• Xtortion
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 16:15
Ik heb zojuist de RHA MA750i binnen gekregen. Damn wat klinken ze lekker!

Zeker een goed aankoop en de prijs samen met 3 jaar garantie is het zeker wel waard. _/-\o_

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Xtortion schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:03:
[...]

Ik heb zojuist de RHA MA750i binnen gekregen. Damn wat klinken ze lekker!

Zeker een goed aankoop en de prijs samen met 3 jaar garantie is het zeker wel waard. _/-\o_
Ik heb een paar jaar geleden de 750 gekocht en heb er nooit helemaal aan kunnen wennen. Het geluid is magistraal, maar ze zitten gewoon niet lekker in mijn oren. Zelfs met de kleinste dopjes moet ik echt duwen om ze een beetje te fixeren in mijn oren. Ook zorgt de overgang naar de driver ervoor dat uitstulping bij de gehoorgang naar buiten wordt gedrukt. Dit alles zorgt ervoor dat het dragen ervan na verloop van tijd steeds oncomfortabler wordt. Ik hoop dat ie bij jou als gegoten zit.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Tigerblood schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:02:
[...]

Een paar posts terug worden nog de legendarische 'doppies VE Monk genoemd dus niks mis met de titel.
Ok Thnx!
Maar met de terminologie die hier gebruikt wordt kun je dat toch niet onderscheiden...

[ Voor 15% gewijzigd door Shaggie_NB op 28-09-2017 19:27 ]

• Xtortion
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 16:15
Hm wat jammer dat ze voor jou niet zo fijn waren! Ik heb ze zojuist binnen gekregen en ik hoefte ook niet mijn dopjes te veranderen naar grote of kleineren. De dopjes die er op zaten waren precies goed voor mij.

Ik zal deze set meer gebruiken tijdens sport en niet echt voor een alledaags gebruik. ( Daar heb ik mijn ATH 50's voor)

Wel vraag ik mij af of ik eventueel het maximale uit deze earphones kan krijgen en een Fiio er mee kan gebruiken. Nooit met earphones gedaan dus niet zeker of het wel waard is. Momenteel zijn ze gewoon simpelweg aangesloten op mijn Galaxy S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Op het werk gebruik ik mijn Sony SBH80 BT headset i.c.m. met mijn iPhone voor het beluisteren van Spotify.

Graag zou ik dit headsetje ook gebruiken om films te kijken (luisteren?) die op de PC staan.
Heeft er iemand een goede tip v.w.b. een Bluetooth dongle welke i.i.g. A2DP en bij voorkeur ook aptX ondersteunt?

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 12:53

Fordox

00101010

PjotrStroganov schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:18:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden de 750 gekocht en heb er nooit helemaal aan kunnen wennen. Het geluid is magistraal, maar ze zitten gewoon niet lekker in mijn oren. Zelfs met de kleinste dopjes moet ik echt duwen om ze een beetje te fixeren in mijn oren. Ook zorgt de overgang naar de driver ervoor dat uitstulping bij de gehoorgang naar buiten wordt gedrukt. Dit alles zorgt ervoor dat het dragen ervan na verloop van tijd steeds oncomfortabler wordt. Ik hoop dat ie bij jou als gegoten zit.
Bijzonder, de mijne vind ik juist enorm comfortabel met de grootste siliconen plug erop. Zo comfortabel zelfs dat het mij al vaker is gelukt om ermee te slapen op m'n zij.

Anders zijn er altijd nog aftermarket tips te vinden. Er zitten zelfs standaard 2 setjes aan Comply tips bij. maar die vind ik persoonlijk niet fijn. Ze drukken me teveel in mn gehoorgang wat irriterend is na een lange tijd.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 07:47
PatrickPR schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:06:
Heb sinds deze week ook de KZ ZS5 binnen met de Comply T400 tips. Ik merk dat ik behoorlijk moet wennen aan hoe de zs5 in het oor zit (ik kom van een setje Sennheizer CX300-II af). Ik weet van mijn aangemeten gehoorbescherming dat je ze echt in het oor moet draaien, maar op de één of andere manier wil dat bij de zs5 nog niet helemaal lukken. Ik heb de T400 tips geprobeerd, maar die zijn te groot voor mijn oren waardoor de dopjes niet ver genoeg het oor in gaan. Ik heb er nu de kleinste tips op zitten die mee werden geleverd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wat tips kunnen geven?

V.w.b. geluidskwaliteit sta ik best versteld van hoe goed dat het klinkt, zeker in relatie tot de prijs. Mooi in balans, maar met voldoende laag. De zs5's hebben wel echt wat power nodig om tot hun recht te komen (op lage volumes klinken ze voor geen meter vind ik). Ik heb soms het idee wat ik in een paar frequentiebanden wat mis, maar dit kan ook komen doordat de CX300-II het midden wat voller laat klinken.

Nu nog op zoek naar een opberg-etui. Iemand nog tips hiervoor? Ik kan natuurlijk iets uit China laten komen a la dit of dit, maar misschien hebben anderen iets anders praktisch gevonden?
Ik heb mijn setje KZ ZS5 oordopjes weer verkocht aan een vriend, bij mij begonnen die zs5 na 10 minuten te irriteren in mijn oren. Diezelfde vriend gebruikt al een tijd de 1More Triple Driver. Ik heb deze een tijdje mogen lenen en was meteen verbaast over hoeveel laag deze oordopjes produceren, en hoeveel controle ze hebben over het geluid (met name het laag). Ik kom van een setje Sennheisser CX-300-II af, en de 1more's klinken zoveel beter (is natuurlijk ook een andere prijsklasse).

Uiteindelijk heb ik zelf ook de 1more Triple Driver Titanium besteld. Met verzendkosten erbij kostte het €100 en 3 werkdagen vanuit Duitsland naar Nederland. Deze oordopjes gaan niet irriteren, ook niet na > 1,5 uur. Ben echt onder de indruk van het geluid. Daarbij komt er standaard een fatsoenlijk hardcase hoesje en voldoende tips (ook foam) in verschillende diameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 20:16
PatrickPR schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:28:
[...]

Ik heb mijn setje KZ ZS5 oordopjes weer verkocht aan een vriend, bij mij begonnen die zs5 na 10 minuten te irriteren in mijn oren. Diezelfde vriend gebruikt al een tijd de 1More Triple Driver. Ik heb deze een tijdje mogen lenen en was meteen verbaast over hoeveel laag deze oordopjes produceren, en hoeveel controle ze hebben over het geluid (met name het laag). Ik kom van een setje Sennheisser CX-300-II af, en de 1more's klinken zoveel beter (is natuurlijk ook een andere prijsklasse).

Uiteindelijk heb ik zelf ook de 1more Triple Driver Titanium besteld. Met verzendkosten erbij kostte het €100 en 3 werkdagen vanuit Duitsland naar Nederland. Deze oordopjes gaan niet irriteren, ook niet na > 1,5 uur. Ben echt onder de indruk van het geluid. Daarbij komt er standaard een fatsoenlijk hardcase hoesje en voldoende tips (ook foam) in verschillende diameters.
Enig idee over de bouwkwaliteit van de kabel? Deze ziet er niet swappable uit, en ik heb meestal jaarlijks last van kabelbreuk 8)7 . (Met mijn sennheiser CX3.00 althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 01-06 16:35
Fordox schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Bijzonder, de mijne vind ik juist enorm comfortabel met de grootste siliconen plug erop. Zo comfortabel zelfs dat het mij al vaker is gelukt om ermee te slapen op m'n zij.

Anders zijn er altijd nog aftermarket tips te vinden. Er zitten zelfs standaard 2 setjes aan Comply tips bij. maar die vind ik persoonlijk niet fijn. Ze drukken me teveel in mn gehoorgang wat irriterend is na een lange tijd.
Ik denk dat het juist de hardheid van de kern gecombineerd met de diameter zijn die ervoor zorgen dat er druk wordt uitgeoefend op het gehoorkanaal. En misschien heb ik wel kleinere oorgaten dan gemiddeld. Foam tips zijn maar irritant.

Ik weet eigenlijk niet wat goede silicone tips zijn. Iemand tips?;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
rickkert94 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:14:
Enig idee over de bouwkwaliteit van de kabel? Deze ziet er niet swappable uit, en ik heb meestal jaarlijks last van kabelbreuk 8)7 . (Met mijn sennheiser CX3.00 althans)
Het deel kabel tussen de connector en de split is voorzien van een gewoven stof. De delen vanaf de split naar de dopjes is gewoon rubber, wel geribbeld. Deze delen zijn marginaal dikker dan de draad van de CX300-II (tussen split en dopjes). Het voelt ook wat steviger aan, ik heb niet het idee dat dit snel gaat sneuvelen. De split zelf ziet er degelijk uit. De aansluiting bij de remote ziet er stevig uit, de aansluiting bij de dopjes zelf vind ik er wat fragieler uitzien, maar ik denk dat dit wel goed blijft. Beide delen, zowel stof als rubber, rollen fijn op (mooier dan de kabel van de CX300-II). Daarnaast vind ik de Y-kabel van de 1more's ook fijner dan de a-symetrische draad van de CX300-II. Bij de 1more's zit trouwens ook een klein clipje die je om de kabel kunt doen (onder de split bijvoorbeeld) en waarmee je de kabel aan een stuk kleding kunt schuiven waardoor deze niet zakt en dus aan je oren gaat trekken.

Ik heb trouwens met al mijn oordopjes nog nooit last gehad van kabelbreuk.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickPR op 03-10-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 20:16
PatrickPR schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:43:
[...]

Het deel kabel tussen de connector en de split is voorzien van een gewoven stof. De delen vanaf de split naar de dopjes is gewoon rubber, wel geribbeld. Deze delen zijn marginaal dikker dan de draad van de CX300-II (tussen split en dopjes). Het voelt ook wat steviger aan, ik heb niet het idee dat dit snel gaat sneuvelen. De split zelf ziet er degelijk uit. De aansluiting bij de remote ziet er stevig uit, de aansluiting bij de dopjes zelf vind ik er wat fragieler uitzien, maar ik denk dat dit wel goed blijft. Beide delen, zowel stof als rubber, rollen fijn op (mooier dan de kabel van de CX300-II). Daarnaast vind ik de Y-kabel van de 1more's ook fijner dan de a-symetrische draad van de CX300-II. Bij de 1more's zit trouwens ook een klein clipje die je om de kabel kunt doen (onder de split bijvoorbeeld) en waarmee je de kabel aan een stuk kleding kunt schuiven waardoor deze niet zakt en dus aan je oren gaat trekken.

Ik heb trouwens met al mijn oordopjes nog nooit last gehad van kabelbreuk.
Net een stukje erover gelezen, blijkbaar is de kabel tevens verstevigd met kevlar: https://www.pc-helpforum....in-ear-headphones-review/

Ik ga ze bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
rickkert94 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:56:
Net een stukje erover gelezen, blijkbaar is de kabel tevens verstevigd met kevlar: https://www.pc-helpforum....in-ear-headphones-review/

Ik ga ze bestellen.
Nice, hoor graag van je wat je er van vind als je ze binnen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 23:12
Ik heb recent de KZ ZS5 gekocht, besteld bij gearbest. Ze zijn toegevoegd aan de de pricewatch: pricewatch: KZ Acoustics ZS5
Tevens heb ik er een uitgebreide recensie over geschreven:
productreview: KZ Acoustics ZS5 review door marcelvdk

met vriendelijke groeten, marcel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik wil even mijn ervaringen delen met de QCY Q19. Het betreft een bluetooth headset waarbij de dopjes via een draad aan elkaar verbonden zijn. Ze zitten, ook voor Chinese doppen, in het goedkopere segment en zijn voor zo'n € 16,- te bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41uHB6atKdL._SL500_AC_SS350_.jpg

Het apparaat ziet er, voor de prijs, verrassend degelijk uit. Het pairen gaat eenvoudig en in het Engels, wat een grote plus is. Ze worden geleverde met verschillende maten rubber, zodat ze voor elk oor prima zouden moeten zitten.

Helaas, niet in mijn oren. Zelfs met de earhooks heb ik het gevoel dat ze niet diep genoeg in mijn oren komen. Gevolg hiervan is een slecht geluid, met weinig bas. En tijdens het hardlopen blijven ze ook niet zo goed zitten.

Overigens, ook als ik ze met de hand dieper in mijn oren druk, is de bas teleurstellend. De algehele geluidservaring is teleurstellend, waar QCY over het algemeen toch goede recensies krijgt, lijken ze de plank met dit model mis te hebben geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
Ik ben op zoek naar nieuwe in-ears, compact, licht, goed geluid voor een klein budget (<€50).
Maar mijn #1 eis is dat de kabel niet standaard Y is maar het type wat Sony vroeger had: 1 in-ear is langer en gaat achter je nek langs je oor in. Hieraan zit ook de microfoon. Ideaal voor bellen. Het andere oordopje hangt dan gewoon over je schouder.
Zo doe ik dat al jaren met de in-ears die bij mijn HTC M7 kwamen (had 2 setjes, was perfect). Maar beide zijn nu kwijt/stuk.

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
De zwarte met rode inears, oorspronkelijk kwamen die bij de HTC M7. Heeft een mic.
• In-ears of oordopjes?
In-ears maar mag best nog wat omgevingsgeluid horen.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Het moet natuurlijk en helder klinken, met een beetje extra voor de lage tonen.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
heel breed.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?
Voor sporten heb ik de JLab Epic2, de aller- allerbeste Bluetooth inears.
Het gaat echt om inears met asymmetrische kabel voor op werk, thuis, onderweg.
• Heb je een merkvoorkeur?
Liefst geen Sennheiser, heb dat jarenlang gehad en wil gewoon wat anders.
Liefst een Chinese uitschieter of een minder bekende speler die geweldig klinkt voor een mooie prijs. Vroeger Sennheiser fan geweest (en daarvoor uberfan van de Koss KSC-35 over-ears geweest). Sony vond ik altijd teveel bass hebben.
• Wat is het budget?
max €50 omdat ik van plan ben 2 te kopen (1 op werk, 1 voor thuis/onderweg). maar als het aan alle eisen voldoet, bewezen stevig is etc heb ik er wel meer voor over.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
1. geen Y kabel maar asymmetrische J kabel.
2. Geen ronde rubberdraad maar plat rubber of zelfs katoen ofzo, raakt minder gauw in de knoop.
3. Met 1 knopje, meer hoeft niet, mag. Gaat echt om telefoon opnemen/afbellen en play/pauze.
4. Compacte connector.

Ik heb deze 2 als test gekocht:
https://www.aliexpress.co...r-Mobile/32736614889.html
Verbazingwekkend goed geluid voor die prijs, maar weer standaard Y kabel.
https://www.aliexpress.co...-Samsung/32474867642.html
Vergelijkbaar met de KZ-ED9 maar de witte versie is wel heel vrouwelijk, is mn vriendin wel blij mee. Helaas ook Y kabel (vind zij juist prima).

Zelfs Sony's MDR modellen lijken tegenwoordig allemaal Y kabel te hebben. Helaas staat het vaak niet in de specs en kan je het ook niet aan de afbeeldingen afleiden. Wat zijn nu goede non-Y modellen? Ik sta open voor de bekende merken maar probeer ook graag een Chinese.

[ Voor 43% gewijzigd door Jazco2nd op 16-10-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Jazco2nd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:16:
Ik ben op zoek naar nieuwe in-ears, compact, licht, goed geluid voor een klein budget (<€50).
Maar mijn #1 eis is dat de kabel niet standaard Y is maar het type wat Sony vroeger had: 1 in-ear is langer en gaat achter je nek langs je oor in. Hieraan zit ook de microfoon. Ideaal voor bellen. Het andere oordopje hangt dan gewoon over je schouder.
Zo doe ik dat al jaren met de in-ears die bij mijn HTC M7 kwamen (had 2 setjes, was perfect). Maar beide zijn nu kwijt/stuk.

Vergelijkbaar met de KZ-ED9 maar de witte versie is wel heel vrouwelijk, is mn vriendin wel blij mee. Helaas ook Y kabel (vind zij juist prima).

Zelfs Sony's MDR modellen lijken tegenwoordig allemaal Y kabel te hebben. Helaas staat het vaak niet in de specs en kan je het ook niet aan de afbeeldingen afleiden. Wat zijn nu goede non-Y modellen? Ik sta open voor de bekende merken maar probeer ook graag een Chinese.
Mijn oude Sennheizer CX300-II heeft de kabel die jij beschrijft (ook wel bekend als J kabel of asymmetrische kabel). Dit setjes heeft echter geen afstandsbediening, dus weet niet of dat een vereiste is? Valt wel mooi binnen jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
PatrickPR schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:19:
[...]

Mijn oude Sennheizer CX300-II heeft de kabel die jij beschrijft (ook wel bekend als J kabel of asymmetrische kabel). Dit setjes heeft echter geen afstandsbediening, dus weet niet of dat een vereiste is? Valt wel mooi binnen jouw budget.
Thanks ja ik moet wel minimaal 1 knopje hebben, voor het aannemen van een call of ophangen en play/pause.
Daarnaast wil ik voorkeur geven aan een ander merk dan Sennheiser voor de verandering.
Edit: ik heb mijn vraag ff volledig gemaakt met de standaard vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 16-10-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-06-2024
Waar koopt men zoal gel tips, met ideal of paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier al ervaring met de BeatsX? Vriend van me heeft ze en moet zeggen dat ik ze (in die minuut dat ik het hoorde) niet vond tegenvallen...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou, mijn Sennheiser Momentum M2's hebben de geest gegeven (ik geloof niet eens kabelbreuk, 1 driver is denk ik half dood) dus ik ben deze keer voor Xiaomi gegaan, de Hybrid Mi In-Ear Pro HD (via Xiaomiproducts). Komt dinsdag binnen, ben benieuwd! Was aardig tevreden met de Sennheiser maar de bass was toch wat te zwaar en de midden tonen af en toe gewoon slecht. Ben benieuwd hoe deze oortjes zich verhouden tot de Sennheisers, heb die voor een euro of 90 aangeschaft, deze voor ongeveer een derde van de prijs.

Voor dure oortjes (50+) wil ik gewoon niet meer gaan omdat ze toch wel kapot gaan. Misschien ooit eens in BT investeren, Beyerdynamic heeft een aantal mooie setjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Crosspost alert ;)

Ben grootverbruiker van (Comply-)foam tips voor mijn in ears. Prima en comfortabel, tot het na relatief korte tijd 'op' of te vies is, en dan wordt het volgende setje uit de kast getrokken. It aint cheap either. Nu de gok gewaagd en via eBay Symbio hybrids gehaald (zie ook head fi voor de liefhebbers).

Afbeeldingslocatie: https://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http:%2F%2Fi.ebayimg.com%2Fthumbs%2Fimages%2Fg%2FG5IAAOSwN6JY~ugP%2Fs-l200.jpg&sp=7029a85635ee80ce8016a0d2f3218c02
Met memoryfoam ipv die sponzige flutmeuk bij andere hybrids. Ze zijn er trouwens voor normal bore en wide bore. Heb nu eerst de normal bore versie gepakt, die passen goed op mijn Trinity Audio spul maar net niet op mijn Jaybirds (zoals verwacht).

Ik zal binnenkort even een korte review plempen hierzo, maar heb ze net op mijn Icarus III's gestopt en voelt lekker comfortabel en mis geen belangrijke toonhoogtes, tenzij ik die sowieso al niet meer hoor :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jazco2nd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:16:

De zwarte met rode inears, oorspronkelijk kwamen die bij de HTC M7. Heeft een mic.
• In-ears of oordopjes?
In-ears maar mag best nog wat omgevingsgeluid horen.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Het moet natuurlijk en helder klinken, met een beetje extra voor de lage tonen.
heel breed.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?
Voor sporten heb ik de JLab Epic2, de aller- allerbeste Bluetooth inears.
Het gaat echt om inears met asymmetrische kabel voor op werk, thuis, onderweg.
Liefst geen Sennheiser, heb dat jarenlang gehad en wil gewoon wat anders.
Liefst een Chinese uitschieter of een minder bekende speler die geweldig klinkt voor een mooie prijs. Vroeger Sennheiser fan geweest (en daarvoor uberfan van de Koss KSC-35 over-ears geweest). Sony vond ik altijd teveel bass hebben.
• Wat is het budget?
max €50 omdat ik van plan ben 2 te kopen (1 op werk, 1 voor thuis/onderweg). maar als het aan alle eisen voldoet, bewezen stevig is etc heb ik er wel meer voor over.
1. geen Y kabel maar asymmetrische J kabel.
2. Geen ronde rubberdraad maar plat rubber of zelfs katoen ofzo, raakt minder gauw in de knoop.
3. Met 1 knopje, meer hoeft niet, mag. Gaat echt om telefoon opnemen/afbellen en play/pauze.
4. Compacte connector.

Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 07:27
Ik heb zoiets nooit gezien en ik heb heel veel oordopjes gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Amdwarrior schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Ik heb zoiets nooit gezien en ik heb heel veel oordopjes gehad
Dan denk ik dat de Sony XBA-1 mijn enige optie is. Lijkt simpelweg de enige die verkrijgbaar is, een J kabel heeft en knopje. Dat komt het dichtst bij en als voordeel ook een platte kabel.

Enige alternatief zou wellicht de
Thermaltake Isurus kunnen zijn. Dat klinkt als een pc voeding of ventilator maar schijnen best goede in-ears te zijn die inmiddels niet meer makkelijk verkrijgbaar zijn. De Pro en eSports editie vind je wel maar die hebben een microfoon stokje erbij.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 23-10-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die Xiaomi Hybrid Mi In-Ear Pro HD dingen binnen. Vergeleken bij de Sennheiser momentums een stap terug op veel vlakken. Minder warme bas, minder warm geluid overall, soundstage lijkt kleiner. Middentonen lijken wel beter naar voren te komen en hoge tonen zijn 'beter', al moet je er van houden (kan erg schrel zijn). Draagcomfort is wel echt een stuk beter dan van de Sennheisers, ze zitten heel goed.

Voor het geld hele goede dingetjes i.i.g. Kunnen zich overall prima meten met die Sennheisers ondanks dat ze 3-4 keer minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn Sennheiser oordopjes hebben na 3 maanden al een kabelbreuk. Hiervoor had ik dopjes die bij een telefoon zaten en ik denk dat die wel vijf jaar mee gingen (in elk geval meerdere telefoons). Maar weer op zoek naar iets anders, al lijken de oordopjes zonder die rubberen zwarte dingen die diep je oor in gaan niet heel populair meer te zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Thanks @PatrickPR, de Sennheiser CX300-II die je noemde is echt de enige in-ear met J-Kabel die nog verkrijgbaar is. Ongelooflijk. Maar daar kan je helaas niet mee bellen.

De Sony XBA-1AP is de enige J-Kabel met mic én Android play/pause of opnemen/ophangen knop, maar absoluut nergens verkrijgbaar. Heb zelfs eBay.de/.co.uk en Amazon.de/co.uk geprobeerd, zelfs niet 2e hands te vinden!

edit: de versies met mic/knopjes (IP/AP) hebben een gewone Y kabel :(

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 06-11-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:48
Omdat ik mijn verhaaltje iets te lang vond om in dit topic te dumpen heb ik een apart topic aangemaakt, maar wellicht kan een van jullie me wel helpen:

Aankoopadvies bluetooth in-ears voor Android

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35
Ik ben op zoek naar in-ear met USB-C aansluiting.
Heb wel verloopje, maar dat trekt mij niet al te best ;-).
Hebben jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
W.Zijlstra. schreef op donderdag 2 mei 2013 @ 20:55:
Kijk wat een leuk topic :)

Inmiddels al gehad (in-ear):
- Creative EP-630
- Sennheiser CX300
- Sony In-ears MDR - ex 38
- Nuforce NE-7M (by far beste die ik ooit gehad heb)
- Apple in-ear Gen 1
- Apple in-ear Gen 2

En ik vergeet er vast een paar !:)

Maar nu een vraag - van mijn oude Nuforce dopjes is de kabel stuk en heb hem al een keer gerepareerd door een kabel te gebruiken van een iPhone oordoppen kabeltje er aan te solderen. Inmiddels ook stuk. Waar koop ik een stevige fatsoenlijke kabel voor in-ears?
Haha cool ik was blijkbaar een van de eerste posters van dit thread _/-\o_

Ik mag inmiddels een hoop dopjes aan m'n lijst toevogen zoals:

- Xiaomi Piston V2
- Xiaomi Piston V3
- KZ ATE (mijn huidige daily driver)
- Rock Zircon
- KZ ZS5 (+bluetooth)
- Memt X5
- DIY Swing IE800

Hebben jullie nog een goed adresje voor in-ear tips?

Bijvoorbeeld sony hybrid eartips large ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 20:35

13art

Moderator Mobile
RiCk schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:29:
Hebben jullie ideeën?
Zoiets? productreview: LeEco USB Type-C headphones (Wit) review door kanem0chi

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35
Ja ;-) Bedankt! Gezien ook de prijs ga ik die maar eens bestellen/proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:39:
Ik zal binnenkort even een korte review plempen hierzo, maar heb ze net op mijn Icarus III's gestopt en voelt lekker comfortabel en mis geen belangrijke toonhoogtes, tenzij ik die sowieso al niet meer hoor :+
Heb ze gebruikt aan m'n Trinity Icarus III's en dat beviel prima: heb niet het idee dat er iets wordt weggefilterd, het zit niet zo 'verstopt' als bij het dikkere Comply-foam, kortom: nice en de bass :9~

De door mij gewenste test komt nog: wide bore-versie voor mijn Jaybirds. Die heb ik namelijk op de fiets in 2 uur per dag, en daarom foams zodat ze goed zitten en niet bij een lullige windvlaag uit mijn oren kieperen. Zal dan me ook weer even melden hier :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• boldy31
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02-2021
RiCk schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:29:
Hebben jullie ideeën?
Of deze ... https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_644969.html vorige week stond de zwarte versie ook voor ongeveer 38€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Afbeeldingslocatie: https://mthumbs.static-thomann.de/thumb/padthumb600x360/pics/prod/419668.jpg

Ik zit al een tijdje te zoeken naar nieuwe in-ears.
Iemand ervaring met deze Fender oortjes?
Ik kan er weinig over vinden.
Ze kosten normaal iets rond de 70 euro maar nu bij Thomann nu in de aanbieding voor 39 euro.

https://m.thomann.de/nl/f...htm?o=0&search=1511116057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 09-06 12:53

Fordox

00101010

https://www.hifiklubben.n...750-in-ear-hoofdtelefoon/
Voor de liefhebbers, de RHA m750 is nu in de aanbieding, normaal zijn ze vast geprijsd op 90 euro :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 20:49
Pff, vanmiddag 45mins in de MM lopen twijfelen over bt oordopjes. Ik kwam voor de jbl t110, maar die zagen me er veel te plastic uit. In plaats van dan maar weer te gaan, heb ik andere dopjes uitgezocht.

Twijfelkont ben ik dan :X

Ik wilde niet meer dan het dubbele uitgeven, dus max een 65 euro.

Uiteindelijk ging het tussen de philips sbh5850 en de jbl e25bt.

Die laatste heb ik nu op, bevallen me goed.

Ik twijfel alleen nog of ik niet op zoek moet naar een black friday aanbieding, om betere dopjes te scoren. Maar de meeste aanbiedingen komen nog weer hoger in prijs uit en om dan weer 80-100 euro uut te geven, terwijl ik 33 van plan was, gaat me te ver.

Nu dus happy camper met mn witte e25bt's.
(De goedkopere zwarte waren natuurlijk op :P )

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:06

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kan iemand mij goede in-ears aanraden of me op weg helpen bij het zoeken?

Ik heb nu Brainwavz ProAlpha, jaren geleden gekocht, volgens mij op basis van info uit Goede onbekende/exotische merken oordopjes.

Deze zijn nu echter wel aan vervanging toe, want er zit een kleine maar vervelende kabelbreuk in. Bovendien vind ik ze niet echt comfortabel zitten. De plugs blijven niet goed zitten maar gaan langzaam los zitten. Dit zou ook kunnen komen doordat ik niet de goede maat plugs gebruik (ik ben de andere maten kwijtgeraakt).

Mijn budget is rond de €50 maximaal.

Als ik zo in de Pricewatch kijk, kom ik bijvoorbeeld deze tegen:

pricewatch: Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart)
pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)
pricewatch: Sennheiser CX 3.00 (Zwart)

Ze zijn voor gebruik onderweg, met mijn telefoon. Ik vind het belangrijk dat ze comfortabel zitten (en blijven zitten!), goed afsluiten, en goed geluid produceren, maar dat kun je niet zo zien aan een product op de Pricewatch zonder overal reviews van te gaan lezen (wat erg tijdrovend is). Ik ben dus opzoek naar wat tips waar ik op moet letten en aanraders.

Ik sta ook weer open voor goede Chinese earphones!

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 01-12-2017 17:33 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedbok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Na 8 maanden zijn ook mijn Xiaomi Hybrid pro's stuk... het geluid van het rechter kanaal is beduidend zachter en als je links dempt hoor je daar alsnog geluid.

Niet de 1e keer dat mijn Xiaomi headphones stuk gaan, hiervoor de gewone hybrids gehad en de piston 3's ook allemaal binnen 1 jaar stuk.

Heel jammer want ze klinken wel goed, snap ook niet dat ze zo snel stuk gaan. Ik heb ze altijd op mijn bureau liggen en 24/7 aangesloten, dus die kabels hebben helemaal niks te verduren.

Ga dus nu op zoek naar een niet chinees alternatief...

[ Voor 5% gewijzigd door Speedbok op 06-12-2017 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Speedbok schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:31:
Na 8 maanden zijn ook mijn Xiaomi Hybrid pro's stuk... het geluid van het rechter kanaal is beduidend zachter en als je links dempt hoor je daar alsnog geluid.

Niet de 1e keer dat mijn Xiaomi headphones stuk gaan, hiervoor de gewone hybrids gehad en de piston 3's ook allemaal binnen 1 jaar stuk.

Heel jammer want ze klinken wel goed, snap ook niet dat ze zo snel stuk gaan. Ik heb ze altijd op mijn bureau liggen en 24/7 aangesloten, dus die kabels hebben helemaal niks te verduren.

Ga dus nu op zoek naar een niet chinees alternatief...
Zeker weten dat het 'gaasje' niet verstopt is? Ik heb er ook een keer last van gehad en dit opgelost door met een vochtig wattenstaafje/doekje dat gaasje schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedbok
  • Laatst online: 04-07-2024
Sibrand schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:38:
[...]

Zeker weten dat het 'gaasje' niet verstopt is? Ik heb er ook een keer last van gehad en dit opgelost door met een vochtig wattenstaafje/doekje dat gaasje schoon te maken.
Nee, net nog ff schoongemaakt, hielp helaas niks.

Probleem zit hem in het draad vermoed ik. Want het signaal van het rechterkanaal "lekt" ook naar het linkerkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:44
Ik heb de KZ ZS5 en ben niet heel ontevreden. Helaas gaan de kleinste maat tips er telkens vanaf (laatst zelfs ín mijn oor) en nu ben ik er dus één kwijt. De grotere zitten dusdanig slecht dat ze er telkens uitvallen. Ik ben dus op zoek naar vervanging van de tips. Nu heb ik wel die foam tips (uit China) ooit gebruikt, maar die vind ik teveel afsluiten (bij het erin drukken klapte mijn oor zelfs).
Iemand nog tips voor goede tips die goed blijven zitten op de KZ ZS5 (klein maatje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Ik wil hier toch ook even wat delen over de UiiSii HM7. Op de gok gekocht via aliexpress voor een van de kinderen (die ze niet wilde want lelijk)

Toen ik ze voor het eerst uit de verpakking trok vielen me een paar dingen op:
  • ze zijn echt heel klein
  • prima bouw kwaliteit
  • goede kabel maar met een vaag kauwgom luchtje eraan
Ok, aangesloten, kijken wat ze doen. Sibilance! En niet te zuinig ook! Dames stem die wat hoger zingt en het slist en doet gewoon pijn aan mijn oren. Verder heel wollig. Tegenvaller dacht ik. Nou ja.. Ze zitten wel heel comfortabel, altijd handig reserve setje.
Zo'n 40 uur later is de sibilance volledig verdwenen. Wolligheid grotendeels ook.

Inmiddels zijn dit mijn vaste dopjes voor bij de laptop. Video kijken doen ze het prima. Muziek pop/rock, eigenlijk helemaal niks mis mee. Muzikaal, licht warm geluid. Bas genoeg zonder overdreven te worden. Klassiek kan ook maar daar overtuigen ze net iets minder. Grote orkest werken zit er wat weinig detail en scheiding in voor mijn smaak en voor kamermuziek en opera heb ik mijn sony xba-c10.

Na 6 maanden niet echt zorgvuldig gebruik is het ze totaal niet aan te zien. Kabel is nog als nieuw en nergens is er iets stuk.

Qua geluid doet het een beetje denken aan de CX300 maar dan met iets meer gecontroleerde bas.

Wat mij betreft een aanrader in de budget klasse, Voor de prijs waar je bij de mediamarkt net een doodsimpele JBL hebt heb je twee van deze dingen op de deurmat liggen via aliexpress en deze klinken een stuk beter dan die JBL dingetjes.

.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFAspeler
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06-2020
Ben op zoek naar degelijke oortjes, het liefst voor maximaal 20 euro. Mijn Sennheiser heeft het al na een maand begeven. Iemand nog aanraders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
FIFAspeler schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 01:19:
Ben op zoek naar degelijke oortjes, het liefst voor maximaal 20 euro. Mijn Sennheiser heeft het al na een maand begeven. Iemand nog aanraders?
Zelf groot liefhebben en gebruiker van xiaomi oortjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
Vooral die dual drivers van Xiaomi zijn goede doppen. En anders op https://audiobudget.com/leaderboard kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoppa! op 09-12-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetatten
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-05 17:33
Compizfox schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:41:
Kan iemand mij goede in-ears aanraden of me op weg helpen bij het zoeken?

Ik heb nu Brainwavz ProAlpha, jaren geleden gekocht, volgens mij op basis van info uit Goede onbekende/exotische merken oordopjes.

Deze zijn nu echter wel aan vervanging toe, want er zit een kleine maar vervelende kabelbreuk in. Bovendien vind ik ze niet echt comfortabel zitten. De plugs blijven niet goed zitten maar gaan langzaam los zitten. Dit zou ook kunnen komen doordat ik niet de goede maat plugs gebruik (ik ben de andere maten kwijtgeraakt).

Mijn budget is rond de €50 maximaal.

Als ik zo in de Pricewatch kijk, kom ik bijvoorbeeld deze tegen:

pricewatch: Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart)
pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)
pricewatch: Sennheiser CX 3.00 (Zwart)

Ze zijn voor gebruik onderweg, met mijn telefoon. Ik vind het belangrijk dat ze comfortabel zitten (en blijven zitten!), goed afsluiten, en goed geluid produceren, maar dat kun je niet zo zien aan een product op de Pricewatch zonder overal reviews van te gaan lezen (wat erg tijdrovend is). Ik ben dus opzoek naar wat tips waar ik op moet letten en aanraders.

Ik sta ook weer open voor goede Chinese earphones!
Ik heb net zelf de MEE audio M6 pro gekocht, en na een paar weken beavalt hij heel erg goed, redelijk grote soundstage en er is nauwelijks nadruk op bepaalde frequenties dus bijna helemaal flat.
Ik heb ze zelf voor zo'n 28 euro gekocht op aliexpress in de aanbieding.
In vergelijking met mn CX300II zijn ze echt een wereld van verschil, ook vergeleken met mn vsonic vsd2si zijn ze iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 16:10
Apple oordoppen en Sennheiser CX500. Aangezien mijn Apple oordoppen overleden zijn en ik met mijn Sennheiser CX500 niet kan bellen ben ik op zoek naar nieuwe oordoppen.
De Apple doppen vind ik nog niet eens zo heel slecht overigens.

• In-ears of oordopjes?
In ears

Kan ik slecht omschrijven, de Sennheisers bevallen onwijs goed.

Veel: Rock (Metallica/Wolfmother/Black Keys/Black Crowes/Joe Bonamassa/Gary Clark Jr./etc.)
Soms: The Eagles/Extince/CCR

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Auto/werk/fiets.

Sennheiser

• Wat is het budget?
+/- €50,-

Apple compatible zijn (spoelen/skippen nummer/etc.)

Zelf heb ik de volgende gevonden, maar twijfel nog welke het beste bij mij past:

- Sennheiser Momentum In-Ear (klik)
- Sennheiser MM-50 (klik)
- Sennheiser CX 5.00i (klik) Edit: Dit lijkt de opvolger van de/mijn CX500 :o

Heeft iemand ervaringen met de bovenstaande of ander advies?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Laatst online: 04-01 13:55
Heb sinds een paar weken de Xiaomi Hybrid Pro HD en ik moet eerlijk zeggen, het valt me wat tegen.

Het geluid is niet slecht, zeer goed eigenlijk. Maar de isolatie is echt om te huilen. In het OV of in de sportschool hoor je al het omgevingsgeluid door de muziek heen en niet alleen tijdens rustige passages. Ik heb al allerlei tips gebruikt inclusief foam tips maar niets lijkt echt te helpen. Zo jammer, want de klank van deze in-ears is erg fijn. Erg goede balans tussen hoog en laag, maar omdat de isolatie te wensen over laat moet je het volume altijd erg ver opschroeven. Dat is op de lange duur natuurlijk niet goed voor je oren en je wordt ze daardoor ook snel beu als je ze in hebt.

Delen anderen deze ervaring? Zo ja, hebben jullie een oplossing gevonden voor de slechte isolatie tegen omgevingsgeluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tigerblood schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:22:
Heb sinds een paar weken de Xiaomi Hybrid Pro HD en ik moet eerlijk zeggen, het valt me wat tegen.

Het geluid is niet slecht, zeer goed eigenlijk. Maar de isolatie is echt om te huilen. In het OV of in de sportschool hoor je al het omgevingsgeluid door de muziek heen en niet alleen tijdens rustige passages. Ik heb al allerlei tips gebruikt inclusief foam tips maar niets lijkt echt te helpen. Zo jammer, want de klank van deze in-ears is erg fijn. Erg goede balans tussen hoog en laag, maar omdat de isolatie te wensen over laat moet je het volume altijd erg ver opschroeven. Dat is op de lange duur natuurlijk niet goed voor je oren en je wordt ze daardoor ook snel beu als je ze in hebt.

Delen anderen deze ervaring? Zo ja, hebben jullie een oplossing gevonden voor de slechte isolatie tegen omgevingsgeluid?
Foamtips geven bij mij de beste isolatie.Met de meegeleverde tips, kan ik helemaal niets.
Maar mijn ervaring is, dat de ene foamtip de andere niet is. Ik bestel die foamtips altijd per 20 oid. (alieexpress) En ze verschillen gewoon in isolatie per batch.

Bij mijn normale Xiaomi Hybrid's maakt het niet zoveel uit, die sluiten eigenlijk altijd goed af.
Maar mijn Hybrid Pro HD setjes, zijn wat dat betreft wat gevoeliger voor omgevingsgeluid. Ik neem dan ook standaard een doosje met extra foamtips mee naar mijn werk. Ik merk meteen, wanneer er eentje niet goed afsluit, die vervang ik dan gewoon door een andere.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
dubbel, sorry

[ Voor 97% gewijzigd door boldy31 op 17-12-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
Speedbok schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:41:
[...]

Nee, net nog ff schoongemaakt, hielp helaas niks.

Probleem zit hem in het draad vermoed ik.
Maar ze zijn wel lekker goedkoop, nu met gratis DHL express-levering voor nog geen 12€
Binnen drie dagen heb je nieuwe oortjes, verzending kost meer dan de oortjes 8)7
Ps. Heb er ondertussen al twee zo besteld, heb er nu drie op voorraad want ze slijten wel eens >:) >:)

https://www.gearbest.com/earphones/pp_261864.html?wid=21

Wel alleen dit bestellen of ze bestelen u via de douane 8)

[ Voor 5% gewijzigd door boldy31 op 17-12-2017 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWN_Luuk
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-01 15:01
Hey allemaal, ik ben nieuw op Tweakers, dus ik hoop dat dit in 1x goed gaat :) .
Ik zoek oordopjes met een maximale prijs van 50 euro.

ik heb op het moment de oordopjes die bij de sony Xperia z3 Compact geleverd worden. De kwaliteit van het geluid is goed, alleen vallen de oordopjes vaak uit mijn oren (kleine gehoorgang). helaas is de noice cancellation niet goed.

• In-ears of oordopjes?
Ik geef de voorkeur aan In-ears.

Ik heb het liefst een goed aanwezige bas, omdat ik veel dance en hip hop luister. de mids moeten toch ook wel aanwezig zijn.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
De oordopjes zullen voor het OV en tijdens het studeren in een best luidruchtige campus gebruikt worden. Noice cancelling zou dus van pas komen

Op het moment zie ik dat de Beats urBeats van dr. Dre in de aanbieding zijn bij Coolblue. laat het nu zo zijn dat ik een cadeaukaart heb van Coolblue :> . Vallen deze oordopjes aan te raden? ik zou de oordopjes dan voor 40 euro hebben i.p.v. de 70 euro die op andere sites wordt gevraagd.

• Wat is het budget?
50 euro.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!

mvg, Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
kendo schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:27:
[...]

Foamtips geven bij mij de beste isolatie.Met de meegeleverde tips, kan ik helemaal niets.
Maar mijn ervaring is, dat de ene foamtip de andere niet is. Ik bestel die foamtips altijd per 20 oid. (alieexpress) En ze verschillen gewoon in isolatie per batch.

Bij mijn normale Xiaomi Hybrid's maakt het niet zoveel uit, die sluiten eigenlijk altijd goed af.
Maar mijn Hybrid Pro HD setjes, zijn wat dat betreft wat gevoeliger voor omgevingsgeluid. Ik neem dan ook standaard een doosje met extra foamtips mee naar mijn werk. Ik merk meteen, wanneer er eentje niet goed afsluit, die vervang ik dan gewoon door een andere.
Ik heb ook de normale Hybrids en die zijn inderdaad een stuk beter qua isolatie. Zelfs met de juiste maat meegeleverde tips krijg je een prima seal. Ik vond ze zelfs beter klinken met die standaard tips dan met foams. De gewone Hybrids waren opzich prima, maar dat stoffen laagje van de kabel was gescheurd en gaan rafelen. Geluid is lekker bass heavy, maar het hoog mist wel wat sprankeling.

Op zich wel een idee om de foam tips eens te vervangen en te kijken of dat verschil maakt. Ik verwacht van niet, want als er eentje niet lekker afsluit merk ik dat meestal meteen doordat de basweergave dan een stuk minder wordt waardoor het geluid een stuk 'blikkeriger' klinkt. Je merkt dan ook een soort onbalans in het geluid tussen linker- en rechteroortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Mag ik vragen welke foamtips jullie gebruiken met de hybrid's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Volgens mij de T400 variant. Op bv. AliExpress, zijn er tig aanbieders.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou, ik kan die Xiaomi Hybrid pro HD oortjes niet aanraden. Heb ze 1-2 maanden en nu al stuk. Denk kabelbreuk. Geen gekke dingen mee gedaan, andere oortjes gaan altijd stukken langer mee.

Verdomme. December wordt dus nog net even iets duurder. Nu Beyerdynamic Byron setje besteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die Beyerdynamics vallen niet tegen! Aangenamer geluid dan Xiaomi. Hoge tonen zijn wel iets minder maar aan de blikkerige kant bij Xiaomi. Geluid lijkt hier een stuk gebalanceerder. Prettige bass, ruim voldoende voor mij. Soundstage is ook een stuk ruimer.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hallo beste mensen,
Sinds kort zijn mijn iphone earpods kapot gegaan voor de 2de keer en ben ik nu een beetje klaar met iphone oordopjes( de geluidskwaliteit was wel atlijd super helder en goed)
Nu had ik skullcandy ink'd 2 gekocht bij bol.com, na heel veel goeie reviews leek mij het een goeie aankoop, uiteindelijk binnen gekregen en getest, het geluid is totaal niet zuiver en de bass is veelte zwaar(snap ook niet al die goeie reviews)

samengevat:
ben opzoek naar goede(die niet snel kapot gaan) oordopjes, met helder zuiver geluid en redelijke bass.
Mijn budget is 10-40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:56:
De door mij gewenste test komt nog: wide bore-versie voor mijn Jaybirds. Die heb ik namelijk op de fiets in 2 uur per dag, en daarom foams zodat ze goed zitten en niet bij een lullige windvlaag uit mijn oren kieperen. Zal dan me ook weer even melden hier :)
Ben halverwege :P De wide bore-versie binnengekregen. Nog een tip want ik was het zelf de laatste keer ook vergeten: zet in het opmerkingenveld bij het bestellen welke maat je wilt. Standaard krijg je small, medium, large. Ook zoals verwacht wordt het geluid niet aangepast op welke manier dan ook. Deze week mee de fiets op om te zien of ze niet uit m'n oren knikkeren en dan is het bye bye 100% foam :w

Mocht iemand interesse hebben: heb 1x small narrow bore en 1x small en 1x large wide bore beschikbaar. Kan ik voor kostprijs jouw kant op gooien :)

-update-
Zitten net niet zo perfect als bij foam, maar voldoet wel. Als er mensen ze overwegen: bij heftige bewegingen/sporten zijn ze misschien niet ideaal. Je hebt immers veel minder foam om naar je oor te vormen en dus goed 'in' je oor te blijven hangen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 24-01-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031795

Hallo,

Ben opzoek naar nieuwe in-ear earphones

Heb in het verleden gehad:

Sony MDR 3x moeten vervangen, zeer snel kapot

Sennheiser CX 300 ii goed geluid, wel prijzig

JBL TT110 Beste kwa Qualiteit/ prijs verhouding

TteSPORTS ISURUS PRO Geweldig comfort, zeer goed geluid, ging ook kapot na een paar maanden.

Ben nu opzoek naar goeie earphones <20 euro Graag in NL te bestellen. Nog enkele aanraders? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 17:36
@2Dutch : Hoe zit het met de duurzaamheid en de isolatie van de tips?

Ik wil tips kopen die omgevingsgeluid goed tegenhouden, maar toch geen kapitaal kwijt zijn aan foam dat ik elke maand moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

AMD1800 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:21:
@2Dutch : Hoe zit het met de duurzaamheid en de isolatie van de tips?

Ik wil tips kopen die omgevingsgeluid goed tegenhouden, maar toch geen kapitaal kwijt zijn aan foam dat ik elke maand moet vervangen.
Duurzaamheid kan ik niet veel over zeggen, op head fi zijn de ervaringen lovend en de levensduur zal altijd hoger liggen dan normaal foam. Isolatie hangt denk ik erg van je oren af. Ik vind 100% foam beter isoleren, maar het houdt wel aardig wat herrie de deur uit. Als je niet teveel beweegt (en dus je gehoorgang vervormt) vind ik het prima. Het is namelijk vrij stug foam.

Je zou kunnen kijken om normale siliconen tips vol te stoppen met foam. Dat wil ik zelf ook nog een keer proberen. Zou best of both worlds moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Ik kwam hier voor advies, maar helaas is er weinig reactie op ieder zijn post.

Zelf ben ik ook bezig met nieuwe in-ears.

Heb 6 jaar (!!) met een setje Sennheiser CX 400II gedaan, wereldse dingen en zijn overleden omdat de robotstofzuiger ze opgezogen/kapot gedraaid heeft.

Nu op advies van whatthehifi
setje Sennheiser momentum gekocht.

Ik was opzoek naar de mooie bass, maar deze overdreven wel een stuk zeg. En er leek een soort onbalans te zijn tussen de bass en de hogere tonen.

Maar waarom ik ze terug gestuurd heb is omdat het gewicht buiten je oor hangt en ze naar mijn advies makkelijk uitvallen. Meerder dopjes geprobeerd en meerdere houdingen in mijn oor maar geen succes.

Isolatie was top, en misschien wel te goed aangezien ik ze niet meer in durfde te doen tijdens hardlopen.
(bij geleverde tasje sloeg ook nergens ook, doosje was handig maar alleen om ze los in de toen. De opberg ding was echt alleen voor de eerste keer uit de verpakking halen)

Dus nu nieuwe zoektocht naar in-ears

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wat ik overigens bij veel vrienden zag is die eeuwige naar beneden bengelende dopjes (:+). Over ear is zoveel fijner: het zit niet alleen comfortabeler (hangt niet bv een remote aan een draadje gewichtje te spelen) maar zorgt ook dat de kabels wat prettiger weg te werken zijn en niet zo snel ergens achter blijven hangen en uit je oren ploppen.

Had mijn Trinity Audio Master's verkocht, maar de nieuwe eigenaar kreeg de seal niet optimaal (wel okee voor rustig achter bureau luisteren). Dus omgewisseld voor Delta v2's waar ik nog een extra setje van had. Nadeel is als er iets kapotgaat dat repareren niet meer bij Trinity Audio kan, da's einde verhaal :/ Vermoed dat hij over een tijdje alsnog de Masters weer overkoopt, hij was erg gecharmeerd van. Jammer dat ze me net iets te groot zijn, maar goed, keuze zat in de la :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
NmR schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:18:
[...]

Heb ze dan ook gekocht vanwege de lovende reviews (én 'over the ear' kabels! Nooit meer terug!!)
https://www.audiophileon....w-the-best-budget-earbuds
https://www.head-fi.org/s...ar-monitors.21174/reviews
https://www.wired.com/2017/01/review-kz-ate-hi-fi-earphones/

Ze hebben tegenwoordig ook modellen met vervangbare kabels. Zijn iets duurder.
Twijfel zelf of ik deze zal gaan kopen. Heb ik ze nodig? Nee niet echt, want heb als een bluetooth koptelefoon die meestal gebruik. Daarnaast heb ik nog een Trinity Delta setje welke goed bevalt. Maar ja voor de prijs van het setje ben ik wel nieuwsgierig. Vraag me af of het setje beter dempt dan de Trinity Delta's wat dan bijvoorbeeld weer handig is in het vliegtuig. Als dat zo is, dan kan ik de Trinity Delta's eventueel wel weer verkopen op marktplaats of hier op tweakers.

Maar ja, dit is eigenlijk weer en sterk staaltje, recht praten van een eingelijk totaal niet nodige aankoop. O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
l3art schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:12:
[...]

Twijfel zelf of ik deze zal gaan kopen. Heb ik ze nodig? Nee niet echt, want heb als een bluetooth koptelefoon die meestal gebruik. Daarnaast heb ik nog een Trinity Delta setje welke goed bevalt. Maar ja voor de prijs van het setje ben ik wel nieuwsgierig. Vraag me af of het setje beter dempt dan de Trinity Delta's wat dan bijvoorbeeld weer handig is in het vliegtuig. Als dat zo is, dan kan ik de Trinity Delta's eventueel wel weer verkopen op marktplaats of hier op tweakers.

Maar ja, dit is eigenlijk weer en sterk staaltje, recht praten van een eingelijk totaal niet nodige aankoop. O-) O-) O-)
De KZ ATE is al een wat ouder model. Voor de nieuwere modellen is er een losse Bluetooth kabel verkrijgbaar waardoor ze ook draadloos te gebruiken zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tigerblood schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:52:
[...]

De KZ ATE is al een wat ouder model. Voor de nieuwere modellen is er een losse Bluetooth kabel verkrijgbaar waardoor ze ook draadloos te gebruiken zijn ;)
Haha, ja had ik ook al ergens gelezen ja.
Mn bluetooth kopetelefoon gaat sowieso niet de deur uit. Maar ja he gimmick gehalte met zo'n bluetooth kabel wordt natuurlijk wel weer groter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
l3art schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:56:
[...]

Haha, ja had ik ook al ergens gelezen ja.
Mn bluetooth kopetelefoon gaat sowieso niet de deur uit. Maar ja he gimmick gehalte met zo'n bluetooth kabel wordt natuurlijk wel weer groter >:)
Het is gewoon vet handig op zo'n in-ear waarvan je de kabel achter je oor langs draagt voor gebruik in de sportschool. Je doet die doppen in, Bluetooth connectie maken, en rennen maarrrr oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tigerblood schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:06:
[...]

Het is gewoon vet handig op zo'n in-ear waarvan je de kabel achter je oor langs draagt voor gebruik in de sportschool. Je doet die doppen in, Bluetooth connectie maken, en rennen maarrrr oOo
I know, maar daarvoor heb ik al mijn AKG Y50BT koptelefoon.
Maar voor in bed, of het vliegtuig zijn wellicht de in ears beter omdat die beter dempen dan de on ear AKG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NmR
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

l3art schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:12:
[...]

Haha heb er eergister weer twee bijbesteld met extra traagschuim tips omdat ze zo goed bevallen en er eentje een kabelbreuk heeft. Overwoog nog een duurdere KZ ZS6 te bestellen, maar uiteindelijk toch zo tevreden met de ATE's (en het feit dat 2 stuks ATE's nog steeds maar de helft kosten van 1 paar ZS6) dat ik er maar gelijk twee heb besteld.

Je kan me best PM'en. Als je in de buurt woont van Utrecht/Amsterdam mag je best een setje van me uitproberen zodra ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MutedThunder
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-02 12:57
Welke in ear headphones van 100 euro of minder hebben het beste geluid?

Ik heb een android telefoon dus geen apple compatible configuration.
Verder zijn volume controls geen must maar zeker wel een dikke pro.
Een mic is niet per se nodig maar een pause play button wel.

Ik zit nu te kijken naar:
Sennheiser Momentum In-Ear G (Zwart)
Bose SoundTrue In-Ear (Zwart)

Welke van deze twee is beter en is er een nog beter alternatief?
Hiervoor had ik altijd goedkopere oordopjes van 10-30 euro, maar daar viel het geluid en de levensduur toch altijd tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
NmR schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:02:
[...]

Je kan me best PM'en. Als je in de buurt woont van Utrecht/Amsterdam mag je best een setje van me uitproberen zodra ze binnen zijn.
Dank voor het aanbod. Houd ik zeker in mn achterhoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
MutedThunder schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:49:

Hiervoor had ik altijd goedkopere oordopjes van 10-30 euro, maar daar viel het geluid en de levensduur toch altijd tegen..
Je hebt 2 goede oordopjes al gezocht.
Bij Bose zijn het niet echt in-ears maar zitten ze half in je oor, beetje lastig uit te leggen.
Heb deze ook gehad in het verleden en die zaten behoorlijk comfortabel.
De Sennheisers heb ik nooit gehad dus daar kan ik geen uitspraak over doen.
De Shure (215, 315) kan ook nog een optie voor je zijn, zeer goed merk die een goede kwaliteit heeft. (hebben echter geen volume regelaar)

Ik zou zelf kijken naar je muziekvoorkeur en waar je interesses liggen (veel bass, of juist minder) en dan de dopjes vergelijken welke het beste aansluit op je voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan-sv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:48

RHA MHA 750 bevallen mij heel goed. Ze hebben vooral een goede balans tussen hoog en laag.
De RHA MHA750i is de variant met afstandsbediening. Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 15:30
Ik ben op zoek naar goede bluetooth oordopjes die goed zitten. In verband met klussen vallen de huidige dopjes (die bij mijn HTC zaten) snel uit bij een wilde beweging.

Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Standaard HTC dopjes die bij mijn Desire 626 zaten, qua geluid zijn ze prima.

In-ears of oordopjes?
In ears

Welke muziekgenres luister je het meest naar?
Heel erg divers, soms echt dance of hardstyle maar het meeste top40

Wat is het budget?
maximaal €20,-

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Liefst een dag kunnen uithouden (rond de 8 uur) op batterij.

Aanschaf via Lightinthebox, hier heb ik nog een aantal kortingsbonnen doe ik kan gebruiken.
Bijv deze: https://www.lightinthebox...c-for-phone_p6376771.html ze zitten wat steviger.

Heb verder heel weinig ervaring ermee. Ik gebruik nooit oordopjes, maar omdat ik nu veel aan het klussen ben is een stukje muziek wel fijn. Ik gebruik hiervoor geen speakers omdat er andere mensen aanwezig kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 12-02-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Binnetie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:14:
Ik ben op zoek naar goede bluetooth oordopjes die goed zitten. In verband met klussen vallen de huidige dopjes (die bij mijn HTC zaten) snel uit bij een wilde beweging.

Standaard HTC dopjes die bij mijn Desire 626 zaten, qua geluid zijn ze prima.

In-ears of oordopjes?
In ears

Heel erg divers, soms echt dance of hardstyle maar het meeste top40

Wat is het budget?
maximaal €20,-

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Liefst een dag kunnen uithouden (rond de 8 uur) op batterij.

Aanschaf via Lightinthebox, hier heb ik nog een aantal kortingsbonnen doe ik kan gebruiken.
Bijv deze: https://www.lightinthebox...c-for-phone_p6376771.html ze zitten wat steviger.

Heb verder heel weinig ervaring ermee. Ik gebruik nooit oordopjes, maar omdat ik nu veel aan het klussen ben is een stukje muziek wel fijn. Ik gebruik hiervoor geen speakers omdat er andere mensen aanwezig kunnen zijn.
Voor dat geld, Anker soundbuds slim. Weet niet of ze ze bij litb hebben, maar wel gewoon de beste optie.

8 uur is volgens mij wel utopie in de goedkoper dan 20 euro klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoppa! schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:42:
[...]

Voor dat geld, Anker soundbuds slim. Weet niet of ze ze bij litb hebben, maar wel gewoon de beste optie.

Dank, zien er goed uit. Zitten er bij LITB geen leuke tussen al dan niet met een iets hogere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Binnetie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:59:
[...]

Dank, zien er goed uit. Zitten er bij LITB geen leuke tussen al dan niet met een iets hogere prijs?
Geen idee. Ik heb verschillende getest en onder de €50,- niks beters tegengekomen dan deze Ankers. Bluetooth budget is sowieso niet mijn favoriete segment, maar deze zijn echt goed voor het geld.

Ik bestel nooit bij LITB, trouwens. Geen idee wat ze daar verkopen. Meestal overpriced, vergeleken met AliExpress of Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Misschien moet ik een afweging maken tussen draadloos of bedraad. Als ze goed in de oren blijven zitten is een draad ook geen probleem natuurlijk. De telefoon heb ik in mijn binnenzak.

Met mijn budget is bedraad erg veel te vinden natuurlijk. Wat zijn dan de tips? Is het probleem van 8 uur op een lading natuurlijk ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Binnetie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:31:
Misschien moet ik een afweging maken tussen draadloos of bedraad. Als ze goed in de oren blijven zitten is een draad ook geen probleem natuurlijk. De telefoon heb ik in mijn binnenzak.

Met mijn budget is bedraad erg veel te vinden natuurlijk. Wat zijn dan de tips? Is het probleem van 8 uur op een lading natuurlijk ook verholpen.
https://audiobudget.com

Zelf blij met de Xiaomi hybrids, VE Monks en Headroom ms16.

Ook Brainwavz heeft goed spul.

Mijn ervaring is dat je het segment € 20-50 over kunt slaan. Onder de 20 euro klinken net zo goed, pas ver boven de 50 wordt het echt beter dan de bekende Budgettoppers.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoppa! op 13-02-2018 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoppa! schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:01:
[...]

https://audiobudget.com

Zelf blij met de Xiaomi hybrids, VE Monks en Headroom ms16.

Ook Brainwavz heeft goed spul.

Mijn ervaring is dat je het segment € 20-50 over kunt slaan. Onder de 20 euro klinken net zo goed, pas ver boven de 50 wordt het echt beter dan de bekende Budgettoppers.
Leuke site.
De huidige oortjes die ik nu heb lijken qua vorm heel erg op de Headroom MS16 en de VE Monk. Deze vallen bij mij heel snel uit. Soms blijven ze wat beter zitten als ik mijn werkmuts tot op mijn uren trek. Soms gaat het een half uur goed, maar ook wel dat ik ze na 5 minuten langzaam wegzakken en het geluid zachter wordt.
Afgelopen weekend had ik een stofmasker op, de elastieken hielden de oortjes mooi op hun plaats.

Ik heb de site wat bekeken en bij LITB hebben ze deze: https://www.lightinthebox...p4254906.html?prm=1.5.1.1 volgens Audiobudget zijn deze erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Binnetie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:26:
[...]

Leuke site.
De huidige oortjes die ik nu heb lijken qua vorm heel erg op de Headroom MS16 en de VE Monk. Deze vallen bij mij heel snel uit. Soms blijven ze wat beter zitten als ik mijn werkmuts tot op mijn uren trek. Soms gaat het een half uur goed, maar ook wel dat ik ze na 5 minuten langzaam wegzakken en het geluid zachter wordt.
Afgelopen weekend had ik een stofmasker op, de elastieken hielden de oortjes mooi op hun plaats.

Ik heb de site wat bekeken en bij LITB hebben ze deze: https://www.lightinthebox...p4254906.html?prm=1.5.1.1 volgens Audiobudget zijn deze erg goed
Wat fijn zit of blijft zitten is heel persoonlijk. Bij mij blijven de Headrooms en Monks goed zitten, maar ik gebruik die dan ook niet voor sport. Daar heb ik de Ankers voor en soms Xiaomi's als ik een bedraad exemplaar nodig heb. Die zitten meer in het oor dan er op.

Net als de Plextones die je linkt. Ach, voor dat geld gewoon bestellen en proberen.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 17:04
Hoppa! schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:42:
[...]

De review op de frontpage geeft deze een 4 ;) - reviews: Goedkope bluetooth-oordoppen - De onderkant van de westerse markt . Kan me echter niet zo vinden in de review. Daarnaast is daar volgens mij het uitgangspunt dat het in Nederland gekocht moet worden, dus minder keuze en hogere prijzen. Ik ben zelf overigens wel fan van Soundpeats, goede producten in de categorie 20 - 30 euro (in ear, bluetooth). Alleen de batterij gaat denk ik maar 5 a 6 uur mee bij mijn huidige q12.

• Binnetie
Ik las het net ook. Ik heb uiteindelijk de Plextone X41M gekocht. Naar verwachting moet ze met een paar weken binnen zijn.

• Hoppa!
floriz87 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:02:
[...]

De review op de frontpage geeft deze een 4 ;) - reviews: Goedkope bluetooth-oordoppen - De onderkant van de westerse markt . Kan me echter niet zo vinden in de review. Daarnaast is daar volgens mij het uitgangspunt dat het in Nederland gekocht moet worden, dus minder keuze en hogere prijzen. Ik ben zelf overigens wel fan van Soundpeats, goede producten in de categorie 20 - 30 euro (in ear, bluetooth). Alleen de batterij gaat denk ik maar 5 a 6 uur mee bij mijn huidige q12.
Punt is natuurlijk dat de prijs die de reviewer als uitgangspunt neemt voor deze doppen, letterlijk, 3x zo hoog is als wat die dingen in China kosten via Aliexpress. Ze worden dus vergeleken met een totaal ander prijssegment, want die Sony's en Philips doppen kosten in China wel gewoon hetzelfde als hier.

Overigens, het verhaal van de vrijwel identieke Aukey-doppen gaat ook bij de Ankers op. Namelijk dat de fit nogal van invloed is op de hoeveelheid bass die je hoort. De reviewer geeft aan dat de Aukeys alleen goed klinken als je ze oncomfortabel diep in je oren duwt. Ik heb die ervaringen ook met de Aukeys en QCY bluetooth-doppen. Maar niet met de Ankers. In mijn oren sluiten die goed af en geven ze dus ook prima bass.

En dat is wel het meest kritieke punt in de review. Overigens ren ik er al weken veelvuldig mee in de regen, dus qua waterdichtheid (ook een kritiekpunt in de review) zit het wel goed. Ja, je moet er niet mee in bad gaan, ofzo. Maar dat is sowieso idioot.

Oftewel, ik blijf bij mijn stelling dat er geen betere Bluetooth-doppen zijn voor dat geld en dat het lastig wordt om iets te vinden in het prijssegment daarboven. Met 1 kanttekening: dat kennelijk de fit niet voor iedereen goed genoeg is om goede bass te ervaren. En dat is natuurlijk wel een kritiek punt voor de geluidskwaliteit.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 17:04
Hoppa! schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Punt is natuurlijk dat de prijs die de reviewer als uitgangspunt neemt voor deze doppen, letterlijk, 3x zo hoog is als wat die dingen in China kosten via Aliexpress. Ze worden dus vergeleken met een totaal ander prijssegment, want die Sony's en Philips doppen kosten in China wel gewoon hetzelfde als hier.

Overigens, het verhaal van de vrijwel identieke Aukey-doppen gaat ook bij de Ankers op. Namelijk dat de fit nogal van invloed is op de hoeveelheid bass die je hoort. De reviewer geeft aan dat de Aukeys alleen goed klinken als je ze oncomfortabel diep in je oren duwt. Ik heb die ervaringen ook met de Aukeys en QCY bluetooth-doppen. Maar niet met de Ankers. In mijn oren sluiten die goed af en geven ze dus ook prima bass.

En dat is wel het meest kritieke punt in de review. Overigens ren ik er al weken veelvuldig mee in de regen, dus qua waterdichtheid (ook een kritiekpunt in de review) zit het wel goed. Ja, je moet er niet mee in bad gaan, ofzo. Maar dat is sowieso idioot.

Oftewel, ik blijf bij mijn stelling dat er geen betere Bluetooth-doppen zijn voor dat geld en dat het lastig wordt om iets te vinden in het prijssegment daarboven. Met 1 kanttekening: dat kennelijk de fit niet voor iedereen goed genoeg is om goede bass te ervaren. En dat is natuurlijk wel een kritiek punt voor de geluidskwaliteit.
Helemaal mee eens, de kritiekpunten die je noemt zijn mijns inziens allemaal terecht. Daarnaast vind ik het volgende uitgangspunt fnuikend:
De beoordeling van de geteste oordoppen is steeds gevormd uit het gemiddelde van beider meningen en ervaringen.
Dat is dus N=2, daar kan je vrij weinig mee als het gaat om mening/ervaring. Wat mij betreft zou het nuttig zijn wanneer hier veel gedetailleerder op in wordt gegaan. Vermelden persoonlijke beoordeling, noemen van vorm oren, muziekvoorkeur etc, zodat je die mening met persoonlijke eigenschappen kunt verbinden (en vervolgens de lijn doortrekken naar jezelf).

En eigenlijk zie ik liever een zo objectief mogelijke review, hoe moeilijk ook. Zoiets als dit: https://www.rtings.com/he...ews/anker/soundbuds-sport

Maargoed, wellicht past dit beter in "geachte redactie" ;) .

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ben al best wel een tijd aan het zoeken naar oordopjes om mee te gamen en te kunnen chatten via mijn ps4. Ik heb geprobeerd om te gamen met een headset ala de logitect g933, maar daar krijg ik naar zoveel tijd gewoon te warme oren van, en wordt oncomfortabel.

Game nu al een tijdje met goedkope china earphones (https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_432000.html) die ik echt geniaal vind, echter kan ik de microfoon niet muten, das wel jammer. Dus ik zoek oordopjes die ongeveer net zo goed zijn, maar wel kunnen muten. Of zijn er misschien verloopkabels beschikbaar, waar dan een mute knop op zit. De sony ps4 inears zijn de enige die ik kan vinden, maar die zijn te duur omdat ze al een tijd uit productie zijn.

Hebben jullie misschien advies over goede oordoppen met een mute knop op de microfoon?

----

Heb na een avond googlen met andere zoektermen dit gevonden https://www.amazon.de/Kopfhörer-Audio-Controller-Controller-Fosmon-Playstation-1-Pack/dp/B01N2S6HXH/ref=pd_sbs_107_1?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=N99XTZQJPY7HV0WS3VK4 even kijken hoe dat werkt. Als iemand toch nog een setje weet houd ik mij warm aanbevolen

[ Voor 16% gewijzigd door XO101 op 16-02-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Hey mensen ik ben opzoek naar nieuwe in ears, Ik ben voornamelijk aan het kijken naar de Sony MDR-EX450 en MDR-EX650. Goed met, lees goede reviews en zien er goed uit.
Welke van deze is echter de betere koop ? De 650 zijn 2x zo duur, is dat de prijs waard ?

Xiaomi Pison Basic, bevallen goed maar zijn stuk gegaan.

In-ears of oordopjes?
In ears

House, Electronic, Klassiek

Wat is het budget?
maximaal €60,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Laatst online: 08-06 22:54

https://www.bol.com/nl/p/...dphones/9200000084954569/

Heb deze ook. Besteld via amazon.fr. Toen waren ze rond de 90 euro. Mooi geluid, veel detail. Zeker een aanrader. Er zijn ook veel positieve reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
CypherMK schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:01:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...dphones/9200000084954569/

Heb deze ook. Besteld via amazon.fr. Toen waren ze rond de 90 euro. Mooi geluid, veel detail. Zeker een aanrader. Er zijn ook veel positieve reviews te vinden.
Ze staan nu op de iBood voor 55 toevallig in meerdere kleuren (wel lightning connector i.p.v. 3.5mm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:36
LockeJohn schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 03:22:
Hey mensen ik ben opzoek naar nieuwe in ears, Ik ben voornamelijk aan het kijken naar de Sony MDR-EX450 en MDR-EX650. Goed met, lees goede reviews en zien er goed uit.
Welke van deze is echter de betere koop ? De 650 zijn 2x zo duur, is dat de prijs waard ?
Ik had en anderhalf jaar geleden de Sony MDR-EX650 aangeschaft en gebruik hem nog steeds. Het geluid is door het hele geluidsspectrum voldoende en je zal zeer verrast zijn over hoe laag deze 12 mm driver het geluid nog zuiver kan weergeven (bassweergave is heel goed). Wat ik er verder over kan zeggen is dat het kwalitatief een degelijk product is op de gouden laag na (begint al vrij snel te slijten zodat je het koper eronder ziet). De kabel is erg sterk en ziet er nog uit als nieuw. De behuizing om de drivers is van koper en isoleert goed maar is niet te zwaar. Wat niet op de kabel zit is de volumeregelaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Lasmibalsingh op 19-02-2018 08:40 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchiyo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 08:04
Saturnus schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:23:
[...]

Thanks. Vanuit China voor maar €6. Dan het wachten wel waard.

Tevens bij het zoeken naar reviews over de KZ ED2 deze site gevonden: http://earphoneking.com/urbanfun-hifi-review/

Die persoon is blijkbaar zeer onder de indruk van de Urbanfun. Zijn er al Tweakers die deze geprobeerd hebben?
@Saturnus Ik heb deze review geschreven van de Urbanfun Hifi's. Bezit momenteel 30+ Chifi oordopjes (heb niet van alles een review geschreven op earphoneking.com). Momenteel is nog steeds de Urbanfun Hifi mijn favoriet (prefereer deze KZ ZS6)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Binnetie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:31:

Ik lurk al maanden op head-fi, ben geen audiofiel maar een beetje een chi-fi-fiel en bezit zelf de KZ ZS6, benjie earbuds en een benjie s5 mp3speler. En ik heb volgens mij alle reviews van de afgelopen jaren al wel doorgenomen in de laatste paar maandjes. Als je voor bedraad gaat dan zijn er voor mij 2 echte budgetmodellen die er mooi uitspringen als prijs de allerbelangrijkste factor is (op basis van meerdere reviews):

iem ==> Einsear t2 voor €10,--
Earbuds ==> Headroom MS16 voor €4,--
Deze krijgen beide goede reviews op meerdere sites. Soms is goedkoop ook duurkoop en anders gooi je ze op de V&A van tweakers en koop je weer wat nieuws. Die EInsear t2 wordt in meer dan 3 reviews goed beoordeeld en iemand stelt dat als je deze gehoord er eigenlijk geen noodzaak meer is voor een nog duurdere iem. http://www.aproear.co.uk/einsear-t2/
Ik zie die einsear t2 ook wel zitten omdat in de review van aproear er een mooie balans inzit qua rondje onderaan in de review. Dat schept de hoop dat het een "beste prijs/prestatie produkt" kan zijn. Als je meer wilt uitgeven dan een tientje, dan kom je in een budget waar zoveel mogelijkheden en mooie iems en ander gerei liggen. Gewoon biertje erbij en een avondje reviews en meningen vergelijken!

En t.a.v. de ZS6 kan ik melden dat het prima geluid uitkomt, mooie omkasting van metaal echt heel kicken, wel zwaarder dus moet wel even goed fixeren. Ik ben er tevreden mee, maar ik kan best begrijpen dat andere mensen deze niet zo prettig vinden zitten qua comfort bijvoorbeeld tijdens het sporten puur door de metalen behuizing die ietsje zwaarder zal zijn dan kunststof. Qua geluid klaagt volgens mij niemand echt over de zs6, heerlijk diepe bass die ik ook echt voel (andere iems kunnen je ook bass een tikkeltje laten voelen op middelmatig geluidsniveau, als je daar naar op zoek bent). Ik ben geen kenner of audiofiel, maar misschien brengt het je op ideeen in welke richtingen je ook nog kunt kijken. Je hoeft niet altijd in eerste instantie te beginnen met 50 euro uit te geven ofzo, dat is vooral het punt dat ik wilde maken. Maar ook de les die ik heb geleerd op head-fi na weken lurken en discussieren met de leden daar. Soms klinkt een €5,-- iem gewoon beter dan eentje van €50,-- i.c.m. een bepaalde componenten, blijkbaar kan dit echt voorkomen.

[ Voor 40% gewijzigd door govie op 19-02-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dank, voor de uitgebreide info Govie.
De Headroom MS16 is eerder genoemd als goede oortjes voor weinig geld.

Ik heb al wat uurtjes er rond zitten kijken en voor mij was het meer dat ik ze via LITB wilde bestellen omdat ik daar nog kortingsbonnen had die op moesten. Ik heb daar de Plextone X41M gekocht voor uiteindelijk €2,15 en nog wat andere dingen. Ze werden als goed beoordeeld bij Audiobudget
Nadeel is dat er stond binnen 24 uur te verzenden en dat dit nu pas begin maart wordt.

Ben bang dat de MS16 telkens uitvallen. Dat heb ik met mijn huidige ook. Rechts blijft wel redelijk zitten maar link valt snel uit. Met een muts erover heen wil het wat beter. De Einsear T2 lijken we dan ook goed, misschien dat ik die ook bestel in de hoop dat ze iets sneller in Nederland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Binnetie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:00:
Dank, voor de uitgebreide info Govie.
De Headroom MS16 is eerder genoemd als goede oortjes voor weinig geld.

Ik heb al wat uurtjes er rond zitten kijken en voor mij was het meer dat ik ze via LITB wilde bestellen omdat ik daar nog kortingsbonnen had die op moesten. Ik heb daar de Plextone X41M gekocht voor uiteindelijk €2,15 en nog wat andere dingen. Ze werden als goed beoordeeld bij Audiobudget
Nadeel is dat er stond binnen 24 uur te verzenden en dat dit nu pas begin maart wordt.

Ben bang dat de MS16 telkens uitvallen. Dat heb ik met mijn huidige ook. Rechts blijft wel redelijk zitten maar link valt snel uit. Met een muts erover heen wil het wat beter. De Einsear T2 lijken we dan ook goed, misschien dat ik die ook bestel in de hoop dat ze iets sneller in Nederland zijn.
...Ook maar bestel....! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Toevallig zag ik dat hij ook bij Audiobudget zeer goed getest werd: https://audiobudget.com/product/EINSEAR/T2 hij staat daar met 5 sterren op het 'scoreboard': https://audiobudget.com/leaderboard/iem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Binnetie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:59:
[...]

Toevallig zag ik dat hij ook bij Audiobudget zeer goed getest werd: https://audiobudget.com/product/EINSEAR/T2 hij staat daar met 5 sterren op het 'scoreboard': https://audiobudget.com/leaderboard/iem
2 weken terug zag ik nog een andere aanbieding van iem's met 5 sterren op audiobudget, ook vast bedraad van 20 euro voor 5 euro, was een dumpprijs. Je moet er soms tegenaan lopen. Bij lagere investering zou ik niet al teveel twijfelen en gewoon een setje kopen als je nieuwe iems wilt. Enige is dat hij vast-bedraad is, maar zo goedkoop dus who cares.
Vaak zijn de connectoren of kabels op lego-achtige chi-fi waar je later een bluetoothkabel op kunt zetten ook niet kwalitatief naar mijn zin (in ieders geval bij de budgetmodellen). De aansluitingen zijn niet genormaliseerd dus ben altijd afhankelijk van die ene fabrikant met zijn waren. Die ene heeft .76mm en de andere weer .79mm ofzoiets en nee dat is niet uitwisselbaar. Daarnaast vind ik de accuduur vaak pover bij chifi bluetoothkabels of d ekabel voelt flimsy. Je zou verwachten dat ze iets meer aan produktontwikkeling zouden doen want volgens mij zijn BT-kabels met een goede accuduur alsmede een prettige bediening gewoon een USP en een garantie tot de verkoop van vele oordoppen en iems. Mooi voorbeeld is de BT-kabel van KZ, die ik nu heb. Bij deze kabel zit de bediening onder je kin dus die kan je niet zien of lastig op de tast de juiste knop induwen, sommige chinese ontwerpen zijn echt een beetje dom, omdat er bij de producent geen budget is om iets fatsoenlijks te ontwerpen (de kennis zullen ze wel hebben). In dat opzicht staat de chi-fi markt wagenwijd open voor de eerste knakker die een fatsoenlijk productgamma vanzeg 5 produkten goed laat aansluiten op elkaar maar ook op de wensen van de afnemers. Chifi is dus ook niet altijd perfect, maar de prijs t.a.v. de geleverde hardware (software vaak weer wat minder) is vaak wel een stuk beter dan die van europese merken. Zo zie je bijvoorbeeld bij de mp3 spelers dat een europese fabrikant de exact dezelfde mp3 speler voert als een chinese ffabrikant maar de software is dan ietsje meer aandacht aan besteed. Hardwarematig zijn die chinezen prima bezig, maar software ontwikkeling is vaak te duur voor ze en zolang ze het niet op een advertentie kunnen zetten, dan besteden ze er volgens mij ook minder tijd en budget aan. Daarom zie je ook vaak dat die chinaphones veel meer bieden volgens de specificaties, maar de software vaak nog niet verfijnd is of soms een of twee chinese tekens die je nog ziet enzo. Maar voor iems of earbuds is het natuurlijk geen probleem want allemaal pure hardware. 8)

[ Voor 32% gewijzigd door govie op 21-02-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Katsuchiyo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:50:
[...]

@Saturnus Ik heb deze review geschreven van de Urbanfun Hifi's. Bezit momenteel 30+ Chifi oordopjes (heb niet van alles een review geschreven op earphoneking.com). Momenteel is nog steeds de Urbanfun Hifi mijn favoriet (prefereer deze KZ ZS6)
Leuk, goed bezig!
Ik had ze gekocht voor een familielid, die KZ ED2. Het geluid was ver van mijn smaak. Ik houd meer van crystal clear gedetailleerd hoog, iets onderdrukte middentonen en normale, aanwezige maar niet boomy lage tonen.
Pagina: 1 ... 23 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie