Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
PatrickPR schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:06:
Nu nog op zoek naar een opberg-etui. Iemand nog tips hiervoor? Ik kan natuurlijk iets uit China laten komen a la dit of dit, maar misschien hebben anderen iets anders praktisch gevonden?
Die laatste ronde ligt in de Action voor minder dan 'n euro. #truestory #egwaar

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ondanks de vreselijke toestanden rondom Trinity Audio, gelukkig vorige week wel mijn Icarus III's binnen gehad. Nu nog de Phantom Airs (wireless) en dan ben ik letterlijk en figuurlijk er klaar mee. Master en Icarus III klinken dikke prima voor dat geld (Master gaat wel de verkoop in, Icarus zit fijner vanwege kleiner formaat, weinig verschil voor mijn oren verder). Kreeg er zelfs spinfits bij, kijken of die hun hype waard zijn :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:48
dodge_911 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Die laatste ronde ligt in de Action voor minder dan 'n euro. #truestory #egwaar
Haha, je hebt gelijk. Nooit aan gedacht dat ze die daar ook zouden kunnen hebben. Ze kosten trouwens 60 cent en de zs5 past er precies in, maar andere oordopjes passen natuurlijk ook. Denk dat ik er nog een aantal meer ga halen voor vanalles en nog wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar in-ear oordopjes die een langere periode mee kunnen gaan dan de huidige budget oordopjes die ze koopt bij de kruidvat. Ze gebruikt de oordopjes vooral tijdens het slapen gaan, wat waarschijnlijk ook de reden is dat andere oordopjes vrij vlug stuk gaan(varierend van 2 weken tot 2 maanden). Nu heb ik in dit topic al wat opties gevonden maar nergens echt iets te vinden met betrekking tot hoe lang ze het volhouden met bovenstaand gebruik.

Het gaat in deze zoektocht dus vooral om dopjes die lang meegaan en niet om de dopjes die de beste geluidsbeleving geven. De dopjes mogen best wat meer kosten(50+ euro) maar dit hangt natuurlijk weer samen met hoe lang ze mee gaan, immers iedere 6 maanden 50 euro uitgeven is duurder dan iedere maand 5 euro uitgeven ;)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:01

13art

Moderator Mobile
In dat geval zal ik als ik jou was gaan voor dopjes waar je de kabels van kan vervangen. Slapen en oordopjes is gewoon geen goede combinatie gezien het klem komen te zitten van de kabels.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

la_fusion schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:59:
Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar in-ear oordopjes die een langere periode mee kunnen gaan dan de huidige budget oordopjes die ze koopt bij de kruidvat. Ze gebruikt de oordopjes vooral tijdens het slapen gaan, wat waarschijnlijk ook de reden is dat andere oordopjes vrij vlug stuk gaan(varierend van 2 weken tot 2 maanden). Nu heb ik in dit topic al wat opties gevonden maar nergens echt iets te vinden met betrekking tot hoe lang ze het volhouden met bovenstaand gebruik.

Het gaat in deze zoektocht dus vooral om dopjes die lang meegaan en niet om de dopjes die de beste geluidsbeleving geven. De dopjes mogen best wat meer kosten(50+ euro) maar dit hangt natuurlijk weer samen met hoe lang ze mee gaan, immers iedere 6 maanden 50 euro uitgeven is duurder dan iedere maand 5 euro uitgeven ;)
Hier een slaper met dopjes in ;)

Ik heb al menig kabel gesloopt door de in-ears in te doen als ik ga slapen. Sony, Sennheiser alles ging binnen niet al te lange tijd kapot.
Gebruik nu sinds een aantal jaar Shure in-ears en moet zeggen dat ik tot op heden geen kabelbreuk of andere storing heb gehad. Mijn dochter van 14 gebruikt mijn oude 215, en als ik zie wat die te verduren hebben....

De kabel is dik en stug in vergelijk met bijv. Sennheiser CX-300, dus het kan even wennen zijn evenals de draagwijze. De kabels zitten met een kliksysteem aan de in-ears vast en kunnen roteren indien nodig dus er komt geen extra stress op de kabel te staan bij het slapen/woelen. En ze zijn zo te vervangen mocht er toch iets kapot gaan.

Mijn advies, koop een paar Shure-215 en ze kan vooruit.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hou wel rekening mee dat Shure al 6 jaar oud is en nooit geüpdate geluid komt voor mij erg middelmatig over in zijn prijs klasse

Kz heeft ook oordopjes met verwijderbare kabel voor stuk minder

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
shaggy8675 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Hier een slaper met dopjes in ;)

Ik heb al menig kabel gesloopt door de in-ears in te doen als ik ga slapen. Sony, Sennheiser alles ging binnen niet al te lange tijd kapot.
Gebruik nu sinds een aantal jaar Shure in-ears en moet zeggen dat ik tot op heden geen kabelbreuk of andere storing heb gehad. Mijn dochter van 14 gebruikt mijn oude 215, en als ik zie wat die te verduren hebben....

De kabel is dik en stug in vergelijk met bijv. Sennheiser CX-300, dus het kan even wennen zijn evenals de draagwijze. De kabels zitten met een kliksysteem aan de in-ears vast en kunnen roteren indien nodig dus er komt geen extra stress op de kabel te staan bij het slapen/woelen. En ze zijn zo te vervangen mocht er toch iets kapot gaan.

Mijn advies, koop een paar Shure-215 en ze kan vooruit.
Ah ja dat leek mij ook het voordeel bij de Shures, de prijs ervan was echter wel wat hoger dan gedacht ;-)
Amdwarrior schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:09:
Hou wel rekening mee dat Shure al 6 jaar oud is en nooit geüpdate geluid komt voor mij erg middelmatig over in zijn prijs klasse

Heb je wellicht een type wat geschikt zou kunnen zijn? Of eigenlijk allemaal wel? Ze zijn prijstechnisch een stuk interessanter te noemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Ik heb Kz zs5 vond ik stuk beter klinken Se215 heeft heel veel bas zonder impact klink misschien wat vaag.
Moet wel bij zeggen dat ik thuis wel serieus spul heb staan Sennheiser HD 600 en Sony XBA z5.

[ Voor 30% gewijzigd door Amdwarrior op 24-08-2017 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Amdwarrior schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:09:
Ik zou KZ niet aanraden als men op zoek is naar een degelijke in-ears. Ik heb de KZ ZS5, maar had binnen één dag met de eerste set al een defect linker oortje terwijl het ding niet eens van m'n bureau was geweest. Heb een nieuw exemplaar toegestuurd gekregen door Banggood en die doet het nu prima. Samenvattend, KZ en quality control en degelijkheid gaan niet samen. Kan ook niet voor die prijzen.

Ik zou zelf aanraden om óf te kijken naar wireless in-ears, zodat je niet met het probleem van mogelijke kabelbreuk zit, óf de gok te nemen en iets met draad te nemen waarvan de earpieces niet van plastic zijn gemaakt en ook stevige strain relief hebben.

Wil je toch liever iets met een draad: ik val zelf regelmatig in slaap met mijn Xiaomi Hybrid in-ears in en die doen het nog steeds. De earpieces zijn van metaal en de kabel heeft een extra geweven materiaal om de rubberen kabel dat voor wat extra stevigheid zorgt. Er is een nieuwere variant van de Hybrids, de Hybrid Pro. Is het proberen waard lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 24-08-2017 15:45 ]

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 18:41
Sinds een paar weken in het bezit van deze 1more triple driver dopjes: http://www.techradar.com/...e-driver-in-ear-headphone
Besteld via Amazon Frankrijk, geleverd binnen een paar dagen. €92
Erg luxe verpakking met heel veel rubberen dopjes en memory foam dopjes. Voor iedere maat wat wils. Verder nog een klip, hoesje en een ding voor in het vliegtuig denk ik.

Ze zien er mooi uit en ze klinken mooi neutraal. Veel details in het geluid.

Zeker het afwegen waard in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pustjensd
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-12-2021
Graag zou ik jullie advies willen horen over de aankoop van nieuwe oordopjes.
Mijn huidige oordopjes zijn oordopjes van Samsung die standaard worden meegeleverd met de Samsung Galaxy S7. De geluidskwaliteit hiervan valt tegen, maar het positieve is de bediening + de microfoon. Deze oortjes zijn echter vorige week, net zoals al mijn vorige oordopjes, stuk gegaan na ongeveer 1 jaar door waarschijnlijk een kabelbreuk.
Hiervoor heb ik de eerste versie van Powerbeats gehad die 2 keer stuk zijn gegaan in 2 jaar, wederom door kabelbreuk. De tweede keer viel net buiten de garantie en de reparatie zou me 80 euro kosten. De geluidskwaliteit van deze waren uiteraard beter, maar voor de prijs wat ik ervoor betaald had denk ik dat andere merken veel betere geluidskwaliteit bieden.
De oortjes hiervoor waren extra bass oortjes van Sony (type weet ik niet meer), die qua geluidskwaliteit niet onderdeden voor de beats, maar wel veel goedkoper waren(60-80 euro). Deze zijn ook na ongeveer een jaar stuk gegaan door wederom kabelbreuk.
Ik gebruik mijn oordorpjes vooral tijdens het lopen, maar ook soms bij het fietsen samen met mijn Samsung Galaxy S7. Ik gebruik ze ook heel vaak voor films of series te kijken via mijn laptop. De muziek die ik vooral luister is Dance, House, Hardstyle en Dubstep.
Ik heb geen merkvoorkeur, enkel geen beats meer.
De prijs is niet belangrijk, maar ik wil echter wel oordopjes van hoge kwaliteit en duurzame oordopjes die langer dan 1 jaar meegaan.
Een kabel vind ik niet zo erg, maar vermits mijn oordopjes bijna altijd stuk gaan door kabelbreuk is het misschien beter om nu draadloze te kopen?
Actieve noise-cancelling lijkt me een fijne optie, zodat ik het volume niet zo hoog hoef te zetten, maar heb dan wel oordopjes nodig waarbij ik dit kan uitschakelen, omdat ik ze ook gebruik in het verkeer.
Verder zou ik zeker volumebediening en een microfoon willen hebben op deze oortjes compatibel met mijn S7.
Kan iemand mij oordopjes aanraden die aan al deze eisen voldoen? Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Pustjensd op 29-08-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pustjensd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:00:
Graag zou ik jullie advies willen horen over de aankoop van nieuwe oordopjes.
Mijn huidige oordopjes zijn oordopjes van Samsung die standaard worden meegeleverd met de Samsung Galaxy S7. De geluidskwaliteit hiervan valt tegen, maar het positieve is de bediening + de microfoon. Deze oortjes zijn echter vorige week, net zoals al mijn vorige oordopjes, stuk gegaan na ongeveer 1 jaar door waarschijnlijk een kabelbreuk.
Hiervoor heb ik de eerste versie van Powerbeats gehad die 2 keer stuk zijn gegaan in 2 jaar, wederom door kabelbreuk. De tweede keer viel net buiten de garantie en de reparatie zou me 80 euro kosten. De geluidskwaliteit van deze waren uiteraard beter, maar voor de prijs wat ik ervoor betaald had denk ik dat andere merken veel betere geluidskwaliteit bieden.
De oortjes hiervoor waren extra bass oortjes van Sony (type weet ik niet meer), die qua geluidskwaliteit niet onderdeden voor de beats, maar wel veel goedkoper waren(60-80 euro). Deze zijn ook na ongeveer een jaar stuk gegaan door wederom kabelbreuk.
Ik gebruik mijn oordorpjes vooral tijdens het lopen, maar ook soms bij het fietsen samen met mijn Samsung Galaxy S7. Ik gebruik ze ook heel vaak voor films of series te kijken via mijn laptop. De muziek die ik vooral luister is Dance, House, Hardstyle en Dubstep.
Ik heb geen merkvoorkeur, enkel geen beats meer.
De prijs is niet belangrijk, maar ik wil echter wel oordopjes van hoge kwaliteit en duurzame oordopjes die langer dan 1 jaar meegaan.
Een kabel vind ik niet zo erg, maar vermits mijn oordopjes bijna altijd stuk gaan door kabelbreuk is het misschien beter om nu draadloze te kopen?
Actieve noise-cancelling lijkt me een fijne optie, zodat ik het volume niet zo hoog hoef te zetten, maar heb dan wel oordopjes nodig waarbij ik dit kan uitschakelen, omdat ik ze ook gebruik in het verkeer.
Verder zou ik zeker volumebediening en een microfoon willen hebben op deze oortjes compatibel met mijn S7.
Kan iemand mij oordopjes aanraden die aan al deze eisen voldoen? Alvast bedankt!
En de vraag der vragen zoals die bij elk aankoopadvies geldt hier op het forum:
Wat heb je zelf al gevonden en waarom twijfel je tussen de door jouw gevonden oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
Aangezien mijn iPhone dopjes zijn overleden, ben ik vooral opzoek naar advies, vandaar dat ik de onderstaande vragen heb beantwoord:

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Voor mijn iPhone de standaard voor het bellen en op kantoor de Sennheiser CX500. De Sennheisers zitten ultra comfortabel en sluiten de omgeving goed af.

• In-ears of oordopjes?
In-ears.

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Geen idee hoe ik dit moet omschrijven, maar de Sennheiser doppen bevallen uitzonderlijk goed.

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Telefoongesprekken (:+), Joe Bonamassa, Black Keys Wolfmother etc.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Auto, kantoor en OV.

• Heb je een merkvoorkeur?
Geen Philips.

• Wat is het budget?
+/- €50,-

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Zit zelf te denken aan de Sennheiser CX 2.00i, omdat die het dichts lijkt te liggen bij mijn gewone oordopjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Vitamine op 30-08-2017 08:02 ]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pustjensd
l3art schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

En de vraag der vragen zoals die bij elk aankoopadvies geldt hier op het forum:
Wat heb je zelf al gevonden en waarom twijfel je tussen de door jouw gevonden oordopjes?
Mijn excuses:

Met actieve noise-canceling:

Bose QuietComfort 20 Acoustic Noise Cancelling:
Zijn deze de hoge prijs waard?
Deze is met kabel, dus kans op kabelbreuk, hoe zit het dan met de service/garantie bij Bose?
Kan Acoustic Noise Cancelling uitgeschakeld worden?

Plantronics BackBeat GO 3:
De enige oordopjes die alles hebben, maar ik ken het merk niet, dus hoge kwaliteit, goed geluid?

Samsung Earphones Advanced ANC
Geluidskwaliteit? + weer met draad

Zonder actieve noise-canceling:

Bang & Olufsen BeoPlay H5
Sennheiser Momentum In-Ear Wireless
Bose SoundSport Pulse
Samsung Gear Circle

Voor deze vraag ik me ook weer af hoe de geluidskwaliteit is. Door mijn muzieksmaak heb ik wel graag oordopjes die een goede bass kunnen produceren, maar het geluid moet er niet door vervormen.
Ik wil namelijk ook graag films en series met mijn oordopjes gaan kijken en dan heb ik liefst een zo natuurlijk mogelijk geluid.
Voor alle oordopjes geldt dat ik er graag een microfoon in heb om ook mee te kunnen bellen tijdens het fietsen of lopen.
Andere suggesties zijn ook altijd welkom! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Pustjensd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:59:
[...]

Mijn excuses:

Met actieve noise-canceling:

Bose QuietComfort 20 Acoustic Noise Cancelling:
Zijn deze de hoge prijs waard?
Deze is met kabel, dus kans op kabelbreuk, hoe zit het dan met de service/garantie bij Bose?
Kan Acoustic Noise Cancelling uitgeschakeld worden?
Je kan met deze deze dopjes de ANC wel uitzetten maar dan is het geluid significant slechter, dus zou ik niet prefereren. Maar gelukkig kan je met dit ding een soort "feedthrough" functie aanzetten waardoor je het geluid van buiten kan horen wat heel goed werkt in het verkeer. Ook de localisatie werkt nog steeds top voor je oren.

Ook je eisen qua service/garantie en geluid sluiten goed aan bij de Bose QC20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:45
@Pustjensd @Seers Als je persé bedraad wilt is de QC20 zeker goed. Zelf zou ik eerder gaan voor draadloos, met de QC30. Deze is als mooie bijkomstigheid ook nog regelbaar qua ANC (12 traps). Dus van uit tot maximaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Ik heb het volgende doosje:

https://nl.aliexpress.com...Shipping/32624037740.html

Is wat steviger dan die jij laat zien. Ik heb ze gekocht voor mijn jaybird freedom's
PatrickPR schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:06:
Heb sinds deze week ook de KZ ZS5 binnen met de Comply T400 tips. Ik merk dat ik behoorlijk moet wennen aan hoe de zs5 in het oor zit (ik kom van een setje Sennheizer CX300-II af). Ik weet van mijn aangemeten gehoorbescherming dat je ze echt in het oor moet draaien, maar op de één of andere manier wil dat bij de zs5 nog niet helemaal lukken. Ik heb de T400 tips geprobeerd, maar die zijn te groot voor mijn oren waardoor de dopjes niet ver genoeg het oor in gaan. Ik heb er nu de kleinste tips op zitten die mee werden geleverd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wat tips kunnen geven?

V.w.b. geluidskwaliteit sta ik best versteld van hoe goed dat het klinkt, zeker in relatie tot de prijs. Mooi in balans, maar met voldoende laag. De zs5's hebben wel echt wat power nodig om tot hun recht te komen (op lage volumes klinken ze voor geen meter vind ik). Ik heb soms het idee wat ik in een paar frequentiebanden wat mis, maar dit kan ook komen doordat de CX300-II het midden wat voller laat klinken.

Nu nog op zoek naar een opberg-etui. Iemand nog tips hiervoor? Ik kan natuurlijk iets uit China laten komen a la dit of dit, maar misschien hebben anderen iets anders praktisch gevonden?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:00
Ik wil namelijk ook graag films en series met mijn oordopjes gaan kijken en dan heb ik liefst een zo natuurlijk mogelijk geluid.
Kijk uit met bluetooth en video overigens.

Veel headset hebben een kleine vertraging die je uiteraard met audio niet merkt.
Maar, zodra je een filmpje start op bv. een Youtube/Netflix of een film van een NAS etc.. kan je dus een audio-delay te zien krijgen. Neem dit aspect dan ook even mee in je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pustjensd
@remzor @Seers Bedankt voor de tips. De QC20 had ook mijn voorkeur, maar ik wist niet dat de QC30 bestond. Dus ik denk dat het deze gaat worden.
@b.o.n.s Bedankt voor dit advies. Ik kijk altijd alles met vlc via mijn pc. Dus mocht er een vertraging zijn, dan kan ik deze denk ik opheffen met de audiospoorsynchronisatie.
Nog een vraag, mijn laptop, een MSI GS60 heeft Bluetooth 4.0 en de QC30 blijkbaar Bluetooth 4.2. Kan ik dan toch verbinding maken?

[ Voor 53% gewijzigd door Pustjensd op 30-08-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Nog een vraag, mijn laptop, een MSI GS60 heeft Bluetooth 4.0 en de QC30 blijkbaar Bluetooth 4.2. Kan ik dan toch verbinding maken?
Dat is geen probleem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:45
@Pustjensd Idd geen probleem en ook geen vertragingen met beeld/geluid, bij bijvoorbeeld Netflix (eigen ervaring ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Door de lyrische reacties hier ook maar overstag gegaan en de KZ ZS5 besteld op Banggood. Meteen bij vriend Ali het BT kabeltje besteld.
Gebruik nu de KZ ATE en ben daar zeer tevreden over.
Kan dus alleen maar beter worden!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Bluetooth kabeltje van de KZ ZS5 valt me wat tegen. Valt toch wel soms weg, dus schijnbaar geen hele goed verbinding met mijn Samsung S7. Daarnaast is dat memory plastic (?) echt irritant. Van het weekend eens kijken of ik dat eraf krijg. Ook de afstandbediening is redelijk vervelend. Doordat er best wat gewicht aan de rechterkant hangt is het niet echt praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
barrymossel schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:29:
Bluetooth kabeltje van de KZ ZS5 valt me wat tegen. Valt toch wel soms weg, dus schijnbaar geen hele goed verbinding met mijn Samsung S7. Daarnaast is dat memory plastic (?) echt irritant. Van het weekend eens kijken of ik dat eraf krijg. Ook de afstandbediening is redelijk vervelend. Doordat er best wat gewicht aan de rechterkant hangt is het niet echt praktisch.
Heb deze Bluetooth kabel ook. Het is mijn eerste ervaring met in-ears via Bluetooth, dus ik heb 0 vergelijkingsmateriaal. Maar het bereik valt erg tegen. 5-6 meter in een rechte lijn zonder obstakels, daarna begint ie al te stotteren. Ik weet niet of dit normaal is voor Bluetooth audio. Ik hoopte dat ik m'n smartphone in het kluisje kon laten liggen op de sportschool (moet de verbinding door één muur en maximaal 12 meter overbruggen) en via Bluetooth toch naar Spotify kon luisteren. Gaat 'm dus niet worden. Was wel blij verrast door de geluidskwaliteit via de Bluetooth kabel. Het volume lijkt zelfs harder te gaan dan via een draadverbinding. Voor 6 euro prima voor als je je smartphone in je broekzak of rugzak of wat dan ook hebt, zolang je maar niet probeert een lange range te halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tigerblood op 01-09-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tigerblood schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:11:
[...]

Heb deze Bluetooth kabel ook. Het is mijn eerste ervaring met in-ears via Bluetooth, dus ik heb 0 vergelijkingsmateriaal. Maar het bereik valt erg tegen. 5-6 meter in een rechte lijn zonder obstakels, daarna begint ie al te stotteren. Ik weet niet of dit normaal is voor Bluetooth audio. Ik hoopte dat ik m'n smartphone in het kluisje kon laten liggen op de sportschool (moet de verbinding door één muur en maximaal 12 meter overbruggen) en via Bluetooth toch naar Spotify kon luisteren. Gaat 'm dus niet worden. Was wel blij verrast door de geluidskwaliteit via de Bluetooth kabel. Het volume lijkt zelfs harder te gaan dan via een draadverbinding. Voor 6 euro prima voor als je je smartphone in je broekzak of rugzak of wat dan ook hebt, zolang je maar niet probeert een lange range te halen.
Vanuit de wiki pagina van bluetooth:
Bluetoothapparatuur is verdeeld in 3 verschillende klassen:

Class 1: Ontworpen voor lange afstandsverbindingen (tot ~100m) (100 milliwatt)
Class 2: Voor normaal gebruik (tot ~10m) (2,5 milliwatt)
Class 3: Voor korte afstanden (10 cm - 1 m) (1 milliwatt)
Het lijkt me voor de hand dat bijna alle koptelefoons en audio toestellen in class 2 zullen vallen. Zo'n muur haalt inderdaad wel een paar meter van je range af. Met mijn eerste bluetooth koptelefoon (aftershokz titanium) haal ik een vergelijkbare afstand van pak 'm beet 6-7 meter door 2 muren (badkamer) heen

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thi181
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 18:17
Heb net een order gedaan voor de harmony 8.2 van Custom-art,
Nou nog 4-6weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tigerblood schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:11:
[...]

Nou, ik had echt geen 12 meter (en/of muren) verwacht. Bij mij zit m'n telefoon gewoon in mijn broekzak wanneer ik aan het fietsen ben. En zelfs dan hapert het geluid regelmatig, of valt soms zelfs 1-2 seconden weg. Lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
barrymossel schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:05:
[...]

Nou, ik had echt geen 12 meter (en/of muren) verwacht. Bij mij zit m'n telefoon gewoon in mijn broekzak wanneer ik aan het fietsen ben. En zelfs dan hapert het geluid regelmatig, of valt soms zelfs 1-2 seconden weg. Lijkt me niet de bedoeling.
Dan heb je of een brakke kabel of je telefoon zit zo strak in je broekzak dat het Bluetooth signaal niet lekker door komt. Heb je al geprobeerd je smartphone in binnenzak van je jas of in een compartiment van je rugzak o.i.d. te steken om te kijken of het probleem dan verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 17:16
In mijn monitors zitten metalen gaasjes op het uiteinde (waar je de tips op drukt). Kan het kwaad om deze te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Die zijn ter bescherming voor vuil en oorsmeer volgens mij. Waarom wil je die verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
thi181 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:02:
Heb net een order gedaan voor de harmony 8.2 van Custom-art,
Nou nog 4-6weken wachten.
Gaaf! Zie ik nou echt op de site 8 drivers per oor? of lees ik dat verkeerd?
En kon je dan uit alle kleuren ofzo kiezen? Hoe ging dat precies in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Vorige week de KZ’s bij banggood besteld. Wat is de gemiddelde levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Serena schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:54:
2/3 weken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

Serena schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:54:
Ik heb ze 1 augustus besteld en ze kwamen op 17 augustus binnen. Inderdaad zo'n 2 tot 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
zacht schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:38:
Ik zou in ieder geval voor apt-x gaan (en een afspeeldevice met apt-x). Dat schijnt toch net wat beter te werken dan zonder.
Heb de awei a920bl binnen. Geinige magneetsluiting die tevens als aan/uit dient, veel te zware controls die de rechterdop nogal eens uit je oor trekken, al helpt het clipje om hem aan je shirt vast te maken flink , en mwah-geluid. Minder dan bedraad. Heeft ook geen apt-x trouwens. Zitten verder wel lekker overigens.
Deze gaan de deur weer uit voor de liefhebber.
Volgend onderzoekje worden de soundpeats q12, wel met apt-x, en een stuk lichter dan de awei doppen.

Edit: na wat experimenteren met dopjes en het clipje toch besloten de Awei's een tijdje te gebruiken. Ze zitten en klinken nu beter dan in het begin (betere afsluiting denk ik). En die magneetsluiting is echt briljant.
[afbeelding]
Reply op een oude post, maar ik heb ook de Awei a920BL gekocht. Ik gebruik ze voornamelijk in t vliegtuig en vliegveld. Ik vind het heerlijk om dan zonder draadje te luisteren. Ik heb ook een Sennheiser on-ear bluetooth, die zet ik dan meestal op als ik in t vliegtuig zit.

Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht, maar ze vallen me niet tegen. De soundstage is niet al te best, bass is wat teveel, niet strak, maar toch is t helemaal niet onaardig. Al helemaal niet voor t geld.
Bouwkwaliteit is echt goed, op de controls na, dat is wat plasticerig.
Ik twijfel om misschien nog aan de a980 of a990, misschien hebben die een wat betere, minder aanwezige, bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thi181
Beetje laat wegens werk, de harmony heeft 8 drivers die in een 4weg systeem samenwerken,
bij design kun je inderdaad uit alle kleuren kiezen of zoals ik een afbeelding laten inzetten.
Ook kun je de kleur van alle draden bepalen zelfs die van de drivers.
Het contact met de designer was via email waar ik vooraf al 20 vragen had gesteld.
Skinnyice schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:40:
[...]

Gaaf! Zie ik nou echt op de site 8 drivers per oor? of lees ik dat verkeerd?
En kon je dan uit alle kleuren ofzo kiezen? Hoe ging dat precies in zijn werk?

[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 06-09-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
Amdwarrior schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:06:
Die zijn ter bescherming voor vuil en oorsmeer volgens mij. Waarom wil je die verwijderen?
Ze zijn nogal enthousiast geweest met de lijm en ben bang dat dit invloed heeft op het geluid. Denk alleen niet dat ik ze er netjes uit kan halen om later misschien weer terug te lijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
EkkeHH schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:16:
[...]

Ze zijn nogal enthousiast geweest met de lijm en ben bang dat dit invloed heeft op het geluid. Denk alleen niet dat ik ze er netjes uit kan halen om later misschien weer terug te lijmen
welke oordopjes heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
thi181 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:22:
Beetje laat wegens werk, de harmony heeft 8 drivers die in een 4weg systeem samenwerken,
bij design kun je inderdaad uit alle kleuren kiezen of zoals ik een afbeelding laten inzetten.
Ook kun je de kleur van alle draden bepalen zelfs die van de drivers.
Het contact met de designer was via email waar ik vooraf al 20 vragen had gesteld.

[...]
Gaaf man, laat maar weten als je ze binnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
@Amdwarrior KZ ZST vanuit China

• Amdwarrior
  • Nu online
Ik zie dat KZ binnenkort nieuwe versie uitbrengt
https://nl.aliexpress.com...g/119089_32828608501.html
Ik ben best wel blij met mijn KZ zs5 vooral bas lekker punch :P
Ja gaas wat losjes wat je ook kan doen wat foam er tussen doen misschien klank ook nog veranderen :P
Beetje Sony style Afbeeldingslocatie: https://image.rakuten.co.jp/tels/cabinet/img60051085.jpg
Dat stukje foam(???) voor tips

[ Voor 26% gewijzigd door Amdwarrior op 07-09-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:44
Ik ben op zoek naar een shop die HC-ret oordopjes verkoopt en verzend naar Nederland. Het gaat om deze:
https://www.tomsguide.com...est-cheap-earbuds.html#s2
Helaas Amazon verscheept dit niet naar Nederland: https://www.amazon.com/gp...mbc?ie=UTF8&condition=all

Herkend iemand deze? Worden ze wellicht rebranded verkocht hier?

Het gaat me vooral om de heerlijk stevige kabel. Perfect voor werk als je vaak onderweg bent (bellen en muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
KZ-ATE hier, ook prima in-ear :)

• DrDeath
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 14:29
Hoi allemaal,

Mijn oude oortjes hebben het na bijna 4 jaar eindelijk begeven (standaard oortjes van de samsung s4), waardoor ik nu zoek naar nieuwe. Ik heb al flink rondgezocht op tweakers, de pricewatch en allerlei review-sites en ik heb de volgende twee in gedachte:
- 1More triple drive. Nadeel hier is de prijs, maar dat is te overzien indien ze lang meegaan en ze tegen een stootje kunnen.
- Sony MDR-EX650AP. Nadeel hier is de hoek van 90 graden in de aansluiting, dat is voor mij niet handig.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze oortjes?

Op het werk heb ik ze vrijwel constant in (8 uur per dag), dus ze moeten lekker zitten. Daarnaast sport ik meerdere keren per week met oortjes in, dus het zou fijn zijn als ze tegen een stootje kunnen en de bouwkwaliteit goed is.

Mochten mensen nog goede alternatieven hebben, dan 'hoor' (hehe) ik dat uiteraard ook graag! :)

• Tigerblood
DrDeath schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:21:
Mochten mensen nog goede alternatieven hebben, dan 'hoor' (hehe) ik dat uiteraard ook graag! :)
Aangezien je van standaard oortjes komt en ik daarom zo inschat dat je niet op zoek bent naar het beste-van-het-beste geluid, maar gewoon een robuuste set in-ears zou ik ook nog even kijken naar de Xiaomi Hybrid en Xiaomi Hybrid Pro. Deze worden namelijk ook ontworpen/gefabriceerd door 1More en hebben beiden metalen behuizingen, maar kosten slechts een fractie van de prijs van de 1More Triple Driver in-ears.

• DrDeath
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 14:29
Tigerblood schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:35:
[...]

Aangezien je van standaard oortjes komt en ik daarom zo inschat dat je niet op zoek bent naar het beste-van-het-beste geluid, maar gewoon een robuuste set in-ears zou ik ook nog even kijken naar de Xiaomi Hybrid en Xiaomi Hybrid Pro. Deze worden namelijk ook ontworpen/gefabriceerd door 1More en hebben beiden metalen behuizingen, maar kosten slechts een fractie van de prijs van de 1More Triple Driver in-ears.
Bedankt voor de tip. Dat is ook zeker een interessante keuze! Ik heb net de 1more besteld, maar mochten ze me niet bevallen dan stuur ik ze terug en neem ik de Xiaomi Hybrid Pro.

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-08 11:31
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Op dit moment gebruik ik de AKG oortjes die bij de Samsung Galaxy S8 meegeleverd worden. Het geluid over het algemeen is goed maar ik zou graag meer bass willen.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Het meest lage tonen.

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Ik luister van klassiek tot hardcore maar ik vind lage tonen/bass het belangrijkste.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Tijdens het OV, soms thuis en op school. Sporten ga ik niet met deze oortjes doen.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee, wel het liefst een wat minder opvallende kleur, dus zwart/donkergrijs. Wat lichte tinten is niet erg.

Wat is het budget?
€100, tenzij het voor een mindere prijs heel erg veel verschil maakt om iets meer uit te geven.

Zelf heb ik al een beetje gekeken naar de volgende oortjes, heeft iemand hier ervaring mee?
pricewatch: Skullcandy Method Wireless (Zwart)
pricewatch: Jaybird X3 Sport Zwart (Zilver, Zwart)
pricewatch: Jaybird X2 (Zwart)
pricewatch: Beyerdynamic Byron BT (Zwart)

Wat is jullie advies voor een nieuw set oortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Zo, mijn KZ ZS5 oortjes zijn binnen. Nu nog wachten op het bluetooth kabeltje.
Geluid is prima, maar dat stijve plastic rondom het oor… Zit dat ook in die BT kabel?
Dat moet ik toch verwijderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Tigerblood schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:22:

Dan heb je of een brakke kabel of je telefoon zit zo strak in je broekzak dat het Bluetooth signaal niet lekker door komt.
Beetje een late kick maar dit dus. Zodra die BT antenne van je telefoon praktisch tegen je been aangeplakt zit zal het bereik zo goed als nul zijn.

Sommigen vergeten dat BT op 2.4Ghz werkt, wat echt niet zomaar door een lap vlees heen kan stralen.
Zie ook: Magnetrons. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:58
Iemand enig idee hoe het model van de apple oordopjes genoemd wordt? Deze oordopjes vind ik wel prettig zitten en vallen tenminste niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:31
Bakkertje_01 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:41:
Iemand enig idee hoe het model van de apple oordopjes genoemd wordt? Deze oordopjes vind ik wel prettig zitten en vallen tenminste niet uit.
Apple EarPods/AirPods? Is best snel te Googlen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:58
MasterStig schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:12:
[...]

Apple EarPods/AirPods? Is best snel te Googlen hoor.
Ik bedoel eigenlijk hoe de vorm genoemd wordt van die oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03-2024
Serena schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:30:
Zo, mijn KZ ZS5 oortjes zijn binnen. Nu nog wachten op het bluetooth kabeltje.
Geluid is prima, maar dat stijve plastic rondom het oor… Zit dat ook in die BT kabel?
Dat moet ik toch verwijderen denk ik.
Dat is wel een aanrader inderdaad. De metalen memory wire is vrij gemakkelijk te verwijderen gelukkig en daarmee vond ik hem veel aangenamer zitten.

• Serena
Sylmaron schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:27:
[...]

Dat is wel een aanrader inderdaad. De metalen memory wire is vrij gemakkelijk te verwijderen gelukkig en daarmee vond ik hem veel aangenamer zitten.
Hoe heb je dat gedaan? Misschien een fotootje?

• Sylmaron
Serena schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:58:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Misschien een fotooje?
Probleem is dat ik hem er al uit heb. Het komt er eigenlijk op neer dat je hem met wat kracht maar met beleid lostrekt van het plastic omhulsel en voor het laatste stukje bij de connectors ze er met een tangetje uit trekt. De plastic restjes kun je dan wegknippen. Ik heb het drie keer gedaan zonder moeite, ook voor de ZS3. Mocht er iets misgaan, zo'n kabeltje kost een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik ben aan het kijken naar de Sony MDR-XB50. Ik zie dat er twee varianten zijn: één zonder microfoon (XB50) en een met microfoon, de XB50AP. Toch vind ik het vreemd dat de impedantie en gevoeligheid verschillend zijn. Als je de microfoon niet nodig hebt dan lijkt me die toch de beste keus?

pricewatch: Sony MDR-XB50 (Zwart)
pricewatch: Sony MDR-XB50AP (Zwart)

[ Voor 30% gewijzigd door cc12 op 18-09-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Sylmaron schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:30:
[...]

Probleem is dat ik hem er al uit heb. Het komt er eigenlijk op neer dat je hem met wat kracht maar met beleid lostrekt van het plastic omhulsel en voor het laatste stukje bij de connectors ze er met een tangetje uit trekt. De plastic restjes kun je dan wegknippen. Ik heb het drie keer gedaan zonder moeite, ook voor de ZS3. Mocht er iets misgaan, zo'n kabeltje kost een paar euro.
Ik kijk het eerst maar eens met wire aan. Ben bang dat ik iets sloop en dat is dan toch weer zonde geld.

Overigens zeer tevreden over het geluid en de ontvangst van de KZ BT kabel.
Je moet er echter geen filmpjes mee kijken, behoorlijk vertraging en dus niet meer synchroon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Serena schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:58:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Misschien een fotooje?
Zojuist even geprobeerd aangezien ik me er ook mateloos aan irriteer. Dit is de BT kabel trouwens. Bij dat bobbeltje heb ik hem met mijn nagels vastgepakt en het ijzerdraadje zonder moeite door het plastic (soort heat shrink geloof ik) getrokken.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jxmi15/20170919_084842.jpg

Dan een beetje tactisch het ijzerdraadje door de rest van het plastic/rubber trekken.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dSK6ok/20170919_084704.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/k2Mu8k/20170919_084715.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dkru8k/20170919_084726.jpg

Het ijzerdraadje er met de hand uit trekken en het losse plastic eraf scheuren en dan kun je het laatste beetje plastic netjes wegknippen of scheuren (laatste moet ik nog doen ;)).
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jddXTk/20170919_084754.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Oh top!!! En zit het ook fijner nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Serena schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:52:
Oh top!!! En zit het ook fijner nu?
Ik vind van wel. Die memory wires stonden bij mij elke keer omhoog en zorgen niet voor extra houvast. Die houvast is er nu natuurlijk ook niet, maar de draden zitten ook niet in de weg meer. Dus prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik heb het net ook verwijderd, ging idd heel simpel… Dankjewel voor de foto’s!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James T. Kirk©
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2022
Heren/dames mede-Tweakers. Ik ben niet zo van het draagbaar muziek luisteren, maar vanwege 3x in de week naar de Fitness, zit / sta ik af en toe op apparaten met TV beeld en een mini jackplug ingang. Ik heb al jaren een oud Philips setje, geen idee van een typenummer en het is op Philips' site allang niet meer te vinden. Een chroom met zwart buitenkant en aluminium(kleurige) body, zoals je op de foto's kunt zien. Maar er zit een afwijkend type ear tip op! Deze moet met de buitenrand over een randje worden geschoven (ouderwets ventiel slangetje effect) en wat ik ook heb zitten zoeken, ik kan deze specifieke ear tips nergens vinden.

Weet iemand toevallig waar ik iets dergelijks kan vinden, eventueel van een heel ander merk?

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.imgbox.com/f0/b2/e7kUWTmm_t.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumbs.imgbox.com/bc/69/ZHIuHx4U_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
James T. Kirk© schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:13:
Heren/dames mede-Tweakers. Ik ben niet zo van het draagbaar muziek luisteren, maar vanwege 3x in de week naar de Fitness, zit / sta ik af en toe op apparaten met TV beeld en een mini jackplug ingang. Ik heb al jaren een oud Philips setje, geen idee van een typenummer en het is op Philips' site allang niet meer te vinden. Een chroom met zwart buitenkant en aluminium(kleurige) body, zoals je op de foto's kunt zien. Maar er zit een afwijkend type ear tip op! Deze moet met de buitenrand over een randje worden geschoven (ouderwets ventiel slangetje effect) en wat ik ook heb zitten zoeken, ik kan deze specifieke ear tips nergens vinden.

Weet iemand toevallig waar ik iets dergelijks kan vinden, eventueel van een heel ander merk?

[afbeelding] [afbeelding]
Wil je per se deze dopjes blijven gebruiken? Want ik denk dat als je die tips al kunt vinden, ze inclusief verzendkosten misschien wel duurder zijn dan redelijk basic oordopjes uit China (die wellicht ook nog een stuk betere geluidskwaliteit bieden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thi181
Afbeeldingslocatie: https://cdn.head-fi.org/a/9999595_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://cdn.head-fi.org/a/9999596_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://cdn.head-fi.org/a/9999597_thumb.jpg
Skinnyice schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:13:
[...]

Gaaf man, laat maar weten als je ze binnen hebt :)
De upgrade kabel voor de monitoren zijn binnen :)
en ik moet zeggen dat Effect Audio Ares 2+ 2pin kabel er erg goed uitziet, nu nog de ciems en dan kan ik zelf bepalen als upgrade kabels snake oil zijn of als ze echt een effect hebben op de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thi181
James T. Kirk© schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:13:

[afbeelding] [afbeelding]
ze lijken erg op de HE591 Surround Sound van Philips

• Phya
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-08 17:14
Hallo iedereen,

Ik ben een long-time lurker van Tweakers. Dit is de eerste keer dat ik een account heb aangemaakt om hier iets te vragen, want ik heb echt advies nodig over het volgende.

Ik ben zelf student. Daarnaast heb ik een bijbaan en ga ik ook naar de fitness. Ik heb zelf ook de Logitech G933 headset thuis (deze is draadloos en ik vind dat heel erg fijn; alleen wil ik die dus niet overal heen transporteren en gebruik ik die veelal thuis tijdens mijn werkzaamheden thuis/gamen).

Omdat ik deze koptelefoons vaak wil gaan transporteren, ben ik uiteindelijk dus gestuit op de in-ear koptelefoon (dus oortjes). Deze heb ik dus nodig om te luisteren naar muziek/podcasts tijdens werk/studie/sport.

Mijn probleem met de sommige oortjes die ik heb gebruikt (bijv. degene die geleverd worden met de Samsung smartphones) is als volgt:
  1. Het allerbelangrijkst vind ik dat ze lekker in mijn oren liggen. Ik weet dat dit subjectief is voor iedereen, maar zo'n zacht kussentje helpt daar vaak bij.
  2. Daarnaast vind ik het belangrijk dat deze koptelefoons niet uit mijn oren vallen. Dit doen ze namelijk vaak na 10 minuten al en ik hoef niet eens veel te bewegen. Ik wil graag dat er een stabilisering is (wellicht een beugel om de oren), zodat ze goed vast blijven liggen.
  3. Vaak is kabelbreuk een van de grote oorzaken dat ik oortjes vermijd. Ik ben niet van plan om bijv. te slapen met deze oortjes, maar wil dat ze gewoon een goede termijn meegaan (+/- 2-5 jaar).
  4. Merkvoorkeur is: Geen Apple en geen Acer. Voor de rest sta ik helemaal open.
  5. Aansluiting dient dus een 3.5mm jack te zijn, zodat ik hem in mijn Samsung Galaxy S5 mini smartphone kan doen en ook in mijn laptop/computer.
  6. Ik ben geen strenge audiofiel. Ik vereis dus niet de top van de top, maar een goede (diepe) geluidskwaliteit is natuurlijk wel mooi. Ik heb bijv. in reviews gelezen dat de Logitech G933 geen dramatisch goede geluidskwaliteit heeft, maar ik vind het geluidskwaliteit daarvan echt supergoed. Ik vind lage tonen en bas relatief belangrijk.
  7. Ik heb hiervoor een budget van ~€30,- (35 of 40 is geen drama, maar dan gaan mijn verwachtingen dus ook omhoog).
Alvast bedankt en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Phya op 20-09-2017 09:44 ]

• Skinnyice
Phya schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:40:
Hallo iedereen,

Ik ben een long-time lurker van Tweakers. Dit is de eerste keer dat ik een account heb aangemaakt om hier iets te vragen, want ik heb echt advies nodig over het volgende.

Ik ben zelf student. Daarnaast heb ik een bijbaan en ga ik ook naar de fitness. Ik heb zelf ook de Logitech G933 headset thuis (deze is draadloos en ik vind dat heel erg fijn; alleen wil ik die dus niet overal heen transporteren en gebruik ik die veelal thuis tijdens mijn werkzaamheden thuis/gamen).

Omdat ik deze koptelefoons vaak wil gaan transporteren, ben ik uiteindelijk dus gestuit op de in-ear koptelefoon (dus oortjes). Deze heb ik dus nodig om te luisteren naar muziek/podcasts tijdens werk/studie/sport.

Mijn probleem met de sommige oortjes die ik heb gebruikt (bijv. degene die geleverd worden met de Samsung smartphones) is als volgt:
  1. Het allerbelangrijkst vind ik dat ze lekker in mijn oren liggen. Ik weet dat dit subjectief is voor iedereen, maar zo'n zacht kussentje helpt daar vaak bij.
  2. Daarnaast vind ik het belangrijk dat deze koptelefoons niet uit mijn oren vallen. Dit doen ze namelijk vaak na 10 minuten al en ik hoef niet eens veel te bewegen. Ik wil graag dat er een stabilisering is (wellicht een beugel om de oren), zodat ze goed vast blijven liggen.
  3. Vaak is kabelbreuk een van de grote oorzaken dat ik oortjes vermijd. Ik ben niet van plan om bijv. te slapen met deze oortjes, maar wil dat ze gewoon een goede termijn meegaan (+/- 2-5 jaar).
  4. Merkvoorkeur is: Geen Apple en geen Acer. Voor de rest sta ik helemaal open.
  5. Aansluiting dient dus een 3.5mm jack te zijn, zodat ik hem in mijn Samsung Galaxy S5 mini smartphone kan doen en ook in mijn laptop/computer.
  6. Ik ben geen strenge audiofiel. Ik vereis dus niet de top van de top, maar een goede (diepe) geluidskwaliteit is natuurlijk wel mooi. Ik heb bijv. in reviews gelezen dat de Logitech G933 geen dramatisch goede geluidskwaliteit heeft, maar ik vind het geluidskwaliteit daarvan echt supergoed. Ik vind lage tonen en bas relatief belangrijk.
  7. Ik heb hiervoor een budget van ~€30,- (35 of 40 is geen drama, maar dan gaan mijn verwachtingen dus ook omhoog).
Alvast bedankt en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)
Als ik zo lees wat je zoekt dan zijn de shure achtige oortjes het beste. Die gaan over je oor heen dus blijven zitten en de kabel kan je vervangen.
Qua budget zit je er dan wel boven, de SE215 zijn al 90 euro, maar hier wordt ook veel geschreven over de KZ SZ5 die het goed doen, die zijn maar 15 euro ongeveer.
Bij de SZ5 lever je naar mijn mening dan wel in op draag comfort, maar dat is voor iedereen anders.

Volgens mij heeft Pioneer nu ook een setje die je over je oor draagt, de SE-CH5T, misschien is dat iets. (50 euro)

• James T. Kirk©
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2022
barrymossel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:35:
[...]

Wil je per se deze dopjes blijven gebruiken? Want ik denk dat als je die tips al kunt vinden, ze inclusief verzendkosten misschien wel duurder zijn dan redelijk basic oordopjes uit China (die wellicht ook nog een stuk betere geluidskwaliteit bieden).
Ik heb een voorlopige oplossing gevonden. een stukje rubberslang van een catapult, paste op de rand met heel veel moeite. daarna op ongeveer lengte afgeknipt. Ik moet zeggen, ze klinken nog steeds behoorlijk goed, maar niet zo geweldig als mijn BeyerDynamic volwassen hoofdtelefoon. Maar daar hangt dan ook een heel ander prijskaartje aan... ;)

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben op zoek naar bluetooth oordopjes en daarmee bedoel ik echt oordopjes zoals in de TS aangegeven staat.
Ik was al blij dat hier duidelijk het verschil gemaakt werd tussen oordopjes en in-ear. Dus gauw een zoektocht gedaan op oordopjes in dit topic. Kom ik overal de term oordopjes tegen terwijl het in-ears betreft. Ook termen als in-ear oordopjes kom je vaak tegen. Jammer dat dit niet wat strakker wordt gemodd...
Maar nu terug op mijn vraag:
Wat zijn goede bluetooth oordopjes (ik sport er niet mee) waarmee je toch minimaal een uur of 4 (of meer) muziek mee kunt luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb een vraag over in-ear oordopjes die misschien een beetje raar is.

Inmiddels heb ik er al een aantal versleten en in mijn ogen gaan ze dus vrij snel stuk. Ik heb twee Sennheiser setjes gehad waarbij het draadje het snel begaf. En zowel bij mijn vorige Sony als huidige Denon in-ears ging/gaat na verloop van tijd aan elk geval één kant de geluidsproductie omlaag door vuil/oorsmeer. En dat krijg je dan niet meer weg.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Maakt het nog uit in welke prijsklasse je zoekt? Ik koop normaal geen aufiofiele dopjes. Ik zit doorgaans rond de 50 euro, soms een paar tientjes meer en bij de Xiaomi dopjes voor de slaapkamer zat ik er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Denk niet dat dat heel veel verschil zal maken. Er zijn iem's waarbij je verschillende filters er op kan zetten. Die zouden het vuil dan wellicht tegenhouden waardoor je alleen het filter zou hoeven te vervangen. Maar het makkelijkste zou dan toch zijn je oordopjes zelf, bijvoorbeeld wekelijks even schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
D-e-n schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:20:
Ik heb een vraag over in-ear oordopjes die misschien een beetje raar is.

Inmiddels heb ik er al een aantal versleten en in mijn ogen gaan ze dus vrij snel stuk. Ik heb twee Sennheiser setjes gehad waarbij het draadje het snel begaf. En zowel bij mijn vorige Sony als huidige Denon in-ears ging/gaat na verloop van tijd aan elk geval één kant de geluidsproductie omlaag door vuil/oorsmeer. En dat krijg je dan niet meer weg.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Maakt het nog uit in welke prijsklasse je zoekt? Ik koop normaal geen aufiofiele dopjes. Ik zit doorgaans rond de 50 euro, soms een paar tientjes meer en bij de Xiaomi dopjes voor de slaapkamer zat ik er onder.
Ik heb mijn telefoon in mijn broekzak tijdens het fietsen. Mede daardoor gaat snel de kabel stuk. Dus ik heb nu bewust gekozen voor een IEM met verwisselbare kabel. En daar nu een bluetooth kabel aan gezet. In z'n geheel iets duurder dan ik wilde uitgeven (op de fiets hoor je door de wind toch weinig verschil tussen de verschillende dopjes), maar ik hoop dat het op termijn dus wel in kosten gaat schelen (iedere keer 20 euro voor zoiets als de Xiaomi Pistons loopt ook snel op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor moeder op zoek naar goedkope (<€15) in-ears voor klassieke muziek. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Saturnus schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:28:
Voor moeder op zoek naar goedkope (<€15) in-ears voor klassieke muziek. Wat raden jullie aan?
Ik kan deze wel aanraden. Mooi helder geluid en een gebalanceerde klankkleur:

https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_298731.html

Ik weet niet of je er haast bij hebt want Gearbest is niet de snelste qua verzenden. Kan weken duren maar moet dan ook uit China komen en je betaalt geen verzendkosten.

• Xtortion
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 16:15
Ik ben opzoek naar redelijke goede oordopjes waar voor mijn max toch wel ongeveer 80 euro is.

Ik luister voornamelijk naar EDM en vindt het dus belangrijk dat ik natuurlijk ook de bass kan horen maar het moet natuurlijk niet de hoge tonen verminderen. Volume is ook best belangrijk en het liefst met volume knoppen en een microfoon. (Omdat ik het met mijn telefoon gebruikt.)

Ik had twee in-ear headphones in gedachten.

De Beyerdynamic Byron (Al heb ik wel gelezen dat de bass nogal laag is? Maar voor de rest wel goede reviews.)
- http://north-america.beye...p/byron-black-silver.html

De Sony MDR-XB50AP (Niet veel over gelezen maar las wel dat de bass goed is, maar ik weet alleen niet hoe het precies zit met de hoge tonen.)
- https://www.sony.com/elec...ear-headphones/mdr-xb50ap

Deze twee heb ik gewoon online gevonden, mochten jullie mij wat anders aanraden dan hoor ik dat graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Xtortion op 23-09-2017 03:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Sylmaron schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:13:
[...]

Ik kan deze wel aanraden. Mooi helder geluid en een gebalanceerde klankkleur:

https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_298731.html

Ik weet niet of je er haast bij hebt want Gearbest is niet de snelste qua verzenden. Kan weken duren maar moet dan ook uit China komen en je betaalt geen verzendkosten.
Bij Thomann ook leverbaar dus binnen 5 dagen binnen
https://m.thomann.de/nl/s...tm?o=22&search=1506148240

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sylmaron
Saturnus schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:28:
Deze zijn ook prima trouwens. Vrij neutraal geluid zonder een overdreven nadruk op hoog of laag. Prima allrounder voor weinig:

https://www.bol.com/nl/p/...er-winkelen-zonder-zorgen

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik ben op zoek naar goede bluetooth in-ears voor tijdens het sporten, ik gebruik nu Creative Labs WP-250's welke op zich prima zijn maar wel vrij fors (blokken bij de oren) en de accu is inmiddels wel heel slecht geworden dus wil ik wat nieuws.

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer dus heeft iemand een goeie tip? Gewoon een eenvoudig setje van een tientje bij ali of gearbest of toch investeren is een duurdere.... Jaybirds ofzo?

Waterdicht is overigens wel een must voor mij.

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 19:49
LordLynx schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:59:
Ik ben op zoek naar goede bluetooth in-ears voor tijdens het sporten, ik gebruik nu Creative Labs WP-250's welke op zich prima zijn maar wel vrij fors (blokken bij de oren) en de accu is inmiddels wel heel slecht geworden dus wil ik wat nieuws.

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer dus heeft iemand een goeie tip? Gewoon een eenvoudig setje van een tientje bij ali of gearbest of toch investeren is een duurdere.... Jaybirds ofzo?

Waterdicht is overigens wel een must voor mij.
Zat zelf naar deze te kijken: http://www.androidpolice....rbuds-actually-stay-ears/
Had de QCY-29 besteld, en die doen het, maar zitten niet echt lekker. Kwaliteit is ook een beetje ruk.

Kwam ook deze nog tegen

[ Voor 9% gewijzigd door Lordsauron op 24-09-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Lordsauron schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:04:
[...]

Zat zelf naar deze te kijken: http://www.androidpolice....rbuds-actually-stay-ears/
Had de QCY-29 besteld, en die doen het, maar zitten niet echt lekker. Kwaliteit is ook een beetje ruk.

Kwam ook deze nog tegen
Er mag wel gewoon een draadje tussen de buds zitten, helemaal los hoeft voor mij niet perse. Vind ik waarschijnlijk ook te prijzig en ik zou bang zijn om er een te verliezen

Ik denk bijvoorbeeld aan de Jaybird X3

https://www.coolblue.nl/product/770077/jaybird-x3-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
LordLynx schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:47:
[...]

Er mag wel gewoon een draadje tussen de buds zitten, helemaal los hoeft voor mij niet perse. Vind ik waarschijnlijk ook te prijzig en ik zou bang zijn om er een te verliezen

Ik denk bijvoorbeeld aan de Jaybird X3

https://www.coolblue.nl/product/770077/jaybird-x3-wit.html
Ik heb ze gehad. Ook de Freedoms.
Maar ik had helaas veel problemen met de bluetooth verbinding.
Binnen is alles prima. Tot je een stap naar buiten toe zet. Dan gaat het bereik van alle kanten op.
Het geluid van de X3's en het comfort.. is fantastisch. In combina tie met de app zijn het wel echt puike in-ears.

(Wat hielp bij de X3's is de telefoon aan dezelfde kant dragen van het ontvangertje en dan het liefst de telefoon in een armband bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
b.o.n.s schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:09:
[...]

Ik heb ze gehad. Ook de Freedoms.
Maar ik had helaas veel problemen met de bluetooth verbinding.
Binnen is alles prima. Tot je een stap naar buiten toe zet. Dan gaat het bereik van alle kanten op.
Het geluid van de X3's en het comfort.. is fantastisch. In combina tie met de app zijn het wel echt puike in-ears.

(Wat hielp bij de X3's is de telefoon aan dezelfde kant dragen van het ontvangertje en dan het liefst de telefoon in een armband bv.)
Dat lijkt mij toch wel vrij onacceptabel, zeker voor dopjes van 130 euro.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Dat lijkt mij toch wel vrij onacceptabel, zeker voor dopjes van 130 euro.... :X
Me 2.. Al vind ik het raar om hier op bv. Coolblue weinig over terug te vinden en op het Support forum van Jaybird wel. Je kan altijd een set proberen en zien of het goed gaat met de door jou gebruikte telefoon etc.
Mijn ervaring is helaas niet goed geweest vwb. bluetooth stabiliteit (en ben dus gewoon weer lekker terug naar bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Ik heb sinds vrijdag ook een paar KZ ZS5 in mijn bezit, ik heb er direct ook de Bluetooth kabel bijbesteld.

m'n eerste ervaringen:

-niet altijd even gemakkelijk om in te houden (ik gebruikte voornaamelijk in-ears van Apple)
-heeft toch wat volume nodig om volledig tot z'n recht te komen
-kwaliteit via Bluetooth vind ik toch stukje minder dan via de kabel
-prijs/muziek ervaring kan volgens mij niet goedkoper.. dus als je even goed zoekt doe je echt wel een koopje

Ik lees ook dat verschillende mensen de "memory" kabel hebben losgepeuterd, maar heb je dan niet het probleem dat de oortjes direct uit je oren vallen bij elke beweging? Bij mij geeft het kabeltje extra steun om de oortjes op z'n plaats te houden..

Ik had ook enkele (cloon?) comply earphone tips bijbesteld (memory foam type) maar dat blijft helemaal niet zitten in mijn oren.. Zelfs na samendrukken en vlug in m'n oren plaatsen blijft het een gepruts.. Zou het aan de cloon liggen en zijn de originele dan echt zoveel beter qua pasvorm ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Cuball schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:58:
Ik had ook enkele (cloon?) comply earphone tips bijbesteld (memory foam type) maar dat blijft helemaal niet zitten in mijn oren.. Zelfs na samendrukken en vlug in m'n oren plaatsen blijft het een gepruts.. Zou het aan de cloon liggen en zijn de originele dan echt zoveel beter qua pasvorm ?
Ik vind de Comply foams inderdaad een heel stuk beter. Zelf gebruik ik de T200 op de ZS5 maar anderen gebruiken ook de T400 alhoewel die vaak loslaat in mijn geval. Zodra je een goede fit hebt, heb je de memory wire in de kabel niet echt nodig.

• FraDiavolo
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 21:02
Voor degenen die een betaalbare planar magnetic in ear wensen, als je ze nog in ear kan noemen, monoprice heeft de M300 weer in stock, $149 oftewel $200 inclusief UPS expedited. Plus invoer/btw natuurlijk https://www.monoprice.com...24461#QuestionsandAnswers
Net besteld, laat nog wel weten wat ze doen.

• Xtortion
Xtortion schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 03:07:
Ik ben opzoek naar redelijke goede oordopjes waar voor mijn max toch wel ongeveer 80 euro is.

Ik luister voornamelijk naar EDM en vindt het dus belangrijk dat ik natuurlijk ook de bass kan horen maar het moet natuurlijk niet de hoge tonen verminderen. Volume is ook best belangrijk en het liefst met volume knoppen en een microfoon. (Omdat ik het met mijn telefoon gebruikt.)

Ik had twee in-ear headphones in gedachten.

De Beyerdynamic Byron (Al heb ik wel gelezen dat de bass nogal laag is? Maar voor de rest wel goede reviews.)
- http://north-america.beye...p/byron-black-silver.html

De Sony MDR-XB50AP (Niet veel over gelezen maar las wel dat de bass goed is, maar ik weet alleen niet hoe het precies zit met de hoge tonen.)
- https://www.sony.com/elec...ear-headphones/mdr-xb50ap

Deze twee heb ik gewoon online gevonden, mochten jullie mij wat anders aanraden dan hoor ik dat graag!
Iemand die mij hier mee kan helpen?

Ik heb het namelijk nodig voor binnenkort.

Alvast bedankt!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Sylmaron schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:10:
[...]

Ik vind de Comply foams inderdaad een heel stuk beter. Zelf gebruik ik de T200 op de ZS5 maar anderen gebruiken ook de T400 alhoewel die vaak loslaat in mijn geval. Zodra je een goede fit hebt, heb je de memory wire in de kabel niet echt nodig.
Op de website van Compy raden ze (volgens de Earphone Finder) de T500 reeks aan voor de KZ ZS5 headphones..

Wat is eigenlijk verschil met de T400 ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Fordox
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Xtortion schreef op woensdag 27 september 2017 @ 02:20:
[...]
Iemand die mij hier mee kan helpen?

Ik heb het namelijk nodig voor binnenkort.

Alvast bedankt!
Ik heb zelf recentelijk de pricewatch: RHA MA750 (RVS) gekocht. Ik denk dat je zeer tevreden zal zijn met deze oortjes :)
Uitgebreide review: https://www.innerfidelity...oustics-ma750-ear-monitor
Je hebt ook de M750i, die heeft een inline control en microfoon maar is dan ook iets duurder. Misschien valt het net buiten je budget, maar dat is het zeker waard!

De Beyerdynamics heb ik ook eens gezien. Bouwkwaliteit is goed, maar niet zo perfect als die van RHA :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fordox op 27-09-2017 11:18 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Sylmaron
Cuball schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:29:
[...]

Op de website van Compy raden ze (volgens de Earphone Finder) de T500 reeks aan voor de KZ ZS5 headphones..

Wat is eigenlijk verschil met de T400 ?
De T400 heeft een kleinere diameter en zal dus strakker om de ZS5 nozzles zitten dan de T500. Als je bijv. medium tips hebt zou het best kunnen werken maar ik gebruik liever large tips en de T400 schoten los in mijn oor bij de KZ ZS5 omdat de nozzle helaas geen randje heeft die meer grip biedt maar helemaal glad is. Het is dus ook een beetje puzzelen wat voor jou prettig is.
Volgens mij biedt Comply ook een soort pakketje waarbij verschillende maten zitten. Misschien is dat het proberen waard.

• Xtortion
Fordox schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:16:
[...]

Ik heb zelf recentelijk de pricewatch: RHA MA750 (RVS) gekocht. Ik denk dat je zeer tevreden zal zijn met deze oortjes :)
Uitgebreide review: https://www.innerfidelity...oustics-ma750-ear-monitor
Je hebt ook de M750i, die heeft een inline control en microfoon maar is dan ook iets duurder. Misschien valt het net buiten je budget, maar dat is het zeker waard!

De Beyerdynamics heb ik ook eens gezien. Bouwkwaliteit is goed, maar niet zo perfect als die van RHA :)
Oh my, stainless steel. Dat ziet er toch aardig goed uit! Ook lees ik aardig goede reviews hierover.

Zie inderdaad dat ik voor de RHA MA750i moet gaan ja als ik de inline control + microfoon wilt hebben. Maar damn, het ziet er zeker goed uit. Ik lees nog even verder maar ik denk dat ik ze wel gaat halen!

Bedankt voor de tip.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Als het gaat om waar voor je knaken, dan kan ik niet anders dan razend enthousiast zijn over de VE MONKS. Voor ongeveer € 5,00 in huis en echt by far het beste wat ik ooit onder de € 15,- gehoord heb. Sterker nog, vrijwel alles wat je hier in Nederland tot € 30,- kunt kopen is gewoon minder.

Ze hebben 1 klein nadeeltje en dat is dat het omgevingsgeluid er goed doorheen komt, zeker wanneer je de stoffen kapjes niet wilt gebruiken. Ze zijn dus vooral geschikt voor in stille ruimtes, of voor in het verkeer als je daar nog iets van mee wilt krijgen.

https://www.aliexpress.co...114.search0104.0.0.gGu07f

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 12:19
Cuball schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:58:
Ik heb sinds vrijdag ook een paar KZ ZS5 in mijn bezit, ik heb er direct ook de Bluetooth kabel bijbesteld.

m'n eerste ervaringen:

-niet altijd even gemakkelijk om in te houden (ik gebruikte voornaamelijk in-ears van Apple)
-heeft toch wat volume nodig om volledig tot z'n recht te komen
-kwaliteit via Bluetooth vind ik toch stukje minder dan via de kabel
-prijs/muziek ervaring kan volgens mij niet goedkoper.. dus als je even goed zoekt doe je echt wel een koopje

Ik lees ook dat verschillende mensen de "memory" kabel hebben losgepeuterd, maar heb je dan niet het probleem dat de oortjes direct uit je oren vallen bij elke beweging? Bij mij geeft het kabeltje extra steun om de oortjes op z'n plaats te houden..

Ik kan ze bij ali en BG niet meer krijgen, enig idee waar ik verder kan kijken ?

Mijn pistons zijn helaas overleden, ze kwamen wel erg schoon uit de wasmachine...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sylmaron schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:39:
[...]

Deze zijn ook prima trouwens. Vrij neutraal geluid zonder een overdreven nadruk op hoog of laag. Prima allrounder voor weinig:

https://www.bol.com/nl/p/...er-winkelen-zonder-zorgen
Thanks. Vanuit China voor maar €6. Dan het wachten wel waard.

Tevens bij het zoeken naar reviews over de KZ ED2 deze site gevonden: http://earphoneking.com/urbanfun-hifi-review/

Die persoon is blijkbaar zeer onder de indruk van de Urbanfun. Zijn er al Tweakers die deze geprobeerd hebben?

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 12:19
Saturnus schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:23:
[...]

Thanks. Vanuit China voor maar €6. Dan het wachten wel waard.

Tevens bij het zoeken naar reviews over de KZ ED2 deze site gevonden: http://earphoneking.com/urbanfun-hifi-review/

Die persoon is blijkbaar zeer onder de indruk van de Urbanfun. Zijn er al Tweakers die deze geprobeerd hebben?
https://tweakers.net/prod...banfun-(groen-zwart).html :)

• Shaggie_NB
Shaggie_NB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:19:
Ik ben op zoek naar bluetooth oordopjes en daarmee bedoel ik echt oordopjes zoals in de TS aangegeven staat.
Ik was al blij dat hier duidelijk het verschil gemaakt werd tussen oordopjes en in-ear. Dus gauw een zoektocht gedaan op oordopjes in dit topic. Kom ik overal de term oordopjes tegen terwijl het in-ears betreft. Ook termen als in-ear oordopjes kom je vaak tegen. Jammer dat dit niet wat strakker wordt gemodd...
Maar nu terug op mijn vraag:
Wat zijn goede bluetooth oordopjes (ik sport er niet mee) waarmee je toch minimaal een uur of 4 (of meer) muziek mee kunt luisteren?
Iemand?

• Tigerblood
Gaat hem echt niet worden ben ik bang. Alles qua Bluetooth audio is óf in-ears óf full-sized on/over-ear headphones. Dopjes zijn echt helemaal uit.

• Shaggie_NB
Tigerblood schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:56:
[...]

Gaat hem echt niet worden ben ik bang. Alles qua Bluetooth audio is óf in-ears óf full-sized on/over-ear headphones. Dopjes zijn echt helemaal uit.
Tijd voor een topic-titel verandering dan...
Toch doen die Apple dingen het dan verrassend goed...

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggie_NB op 28-09-2017 19:01 ]

• Tigerblood
Shaggie_NB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:00:
[...]

Tijd voor een topic-titel verandering dan...
Toch doen die Apple dingen het dan verrassend goed...
Het heet niet het grote "bluetooth oordopjes topic" dus ik zie het probleem niet. Een paar posts terug worden nog de legendarische 'doppies VE Monk genoemd dus niks mis met de titel.
Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie