http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Nee, ik heb gezegd dat ik het mij niet kan herinneren, maar omdat het iets is wat mij had moeten blijven is de kans groot dat ik er inderdaad overheen heb gelezen.Thormodo schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:47:
Je zegt 30 minuten bezig te zijn met voorbereiden, maar vervolgens je zei ook dat je nergens hebt gelezen dat hij een level 30 account heeft/had.
Dat ik op dit moment weinig tijd heb betekend niet dat ik nooit tijd heb. Ik heb inderdaad persoonlijk weinig interesse meer in LoL en volg het topic daarom inderdaad niet goed, maar verwacht jij daadwerkelijk van alle mods dat ze alle posts lezen die worden geplaatst in hun deel? Dat is gewoonweg niet mogelijk voor Spielerij (en zat andere onderdelen). Verder suggereer je met:Daarnaast geef je aan dat je weinig tijd hebt, geen interesse in LoL hebt en daardoor het topic niet (goed) volgt. Waarom ben je er dan moderator? Er is vast wel iemand anders te vinden (al dan niet uit het LoL topic) die af en toe wil modden.
dat alle moderators het LoL topic moeten volgen. Dit vind ik een rare suggestie. Alle topics moeten gemodereerd worden, dat ben ik met je eens, maar (wederom) je kunt niet verwachten dat alle mods alles lezen. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij ben ik degene die het topic nog het meeste doorkijkt en daardoor vaak ook degene ben die er modereert.daardoor het topic niet (goed) volgt. Waarom ben je er dan moderator?
In principe hoeft ook niet alles gelezen te worden, zolang users maar topic reports aan maken als het mis gaat. Natuurlijk willen we liever voorkomen dan genezen en dus ingrijpen voordat een TR nodig is, maar soms, vooral bij snelle topics, is het ook voor het mod team moeilijk om alles te volgen.
Reactie's op moderatie zijn offtopic, het gaat immers niet over de game. Dat ik dat af en toe doe is eigenlijk not-done, maar doe ik, juist omdat ik weet dat er commentaar op kom in het LoL topic. Natuurlijk verwacht ik niet dat iedereen hier gaat posten, maar vaak valt er uit de modbreak wel te halen wat er mis is gegaan. Daarnaast gebeurd het ook vaak genoeg dat users die niet snappen waarom er iets wordt gemod een DM sturen naar de mod die heeft zitten modden om uitleg te vragen.Verwacht je echt dat iemand dan in dit feedback topic komt vragen wat er eigenlijk is weggehaald, wordt het feedback topic daar beter van? Nu kreeg hij direct antwoord in het LoL topic en iedereen was weer blij. En plaats dan om zijn minst de feedback die daar bij hoorde in dit topic namelijk: “Ik zag geen erg in die posts”.
Hoe zou jij het vinden als je opzoek bent naar een topic over je auto en vervolgens alleen maar gepraat vind over fietsen in het topic voor je auto? Ik denk het niet. Het intresseert je niet en geeft een verkeerd beeld van wat er daadwerkelijk gebeurd in het topic. Mensen die het over LoL willen hebben gaan weg en komen niet meer terug. Hierdoor is het dus gewoon niet te zeggen hoeveel mensen er last van hebben, omdat ze niets posten door de offtopic posts.Sowieso moet je je afvragen wat het oplevert om posts weg te halen. Blaumaci heeft Lion King gekeken, ja off-topic, Damien heeft daardoor een WTF momentje, maar is er nu oprecht een probleem dat een paar random posts tussen staan? Zijn er meer mensen die zich er aan ergeren, dan die het leuk vinden om te lezen. Je zegt dat er weinig TR's worden geplaatst, maar blijkbaar zijn er wel veel mensen die het LoL topic volgen en TR's plaatsen voor dat soort posts, want anders heeft modden geen zin. En kom alsjeblieft niet aan met de "policy".
Toen ik nog actief LoL speelde, voordat ik een mod werd, volgde ik het topic niet omdat er zoveel offtopic geklets was. Dat is leuk voor de mensen die regelmatig in het topic komen, maar niet voor de mensen die net binnenlopen. Het nodigt gewoon niet uit. Dus ja, ik durf wel te zeggen dat er meer mensen last van hebben dan de stuk of 10, 20 mensen die nu actief meedoen in het topic.
Wat het weghalen van dit offtopic posts dus oplevert is dat er meer mensen actief mee gaan doen aan de discussie over LoL, wat (imo) alleen maar goed is. Meer mensen betekend meer standpunten en meer invalshoeken waardoor er weer meer discussie ontstaat en daarom kan ik mij dan ook niet geheel vinden in:
Tuurlijk hoeft het niet 100% te gaan over LoL, maar als je dit zou aanhangen, zou je voor verschillende groepen mensen verschillende topics moeten hebben, want het zijn allemaal verschillende samenscholingen. Echter, we hebben het hier over het algemene LoL topic, dus dat is niet het geval. De discussie daar zou over de game moeten gaan.Het topic is in eerste plaatst een verzamelplek voor mensen die League of Legends spelen.
Dit was niet nodig
[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 15-06-2014 20:19 ]
(Wat ik nu ga posten is niet per definitie hoe ik tegen de discussies en verhalen die in het LoL-topic staan aankijk, maar geven qua kern wel het (mijn) probleem weer met inhoudelijke discussies in een theorycrafting game. Het kan zijn dat ik lullig overkom, dat is niet mijn bedoeling.)
LoL is een theorie al zo'n divers spel dat je zou denken dat je daar honderden pagina's over kan praten. Dat is aan het aantal LoL topics te zien ook zeker gelukt en zal in de toekomst ook nog zeker wel blijven lukken. Maar ik heb het gevoel dat dat meer met de mensen opzich te maken hebben - niet eens zozeer om het spel zelf.
Als we qua onderwerpen LoL zouden opsplitsen dan kom je al gauw bij dingen terecht als: Community, Competitive play, Game Updates, Ranked Play en Theorycrafting.
Het eerste onderwerp lijkt me eigenlijk vrij vanzelfssprekend, maar is in mijn ervaring ook meteen het grootste probleem. Een spel dat de userbase heeft van miljoenen mensen trekt genoeg verschillende mensen aan met verschillende meningen - 99% van de keren ook mensen met een totaal ander skillniveau. Dat zal altijd voor botsingen zorgen en in theorie ook voor discussies, maar dan moet je je afvragen of dat het doel is van de Tweakers community. Ik vind het gewoon gezellig om met vaak relaxte Nederlanders wat games te spelen of lekker te zeiken om het een of het ander. Dat is denk ik de reden waarom veel mensen hier actief zijn op het moment - niet op Reddit, solomid of teamliquid.
Dan hebben we de competitive scene, waar eigenlijk een beetje 50/50 interesse in is. Er zijn suggesties geplaatst over een apart topic, maar persoonlijk zie ik daar totaal het nut niet van in. Het zal vast gezellig kunnen zijn, maar dan hebben we het weer over kwaliteit. En daar kan je eigenlijk, om heel erg lullig te zijn, niet om heen als er zoveel mensen zijn die niet weten waar ze over praten.
Maar goed, daar kom ik straks op terug. Want dat zal sowieso wel de leidraad worden van dit verhaal - je kan puur op theorycrafting, puur op observaties, puur qua game-knowledge geen goede discussies hebben als er zo'n enorm verschil is qua kennis. En dat is niet om nu arrogant te klinken, maar ik denk dat het een enorm saaie boel gaat worden als elke post woord voor woord weerlegt zou worden. Tenzij dat natuurlijk de intentie is van de LoL thread, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen daarvoor naar Tweakers komen. Daar zijn volgens mij veel betere plekken voor.
Game Updates, Ranked Play, Theorycrafting: het komt allemaal op het zelfde neer. Je gaat geen interessante discussies hebben als mensen niet op één lijn zitten qua technisch inzicht. Studio Voetbal is leuk omdat het een analytisch programma inclusief stom gelul is, wat eigenlijk nu ook een beetje in het topic gebeurd. Maar Jan Mulder zit daar echt niet bij omdat hij nu iedereen even uit gaat leggen hoe het in elkaar steekt - dat is puur entertainment value.
In het kort vind ik gewoon dat zolang mensen met elkaar om gaan zoals je dat in een kroeg zou doen, gezellig wat gelul en af en toe een keer iets inhoudelijks: dan hou je het gezellig. Droogklootpraat is vast heel interessant, en ik geloof meteen dat mensen daar naar op zoek zijn. Maar maak daar dan een apart topic voor aan. Anders krijg je echt een r/summonerschool gebeuren, en ik (en zeker een paar anderen) zijn daar niet naar op zoek.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
2 dingen:
1.) BabyXL in "Geef hier je game vouchers weg!" Was geen referal of spam. Was gewoon een gratis key. Ja wat uitleg was handig geweest, maar deze wegmod reden is een beetje onhandig zo.
2.) Wildstar Guest Keys. De situatie is nu: We mogen in het wildstar topic niet vragen, worden doorverwezen naar voucher topic. MAAR! Daar mogen we het ook niet vragen. Dus je kan nergens even ermee bezig. Mag ik dan misschien een thread maken met daarin een userlist die de guestpass zou willen hebben.
Zo verzamel je het op 1 plek. Want het is een beetje raar dat dit het enige forum is waarbij het bespreken hiervan totaal niet is toegestaan
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
In dat geval heb ik het verkeerd begrepen. Mijn excuses daarvoor. Ik kwam iets teveel redirects etc tegen om het met zekerheid te laten staan. Iets meer uitleg had dat inderdaad kunnen voorkomen. Dan had ik 'm waarschijnlijk naar het budgetgaming topic verplaatst.lanerios schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:01:
1.) BabyXL in "Geef hier je game vouchers weg!" Was geen referal of spam. Was gewoon een gratis key. Ja wat uitleg was handig geweest, maar deze wegmod reden is een beetje onhandig zo.
Wbt het vragen om keys. Ik denk dat besloten is om het op deze manier te doen om te voorkomen dat de topics 1 grote bedelpartij voor keys worden. Iets wat ik persoonlijk geen gekke gedachte zou vinden. Nu moet ik zeggen dat die policy ingesteld is voor ik moderator werd, dus de exacte besluitvorming daaromheen ken ik niet.
[ Voor 21% gewijzigd door BM op 19-06-2014 09:24 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Lijkt me niet de bedoeling dat de gebruikers worden geforceerd naar andere fora te gaan om voor die guest pass te zoeken.
[ Voor 24% gewijzigd door corset op 19-06-2014 09:27 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Om op 2 te reageren: om keys vragen staan we over de hele site niet toe en dat heeft een reden. Als we het toe zouden staan zouden topics overstromen met vragen om keys, waardoor de discussie over de game zelf al snel niet meer bestaat, omdat die ondergesneeuwd word door de vraag om keys. Daar wil ik persoonlijk eigenlijk geen uitzonderingen op maken.lanerios schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:01:
Om LoL even te onderbreken:
2 dingen:
2.) Wildstar Guest Keys. De situatie is nu: We mogen in het wildstar topic niet vragen, worden doorverwezen naar voucher topic. MAAR! Daar mogen we het ook niet vragen. Dus je kan nergens even ermee bezig. Mag ik dan misschien een thread maken met daarin een userlist die de guestpass zou willen hebben.
Zo verzamel je het op 1 plek. Want het is een beetje raar dat dit het enige forum is waarbij het bespreken hiervan totaal niet is toegestaan
Het is echter wel eerder gebeurd dat een aantal users een google doc oid bijhielden met mensen die een key willen en dat er dan een link oid in de TW naar die google doc komt te staan met de vermelding dat als je op die lijst wil je user X, Y of Z moet DM'en. Misschien is het handig om zoiets op te zetten voor wildstar?
https://docs.google.com/s...dgO6O2SQ/edit?usp=sharing
eerste opzet is binnen!
[ Voor 33% gewijzigd door corset op 19-06-2014 09:40 ]
Ik denk dat dit geen PSN offline frustratie probleem is, het is meer het probleem dat er getolereerd wordt dat Bullet NL al maanden negatief aanwezig is in het topic, en er dus blijkbaar een hand boven z'n hoofd wordt gehouden omdat het een mod betreft.Zouden de mensen aub ook op elkaar willen letten. Het is natuurlijk vervelend dat PSN problemen heeft en dat kan frusterend zijn, maar die frustratie hoeft niet op het forum/op andere mensen los gelaten worden
Ik zou het op prijs stellen als dit soort waarschuwingen niet alleen maar 1 kant op gaan.
Shikata ga nai.
Mocht ik meer weten dan laat ik dat hier weten.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nu kan het natuurlijk zijn dat ik blind ben voor de manier van communiceren in het LoL-topic maar af en toe wordt er gemod (dus dan spreek ik niet over mijn eigen posts) waarvan ik niet echt in zie waarom er zo heftig berichten worden gedelete of worden aangepast.
Een voorbeeld was een post die gisteren werd geplaatst door een gebruiker, hij had problemen met disconnects in LoL. En nu snap ik dat er op Tweakers specifieke netwerk-thread/topics zijn die hier ook aangeroepen kunnen worden. Echter de vraag ligt hem bij LoL. En aangezien LoL een geschiedenis heeft door vrij vage verbindingsproblemen kan ik me zo voorstellen dat deze jongen eerst gaat vragen aan mede-gebruikers van het spel, alvorens hij een post maakt in een specifieke Tweakers thread omtrent verbindingen. Echter wordt dit gelijk met de kop de grond in gedrukt terwijl het opzich geen slechte vraag was. Hij had echter iets specifieker kunnen zijn met zijn probleem zodat gebruikers met bijvoorbeeld dezelfde provider even kort konden reageren en we vervolgens verder gaan met de discussie omtrent LoL.
En ik mag hopen dat dit een reactie is vanuit de mod zelf en dat dit niet plaatsvind door middel van een topicreport, want dan kan ik nog enkele voorbeelden geven, die totaal geen meerwaarde bieden aan een discussie echter wel getolereerd worden.
Ik geef u:
Damienx2 in "[PC] League of Legends - Deel 9" (ik voeg mijzelf hier ook aan toe want deze post levert opzich geen enkele meerwaarde)
Simoonzel in "[PC] League of Legends - Deel 9"
Rordarok in "[PC] League of Legends - Deel 9"
Mebus in "[PC] League of Legends - Deel 9" (deze werd later aangepast maar bevatte eerst alleen de eerste zin)
Zoals je kunt zien heb ik nu al 4 posts die alle 4 minder nuttig waren dan die ene post van die gebruiker met connectieproblemen in League. Echter die wordt doorverwezen en de onzinnige posts worden getolereerd. En nee ik vind het niet erg dat er af en toe offtopic gesproken wordt of dat er af en toe wat flauwe posts tussendoor zitten (doe ik immers zelf ook aan mee). Maar als er iets minder wild gemod kan worden, zou het al een stuk fijner zijn om het thread te lezen.
Als een random persoon al enkele weken ons mag teisteren met zijn geweldige meta opvatting en ondertussen nog steeds niet 1 skill kan noemen van een champion die hij mained zonder dat er iets tegen gedaan wordt, dan lijkt mij het niet meer dan logisch dat een persoon die een probleem heeft qua connectie met League ook zijn vraag mag stellen, zodat de soms toch behulpzame League-community op Tweakers hem kan ondersteunen.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Als er een bepaald "gedoogbeleid" wordt gehanteerd met het posten over problemen met LoL dan moeten we imho de TW gewoon aanpassen en die regel weghalen. Die post over de verbinding problemen is door mij aangepast omdat het 1 op 1 in strijd is met de regel in de TW. Persoonlijk ben ik geen LoL speler en volg het topic dus ook niet actief, ik kan dan ook niet beoordelen waarom de regel destijds in de TW is opgenomen.Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Wat betreft je punt over het al dan niet reageren op TR's, in dit geval was het dus wel een reactie op een TR en de melding is op zich terecht gezien de TW. Dat er posts blijven staan die misschien (ook) niet door de beugel kunnen is helaas niets aan te doen, wij als mods mkunnen nu eenmaal niet elk topic volgen en elke reactie beoordelen we zijn ten alle tijden gedeeltelijk afhankelijk van TR's.
En toch nog even mij aanvallen? Moet je weer even?Damienx2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:32:
Als een random persoon al enkele weken ons mag teisteren met zijn geweldige meta opvatting en ondertussen nog steeds niet 1 skill kan noemen van een champion die hij mained zonder dat er iets tegen gedaan wordt, dan lijkt mij het niet meer dan logisch dat een persoon die een probleem heeft qua connectie met League ook zijn vraag mag stellen, zodat de soms toch behulpzame League-community op Tweakers hem kan ondersteunen.

Maar goed, even on topic:
Wel met hem eens voor de rest. Verbindings problemen moeten in principe ook besproken kunnen worden. Natuurlijk snap ik de TW ook, aangezien er gewoon een hoop gekloot is qua LoL met zeer specifieke problemen, en oplossingen. Maar het probleem is dat je dan weer teveel splitsing krijgt.
Trouwens, nu ik er toch over zit na te denken.. Er mag ook wel even gekeken worden naar mensen zoals degene die ik nu quote.
Heb ik wat fouten gemaakt? Jep. Echter ik heb guides gelezen, heb nu een stuk beter gevoel wat ik doe met het spel (en ook een champ gevonden die ik goed vind), maar kan ik posten in het topic? Nope, aangezien meneer het 24/7 zit te volgen om maar even een kut opmerking te plaatsen, en dit ook dood normaal lijkt te vinden buiten het LoL topic.
Ga ik dan nog graag naar het LoL topic? als ik weet dat 1 persoon zijn levens missie heeft gemaakt om mij maar overal waar het kan te zieken? Nope, terwijl ik weet dat er buiten dat niveau er genoeg gangbare discussie te houden is, vooral als ik merk dat er genoeg mensen zijn met gelijke vragen.
We hebben al een crap community in Nederland qua LoL (geen echt goed forum om als beginner op te komen, etc). Laten we zorgen dat dit op Tweakers gewoon door kan gaan.
En sorry als het wat hard uit de hoek komt, maar ik ben het gedrag van mensen echt zat, en laat ik heel eerlijk zijn. Ik wil best normaal reageren tegen hem/haar, maar dan verwacht ik van de andere kant hetzelfde.
[ Voor 38% gewijzigd door corset op 27-08-2014 12:09 ]
Ik snap het punt vanuit jullie als moderators, echter heeft League de slechte periodes qua connecties inmiddels achter de rug en zijn het slechts tegenwoordig nog specifieke problemen die vrij simpel op te lossen zijn. Volgens mij stamt die TW dan ook uit eind season 2 van LoL. Terwijl we nu aan het eind van season 4 zitten,en inmiddels op een datacenter in Amsterdam om maar even aan te geven dat de TW waarschijnlijk outdated is.Chaoss schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:53:
Blijkbaar is er in het verleden (te) veel gepost over (verbinding) problemen met LoL omdat deze regel in de TW is opgenomen:
[...]
Als er een bepaald "gedoogbeleid" wordt gehanteerd met het posten over problemen met LoL dan moeten we imho de TW gewoon aanpassen en die regel weghalen. Die post over de verbinding problemen is door mij aangepast omdat het 1 op 1 in strijd is met de regel in de TW. Persoonlijk ben ik geen LoL speler en volg het topic dus ook niet actief, ik kan dan ook niet beoordelen waarom de regel destijds in de TW is opgenomen.
Wat betreft je punt over het al dan niet reageren op TR's, in dit geval was het dus wel een reactie op een TR en de melding is op zich terecht gezien de TW. Dat er posts blijven staan die misschien (ook) niet door de beugel kunnen is helaas niets aan te doen, wij als mods mkunnen nu eenmaal niet elk topic volgen en elke reactie beoordelen we zijn ten alle tijden gedeeltelijk afhankelijk van TR's.
Echter is er een verschil tussen 1 simpele vraag of 3 pagina's vol met vragen omtrent dat ene connectieprobleem. En dit was slechts een voorbeeld van hoe actief er gemod wordt momenteel. Begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen op actief modden, echter is het LoL-topic nou niet van zo'n serieuze aard dat het af en toe met een korreltje zout genomen dient te worden.
Als die TW inderdaad stamt uit de tijd dat er gewoon veel problemen waren met LoL dan is het imho prima op de TW aan te passen.
edit: TW aangepast.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 27-08-2014 12:51 ]
Het enige dat ik kwijt wil over het actieve modden en het verleden van het LoL topic is dat nu alle kleine dingen al weggeknipt worden, en er soms om de kinderachtigste dingen TRs worden ingediend.
Het is goed dat het topic in de gaten gehouden wordt maar ik vind het persoonlijk niks als elk woord, elk zinnetje dat ook maar mogelijk ietsjes persoonlijk is of sarcasme betreft het gelijk weggemod wordt. Bijna elke pagina is er wel weer iets in het blauw of staan er posts die niet achter elkaar horen en dus verwarrend zijn. Dit haalt veel dynamiek van het topic weg en geeft meer het gevoel van een kinderspeelzaal dan een forum waar (jong)volwassenen met elkaar kunnen discussiëren. Dit resulteert erin dat velen juist sneller geïrriteerd zijn en misschien verkeerde woorden gaan gebruiken in plaats van dat alles ineens perfect wordt door het modden ofzo. Daarnaast wordt er ook regelmatig achteraf gemod terwijl een probleem zichzelf al opgelost heeft. Dat is dan ook niet altijd relevant en nodig meer.
Wat ik dus probeer te zeggen is dat het imo geen zin heeft om alles dat ook maar een millimeter buiten het ideale boekje gaat weg te modden. Het is prima als het LoL topic aangelijnd blijft (graag zelfs), maar geef het ook de ruimte om wat rond te snuffelen, en corrigeer dan alleen als er signalen zijn van mogelijk escalatie of bij dingen die 100% off-topic zijn. Dan heeft iedereen wat meer ruimte om adem te halen en zal het allemaal wel meevallen wat verdere escalaties betreft.
Eerder heb ik hier ook al eens gepost met de volgende boodschap: less is more.
Oftewel, zit nou vooral niet té vaak en té snel te modden. Doet dat eens wat minder, dan lossen problemen zich vaak ook gewoon vanzelf op.
Dus niet omdat Mebus zo nodig een onnodige topic report moest plaatsen, meteen ingrijpen en een normale hardware-gerelateerde vraag + reacties wegmodden omdat in de TW precies staat dat dat niet mag....nee, niet als een politieagent de regeltjes handhaven, maar laat ff vieren en grijp in als het zeg maar een hele pagina volop technisch gedoe wordt. In dat geval zou ik zeggen, yes pls grijp dán vooral in.
Maar goed, die 'restrictie' op hardware trouble issues is dus inmiddels uit de TW gehaald; goede zaak.
En je kan toch niet voorkomen dat het hier en daar ietwat uit de bocht vliegt, dat is nou eenmaal inherent aan online fora (en dus ook zeker het LoL-topic).
Overigens, pakweg een jaar geleden wist ik eigenlijk nauwelijks dat zoiets als een topic report en moderators bestonden
Kortom, grijp enkel in bij excessen of als het echt uit de hand loopt. En niet eerder dan dat. Dus niet zoals een domme voetbalscheidsrechter voor elk wissewasje een gele kaart trekken; nee, fluit in de geest van de wedstrijd en pas bij een echte zware overtreding grijp je in.
Moderaten met voortdurend een gele kaart in de aanslag om te trekken voor het minste of geringste....dan heb je als morderator volgens mij niet echt in de gaten hoe je een goede invulling geeft aan het 'moderatorschap'.
[ Voor 9% gewijzigd door Koekiemonsterr op 27-08-2014 20:56 ]
Is het wellicht een idee om een verwijzing naar bijvoorbeeld de can you run it pagina van systemrequirementlabs.com op te nemen in de faq(zijn legio andere sites trouwens)?
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Dat is wel een goede tip, ga ik even op mijn to-do lijst zettenFlex0r schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:09:
Heren Mods de laatste tijd valt het mij met name op dat er veel topics geopend worden door nieuwe gebruikers omtrent hun pc specs en of ze game x wel kunnen draaien.
Is het wellicht een idee om een verwijzing naar bijvoorbeeld de can you run it pagina van systemrequirementlabs.com op te nemen in de faq(zijn legio andere sites trouwens)?
Ik heb je reactie ter attentie gebracht bij de rest.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:52:
Als jullie toch aan schoonmaken zijn in het playstation 4 topic, haal dan de grootste troll ook eens weg. Ik zal toegeven dat erop reageren ook niet volgens de regels is. Maar het slecht nieuws brengen om reactie uit te lokken zien jullie over het hoofd.
ik ben zo vrij geweest om een PS4/XboxOne topic aan te maken voor Assassins Creed Unity.
Dit initieel om dezelfde reden als dat er een apart console Battlefield topic aangemaakt was:
om niet ondergesneeuwd te worden door pc specs en hardware.
Daarnaast merk ik dat er nogal veel mensen deze game op de pc spelen, wat het voor de console spelers wellicht lastig maakt om te communiceren over onder andere het co-op gedeelte van het spel.
Indien jullie het hiermee eens zijn, kan het [multi] topic dan hernoemd worden naar [pc] topic?
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 16-11-2014 01:21 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
bericht kan weggehaald worden
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2014 14:29 ]
Of de thread verstoppen ipv wat ouderwets Gropiaans knip en plak werk zullen we later nog wel op terugkomen qua feedback.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Ik wil overigens ook wel kwijt dat ik eergisteren, ruim voor de escalatie dus, al reports heb ingediend voor mensen die 100% bewust off-topic gingen, one-liners plaatsten en aan het provoceren waren, waar dus niets mee gedaan is. Gisteren voor de escalatie idem, daarna gaf ik het maar op aangezien er niks mee gedaan werd. Ik heb dus wel mijn best en meerdere pogingen gedaan om vroegtijdig aan de bel te trekken. Ik zou het dan ook een kwalijke zaak vinden als er nu dusdanige sancties voor het topic komen waar de goeden onder lijden. Het is vrij duidelijk dat er sinds enige tijd enkele individuen in het LoL-draadje bij gekomen zijn die als enkel doel lijken te hebben anderen te provoceren, reacties uit te lokken en confrontaties op te zoeken. Deze zijn dan ook heel erg snel op hun tenen getrapt waardoor een normale discussie niet mogelijk is en anderen in die negatieve setting worden meegezogen. Uiteraard is dat ook niet gewenst, maar ik zou het gepast vinden als er onderscheid wordt gemaakt tussen degenen die het aanstichten en provoceren ten opzichte van degenen die wel graag kwalitatieve bijdragen en discussies aan het topic doen en zich zodoende niet weg willen laten pesten door provocerende nieuwkomers. Ik zal echter verder geen aannames doen en jullie uitspraak afwachten.
Verder, zoals hierboven aangegeven zou het in de basis al helpen als er een mod wordt toegewezen die adequater in kan springen als er om hulp wordt gevraagd, en dit ook objectief doet. Het heeft niet zoveel zin als er pas 1 a 2 dagen na een topic report actie wordt ondernomen, dan hebben conflicten zich al opgelost en heeft modden geen zin meer of, zoals nu, loopt het compleet uit de hand.
Tot zover mijn feedback, ik hoop oprecht dat for constructief bevonden wordt en er wat mee gedaan wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Recrush op 29-11-2014 16:12 ]
Ik ben persoonlijk heel benieuwd wie ik een hand boven het hoofd zou houden. Voor zo ver ik weet doe ik dat namelijk niet. Ja, ik ken 1 iemand IRL, maar dat probeer ik er echt buiten te laten en hij word ook vaak genoeg weg gemod.Damienx2 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:55:
Misschien kunnen we Cloud overtuigen om weer de moderatie op zich te nemen voor een LoL-topic. Dan heb ik er wel vertrouwen in dat het topic op orde blijft. Die houd namelijk niet de hand boven het hoofd van bepaalde gebruikers.
Ik ben het met je eens dat het geen lekker moment is om het topic te sluiten, maar als we het topic open laten dan durf ik te garanderen dat er meerdere keren op een dag ingegrepen gaat moeten worden en daar hebben veel mensen geen tijd voor.Marcks schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:09:
't Is hoe dan ook een uitzonderlijk slecht moment om het LoL-topic te sluiten. Dit weekend loopt er een groot GoT toernooi waar aanzienlijk meer mensen aan meedoen en van genieten dan alleen een paar fanatieke posters die het topic van de rails hebben laten lopen.
Het had inderdaad beter gecommuniceerd kunnen worden dat we het voorlopig even dicht wouden laten. Dat geef ik meteen toe.Recrush schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:10:
Op zich had het jullie niet misstaan bij sluiting van het topic direct aan te geven dat jullie het intern gaan bespreken en dat verdere topics tot die tijd niet de bedoeling zijn. Met alleen de melding "jullie plaatsen onzin dus het gaat dicht" weet niemand waar hij aan toe is. (Plus inderdaad dat er een toernooi loopt, een tijdelijk los topic daarvoor was wel prettig geweest, nu is het centrale communicatiepunt daarvoor komen te vervallen).
Ik wil overigens ook wel kwijt dat ik eergisteren, ruim voor de escalatie dus, al reports heb ingediend voor mensen die 100% bewust off-topic gingen, one-liners plaatsten en aan het provoceren waren, waar dus niets mee gedaan is. Gisteren voor de escalatie idem, daarna gaf ik het maar op aangezien er niks mee gedaan werd. Ik heb dus wel mijn best en meerdere pogingen gedaan om vroegtijdig aan de bel te trekken. Ik zou het dan ook een kwalijke zaak vinden als er nu dusdanige sancties voor het topic komen waar de goeden onder lijden. Het is vrij duidelijk dat er sinds enige tijd enkele individuen in het LoL-draadje bij gekomen zijn die als enkel doel lijken te hebben anderen te provoceren, reacties uit te lokken en confrontaties op te zoeken. Deze zijn dan ook heel erg snel op hun tenen getrapt waardoor een normale discussie niet mogelijk is en anderen in die negatieve setting worden meegezogen. Uiteraard is dat ook niet gewenst, maar ik zou het gepast vinden als er onderscheid wordt gemaakt tussen degenen die het aanstichten en provoceren ten opzichte van degenen die wel graag kwalitatieve bijdragen en discussies aan het topic doen en zich zodoende niet weg willen laten pesten door provocerende nieuwkomers. Ik zal echter verder geen aannames doen en jullie uitspraak afwachten.
Verder, zoals hierboven aangegeven zou het in de basis al helpen als er een mod wordt toegewezen die adequater in kan springen als er om hulp wordt gevraagd, en dit ook objectief doet. Het heeft niet zoveel zin als er pas 1 a 2 dagen na een topic report actie wordt ondernomen, dan hebben conflicten zich al opgelost en heeft modden geen zin meer of, zoals nu, loopt het compleet uit de hand.
Tot zover mijn feedback, ik hoop oprecht dat for constructief bevonden wordt en er wat mee gedaan wordt.
Het klopt inderdaad dat sommige TR's op tijd zijn om een volledige ontsporing te voorkomen, maar wij moderators zijn ook maar vrijwilligers en zijn niet full time online te vinden om topics bij te sturen. Vaak genoeg zijn we op tijd, maar het kan elkaar ook net mislopen. Dit praat natuurlijk niet alles goed, maar geeft wel inzicht in hoe het werkt en waarom sommige TR's dus sneller worden opgepakt dan andere.
Ik zou graag verder willen ingaan op of/wat voor maatregelen we nemen aangaande het LoL topic, maar omdat we daar nog niet uit zijn wil ik daar nu niet op reageren.
Dat hele acroniem gebeuren vind ik een beetje onzin, genoeg topics waar het in hoofdletters staat. Maar Mac is ook prima
Verwijderd
12? Gaat hard zo, van 10 naar 12.Mebus schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 17:15:
@ItsNotRudy, had inderdaad even een DM moeten sturen met de vraag of je MAC/Mac zou willen neerzetten in de topictitel. Voornamelijk zodat OS X/Mac gebruikers ook weten dat er spellen zijn die zij kunnen spelen. Verder zijn niet alle mensen die op Tweakers komen technisch. Vooral niet op een forum waar voornamelijk technische vragen worden gesteldIk ga er dan ook vanuit dat als er een nieuw topic is (deel 12 alweer? Gaat snel....) dat er ook 'Mac' in topictitel komt te staan.
Dat hele acroniem gebeuren vind ik een beetje onzin, genoeg topics waar het in hoofdletters staat. Maar Mac is ook prima
Alsjeblieft: League of Legends - Deel 12
Ga er vanuit dat dit een troll is, gezien deel 9 gesloten is vanwege BS posts en 10 omdat modjes nog in overleg zijn..
[ Voor 21% gewijzigd door Mebus op 29-11-2014 17:18 ]
Ik begrijp volkomen dat het allemaal vrijwillig is, dat neem ik ook niemand kwalijk. Echter zat er wel bijna een complete dag tussen de eerste report en het sluiten van het topic. Tweakers is geen kleine community, met zoveel mensen kan er veel gebeuren in die tijd dus een hele dag vind ik in dat geval wel heel erg lang. En dan heb ik al meerdere reports ingediend om enige urgentie aan te geven. Nu is het aardig geëscaleerd maar er hadden nog veel, veel ergere dingen gezegd kunnen worden en die zouden dan dus bijna 24 uur leesbaar geweest zijn (of langer, aangezien het nu nog ongemod is) voor het grote publiek. Dus wellicht is de verhouding users/moderators niet gebalanceerd.Gropah schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:27:
[...]
Het klopt inderdaad dat sommige TR's op tijd zijn om een volledige ontsporing te voorkomen, maar wij moderators zijn ook maar vrijwilligers en zijn niet full time online te vinden om topics bij te sturen. Vaak genoeg zijn we op tijd, maar het kan elkaar ook net mislopen. Dit praat natuurlijk niet alles goed, maar geeft wel inzicht in hoe het werkt en waarom sommige TR's dus sneller worden opgepakt dan andere.
Nogmaals ik neem het niemand kwalijk een leven buiten Tweakers te hebben, maar misschien dat er dan gekeken moet worden naar de bezetting van het moderatorteam. In bijna alle gevallen is 24 uur na een report handelen gewoon te laat en niet relevant meer bij een community als Tweakers.
Edit: Er zit overigens iemand flink te trollen met het aanmaken van nieuwe topics onder een nieuw account. Misschien dat een IP check kan aanwijzen wie dat zo grappig vindt.
[ Voor 5% gewijzigd door Recrush op 29-11-2014 17:40 ]
Daarom staat de spielerij crew nu voor de keuze of ze het LoL topic de zoveelste kans moeten geven of dat het nu toch echt gebeurt is. Het openen van allemaal troll topics zal zeker niet bijdragen om het een nieuwe kans te geven.
Daarom het verzoek om de spielerij crew een aantal dagen de tijd te geven om te beslissen of / in welke vorm er een nieuw topic kan komen. Houd er rekening dat deze beslissing pas in de loop van volgende week valt.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Vicariously I live while the whole world dies
In mijn ogen zou zero-tolerance voor provocering een prima oplossing zijn. Dus niet een straf voor het topic en de gebruikers met positieve input maar enkel degenen die het verpesten. Zal het ook 100% een bewuste keuze voor henzelf zijn om te solliciteren naar een ban. Maargoed, ik zal komende week afwachten voor de beslissing van de spielerijcrew, dit was mijn feedback maar en die weegt natuurlijk niet mee.
@Vicarious, dat gaat natuurlijk niet op voor degenen die bewust willen provoceren in de hoop dat de ander reageert en gebanned wordt en die verder nooit iets waardevols hebben toegevoegd aan het topic. Dus tenzij zij gebanned worden winnen de relschoppers altijd.
Hier laat ik het voorlopig even bij, feedbacktopic is natuurlijk ook geen plek voor metacommunicatie over een enkel topic. Zie de beslissing wel tegemoet
[ Voor 6% gewijzigd door Recrush op 29-11-2014 21:02 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Maar zoals ik al aangaf is dit voor nu echt m'n laatste bericht. Dit is geen feedback op moderatie meer, en ik ga geen aannames doen totdat ze een beslissing hebben gemaakt
Hoezo de zoveelste kans?iisschots schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:09:
Daarom staat de spielerij crew nu voor de keuze of ze het LoL topic de zoveelste kans moeten geven of dat het nu toch echt gebeurt is.
Het is misschien nu enigszins uit de hand gelopen, maar alsof dat de zoveelste keer zou zijn. Dat is onzin.
Als je het LoL topic de nek omdraait is dat wel echt de easy way out.
Dan 'straf' je ook nog eens de overgrote groep die verder niets met het gedoe van doen had. En wellicht goed om nog eens op het huidige LoL Tweakers toernooi te wijzen. Dat is al editie numero 5. Dat soort positieve dingen ontstaan ook allemaal vanuit het forum en de 'community' aldaar. Dus als jullie nu de boel opblazen dan is dat echt bijzonder flauw, en tevens een brevet van onvermogen vanuit de moderators.
Overigens, ik las dat de hoofdredactie 2015 heeft uitgeroepen tot het jaar van de community bij Tweakers. Dit in reactie op het feit dat Tweakers niet de 1e prijs in de wacht heeft gesleept voor beste community bij de verkiezing van Wesbite van het jaar 2014. Welnu, het LoL topic opdoeken en daarmee een deel van de community toch een beetje 'afdanken'; dat lijkt me niet de handigste beslissing in het licht van dit streven van de hoofdredactie...
[ Voor 20% gewijzigd door Koekiemonsterr op 29-11-2014 22:04 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:42 ]
Met je eens dat het een beetje kort door de bocht is om het topic op te doeken, maar om te zeggen dat het gewoon gelaten moet worden voor wat het is...
Dr zijn nou gewoon een paar mensen die niet van ophouden weten, en daardoor loopt dat topic steeds uit de hand.
En wat Japie zegt; mensen moeten gewoon niet zo snel op hun pik getrapt zijn... leer eens om door bepaalde dingen heen te lezen, en daar op een normale manier op te antwoorden...
Ik daag je uit aan te wijzen waar ik heb gezegd dat het gewoon gelaten moeten worden voor wat het isRonnieB82 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:46:
@Koekie;
Met je eens dat het een beetje kort door de bocht is om het topic op te doeken, maar om te zeggen dat het gewoon gelaten moet worden voor wat het is...
Dat heb ik niet gezegd. Ik zou het ook wel ietwat opmerkelijk vinden als er helemaal niets zou gebeuren, al zou dat laatste eigenlijk nog niet eens zo'n slecht plan zijn, maar goed.
Maar ik zou het wel echt belachelijk vinden als er definitief een streep doorheen gaat op basis van eigenlijk slechts één keer dat het écht een beetje uit de hand liep. Tuurlijk is er wel vaker eens wat geweest, maar daar is eerder al genoeg over gezegd en dat loste zich vaak vanzelf wel weer op. Moeten nou niet gaan overdrijven.
Het wegeditten van 'slow chat' is naar mijn mening (zolang het wel enigsinds ontopic is) niet heel erg nodig, maar misschien dat dat meer een kwestie is dat jullie het topic schoon willen houden zodat nieuwe spelers makkelijker informatie kunnen vinden. Als dat zo is dat is het misschien een idee om, wanneer iemand nuttige informatie plaatst, een link in de OP te zetten naar die post. Bijvoorbeeld naar een overzicht van welke runes je als beginner wil kopen wanneer je level 20 bereikt, berekeningen van verschillende stats/builds, etc. Het moet niet te specifiek worden (anders wordt die post te groot), maar met een aantal (kan dus ook cross-topic zijn) is veel meer van de info al in de OP te vinden en krijg je als het goed is ook minder keer dezelfde vraag langs, en dus minder klachten dat mensen niet die 10 eerdere topics helemaal hebben doorgelezen
Edit: Je kans zelfs in het nieuwe topic een aantal posts op de eerste pagina reserveren voor links naar verschillende posts of sites met nuttige informatie zodat het niet allemaal in 1 post hoeft. Dan heb je een post met beginner informatie, met bijvoorbeeld links naar de Learn to play: LoL youtube serie van Machinimarealm, een post met ADC builds en info, Support, etc...
En aan de LoL community: Ook al is het sluiten van een topic een zwaktebod, het komt wel door de manier waarop er op sommige posts wordt gereageerd. Als iemand (ofwel uit gebrek aan kennis/ervaring, of gewoon omdat ze zin hadden het te proberen) een off-meta build plaatst, en al helemaal als de desbetreffende persoon zegt dat ze er een aantal potjes mee gewonnen hebben, wordt er soms zwaar over de top gereageerd, en wordt dit ook maanden later nog nagedragen. Als het op een grappige manier is en de persoon in kwestie al eerder heeft laten merken dat niet erg te vinden is het niet zo'n probleem, maar soms zie ik het ook meer op een manier geplaatst worden van 'Wat weet jij hier nou van, 3 maanden geleden plaatste jij als newbie nog een domme post!'.
Zoals recentelijk nog door iemand gezegd: Er zijn nou niet echt veel Challenger 1 spelers hier op het forum, en zelfs op dat niveau maken ze nog fouten en proberen ze nog nieuwe dingen uit. Dus het is echt niet nodig om mensen aan te vallen of te kleineren over dat soort dingen.
[ Voor 8% gewijzigd door Skyclad op 30-11-2014 10:05 ]
Vrij recentelijk kwam er nog een post voorbij van een user die aangaf dat men erg vaak uit de hoogte deed omtrent hun rank en daardoor andere users probeerde de mond te snoeren. Dit soort posts die vanuit het niets komen (want juist het hele rank aandragen was al weken/maanden er eindelijk uit) zijn een zeer storende factor. Ikzelf bijvoorbeeld heb nog nooit mijn rank aangedragen om mijn mening te uiten. Mijn rank in LoL is ook volslagen niet relevant er zitten users op het forum die juist een veel hogere ranking hebben. Ik gebruik het forum ook puur om mensen te ondersteunen bij hun buildkeuzes en of rune/masteries. Daar maken sommige dankbaar gebruik van, terwijl anderen hier regelmatig met onzinnige slowchat en one-liners de gehele discussie killen.
Ik heb er geen enkel probleem mee als mensen hun verhalen posten over ranked games die ze hebben gehad. Ik heb er ook geen enkel probleem mee als mensen lekker met elkaar na discuseren over een game die ze gezamenlijk hebben gespeeld. Maar hopeloze one-liners als:
"Jongens wat vinden jullie van Varus nu?", zonder maar enige vorm van onderbouwing waarom je dat nu wilt weten, zijn behoorlijk storende factoren. Want nu kun je een hele post met een onderbouwing hier op gaan replyen waar je nooit meer wat van terug ziet. Tevens mensen die continu posts maken en dan groetjes er onderaan zetten, kom op zeg we zitten niet meer in de brugklas. Ja daar wordt flauw op geouwehoerd en daar heb ik zelf ook dankbaar aan mee gedaan omdat het verdomme net een FOK!-forum wordt hier.
Ik ga hier geen quotes posten van posts waar ook wederom geen enkele meerwaarde inzat omdat je schijnbaar hier tegenwoordig voor gebanned wordt op tweakers.net. Maar er zijn er genoeg te vinden in het oude LoL-topic. Ik vraag dan ook geen dagelijkse moderatie, ik vraag alleen wel of er moderatie kan plaatsvinden op zowel de aanstichters als wel op de mensen die er te heftig op reageren (daar behoor ik zelf ook bij en dat ben ik mij bewust) maar momenteel zie ik alleen mijn posts elke keer dapper gemod worden en de onzinnige one-liner blijft staan.
Dat is een beleid waarbij er met 2 maten wordt gemeten, en dat mag wat mij betreft niet het geval zijn. Ik moet Gropah erkennen dat zijn moderatie in het inmiddels gesloten topic uiteindelijk netjes is afgehandeld.
Ik hoop dan ook dat hij het op deze voet verder zet, mocht er nog weer een LoL-topic geopend worden. Echter is er ook een mogelijkheid dat we simpele one-liners of reclame maken voor een youtube-channel asap gemod te krijgen?
Tevens wil ik nog even ingaan op Vicarious, die aangeeft dat we de posts gewoon moeten negeren. Ik zou het graag doen, en heb het tevens getracht om te doen, echter wanneer men door blijft gaan met persoonlijke aanvallen dan ga ik niet zwijgzaam toe zitten kijken hoe de ene na de andere onzinpost voorbij komt waarbij ik schijnbaar mijn ranking erbij haal om mijn mening door te pushen. Het enige wat ik gebruik op dit forum zijn feiten door middel van berekeningen als wel door informatie die voor iedereen beschikbaar is via websites als lol-wiki.
In ieder geval mijn excuses voor de bijdrage aan het slotje, echter vind ik niet dat de rest van de tweakers-community hier onder hoeft te lijden, oftewel zou ik het verstandig vinden om deze mensen iig hun forum terug te geven. Tevens als dit een ban voor mijzelf in houd.
Zelfde, voor een whopping twee berichten. Zeker omdát het maar om twee berichten gaat ook een verzoek om toelichting gevraagd met de argumentatie dat ik nu geen idee heb waar ik op aangesproken wordt. Geen idee welke berichten het gaat. In het kader van feedback dus handig om dat bij te voegen, anders is zo'n pushbericht natuurlijk niet effectief.Beste Recrush,
Deze PM krijg je naar aanleiding van een tweetal posts in het [PC] League of Legends - Deel 9 topic waarbij je op de man speelt en zodanig offtopic ging dat het de trashcan in kon.
Als twee berichtjes overigens al een berisping waard zijn dan hoop ik toch dat degenen sinds wiens komst het topic door provocatie drastisch achteruit gegaan is een zwaardere sanctie hebben gekregen dan enkel een 'foei' berichtje. Maar aangezien de besprekingen binnen de spielerijcrew nog bezig zijn wacht ik nog af.
Edit: Reactie van Psychoclown gehad met toelichting om welke berichten het ging. Top dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Recrush op 30-11-2014 21:54 ]
[ Voor 120% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:42 ]
Je hebt gelijk, mijn fout, iets te snel door je post gelezenKoekiemonsterr schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:57:
[...]
Ik daag je uit aan te wijzen waar ik heb gezegd dat het gewoon gelaten moeten worden voor wat het is
Dat heb ik niet gezegd. Ik zou het ook wel ietwat opmerkelijk vinden als er helemaal niets zou gebeuren, al zou dat laatste eigenlijk nog niet eens zo'n slecht plan zijn, maar goed.
Maar ik zou het wel echt belachelijk vinden als er definitief een streep doorheen gaat op basis van eigenlijk slechts één keer dat het écht een beetje uit de hand liep. Tuurlijk is er wel vaker eens wat geweest, maar daar is eerder al genoeg over gezegd en dat loste zich vaak vanzelf wel weer op. Moeten nou niet gaan overdrijven.
Maar om te stellen dat het allemaal wel meevalt...
Het is al wel vaker misgelopen, en de keren dat het net op het randje van escaleren staat, ga ik niet proberen te tellen...
Er zijn genoeg andere grote topics waar er niet zo vaak ingegrepen hoeft te worden.
Ben voornamelijk een lurker in het topic, om op de hoogte te blijven, aangezien ik niet meer elke dag lol speel.
Ik denk dat met een beetje meer respect voor elkaar (en de mods), het topic prima kan lopen...
In het nieuwe LoL Deel 10 topic staat in de immer aanwezige mod break onderaan de pagina de volgende zin:
Dit topic is al vele malen ontspoort dus er geld vanaf nu een zero tolerance beleid:
Ik zou zeggen, zoek de vout. Tweemaal een dt fout.... Verbeter dat ff.
Name en shame heeft geen nut, dat veranderd namelijk niets aan de reden waarom jij een PM hebt gehad, een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen acties.JapieTalent schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:49:
Daarnaast aangezien jullie transparantie en het voor iedereen leuk willen houden ben ik benieuwd wie nog meer een dergelijk berichtje hebben mogen ontvangen.
Maar om een of andere reden heerst er in/rond het LoL topic altijd een flink angst om "benadeeld" te worden ten opzichte van de rest. Er is al regelmatig heen en weer gewezen met "en hij dan" en vervolgens worden mods weer beschuldigd van bevooroordeeld modden terwijl we daar 0 baat bij hebben.
Om je enigszins gerust te stellen er zijn zo'n 10 gelijke waarschuwingen de deur uit gegaan.
Recrush schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:03:
[...]
Zelfde, voor een whopping twee berichten. Zeker omdát het maar om twee berichten gaat ook een verzoek om toelichting gevraagd met de argumentatie dat ik nu geen idee heb waar ik op aangesproken wordt. Geen idee welke berichten het gaat. In het kader van feedback dus handig om dat bij te voegen, anders is zo'n pushbericht natuurlijk niet effectief.
Het gaat niet om het aantal berichten, iedereen die in de laatste x aantal pagina's van het vorige deel iets "fouts" heeft gedaan heeft een PM gehad. Als 2 "foute" berichten te weinig zijn waar ligt dan de grens bij 5? of 10?JapieTalent schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:34:
In mijn geval ging het om vijf berichten, kan ze morgen evt hier nog wel invoegen maar het waren alles behalve schokkende bijdragen, zeker niet als de context wordt meegewogen, maar blijkbaar hebben ze de berichten individueel beoordeeld en op basis daarvan kunnen deze posts inderdaad in de categorie one liners/niet constructief worden geschaard.
Je weet dat je post in een topic(-reeks) waar al vaak genoeg gedoe mee geweest is, dat is ook de reden geweest om het topic tijdelijk op slot te gooien en om de waarschuwingen te versturen.
Zou je in een ander topic voor 2 van die berichten een waarschuwing krijgen? waarschijnlijk niet, maar de geschiedenis met het LoL topic is er nu eenmaal.
Natuurlijk moeten we niet overdrijven maar de mods handelen naar eigen inzicht of in overleg met elkaar. Tweakers handhaaft een vrij hoge standaard wat wel/niet mag qua post gedrag, zeker als je het vergelijkt met andere populaire fora op internet. We gaan voor inhoudelijke topics waar iedereen wat aan heeft, trollen, op de man spelen etc. past daar zeker niet bij. Dan kun je wachten tot elk brandje vanzelf dooft maar dat is niet de manier om die standaard te houden.Koekiemonsterr schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:57:
[...]
Ik daag je uit aan te wijzen waar ik heb gezegd dat het gewoon gelaten moeten worden voor wat het is
En het is niet "een keer" of "wel eens wat" geweest, als ik alleen al kijk naar het aantal topic reports van het vorige deel: 86 stuks en dat vergelijk met andere populaire games met langlopende topics (hoogstens 2-20 reports) dan zegt dat genoeg. Het LoL topic kan zich meten met andere topics zoals de PS4 en XBO topics waar de boel ook vaker uit de hand loopt en dat is niet iets om trots op te zijn. Dat soort topics zijn binnen GoT gelukkig meer uitzondering dan regel dus als de mods oordelen dat iets is te vaak uit de hand is gelopen dan baseren we dat ergens op. We roepen niet zomaar wat en we gooien zeker geen topics voor de lol (pun intended
En wat is volgens jou de kern van het probleem?JapieTalent schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:34:
In mijn geval ging het om vijf berichten, kan ze morgen evt hier nog wel invoegen maar het waren alles behalve schokkende bijdragen, zeker niet als de context wordt meegewogen, maar blijkbaar hebben ze de berichten individueel beoordeeld en op basis daarvan kunnen deze posts inderdaad in de categorie one liners/niet constructief worden geschaard.
Wel jammer dat nog steeds de kern van het probleem angstvallig wordt gemeden. Maar zoals ik ook psychoclown heb aangegeven verwacht ik niet dat verdere discussie een ander effect sorteert gezien het verleden, vandaar dat ik me er maar bij neerleg.
Ik zie het op het moment zo: er zijn 2 (of meer) kampen die steeds/regelmatig met de vingers naar elkaar wijzen. Er zijn in het verleden bepaalde problemen geweest en blijkbaar hebben die wonden achter gelaten die zo af en toe weer open gesneden worden. Ook word er af en toe door verschillende mensen even met een stok geporred om de boel weer wat op te schudden. Combineer dat met "problemen" die elk lang lopend topic heeft: offtopic gaan, oneliners posten etc. en je hebt een mooie mix van zaken die verkeerd gaan.
Ik zie niet veel anders dan een klein groepje mensen die blijkbaar niet zo goed met elkaar door 1 deur kunnen en imho is dat de kern van het probleem.
[ Voor 91% gewijzigd door Chaoss op 02-12-2014 00:20 ]
Al met al denk ik dat we het sowieso wel gezellig kunnen houden en vind ik, immer optimistisch, dat het wel goed gaat komen. Hoe dan ook bedankt voor de reactie.
Dat is altijd een lastig punt, simpelweg mod ik 2 soorten post:Rordarok schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:42:
Misschien is het in het vervolg ook handig (en dit is niet lullig bedoeld tegenover de mods) om wat dieper door te spitten op de problemen. Ik snap dat dit allemaal vrijwillig is en dat niemand er zin in heeft dat jullie de hele dag hier mee bezig zijn, maar, om mezelf dan als voorbeeld te gebruiken, had ik toch eigenlijk ook wel een PM verwacht met minstens een herinnering om me te gedragen, aangezien dat dit in het verleden (en misschien zelfs ook tot zeer recentelijk) misschien niet altijd gebeurd. Dan snap ik inderdaad het verzoek hierboven wel, want dan speelt toch de vraag 'Hij niet, dus wie nog meer niet?''. En dan gaat het niet per se met individuele posts maar structurele problemen (waar ik geloof ik in dit topic nog een keer een redelijke post over gemaakt heb) die gauw tot problemen kunnen leiden.
1 Posts in topics die ik zelf volg, lekker makkelijk: ik ken de materie, ik ken de termen die gebruikt worden ik weet vaak een gedeelte van de voor geschiedenis etc.
2:Posts in topics die ik niet volg, ik kom er alleen maar als ik er een TR van zie, soms is een TR overduidelijk, soms moet ik me even inlezen en soms is er geen touw aan vast te knopen. Dat laatste gebeurd vaak bij TR's van het LoL topic, ik ken de game niet, de termen die gebruikt worden zeggen me niets etc. Helaas geld dit voor alle spielerij mods behalve Gropah die in het verleden wel eens LoL heeft gespeeld.
Even "inlezen" in het Lol topic valt niet mee want bepaalde fitties lopen al tijden en de materie is gewoon lastig te volgen als niet LoL speler. Het is zeker geen onwil vanaf onze kant.
[ Voor 126% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:42 ]
Ik heb natuurlijk wel vergeleken met andere games die ook grote topics hebben zoals WoW of EVE online etc, dat zijn topics waar gewoon veel minder reports binnen komen. Over het algemeen wordt er op GoT vrij veel en correct met tr's gewerkt door users, ik realiseer mij dat het zeker geen waterdicht meetinstrument is maar het zegt wel wat.JapieTalent schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:16:
Laatste note betreffende het LoL topic: We waren inmiddels reeds aan het 9e deel van de reeks (en volgens mij moest er vanwege server issues rond de 10k posts een nieuw deel geopend worden, dus pak m beet 90k posts), dan is het logisch dat er enerzijds meer reports worden geplaatst dan in een topic dat slechts enkele pagina's telt. Daarnaast volg ik de thread al jaren en is het aantal reports iets dat is gecreëerd door zowel users als moderatie. Dit was in voorgaande delen namelijk veel minder tot niet aan de orde.
We proberen niet de dictator uit te hangen of censuur toe te passen of wat dan ook, we willen gewoon een net en nuttig forum. Ja sommige topics krijgen meer aandacht dan andere omdat er een bepaalde voor geschiedenis is geweest.
m maar even bij het LoL topic blijven: de echte kern van de problemen is aan iemand die de topics niet al meerdere delen echt volgt niet uit te leggen. Over die langlopende problemen kun je als buitenstaander bijna niet meer objectief oordelen.
Ik durf te stellen dat voor bepaalde topics bijna wel inhoudelijke kennis nodig is, voor de meeste topics is er wel een mod die in ieder geval genoeg inhoudelijke kennis heeft om te modden. Eigenlijk denk ik dat het LoL topic het enige topic is waar we die mod niet hebben behalve in de vorm van Gropah die volgens mij ook al een tijd geen LoL meer heeft gespeeld.JapieTalent schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:16:
Begrijpelijk, maar wordt het dan niet eens tijd om voor het topic een mod/mods aan te stellen die daadwerkelijk feeling met de materie hebben? Volgens mij ontlast dit Gropah en zorgt dit voor veel meer balans in het topic aangezien er dan ook kennis van zaken is op hetgeen gemodereerd wordt.
Een moderator voor spielerij vinden is al vaak lastig gebleken, eentje met specifieke LoL kennis zal helemaal lastig worden, ik zou namelijk niet weten wie we als, onpartijdige, mod aan kunnen wijzen.
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 02-12-2014 00:41 ]
[ Voor 103% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:42 ]
Op het moment dat mensen elkaar niet meer waarderen als landgenoten, medegamers en mensen die dezelfde 'passie' hebben voor het spel, gaat het al per definitie verkeerd. Ik speel met redelijk wat Nederlanders, maar eigenlijk nog niet één vanuit Tweakers. Dat is gewoon dom en jammer eigenlijk, maar wel deels het gevolg van het sfeertje wat er hangt.
Wat één doelstelling zou moeten zijn is dat je elkaar in waarde houdt, ongeacht iemand zijn mening en met name iemand zijn niveau. Iemand in bronze 5 heeft net zoveel recht van spreken als iemand anders. Denk je dat iemand ongelijk heeft, vertel dit dan met argumentatie. En argumentatie is niet; jij zuigt en je hebt niets te vertellen.
@JapieTalent; er is zeker een duidelijk beleid, alleen de één voelt zich op zijn pik getrapt en de ander vindt dat het ene bericht niet door de beugel kan maar er niets aan gebeurt. Punt is; reageer gewoon normaal en volwassen en hou je mond als je net een slechte game hebt gehad ipv een strakke reactie te geven op iemand anders.
Ik kom hier nu eigenlijk posten omdat ik het kinderachtig vind dat het topic nu dicht zit. Niet naar de mods toe, maar gewoon het feit dat hij dicht moet omdat het er zo aan toe ging. Vervolgens lees ik hier een aantal berichten en qua inhoudelijke discussie is het al niet beter dan het LoL topic. Verwijten naar users en mods, terwijl we gewoon allemaal even normaal moeten gaan doen. Eigenlijk is het al verpest, maar nu lopen we nog vingertje te wijzen en allerlei 'oplossingen' te zoeken. Sorry, maar ik mag dan af en toe wel een grote bek hebben en enorm irritant zijn, ik heb wel de opvoeding gehad om fatsoenlijk met elkaar om te kunnen gaan.
In kort;
- Een grapje of een pittige opmerking moet kunnen; zorg er alleen voor dat je iemand in zijn waarde laat en dat je niet iemand persoonlijk aanvalt. Aan de andere kant moeten mensen ook leren dingen naast hun neer te leggen. Denk je dat het een rare reactie is, prima maar ga niet zeuren en er over miepen.
- Probeer eens inhoudelijk te discussiëren, vanuit het 'ik vind' of 'ik denk' oogpunt. Dat vijandige "Nou dat is helemaal niet zo want.." of "Lol wat een onzin, dat klopt geen ruk van" zorgt er gewoon voor dat het net lijkt dat je 'feiten' loopt neer te gooien. En weer aan de andere kant; als jij iets leest bedenkt dan even dat het zijn mening is waarop jij gewoon normaal weer een reactie en/of argumentatie tegenaan kan gooien. Je wordt niet aangevallen, het is een discussie.
- Verder probeer eens te bedenken dat we hier allemaal het spelletje leuk vinden, de één is wat beter dan de ander en de één weet weer wél dat hij slecht is en de ander niet. Who cares. Verplicht niet iemand om op jouw niveau mee te spelen of wat dan ook. Gun het de ander maar als hij zichzelf 'goed' vindt, of dat hij tevreden is met iets. Accepteer het ook als iemand niet zo goed is, of sterker nog: gewoon 'slecht'. Niet iedereen boeit het om de 'beste' te worden.
Nou, ik denk dat iedereen wel het IQ en verstand heeft om zulke basis sociale vaardigheden in de praktijk te brengen, zo niet moet het niet al te moeilijk zijn om bepaalde verziekers eruit er gooien. Het hoeft absoluut niet een zero tolerance beleid te worden, maar simpelweg selectief even een vuurtje doven en een rotzakje eruit gooien.
Als laatste wilde ik nog zeggen: stop ook eens met het gezeik op de mods. Echt je mag in zekere zin alles vinden, maar geloof mij nou maar; de mods zijn gewoon integer. Ik ben af en toe bekend bij bepaalde mods als klootzakje en irritantje en ik ben nooit selectief gestraft of wat dan ook. Accepteer gewoon dat je een autoriteitsprobleem heb, en kijk zelf nog eens objectief naar alle onzin wat er is gepost. Deels ook strekking van het verhaal; kijk eerste eens bij je zelf.
Amen.
Niet om flauw te doen, en dit is geen echte feedback, maar toch even:
- Het is iemand in zijn/haar waarde laten, niet houden. Waarom moet ik hier dagelijks dt fouten en spreekwoorden corrigeren
- Het forum zit niet meer op slot, er is al even numero 10.
- Het feit dat je met niet één tweaker samen speelt zegt helemaal niets, en wellicht ligt dat eerder aan jou dan aan dat zogenaamde 'sfeertje'. Ik vond het sfeertje bij het afgelopen toernooi prima; misschien eens meedoen i.p.v. voornamelijk lurken?
- De andere meningen zijn al veelvuldig geventileerd, dus dat voegt weinig meer toe.
Verder qua spelling, le care. Wil je het daar over houden mag je me altijd een PM sturen
Het zegt overigens zeker wel iets omtrent de sfeer. Immers voel ik mij niet 'uitgenodigd' om eens met wat mensen te spelen als ik zie hoe hun over bepaalde zaken praten. Nu weet ik ook wel dat het stikt van de gezellige mensen waar ik zeker veel plezier mee kan maken, maar het nodigt simpelweg niet uit. Komt misschien ooit wel.
Het was een lange post geworden, maar ik wilde gewoon kwijt dat het te kinderachtig is dat het topic dicht moest, en dat iedereen hier zich zeker op een bepaalde manier kan gaan gedragen om dit niet meer te laten gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 04-12-2014 14:44 ]
EDIT: Prima. Bedankt Psychoclown.
[ Voor 9% gewijzigd door Rordarok op 04-12-2014 17:46 ]
De discussie is verplaatst naar Lieve Adjes waar het verder doorgezet kan worden en waar ik mee zal lezen.Rordarok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:57:
Dit heeft toch allemaal te maken met het beleid omtrent het topic? Maar goed, als zo met feedback om wordt gegaan dan zal ik daar verder geen moeite meer aan verspillen.
LoL topic discussie
Het is even geleden al voorgekomen dat ik een TR heb gedaan voor het League topic om verscheidene redenen (slowchat, offtopic etc), waarbij het 2-3 dagen duurde voordat er iets mee gedaan werd. Goed, de discussie is toen het League topic een issue was al geweest dat het onmogelijk is 24/7 paraat te staan als mod omdat het immers ook maar een vrijetijdsbesteding is en er nog veel meer zaken zijn dan 1 topic. Dat is begrijpelijk. Echter in het kader van het actief meewerken om het topic netjes en leuk te houden heb ik een week geleden nog een TR geplaatst toen er plots weer pagina's met slowchat, offtopic, enkele oneliners etc. voorbij kwamen. Nu kan ik het begrijpen als er 24-48 uur voorbij kunnen gaan voordat iemand tijd heeft om er überhaupt naar te kijken, maar een week? Het is nu misschien al 10-15 pagina's geleden en totaal niet relevant meer. Dus in principe heeft het plaatsen van een TR nu helemaal geen zin meer als er zulke zaken voorbij komen en het niveau van het topic ineens weer erg laag gaat. Moeten we dan afwachten of er weer iets gaat escaleren in de hoop dat er dan door een overschot aan TR's wel naar gekeken wordt?
Nogmaals, ik begrijp het 24/7 surveillance niet mogelijk is en dat vraag ik ook zeker niet (is ook zeker niet nodig). Echter als er dan toch eens iets gebeurt dat in het kader van het niveau van het topic imo een TR waardig is dan is het wel prettig als daar adequaat, of überhaupt, op gereageerd wordt.. Anders kan die functie er net zogoed uitgesloopt worden
Wat is precies de reden dat Simcity 2013 en Cities XL onder strategy games vallen en Cities: Skylines onder simulation games?Gropah schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:29:
Ik heb het topic verplaatst naar het onderdeel Simulatie, Sport en Racing Games (SSR) omdat het hier toch echt om een simulator (van een stad) gaat
(Ook dacht ik dat SSR eerder voor flight en drive sims was, vandaar ook 'race' in de titel?)
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 25-03-2015 11:44 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
. Ik vond de TR dus wel terecht en heb zodoende het topic verplaatst.Cities: Skylines is a modern take on the classic city simulation
De reden waarom Simcity 2013 en CitiesXL onder SSG vallen weet ik niet precies, ik denk dat dat zo gegroeid is.
Het staat vol met vlieg-, race- en sportspelletjes, met uitzondering van Rollercoaster Tycoon, welke ik eerder naar SSG zou verplaatsen?
Simulatie, Sport en Racing Games
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bestaat er ook iets om het topic te linken of iets dergelijks, ik moest aardig zoeken om het topic te vinden(eigenlijk pas toen ik hier ging kijken wist ik waar die stond).Gropah schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:01:
Ik snap je punt en wellicht heb je gelijk. Er staan echter ook dingen in zoals farming simulators en train simulators, die wat mij betreft in dezelfde categorie vallen als een city simulator. Ik denk dat we het even intern gaan bespreken
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
http://hawvie.deviantart.com/
Die staat er dus al, dank jullie wel!
[ Voor 19% gewijzigd door Iooryz op 26-03-2015 10:26 ]
Het zal niet meer gebeuren
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Om te beginnen: als er dan gemodereerd moet worden met die blauwe tekst, ("op de man spelen gebeurd hier niet"), doe het dan in foutloos Nederlands. Zoek de vout...
Maar dan to the point: Wat Damien deed was wellicht technisch gezien op de man spelen ja, maar er werd niemand voor rotte vis uitgemaakt hè. Het was nog vrij onschuldig lijkt me.
Hij refereerde aan het gejammer van enkelen die vorig jaar op het forum aan het klagen waren dat ze bij de LCS Worlds-vertoning in the Pathé-bioscopen slechts een beker kregen en niet werden overladen met kadootjes. Daar werd toen - terecht - een beetje smalend en gniffelend op gereageerd; men vroeg daar ook een beetje om met dat gejammer. Daar refereerde Damien nu aan en ik zag er persoonlijk de humor wel van in; als dát al een topic report waard is dan ligt die lat wel enorm laag hè?
Zelfde geldt voor dat gedoe over autisme. Iedereen die Vicarious een beetje kent van het forum weet dat zijn verwijzing naar 'autisten' vrij onschuldig was en helemaal niet kwalijk was bedoeld. En volgens mij weet iedereen wel dat het woord 'autisten' nogal vaak en snel gebruikt wordt voor situaties die an sich niets met autisme te maken hebben. Dat is op zichzelf niet goed te praten, maar om er nou meteen weer zo'n heisa van te maken...Blamauci, die aangaf zelf met autisme te zitten, reageerde precies zoals je zou verwachten van een beetje volwassen mensen. Hij zei dat ie wel begreep dat Vica het niet kwalijk bedoelde en hup we gaan weer over tot de orde van de dag.
Ik heb hier al eerder gepost over mijn bezwaar dat het moderaten op het LoL forum bij tijd en wijle veel te snel gebeurt. Er hoeft niet voor elke overtredinkje een gele kaart te worden getrokken; er hoeft niet voor elk wissewasje een modbreak te komen. Zaken lossen zichzelf vaak wel op, getuige bijv die post van Blamauci.
Of moet ik die metafoor van de voetbalscheidsrechter die een wedstrijd kapot fluit wéér uit de kast halen?
Aangaande autisme: daar heb ik niets over weggeknipt of getrashed, ik vind het mooi dat andere users de poster er op aan spreken, maar de discussie was wat mij betreft wel over en die tread is er gewoon de plek niet voor. Daarom wou ik de discussie daar afsluiten voordat er weer 3 pagina's gaan over het verschil tussen autisme en toxic zijn.
Tja, volgens mij is het ook een kwestie hoe serieus je zoiets zelf opvat; degene wiens naam werd genoemd had dat volgens mij ook gewoon beetje ludiek kunnen pareren i.p.v. te gaan reporten. Maar goed, daar heb je als moderator uiteraard geen invloed op, wél of je meteen weer iets moet doen met die report. Maar goed, dit is natuurlijk ook gevolg van het feit dat iemand een beetje onder een vergrootglas ligt...Gropah schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:55:
Als de opmerking van Damien generiek was gebleven was hij waarschijnlijk blijven staan omdat het dan als een grapje richting het event had kunnen gelden, echter was het dat niet, dus ja, dan haal ik hem weg.
Zonder de modbreak was het aantal posts over dat verschil echt niet uit de hand gelopen, getuige bijv die Blamauci reactie.Gropah schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:55:
Aangaande autisme: daar heb ik niets over weggeknipt of getrashed, ik vind het mooi dat andere users de poster er op aan spreken, maar de discussie was wat mij betreft wel over en die tread is er gewoon de plek niet voor. Daarom wou ik de discussie daar afsluiten voordat er weer 3 pagina's gaan over het verschil tussen autisme en toxic zijn.
Anyway, hier zitten we met een verschil van mening: ik vind dat een goeie moderator zich onderscheid doordat ie ook af en toe weet wanneer ie niet moet moderaten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De autistendiscussie was na Blamauci's bericht en Vicarious zijn reactie erop al klaar en heeft zichzelf dus prima rechtgezet.
Voor beide zaken imo dus absoluut geen modbreak nodig (die hoe je het went of keert ook altijd een nare smaak achterlaat in een topic, vooral als niemand daarna nog gepost heeft om het ijs weer te breken).
Zonder direct iemand te willen beschuldigen is het ook wel typisch dat nu er een zeker persoon zich benadeeld voelde er binnen no-time gemodereerd wordt zonder in te schatten of het nodig is, en wanneer er (recentelijk nog meerdere keren voorgekomen) echt wel meerdere pagina's verziekt zijn met dingen die echt niet kunnen het soms zomaar een week duurt voordat er überhaupt ingegrepen wordt (waarna het allang geen nut meer heeft, maar voor de vorm..), afhankelijk van aan welke kant sommige mensen staan..
Verwijderd
In het Star Citizen topic is het opeens niet meer mogelijk om berichten te plaatsen. Ook staat het topic nu bovenaan met een uitroepteken (in role playing games). Zouden jullie dit kunnen oplossen?
[PC] Star Citizen - Deel 3
Alvast bedankt.
Xbox
Eens, als ik al een GTA V topic zie word ik hysterisch.bram1984 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:51:
Ik was hier al een tijdje niet geweest, maar het GTA gejank wordt er niet minder op, man man. Kan hier niet gewoon 1 topic voor worden geopend, waar het meester ras zijn beklag kan doen over drivers en allerhande technisch gepeupel?
*zou 1 euro voor elke GTA V topic willen krijgen.
Er is een algemeen Rainbow Six 2 vegas topic, daar kun je zonder problemen je vraag stellen. Dat topic ligt al een tijdje stil maar met een zoekopdracht kom je die wel tegen.
Ik ben het met je eens dat de regels m.b.t. werving soms een grijs gebied hebben, maar we maken op zich geen onderscheid tussen wel/niet commercieel wel/niet mbt een clan. Als je er dan een apart topic voor opent dan valt het extra op natuurlijk
Maar als je gelezen hebt dan zag je dat het niet alleen om Rainbow six ging, maar ook om Blacklist en Ghost Recon...Chaoss schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:02:
Hallo,
Er is een algemeen Rainbow Six 2 vegas topic, daar kun je zonder problemen je vraag stellen. Dat topic ligt al een tijdje stil maar met een zoekopdracht kom je die wel tegen.
Ik ben het met je eens dat de regels m.b.t. werving soms een grijs gebied hebben, maar we maken op zich geen onderscheid tussen wel/niet commercieel wel/niet mbt een clan. Als je er dan een apart topic voor opent dan valt het extra op natuurlijk
En heb ook gezegd dat posten in zo'n topic praktisch nutteloos is omdat het niet bekeken zal worden en direct op pagina 2 landt....