Afgelopen week zijn mijn trouwe pricewatch: JBL Reflect Mini BT (Zwart) in de wasmachine beland. Deze spatwaterdichte earbuds blijken dus niet volledig waterdicht te zijn
daarom ben ik op zoek naar een nieuwe set draadloze oordopjes. Ik hoop hier wat advies en praktijkervaringen te vinden: wat zijn aanraders en afraders? In reviews vind ik niet altijd antwoord op mijn vragen (zie verderop).
Laat ik voorop stellen: ik was zeer tevreden over mijn Reflect Mini's. De geluidskwaliteit is voor mijn gebruik (ik reis >2,5 uur per dag met het OV) meer dan voldoende, ze zaten comfortabel en ze werkten prima wat betreft bluetoothverbinding. Toch zijn er twee dingen die ik niet handig vind aan ze:
Ik zoek een?
Bluetooth in-ear headset!
- Geen nekband, en het liefst de accu in de earbuds in plaats van een extra gewicht in de remote die aan je oren trekt.
- Ik vind de IconX van Samsung heel vet, maar ik prefereer toch het draadje er tussen ivm uitvallen en kwijtraken.
Wat is je budget?
€100 vind ik voldoende, al wil ik ietsje daarboven wel overwegen. Het liefst minder natuurlijk.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren
ik luister veel dance, top40, house, soms wat hiphop of dubstep. De bass mag dus best ietsje extra aanwezig zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Heel wat... maar wat heeft de beste geluidskwaliteit en toont batterijverbruik binnen Android? Dat is nergens te vinden. Een aantal die me opvielen:
Welke vragen heb je hier nog over?
Het zou tof zijn als een Android-gebruiken kan bevestigen dat je de accucapaciteit kan uitlezen, en ze eenvoudig kan pairen aan twee devices zonder gezeik. Ik ben benieuwd naar praktijkervaring; zitten ze handig, is de accu genoeg en is de bass voldoende?
Ik heb trouwens ontzettend zitten schuiven met waar ik dit topic kwijt kan. Het mag niet in AUD beleid, die linken naar een leeg topic en naar WAO Beleid waarbij ik tussen de smartphones uitkom en dat leek me ook niet juist. Maar be my guest om het te verplaatsen
Laat ik voorop stellen: ik was zeer tevreden over mijn Reflect Mini's. De geluidskwaliteit is voor mijn gebruik (ik reis >2,5 uur per dag met het OV) meer dan voldoende, ze zaten comfortabel en ze werkten prima wat betreft bluetoothverbinding. Toch zijn er twee dingen die ik niet handig vind aan ze:
- Het is op Android niet zichtbaar hoeveel accucapaciteit er nog beschikbaar is. Vergis je je een keer in opladen, dan zeurt de stem iedere minuut met 'battery low' door je muziek heen en zit je op de helft van je traject zonder muziek.
- Hij onthoud maar 1 bluetooth device. Overschakelen van telefoon naar laptop? Bluetooth uit op telefoon (anders prefereert hij die als eerste), voordat hij met m'n laptop wil verbinden. Dat moet makkelijker kunnen.
Ik zoek een?
Bluetooth in-ear headset!
- Geen nekband, en het liefst de accu in de earbuds in plaats van een extra gewicht in de remote die aan je oren trekt.
- Ik vind de IconX van Samsung heel vet, maar ik prefereer toch het draadje er tussen ivm uitvallen en kwijtraken.
Wat is je budget?
€100 vind ik voldoende, al wil ik ietsje daarboven wel overwegen. Het liefst minder natuurlijk.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren
Wat heb je zelf al gevonden?
Heel wat... maar wat heeft de beste geluidskwaliteit en toont batterijverbruik binnen Android? Dat is nergens te vinden. Een aantal die me opvielen:
- pricewatch: Bose SoundSport wireless (Zwart) schijnt met 2 apparaten tegelijk te kunnen verbinden? Hoe werkt dit, en werkt dit ook op Android + Windows? Wel vind ik ze erg duur.
- pricewatch: Jaybird X3 Sport (Zilver, Zwart) over Jaybird hoor ik veel goede dingen, ook qua geluidskwaliteit. Ik zie in de MKBHD review ook een accu-icoontje staan. Maar deze is ook net iets te duur, zeker omdat je er zo'n tweede chargeadapter bij wil hebben. En de accu zit in de lompe remote.
- pricewatch: Jaybird Freedom (Zwart) waar zitten de verschillen met de X3?
- pricewatch: Jaybird X2 (Zwart) en dan deze ook van Jaybird, waar zit het verschil? Is het 't prijsverschil waard?
- pricewatch: Samsung Level Active (Zwart) en zijn ook nog eens erg goedkoop, waar zit de catch? Weinig reviews te vinden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Het zou tof zijn als een Android-gebruiken kan bevestigen dat je de accucapaciteit kan uitlezen, en ze eenvoudig kan pairen aan twee devices zonder gezeik. Ik ben benieuwd naar praktijkervaring; zitten ze handig, is de accu genoeg en is de bass voldoende?
Ik heb trouwens ontzettend zitten schuiven met waar ik dit topic kwijt kan. Het mag niet in AUD beleid, die linken naar een leeg topic en naar WAO Beleid waarbij ik tussen de smartphones uitkom en dat leek me ook niet juist. Maar be my guest om het te verplaatsen
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 05-11-2017 21:42 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW