HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:
  • 362.500 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
Eerlijk gezegd ziet CIAudio er uit als georganiseerde huisvlijt. De andere opties zijn ook allemaal van de betere Chinese merken. Wel veel vermogens- en warmteverlies met zoveel W in klasse A. Dat wordt erg warm en slijt daarom ook vrij snel. Ik vermoed dat na een paar jaar het al niet meer als nieuw klinkt en je met de tijd ongemerkt in geluid achteruit gaat. Langzamer dan buizen maar des te onherroepelijker.

Ik vind het ook erg zware jongens allemaal. Ik snap nooit dat mensen niet begrijpen waarom ze zoveel nodig denken te hebben (zijn we er nog?). Een paar goede watts is veel meer waard dan heel veel matige. Mij zou de Shenya (Vincent) het meest anspreken denk ik: 10W klasse A en 150W AB hybride met een paar voorbuisjes. Ik vind het wel een hóóp geld voor veel onnodige Watts.

Ik had net gisteren deze column gelezen: De tsunami aan keuze en ik kan me daar wel redelijk in vinden.
onder meer een opsomming van luidspekermerken; er wordt alvast bij opgemerkt, dat de lijst niet compleet is en dat aanvullingen welkom zijn. Toch is dat overzicht bijna 400 merken lang! Dat betekent toch al gauw een keuze uit royaal meer dan 1000 modellen. Wie zit daar in vredesnaam op te wachten?
...
want die 400 luidsprekermerken met hun diverse modellen worden in aantallen nog eens in een schaduw gezet door de groep Versterkers. Vanuit mijn inschatting zou ik zeggen: nog meer merken, nog meer verschillende concepten en variabelen.
...
Kortom, als ik het zo weer eens overdenk, dan zijn er behalve misschien de toeleveranciers erg weinig winnaars te bekennen bij deze doorgeschoten versplintering, deze aanbodtsunami. Ik zie niet dat de overdaad aan merken een prijsdrukkend effect heeft; ik moet stad en land af om van verschillende merken een live-indruk te krijgen; ik houd constant een knagende twijfel of ik wel de juiste onbezonnen keuze heb gemaakt, want ik heb van zoveel andere merken geen indruk kunnen opdoen – laat staan van combinaties.
De goede dealer wordt hier een beetje aangewezen als reddingsvest. En die moet ook een gedwongen voorkeuze maken. En jij vraagt het aan mij. Jouw vraag valt bij mij nu dan ook een beetje buiten mijn voorkeuze.
Een andere optie is om naar een beurs te gaan zoals afgelopen weekend de X-fi waar je heel veel dingen kunt zien en horen naast elkaar. Gemiste kans...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 16-09-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063

Dank voor je reactie Jeep,

Een beurs laat een indruk na maar de vershillende zalen en setups brengen het hoofd op hol als je je moet gaan voorstellen hoe het thuis zal klinken. Meestal zijn dit ook systemen waar ze mee uitpakken die in de duizenden gaan toch? X-fi is misschien anders van opzet, geen idee.

Als ik speakers met hoog rendement had was de keuze al snel gemaakt, een gemodificeerde Lepai T-amp is big bang for your bucks. Maar onder de 90db is waarschijnlijk al te weinig om ze met zoiets te laten zingen. In een al wat grotere ruimte met wat zware beats van het nummer "angel" van "massive attack" en mijn yulong ampone die (in theorie) 2x40 watt is sloeg in veligheidsmode. Ergens een review ervan gevonden en blijkt dat hij niet tot zijn recht komt op bvb Aurum cantus of Jungson beauty deity speakers, op klipshen werkte hij weer wel heel aanstekelijk.
http://dood.ca/2008/09/26...80-integrated-amp-review/
Dus ik denk dat ik iets nodig heb vanaf 50 watt en hoger. Tenzij het om een "slechte" versterker gaat die Yulong en deze me op een denkspoor heeft gezet dat ik veel watts nodig heb.
De speakers die gebruik zijn de Carnegie Acoustics CSB-1 speakers en zijn opgewaardeerd door Danny van GR-Research. Ze zijn 87db gevoelig en 8ohm.

Ik wist wel dat klasse A warmer wordt en zodoende vlugger slijt. Maar dat het zo vlug gaat is wel oncomfortabel en duur.
Die Shenya spreekt me ook erg aan, ze zijn ook ietsje compacter maar als je niet luid speelt en meestal enkel de eerste 10 watts gebruikt slijt hij dan ook heel vlug neem ik aan?
De Xindak 8800mne schijnt echt heet te worden, geen goed idee dus. Al kan ik me wel voorstellen dat ze waanzinnig mooi klinken.
De CI-audio monoblokken verbruiken weinig en zouden heel lang mee moeten gaan. Ik heb nu een teac streamer, de wap AX250, die heeft ice power aan boord en die gebruik in mijn 2de setup.
Als de CI-audio blokken al beter klinken dan dit zou ik al tevreden zijn.
In mijn 1ste setup gebruik ik een Dussun V8i en die klinkt wel grootser ivg met de ICE power maar die is eigenlijk veel te groot en zwaar om in de 2 de kleine setup ook te gebruiken. En ik wil ook wel eens iets anders.
De Lavardin IT geintegreerde versterker spreekt me erg aan maar die is heel erg duur en niet te vinden 2dehands. Wel een Lavardin IS al te koop zien staan maar die was al bijna 15 jaar oud! Kun je gelijk de boel intern gaan vervangen, pfff.
Een LFD versterker is klasse B maar men zegt dat hij klinkt als klasse A, misschien moet ik deze eens gaan beluisteren. Is 60 watt geloof ik.

Maar wat is jouw persoonlijke voorkeuze?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 16-09-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Vandaag heb ik de Topping tp 60 met de 2022 chip ontvangen , de eerste luisterindrukken zijn zeker niet verkeerd , alleen weer zo'n fel blauw ledje maar dat is volgens mij wel op te lossen met een weerstandje er tussen te plaatsen .De komende weken zal ik er de nodige cd's op los laten en hou jullie wel op de hoogte wat mijn bevindingen zijn ten opzichte van mijn kt 66 se amp . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Niet altijd zomaar een weerstandje tussen plaatsen. Ik weet niet hoe het bij de t-amp zit maar bij mijn O2 heeft de led een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat je inderdaad op het verkeerde been gezet bent door je ervaring. Net zoiets al dat ik met een 30W versterker een woofer opgeblazen heb. Op een 82.5 dB/W speaker... Het zijn zo te zien erg mooie speakers met Hivi drivers (mooie planar tweeter). Niks moeilijk om aan te sturen met een minimum van 6 Ohm. Echt niet. Met 10W (echte watts dan wel, geen transistorwatts) kom je al een heel eind. Met 20W heb je een flink volume (let wel; dat is 3dB meer). Ik had ook zoiets in mijn slaapkamer met zelfbouwspeakers op een 2021 t-amp aangestuurd door mijn mobiel.

10W klasse A verbruikt zo'n 80W die omgezet wordt in warmte. Dat is met een redelijk koellichaam best te doen.
De Dussun V8i zal vast niet erg warm klinken.
een gemodificeerde Lepai T-amp is big bang for your bucks zonde van de moeite. Die Lepai zijn goedkope rommel. IIRC een kleine 2024. De 2021 klinkt beter en 'warmer'. En voor de €40 zonder moeite neerzetten en spelen echt een no-brainer.

Ik las net een stukje verslag van de X-fi beurs. Dit geeft precies aan waar ik het wel vaker mis hoor gaan.
Helaas was tijdens mijn bezoek de muziekkeuze niet helemaal in overeenstemming met het volumeniveau. Niet alleen waren het vooral stampende bassen en staande golven die de maaginhoud van de bezoeker vrijwel tastbaar maakten, maar ieder gevoel voor detail viel op deze wijze van demonstreren ook weg. Even meten met een App op mijn telefoon gaf aan dat er -112 dB werd gehaald. Snel weg hier, ondanks dat de gedurfde muziekkeuze wel verfrissend is.
Dit bij een van de exposanten die echt wel weet hoe het wel moet al ben ik er slechts 1x onder de indruk geweest. Van een klein speakertje nog wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 17-09-2013 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 16:41

SED

Even meten met een App op mijn telefoon gaf aan dat er -112 dB
werd gehaald.
toeval?
http://www.112db.com/

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In dit geval wel denk ik. Ik zat nog te denken dat bij zulke volumes ons gehoor (tussen de oren) vooral gefocust is op ritme en niet meer zo op toonhoogte en harmonie. Dubbel zonde dus; van je oren en van de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 01:01:
Ik denk dat je inderdaad op het verkeerde been gezet bent door je ervaring. Net zoiets al dat ik met een 30W versterker een woofer opgeblazen heb. Op een 82.5 dB/W speaker... Het zijn zo te zien erg mooie speakers met Hivi drivers (mooie planar tweeter). Niks moeilijk om aan te sturen met een minimum van 6 Ohm. Echt niet. Met 10W (echte watts dan wel, geen transistorwatts) kom je al een heel eind. Met 20W heb je een flink volume (let wel; dat is 3dB meer). Ik had ook zoiets in mijn slaapkamer met zelfbouwspeakers op een 2021 t-amp aangestuurd door mijn mobiel.

10W klasse A verbruikt zo'n 80W die omgezet wordt in warmte. Dat is met een redelijk koellichaam best te doen.
De Dussun V8i zal vast niet erg warm klinken.
een gemodificeerde Lepai T-amp is big bang for your bucks zonde van de moeite. Die Lepai zijn goedkope rommel. IIRC een kleine 2024. De 2021 klinkt beter en 'warmer'. En voor de €40 zonder moeite neerzetten en spelen echt een no-brainer.

Ik las net een stukje verslag van de X-fi beurs. Dit geeft precies aan waar ik het wel vaker mis hoor gaan.

[...]

Dit bij een van de exposanten die echt wel weet hoe het wel moet al ben ik er slechts 1x onder de indruk geweest. Van een klein speakertje nog wel.
Yup, kleinere setups in kleinere kamers heeft ook mijn voorkeur. Al was ik wel onder de indruk van een paar grote systemen zoal een grote actieve Adam Audio en vooral ook het peperdure Steinway Lyndorf systeem. Heeft ook room correctie aan boord, dus dat scheelt. Magico al 2x gehoord met verschillend resultaat, zo zie je maar. De ruimte speelt de grootse rol maar je hebt tal van andere factoren. Enkel een thuisdemo kan me overtuigen of de ervaring van een collega die ik goed ken.

Welke T-amps zijn er dan uitgerust met de IIRC 2021? En wat is de krachtigste/beste? Waarschijnlijk kunnen ze ook als ze het echt goedkoop maken ook een versterker met een IIRC 2021 waardeloos maken neem ik aan.

Die Yulong is inderdaad dus een klasse B versterkertje, is dat met een T-amp dan anders, die controle over een speaker? Mijn ervaring bij transistor versterkers is dat men liever wat meer dan te weinig power heeft. Een driver gaat minder vlug gaan heen en weer flabberen bij hoog volume als hij genoeg power krijgt, dan is er meer controle over de drivers.
Dus je stelling, ik had maar 30 watts en ik speel 82.5db speaker kapot kan ik me heel goed voorstellen. Geef die 150 watt en hij is minder vlug kapot. Tja, geef die 1000 watt en hij is ook vlugger kapot. Tenzij het over PA systemen zou gaan, die moeten wat lucht kunnen verzetten he.

Ik wil het nog eens over klasse D hebben... Kent iemand Digital company. Die schijnen volgens alle ervaringen en reacties die ik bijeen verzameld heb (vooral in de US forums) tot de top te behoren van klasse D versterking. Speelt oa een ncore weg als het aankomt op muzikaliteit, minder steriel en meer een klasse A geluid.
https://www.digitalamp.com/index.html
Is wel niet meer goedkoop, ongeveer dezelfde prijzen die CI-audio hanteert maar wel beter volgens eigenaren die beidden hadden.
Het is een geheim precies daar hoe deze in mekaar zitten maar ze gebruiken geen hypex of ice power in ieder geval.
En vers van de pers, er zijn kleine mono blokjes over een maand ofzo beschikbaar van dit merk met 125 watt aan 8 ohm en dubbel zoveel aan 4ohm. maar met meer know how erin gestopt die ze leerden uit hun vorige modellen. Ik verwacht dat ze iets goedkoper gaan zijn maar zeker geen T-amp money. Genaamd Maraschino cherry. Google maar eens. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 17-09-2013 19:13 ]

Topicstarter
offtopic:
:) IIRC betekent; if I recall correctly.

De muse/Topping/SMSL ampjes met Tripath 2021 of 2020 chipjes klinken erg goed en zijn met ongeveer 15W pittig genoeg.
Een kenmerkende eigenschap van transistorversterkers is dat je de neiging hebt om hem harder te zetten om het 'lekker' te laten klinken (denk aan de 'loudness' knop). Een buizenversterker klinkt ook al compleet, vol en 'lekker' bij laag vermogen/zacht volume. Ook al is de loudness instelling fysiologisch bedingt, vreemd genoeg heb ik er nooit meer behoefte aan gehad sinds ik een buizenversterker heb.
Een T-amp gedraagt zich weer anders: die gaat boven zijn rated power extreem snel meer harmonische vervorming geven. Voor het overige heeft hij veel voordelen van beide andere systemen gecombineerd. Ik kan het zeer goed waarderen. Alleen mist het soms wat 'ziel' van buizenversterkers.

Als ik een alternatief zou mogen kiezen voor mijn huidige setup (en het geld had) zou ik gaan voor een set actief gefilterde WLM Grand Viola monitors met mijn eigen 300B met bijbehorende subs. Dan filter je dus je drivers vóór de versterkers en kun je per gebied je eigen versterker kiezen die dan alleen dat frequentiegebied voor zijn rekening neemt. En de subs hebben hun eigen rachtige versterkers. Slim en toch niet ingewikkeld systeem en al met een kleine versterker een heel hoog volume.

Uhm, marachino cherries zijn de bekende plakkerige rooie kersjes op de taart. Dat is lastig zoeken. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 18-09-2013 01:38 ]

Got it, je vind al veel meer als je bij de naam Maraschino Cherry bvb "amp" toevoegt in google.
Het zijn de kleine rode blokjes op zijn facebook pagina.
https://nl-nl.facebook.com/DigitalAmpCo

Op pagina 2 van dit forum vind je specificaties terug.
http://www.audiocircle.com/index.php?topic=113606.0

Actief filteren, daar ga ik vroeg of laat me ook eens aan wagen, al veel goeds over gehoord. Zou een serieuse verbetering moeten zijn.

Ik zoek bij voorkeur mono blokjes, vind via google als ik zoek naar class T monos enkel ze zonder casing. DIY project dus, geen koopklaar afgewerkt product. Jij er al gezien?? En de TPA 3213 versterkertjes, zegt dat jou iets? Vond er hier iets over... Nou, ja vooral ook veel ebay links, maar das omdat ze echt weinig kosten. http://www.audiocircle.com/index.php?topic=118818.40

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb ook al flink gezocht maar geen resultaat tot nu toe. Luxe probleem natuurlijk, maar wat ik (en jij heb ik t idee) graag wil is de looks van een $$$ versterker en de prijs van een T amp :)
Jammer is gewoon dat 99% van de T amps er niet uit zien (vind ik dan). Dan moet je zelf gaan bouwen. Ik ben nog steeds aan het mailen met degene achter ghentaudio.com om het bouwen voor me te doen. Ben nu zo'n beetje op de Hypex modules uitgekomen (want end-end gebalanceerd en betrouwbaar). Maar goed, opties staan nog wijd open. Het gaat dus niet om de cijfertjes maar het eind resultaat moet kwaliteit uitstralen.
Was verder niet op de sub discussie in gegaan Jeep, stel je hulp op prijs hoor! Wat ik al zei, sub gehad, niet weg van, ga niet snel weer investeren. Betere akoestiek moet ik eerst verhuizen dus wellicht komt het nog weer.
Als ik meer weet over het laat-een-Chinees-je-versterker-bouwen verhaal post ik t hier.

Hey wagenveld, even naar ghentaudio.com gesurft en de 125 en 250 ice power modules zijn daar precies populair. Niets voor mij dus, tenzij ze er wat speciaal mee doen zodat het echt veel beter klinkt. Ik heb namelijk ice power in mijn Teac streamer en ivg met mijn Dussun (die bekend staat om koud te klinken), heb ik daarmee weer meer een "gevoel" van power, authoriteit en een grotere soundstage, ook minder steriel. Idem met speakers die niet veel power nodig hebben. Hypex zou beter moeten zijn en de cherry amps zouden het dichts aanleunen bij classe A maar dan met de snelheid van classe D en natuurlijk weinig verbruik en slijtage. Affordable audio heeft een mooie review, en daar hebben ze zo goed als alle klasse D's gehad. Enkel jammer dat de cherry amps nogal duur zijn en mijn mail is nu al 2 dagen onbeantwoord. niet goed als ze voor een groot deel afhangen van online verkoop.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja na wat research op de ICE modules daar ook vanaf gestapt. Maar de behuizing en de simpele opzet spreekt me wel aan, dus in overleg om custom amps door hem te laten fabriceren. Die cherry amps gaan voor $4k? Dat is mij toch echt een paar stapjes te ver :) Heb je een idee wat erin zit, maken zij eigen modules?

@ Jeep.

Blijkbaar heb je me op een verkeerd spoor gezet. De lepai gebruikt toch niet de IIRC2024 maar wel de 2020. Typfoutje? ;)
En de 2024 zou toch beter moeten zijn, ben nu aan het vissen waarom dit zou zijn. Oh ja, al die smaakverschillen en indrukken...
Uiteindelijk kom je het toch maar te weten door het te kopen.

wagenveld schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:32:
Ja na wat research op de ICE modules daar ook vanaf gestapt. Maar de behuizing en de simpele opzet spreekt me wel aan, dus in overleg om custom amps door hem te laten fabriceren. Die cherry amps gaan voor $4k? Dat is mij toch echt een paar stapjes te ver :) Heb je een idee wat erin zit, maken zij eigen modules?
De nieuwe Maraschino cherry's zijn iets goedkoper en nog veel goedkoper als je vraagt naar de pre order prijs. Ze doen er geheim over hoe ze in mekaar zitten maar kunnen zeer goede specs voorleggen. In mijn vorige posts kun je oa de specs van deze lezen. Reviews gaan ongeveer dezelfde richting uit. Maar ja, als je enkel daar moet op af gaan is alles goed. Gebruiker reviews zou ik proberen raadplegen. Enkel maar één gevonden over de Maraschinos op zijn facebook pagina.

Topicstarter
Dat van de Lepai kan wel. Ik zei dat uit mijn hoofd. Maar er zit wel een toonregeling op en dan ga je al helemaal de verkeerde kant op.

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:17:
Dat van de Lepai kan wel. Ik zei dat uit mijn hoofd. Maar er zit wel een toonregeling op en dan ga je al helemaal de verkeerde kant op.
Tja, eventuele toonregeling (als ik dit nodig zou achten) zou ik enkel doen met een pre amp. Het blijft uitkijken naar pure mono blokjes. Ik begrijp niet goed waarom de markt zo verzadigd is met kleine T-amps en geen mono blokjes te vinden zijn. Zou heel makkelijk zijn om bvb uit te breiden naar 5 kanaals surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399266

@@

[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Bronco, soldeer al je verbindingen eens even door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren , wie gebruikt er ook een t-amp en heeft hier wel eens een tuner op aangesloten ? zo ja hebben jullie dan ook last van ruis ? .Sinds afgelopen maandag heb ik die Topping TP 60 in huis en heb hem direct aangesloten op mijn Arcam tuner die al jaren gebruik en dat gaf direct ruis !!!??, daarna heb ik de tuner losgekoppeld en heb toen de cd speler en dac aangesloten en dat gaf geen enkel probleem , daarna de tuner weer aangesloten op mijn buizenversterker en dat klonk weer prima zonder een spoor van ruis .Wat is er hier aan de hand ? interferentie misschien ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

:(

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 07-10-2013 17:30 ]

bedankt voor die tip koifarm ! hier heb ik tenminste wat aan ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 07-10-2013 17:30 ]

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:16 ]

• SED

SED

Bronco, dat kan natuurlijk. Een slechte soldeerverbinding is echter niet altijd goed te herkennen. Soms ligt het soldeer er netjes op maar is niet goed doorgevloeid. Vandaar dat ik zeker het chinese PTP spul altijd even doorsoldeer en dus zeker weet dat de zaak goed doorgevloeid is en een perfecte verbinding maakt.
Kleine moeite die veel ellende en vage klachten oplost of voorkomt.

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 07-10-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fijn dat we ons zo veilig achter onze nick kunnen verschuilen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 07-10-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geocaching is the answer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij heeft het meer met respect te maken dat je dat niet doet.
Ik vind het vervelend, net als mijn foto plaatsen wat Bronco deed. En volgens mij zijn het ook gewoon de regels hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:40:
[...]

[MODBREAK]Bovenstaande, niet meer en niet minder. De eerst volgende die op de man speelt of aan het trollen is mag met GoT-vakantie.[/]
Bij deze graag Jeep op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen idee waar dit over gaat en wat dit met dit topic nog te maken heeft.
Wil ik ook niet weten trouwens!

Heren graag met spoed on topic en ruzies voer je maar via PM of mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat dit wel zeer intressant is, zeker voor ik die monos zoekt. Is wel niet chinees maar made in uk.
http://www.templeaudio.net/products.html
prijzen vallen prijs/kwaliteit goed mee afgaand wat gebruikers er van vinden.
Een review laat weten dat hij volwassener klinkt dan een Trends...
http://www.tnt-audio.com/ampli/bantam_gold_e.html

En deze heer gaat niet meer terug naar zijn 2000£ copland power amp na hij de Temple Audio Mono blocks beluisterde.
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=4111.0

Ik ga al voorzichtig gaan denken dat dit het wel zou kunnen worden voor mij. De Cherry Amps zijn nogal duur, zelfs aan pre order prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 23-09-2013 21:04 ]

Topicstarter
Die Bantam ampjes had ik ook al eens eerder gezien. De prijs is nog wel netjes. Ik denk alleen niet dat ze zo veel verschillen met t-ampjes al zit er wel een andere chip in. De afwerking is wel wat 'engels' (huisvlijt met goed gevolg).

Kheb net besloten toch voor de Cherry Maraschinos te gaan aan pre order prijs. Steeds nog duur maar zeer mooie specs en aan 1ohm stabiel! Een moeilijke luidspreker zou bij deze niet mogen vervormen als je luid speelt. Wie weet als ik ze in mijn bezit heb bestel ik alsnog de goedkopere Temple audio mono blokken om ze te vergelijken. Relatief goedkoop (temple audio) vs vrij duur (Digital amplifier company). Ze komen allebei met een trial period, dus enkel verzending kwijt als 1 van de 2 moet gaan. Maar zo ben ik het zeker als ik iets goed voor prijs/kwaliteit in handen heb. En ohja, Digital amplifier company maakt zijn eigen class D, geen hypex, ice power of whatever, en de voeding zou nog vlugger schakelen voor nog meer detail. Geen huisvlijt dus! ;)
We zullen het zien, zal het wel laten weten.

Topicstarter
Misschien wel handig als je een linkje naar de website van de Cherry Marachino gegeven had. ;) Ik vind m wel flink aan de prijs ($2500+verzk+VAT) maar dan heb je ook flink power en hopelijk ook finesse. Ik ben wel benieuwd.

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:17 ]

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:06:
Misschien wel handig als je een linkje naar de website van de Cherry Marachino gegeven had. ;) Ik vind m wel flink aan de prijs ($2500+verzk+VAT) maar dan heb je ook flink power en hopelijk ook finesse. Ik ben wel benieuwd.
Ik had al aangegeven dat de nieuwe (kleinere) Maraschinos nog niet op de website staan. De amp en prijs die jullie vernoemen is niet van de Maraschino maar van de "gewone" en oudere maar wel krachtigere Cherry. De Maraschinos zijn wel te bestellen aan pre order. Voor de eersten voor release van deze amp is hij goedkoper. Zie voorgaande post/links. Prijs, alsook pre order prijs en exacte specs mag ik nog niet meegeven voor release was me meegedeeld. Maar wel een stuk goedkoper en het zijn dan nog eens monos uiteraard, de 2500$ cherry die jullie in gedachten had is dit niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 26-09-2013 00:31 ]

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:09
Ik zit eraan te denken om zoiets eens te proberen, iemand ervaring mee of het wat is:
http://www.aliexpress.com...rms-sounds/595123223.html

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dat is een "gewone" transistorversterker. Trouwe beestjes, maar ik twijfel een beetje over de muzikaliteit. Van dit soort apparaten zijn we juist allemaal afgestapt omdat er ander, moderner, spul is tegenwoordig.

Topicstarter
Ik vind het wel flauw dat je zo weinig vertelt RCDuck. Zoals ik al zei: als je googled vind je voornamelijk rode plakkerige (chemische) kersjes. Ik heb niet zo'n zin om een hele forumdraad door te gaan spitten voor wat info. En ik doe geen facebook.
Als ik zeg: 100W monoblokjes voor $1500 zit ik dan beter in de buurt? Ook daarvoor is veel moois elders te koop. Je hoeft de prijs van mij echt niet te vertellen maar een beetje orde van grootte kan best.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/p480x480/998709_623262694351761_577845006_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/p480x480/66952_649627111715319_1835910042_n.jpg
Ook al zullen ze vast echt goed klinken, toch denk ik dat het zoiets zal worden als Lyngdorf qua klank. Alles 'perfect' maar uiteindelijk zonder 'ziel'.

• SED

SED

Ook al zullen ze vast echt goed klinken, toch denk ik dat het zoiets zal worden als Lyngdorf qua klank. Alles 'perfect' maar uiteindelijk zonder 'ziel'.
Waarom zou je een mening geven over iets wat je nog nooit gehoord hebt?

Wat meer info zou inderdaad wenselijk zijn maar deze "beoordeling" slaat nergens op!

Topicstarter
Uhm, het is een klasse-D versterker. Daar kan ik wel degelijk iets over zeggen hoor. En bovendien spreek ik helemaal geen mening uit over deze nieuwe versterker, alleen een vermoeden.
Het is niet eens alleen mijn mening over klasse-D maar ook van meerdere mensen die ik gesproken heb. En dat zijn dan wel personen die ik zeer respecteer om hun inzicht en ervaring. Als het alleen mijn mening was dan zou ik het waarschijnlijk niet eens gezegd hebben.
En voor dat jij je mening over mijn uitspraak geeft, heb jij zelf al alles gelezen wat je er over kon vinden? Ik wel namelijk.

Vandaag in de Lite dac de weerstanden vervangen voor 240 ohm. Wat een weerstand toch niet/wel allemaal kan doen. Klinkt meteen een stuk beter. Ik vond dat er vervorming in zat met de 270 ohm weerstanden en dat is gelijk opgelost!

Ik denk dat zelfs 220 ohm weerstanden met gemak had gekund. Op diverse forums wordt zelfs gezegd dat 150-160 ohm het beste zou klinken. Echter uiteindelijk zetten de meeste er weerstanden tussen de 200-240 ohm in.

Bij deze, heb je een Lite dac flikker dan die standaard 270 ohm weerstanden eruit en vervang ze voor metaalfilm weerstanden. Daar zul je geen spijt krijgen. Scouts honor!

Houd dit soort opmerkingen voor je!

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 01-10-2013 12:22 ]

Deze zouden juist wel de ziel er moeten inbrengen. De reviewer van affordable audio vind er de ziel in terug van zijn referentie BAT VK500 amp. Waaron zou ik het anders zover zoeken.
Ok, is een review van de oudere en krachtigere Cherry en niet de nieuwe die ik aankoop
Er is maar één gebruikersreview van de Maraschino beschikbaar.
http://www.audionervosa.com/index.php?topic=4669.msg60875
Bijna al mijn audio, incl speakers is ofwel Amerikaans of Chinees, behalve mijn streamer is een Teac wap AX250..
Vele gebruikers zijn alvast overtuigd dat hij niet hetzelfde klinkt als de "normale" klasse D, ice power hypex, enz... Ok, toch een risico, misschien is het allemaal maar marginaal beter. Een mengeling van wat mijn Dussun V8i en ice power doet zou zeer mooi zijn. Daar het om een power amp gaat kan ik ook nog de keuze van pre wat bijsturen. buizen of passief...
Ik heb geen ook geen facebook maar toch vind je in de links via mijn post van woensdag 18 september veel terug.
Inderdaad wel de beste foto's die je gepost hebt Jeep! Tommy van Digital amplifier company liet me weten dat de behuizing,kleur en zelfs schroeven allemaal vrij te kiezen zijn en zou me binnenkort vele foto's doorsturen hoe het er kan uitzien.

En ja Jeep, je zit dicht in de buurt ivm 100 (125 watt) en 1500$. Hij komt grosso modo afhankelijk van wisselkoers op 1300 euro het paar. En ik weet er komt VAT en shipping bij. Had ik met de Carnegie speakers ook toen ik die bestelde. Die waren B-stock toen ik ze kocht aan minder dan de helft van de prijs (400$ ipv 1000$) maar zijn nu beter dan A stock door de upgrade. En met alles in rekening genomen toch nog voor minder dan wat ze catalogusprijs kosten.

Ze schakelen ook wel veel vlugger dan vroeger he die nieuwe klasse D's ;)
Dus die Temple Audio mono blokken aan max 40 watt zijn dus class-T he?? Zouden beter zijn dan een Trends T-amp. En die was al goed toch? Wil ik dan wel eens vergelijken als het zover komt. Als de Temple audios daadwerkelijk beter klinken dan die Maraschinos bespaar ik wel wat geld uit want deze zijn goedkoper. Maak ik gebruik van de 30 dagen probeer periode om de Maraschinos terug te sturen. Dan heb ik waarschijnlijk wat verlies door verzending maar heb ik gemoedsrust dat ik goed zit met wat ik heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 26-09-2013 21:35 ]

• SED

SED

En voor dat jij je mening over mijn uitspraak geeft, heb jij zelf al alles gelezen wat je er over kon vinden? Ik wel namelijk.
"alles" gelezen is nogal een uitspraak , maar belangrijker nog: geluid haal je niet uit boekjes, dat moet je ervaren. Zonder die ervaring is een uitspraak zoals jij doet volkomen onzin.
Ik heb ook geen idee waarom je de keuze van iemand zo nodeloos beplakt met een negatief stickertje.. wat schiet je daar nu mee op?
Dus advies: wacht even af tot je gelegenheid hebt de zaak te beluisteren voordat je meningen gaat rondsproeien, die zoals je zelf aangeeft, gebaseerd zijn op boekenwijsheid.
Class T waar je zo vaak enthousiast over bent is een Class D implementatie. Dus ook die generieke uitspraak van je is onzin.
En bovendien spreek ik helemaal geen mening uit over deze nieuwe versterker, alleen een vermoeden.
Het is niet eens alleen mijn mening over klasse-D maar ook van meerdere mensen die ik gesproken heb.
Wel/niet mening.. beslis!
Trouwens laat maar.. een mening gebaseerd op zo weinig info is niet te weerleggen met argumenten vrees ik.

[ Voor 19% gewijzigd door SED op 26-09-2013 22:27 ]

Topicstarter
@SED
"Alles" is idd onmogelijk, daar heb je gelijk in. Maar ik heb zeker 2 uur zitten zoeken en lezen. Jij ontwijkt echter de vraag -wat jij gelezen hebt- met een op de man aanval. En je doet daarbij exact hetzelfde, alleen in je mening over mij. Is mijn uuitspraak 100% onzin? Of zit er een kern van waarheid in, of heb ik toch wel een punt, of bijna helemaal gelijk?
een uitspraak zoals jij doet volkomen onzin
Ik ben denk ik wat over-kritisch omdat het toch een flink bedrag is voor eindversterking. En ik spreek denk ik ook teveel voor mezelf, alsof ik het zelf zou aanschaffen.
Dat klasse D ook de Tripath inhoud was ik me van bewust hoor. Maar als ik grenzeloos enthousiast ben over het geluid van een €50 versterker wordt dat wat anders als het geluid iets beter maar vergelijkbaar wordt voor €1-2k. Als ik mijn t-amp luister zou ik daar rustig mijn leven mee kunnen doorbrengen, maar als ik daar de 300B naast zet dan is het vrij snel beslist.
Alles 'perfect' maar uiteindelijk zonder 'ziel'.
Deze opmerking refereerde daaraan. Alles is er, het klinkt mooi, gedetailleerd. Totdat je het zelfde hoort met de imperfecte 300B, ...dan word je meegesleurd in de muziek en kom je erachter dat perfectie ook niet alles is.
Wel/niet mening.. beslis!
Lees. En probeer te begrijpen. Ik heb het over mijn vermoeden, daarna over de mening die jij mij opdringt.
Ik heb ook geen idee waarom je de keuze van iemand zo nodeloos beplakt met een negatief stickertje.. wat schiet je daar nu mee op?
Perceptie? Caveat emptor was mijn bedoeling, niet afzeiken. Alleen maar ja knikken schiet ook niemand wat mee op.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 26-09-2013 23:43 ]

Ik wil nog benadrukken dat het om eindversterking gaat. Wat ervoor gebeurt, bron en voorversterker doet ook heel wat. Wat mijn persoonlijke voorkeur heeft in mijn setup is een passieve LDR gebaseerde volume control. Het is de EVA II die ik gebruik. Dit eventueel met nog een tube buffer tussen voor en eind versterker. Afhankellijk van de luidspreker die ik gebruik zal ik de tube buffer al dan niet inschakelen.

Topicstarter
Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd. :Y
Ik zou het ook erg graag eens willen horen en vergelijken maar dat is misschien wat lastig organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En jij ook. Je kunt dus wel begrijpend lezen. Ik gaf iemand zomaar gelijk. Het leek zelfs wel een excuus als je niet beter wist.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-09-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Halloooooow, dit onderwerp gaat over Chinese audiooooooo.

Persoonlijke meningen zijn puur ondersteunend, ergo, ten goede voor het bovengenoemde onderwerp.

Amateur psychologie lijkt mij per saldo definitief ongewenst.

Laat iedereen in zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288334

Ik vermaak me altijd wel als ik hier weer eens lees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topping tp 60 versus Sinovt kt 66 se amp, ik heb nu zo'n 40 uur naar die Topping zitten luisteren en ben tot de conclusie gekomen dat mijn voorkeur toch uitgaat naar de kt 66 se amp.Die Topping klinkt zeker niet verkeerd , heeft meer dan voldoende power , strakke bas , het hoog is ook voldoende aanwezig maar wel met enige scherpte .De kt 66 se heeft meer detaillering , ruimtelijkheid en een zijdzacht hoog zonder enig spoor van scherpte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

jeep, welke mening dring ik jou op?
Dat is wel de meest vreemde wending die ik hier tegenkom.

at je vraag betreft ( was dat wel een vraag/)
Ik heb veel gelezen en inmiddels zelf een tweetal class D jongens in elkaar gesoldeerd met zelfgekozen onderdelen. Ik heb dus een idee het over gaat inderdaad ;)
Genoeg om te weten da tje nooit op basis van tekst een geluid kunt beoordelen.

Maar laten we er maar over op houden. Terug naar chinese audio inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:28

JT

VETAK y0

Ik heb 150+ posts gelezen en doorgeklikt naar het een en ander, maar kon niet echt vinden wat ik wellicht zoek. Ik ga een zelfbouw subwoofer aansturen waarvan het rendement behoorlijk laag is, daarom zoek ik een monoblok of plateamp van 400w +. Ingebouwde DSP is altijd wel kom :P Bij voorkeur klasse A/B ivm impedantiedippen want ik heb begrepen dat klasse D daar wat minder goed mee om gaat (klopt dat? Vind het op Google niet zo snel namelijk...). En dan iets van een paar honderd euro. Ik verwacht geen topklasse geluid maar gewoon een leuk klinkende versterker met genoeg reserve. Wie o wie heeft er wat namen/linkjes?

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 27-09-2013 14:47 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omnes-audio heeft een leuke DSP met instelmogelijkheid via een AB (Omnes Audio DPC 12 subwoofer). Daar zit alleen geen amp in (duh). En Reckhorn heeft een subamp met veel power en ruime instelmogelijkheid.

[edit:] En Hypex is natuurlijk een open deur intrappen... ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 28-09-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

JT schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:44:
Ik heb 150+ posts gelezen en doorgeklikt naar het een en ander, maar kon niet echt vinden wat ik wellicht zoek. Ik ga een zelfbouw subwoofer aansturen waarvan het rendement behoorlijk laag is, daarom zoek ik een monoblok of plateamp van 400w +. Ingebouwde DSP is altijd wel kom :P Bij voorkeur klasse A/B ivm impedantiedippen want ik heb begrepen dat klasse D daar wat minder goed mee om gaat (klopt dat? Vind het op Google niet zo snel namelijk...). En dan iets van een paar honderd euro. Ik verwacht geen topklasse geluid maar gewoon een leuk klinkende versterker met genoeg reserve. Wie o wie heeft er wat namen/linkjes?
Waarom niet gewoon een hypex ds?
Goed, het is een klasse D, maar goede dempingsfactor, die houdt je woofer wel in bedwang.

Wise enough to play the fool

• SED

SED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dit moment heb ik gekeken naar de MiniDSP ICE Power subamp, 450 watt + ingebouwde DSP voor 275 dollar...dat is toch wel interessant.
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:58:
Omnes-audio heeft een leuke DSP met instelmogelijkheid via een AB (Omnes Audio DPC 12 subwoofer). Daar zit alleen geen amp in (duh). En Reckhorn heeft een subamp met veel power en ruime instelmogelijkheid.

[edit:] En Hypex is natuurlijk een open deur intrappen... ;)
DSP kost 289 euro, kan ik net zo goed een MiniDSP nemen voor minder met meer mogelijkheden :) De Reckhorn heeft imho te weinig vermogen, daar neem ik alleen genoegen mee als de prijs daar ook naar is :P
teacher schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:54:
[...]

Waarom niet gewoon een hypex ds?
Goed, het is een klasse D, maar goede dempingsfactor, die houdt je woofer wel in bedwang.
Die is 359 euro, ik dacht, dat is direct vanuit China vast goedkoper :+
Meer DIY dan ik van tevoren had bedacht maar kan nog wel eens interessant zijn :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je een ripohl gaat maken, waarom verdubbel je niet het aantal woofers? Zo superduur zijn die toch niet? En het formaat zal het ook niet an liggen. Of andersom schakelen zodat je netjes op 8 Ohm uitkomt? Als het niet uit de lengte komt, dan maar uit de breedte. Ik heb geen idee wat je gaat maken en waarmee, dus ik gok maar wat hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-09-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat is een ripohl? :P Ik ga een sub bouwen met de HiVi SP10 en 2 PR's van 10" in een zeer kleine behuizing om een strakke inroom curve te hebben met f3 @ 22hz ofzo (uit m'n hoofd). Effectiviteit gaat laag zijn (de straf van diepe bas uit een klein kistje) dus moet veel vermogen hebben. Heb toevallig 2 SP10's liggen dus ik zou best een tweede woofer in kunnen zetten maar met 8ohm heb je nog minder vermogen ;) Als ze nou beide 8 ohm waren dan had ik ze wel parallel kunnen schakelen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een ripol subwoofer is een dipool volgens het ontwerp van ir Ridtahler in een N-vormige open kast.
Ook met een notoir laag rendement en een lekker kleine behuizing. Meestal gebruik je daar 12" voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.poisonnuke.de/Grafiken/Subwoofer_Ripol.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.exdreamnet.de/forum/user/Franky/Ripol_fft.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-09-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ha, grappig. Ga ik eens naar kijken. Maar gezien het formaat van de woofers (vooral de diepte) vermoed ik dat eerder juist de behuizing groter wordt...

Edit: Afstraling van een dipool...wel vet, maar ik ben helaas niet in de gelegenheid om de subwoofer zo te richten :(

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 30-09-2013 15:41 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat gaat m niet worden met 2 HiVi SP10. Dat is een heel ander soort krachtpatser. Voor een ripol heb je woofers nodig gemaakt voor een open baffle (wat hogere Qts). Maar zó laag is 84 dB nou ook weer niet hoor. Met een ripol zit je nog 10 dB lager door de akoestische kortsluiting.

Wat ik wel bedoelde is deze hebben denk ik een dubbele spreekspoel, vandaar 4 Ohm. Als je deze serieel schakelt (bv 2 rug aan rug?) maak je het de versterker een stuk makkelijker. Je wint dan weliswaar geen dBs maar met 2Ohm (of minder) heb je echt een heel stabiele amp nodig. Tenslotte is 90dB met 25W@8Ohm even luid als 84dB met 100W of 74dB met 1000W voor een ripol. Allemaal even met de natte vinger natuurlijk...
Edit: dat is mono natuurlijk. Je kunt ook elke woofer met een eigen kanaal aansturen @4Ohm, dat moet elke versterker normaal kunnen trekken.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-09-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De opgegeven gevoeligheid is niet zo bizar laag maar mijn ontwerp wel ;) Als je het leuk vind dan moet je hem maar eens simuleren met 2 10" PR's met 400gram elk in een kist van 30-35 liter.

En ik ga inderdaad met 1 kanaal aansturen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kun je eigenlijk 2 identieke ringkerns gebruiken voor 1 versterker? Heb er 2 liggen maar per stuk leveren ze niet genoeg. Google leverde niks op.

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 01-10-2013 09:14 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klikerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
JT schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:48:
Kun je eigenlijk 2 identieke ringkerns gebruiken voor 1 versterker? Heb er 2 liggen maar per stuk leveren ze niet genoeg. Google leverde niks op.
wat wil je er mee ? uitgang in serie (dubbele uitgangs spanning zelfde stroom ) geen probleem, parallel (dubbele stroom zelfde spanning) dan moet je oppassen dat je alles fase gelijk houd dit betekend dat je de zelfde aansluitingen aan elkaar moet koppelen (ik neem aan dat de aansluitingen of genummerd zijn of kleuren hebben dus gelijke nummers samen of gelijke kleuren samen) ook de voeding (230V) moet gelijk aangesloten zijn , fase en nul op beide trafo's op de zelfde aansluitingen als je dit omdraait staan beide trafo's in tegenfase en heb je in feite een zeer fraaie kortsluiting gecreëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Een ripol subwoofer is een dipool volgens het ontwerp [afbeelding]
Lijkt een beetje op een W-bin die we in de PA wereld gebruikten. mwa, bij nader inzien toch niet, maar wel leuk om eens gezien te hebben. Ter lering en vermaeck dan maar.

Oh, en die kasten waar je die link naartoe plaatste. Op de foto's staat al een "merknaam" dat lijkt erop dat je een eigen tekst er op kunt laten zetten. Zou wel handig zijn voor je Dacjes; Jeep Audio.

Dat doet me er aan denken dat ik vroeger naar de Tandy ging en wrijfletters kocht en dat dan op frontjes zat te maken. Haha! Way back is dat...

[ Voor 66% gewijzigd door vinz98 op 02-10-2013 10:21 . Reden: ik word traag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 197% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

vlgs mij zijn pio's bipolair.

En ik zeg altijd: als je iets nog niet kon weten was het geen domme vraag. Heb ik het 16 keer gezegd en wist je het weer niet dan was het wel een domme vraag. (daarom ben ik zo blij met mijn tomtom, zelfs als ik herhaaldelijk verkeerd rij, tegen de instructies in, wordt ie nooit kwaad!)

[ Voor 83% gewijzigd door vinz98 op 03-10-2013 21:15 . Reden: opties, ik word er gek van! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 217% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

vond dit voor je: K40Y caps (like other film and PIO caps) have no polarity, they are not polarized. Only electrolytic caps have polarity.
Ik zocht simpelweg in goooooooooogle op: K40Y polarity

[ Voor 32% gewijzigd door vinz98 op 03-10-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tubes-store.com/images/k40y9_1000v_015uf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b284/dmitry0k/radio/Conders/K40Y-9/StructureK40Y-9.jpg
Zo ziet hij er van binnen uit. Heel simpel folie met afstandhouder. Dat maakt dus niet uit welke kant het op gaat.
Ik zie er een ruitje op staan...

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 196% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 07-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 225% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 07-10-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met 100V caps in een KT88 buizenversterker gaat niet werken hoor. En met 200V ook niet. Hogere waardes zijn in Sprague en vglb amper meer te vinden.

Leuk: in zat net op tv de film 'The Mechanic' met Jason Statham te kijken. die had ook een Pro-ject draaitafel staan met een Jolida buizenversterker in het toppunt van cool. "Don't touch that!"
Afbeeldingslocatie: http://twobirdsflyingpub.files.wordpress.com/2011/07/vlcsnap-2011-07-14-17h14m02s96-copy.png
Leuk detail: hoe gebruik ik mijn draaitafel als timer om mijn huis op te blazen aan het eind...
Afbeeldingslocatie: http://www.chartmovieinfo.com/wp-content/uploads/2010/11/MOVIE-TRAILER-The-Mechanic.mp4_snapshot_01.27_2010.11.19_14.21.02.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 05-10-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 180% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 07-10-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En dat was zoals bekend een vrij eenzame subjectieve mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 00:17:
Met 100V caps in een KT88 buizenversterker gaat niet werken hoor. En met 200V ook niet. Hogere waardes zijn in Sprague en vglb amper meer te vinden.

Leuk: in zat net op tv de film 'The Mechanic' met Jason Statham te kijken. die had ook een Pro-ject draaitafel staan met een Jolida buizenversterker in het toppunt van cool. "Don't touch that!"
[afbeelding]
Leuk detail: hoe gebruik ik mijn draaitafel als timer om mijn huis op te blazen aan het eind...
[afbeelding]
haha! mij viel het zelfde op!

die pick up is badass

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@jeep....trek geen te vlotte (verkeerde) conclusies.

Kappen jeep! Je NPS speelt op de man.
Pardon? Vraag voor je verjaardag eens een spiegel de volgende keer. Jij bent de enige hier die maar door blijft zeuren en op de man blijft spelen.
Anoniem: 399266 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:11:
Trouwens, ik kom er vandaag achter dat in de rivals amp 2 Pio's K40Y condensatoren zitten. De waarde is 0,15uf 400 volt. Terwijl ik vandaag juist de koppelcondensatoren wilde vervangen voor Russische K40Y Pio 's die ik heb liggen met waarde 0,47uf 630. In de eerste plaats lijkt me waarde dan te hoog en in de tweede plaats zal het geen meerwaarde opleveren want ze zitten er dus in, zei het met een lager waarde.Maar goed, wel grappig dat ze erin zitten.
Anoniem: 235262 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:56:
Als je al €20 voor de k40-9 pio's uit moet geven, probeer dan het orgineel amerika te kopen de spraque vitamine Q. Toen je nog 20 k40-9 voor €20 kreeg waren ze een leuk alternatief.
Je hebt het zelf over je Rivals KT88 versterker waar al K40y in blijkt te zitten. Koifarm begint over (onvindbare) Spragues. Ik heb er een hele voorraad van en ik koop regelmatig bij. Ze zijn zo zeldzaam dat ik al uit moet wijken naar nieuwe goede caps zoals Janzen, Obbligato en AmpOhm.

Ik waarschuw je alleen dat je in jouw KT88 hogere waardes nodig hebt dan 200V caps. Het zal niet de eerste keer zijn dat je met kapotte spullen zit door je eigen onstuimigheid.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 06-10-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 158% gewijzigd door teacher op 07-10-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik heb laatst een thermometer in pistoolvorm gekocht voor een tientje bij ebay. Deze heb ik eens geschoten op mijn Gold Lion KT88's. Wat zijn die dingen heet en aan het tempverschil kan ik duidelijk zien dat er gebiassed moet worden! 100 graden verschil.....

[ Voor 124% gewijzigd door vinz98 op 07-10-2013 09:30 . Reden: toch even wat van gezegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 213% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 07-10-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Heren? Moet dit op deze manier in dit topic?

I don't think so. Al heb je nou issues met elkaar, praat dat even uit buiten het forum om. Hier hoort die animositeit in ieder geval niet.

Dus, bronco en ]eep, pas even jullie posts aan en knip alles wat verkeerd uitgelegd kan worden.

Uw mede forummers zullen u dankbaar zijn. d:)b

Oh ja, hieronder doorgaan is got vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Bronco. Voor de KT 88 heb je 400volt caps nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@@

[ Voor 131% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 08-10-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:05:
[...]

Bij deze graag Jeep op vakantie.
Via PB lukt de communicatie ook niet, bovenstaande geprobeerd via PB te communiceren met FeaR maar deze antwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Na onderling overleg is er besloten dat er (vooralsnog?) een einde gaat komen aan deze topicreeks.

Waar deel 1 nog in het teken stond van informatie en behulpzaamheid, lijkt de sfeer de laatste tijd nogal explosief. Dat is niet iets wat we per se zoeken op het forum, dat snapt iedereen.

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Dit topic is gesloten.