Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Algemene in-ear en oordopjes topic

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-02 16:16
Ik heb een paar Shure 535 In-ear monitors waar ik erg tevreden mee ben, echter ben ik zoek naar goede eartips.
De ear tips die inbegrepen zijn niet degene die erg lekker in mijn oren zitten.
Ik heb geprobeerd om double flanges van mijn triple flanges te maken wat resulteerde in brakke double flanges.
Zijn er ergens double flange eartips beschikbaar voor de Shure 535's? Ik kan ze namelijk nergens vinden.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-02 06:59
Negaiido schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:13:
Ik heb een paar Shure 535 In-ear monitors waar ik erg tevreden mee ben, echter ben ik zoek naar goede eartips.
Ik heb geprobeerd om double flanges van mijn triple flanges te maken wat resulteerde in brakke double flanges.
Zijn er ergens double flange eartips beschikbaar voor de Shure 535's? Ik kan ze namelijk nergens vinden.
ineargear.com maakt die. Maar je kunt natuurlijk ook even de binnen-diameter opmeten en welke willekeurige double flangs met dezelfde maat kopen.

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:41

HaterFrame

Well... Poo came out!

Negaiido schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:13:
Ik zweer bij de gele schuimpjes...

I am the great Cornholio!

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-02 16:16
zacht schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:45:
[...]

ineargear.com maakt die. Maar je kunt natuurlijk ook even de binnen-diameter opmeten en welke willekeurige double flangs met dezelfde maat kopen.
HaterFrame schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:32:
[...]

Ik zweer bij de gele schuimpjes...
Bedankt, ik zal dan wel even kijken of ik kan meten want ineargear.com is een beetje te duur voor mij.
Daarnaast heb ik een aantal dagen de gele schumpjes geprobeerd maar die sluiten gewoon niet goed af en zitten niet lekker.

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-02 21:56
Spinfit vind ik altijd wel goed passen of Sony hybrid tips

Overigens heeft Shure zelfde diameter als Etymotic dus veel minder keuzes in tips helaas

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 14:53
Voor de liefhebber van True Wireless IEM's misschien een aardige tip, want ik kon er niets over vinden op dit forum. Sinds een week gebruik ik de ERL2.0 van 'Electronic Research Lab'. Ze kosten zo'n €43 en dat is best een goede deal voor wat je krijgt. Versie 1 scheen problemen te hebben met de bluetooth verbinding, maar bij versie 2 heb ik daar tot op heden geen last van gehad. Ze blijven goed in m'n oren zitten en de klank is redelijk geblanceerd ook al is het hoog en laag ietwat gehyped. Ook het volume kan lekker hard, wat soms wel fijn is buiten.

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-02 12:41
Schuimpje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:14:
Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar nieuwe wireless in-ear oortjes voor het sporten/vrije tijd, aangezien mijn powerbeats 2 wireless het gisteren hebben begeven (zijn ook al 3,5 jaar oud).

Ik ben eens wat gaan rondkijken op het net en kwam deze tegen: Bose Soundsport Wireless
Is dit een goed setje? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het genre muziek wat ik luister: Hardstyle/Rawstyle/Hardcore/Uptempo, oftewel veel bass en hoge BPM.

Ik hoor het graag!
Ik gebruik de kz zs5 voor precies die muziek en enkel wanneer ik ga sporten. Met de bt kabel doe je ongeveer 3 uur op een lading.

Geluid is keurig en de bas goed aanwezig zonder echt te overheersen.

Punt van aandacht in het afsluiten van de dopjes in je oren, vind ik soms minder waardoor er bas weg valt. Maar voor het geld gewoon erg goed.

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-02 22:09
Ik heb nu net een iPhone xs en vind de dongel vervelend. Maar toch als ik dan echt even muziek luister ben ik erg tevreden over de kwaliteit van de RHA 750i. Wat me dan doet besluiten toch gewoon maar verder te gaan met deze in ears omdat ik gewoon niet iets beters nodig heb qua geluid kwaliteit.

De dongel zorgt er in ieder geval voor dat ik minder snel kabelbreuk heb 😅

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:05
douwe.nl schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Ik gebruik de kz zs5 voor precies die muziek en enkel wanneer ik ga sporten. Met de bt kabel doe je ongeveer 3 uur op een lading.

Geluid is keurig en de bas goed aanwezig zonder echt te overheersen.

Punt van aandacht in het afsluiten van de dopjes in je oren, vind ik soms minder waardoor er bas weg valt. Maar voor het geld gewoon erg goed.
Ik gebruik de ook ZS5 i.c.m. met de bluetooth kabel (de eerste versie, er is een nieuwere versie tegenwoordig) voor in de gym. Oortjes gaan lang genoeg mee voor een goede workout sessie. Bass is volop aanwezig maar overheerst niet. Afsluiting is soms een dingetje bij bepaalde bewegingen, maar met foam tips blijven ze een stuk beter zitten.

Tigerblood wijzigde deze reactie 06-01-2019 14:48 (7%)

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-02 12:41
Tigerblood schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Ik gebruik de ook ZS5 i.c.m. met de bluetooth kabel (de eerste versie, er is een nieuwere versie tegenwoordig) voor in de gym. Oortjes gaan lang genoeg mee voor een goede workout sessie. Bass is volop aanwezig maar overheerst niet. Afsluiting is soms een dingetje bij bepaalde bewegingen, maar met foam tips blijven ze een stuk beter zitten.
Welke foam tips heb jij dan ? Dat vind ik nog wel interessant

• jhijman
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18-02 21:03
Miep33 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:09:
Ja die heb ik gezien. Maar ik zou graag zonder nekband hebben. Met de fijne wings van de QC20. Gaat Bose die nog maken of is er een goed alternatief met noise canceling?
heb zelf de QC20 en heb een jaar geleden de QC30 gekocht. Super ding alleen microfoon voor telefoongesprekken is echt ruk. heb sinds kort de Bose Soundsport Free wireless en die vind ik tot nu echt top. Ziet er alleen niet uit met die dingen uit je oor maar ik mis de noice canceling nog niet. Zit er dagelijks mee op kantoor. De mic van de bose soundsport is een verademing, kan nu tenminste een telefoongesprek voeren met deze oortjes

• Tigerblood
douwe.nl schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Welke foam tips heb jij dan ? Dat vind ik nog wel interessant
Chinese knock-off versies van de Comply T400. Ik koop ze meestal op Aliexpress bij deze reseller. Vorige keer kreeg ik er ook handige plastic mini doosjes bij waar je precies 4 tips in kan stoppen. Weet niet of dat nu nog zo is (aan de reviews onder feedback te zien wel). Ze hebben ook een rondere variant, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Tigerblood wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:44 (19%)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Tigerblood schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Chinese knock-off versies van de Comply T400. Ik koop ze meestal op Aliexpress bij deze reseller. Vorige keer kreeg ik er ook handige plastic mini doosjes bij waar je precies 4 tips in kan stoppen. Weet niet of dat nu nog zo is (aan de reviews onder feedback te zien wel). Ze hebben ook een rondere variant, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Dank hier was ik ook naar op zoek.
Ik begrijp dat er tegenwoordig ook hybride tips hebt, foam met een siliconenlaag zodat deze niet zoveel stof en troep aantrekt en het foam daardoor langer zijn eigenschappen behoud maar heb nog geen winkel gevonden die dat verkoopt.

Is iemand hier bekend met dergelijke hybride tips?

• shaggy8675
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01:11

shaggy8675

Misantroop pur sang

Is er toevallig iemand bekend met de kosten van de reparatie van een Shure 535 met een gebroken ribbon cable?
Vandaag haalde ik de linker uit mijn oor en de behuizing brak open met als gevolg een gebroken ribbon cable...:(

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-02 21:56
shaggy8675 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:15:
Is er toevallig iemand bekend met de kosten van de reparatie van een Shure 535 met een gebroken ribbon cable?
Vandaag haalde ik de linker uit mijn oor en de behuizing brak open met als gevolg een gebroken ribbon cable...:(
Niet de moeite waard loopt waarschijnlijk in de honderden euro's voor die prijs heb je tegenwoordig betere alternatieven of Shure moet in een goede bui zijn.

• evert-jan46
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23-01 20:33
Beste mensen,

Ik ben vrij nieuw op Tweakers. Nu heb ik mij puur aangemeld voor hulp bij mijn zoektocht naar foam eartips die passen bij mijn soundmagic E11C. De eartips die ze hebben meegeleverd zitten echt niet fijn. Dat komt voor een groot deel denk ik dat ik kleine oren heb.

Nu vroeg ik me af of jullie mij "tips" kunnen geven om foam ear"tips" voor een redelijke prijs te vinden. Met een redelijke prijs bedoel ik onder de 10 euro ;)

Alvast bedankt!

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 19:06
evert-jan46 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:12:
Beste mensen,

Ik ben vrij nieuw op Tweakers. Nu heb ik mij puur aangemeld voor hulp bij mijn zoektocht naar foam eartips die passen bij mijn soundmagic E11C. De eartips die ze hebben meegeleverd zitten echt niet fijn. Dat komt voor een groot deel denk ik dat ik kleine oren heb.

Nu vroeg ik me af of jullie mij "tips" kunnen geven om foam ear"tips" voor een redelijke prijs te vinden. Met een redelijke prijs bedoel ik onder de 10 euro ;)

Alvast bedankt!
Comply eartips: klik

Zag de E11C er niet tussen staan, dus maar even de E10 gepakt. Dus zou het voor de zekerheid nog even checken, maar ik zou zeggen dat de bovenstaande Comply varianten compatible moeten kunnen zijn. Comply is wel het bedrijf als het aankomt op foam tips en zijn her en der in Nederland ook verkrijgbaar. Doorgaans in setjes van 3 in de prijsklasse 15 tot 20 euro. Bij regelmatig gebruik houdt zo'n setje het minstens wel 3 maanden vol. Zelf gebruik ik m'n oortjes vrij weinig omdat ik doorgaans niet lang reis dus ik heb al langer dan een half jaar een setje in gebruik inmiddels met mijn IEM's.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Linius schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Comply eartips: klik

Zag de E11C er niet tussen staan, dus maar even de E10 gepakt. Dus zou het voor de zekerheid nog even checken, maar ik zou zeggen dat de bovenstaande Comply varianten compatible moeten kunnen zijn. Comply is wel het bedrijf als het aankomt op foam tips en zijn her en der in Nederland ook verkrijgbaar. Doorgaans in setjes van 3 in de prijsklasse 15 tot 20 euro. Bij regelmatig gebruik houdt zo'n setje het minstens wel 3 maanden vol. Zelf gebruik ik m'n oortjes vrij weinig omdat ik doorgaans niet lang reis dus ik heb al langer dan een half jaar een setje in gebruik inmiddels met mijn IEM's.
En iets verder naar boven in dit topic staat een linkje naar 'ali express' t400's voor minder dan 10 euro.
Heb ook goedkopere foam tips gehaald en die voldoen wel, maar ze slijten wel degelijk harder dan the real deal. Kwestie van voor jezelf nagaan of t de moeite waard is :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Jazco2nd
2Dutch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:18:
[...]

En iets verder naar boven in dit topic staat een linkje naar 'ali express' t400's voor minder dan 10 euro.
Heb ook goedkopere foam tips gehaald en die voldoen wel, maar ze slijten wel degelijk harder dan the real deal. Kwestie van voor jezelf nagaan of t de moeite waard is :)
Ik begrijp dat de originele ook gewoon slijten. Het beste zouden de hybride tips zijn, foam met een laagje siliconen. Maar afgezien van wat verouderde eBay linkjes kan ik die nergens vinden.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jazco2nd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:10:
Ik begrijp dat de originele ook gewoon slijten. Het beste zouden de hybride tips zijn, foam met een laagje siliconen. Maar afgezien van wat verouderde eBay linkjes kan ik die nergens vinden.
Goede hybridedopjes voor weinig zijn lastig. Je kunt proberen ze zelf te fabrieken, maar het is gedoe. Heb het zelf een tijdje gedaan maar het foam moet dan eigenlijk wat bijgesneden worden en eenmaal aan geprutst = sneller kapot, ondanks dat er siliconen omheen zit.. Ben daar nu weer vanaf gestapt en doe een rondje goedkoper foam...totdat de 'perfecte' oplossing zich aandient :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• evert-jan46
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23-01 20:33
Hartelijk dank @Linius . Ik ga er gebruik van maken!

Btw, is het trouwens ook zo dat foam eartips zorgen voor beter geluid? As I told you, ik ben erg nieuw op dit gebied;)

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:00
shaggy8675 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:15:
Wat is er precies kapot ?
de 535 heeft toch los snoertje die je kan vervangen en eventueel kan je 1 earbud vervangen.
(laatste $92 volgens https://522bb370f5443d4fe.../163/Service_Fee_List.pdf)

De 530 die ik had kon dat helaas niet en bij kabelbreuk was het toen game over zegmaar.
En via shure nederland kreeg ik toen 15% korting op de aviesprijs voor een 535, niet de moeite waard dus.
(en heb ik uiteindelijk de 846 besteld)

DDX wijzigde deze reactie 23-01-2019 16:18 (12%)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 19:06
evert-jan46 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:02:
Hartelijk dank @Linius . Ik ga er gebruik van maken!

Btw, is het trouwens ook zo dat foam eartips zorgen voor beter geluid? As I told you, ik ben erg nieuw op dit gebied;)
Dat heb ik zelf niet echt ervaren. Maar het kan natuurlijk zijn dat je de oortjes anders ervaart doordat ze beter in je oor zitten.

• Sylmaron
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 13:02
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:10:
[...]

Die zijn er wel (Mandarines Symbio eartips) maar bij mijn weten zijn ze nogal duur. Zelf ook goede ervaringen met de Spinfits van Aliexpress. Deze zijn alleen van silicone maar ze kunnen roteren en zitten daardoor beter in mijn oren.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:47
Ik heb net de Oneplus Bullets Wireless binnen en ik ben een beetje verbaasd over de reviews. Zo wordt er gezegd dat de bass zwaar ondermaats is. Maar in de nummers waar ik naar luister is de bass zeer duidelijk aanwezig. :?

Vind het een leuke dingetje :D

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sylmaron schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:41:
[...]

Die zijn er wel (Mandarines Symbio eartips) maar bij mijn weten zijn ze nogal duur. Zelf ook goede ervaringen met de Spinfits van Aliexpress. Deze zijn alleen van silicone maar ze kunnen roteren en zitten daardoor beter in mijn oren.
Heb die Symbio's een tijdje geprobeerd. Kort waren ze okee, maar het foam reageerde anders en niet zo fijn. Wel heb ik begrepen dat de versie die je nu krijgt net iets ander foam heeft..kan het proberen waard zijn voor die prijs :)

• Sylmaron
2Dutch schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Heb die Symbio's een tijdje geprobeerd. Kort waren ze okee, maar het foam reageerde anders en niet zo fijn. Wel heb ik begrepen dat de versie die je nu krijgt net iets ander foam heeft..kan het proberen waard zijn voor die prijs :)
Ik hou het voorlopig even op de Comply's. Mocht ik er teveel de balen van krijgen dat ze op den duur stuk gaan dan zal ik de Symbio's wel eens proberen. Wel goed dat ze blijven doorontwikkelen. :)

• gelukkie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06:23
Wat is de ervaring net de levensduur (jaren) van de accu bij de BT in-ear setjes? Ik zit te kijken naar een RHA650/750 wireless, maar €100/€150 euro is vrij fors als de batterij al snel ‘op’ is. Ik ga de oortjes geen uren per dag gebruiken, eerder paar uur per week. Heb nu een set cx-400ii waar ik al een jaar of 8 mee doe, alleen die zijn nu wel aan vervanging toe.

• Korumera
  • Laatst online: 19-02 11:59
Net de Comply True Grip pro besteld voor mjin JBL Free earbuds, ben benieuwd. Heb de earbuds gister gekocht, maar ben geen fan van die silicone dingen die er bij zitten krijg er last van me oren van. Dus hoop dat deze wat beter zitten.

PSN: Korumera

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

gelukkie schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:19:
Wat is de ervaring net de levensduur (jaren) van de accu bij de BT in-ear setjes? Ik zit te kijken naar een RHA650/750 wireless, maar €100/€150 euro is vrij fors als de batterij al snel ‘op’ is. Ik ga de oortjes geen uren per dag gebruiken, eerder paar uur per week. Heb nu een set cx-400ii waar ik al een jaar of 8 mee doe, alleen die zijn nu wel aan vervanging toe.
Mijn jaybirds zijn van juni 2014 alweer :o De accuduur begint nu wel af te nemen. Of ik ooit de 8 uur gehaald heb..zou wel kunnen (gebruik laag volume, ongeveer 8 uur per week). Ik laad sowieso na 2 dagen, maar hij kruipt nu tot tegen de 4 uur en nu begint de behuizing (klepje waar accu achter zit) te scheuren :( Met kou is het vaak wel opletten, dan kan het ineens fors afnemen en is bijladen op het werk voor de zekerheid wel aan te raden. -edit- yep, vanmorgen vlakbij werk de battery low warning, op ongeveer 3 uur totaal al dus.

2Dutch wijzigde deze reactie 29-01-2019 10:51 (4%)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:28

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

connos schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:32:
Voor de liefhebber van True Wireless IEM's misschien een aardige tip, want ik kon er niets over vinden op dit forum. Sinds een week gebruik ik de ERL2.0 van 'Electronic Research Lab'. Ze kosten zo'n €43 en dat is best een goede deal voor wat je krijgt. Versie 1 scheen problemen te hebben met de bluetooth verbinding, maar bij versie 2 heb ik daar tot op heden geen last van gehad. Ze blijven goed in m'n oren zitten en de klank is redelijk geblanceerd ook al is het hoog en laag ietwat gehyped. Ook het volume kan lekker hard, wat soms wel fijn is buiten.
[Afbeelding]
Waar heb je deze gekocht? Blijven ze inderdaad zo goed zitten als men wil doen geloven; m.a.w. zijn ze ook geschikt voor sporten? Ik kan helaas nog maar weinig reviews vinden.

Frontpagemoderatie Forum

• connos
Bor schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:28:
[...]
Waar heb je deze gekocht? Blijven ze inderdaad zo goed zitten als men wil doen geloven; m.a.w. zijn ze ook geschikt voor sporten? Ik kan helaas nog maar weinig reviews vinden.
Heb 'm hier gekocht. Ze blijven prima zitten bij het sporten. Je moet in het begin even zoeken naar de juist 'draai' in je oren anders heb je te weinig bass.

• Jazco2nd
connos schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:32:
[Afbeelding]
Geen AptX (HD). Erg jammer. SBC dateert nog van Bluetooth 2.0. Mijn Jlab Epic2 van ruim 3.5 jaar geleden doet ruim 12 uur op 1 lading. Ok daar zit nog een dun draadje tussen, maar daar zit de accu niet in. Ik begrijp daarom niet waarom de "true wireless" modellen zo kort meegaan op een accu. Vanwege de dubbele BT verbinding? (met de verzender en tussen de dopjes).

Jazco2nd wijzigde deze reactie 28-01-2019 22:10 (14%)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mag me tegen Sennheiser Momentum true wireless gaan aanbemoeien. Zou ze zelf niet snel kopen overigens (doe mij maar meer accuduur en draadje en inline remote), maar qua geluid zouden ze dikke prima moeten zijn. Dat je 2 blokken uit je horen hebt steken is weer een andere kant :+

Ben benieuwd :)

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Toch maar weer eens oordopjes gekocht. Puur voor gebruik met mobiele telefoon. De DAC en amp in m'n Moto X uit 2015 is niet geweldig dus maar voor bluetooth dopjes gegaan, De keus is gevallen op de AKG N200. AKG gekozen vanwege goede ervaringen met de K271 mk1 studio hoofdtelefoon die ik ook heb, welke een hele neutrale sound heeft.

Hier nog niet verkrijgbaar dus in Amerika besteld. Zodra ze binnen zijn zal ik mijn ervaringen posten. :)

Philips CD473 + AKG K240

• sassymousasi
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-02 13:27
Hey iedereen, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben of dat iemand mij kan doorverwijzen. Mijn Sennheiser CX300 zijn kapot gegaan en ik wil graag een vervanger. Omdat ze plotseling zo in prijs zijn gestegen ben ik op zoek naar een alternatief. Ik heb 2 nieuwe earbuds gekocht, Sony en Marley, maar die dingen zijn zo ontzettend groot dat ze uit mijn oren vallen als ik een sjaal omheb en mijn hoofd beweeg of tegen mijn oorkanaal drukken omdat mijn sjaal strak om mijn hoofd zit. Tevens maakt dit het slapen met earbuds onmogelijk. Houdt iemand anders hier ook van kleine earbuds die een beetje degelijke audio kwaliteit hebben?

Na 2 verkeerde aankopen ben ik dus maar hier om wat advies te vragen anders ben ik volgend jaar nog steeds bezig om een goede aankoop te doen. In principe vind ik de budget (want dat waren CX300 toentertijd in ieder geval (30,-) nu plotseling 50,- :S ) Ik ben best bereid meer te betalen als de bouwkwaliteit ook omhoog gaat. Al mijn voorgaande oordopjes zijn met kabelbreuk kapot gegaan: 1 kant viel uit of met een bepaalde hoek doen ze het alleen. Als ik hier niet bij het juiste adres ben hoor ik het graag dan verwijder ik mijn post. Bedankt.

• Korumera
  • Laatst online: 19-02 11:59
connos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Heb 'm hier gekocht. Ze blijven prima zitten bij het sporten. Je moet in het begin even zoeken naar de juist 'draai' in je oren anders heb je te weinig bass.
Thanks, enige vreemde aan die site is dat als je naar products gaat er 2 versies staan die het zelfde lijken. 1 setje is 42 euro en de andere 38, maar beide pagina's zijn voor 95% het zelfde behalve dat er bij 1 reviews staan.

Wou setje voor iemand kopen maar geen idee welke van de 2 ik nu moet hebben of dat het de zelfde zijn.

PSN: Korumera

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag de Momentum True Wireless in de oren gestopt. Ik ben geen persoon die zulke dopjes zelf zou kopen (liever draadje tussen en 2x zoveel accuduur zonder bijladen, minder logge plug in de oren). Maar ik ben aangenaam verrast door die dingen, dikke prima dat geluid, werken netjes met auto on, pairen is supersnel, en in case stoppen = disconnect. 1 dopje uit = pauze, weer uit de case is connecten met laatst geconnecte apparaat. Vermoed dat ze met foam nog wat lekkerder zitten dan met de (zeer flimsy) siliconen tips. Case is ook lekker onopvallend, voelt degelijk allemaal, USB-C laden.. Gaat een positieve review worden :+

Mag ze nog ruim 2 weken testen, van de week ook even een workout doen met de dopjes in, for good measure :)

2Dutch wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:07 (11%)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:28

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

connos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Ik heb overwogen deze ook te kopen maar lees nu toch, ook op de officiele site, redelijk veel klachten over kwaliteit en het totaal niet reageren op support aanvragen. Nog steeds tevreden daar?

Frontpagemoderatie Forum

• connos
Bor schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:42:
[...]
Ik heb overwogen deze ook te kopen maar lees nu toch, ook op de officiele site, redelijk veel klachten over kwaliteit en het totaal niet reageren op support aanvragen. Nog steeds tevreden daar?
Waar heb je die klachten gelezen? Hier so far geen enkel probleem mee gehad.

• sassymousasi
sassymousasi schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:32:
Hey iedereen, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben of dat iemand mij kan doorverwijzen. Mijn Sennheiser CX300 zijn kapot gegaan en ik wil graag een vervanger. Omdat ze plotseling zo in prijs zijn gestegen ben ik op zoek naar een alternatief. Ik heb 2 nieuwe earbuds gekocht, Sony en Marley, maar die dingen zijn zo ontzettend groot dat ze uit mijn oren vallen als ik een sjaal omheb en mijn hoofd beweeg of tegen mijn oorkanaal drukken omdat mijn sjaal strak om mijn hoofd zit. Tevens maakt dit het slapen met earbuds onmogelijk. Houdt iemand anders hier ook van kleine earbuds die een beetje degelijke audio kwaliteit hebben?

Na 2 verkeerde aankopen ben ik dus maar hier om wat advies te vragen anders ben ik volgend jaar nog steeds bezig om een goede aankoop te doen. In principe vind ik de budget (want dat waren CX300 toentertijd in ieder geval (30,-) nu plotseling 50,- :S ) Ik ben best bereid meer te betalen als de bouwkwaliteit ook omhoog gaat. Al mijn voorgaande oordopjes zijn met kabelbreuk kapot gegaan: 1 kant viel uit of met een bepaalde hoek doen ze het alleen. Als ik hier niet bij het juiste adres ben hoor ik het graag dan verwijder ik mijn post. Bedankt.
Ik ben inmiddels maar weer voor de CX300 gegaan. Als ze de volgende keer stuk gaan hoop ik bij Sennheiser een vervanging te krijgen. Het zijn toch wel echt goede oordopjes die perfect voor mij gemaakt lijken te zijn. Tevens heb ik simpelweg geen goede vervanger kunnen vinden.

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 03:45
sassymousasi schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:50:
[...]

Ik ben inmiddels maar weer voor de CX300 gegaan. Als ze de volgende keer stuk gaan hoop ik bij Sennheiser een vervanging te krijgen. Het zijn toch wel echt goede oordopjes die perfect voor mij gemaakt lijken te zijn. Tevens heb ik simpelweg geen goede vervanger kunnen vinden.
Om mee te slapen zoek ik ook een setje met zo'n kleine formfactor.
Geluidskwaliteit speelt voor mij minder een rol omdat ik graag in slaap val met gesproken woord, voor muziek luisteren overdag is de maat voor mij niet doorslaggevend.
Na een paar oude (bij telefoon meegeleverde)Sony setjes versleten te hebben en een oud JBL oortelefoontje die beide lekker klein waren heb ik bij deze ook inmiddels een kabelbreuk in 1 oortje.
Gemiddeld gaan ze bij mij zo'n 1 a 1,5 jaar mee tijdens nachtgebruik.
De CX300 vind ik iets te prijzig voor slaapkamergebruik, ben je op je speurtocht nog andere kleine oortjes tegengekomen?
Ben wel benieuwd naar de alternatieven met mindere geluidskwaliteit die toch mooi compact zijn, ik speur al een tijdje maar tot nogtoe met weinig succes.
Wat ik zoek hoeft geeneens een microfoon te hebben, volumeregeling zou fijn zijn maar is ook niet essentieel.

• sassymousasi
PalingDrone schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:14:
[...]

Geluidskwaliteit speelt voor mij minder een rol omdat ik graag in slaap val met gesproken woord, voor muziek luisteren overdag is de maat voor mij niet doorslaggevend.
Na een paar oude (bij telefoon meegeleverde)Sony setjes versleten te hebben en een oud JBL oortelefoontje die beide lekker klein waren heb ik bij deze ook inmiddels een kabelbreuk in 1 oortje.
De CX300 vind ik iets te prijzig voor slaapkamergebruik, ben je op je speurtocht nog andere kleine oortjes tegengekomen?
Ben wel benieuwd naar de alternatieven met mindere geluidskwaliteit die toch mooi compact zijn, ik speur al een tijdje maar tot nogtoe met weinig succes.
Wat ik zoek hoeft geeneens een microfoon te hebben, volumeregeling zou fijn zijn maar is ook niet essentieel.
Je zou kunnen kijken naar een hoofdband waarmee je zou kunnen gaan slapen. Daar kwam ik eigenlijk altijd op uit, maar ik zocht ook naar oortjes die ik dagelijks kan gebruiken. Ik heb qua kleine oortjes alleen de Sennheiser kunnen vinden. Je zou op de MM 30i kunnen zoeken, die zijn ook klein maar een stuk goedkoper volgens de website van Sennheiser. Zou kunnen dat deze niet meer leverbaar zijn, maar ik heb niet grondig gezocht.

• Sylmaron
PalingDrone schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:14:
[...]

Zelf vind ik de Alpha & Delta D2 en de Tennmak Pro erg geschikt voor dit doel. Beide liggen vlak in het oor en ik kon met beide zonder pijnlijke oren in slaap vallen en weer wakker worden.

• sassymousasi
Sylmaron schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:34:
[...]

Zelf vind ik de Alpha & Delta D2 en de Tennmak Pro erg geschikt voor dit doel. Beide liggen vlak in het oor en ik kon met beide zonder pijnlijke oren in slaap vallen en weer wakker worden.
Zien er voor mij in ieder geval al te groot uit. Granted, heb ze niet geprobeerd, maar de ervaring leert dat hoe groter de "kop" achter het oortje zelf hoe minder lekker die ligt. De Creative EP630 en de Sennheiser CX300 hebben een hele kleine kop die bijna in zijn geheel in je oorbuis gaat, waardoor je er eigenlijk geen last van hebt. Tevens als je er dan op ligt wordt het oortje eigenlijk alleen maar verder je kanaal in geduwd, waardoor het speakertje niet tegen de wand aankomt waardoor er geen muziek meer uitkomt.

Maar goed, ik heb ze niet daadwerkelijk geprobeerd dus ik kan er volledig naast zitten.

• Sylmaron
sassymousasi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:12:
[...]

Zien er voor mij in ieder geval al te groot uit. Granted, heb ze niet geprobeerd, maar de ervaring leert dat hoe groter de "kop" achter het oortje zelf hoe minder lekker die ligt. De Creative EP630 en de Sennheiser CX300 hebben een hele kleine kop die bijna in zijn geheel in je oorbuis gaat, waardoor je er eigenlijk geen last van hebt. Tevens als je er dan op ligt wordt het oortje eigenlijk alleen maar verder je kanaal in geduwd, waardoor het speakertje niet tegen de wand aankomt waardoor er geen muziek meer uitkomt.

Maar goed, ik heb ze niet daadwerkelijk geprobeerd dus ik kan er volledig naast zitten.
Ik moet zeggen dat ik er vroeger ook niet aan wilde, die modellen met de kabel over het oor. Maar gek genoeg vind ik ze nu juist comfortabeler. Ik weet niet of dat gewenning is, ik denk het wel.
Met name de A&D D2 is heel klein en plat en als je op je oor ligt voel je hem niet. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je dit soort type inears niet gewend bent het er niet comfortabel uit ziet.

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 03:45
Sylmaron schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er vroeger ook niet aan wilde, die modellen met de kabel over het oor. Maar gek genoeg vind ik ze nu juist comfortabeler. Ik weet niet of dat gewenning is, ik denk het wel.
Met name de A&D D2 is heel klein en plat en als je op je oor ligt voel je hem niet. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je dit soort type inears niet gewend bent het er niet comfortabel uit ziet.
Voor overdag lijken die snoeren over je oor mij niet zo prettig aangezien ik brildragend ben en om mee te slapen idem.
Wanneer ik op mijn zij lig gaat een dun brillenpootje ook al irriteren boven mijn oor.
Die Creative EP630 ziet er een stuk beter uit, lijkt erg op het laatste setje wat ik had en qua afmetingen is zoiets voor mijn doel ideaal.

• Tigerblood
@sassymousasi @PalingDrone

Ze zijn al wat ouder en daardoor niet meer overal te krijgen, maar misschien zijn de Xiaomi Mi Capsule dopjes iets voor jullie. Klein van formaat, best positieve recensies. Als je bij de reviews kijkt zie je een foto waarin te zien is dat het dopje in zijn geheel in de oorschelp te plaatsen is, zodat hij niet uitsteekt. Lijkt in dat opzicht veel op de aloude CX300/EP630 waar jullie het over hadden.

Tigerblood wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:34 (29%)

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True