Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-02 09:07
HBSVDK schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:28:
[...]

kan niet anders zeggen dan topdingen. Ik heb de elite 65t. Op de duitse Amazon vorige week gehaald voor 135 euro (aanbieding).
Liep gisteravond in de Mediamarkt en zag dat de zwarte in de aanbieding zijn voor 119euro (was er eigenlijk voor iets anders). Was laatste die er hing dus had geluk.
Even snel getest, valt me niets tegen.

Prima geluid, veel in te stellen via de app, Blijven prima zitten en voelen degelijk aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-02 22:56
Voor de liefhebbers inmiddels is de Powerbeats Pro voor te bestellen in Duitsland via Amazon.

https://www.amazon.de/Pow...rbeats%2Caps%2C153&sr=8-8

Gezien release in Nederland tot juli is uitgesteld via Amazon dus een optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:24

Jorruchie

strikes and gutters...

Afgelopen weekend de Jaybirds X2 binnen gekregen. Voor €90,- incl. verzending geleverd vanuit de US via Amazon.

Ik vind ze voor Bluetooth dopjes prima klinken; beter dan de RHA MA750 wireless, welke onlangs retour zijn gegaan. De Jaybirds zitten ook lekkerder in mijn oren.

Wat ik vreemd vind is dat de dopjes zonder originele verpakking zijn geleverd en ook missen de diverse maten silicon+comply tips.

Op internet zie je diverse berichten over neppers, maar ze lijken te voldoen aan de kenmerken van echte. Hebben jullie nog ideeen hieromtrent?

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:42
Ik heb sinds een paar dagen een setje Shure SE215 in gebruik, dit was echt een impuls-aankoop omdat ik benieuwd was hoe een merk als Shure klinkt ten opzichte van mijn 1more triple driver in-ears. Deze zitten redelijk bij elkaar in hetzelfde prijssegment (sub 100 euro).

Mijn conclusie is dat het toch een beetje tegenvalt. Voor een setje dat enigszins door moet gaan voor IEM's valt me de frequentierespons nogal tegen. Het hoog klinkt sprankelend helder, de mids komen er ook goed door, maar het laag en sublaag vallen echt weg. Naar mijn idee iets te veel. Dit is vooral te merken in muziek met drums en basgitaren. De kick van een drumset klinkt niet lekker, en basgitaren komen er ook niet goed doorheen. Ik mis toch ook wel een beetje de punch van de drums. Met een kleine correctie in de EQ komt dit er al weer bij, maar ik had toch verwacht dat de respons over het hele bereik wat vlakker zou zijn. Het frappante is dat met elektronische muziek dit verschil minder groot is, dat klinkt al meer gebalanceerd.

Het draagcomfort is voor mij tweeledig. Doordat de kabel over-the-ear gaat is er geen trek op de oortjes zelf, wat ik erg prettig vind. Daar tegenover staat dat de hoek die de tip maakt ten opzichte van de behuizing niet helemaal geschikt is voor mijn oor, met name links, waardoor de behuizing naar buiten wordt gedrukt (mijn oor uit). Deze blijf ik dus steeds terug duwen. De SE215 wordt geleverd met 3 maten siliconen tips en 3 maten foam tips. Normaal ben ik niet van de foam tips (die zijn wat minder goed schoon te maken), maar de kleinste maat foam tips zit bij mij het lekkerst en sluiten het beste af. Toch kan ik ze geen 2 uur inhouden zonder dat ik ze ga voelen en enigszins gaan irriteren. De kabel is lekker dik en voelt oerdegelijk en bevat tevens een schuifje om de 2 draden achter het hoofd 'IEM-stijl' vast te zetten.

Al met al denk ik dat ik toch weer terug ga naar mijn 1more's, en daarbij de EQ in het hoog wat ga aanpassen (daar mist de 1more en opzichte van de shure wel wat helderheid). Ik had van de Shure's wat meer verwacht qua vlak klankbeeld, zeker in de toepassing als IEM. Mogelijk dat dit bij de hogere series van Shure wel beter voor elkaar is, maar dan vind ik de prijs-kwaliteit verhouding van de 1mores een stuk beter.

Een laatste ding. Ik heb op internet ook nogal verschillende verhalen gelezen over het inspelen van de Shures, dit varieert van 'is niet nodig' tot 'minstens 400 uur' en alles daar tussenin. Naast bovengenoemde ervaring ben ik benieuwd hoe anderen de SE215 ervaren, met name het inspelen ervan.

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:18
Shure Se215 was voor mij echte serieuze oordopjes (daarvoor altijd van die standaard dingen van Sony gehad) en daarna overgestapt naar Etymotic er4se wat een wereld van verschil.

Se215 staat juist bekend overdreven veel bass maar sub bass is vrijwel afwezig naar mijn idee :N

[Voor 10% gewijzigd door Amdwarrior op 17-06-2019 12:50]

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-02 19:35
Amdwarrior schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:49:
Shure Se215 was voor mij echte serieuze oordopjes (daarvoor altijd van die standaard dingen van Sony gehad) en daarna overgestapt naar Etymotic er4se wat een wereld van verschil.

Se215 staat juist bekend overdreven veel bass maar sub bass is vrijwel afwezig naar mijn idee :N
Shure Se215 zijn in-ears, geen oordopjes..

• Amdwarrior
Shaggie_NB schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:38:
[...]

Shure Se215 zijn in-ears, geen oordopjes..
:')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shaggie_NB
@amdwarrior : Het is toch niet zo moeilijk om in-ears zo te noemen. Ik zoek namelijk vaak op oordopjes en krijg dan altijd weer verkeerde resultaten..

Ik kan niet tegen in-ears en sta daar echt niet alleen in. Ongeveer 40% van de mensen die ik ken hebben liever oordopjes dan in-ears…

Dus gun mij ook een goede zoekactie op dit forum.

• Amdwarrior
Volgens mij noemen we dat earbuds maar lekker belangrijk

• thommich
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 24-02 20:38
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe set oordopjes. Dit naar aanleiding van de aankoop van een sporthorloge met Bluetooth streaming mogelijkheid (Garmin fenix 5x sapphire)

Kunnen jullie mij adviseren? Ik vul uiteraard de lijst uit de TS in:

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Ik heb al meerdere bedrade oortjes gehad. Sennheiser CX300 2
Brainwavz M2
• In-ears of oordopjes?
Sowieso zou ik graag in-ears kopen. Liefst zuiver de oortjes, dus zonder kabel of accu ertussen.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Dit mag gebalanceerd zijn, maar een extra kick in de bas kan ik appreciëren.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Zeer divers. Van jaren 70 rock over dance naar hiphop en drum and bass en terug naar hedendaagse rock.
Geen dubstep, trance of techno.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Primair voor tijdens hardlopen en of fietsen. Eventueel ook thuis. Bedoeling is dat ik bij het fietsen bvb 1 dopje kan indoen en het andere uit laat.
• Heb je een merkvoorkeur?
Nee, prijs/kwaliteit is belangrijkste. Ik liet me bvb verrassen door de Brainwavz dopjes die ik niet kende.
Beats by dre vind ik wat overroepen, en bij skullcandy heb ik een plastic - fantastic gevoel, maar dat is buikgevoel...
• Wat is het budget? 100euro max, tenzij bvb 150euro een enorm kwaliteitsverschil geeft.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Ze hoeven niet te opvallend zijn. Geen blingbling dus. En blijven zitten tijdens het lopen.

Wat hebben jullie van tips?

• Shaggie_NB
Amdwarrior schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:53:
Volgens mij noemen we dat earbuds maar lekker belangrijk
i.i.g. bedankt! :'(

• jistelrooij
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-02 14:12
Hi,

Mijn huidige setje is overleden helaas en ik was aan het kijken naar eventueel een nieuwe draadloze set.

Alleen ik vroeg met af hoe makkelijk het switchen van device gaat. Ik wissel namelijk regelmatig tussen mijn telefoon en laptop om mijn media af te spelen. Nu is het een kwestie van inprikken en laptop/ telefoon gaat van mute af en speelt geluid. Heeft iemand hier ervaring mee?

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jorruchie schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:42:
Afgelopen weekend de Jaybirds X2 binnen gekregen. Voor €90,- incl. verzending geleverd vanuit de US via Amazon.

Ik vind ze voor Bluetooth dopjes prima klinken; beter dan de RHA M750i wireless, welke onlangs retour zijn gegaan. De Jaybirds zitten ook lekkerder in mijn oren.

Wat ik vreemd vind is dat de dopjes zonder originele verpakking zijn geleverd en ook missen de diverse maten silicon+comply tips.

Op internet zie je diverse berichten over neppers, maar ze lijken te voldoen aan de kenmerken van echte. Hebben jullie nog ideeen hieromtrent?
Is het misschien stiekem een retourpaar ofzo? Wel gek want dan zou dat er netjes bij moeten staan bij Amazon. Zou het wel aankaarten bij de verkoper, misschien krijg je nog wel wat nagezonden :P
Als je nog de siliconen doppen (en die oorvinnen) zou willen, die heb ik nog wel liggen volgens mij.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

@2Dutch Ja, daar heeft het alle schijn van.

De vinnen zaten erbij in een gesealde 'pouch', maar de dopjes en laadkabel werden los geleverd.
Afgelopen maandag reeds een retour aanvraag ingezet, maar vooralsnog geen reactie.
Kortom, scam.

• Sosua
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-02 16:43
LauryanF schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:33:
De postbode belt als het goed is vanochtend bij me aan om een setje FiiO FA7s af te leveren. Volgende week komt dan nog een FiiO BTR1K binnen vanuit AliExpress.

Vorig jaar zijn mijn oude Shure IEM (ik geloof SE110) kapot gegaan ivm breuk in kabel. Helaas was dat geen afneembare kabel, waardoor ik de dopjes kon afschrijven. Heb de tijd genomen om rustig te oriënteren, gezien mijn voornaamste reden voor gebruik openbaar vervoer en kantoor is.

In januari een UltraSone 880 Pro (headphone) gekocht en enorm tevreden met dat geluid, maar heb ik 4 maanden 2 3.5mm kabels versleten, waardoor ik die retour heb verstuurd naar de winkel (overigens erg netjes afgehandeld onder garantie door Thomann).

Het geluid van een headphone is erg goed, maar ik merkte dat ik de lompheid om mijn laptoptas niet erg kon waarderen. Heb het retoursturen dan ook aangegrepen om me weer eens goed te oriënteren en ben nu voor IEMs gegaan.
Nog getwijfeld over ATH-E70, Shure SE425 of Mackie MP240, maar uiteindelijk na veel lezen op HeadFi gegaan voor de FiiO.
Zal in de komende tijd ook een update geven over hoe ze bevallen + hoe de bluetooth/DAC module me gaat bevallen.

Note: ik beschouw mezelf absoluut niet als een audiofiel. Sta zelf wel regelmatig op het podium en kan een goed geluid wel waarderen. Dat ik deze eventueel ook nog op het podium zou kunnen gebruiken is een leuke bijkomstigheid.
Hoe bevalt de amp? Merk je nu echt verschil i.t.t. zonder?

psn: NL-SosuA-

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Na het deels overlijden van mijn Velodyne VPulse toch op zoek naar wat anders. De OnePlus Bullets die bij mijn telefoon zaten waren het namelijk ook niet helemaal.

Uiteindelijk uitgekomen op de KZ ZS10 Pro Blue

Eens zien wat het is, men is nogal lyrisch over de 5 en 6 van KZ. Waarom die dan niet de 5 of 6 genomen? Ik had nog een waardebon bij FastTech en die wilde ik in één keer opmaken in verband met verlopen. Dus daarom de ZS10 Pro genomen :) De Bluetooth kabel is nog onderweg vanuit China.

De eerste indrukken zijn zeker niet verkeerd. De laagweergave is minder dan bij mijn oude Velodyne, maar dat merk staat dan ook echt bekend om de lage tonen. Het schelle hoog van de KZ waar velen over vallen kan ik inkomen maar tot op heden spreekt me dat wel aan. Enige wat ik wel echt mis van de Velodyne is de platte kabel die niet in de knoop kan raken. De kabel van de KZ is plastic fantastic. Dat het geen kabel zou zijn met stoffen mantel die ik ook ooit voor een AKG of Sennheiser had wist ik, maar de kabel is op de foto's echt vele malen meer premium (chiquer en strakker). En als we dan toch aan het zeuren zijn: een opbergtasje/pouch was ook leuk geweest. Aan de andere kant, het is en blijft een setje oordopjes van nog geen 40 dollar. Ik zou haast de KZ AS16 bestellen uit nieuwsgierigheid hoe dat dan moet klinken.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 00:10
FeaR schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:55:
De eerste indrukken zijn zeker niet verkeerd. De laagweergave is minder dan bij mijn oude Velodyne, maar dat merk staat dan ook echt bekend om de lage tonen. Het schelle hoog van de KZ waar velen over vallen kan ik inkomen maar tot op heden spreekt me dat wel aan. Enige wat ik wel echt mis van de Velodyne is de platte kabel die niet in de knoop kan raken. De kabel van de KZ is plastic fantastic. Dat het geen kabel zou zijn met stoffen mantel die ik ook ooit voor een AKG of Sennheiser had wist ik, maar de kabel is op de foto's echt vele malen meer premium (chiquer en strakker). En als we dan toch aan het zeuren zijn: een opbergtasje/pouch was ook leuk geweest. Aan de andere kant, het is en blijft een setje oordopjes van nog geen 40 dollar. Ik zou haast de KZ AS16 bestellen uit nieuwsgierigheid hoe dat dan moet klinken.
Leuke review. Die Velodyne stonden ook bekend als bass canons toch? Ik dacht eerst dat je lichtelijk getild was door Fasttech met rond de 40 dollar, maar was in de war met de ZSN Pro die rond de 17-22 dollar kost op AliExpress. Heb nog niet veel gelezen over de ZS10 Pro, maar de ZSN Pro werd positief ontvangen mede door de basweergave. Misschien een optie als 'beater' setje? ;)

Heb je deze ZS10 Pro al geprobeerd met foam tips? Mijn ervaring is dat de meeste in-ears wat voller en minder schel klinken in combinatie met foam tips (Comply of de AliExpress knock-off varianten). De seal is meestal beter met foam tips dus lekt er minder bass weg en de lage tonen worden iets geabsorbeerd door het foam materiaal.

Ik heb zelf de ZS5 (v1) en die bevallen nog steeds prima. Ik heb ook andere modellen van KZ gehad, maar die klonken inderdaad vaak schel of hadden echt een gigantische drop off in de middenfrequenties. De ZS5 heeft echter een vrij gecontroleerd hoog, fijne bass respons en voldoende midden.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Velodyne staat inderdaad bekend om het laag aanzienlijk aan te zetten. Was toenmalig een blinde aanschaf, eerste setje in Nederland waar ik aan kon komen toentertijds. Geen verkeerde aanschaf achteraf. Als ik er ooit aan kan komen zou ik ze weer kopen.

Foam tips heb ik besteld. Tezamen met een paar versies van de opbergdoosjes/pouches en een gouden kabel. Niet dat ik geloof in het goud maar dit was de enige aftermarket kabel die op de ZS10 past en waarvan ik hoop dat deze wat minder krult dan de originele. Als alles over een maand of wat binnen is zal ik eens testen met de foam tips :)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-02 19:33
Iemand hier toevallig ervaring met de RHA MA750 Wireless?
Ik heb momenteel de bedraade versie van deze en die zijn echt fantastisch.

Wil de wireless erbij voor hardlopen/sporten

[Voor 23% gewijzigd door Bastie-88 op 02-07-2019 16:06]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Bastie-88 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:06:
Iemand hier toevallig ervaring met de RHA MA750 Wireless?
Ik heb momenteel de bedraade versie van deze en die zijn echt fantastisch.

Wil de wireless erbij voor hardlopen/sporten
Ik heb ze eventjes gehad maar deze bleken voor mijn oren geen goede fit.
Verschillende tips geprobeerd, maar aan één kant draaide de dop er steeds langzaam uit.
Het lijkt erop dat ik ook niet zo'n fan ben van het afgesloten gevoel dat inherent is aan IEM's, zeker niet tijdens het (hard)lopen. De afwerking is overigens wel dik in orde.

Als IEM's je ding zijn, is het te overwegen om voor het sporten voor 'true wireless' doppen gaan, zoals deze:
pricewatch: Jabra Elite 65t (Koper, Zwart)
pricewatch: RHA TrueConnect (Zwart)

[Voor 19% gewijzigd door Jorruchie op 02-07-2019 17:08]

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-02 19:33
Jorruchie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:53:
[...]

Ik heb ze eventjes gehad maar deze bleken voor mijn oren geen goede fit.
Verschillende tips geprobeerd, maar aan één kant draaide de dop er steeds langzaam uit.
Het lijkt erop dat ik ook niet zo'n fan ben van het afgesloten gevoel dat inherent is aan IEM's, zeker niet tijdens het (hard)lopen. De afwerking is overigens wel dik in orde.

Als IEM's je ding zijn, is het te overwegen om voor het sporten voor 'true wireless' doppen gaan, zoals deze:
pricewatch: Jabra Elite 65t (Koper, Zwart)
pricewatch: RHA TrueConnect (Zwart)
Thanks, dan ga ik ook eens naar die Trueconnect kijken. Vind het geluid van RHA prima in orde vandaar.
Het langzaam uitdraaien van 1 dop herken ik ook wel. Ik dacht dat dat aan de langere kabel lag (mic kant) dus dat is wel ff een aandachtspuntje

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-02 18:43
FeaR schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:55:
Na het deels overlijden van mijn Velodyne VPulse toch op zoek naar wat anders. De OnePlus Bullets die bij mijn telefoon zaten waren het namelijk ook niet helemaal.

Uiteindelijk uitgekomen op de KZ ZS10 Pro Blue
[Afbeelding]

Eens zien wat het is, men is nogal lyrisch over de 5 en 6 van KZ. Waarom die dan niet de 5 of 6 genomen? Ik had nog een waardebon bij FastTech en die wilde ik in één keer opmaken in verband met verlopen. Dus daarom de ZS10 Pro genomen :) De Bluetooth kabel is nog onderweg vanuit China.

Ik heb ook naar deze gekeken, heb de ZS6 nog hier ergens liggen. Het enige wat mij tegenstaat is dat ze best breed zijn en behoorlijk uitsteken in tegenstelling tot mijn SE535. Het liefst zoek ik in-ears die qua formaat gelijk zijn aan die SE535's, en qua kwaliteit niet te ver onder zitten. Dat is helaas nog best een uitdaging :+

• LauryanF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 03:20
Sosua schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:21:
[...]

Hoe bevalt de amp? Merk je nu echt verschil i.t.t. zonder?
De 'amp' gebruik voornamelijk als ik onderweg ben; kan ik mijn telefoon vrij gebruiken terwijl mijn oordopjes dicht bij mijn lijf zitten, scheelt een hoop gedoe met de kabels.
Ik heb 'm wel gebruikt aan mijn MacBooks, geen problemen in herkenning van 't device en allemaal soepel, maar heb daarbij niet een enorme audiofiele test gedaan op de nuances en verschillen.

Ben enorm blij met de IEMs; de diversiteit aan tips zorgde voor een leuke avond pas & luisterplezier. Ben uiteindelijk uitgekomen bij de standaardtips die er al opzaten, geven voor mij een prima fit. Collega's moeten echt seinen als ze me willen spreken (wat ook bewust zo is als ik die dopjes in heb op mijn werk; dan wil ik even rust, focus en muziek). Top geluidskwaliteit en detail, als bassist kan ik oprecht nog meer genieten van de knor in de bas in sommige nummers waar ik die eerder niet met dat detail hoorde (in zowel mijn Shures als UltraSone).

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 03:20
Skinnyice schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:06:
[...]

Ik heb ook naar deze gekeken, heb de ZS6 nog hier ergens liggen. Het enige wat mij tegenstaat is dat ze best breed zijn en behoorlijk uitsteken in tegenstelling tot mijn SE535. Het liefst zoek ik in-ears die qua formaat gelijk zijn aan die SE535's, en qua kwaliteit niet te ver onder zitten. Dat is helaas nog best een uitdaging :+
Ook hierbij kan ik je aanbevelen om eens te kijken naar het aanbod van Fiio; mijn dopjes (Fiio FA7) steken ook weinig uit. Het algehele formaat is wellicht iets groter dan de SE535, maar het merendeel van het extra 'volume' zit binnen je oorschelp. Qua prijs ook binnen eenzelfde range.

Strava

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Ik ben al enige tijd op zoek naar een Bluetooth koptelefoon / oordoppen voor op het werk en uiteindelijk uitgekomen op deze pricewatch: Sony WF-1000XM3 (Zwart)

De andere kandidaten waren:
  1. pricewatch: RHA MA750 Wireless (Zilver, Zwart)
  2. pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart)
  3. pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)
  4. pricewatch: Bowers & Wilkins PX (Grijs, Zwart)
  5. pricewatch: Bowers & Wilkins P7 Wireless (Aluminium, Zwart)
De geluidskwaliteit van de B&W P7 is onovertroffen, maar ik kan deze koptelefoon niet langer dan 45min. op houden aangezien de rechthoekige oorschelpen dan heel erg gaan knellen op mijn oren.

De Bose QC35II, de B&W PX en Sony WH-1000XM3 headphones blijken toch vrij warm te zijn tijdens de zomermaanden in een kantoor zonder airconditioning.

De RHA IEM's bleven bij mij niet goed zitten, dus kwam ik uiteindelijk op de Sony doppen uit.
Het is een flink bedrag voor een paar oordoppen, maar ik ben erg tevreden over de pasvorm, de noise cancelling en het geluid.

• Amiet01
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-02 14:54

Amiet01

Master_A

Jorruchie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:23:
Ik ben al enige tijd op zoek naar een Bluetooth koptelefoon / oordoppen voor op het werk en uiteindelijk uitgekomen op deze pricewatch: Sony WF-1000XM3 (Zwart)

De andere kandidaten waren:
  1. pricewatch: RHA MA750 Wireless (Zilver, Zwart)
  2. pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart)
  3. pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)
  4. pricewatch: Bowers & Wilkins PX (Grijs, Zwart)
  5. pricewatch: Bowers & Wilkins P7 Wireless (Aluminium, Zwart)
De geluidskwaliteit van de B&W P7 is onovertroffen, maar ik kan deze koptelefoon niet langer dan 45min. op houden aangezien de rechthoekige oorschelpen dan heel erg gaan knellen op mijn oren.

De Bose QC35II, de B&W PX en Sony WH-1000XM3 headphones blijken toch vrij warm te zijn tijdens de zomermaanden in een kantoor zonder airconditioning.

De RHA IEM's bleven bij mij niet goed zitten, dus kwam ik uiteindelijk op de Sony doppen uit.
Het is een flink bedrag voor een paar oordoppen, maar ik ben erg tevreden over de pasvorm, de noise cancelling en het geluid.
Ik heb nu bijna een week de nieuwe WF-1000XM3 in-ears van Sony, en wat zijn die heerlijk qua geluid! Ook werkt de noise cancelling geweldig goed en schijnt batterijduur relatief lang te zijn. Dit laatste heb ik nog niet kunnen testen omdat ik ze nog maar te kort heb. Een echte aanrader!

Master_A

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

@Amiet01 Ja, ik werd ook positief verrast door het geluid uit deze doppen.
Zelf heb ik de grootste maat siliconen tips gebruikt voor een goede seal en een v-curved custom profiel ingesteld in de app (levendig i.c.m. clear bass+2). Ook staat DSEE HX aan, maar daar kan ik de meerwaarde i.c.m. een iPhone 6S en Spotify niet direct van ontdekken. Wellicht werkt dit alleen met een Sony telefoon?

De noise-cancelling heeft echter i.t.t. wat sommige reviews beweren weldegelijk effect.
Ook als je geen muziek aan hebt staan hoor je b.v. een mechanisch ventilatiesysteem of vaatwasser niet meer en stemmen worden behoorlijk naar de achtergrond gedrukt.

De batterijduur is zo'n 4,5 a 5 uur. Meestal luister ik niet zo lang aaneengesloten achter elkaar en worden ze tussendoor bijgeladen in de cradle.

• Amiet01

Amiet01

Master_A

@Jorruchie die DSEE HX merkte ik wel dat het geluid wat voller klinkt. Ik heb mijn EQ overigens gewoon op flat, maar heb de clear bass wel op +3/+4 staan. Heb zelf overigens een iPhone XS. En inderdaad, ik hoorde een lopende kraan bijna niet meer met noise cancelling zonder muziek en ventilatie etc viel compleet weg.

Master_A

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-02 15:24
Amiet01 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Ik heb nu bijna een week de nieuwe WF-1000XM3 in-ears van Sony, en wat zijn die heerlijk qua geluid! Ook werkt de noise cancelling geweldig goed en schijnt batterijduur relatief lang te zijn. Dit laatste heb ik nog niet kunnen testen omdat ik ze nog maar te kort heb. Een echte aanrader!
Hoe is de kwaliteit van het bellen?
Lees in wat reviews dat dat nog wel een zwak punt is....
Ook dat ze wat zwaar in de oren zitten.

Ben wel op zoek naar nieuwe headphones....
Deze is zeker interessant, maar qua reviews scoort hij nog niet echt denderend hier op tweakers.

wijze woorden

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Valandil schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

Hoe is de kwaliteit van het bellen?
Lees in wat reviews dat dat nog wel een zwak punt is....
Ook dat ze wat zwaar in de oren zitten.

Ben wel op zoek naar nieuwe headphones....
Deze is zeker interessant, maar qua reviews scoort hij nog niet echt denderend hier op tweakers.
Van wat ik heb begrepen van de andere partij is dat je gewoon goed verstaanbaar bent. Maar ze merken wel dat het ietsje anders is dan wanneer ik normaal met ze praat via de telefoon zelf.

Ikzelf gebruik ze erg vaak met het sporten in de sportschool en heb daar geen problemen ondervonden. Met het hardlopen leek het dat ze eruit zouden kunnen vallen, maar dat gebeurde helemaal niet. Is denk ik een gevoel waar ik aan moet wennen. Enige minpunt die ik heb ervaren is windgeruis met het fietsen. Daarentegen waaide het wel erg hard die dag...

Ik lees overigens alleen maar goeie recensies over het hele internet en vind mijzelf daar ook heel erg in. Perfecte noise cancelling, geweldige geluidskwaliteit en volledig draadloos. Werkelijk een verademing voor mij. Dit weekend testen in het vliegtuig, hoop dat hij veel geluid wegfilterd voor me :-)

Master_A

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-02 16:57

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Ik gebruik mijn oordopjes voor hardlopen en woon-werkverkeer op de fiets. Nu zit bij die laatste optie mijn telefoon in mijn broekzak en heb ik issues met draadbreuk. Is een stekker met een 90 graden hoek daarin beter?

Life has no meaning and money is king

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Amiet01 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:19:
[...]
Perfecte noise cancelling, geweldige geluidskwaliteit en volledig draadloos. Werkelijk een verademing voor mij. Dit weekend testen in het vliegtuig, hoop dat hij veel geluid wegfilterd voor me :-)
Noise cancelling i.c.m. Comply tips zorgen voor een betere seal en daardoor nog beter geluid en minder achtergrondruis. Zie ook: https://patkay.com/sony-wf-1000xm3-review/

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
GSX-MAN schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:26:
Ik gebruik mijn oordopjes voor hardlopen en woon-werkverkeer op de fiets. Nu zit bij die laatste optie mijn telefoon in mijn broekzak en heb ik issues met draadbreuk. Is een stekker met een 90 graden hoek daarin beter?
Die braken in het verleden bij mij net zo snel. De 45 graden stekker van mijn JBL bewoog goed mee, die leefde het langst.

Heeft Maurice de Hond daar verstand van?

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

zacht schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

Die braken in het verleden bij mij net zo snel. De 45 graden stekker van mijn JBL bewoog goed mee, die leefde het langst.
Dus eigenlijk is het allemaal twijfelachtig. Ik twijfel erover om een keer wat dieper in de buidel te tasten voor een Shure SE215, maar voor wat hardlopen en fietsen vind ik het eigenlijk best geld. Aan de andere kant: als die heel blijven en jaren meegaan is dat ook weer relatief.

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

@GSX-MAN Voor jouw gebruiksdoel en budget lijken bluetooth (true) wireless oordoppen zoals b.v. de pricewatch: Rolfstone Nova (Zwart) mij ook het overwegen waard.

[Voor 37% gewijzigd door Jorruchie op 21-08-2019 16:09]

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Domweg 1 versie nieuwer dan de X's, hence the 2 in de naam :) Hierna werd het sneu, met irritante remote en 'geluid instellen via een app' :/ Overigens blijf ik de oude gebruiken voor in/rond het huis (sporten e.d.) En vanwege dezelfde form factor kan ik gewoon bootladingen prima foampjes bestellen via eBay of Ali..bliss :P
Opvallend nadeel aan de X2's, ze hebben veel meer last van 'cuts'. Ik fiets er op los en...dan..ha..pert..de..muziek..tij..dens het spelen. Na een tijdje wel weg, maar wel bijzonder irritant. Kan eens kijken of koppeling wissen en opnieuw aanmaken t verhelpt.

Verders klinken ze zoals..vanouds ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Amdwarrior
GSX-MAN schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Dus eigenlijk is het allemaal twijfelachtig. Ik twijfel erover om een keer wat dieper in de buidel te tasten voor een Shure SE215, maar voor wat hardlopen en fietsen vind ik het eigenlijk best geld. Aan de andere kant: als die heel blijven en jaren meegaan is dat ook weer relatief.
Die Se215 is tegenwoordig helemaal niet meer interessant is al bijna 10 jaar oud en in der loop der tijd veel gebeurd op iem gebeuren(en persoonlijk vond het verschrikkelijk blikkerig klinken kwa overdosis mid bass

KZ oordopjes klinken bijna net zo goed of misschien beter O-)

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:42
[...]

Wat @Amdwarrior al zegt, staar je niet blind op de naam Shure bij de SE215. Ze klinken zeker niet zo goed als dat je zou verwachten. Mijn mening, in het midden en hoog helder en gedefinieerd, alles onder het middengebied klinkt raar (er lijkt wat te missen) en zwaar afhankelijk van de muzieksoort of je dit gaat horen of niet.

Moet wel zeggen, de bouwkwaliteit is goed voor elkaar, stevige draad en dito stekker. Doordat je de draad over je oren draagt komt er ook minder snel trek op de connectors van de IEM's zelf.

[Voor 11% gewijzigd door PatrickPR op 23-08-2019 08:44]

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Zoals al gezegd, niet blindstaren op de naam. Ik heb ze niet zelf gehoord, maar de SE215 schijnt niet zo goed te zijn (voor het geld dat je er voor betaald).

Daarnaast, ik investeer over het algemeen wat meer in in-ears (hou wel van een beetje geluidskwaliteit, plus het is moeilijk om in het lagere segment iets te vinden dat ik persoonlijk neutraal vind klinken), maar over het algemeen gaan de oordopjes toch niet langer mee dan een jaar of twee. Dat is wel dagelijks gebruik, maar grotendeels alleen maar aan het bureau, dus ze zouden niet echt zwaar te lijden moeten hebben. Dus ik zou niet persé een verwachting hebben dat duurdere oordopjes langer meegaan.

• Amdwarrior
Shure se215 heeft een verschrikkelijk slechte bass teveel in overvloed en weinig diepe bass het is heeeeel veel mid bass rond de 100hz beetje zoals Beats klinkt op het eerste moment heel leuk en aantrekkelijk

YouTube: Marc Streitenfeld - Life (Epic Orchestral OST)
Zie blauwe streep maar 10 db extra :X

Voor trance/dance muziek leuk :P maar voor klassiek/jazz en rock verschrikkelijk

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 24-02 13:13
[...]

Die van mij gaan al zeker vier jaar mee en de kabel is te vervangen. IMO het geld dubbel en dwars waard..

Dan bedoel ik dopjes in die prijsklasse en met vervangbare kabel, niet per se de SE215's :)

[Voor 9% gewijzigd door Tomino op 23-08-2019 10:42]

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Thanks, mensen!

Ik was altijd wel superblij met Sennheiser in-ears, misschien daar maar weer eens naar kijken. De CX 300 is best voordelig en in mijn herinnering eenmaal ingespeeld best goed.

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Amiet01 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:28:
@Jorruchie die DSEE HX merkte ik wel dat het geluid wat voller klinkt. Ik heb mijn EQ overigens gewoon op flat, maar heb de clear bass wel op +3/+4 staan. Heb zelf overigens een iPhone XS. En inderdaad, ik hoorde een lopende kraan bijna niet meer met noise cancelling zonder muziek en ventilatie etc viel compleet weg.
DSEE HX werkt op de WF-100XM3 alleen zonder EQ, las ik zojuist hier.

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:56
Amiet01 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

ik heb ze sinds 10 augustus en ben het niet met je eens. Ik heb naast de oortjes ook de WH1000xm2 en die ruisonderdrukking is echt veel beter. Is ook wel logisch want is over ear maar toch.

Bovendien merk ik dat hij mij na een uur dragen begint te irriteren. Ze zijn ook best zwaar.
ik vind 249 euro dus echt teveel geld. De QCY T2C voor 16 euro zijn wel (iets) minder van kwaliteit maar voor de zomermaanden veel meer waar voor het geld en prettiger te dragen.
Batterijduur is wel erg goed. Case is dan weer onhandig groot want past niet lekker in broekzak.

Ik stuur ze dus terug en maak gebruik van de 30 dagen geld terug garantie.
Hopelijk komt er een opvolger die beter is.

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Vorige week min of meer impulsief de JBL Tune 100BT gekocht.

Prima op de fiets voor woon-werk, niet voor hardlopen. Geluid is voor het geld niet verkeerd, ik zou wat meer volume willen. Maar misschien begin ik gewoon doof te worden.

• ladyluck
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11-01 14:15
hee- ik zoek oordopjes met als belangrijkste dat ze een goede microfoon hebben voor gamen!

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die? ik heb nu Sony STH30 oordopjes en ben hier compleet tevreden mee behalve dat de kwaliteit van de microfoon nogal slecht en zacht is.
• In-ears of oordopjes? oordopjes! ik haat in-ears.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
ik luister eigenlijk vooral naar podcasts, nauwelijks naar muziek. dus ik geef niet superveel om geluidskwaliteit, gewoon niet-blik is goed :D
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? thuis in mijn laptop, in mijn mobiel en soms onderweg naar school lopend.
• Heb je een merkvoorkeur? nop
• Wat is het budget? het liefst max iets van 60
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes? een goede kwaliteit microfoon :D ik speel vooral gewoon pc-games met mijn vrienden zoals league, maar in een discord call met vijf mensen is het gewoon fijn om goed hard en verstaanbaar te zijn!

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 24-02 21:19
nieuws: Draadloze in-ear WI-1000XM2 noisecancelling-koptelefoon van Sony kost...

Interessant ding, wel aan de prijs. Ben benieuwd wat de reviews gaan zeggen. Huidige producten in dit segment gaan inmiddels alweer een tijdje mee (Bose QuietControl 30, Sony WI-1000X).

• JayJayGolden
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 27-01 20:16
Uit mijn grote nood om snel een redelijke isolerende audio oplossing te hebben voor mijn stage straks (al mijn full sized headphones hebben kabeltjes nodig uit china dus ik ga die verkopen en een nieuwe fullsize aanschaffen waar ik gwoon een action of mediamarkt 3.5mm kabeltje in kan steken) heb ik al mijn in ears uit de kast getrokken..ik kom er nu dus achter dat de b&o beoplay oortjes die bij mijn lg v30 kwamen best goed klinken met wat van die witte sony gel dopjes er op. Ligt het aan mij/ben ik gestoord?
Iemand anders met dezelfde ervaring?

• JayJayGolden
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 27-01 20:16
ladyluck schreef op maandag 2 september 2019 @ 00:16:
hee- ik zoek oordopjes met als belangrijkste dat ze een goede microfoon hebben voor gamen!

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die? ik heb nu Sony STH30 oordopjes en ben hier compleet tevreden mee behalve dat de kwaliteit van de microfoon nogal slecht en zacht is.
• In-ears of oordopjes? oordopjes! ik haat in-ears.
ik luister eigenlijk vooral naar podcasts, nauwelijks naar muziek. dus ik geef niet superveel om geluidskwaliteit, gewoon niet-blik is goed :D
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? thuis in mijn laptop, in mijn mobiel en soms onderweg naar school lopend.
• Heb je een merkvoorkeur? nop
• Wat is het budget? het liefst max iets van 60
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes? een goede kwaliteit microfoon :D ik speel vooral gewoon pc-games met mijn vrienden zoals league, maar in een discord call met vijf mensen is het gewoon fijn om goed hard en verstaanbaar te zijn!
Hoezo de weerstand tegen in ears? Al eens een kwalitatief in orde stel in de oren gehad? Kan mij moeilijk voorstellen dat iemand liever dopjes heeft dan in ears, dus vraag me af waar deze mening/ervaring vandaan komt?

• Platt
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 27-06-2020
Hi,
Weet iemand toevallig of er een winkel in Nederland is die de Symbio W tips verkoopt?
Ik heb sinds kort de Fiio FH5 en alleen de large basstips zitten perfect bij mij. Ik lees alleen maar goede verhalen over de Symbio's.
Ik had hiervoor de Sennheiser IE8i maar de FH5 klinkt geweldig. :-)

Gr. Philip

• Motaro
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 08:32

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

zijn hier die ervaring hebben met Fiio Fh7 met fiio q1 mark ii ?

zit denken om dezen combo te halen ook al hoor veel goeds maar kan niks vinden dezen 2 samen in set. zal wel goed zijn maar voor prijs vraag ik me even af of iemand ze hier heeft

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• ThomasHa
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-10-2020
Hey hoi!

Zijn er hier mensen die zowel de:

Jabra Elite Active 65t

Als de

Sony WF-1000XM3

Hebben geprobeerd? Ben mijn Jabra Elite Active 65t kwijtgeraakt op vakantie, en dus opzoek naar nieuwe oordopjes. De Jabra zijn mij uitstekend bevallen, maar ik vraag me af of ik misschien beter een paar tientjes meer kan uitgeven voor nog betere oordopjes.

Alvast bedankt!

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:23
Gisteren eindelijk de bluetooth vervangingskabel binnen voor mijn Sennheiser IE8.
Deze dopjes gebruikte ik eigenlijk te weinig (vaak alleen op vakantie en toen ik nog een kantoor baan had)
Zat er eerst aam te denken om eerst geheel draadloze oordopjes te kopen maar omdat de Sennheiser eigenlijk voor mijn gevoel prima klinken toch maar deze upgrade gedaan. :)
Aangezien deze destijds toch wel als erg goede oordopjes werden bestempeld.

Resultaat is eigenlijk best prima (Qualcomm CSR8645 bluetooth 4.1 APTX)
Kleine dingetjes wat ik merk is dat ze iets sissen bij geen geluidsinput en dat de bas bedraad wat voller is. Dit is overigens prima op te lossen met Viper4android. :)

Vond de Sennheiser doppen eigenlijk ook altijd beter klinken op mijn losse
Sansa Clip+ dan mijn Oneplus 3T koptelefoon uitgang.

[Voor 8% gewijzigd door thespeed op 11-09-2019 19:51]

• melly
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23-01 18:56
Ik ben sinds kort in het bezit van de Jabra Elite 65T.
Prima paar doppen, maar ik had iets meer verwacht van het geluid zelf. Na veel research op YouTube en Google denk ik dat de Sennheizer een betere keuze was geweest. Nu is het mij duidelijk dat iedereen de Sennheizer als de betere ziet in vergelijking met de Jabra, maar ik weet uit eigen ervaring dat uitspraken vaak met een korreltje zout genomen mogen worden. Ik ben benieuwd of members hier beide in bezit hebben gehad en mij wat preciezer kunnen vertellen of het verschil tussen de Jabra en Sennheizer echt duidelijk hoorbaar is. Zelf testen is helaas niet mogelijk waardoor het een blinde aankoop gaat worden

• dannysss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 03-02-2020
Hi all,

Ik denk dat dit het juiste topic is om dit te vragen:

Mijn vraag:
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie mij zouden aanbevelen met de volgende wensen:

Ik ben opzoek naar in-ears voor mijn iPhone 11 Pro waar ik via Spotify muziek op luister voor bijv. op vakantie. Tevens zou het fijn zijn als ik zo nu en dan noise-canceling kan toepassen als ik op het strand lig.

Nu heb ik superveel gelezen over In-ears. Het enige wat ik belangrijk vind:

- Top geluid, dat je echt denkt WAUW!
- Wireless
- Noise Canceling
- Budget: € 400,-
- Batterij niet heel snel leeg

Wat luister ik voor muziek:
Heel erg verschillend,Top 40, Bossa Nova, Lounge, Jazz, van alles wat dus.

Wat zouden jullie mij nou aanbevelen? Zo heb ik de volgende items al gezien:
- Bose
- B&O
- Shure SE535 In Ear monitor transparant (Maar dit zijn weer monitors? Is dit uberhaupt goed om bijv. Spotify mee te luisteren?)
- Sony wf-1000xm3
- Sennheiser Momentum True Wireless
etc..

Nu vind ik het heel lastig om een keus te maken en uitproberen is niet echt een optie i.v.m. hygiene, maar ik wil die 400 euro verstandig besteden en graag de mening van experts i.p.v. een gestuurde mening vanuit de winkel met het oog op marge o.i.d.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen:)

Groet!

• Achiel007
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Motaro schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:03:
hoi

zijn hier die ervaring hebben met Fiio Fh7 met fiio q1 mark ii ?

zit denken om dezen combo te halen ook al hoor veel goeds maar kan niks vinden dezen 2 samen in set. zal wel goed zijn maar voor prijs vraag ik me even af of iemand ze hier heeft
Ben erg groot Fiio fan, gebruik zelf de X1 2nd gen met de FH9 pro. Geweldige combo, de FH9 pro is wel wat overkill geef ik toe. Zou jouw combi wel aandurven, ga je veel plezier aan beleven.

• melly
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23-01 18:56
Ik ben in bezit van de Sennheiser in ear true wireless oordoppen.
Nu heb ik een vraag over de delay met het kijken naar youtube op de telefoon. Deze is bij mij nog steeds aardig aanwezig. Echter na het horen en lezen van veel reviews over deze oordoppen had ik juist begrepen dat door de aptx er geen delay aanwezig zou zijn. Mijn telefoon (Huawei p30 pro) en de oordoppen ondersteunen beide aptx.
Nu is mijn vraag, hoe ervaren andere gebruikers dit?
Hebben jullie ook een delay of niet.
En is er een manier om dit te verhelpen?

• openbron
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 24-02 15:54
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.

Omdat ik een vrij gevoelig gehoor heb staat mijn volume altijd erg zacht. Hierdoor hoor ik bij de meeste apparaten elektronische ruis Dit hoor ik minder als ik het volume hoger zet.

Dit heb ik met verschillende in-ear oortjes op verschillende apparaten.
Het enige waar ik het niet op heb is een Raspberry pi met een HifiBerry DAC+.

Dus nu is mijn vraag: zijn er goede portable (USB) DAC's die weinig ruis hebben?

• Sosua
Bij wijze van experiment de QCY Qy19 besteld. In principe voor het geld prima dopjes. Echter, na een maand of 3 lijkt het net of de rechterkant volume mist. Enige andere optie is dat ik aardig doof aan het worden ben.

Jammer. Maar voor 15 euro kan je ook niet veel verwachten. Ik vond destijds de Sennheiser cx-300II fijn. Wellicht dat die ooit nog draadloos uitgebracht worden.

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Vroeg me af of iemand ervaring heeft met laten repareren van IEMs en of dat qua kosten überhaupt de moeite waard is met ruim 5 jaar oude IEMs van €100.

Gaat me ook niet echt om het geld, meer dat het gewoon zonde is, omdat ze op een kabelbreukje na volgens mij nog helemaal goed zijn. Het probleem is dat de buitenkabel net onder de linker unit gescheurd is en daardoor in één van de aders kabelbreuk is ontstaan.

Ik heb m'n Hifiman RE-400 in augustus 2014 gekocht bij hifidelity.nl, maar die bestaan niet meer (of zijn ze misschien overgenomen of van naam veranderd?) Er was destijds wel te zien dat ze in werkelijkheid door Sieveking Sound waren geleverd en die bestaan nog wel.

Zag op hifiman.com/dealers dat er ook nog wel andere Hifiman dealers in Nederland zitten, waaronder ook twee in Amsterdam.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 04:52
Sosua schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:11:
Bij wijze van experiment de QCY Qy19 besteld. In principe voor het geld prima dopjes. Echter, na een maand of 3 lijkt het net of de rechterkant volume mist. Enige andere optie is dat ik aardig doof aan het worden ben.

Jammer. Maar voor 15 euro kan je ook niet veel verwachten. Ik vond destijds de Sennheiser cx-300II fijn. Wellicht dat die ooit nog draadloos uitgebracht worden.
Ik heb die ook gehad en had eenzelfde ervaring. Ook aan de rechterkant.

Nu heb ik al een aantal maanden de QS2 en daar ben ik zeer tevreden mee. Met goede rubbertjes erop zijn ze echt top.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Ik zoek eigenlijk iets waarvan ik niet weet of het bestaat.

sennheiser mx400 of Venture Electronics VE Monk dopjes

Alleen dan met bluetooth. Vind zelf vooral de Monk's erg fijn maar nog nooit zoiets gezien met Bluetooth.

Kan het eventueel wel frankensteinen maar liever haal iets wat gemaakt is. Zeker vanwege de kwaliteit :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• sliceofhogan
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 01-07-2020
haha oordopjes van €400, gekkies

• brtausi
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-02 20:15
Nu ook volume control op de Sony WF-1000XM3 *O*
https://www.want.nl/sony-wf-1000xm3-volume-touch/

[Voor 47% gewijzigd door brtausi op 28-11-2019 10:32]

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Sosua schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:11:

Ik heb de QCY QS1 en ik ben oprecht verbaasd hoe goed zo'n goedkoop setje (€ 16 betaald) kan zijn. Laatst ook getest of ze ook blijven zitten tijdens het hardlopen, en ja hoor.

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• Sosua
wisselwerking schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:32:
[...]

Ik heb de QCY QS1 en ik ben oprecht verbaasd hoe goed zo'n goedkoop setje (€ 16 betaald) kan zijn. Laatst ook getest of ze ook blijven zitten tijdens het hardlopen, en ja hoor.
Hoe zou je de kwaliteit van geluid beoordelen t.o.v. een setje van jbl, jaybird e.d. ?

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 04:52
Sosua schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:13:
[...]

Hoe zou je de kwaliteit van geluid beoordelen t.o.v. een setje van jbl, jaybird e.d. ?
Ik heb de QS2 (zelfde als de QS1 behalve de case) nu al geruime tijd en ze zijn echt fantastisch. Ik heb ze vergeleken met de Apple airpods en airpods Pro. Ze klinken duidelijk beter dan de gewone en komen heel dicht in de buurt van de Pro's. Je mist dan voornamelijk de noise canceling. Maar voor een prijs van ruim 10 keer zo laag neem ik dat heel graag voor lief. Bovendien gaan ze heeeel lang mee op de accu. Minstens 3,5 uur en je kan ze ongeveer 7 keer opladen met de case.

• EricVC
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-01 11:45
Ik heb nu ongeveer 6 maanden de Sennheiser Momentum True Wireless in gebruik.
Op zich uitstekende oordopjes, maar 2 nadelen die me hinderen.

1) Ermee bellen terwijl ik hardloop is niet mogelijk want niemand verstaat me. Zelfs in een binnenomgeving hoor ik steeds dat de belkwaliteit superslecht is. Ik hoor alles uitstekend, maar mijn micro lijkt niet kwalitatief. Dat vergeleken met de standaard iPhone bedrade oordopjes, waarmee bellen uitstekend lukt, zelfs buiten tijdens hardlopen.

2) Ze drainen constant wanneer je ze in de charging case laat. Begrijp me niet verkeerd: ze laden eerst vol. En dan heel langzaam draint de charging case én de oordopjes, zodat 4 dagen na unpluggen volledig de case en de oordopjes volledig leeg zijn. Dit zou een bug zijn, die gefixed "zou" zijn...maar dan toch niet. Ik heb firmware 1.27.0.

Iemand ervaringen met bovenstaande punten? Vooral het bellen stoort me echt enorm. Bijna op het punt dat ik overweeg ze terug te sturen voor reparatie...

• MijnHeerZomer
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 19-02 18:43
EricVC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:42:
Ik heb nu ongeveer 6 maanden de Sennheiser Momentum True Wireless in gebruik.
Op zich uitstekende oordopjes, maar 2 nadelen die me hinderen.

1) Ermee bellen terwijl ik hardloop is niet mogelijk want niemand verstaat me. Zelfs in een binnenomgeving hoor ik steeds dat de belkwaliteit superslecht is. Ik hoor alles uitstekend, maar mijn micro lijkt niet kwalitatief. Dat vergeleken met de standaard iPhone bedrade oordopjes, waarmee bellen uitstekend lukt, zelfs buiten tijdens hardlopen.

2) Ze drainen constant wanneer je ze in de charging case laat. Begrijp me niet verkeerd: ze laden eerst vol. En dan heel langzaam draint de charging case én de oordopjes, zodat 4 dagen na unpluggen volledig de case en de oordopjes volledig leeg zijn. Dit zou een bug zijn, die gefixed "zou" zijn...maar dan toch niet. Ik heb firmware 1.27.0.

Iemand ervaringen met bovenstaande punten? Vooral het bellen stoort me echt enorm. Bijna op het punt dat ik overweeg ze terug te sturen voor reparatie...
Met puntje twee heb ik zelf geen ervaring, maar dat het voorkomt lees ik wel vaker. Daarom zijn de schotels van Sennheisers, voor mij, een no-go. En bellen tijdens hardlopen? Je moet geen magie verwachten van oordopjes en de ingebouwde microfoons. Er is al zo weinig ruimte om iets weg te stoppen, laat staan een fatsoenlijke microfoon. En dan ook nog eens een microfoon die zó gericht staat dat het perfect geluid opvangt tijdens het hardlopen. Dat is gewoonweg enorm moeilijk.

• EricVC
MijnHeerZomer schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:42:
[...]

Met puntje twee heb ik zelf geen ervaring, maar dat het voorkomt lees ik wel vaker. Daarom zijn de schotels van Sennheisers, voor mij, een no-go. En bellen tijdens hardlopen? Je moet geen magie verwachten van oordopjes en de ingebouwde microfoons. Er is al zo weinig ruimte om iets weg te stoppen, laat staan een fatsoenlijke microfoon. En dan ook nog eens een microfoon die zó gericht staat dat het perfect geluid opvangt tijdens het hardlopen. Dat is gewoonweg enorm moeilijk.
Bedankt voor je input.
Toch..het klinkt misschien specifiek maar dat doe ik vaak. En ik begrijp van sommige Airpod gebruikers dat zij zelfs nog beter verstaanbaar zijn tijdens bellen dan met de bedrade headphones. Of dat klopt weet ik niet, maar de Sennheisers zijn in ieder geval een ramp is om mee te bellen, zelfs niet tijdens het lopen. Dus ik vraag me af of dit "normaal" is.

• MM99
  • Laatst online: 09:11

MM99

That is the way I am!

Vraagje. Ik heb nu de Sony WF-1000MX3 binnen en werkt goed. Maar ik heb een vraagje. Weet iemand hoe ik settings kan aanpassen via Windows? Via android telefoon heb je de Headphones app waar je oa dingen als level van Noice Canceling kan aanpassen, maar in Windows kan ik geen applicatie voor vinden.

De standaard NC level is namelijk op de laagste level.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:34

13art

Moderator Mobile
Iemand hier toevallig ervaring met de '1more stylish true wireless' in ears? Zeker vanwege de accu en de nadruk op de lage tonen lijken me dit goede in ears voor tijdens het sporten.

Reviews zijn overwegend prima. Ze zijn wel wat prijzig dus ik ga nog uitzoeken of we goedekopere en betere alternatieven zijn.

...

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:04

rens-br

Moderator Mobile & IN
l3art schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:27:
Iemand hier toevallig ervaring met de '1more stylish true wireless' in ears? Zeker vanwege de accu en de nadruk op de lage tonen lijken me dit goede in ears voor tijdens het sporten.

Reviews zijn overwegend prima. Ze zijn wel wat prijzig dus ik ga nog uitzoeken of we goedekopere en betere alternatieven zijn.
Waarom niet de befaamde QCY QS2 bestellen? Zie ook: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 03-12-2019 13:34]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hey dat topic kende ik nog niet, ga ik meteen even kijken.
Ik ben wat huiverig voor de geluidskwaliteit wanneer het 'te goedkoop' wordt, maar dat is ongegrond zondee gedegen onderzoek.

...

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Sosua schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:13:
[...]

@cordonbleu heeft het wat mij betreft goed verwoord. Ik ben dagelijks nog aangenaam verrast door dit setje.

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-02 11:26
l3art schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:49:
[...]

Hey dat topic kende ik nog niet, ga ik meteen even kijken.
Ik ben wat huiverig voor de geluidskwaliteit wanneer het 'te goedkoop' wordt, maar dat is ongegrond zondee gedegen onderzoek.
Ik gebruik die voor het sporten, geen draadje dat bungelt.
Het geluid is prima als je een goede seal weet te vinden. Ik moest er even andere tips op zetten. Prima bass ook.

Maar als ik ze vergelijk met mijn Bluetooth Sennheiser in-ear (cx 6.00 bt) zijn die laatste toch wel een stuk mooier. Veel helderder.

[Voor 4% gewijzigd door rinkel op 03-12-2019 22:28]

• 13art

13art

Moderator Mobile
rinkel schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:24:
[...]

Ik gebruik die voor het sporten, geen draadje dat bungelt.
Het geluid is prima als je een goede seal weet te vinden. Ik moest er even andere tips op zetten. Prima bass ook.

Maar als ik ze vergelijk met mijn Bluetooth Sennheiser in-ear (die met draadje aan de nek, zal even nr opzoeken) zijn die toch wel een stuk mooier. Veel helderder.
Ben uiteindelijk voor de Creative Outlier Gold gegaan. Is wat duurder, maar geluidskwaliteit schijnt erg goed te zijn en fantastische accuduur.

...

• rinkel
l3art schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:26:
[...]

Ben uiteindelijk voor de Creative Outlier Gold gegaan. Is wat duurder, maar geluidskwaliteit schijnt erg goed te zijn en fantastische accuduur.
Ik heb de qcy puur voor sporten. Doet wat minder zeer als ik ze kwijtraak.

Ik heb vele dopjes gehad, maar kom toch weer steeds terug bij sennheiser, vooral die momentum true wireless roept steeds naar me.
Mja, ik reis niet meer zoveel met vliegtuig/trein. Dus kan t niet echt goed voor mezelf verantwoorden.

• 13art

13art

Moderator Mobile
rinkel schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:32:
[...]
Mja, ik reis niet meer zoveel met vliegtuig/trein. Dus kan t niet echt goed voor mezelf verantwoorden.
Die dingen zijn flink prijzig ja. Al zou ik voor reizen eerder iets met nc nemen. Maar goed ik zal de in ears met name gebruiken tijdens het sporten en onderweg als ik wil slapen (bijv in het vliegtuig). Heb een Sony koptelefoon met nc (ideaal voor in het vliegtuig) maar slapen met een koptelefoon is niet heel comfortabel.

...

• Lux_
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:33
Vraagje,

Ik heb nu de KZ ZSN in ears. Omdat ik vaak even van mijn computer loop heb ik de KZ Aptx HD bluetooth kabels gekocht, hiermee was de gedachten dat ik mijn oortjes in kon houden en deze niet steeds uit hoefden te doen als ik opstond. Nu ben ik erachter gekomen dat dit kabeltje verschrikkelijk is, de geluidskwaliteit is op zich prima maar de ruis is niet om aan te horen. Ook zijn de lussen die over je oren gaan te groot, waardoor ze elke minuut uit je oren vallen, nu lijkt dit laatste en veel voorkomende probleem bij mij, KZ ATE en andere earbuds waren ook altijd lastig.

Nu komt er ook een lichte ruis uit mijn twee spelers (Lenovo W540 en Sony XA2) en ben ik nog steeds gebonden aan een kabel. Om deze twee problemen op te lossen ben ik opzoek gegaan naar een andere bluetooth DAC. Toen ben ik terecht gekomen bij de Fiio uBTR. Kan iemand mij advies geven of dit een goede keus is?

Info:
Ik ben zelf helemaal geen audiofanaat, audio kwaliteit is geen must zolang er maar geen ruis is.
In ears: KZ ZSN
spelers: Sony XA2 en Lenovo W540

als ik iets vergeten ben hoor ik het graag,

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:08
Lux_Gamer schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:55:
Vraagje,

Ik heb nu de KZ ZSN in ears. Omdat ik vaak even van mijn computer loop heb ik de KZ Aptx HD bluetooth kabels gekocht, hiermee was de gedachten dat ik mijn oortjes in kon houden en deze niet steeds uit hoefden te doen als ik opstond. Nu ben ik erachter gekomen dat dit kabeltje verschrikkelijk is, de geluidskwaliteit is op zich prima maar de ruis is niet om aan te horen. Ook zijn de lussen die over je oren gaan te groot, waardoor ze elke minuut uit je oren vallen, nu lijkt dit laatste en veel voorkomende probleem bij mij, KZ ATE en andere earbuds waren ook altijd lastig.

Nu komt er ook een lichte ruis uit mijn twee spelers (Lenovo W540 en Sony XA2) en ben ik nog steeds gebonden aan een kabel. Om deze twee problemen op te lossen ben ik opzoek gegaan naar een andere bluetooth DAC. Toen ben ik terecht gekomen bij de Fiio uBTR. Kan iemand mij advies geven of dit een goede keus is?

Info:
Ik ben zelf helemaal geen audiofanaat, audio kwaliteit is geen must zolang er maar geen ruis is.
In ears: KZ ZSN
spelers: Sony XA2 en Lenovo W540

als ik iets vergeten ben hoor ik het graag,
Heb je bij je Android toestellen al eens gekeken welke codec gebruikt wordt voor bluetooth audio?
Enable "Developer Options" op je Android apparaat en probeer dan eens wat andere codecs ipv diegene die standaard gekozen wordt, wie weet verminderd dat de ruis die je hoort over bluetooth.
Bij een Xperia XZ2 compact gaf een andere codec toen ik deze koppelde aan de bluetooth van een Mazda 3 een gigantische kwaliteitsverbetering. Hopelijk bij jouw XA2 en je draadloze doppen ook.
(Al hoor je ruis over een Bose car audiosysteem ongetwijfeld minder dan met in-ears vlak bij je trommelvliezen)

DnB is Liquid

• 13art

13art

Moderator Mobile
rinkel schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:32:
[...]
Ik heb vele dopjes gehad, maar kom toch weer steeds terug bij sennheiser, vooral die momentum true wireless roept steeds naar me.
Misschien is dit dan wel wat voor je, schijnen vrijel gelijk te klinken aan de Sennheisers:

[Voor 6% gewijzigd door 13art op 06-12-2019 12:07]

...

• rinkel
l3art schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:06:
[...]

Misschien is dit dan wel wat voor je, schijnen vrijel gelijk te klinken aan de Sennheisers:
[YouTube: Too Good To Be True? : Lypertek TEVI True Wireless REVIEW]
Dat beloofd idd wel wat ja.
Nog even op techradar gekeken, daar zijn ze er ook wel over te spreken.
Daar kwam ik echter de Cambridge Audio Melomania 1 tegen. Ook wel leuk!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rinkel schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:20:
[...]

Dat beloofd idd wel wat ja.
Nog even op techradar gekeken, daar zijn ze er ook wel over te spreken.
Daar kwam ik echter de Cambridge Audio Melomania 1 tegen. Ook wel leuk!
Ook gezien ja. Vond deze opmerking wel grappig:

However, anytime I caught a glimpse of myself in the mirror, I was thrown by how far the housings jutted out from my ears. It doesn’t look quite as ridiculous as the Bose SoundSport Wireless, but it’s a stretch to say the fit is flattering.

Edit:
Mijn bestelling van de Creative Outlier Gold geannuleerd. Twijfel nog teveel, daarbij vind ik ze nog best ver uitsteken.

[Voor 9% gewijzigd door 13art op 07-12-2019 19:47]

...

• Lux_
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:33
PalingDrone schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:12:
[...]

Heb je bij je Android toestellen al eens gekeken welke codec gebruikt wordt voor bluetooth audio?
Enable "Developer Options" op je Android apparaat en probeer dan eens wat andere codecs ipv diegene die standaard gekozen wordt, wie weet verminderd dat de ruis die je hoort over bluetooth.
Bij een Xperia XZ2 compact gaf een andere codec toen ik deze koppelde aan de bluetooth van een Mazda 3 een gigantische kwaliteitsverbetering. Hopelijk bij jouw XA2 en je draadloze doppen ook.
(Al hoor je ruis over een Bose car audiosysteem ongetwijfeld minder dan met in-ears vlak bij je trommelvliezen)
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb inderdaad de verschillende codecs geprobeerd, Bij de XA2 heb ik na het activeren van developer modes de keuze uit aptX en aptX HD, voor de ruis maakt het niet uit welke ik kies.

Iemand anders nog tips? op bol.com is inmiddels de uBTR niet meer te vinden, heeft iemand misschien ervaring met de Fiio BTR1K? Ik lees er wel goede dingen over maar dit was hetzelfde als bij de KZ aptX kabeltjes :)

Ik hoor het graag.

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:08
Lux_Gamer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:09:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb inderdaad de verschillende codecs geprobeerd, Bij de XA2 heb ik na het activeren van developer modes de keuze uit aptX en aptX HD, voor de ruis maakt het niet uit welke ik kies.

Iemand anders nog tips? op bol.com is inmiddels de uBTR niet meer te vinden, heeft iemand misschien ervaring met de Fiio BTR1K? Ik lees er wel goede dingen over maar dit was hetzelfde als bij de KZ aptX kabeltjes :)

Ik hoor het graag.
Even een andere vraag; ruisen ze al als je ze aanzet en geen muziek hoort of alleen bij geluid en zijn ze ruisloos tijdens de stilte tussen 2 nummers?

DnB is Liquid

• muhda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 04:29

muhda

Time Traveler and philosopher.

Na een jaar headphones van €500+ gebruikt te hebben, ben ik opzoek naar aankoop advies om een (high end) IEM aan te schaffen.

- Ik luister naar alle muziek genres, van jazz tot aan elektronisch of pop.
- De IEMs zullen ook gebruikt worden voor films / podcasts en gaming.
- De IEMs zullen voornamelijk thuis gebruikt worden en op kantoor.
- Ik heb geen merkvoorkeur.
- De IEMs zullen gebruikt worden op Desktop / AMP+DAC / DAP
- (Wens: Het liefst IEMs waarvan ik de eartips en kabel kan vervangen)

Op internet aantal forums afgestruind en de volgende IEMs worden aangeraden:
- FiiO FH7 (Zijn niet de mooiste, maar veel accesoires)
- Shure SE846 (Veel verhalen over slechte support en kwaliteit)
- Audio 64 A6 (Aan de dure kant en custom?)
- Andromeda (Maar welke? En waar aan te koop?)
- Fearless Audio (Alleen via AliExpress)
- KZ (lijkt mij goedkoop spul)

[Voor 25% gewijzigd door muhda op 16-12-2019 06:40]

If those who have no knowledge were silent, then the disputes would come to an end.

• Dixie
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 24-02 18:41
De NICEHCK ZhiYin Z5000 In Ear Oortelefoon, schijnen zeer goed te zijn (< €50).

Veel beter dan de Apple Earpods.

[Voor 18% gewijzigd door Dixie op 25-12-2019 12:31]

• Amdwarrior
muhda schreef op maandag 16 december 2019 @ 00:26:
Na een jaar headphones van €500+ gebruikt te hebben, ben ik opzoek naar aankoop advies om een (high end) IEM aan te schaffen.

Al eens gedacht aan Etymotic? Kan misschien bass light zijn, maar ik luister net als jij heel veel genres en dan wil je toch liefst neutraal klank.

Is zeer stevig gebouwd cylinder vorm van aluminium. Plus een van de allerbeste isolatie die er is nog beter dan noise cancelling koptelefoon.

Audio 64 is een hoop marketing gepraat gezien hun drang hoe meer drivers hoe beter en belachelijk prijs.

Welke koptelefoon heb je nu?

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 20-02 07:45
Ik zoek oordopjes om zo nu en dan keihard muziek te luisteren.
Genre classic Country vooral, maar hedendaagse muziek vind ik ook prima.

Gebruik hem voor -

-gamen(shooters dus met mic)
-bellen
-gemiddeld goed voor luisteren van muziek.

Budget tjah het is meer wat heb je ervoor over heb zeg even €30 max.
Het is nu ook btw actie bij mediamarkt dus misschien wel interessant.

• EricVC
MijnHeerZomer schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:42:
[...]

Ter info, heb intussen Airpods Pro aangeschaft en deze doen gewoon wel perfect hun ding. Bellen, in de wind, tijdens het lopen...Het chargen gebeurt zoals het hoort...dag en nacht verschil met de Sennheisers, die ik dan ook gewoon heb verkocht.

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-02 10:18
Hey mensen, ik heb een paar vragen.

Ik heb onlangs bij de MM twee wireless BT headphones geprobeerd, gewoon voor de gein. Ik verwachtte dat het bagger slecht zou klinken, zeker voor de prijs. Maar daar zat ik even goed mis. Het ging hier om de JBL Tune 500BT en E55BT. Vooral de laatste had een krachtige bass zonder de stemmen van artiesten weg te frommelen en instrumenten te ver naar de achtergrond te brengen.

Dit zijn echter on/over ears, en ik wil toch echt graag wireless ear buds hebben die ik dan in kan doen tijdens het wandelen met de hond en thuis tijdens opruimen, afwas, etc. De 500BT is maar 40 euro en de E55BT is 70. Als het kan zou ik graag wireless ear buds vinden voor onder de 100 euro. Mijn eigen research heeft me oa dit opgeleverd...

JBL Tune 120TWS
QCY T2C
Skullcandy Sesh
Samsung Galaxy Buds

Maar ook zag ik videos over merken die erg lastig te krijgen zijn, behalve via shady websites en AliExpress waar veel toch vaak fake is.

Sabbat E12
Soundpeats True fine SE

Nou is er natuurlijk ook de nieuwste Sony, wel ver boven de 100 euro, maar die blijft nog altijd de beste van allemaal? Ook qua bass? Bass is erg belangrijk voor mij, maar het moet de rest niet verzieken. Kon ik ze allemaal maar testen ergens. Als ik wireless ear buds kan vinden die gewoon dezelfde performance qua sound bieden als de E55BT dan ben ik al meer dan tevreden.

Wat raden jullie mij aan?

[Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 10-03-2020 12:19]

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:29

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Ik heb sinds kort Galaxy Buds+, en vroeg me af hoe jullie (andere draadloze in-ear/oordopjes gebruikers) om gaan met de batterij?

Mijn Buds vanmorgen even paar uur gebruikt, en dan zijn er bv 20% van af, 80% over, doen jullie ze direct weer in de case zodat ze opladen worden? of laat je ze er naast liggen voor zover dat kan?

Net als bij een telefoon, lijkt me niet zo handig ze elke dag bv van 70% naar 100% vol te laden...

www.youtube.com/DerOllie

• 13art

13art

Moderator Mobile
devilsnight schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:17:

Maar ook zag ik videos over merken die erg lastig te krijgen zijn, behalve via shady websites en AliExpress waar veel toch vaak fake is.
Je vergeet een hele grote speler die alle behalve shabby is, Amazon. Daar kan je ook veel in ears vinden zos doe op scarbir.com zijn gereviewd. Op scarbir staan er ook linkjes bij dus lijkt me redelijk safe om te bestellen.

Overweeg ook de Bomaker sifi zou ik zeggen. Ik luister zelf vrij veel edm en de Bomakers doen het hier prima bij. Echt bijzonder goede all round in ears als je het mij vraagt.

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-02 10:18
Bedankt voor de reactie man, maar ik heb top buds gevonden. Creative Outlier Gold. 99 euro gekocht via Bol bij Conrad.

Sterke bass, stemmen klinken zeer helder en verdomd goed gewoon. Batterijduur is 14 of 15 uur. Helemaal goed!

• Decalies
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-02 13:45
Ik moest toch wel even gniffelen om deze 1 april grap van periodic audio (ze hebben best goede in-ears overigens:

https://periodicaudio.com/product/vb/

• Amdwarrior
muhda schreef op maandag 16 december 2019 @ 00:26:

Etymotic _/-\o_
Audio 64 zwaar overpriced plus meer drivers wil niet zeggen dat ze beter klinken

Etymotic Er4xr of Er4se laatste iets minder bas
+ Zeer stevig gebouwd
+ Extreem gedetailleerd geluid
+ Allerbeste isolatie nog beter dan noise cancellation koptelefoons
- Bas kan voor sommige te soft zijn(wel redelijke diepe bas)
- Zit redelijk diep in je oren (begin erg aan wennen)

[Voor 15% gewijzigd door Amdwarrior op 03-04-2020 18:00]

• muhda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 04:29

muhda

Time Traveler and philosopher.

Amdwarrior schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:55:
[...]

Etymotic _/-\o_
Audio 64 zwaar overpriced plus meer drivers wil niet zeggen dat ze beter klinken

Etymotic Er4xr of Er4se laatste iets minder bas
+ Zeer stevig gebouwd
+ Extreem gedetailleerd geluid
+ Allerbeste isolatie nog beter dan noise cancellation koptelefoons
- Bas kan voor sommige te soft zijn(wel redelijke diepe bas)
- Zit redelijk diep in je oren (begin erg aan wennen)
Hi, veel dank voor de advies. Maar ik ben voor iets gegaan in de klasse: Campfire Andromeda - Sony IER-Z1R etc.

Etymotic maakt goeie spul, vooral de ER4XR. Helaas vind ik het niet comfortabel genoeg, de foam tips helpen maar een beetje en ze zitten te diep. Daarnaast heeft ER4XR een neutrale geluid (sound signature). Uitstekend voor muziek, maar ik gebruik ze ook voor films, gamen etc.

Ben nu opzoek naar een DAC, even zoeken naar advies topic.

If those who have no knowledge were silent, then the disputes would come to an end.

• Amdwarrior
muhda schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:36:
[...]

Hi, veel dank voor de advies. Maar ik ben voor iets gegaan in de klasse: Campfire Andromeda - Sony IER-Z1R etc.

Etymotic maakt goeie spul, vooral de ER4XR. Helaas vind ik het niet comfortabel genoeg, de foam tips helpen maar een beetje en ze zitten te diep. Daarnaast heeft ER4XR een neutrale geluid (sound signature). Uitstekend voor muziek, maar ik gebruik ze ook voor films, gamen etc.

Ben nu opzoek naar een DAC, even zoeken naar advies topic.
Ik gebruik ze ook voor films voor gamen niet aan te raden hahah klinkt zo opgesloten
Lol heb je ze allebei gekocht >:)

Dac zou ik niet teveel aan uitgegeven,vroeger ooit fout gemaakt om dure dac ( grootste geldverspilling ooit)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Oyster

Perpetual

Jaren geleden ooit eens nieuwe iems gekocht. Sindsdien toch wel een beetje verslingerd geraakt. Van de Shure e2c, naar de e3c en e4c. Uiteindelijk ben ik geeindigd bij een Westone UM2. Ondertussen zijn deze ook alweer meer dan 10 jaar oud en aangezien een kanaal opvallend minder hoge tonen produceerde ging ik er een beetje vanuit dat het doek eindelijk gevallen was. Erg jammer, want ik heb ze erg lang met heel veel plezier gebruikt.

En toch, als ze dan toch al niet goed meer werken kan ik ze net zo goed proberen te repareren. Een isopropylbadje kan ik natuurlijk altijd proberen. Maar eerst even kijken hoe zo'n dopje in elkaar steekt. Als snel zag ik een metalen buisje. Ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat dit filtertje enkel bedoeld was om oorsmeer tegen te houden. Nooit verder gedacht (stom).

Een zoektochtje online leerde dat het (filters en) dempers zijn. Verschillende soorten filters hebben een verschillend soort dempingskarakteriestiek in de hoge tonen. Goed om te weten, dus naast het tegenhouden van vuil kan je dus ook de geluidskarakteristiek beinvloeden. Even later had ik een leverancier van nieuwe Knowles dempers gevonden.

De Westones zijn in het lage bereik erg goed bemeten, voormoedelijk door de redelijke koppeling met de schedel. In de hoge tonen mogen ze van mij wel wat omhoog. Zodoende voor 330 Ohm (grijs) gegaan, 680 Ohm (wit) is standaard. En als ik dan toch vervangingsmateriaal heb kan ik net zo goed eerst even testen wat er gebeurt zodra ik het oude filter eruit haal. En jahoor, beide kanalen speelden weer het volledige frequentiebereik. Ondertussen heb ik nieuwe dempers geplaatst en kunnen de dopjes er weer tegenaan.

Heeft iemand weleens geëxperimenteerd met het zelf maken van custom iems? Ik zou weleens willen experimenteren met directe mechanische koppeling op het gehoororgaan. Lijkt mij erg leuk om te doen, maar ik vrees een beetje voor dat deel waarbij ik zelf mijn oorkanaal moet afsluiten. Dat laat ik liever een ander doen met beter zicht erop. :$

Kleine reparatie, veel plezier. :)

Officially certified

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True