Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
robin96 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:15:
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die??
op dit moment oordopjes die bij een samsung telefoon zitten. ik was er aardig tevreden mee alleen jammer dat na een paar maanden al stuk zijn (ruis)
In-ears of oordopjes??
in ears
Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe??
ik luister meestal naar "radio"muziek (Itunes top 30 / slamfm) dus best veel verschillende soorten
Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ??
ik wil ze gaan gebruiken voor tijdens het reizen en met huiswerk maken.
Heb je een merkvoorkeur?
nee weinig ervaring
Wat is het budget?
maximaal €20 het liefst rond de €15
Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
na een paar sites te hebben bekeken (thewirecutter & reviewed.com)
heb ik deze gevonden
Enhanced Bass Hi-Fi Noise Isolating Earphones
&
Panasonic RPTCM125A Headphones Blue

en ook nog deze
xiaomi mi

ik neig naar de panasonics of de mi's maar dan is de vraag wat is het verschil .

moeilijke keuzes 8)7

alvast bedankt voor de hulp

robin

nog een vraag heb ook nog ouderen oordopjes gekregen van mijn oom (zat bij zijn senioren telefoon)
maar als ik daar mee een filmpje kijk of twitch. bijv. een filmpje kijk waarbij iemand praat en dat je muziek op de achter grond heb)
hoor ik de muziek heel hard en de stem bijna niet enig idee hoe dit zou kunnen?
en bij een liedje is er niks aan de hand.
nogmaals bedankt
Waarom wil je per se vanuit het buitenland bestellen? Het lijkt mij het makkelijkste om gewoon bij een Nederlandse winkel iets te bestellen. Makkelijkste betaalopties, levertijd van 1 dag, en garantie op je product.
Met een budget van 15 euro heb je niet heel veel opties voor echt goed geluid. Met zo'n klein budget worden hier wel vaker deze in-ears van Philips aangeraden:
pricewatch: Philips SHE3590 (Zwart)
Die kun je voor 12 euro bestellen en worden heel snel geleverd.
Zeker niet perfect klinkend, maar presteert voor een klein budget heel aardig. Voor 15 euro ken ik eigenlijk geen andere in-ears die duidelijk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:31
Viper® schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:31:
[...]

Die van mij gisteren ook ontvangen.
Nog niet veel mee kunnen doen behalve updaten en even wat muziek gespeeld.

Overigens loopt het project al iets langer dan 1.5 jaar.
Ze zijn ergens in 2012 begonnen met het idee en hebben dat verder uitgewerkt. in 2013/2014 is de kickstarter ervoor opgestart. Ze hebben redelijk wat vetraging gehad, maar de communicatie vanuit het bedrijf is bijna altijd duidelijk geweest.
Ze zouden januari 2015 klaar zijn, dus pak em beet een jaar vertraging.

Zelf heb ik ze ook vanilla, de small hoesjes geprobeerd maar dat zit minder lekker. Volgens mij zijn die meer voor mensen met grote oren :+

Ga je nog een product review doen ?
Ik zou wel willen maar het lukt me niet omdat de database van Tweakers The Dash niet kent. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Info@tweakers maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:50
arene schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:23:
[...]

Ik zou wel willen maar het lukt me niet omdat de database van Tweakers The Dash niet kent. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Info@tweakers maar nog geen reactie gehad.
Onderaan de pricewatch pagina staat een linkje om zelf een product toe te voegen:
http://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

Kan een paar dagen duren voordat een medewerker van tweakers het verwerkt heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door LA-384 op 05-02-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
thefal schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:35:
[...]

Hier wilde ik precies naar vragen, maar ik heb nu al een (half) antwoord. Bij in ears hoor ik altijd de kabel schudden. Zelfs kleine bewegingen hoor ik echter waardoor ik bijna stil moet zitten om mijn muziek te horen, tenzij ik de muziek echt heel hard zet. Lopend muziek luisteren is dan ook bijna onmogelijk. Dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn? Dit weerhoudt mij er compleet van in-ears te gebruiken. Ik heb in-ear oordopjes van €50+, maar ik gebruik liever de neppe Apple oordopjes die ik van de markt heb.

Ik ben zelf eigenlijk op zoek naar oordopjes om mee te sporten. In-ears doen het voor mij dus niet, maar ook vele andere oordopjes vallen bij serieus sporten snel uit. Ik zat te denken aan Jaybird-achtige oordopjes, maar Jaybirds zijn me veel te duur, vooral omdat audiokwaliteit voor mij niet zo van belang is. Iemand ervaring met Chinese oordopjes zoals deze, deze en deze? Bij dit soort oordopjes hoor je de kabels niet zo erg toch?
Als je een serieuze reductie in kabelgeluid is het effectiefste het "mechanisch grounden" van je kabel. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij het over het oor dragen van de kabel (zoals bijvoorbeeld bij een Shure SE 215), maar kan je ook heel goed doen door de clip te gebruiken en vast te zetten aan je shirt bijvoorbeeld (liefst zo kort mogelijk bij je oren).

Afbeeldingslocatie: http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mYH0lQkBIzdNOIOJIQ8-asQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Heb nu al een tijdje mijn Trinity Delta oordopjes en ik moet zeggen dat ik nog altijd tevreden ben over ze. Onlangs heb ik de filters vervangen door de zilveren en dat geluid bevalt me uiteindelijk toch iets beter nu de Trinity's ingespeeld zijn. Ik luister vrij veel EDM en met de zilveren is het geluid met iets meer v-shaped dan de gun grey metal kleur. Die klinkt iets neutraler, maar de zilveren klinken met EDM wat levendiger en helderder.

Voorlopig heb ik nog geen reden in ieder geval om weer op zoek te gaan naar nieuwe IEM's.

Overigens kan ik bovenstaande bevestigen. De trinity's komen ook met zo'n klemmetje. En ik heb nooit last van dat kabelgeluid (weet even de officiële benaming niet meer). Je kan echter hetzelfde bereiken door de kabel achter je oor langs te laten lopen. Zo worden IEM's ook met regelmaat gedragen.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 05-02-2016 23:02 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin96
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-09 16:07
Waarom wil je per se vanuit het buitenland bestellen? Het lijkt mij het makkelijkste om gewoon bij een Nederlandse winkel iets te bestellen. Makkelijkste betaalopties, levertijd van 1 dag, en garantie op je product.
Met een budget van 15 euro heb je niet heel veel opties voor echt goed geluid. Met zo'n klein budget worden hier wel vaker deze in-ears van Philips aangeraden:
pricewatch: Philips SHE3590 (Zwart)
Die kun je voor 12 euro bestellen en worden heel snel geleverd.
Zeker niet perfect klinkend, maar presteert voor een klein budget heel aardig. Voor 15 euro ken ik eigenlijk geen andere in-ears die duidelijk beter zijn.
Het is mij ook duidelijk veel makelijker is om hier in NL te bestellen.
Ook besloten dat het budget iets om hoog gaat €20-30

Toen kwam ik uit bij de http://tweakers.net/price...ii-precision-(zwart).html

Iemand ervaring met deze dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
robin96 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:07:
[...]

Ja ik heb ze zelf ook mooi geluid en erg goede bas weergave. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
robin96 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:07:
[...]

Een zeer populair model (bestseller!) wat vroeger een stuk duurder was. Voor luisteren naar SLAM FM! kun je er haast geen miskoop aan doen. Verwacht geen echt hifi-kwaliteit geluid, maar voor 25 euro klinken ze echt niet slecht. Ze hebben wel een wat zware midbass, wat een probleem kan zijn als je daar niet zo van houdt. Als je er wel van houdt kan het juist weer geweldig zijn. Ze zijn dus niet neutraal. Maar voor het soort muziek dat ze op Slam FM draaien zal de zware midbass niet zo'n probleem zijn waarschijnlijk, die muziek leent zich daar wel goed voor.
De goedkopere Philips SHE3590 zijn in ieder geval een stuk minder zwaar in de midbass. Klinken dus echt anders. Het hangt een beetje van je smaak af en de soort muziek die je luistert wat je beter vindt klinken.
Ik denk dat de Sennheiser CX 300-II wel een goede keuze is. Ik wou ze je eerst ook aanraden, maar ze lagen al best ver boven het budget van 15 euro dat je eerst had gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
-edit

Ik zit in het verkeerde topic :P

[ Voor 90% gewijzigd door leecher op 09-02-2016 13:26 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:08

DDX

Recent nog gepost dat de kabels van mij shure 530's op zijn.
Nog gezocht naar bedrijf in Nederland die nieuwe kabels kan monteren maar niet te vinden en nieuwe behuizing+kabels met shipping naar het buitenland gaan de kosten ook oplopen.

Ze hebben bijna 7 jaar hun dienst bewezen, dus tijd voor wat nieuws.
535 of 846, paar weken nagedacht en afgelopen weekend knoop doorgehakt en de 846's besteld.
Dacht ik dat de 530's al goed geluid hadden, de 846 is gewoon nog beter _/-\o_
Wel wat lastiger om in te stoppen door iets groter formaat en stuggere kabels.
Snel vergeten wat ze gekost hebben en weer flink wat jaren van genieten met als voordeel dat delen die kunnen slijten (kabel en nozzle) vervangbaar zijn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevalligeen goede site waar ik de Xiaomi Piston 2 kan bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin96
De Sennheiser CX 300-II zijn binnen
Eerste indruk erg last van ruis*.
Daarom gaan ze retour en gaat de zoektocht verder.
Iemand nog een goed alternatief?

* getest op pc en verschillende telefoons alleen bij iphone geen ruis erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
DDX schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:57:
Recent nog gepost dat de kabels van mij shure 530's op zijn.
Nog gezocht naar bedrijf in Nederland die nieuwe kabels kan monteren maar niet te vinden en nieuwe behuizing+kabels met shipping naar het buitenland gaan de kosten ook oplopen.

Ze hebben bijna 7 jaar hun dienst bewezen, dus tijd voor wat nieuws.
535 of 846, paar weken nagedacht en afgelopen weekend knoop doorgehakt en de 846's besteld.
Dacht ik dat de 530's al goed geluid hadden, de 846 is gewoon nog beter _/-\o_
Wel wat lastiger om in te stoppen door iets groter formaat en stuggere kabels.
Snel vergeten wat ze gekost hebben en weer flink wat jaren van genieten met als voordeel dat delen die kunnen slijten (kabel en nozzle) vervangbaar zijn.
Ik ben jaloers :( :( :(

1000 Euro toch? Ik vind dat iets teveel van het goede maar als ik die verhalen hoor hoe goed en laag die bass gaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 02:37:
Heeft iemand toevalligeen goede site waar ik de Xiaomi Piston 2 kan bestellen ?
Worden niet meer gemaakt. Waarom zo graag 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
robin96 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:29:
De Sennheiser CX 300-II zijn binnen
Eerste indruk erg last van ruis*.
Daarom gaan ze retour en gaat de zoektocht verder.
Iemand nog een goed alternatief?

* getest op pc en verschillende telefoons alleen bij iphone geen ruis erg vervelend.
Moet je toch kijken naar oordopjes met een hogere impedantie of je apparatuur verbeteren :9 . Oordopjes met hoge impedantie zijn volgens mij dungezaaid aangezien ze gemaakt zijn voor mobiel gebruik en met een hogere impedantie het meer energie kost om hetzelfde volume te halen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:08

DDX

Amdwarrior schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:09:
[...]

Ik ben jaloers :( :( :(

1000 Euro toch? Ik vind dat iets teveel van het goede maar als ik die verhalen hoor hoe goed en laag die bass gaat :9~
Prijs ben ik alweer vergeten 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
In-ear oordopjes voor tijdens het fietsen én sporten

Ik ben momenteel op zoek naar in-ear oordopjes die het goed doen op zowel de fiets als tijdens het sporten. Nu is mijn vraag of jullie toevallig goede suggesties hebben voor een goede in-ear oordopje met (passieve) noisecancelling en een goede bass/tonen voor het fietsen/sporten?

Bij m'n vorige oordopjes merkte ik veel windruis tijdens het fietsen en vielen ze snel uit tijdens het sporten. Daarna heb ik gratis in-ear oordopjes gekregen van Sony met noise cancelling, maar die werkt alleen op m'n telefoon (ik wil graag m'n telefoon en mp3 gescheiden houden).

Het maakt mij niet zoveel uit wat voor soort in-ear oordopjes het zijn (bedraad of draadloos) als ze maar een goede fitting hebben, geluid van buiten isoleren (noise cancelling) en de juiste bass/tonen ratio heeft. Ik ben bereid om zo'n 70 euro uit te geven hiervoor maar het liefst natuurlijk wel een zo hoog mogelijke prijs/kwaliteit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin96
GWBoes schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:40:
[...]

Moet je toch kijken naar oordopjes met een hogere impedantie of je apparatuur verbeteren :9 . Oordopjes met hoge impedantie zijn volgens mij dungezaaid aangezien ze gemaakt zijn voor mobiel gebruik en met een hogere impedantie het meer energie kost om hetzelfde volume te halen.
Deze oortjes een impedantie van 16 Ohm
Nu heb ik de Apple earpods gevonden en die hebben 45 Ohm volgens de PW. ( Apple medewerker kon dit niet bevestigen)

Zou dat het verschil kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
robin96 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:18:
[...]

Deze oortjes een impedantie van 16 Ohm
Nu heb ik de Apple earpods gevonden en die hebben 45 Ohm volgens de PW. ( Apple medewerker kon dit niet bevestigen)

Zou dat het verschil kunnen maken?
Ja, tuurlijk. De ruis die jij beschrijft komt alleen voor bij gebruik van slechte apparatuur in combinatie met oordopjes met een lage impedantie. Dan hoor je een constante ruis. Dé oplossing hiervoor is natuurlijk betere apparatuur kopen. Als dat niet haalbaar is, dan valt het heel eenvoudig op te lossen door oordopjes met een hogere impedantie te gebruiken. Vanaf 32 Ohm zul je waarschijnlijk al nergens last meer van hebben.

Alternatief is gewoon de CX 300-II gebruiken, maar dan met een tooltje erbij. Je kunt gewoon een weerstandje toevoegen als het waarde, waardoor de impedantie hoger is. Zo hebben veel mensen hun probleem opgelost zonder nieuwe oordoppen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin96
Dus met de earpods zo het verholpen moeten worden?

Wel raar dat er niks op www.Apple.com staat over de impedantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
robin96 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:17:
Wel raar dat er niks op www.Apple.com staat over de impedantie
Dat is wel een beetje des apple's, niet vertellen wat je verkoopt alleen zeggen dat het goed is. het is ook altijd gissen naar de exacte specificaties van de processoren die apple in de iphone stopt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Wizzu schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:35:

Ik ben momenteel op zoek naar in-ear oordopjes die het goed doen op zowel de fiets als tijdens het sporten. Nu is mijn vraag of jullie toevallig goede suggesties hebben voor een goede in-ear oordopje met (passieve) noisecancelling en een goede bass/tonen voor het fietsen/sporten?

Bij m'n vorige oordopjes merkte ik veel windruis tijdens het fietsen en vielen ze snel uit tijdens het sporten. Daarna heb ik gratis in-ear oordopjes gekregen van Sony met noise cancelling, maar die werkt alleen op m'n telefoon (ik wil graag m'n telefoon en mp3 gescheiden houden).

Het maakt mij niet zoveel uit wat voor soort in-ear oordopjes het zijn (bedraad of draadloos) als ze maar een goede fitting hebben, geluid van buiten isoleren (noise cancelling) en de juiste bass/tonen ratio heeft. Ik ben bereid om zo'n 70 euro uit te geven hiervoor maar het liefst natuurlijk wel een zo hoog mogelijke prijs/kwaliteit :9
Als een naar de volgende modellen gekeken?

Sennheiser CX 3.00
Sennheiser CX 5.00

Die hebben passieve geluidsisolatie. De CX 3.00 heeft een goede en sterke bass. De CX 5.00 is iets zuiniger met de bass, maar heeft nog steeds meer bass dan een neutraal model.
Deze modellen zitten ontzettend comfortabel. Heb zelf de CX 3.00 in mijn collectie en die heeft geen noemenswaardige wind noise op de fiets.
Bouwkwaliteit is prima.
Ze hebben een angled nozzle waardoor ze bij bewegen wat beter blijven zitten.

Er zijn ook nog speciale in-ears voor tijdens het sporten. Sennheiser heeft ook een aantal van die modellen. Die hebben dan een speciale constructie, waardoor ze nog beter blijven zitten bij het sporten.
Hier staan die modellen:
http://nl-nl.sennheiser.com/sports-headphones
Heb er zelf geen ervaring mee, maar als het heel belangrijk is dat de in-ears tijdens hard sporten perfect blijven zitten in de oren dan zijn die modellen misschien wel ideaal.
De CX 686G SPORTS valt mooi binnen je budget: http://nl-nl.sennheiser.com/cx-686g-sports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wizzu schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:35:

Kijk eens naar foam dopjes op bestaande in ears: die dempen aardig wat geluid van buiten en zorgen voor een prima basgeluid. Bovendien blijven je in ears dan beter in je oren zitten :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

ik zou mijn verzameling willen uitbreiden, hierbij is mijn oog gevallen op de Philips Fidelio X1

ik lees er goede dingen over, en ik denk dat hij wel past met mijn sound-preferences.
maar wat is de nieuwwaarde nog van de X1?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Volgens mij zit je in het verkeerde topic.
Maar goed, ik heb zelf de betere x2 gekocht via de ing rentepuntenwinkel voor €180.
Ze bieden echter de x1 niet aan

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Wizzu
[quote]dusty-2011 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:41:
[...]

Als een naar de volgende modellen gekeken?

Sennheiser CX 3.00
Sennheiser CX 5.00

Bedankt voor de tip! Ik zat al te kijken naar die modellen maar had m'n twijfels of ze wel lekker zaten. Ik zou het zeker gaan overwegen om ze te kopen :)

• Wizzu
2Dutch schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:27:
[...]

Kijk eens naar foam dopjes op bestaande in ears: die dempen aardig wat geluid van buiten en zorgen voor een prima basgeluid. Bovendien blijven je in ears dan beter in je oren zitten :)
Thanks! Waar kan ik het beste deze losse foam oordopjes kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18
Wizzu schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:53:
[...]

Thanks! Waar kan ik het beste deze losse foam oordopjes kopen?
eBay staat er vol mee, mocht je wat meer ´premium´ zoeken moet je eens kijken naar Comply foam.

Just do it.

• MikeVM
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

delete

[ Voor 95% gewijzigd door MikeVM op 11-02-2016 15:22 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Heeft iemand een Hippo VB hier?? of enig idee waar ik hem kan krijgen. ben echt sad als ik deze niet meer kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin96
net nadat ik de Sennheiser's terug heb gestuurd is het probleem van ruis verholpen :S
er bleek ook nog een andere uitgang op de pc te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
robin96 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:52:
net nadat ik de Sennheiser's terug heb gestuurd is het probleem van ruis verholpen :S
er bleek ook nog een andere uitgang op de pc te zitten.
Welke uitgang had je het eerst dan op aangesloten?

Misschien kun je de Sennheiser's opnieuw bestellen? Indien je er vertrouwen in hebt dat je met 16 Ohm nu echt geen ruis meer hebt. Want onhou, indien je nu met iets met een veel hogere impedantie hebt getest is dat niet per se representatief voor die 16 Ohm Sennheiser's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

Ik heb de Samsung HS530 gehaald, na 2x gebruik maar weer terug in de verpakking... Volgens mij is mijn oor niet gemaakt voor in-ear. Gebruik nu weer me ouwe AKG earpad oordopjes.

Zelfs met small past de hs530 niet, heeft iemand tips voor oorstukjes die wel passen, of moet ik in-ear maar gewoon volledig vergeten? :(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
GS88 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:18:
Ik heb de Samsung HS530 gehaald, na 2x gebruik maar weer terug in de verpakking... Volgens mij is mijn oor niet gemaakt voor in-ear. Gebruik nu weer me ouwe AKG earpad oordopjes.

Zelfs met small past de hs530 niet, heeft iemand tips voor oorstukjes die wel passen, of moet ik in-ear maar gewoon volledig vergeten? :(
Probeer eens in-ears met een kleine nozzle, waar ook extra small tips bijzitten. Bijvoorbeeld de Sennheiser CX 3.00. Die heeft een nozzle met een kleine diameter en de extra small tips zijn echt piepklein.

Dit zijn alle tips die bij de CX 3.00 zitten:
tips van cx 3.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Ik zoek bluetooth oordoppen. Voorkeur rond de 60 euro! iemand tips? Vond zelf de Philips oordoppen (linkkk http://www.hoofdtelefoons...hilips-shb5800-zwart.html ) wat te groot kwa stuk dat eruit steekt. zoek ze iets platter...

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar nieuwe in ears voor een max prijs van 65 euro.

Ik luister vooral naar hiphop maar niet puur en alleen.

Even wat extra informatie:
Zo'n 2 jaar geleden de soundmagic e10 gekocht voor mijn aller eerste upgrade van de standaard oortjes, ik was werkelijk verbluft over de kwaliteit. Leek precies te passen bij mijn muziek smaak en dan ook enorm veel plezier van gehad.
Was wel te merken dat de bouwkwaliteit minder was aangezien na 1 week de behuizing uit elkaar viel. Echter met wat eigen gegoochel weer goed gekregen.

Nadat deze kapot gingen heb ik vorig jaar de klipsch r6 aangeschaft. Vanaf het moment van bestellen enorm naar uitgekeken om te zien of alle lof die hij online kreeg waard was. Misschien kwam het door mijn verwachtingen maar deze vielen toch lichtelijk tegen. Ik denk dat dit ook door mijn muziek voorkeur komt want debij hiphop was net een beetje té en het klinkt niet warm en ongebalanceerd zelfs. Wanneer ik echter naar andere muziekgenres luisterde waren ze wel enoooorm goed en helder en duidelijk.

Nadat ook deze zijn gesneuveld ben ik dus op zoek naar mijn volgende maatje om van mijn muziek te genieten.

Na wat research kwam ik zelf uit op of:
-toch maar weer de klipsch
-Sony MDR-EX650AP
Of weer terug naar soundmagic..

Dat laatste wil ik eigenlijk niet omdat de bouwkwaliteit best belangrijk voor me is. (Bovendien zijn deze niet makkelijk/snel te krijgen in nl)

Bovendien kan het zijn dat ik de soundmagics zo geweldig vond omdat ik toen nog geen ervaring had met de betere oortjes.

Excuses voor de lap tekst maar hoop dat dit mijn situatie een beetje duidelijk maakt. Wat raden jullie me aan? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:17:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar nieuwe in ears voor een max prijs van 65 euro.

Ik luister vooral naar hiphop maar niet puur en alleen.

Even wat extra informatie:
Zo'n 2 jaar geleden de soundmagic e10 gekocht voor mijn aller eerste upgrade van de standaard oortjes, ik was werkelijk verbluft over de kwaliteit. Leek precies te passen bij mijn muziek smaak en dan ook enorm veel plezier van gehad.
Was wel te merken dat de bouwkwaliteit minder was aangezien na 1 week de behuizing uit elkaar viel. Echter met wat eigen gegoochel weer goed gekregen.

Nadat deze kapot gingen heb ik vorig jaar de klipsch r6 aangeschaft. Vanaf het moment van bestellen enorm naar uitgekeken om te zien of alle lof die hij online kreeg waard was. Misschien kwam het door mijn verwachtingen maar deze vielen toch lichtelijk tegen. Ik denk dat dit ook door mijn muziek voorkeur komt want debij hiphop was net een beetje té en het klinkt niet warm en ongebalanceerd zelfs. Wanneer ik echter naar andere muziekgenres luisterde waren ze wel enoooorm goed en helder en duidelijk.

Nadat ook deze zijn gesneuveld ben ik dus op zoek naar mijn volgende maatje om van mijn muziek te genieten.

Na wat research kwam ik zelf uit op of:
-toch maar weer de klipsch
-Sony MDR-EX650AP
Of weer terug naar soundmagic..

Dat laatste wil ik eigenlijk niet omdat de bouwkwaliteit best belangrijk voor me is. (Bovendien zijn deze niet makkelijk/snel te krijgen in nl)

Bovendien kan het zijn dat ik de soundmagics zo geweldig vond omdat ik toen nog geen ervaring had met de betere oortjes.

Excuses voor de lap tekst maar hoop dat dit mijn situatie een beetje duidelijk maakt. Wat raden jullie me aan? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!
Kijk ook eens naar de:
- Sennheiser CX 5.00
- Philips Fidelio S2
- Vsonic GR07 Bass Edition
- Sennheiser Momentum In-ear

Vallen niet allemaal binnen je budget, maar dit zijn wat modellen die je misschien zouden bevallen. Ik raad je aan om zelf reviews van die modellen te lezen.

Die Sony MDR-EX650AP schijnt een hele aardige in-ear te zijn. Is wel gedeeltelijk van koper gemaakt, dat op den duur van kleur kan veranderen (van goudkleurig veranderd het naar groen). Dan zijn ze nog gewoon bruikbaar natuurlijk, maar zien ze er wat minder mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik zou de RHA MA600 ook aan dat lijstje toevoegen. En mocht er nog wat rek in je budget zitten, voor €15,- meer heb je de RHA MA750. Daar ben ik zelf zeer over te spreken. Men schrijft dat die IEM's wat voorkeur hebben voor de lage tonen, maar ik vind alles netjes in balans.

Gelukkig lijken deze IEM's steeds beter verkrijgbaar te worden in Nederland. Ik heb de mijne destijds via de apple-store besteld, maar je kunt ze evt ook rechtstreeks van de Engelse fabrikant bestellen.

Verwijderd

Top bedankt Voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nu m'n vorige oortjes voor onderweg (Sennheiser CX1.00) zijn overleden na een jaar dienst ben ik overgestapt naar Sennheiser CX2.00G's). Voor het geld, pakweg 40 euro, kun je natuurlijk geen geweldige dingen verwachten maar toch aardige kwaliteit + bediening op de draad. Lijken scherper te klinken dan de CX1.00. Bas gaat, al merk ik soms wel enige vervorming. Mids zijn goed, highs hadden scherper gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
ThomasXIV schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:15:
Nu m'n vorige oortjes voor onderweg (Sennheiser CX1.00) zijn overleden na een jaar dienst ben ik overgestapt naar Sennheiser CX2.00G's). Voor het geld, pakweg 40 euro, kun je natuurlijk geen geweldige dingen verwachten maar toch aardige kwaliteit + bediening op de draad. Lijken scherper te klinken dan de CX1.00. Bas gaat, al merk ik soms wel enige vervorming. Mids zijn goed, highs hadden scherper gekund.
Er kunnen natuurlijk altijd wel kleine verschillen tussen twee paar in-ears zitten, zelfs als het om hetzelfde model gaat. (De CX 1.00 en CX 2.00 zijn min of meer hetzelfde model, de CX 2.00 heeft bedieningsknoppen en de CX 1.00 niet, maar de drivers [dat wat het geluid produceert] zijn hetzelfde). Maar over het algemeen klinken de CX 1.00 en CX 2.00 vrijwel hetzelfde:

http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX1.pdf
http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

dusty-2011 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:42:
[...]

Er kunnen natuurlijk altijd wel kleine verschillen tussen twee paar in-ears zitten, zelfs als het om hetzelfde model gaat. (De CX 1.00 en CX 2.00 zijn min of meer hetzelfde model, de CX 2.00 heeft bedieningsknoppen en de CX 1.00 niet, maar de drivers [dat wat het geluid produceert] zijn hetzelfde). Maar over het algemeen klinken de CX 1.00 en CX 2.00 vrijwel hetzelfde:

http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX1.pdf
http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX2.pdf
Zoiets meende ik al te hebben gelezen ja. Zal wel komen door de ouderdom van mijn CX1.00 . Blijf het best fijne dingen vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik ben zoals het topic al aangeeft opzoek naar nieuwe in-ear oordopjes. Mijn Sennheisers zijn helaas laatst overleden en aangezien ik graag naar mijn eigen muziek luister op de gym, ben ik op zoek naar nieuwe oordopjes.

Op het moment zit ik redelijk krap bij kas dus is mijn budget beperkt tot +/- 50 euro. Op mijn mp3 luister ik voornamelijk naar Heavy Metal, met af en toe wat Hip Hop en Jazz tussendoor.

Mijn mp3 gebruik ik voornamelijk in de gym, dus het liefst iets met een kabel die niet vervelend is in het gebruik.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:49:
Hallo allemaal.

Ik ben zoals het topic al aangeeft opzoek naar nieuwe in-ear oordopjes. Mijn Sennheisers zijn helaas laatst overleden en aangezien ik graag naar mijn eigen muziek luister op de gym, ben ik op zoek naar nieuwe oordopjes.

Op het moment zit ik redelijk krap bij kas dus is mijn budget beperkt tot +/- 50 euro. Op mijn mp3 luister ik voornamelijk naar Heavy Metal, met af en toe wat Hip Hop en Jazz tussendoor.

Mijn mp3 gebruik ik voornamelijk in de gym, dus het liefst iets met een kabel die niet vervelend is in het gebruik.

Bij voorbaat dank.
Misschien de Sennheiser CX 3.00? Die hebben best een fijne kabel. Zo'n platte kabel die niet in de knoop raakt. De kabel is ook vrij dik en gaat niet snel kapot.

Komt ook best een aardig geluid uit. Wel een enhanced bass model, maar ik denk niet dat dat een probleem is.

Ze zitten heel comfortabel in je oren (goed draagcomfort).

Ze vallen echt keurig binnen je budget: pricewatch: Sennheiser CX 3.00 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik zal maar eerst het vragenlijstje invullen om een eerste indruk te geven:
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Sennheiser CX300-II Precision. Bevielen voordat ze defect raakten eigenlijk best goed. Hoge tonen waren niet heel geweldig overigens, vaak te scherp eigenlijk.

Mijn eerste in-ear was de CX300, die raakte net buiten de garantie defect (2,5 jaar). Linkerunit deed niets meer en het bewegen van de kabel had geen enkel effect. Daarna kocht ik een setje AKG K321, maar daar was ik nooit over te spreken. Ging minder laag dan de CX300 en zaten vreselijk slecht. Nadat de K321 kapot ging (draadbreuk) kreeg ik m'n geld terug en ben ik direct weer de winkel ingelopen om de CX300-II Precision te kopen. Dit setje is een paar dagen geleden ook defect geraakt, precies op dezelfde wijze als de CX300. Wederom buiten garantie (ook 2,5 jaar). Sennheiser gemaild maar die zeggen dat ik gewoon dikke pech heb. Ben zuinig op m'n spullen en ik vind het op z'n zachtst gezegd apart dat twee setjes op dezelfde wijze aan hun einde komen. Hoe mooi hun in-ears ook zijn, ik zal proberen om ze hoe dan ook te vermijden bij het aanschaffen van een nieuw setje.

• In-ears of oordopjes?
In-ears.

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Bass mag steviger zijn dan gemiddeld. De K321 was een stuk neutraler en dat beviel eigenlijk helemaal niet. Midden en hoog moeten vanzelfsprekend helder zijn, hoog niet al te scherp (doet imho pijn aan je oren op een wat hoger volume). Het karakter van de CX300 beviel best goed (maar goed, ik weet niet beter..).

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Hip-hop, rap, dance, EDM, R&B, soul, reggae en soms ook wel klassiek (maar dat gebeurt bijna niet onderweg). Best een gevarieerde smaak dus. :p Overal wat extra bass kan ik wel waarderen.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
In het OV (woon-werk).

• Heb je een merkvoorkeur?
Nee, maar het liefst geen Sennheiser meer.

• Wat is het budget?
Max 100 euro, lager is vanzelfsprekend beter..

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Android remote+mic zou handig zijn maar is geen vereiste. Ze moeten gewoon comfortabel zitten (maar dat is vaak persoonlijk natuurlijk) en degelijk zijn. Ik ga er netjes mee om (blijft nergens hangen, los oprollen en voorzichtig uitrollen) maar blijkbaar was dat voor de CX300 niet goed genoeg.

Wat heb ik zelf gevonden?
- Philips Fidelio S2. Schijnen erg goed te zijn maar qua bass zijn ze vrij neutraal.
- Sennheiser Momentum in-ear. Zeer goede kandidaat maar ja, Sennheiser..
- Sony MDR-EX650AP. Waarschijnlijk de beste keuze, alleen jammer dat ze soms/altijd naar verloop van tijd verkleuren. Hoeft niet heel erg te zijn natuurlijk.

Ben benieuwd of ik een over het hoofd heb gezien die het overwegen waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Misschien de Sennheiser CX 3.00? Die hebben best een fijne kabel. Zo'n platte kabel die niet in de knoop raakt. De kabel is ook vrij dik en gaat niet snel kapot.

Komt ook best een aardig geluid uit. Wel een enhanced bass model, maar ik denk niet dat dat een probleem is.

Ze zitten heel comfortabel in je oren (goed draagcomfort).

Ze vallen echt keurig binnen je budget: pricewatch: Sennheiser CX 3.00 (Zwart)
Hartelijk bedankt, heb ze gelijk besteld. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
SChief schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:58:
Ik zal maar eerst het vragenlijstje invullen om een eerste indruk te geven:
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Sennheiser CX300-II Precision. Bevielen voordat ze defect raakten eigenlijk best goed. Hoge tonen waren niet heel geweldig overigens, vaak te scherp eigenlijk.

Mijn eerste in-ear was de CX300, die raakte net buiten de garantie defect (2,5 jaar). Linkerunit deed niets meer en het bewegen van de kabel had geen enkel effect. Daarna kocht ik een setje AKG K321, maar daar was ik nooit over te spreken. Ging minder laag dan de CX300 en zaten vreselijk slecht. Nadat de K321 kapot ging (draadbreuk) kreeg ik m'n geld terug en ben ik direct weer de winkel ingelopen om de CX300-II Precision te kopen. Dit setje is een paar dagen geleden ook defect geraakt, precies op dezelfde wijze als de CX300. Wederom buiten garantie (ook 2,5 jaar). Sennheiser gemaild maar die zeggen dat ik gewoon dikke pech heb. Ben zuinig op m'n spullen en ik vind het op z'n zachtst gezegd apart dat twee setjes op dezelfde wijze aan hun einde komen. Hoe mooi hun in-ears ook zijn, ik zal proberen om ze hoe dan ook te vermijden bij het aanschaffen van een nieuw setje.

• In-ears of oordopjes?
In-ears.

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Bass mag steviger zijn dan gemiddeld. De K321 was een stuk neutraler en dat beviel eigenlijk helemaal niet. Midden en hoog moeten vanzelfsprekend helder zijn, hoog niet al te scherp (doet imho pijn aan je oren op een wat hoger volume). Het karakter van de CX300 beviel best goed (maar goed, ik weet niet beter..).

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Hip-hop, rap, dance, EDM, R&B, soul, reggae en soms ook wel klassiek (maar dat gebeurt bijna niet onderweg). Best een gevarieerde smaak dus. :p Overal wat extra bass kan ik wel waarderen.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
In het OV (woon-werk).

• Heb je een merkvoorkeur?
Nee, maar het liefst geen Sennheiser meer.

• Wat is het budget?
Max 100 euro, lager is vanzelfsprekend beter..

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Android remote+mic zou handig zijn maar is geen vereiste. Ze moeten gewoon comfortabel zitten (maar dat is vaak persoonlijk natuurlijk) en degelijk zijn. Ik ga er netjes mee om (blijft nergens hangen, los oprollen en voorzichtig uitrollen) maar blijkbaar was dat voor de CX300 niet goed genoeg.

Wat heb ik zelf gevonden?
- Philips Fidelio S2. Schijnen erg goed te zijn maar qua bass zijn ze vrij neutraal.
- Sennheiser Momentum in-ear. Zeer goede kandidaat maar ja, Sennheiser..
- Sony MDR-EX650AP. Waarschijnlijk de beste keuze, alleen jammer dat ze soms/altijd naar verloop van tijd verkleuren. Hoeft niet heel erg te zijn natuurlijk.

Ben benieuwd of ik een over het hoofd heb gezien die het overwegen waard is.
Ik denk dat het probleem vooral bij je verwachtingen ligt. De CX 300 en CX 300 II zijn echte budgetmodellen. Hele goedkope in-ears die voor enkele tientjes verkocht worden. Als die 2,5 jaar meegaan kun je dik tevreden zijn. Over veel budgetmodellen lees je juist dat ze na 2-3 weken al uit elkaar vallen. Dat de behuizingen los raken en door de mensen zelf weer aan elkaar gelijmd worden. En dat een week later er een kabelbreuk is en ze vervangen worden door een andere in-ear.

Ik denk dat de Fidelio S2 ook een wat scherp klinkende in-ear is. Zeker indien je geen perfecte seal hebt, kan de treble wat hard overkomen. En de bass zal ook wat zachter zijn dan je gewend bent. Niet meteen de meest logische keuze denk ik.

Die Sony MDR-EX650AP schijnt een aardige in-ear te zijn. Kunnen inderdaad wat groen verkleuren. Je komt wel van een CX 300 II af, en andere mensen die van zo'n in-ear afkomen klagen wel eens dat de Sony te weinig bass heeft. Die Sony MDR-EX650AP vinden sommige mensen juist heel mooi en helder, maar anderen vinden dan weer dat het niet zo mooi diep en bassy klinkt als iets als een CX 300 II.

De Momentum In-ear is denk ik echt V-shaped. Met benadrukte bass en treble. Misschien de beste match. De bass zal je waarschijnlijk wel goed bevallen. De middentonen denk ik ook wel. Het hoog zal je misschien weer een beetje aan de scherpe kant vinden.
Let erop dat de Momentum In-ears wat verder uit je oren steken. Daarmee denk ik niet echt geschikt om erop te liggen. En je moet er ook niet mee gaan fietsen, door de vorm zul je dan veel last hebben van wind noise.

Een model waar je verder nog naar kunt kijken is de Sennheiser CX 5.00. Die hebben de drieknoppige bediening voor Android die je graag wilt. Er zitten dezelfde drivers in als in de Momentum in-ear, alleen wat anders getuned. De nadruk ligt iets minder op de bass. Het hoog van deze in-ears zul je misschien ook weer een beetje aan de scherpe kant vinden.

Verder wil ik nog even benoemen dat er ook koptelefoons bestaan die goed overweg kunnen met de genres die je luistert. Compacte koptelefoons die je kunt meenemen in het OV. Vind natuurlijk niet iedereen handig, maar is qua geluidskwaliteit wel beter. Bijvoorbeeld de Momentum On-ear G 2e generatie: pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear G (M2) (Zwart)
Zo'n koptelefoon vinden de meeste mensen beter klinken. Het hoog is bijvoorbeeld goed aanwezig zonder scherp te zijn, en zonder sibilance. Ik heb zelf de Momentum On-ear 1e generatie en de bass die eruit komt is ook heerlijk, zeker niet te weinig. Maar niet iedereen wil er mee slepen onderweg, in-ears zijn natuurlijk compacter en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op deze website staat een tool om de meetgegevens (o.a. frequentierespons) van verschillende hoofdtelefoons te vergelijken. Er zitten ook in-ears tussen, al zijn dat er niet zoveel. De Sennheiser CX 300-II en de standaard Apple dopjes staan er in ieder geval tussen.

http://www.headphone.com/pages/build-a-graph

[ Voor 42% gewijzigd door TBTL op 24-02-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
TBTL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:52:
Op deze website staat een tool om de meetgegevens (o.a. frequentierespons) van verschillende hoofdtelefoons te vergelijken. Er zitten ook in-ears tussen, al zijn dat er niet zoveel. De Sennheiser CX 300-II en de standaard Apple dopjes staan er in ieder geval tussen.

http://www.headphone.com/pages/build-a-graph
Ja, je kunt daar ook zien dat de CX 300 II en de Momentum On-ear best wat overeenkomsten hebben qua respons. Ook wat verschillen natuurlijk. Volgens die grafiek zou de CX 300 II wat meer bass hebben bijvoorbeeld. Maar dat geldt denk ik alleen maar als je ook echt een perfecte/zeer goede seal hebt. Bij een wat minder goede seal denk ik niet dat je de bass van de CX 300 II echt als harder ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
dusty-2011 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:38:
[...]

Ik denk dat het probleem vooral bij je verwachtingen ligt. De CX 300 en CX 300 II zijn echte budgetmodellen. Hele goedkope in-ears die voor enkele tientjes verkocht worden. Als die 2,5 jaar meegaan kun je dik tevreden zijn. Over veel budgetmodellen lees je juist dat ze na 2-3 weken al uit elkaar vallen. Dat de behuizingen los raken en door de mensen zelf weer aan elkaar gelijmd worden. En dat een week later er een kabelbreuk is en ze vervangen worden door een andere in-ear.

Ik denk dat de Fidelio S2 ook een wat scherp klinkende in-ear is. Zeker indien je geen perfecte seal hebt, kan de treble wat hard overkomen. En de bass zal ook wat zachter zijn dan je gewend bent. Niet meteen de meest logische keuze denk ik.

Die Sony MDR-EX650AP schijnt een aardige in-ear te zijn. Kunnen inderdaad wat groen verkleuren. Je komt wel van een CX 300 II af, en andere mensen die van zo'n in-ear afkomen klagen wel eens dat de Sony te weinig bass heeft. Die Sony MDR-EX650AP vinden sommige mensen juist heel mooi en helder, maar anderen vinden dan weer dat het niet zo mooi diep en bassy klinkt als iets als een CX 300 II.

De Momentum In-ear is denk ik echt V-shaped. Met benadrukte bass en treble. Misschien de beste match. De bass zal je waarschijnlijk wel goed bevallen. De middentonen denk ik ook wel. Het hoog zal je misschien weer een beetje aan de scherpe kant vinden.
Let erop dat de Momentum In-ears wat verder uit je oren steken. Daarmee denk ik niet echt geschikt om erop te liggen. En je moet er ook niet mee gaan fietsen, door de vorm zul je dan veel last hebben van wind noise.

Een model waar je verder nog naar kunt kijken is de Sennheiser CX 5.00. Die hebben de drieknoppige bediening voor Android die je graag wilt. Er zitten dezelfde drivers in als in de Momentum in-ear, alleen wat anders getuned. De nadruk ligt iets minder op de bass. Het hoog van deze in-ears zul je misschien ook weer een beetje aan de scherpe kant vinden.

Verder wil ik nog even benoemen dat er ook koptelefoons bestaan die goed overweg kunnen met de genres die je luistert. Compacte koptelefoons die je kunt meenemen in het OV. Vind natuurlijk niet iedereen handig, maar is qua geluidskwaliteit wel beter. Bijvoorbeeld de Momentum On-ear G 2e generatie: pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear G (M2) (Zwart)
Zo'n koptelefoon vinden de meeste mensen beter klinken. Het hoog is bijvoorbeeld goed aanwezig zonder scherp te zijn, en zonder sibilance. Ik heb zelf de Momentum On-ear 1e generatie en de bass die eruit komt is ook heerlijk, zeker niet te weinig. Maar niet iedereen wil er mee slepen onderweg, in-ears zijn natuurlijk compacter en lichter.
Allereerst heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord. _O_

De CX300 is inderdaad niet bepaald high-end, maar ik vind het gewoon apart dat iets kapotgaat ondanks dat je er zuinig mee omgaat. Mijn standaard HTC in-ears (best oké, zitten alleen niet lekker en de bass is gi-gan-tisch zwaar) heb ik flink mishandeld: doorweekt van het zweet (dedicated in-ears om te sporten :+ ), gesmeten in sporttassen en daar nog bende bovenop en worden ook zonder beleid weer uit die stapel getrokken.. Raad eens? Ze zijn nog als nieuw (en nee, ze stinken niet :+ ). Door deze keer iets uit een hogere klasse te kopen hoop ik ook gewoon dat ze langer mee zullen gaan.

De Philips twijfelde ik ook aan nadat ik wat meer reviews gelezen had. Het is een goede in-ear, alleen niet voor mij.

Van de Sony's had ik juist verwacht dat ze qua bass voldoende zou zijn geweest.. Maar als mensen die de switch CX300->MDR-EX650AP hebben gemaakt klagen over het gebrek aan bass, hmm.. Damnit, toch weer Sennheiser? }:| Heb net wat ruzie met hun klantenservice zitten maken omdat ze alleen maar met standaardverhaaltjes komen. :+

Dat de Momentums wat uitsteken is geen probleem, ik gebruik geen in-ears in bed of op de fiets.

Je suggestie mbt koptelefoons waardeer ik, maar ik ga er niet aan beginnen vanwege het volgende:
1. Ik gebruik dagelijks haarvet. Koptelefoons zullen niet lang netjes blijven.
2. Er is geen ruimte in m'n tas voor een koptelefoon. Als ik wel ruimte maak zullen ze ooit kapot gedrukt worden. :+ In-ears zijn makkelijk op te bergen.
3. De bass van in-ears is simpelweg erg fijn.
4. Ik kan niet tegen on-ear. In het weekend gebruik ik wel eens een koptelefoon thuis en dat is er een die om je oren gaan (wat er automatisch voor zorgt dat het ook een logger model is).
5. Het is niet zo mooi. :$ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik sta vooralsnog alleen in dit advies, maar probeer ook eens de RHA MA750. Ik heb geen ervaring met andere in-ears/on-ears, maar ik kan niet zeggen dat ik ook maar ooit iets te kort ben gekomen. Ik gebruik ze meestal bij het huishouden en kan ze zonder irritatie meerdere uren na elkaar dragen. Soms heb ik ze de hele dag in. Anderen omschrijven ze als erg bassy, ik vind het meevallen, maar goed, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Zie ook mijn review voor een impressie. In Nederland zijn ze zover ik weet, maar op 1 locatie te beluisteren en dat is bij Ears Unlimited in Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb even rondgekeken in dit topic en zo te zien zijn er meerdere tevreden mensen met de RHA's idd. Ik ga nog wat reviews lezen, ben benieuwd. 3 jaar garantie word ik ook wel blij van. :p Bouwkwaliteit lijken mensen ook zeer enthousiast over te zijn.

Merk nu pas dat ik vergeten ben om m'n bron te vermelden: Spotify Premium op high quality. Denk dat dit wel voldoende is om verschil te merken tussen een CX300-II en iets uit een hogere klasse.

[ Voor 56% gewijzigd door S_Chief op 24-02-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
SChief schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:46:
[...]

Je suggestie mbt koptelefoons waardeer ik, maar ik ga er niet aan beginnen vanwege het volgende:
1. Ik gebruik dagelijks haarvet. Koptelefoons zullen niet lang netjes blijven.
2. Er is geen ruimte in m'n tas voor een koptelefoon. Als ik wel ruimte maak zullen ze ooit kapot gedrukt worden. :+ In-ears zijn makkelijk op te bergen.
3. De bass van in-ears is simpelweg erg fijn.
4. Ik kan niet tegen on-ear. In het weekend gebruik ik wel eens een koptelefoon thuis en dat is er een die om je oren gaan (wat er automatisch voor zorgt dat het ook een logger model is).
5. Het is niet zo mooi. :$ :+
Ja, dat valt allemaal onder wat ik bedoelde met niet iedereen vindt een koptelefoon handig ;) Het is niet alleen de grootte of het gewicht, die andere dingen die je noemt spelen ook allemaal een rol. Behalve dan punt 3, daar ben ik het niet mee eens. Dat hangt er echt vanaf welk model je kiest hoor. Er zijn koptelefoons die te weinig bass hebben, koptelefoons die neutraal zijn, koptelefoons met gigantisch veel bass, en alles daartussenin is ook te koop. In-ears zijn er qua bassrespons overigens ook in vele smaken.

Als je nooit ligt met in-ears in, en er nooit mee fietst, dan blijven er weinig argumenten over om niet voor de Momentum In-ear te gaan denk ik. Misschien dat je de hoge tonen weer iets te scherp vindt, dat zou kunnen, maar ik weet niet zo snel een in-ear die beter zou matchen. De vsonic gr07 bass edition is bijvoorbeeld een veelgeprezen bassy in-ear, maar die zou juist weer iets scherpere hoge tonen hebben dan de momentum in-ear (ook meer sibilance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ga morgen nog eens verder lezen, maar zo te zien lijken de Momentum en RHA's het meest geschikt. Hoe meer ik lees over de RHA des te meer ik ervan gecharmeerd raak. Enige minpunt is een niet volledig functionerende remote.

Wat meer bass dan normaal is zeker welkom, maar het moet geen dreunende boel worden. Zoals ik al eerder schreef hebben de standaard in-ears van HTC dat, en da's gewoon vermoeiend na een paar minuten.

[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 24-02-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:59
Ik heb de Sennheiser Momentum M2 IEG's gekocht en ik ontdek nu dat ik als ik ze gebruik op mijn laptop, dat de stemmen heel zacht staan. Alsof je een 5.1 systeem gebruikt en je center speaker is kapot zeg maar. Het is niet een bepaald frequentiegebied, want overige geluiden zijn wel gewoon normaal. Via de speakers van de laptop heb ik wel normaal geluid en met mijn headphones ook. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Edit: Ik heb het gevonden. Het komt doordat hij een 4polige stekker heeft. Oplossing is een klein stukje uit de hoofdtelefoonuitgang laten steken.

[ Voor 15% gewijzigd door Britske op 26-02-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Britske schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:06:
Ik heb de Sennheiser Momentum M2 IEG's gekocht en ik ontdek nu dat ik als ik ze gebruik op mijn laptop, dat de stemmen heel zacht staan. Alsof je een 5.1 systeem gebruikt en je center speaker is kapot zeg maar. Het is niet een bepaald frequentiegebied, want overige geluiden zijn wel gewoon normaal. Via de speakers van de laptop heb ik wel normaal geluid en met mijn headphones ook. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Edit: Ik heb het gevonden. Het komt doordat hij een 4polige stekker heeft. Oplossing is een klein stukje uit de hoofdtelefoonuitgang laten steken.
Dat komt bij de meeste laptops niet voor, dat probleem. Ik gebruik zelf ook producten met zo'n 4-polige stekker, levert nergens problemen op.

De oplossing die je gevonden hebt is in principe prima. Je kunt het zo blijven gebruiken. Alternatief is om een kort verlengkabeltje te gebruiken, met een 3polige stekker aan het eind. Nog nooit geprobeerd, maar in principe zou dat het probleem ook moeten oplossen. Bijvoorbeeld dit kabeltje van een halve meter lang:
http://www.allekabels.nl/...JHpiLTtlcsCFRSeGwodLhAJlA
Ik weet niet of ze nog korter dan dat bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Ik heb het probleem bij mijn thuislaptop niet, bij mijn werklaptop wel. Ik heb al gevonden dat er TRRS to TRS verloopstukjes zijn, dus dat is een meer permanente oplossing voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Britske schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:58:
Ik heb het probleem bij mijn thuislaptop niet, bij mijn werklaptop wel. Ik heb al gevonden dat er TRRS to TRS verloopstukjes zijn, dus dat is een meer permanente oplossing voor mijn probleem.
Bedoel je zoiets? http://www.bax-shop.nl/ja...-mm-trs#productinformatie
Weet niet zeker of dat werkt. Lijkt bedoeld te zijn voor microfoons in plaats van koptelefoons. Er staat ook een user review bij:

Jordy S. 06 augustus 2015
Ik hoor geen geluid als ik mijn koptelefoon erin doe

Bovendien lijkt het erg duur te zijn (10+ euro). Een simpel verlengkabeltje met een 3polige stekker aan het eind vind je voor 2 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
dusty-2011 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Bedoel je zoiets? http://www.bax-shop.nl/ja...-mm-trs#productinformatie
Weet niet zeker of dat werkt. Lijkt bedoeld te zijn voor microfoons in plaats van koptelefoons. Er staat ook een user review bij:

Jordy S. 06 augustus 2015
Ik hoor geen geluid als ik mijn koptelefoon erin doe

Bovendien lijkt het erg duur te zijn (10+ euro). Een simpel verlengkabeltje met een 3polige stekker aan het eind vind je voor 2 euro ofzo.
De kabel is zo gesoldeerd dat het monosignaal zowel op het linker- als rechterspoor van uw recorder wordt opgenomen.
Dit betekent dat als je hem op een uitgang doet, dat het linker en rechterkanaal met elkaar kortgesloten zijn. In het ene geval hoor je geen geluid, in het ergste geval frituur je je versterker.

Het enige probleem is waar je ground zit bij de TRRS jack, op de TRRS of op de TRRS, en waar het contactpunt zit in je chassisdeel. Het eerste hangt af of je een Apple- of een Android ding hebt. Als je het minder netjes doet dan knoop je de laatste RS aan elkaar, dan werkt het op beiden, maar is minder netjes vanwege kortsluiten van drukknopjes en microfoon.

Maar je stekker gewoon ietsjes terugtrekken werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Ik merk nu dat ik heel goed hoor als de kabel ergens langs schuurt. Als ik een beetje achterover zit en de kabel ligt tegen mijn shirt, dan hoor ik iedere beweging die ik maak. Is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Britske schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:07:
Ik merk nu dat ik heel goed hoor als de kabel ergens langs schuurt. Als ik een beetje achterover zit en de kabel ligt tegen mijn shirt, dan hoor ik iedere beweging die ik maak. Is hier iets tegen te doen?
Een shirt clip helpt meestal wel.

http://www.cnet.com/how-t...m-your-in-ear-headphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Bedankt! De tip op die site om de kabel over het oor te doen helpt al enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zoek goede sport "oortjes", zelf zat ik te denken aan bose soundsport te denken, ik heb de bose ie2 gehad, daar was ik tevreden mee behalve dan dat het kabeltje was gescheurd tijdens het skien. Heb ook al senheiser cx 600 gehad maar die waren al na 3 weken kapot. Draadloos zou handig zijn maar moet niet. Mijn budget licht dus redelijk hoog, maar liefst onder 150€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 10:23
Hoi,

Ik wilbgoede oordopjes voor op de fiets. Daarmee luister ik oa yellow claw en andere muziek met diepe bass, dus dat is een vereiste.

Ik had er twee op het oog; Razer Hammerhead en Bose SoundTrue in-ear. Het liefst niet duurder dan 100€, en liever goedkoper natuurlijk. Ze moeten er wel mooi uitzien want ik doe ze ook in in de les enz. Reden voor de Razer is dat ie een goede bass heeft en er imo gaaf uitziet en maar €50 kost, de bose omdat hij kraakhelder schijnt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:51
BremFM schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:16:
Hoi,

Ik wilbgoede oordopjes voor op de fiets. Daarmee luister ik oa yellow claw en andere muziek met diepe bass, dus dat is een vereiste.

Ik had er twee op het oog; Razer Hammerhead en Bose SoundTrue in-ear. Het liefst niet duurder dan 100€, en liever goedkoper natuurlijk. Ze moeten er wel mooi uitzien want ik doe ze ook in in de les enz. Reden voor de Razer is dat ie een goede bass heeft en er imo gaaf uitziet en maar €50 kost, de bose omdat hij kraakhelder schijnt te zijn
Ik heb nu sinds een week of 3 de Bose SoundSports.
Met de Bose heb je een heel mooi helder geluid, qua bass is het (standaard) richting midbass (klinkt fijn).
Na het zien van een youtube filmpje heb ik via Bose 'Bose® StayHear®+ Tips'besteld, omdat je daarmee de bass flink zou boosten.

En dat heb ik geweten, wow!

Ik kan persoonlijk nu zeggen dat de Bose SoundSports i.c.m. StayHear Plus tips mijn beste in-ears zijn voor het sporten. Naast het geluid zitten ze ook nog eens heerlijk, is de besturing (in mijn geval ios/iphone) top en blijven ze ook nog een goed zitten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 10:23
Die zitten boven zijn budget helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

thibautb schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:36:
Ik zoek goede sport "oortjes", zelf zat ik te denken aan bose soundsport te denken, ik heb de bose ie2 gehad, daar was ik tevreden mee behalve dan dat het kabeltje was gescheurd tijdens het skien. Heb ook al senheiser cx 600 gehad maar die waren al na 3 weken kapot. Draadloos zou handig zijn maar moet niet. Mijn budget licht dus redelijk hoog, maar liefst onder 150€
Als ik het zo lees, neig ik wel heel erg om jou te pushen richting Bluetooth. Sowieso veiliger bij sporten: je breekt je nek (of de kabel :P ) niet zo snel bij fanatiek bewegen, telefoon kan aan de kant worden gelegd of ergens in een zak worden weggestopt waar je er geen last van hebt.

Las pas nog een leuk artikeltje op CNET over sport-iems: http://www.cnet.com/topics/headphones/best-headphones/sports

Misschien is de Klipsch S4i Rugged iets voor je bijvoorbeeld? Ken het merk van naam en hoor er weinig slechts over, maar anders zou ik je toch richting iets compacters met BT willen duwen om kabelbreukellende zo veel mogelijk te voorkomen :) Verder is het ook voorkeur van dragen (molded stukjes voor over je oren, liever gewone dopjes die je over ear draagt, etc), want het moet wel lekker zitten.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
LA-384 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:55:
[...]

Ik sta vooralsnog alleen in dit advies, maar probeer ook eens de RHA MA750. Ik heb geen ervaring met andere in-ears/on-ears, maar ik kan niet zeggen dat ik ook maar ooit iets te kort ben gekomen. Ik gebruik ze meestal bij het huishouden en kan ze zonder irritatie meerdere uren na elkaar dragen. Soms heb ik ze de hele dag in. Anderen omschrijven ze als erg bassy, ik vind het meevallen, maar goed, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Zie ook mijn review voor een impressie. In Nederland zijn ze zover ik weet, maar op 1 locatie te beluisteren en dat is bij Ears Unlimited in Delft.
Zit nu net een minuut naar de RHA MA750i te luisteren. Schijnt dat dit model wel even nodig heeft om volledig tot zijn recht te komen, maar dit klinkt nu al heerlijk. _O_ Dank voor de tip, eerste indruk is zeer goed. Enige minpunt is de lange 3,5mm plug (met de veer). Omdat ik een 5,9" telefoon heb kan dit nog wel eens leuk gaan worden in jassen met een verticale rits voor de binnenzak. :p Ah well, heb het ervoor over. Remote werkt ook niet volledig maar dat had ik verwacht aangezien het voor iDevices is gemaakt (hangt aan een HTC One Max). Pause/play, volgende en Google Now werken wel, en dat is al prima zat.

Potjandorie wat zijn die eartips lastig aan te brengen zeg! :X

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 04-03-2016 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
SChief schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:40:
[...]

Potjandorie wat zijn die eartips lastig aan te brengen zeg! :X
Er zit idd een enorm verschil tussen nieuw en na een aantal uren gebruik. Als ik dat na mijn aankoop niet wist, had ik ze waarschijnlijk teruggestuurd gebaseerd op de eerste ervaring. Dus als je ze nu al goed vindt, staat er nog wat te wachten :D je wist trouwens wel dat er ook een non i versie is zonder knoppen?

Wat die eartips betreft, daar krijg je handigheid in. Het truukje is om ze er eerst schuin op te zetten en ze er dan al waggelend overheen te drukken. Het laat zich wat lastig uitleggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

SChief schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:40:
Omdat ik een 5,9" telefoon heb kan dit nog wel eens leuk gaan worden in jassen met een verticale rits voor de binnenzak. :p
Eventueel kun je een haakse 3,5mm-adapter halen, scheelt weer wat cm..maar het is ook weer een beetje fiddly/dat ding gaat snel kwijtraken vermoed ik. Maar het is een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
LA-384 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 05:56:
[...]

Er zit idd een enorm verschil tussen nieuw en na een aantal uren gebruik. Als ik dat na mijn aankoop niet wist, had ik ze waarschijnlijk teruggestuurd gebaseerd op de eerste ervaring. Dus als je ze nu al goed vindt, staat er nog wat te wachten :D je wist trouwens wel dat er ook een non i versie is zonder knoppen?

Wat die eartips betreft, daar krijg je handigheid in. Het truukje is om ze er eerst schuin op te zetten en ze er dan al waggelend overheen te drukken. Het laat zich wat lastig uitleggen. :+
Ik heb gisteren dik twee uur geluisterd, ze zaten zo lekker dat ik ze niet wou weghalen. :+

Er is idd ook een non-i, maar Apple verkoopt die niet (heb ze in een van hun winkels gehaald) en ik vond de play/pause wel handig. Voor die 10 euro maakt het mij weinig uit.

Eartips wisselen is idd een vak apart, wat een rotklus was dat. Aan het einde bleek dan ook nog eens dat de double flange helemaal niet bij mij past en M (die er standaard op zit) toch het lekkerste zit. :+ De foam tips heb ik niet eens geprobeerd, dat is mij te veel werk voor onderweg.
2Dutch schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:57:
[...]

Eventueel kun je een haakse 3,5mm-adapter halen, scheelt weer wat cm..maar het is ook weer een beetje fiddly/dat ding gaat snel kwijtraken vermoed ik. Maar het is een optie ;)
Dat is idd zeker een optie, maar wel weer een verbinding extra. Ach, ik zie het wel.

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 04-03-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

2Dutch schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:17:
[...]
...

Misschien is de Klipsch S4i Rugged iets voor je bijvoorbeeld? Ken het merk van naam en hoor er weinig slechts over, maar anders zou ik je toch richting iets compacters met BT willen duwen om kabelbreukellende zo veel mogelijk te voorkomen :) Verder is het ook voorkeur van dragen (molded stukjes voor over je oren, liever gewone dopjes die je over ear draagt, etc), want het moet wel lekker zitten.
De Klipsch heb ik al jaren en bevallen heel erg goed. Juist door de ovale eartips zitten deze jongens als gegoten. Daarnaast vind ik het geluid heel goed, maar dat is een kwestie van smaak. De bass wordt niet extra versterkt ofzo.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:02
Amdwarrior schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Ik heb Sony XBA H3 fenomenaal geluid bass zo diep en hoog zo scherp :9~

Maar ze zijn niet gestopt er is alweer nieuw model alleen nog niet uit hier.

Volgende IEM wordt zeker weer hybride :9
Na lang vergelijken (leuke input uit dit topic) en zoeken heb ik nu een tijdje een model uit de nieuwe serie, XBA-A2. Ik luister vooral veel elektronische muziek en ben heel blij met het geluid van deze in-ears. De gebruikte techniek heeft zeker z'n voordelen :9~
Jammer dat de wat meer high-end Sony spullen moeilijk leverbaar zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 10:28
Ik luister nu een tijdje naar mijn i.valux 10mm hybrid en ben zeer over deze in-ears te spreken, beetje nadruk op de bas (wat ik eigenlijk heel fijn blijk te vinden) maar verder lekker helder geluid zonder schel te worden in de hoge tonen

Verder lijkt je echt 'in' de muziek te zitten (weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen)

Voor ongeveer 50 euro van Aliexpress getrokken en tot nog toe geen moment spijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ben wel toe aan nieuwe oordopjes! Willen jullie me helpen met het maken van mijn keuze? :)

Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
- Ik heb op dit moment de Philips SHX20 in-ears. Ik heb het idee dat ik niet uit mijn muziek/podcasts haal wat erin zit. Ik heb in het verleden de CX300-precisions gehad, die bevielen goed maar... nog steeds het gevoel dat er meer geluidskwaliteit te behalen valt.

In-ears of oordopjes?
In-ears, met zoveel mogelijk geluidsisolatie. Als meerdere setjes dopjes meegeleverd worden geeft dat denk ik ook een hogere kans op een goede pasvorm/isolatie. En ik heb liever geen schuimdopjes, omdat ik vermoed dat die uiteindelijk vies en daarmee onbruikbaar worden.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik luister veel op de fiets, naar rock en naar talkshows (podcasts). Daarom ligt mijn voorkeur bij de lage tonen. 8 jaar geleden heb ik ooit 'dure' oordopjes van Bose mogen lenen van een vriend, en het viel me op dat ik in bekende songs 'nieuwe' tonen hoorde die me eerder niet opgevallen waren. Dat effect wil ik weer! Ik denk dat daarom mids ook belangrijk zijn? Of zijn dat juist de highs die ik dan wil horen? :P

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Vooral podcasts waarin gepraat wordt. Daarnaast muziek: classic rock, electronisch.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV?
Thuis (laptop - films, muziek). OV (talkpodcasts, muziek). Op de fiets (talkpodcasts, muziek).

Heb je een merkvoorkeur?
Sta overal voor open. Heb goede ervaringen met Sennheiser, Bose. Mijn huidige Philips vind ik meh. Ik las ook nog over de RHA MA750, maar ik vraag me af of ik voor 90 euro echt zo enorm veel beter geluid krijg. Aan het goedkope eind van het spectrum vallen de Xiaomi Piston Iron op, maar ik vermoed dat die niet een eerste keus zouden zijn voor podcasts en rock/electronische muziek waarbij de nadruk op de lagere tonen ligt.

Wat is het budget?
50-60 euro max. Maar ik ben te porren voor 100 euro als dat echt enorm veel betere geluidskwaliteit oplevert.

Ik heb een enorme hekel aan cable noise/ruis van de wind tijdens het fietsen. Daarom voorkeur voor een niet-bouncy kabel en goedzittende, kleine (helpt dat tegen windruis?) oordopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
alcx schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:09:
Ben wel toe aan nieuwe oordopjes! Willen jullie me helpen met het maken van mijn keuze? :)

- Ik heb op dit moment de Philips SHX20 in-ears. Ik heb het idee dat ik niet uit mijn muziek/podcasts haal wat erin zit. Ik heb in het verleden de CX300-precisions gehad, die bevielen goed maar... nog steeds het gevoel dat er meer geluidskwaliteit te behalen valt.

In-ears of oordopjes?
In-ears, met zoveel mogelijk geluidsisolatie. Als meerdere setjes dopjes meegeleverd worden geeft dat denk ik ook een hogere kans op een goede pasvorm/isolatie. En ik heb liever geen schuimdopjes, omdat ik vermoed dat die uiteindelijk vies en daarmee onbruikbaar worden.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik luister veel op de fiets, naar rock en naar talkshows (podcasts). Daarom ligt mijn voorkeur bij de lage tonen. 8 jaar geleden heb ik ooit 'dure' oordopjes van Bose mogen lenen van een vriend, en het viel me op dat ik in bekende songs 'nieuwe' tonen hoorde die me eerder niet opgevallen waren. Dat effect wil ik weer! Ik denk dat daarom mids ook belangrijk zijn? Of zijn dat juist de highs die ik dan wil horen? :P

Vooral podcasts waarin gepraat wordt. Daarnaast muziek: classic rock, electronisch.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV?
Thuis (laptop - films, muziek). OV (talkpodcasts, muziek). Op de fiets (talkpodcasts, muziek).

Heb je een merkvoorkeur?
Sta overal voor open. Heb goede ervaringen met Sennheiser, Bose. Mijn huidige Philips vind ik meh. Ik las ook nog over de RHA MA750, maar ik vraag me af of ik voor 90 euro echt zo enorm veel beter geluid krijg. Aan het goedkope eind van het spectrum vallen de Xiaomi Piston Iron op, maar ik vermoed dat die niet een eerste keus zouden zijn voor podcasts en rock/electronische muziek waarbij de nadruk op de lagere tonen ligt.

Wat is het budget?
50-60 euro max. Maar ik ben te porren voor 100 euro als dat echt enorm veel betere geluidskwaliteit oplevert.

Ik heb een enorme hekel aan cable noise/ruis van de wind tijdens het fietsen. Daarom voorkeur voor een niet-bouncy kabel en goedzittende, kleine (helpt dat tegen windruis?) oordopjes.
Als ik je verhaal zo lees dan zouden qua geluid de CX 3.00, CX 5.00 of Momentum In-ear van Sennheiser kunnen matchen. Nu staan de Momentum In-ears er wel om bekend dat er juist erg veel windruis was. Dus die vallen sowieso af.
De CX 5.00 heeft een afstandsbediening voor je telefoon, die heeft de CX 3.00 niet. De CX 5.00 heeft een wat gelaagder geluid, maar ook wat minder bass. De CX 3.00 heeft juist weer wat meer bass. De CX 5.00 steken iets verder uit je oren dan de CX 3.00. Of er daarmee dan ook meteen meer wind noise is weet ik niet. Dat zou kunnen, maar weet ik dus niet. De CX 3.00 heeft in ieder geval niet veel wind noise.
De CX 5.00 heeft wat meer bass dan een neutraal model, en de CX 3.00 weer wat meer dan de CX 5.00.

Die RHA MA750 lijken me ook wel een goede match voor je. Misschien dat er ergens in de buurt van je in-ears beluisterd kunnen worden om te kijken of je de duurdere het geld waard vindt?
Xiaomi Piston Iron ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 22:32
Bedankt voor je inhoudelijke reactie! Daar heb ik wat aan.

Heb helaas geen audiofanatici om me heen om verschillende versies uit te proberen. Dat maakt het maken van een keuze gelijk erg lastig, want terugsturen is geen optie. Ik neig nu toch naar de RHA's, mede omdat die me ook wat duurzamer lijken dan de Sennheiser CX's. Iemand verder nog suggesties? :)

[ Voor 5% gewijzigd door alcx op 07-03-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zijn er nog veel tweakers die het kunnen tunen fijn vinden (filters) en zelfs regelmatig wisselen van filter, bijvoorbeeld per muziekgenre? Snap dat je dan meteen weer bij een duurder segment IEMS's uitkomt, maar het lijkt me best vervelend om een heerlijk zittende IEM te kopen, maar dat het geluid ervan je helemaal niet bevalt... Zelf word ik heel snel gek van overdreven bas (vermoeiend), en dat is toch een beetje een trend zeg maar. Overigens is het wel zo dat als je eenmaal een beetje experimenteert en iets meer euro's uitgeeft je niet meer terug wilt vaak, maar dat issue heb je bij meerdere zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

ik heb vaker dat het geluid juist top is maar dat ze niet lekker zitten :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BaRF schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:18:
ik heb vaker dat het geluid juist top is maar dat ze niet lekker zitten :P
Sinds ik vooral foam dopjes gebruik heb ik daar in ieder geval geen last meer van. Geen gehoorgang is idem, en je hebt vaak zelfs 2 verschillend gevormde gehoorgangen bij een persoon, dus dopjes die zich kunnen aanpassen aan je gehoorgang lijkt me dan niet meer dan logisch. De duurdere IEM's zijn niet voor niets gemaakt op basis van een afdruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie mij kunnen helpen? :)

Ik heb op dit moment geen oordopjes. Ik zou ééntje willen kopen voor bij het hardlopen, waar ik voornamelijk trance muziek mee ga luisteren. Ik wil er rond de 10 euro aan uitgeven. Ik begrijp dat de muziek dan bagger is, maar dat vind ik niet erg.

Oordopjes of achter oor? Ik weet niet welke handig is bij het hardlopen. Beide oortjes zijn aangegeven als sportoortjes.

Edit; Wanneer ik opzoek wat voor headphone het "best" is bij het sporten, kom ik dit soort oortjes tegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Hoi!

Mijn iPhone oordopjes die ik bij m'n iphone 5s heb gekregen beginnen het te begeven en ben nu op zoek naar nieuwe soortgelijke oordopjes (het liefst geen in-ear oordoppen) met microfoon functie en volume/skip functie zoals de iphone oordopjes deze hebben.
Ik wil er hoogstens 30 euro aan uitgeven, dus alle suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
Nieuwe Shure Foams erop gezet voor m'n SE210. Dat had ik eerder moeten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Superlux HD 381 F binnen gekregen nadat mijn Etymotic HF5 de geest had gegeven. Ik had gelezen dat deze goedkope inears (iets meer dan 20 euro) aanmerkelijk beter zouden klinken dan de prijs deed verwachten.

Ik moet zeggen dat ik vind dat ze dat, na het uitvogelen hoe ze in de oren moeten, echt waarmaken. Het geluid is vooral helder maar wel met diepe bas die andere tonen niet verdringt, iets waar ik me bij andere inears snel aan erger. Nergens is de bas 'wollig' of de hoge tonen te scherp. Ik kan hier langere tijd naar luisteren.
Het enige nadeel is dat ze goedkoop zijn en er ook zo uitzien. Deze koop je niet omdat ze mooi zijn, ze voelen ook fragiel aan, maar het geluid maakt dat meer dan goed als je een goede seal hebt (niet moeilijk). Ideaal ook bij lopen fietsen e.d. Ze zullen niet zomaar uit je oren vallen. Ook sluiten ze je niet helemaal af van de buitenwereld, iets wat bij mijn veel duurdere Etymotics wel het geval was.

Kortom blij met mijn aankoop en heb er gelijk wat bij besteld als reserve.

Afbeeldingslocatie: http://www.musicngear.com/sites/musicngear.kloudsites.com/files/styles/item_primary_image/public/datafeeds/thomann/superlux_hd_381_f.jpg?itok=j02sejYr

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verbazend. Nog niemand hier die de Philips SHE3900 heeft getest?
Vooral in vergelijking met de SHE3590 natuurlijk.

In de pricewatch een review. Maar op andere sites zoals Bol.com en Amazon wordt dit tegen gesproken.

[ Voor 57% gewijzigd door Saturnus op 15-03-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Apple Earpods. Bevallen twee weken prima en daarna wordt het geluid een stuk slechter.
Rock, heavy metal, punk, pop, dance, indie. Eigenlijk van alles wel wat.
Thuis achter m'n computer, op straat, in het vliegtuig
Wat is het budget?
Ik heb er 150€ voor over
Het geluid moet goed blijven, dus niet na een maand een stuk slechter worden.

Ik zat zelf te denken aan de Bose SoundTrue Ultra. Schijnen prima oortjes te zijn en kosten 150€.
Heeft iemand hier ervaring met die oortjes en hoe bevallen ze?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
2Dutch schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:11:
Zijn er nog veel tweakers die het kunnen tunen fijn vinden (filters) en zelfs regelmatig wisselen van filter, bijvoorbeeld per muziekgenre? Snap dat je dan meteen weer bij een duurder segment IEMS's uitkomt, maar het lijkt me best vervelend om een heerlijk zittende IEM te kopen, maar dat het geluid ervan je helemaal niet bevalt... Zelf word ik heel snel gek van overdreven bas (vermoeiend), en dat is toch een beetje een trend zeg maar. Overigens is het wel zo dat als je eenmaal een beetje experimenteert en iets meer euro's uitgeeft je niet meer terug wilt vaak, maar dat issue heb je bij meerdere zaken ;)
Heb je het dan over earphones zoals AKG K3003 en Shure SE846 waarbij je de filters makkelijk kan wisselen, of over de meeste balanced armature gebaseerde earphones waarbij je de dempers eruit vist en er een nieuwe inzet? Zeker bij customs is dat laatste natuurlijk erg leuk, omdat je daar vaak nog veel speelruimte met de diepte hebt.

Zelf doe ik er eigenlijk niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Seers schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:45:
Heb je het dan over earphones zoals AKG K3003 en Shure SE846 waarbij je de filters makkelijk kan wisselen, of over de meeste balanced armature gebaseerde earphones waarbij je de dempers eruit vist en er een nieuwe inzet? Zeker bij customs is dat laatste natuurlijk erg leuk, omdat je daar vaak nog veel speelruimte met de diepte hebt.

Zelf doe ik er eigenlijk niets mee.
Meer de eenvoudigere wat meer betaalbare versie met de filters. Die je ook nog zou aanschaffen als muziekliefhebber zonder onbeperkt budget voor audiogoodies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
De witte en de rode (1 tot 3maanden levertijd) Bose Soundtrue zijn op dit moment €49 bij amazon.de (ik moest €49,83 betalen)
De zwarte is €95, geen idee waarom.
http://www.amazon.de/Bose...3&keywords=bose+soundtrue

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28
Simpele Sennheiser en Apple oordopjes. De eerste zitten lekker (in ear) de twee minder maar het geluid is wel beter op m'n iPhone 6S.
EDM. Van house tot hardstyle. Via podcasts naar Spotify. Af-en-toe gesproken podcasts (BNR) en Top 40 shizzle :P
Voornamelijk in de sportschool en in het vliegtuig en af en toe in de auto.
Wat is het budget?
Max 100 - 125
Ik ben op zoek naar ANC in ear's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Bluepenguin schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:33:
[...]
Laat anders hier in dit topic weten wat de aankoop geworden is, ben toch eigenlijk wel nieuwsgierig geworden :)
Succes!
Bluepenguin misschien bekend me de Philips SHE3900?

Anders ga ik maar een gok wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:26:
[...]

Bluepenguin misschien bekend me de Philips SHE3900?

Anders ga ik maar een gok wagen.
en opeens zag ik een berichtje oppoppen, efficiënt "gebruik" van t notificatie-systeem :P

De 3900 en 3905 (pricewatch: Philips SHE3905 (Wit) zijn gelijk, op de microfoon voor bellen na. Die heeft op t.net wel een positievere beoordeling, al is ook dat er maar ééntje.

Zelf nooit gehoord, maar de 3900 schijnt behoorlijk dicht bij de 3590 te zitten. De 3590 schijnen wat meer diepe bassen te hebben en een heel klein beetje meer een ruimtelijk geluid.
De 3900's zouden overall ietsje vlakker klinken, met vooral een nét wat minder uitgesproken weergave van de middentonen. De 3590's zijn er bekend om erg veel waar voor het geluid te bieden, maar een wel wat scherp hoog en wat aggresieve diepe bas weergave. De iets mildere 3900 zou dan die scherpte missen, maar je ruilt er dus ook wat helderheid voor in. Al blijft ie wat scherper dan veel in-ears in hetzelfde prijs-segment.
Als wat ik heb gelezen op de diverse fora goed heb onthouden, dan blijft de 3900/3905 nog wel een stapje te scherp om lange tijd mee te luisteren.

Het is alsof Philips enkele van de bekende opmerkingen over de 3500-serie heeft aangepakt. De grootste scherpte is nét er af. Volgens enkele is ook de treble wat meer beheerst. De dopjes zijn wat aangepast om beter te zitten in het oor en veel van het goede is vooral gebleven. Het opmerkelijk heldere en duidelijk gedefinieerde geluid is zelfs nog verbeterd.

Sommigen op de audio fora spreken ook wel er over dat de 3900/3905 nóg wat cleaner klinkt. En veel gehoord is dat de 3900/3905 nét wat betere opzetstukjes heeft, waardoor de in-ears wat beter in het oor blijven zitten. Redelijk wat mensen schijnen ook meer uit de dopjes te kunnen halen met andere, betere eartips. De standaard dingen zijn en blijven toch wat glad.

Alles bij elkaar denk ik, maar weet niet zeker, dat de 3900's een kleine upgrade zijn t.o.v. de 3590's. Mocht je ze aanschaffen, dan kan een nachtje of een dag de in-ears in laten spelen wel de moeite zijn. Daarmee klinken ze waarschijnlijk wat soepeler. Veel betaalbare Philips in-ears uit de afgelopen jaren hebben daar wel baat bij gehad. Het geeft een nét wat zachter, dieper en ietsje meer gedetailleerder geluid.

Veel luister plezier! :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
RiCk schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:47:
Simpele Sennheiser en Apple oordopjes. De eerste zitten lekker (in ear) de twee minder maar het geluid is wel beter op m'n iPhone 6S.
EDM. Van house tot hardstyle. Via podcasts naar Spotify. Af-en-toe gesproken podcasts (BNR) en Top 40 shizzle :P
Voornamelijk in de sportschool en in het vliegtuig en af en toe in de auto.
Wat is het budget?
Max 100 - 125
Ik ben op zoek naar ANC in ear's.
Hoe belangrijk is die Active Noise Cancelling? Het is namelijk niet zo dat je met goed isolerende in ears altijd maar last hebt van je omgeving. Het lijkt me ook niet dat je dergelijke muziekstijlen op fluisterniveau gaat afspelen.

Als het geen must is, kan ik je de RHA MA750 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Heb net de SoundTrue Ultra oortjes besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Bluepenguin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:09:
[...]

en opeens zag ik een berichtje oppoppen, efficiënt "gebruik" van t notificatie-systeem :P
Sweeet. :D
Bluepenguin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:09:
De 3900 en 3905 (pricewatch: Philips SHE3905 (Wit) zijn gelijk, op de microfoon voor bellen na. Die heeft op t.net wel een positievere beoordeling, al is ook dat er maar ééntje.

Zelf nooit gehoord, maar de 3900 schijnt behoorlijk dicht bij de 3590 te zitten. De 3590 schijnen wat meer diepe bassen te hebben en een heel klein beetje meer een ruimtelijk geluid.
De 3900's zouden overall ietsje vlakker klinken, met vooral een nét wat minder uitgesproken weergave van de middentonen. De 3590's zijn er bekend om erg veel waar voor het geluid te bieden, maar een wel wat scherp hoog en wat aggresieve diepe bas weergave. De iets mildere 3900 zou dan die scherpte missen, maar je ruilt er dus ook wat helderheid voor in. Al blijft ie wat scherper dan veel in-ears in hetzelfde prijs-segment.
Als wat ik heb gelezen op de diverse fora goed heb onthouden, dan blijft de 3900/3905 nog wel een stapje te scherp om lange tijd mee te luisteren.

Het is alsof Philips enkele van de bekende opmerkingen over de 3500-serie heeft aangepakt. De grootste scherpte is nét er af. Volgens enkele is ook de treble wat meer beheerst. De dopjes zijn wat aangepast om beter te zitten in het oor en veel van het goede is vooral gebleven. Het opmerkelijk heldere en duidelijk gedefinieerde geluid is zelfs nog verbeterd.

Sommigen op de audio fora spreken ook wel er over dat de 3900/3905 nóg wat cleaner klinkt. En veel gehoord is dat de 3900/3905 nét wat betere opzetstukjes heeft, waardoor de in-ears wat beter in het oor blijven zitten. Redelijk wat mensen schijnen ook meer uit de dopjes te kunnen halen met andere, betere eartips. De standaard dingen zijn en blijven toch wat glad.

Alles bij elkaar denk ik, maar weet niet zeker, dat de 3900's een kleine upgrade zijn t.o.v. de 3590's. Mocht je ze aanschaffen, dan kan een nachtje of een dag de in-ears in laten spelen wel de moeite zijn. Daarmee klinken ze waarschijnlijk wat soepeler. Veel betaalbare Philips in-ears uit de afgelopen jaren hebben daar wel baat bij gehad. Het geeft een nét wat zachter, dieper en ietsje meer gedetailleerder geluid.

Veel luister plezier! :)
Dank!!

Als ik je verhaal lees dan zou ik 3 euro extra voor de SHE3900 over hebben.
Dat redt de SHE3900 niet. Maar...de SHE3590 lijkt EOL te gaan. Niet meer te koop bij Kijkshop en fysieke Mediamarkt. Online prijs is rond de €14. De SHE3900 kost bij fysieke Mediamarkt €15.
Wint de SHE3900 dus alsnog, tenzij er voor dat bedrag iets soortgelijks is ondertussen.

Omdat de 3590 en 3900 zo dicht bij elkaar liggen verwacht ik niet het verschil te kunnen horen. De laatste keer luisteren naar 3590 is ook al een paar weken terug inmiddels, die zijn RMA en geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:47
Voor de liefhebber: de Sennheiser Momentum in ear (alle versies) zijn tot 9 april voor €59,- te koop bij Bol.com, wordt verrekend in je winkelmandje :)

Klik

Edit: blijkbaar was het een fout.. de korting van 20 euro werd dubbel berekend, nu voor €79,-. Alsnog 20 euro korting :) Gelukkig net op tijd besteld voor de 'verkeerde' prijs!

[ Voor 24% gewijzigd door FunkyBro op 29-03-2016 20:42 ]

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Moet nog even een paar dagen wachten op m'n Delta's v2, en dacht: laat ik m'n 1964 Adel X2's er nog eens bij pakken. Toen ik ze zag wist ik meteen weer dat ik nog een pittig mailtje naar hun support moest gooien vanwege hun prototype-look :P Ben benieuwd naar hun reactie..

Geluidstechnisch zijn ze prima, zelfs erg prettig bij lange tijd bassy muziek luisteren door de adel-module. Blijft heel apart om wel de bas te horen, maar niet meer zo sterk te voelen. Dat maakt het ook een stuk minder vermoeiend luisteren. Misschien krijg ik wel het advies om zelf met fijne grit schuurpapier de boel op te leuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik heb een vraag, ik hoop dat die hier mag.

In-ears geven mooi muziek en sluiten buitengeluiden mooi uit, maar elke millimeter die de kabel beweegt hoor ik als een gedreun in mijn oren. Hierdoor kan ik er niet meer hardlopen, omdat de kabel bij elke stap beweegt en ik daardoor de muziek zelf nauwelijks kan horen. Ook bij het fietsen merk ik echter elke beweging die de kabel maakt. Voorbeelden die ik heb zijn:

De meegeleverde van Sony: http://i.share.pho.to/ae59bc12_o.jpeg
Philips SHE3590: https://www.bol.com/nl/p/...s-zwart/9000000012198142/

Is het nu een algemeen "probleem" van in-ear, of hebben andere oordopjes hier geen last van?

Ik heb wel ook sportoordopjes die goed blijven zitten, maar daarbij hoor ik juist weer erg veel ruis van de wind. Bovendien hoor ik dan ook elk geluid om mij heen nog, waardoor de muziek ook niet erg duidelijk is.

Zie boven. Daarnaast ook Bluedio M2
Van alles wat
hardlopen, fietsen
Wat is het budget?
€40
geluidskwaliteit maakt niet veel uit, als de muziek maar goed te horen is

[ Voor 42% gewijzigd door thefal op 01-04-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Aliexpress de KZ (Knowledge Zenith) ATE gekocht voor nog geen 20 euro. Gisteren is hij binnengekomen en het is echt bizar hoe goed het geluid is voor een IEM voor zo weinig geld. Bassen zijn diep, treble is helder en stemmen klinken meteen aangenaam. Vandaag via de app nog een backup exemplaar bijbesteld voor 7 (!) euro.
Hij ziet er ook nog eens meer dan prima uit en beslist veel duurder dan hij is. Echt een aanrader en deze tip wilde ik niet onthouden.

Afbeeldingslocatie: http://www.wowaudio.nl/wp-content/uploads/2016/03/ate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
thefal schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:41:
Ik heb een vraag, ik hoop dat die hier mag.

In-ears geven mooi muziek en sluiten buitengeluiden mooi uit, maar elke millimeter die de kabel beweegt hoor ik als een gedreun in mijn oren. Hierdoor kan ik er niet meer hardlopen, omdat de kabel bij elke stap beweegt en ik daardoor de muziek zelf nauwelijks kan horen. Ook bij het fietsen merk ik echter elke beweging die de kabel maakt. Voorbeelden die ik heb zijn:

De meegeleverde van Sony: http://i.share.pho.to/ae59bc12_o.jpeg
Philips SHE3590: https://www.bol.com/nl/p/...s-zwart/9000000012198142/

Is het nu een algemeen "probleem" van in-ear, of hebben andere oordopjes hier geen last van?

Ik heb wel ook sportoordopjes die goed blijven zitten, maar daarbij hoor ik juist weer erg veel ruis van de wind. Bovendien hoor ik dan ook elk geluid om mij heen nog, waardoor de muziek ook niet erg duidelijk is.

Zie boven. Daarnaast ook Bluedio M2
Van alles wat
hardlopen, fietsen
Wat is het budget?
€40
geluidskwaliteit maakt niet veel uit, als de muziek maar goed te horen is
Ik heb wel wat tips voor je:

- je kunt een shirtclipje kopen, en de kabel van je bestaande in-ears aan je shirt vastmaken. Dat reduceert cable noise.
- je kunt in-ears kopen bedoeld voor over de oren heen te dragen (of je kunt proberen je bestaande in-ears over je oren heen te dragen, al zal dat niet met ieder model goed gaan). Dan heb je minder last van cable noise.
- misschien dat een goedkope compacte koptelefoon een optie is? Dat zou ik dan eerst uitproberen, of daar fijn mee te rennen valt. Dan zou de koptelefoon niet de hele tijd moeten schuiven, dus misschien dat eentje met iets meer clamping force geschikt is. Maar misschien in de eerste plaats naar de twee bovenstaande tips kijken.
Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie