Eerlijk gezegd ziet CIAudio er uit als georganiseerde huisvlijt. De andere opties zijn ook allemaal van de betere Chinese merken. Wel veel vermogens- en warmteverlies met zoveel W in klasse A. Dat wordt erg warm en slijt daarom ook vrij snel. Ik vermoed dat na een paar jaar het al niet meer als nieuw klinkt en je met de tijd ongemerkt in geluid achteruit gaat. Langzamer dan buizen maar des te onherroepelijker.
Ik vind het ook erg zware jongens allemaal. Ik snap nooit dat mensen niet begrijpen waarom ze zoveel nodig denken te hebben (zijn we er nog?). Een paar goede watts is veel meer waard dan heel veel matige. Mij zou de Shenya (Vincent) het meest anspreken denk ik: 10W klasse A en 150W AB hybride met een paar voorbuisjes. Ik vind het wel een hóóp geld voor veel onnodige Watts.
Ik had net gisteren deze column gelezen: De tsunami aan keuze en ik kan me daar wel redelijk in vinden.
Een andere optie is om naar een beurs te gaan zoals afgelopen weekend de X-fi waar je heel veel dingen kunt zien en horen naast elkaar. Gemiste kans...
Ik vind het ook erg zware jongens allemaal. Ik snap nooit dat mensen niet begrijpen waarom ze zoveel nodig denken te hebben (zijn we er nog?). Een paar goede watts is veel meer waard dan heel veel matige. Mij zou de Shenya (Vincent) het meest anspreken denk ik: 10W klasse A en 150W AB hybride met een paar voorbuisjes. Ik vind het wel een hóóp geld voor veel onnodige Watts.
Ik had net gisteren deze column gelezen: De tsunami aan keuze en ik kan me daar wel redelijk in vinden.
De goede dealer wordt hier een beetje aangewezen als reddingsvest. En die moet ook een gedwongen voorkeuze maken. En jij vraagt het aan mij. Jouw vraag valt bij mij nu dan ook een beetje buiten mijn voorkeuze.onder meer een opsomming van luidspekermerken; er wordt alvast bij opgemerkt, dat de lijst niet compleet is en dat aanvullingen welkom zijn. Toch is dat overzicht bijna 400 merken lang! Dat betekent toch al gauw een keuze uit royaal meer dan 1000 modellen. Wie zit daar in vredesnaam op te wachten?
...
want die 400 luidsprekermerken met hun diverse modellen worden in aantallen nog eens in een schaduw gezet door de groep Versterkers. Vanuit mijn inschatting zou ik zeggen: nog meer merken, nog meer verschillende concepten en variabelen.
...
Kortom, als ik het zo weer eens overdenk, dan zijn er behalve misschien de toeleveranciers erg weinig winnaars te bekennen bij deze doorgeschoten versplintering, deze aanbodtsunami. Ik zie niet dat de overdaad aan merken een prijsdrukkend effect heeft; ik moet stad en land af om van verschillende merken een live-indruk te krijgen; ik houd constant een knagende twijfel of ik wel de juiste onbezonnen keuze heb gemaakt, want ik heb van zoveel andere merken geen indruk kunnen opdoen – laat staan van combinaties.
Een andere optie is om naar een beurs te gaan zoals afgelopen weekend de X-fi waar je heel veel dingen kunt zien en horen naast elkaar. Gemiste kans...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 16-09-2013 15:27 ]