Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Afgelopen week zijn mijn trouwe pricewatch: JBL Reflect Mini BT (Zwart) in de wasmachine beland. Deze spatwaterdichte earbuds blijken dus niet volledig waterdicht te zijn :P daarom ben ik op zoek naar een nieuwe set draadloze oordopjes. Ik hoop hier wat advies en praktijkervaringen te vinden: wat zijn aanraders en afraders? In reviews vind ik niet altijd antwoord op mijn vragen (zie verderop).

Laat ik voorop stellen: ik was zeer tevreden over mijn Reflect Mini's. De geluidskwaliteit is voor mijn gebruik (ik reis >2,5 uur per dag met het OV) meer dan voldoende, ze zaten comfortabel en ze werkten prima wat betreft bluetoothverbinding. Toch zijn er twee dingen die ik niet handig vind aan ze:
  • Het is op Android niet zichtbaar hoeveel accucapaciteit er nog beschikbaar is. Vergis je je een keer in opladen, dan zeurt de stem iedere minuut met 'battery low' door je muziek heen en zit je op de helft van je traject zonder muziek.
  • Hij onthoud maar 1 bluetooth device. Overschakelen van telefoon naar laptop? Bluetooth uit op telefoon (anders prefereert hij die als eerste), voordat hij met m'n laptop wil verbinden. Dat moet makkelijker kunnen.
Ik ben dus op zoek naar bluetooth earbuds die minstens zo goed zijn én laatstgenoemde beter doen! Ik weet dat beide met een iOS-omgeving beter gaat, maar daar naar toe overstappen is echt geen optie. Ik kan eigenlijk nergens vinden welke oordopjes bovenstaande 'problemen' beter oplossen. Dus ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen :)

Ik zoek een?
Bluetooth in-ear headset!
- Geen nekband, en het liefst de accu in de earbuds in plaats van een extra gewicht in de remote die aan je oren trekt.
- Ik vind de IconX van Samsung heel vet, maar ik prefereer toch het draadje er tussen ivm uitvallen en kwijtraken.

Wat is je budget?
€100 vind ik voldoende, al wil ik ietsje daarboven wel overwegen. Het liefst minder natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren :P ik luister veel dance, top40, house, soms wat hiphop of dubstep. De bass mag dus best ietsje extra aanwezig zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heel wat... maar wat heeft de beste geluidskwaliteit en toont batterijverbruik binnen Android? Dat is nergens te vinden. Een aantal die me opvielen:Of moet ik niet zo zeuren en gewoon weer pricewatch: JBL Reflect Mini BT (Zwart) kopen?

Welke vragen heb je hier nog over?
Het zou tof zijn als een Android-gebruiken kan bevestigen dat je de accucapaciteit kan uitlezen, en ze eenvoudig kan pairen aan twee devices zonder gezeik. Ik ben benieuwd naar praktijkervaring; zitten ze handig, is de accu genoeg en is de bass voldoende?

Ik heb trouwens ontzettend zitten schuiven met waar ik dit topic kwijt kan. Het mag niet in AUD beleid, die linken naar een leeg topic en naar WAO Beleid waarbij ik tussen de smartphones uitkom en dat leek me ook niet juist. Maar be my guest om het te verplaatsen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 05-11-2017 21:42 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Je hebt alleen bekende items in je lijstje staan.
De JLab Epic2 zijn wat mij betreft volledig ongeëvenaard.

https://thewirecutter.com...less-exercise-headphones/

Waterdicht (stromende regen meerdere keren meegemaakt), zit super comfortabel. Ook nog eens de beste mic voor bellen, laaange accuduur en de mooie vrouwelijke stem vertelt alles wat je wil weten over accustatus en verbinding maar er is ook een ledje dat duidelijk maakt wanneer je moet laden. De stem blért nooit door de muziek, ze vertelt je netjes de status bij aanzetten/verbinden.

Een Apple W1 chip is niet nodig, verbinden: knopje lang ingedrukt houden, eenmalig. Daarna is hij altijd verbonden als je phone bluetooth aan heeft. Voor accuduur is de W1 sowieso niet nodig, dat bewijzen een aantal koptelefoons al.

The Wirecutter heeft een heleboel vergelijkbare getest en na ruim een jaar staat de JLab Epic2 nog steeds bovenaan.

Garantie: mijne liet ik na een jaar op de fiets vallen (had hem niet in mijn oren) en belandde tussen mijn spaken, kapotgetrokken. JLab heeft razendsnel gratis een nieuwe gestuurd. Bij de waarde $10 ingevuld waardoor ik geen importkosten hoefde te betalen (want de vervanging kwam via hun US office). Hij is via Amazon het goedkoopst en dan betaal je sowieso geen importkosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 06-11-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dank @Jazco2nd! Inderdaad een setje die me nog niet was opgevallen, mede door de afwezigheid in de bekendere prijsvergelijkers.

De laatste twijfel is nu nog tussen de Jaybird X3 (die via eglobalcentral te krijgen zijn voor €80) en de JLab Epic2 die via Amazon ongeveer een twee tientjes duurder is.

Van de X3 weet ik dat ik de accucapaciteit kan checken via de app en dat ik eenvoudiger van device kan overschakelen door Bluetooth 4.1. Van de Epic2 begrijp ik uit reviews dat ik een nét iets betere geluidskwaliteit kan verwachten, al noemt ook Thewirecutter ook de X3 als runner-up.

Ik ga er nog even een nachtje over slapen in ieder geval. Meer input is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouser
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:16
Kwam dit topic tegen en zat met een vergelijkbare vraag! Ben benieuwd naar je keuze en met name ervaring, Let us know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Het zijn uiteindelijk de Jaybird X3's geworden, besteld bij de bovengenoemde shop uit Hongkong voor 80 euro. Uiteindelijk heeft dat de beslissing vooral bepaald: hij is daarmee een stukje goedkoper dan de JLab Epic2. Dat Jaybird onderdeel is van Logitech en ik eigenlijk altijd goede ervaringen heb gehad met Logitech-hardware heeft ook meegewogen.

Vandaag heb ik ze binnengekregen en ik ben er echt ontzettend blij mee! Het geluid is merkbaar beter dan die van de JBL Reflect Mini's; de bass is echt veel beter en dieper. Daarbij gaan de midden en hoge tonen ook zeker niet verloren, die zijn dik in orde.

En dat terwijl ze echt bizar licht zijn! Ik was bang voor de accu in de remote, maar ik denk toch dat er twee superkleine accu's in de eartips zelf zitten. Het maakt uiteindelijk niet uit waar hij zit, want ze zijn serieus extreem licht en het is niet zo dat er iets aan je oren trekt.
De vleugels zorgen er in ieder geval voor dat ze nog beter in mijn oren zitten als de JBL's (die ook vleugels heeft, waar ik al erg positief over was), ze sluiten je heel erg af van het omgevingsgeluid. Ik heb de foamtips nog niet eens geprobeerd, al heb ik al eerder wel positieve ervaring gehad met andere foamtips.

De Jaybird app heeft ook echt meerwaarde: je kan de equalizer echt heel precies instellen op alle toonhoogtes (kijk eens een videoreview) waarna niet je toestel een softwarematige equalizer toepast, maar daadwerkelijk de firmware op je earbuds wordt aangepast. Hoe hoog je de bass ook omhoog pompt, het gaat nooit kraken. Ik gebruik zelf de 'signature' preset van Jaybird zelf nu.

Connecten met verschillende BT devices is ook geen enkel probleem en ik kan de accuduur uitlezen in de app. Ook wat dat betreft is het echt precies wat ik zocht. De dopjes kunnen ook tegelijkertijd met mijn laptop verbonden worden, al kunnen ze niet tegelijkertijd muziek afspelen (wat opzich logisch is). Geen pairing-gezeik meer in ieder geval.
Ik kan je ze, nu na een paar uurtjes luisteren, echt van harte aanraden @wouser ;)

Het probleem is natuurlijk dat ik de JLab Epic2 nu niet heb :P misschien zijn die toch stiekem ietsje beter. Ik zal ze waarschijnlijk nooit direct kunnen vergelijken om daar wat nuttigs over te zeggen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 13-11-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouser
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:16
@Richh Thanks voor deze korte review! Goede kans dat ik ze een dezer dagen bestel, zou een goede toevoeging zijn voor mijn sport sessies!

Geniet van je nieuwe aankoop!

• boldy31
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02-2021
Heb al enkele maanden ervaring opgedaan met een Nuforce iem set, werken goed en via Gearbest (Chinashop) toch tamelijk goedkoop, met makkelijk meer dan 5 uur luisterplezier https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_377841.html voor 68€ of https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_719800.html voor nog geen 33€ momenteel

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als jij en koos uiteindelijk toch voor een nekband. Ik moet wel zeggen dat je nekbanden en nekbanden hebt :-) ik koos uiteindelijk voor de SBH-70 van Sony, ik had altijd een SBH-80 en die lag wat minder lekker in je nek. De 70 is beter, ik merk helemaal niet dat hij op mijn nek rust. Vaak krijg je er een betere accuduur en meer functies voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Richh schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:27:
Het zijn uiteindelijk de Jaybird X3's geworden, besteld bij de bovengenoemde shop uit Hongkong voor 80 euro. Uiteindelijk heeft dat de beslissing vooral bepaald: hij is daarmee een stukje goedkoper dan de JLab Epic2. Dat Jaybird onderdeel is van Logitech en ik eigenlijk altijd goede ervaringen heb gehad met Logitech-hardware heeft ook meegewogen.

Vandaag heb ik ze binnengekregen en ik ben er echt ontzettend blij mee! Het geluid is merkbaar beter dan die van de JBL Reflect Mini's; de bass is echt veel beter en dieper. Daarbij gaan de midden en hoge tonen ook zeker niet verloren, die zijn dik in orde.

En dat terwijl ze echt bizar licht zijn! Ik was bang voor de accu in de remote, maar ik denk toch dat er twee superkleine accu's in de eartips zelf zitten. Het maakt uiteindelijk niet uit waar hij zit, want ze zijn serieus extreem licht en het is niet zo dat er iets aan je oren trekt.
De vleugels zorgen er in ieder geval voor dat ze nog beter in mijn oren zitten als de JBL's (die ook vleugels heeft, waar ik al erg positief over was), ze sluiten je heel erg af van het omgevingsgeluid. Ik heb de foamtips nog niet eens geprobeerd, al heb ik al eerder wel positieve ervaring gehad met andere foamtips.

De Jaybird app heeft ook echt meerwaarde: je kan de equalizer echt heel precies instellen op alle toonhoogtes (kijk eens een videoreview) waarna niet je toestel een softwarematige equalizer toepast, maar daadwerkelijk de firmware op je earbuds wordt aangepast. Hoe hoog je de bass ook omhoog pompt, het gaat nooit kraken. Ik gebruik zelf de 'signature' preset van Jaybird zelf nu.

Connecten met verschillende BT devices is ook geen enkel probleem en ik kan de accuduur uitlezen in de app. Ook wat dat betreft is het echt precies wat ik zocht. De dopjes kunnen ook tegelijkertijd met mijn laptop verbonden worden, al kunnen ze niet tegelijkertijd muziek afspelen (wat opzich logisch is). Geen pairing-gezeik meer in ieder geval.
Ik kan je ze, nu na een paar uurtjes luisteren, echt van harte aanraden @wouser ;)

Het probleem is natuurlijk dat ik de JLab Epic2 nu niet heb :P misschien zijn die toch stiekem ietsje beter. Ik zal ze waarschijnlijk nooit direct kunnen vergelijken om daar wat nuttigs over te zeggen :P
Hoe is de microfoon? Toevallig al getest met bellen en of conference calls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Aniki schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:12:
[...]

Hoe is de microfoon? Toevallig al getest met bellen en of conference calls?
Hey, ja ik heb er wel een paar keer mee gebeld, maar ik maak zelf weinig gebruik van de microfoon. Heel veel nuttigs kan ik er niet over zeggen eigenlijk...

Desalniettemin ben ik telefonisch prima verstaanbaar volgens de mensen aan de andere kant van de lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens naar de KZ ZS5 met BT optie. Echt goede oortjes voor weinig. (Wel China shoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:50

hmr

@Richh - heb jij ook last van audio delay bij het afspelen van video's? Heb de Jaybird x3's net binnen, maar dit valt mij iig enorm tegen.

Youtube heeft last van een fikse delay en ook netflix een beetje. Ik gebruik ze zelf in samenwerking met een iphone 8 +.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
hmr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:43:
@Richh - heb jij ook last van audio delay bij het afspelen van video's? Heb de Jaybird x3's net binnen, maar dit valt mij iig enorm tegen.

Youtube heeft last van een fikse delay en ook netflix een beetje. Ik gebruik ze zelf in samenwerking met een iphone 8 +.
Totaal niet, zowel niet via mijn S8+ als mijn Dell XPS15, via verschillende applicaties.

Is er wellicht een setting die je aan kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:50

hmr

Geen idee.. het is echt storend tot op het niet kijkbare aan toe.. Dit verwacht je niet van oordopjes van 100 euro plus. Ik lees hier nu meer over op internet. Ik kijk het nog even aan, want de muziekkwaliteit is er goed te noemen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
hmr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:34:
Geen idee.. het is echt storend tot op het niet kijkbare aan toe.. Dit verwacht je niet van oordopjes van 100 euro plus. Ik lees hier nu meer over op internet. Ik kijk het nog even aan, want de muziekkwaliteit is er goed te noemen.
Delay zit sowieso niet in de oordopjes zelf. Dat zit eerder in hoe je device omgaat met het bluetooth protocol denk ik... Heb je het ook op andere apparaten?

Pagina: 1