Tigerblood schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:40:
[...]
Voor zover ik weet bestaat er geen bedrade
Active Noise Cancelling, tenzij het een headset is die ook voorzien is van een accu en hoogstwaarschijnlijk dus zowel draadloos als bedraad te gebruiken is.
De QC25 is het kleinere broertje van de QC35, een bekend model dat in veel reviews geroemd wordt om de goede noise cancelling en geluidskwaliteit. Echter, de Sony WH-1000XM3 heeft de QC35 van de troon gestoten als beste noise cancelling headphones. Als je dan kijkt wat Sony te bieden heeft in de prijsklasse waar ook de Bose QC25 in valt, dan kom je uit op de
Sony hear on 2 (WX-900N). Deze komt in de
Hardware.info test ook goed uit de test.
Dank, ik heb besloten het over een heel andere boeg te gooien.
ANC
De QC 25 werkt nog dus die houd ik voor NC behoeftes, voornamelijk tijdens vliegreizen en thuiswerken als kinderen in de buurt weer ongelimiteerd herrie mogen maken van hun 'ouders'.
Wireless
Draadloze behoeftes heb ik alleen voor sporten, fietsen naar werk (al kan dat ook prima bedraad) en af en toe tv kijken, heb een Yamaha receiver die ook audio kan sturen naar een bluetooth headset, maar er zijn geen goede Bluetooth in-ears/headphones met goede latency. Ik wacht daarom wel op de
AirLoop.
Bedraad voor elke dag muziek en bellen
Grootste deel van de tijd heb ik een bedraad in-ear nodig die niet alleen supergoed klinkt maar ook langdurig comfortabel blijft. Zowel tijdens rumoer om me heen (verkeer, mensen) als tijdens stille momenten om echt van muziek te genieten. Op dit moment gebruik ik de BeyerDynamic Byron, de beste in-ears voor €30! Deze liggen echter standaard op kantoor of in m'n laptop tas en gebruik ik vooral voor alle telefoon gesprekken.
dit mijn shortlist:
De 1More Triple Driver vond ik supergoed klinken (heb ik een jaar gehad, duidelijk een flink niveau hoger dan de Byron tot ik ze kwijtraakte) en het geluid vind ik prettiger dan Sony en (hele oude) Sennheiser. Ik wilde ze eigenlijk gewoon weer opnieuw bestellen.
Nadeel: na een uur of anderhalf vind ik ze stuk minder comfortabel. Mijn rechteroor heeft een lichte misvorm waardoor er minder ruimte is voor het "kastje" waar de driver in zit (dat deel dat buiten je oor in het "kuipje" van je oor hangt, bij mij is dat een naar buiten gedrukt kuipje). De 1More heeft juist een vrij groot kastje. Maar voor het geluid, comfort tot een uur of wat en design heb ik het wel ervoor over.
Alternatieve in-ears:
De Master & Dynamic ME05 zou het beste geluid hebben en het comfort blijkt verrassend goed, dit verbaasd alle reviewers omdat het in de hand wel zwaar voelt. Het is ook van messing gemaakt wat het zwaarder maakt dan de overige opties. Het is ook de duurste uit dit lijstje (€108-€130 op Amazon). Grootste nadeel: 2 van de 3 knoppen werken niet op Android. Best wel een afknapper.
De Marshall Mode. Kan mij het nou schelen dat het een hipster bedrijf is? Als het product maar goed is. Volgens alle reviews is het geluid goed en met een lichte niet overheersende bass boost.
De BeyerDynamic Soul Byrd wordt geprezen om comfort, je kan er zelfs op liggen en in slaap vallen (echter in een Amazon review staat juist van niet en wordt deze als slechtere en duurdere opvolger van de BeyerDynamic Byron gezien).
Sommige reviewees schrijven dat het juist voor heavy-bass liefhebbers is die toch goed geluid willen. Ik hoef niet heel natuurlijk geluid, heb voorkeur voor een lichte bass boost mag het moet niet overheersen (Beats, Philips, sommige Sony's). Vermoedelijk is de bass boost van dit model overkill.
De Focal Spark kan ik minder over vinden maar werd door 1 reviewer als de beste gezien in deze prijsklasse (tot 100/ net erover). Op Amazon zijn de ervaringen juist duidelijk stuk minder positief dan alle andere.
Op volgorde van voorkeur:
- 1More Triple Driver
- Klipsch R6i II
- Beyerdynamic Soul Byrd
- Master & Dynamic ME05
- Marshall Mode
- Focal Spark
Aangezien er nergens reviews zijn die deze 5 onderling vergelijken, ben ik heel benieuwd of er ervaringen hier zijn. Op de 1More zijn geen van deze modellen eerder besproken in dit topic.
[
Voor 33% gewijzigd door
Jazco2nd op 29-04-2019 15:33
]