Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:58
En twee weken later nog altijd geen antwoord. Waarom is er uberhaupt een feedback topic?

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:13

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa šŸ’©

Topicstarter
quote:
AntiChrist7 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:50:
En twee weken later nog altijd geen antwoord. Waarom is er uberhaupt een feedback topic?
Ik heb totaal niets te maken gehad met de moderatie, maar is er verder antwoord nodig? Chaoss heeft prima uit gelegd dat het in principe niet word toegestaan. Het is alleen een beetje een grijs gebied.

Daar op voort bouwend: het is moeilijk om een grens te trekken. Iemand kan de naam van een groep/clan noemen in een post. Is dat werving? Nee, maar het kan er wel toe leiden. Iemand kan een linkje plaatsen naar een clan website, omdat er een event word georganiseerd en daar meer info staat. Is dat werving? Nee, maar het kan er wel toe leiden. Op het moment dat iemand een post plaatst omdat hij/zij mensen zoekt om mee te spelen. Is dat werving? Nee. Wanneer iemand een post plaatst omdat hij/zij mensen zoekt om mee te spelen in clan verband, is dat dan werving? Ja, dat is werving. Wat jij deed was dus gewoon werving en dus niet toegestaan. Maar de eerdere gevallen zijn allemaal erg moeilijk om te modereren.

Dat jij het daar niet mee eens bent en dat je niet in een topic wil posten omdat je onder gesneeuwd zou raken, vind ik raar. Ten eerste zou zo'n post, naar mijn persoonlijke mening, ook niet snel mogen in een topic van de game. Maar mensen die op zoek zijn naar een groep mensen om mee te spelen gaan toch wel zoeken op dergelijke termen en zullen op je post komen.

• AntiChrist7
Ik leg toch geen kernfysica uit? Is het omdat het schoolvakantie is dat de IQ's zo laag staan?

1) ik vind het vrij idioot dat je op een gameforum afgeraden wordt om met andere mensen te gamen. Ik doe niet eens aan werving, ik zoek gwn mensen die dezelfde games spelen. Enja, omdat makkelijker te maken heb ik een steamgroepje gemaakt. Dat is geen clan. En zelfs dan nog,is een aparte sectie voor clans maken zoveel werk?

2) Als je niet mag "werven", geef dan een degelijk alternatief, ipv gewoon topics te locken en de rest te negeren. Ik heb meermaals gevraagd wat ik dan wel moet doen als ik medetweakers wil vinden die dezelfde games spelen. Elke keer niks van antwoord. Of toch 2 keer: "voeg iedereen toe die je tegenkomt, vraag of ze nederlands kunnen, en hoop dan dat ze ook in je groepje willen" en "ja, dan moet je maar geen plebs zijn en je eigen site hebben".
Ja, dat is advies waarmee je site van het jaar wordt...

3) Ik wil niet in ieder apart topic 1 post maken in de hoop dat iemand het ooit eens ziet. Voor verschillende redenen:
a) het gaat om verschillende games, dus dan zou ik al direct als een spammer gezien worden
b) niemand gaat 20 paginas van een topic doorzoeken in de hoop 1 berichtje te vinden dat gaat over mensen die willen spelen
c) aangezien ik niet eens een link mag geven, gaat het nog sneller genegeerd worden en minder opvallen.

Basisregel als je wilt dat iets opgevolgd wordt: EAST: easy, accesible, social and timely.

Op goed geluk iets in de zoekmachine gooien, merken dat er niks degelijk uitkomt (want de zoekterm "groep" is nogal veelgebruikt), een topic pagina per pagina doorlopen, 8 mensen een PM sturen, van 7 geen antwoord krijgen en van 1 slechts na drie weken, dan maar een eigen topic openen en zien dat het direct gesloten wordt, en dan maar van frustratie de game deinstalleren, valt daar niet onder....

Wat is er nu zo raar aan? precies of ik leg Chinees uit....

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 14-07-2015 18:34 (13%)

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dei feedback is uitgebleven omdat ik erg weinig online ben geweest ivm persoonlijke situatie,

Ik zeg ook nergens dat jouw topic zo ver gezocht, en er is inderdaad een grijs gebied echter geven de forum regels duidelijk aan "geen werving" en het zoeken van mensen voor een LAN, clan of "gewoon af en toe een multiplayer game spelen" valt daar wel onder. En als we jouw topic gaan toestaan dan moeten we die van anderen ook toestaan. Een wildgroei aan topics waarin mensen voor bepaalde online games worden gezocht zit volgens mij niemand op te wachten.

Uiteraard kun je redenen genoeg verzinnen waarom het posten in bestaande topics voor jouw situatie niet praktisch is maar dat betekend nog niet dat er daarom voor jou andere regels gelden.

Chaoss wijzigde deze reactie 14-07-2015 22:20 (14%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• AntiChrist7
quote:
AntiChrist7 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:27:
Als je niet mag "werven", geef dan een degelijk alternatief, ipv gewoon topics te locken en de rest te negeren. Ik heb meermaals gevraagd wat ik dan wel moet doen als ik medetweakers wil vinden die dezelfde games spelen.
Nope, ik heb gedubbelcheckt, mijn toetsenbord staat echt niet op chinees....
Nu ben ik echt wel uit ideeƫn waarom het niet gelezen wordt....Staat het misschien op onzichtbaar voor iedereen behalve mij?

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 14-07-2015 22:42 (13%)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat is niet relevant, Tweakers is niet verplicht jouw een alternatief te bieden als je iets doet wat niet voldoet aan de regels.

-Jij hebt een auto gestolen
-De wet zegt "je mag geen auto stelen."
-Jij draagt als argumentatie aan: ja maar ik heb een auto nodig dus geef me dan een alternatief :? 8)7

• AntiChrist7
quote:
Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:48:
Dat is niet relevant, Tweakers is niet verplicht jouw een alternatief te bieden als je iets doet wat niet voldoet aan de regels.

-Jij hebt een auto gestolen
-De wet zegt "je mag geen auto stelen."
-Jij draagt als argumentatie aan: ja maar ik heb een auto nodig dus geef me dan een alternatief :? 8)7
Als je niet serieus kan blijven en zonder overdrijvingen kan antwoorden, laat me dan met een andere moderator praten. Ik ga me niet verlagen tot het niveau van kinderachtige hyperbolen die nergens op slaan.

Trouwens, mijn excuses dan dat ik het absurde idee had een gameforum onder andere ook als doel heeft om gamers samen te brengen. Geen idee waar ik dat idee vandaan heb gehaald....

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wat snap je dan niet aan de opmerking "je topic was in strijd met de forum regels" ?

En in hoeverre moet ik serieus reageren op iemand die zijn post start met de opmerking:
quote:
AntiChrist7 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:27:
* Is het omdat het schoolvakantie is dat de IQ's zo laag staan? *
Dat "niveau" zat je zelf al op blijkbaar.

• AntiChrist7
quote:
Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:19:
Wat snap je dan niet aan de opmerking "je topic was in strijd met de forum regels" ?

En in hoeverre moet ik serieus reageren op iemand die zijn post start met de opmerking:

[...]

Dat "niveau" zat je zelf al op blijkbaar.
Dus omdat leden het doen, mogen moderators het ook? Wordt er niet verwacht dat zij daarboven kunnen staan?

Deftige oplossingen moet ik al niet verwachten, dat heb ik al geleerd. "ja het is grijze zone, we zullen het zo laten, dat is het makkelijkste voor ons. En mensen helpen? Ben je gek, dat kost moeite".
Als je niet kan antwoorden op de stelling dat het absurd is dat een gameforum actief mensen ontmoedigt medespelers te vinden, heb ik graag antwoord van een moderator die dat wel kan. Elke schooljongen kan regels overpennen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Je leest er blijkbaar overheen, de argumentatie heb ik al gegeven: als we topics gaan toestaan m.b.t werving voor een clan of van het niveau "wie wil deze game met me spelen" dan krijgen we in no time een wildgroei aan dit soort topics.

Dat heeft niets te maken met ontmoedigen maar met het feit dat we de fora overzichtelijk en informatief willen houden.

• AntiChrist7
Elke seconde dat ik hier lees voel ik gewoon mijn brein kleiner worden. Een forum moet helemaal niet informatief zijn, waar heb je een frontpagina anders voor? Een forum is er om mensen samen te brengen. Waar denk je dat de betekenis vandaan komt? Het is in ieder geval niet Latijns voor "plaats waar er absoluut niet aan samenkomsten gedaan wordt"

En als je de meest simpele vorm (namelijk topics openen of zelfs maar simpele steamlinks plaatsen) afblokt omdat het teveel werk is om die in een aparte sectie onder te brengen (zoals je met vragen/problemen hebt), zonder een alternatief aan te bieden, ja, dan is dat ontmoedigen. Dat kan je niet anders noemen.

Schrap mijn account maar, wat heb ik aan een gameforum als het mij niet toelaat mensen te vinden. Info kan ik op 2500000000 andere websites halen.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom zie je dit als gameforum? Ja, het heeft een game-sectie, maar T.net is tikje meer dan alleen een gamesite.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• iisschots
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-01 18:24
quote:
AntiChrist7 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:40:
Elke seconde dat ik hier lees voel ik gewoon mijn brein kleiner worden. Een forum moet helemaal niet informatief zijn, waar heb je een frontpagina anders voor? Een forum is er om mensen samen te brengen. Waar denk je dat de betekenis vandaan komt? Het is in ieder geval niet Latijns voor "plaats waar er absoluut niet aan samenkomsten gedaan wordt"

En als je de meest simpele vorm (namelijk topics openen of zelfs maar simpele steamlinks plaatsen) afblokt omdat het teveel werk is om die in een aparte sectie onder te brengen (zoals je met vragen/problemen hebt), zonder een alternatief aan te bieden, ja, dan is dat ontmoedigen. Dat kan je niet anders noemen.

Schrap mijn account maar, wat heb ik aan een gameforum als het mij niet toelaat mensen te vinden. Info kan ik op 2500000000 andere websites halen.
Wij luisteren graag naar gebruikers hoe ze zien hoe het forum ingericht word. Maar uiteindelijk bepalen wij de regels. En wij willen niet dat er topics komen om mensen te werven voor je eigen community/clan/ect. Dan kunnen we er lang over spreken waarom maar uiteindelijk moet je het gewoon maar accepteren.

Als dat een reden voor je is om je account op het heffen verwijs ik je graag naar lid 12 van dit document: http://tweakers.net/voorwaarden

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Neem in je signature een linkje naar je Steam-profiel (of wat dan ook op) met de tekst 'zin in potje Rainbow Six? Ik wel!'. Klaar.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03:11

.oisyn

Moderator DevschuurĀ® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Waar kun je eigenljik een topic openen over een soort game dat niet in de standaard categoriƫn past? Als ik in Hardware & Spielerij Algemeen kijk lijken me dat vooral topics omtrent hardware en aanverwante software.

In dit specifieke geval wilde ik een topic openen over TIS-100 (of eigenlijk wilde ik die in Programming openen en in Spielerij een alias neerplempen, want de meeste geĆÆnteresseerden zitten ongetwijfeld in PRG ;)). Ik zou 'm categorizeren als "puzzle games" maar daar lijkt geen ruimte voor.

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
- That's surprisingly noble of you, sir.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• PromoX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-01 20:27

PromoX

Flying solo

Volgens de FAQ in HSA.
quote:
HSA is er voor algemene discussie over games en gaming-hardware. Ook games die niet in de op genre verdeelde fora passen kunnen hier besproken worden.

And I'm the only one and I walk alone.

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa šŸ’©

Topicstarter
Zoals PromoX al aangeeft. Voel je vrij dat topic in Programming te starten en dan een alias in HSA te zetten.

• Ketho
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-01 12:10
De sfeer in het CS:GO topic en het niveau van de comments vind ik erg laag.

Het gaat er niet echt beschaafd aan toe en zou misschien beter gemodereerd kunnen worden om in ieder geval de onzin comments achterwege te laten.

hmr in "[Multi] Counter-Strike: Global Offensive"
merryb in "[Multi] Counter-Strike: Global Offensive"
NuCl3aR in "[Multi] Counter-Strike: Global Offensive"

• Astie
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-01 09:34
Het Hearthstone topic is op slot gezet vanwege klachten over bepaalde reacties. Ik vind dit meer dan terecht. Moderatie op dit topic had ik al eerder verwacht om eerlijk te zijn.

Echter zijn er een hoop Tweakers, waaronder ik die graag zouden zien dat het topic weer open ging omdat wij er erg actief op zijn. Zowel in het lezen als reageren.
Is er een idee wanneer het topic weer open gaat?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zowel heartstone als het CS:Go topic zijn probleem gevallen er is al zovaak gewaarschuwd dat er eigenlijk maar 1 oplossing is: topics sluiten.

Heartstone hebben we een tijdje strenger gemodereerd, en daar kwam commentaar op, de gebruikers van het topic van mening dat het allemaal wat soepeler moest en dat het dan wel los zou lopen, nu is het topic voor de zoveelste keer ontspoort.

Ook heb ik in het CS:Go topic regelmatig een waarschuwing geplaatst maar het puberale gedrag is echt niet om aan te zien.

Ik snap dat in beide gevallen er een groep mensen is die de dupe worden. Ik zal met de andere moderators overleggen wat we er mee moeten.

• Vicarious
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04-01 00:36

Vicarious

ā˜‘Rekt | ā˜ Not rekt

quote:
Chaoss schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:26:
Zowel heartstone als het CS:Go topic zijn probleem gevallen er is al zovaak gewaarschuwd dat er eigenlijk maar 1 oplossing is: topics sluiten.

Heartstone hebben we een tijdje strenger gemodereerd, en daar kwam commentaar op, de gebruikers van het topic van mening dat het allemaal wat soepeler moest en dat het dan wel los zou lopen, nu is het topic voor de zoveelste keer ontspoort.

Ook heb ik in het CS:Go topic regelmatig een waarschuwing geplaatst maar het puberale gedrag is echt niet om aan te zien.

Ik snap dat in beide gevallen er een groep mensen is die de dupe worden. Ik zal met de andere moderators overleggen wat we er mee moeten.
Kun je niet gewoon de hoofdschuldigen aanpakken en uit het topic of van het forum bannen? Ditzelfde gebeurt namelijk ook geregeld in het League of Legends topic. Zal te maken hebben met de leeftijd en volwassenheid van de gemiddelde speler gok ik zo.

Vicariously I live while the whole world dies

• Koekiemonsterr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:33

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

Topicstarter
quote:
Vicarious schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:07:
[...]
Kun je niet gewoon de hoofdschuldigen aanpakken en uit het topic of van het forum bannen? Ditzelfde gebeurt namelijk ook geregeld in het League of Legends topic.
Volgens mij is het LoL topic al tijden een baken van rust :) En doorgaans is het ook vrij inhoudelijk trouwens.

Maar wat Vicarious zegt is wel een goede 'oplossing'.

In het LoL-topic waren het eigenlijk altijd slechts een handjevol lieden die de boel lieten ontsporen. Dat zullen er in het CS:GO topic dan waarschijnlijk wel mƩƩr zijn, maar desalniettemin kan het niet zo heel moeilijk zijn om die 'rotte appels' te scheiden van de grote groep die zich gewoon normaal gedraagt.

Misschien dat de moderators in het CS:GO topic niet direct zicht hebben op wie deze irritante lieden zijn, maar dan is het toch niet zo moeilijk om een paar van de meest actieve posters (ervan uitgaande dat zij ook daadwerkelijk een constructieve bijdrage leveren aan het topic) te benaderen en via hen te vernemen wie die rotte appels zijn. Dan is het een kwestie van deze rotte appel bannen en klaar is kees.

Ik vind echt dat moderators moeten oppassen om al te snel topics maar te sluiten. Daar werd in mijn ogen ook al onterecht en te snel mee gedreigd op het LoL-topic een tijd terug. Vaak kunnen er best nog wel wat maatregelen overwogen worden, voordat je overgaat tot sluiting.

• Astie
quote:
Chaoss schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:26:

Dit is een ander statement dan modarator Uniciteit heeft gegeven.

-------
Er zijn redelijk wat klachten ontvangen over een aantal posts in dit topic. Ik heb hiervoor even de tijd nodig om alle berichten van deze maand, november, bijna de helft van alle posts in dit topic, na te gaan (en de eventuele gevolgen van posts door te voeren).

Het topic is gesloten totdat ik de tijd heb gehad om alles even rustig na te gaan.
------

Het statement van Uniciteit is volgens mij dat het topic tijdelijk gesloten is. Jij geeft aan dat het topic helemaal gesloten is.

Ben benieuwd naar de uitkomst en hoop dat het statement van Uniciteit doorgevoerd wordt en hoop dat wij daarna van een aantal figuren af zijn in het Hearthstone topic die de boel voor de rest verpesten.

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-12-2019

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het probleem is echter dat iedereen de vinger naar een ander wijst, en jij bent hier een duidelijk onderdeel van, ook jij kan 5 moderaties op 1 bladzijde van je post geschiedenis vinden, ook jij schrijft zeer geregeld berichten om de ander uit te dagen.

Ik maak hier ook zeker onderdeel vanuit, ik ga me hier ook zeker niet beter voor doen dan ik ben. Wat ik wel, tevergeefs, heel vaak heb gedaan, is berichten gerapporteerd, maar moderaties blijven gewoon weken onbeantwoord.

Ik zeg ook niet dat dit makkelijk is, een mod moet zich sowieso verdiepen willen ze goed begrijpen waarom er op bepaalde reacties worden gereageerd.

1 van de dingen waar ik eigenlijk vanuit alle hoeken ongenoegen over zie, is het feit dat er een hoop geklaag is over de status van de game, en niet vanuit een analytisch standpunt, maar vanuit pure emotie, het spel is niet leuk, de decks zijn niet leuk, ze spelen 90% van de tijd tegen hetzelfde deck enz. Het meeste is compleet overdreven en zijn klachten die met iedere meta verandering weer terugkomt. Dezelfde mensen die nu over de meta klagen, klaagde ook over een andere meta en half jaar geleden.
Het is dan ook niet voor niets dat diverse mensen op diverse momenten hebben aangegeven om dan te stoppen met het spel.

Dat constant geklaag zorgt voor een hoop irritatie, en dat is waar nu constant het probleem is, jij irriteert je aan mensen, ik irriteer me aan mensen, en de meeste andere ook. Als we alle irritatie bronnen weghalen, dan blijft er nog een handjevol mensen over, en jij en ik maken daar dan ook geen onderdeel van uit.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Astie
quote:
Benjamin- schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:20:
Het probleem is echter dat iedereen de vinger naar een ander wijst, en jij bent hier een duidelijk onderdeel van, ook jij kan 5 moderaties op 1 bladzijde van je post geschiedenis vinden, ook jij schrijft zeer geregeld berichten om de ander uit te dagen.

Ik maak hier ook zeker onderdeel vanuit, ik ga me hier ook zeker niet beter voor doen dan ik ben. Wat ik wel, tevergeefs, heel vaak heb gedaan, is berichten gerapporteerd, maar moderaties blijven gewoon weken onbeantwoord.

Ik zeg ook niet dat dit makkelijk is, een mod moet zich sowieso verdiepen willen ze goed begrijpen waarom er op bepaalde reacties worden gereageerd.

1 van de dingen waar ik eigenlijk vanuit alle hoeken ongenoegen over zie, is het feit dat er een hoop geklaag is over de status van de game, en niet vanuit een analytisch standpunt, maar vanuit pure emotie, het spel is niet leuk, de decks zijn niet leuk, ze spelen 90% van de tijd tegen hetzelfde deck enz. Het meeste is compleet overdreven en zijn klachten die met iedere meta verandering weer terugkomt. Dezelfde mensen die nu over de meta klagen, klaagde ook over een andere meta en half jaar geleden.
Het is dan ook niet voor niets dat diverse mensen op diverse momenten hebben aangegeven om dan te stoppen met het spel.

Dat constant geklaag zorgt voor een hoop irritatie, en dat is waar nu constant het probleem is, jij irriteert je aan mensen, ik irriteer me aan mensen, en de meeste andere ook. Als we alle irritatie bronnen weghalen, dan blijft er nog een handjevol mensen over, en jij en ik maken daar dan ook geen onderdeel van uit.
*knip* Laat je niet uit de tent lokken! ;) - Uniciteit

Uniciteit wijzigde deze reactie 24-11-2015 20:57 (2%)

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 24-01 12:32

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ik keek met enige regelmaat in het Hearthstone topic, en probeerde altijd een "vrolijke" noot achter te laten. Juist omdat er zoveel geklaagd en geflamed werd.

Ik vindt het goed dat het topic gesloten is. Mensen bannen (zelfs alleen uit het topic) zou rond de 10 mensen moeten treffen voordat het weer normaal door zou kunnen gaan, dat lijkt mij teveel (ook omdat dat de meest actieve users waren).

Mocht er weer geprobeerd worden met een nieuw topic zou ik daar in ieder geval 2 maanden mee wachten, zodat mensen een beetje kunnen afkoelen, en gewend raken aan niet steeds naar dit topic toe gaan. Mochten ze in de tussentijd het echt nodig hebben dan is reddit daar prima voor geschikt.

• sugarcoated
  • Laatst online: 20-01 16:39
Wel jammer, ik haalde een hoop informatie uit het Hearthstone topic. Het gekleuter heb ik overgeslagen. :)

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
quote:
Benjamin- schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:20:

Ik vind dit op zich netjes verwoord, maar het is wel jammer dat je ook meteen verwijst naar een andere user.

Je maakt een goed punt dat gerapporteerde berichten soms te laat worden opgepakt. Dat is iets waar wij als moderatieteam beter op moeten letten en wij onszelf moeten verbeteren. Mocht je alsnog zien dat rapportages veel te laat worden opgepakt, twijfel dan niet om direct een berichtje te sturen naar mij of een andere moderator uit Spielerij.

Verder is het beste om je niet uit te laten lokken. Als je iemand direct op je ingaat, waarvan je vindt dat hij/zij te ver gaat, meldt het dan door het bericht te rapporteren of direct een berichtje naar een moderator te sturen. Reageer er verder niet op; anders kan het alleen maar verder escaleren. ;)
quote:
astie schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:48:
[...]

Ben benieuwd naar de uitkomst en hoop dat het statement van Uniciteit doorgevoerd wordt en hoop dat wij daarna van een aantal figuren af zijn in het Hearthstone topic die de boel voor de rest verpesten.
Ik heb het Hearthstone-topic inmiddels weer geopend. In principe delen we niet zomaar een ban uit: we sturen vaak eerst een waarschuwing via push message voordat we eventueel overgaan op een (al dan niet tijdelijke) ban. Dat is wel zo netjes.

Ik heb vandaag dan ook een aantal users een waarschuwing gegeven. Als zij, op korte termijn, wederom in de fout gaan dan kunnen ze mogelijk een ban ontvangen.
quote:
IdieEasy schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:07:
Ik keek met enige regelmaat in het Hearthstone topic, en probeerde altijd een "vrolijke" noot achter te laten. Juist omdat er zoveel geklaagd en geflamed werd.

Ik vindt het goed dat het topic gesloten is. Mensen bannen (zelfs alleen uit het topic) zou rond de 10 mensen moeten treffen voordat het weer normaal door zou kunnen gaan, dat lijkt mij teveel (ook omdat dat de meest actieve users waren).

Mocht er weer geprobeerd worden met een nieuw topic zou ik daar in ieder geval 2 maanden mee wachten, zodat mensen een beetje kunnen afkoelen, en gewend raken aan niet steeds naar dit topic toe gaan. Mochten ze in de tussentijd het echt nodig hebben dan is reddit daar prima voor geschikt.
Bedankt voor je reactie. Wat betreft moderatie: zie een stukje hierboven mijn reactie op astie.

Een optie is inderdaad om het topic voor langere tijd te sluiten. Aan de andere kant is mij in de afgelopen dagen, terwijl het topic dicht was, duidelijk geworden dat het topic ook erg werd gemist. Daarom heb ik besloten het topic toch te openen en zelf de komende tijd wat beter op te letten.

Zoals ik eerder in dit bericht heb aangegeven: een aantal users hebben nu een officiƫle waarschuwing ontvangen. Mochten zij wederom in de fout gaan, dan kunnen ze mogelijk een ban verwachten. Ook zal ik de komende tijd wat beter in het topic opletten: ook dan kunnen er dus - wellicht iets sneller dan normaal - opnieuw officiƫle waarschuwingen worden gegeven (en mogelijk dus bans). Ik hoop dat, mede dankzij de waarschuwingen (en mogelijk toekomstige bans), de sfeer in het Hearthstone-topic weer flink zal verbeteren.

Mocht echter blijken dat het weer helemaal fout gaat, dan wil ik ook zeker niet uitsluiten dat het Hearthstone-topic alsnog voor langere tijd dichtgaat. ;)

Mochten jullie nog vragen of feedback hebben, dan hoor ik (en mijn collega's natuurlijk ook) het graag! :)

• PCBaas
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:43
Om heel eerlijk te zijn zie ik niet in waarom het Hearthstone topic gesloten moet zijn terwijl er gemoderate wordt, deze kan toch ook gewoon open blijven zodat niet iedereen de dupe is van deze maatregel?

Antec 300 / Phenom II 955 @ 3.8GHz / CM Hyper 212+ / MSI HD6950 / Asus M4A79XTD EVO / 8GB DDR3

• Kasai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-01 12:09

Kasai

Legendary

Hearthstone topic is inmiddels 24 uur dicht, hoe lang gaat het nog duren?

Atlas#22744

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-01 08:21

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
Kasai schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:01:
Hearthstone topic is inmiddels 24 uur dicht, hoe lang gaat het nog duren?
Late reply maar dat was niet de bedoeling het topic was per ongeluk langer dicht dan gepland :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Kasai
  • Laatst online: 24-01 12:09

Kasai

Legendary

quote:
psychoclown schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:17:
[...]

Late reply maar dat was niet de bedoeling het topic was per ongeluk langer dicht dan gepland :)
Ah oke, bedankt voor de reply :)

Atlas#22744

• martijnm71
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik denk dat ik iets fout heb gedaan, weet alleen even niet wat.

In het ETS2 topic ([SIM] Euro Truck Simulator 2) vroeg iemand om info over een DIY headtracker met een smartphone die ik aan de praat had gekregen.

Mis nu alleen de vraag van diegene en mijn reactie daarop. Was er iets mis met de link ofzo?

• Gimmy62
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07-03-2016
quote:
.oisyn schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:10:
Laten we dan eens beginnen met wat positieve feedback: ik wilde even zeggen dat ik het een enorm goed idee vind om ook in Spielerij een feedbacktopic te hanteren d:)b
4 jaar later en ben het nog steeds met je eens 8)7 :P >:)

Life's not about how hard of a hit you can give... it's about how many you can take, and still keep moving forward.”

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
martijnm71 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:33:
Ik denk dat ik iets fout heb gedaan, weet alleen even niet wat.

In het ETS2 topic ([SIM] Euro Truck Simulator 2) vroeg iemand om info over een DIY headtracker met een smartphone die ik aan de praat had gekregen.

Mis nu alleen de vraag van diegene en mijn reactie daarop. Was er iets mis met de link ofzo?
Een erg late reply, excuses.

Ik kan niet vinden op welke posts je precies doelt maar ik verwacht dat ze zijn verplaatst of gemoved naar TC door een collega moderator. Ik heb gevraagd of de rest hier ook even naar wilt kijken.

• martijnm71
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-09-2019
quote:
psychoclown schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Een erg late reply, excuses.

Ik kan niet vinden op welke posts je precies doelt maar ik verwacht dat ze zijn verplaatst of gemoved naar TC door een collega moderator. Ik heb gevraagd of de rest hier ook even naar wilt kijken.
Super :)

• Tjiwa
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:40
Hoi,

Is het misschien een idee voor een slowchat/kroegtopic voor The Division?

Er zijn echt heel enthousiaste en opgewonden Tweakertjes die het niet kunnen volhouden tot dat ze hun spel binnen hebben.

:)

PSN/XBL: DarkTaufu

• kwakzalver
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-11-2019
Weet niet zeker of ie in de juiste forum zit. Stond te twijfelen.

Kan je hem verplaatsen als ie op de verkeerde plek staat?
Wellicht Actie, Adventure en Platform Games

30 jaar UBIsoft...met 7 klassiekers voor jou als surprise!

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Hiervoor kun je de toekomst beter een Topic Report aanmaken :)

Aangezien ik niet weet wat ze komende maanden weggeven lijkt het me niet handig om het in een specifiek subforum te plaatsen. Op deze plek zien mensen 'm denk ik ook wat beter staan :)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Just_jan
  • Laatst online: 10-12-2019
Het is niet echt feedback, maar meer een suggestie.

Het PS4 topic is de laatste weken steeds meer en meer een persoonlijke discussie topic geworden.(Helaas soms ook door mijzelf).
Discussies die niemand kan winnen omdat het continu persoonlijke meningen zijn en deze discussies daardoor om de paar dagen weer opnieuw starten.

Is het misschien een plan om dit topic een beetje in de gaten te houden, en te zorgen dat dit minder gebeurt in de toekomst.

Want steeds meer mensen die normaal gesproken actief zijn in dit topic haken hierdoor af.

Ps4 account = JusttJD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik volg het PS4 topic wel aardig en inderdaad komen bepaalde discussies om de zoveel tijd terug waarbij het de noodzaak lijkt om elkaar te overtuigen van een eigen mening/smaak.

Ik blijf het in de gaten houden als het te erg wordt zal er ingegrepen worden.

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:51

dvdkiwi

Hoi doei

Een discussie zoals Jan aangeeft duurt meestal wat, een pagina of 1-2?
Ik stoor me er niet heel erg aan, je leest er redelijk rap overheen.
Wel ben ik het eens dat twee mensen die een eigen mening als waarheid verkondigen een wat aparte discussie kan opleveren.
Er komt wel meer in het PS4 topic voorbij wat mensen stoort maar waar je niks van mag zeggen; ik doel op de aanbiedingen die vaak door dezeflde persoon gepost worden. Daar hebben we dan weer het console budget gaming topic voor ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Imho is dat wel een verschil, het plaatsen van psn nieuws en/of aanbiedingen is gewoon ontopic en er is al vaak genoeg aangegeven dat men er iets aan heeft.

Dat is wat anders dan een ander proberen te overtuigen of TLOU/Uncharted/battlefield etc. wel/niet een goede of leuke game is, dat is gewoon een mening. Als dat ook nog eens een onderwerp is wat om de 20 pagina's terug komt dan zorgt dat voor steeds meer frustratie.

Chaoss wijzigde deze reactie 11-07-2016 21:18 (3%)

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:51

dvdkiwi

Hoi doei

Dat snap ik helemaal.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:03
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1709679

Hee mijn topic is dicht gezet met een wel heel vage reden:
quote:
Mij ontgaat het doel van dit topic. Je wilt een grote startpost met shootergames met terroristen?
Als je de start post goed gelezen had dan was het je duidelijk geweest. Maar misschien moet die iets duidelijker.

Ik wou een verzamel topic met games waarin je op terroristen jaagt. Staat in het start topic.
quote:
Sowieso zijn opsomtopics niet gewenst,
Het staat nergens in de Spielerei beleid en de Spielerei FAQ dat opsom topics niet gewenst zijn. Als het niet gewenst is zet het dan daar in :/
quote:
maar los daarvan zie ik het nut ook niet van dit topic.
En daarom moest mijn topic maar op slot? -O-
quote:
De diverse games kunnen gewoon besproken worden in de centrale topics.
Dan mis je het punt van mijn aangemaakte topic. Beetje alle topics door struinen om er achter te komen in welke games je op terroristen kan jagen.

Ik had de beleid en de faq gelezen van spielerei alvorens te posten. Graag zie ik dan ook mijn topic weer heropend.

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Bedankt voor je feedback. Ik zal de andere mods ook even op jouw post wijzen, zodat we dit kunnen bespreken. We komen hier later op terug. ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zie deze Quote uit het forumbeleid:

"Mocht je een topic willen openen waarin je niet zozeer een probleem aankaart maar een bepaald onderwerp wilt bespreken, dan is het de bedoeling dat je een duidelijk beargumenteerde stelling of mening in je topicstart verwerkt zodat er discussie kan ontstaan."

Net als Grotman snap ik het doel van je topic, niet? wil je puur een opsomming van games waar terroristen in voor komen? dan gaat er inderdaad geen enkele discussie uit voort komen en ten tweede is die info die gewoon kunt googlen lijkt me.

Op GoT sturen we aan op topics waarin een duidelijk probleem aan de kaak wordt gesteld (en dan niet het soort probleem wat te googlen is) of een discussie wordt gestart. "opsom" topics zijn geen van beide.

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Hoi Toro,

Mij ontgaat inderdaad gewoon het nut van zo'n topic. Uiteindelijk wil je steeds de startpost uitbreiden met gametitels, en dan? We hebben al heel veel topics over deze games. Moet er dan echt een topic bij waarbij er ook over deze games gesproken wordt? Ik zie de toegevoegde waarde niet en volgens mij zorgt het dan juist voor meer onduidelijkheid.

De redenering om zo op een plek verzameld te hebben welke games niet alleen shooters zijn, maar specifiek gaan over het jagen op terroristen vind ik geen goede, want dan kun je aan de gang blijven. Verzameltopics voor sim-games die over vliegtuigen gaan, pretpark games die specifiek over rollercoasters gaan, racegames die alleen over toerwagens gaan etc. Het hebben van duidelijke plekken om games te bespreken vind ik belangrijker dan een laag opsomtopics eroverheen wat mensen mogelijk het moeten Googlen bespaart.

Grotman wijzigde deze reactie 04-08-2016 11:52 (41%)

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Kunnen de Spielerij moderators eindelijk eens duidelijkheid geven in het PokƩmon Go topic?

In de Topic Warning staat:
quote:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats of dataminers besproken worden op dit forum. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers.

Gezien de bug in de werking van 'nearby-PokƩmon' en omdat het lijkt dat pokevision op dit moment gedoogd lijkt door Niantic is discussie over pokevision toegestaan grijs gebied.
Zodra de bug gepatched wordt of Niantic begint er tegenop te treden staan wij het niet meer toe.
Oftewel: hacks, cheats en dataminers zijn sowieso off limits; alleen discussie over PokƩVision is toegestaan zolang Niantic daartegen niet optreedt.

Ondertussen is Niantic al dagen lang wel aan het optreden. PokƩVision en andere dataminers zijn geblokkeerd en/of hebben Cease & Desist notices gekregen, de API is encrypted gemaakt (en vervolgens door Redditers weer opengebroken) en in het topic wordt al dagenlang honderduit zelfs diepgaand technisch gediscussieerd over hacks en dataminers en over andere third party tools.

Ofwel het beleid moet aangepast worden (dat discussie over dit soort zaken die duidelijk in strijd zijn met de gebruikersovereenkomst wel toegestaan is), ofwel het beleid moet toegepast worden. Maar zoals het nu gaat, dat in de Topic Warning duidelijk staat wat niet mag maar dan niet ertegen optreden als dat toch gebeurt, lijkt me niet de bedoeling. Nog in het minst omdat men dan elders ook geen acht meer slaat op Topic Warnings, want "wat daar staat wordt toch niet gehandhaafd"...

[edit] Ondertussen is duidelijkheid verschaft, waarvoor dank!

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:51
Vraagje ter verduidelijking aan mijn kant over de regels (Pokemon Go topic). Een kaart met pokemon die NIET uit het spel (API of anderszins) getrokken zijn, maar door gebruikers handmatig geplaatst (zoals de vroege google maps overlay), vallen die onder toegestaan of niet? (gaat niet om een actuele discussie, gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Wat mij betreft is dat gewoon toegestaan. Je doet met zoiets niets wat niet mag... Maar ja, ik ben geen Spielerij mod. :D

Albantar wijzigde deze reactie 10-08-2016 19:04 (19%)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:51
quote:
Albantar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:03:
Wat mij betreft is dat gewoon toegestaan. Je doet met zoiets niets wat niet mag... Maar ja, ik ben geen Spielerij mod. :D
Vandaar mijn vraag :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa šŸ’©

Topicstarter
Wat mij betreft is het ook toegestaan omdat je geen gebruikt maakt van de service van niantic waardoor eventueel overlast veroorzaakt word waar andere spelers weer last van hebben.

Een kaart met pokemon is echter niet zo handig, lijkt mij, omdat het binnen een half uur weer outdated is. En was er niet al een google maps kaart met daarop gyms en stops?

• Grotman
  • Niet online
Is totaal geen probleem. Er mag van alles geknutseld en gebouwd worden. Het gaat puur om oneigenlijk gebruik van services of gehackte software, of de app misleiden wat duidelijk cheaten is omdat het iets doet wat niet kan of bedoeld is door Niantic. Als jij en anderen handmatig een kaart willen bijhouden met alle pokemon/stops/gyms die jullie zien, is dat geen enkel probleem.

• Zegato
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Even terugkomend op geautomatiseerde IV-calculators bij PokƩmon Go.

Constaterende dat:
1. De terms of service/end user licence agreement van Niantic in zeer brede termen opgesteld is
2. Dit type tools in deze TOS/EULA op geen enkele wijze deze tools specifiek aanwijzen als verboden en in zeer algemene/multi interpretabele juridische termen wordt gesproken
3. Niantic geen enkele speler gebant heeft voor het gebruik van een tool van deze strekking en daaruit geconcludeerd kan worden dat dit binnen de TOS/EULA valt
4. Dergelijke tools in het verleden gesloten zijn om de serverload te verminderen, aldus Niantic zelf
5. De tools de gamer geen voordeel bieden ten opzichte van andere deelnemers aan het spel
6. De tools de andere gamers geen nadeel berokkent (serverissues zijn al lang verleden tijd)
7. De informatie ook op andere wijze (berekenen) verkregen kan worden en de tools alleen voor een tijdsbesparing zorgen voor de gebruiker in een game waar geen sprake is van tijdsdruk om te presteren
8. De tool op brede wijze gebruikt wordt door een groot deel van de posters in het topic (te zien aan screenshots, incl. moderators van Tweakers.net)

Verzoek ik om het linken naar dergelijke websites weer toe te staan, tenzij Niantic zelf actief optreedt tegen spelers die gebruik maken van -het gemak van- een dergelijke tool, waarbij het risico bij de eindgebruiker ligt. Het lijkt me niet dat het aan ons/de moderators is om te oordelen hoe breed de TOS/EULA geĆÆnterpreteerd kan worden zonder dat er enige jurisprudentie in die richting is richting de End User c.q. Tweaker -waar de overeenkomst tenslotte betrekking op heeft-.

Persoonlijke noot: als we zĆ³ sterk als Tweakers op de juridische lijn gaan zitten, kunnen we ook elk Google/Android/Apple/iOS/enz. topic wel sluiten, gezien die EULA's nog veel breder opgezet zijn om in de Amerikaanse rechtbanken met een spreekwoordelijke stok te kunnen slaan. Het gebruik van geautomatiseerde IV-calculatoren doet geen enkele andere medespeler kwaad en het zorgt ook niet voor (financiĆ«le) schade bij de maker, het is juist een exponent van een klein groepje enthousiastelingen die het spel tot in het diepste willen doorgronden: geheel in de geest van Tweakers dus!

Ik hoop dat jullie het standpunt willen herzien :)

T.net gallery | V&A ads

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
Hetgeen wat we voornamelijk willen uitsluiten is de discussie over zaken als GPS spoofing of apps/sites die pokemon spawns traceren (zoals pokevision). Het gebruik van IV calculators schaadt andere spelers niet en is ook niet ten nadele van andere spelers (discutabel wellicht).

Wat ons betreft kunnen geautomatiseerde IV-calculators bij PokƩmon Go besproken worden.

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
hoort denk ik niet helemaal hier, maar ik post het toch. als het niet gewenst is haal maar weg. :P

ik denk dat het een goed idee is om pc gaming en console gaming te splitsen.

je ziet het probleem goed nu in het nieuwsartikel over RDR2. Er staat in het artikel specifiek dat er niets m.b.t. de pc bekend is, toch gaan 3 van de 4 reacties (arbitrair) over de pc. dat leest nogal storend, vind ik dan. lees dat artikel dan gewoon, en dan nog lijkt me 1 (zeur)reactie dat het niet op pc aangekondigd is wel meer dan genoeg, toch?

nu is het met nieuws natuurlijk iets minder duidelijk maar je ziet het op het forum ook. games die multiplatform zijn en dus 1 topic hebben, bestaan voor een erg groot deel uit reacties aangaande specs, hardwarecompatibiliteit, hardwareproblemen, fps/resolutie/mods etc etc etc.

wanneer je dus als consolegamer iets over een game wilt weten zoek je je een ongeluk in die topics tussen al die pc reacties. het is niet overzichtelijk, niet leesbaar, en voor consolegamers ook niet interessant. met als gevolg dat het verkapte pc-gaming topics worden. dat vind ik jammer.

hoe denken tweakers hierover? of is de pc simpelweg dominant op tweakers (ondanks dat er nogal wat veranderd is sinds 1999 natuurlijk), zoals dat vroeger het geval was?

kan dat niet gescheiden worden?

• PizzaCatFTW
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 28-12-2016
Een vraagje met betrekking tot de (Multi) FIFA 17 topic.

Gisteren is er omstreeks 10:51 uur een filmpje van een compilatie van de Tweakers Pro clubs verwijderd, omdat het volgens de moderator om spam zou gaan en om views te trekken voor de Youtube kanaal. Dit Youtube filmpje staat overigens wel nog in de (Multi) FIFA 17 Pro clubs topic.

Wat ik mij nu afvraag is, waarom de ene filmpje wel mag blijven, en de ander verwijderd wordt onder de mom "spam" en om views te trekken?

Toevallig heb ik het filmpje die verwijderd is gezien en ben het oneens met de beslissing van de moderator dat het spam is. Het filmpje was naar mijn idee gewoon ontopic en vond het ook leuk om er naar te kijken en door vele andere in de topic gezien er geen negatieve reactie erop waren gekomen, maar wel nadat het filmpje verwijderd was. Naar mijn idee zit er een achterliggende gedachte achter die niet verteld wil worden of die ik toevallig gemist heb, maar zou hier graag de echte reden willen weten waarom het filmpje van gister verwijderd is, ook omdat ik namelijk zelf filmpjes wil plaatsen in dit topic.

• Grotman
  • Niet online
quote:
PizzaCatFTW schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:43:
Een vraagje met betrekking tot de (Multi) FIFA 17 topic.

Gisteren is er omstreeks 10:51 uur een filmpje van een compilatie van de Tweakers Pro clubs verwijderd, omdat het volgens de moderator om spam zou gaan en om views te trekken voor de Youtube kanaal. Dit Youtube filmpje staat overigens wel nog in de (Multi) FIFA 17 Pro clubs topic.

Wat ik mij nu afvraag is, waarom de ene filmpje wel mag blijven, en de ander verwijderd wordt onder de mom "spam" en om views te trekken?

Toevallig heb ik het filmpje die verwijderd is gezien en ben het oneens met de beslissing van de moderator dat het spam is. Het filmpje was naar mijn idee gewoon ontopic en vond het ook leuk om er naar te kijken en door vele andere in de topic gezien er geen negatieve reactie erop waren gekomen, maar wel nadat het filmpje verwijderd was. Naar mijn idee zit er een achterliggende gedachte achter die niet verteld wil worden of die ik toevallig gemist heb, maar zou hier graag de echte reden willen weten waarom het filmpje van gister verwijderd is, ook omdat ik namelijk zelf filmpjes wil plaatsen in dit topic.
Dit filmpje heb ik verwijderd omdat het in twee topics geplaatst is en het van dezelfde maker was die vaker niet interessante filmpjes postte, wat veel geflame in het topic en veel topicreports opleverde omdat mensen er moe van werden. In het andere topic heb ik het filmpje overigens helemaal niet verwijderd.

Ik vind het ook weer erg 'toevallig' dat jij met een nieuw account nu dit navraagt in je allereerste post hier. Je kunt dus zeggen dat je 'toevalllig' het filmpje hebt gezien, maar het lijkt me sterk dat een nieuwe user hier een punt van maakt.

Daarnaast heeft deze user continu zitten spammen in het topic zelf omdat hij het niet eens was met mijn beslissing, terwijl ik direct al heb aangegeven dat dit naar mij direct kan of in dit feedback topic.

Tot nu toe ben ik zeer coulant geweest naar deze user, want hij was echt heel erg fout bezig. Andere moderators en admins kunnen nakijken welke berichten ik allemaal heb moeten verwijderen. Mijn geduld is inmiddels wel op, dat moge duidelijk zijn.

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-01 15:47
Bedankt voor de moderatie, ik stoorde mij inderdaad ook al een geruime tijd aan het gespam van deze gebruiker. Helaas bleef hij toch maar doorgaan, hopelijk kunnen wij nu weer on-topic verder in de FIFA topics.

• PizzaCatFTW
quote:
Grotman schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:59:
[...]
Dit filmpje heb ik verwijderd omdat het in twee topics geplaatst is en het van dezelfde maker was die vaker niet interessante filmpjes postte, wat veel geflame in het topic en veel topicreports opleverde omdat mensen er moe van werden. In het andere topic heb ik het filmpje overigens helemaal niet verwijderd.

Ik vind het ook weer erg 'toevallig' dat jij met een nieuw account nu dit navraagt in je allereerste post hier. Je kunt dus zeggen dat je 'toevalllig' het filmpje hebt gezien, maar het lijkt me sterk dat een nieuwe user hier een punt van maakt.

Daarnaast heeft deze user continu zitten spammen in het topic zelf omdat hij het niet eens was met mijn beslissing, terwijl ik direct al heb aangegeven dat dit naar mij direct kan of in dit feedback topic.

Tot nu toe ben ik zeer coulant geweest naar deze user, want hij was echt heel erg fout bezig. Andere moderators en admins kunnen nakijken welke berichten ik allemaal heb moeten verwijderen. Mijn geduld is inmiddels wel op, dat moge duidelijk zijn.
Dat het filmpje verwijderd is op basis dat jij onder andere vindt dat het niet interessant is en omdat het weer om dezelfde gebruiker gaat, vind ik geen reden aangezien je het in mijn ogen persoonlijk begint te maken tegenover de gebruiker en is krom door de bocht. Niemand wordt geforceerd om deze filmpjes te bekijken, er worden namelijk genoeg filmpjes gepost die of topic zijn en vind dat er nu met twee maten wordt gemeten. Dan moet er gezegd worden dat er helemaal geen filmpjes meer geplaatst mogen worden om gezeur te voorkomen. Mensen die vervolgens op deze filmpjes lopen te flamen moeten in mijn ogen aangesproken worden, dit zorgt namelijk voor een negatieve sfeer in het topic, en niet de user die het filmpje upload. Het is natuurlijk makkelijker om het filmpje dan als moderator te verwijderen, aangezien dit het makkelijkst is....

Verder zeg je dat er veel topic reports waren en zou dan ook willen weten hoeveel dit waren, aangezien het verwijderde filmpje ruim 10 uur in het topic geplaatst was met behoorlijk wat views zonder dat er iemand zich negatief uit heeft gelaten hierover.

Daarnaast hebben de users in mijn ogen helemaal niet lopen spammen, maar gaven ze hun ongezouten mening aangezien reacties door jou zonder berichtgeving werden verwijderd en de manier waarop je als moderator communiceert en mensen behandeld.

Ik vind het verder toevallig dat jij hier nu op reageert en zou dan ook een andere onafhankelijk moderator of admin willen spreken hoe die hierover denken.

PizzaCatFTW wijzigde deze reactie 01-12-2016 13:13 (20%)

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-12-2019
ik wou juist mijn mening plaatsen hier over , ik wil dus niet met de admin of moderator in gesprek in prive discussie . ik plaatste mijn mening in het topic omdat mijn bericht daar werd verwijderd .. waarom zou ik dan in dit topic mijn mening geven en niet in het topic waar mijn bericht is verwijderd .

zoals ik al zei zie ik het niet als spam .
spam is in MIJN ogen steeds weer hetzelfde plaatsen in het zelfde topic .

als mijn video die ik deel met 2 topics spam is , leg mij dan is uit waarom video,s van tweakers wel in elk topic nog een x geplaatst mag worden ?

psn: taker-mart

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
PizzaCatFTW schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:32:
[...]

Verder zeg je dat er veel topic reports waren en zou dan ook willen weten hoeveel dit waren, aangezien het verwijderde filmpje ruim 10 uur in het topic geplaatst was met behoorlijk wat views zonder dat er iemand zich negatief uit heeft gelaten hierover.

Daarnaast hebben de users in mijn ogen helemaal niet lopen spammen, maar gaven ze hun ongezouten mening aangezien reacties door jou zonder berichtgeving werden verwijderd en de manier waarop je als moderator communiceert en mensen behandeld.

Ik vind het verder toevallig dat jij hier nu op reageert en zou dan ook een andere onafhankelijk moderator of admin willen spreken hoe die hierover denken.
Er is een aantal weken terug in overleg met mij besloten dat de video spam van de user in kwestie teveel van het goede was. Wij zijn toen ook met de user daarover in gesprek gegaan. Dat er in het topic geen negatieve uitlatingen betreffende de filmpjes staan betekent niet dat er geen topicreports ingediend zijn. Dat is notabene ook in de regel hoe users gevraagd wordt met topicreports om te gaan.
quote:
taker1987 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:06:
ik wou juist mijn mening plaatsen hier over , ik wil dus niet met de admin of moderator in gesprek in prive discussie . ik plaatste mijn mening in het topic omdat mijn bericht daar werd verwijderd .. waarom zou ik dan in dit topic mijn mening geven en niet in het topic waar mijn bericht is verwijderd .

zoals ik al zei zie ik het niet als spam .
spam is in MIJN ogen steeds weer hetzelfde plaatsen in het zelfde topic .

als mijn video die ik deel met 2 topics spam is , leg mij dan is uit waarom video,s van tweakers wel in elk topic nog een x geplaatst mag worden ?
Dat er binnen een topic niet op moderaties niet ingegaan moet worden is sitebreed de norm dus daar is Spielerij geen uitzondering in.

De definitie van spam omvat eveneens het verspreiden van de content over verschillende topics dus dat aangaande hebben we correct gehandeld.

Wat bedoel je precies met
quote:
video,s van tweakers wel in elk topic nog een x geplaatst mag worden
want dat is mij niet duidelijk op deze manier.

• PizzaCatFTW
quote:
psychoclown schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:37:
[...]

Er is een aantal weken terug in overleg met mij besloten dat de video spam van de user in kwestie teveel van het goede was. Wij zijn toen ook met de user daarover in gesprek gegaan. Dat er in het topic geen negatieve uitlatingen betreffende de filmpjes staan betekent niet dat er geen topicreports ingediend zijn. Dat is notabene ook in de regel hoe users gevraagd wordt met topicreports om te gaan.

[...]

Dat er binnen een topic niet op moderaties niet ingegaan moet worden is sitebreed de norm dus daar is Spielerij geen uitzondering in.

De definitie van spam omvat eveneens het verspreiden van de content over verschillende topics dus dat aangaande hebben we correct gehandeld.

Wat bedoel je precies met
[...]
want dat is mij niet duidelijk op deze manier.
Bedankt voor je reactie.
Dus als ik het goed begrijp, wordt het spam als het in meer dan 1 topic geplaatst wordt?

Dat er verder geen negatieve uitlatingen in het topic geweest is, wil inderdaad niet zeggen dat er ook geen topic report geweest is. Hier ben ik het met je eens. Wat ik me dan afvraag is hoeveel mensen dan een topic report hebben aangemaakt? Is dit er 1 geweest? 5? 20? Als de verhoudingen in dat opzicht niet kloppen, dus laten we zeggen 100 mensen hebben het filmpje bekeken, waarvan 4 een topic report hebben ingediend, vind ik het volstrekt overdreven dat het filmpje verwijderd is.

Al met al blijf ik wel bij mijn standpunt dat er 1 lijn getrokken moet worden en niet uit emotie en subjectiviteit gemodereerd mag worden.

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

Topicstarter
Modereren is per definitie altijd wel enigszins subjectief. In dit geval zijn er nu meerdere mods bij betrokken, dus dat maakt het meteen alweer minder subjectief.

Daarnaast is modereren in feite bijna altijd maatwerk, voor zover een geval niet overduidelijk wordt 'gereguleerd' door het staand beleid. Dus dat punt van Ć©Ć©n lijn trekken gaat niet op. Uit niets blijkt dat er met twee maten wordt gemeten, of dat er vanuit emotie wordt gemodereerd. Alleen al uit feit dat er meerdere DM's zijn gestuurd, meerdere moderaties op verschillende momenten zijn geplaatst, en we het er nu hier over hebben, blijkt dat dit niks met emotie of impulsief handelen of whatever te maken heeft.

Er is hier gewoon een verschil van inzicht. Ik heb wel degelijk berichten langs zien komen die voor spam kunnen doorgaan, en je lijkt ook niet echt gevoelig voor de aansporingen t.a.v. de (toegevoegde waarde van de) filmpjes. Ik kan wel gaan tellen, maar het is niet zo relevant of er nou 1 of 100 reports zijn binnengekomen. EĆ©n goeie topic report kan waardevoller en terechter zijn dan 100 anderen. Op het moment dat een enkele post niet zo veel of niets toevoegt is dat an sich niet zo'n punt, maar als het vaker gebeurt en het dan ook nog eens irritatie/ongewenste reacties oproept van anderen, dan zullen we er toch iets mee moeten.

Dus lijkt me niet zo handig als je er zo 'geharnast' in blijft staan, want zo komen we nergens.

• vuileharrie
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online

vuileharrie

PSN: vuileharrie

Als ik t goed lees dan wordt er dus meer waarde gehecht aan een kleine groep zeurpieten dan aan een grote groep die t filmpje wel leuk vinden.

Hoe herkenbaar.....

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

Topicstarter
quote:
vuileharrie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:29:
Als ik t goed lees dan wordt er dus meer waarde gehecht aan een kleine groep zeurpieten dan aan een grote groep die t filmpje wel leuk vinden.

Hoe herkenbaar.....
Je weet helemaal niet hoe groot of klein die zogenaamde groep 'zeurpieten' zijn, en nogmaals, dat is niet relevant. Tevens weet je helemaal niet (ook niet relevant) of een kennelijk grote groep de filmpjes leuk vindt. Je hebt vast geen enquĆŖte afgenomen om dat te kunnen concluderen?

Ok, dit is een beetje een flauw, maar komop, met dit soort berichten kunnen we niet zoveel. Het gaat niet om aantallen, maar om de vraag of de inhoudelijke 'klacht(en)' terecht zijn en enigszins hout snijden.

Overigens, je wilt niet weten hoeveel topic reports ik over het algemeen dismiss en meteen wegwerk zonder er iets mee te doen. We zijn hier echt niet een soort politie die meteen nauwgezet handelt op elke willekeurige report.

• PizzaCatFTW
quote:
Koekiemonsterr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:46:
[...]

Je weet helemaal niet hoe groot of klein die zogenaamde groep 'zeurpieten' zijn, en nogmaals, dat is niet relevant.
Jawel, er zijn 3 topicreports ontvangen over toendertijd 50 views van het verwijderde filmpje, toegezegd door Grotman himself... :)

• Grotman
  • Niet online
Dat is apart, want dat heb ik alleen maar genoemd in een privƩbericht naar taker1987.
Jij was toch een iemand die toevallig het filmpje zag? Je weet dat kloonaccounts niet zijn toegestaan?

Ik stel voor dat we allemaal kappen met deze onzin, want het kost ongelofelijk veel tijd van iedereen en het gaat nergens over.

Ik ben hier sowieso klaar mee: ik heb je netjes (onder je taker1987 account) uitleg gegeven, ik heb je 'slack' gegeven toen je bleef spammen in het topic zelf ondanks meerdere waarschuwingen, ik heb je als bravehendrik een paar weken terug ook netjes te woord gestaan en uitleg gegeven over mijn moderatie en nu ga je (en/of je vriendjes) vrolijk verder met kinderachtig gedrag onder nieuwe accounts.

En dit allemaal omdat er Ć©Ć©n filmpje is verwijderd wat in twee aparte topics is gepost. Ik mag hopen dat je ook nog iets beters te doen hebt, wij wel namelijk.

• PizzaCatFTW
Speculaties, speculaties, speculaties....

:w

• ard1998
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-01 09:02
Volgens het algemeen beleid heeft de desbetreffende moderator correct gehandeld
quote:
...

Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

...

Je probleem in meerdere sub-fora aan de orde brengen (het zogeheten crossposten / dubbelposten). EĆ©n thread is echt genoeg.

...

Kleinere overtredingen tegen de huisregels:
Je post zaken tegen de huisregels in of anderszins gedrag wat we niet willen zien op het forum.

De reactie: je post zal worden aangepast of in zijn geheel verwijderd. ... Indien nodig neemt de moderator contact met je op per PushMessage waarom je post is aangepast of het wordt in het topic zelf vermeld. ...

ard1998 wijzigde deze reactie 01-12-2016 18:29 (57%)

• exactor it
  • Laatst online: 23:33

exactor it

Moderator Spielerij
Er is een post van mij weggehaald in Xbox One. Of dat terecht is of niet, is niet mijn punt. Wat wel mijn punt is, is dat er op gereageerd is en ik nu een notificatie heb, die ik niet weg kan halen. Uitloggen en opnieuw inloggen werkt niet, net als notificaties disablen en enablen. Weet iemand raad?

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Grotman
  • Niet online
Ik herken het probleem zelf niet, maar werkt 'Markeer alles als gelezen' niet? Staat in je notificatie menuutje rechts onderaan.

Grotman wijzigde deze reactie 09-12-2016 17:51 (30%)

• exactor it
  • Laatst online: 23:33

exactor it

Moderator Spielerij
Stom. Niet geprobeerd. Goede tip. Maar ook dat werkt helaas niet.

Plak de rechter bovenhoek van mijn scherm wel af. :)

Kennelijk had hij drie refreshes nodig na alles markeren als gelezen. Dank Grotman. Je hebt me irrationele irritatie en een stukje tape bespaard. :)

exactor it wijzigde deze reactie 09-12-2016 18:10 (39%)

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Grotman
  • Niet online
Mooi :)

• 170074
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
quote:
Gropah schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:07:
Modbreak:
Ik heb de hele discussie over of het illegaal is of niet verplaatst naar de TrashCan, omdat dit niet de plek is voor die discussie. Die discussie is al lang een keer gehouden, zie dit topic.

Dit topic is juist bedoeld voor sites die alleen keys verkopen en allemaal constructie's daar om heen zoals veilingsplaatsen (g2a) en dergelijke. Let wel, op eigen risico
Toch jammer, eigenhandig een hele discussie om zeep helpen. Uit de topicwaarschuwing: "Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen rond aanbieders van gamekeys."

Ook niet zo handig dat je verwijst naar een topic dat op slot zit.

Wat dan wel weer leuk is om te lezen: tikkietrugjaap maakt aardig gehakt maakt van de houtje-touwtje opvatting die jij hanteert over de legaliteit van vpn's, fraude met eula's etc. Het mag verder duidelijk zijn dat jij echt geen voorstander bent van g2a en andere resellers, dus waarom jij de baas mag spelen over een dergelijk topic is mij echt onduidelijk.

Succes met moderaten.

Ik verplaats je bericht even van Online Gamekeys kopen - Deel II naar Feedback op moderatie binnen Spielerij omdat het topic zelf niet de plek is voor feedback.

Gropah wijzigde deze reactie 08-01-2017 23:03 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa šŸ’©

Topicstarter
quote:
fandango schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:01:
[...]

Toch jammer, eigenhandig een hele discussie om zeep helpen. Uit de topicwaarschuwing: "Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen rond aanbieders van gamekeys."

Wat dan wel weer leuk is om te lezen: tikkietrugjaap maakt aardig gehakt maakt van de houtje-touwtje opvatting die jij hanteert over de legaliteit van vpn's, fraude met eula's etc. Het mag verder duidelijk zijn dat jij echt geen voorstander bent van g2a en andere resellers, dus waarom jij de baas mag spelen over een dergelijk topic is mij echt onduidelijk.

Succes met moderaten.

Ik verplaats je bericht even van Online Gamekeys kopen - Deel II naar Feedback op moderatie binnen Spielerij omdat het topic zelf niet de plek is voor feedback.
Dat is niet de discussie die bedoeld is in de TW, afaik. De discussie die bedoeld is, is welke aanbieder handiger/beter is, vergelijkbaar met [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a. Het doel is niet om de legaliteit/echtheid van dit soort handelaren te bediscussieren (net zoals in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a, overigens)

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
fandango schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:01:
[...]

Succes met moderaten.

Zoals Gropah terecht al aangeeft is een discussie over de legaliteit in het topic niet gewenst. Daar is het topic niet voor bedoeld. Mijn inziens heeft Gropah correct en objectief gehandeld.

• SeƱor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:00

SeƱor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Om het Zelda-topic niet te gaan vervuilen met deze discussie:
quote:
Zeror schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:41:
Graag alles wat met het verhaal van BOTW te maken heeft in spoiler tags AUB!
Dus:
[spoiler] ... [/spoiler]

Er zijn nog steeds mensen die zelf willen achterhalen hoe dat het verhaal/spel in elkaar zit. Dat is nu net wat zo tof is aan Zelda. Het mysterieuze verhaal wat je moet ontrafelen. Maar als iemand alles al gaat lopen verklappen, is het spel geen klap meer aan. Dus:

ALLES M.B.T. HET VERHAAL AUB IN SPOILERTAGS!!!
En hoe lang wil je dat volhouden? Bij FTM is het zodra het voor het eerst uitgezonden is, maar dat is bij een game lastiger. Toch zit ik niet te wachten op een halfjaar lang een gecensureerd topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:54

Zeror

Ik Henk 'm!

quote:
SeƱor Sjon schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:54:
Om het Zelda-topic niet te gaan vervuilen met deze discussie:

[...]

En hoe lang wil je dat volhouden? Bij FTM is het zodra het voor het eerst uitgezonden is, maar dat is bij een game lastiger. Toch zit ik niet te wachten op een halfjaar lang een gecensureerd topic.
Ik stel voor vanaf vrijdag 10 maart geen spoilers meer te gebruiken. Dan is de launchweek van de Switch en Zelda voorbij.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op šŸ‘: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:36

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
In de meeste RPG topics worden eigenlijk de campaign missies voor langere tijd beschermd. Ik vind een maand niet onredelijk.

*voor de duidelijkheid, een maand is mijn suggestie, het is geen regel op dit moment*

Ircghost wijzigde deze reactie 23-01-2017 12:54 (26%)

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa šŸ’©

Topicstarter
RPGs duren over het algemeen vrij lang, dus een maand na release vind ik niet perse raar om te doen bij een RPG, misschien nog wel wat aan de lange kant, maar een week vind ik dan persoonlijk weer te kort.

Maar goed, dat is mijn 2 cent, ben persoonlijk ook vooral benieuwd wat andere mensen vinden, dus heb even een linkje naar dit topic in het bericht van Zeror in het zelda botw gezet

• Pjotter87
  • Laatst online: 24-01 15:55
Even voor zelda
Ik vind een maand helemaal niet te lang. Ik hoop de switch met zelda bij launch te hebben, maar weet nu al dat ik de eerste 2 weken niet veel zal kunnen spelen en daarna ook geen dagen achter elkaar.
Het is dan idd vervelend als je in een topic na een week al leest hoe en wat in de game terwijl je net begonnen bent.
En omdat het in mijn ogen een groot spel is ( niet iets wat je in een weekje uitspeelt) vind ik het ook niet meer dan normaal dat er dan wat langer gewacht word met spoilers.

Dus ik vind een maand niet heel verkeerd.

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Dan doen we toch vanaf 1 april geen spoilers meer. ;)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op šŸ‘: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:14
Hoort Xbox 'Scorpio' nieuws en discussie eigenlijk in het Xbox one topic thuis of zou daar een nieuw topic voor moeten komen? Komende tijd zal er alleen maar meer over de Scorpio bekend worden, zodoende.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het EVE Online topic is dicht en ik zie geen nieuw topic in de reeks. Is dit een foutje, of is er iets met het topic aan de hand?

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
quote:
Zr40 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:42:
Het EVE Online topic is dicht en ik zie geen nieuw topic in de reeks. Is dit een foutje, of is er iets met het topic aan de hand?
Ik denk dat iisschots niet goed weten hoe zijn knopjes werken :+. Is weer open.

• Grotman
  • Niet online
quote:
Wom schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:14:
Hoort Xbox 'Scorpio' nieuws en discussie eigenlijk in het Xbox one topic thuis of zou daar een nieuw topic voor moeten komen? Komende tijd zal er alleen maar meer over de Scorpio bekend worden, zodoende.
Omdat het een nieuwe versie is van de huidige console zullen discussies vaak gaan overlappen, zeker als er vergelijkingen gemaakt worden. Maar een apart topic is goed te verantwoorden aangezien het wel degelijk een ander apparaat is met andere specs waar veel over gesproken gaat worden naarmate de release dichterbij komt. Ik ben er persoonlijk niet op tegen.

Na de release is een apart topic misschien minder relevant.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mij lijkt een los topic ook wel handig. Anders krijg je hetzelfde gedonder als met de ps4 en de ps4 pro in het ps4 topic.

• ymmv
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-01 12:38
quote:
Ircghost schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:56:
[modbreak] Kunnen we de berichten achterwege laten over waar het product ligt en wie het aangeschaft heeft? Iedereen hier weet de pricewatch te vinden en google te gebruiken. Ik heb de andere berichten hierover verwijderd.[/]
Waarom zou je niet mogen bespreken waar het spel voor de officiele verschijningsdatum te koop is in Nederland? Die informatie haal je NIET uit de pricewatch en is NIET te vinden op Google. Tot woensdag wanneer het spel overal te koop is vind ik deze info verdomd interessant. Ik vind de modbreak dan ook OTT.

Wii, Wii U, 3DS, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3, PS4 Pro, Vita

• Chefferson
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-01 15:23
quote:
ymmv schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:59:
[...]

Waarom zou je niet mogen bespreken waar het spel voor de officiele verschijningsdatum te koop is in Nederland? Die informatie haal je NIET uit de pricewatch en is NIET te vinden op Google. Tot woensdag wanneer het spel overal te koop is vind ik deze info verdomd interessant. Ik vind de modbreak dan ook OTT.
Of, zoals ik voorstelde in een persoonlijk bericht, enkel vermelden waar een mede-tweaker het spel wel meegekregen heeft. Zo vervuilen we het topic niet met waar het NIET is gelukt. Enkel de berichten die een launch date kunnen vervroegen.

• PRM2D4
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 24-01 16:25

PRM2D4

SRHI

Voor de moderators... er is geen warez geplaatst, in het topic assetto corsa deel II, omdat 1 iemand dit roept terwijl die niet eens weet wat er gepost wordt, worden gelijk alle berichten maar verwijderd zonder dat er onderzoek gepleegd wordt of Ć¼berhaupt even navraag..

Chapeau mannen kunnen jullie heel trots op zijn!!!

SRHI GOES DTM AND F3 WITH AC,.... AND GT3 WITH ACC!!! WANNA JOIN: https://discord.gg/vhaJSeH

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa šŸ’©

Topicstarter
quote:
promise2die4 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:34:
Voor de moderators... er is geen warez geplaatst, in het topic assetto corsa deel II, omdat 1 iemand dit roept terwijl die niet eens weet wat er gepost wordt, worden gelijk alle berichten maar verwijderd zonder dat er onderzoek gepleegd wordt of Ć¼berhaupt even navraag..

Het is misschien wat hard om het warez te noemen, maar het gaat om een betaald product wat je deelt via een filesharing site. Dit is gewoonweg niet de bedoeling en daarom word het weg gehaald

• PRM2D4

PRM2D4

SRHI

quote:
Gropah schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:28:
[...]

Het is misschien wat hard om het warez te noemen, maar het gaat om een betaald product wat je deelt via een filesharing site. Dit is gewoonweg niet de bedoeling en daarom word het weg gehaald
De early release die ik poste is gratis er is geen cent voor betaald of gevraagd.. de final release die moet betaald worden.. maar die heb ik niet gepost.

En als 1 iemand dan roept het is warez wordt het zomaar gewist zonder onderzoek??vreemde zaak, maar goed.

SRHI GOES DTM AND F3 WITH AC,.... AND GT3 WITH ACC!!! WANNA JOIN: https://discord.gg/vhaJSeH

• Grotman
  • Niet online
quote:
promise2die4 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:34:

Ik weet niet waarom die keuze gemaakt is en door wie, maar het zou je sieren niet direct zo sarcastisch te doen en op een normale toon te vragen of je berichten teruggeplaatst kunnen worden. Wellicht spelen anderen aspecten een rol en zoals altijd kunnen er fouten gemaakt worden.

Wat vriendelijker vragen om opheldering kan echt geen kwaad O+

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa šŸ’©

Topicstarter
quote:
promise2die4 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:50:
[...]

De early release die ik poste is gratis er is geen cent voor betaald of gevraagd.. de final release die moet betaald worden.. maar die heb ik niet gepost.

En als 1 iemand dan roept het is warez wordt het zomaar gewist zonder onderzoek??vreemde zaak, maar goed.
Er blijkt uit geen manier dat het om een early release gaat, sterker nog je wekt alle suggestie dat het de final release is.

Daarnaast is het ook maar de vraag in hoeverre het toegestaan is om een early release te delen.

• PRM2D4

PRM2D4

SRHI

quote:
Gropah schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:41:
[...]

Er blijkt uit geen manier dat het om een early release gaat, sterker nog je wekt alle suggestie dat het de final release is.

Daarnaast is het ook maar de vraag in hoeverre het toegestaan is om een early release te delen.
Klopt had het ook even kunnen melden maar we zitten in dat topic en op ts met elkaar vaak te dollen dus dacht daar niet bij na..

En deze early release was gewoon te downloaden van de site voor nopes...

En wat betreft het sarcasme... ach niet alles zo serieus nemen helpt echt 😂

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 10:03
quote:
Bij deze dus. Doordat tot 2 maal toe een complete post (naar mijn idee zonder goede reden) geƫdit werd door een mod is niet meer duidelijk waar mowikan het over had. Hij geeft alleen maar aan dat hij het gym shaven een laffe manier van spelen vindt en dat is volledig volgens de topicregels. En vervolgens komt de moderator even heel zijn post deleten. :? Erg handig voor de discussie ook, want ik ben op 1 van die posts ingegaan en nu sluit ik me dus aan bij een mod-edit waar ik het niet mee eens ben...

Betreft overigens deze en deze post.

• SeƱor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:00

SeƱor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik kan het origineel zien, maar die post voegt totaal niks toe aan het topic... een soortgelijke post is hier al van hem geplaatst: mowikan in "[iOS/Android] PokƩmon GO - Deel 4". Moet dan telkens als het onderwerp langskomt gemeld worden als tegengeluid dat iemand het weerzinwekkend vindt en dat het zielig is voor $insert persoon?

Volg verder het topic niet en ben geen mod in dit deel, dus volledig imo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• 377973
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
quote:
Autofan1985 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:11:
[...]

Bij deze dus. Doordat tot 2 maal toe een complete post (naar mijn idee zonder goede reden) geƫdit werd door een mod is niet meer duidelijk waar mowikan het over had. Hij geeft alleen maar aan dat hij het gym shaven een laffe manier van spelen vindt en dat is volledig volgens de topicregels. En vervolgens komt de moderator even heel zijn post deleten. :? Erg handig voor de discussie ook, want ik ben op 1 van die posts ingegaan en nu sluit ik me dus aan bij een mod-edit waar ik het niet mee eens ben...

Betreft overigens deze en deze post.
Dat dus. Gewoon willekeur en naar smaak van mod. Er stond niets in wat tegen de regels in gaat. Maar zoek het verder uit mij zie je er niet meer.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True