maar ook veel Folk/Indie/Classics.
OV, Werk, Thuis, Hardlopen. (Ik gebruik mijn huidige minimaal een 5 uur per dag)
Niet perse, sta open voor alles.
• Wat is het budget?
Rond de 300 Euro. Minder is natuurlijk altijd leuk.
Het liefst met microfoon omdat ik ze ook vaak gebruik om te bellen.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen
Thanks!
Long time lurker op dit forum, maar nu toch eens wat vragen over nieuwe In ears.
Ik heb al online zitten rondkijken en ik zie tegenwoordig wat merken die In-Ears hebben die je op verschillende standen kan zetten(Bose/Sennheiser).Dus bijvoorbeeld een stand voor Geluidsdicht, een voor Omgevingsgeluid, etc. Nu lijkt dit mij wil interessant maar heb geen idee of het echt wat is.
Bose In-Ears (5 jaar oud) & Apple Earphones
• In-ears of oordopjes?
In-Ear
Vrij neutraal maar vind een stevige bass niet erg.
House/Techno maar ook veel Folk/Indie/Classics.
OV, Werk, Thuis, Hardlopen. (Ik gebruik mijn huidige minimaal een 5 uur per dag)
Niet perse, sta open voor alles.
• Wat is het budget?
Rond de 300 Euro. Minder is natuurlijk altijd leuk.
Het liefst met microfoon omdat ik ze ook vaak gebruik om te bellen.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen
Thanks!
@Wizard91, ik vond persoonlijk de VSonic GR07 altijd wel redelijk neutraal klinken, maar toch wel met een aardige bas. Voor degene die graag iets meer bas hebben, is er ook een GR07 bass edition, overigens. Niet te overdreven, maar wel goed detail. Geen microfoon, alleen.
Ik heb nu een Etymotic HF5, en die is ook behoorlijk neutraal. Wellicht wat lichter in de bass dan de GR07, alhoewel het niet veel zal zijn, denk ik. Kan helaas niet direct vergelijken, dus neem dat vergelijk met een korreltje zout. De HF5 is er ook in versies met microfoon, de HF2 en HF3, waarbij de HF3 bedoeld is voor Apple dingen, en de HF2 voor normale telefoons.
Beiden kan je ook met de kabel over je oren dragen, is een stuk fijner met (hard)lopen, want dat geeft een stuk minder kabelgeruis. De HF5 komt overigens ook met een shirt-clip voor de kabel.
De HF5 isoleert heel goed, de GR07 wat minder. Dat kan fijn zijn voor OV, maar wat minder fijn voor thuis en werk, of voor hardlopen.
Je kan eventueel ook eens bladeren op the headphonelist, daar zijn een hele boel in-ears gereviewed.
Ik heb nu een Etymotic HF5, en die is ook behoorlijk neutraal. Wellicht wat lichter in de bass dan de GR07, alhoewel het niet veel zal zijn, denk ik. Kan helaas niet direct vergelijken, dus neem dat vergelijk met een korreltje zout. De HF5 is er ook in versies met microfoon, de HF2 en HF3, waarbij de HF3 bedoeld is voor Apple dingen, en de HF2 voor normale telefoons.
Beiden kan je ook met de kabel over je oren dragen, is een stuk fijner met (hard)lopen, want dat geeft een stuk minder kabelgeruis. De HF5 komt overigens ook met een shirt-clip voor de kabel.
De HF5 isoleert heel goed, de GR07 wat minder. Dat kan fijn zijn voor OV, maar wat minder fijn voor thuis en werk, of voor hardlopen.
Je kan eventueel ook eens bladeren op the headphonelist, daar zijn een hele boel in-ears gereviewed.
Ik denk als je van gemiddelde iem zoals Bose naar Etymotic en best wel grote stap is, helemaal omdat Bose dyanmic driver heeft en Etymotic balanced armature heeft aardig verschil.
Overigs vind ik geluid van Etymotic heerlijk om lang naar te luisteren en die isolatie veel beter dan noise canceling
Overigs vind ik geluid van Etymotic heerlijk om lang naar te luisteren en die isolatie veel beter dan noise canceling
[ Voor 25% gewijzigd door Amdwarrior op 06-07-2017 07:43 ]
De GR07 heeft ook een dynamic driver, daarom klinkt die ook wel lekker, maar toch hebben ze de GR07 neutraal weten te houden.
Bose en Sennheiser heb ik al in jaren niet meer naar geluisterd, ik weet alleen dat de overgang van een CX300II naar een GR07 echt een hele vooruitgang was in detail dat hoorbaar was.
Bose en Sennheiser heb ik al in jaren niet meer naar geluisterd, ik weet alleen dat de overgang van een CX300II naar een GR07 echt een hele vooruitgang was in detail dat hoorbaar was.
CX300II haha die kocht ik vroeger altijd bij mijn Blokker MP3 speler laats nog gehoord maar pppfff leuk voor trance
Cheers!
Ga zeker Etymotic even opzoeken en vergelijken. Jammer van die microfoon, maar is ook niet echt noodzakelijk. Zag ook nog Bang & Olufson hangen in de locale audio zaak, maar dat is volgens mij ook meer naam dan kwaliteit tegenwoordig.
Ga zeker Etymotic even opzoeken en vergelijken. Jammer van die microfoon, maar is ook niet echt noodzakelijk. Zag ook nog Bang & Olufson hangen in de locale audio zaak, maar dat is volgens mij ook meer naam dan kwaliteit tegenwoordig.
Ik gebruik mijn KZ ZS5's nu elke dag en ze bevallen me zo goed dat ik mijn Chi-fi zoektocht min of meer gestaakt heb. Ze gaan goed samen met Comply foams en als tip: je kunt makkelijk de memory wire verwijderen voor betere comfort.Amdwarrior schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:47:
Sinds kort senfer 4in1 gekocht op Aliexpress maar wtf serieus wat klinken die dingen goed ik heb oordopjes van 100 gehad van 100 Euro die echt minder klonken. Bouwkwaliteit is erg goed plus mmcx connector
ik heb ze ook besteld zijn ze echt zo goed?Sylmaron schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:27:
[...]
Ik gebruik mijn KZ ZS5's nu elke dag en ze bevallen me zo goed dat ik mijn Chi-fi zoektocht min of meer gestaakt heb. Ze gaan goed samen met Comply foams en als tip: je kunt makkelijk de memory wire verwijderen voor betere comfort.
Hummel sender mmcx connector wat slapjes voor rest best indrukwekkend voor die prijs
Ik vind ze indrukwekkend, zeker gezien hun lage prijs. De soundstage is weids en hij klinkt gedetailleerd zonder klinisch te klinken. Ik gebruik ze dagelijks icm. Comply foams.Amdwarrior schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:22:
[...]
ik heb ze ook besteld zijn ze echt zo goed?
Hummel sender mmcx connector wat slapjes voor rest best indrukwekkend voor die prijs
Nog even een tip. Let erop dat de connectors goed op de ZS5 aangesloten worden. Een van de kanten is boller dan de andere kant maar dat is niet direct opvallend als je het niet direct ziet.
[ Voor 18% gewijzigd door Sylmaron op 10-07-2017 14:39 ]
JaAmdwarrior schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:22:
[...]
ik heb ze ook besteld zijn ze echt zo goed?
Ik heb ze vandaag binnen gekregen en ik heb ze alleen nog maar even met de standaard tips geprobeerd. De Comply tips zijn nog onderweg.
Geluisterd met meegeleverde zilverkabel op clip+
Als de se215`s het geluid zouden geven van de zs5`s had ik gedacht:"Wow, netjes hoor, en dat voor nog geen 100 euro, een koopje!". Maar de zs5`s kosten dus iets van 25~30 euro
Ze klinken erg beheerst, ruimtelijk, gedetailleerd en loepzuiver. Stuk beter nog dan de 215`s.
Eerste impressie:
Sylmaron schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:50:
[...]
De soundstage is weids en hij klinkt gedetailleerd zonder klinisch te klinken. Ik gebruik ze dagelijks icm. Comply foams.
Hoe klinkt het hoog in deze dingen? Ik kan niet zo goed tegen super scherpe hoge tonen dus dat is een beetje een dingetje bij het aanschaffen van IEMs.Chiel schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:18:
[...]
Ze klinken erg beheerst, ruimtelijk, gedetailleerd en loepzuiver. Stuk beter nog dan de 215`s.
Fris, niet scherp. Geen overmatig ge-tsss tsss zodat je de EQ zou moeten bijstellen.Tigerblood schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:09:
[...]
[...]
Hoe klinkt het hoog in deze dingen? Ik kan niet zo goed tegen super scherpe hoge tonen dus dat is een beetje een dingetje bij het aanschaffen van IEMs.
[ Voor 61% gewijzigd door Chiel op 13-07-2017 15:27 ]
Klopt, ik zou het wel als een helder klinkende IEM willen typeren, maar niet als scherp klinkend. Hij klinkt vooral gedetailleerd en heel ruimtelijk. Ik ervaar ook geen sibilance (slissende klanken in de stemmen) die je bij andere IEMS nog wel eens vindt.Chiel schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:26:
[...]
Fris, niet scherp. Geen overmatig ge-tsss tsss zodat je de EQ zou moeten bijstellen.
Wie ze toch nog wat te scherp vinden klinken kan er Comply foams op zetten. Bij veel IEMs maken deze de klank te dof vind ik, maar bij de ZS5 klinken ze alsof ze er voor gemaakt zijn.
Ik heb ze nu ook binnen wel in het lelijke export verpakking maar goed . Maar damm wat een sound bas is echt goed voor 25 Euro heb je:Chiel schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:18:
[...]
Ja![]()
Ik heb ze vandaag binnen gekregen en ik heb ze alleen nog maar even met de standaard tips geprobeerd. De Comply tips zijn nog onderweg.
Geluisterd met meegeleverde zilverkabel op clip+
Als de se215`s het geluid zouden geven van de zs5`s had ik gedacht:"Wow, netjes hoor, en dat voor nog geen 100 euro, een koopje!". Maar de zs5`s kosten dus iets van 25~30 euro![]()
Eerste impressie:
Sennheiser CX 300-II Precision
Apple EarPods
Die kunnen nooit tippen aan Zs5 weet ik uit ervaring ik denk dat ik die bluetooth kabel ook maar bij bestel
Mooi dat ze zo goed bevallen. Ik heb een tweede set besteld als backup (blauw). Je mist niet veel qua verpakking. Ik heb wel de luxe editie gehad maar het komt eigenlijk op neer dat je wat meer silicone tips krijgt. Mij maakte het niet zoveel uit, uiteindelijk gaat het om het geluid en dat zit meer dan goed bij deze IEMs.Amdwarrior schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:12:
[...]
Ik heb ze nu ook binnen wel in het lelijke export verpakking maar goed . Maar damm wat een sound bas is echt goed voor 25 Euro heb je:
Sennheiser CX 300-II Precision
Apple EarPods
Die kunnen nooit tippen aan Zs5 weet ik uit ervaring ik denk dat ik die bluetooth kabel ook maar bij bestel
Ik zie iedereen hier helemaal tekeer gaan op die ZS5's dus dacht kan mij het schelen. Gebruik nu de SE535 dus ik verwacht niet dat ik die ga vervangen, maar voor die paar euro wil ik mijn nieuwsgierigheid wel even de kost geven
Post uit maart 2017, maar niet echt een antwoord op gekomen. Ook ik zit met dezelfde vraag. Tijdje geleden al gevraagd in dit topic naar dopjes met remote. Genoeg opties en een merk als RHA staat dan ook op de short list. Alleen weer alleen Apple Compatible remote. Iemand nog tips voor goede dopjes (150 - 200 euro) met een remote die volle op Android werkt? Ik heb nu OnePlus Bullets V2 en de volledige bediening is toch wel erg fijn ten opzichte van alleen pauze en volgend nummer.Corpii schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:11:
...alleen lees ik dat de remote Apple specifiek is en de volume knoppen niet op Android werken. Is dat nog steeds het geval?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik ben benieuwd naar wat je ervaring zal zijnSkinnyice schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:56:
Ik zie iedereen hier helemaal tekeer gaan op die ZS5's dus dacht kan mij het schelen. Gebruik nu de SE535 dus ik verwacht niet dat ik die ga vervangen, maar voor die paar euro wil ik mijn nieuwsgierigheid wel even de kost geven
Inmiddels de ZST ook binnen, die klinken leuk, tikje scherp, maar ach, $15, prima backups.
OK, ben nu ook wel erg benieuwd naar de ZS5. Waar hebben jullie hem gekocht en hoe lang duurde de verzending?
Zijn er van die ZS5's ook nepperds in omloop? Is dat bekend? Want de prijzen verschillen toch redelijk wat: van 25 tot 39 dollar (incl. microfoon).
Zag dat Banggood ze ook had en altijd goede ervaringen met hun gehad. Ze zijn ook nog eens in de aanbieding: https://www.banggood.com/...able-Cable-p-1152961.html
Met coupon DONCU7 gaat er ook 7% extra af.
Met coupon DONCU7 gaat er ook 7% extra af.
Ze zijn net uit, ik denk niet dat er nu al nepperds in omloop zijn. Van Gearbest weet ik dat ze altijd authentieke IEMS versturen.barrymossel schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:14:
Zijn er van die ZS5's ook nepperds in omloop? Is dat bekend? Want de prijzen verschillen toch redelijk wat: van 25 tot 39 dollar (incl. microfoon).
Waiting for pick up 2017-07-06 07:35:19 [GMT+8]Tigerblood schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:23:
OK, ben nu ook wel erg benieuwd naar de ZS5. Waar hebben jullie hem gekocht en hoe lang duurde de verzending?
Delivered 2017-07-13 14:44:00 [GMT+1]
https://www.aliexpress.com/store/1358152
Hallo welke tips kopen jullie altijd op aliexpress ik gebruik nu Sony hybrid tips die werken op mijn Ath e70 echt geweldig maar ik wil even voorraad hebben nu kan ik ze bij Bol.com kopen maar dat zijn verschillende maten en redelijk duur.
Gebruik nu 2 weken de Philips SHB5250, moet zeggen best goed geluid voor 35 euro en draadloos 
[ Voor 26% gewijzigd door Albert020 op 23-07-2017 16:03 ]
Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom zelf uit op de KZ (Starline) eartips en Comply foams. Voordeel van de KZ tips is dat ze zeer goedkoop zijn.Amdwarrior schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:02:
Hallo welke tips kopen jullie altijd op aliexpress ik gebruik nu Sony hybrid tips die werken op mijn Ath e70 echt geweldig maar ik wil even voorraad hebben nu kan ik ze bij Bol.com kopen maar dat zijn verschillende maten en redelijk duur.
In mijn Etymotic tijd gebruikte ik de bijgeleverde tri-flangle tips maar die kan ik nu niet meer verdragen. Vreemd hoe dat soms door de tijd verandert.
[ Voor 13% gewijzigd door Sylmaron op 23-07-2017 16:52 ]
Heb de ZS5's net binnen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ze behoorlijk oncomfortabel zitten, alsof ik me oren constant moet aanspannen.
De kwaliteit van het geluid is echter gewoon prima, voor zo'n prijs hebben ze aardig goed hun best gedaan.
Ik hou het denk toch lekker bij m'n SE535's, eens zien of ik m'n zuster blij kan maken met een paar oortjes.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ze behoorlijk oncomfortabel zitten, alsof ik me oren constant moet aanspannen.
De kwaliteit van het geluid is echter gewoon prima, voor zo'n prijs hebben ze aardig goed hun best gedaan.
Ik hou het denk toch lekker bij m'n SE535's, eens zien of ik m'n zuster blij kan maken met een paar oortjes.
Als je ze als oncomfortabel ervaart kan dat goed met de memory wire te maken hebben die bij de connectors in de kabel zit. Deze trek je er met weinig moeite zo los en uit de connectors waarna de IEM veel comfortabeler zal zitten (tip van Headfi, zelf ook gedaan).Skinnyice schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:14:
Heb de ZS5's net binnen.
Thx ik heb inmiddels zoveel tips door KZ en bij mijn Sony Xba h3 kreeg ik aardig wat tips mee. Ik ga denk voor tri flangle tips die gaan lekker diep in oren ik heb even Sony hybrid net getest maar die zaten zo verschrikkelijk vast dat ze los schoten en in me oren bleven hangenSylmaron schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:46:
[...]
Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom zelf uit op de KZ (Starline) eartips en Comply foams. Voordeel van de KZ tips is dat ze zeer goedkoop zijn.
In mijn Etymotic tijd gebruikte ik de bijgeleverde tri-flangle tips maar die kan ik nu niet meer verdragen. Vreemd hoe dat soms door de tijd verandert.
Wil die Sony hybrids nog wel eens proberen (welke seller had jij gebruikt?), maar tot nu toe gebruik ik het meeste comply tips en nog een voorraadje crystalline audio foam tips. Comply blijft toch het beste imho, maar goede hybrids zijn weer een beetje relaxter dan steeds voorzichtig die foamdoppen indrukken/uit laten vouwen...en foam wordt snel vies en slijt best hard...Amdwarrior schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:02:
Ik gebruik die met foam ? Je hebt ook siliconen tips van Sony die zitten ook goed morgen effe testen in de bus hoe goed die isoleren.
Ik kreeg ze bij mijn Sony XBA H3.
Ik kreeg ze bij mijn Sony XBA H3.
Hey ik ben opzoek naar nieuwe earphones en zit te twijfelen tussen de Sony mdr-ex650ap en de Xiaomi HD Pro. Beide zijn ze rond de 50€.
Wat is de betere koop ?
Wat is de betere koop ?
Is het nog nodig om andere kabel aan te schaffen? https://www.reddit.com/r/..._wants_to_get_the_kz_zs5/Amdwarrior schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:41:
Kz zs5 als je toch uit China haalt
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Geen ideeA1AD schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:28:
[...]
Is het nog nodig om andere kabel aan te schaffen? https://www.reddit.com/r/..._wants_to_get_the_kz_zs5/
voor betere geluidskwaliteit niet of je koopt de bluetooth kabel als je draadloos wilt
Pardon?LockeJohn schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 04:30:
Hey ik ben opzoek naar nieuwe earphones en zit te twijfelen tussen de Sony mdr-ex650ap en de Xiaomi HD Pro. Beide zijn ze rond de 50€.
Wat is de betere koop ?
Heb ze zelf, heerlijke dopjes. Weet niet hoe ze verhouden met de Sony.
Erg irritant als dat gebeurt inderdaad. Vandaar dat ik T200 foams op mijn ZS5 gedaan heb. Foams wil je helemaal niet vast in je oren hebben. Dan maar wat meer moeite om ze er op te krijgen.Amdwarrior schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:22:
[...]
Thx ik heb inmiddels zoveel tips door KZ en bij mijn Sony Xba h3 kreeg ik aardig wat tips mee. Ik ga denk voor tri flangle tips die gaan lekker diep in oren ik heb even Sony hybrid net getest maar die zaten zo verschrikkelijk vast dat ze los schoten en in me oren bleven hangen
Spinfits had ik ook nog niet genoemd. Ze zijn erg prijzig maar werken wel lekker, je krijgt een goede seal ermee. Maar momenteel zit ik helemaal op de Comply foams.
Spinfit is stuk goedkoper moet je ze niet bij
hdphns.com bestellen 25 voor 1 paar
Spinfit gebruik ik op mijn XBA H3 om bas wat rustiger maken met die van Sony wordt bas best wel zwaar
hdphns.com bestellen 25 voor 1 paar
Spinfit gebruik ik op mijn XBA H3 om bas wat rustiger maken met die van Sony wordt bas best wel zwaar
Ja klopt en kan ze nog iets goedkoper krijgen uit China alleen verzendtijd is dan behoorlijk lang. 42€ is de nu kopen prijs in NL webshops.Sibrand schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:46:
[...]
Pardon?
Heb ze zelf, heerlijke dopjes. Weet niet hoe ze verhouden met de Sony.
Vroeg me af hoe die dan is ivm de sony
Hier ook de KZ ZS5 binnen via Banggood. 19e besteld, 20e verzonden, precies een week later bezorgd door PostNL. Wel Priority Direct Mail als verzendmethode gekozen.
Eerste indruk. Ik heb hiervoor twee andere in-ears van KZ gehad (ED10 en HDS1) en deze bevallen out of the box veruit het beste. Het is even wennen qua fit omdat je met die memory wire vanachter je oor moet komen. Ook is de cable noise zeer aanwezig bij de ZS5. Misschien toch maar dat memory wire eraf proberen te slopen. Had eerst de stock tips gebruikt maar ze blijven een stuk beter zitten met Comply(-achtige) foam tips.
Het geluid. Goed detail, mooi laag, duidelijke highs maar niet vermoeiend. Wat ik wel een beetje mis tot nu toe is mids. Misschien dat deze na een tijdje inspelen wat meer los komen, maar nu lijkt het beetje een V-curve qua geluid. Genoeg laag en hoog maar midden blijft wat achter.
Eerste indruk. Ik heb hiervoor twee andere in-ears van KZ gehad (ED10 en HDS1) en deze bevallen out of the box veruit het beste. Het is even wennen qua fit omdat je met die memory wire vanachter je oor moet komen. Ook is de cable noise zeer aanwezig bij de ZS5. Misschien toch maar dat memory wire eraf proberen te slopen. Had eerst de stock tips gebruikt maar ze blijven een stuk beter zitten met Comply(-achtige) foam tips.
Het geluid. Goed detail, mooi laag, duidelijke highs maar niet vermoeiend. Wat ik wel een beetje mis tot nu toe is mids. Misschien dat deze na een tijdje inspelen wat meer los komen, maar nu lijkt het beetje een V-curve qua geluid. Genoeg laag en hoog maar midden blijft wat achter.
[ Voor 18% gewijzigd door Tigerblood op 27-07-2017 15:07 ]
Ik kan je zeker aanraden om de memory wire er uit te halen. Zeer simpele procedure waardoor je niet alleen beter comfort krijgt, maar ook een betere seal en cable noise geen issue meer is.Tigerblood schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:04:
Hier ook de KZ ZS5 binnen via Banggood. 19e besteld, 20e verzonden, precies een week later bezorgd door PostNL. Wel Priority Direct Mail als verzendmethode gekozen.
Na tijdje luisteren valt me klein beetje op dat bas soms wat dunnetjes klinkt(niet heel groot nadeel zeker niet voor die prijs)ik zit even voor de lol verschillende oordopjes te testen op mijn usb dac(Schitt Fula 2)maar waar paar jaar geleden Xiaomi pistons bang for je buck waren heeft KZ dat nu overgenomen.
Hoe heb jij dit gedaan? Niet zo'n zin om die connectors te mollen bij het verwijderen van de memory wire.Sylmaron schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:55:
[...]
Ik kan je zeker aanraden om de memory wire er uit te halen. Zeer simpele procedure waardoor je niet alleen beter comfort krijgt, maar ook een betere seal en cable noise geen issue meer is.
Er is trouwens ook een Bluetooth kabel beschikbaar voor de ZS5. Heb hem net besteld. Voor die paar centen wel het proberen waard.
Je kunt als je de draad wat buigt zie je onder de wrapping vrij snel waar de memory wire eindigt. Met een tangetje, schaartje of gewoon je nagel maak je daar een gaatje in de wrapping en trek je de wire los van de kabel tot bij de connector. Dan met een tangetje voorzichtig bij de connectors de memory wire lostrekken en de rest van de wrappings afknippen en verwijderen.Tigerblood schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:10:
[...]
Hoe heb jij dit gedaan? Niet zo'n zin om die connectors te mollen bij het verwijderen van de memory wire.
Er is trouwens ook een Bluetooth kabel beschikbaar voor de ZS5. Heb hem net besteld. Voor die paar centen wel het proberen waard.
Ik heb zelf niet een ervaring met de bluetooth kabel. Succes!
Zojuist ook maar die KZ ZS5's besteld, terwijl ik vooralsnog helemaal niet kapot bent van de KZ ATE's qua fit. Ik heb erg getwijfeld over de Senfer 4in1's, maar daar las ik dat ze slecht het geluid isoleren en aangezien ik ze vooral op de fiets gebruik wil ik zoveel mogelijk geluid (van wind) buiten sluiten (jaaaaa, super gevaarlijk).
Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt...
Ook de bluetooth kabel erbij besteld. Voor dat geld kan het nooit een miskoop zijn. Maar ik ben wel bang dat de afstandbediening zeer irritant gaat zijn in m'n gezicht. Iemand daar ervaring mee?
Ook de bluetooth kabel erbij besteld. Voor dat geld kan het nooit een miskoop zijn. Maar ik ben wel bang dat de afstandbediening zeer irritant gaat zijn in m'n gezicht. Iemand daar ervaring mee?
Senfers kan ik uit eigen ervaring afraden, de constructie is niet stevig en op den duur raakt er vaak een onderdeel los.barrymossel schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:03:
Zojuist ook maar die KZ ZS5's besteld, terwijl ik vooralsnog helemaal niet kapot bent van de KZ ATE's qua fit. Ik heb erg getwijfeld over de Senfer 4in1's, maar daar las ik dat ze slecht het geluid isoleren en aangezien ik ze vooral op de fiets gebruik wil ik zoveel mogelijk geluid (van wind) buiten sluiten (jaaaaa, super gevaarlijk).
De ZS5's zitten een stuk beter dan de Ate's naar mijn mening. Geluid is ook een stuk beter. Met de bluetooth kabel heb ik geen ervaring helaas.
Mmcx connector zit bij mij al losjes aan 1 kant bij Senfer 4 1 beter gebruiken ze Audio technica connector
Verwijderd
Ik wil nieuwe, goede en degelijke in-ears aanschaffen en ben bereid daar tot 100 euro voor te betalen. Nu stuitte ik zelf op Beats Urbeats in-ears (99,-) en de Apple In-ears (88,-). Op zoek naar in-ears met een fatsoenlijk plugin en ok geluid. Ik wil geen bluetooth, voornamelijk voor ov-gebruik op iPhone.
Ik gebruikte voorheen altijd de welkbekende witte Samsung EHS64 in-ears, geluid vond ik altijd meer dan prima, slijtte makkelijk 5 paar per jaar, vanwege goedkope bulkprijs altijd groot ingeslagen, maar wil nu toch wat anders. Iemand een goed alternatief? Bouwkwaliteit is hierbij wel belangrijk en compatible met Apple.
Ik gebruikte voorheen altijd de welkbekende witte Samsung EHS64 in-ears, geluid vond ik altijd meer dan prima, slijtte makkelijk 5 paar per jaar, vanwege goedkope bulkprijs altijd groot ingeslagen, maar wil nu toch wat anders. Iemand een goed alternatief? Bouwkwaliteit is hierbij wel belangrijk en compatible met Apple.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2017 02:06 ]
Hoe bevallen de Comply T400 tips? Passen ze goed op de zs5?Chiel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:52:
[...]
Die ook in bestelling staan, en ook de zst. Van mijn se215`s was de chinakabel na een jaartje kapot en de vervangende chinakabel klikt niet goed aan de buds waardoor ik ze binnen 5 min zou verliezen. Gelukkig had ik nog een paar ate`s als backup en nu ik ze een paar dagen weer in gebruik heb begin ik ze hoe langer hoe meer te waarderen, helemaal omdat ze $7 warenDus eerst maar eens 2 paar nieuwere types KZ proberen, vervangende kabel voor de se215`s kan altijd nog. Als ik de reviews moet geloven zouden de zs5 de se215 op alle fronten makkelijk moeten overklassen voor nog geen derde van de prijs. Nou verwacht ik geen wonderen voor dat geld, maar ik ben wel benieuwd
Trouwens ook wat Comply T400 tips bij besteld bij de nieuwe KZ`s, zou een hoorbaar verschil maken ten opzichte van de standaard tips.
En heb je toevallig een link naar waar je ze vandaan hebt?
Shure SE215, no-brainer.Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:51:
Ik wil nieuwe, goede en degelijke in-ears aanschaffen en ben bereid daar tot 100 euro voor te betalen. Nu stuitte ik zelf op Beats Urbeats in-ears (99,-) en de Apple In-ears (88,-). Op zoek naar in-ears met een fatsoenlijk plugin en ok geluid. Ik wil geen bluetooth, voornamelijk voor ov-gebruik op iPhone.
Op Marktplaats zie ik genoeg mensen die ze in seal aanbieden voor 50/60 euro. Vriend van me heeft op die manier een setje weten te scoren voor 50 euro. Bij webshops zijn ze 90 uit mijn hoofd.
Kijk uit met nepperds!Skinnyice schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:02:
[...]
Shure SE215, no-brainer.
Op Marktplaats zie ik genoeg mensen die ze in seal aanbieden voor 50/60 euro. Vriend van me heeft op die manier een setje weten te scoren voor 50 euro. Bij webshops zijn ze 90 uit mijn hoofd.
Ik zou je de RHA MA750 aanraden en als je de afstandbediening en microfoon wil de 'i' versieVerwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:51:
Hier besteld. Passen goed op de zs5. Sluiten prima af waardoor de lage tonen goed doorkomen en ze zitten beter dan de standaard dopjes, hogere kwaliteit en ook beter materiaal dan merkloze tips al zijn ze wel een stukje prijziger.PatrickPR schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:56:
[...]
Hoe bevallen de Comply T400 tips? Passen ze goed op de zs5?
En heb je toevallig een link naar waar je ze vandaan hebt?
Dank voor de reactie. Jammer dat de zs5 zelf op Aliexpress ongeveer een tientje duurder is dan bij gearbest en banggood. Zit er nog verschil in? Zie wel dat je bij Aliexpress bij de KZ official store kunt kopen.Chiel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:21:
[...]
Hier besteld. Passen goed op de zs5. Sluiten prima af waardoor de lage tonen goed doorkomen en ze zitten beter dan de standaard dopjes, hogere kwaliteit en ook beter materiaal dan merkloze tips al zijn ze wel een stukje prijziger.
Waarom jammer?PatrickPR schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:49:
[...]
Dank voor de reactie. Jammer dat de zs5 zelf op Aliexpress ongeveer een tientje duurder is dan bij gearbest en banggood. Zit er nog verschil in? Zie wel dat je bij Aliexpress bij de KZ official store kunt kopen.
Maar zelf heb ik ze bij Banggood besteld. Waarschijnlijk geen nep, dus dan is een lagere prijs toch wel prettig
Jammer in de zin dat de Comply T400 foam tips waar Chiel naar verwijst wel bij Aliexpress verkrijgbaar zijn, maar niet bij Banggood en Gearbest. Wilde het graag bij dezelfde webshop bestellen, maar kan het uiteraard ook apart doen.barrymossel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:22:
[...]
Waarom jammer?
Maar zelf heb ik ze bij Banggood besteld. Waarschijnlijk geen nep, dus dan is een lagere prijs toch wel prettig
Ja, doorgaans toch geen verzendkosten.PatrickPR schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:51:
[...]
Jammer in de zin dat de Comply T400 foam tips waar Chiel naar verwijst wel bij Aliexpress verkrijgbaar zijn, maar niet bij Banggood en Gearbest. Wilde het graag bij dezelfde webshop bestellen, maar kan het uiteraard ook apart doen.
Ik heb een vraagje inzake de Skullcandy Method.
Ik heb deze draadloze headphones sinds een week en op dag 1 werkten ze goed, ik kon ze zo pairen met mijn Sony Z5.
Op dag 2 wilde ik weer muziek luisteren, dus heb ik ze aangezet en ik krijg de boodschap dat ze connected zijn. Maar er komt geen muziek meer door, en ook werkt de volume bediening niet meer.
Ik heb contact gezocht met de customer service en daar hebben ze aangegeven dat ik (geen idee hoe) de "programming mode" heb geactiveerd.
Ze hebben aangegeven dat ik de headphones aan een computer moet koppelen via bluetooth, maar helaas heeft mijn desktop dat niet. Ik probeer ze vanavond wel aan een ander apparaat te koppelen thuis, eens kijken of dat werkt.
Is er iemand hier die hetzelfde probleem ook heeft gehad? En hoe heb je dat opgelost?
googlen op programming method skullcandy method levert helaas niks op.....
Ik heb deze draadloze headphones sinds een week en op dag 1 werkten ze goed, ik kon ze zo pairen met mijn Sony Z5.
Op dag 2 wilde ik weer muziek luisteren, dus heb ik ze aangezet en ik krijg de boodschap dat ze connected zijn. Maar er komt geen muziek meer door, en ook werkt de volume bediening niet meer.
Ik heb contact gezocht met de customer service en daar hebben ze aangegeven dat ik (geen idee hoe) de "programming mode" heb geactiveerd.
Ze hebben aangegeven dat ik de headphones aan een computer moet koppelen via bluetooth, maar helaas heeft mijn desktop dat niet. Ik probeer ze vanavond wel aan een ander apparaat te koppelen thuis, eens kijken of dat werkt.
Is er iemand hier die hetzelfde probleem ook heeft gehad? En hoe heb je dat opgelost?
Vorige week heb ik de Bose SoundSport oordopjes gekocht met het doel om deze te gebruiken tijdens het MTB'en en op kantoor.
Voor het MTB'en zijn ze waardeloos, veel te veel last van windgeruis. Iemand een tips voor een alternatief?
Op kantoor is het niet echt nodig om dopjes te hebben die niet kunnen uitvallen, dus omdat ze niet geschikt zijn voor het MTB'en twijfel ik om deze te retourneren en hier iets anders voor te kopen.
Voor kantoor twijfel ik nu om Apple Earpods te gaan kopen, weet iemand of deze op het gebied van geluidskwaliteit hetzelfde zijn als de Bose SoundSport oordopjes?
Voor het MTB'en zijn ze waardeloos, veel te veel last van windgeruis. Iemand een tips voor een alternatief?
Op kantoor is het niet echt nodig om dopjes te hebben die niet kunnen uitvallen, dus omdat ze niet geschikt zijn voor het MTB'en twijfel ik om deze te retourneren en hier iets anders voor te kopen.
Voor kantoor twijfel ik nu om Apple Earpods te gaan kopen, weet iemand of deze op het gebied van geluidskwaliteit hetzelfde zijn als de Bose SoundSport oordopjes?
BlaBlaBla
Voor sporten/iets waarbij je hoofd in de wind hangt zo goed mogelijk sluitende dopjes nemen. Foam is op kantoor onhandig maar denk aan hybride, of double/triple flanged siliconen tips. Dan ben je van windgeruis + ruis in de vorm van kwekkende collega's afStrider schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:11:
Vorige week heb ik de Bose SoundSport oordopjes gekocht met het doel om deze te gebruiken tijdens het MTB'en en op kantoor.
Maar wireless op kantoor is zonde van je accu's bijladen, tenzij wireless echt een must is. Misschien daarvoor een simpeler bedraad setje regelen? Over Apple Earpods, is er veel meer leuks te koop dat praktischer is en beter klinkt. Imho is wireless alleen een must voor onderweg/sporten (Earpods raak je wel snel kwijt,denk ook niet sportgeschikt) omdat een draad dan irritant kan zijn. Zou net zoiets zijn als een speaker op accu op je bureau zetten terwijl je net zo goed voor dat geld een betere bedrade speaker kunt aansluiten. Jammer dat je niet ergens kunt luisteren naar verschillende opties
[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 07-08-2017 15:18 ]
Om te sporten is wireless ook geen prio voor mij, een kabeltje onder mijn shirt vind ik niet zo erg. Heb jij nog een aanrader voor een headset die ik wellicht zowel op kantoor als tijdens het sporten kan gebruiken2Dutch schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Voor sporten/iets waarbij je hoofd in de wind hangt zo goed mogelijk sluitende dopjes nemen. Foam is op kantoor onhandig maar denk aan hybride, of double/triple flanged siliconen tips. Dan ben je van windgeruis + ruis in de vorm van kwekkende collega's afEn is simpel uit je oren te trekken. Bose ken ik alleen de prima noise cancelling headphones van, verder neemt een echte audioliefhebber ze niet zo serieus qua audio
Maar wireless op kantoor is zonde van je accu's bijladen, tenzij wireless echt een must is. Misschien daarvoor een simpeler bedraad setje regelen? Over Apple Earpods, is er veel meer leuks te koop dat praktischer is en beter klinkt. Imho is wireless alleen een must voor onderweg/sporten (Earpods raak je wel snel kwijt,denk ook niet sportgeschikt) omdat een draad dan irritant kan zijn. Zou net zoiets zijn als een speaker op accu op je bureau zetten terwijl je net zo goed voor dat geld een betere bedrade speaker kunt aansluiten. Jammer dat je niet ergens kunt luisteren naar verschillende opties
BlaBlaBla
Ik gebruik nu al paar maanden de pricewatch: Bragi The Headphone (Zwart) voor tijdens het sporten. En ze zitten super fijn. Geluid is prima. En tijdens het sporten is het zoo relaxed. Geen geouwehoer met draad wat in de weg zit.
Hoef ze ook maar 1x in de week op te laden.
Kan echt niet meer zonder bluetooth oordoppen.
Hoef ze ook maar 1x in de week op te laden.
Kan echt niet meer zonder bluetooth oordoppen.
Ik heb onlangs de Anker Soundbuds Slim aangeschaft via de Duitse Amazon. Prijs was €20 dus daarvoor hoef je ze niet te laten liggen. Kwa audio is het niet je van het, maar als je geen audiofiel bent, zoals ik, is het niet verder storend.
Hmm, lastig om voor een ander te bepalen, ligt ook aan je budget / geluidskwaliteit. Maar om je op weg te helpen: elke voor jou goed klinkende in ears die tegen zweet kunnen met fatsoenlijke kabels en bevestiging voor aan je shirt zijn dan een optie. Dan zou je al kunnen filteren op prijs, inline remote (aanrader), zweetbestendigheid en de hoeveelheid bijgeleverde tips en eventueel van die 'clips' die je in je oorschelpen stopt tegen het uit je oor kieperen. Voor veel mensen zijn die clips superfijn, ik draag liever iems met de draden over mijn oren, veel relaxter gevoel/blijft beter zitten. Hopelijk heb je er iets aanStrider schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:02:
Om te sporten is wireless ook geen prio voor mij, een kabeltje onder mijn shirt vind ik niet zo erg. Heb jij nog een aanrader voor een headset die ik wellicht zowel op kantoor als tijdens het sporten kan gebruiken
Iemand die me hiermee kan helpen? Ik heb het nog niet op kunnen lossen, klantenservice is waardeloos tot dusver.....
gustaveau schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:12:
Ik heb een vraagje inzake de Skullcandy Method.
Uiteindelijk opgelost door het te pairen aan de tablet, en daarna weer te pairen met mijn telefoon....
Dat hadden ze me bij de klantenservice ook wel even mogen vertellen! (pairen aan de computer....??)
Dat hadden ze me bij de klantenservice ook wel even mogen vertellen! (pairen aan de computer....??)
Volgende keer graag je bericht wijzigen ipv meerdere posts onder elkaargustaveau schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:25:
Iemand die me hiermee kan helpen? Ik heb het nog niet op kunnen lossen, klantenservice is waardeloos tot dusver.....
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 17-08-2017 15:49 ]
Heb sinds deze week ook de KZ ZS5 binnen met de Comply T400 tips. Ik merk dat ik behoorlijk moet wennen aan hoe de zs5 in het oor zit (ik kom van een setje Sennheizer CX300-II af). Ik weet van mijn aangemeten gehoorbescherming dat je ze echt in het oor moet draaien, maar op de één of andere manier wil dat bij de zs5 nog niet helemaal lukken. Ik heb de T400 tips geprobeerd, maar die zijn te groot voor mijn oren waardoor de dopjes niet ver genoeg het oor in gaan. Ik heb er nu de kleinste tips op zitten die mee werden geleverd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wat tips kunnen geven?
V.w.b. geluidskwaliteit sta ik best versteld van hoe goed dat het klinkt, zeker in relatie tot de prijs. Mooi in balans, maar met voldoende laag. De zs5's hebben wel echt wat power nodig om tot hun recht te komen (op lage volumes klinken ze voor geen meter vind ik). Ik heb soms het idee wat ik in een paar frequentiebanden wat mis, maar dit kan ook komen doordat de CX300-II het midden wat voller laat klinken.
Nu nog op zoek naar een opberg-etui. Iemand nog tips hiervoor? Ik kan natuurlijk iets uit China laten komen a la dit of dit, maar misschien hebben anderen iets anders praktisch gevonden?
V.w.b. geluidskwaliteit sta ik best versteld van hoe goed dat het klinkt, zeker in relatie tot de prijs. Mooi in balans, maar met voldoende laag. De zs5's hebben wel echt wat power nodig om tot hun recht te komen (op lage volumes klinken ze voor geen meter vind ik). Ik heb soms het idee wat ik in een paar frequentiebanden wat mis, maar dit kan ook komen doordat de CX300-II het midden wat voller laat klinken.
Nu nog op zoek naar een opberg-etui. Iemand nog tips hiervoor? Ik kan natuurlijk iets uit China laten komen a la dit of dit, maar misschien hebben anderen iets anders praktisch gevonden?
Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie