Ik ben op zoek naar nieuwe in-ears, compact, licht, goed geluid voor een klein budget (<€50).
Maar mijn #1 eis is dat de kabel niet standaard Y is maar het type wat Sony vroeger had: 1 in-ear is langer en gaat achter je nek langs je oor in. Hieraan zit ook de microfoon. Ideaal voor bellen. Het andere oordopje hangt dan gewoon over je schouder.
Zo doe ik dat al jaren met de in-ears die bij mijn HTC M7 kwamen (had 2 setjes, was perfect). Maar beide zijn nu kwijt/stuk.
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
De zwarte met rode inears, oorspronkelijk kwamen die bij de HTC M7. Heeft een mic.
• In-ears of oordopjes?
In-ears maar mag best nog wat omgevingsgeluid horen.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Het moet natuurlijk en helder klinken, met een beetje extra voor de lage tonen.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
heel breed.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?
Voor sporten heb ik de
JLab Epic2, de aller- allerbeste Bluetooth inears.
Het gaat echt om inears met asymmetrische kabel voor op werk, thuis, onderweg.
• Heb je een merkvoorkeur?
Liefst geen Sennheiser, heb dat jarenlang gehad en wil gewoon wat anders.
Liefst een Chinese uitschieter of een minder bekende speler die geweldig klinkt voor een mooie prijs. Vroeger Sennheiser fan geweest (en daarvoor uberfan van de Koss KSC-35 over-ears geweest). Sony vond ik altijd teveel bass hebben.
• Wat is het budget?
max €50 omdat ik van plan ben 2 te kopen (1 op werk, 1 voor thuis/onderweg). maar als het aan alle eisen voldoet, bewezen stevig is etc heb ik er wel meer voor over.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
1. geen Y kabel maar asymmetrische J kabel.
2. Geen ronde rubberdraad maar plat rubber of zelfs katoen ofzo, raakt minder gauw in de knoop.
3. Met 1 knopje, meer hoeft niet, mag. Gaat echt om telefoon opnemen/afbellen en play/pauze.
4. Compacte connector.
Ik heb deze 2 als test gekocht:
https://www.aliexpress.co...r-Mobile/32736614889.html
Verbazingwekkend goed geluid voor die prijs, maar weer standaard Y kabel.
https://www.aliexpress.co...-Samsung/32474867642.html
Vergelijkbaar met de KZ-ED9 maar de witte versie is wel heel vrouwelijk, is mn vriendin wel blij mee. Helaas ook Y kabel (vind zij juist prima).
Zelfs Sony's MDR modellen lijken tegenwoordig allemaal Y kabel te hebben. Helaas staat het vaak niet in de specs en kan je het ook niet aan de afbeeldingen afleiden. Wat zijn nu goede non-Y modellen? Ik sta open voor de bekende merken maar probeer ook graag een Chinese.
[
Voor 43% gewijzigd door
Jazco2nd op 16-10-2017 14:11
]