Voor het sporten met een beatje erachter is het wel prettig als je het gevoel krijgt dat er een oempf in zit.Saturnus schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:46:
[...]
Leuk, goed bezig!
Ik had ze gekocht voor een familielid, die KZ ED2. Het geluid was ver van mijn smaak. Ik houd meer van crystal clear gedetailleerd hoog, iets onderdrukte middentonen en normale, aanwezige maar niet boomy lage tonen.
Had via Gearbest een KZ ZS6 gekocht voor 29 euro
. Eerste reactie: geluid klinkt geweldig zonder aanpassingen te doen aan de equalizer van Spotify op mijn iPhone!
De bluetooth kabel is onderweg, maar vroeg me wel af of iemand met zekerheid kan zeggen of de kabel gebruik maakt van de AAC codec of SBC op de iPhone? Er zijn nergens definitieve specificaties te vinden van dit soort kabels. Ik zag ook dat er een bluetooth kabel is van een ander merk (Pizen) dat AptX ondersteund, maar helaas heb je er niet zoveel aan als iPhone gebruiker. Wellicht iets voor andere gebruikers hier?
De bluetooth kabel is onderweg, maar vroeg me wel af of iemand met zekerheid kan zeggen of de kabel gebruik maakt van de AAC codec of SBC op de iPhone? Er zijn nergens definitieve specificaties te vinden van dit soort kabels. Ik zag ook dat er een bluetooth kabel is van een ander merk (Pizen) dat AptX ondersteund, maar helaas heb je er niet zoveel aan als iPhone gebruiker. Wellicht iets voor andere gebruikers hier?
Master_A
Zojuist de JBL T110BT bij de Mediamarkt gekocht met als reden om Bluetooth eens te proberen (vanwege fitness is dit erg handig). Helaas is het geluid niet heel denderend en de hoge tonen zijn ook erg schel. Moet ook niet zoveel verwachten van BT oortjes van 33 euro
.
Met bovenstaand als reden wil ik toch een wat hogere kwaliteit BT oortjes kopen. Comfort (kleine oortjes vind ik wat fijner ipv clipjws die om je oor heen gaan etc).
Iemand die me hiermee kan helpen?
Zou graag oortjes voor rond de 70 euro willen met dezelfde grootte oortjes als de JBL en wat beter geluid.
Met bovenstaand als reden wil ik toch een wat hogere kwaliteit BT oortjes kopen. Comfort (kleine oortjes vind ik wat fijner ipv clipjws die om je oor heen gaan etc).
Zou graag oortjes voor rond de 70 euro willen met dezelfde grootte oortjes als de JBL en wat beter geluid.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dan raad ik je echter aan om de Urbanfun Hifi's te proberen! De hoge tonen/mid high's zijn echter goed, waardoor je dat crystal clear geluid krijgt. De bass is ook minder nadrukkelijk aanwezig dus geen bassy earphones.
Saturnus schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:46:
[...]
Leuk, goed bezig!
Ik had ze gekocht voor een familielid, die KZ ED2. Het geluid was ver van mijn smaak. Ik houd meer van crystal clear gedetailleerd hoog, iets onderdrukte middentonen en normale, aanwezige maar niet boomy lage tonen.
Probeer de Urbafunfun Hifi's, echter goede earphones voor nog geen 20 euro. Check hier me review: http://www.earphoneking.com/urbanfun-hifi-review/
LockeJohn schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 03:22:
Hey mensen ik ben opzoek naar nieuwe in ears, Ik ben voornamelijk aan het kijken naar de Sony MDR-EX450 en MDR-EX650. Goed met, lees goede reviews en zien er goed uit.
Welke van deze is echter de betere koop ? De 650 zijn 2x zo duur, is dat de prijs waard ?
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Xiaomi Pison Basic, bevallen goed maar zijn stuk gegaan.
In-ears of oordopjes?
In ears
Welke muziekgenres luister je het meest naar?
House, Electronic, Klassiek
Wat is het budget?
maximaal €60,-
Heb je een vergelijking met de Philips SHE3700 of SHE3590?Katsuchiyo schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:05:
Dan raad ik je echter aan om de Urbanfun Hifi's te proberen! De hoge tonen/mid high's zijn echter goed, waardoor je dat crystal clear geluid krijgt. De bass is ook minder nadrukkelijk aanwezig dus geen bassy earphones.
[...]
Saturnus in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"
Toch nog maar even een kort stukje tekst naar wat ik echt zoek, aangezien mijn SHE3700 toevallig de laatste dagen hard achteruit gaan:
* In-ears
* < € 25
* Soundstage, helderheid, ruimtelijk gevoel, vrijheid. (Bijv. tegenovergestelde van 'Deep' EQ op iPhone.)
* Sprankelende hoge tonen, wat rauw/schel om het negatief te verwoorden
* De middentonen wat meer onderdrukt dan gemiddeld. (Draagt ook bij aan tegenovergestelde van 'Deep' EQ op iPhone.)
* Lage tonen wel aanwezig maar niet boomie alsof de bass nooit uitdempt. Dus meer een 'scherpe' en diepe bass.
* Wit (voorkeur)
* L-jack (voorkeur)
Met € 25 als budget een enorme opgave om de SHE3590 van destijds € 10 te verslaan.
Of toch maar voor https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B007BOLC3M gaan? Ze zijn een poos nergens te krijgen geweest.
[ Voor 57% gewijzigd door Saturnus op 05-03-2018 20:22 ]
De KZ ZS6 zijn nu bij Gearbest (verzending vanuit EU Warehouse) €24,74 met coupon code: GBPRN1816
Lijkt mij veel waar voor je geld ter vervanging van de Philips dopjes.
Kwa sound stage en bas zijn de KZ ZS6 zeer goede oordopjes. Echter vind ik ze persoonlijk minder praktisch kwa formaat en draagcomfort. De hoge tonen kunnen wat schel zijn. Met de voorkeuren van Saturnus passen de Urbanfun Hifi's denk ik beter bij hem. Ik heb zelf ook de KZ ZS6 maar gebruik ze nooit, omdat ik ze niet comfortabel vind kwa design en geluid.
JP12 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:48:
De KZ ZS6 zijn nu bij Gearbest (verzending vanuit EU Warehouse) €24,74 met coupon code: GBPRN1816
Ik heb zelf nooit de Philips SHE3700 of SHE3590 gehad, dus kan helaas geen vergelijking maken. Als je wat goedkoper (minder dan 10 euro) wilt zitten dan is eventueel de Einsear T2 nog een goed alternatief. Deze klinken meer open, nog meer focus op sprankelende hoge tonen, en bas minder aanwezig.
Hier me review van de Einsear T2: http://www.earphoneking.c...und-super-comfortable-10/
Hier me review van de Einsear T2: http://www.earphoneking.c...und-super-comfortable-10/
Saturnus schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:53:
[...]
Heb je een vergelijking met de Philips SHE3700 of SHE3590?
Saturnus in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"
Toch nog maar even een kort stukje tekst naar wat ik echt zoek, aangezien mijn SHE3700 toevallig de laatste dagen hard achteruit gaan:
* In-ears
* < € 25
* Soundstage, helderheid, ruimtelijk gevoel, vrijheid. (Bijv. tegenovergestelde van 'Deep' EQ op iPhone.)
* Sprankelende hoge tonen, wat rauw/schel om het negatief te verwoorden
* De middentonen wat meer onderdrukt dan gemiddeld. (Draagt ook bij aan tegenovergestelde van 'Deep' EQ op iPhone.)
* Lage tonen wel aanwezig maar niet boomie alsof de bass nooit uitdempt. Dus meer een 'scherpe' en diepe bass.
* Wit (voorkeur)
* L-jack (voorkeur)
Met € 25 als budget een enorme opgave om de SHE3590 van destijds € 10 te verslaan.
Of toch maar voor https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B007BOLC3M gaan? Ze zijn een poos nergens te krijgen geweest.
Hebben alle Bluetooth oordopjes/headphones static noise als en vrij zachte tonen gespeeld worden in muziek? Nu meerdere high end headsets van sennheiser en bose getest. Allemaal static. Dit was met meerdere Bluetooth bronnen met en zonder aptx / aac.
Precies dit inderdaad. Heb hetzelfde met de ZS5. Gekocht omdat ze in de aanbieding waren en ik voor de grap een extra setje wilde hebben mocht ik mijn main oortjes niet snel bij de hand hebben. Geluid klinkt zeer goed, hebben ze bij KZ aardig goed voor elkaar. Maar wat een draak van een comfort in je oor zeg. Ze lijken wel 2 keer zo groot dan mijn shures in grootte. Die KZ ZSR zien er dan wel een stukje comfortabeler uit.Katsuchiyo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:08:
Kwa sound stage en bas zijn de KZ ZS6 zeer goede oordopjes. Echter vind ik ze persoonlijk minder praktisch kwa formaat en draagcomfort. De hoge tonen kunnen wat schel zijn. Met de voorkeuren van Saturnus passen de Urbanfun Hifi's denk ik beter bij hem. Ik ben zelf ook de KZ ZS6 maar gebruik ze nooit, omdat ik ze niet comfortabel vind kwa design en geluid.
Heb ook de ZS5 maar heb totaal geen last van de grootte. Kwestie van de juiste tips erop zetten waardoor je ze niet te ver in je oren hoeft te proppen. Want dan begint de behuizing van de earpieces natuurlijk wel tegen de randen van je oren te duwen. Ik gebruik nu foam tips en ze zitten prima. Heb al de nodige kilometers gerend in de sportschool onder het genot van het geluid van de ZS5. Blijven prima zitten en klinken heerlijkSkinnyice schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:11:
[...]
Precies dit inderdaad. Heb hetzelfde met de ZS5. Gekocht omdat ze in de aanbieding waren en ik voor de grap een extra setje wilde hebben mocht ik mijn main oortjes niet snel bij de hand hebben. Geluid klinkt zeer goed, hebben ze bij KZ aardig goed voor elkaar. Maar wat een draak van een comfort in je oor zeg. Ze lijken wel 2 keer zo groot dan mijn shures in grootte. Die KZ ZSR zien er dan wel een stukje comfortabeler uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 06-03-2018 13:57 ]
Ik heb nu net een dagje de ZS6. Klinken bijzonder goed voor het geld! De hoge tonen zijn naar mij idee wat té aanwezig, maar met een simpele EQ aanpassing 3K: -1dB - 8K: -2dB en 16K -4dB klinkt het bijzonder goed. Dopjes gaat echt diep qua laagweergave en hebben een voortreffelijke soundstage. Ik gebruik normaliter een setje Shure SE215 Special Edition, maar deze klinken wel ene stukje beter 
Draagcomfort is ietsjes minder tegenover de Shure, maar ze zitten best goed. Geen last van uitstekende delen of het hogere gewicht. Ze sluiten prima af en isoleren beter dan de Shure's. Ik heb naast de audio upgrade kabel, ook de bluetooth module erbij genomen. Met kabel klinkt het iets beter, maar de bluetooth module werkt uitstekend. Bereik is redelijk (in huis ongeveer 10 meter). Alles bij elkaar was nog geen €40
Enige tips qua foam tips?
Draagcomfort is ietsjes minder tegenover de Shure, maar ze zitten best goed. Geen last van uitstekende delen of het hogere gewicht. Ze sluiten prima af en isoleren beter dan de Shure's. Ik heb naast de audio upgrade kabel, ook de bluetooth module erbij genomen. Met kabel klinkt het iets beter, maar de bluetooth module werkt uitstekend. Bereik is redelijk (in huis ongeveer 10 meter). Alles bij elkaar was nog geen €40
Ik heb een ding vergeten te vermelden. Ze moeten gebruikt kunnen worden tijdens het slapen. Met die blokken lukt dat helaas niet.JP12 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:48:
Weet je ongeveer hoe afwezig de bass is? Ik lees dat de sub-bass er niet is. Van mij is bass zeker welkom maar niet overdadig zoals laten we zeggen een verlaagde Honda Civic met groene TL-buizen. Gewoon lekker diep en normaal hoorbaar, maar zonder doordreunen. Wat scherpere.Katsuchiyo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:12:
Ik heb zelf nooit de Philips SHE3700 of SHE3590 gehad, dus kan helaas geen vergelijking maken. Als je wat goedkoper (minder dan 10 euro) wilt zitten dan is eventueel de Einsear T2 nog een goed alternatief. Deze klinken meer open, nog meer focus op sprankelende hoge tonen, en bas minder aanwezig.
[...]
Ik heb er stukje foam met superlijm tussen gedaanDjVe schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:17:
Ik heb nu net een dagje de ZS6. Klinken bijzonder goed voor het geld! De hoge tonen zijn naar mij idee wat té aanwezig, maar met een simpele EQ aanpassing 3K: -1dB - 8K: -2dB en 16K -4dB klinkt het bijzonder goed. Dopjes gaat echt diep qua laagweergave en hebben een voortreffelijke soundstage. Ik gebruik normaliter een setje Shure SE215 Special Edition, maar deze klinken wel ene stukje beter
Ik heb een ZS6. Met de audio upgrade kabel en Comly TX500 klinkt het al heel behoorlijk. Ik heb nu een EQ aanpassing 3K: 0dB - 8K: -1dB en 16K -2dB. Moet zeggen dat de laagweergave met de foams ook moddertje vet isAmdwarrior schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:32:
[...]
Ik heb er stukje foam met superlijm tussen gedaanZonder dat waren die hoge tonen echt erg ....maar er schijnt verbeterde versie te zijn net zoals KZ S5 v1 en v2
Na een half jaar ben ik nog steeds onder de indruk van de geluidskwaliteit van deze oordopjes. Ze klinken echt zo zuiver.PatrickPR schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:28:
[...]
Ik heb mijn setje KZ ZS5 oordopjes weer verkocht aan een vriend, bij mij begonnen die zs5 na 10 minuten te irriteren in mijn oren. Diezelfde vriend gebruikt al een tijd de 1More Triple Driver. Ik heb deze een tijdje mogen lenen en was meteen verbaast over hoeveel laag deze oordopjes produceren, en hoeveel controle ze hebben over het geluid (met name het laag). Ik kom van een setje Sennheisser CX-300-II af, en de 1more's klinken zoveel beter (is natuurlijk ook een andere prijsklasse).
Uiteindelijk heb ik zelf ook de 1more Triple Driver Titanium besteld. Met verzendkosten erbij kostte het €100 en 3 werkdagen vanuit Duitsland naar Nederland. Deze oordopjes gaan niet irriteren, ook niet na > 1,5 uur. Ben echt onder de indruk van het geluid. Daarbij komt er standaard een fatsoenlijk hardcase hoesje en voldoende tips (ook foam) in verschillende diameters.
Inmiddels zijn ze ook in Nederland te bestellen bij bol.com, geen noodzaak dus om ze op hun eigen site te bestellen.
https://www.bol.com/nl/p/...dphones/9200000084954569/
Iemand ervaring met deze gele foam tips van Shure? Gebruik nu de T-100 tips van Comply, maar vind de levensduur ietwat tegenvallen (3 setjes in een half jaar).
Een andere optie is de TS-100 van Comply, die volgens Comply beter geschikt is om de hele dag te dragen. Gebruik ze zelf namelijk vooral op kantoor en tijdens het fietsen, door weer en wind dus ze moeten wel wat tegen vocht kunnen. Denk zelf dat dat de levensduur van de tips niet ten goede komt. Of heeft iemand een andere aanrader?
Een andere optie is de TS-100 van Comply, die volgens Comply beter geschikt is om de hele dag te dragen. Gebruik ze zelf namelijk vooral op kantoor en tijdens het fietsen, door weer en wind dus ze moeten wel wat tegen vocht kunnen. Denk zelf dat dat de levensduur van de tips niet ten goede komt. Of heeft iemand een andere aanrader?
XBL: Sgt Rik NL
Eartips zo ik mooi uit buitenland halen
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Ik vind comply wel goed zitten maar die belachelijke prijzen gaan nergens over en ze slijten bij mij inderdaad erg snel.
Ik vind comply wel goed zitten maar die belachelijke prijzen gaan nergens over en ze slijten bij mij inderdaad erg snel.
Had al op Aliexpress gezocht, daar zag ik door de bomen het bos niet meer bij de foam dopjes. Kreeg ook het idee dat het een beetje een gok is wat je krijgt. Zal Banggood ook nog wel checken.Amdwarrior schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:37:
Eartips zo ik mooi uit buitenland halen
Daar ben ik ook al een tijdje naar op zoek, ik heb de JBL's ook. Het design is geniaal van die dingen. Zien er uit als normale oordopjes en de accu en de controle zijn dusdanig laag aan het snoer bevestigd dat ze niet aan de oren trekken, maar het gewicht op je schouder rust. Enige nadeel vind ik dat het ledje te fel is. Ik heb nog geen dopjes gevonden die het design en comfort evenaren (persoonlijke smaak), meestal hangt of de accu aan je oor te bungelen, of zijn de doppen zelf lelijk/enorm (wederom persoonlijke smaak).Knamix schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:13:
Zojuist de JBL T110BT bij de Mediamarkt gekocht met als reden om Bluetooth eens te proberen (vanwege fitness is dit erg handig). Helaas is het geluid niet heel denderend en de hoge tonen zijn ook erg schel. Moet ook niet zoveel verwachten van BT oortjes van 33 euro.
Ik moet wel zeggen dat ik ze in combinatie met de app Headphones Equalizer van ManyThingsDev (Android) gebruik, dat maakt het geluid al een stuk beter. Wie weet kun je dat ook proberen.
Andere aanrader heb ik helaas niet, maar ik heb die comfort-foams van Comply ook lang gebruikt (2 uur per dag op de fiets door weer en wind) en ze zitten fijn maar slijten inderdaad erg rap. Vooral als je ze in tassen/jaszakken dondert, eigenlijk is een pouch wat beterRik027 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:13:
Iemand ervaring met deze gele foam tips van Shure? Gebruik nu de T-100 tips van Comply, maar vind de levensduur ietwat tegenvallen (3 setjes in een half jaar).
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
ik ben nooit echt een fan geweest van oordopjes, deze zaten nooit echt lekker en kwalitatief vond ik het altijd minder als koptelefoons maar omdat ik de laatste tijd wat meer in de sportschool ben gebruik op dit moment de samsung EO-EG920B (deze zaten bij S6 telefoon geleverd) dit zijn de eerste oordopjes die toch wel redelijk lekker zaten en het geluid ook nog acceptabel was.
Nu ben ik op zoek naar een bluetooth variant hiervan en mijn vraag is kunnen jullie mij adviseren ?
Ik heb namelijk aan de hand van dit topic de QCY 19 besteld maar deze zaten niet lekker en ik vond het geluid heel erg tegenvallen.
gister ook nog even van een vriend de Samsung HS3303 ingehad, deze zaten ook niet lekker en klonk wederom voor geen meter.
Mijn vraag aan jullie, is er een benaming voor voor het type (pasvorm) van de EO-EG920B oordopjes ?\
en welke zouden jullie mij kunnen aanraden, mijn budget gaat tot +-85 euro
Nu ben ik op zoek naar een bluetooth variant hiervan en mijn vraag is kunnen jullie mij adviseren ?
Ik heb namelijk aan de hand van dit topic de QCY 19 besteld maar deze zaten niet lekker en ik vond het geluid heel erg tegenvallen.
gister ook nog even van een vriend de Samsung HS3303 ingehad, deze zaten ook niet lekker en klonk wederom voor geen meter.
Mijn vraag aan jullie, is er een benaming voor voor het type (pasvorm) van de EO-EG920B oordopjes ?\
en welke zouden jullie mij kunnen aanraden, mijn budget gaat tot +-85 euro
Vast niet op basis van mijn review dan, want dan had je ze niet gekocht.rg-mohwa schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:35:
In mijn ervaring hebben alle QCY's een rare knik in het ontwerp waardoor ze, met geen enkele (foam)tips goed in mijn oren zitten. Het geluid is op zich redelijk als je ze tot diep in je gehoorgang duwt, maar daar blijven ze niet zitten.
Dat is ook meteen het probleem bij adviseren rondom in-ears. Ieder oor is anders en als de fit niet goed is, dan is het geluid ook niet goed.
Hoe dan ook, ik heb momenteel een setje van Anker en die zitten prima en daarmee is het geluid ook goed. Voor sporten meer dan prima, maar als ik gewoon forens op de fiets of met het OV ga, dan ga ik toch nog voor bedraad.
Ik beschouw mezelf als audiofiel-on-a-budget en feitelijk is het op dit moment zo dat je rond de 10 euro in China oordoppen kunt kopen van een dusdanige kwaliteit die je met Bluetooth niet vindt onder de 100 euro. In China niet, maar ook in Nederland niet.
Ik heb zo'n tasje bij m'n Shure SE215 gekregen, ga die vanaf nu ook gebruiken om ze in te bewaren om de levensduur iets te verlengen.2Dutch schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:22:
[...]
Andere aanrader heb ik helaas niet, maar ik heb die comfort-foams van Comply ook lang gebruikt (2 uur per dag op de fiets door weer en wind) en ze zitten fijn maar slijten inderdaad erg rap. Vooral als je ze in tassen/jaszakken dondert, eigenlijk is een pouch wat beterDenk dat de enige duurzame oplossing is om een fijne siliconen-tip te vullen met foam?
Earbudsrg-mohwa schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:35:
Recent uit nieuwsgierigheid ook maar 's de Venture Electronics Monk plus besteld.
Idiote prijs die drie weken wachten best acceptabel maakt. Goed stevig gebouwd. Geluid is niet helemaal mijn ding, bas is toch vrij nadrukkelijk aanwezig, iets te voor mijn smaak. Aan de positieve kant, zit een hoop detail in, hoog is niet te scherp en door de lage impedantie kunnen ze overal wel op. Denk als je muziek smaak wat meer mainstream is en je geen in-ears wil dat je hier een hele aardige keuze hebt.
Heb ze maar door gegeven aan mijn zoon, ze passen meer bij zijn muzieksmaak.
Idiote prijs die drie weken wachten best acceptabel maakt. Goed stevig gebouwd. Geluid is niet helemaal mijn ding, bas is toch vrij nadrukkelijk aanwezig, iets te voor mijn smaak. Aan de positieve kant, zit een hoop detail in, hoog is niet te scherp en door de lage impedantie kunnen ze overal wel op. Denk als je muziek smaak wat meer mainstream is en je geen in-ears wil dat je hier een hele aardige keuze hebt.
Heb ze maar door gegeven aan mijn zoon, ze passen meer bij zijn muzieksmaak.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
heya,
ik heb hier vorig jaar advies gevraagd voor goede oordopjes en heb vervolgens de Sony STH30 gekocht. Hier ben ik best heel tevreden mee, het geluid vond ik prima, net na 9 maanden gebruik is het rechteroortje kapot gegaan (heb in verschillende apparaten getest) dus ik ben benieuwd of er inmiddels andere oordopjes zijn of dat ik eventueel dezelfde weer zou halen.
Ik ben dus op zoek naar nieuwe oordopjes en hoopte dat jullie misschien wat advies hadden, absoluut geen in-ears. Zonder het plastic stuk voor in de gehoorgang dus.
Ik luister om eerlijk te zijn weinig muziek, voornamelijk podcasts. Als ik muziek luister is het gewoon in de pop/rock richting. Ik wil ze graag gebruiken om podcasts/muziek te luisteren in het ov, maar ook om te gamen met mijn vrienden en evt in de sportschool. Ik wil dus ook graag dat er een microfoon ingebouwd in zit, ook om soms mensen onderweg te bellen. Mijn budget is max rond de 40/50 euro maar het liefst goedkoper.
thanks!
ik heb hier vorig jaar advies gevraagd voor goede oordopjes en heb vervolgens de Sony STH30 gekocht. Hier ben ik best heel tevreden mee, het geluid vond ik prima, net na 9 maanden gebruik is het rechteroortje kapot gegaan (heb in verschillende apparaten getest) dus ik ben benieuwd of er inmiddels andere oordopjes zijn of dat ik eventueel dezelfde weer zou halen.
Ik ben dus op zoek naar nieuwe oordopjes en hoopte dat jullie misschien wat advies hadden, absoluut geen in-ears. Zonder het plastic stuk voor in de gehoorgang dus.
Ik luister om eerlijk te zijn weinig muziek, voornamelijk podcasts. Als ik muziek luister is het gewoon in de pop/rock richting. Ik wil ze graag gebruiken om podcasts/muziek te luisteren in het ov, maar ook om te gamen met mijn vrienden en evt in de sportschool. Ik wil dus ook graag dat er een microfoon ingebouwd in zit, ook om soms mensen onderweg te bellen. Mijn budget is max rond de 40/50 euro maar het liefst goedkoper.
thanks!
Als ze bevielen zou ik dezelfde halen, desnoods twee paar of meer. Ze zijn in de aanbieding bij Conrad.ladyluck schreef op zondag 25 maart 2018 @ 00:49:
heya,
(...)
Mijn budget is max rond de 40/50 euro maar het liefst goedkoper.
thanks!
Ik heb een vraag over in-ear dopjes.
Na jaren in-ear te hebben geprobeerd, dacht ik tot de conclusie te zijn gekomen dat deze vorm van dopjes voor mij simpelweg niet was weggelegd. Welke opzetstukjes ik ook probeerde, de dopjes vielen constant uit.
Nu een tijd verder, wilde ik het alsnog proberen. Ik zocht naar ANC dopjes (om de reden dat het gemakkelijk op te bergen is t.o.v. een over-ear koptelefoon) dus heb ik de B&O H3 ANC gekocht.
Maar ook deze zitten gewoon niet zo gemakkelijk als bijvoorbeeld de Apple oortjes.
Nu is mijn vraag - misschien erg dom of simpel, hoe je deze in-ear dopjes nou precies in moet doen. Ik druk ze door in mijn oor, probeer ze naar binnen te draaien, te haken aan delen van mijn oor, maar ze blijven er met het minste beweging uit te vallen.
Zou het kunnen dat dopjes gewoon niets voor mij zijn, en me nooit zouden passen, of doe ik gewoon iets verkeerd bij het inbrengen van deze oordopjes?
Na jaren in-ear te hebben geprobeerd, dacht ik tot de conclusie te zijn gekomen dat deze vorm van dopjes voor mij simpelweg niet was weggelegd. Welke opzetstukjes ik ook probeerde, de dopjes vielen constant uit.
Nu een tijd verder, wilde ik het alsnog proberen. Ik zocht naar ANC dopjes (om de reden dat het gemakkelijk op te bergen is t.o.v. een over-ear koptelefoon) dus heb ik de B&O H3 ANC gekocht.
Maar ook deze zitten gewoon niet zo gemakkelijk als bijvoorbeeld de Apple oortjes.
Nu is mijn vraag - misschien erg dom of simpel, hoe je deze in-ear dopjes nou precies in moet doen. Ik druk ze door in mijn oor, probeer ze naar binnen te draaien, te haken aan delen van mijn oor, maar ze blijven er met het minste beweging uit te vallen.
Zou het kunnen dat dopjes gewoon niets voor mij zijn, en me nooit zouden passen, of doe ik gewoon iets verkeerd bij het inbrengen van deze oordopjes?
Het is geen rocketscience 
Je zorgt dat het juiste maat rubbertje erop zit (bij veel dopjes krijg je 3 maten meegeleverd). En dan schuif je dat in je gehoorgang. Het rubbertje klemt dan, dat zorgt ervoor dat ze er niet uitvallen.
Als dit soort dopjes:

Niet blijven zitten, maar dit soort dopjes:

wel, bij jou. Dan snap ik er niks van, bij mij is het precies andersom
Je zorgt dat het juiste maat rubbertje erop zit (bij veel dopjes krijg je 3 maten meegeleverd). En dan schuif je dat in je gehoorgang. Het rubbertje klemt dan, dat zorgt ervoor dat ze er niet uitvallen.
Als dit soort dopjes:

Niet blijven zitten, maar dit soort dopjes:

wel, bij jou. Dan snap ik er niks van, bij mij is het precies andersom
Ja, dat dacht ik zelf ook! Zou niet te lastig moeten zijn; maar het blijft gewoon niet zitten; hoe ik het ook probeer! Daarom had ik alsnog de oortjes gekocht omdat ik het moeilijk kon geloven dat het aan de dopjes zou liggen.
Maar de afbeeldingen die je neerzet zijn exact de modellen die bij mij wél blijven zitten.
Ik snap er nog steeds maar weinig van. Ik blijf nog maar even experimenteren met de pasvorm en hoe ik ze inbreng. En anders zet ik ze maar weer te koop...
Maar de afbeeldingen die je neerzet zijn exact de modellen die bij mij wél blijven zitten.
Ik snap er nog steeds maar weinig van. Ik blijf nog maar even experimenteren met de pasvorm en hoe ik ze inbreng. En anders zet ik ze maar weer te koop...
Hoe kán het niet blijven zittenHoustyn schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:24:
Ja, dat dacht ik zelf ook! Zou niet te lastig moeten zijn; maar het blijft gewoon niet zitten; hoe ik het ook probeer! Daarom had ik alsnog de oortjes gekocht omdat ik het moeilijk kon geloven dat het aan de dopjes zou liggen.
Je duwt het rubber/siliconen gedeelte (de eartips) in je gehoorgang. Als hij te klein is, dan zal je geen weerstand voelen en valt hij uit. Als hij te groot is, dan is het een beetje pijnlijk, na een tijdje duwt hij zichzelf naar buiten. Je hebt waarschijnlijk een verkeerde maat te pakken
Welke in-ears heb je en welk materiaal hebben de eartips?
Sommige in-ears hebben nog een extra 'haak' die je in je oorschelp kan haken. Vind ik zelf prettig, maar je in-ears moeten in principe al blijven zitten zonder die haken.
Alternatief zijn foam tips, die je eerst plat drukt en daarna zich perfect vormen naar de vorm van je gehoorgang. Niet iedereen heeft daar voorkeur voor, en je hoort helemaal niks meer van het omgevingsgeluid... maar (mits juiste maat) zal dat vast wel passen.
Zelf heb ik enorm respect voor iedereen die met de standaard oordopjes zoals die van Apple, rond kan lopen zonder dat de boel uitvalt
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 06-04-2018 11:32 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik heb tijden hardgelopen met Apple oortjes (ook de AirPods) en deze zijn echt nog nooit uitgevallen, Geloof het of niet! ;-)
Ik gebruik op dit moment dus de foam dopjes voor de B&O H3 ANC. Bevallen wel wat beter inderdaad dan de normale.
Hiervoor heb ik ook Urbanears Medis gebruikt. Deze zaten ook geweldig goed, mede door het opzetstukje/haakje aan de bovenkant van de oorschelp.
Ik gebruik op dit moment dus de foam dopjes voor de B&O H3 ANC. Bevallen wel wat beter inderdaad dan de normale.
Hiervoor heb ik ook Urbanears Medis gebruikt. Deze zaten ook geweldig goed, mede door het opzetstukje/haakje aan de bovenkant van de oorschelp.
Het is gewoon heel persoonlijk, ieder oor is anders. Bij mij valt ook bijna alles uit tijdens het hardlopen, ook als er speciale earhooks aan zitten.
En als ze niet uitvallen dan trillen ze wel zover los dat ik vrijwel geen bas meer hoor. Grotere rubbers werkt wel, maar soms ook weer juist averechts. Blijft een zoektocht, maar wat bij mij echt heel goed blijft zitten zijn de Xiaomi hybrid modellen, die zeg maar half je oor ingaan.

Bijkomend voordeel van deze is dat ze gigantisch veel waar voor je knaken geven.
En als ze niet uitvallen dan trillen ze wel zover los dat ik vrijwel geen bas meer hoor. Grotere rubbers werkt wel, maar soms ook weer juist averechts. Blijft een zoektocht, maar wat bij mij echt heel goed blijft zitten zijn de Xiaomi hybrid modellen, die zeg maar half je oor ingaan.

Bijkomend voordeel van deze is dat ze gigantisch veel waar voor je knaken geven.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoppa! op 06-04-2018 12:06 ]
In-ears zijn voor mij ook lastig. Loop heel erg te prutsen om de juiste siliconen tip te vinden.
Met foam erop (zoals comply) blijven ze wel veel en veel beter zitten.
Verder ligt het heel erg aan hoe je oor gevormd is.
Met foam erop (zoals comply) blijven ze wel veel en veel beter zitten.
Verder ligt het heel erg aan hoe je oor gevormd is.
Voor de mensen die in-ears niet goed kunnen hebben..
Ik kreeg begin deze maand na best wel even wachten de nieuwe EM3K van Fiio binnen. I
Wauw! 14mm drivers, enorm goed gebouwd en voor een idioot vriendelijke prijs (k kocht ze voor $13 in de Fiio winkel op ali.). Waar de VE monk nogal onstuimig en soms wat rauw overkomt doen deze dingetjes het allemaal veel en veel netter. Zijn prima all rounders. Voldoende laag voor de meeste mensen. Hoog is in het begin even wat scherp maar dat trekt vlot weg. Detail is ruimschoots aanwezig. Ben je een EDM liefhebber en winkel je in deze klasse dan is de monk de beste oplossing. Is je smaak gevarieerd dan kan ik deze echt aanraden. Lieven heeft de voorganger beschreven (onduidelijk wat het verschil is) en daar kan ik het eigenlijk wel mee eens zijn behalve dat mijn voorkeur naar de Fiio uit gaat.
Ik kreeg begin deze maand na best wel even wachten de nieuwe EM3K van Fiio binnen. I
Wauw! 14mm drivers, enorm goed gebouwd en voor een idioot vriendelijke prijs (k kocht ze voor $13 in de Fiio winkel op ali.). Waar de VE monk nogal onstuimig en soms wat rauw overkomt doen deze dingetjes het allemaal veel en veel netter. Zijn prima all rounders. Voldoende laag voor de meeste mensen. Hoog is in het begin even wat scherp maar dat trekt vlot weg. Detail is ruimschoots aanwezig. Ben je een EDM liefhebber en winkel je in deze klasse dan is de monk de beste oplossing. Is je smaak gevarieerd dan kan ik deze echt aanraden. Lieven heeft de voorganger beschreven (onduidelijk wat het verschil is) en daar kan ik het eigenlijk wel mee eens zijn behalve dat mijn voorkeur naar de Fiio uit gaat.
Mijn broertje maakt op een of andere manier de kabel van zijn oortjes alt/ijd kapot, zijn er misschien wat goedkopere (onder 30?) met vooral een goede stevige kabel / connectie met de plug?
Je kan ook een setje overwegen waarvan de kabel makkelijk te vervangen is.iFlames schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:22:
Mijn broertje maakt op een of andere manier de kabel van zijn oortjes alt/ijd kapot, zijn er misschien wat goedkopere (onder 30?) met vooral een goede stevige kabel / connectie met de plug?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Zijn die niet meestal (een stuk) duurder? Misschien zit dat gewoon in mijn hoofd.l3art schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:24:
[...]
Je kan ook een setje overwegen waarvan de kabel makkelijk te vervangen is.
Ook die heb je in alle soorten en maten en prijzen.
Vandaag moest ik de foams op m'n jaybird bluebuds vervangen en heb maar meteen wat siliconen dopjes van de juiste maat (bredere inner tube nodig) gepakt, foams die ik had liggen 1/4 korter gemaakt en erin gefrot, en in oren gestopt en buiten in de zon gaan liggen
So far, so good: isolatie lijkt slechts een minimaal stukje minder of misschien is het gewoon uh tussen mijn oren
, zit comfortabel, blijft zitten. Rest van de week in de oren op de fiets en tijdens het sporten. Als het bevalt bespaar ik mezelf weer wat euro's en de aanblik van ranzig geworden foam.
Overigens blijf ik bluetooth het fijnst vinden voor 'aan' de laptop buiten of op de bank. Snoeren zijn alleen okee als je stil zit achter je bureau. Helaas takelt de accuduur van mijn bluebuds een beetje af. Zelden zo veel lol gehad van BT doppen
Overigens blijf ik bluetooth het fijnst vinden voor 'aan' de laptop buiten of op de bank. Snoeren zijn alleen okee als je stil zit achter je bureau. Helaas takelt de accuduur van mijn bluebuds een beetje af. Zelden zo veel lol gehad van BT doppen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Geen last van wegvallende connectie op de fiets?2Dutch schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:21:
Vandaag moest ik de foams op m'n jaybird bluebuds vervangen en heb maar meteen wat siliconen dopjes van de juiste maat (bredere inner tube nodig) gepakt, foams die ik had liggen 1/4 korter gemaakt en erin gefrot, en in oren gestopt en buiten in de zon gaan liggenSo far, so good: isolatie lijkt slechts een minimaal stukje minder of misschien is het gewoon uh tussen mijn oren
, zit comfortabel, blijft zitten. Rest van de week in de oren op de fiets en tijdens het sporten. Als het bevalt bespaar ik mezelf weer wat euro's en de aanblik van ranzig geworden foam.
Ik heb de X3's en Freedoms gehad en beide setjes hadden constant dropouts als ik ze buiten droeg.
Nooit last van gehad. Hij heeft nog het meest last van 'sneller' out of reach zijn en wat glitchen bij mijn 2012 MBP. Heel zelden (2 a 3 keer per jaar) bij het aanzetten en koppelen aan mijn iPhone klinkt alles vervormd: na een disconnect/reconnect is dan weer alles 100%. Geen idee waar dat aan ligt. Heb mijn telefoon soms in de tas (echt beroerd weer), in de jaszak of op het stuur voor het geval dat relevant is voor jeb.o.n.s schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:13:
Geen last van wegvallende connectie op de fiets?
Ik heb de X3's en Freedoms gehad en beide setjes hadden constant dropouts als ik ze buiten droeg.
Nee, KZ heeft het e.e.a. wat misschien wat voor hem is. https://audiobudget.com/product/KZ/ZSTiFlames schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:35:
[...]
Zijn die niet meestal (een stuk) duurder? Misschien zit dat gewoon in mijn hoofd.
Zelf heb ik overigens deze: https://audiobudget.com/product/UiiSii/HM7 en ik ben nogal onder de indruk van de stevigheid van deze dopjes en de kabel. Heb ze al ruim een jaar en ben er niet bepaald zuinig op.
He, die KZ is volgens mij precies wat ik zoek! Begrijp ik goed dat de optie 'purple mic cable' ipv 'purple mic' met een extra kabel komt?Wijnands schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:18:
[...]
Nee, KZ heeft het e.e.a. wat misschien wat voor hem is. https://audiobudget.com/product/KZ/ZST
Zelf heb ik overigens deze: https://audiobudget.com/product/UiiSii/HM7 en ik ben nogal onder de indruk van de stevigheid van deze dopjes en de kabel. Heb ze al ruim een jaar en ben er niet bepaald zuinig op.
Die HM7 kost ook bijna niks (en These earphones smell amazing!, lol). Die zou ik ook nog kunnen proberen voor hem, bedankt!
Vaak wel maar je moet even goed kijken op ali of gearbest, er zijn nogal wat variaties op. KZ is wel een van de grootste met budget IEMs die de (bijna) standaard 2 pins kabel gebruiken.iFlames schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:53:
[...]
He, die KZ is volgens mij precies wat ik zoek! Begrijp ik goed dat de optie 'purple mic cable' ipv 'purple mic' met een extra kabel komt?
Vond zelf de lucht enorm mee vallen, vaag een beetje kauwgomlucht wat na een paar weken al weg was.Die HM7 kost ook bijna niks (en These earphones smell amazing!, lol). Die zou ik ook nog kunnen proberen voor hem, bedankt!
Anoniem: 1065909
Hallo,
Ik heb al een tijdje de Sennheiser MOMENTUM M2 IEG ik ben zeer tevreden met deze oortjes. Maar helaas na 3 jaar hebben ze me toch verlaten.... Nu ben ik opzoek naar oortjes die nog beter zijn dan de Sennheiser oortjes. Ik heb een budget van max 200 Euro. Ik heb al een beetje gezocht naar oortjes maar ik word er gek van alle keus. Ik heb al even gekeken bij de RHA t20 en sommige SHURE en 1More. Ik hoop dat jullie mij beter kunnen helpen.
Vriendlijke groet,
Bas
Ik heb al een tijdje de Sennheiser MOMENTUM M2 IEG ik ben zeer tevreden met deze oortjes. Maar helaas na 3 jaar hebben ze me toch verlaten.... Nu ben ik opzoek naar oortjes die nog beter zijn dan de Sennheiser oortjes. Ik heb een budget van max 200 Euro. Ik heb al een beetje gezocht naar oortjes maar ik word er gek van alle keus. Ik heb al even gekeken bij de RHA t20 en sommige SHURE en 1More. Ik hoop dat jullie mij beter kunnen helpen.
Vriendlijke groet,
Bas
Wat vind je belangrijk Bas, wat voor soort muziek heeft je voorkeur?
RHA maakt mooi spul maar dat doet shure ook en etymotic ook.
RHA maakt mooi spul maar dat doet shure ook en etymotic ook.
Is er iemand met een Sennheiser CX 686G SPORTS. Zo ja kunt u mij vertellen of daar een lekkere Bass in zit.
Ik wil deze puur gebruiken voor bij de fitness, en ik hou wel van een lekkere Bass. Kan deze nu voor 39 euro kopen bij sennheiser. Had eerst een over ear (Jbl E55BT). Maar ik zweet nogal snel, en soms veel dus vandaar dat ik op zoek ben naar een in ear. Zat overigens wel een lekkere Bass in de E55BT..
Ik wil deze puur gebruiken voor bij de fitness, en ik hou wel van een lekkere Bass. Kan deze nu voor 39 euro kopen bij sennheiser. Had eerst een over ear (Jbl E55BT). Maar ik zweet nogal snel, en soms veel dus vandaar dat ik op zoek ben naar een in ear. Zat overigens wel een lekkere Bass in de E55BT..
Ik heb nu de voorloper van deze:

Ik zoek nu een vergelijkbare hoofdtelefoon (in-ear met nek-band voor sporten), maar dan met bluetooth. Welke mogelijkheden zijn er dan?
Ik heb een plantronics gevonden:
https://www.hoofdtelefoon...s-backbeat-fit-zwart.html
Maar misschien zijn er meer?

Ik zoek nu een vergelijkbare hoofdtelefoon (in-ear met nek-band voor sporten), maar dan met bluetooth. Welke mogelijkheden zijn er dan?
Ik heb een plantronics gevonden:
https://www.hoofdtelefoon...s-backbeat-fit-zwart.html
Maar misschien zijn er meer?
Vandaag de Skullcandy Smokin Buds 2 gekocht. Kreeg goede reviews, En van wat ik lees zitten ze goed en zit er ook een lekkere Bass in. En de prijs deed het hem ook.. 29 euroharley2009 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:03:
Is er iemand met een Sennheiser CX 686G SPORTS. Zo ja kunt u mij vertellen of daar een lekkere Bass in zit.
Mag volgende week de Sennheiser CX Sport gaan uittesten, ben er wel benieuwd naar
Over ear de snoeren leiden gaat een uitdaging worden met de 2 vrij breed ogende stukken relatief dicht bij de earpieces, maar we gaan het merken. Hopelijk redelijk neutraal geluid en niet zo extreem bass boosted 

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 25-05-2018 09:56 ]
Xiaomi heeft een "Half in-ear" hiervan uitgebracht met dezelfde dual drivers als de hybrids. Die bevielen mij enorm goed (gaan wel gemiddeld na een half jaar kapot helaas), dus ik dacht geef deze eens een kans. Ze zitten prima (comfortabeler dan volledige in-ears) maar qua geluidsbeleving ga je te veel achteruit. De lage frequenties zijn compleet verdwenen en hoog is te scherp, erg jammer.Hoppa! schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:06:
Blijft een zoektocht, maar wat bij mij echt heel goed blijft zitten zijn de Xiaomi hybrid modellen, die zeg maar half je oor ingaan.
[afbeelding]
Geen aanrader dus.

Ik kende ze wel, maar vond ze te duur om voor de gein eens uit te proberen. Ik heb momenteel wel de Xiaomi sport mini onderweg, in mijn zoektocht naar een betaalbare Bluetooth optie om mee te sporten:Daan87423 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:46:
[...]
Xiaomi heeft een "Half in-ear" hiervan uitgebracht met dezelfde dual drivers als de hybrids. Die bevielen mij enorm goed (gaan wel gemiddeld na een half jaar kapot helaas), dus ik dacht geef deze eens een kans. Ze zitten prima (comfortabeler dan volledige in-ears) maar qua geluidsbeleving ga je te veel achteruit. De lage frequenties zijn compleet verdwenen en hoog is te scherp, erg jammer.
Geen aanrader dus.
[afbeelding]

Het is wel een soort hobby van me, oordoppen uitproberen. Maar ik heb er inmiddels genoeg liggen om elke dag van de week een ander setje in te doen, waarbij ik vooral afstem op de gelegenheid wisselen (forensen, sporten, luisteren in bed).
Momenteel gebruik ik de Headroom MS16 vrij vaak als ik echt relaxt wil luisteren. Mooi helder en schoon geluid en ik vind ze er ook goed uitzien. Verreweg de beste van dit type design die ik ooit geprobeerd heb. En ze blijven zelfs tijdens het sporten redelijk zitten, al heb ik ze daar maar 1 keer voor gebruikt.

Verder natuurlijk de VE Monks, beter geluid dan de Headrooms maar net ff wat minder comfortabel. Rock Zircon, geweldig geluid en goed design. En ik blijf een zwak houden voor mijn Brainwavz Beta. Helaas heeft Brainwavz het budgetsegment verlaten, of althans, de budgets die ze nog aanbieden zijn aanzienlijk minder dan voorheen.
Voor het sporten gebruik ik nu meestal mijn Ankers, maar met name tijdens het hardlopen is een afstandsbediening aan één kant gewoon irritant. Die moet ergens in het midden hangen, zoals bij de Xiaomi Sport mini. Daarbij is de geluidskwaliteit ook echt op sportniveau. Het zweept je op, maar verder mwaa.
Bluetooth oordoppen uitgezonderd, ben ik er nog steeds van overtuigd dat je voor € 10,- oordoppen kunt kopen die beter klinken dan 95% van de doppen rond de € 100,- en zelfs daarboven. Ja, als je echt veel geld uitgeeft zul je betere kwaliteit kunnen vinden dan de budgettoppers. Absoluut. Maar als je dusdanig audiofiel bent, dan koop je een hoofdtelefoon en hang je die niet aan je Samsung telefoon met Spotify.
Mensen die € 50,- of meer uitgeven voor oordoppen voor op de fiets of om mee te sporten, zijn wat mij betreft knettergek. De Plantronics uitgezonderd. Want als dat design echt je ding is, dan heb je geen andere optie volgens mij.
Tijd geleden hier nagevraagd voor de gele Shure foam tips, maar ben ondertussen de Westone foam tips tegengekomen hier. Omdat deze per setje te krijgen zijn (en niet gelijk per 5 of 3), leek het me een goede om even te proberen. De binnenmaat is geschikt voor de Shure SE215 en daarmee ook voor een heleboel andere in-ears.
Heb nu de zwarte en oranje, waarbij de zwarte even goed (of iets meer) dempt als de standaard Shure tips die ik bij mijn SE215 kreeg en de oranje, die een stukje langer is, dempt toch een stuk meer. Wel een nadeel aan de langere tips is dat ze soms de neiging hebben om langzaam uit je oor te gaan. Verder tevreden met de aankoop en nu afwachten hoe lang ze het volhouden. Heb wel het idee dat het van wat compacter schuim is gemaakt dan de Shure tips.
Heb nu de zwarte en oranje, waarbij de zwarte even goed (of iets meer) dempt als de standaard Shure tips die ik bij mijn SE215 kreeg en de oranje, die een stukje langer is, dempt toch een stuk meer. Wel een nadeel aan de langere tips is dat ze soms de neiging hebben om langzaam uit je oor te gaan. Verder tevreden met de aankoop en nu afwachten hoe lang ze het volhouden. Heb wel het idee dat het van wat compacter schuim is gemaakt dan de Shure tips.
Ik zit te kijken naar bluetooth in-ear koptelefoons voor sporten e.d., maar ik kan niet tegen die in-ear dopjes met opzetstukjes, mijn gehoorgang trekt dat niet. Alleen zijn de koptelefoons met een gewone driver of heel duur ofze hebben allerlei nadelen, zoals de Philips SHB5250 die de batterij aan de ene kant heeft en het oordopje eruit trekt. Een ander alternatief is de Philips SHB4205 die zo'n nekband heeft, of dat nu zo ideaal is voor bij het sporten?
Ik heb geen zin om heel veel geld uit te geven, zeg €50-60, en geluidskwaliteit is niet het belangrijkste, er zal toch lawaai zijn van de muziek die aanstaat in die sportscholen.
Iemand nog andere suggesties om naar te kijken?
Ik heb geen zin om heel veel geld uit te geven, zeg €50-60, en geluidskwaliteit is niet het belangrijkste, er zal toch lawaai zijn van de muziek die aanstaat in die sportscholen.
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 26-05-2018 19:27 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zoek dopjes die heel blijven. Alles sneuvelt hier in no time. Jongeren en oordopjes, papa koopt wel weer, goedkoop, duur, het lijkt niet uit te maken.
Muziekkwaliteit ed interesseert me ondertussen niks meer, als de boel maar heel blijft.
Anders gewoon action, 1 setje p week maximaal
Wat zijn stevige in-ear dopjes?
Muziekkwaliteit ed interesseert me ondertussen niks meer, als de boel maar heel blijft.

Alles kan en gaat kapot. Ik denk dat je de oplossing in een andere tactiek moet zoeken.Gerard4 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:46:
Ik zoek dopjes die heel blijven. Alles sneuvelt hier in no time. Jongeren en oordopjes, papa koopt wel weer, goedkoop, duur, het lijkt niet uit te maken.
Heb uiteindelijk maar de pricewatch: Philips SHB4205 (Wit) besteld. Op eBay stond die bij een betrouwbare verkoper voor £17 (zeg maar €21). Ik had nog wat in-ear koptelefoontjes liggen met die opzetstukjes, die ik bij telefoons en zo had gekregen, en ze geprobeerd; nou, daar kan mijn gehoorgang dus echt niet tegen, die voelt nog geirriteerd aan een paar uur latergambieter schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:26:
Ik zit te kijken naar bluetooth in-ear koptelefoons voor sporten e.d., maar ik kan niet tegen die in-ear dopjes met opzetstukjes, mijn gehoorgang trekt dat niet. Alleen zijn de koptelefoons met een gewone driver of heel duur ofze hebben allerlei nadelen, zoals de Philips SHB5250 die de batterij aan de ene kant heeft en het oordopje eruit trekt. Een ander alternatief is de Philips SHB4205 die zo'n nekband heeft, of dat nu zo ideaal is voor bij het sporten?
Ik ben benieuwd, verwacht er niet veel van maar wie weet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zeggen dat papa het niet meer koopt, moet je eens opletten.Gerard4 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:46:
Inderdaad, sinds mijn opmerking: "dit is de laatste, de volgende gaat van je eigen zakgeld" gaan ze hier ineens verdacht veel langer mee.S_Chief schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:56:
[...]
Zeggen dat papa het niet meer koopt, moet je eens opletten.
Haha, oordoppen zijn belangrijker dan eten hè..S_Chief schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:56:
[...]
Zeggen dat papa het niet meer koopt, moet je eens opletten.
Maar vandaag ibood Hunt dag. Even wachten wat er na de de rugzakken en krultangen langs gaat komen.
Vandaag binnengekregen: Xiaomi bluetooth mini sportoordoppen

Verpakt in een vrij simpel doosje, maar wel met een degelijk opberghoesje. Inclusief eartips in verschillende maten en een heul, heul kort USB-kabeltje.
De oordopjes zelf zien er extreem degelijk uit, net als de afstandsbediening. Pairen ging heel eenvoudig, maar dat ben ik ook niet anders gewend met Bluetooth oordoppen.
Het design rondom het oor is in het begin even wennen, maar na een paar minuten merk je daar niets meer van. Het zorgt er voor dat de dopjes goed in je oor worden gehouden en dat er een prima sealing is, waardoor er een goede bass aanwezig is. Niet voor de echte basshead, maar redelijk gebalanceerd.
Sowieso een heel helder geluid. Absoluut beter dan de Ankers die ik hiervoor had. En een afstandsbediening die in het midden hangt, met een clipje er aan zodat je hem (bijvoorbeeld, onder je shirt kunt vastmaken aan je hartslagband.
Ik heb er nog niet mee gerend (ik ben hartstikke ziek momenteel), maar ben er van overtuigd dat dit een stuk comfortabeler loopt dan een afstandsbediening aan de zijkant.

Verpakt in een vrij simpel doosje, maar wel met een degelijk opberghoesje. Inclusief eartips in verschillende maten en een heul, heul kort USB-kabeltje.
De oordopjes zelf zien er extreem degelijk uit, net als de afstandsbediening. Pairen ging heel eenvoudig, maar dat ben ik ook niet anders gewend met Bluetooth oordoppen.
Het design rondom het oor is in het begin even wennen, maar na een paar minuten merk je daar niets meer van. Het zorgt er voor dat de dopjes goed in je oor worden gehouden en dat er een prima sealing is, waardoor er een goede bass aanwezig is. Niet voor de echte basshead, maar redelijk gebalanceerd.
Sowieso een heel helder geluid. Absoluut beter dan de Ankers die ik hiervoor had. En een afstandsbediening die in het midden hangt, met een clipje er aan zodat je hem (bijvoorbeeld, onder je shirt kunt vastmaken aan je hartslagband.
Ik heb er nog niet mee gerend (ik ben hartstikke ziek momenteel), maar ben er van overtuigd dat dit een stuk comfortabeler loopt dan een afstandsbediening aan de zijkant.
Ik ben tegenwoordig weer aan het luisteren naar Zero Audio Carbo Tenore in-ears. Ik had ze gekocht naar aanleiding van wat laaiende reviews, maar vond ze na de eerste keer luisteren niet heel bijzonder. Een week geleden heb ik ze toch maar eens uit een la gevist en ik moet zeggen dat het toch wel bijzondere dingen zijn. Muziek klinkt echt super smooth, en je hoort super veel detail.
Ze zijn wel enorm kwetsbaar, en omdat bluetooth dopjes (zoals hierboven) steeds beter worden zijn ze misschien niet zo'n goede investering. Maar als je ze goedkoop kunt krijgen zou ik zeker aanraden ze eens te proberen!
Ze zijn wel enorm kwetsbaar, en omdat bluetooth dopjes (zoals hierboven) steeds beter worden zijn ze misschien niet zo'n goede investering. Maar als je ze goedkoop kunt krijgen zou ik zeker aanraden ze eens te proberen!
Ik heb vandaag de Philips SHB4205 binnengekregen:

Zoals ik in gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic" aangaf was er een Ebay verkoper die hem nieuw voor minder dan half prijs van de winkels aanbood, en ik heb er gelijk een tweede bijbesteld zodat ik er eentje op het werk kan laten liggen.
Dit is een uitkomst voor hen die die opzetstukjes niet kunnen verdragen; de dopjes zien er wat vreemd uit, maar zitten best stabiel zonder te irriteren. De geluidskwaliteit is redelijk tot goed te noemen, binnen wat er te verwachten valt van dergelijke oordopjes. Bas zou sterker mogen, maar voor de prijs verwachtte ik niet meer. Echter geen AptX, en ze halen maar 4 uur of zo op de batterij. Dus wat die HiRes audio is met SBC codec??
De halsband is OK, wel prettiger als je iets met een kraagje draagt om in te stoppen. Er zitten afstandsbedieningknopjes in die band, maar die zijn niet echt instinctief te noemen en onhandig geplaatst. Ik bel niet handsfree dus kan daar niet echt over oordelen, maar voor het doel (sporten en lopen zonder zo'n joekel van een koptelefoon) voldoet het zeker. Bereik is wat minder. Maar voor het geld heel tevreden mee tot nu toe
Kleine nadelen: kan maar aan 1 apparaat tegelijk gekoppeld zijn, en geen NFC. Maar ja, Bluetooth voor 21 euro.

Zoals ik in gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic" aangaf was er een Ebay verkoper die hem nieuw voor minder dan half prijs van de winkels aanbood, en ik heb er gelijk een tweede bijbesteld zodat ik er eentje op het werk kan laten liggen.
Dit is een uitkomst voor hen die die opzetstukjes niet kunnen verdragen; de dopjes zien er wat vreemd uit, maar zitten best stabiel zonder te irriteren. De geluidskwaliteit is redelijk tot goed te noemen, binnen wat er te verwachten valt van dergelijke oordopjes. Bas zou sterker mogen, maar voor de prijs verwachtte ik niet meer. Echter geen AptX, en ze halen maar 4 uur of zo op de batterij. Dus wat die HiRes audio is met SBC codec??
De halsband is OK, wel prettiger als je iets met een kraagje draagt om in te stoppen. Er zitten afstandsbedieningknopjes in die band, maar die zijn niet echt instinctief te noemen en onhandig geplaatst. Ik bel niet handsfree dus kan daar niet echt over oordelen, maar voor het doel (sporten en lopen zonder zo'n joekel van een koptelefoon) voldoet het zeker. Bereik is wat minder. Maar voor het geld heel tevreden mee tot nu toe
Kleine nadelen: kan maar aan 1 apparaat tegelijk gekoppeld zijn, en geen NFC. Maar ja, Bluetooth voor 21 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 04-06-2018 01:09 ]
Zijn er mensen hier die ook benieuwd zijn naar de oneplus bullets wireless?
Eerste indruk van de sennheiser cx sport: klinkt dikke prima (vergelijkbaar met m'n jaybirds, iets helderder misschien), remote-knoppen zijn te plat (je voelt ze slecht) en ik ben geen fan van die vinnen
Ook heerlijk eigenwijs die dingen over ear ingestoken, dat zit veel beter dan naar beneden bungelend. Verpakking ook on point, daar heeft iemand met verstand van verpakkingen aan mogen werken: fijn. Grappig detail: er zit ook een functie via de remote op om alle 'gekoppelde' apparaten te wissen en direct in pairing te zetten. Wel grappig, zelf nog niet eerder gezien
Vorige week het vakantiegeld binnen gekregen, daarom besloten om een iets betere in ear aan te schaffen om aan te sluiten op mijn Fiio X1 mp3 speler. Gebruik nu voornamelijk Xiaomi pistons, waarvan de 3 ( de zwarte) mijn voorkeur heeft.
Budget gesteld zo rond de 100 euro, daar net iets boven gekomen ben namelijk na wat googlen en reviews te lezen uitgekomen op de Fiio F9 pro. Inclusief verzendkosten 115 euro.
Eerste indruk, na het passen van de diverse dopjes (6 soorten meegeleverd) zijn erg indrukwekkend. Mooi gebalanceerde sound, niet te overdreven bas en een zeer breed geluidsbeeld. Ga ze nog een nachtje aan mijn Linn voorversterker hangen en dan er eens serieus voor gaan zitten.
Budget gesteld zo rond de 100 euro, daar net iets boven gekomen ben namelijk na wat googlen en reviews te lezen uitgekomen op de Fiio F9 pro. Inclusief verzendkosten 115 euro.
Eerste indruk, na het passen van de diverse dopjes (6 soorten meegeleverd) zijn erg indrukwekkend. Mooi gebalanceerde sound, niet te overdreven bas en een zeer breed geluidsbeeld. Ga ze nog een nachtje aan mijn Linn voorversterker hangen en dan er eens serieus voor gaan zitten.
Van de week de Jaybird Freedom Special Edition binnen gekregen en vandaag geprobeerd. Helaas vallen ze met beide bijgeleverde dopjes direct uit mijn oren. Ik heb geen zin om de wingtips te gebruiken dus deze mogen helaas gelijk terug 
Heeft iemand een goeie tip voor andere dopjes wanneer de Freedoms dus te klein zijn?
Eisen: Bluetooth, redelijke batterijduur (toch wel 4-5 uur minimaal), blijven ook zonder wingtips zitten.....
Heeft iemand een goeie tip voor andere dopjes wanneer de Freedoms dus te klein zijn?
Eisen: Bluetooth, redelijke batterijduur (toch wel 4-5 uur minimaal), blijven ook zonder wingtips zitten.....
Andere opzetdopjes kopen? Er staan er enkele vermeld in dit topic.LordLynx schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:39:
Van de week de Jaybird Freedom Special Edition binnen gekregen en vandaag geprobeerd. Helaas vallen ze met beide bijgeleverde dopjes direct uit mijn oren. Ik heb geen zin om de wingtips te gebruiken dus deze mogen helaas gelijk terug
Ik blijf me verbazen dat fabrikanten die accu en/of bediening zo aan het oor laten bungelen. Ik ben nog steeds blij met mijn JBL t110-bt's, maar dan vooral vanwege het ontwerp met de accu die op je schouder rust, qua geluid is er vast wat beters te krijgen.
Ben ff wat weekjes verder en ze bevallen me qua geluid zeer goed. Ook bij 'normaal' dragen valt er niks uit m'n oren, de beide modules (BT links, remote/accu rechts) zijn erg licht. Nu heb ik sowieso wel een voorkeur voor sennheiser spul (mid/high-end), gebruik het voor gamen en casual luisteren al jaren, maar zoiets maar dan met betere remote (rubberised knoppen sennheiser, die je beter kunt voelen?) zou ik best aanschaffen als m'n jaybirds het begeven2Dutch schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:57:
Eerste indruk van de sennheiser cx sport: klinkt dikke prima (vergelijkbaar met m'n jaybirds, iets helderder misschien), remote-knoppen zijn te plat (je voelt ze slecht) en ik ben geen fan van die vinnenOok heerlijk eigenwijs die dingen over ear ingestoken, dat zit veel beter dan naar beneden bungelend. Verpakking ook on point, daar heeft iemand met verstand van verpakkingen aan mogen werken: fijn. Grappig detail: er zit ook een functie via de remote op om alle 'gekoppelde' apparaten te wissen en direct in pairing te zetten. Wel grappig, zelf nog niet eerder gezien
On a related note zit ik complete wireless BT oordopjes van cellularline te testen (attitude) en alhoewel je er weinig van kunt verwachten voor de sub 80 euro, klinken ze dermate schel dat ik er gewoon niet naar kan luisteren. Instant turn off, lol
[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 22-06-2018 17:15 ]
Sinds enkele dagen heb ik de goedkope oordopjes van Rock, de Zircon.
Leuk dingetje.
Ten eerste is het geluid gewoon behoorlijk goed, met (te)veel bass imho maar dat heb ik altijd liever dan te weinig.
Verder ziet het er prima uit en is de kabel ook mooi en handig vanwege de braided structuur.
De tips (rubbertjes) bevielen me niet zo omdat ik grote (oren) gehoorgangen heb blijkbaar en ik vond de kleur daarvan ook niet mooi dus die heb ik omgewisseld voor de grotere tips van een Sennheiser cx 400.
Overall ben ik prima tevreden voor de smashing 9 euro die het setje gekost heeft.
Ik zit nu te kijken naar een bluetooth versterkertje/ontvanger zodat die in mijn borstzakje kan en mijn smartphone in mijn zak kan blijven zitten.
Via de nieuwe Fiio BTR1 https://nl.aliexpress.com...hoge/32833590528.htmlkwam ik op de Fiio μBTR http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/fiio-btr en gezien het verschil in prijs van plm 25 euro ga ik de laatste maar eens bestellen denk ik.
Leuk dingetje.
Ten eerste is het geluid gewoon behoorlijk goed, met (te)veel bass imho maar dat heb ik altijd liever dan te weinig.
Verder ziet het er prima uit en is de kabel ook mooi en handig vanwege de braided structuur.
De tips (rubbertjes) bevielen me niet zo omdat ik grote (oren) gehoorgangen heb blijkbaar en ik vond de kleur daarvan ook niet mooi dus die heb ik omgewisseld voor de grotere tips van een Sennheiser cx 400.
Overall ben ik prima tevreden voor de smashing 9 euro die het setje gekost heeft.
Ik zit nu te kijken naar een bluetooth versterkertje/ontvanger zodat die in mijn borstzakje kan en mijn smartphone in mijn zak kan blijven zitten.
Via de nieuwe Fiio BTR1 https://nl.aliexpress.com...hoge/32833590528.htmlkwam ik op de Fiio μBTR http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/fiio-btr en gezien het verschil in prijs van plm 25 euro ga ik de laatste maar eens bestellen denk ik.
https://m.geekbuying.com/...eceiver-White-381964.htmlDaniel36 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:36:
Sinds enkele dagen heb ik de goedkope oordopjes van Rock, de Zircon.
Leuk dingetje.
Dit niet wat voor je? Zelf goede ervaringen mee.
Zo alweer een tijdje deze bt oordoppen in gebruik en ze werken nog steeds. Ik merk dat ik deze sneller pak dan mn bedrade sennheisers.rinkel schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:07:
[...]
Reply op een oude post, maar ik heb ook de Awei a920BL gekocht. Ik gebruik ze voornamelijk in t vliegtuig en vliegveld. Ik vind het heerlijk om dan zonder draadje te luisteren. Ik heb ook een Sennheiser on-ear bluetooth, die zet ik dan meestal op als ik in t vliegtuig zit.
Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht, maar ze vallen me niet tegen. De soundstage is niet al te best, bass is wat teveel, niet strak, maar toch is t helemaal niet onaardig. Al helemaal niet voor t geld.
Bouwkwaliteit is echt goed, op de controls na, dat is wat plasticerig.
Ik twijfel om misschien nog aan de a980 of a990, misschien hebben die een wat betere, minder aanwezige, bass.
Ik ben nu n beetje aan t kijken naar volledig draadloze, al vind ik het wel handig dat ik die om mn nek kan hangen.
Ik kijk nu naar de meizu pop en de awei t5
De meizu is wel wat prijzig om even te proberen.
Maar misschien zijn de sennheiser cx6.00bt wel iets voor mij. Aangezien mijn bedrade sennheisers erg goed bevallen.
[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 06-08-2018 22:47 ]
Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes en heb redelijkerwijs het topic doorgespit maar zie door de bomen het bos niet.
Wat heb ik ooit gehad;
- Sennheiser CX300 II
- Apple dopjes
- Awei T11
Wat zijn de wensen;
- Zo goed mogelijk sluitende dopjes met uiteraard goed geluid
- Wil er graag mee hardlopen (maar is niet de hoofdmoot)
- Bluetooth vanwege iPhoneX, maar ook dit is geen must. Verloopje doet zijn werk ook.
Wat mag het kosten
Ik ben wel klaar met nét niet dopjes (zoals bijvoorbeeld de Awei die ik op AliExpress gekocht heb. Wil gewoon een keer 'investeren' en dan heb ik het niet of honderden euro's maar neem aan dat er voor een bedrag van max. 90,- / 100,- wel nette dopjes te koop zijn. De vraag is alleen "welke kan ik het best voor max. dat bedrag kopen"?
Hoop dat iemand kan helpen.
Wat heb ik ooit gehad;
- Sennheiser CX300 II
- Apple dopjes
- Awei T11
Wat zijn de wensen;
- Zo goed mogelijk sluitende dopjes met uiteraard goed geluid
- Wil er graag mee hardlopen (maar is niet de hoofdmoot)
- Bluetooth vanwege iPhoneX, maar ook dit is geen must. Verloopje doet zijn werk ook.
Wat mag het kosten
Ik ben wel klaar met nét niet dopjes (zoals bijvoorbeeld de Awei die ik op AliExpress gekocht heb. Wil gewoon een keer 'investeren' en dan heb ik het niet of honderden euro's maar neem aan dat er voor een bedrag van max. 90,- / 100,- wel nette dopjes te koop zijn. De vraag is alleen "welke kan ik het best voor max. dat bedrag kopen"?
Hoop dat iemand kan helpen.
www.vdzande.com
Graag wil ik via deze post mijn mede Tweakers bedanken voor het attenderen (in dit forum) op de Urbanfun in-ears.
In de afgelopen jaren heb ik aardig wat in-ears gehad van o.a. Sony, B&W, Sennheiser, Sure, UE, Bose en nog wel een paar die ik nu vergeet. Maar ik ben zeer positief verrast door deze in-ears. Ze hebben flink wat power, en mogen van mij net een tikje minder laag hebben, maar overall echt geweldig hoe ze klinken! En dat voor nog geen twee tientjes, bizar.
Nogmaals dank!
In de afgelopen jaren heb ik aardig wat in-ears gehad van o.a. Sony, B&W, Sennheiser, Sure, UE, Bose en nog wel een paar die ik nu vergeet. Maar ik ben zeer positief verrast door deze in-ears. Ze hebben flink wat power, en mogen van mij net een tikje minder laag hebben, maar overall echt geweldig hoe ze klinken! En dat voor nog geen twee tientjes, bizar.
Nogmaals dank!
Deze gekocht mede naar aanleiding van deze post en de revieuws her en der.Serena schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:31:
Lees dit eens, men is lyrisch over de KZ ZSR.
https://appmeister.nl/all...beste-bluetooth-oordoppen
Maar nu heb ik ze binnen met de bluetooth kabel erbij.
Ik gebruik ze met de Oneplus 6 Maar nu valt telkens de muziek weg en fade direct weer in. Soms paar keer achter elkaar soms enkele minuten geen probleem. Kan het ook niet reproduceren. De music player (pi music en google play) gaan ook allebei niet op pauze of stop ofzo.
Met een andere bluetooth headset (sena 10S) heb ik nergens last van.
Is er nog iets in te stellen wat ik over het hoofd zie ?
[ Voor 9% gewijzigd door harley op 18-09-2018 22:59 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Sorry, ik gebruik zelf al maanden de AirPods. Geen idee dus…harley schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:58:
[...]
Deze gekocht mede naar aanleiding van deze post en de revieuws her en der.
Ik gebruik ze met de Oneplus 6 Maar nu valt telkens de muziek weg en fade direct weer in. Soms paar keer achter elkaar soms enkele minuten geen probleem. Kan het ook niet reproduceren. De music player (pi music en google play) gaan ook allebei niet op pauze of stop ofzo.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Heeft iemand van jullie ervaring met de aanschaf van een Bluetooth kabel t.b.v. de SE215 van Shure? Natuurlijk heeft Shure zijn eigen model bluetooth kabel maar die is nog duurder dan waar ik de SE215 zelf voor in het verleden heb gekocht.
Nu zie ik op bijvoorbeeld op AliExpress verschillende modellen bluetooth kabels staan die geschikt zouden moeten zijn. Heeft een van jullie daar al ervaring mee en dan voornamelijk de geluidskwaliteit en accuduur?
Nu zie ik op bijvoorbeeld op AliExpress verschillende modellen bluetooth kabels staan die geschikt zouden moeten zijn. Heeft een van jullie daar al ervaring mee en dan voornamelijk de geluidskwaliteit en accuduur?
[ Voor 3% gewijzigd door Mollos_ op 19-09-2018 15:52 ]
Heb hier wel naar zitten kijken maar uiteindelijk niet gedaan. Heb nu via Ali een paar copper/silver kabels voor 10/15 euro en dat is tot nu toe super. Met bluetooth (en zeker goedkope) ben ik bang dat de verbinding vaak wegvalt (Is misschien helemaal niet zo maar toch)Mollos_ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:54:
Heeft iemand van jullie ervaring met de aanschaf van een Bluetooth kabel t.b.v. de SE215 van Shure? Natuurlijk heeft Shure zijn eigen model bluetooth kabel maar die is nog duurder dan waar ik de SE215 zelf voor in het verleden heb gekocht.
Ik ben dan ook niet van plan het goedkoopste kabeltje te nemen maar één in een net iets hogere prijsklasse met een (schijnbaar) langere accuduur. Hopelijk ergens volgende maand binnen, dan laat ik het wel weten of het oke is. Op mijn werklaptop heb ik namelijk bluetooth zitten en een 3,5 mm jack. Ik heb de hoop dat de bluetooth geluidskwaliteit wat beter is aangezien de 3,5 mm jack echt bagger is.Skinnyice schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:10:
[...]
Heb hier wel naar zitten kijken maar uiteindelijk niet gedaan. Heb nu via Ali een paar copper/silver kabels voor 10/15 euro en dat is tot nu toe super. Met bluetooth (en zeker goedkope) ben ik bang dat de verbinding vaak wegvalt (Is misschien helemaal niet zo maar toch)
En om nou te gaan investeren in een dure USB DAC op het werk vind ik ook een beetje veel van het goede.
Oke prima, ben benieuwd welke je haalt en hoe ze werken, we horen het graag van je!Mollos_ schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:25:
[...]
Ik ben dan ook niet van plan het goedkoopste kabeltje te nemen maar één in een net iets hogere prijsklasse met een (schijnbaar) langere accuduur. Hopelijk ergens volgende maand binnen, dan laat ik het wel weten of het oke is. Op mijn werklaptop heb ik namelijk bluetooth zitten en een 3,5 mm jack. Ik heb de hoop dat de bluetooth geluidskwaliteit wat beter is aangezien de 3,5 mm jack echt bagger is.
En om nou te gaan investeren in een dure USB DAC op het werk vind ik ook een beetje veel van het goede.
https://www.wifimedia.eu/nl/fiio-btr3.html dit misschien een optie ? Ik heb hem nu 1 week en bevalt mij prima plus ondersteuning voor AptX (HD) en Ldac van Sony 10 uur batterijduur haal je nooit met zo mmcx kabel. Die van AliExpress zijn vaak van wisselend kwaliteit (of je moet van Fiio of Shure zelf hebben) plus deze heeft echt goed geluid gebruikte hiervoor namelijk mijn Redmi note 3 audiojack maar die kwam echt power tekort leek het wel.Mollos_ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:54:
Ah, ziet er ook wel interessant uit. Wellicht als de kabel van AliExpress niet goed werkt dat ik daar nog eens naar kan kijken. Sowieso moet ik nog op zoek naar een bluetooth bron. Mijn telefoon ondersteunt geen APT-X en dat vind ik toch wel balen, mijn Sansa Clip + kan alleen bedraad en indien bluetooth goed werkt dan lijkt het mij wel ideaal om alles draadloos te proberen. Meeste muziek die ik luister zijn FLAC rips van albums die ik heb.Amdwarrior schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:58:
[...]
https://www.wifimedia.eu/nl/fiio-btr3.html dit misschien een optie ? Ik heb hem nu 1 week en bevalt mij prima plus ondersteuning voor AptX (HD) en Ldac van Sony 10 uur batterijduur haal je nooit met zo mmcx kabel. Die van AliExpress zijn vaak van wisselend kwaliteit (of je moet van Fiio of Shure zelf hebben) plus deze heeft echt goed geluid gebruikte hiervoor namelijk mijn Redmi note 3 audiojack maar die kwam echt power tekort leek het wel.
https://www.aliexpress.co...077&productId=32889050065Skinnyice schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:24:
[...]
Oke prima, ben benieuwd welke je haalt en hoe ze werken, we horen het graag van je!
Deze heb ik in ieder geval besteld. Nu even afwachten of het iets is. Kan ik ze mooi aan mijn SE215's koppelen.
Twijfel of je het verschil kan horen met apt-x laat staan ldac met SE215 zelf ook gehad is niet echt heel gedetailleerd geluid luister nu muziek via Shure shr440 zoveel beter en goedkoperMollos_ schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:17:
[...]
Ah, ziet er ook wel interessant uit. Wellicht als de kabel van AliExpress niet goed werkt dat ik daar nog eens naar kan kijken. Sowieso moet ik nog op zoek naar een bluetooth bron. Mijn telefoon ondersteunt geen APT-X en dat vind ik toch wel balen, mijn Sansa Clip + kan alleen bedraad en indien bluetooth goed werkt dan lijkt het mij wel ideaal om alles draadloos te proberen. Meeste muziek die ik luister zijn FLAC rips van albums die ik heb.

Maar als je android 8.0 hebt heb je standaard ldac. En apt-x kan je redelijk makkelijk unlocken als je smartphone snapdragon heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Amdwarrior op 24-09-2018 16:57 ]
Ik heb thuis ook nog een SRH840 liggen van Shure, dus dat kan wel goed komen. Wilde alleen iets kleins en draagbaars hebben. Vandaar bluetooth oplossing met de SE215.Amdwarrior schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:57:
[...]
Twijfel of je het verschil kan horen met apt-x laat staan ldac met SE215 zelf ook gehad is niet echt heel gedetailleerd geluid luister nu muziek via Shure shr440 zoveel beter en goedkoper![]()
Maar als je android 8.0 hebt heb je standaard ldac. En apt-x kan je redelijk makkelijk unlocken als je smartphone snapdragon heeft.
Ben de Sennheiser CX 5.00G( pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart) ) aan het overwegen.
Of de momentum ( pricewatch: Sennheiser Momentum In-Ear G (Zwart) )
Ben op zoek naar nieuwe in-ears nadat mn oude Sennheiser MM30i het langzaamaan opgeeft door een kabelbreukje.
Iemand anders nog tips of nieuwere versie die beter zou zijn dan wat ik nu op het oog heb?
Ben op zoek naar nieuwe in-ears nadat mn oude Sennheiser MM30i het langzaamaan opgeeft door een kabelbreukje.
Iemand anders nog tips of nieuwere versie die beter zou zijn dan wat ik nu op het oog heb?
[ Voor 16% gewijzigd door Goemies op 24-10-2018 13:15 ]
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ben helemaal van Sennheiser in ears afgestapt.Goemies schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:58:
Ben de Sennheiser CX 5.00G( pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart) ) aan het overwegen.
Na lang zoeken en testen (let op, ik bel ALTIJD met headset dus een mic was een vereiste) is dit het geworden:
BeyerDynamic Byron - voor onderweg, op werk etc. Eigenlijk alles buiten. Ligt bijna nooit thuis.
1More Triple Driver - voor genieten van muziek, mijn Flac collectie. Gebruik ik in principe alleen als ik thuis ben. Wereld van verschil met alle vorige die ik heb gehad (en de legendarische Koss KSC-35 was vroeger mij favoriet).
JLAB Epic2 (heb ik al aantal jaren, ver voordat draadloos "normaal" werd) - voor sportschool. Gaat >15 uur mee, zonder dat je het 3 of 4x in een laaddoosje moet doen ofzo. Stevig, waterdicht, heel goed geluid en enorm comfortabel. Alleen de bluetooth verbinding is niet sterk.
Dan ook een vraag:
Ik lees niks recents meer in dit topic over Complyfoam of Symbio Hybrid ear tips. Is er iets nieuws wat beter is, of beter verkrijgbaar?
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 13-11-2018 22:29 ]
Zit deze bluetooth dongel erbij; https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dWLK6Mp ? Met deze heb ik hetzelfde probleem.harley schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:58:
[...]
Deze gekocht mede naar aanleiding van deze post en de revieuws her en der.
Ik heb nu deze erbij en dan doet ie het een stuk beter oftewel het probleem is weg; https://www.aliexpress.co...042311.0.0.16264c4dVSUNoM
En ik heb deze in-ears; https://www.aliexpress.co...39aaa4be4844f0459503dd50e op de bass na zijn dit naar mijn mening zeer goede in-ears. De beste die ik ooit heb gehad.
Ik had juist minder problemen met bovenstaande.Snoekebeest schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:44:
[...]
Zit deze bluetooth dongel erbij; https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dWLK6Mp ? Met deze heb ik hetzelfde probleem.
En veel meer met degene hierboven. Constant wegvallen, haperen. Vrijwel niet luisterbaar.Ik heb nu deze erbij en dan doet ie het een stuk beter oftewel het probleem is weg; https://www.aliexpress.co...042311.0.0.16264c4dVSUNoM
Bij mij was het redelijk reproduceerbaar bij de eerste. Als de bediening tegen huid (nek) aan kwam dan ging hij storen. Nu gebeurde dat niet heel vaak, dus het was te doen. Bij de tweede was het helaas niet te doen. Totdat ik mijn telefoon vorige week niet in mijn broekzak stak, maar in mijn binnenzak. Toen was het geheel opgelost, ongeacht waar de bediening van de bluetooth hangt.
Wellicht dat dit voor jullie ook iets op kan lossen...
Jullie advies graag!
Ik zoek in-ears met een stevige kabel en het liefst met een bediening/mic (aan/uit/pauze). Mijn huidige oordopjes pauzeren telkens de muziek/podcast, ik denk dat dat door een beschadigde kabel komt. Word je helemaal leip van als dit 10x achter elkaar gebeurt. Soms doet ie het weer een tijdje ok.
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
In-ears van Sony met bediening/mic, bevielen prima maar de kabel begeeft het na een aantal keren blijven hangen.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
Maakt niet zoveel uit, graag goede balans voor spraak (podcasts).
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Vooral podcasts, en soms indiepop/-rock, synthwave
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
OV en op de fiets
• Heb je een merkvoorkeur?
nee, wel bij voorkeur verkrijgbaar bij een fysieke winkel zoals de Mediamarkt
• Wat is het budget?
Rond de €30,-, maar hangt er een beetje vanaf hoe lang ik ermee kan doen.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Stevige kabel/componenten, comfortabele oortjes en geluidskwaliteit moet OK zijn.
Ben benieuwd, bij voorbaat dank.
EDIT: ik heb nu deze: pricewatch: Sony MDR-EX15AP (Zwart)
Ik zoek in-ears met een stevige kabel en het liefst met een bediening/mic (aan/uit/pauze). Mijn huidige oordopjes pauzeren telkens de muziek/podcast, ik denk dat dat door een beschadigde kabel komt. Word je helemaal leip van als dit 10x achter elkaar gebeurt. Soms doet ie het weer een tijdje ok.
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
In-ears van Sony met bediening/mic, bevielen prima maar de kabel begeeft het na een aantal keren blijven hangen.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
Maakt niet zoveel uit, graag goede balans voor spraak (podcasts).
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Vooral podcasts, en soms indiepop/-rock, synthwave
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
OV en op de fiets
• Heb je een merkvoorkeur?
nee, wel bij voorkeur verkrijgbaar bij een fysieke winkel zoals de Mediamarkt
• Wat is het budget?
Rond de €30,-, maar hangt er een beetje vanaf hoe lang ik ermee kan doen.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Stevige kabel/componenten, comfortabele oortjes en geluidskwaliteit moet OK zijn.
Ben benieuwd, bij voorbaat dank.
EDIT: ik heb nu deze: pricewatch: Sony MDR-EX15AP (Zwart)
[ Voor 4% gewijzigd door poopeep op 22-11-2018 16:38 . Reden: Toegevoegd welke oordopjes ik nu heb ]
Hoi hoi!
Ik ben opzoek naar nieuwe wireless in-ear oortjes voor het sporten/vrije tijd, aangezien mijn powerbeats 2 wireless het gisteren hebben begeven (zijn ook al 3,5 jaar oud).
Ik ben eens wat gaan rondkijken op het net en kwam deze tegen: Bose Soundsport Wireless
Is dit een goed setje? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het genre muziek wat ik luister: Hardstyle/Rawstyle/Hardcore/Uptempo, oftewel veel bass en hoge BPM.
Ik hoor het graag!
Ik ben opzoek naar nieuwe wireless in-ear oortjes voor het sporten/vrije tijd, aangezien mijn powerbeats 2 wireless het gisteren hebben begeven (zijn ook al 3,5 jaar oud).
Ik ben eens wat gaan rondkijken op het net en kwam deze tegen: Bose Soundsport Wireless
Is dit een goed setje? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het genre muziek wat ik luister: Hardstyle/Rawstyle/Hardcore/Uptempo, oftewel veel bass en hoge BPM.
Ik hoor het graag!
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
@Schuimpje beide zowel de eerste als de 2de staan hoog op mijn lijstje.
Voordeel van de eerste is het draadje dan kan je ze toch minder snel verliezen denk ik dan.
De tweede lijken mij erg zwaar?
Een derde optie vind ik AirPods maar dan wacht ik liever op de tweede versie.
Jij al een keuze gemaakt?
Voordeel van de eerste is het draadje dan kan je ze toch minder snel verliezen denk ik dan.
De tweede lijken mij erg zwaar?
Een derde optie vind ik AirPods maar dan wacht ik liever op de tweede versie.
Jij al een keuze gemaakt?
Anoniem: 601392
Ik ben op zoek naar BT noise cancelling in ears die lekker zitten. Ik wil ze gebruiken voor forenzen en kantoortuin.
Ik heb nu de Bose QC20 met draad en die bevallen geweldig, ik heb de nieuwe Sony WF-SP700N geprobeerd maar zat niet stevig en de NC viel erg tegen.
Eigenlijk wacht ik tot Bose de soundsport met NC maakt, gaat dit komen?
Anders iemand tips voor alternatieven?
Ik heb nu de Bose QC20 met draad en die bevallen geweldig, ik heb de nieuwe Sony WF-SP700N geprobeerd maar zat niet stevig en de NC viel erg tegen.
De koptelefoons en headsets van Bose met noise canceling zitten in de quietcomfort lijn. De opvolger van de QC20 is de QC30. deze is wat verbeterd met de noise canceling maar je zit wel met een soort kraag.Anoniem: 601392 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:26:
Ik ben op zoek naar BT noise cancelling in ears die lekker zitten. Ik wil ze gebruiken voor forenzen en kantoortuin.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Anoniem: 601392
Ja die heb ik gezien. Maar ik zou graag zonder nekband hebben. Met de fijne wings van de QC20. Gaat Bose die nog maken of is er een goed alternatief met noise canceling?
Een vraagje. Ik zoek een koptelefoon van max 200 euro. Het liefst minder...
Hij gaat gebruikt worden i.c.m. mijn iPad 2018 voor het bekijken/ beluisteren van video's.
Ik ben geen muziek liefhebber.
Het zou een groot voordeel zijn als de koptelefoon makkelijk mee te nemen is. Wat raden jullie aan?
Hij gaat gebruikt worden i.c.m. mijn iPad 2018 voor het bekijken/ beluisteren van video's.
Het zou een groot voordeel zijn als de koptelefoon makkelijk mee te nemen is. Wat raden jullie aan?
Er is een speciaal koptelefoon topic op GoT. Maar aangezien je de koptelefoon alleen voor je tablet wil gebruiken, zullen ze het daar waarschijnlijk zien als een wearable. Dus om je toch een suggestie te doen: product: AKG Y50BTRick13 schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:30:
Een vraagje. Ik zoek een koptelefoon van max 200 euro. Het liefst minder...
Maar wellicht ook handig om er bij te melden of je een on the ear of over the ear kop telefoon wil.
Die AKG heeft in ieder geval prima beoordelingen. gaat lang mee op 1 lading, en kan eventueel ook met een snoer aangesloten worden.
Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie