[PC] Star Citizen - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:
  • 224.666 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
AndrewBourgeois schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:48:
'k word er echt misselijk van als ik zie hoeveel simpele zielen Derek Smart zijn bullshit geloven.
mee eens.

Ik denk zelf dat het komt omdat SC ambitieus is als het maar kan, en als je het allemaal niet volgt dan lijkt wat DS allemaal roept wel logish (op het feit na dat hij zichzelf tegenspreekt, hij zegt meerdere malen dat watn CIG doen niet kan, en vervolgens zegt hij dat hij het werkend heeft in zijn spel. wat dus contradictie in terminus is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:10
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:51:
[...]

mee eens.

Ik denk zelf dat het komt omdat SC ambitieus is als het maar kan, en als je het allemaal niet volgt dan lijkt wat DS allemaal roept wel logish (op het feit na dat hij zichzelf tegenspreekt, hij zegt meerdere malen dat watn CIG doen niet kan, en vervolgens zegt hij dat hij het werkend heeft in zijn spel. wat dus contradictie in terminus is)
Wat nog grappiger is, hij zou zijn spel in 2011 releasen. En loopt dus al 4 jaar uit. Ook jammer dat de technische kwaliteit die het nu heeft onder doet voor een spel uit 2000 :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
AndrewBourgeois schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:48:
'k word er echt misselijk van als ik zie hoeveel simpele zielen Derek Smart zijn bullshit geloven.
Ja, lees onderstaande, deed me veel goeds. Van een Redditer
We've now reached the point where everyone has to pitch in with an opinion. People who haven't followed the game for 3+ years. People who have just barely skimmed the front page of the RSI site. Here's a rant, or whatever but honestly who else is getting sick and tired of us backers being caught in the crossfire?

All these publications and "experts" think us backers are crazy because we have no idea how we're spending our money. I mean clearly we're too stupid to realize Chris Roberts is an epic con artist who wants us to part with our wallets. I guess a weekly show called Wingman's Hangar wasn't enough. I guess The Next Great Starship wasn't enough. Around the Verse isn't enough. Reverse the Verse isn't enough. Ten for the Chairman/Producers/Writers/Artists isn't enough. I guess Letters from the Chairman's aren't enough. Monthly Reports aren't enough. When Arena Commander was met with delays, those weekly reports weren't enough. Weekly Star Marine reports aren't enough. A yearly convention isn't enough. Demonstrations at major gaming events isn't enough.
You literally have a window into game development. The content is all there, it's still right there. You can go back, and see Star Citizen from the day it was pitched grow from a prototype, to nothing but hangars, to greyboxing, to broken flying, to even more broken flying and then a somewhat functioning alpha. This hasn't been only about Chris, it's been about all the wonderful men and women who have contributed and who are still contributing to the project.

That's not enough is it? I guess those of us who have been there from the beginning, nearly three years ago from this day, we're all blind. We're blind to this scam. Not only that we're cultists, deluded, or whatever else. We've wasted our money on a dream. It's us who have zero understanding of how the project is being run, what is really going on and how some con man is stealing money from us.
EA has stolen money from me. They stole money when they sold me a broken piece of crap that was Battlefield 4. What a miserable mess that was. Warner Brothers scammed me when they sold me Batman Arkham Knight this year. Sure I was able to get my refund but I still want to play that game. I buy Ubisoft games and all I get in return is a broken DRM scheme that makes it harder to play their games. Sometimes I buy games from all of these publishers and on day one they have the audacity to ask for even MORE money.

Chris Roberts and Cloud Imperium Games has earned my money. I pledged $60 for Star Citizen on October 10th, 2012. What they pitched to me three years ago is a game I'd pay full retail price for. Over these years, through all the various community shows with Wingman, Ben, Sandi, and more they have shown us progress from the ground floor. I've been entertained learning about all the hard work the developers have put into making this game and it's because of this honesty and openness that I've made myself a concierge tier backer over time.

I find it particularly insulting that we now have a peanut gallery coming into our community to tell us we have made poor choices with our money. People who will call Star Citizen a scam with one breath and then turning to pre-order Star Wars Battlefront with the next.

To those on the outside looking in: We backed for a reason and we know full well what we've gotten into. Don't come in here to tell us what to do.

What a rant. Whelp, had to get this out there because I know I'm getting frustrated with all the ignorant statements being thrown everywhere.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Torrie844 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:59:
[...]

Ja, lees onderstaande, deed me veel goeds. Van een Redditer

[...]
had het inderdaad ook gelezen...

Net ook tegen iemand anders in een PM gezet, waar ik wel een beetje bang voor ben is; dat delen van het verhaal (in mindere maten) best eens waar zouden kunnen zijn (ja dat is van de snorkels, alleen dan betreft de zin het verhaal van kapitein Ortega)

Voor mij zou het een pak van mn hart zijn indien ze inderdaad de FPS of de baby PU releasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Topicstarter
Ik geloof best dat er wat mismanagement en ruzies zijn geweest. Laatst werd Chris Roberts ergens vergeleken met Tim Schafer, een goede creatieve leider, maar niet de beste planner / dag tot dag manager, en dat geloof ik wel.

Maar de criminele/ racisme beschuldigingen zijn natuurlijk van een heel ander niveau en geloof ik ook niks van. Die claims kan je niet zomaar de wereld inslingeren zonder bewijs. Het excuus van anonieme bronnen werkt dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:10:
[...]

had het inderdaad ook gelezen...

Net ook tegen iemand anders in een PM gezet, waar ik wel een beetje bang voor ben is; dat delen van het verhaal (in mindere maten) best eens waar zouden kunnen zijn (ja dat is van de snorkels, alleen dan betreft de zin het verhaal van kapitein Ortega)

Voor mij zou het een pak van mn hart zijn indien ze inderdaad de FPS of de baby PU releasen..
Ach, kijk dit..

een tweet van DS uit 2014

https://twitter.com/dsmart/status/431230853294080000
That's it. I'm convinced that this whole Star Citizen thing is some massive Ponzi scheme - that I helped fund. 2015 can't come soon enough.
In 2014.. dus hoe serieus moet je hem nemen? Toen waren die problemen er nog niet eens.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zal helaas wel een enorme shit load aan flak krijgen, er lopen hier namelijk imho, nogal een hoop dedicated fanboys rond. :o
En dat ben ik ook in die zin dat ik de scope en opzet vd game supergaaf vind. Daarom heb ik ook vroegtijdig gebacked. :) :P

Echter in mijn ogen zijn de mensen hier wel erg positief en begrijpend naar SC en CR toe.

Uiteraard, zonder geverifieerde bronnen en bijv. inzicht in geldstromen is het moeilijk daadwerkelijk inzicht te krijgen. Je moet het dus doen met de content die je in handen hebt en de deadlines die gehaald worden.

Ik ben ook nog wel vrij sceptisch over de game. Er is veel geld opgehaald en ik begrijp best dat er in de achtergrond eerst heel veel ontwikkeld moet worden voordat alle puzzelstukken in elkaar grijpen en de game zijn beloftes vervuld.

Alleen als ik kijk wat we tot nu toe hebben sinds kickstart, dan vind ik dat toch best tegenvallen. Zo liep ik laatst in de winkeltjes rond enzo en dan ziet basic bewegen vd spelers allemaal vrij clunky uit. Je ziet ander spelers ook af en toe warpen / elastic banden. Mwoah, daar moet nog wel heel veel gebeuren.

Combineer dat met toch wel zeer forse bedragen die voor nieuwe schepen gevraagd worden. Nieuwe schepen e.d. die wel heel wat prioriteit en ontwikkeltijd lijken op te slokken.

Dan vind ik de vraag of deze game, met de huidige funding setup, ooit zijn beloftes gaat vervullen niet onredelijk.

Maar goed, ik zit er klein in met een Aurora en wacht het rustig af. Ben wel heel benieuwd naar de komende Citizen Con. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:16
Ach. Het is een ander kijkje in de keuken. Waar gehakt wordt vallen spaanders, dus er zal best een kern van waarheid in zitten. Doet je realiseren dat een deel van de vermeende 'openheid' van de ontwikkeling van Star Citizen wel degelijk verbloemt en niet alles noemt wat er gebeurt. CIG heeft hier een beetje last van terugslag van hun supercommerciële PR. Het is wat mij betreft toch een zekere spanning: enerzijds duidelijk commercieel bezig zijn, anderzijds openheid bieden over game development.

Maar ja, ik hoef eigenlijk niet zo te weten waarom ex medewerkers weg zijn gegaan, en hoef ook niet te weten dat Chris en Sandi getrouwd zijn. Dat er drama is, tja, stop 150+ mensen bij elkaar, leg druk op de ketel en natuurlijk krijg je drama. En se.. euh liefde. En er zal vast ook wel her en der geld over de balk gaan waarvan je als buitenstaander denkt 'was dat nou nodig?'. Nou, ja dus.

Ik zie vooral ook wat er gemaakt wordt, wat er aan content naar buiten komt, hoe het langzamerhand steeds meer bij elkaar gaat komen. En ik weet: die 45 euro's waarvoor ik ooit gebacked heb zijn prima terecht gekomen.

Die DS gaat gigantisch op zijn muil vallen zodra Star Citizen echt speelbare vlucht neemt en zijn heriteratie van de heriteratie van de heriteratie van de heriteratie van de heriteratie van een in potentie leuk maar totaal onspeelbaar spel nog steeds niet meer is dan een website met gebrul over features die nooit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Help!!!! schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:48:
Ik zal helaas wel een enorme shit load aan flak krijgen, er lopen hier namelijk imho, nogal een hoop dedicated fanboys rond. :o
En dat ben ik ook in die zin dat ik de scope en opzet vd game supergaaf vind. Daarom heb ik ook vroegtijdig gebacked. :) :P

Echter in mijn ogen zijn de mensen hier wel erg positief en begrijpend naar SC en CR toe.

Uiteraard, zonder geverifieerde bronnen en bijv. inzicht in geldstromen is het moeilijk daadwerkelijk inzicht te krijgen. Je moet het dus doen met de content die je in handen hebt en de deadlines die gehaald worden.

Ik ben ook nog wel vrij sceptisch over de game. Er is veel geld opgehaald en ik begrijp best dat er in de achtergrond eerst heel veel ontwikkeld moet worden voordat alle puzzelstukken in elkaar grijpen en de game zijn beloftes vervuld.

Alleen als ik kijk wat we tot nu toe hebben sinds kickstart, dan vind ik dat toch best tegenvallen. Zo liep ik laatst in de winkeltjes rond enzo en dan ziet basic bewegen vd spelers allemaal vrij clunky uit. Je ziet ander spelers ook af en toe warpen / elastic banden. Mwoah, daar moet nog wel heel veel gebeuren.

Combineer dat met toch wel zeer forse bedragen die voor nieuwe schepen gevraagd worden. Nieuwe schepen e.d. die wel heel wat prioriteit en ontwikkeltijd lijken op te slokken.

Dan vind ik de vraag of deze game, met de huidige funding setup, ooit zijn beloftes gaat vervullen niet onredelijk.

Maar goed, ik zit er klein in met een Aurora en wacht het rustig af. Ben wel heel benieuwd naar de komende Citizen Con. :)
Komt misschien omdat er op dit forum mensen komen die hopelijk iets van computers weten. Ik heb zelf ook zo vaak moeten horen kan niet is niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Het is hier GoT, niet de RSI forums :P . Kritiek kunnen we hebben, en hier schieten we niet met flak maar gerichte schoten :+ . Dan ben ik wel de meest actieve persoon hier op 't forum, grootste fan-boy weet ik niet... ben namelijk nog naar geen 1 event geweest :P . Vind het managen van de community/org leuker :) . Star Citizen overigens ook al tijden niet opgestart, mede omdat er niets nieuws in is.

Daarom hopen we allemaal op een release van FPS e.d. bij CitCon :p .
Planetside is momenteel een grappige toevoeging die het 'idee' van de PU al redelijk weergeeft. Zal niet zeggen dat het ground-breaking is. Zeker niet opzich als losse 'module'. Ik gok trouwens dat de FPS wel de tech heeft om die issue's te fixen.

Ben het volledig met je eens dat de bedragen die staan voor grotere schepen buiten proportie zijn. Echter wie is nu gek, de ontwikkelaar die een hoge prijs insteld om de balans redelijk te houden. (Starters in een Aurora vs starters in een Andromeda bijv.) Of de backer die ze blijft kopen? :P

En ik verwacht ook niet dat de volledige scope die nu is gepressenteerd ingame gaat komen. Pets e.d. kunnen me bijvoorbeeld gestolen worden, laat ze eerst de Multicrew en FPS + Large world maar eens samen komen. Dan word het spel in een keer dichter naar de werkelijkheid.

En de reden waarom we over 't algemeen positief proberen te blijven? Wat is er leuk aan negativiteit? De laatste keer dat CR bezig was met Mo-Cap en er weinig nieuws was.. toen waren we hier ook best pessimitisch.

Overigens zal ik niemand aanraden om meer uit te geven dan een starter-pack. Zal in de volgende TS een toevoeging doen die waarschuwt tegen koop-drift :+ .
JurGor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:59:
Zodra Star Citizen echt speelbare vlucht neemt en zijn heriteratie van de heriteratie van de heriteratie van de heriteratie van de heriteratie van een in potentie leuk maar totaal onspeelbaar spel nog steeds niet meer is dan een website met gebrul over features die nooit gaan komen.
Dit is eigenlijk wel de status van SC momenteel, waarbij er nu toch heel binnenkort een grote release moet komen (baby-PU). Die kunnen ze niet net als AC nu nog 6 maanden uitstellen, zeker niet met al het externe rumour nu.

[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 05-10-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit klopt wel ja, in de huidige Social Module zitten nog steeds de oude animaties. Maar de nieuwe animaties waar ze al lange tijd mee bezig zijn (met veel vertraging) zitten in een aparte dev stream en die wordt dus binnenkort gemerged in 1.3. Dus dat zou voor ons een flinke verbetering moeten zijn.

Ik zie de release van de Baby PU (met multicrew) een beetje als D-day voor Star Citizen, want dan is de belangrijkste technologie die de beloftes moet waarmaken in onze handen, daarna is het een kwestie van veel content toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Ik ben ook al sinds release van het eerste starcitizen filmpje hooked!
MAAR ! begin ook aan mijn kant nu erg irritatie over de game te krijgen.
Ben die loadshit aan kutblogs/verhalen zat te raken. Die stomme updates(25gigs) waar je op de dag van vandaag nog maar steeds in een kleine ruimte kan vliegen.
Focus op nieuwe veels te dure ships, met prachtige filmpjes en artworks irriteren me ook.
Wat denken die gasten daar wel niet, dat ik 5 ships ga aanschaffen waarvan de game zich op geen enkele wijze nog heeft bewezen ? Ja sommige hitsige space dudes wellicht maar ik kijk wel uit.

Als uiteindelijk (JAREN of NOOIT) toch dezelfde kippenvel wordt bezorgd bij mij als toen ik het filmpje zag jaren geleden ga ik KOPEN/BUYEN/SPENDEREN.

PUNT !

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald

Ik ben het eens met de basis van je betoog, hoewel ik er meer vertrouwen in heb dat het uiteindelijk goed gaat komen. Wel ben ik van mening dat ik nu eigenlijk wel erg graag iets nieuws zou willen zien.

De dingen die ik heb gezien stemmen mij wel positief, hoewel ik vanaf mijn positie niet kan zien waarom we dat nu nog niet hebben en er is ook nog geen (in mijn optiek) concrete reden gekomen waarom we het niet hebben LOS van de berichten dat ze nog bugs eruit willen halen en dat CR een beetje een erge control freak is die alles 100% goed wil hebben. Vooral na de commentaren op AC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:34

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

knightvision schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:22:
Ik ben ook al sinds release van het eerste starcitizen filmpje hooked!
MAAR ! begin ook aan mijn kant nu erg irritatie over de game te krijgen.
Ben die loadshit aan kutblogs/verhalen zat te raken. Die stomme updates(25gigs) waar je op de dag van vandaag nog maar steeds in een kleine ruimte kan vliegen.
Focus op nieuwe veels te dure ships, met prachtige filmpjes en artworks irriteren me ook.
Wat denken die gasten daar wel niet, dat ik 5 ships ga aanschaffen waarvan de game zich op geen enkele wijze nog heeft bewezen ? Ja sommige hitsige space dudes wellicht maar ik kijk wel uit.

Als uiteindelijk (JAREN of NOOIT) toch dezelfde kippenvel wordt bezorgd bij mij als toen ik het filmpje zag jaren geleden ga ik KOPEN/BUYEN/SPENDEREN.

PUNT !
Misschien even tot 10 tellen voordat je iets post? Allemaal hoofdletters en beschuldigingen.. om even kort te reageren; je hebt er zelf voor gekozen om deel uit te maken van een enorme game in ontwikkeling waarbij je veel mee kan lezen op die 'kutblogs'. Als je dat niet wilt back dan geen nog te ontwikkelen spel of lees het niet.

Verder denken die 'gasten' helemaal niet dat je 5 kisten gaat kopen. Ze worden ontwikkeld voor de PU / SQ 42 en voor degenen die het willen kunnen ze die schepen alvast kopen. Niemand verplicht je om iets te doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-07 21:23
Ach zo heb ik ook een starters pack gekocht met het volle bewustzijn dat het ook een flop kan worden. Maar zo zijn er in de game industrie wel vaker spellen uitgekomen waarvan het gepresenteerd werd alsof het wel werkte (Assassins Creed?, Battlefield 3.. Blattefield 4 en Blabberfield Hardline, Simcity enz.), mensen daar de volle mep voor hebben betaald en dan niet eens een leuk spel terug krijgen (pas na een half jaar of jaar..).

Persoonlijk zou ik het die €40,- euro al waard vinden om gewoon een kijkje achter de schermen te krijgen met hoe het spel nou eigenlijk gemaakt wordt, het is machtig mooi om te zien hoe de ontwikkeling van een computer spel nu eigenlijk gaat (het is gewoon één gigantische documentaire).

Het lastige met het spel is denk ik geweest dat niemand het zag aankomen dat de funding zo gigantisch zou zijn (kickstarter 0,5 miljoen USD, nu 90 miljoen..) waardoor het project opgeschaald werd en langzamerhand steeds groter werd. Dan gaat er ook meer ontwikkeltijd inzitten en worden er ook grote risico's genomen. Ben ik daar blij mee? JA! Als het wel uitkomt komt er namelijk een gigantisch mooi en diepgaand spel uit waar andere uitgevers alleen maar van kunnen dromen. Zo niet, dan was het alsnog een mooie tijd geweest om de development te kunnen volgen.

Wat men ook van de grote schepen blijft zeggen en dat mensen gek zijn, ik heb ook van die gare MMORPGS vanuit Azië gespeeld vroeger waarbij ik ook mensen zag die er totaal verslaafd aan waren en letterlijk duizenden euro's aan het spel hebben uitgegeven wat het überhaupt nooit, maar dan ook nooit niet waard is geweest. Dat vind ik nog veel erger, als je hier namelijk veel geld uit geeft (vind ik persoonlijk nog steeds wat zonde maar ieder zijn keus) zorg je er namelijk nog wel voor dat het spel verder in ontwikkeling gaat en niet om het dure management te betalen of het dividend van de aandeelhouders.

Edit: Iedereen die backt moet weten dat er ook een risico aan zit, er is geen zekerheid of het spel wel uitkomt. Iedereen wilt het, maar dat is het risico met crowdfunding en zo'n project op zich. Jammer om te zien dat er veel ongeduldige mensen zijn die het blijkbaar nodig vinden om hun frustratie op deze manier kwijt te raken, ga toch lekker een rondje rennen om het huis :9, is nog gezond ook. Er zit namelijk een verschil in 'bashen' en onderbouwde kritiek leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Yamotek op 05-10-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 16:02
knightvision schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:22:

Dus iedereen hier met 5 of meer schepen is een hitsige space dude? :') Ga ff lekker op de RSI forums trollen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Snoz Lombardo schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Dus iedereen hier met 5 of meer schepen is een hitsige space dude? :') Ga ff lekker op de RSI forums trollen ofzo.
zitten er ook gradaties in, wat als je er meer dan 10 hebt, en hoe zit het dan met de hele dure, stel dat ik een aurora heb een hull E en het 900 dollar pack van de Endeavor. Ben ik dan ook nog een hitsige space dude.. Vragen vragen vragen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844

Juist top dat je kritisch bent. Ik twijfel ook over de scope van de game. Ik twijfel echt of ze alles uberhaupt kunnen maken zoals ze het beloven. Komt dat door wat ze beloven? Of door wat wij erbij bedenken?

Vrij zijn in de ruimte, een "persistent universe" die leeft.. vrij intens toch? Ik denk dat iedereen waarbij de hypemeter bijna doorbreekt zal moeten gaan realiseren dat geen enkel spel ooit kan opleven aan de verwachtingen. Daarom heb jij ook gelijk, lekker in een Aurora zitten en wachten tot het spel uit is (ikzelf heb ook "maar" 90 euro uitgegeven).

De opmerking over dure schepen..tsja, je hoeft ze niet te halen? Veel mensen kopen ze om SC te backen, te helpen, te laten groeien. Ik zal never nooit 1000 euro uitgeven voor een schip, puur omdat ik het geld niet kan missen.

Wat ik echter slecht trek - en dan ben ik wellicht een dedicated fanboy - is ruwe kritiek die nergens op gebaseerd is, kritiek vanuit kanten puur uit jaloezie of onwil. Niet van jou dus, maar de dingen die wij soms hiero posten van een zekere meneer.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Torrie844 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:00:
[...]

Juist top dat je kritisch bent. Ik twijfel ook over de scope van de game. Ik twijfel echt of ze alles uberhaupt kunnen maken zoals ze het beloven. Komt dat door wat ze beloven? Of door wat wij erbij bedenken?

Vrij zijn in de ruimte, een "persistent universe" die leeft.. vrij intens toch? Ik denk dat iedereen waarbij de hypemeter bijna doorbreekt zal moeten gaan realiseren dat geen enkel spel ooit kan opleven aan de verwachtingen. Daarom heb jij ook gelijk, lekker in een Aurora zitten en wachten tot het spel uit is (ikzelf heb ook "maar" 90 euro uitgegeven).

De opmerking over dure schepen..tsja, je hoeft ze niet te halen? Veel mensen kopen ze om SC te backen, te helpen, te laten groeien. Ik zal never nooit 1000 euro uitgeven voor een schip, puur omdat ik het geld niet kan missen.

Wat ik echter slecht trek - en dan ben ik wellicht een dedicated fanboy - is ruwe kritiek die nergens op gebaseerd is, kritiek vanuit kanten puur uit jaloezie of onwil. Niet van jou dus, maar de dingen die wij soms hiero posten van een zekere meneer.
Helemaal mee eens, terughoudendheid is prima. Als je de kat uit de boom wilt kijken voordat je er ook maar een stuiver aan uitgeeft, ben ik de laatste die je zal tegenhouden.

Kritiek heb ik ook geen problemen mee, dit gezegd hebbende als een "self proclaimed fanboy"

Maar waar ik ook niet goed tegen kan is het ongefundeerde geroeptoeter zonder zinnige onderbouwing en dan inspelen op de angsten van andere. De natte droom van DS en consorten is dat mensen het vertrouwen opgeven en hun geld terug gaan vragen/eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 08:13

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:23:
[...]

ik reken wel op het mondelinge verslag van mijn mede tweakers met zelf gemaakte filmpjes en foto's uiteraard.

MAKE US (de mensen die niet gaan) PROUD!

[...]

Ik blijf een beetje de stille hoop houden dat ze nog steeds wat gaan releasen dat weekend, beide zou geweldig zijn maar ik teken wel voor alleen de FPS.

[...]

foto's hoeven wat mij betreft niet live, maar ik verwacht ze toch wel uiterlijk maandag hier ergens. Dus vergeet je telefoon niet op te laden! en vergeet hem ook niet te gebruiken...!!!
Ik ga mijn best doen met foto's. Filmpjes weet ik nog niet want ik heb eigenlijk geen goede plekken om ze te uploaden. Al komt dat vast wel goed. Ik hoop zondagavond al terug te zijn en wat foto's te posten. Vorige keer een sfeerverslag gedaan en volgens mij werd dat redelijk goed ontvangen hier dus zal ik denk ik nog wel een keer doen.

Voordeel is wel dat er nu maar tussen de 500 en 600 man zijn ipv de 2000+ bij Gamescom. Een stuk knusser dus en hopelijk meer tijd om te praten met de mensen van CIG. Ik hoop Erin eigenlijk weer te spreken. Vorige keer was hij al aan het bier en was daardoor lekker dingen aan het uitleggen. >:)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 02:13
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:14:
[...]

Filmpjes weet ik nog niet want ik heb eigenlijk geen goede plekken om ze te uploaden.
Youtube? 8)7 Of zeg ik nu iets heel doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swychblade
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-12-2023
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

zitten er ook gradaties in, wat als je er meer dan 10 hebt, en hoe zit het dan met de hele dure, stel dat ik een aurora heb een hull E en het 900 dollar pack van de Endeavor. Ben ik dan ook nog een hitsige space dude.. Vragen vragen vragen... :+
Ik heb er 5, maar ben van plan 1 te verkopen. Ben ik veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Swychblade schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Ik heb er 5, maar ben van plan 1 te verkopen. Ben ik veilig?
Verkoop hem goedkoop aan mij, dan zijn we beide veilig!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

JJvdM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Youtube? 8)7 Of zeg ik nu iets heel doms?
Nee hoor, heb alleen geen google+ account. Misschien aanmaken. Zal wel even kijken. Een goede video maken is toch wel lastig dus er is een grote kans dat het toch niets wordt.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Nee hoor, heb alleen geen google+ account. Misschien aanmaken. Zal wel even kijken. Een goed video maken is toch wel lastig dus er is een grote kans dat het toch niets wordt.
Ik zou eerlijk gezegd de moeite niet nemen als je het nog niet hebt. De kans is groter dat andere een kwalitatief beter filmpje online zetten. (of je moet daar met een go-pro op je hoofd rond gaan lopen :P ) Daarbij heb je tijdens het filmen maar de halve ervaring van een presentatie, dus gewoon genieten van 't moment en 't filmen overlaten aan een ander.

Een foto daarintegen :*) ...

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 05-10-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:25:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd de moeite niet nemen als je het nog niet hebt. De kans is groter dat andere een kwalitatief beter filmpje online zetten. Daarbij heb je tijdens het filmen maar de halve ervaring van een presentatie, dus gewoon genieten van 't moment en 't filmen overlaten aan een ander.

Een foto daarintegen :*) ...
Foto's komen sowieso! Daar kan ik mooi mijn Tweakers fotoalbum voor gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swychblade
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-12-2023
Torrie844 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:21:
[...]

Verkoop hem goedkoop aan mij, dan zijn we beide veilig!
Hehe, ik wil eerst de baby PU onveilig maken met mijn Glaive. Daarna verkoop ik hem voor de dubbele prijs aan iemand die wilde wachten met een aankoop totdat de droom van CR werkelijkheid is geworden.

Revenge will be sweet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas1978
  • Laatst online: 08-07 08:59
Zo zie je maar dat de invloed van de negatieve haat campagne van DS zelfs hier op het forum mensen laat twijfelen. Als je maar vaak genoeg roept iets is slecht geloven bepaalde mensen het automatisch lijkt wel.

Maar CR heeft al de kritiek duidelijk weerlegt, de absurde vragen om inzicht in geldstromen en prive uitgaven slaan al helemaal nergens op. Een groot project als SC neemt gewoon 6-8 jaar in beslag en veel mensen hebben schijnbaar geen geduld, mijn advies koop dan maar een game op Steam en koop dit spel pas als het af is. Genoeg backers die er wel vertrouwen in CR en CIG hebben en er gewoon duizenden euro's aan uit kunnen geven. Dus alle mensen die bang zijn om nu 35 euro te verliezen koop het spel gewoon als het af is voor 60 euro en klaar. Wat DS aan het doen is, is een persoonlijke haat campagne, waarschijnlijk van jaloezie uit het verre verleden. Als iemand zich in Nederland zo had gedragen had hij al achter de tralies gezeten voor stalking. Zeker als je foto's van iemands kinderen gaat gebruiken. In America zijn de wetten rond "freedom of speech" zo ruim uitgelegd dat de meest gekke organisaties en personen kunnen roepen wat ze willen. Dus al die aantijgingen moeten we al met een korreltje zout nemen. Waar we wel op kunnen vertrouwen zijn de feiten die voor iedereen zichtbaar zijn geworden. Er is duidelijk progressie in de ontwikkeling van het spel, en het gaat naar mijn mening veel sneller dan bij sommige Early Access projecten van Steam.

Zelf heb ik een aantal grote schepen gekocht, maar als ex-EvE-online gamer, heb ik alle vertrouwen in CR en Cig want al deze bewegingen en beweringen heb ik al jaren eerder gezien tegenover CCP. Die maakten er uiteindelijk ook iets moois en innovatiefs van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Nee hoor, heb alleen geen google+ account. Misschien aanmaken. Zal wel even kijken. Een goede video maken is toch wel lastig dus er is een grote kans dat het toch niets wordt.
ik zou al blij zijn met je mondeling verslag en foto's hoor! :D
Bas1978 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:37:
mijn advies koop dan maar een game op Steam
maar geen early access van Line of Defense. Sterker nog dat spel zou je moeten boycotten (sorry de fanboy in mij nam even de overhand)

[ Voor 28% gewijzigd door Bornhald op 05-10-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bas1978 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:37:
Er is duidelijk progressie in de ontwikkeling van het spel, en het gaat naar mijn mening veel sneller dan bij sommige Early Access projecten van Steam.
Nu je het zegt, ik heb ooit nog een game gebacked die net uit z'n kickstarter was. The Dead Linger, een zombie-survival game... dat was in 2011. Rara, 3 engine-switches en 4 jaar later is 't nog steeds in alpha... 't concept was prachtig, maar daar is niets van terecht gekomen. Oh ja en die zit nu ook in Early Access op steam.

Star Citizen is daarmee vergeleken 200% verder. Hoewel dat spel wel verder is dan LOD :+

[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 05-10-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:47:
[...]

Nu je het zegt, ik heb ooit nog een game gebacked die net uit z'n kickstarter was. The Dead Linger, een zombie-survival game... dat was in 2011. Rara, 3 engine-switches en 4 jaar later is 't nog steeds in alpha... 't concept was prachtig, maar daar is niets van terecht gekomen. Oh ja en die zit nu ook in Early Access op steam.

Star Citizen is daarmee vergeleken 200% verder. Hoewel dat spel wel verder is dan LOD :+
Dat spellen lang in Early Access blijven is ook de schuld van Valve. Updates van Early Access games krijgen meer aandacht dan daadwerkelijk gereleasde games. Vreemd systeem dat.

Er is een goede reden om niet mee te doen aan Alpha games. Veel mensen zijn ook gewoon niet geschikt om mee te doen in de fase van een game. Dat SC nu al zo veel backers heeft is leuk maar een heel klein percentage van die backers doet ook actief mee aan testen. Er is een grote groep backers die het allemaal wel best vindt en wacht tot het spel uitkomt. En er is een groep waarvoor het allemaal niet snel genoeg kan. Die groep had beter gewoon kunnen wachten en niet backen. De RSI forums zijn een zooitje juist omdat daar veels te veel geklaagd wordt om onzinnige dingen waardoor de echte belangrijke dingen een beetje ondersneeuwen. Door het nieuwe systeem is dit wel een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:47:
[...]

ik heb 18 kickstarters gedaan waarvan het gros nog niet uit is, waaronder SC (meeste wel in EA)
De meest opvallende is "star command" die is pas dit jaar als EA op steam gekomen gekomen. Delivery date October 2012 :D

Daarnaast heeft Starbound (ook EA, geen kickstarter wel crowdfunding) ook zn hobbels gehad. Het lijkt steeds meer iets te worden maar dat heeft ook een lange lijdensweg gehad!
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:58:
[...]

Dat spellen lang in Early Access blijven is ook de schuld van Valve. Updates van Early Access games krijgen meer aandacht dan daadwerkelijk gereleasde games. Vreemd systeem dat.

Er is een goede reden om niet mee te doen aan Alpha games. Veel mensen zijn ook gewoon niet geschikt om mee te doen in de fase van een game. Dat SC nu al zo veel backers heeft is leuk maar een heel klein percentage van die backers doet ook actief mee aan testen. Er is een grote groep backers die het allemaal wel best vindt en wacht tot het spel uitkomt. En er is een groep waarvoor het allemaal niet snel genoeg kan. Die groep had beter gewoon kunnen wachten en niet backen. De RSI forums zijn een zooitje juist omdat daar veels te veel geklaagd wordt om onzinnige dingen waardoor de echte belangrijke dingen een beetje ondersneeuwen. Door het nieuwe systeem is dit wel een stuk beter geworden.
gelukkig is er het congierge subforum waar het een stuk "civieler" er aantoe gaat. Ik kan me voorstellen dat het subscriber subforum ook rustiger is

[ Voor 38% gewijzigd door Bornhald op 05-10-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:59:
[...]

ik heb 18 kickstarters gedaan waarvan het gros nog niet uit is, waaronder SC (meeste wel in EA)
De meest opvallende is "star command" die is pas dit jaar als EA op steam gekomen gekomen. Delivery date October 2012 :D

Daarnaast heeft Starbound (ook EA, geen kickstarter wel crowdfunding) ook zn hobbels gehad. Het lijkt steeds meer iets te worden maar dat heeft ook een lange lijdensweg gehad!

[...]

gelukkig is er het congierge subforum waar het een stuk "civieler" er aantoe gaat. Ik kan me voorstellen dat het subscriber subforum ook rustiger is
Star Command heb ik ook gebacked! :D En nu die uit is voor Steam heb ik hem nog niet eens gespeeld :'( Ik heb destijds wel de iOS app veel gespeeld.

Ja, concierge en subscriber is een stuk beter. Je hebt daar ook wel zeikerds maar een veel lager percentage gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:04:
[...]

Star Command heb ik ook gebacked! :D En nu die uit is voor Steam heb ik hem nog niet eens gespeeld :'( Ik heb destijds wel de iOS app veel gespeeld.

Ja, concierge en subscriber is een stuk beter. Je hebt daar ook wel zeikerds maar een veel lager percentage gelukkig.
ik heb de Android versie gespeeld, de pc versie even snel opgestart, maar mn dochter wilde Lego Marvel Superheroes doen :D

daarna niet meer gekeken, misschien deze week (als ik niet te moe ben en alleen maar Bloodbowl 2 speel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

ik heb de Android versie gespeeld, de pc versie even snel opgestart, maar mn dochter wilde Lego Marvel Superheroes doen :D

daarna niet meer gekeken, misschien deze week (als ik niet te moe ben en alleen maar Bloodbowl 2 speel)
Wel offtopic maar is BloodBowl 2 wat? Ik heb deel 1 Chaos Edition en het oorspronkelijke bordspel gespeeld en vraag me af of het nu echt een verbetering is.

Voor het ontopic gedeelte: Ik denk dat de sale van dit weekend de Corvette gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:08:
[...]

Wel offtopic maar is BloodBowl 2 wat? Ik heb deel 1 Chaos Edition en het oorspronkelijke bordspel gespeeld en vraag me af of het nu echt een verbetering is.

Voor het ontopic gedeelte: Ik denk dat de sale van dit weekend de Corvette gaat worden.
zie PM

en de corvette zou ik ook wel vet vinden :D maar wat moet ik dan doen endeavor of corvette..

DE KEUZES IK KAN HET NIET AAN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:13:
[...]

zie PM

en de corvette zou ik ook wel vet vinden :D maar wat moet ik dan doen endeavor of corvette..

DE KEUZES IK KAN HET NIET AAN..
Een echte piraat heeft een kick-ass Corvette en dwingt Endeavors om research/drugs/tweaks/etc voor hem te doen :)

Edit: ik kan dat nu lekker makkelijk zeggen want ik ben niet van plan een van die schepen te kopen

[ Voor 11% gewijzigd door Tylocke op 05-10-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Een echte piraat heeft een kick-ass Corvette en dwingt Endeavors om research/drugs/tweaks/etc voor hem te doen :)

Edit: ik kan dat nu lekker makkelijk zeggen want ik ben niet van plan een van die schepen te kopen
Dat is waar, aan de andere kant heeft hij ook zijn eigen meth lab.. dus keuzes..

ook leuk lezen:
https://popehat.com/2015/...ar-you-threaten-lawsuits/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

En een goed georganiseerde org heeft minstens een Idris om de piraat bij z'n Tweak-factories weg te houden 8) . Hoewel a little trade on the side wouldn't hurt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:41:
[...]

En een goed georganiseerde org heeft minstens een Idris om de piraat bij z'n Tweak-factories weg te houden 8) . Hoewel a little trade on the side wouldn't hurt ;) .
als die idris bij zn tweak factories hangt, dan betekend dat, dat de mining operations lightly guarded zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

als die idris bij zn tweak factories hangt, dan betekend dat, dat de mining operations lightly guarded zijn :D
Niet waarschijnlijk, dat hangt van de snelheid waarin we die Idris' bij elkaar sparen ;) . Zo heb je er 1 , zo heb je er 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:16
Alpha/Beta access is niet te onderschatten. Je gaat willens en wetens content beleven die vast en zeker buggy is en ook nog eens spoilers bevat van het toekomstige spel. Je moet het maar willen!

Ik zal bijvoorbeeld mijlenver uit de buurt van alpha/beta SQ42 blijven. Dat wil ik op release kwaliteit zonder voorinformatie genieten, de merg eruit zuigen. Zoals je goede wijn apart zet om deze jaren later als deze op kwaliteit is te proeven.

Ik heb de tijd. Zie dat er genoeg gebeurt ondertussen. Het gaat heel tof worden!

Ach en die DS. Als je je een beetje in die peer verdiept, wat een figuur. Dat zo iemand überhaupt het in zijn hoofd haalt om anderen van oplichterij te beschuldigen. Wat een koekwaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

JurGor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:01:
Alpha/Beta access is niet te onderschatten. Je gaat willens en wetens content beleven die vast en zeker buggy is en ook nog eens spoilers bevat van het toekomstige spel. Je moet het maar willen!

Ik zal bijvoorbeeld mijlenver uit de buurt van alpha/beta SQ42 blijven. Dat wil ik op release kwaliteit zonder voorinformatie genieten, de merg eruit zuigen. Zoals je goede wijn apart zet om deze jaren later als deze op kwaliteit is te proeven.

Ik heb de tijd. Zie dat er genoeg gebeurt ondertussen. Het gaat heel tof worden!

Ach en die DS. Als je je een beetje in die peer verdiept, wat een figuur. Dat zo iemand überhaupt het in zijn hoofd haalt om anderen van oplichterij te beschuldigen. Wat een koekwaus.
Wellicht moet ik dit ook maar hanteren. Al is dit voormij wel heel moeilijk te bekroppen.
Mening blijft dat ik hun manier van aanpak niet ondersteun. Zeker als ik kijk naar hetgene wat er nu pas ontwikkeld is in de afgelopen jaren. Keuze of niet, porto trek jezelf voor uitgaves maar ze leggen wel HEEL erg de focus op betaalde schepen.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Weer een mooie size comparison van de Endeavor door GreyHeadedGamer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Oraijon op 05-10-2015 17:28 ]

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
knightvision schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

Wellicht moet ik dit ook maar hanteren. Al is dit voormij wel heel moeilijk te bekroppen.
Mening blijft dat ik hun manier van aanpak niet ondersteun. Zeker als ik kijk naar hetgene wat er nu pas ontwikkeld is in de afgelopen jaren. Keuze of niet, porto trek jezelf voor uitgaves maar ze leggen wel HEEL erg de focus op betaalde schepen.
De focus van de informatie ligt ook op hele andere zaken. Maar betaalde schepen is nu populair om op te schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:24

Fordox

00101010

Tylocke geef mijn karma badge eens terug! :'(

spoiler:
je hebt m verdient, draag m met trots pik :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
knightvision schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:26:
[...]
Als je zo terug kijkt is het inderdaad een behoorlijk lijstje, en kan ik goed snappen dat je de focus rond nieuwe schepen ziet liggen. 14 sales van nieuwe schepen, en 3 van nieuwe varianten over anderhalf jaar is behoorlijk veel.
  1. Endeavour
  2. Vanguard Variants
  3. Retaliator Modules
  4. Starliner
  5. Reliant
  6. Starfarer Gemini
  7. Hull Series (A, B, C, D, E)
  8. Vanguard
  9. Orion
  10. Carrack
  11. Javelin Destroyer
  12. Redeemer
  13. Herald
  14. 890 Jump
  15. Reclaimer
  16. Gladius
  17. Xi’An Scout
Feit is natuurlijk wel dat je die schepen liever wel ingame gaat hebben, dan niet. Dan had CIG 3 dingen kunnen doen;
  1. Ze maken de schepen back-end. Niemand ziet ze tot release, en we gaan door met het ontwikkelen van tech. Het ontwikkelen van de PU, FPS en Multicrew gaan niets sneller want er zitten evenveel mensen op Tech als op Design. Er komt geen extra geld binnen, en de hoeveelheid nieuws van design e.d. wat ze kunnen laten zien is veel minden. Mensen gaan klagen dat ze te weinig zien/ er geen voortgang is, en de funding stockt daarom aanzienlijk. (Volgens mij hadden ze dan op 50 mil blijven steken)
  2. Ze ontwikkelen geen nieuwe schepen die niet direct nodig zijn, maar richten volledig op back-end. Design-pipeline staat bijna stil, en er worden een berg technische gasten aangemomen. De hoeveelheid nieuws die ze hierover kunnen delen is beperkt. Niet dat ze het niet kunnen, maar het interesseert niemand. De PU e.d. zouden dan waarschijnlijk een paar maandjes eerder uit kunnen komen. Maar weer gaan mensen klagen dat ze te weinig zien van het spel, waardoor de funding weer zou blijven steken, en daarmee kunnen niet alle doelen gehaald worden.
  3. Optie 3, eigenlijk wat ze nu doen. Ze hebben een design-pipeline welke op een redelijk tempo concepten maakt en schepen uitwerkt. Dit is hetgeen waar 90% van de backers in is geinteresseerd, geweldige 3d-modellen van ruimteschepen waar je helemaal doorheen kan lopen. Die concepten kunnen ze laten zien aan de backers, om te zien dat ze doorontwikkelen. De tech is leuk, maar zolang het niet te spelen is vind niemand het werkelijk interessant. Het spel blijft wel continue funding ontvangen, waardoor het volledige project niet in gevaar komt en waarschijnlijk de meeste doelen gewoon haalbaar blijven.
Dan houd ik nog niet eens rekening met Squadron 42 die ze op de achtergrond ontwikkelen, waar we maar bar weinig van zien. Maar dat heeft een reden die JurGor goed aangeeft. Een single player wil je ervaren, zonder dat hiervan alles is gespoiled. En dat doen ze best aardig bij CIG, desondanks de leak :+ . Daarin had je kunnen zien dat er gigantisch op (gigantische)schepen word ontwikkeld die ze ook niet te koop zetten ;) .

En ja als je je aan die concept-sales ergert, kan ik er ook weinig aan doen. Zelf vind ik het een leuk moment om te kijken wat ze weer voor moois willen toevoegen aan de PU. Ik ga het pas echt mooi vinden, wanneer ze de modellen werkend in-engine hebben staan.

JurGor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:01:
Ik zal bijvoorbeeld mijlenver uit de buurt van alpha/beta SQ42 blijven.
Dan kan ik je als 'kenner' van de ontwikkeling van Star Citizen wel melden dat SQ42 geen alpha of beta krijgt ;) . Zodra die gereleased word is het de real dealTM :) .

Fordox schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:46:
I'm sorry Fordox I revoked your title, and granted it to King Tylocke the First :+

[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 05-10-2015 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Hulde voor deze post. _/-\o_

INN heeft hun plannen onthuld voor CitizenCon. Zo te zien gaan zij een zeer uitgebreid verslag doen van meer dan alleen het event.
http://imperialnews.network/2015/10/inns-citizencon-plans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Fordox schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:46:

spoiler:
je hebt m verdient, draag m met trots pik :)
Haha, valt me nu pas op. Maar je hebt een mooi en waardige reden om afstand te doen van de badge. Als de rust weer in huis terug is kan je de titel gewoon weer proberen terug te pakken! Niet dat ik hem zo makkelijk weer af ga geven natuurlijk ;)
Case_C schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:59:
[...]

I'm sorry Fordox I revoked your title, and granted it to King Tylocke the First :+
I like the sound of that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Reacties vielen me alles mee :P Hoop zinnige dingen gelezen.

De scope van het project is natuurlijk enorm veel groter geworden echter dat was ook een keuze van CR zelf.

Ik denk dat CR er eigenlijk van droomt om als eerste een spel te maken wat vrijwel in elk facet een echte virtuele wereld is. Een wereld waar je helemaal in kan verdwijnen en qua interactie zo realistisch wordt dat het soort van vergelijkbaar is met de echte wereld.

Dat zie je bijv. terug in de aandacht die er is voor het ontwerp vd schepen. De reclamebrochures die superecht overeenkomen etc.

Doordat de funding in het begin al zo goed liep kon hij de verleiding niet weerstaan en is hij all the way gegaan. Iets wat ook kwetsbaar maakt.
Echter, ergens zie ik wel een keerzijde dat het spel uiteindelijk te gecompliceerd wordt voor de iets meer casual speler.

Kijk, als het uiteindelijk mislukt en er is op een integere manier alles aan gedaan is om het wel een succes te maken dan kan ik daar prima mee leven. Het zou heel zonde zijn als er uiteindelijk wel degelijk waarheid zit in beschuldigingen van mismanagement, oneigenlijk gebruik van funds etc. Ook omdat andere pogingen waarschijnlijk dan niet snel meer van de grond komen.

Het is in ieder geval het meest fascinerende game project geworden dat ik ken. :) _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
jeej week schedule online! zit op tel helaas dus krijg m niet goed gekopieerd!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
NO... SLEEP... 'TIL CITIZENCON!

Greetings Citizens!

Blah, blah, blah. You don't want to hear from me, you just wanna know when stuff is coming, right? Let's get to it.

THE COMM-LINK SCHEDULE

Monday, October 5th
- [1500 PDT / 2200 UTC] 10 for the Writers: Episode 05

Tuesday, October 6th
- Jump Point Rerun

Wednesday, October 7th
- [1300 PDT / 2000 UTC] Bugsmashers: Episode 12
- Endeavor Q&A Post (2 of 3)
- Vault Update

Thursday, October 8th
- [1200 PDT / 1900 UTC] Around the Verse: Episode 2.02

Friday, October 9th
- [1100 PDT / 1800 UTC] Reverse the Verse: The Community Team's Weekly Livestream -http://www.twitch.tv/cigcommunity
- FPS Update Week of October 9th
- Endeavor Q&A Post (3 of 3)

Saturday, October 10th
- [1200 PDT / 1900 UTC] CitizenCon Livestream -http://www.twitch.tv/starcitizen

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 17:41
Torrie844 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:34:
jeej week schedule online! zit op tel helaas dus krijg m niet goed gekopieerd!
Here you go: https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/287818

EDIT: Ah, je bedoelde de tekst...vond het al zo vreemd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Thisuren op 05-10-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
aye thanks, er ging ineens van alles mis. excuus voor de double post.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Hmm helemaal niets bijzonders....

Livestream van RtV Vrijdag
Livestream van CitCon Zaterdag

Laatste RtV gaven ze aan dat de CCU voor zaterdag gereed zou zijn, dus had die iig wel verwacht. Overigens ook de verwachte release van 1.3.0 . Maar waarschijnlijk willen ze geen datums meer geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:41:
Hmm helemaal niets bijzonders....

Livestream van RtV Vrijdag
Livestream van CitCon Zaterdag

Laatste RtV gaven ze aan dat de CCU voor zaterdag gereed zou zijn, dus had die iig wel verwacht. Overigens ook de verwachte release van 1.3.0 . Maar waarschijnlijk willen ze geen datums meer geven :+
onwaarschijnlijk maar wellicht dat ze iets doen tijdens de presentatie, dat ze het nieuwe CCU gebeuren laten zien en dan zeggen "and that is available now"

ik hoop zo iets, daarnaast is er toch aangekondigd dat er een schip te koop zou zijn, ook die zie ik niet terug komen in het schema....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:44:
[...]

onwaarschijnlijk maar wellicht dat ze iets doen tijdens de presentatie, dat ze het nieuwe CCU gebeuren laten zien en dan zeggen "and that is available now"

ik hoop zo iets, daarnaast is er toch aangekondigd dat er een schip te koop zou zijn, ook die zie ik niet terug komen in het schema....
Of de almachtige Oprah truc: "you get a ship, you get a ship, every body gets a ship!"

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:44:
[...]

Klopt, dus voor 't zelfde geld hebben ze alle releases (FPS/baby-PU/Multi-crew) op dezefde dag :+ . en toen crashte de servers :+
Torrie844 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:47:
[...]

Of de almachtige Oprah truc: "you get a ship, you get a ship, every body gets a ship!"
Nope, they won't :p . Oh maar als ze 't doen... Tylocke of Snoz regel dan een schip voor me :+ ...

[ Voor 21% gewijzigd door Case_C op 05-10-2015 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Torrie844 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:47:
[...]

Ik hoor net uit betrouwbare bron dat Torrie ons allemaal een schip cadeau gaat doen.

Bedankt Torrie! HYPE! :+

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Oraijon schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:02:
[...]

Ik hoor net uit betrouwbare bron dat Torrie ons allemaal een schip cadeau gaat doen.

Torrie koopt voor iedereen een schip!!! HYPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Trouwens, op Congierge wordt de Prowler als potentieel genoemd voor de 10e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrie844
Oraijon schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:02:
[...]

Corvetje of 50 moet toch wel lukken als ik een 2de hypotheek afsluit! HYPE

...en geen relatie meer!

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-07 17:23

The Chosen One

Zie signature!

Hoevaak komt een corvette nou langs in de sale? Hoe vaak heb je nou een relatie?

Precies! :9

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
The Chosen One schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:29:
Hoevaak komt een corvette nou langs in de sale? Hoe vaak heb je nou een relatie?

Precies! :9
Polygamie met ons allemaal kan die relatie toch wel vervangen? <3

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
siriouz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:30:
[...]

Polygamie met ons allemaal kan die relatie toch wel vervangen? <3
Poly-game-y

Ik zal erover denken snoezepoezen!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik las dit op congierge:
For those who are guessing "corvette", sorry to disappoint but near the end of the Subscriber AtV Ben answered a chat scroll question about the corvette. Sandi didn't even realize that there was a new corvette in consideration. Ben remarked that it was speculated within the CIG production team at the time that the Idris had to be 'promoted' to frigate that there might have to be a replacement corvette to 'fill the niche' (I think it was actually CR in his off-the-cuff remarks during a 10ftC.) However, Ben (You know, Chief of Ships Ben) characterized the status of that ship as "...just an idea right now".
voor de congierges onder ons
https://forums.robertsspa.../5693079/#Comment_5693079

[ Voor 8% gewijzigd door Bornhald op 05-10-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Torrie844 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:34:
[...]

Poly-game-y

Ik zal erover denken snoezepoezen!
Ik vind dat we gewoon een Kickstarter actie moeten opzetten. ''Help every member of GoT Inc. buy a Corvette and other cool ships in Star Citizen!'' :D

Wat denken jullie, halen we de 90 miljoen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
siriouz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:38:
[...]

Ik vind dat we gewoon een Kickstarter actie moeten opzetten. ''Help every member of GoT Inc. buy a Corvette and other cool ships in Star Citizen!'' :D

Wat denken jullie, halen we de 90 miljoen? :+
als je een GoT inc actie wil doen, mag je het lekker op GoT Inc. forum doen.. niet hier... }:O

als het voor alle GoT members is.....

[ Voor 5% gewijzigd door Bornhald op 05-10-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:41:
[...]

als je een GoT inc actie wil doen, mag je het lekker op GoT Inc. forum doen.. niet hier... :D
Vooruit, actie voor alle Tweakers dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6VtnJ5f.png

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/7qKidhp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Oh dus niet de Scimitar... en geen concept schip. Dus een volledige verrassing :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 05-10-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 10:39
Prowler of Crucible zou dan nog kunnen.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Oh dus niet de Scimitar... en geen concept schip. Dus een volledige verrassing :) .
overigens betekend het ook dat ik dus een pocket carrier in de vorm van een endeavor zal "moeten" nemen omdat de corvette isnt comming any time soon... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:55:
[...]

overigens betekend het ook dat ik dus een pocket carrier in de vorm van een endeavor zal "moeten" nemen omdat de corvette isnt comming any time soon... ;w
Hoef je ook geen moeilijke keuzes te maken. Welke wordt het? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:03:
[...]

Hoef je ook geen moeilijke keuzes te maken. Welke wordt het? O-)
moet ik nog steeds bepalen wat er allemaal gaat sneuvelen

edit:
heren die naar CitzenCon gaan, je mag je kaartje printen!! :D

[ Voor 12% gewijzigd door Bornhald op 05-10-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

https://robertsspaceindustries.com/project-status

Wat betekent Ready of Production? Verwarrend, ze kunnen gewoon vermelden wat Alpha en Beta is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Ontwerpen -> bouwen -> klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
170074 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:50:
https://robertsspaceindustries.com/project-status

Wat betekent Ready of Production? Verwarrend, ze kunnen gewoon vermelden wat Alpha en Beta is toch?
Ready betekend dat het in een bepaalde vorm te spelen is (alpha dus) , en in production geeft aan dat het nog in ontwikkeling is. Als het goed is horen we aankomende zaterdag een behoorlijk aantal updates, met waarschijnlijke releases van de volgende onderdelen:
  • Large World Map
  • Multi-Crew
  • FPS
Ik verwacht 1 van de 3 iig deze week nog, en de overige 2 binnen 2 weken na CitCon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Ready betekend dat het in een bepaalde vorm te spelen is (alpha dus) , en in production geeft aan dat het nog in ontwikkeling is. Als het goed is horen we aankomende zaterdag een behoorlijk aantal updates, met waarschijnlijke releases van de volgende onderdelen:
  • Large World Map
  • Multi-Crew
  • FPS
Ik verwacht 1 van de 3 iig deze week nog, en de overige 2 binnen 2 weken na CitCon.
https://forums.robertsspa.../5695429/#Comment_5695429

ppl wel leuk om te kijken:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dytClaPS1xo]

Edit.
Blijkbaar geen excuses op de The escapist. Zou CR zijn dreigement nu doorzetten of doet hij hetzelfde als DS. Veel geblaat en maar weinig wol.

Edit2
Blijkbaar gaat atv over 'patches' en dan waarschijnlijk de fysieke die je ergens op kan naaien/strijken
Plaatje komt van reddit

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rMvrKoN.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Bornhald op 06-10-2015 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Edit.
Blijkbaar geen excuses op de The escapist. Zou CR zijn dreigement nu doorzetten of doet hij hetzelfde als DS. Veel geblaat en maar weinig wol.
Ik denk dat ze wel een lawsuit gaan indienen, maar dit soort processen zullen wel heel lang duren dus verwacht er eigenlijk een tijd lang niks over te horen.

Edit: Escapist heeft hun verhaal ook geupdate:
Update: The Escapist, notwithstanding Cloud Imperium Games' notice and posting, stands by its coverage of Star Citizen and intends to continue to investigate the developing story. Since publishing our original stories, we have been contacted by, and are currently interviewing, additional sources corroborating a variety of the reported allegations. Additionally, if Mr. Roberts' offer for The Escapist to "meet the developers making the game and see how we're building one of the most ambitious PC games first hand" remains open, we take the opportunity to accept such invitation so as to hopefully provide the public with sufficient information and opportunity to vet such sources' allegations and claims for themselves. We have also communicated the foregoing directly to Cloud Imperium Games.
Wel grappig hoe ze nu meer onderzoek willen gaan doen nadat ze de schade al hebben aangericht.
Bornhald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:55:
[...]
Edit2
Blijkbaar gaat atv over 'patches' en dan waarschijnlijk de fysieke die je ergens op kan naaien/strijken
Plaatje komt van reddit

[afbeelding]
Edit: Zie nu pas dat je het over fysieke patches hebt. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 06-10-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 16:02
BREAKING: Major Vanduul Raid in Vega System

https://robertsspaceindus...IRE-REPORT-VANDUUL-ATTACK

Vraag me af of al dit soort verhalen ook bewaard blijven in de lore, dat we straks in de game hierover kunnen horen/lezen of zelfs 'mee kunnen doen' als het om lopende situaties gaat.

Edit: Misschien is dit wel een event dat terug gaat komen in de eerste chapter van Squadron 42. Kleine teaser, meer info zaterdag?

Edit 2: Iemand op Reddit had ongeveer hetzelfde idee maar dan veel beter uitgewerkt.

TL;DR: Vega is likely an important piece in the SQ42 story, and may also play into player driven content like Operation Pitchfork.
https://www.reddit.com/r/...ght_of_the_recent_attack/

[ Voor 42% gewijzigd door Snoz Lombardo op 06-10-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:17:

Vraag me af of al dit soort verhalen ook bewaard blijven in de lore, dat we straks in de game hierover kunnen horen/lezen of zelfs 'mee kunnen doen' als het om lopende situaties gaat.

Edit: Misschien is dit wel een event dat terug gaat komen in de eerste chapter van Squadron 42. Kleine teaser, meer info zaterdag?
CitizenCon ging toch over sq42. Dus dit zal de teaser zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Bornhald schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:27:
[...]
CitizenCon ging toch over sq42. Dus dit zal de teaser zijn
Ja zoiets had ik ook al. Een opwarmertje voor Citizencon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cygnitr0n schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:33:
[...]

Ja zoiets had ik ook al. Een opwarmertje voor Citizencon.
Zou aan de ene kant leuk zijn wat van sq42 te zien. Aan de andere kant wil ik het beleven en zo min mogelijk zien.

Iets anders, interview met een CIG werknemer. Thomas Hennessy
http://blogjob.com/oneang...gations-project-concerns/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:17:
[...]
Wel grappig hoe ze nu meer onderzoek willen gaan doen nadat ze de schade al hebben aangericht.
Dat is wel hondsbrutaal, eerst een bagger-artikel online zetten om vervolgens te vragen of 't oke is of ze nog langs mogen komen.

Nou, dan zou ik 't wel weten. Een aantal echte journalisten uitnodigen, en die rondleiden :) (ik wilde concurrenten van the Escapist zeggen, maar riool-journalisten wil je niet binnen hebben... die stinken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:43:
[...]

Dat is wel hondsbrutaal, eerst een bagger-artikel online zetten om vervolgens te vragen of 't oke is of ze nog langs mogen komen.

Nou, dan zou ik 't wel weten. Een aantal echte journalisten uitnodigen, en die rondleiden :) (ik wilde concurrenten van the Escapist zeggen, maar riool-journalisten wil je niet binnen hebben... die stinken).
Stond dat ook niet in de brief van CR. Ik zou juist wel wat andere reporters van andere gamesites uitnodigen denk ik. Zodat niemand kan smokkelen met het verhaal. Want iedereen zou grofweg hetzelfde moeten zeggen dan. Plus dat je anders The escapist beloont voor dat crap artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:47:
[...]

Stond dat ook niet in de brief van CR. Ik zou juist wel wat andere reporters van andere gamesites uitnodigen denk ik. Zodat niemand kan smokkelen met het verhaal. Want iedereen zou grofweg hetzelfde moeten zeggen dan. Plus dat je anders The escapist beloont voor dat craplass artikel.
In de laatste VLOG van TotalBiscuit gaf hij aan van de week naar LA te moeten voor 'secret' business :P . Zou me grappig lijken als hij een rondleiding gaat krijgen in Santa Monica. Aan de andere kant houd hij zich liever zoveel mogelijk afzijdig bij een dergelijke shitstorm.

Kijk aan de oproep om Tutorials te maken voor SC via AtV werpt z'n vruchten af :) . Een best duidelijk filmpje IMO.

[ Voor 12% gewijzigd door Case_C op 06-10-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:49:
[...]

In de laatste VLOG van TotalBiscuit gaf hij aan van de week naar LA te moeten voor 'secret' business :P . Zou me grappig lijken als hij een rondleiding gaat krijgen in Santa Monica. Aan de andere kant houd hij zich liever zoveel mogelijk afzijdig bij een dergelijke shitstrom.
Ik denk dat het best verstandig is van sommige mensen om neutraal te blijven in dit geheel. Wat natuurlijk wel kan is commentaar leveren op het spel zelf. En in deze fase is dat best wenselijk dat er nog opbouwende kritiek komt. Uiteindelijk komt dit de release ten goede.

Nog iets dat me opvalt: vooral op reddit lopen mensen te roepen dat SQ42 nooit snel gereleased kan worden. Als voornamelijkste reden wordt de FPS module genoemd. Echter, de FPS module voor SC kan wel eens heel anders zijn dan die voor SQ42.

Hier kan gewoon de originele Cryengine voor gebruikt worden. Alle blockers van de huidige FPS module hebben namelijk te maken met problemen in multiplayer setup. De meeste animaties zijn ook alleen van belang als een andere speler ze ziet. Een makkelijke oplossing binnen SQ42 is dan ook om gewoon 3rd person uit te schakelen. Wat er dan nog overblijft is de animatie van de AI, en die is al grotendeels met de mocap gedaan. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat FPS dus een blocker is voor SQ42.

Daarnaast heb je nog de problemen met het huidige flightmodel. Maar is dat echt een groot probleem? Iedereen die Vanduul Swarm gespeeld heeft vindt dit volgens mij best vermakelijk en het is ook best een uitdaging. Het probleem zit hier wederom in het multiplayer aspect omdat combat in PvP gewoon niet leuk is, maar PvE wel. Als ze besluiten het huidige flightmodel te hanteren zou ik het wel jammer vinden want ik zou dan in SQ42 leren vliegen met het oude flightmodel en opnieuw moeten leren in de PU.

Ik ben al redelijk hyped met de melding van de major raid in Vega dus dat komt wel goed dit weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 22:08
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:17:

Edit 2: Iemand op Reddit had ongeveer hetzelfde idee maar dan veel beter uitgewerkt.

TL;DR: Vega is likely an important piece in the SQ42 story, and may also play into player driven content like Operation Pitchfork.
https://www.reddit.com/r/...ght_of_the_recent_attack/
Ook mooie timing met het The Escapist artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat het best verstandig is van sommige mensen om neutraal te blijven in dit geheel. Wat natuurlijk wel kan is commentaar leveren op het spel zelf. En in deze fase is dat best wenselijk dat er nog opbouwende kritiek komt. Uiteindelijk komt dit de release ten goede.

Nog iets dat me opvalt: vooral op reddit lopen mensen te roepen dat SQ42 nooit snel gereleased kan worden. Als voornamelijkste reden wordt de FPS module genoemd. Echter, de FPS module voor SC kan wel eens heel anders zijn dan die voor SQ42.

Hier kan gewoon de originele Cryengine voor gebruikt worden. Alle blockers van de huidige FPS module hebben namelijk te maken met problemen in multiplayer setup. De meeste animaties zijn ook alleen van belang als een andere speler ze ziet. Een makkelijke oplossing binnen SQ42 is dan ook om gewoon 3rd person uit te schakelen. Wat er dan nog overblijft is de animatie van de AI, en die is al grotendeels met de mocap gedaan. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat FPS dus een blocker is voor SQ42.
De FPS module heeft inderdaad voor 80% niets te maken met SQ42, die 20% zijn dan animaties voor AI en waarschijnlijk nog een aantal zaken. Het meeste werk voor SQ42 is imo de encounters/locaties en mocap. Daarom denk ik dat we zaterdag 'globaal' locaties gaan zien.
Daarnaast heb je nog de problemen met het huidige flightmodel. Maar is dat echt een groot probleem? Iedereen die Vanduul Swarm gespeeld heeft vindt dit volgens mij best vermakelijk en het is ook best een uitdaging. Het probleem zit hier wederom in het multiplayer aspect omdat combat in PvP gewoon niet leuk is, maar PvE wel. Als ze besluiten het huidige flightmodel te hanteren zou ik het wel jammer vinden want ik zou dan in SQ42 leren vliegen met het oude flightmodel en opnieuw moeten leren in de PU.
Dan heb je ook nog 't feit dat elk schip anders vliegt, en je in SQ42 waarschijnlijk maar in een stuk of 4 schepen gaat vliegen. Dan maakt 't mij niet uit als na SQ42 er nog dingen wijzigen aan 't flight model. PvE speelt idd gewoon al erg leuk, maar voor PvP mag er nog wat mee diepgang in komen.
Ik ben al redelijk hyped met de melding van de major raid in Vega dus dat komt wel goed dit weekend. :)
Wellicht laten ze die raid wel zien als trailer? :D Dat het een opening cutscene zou zijn van SQ42, en daarop volgend de cast bekend maken..

En Neill McKnight heeft z'n concepts van de Gladius op Artstation gegooid :) , toch een mooie bron van info. Artiesten mogen waarschijnlijk 1 jaar na inhouse concepten de 'art' gebruiken op hun eigen pagina?
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.artstation.com/p/assets/images/images/001/302/381/large/neil-mcknight-gladius-flight.jpg?1443986862

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 06-10-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
EXOVERSE IN 1.3 CONFIRMED?!
YouTube: 10 for the Writers: Episode 05

[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 06-10-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 11:37
HYPE! Ik ben benieuwd, ik hoop dat mijn videokaart snel gerepareerd kan worden zodat ik er weer in kan duiken :D

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
batumulia schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:25:
[...]

HYPE! Ik ben benieuwd, ik hoop dat mijn videokaart snel gerepareerd kan worden zodat ik er weer in kan duiken :D
De Exoverse gaat leuk worden om te ontdekken, maar dat gaat het mooiste zijn met multi-crew :D . Die hoop ik toch binnen een week van de 1.3.0 update te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 11:37
Case_C schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

De Exoverse gaat leuk worden om te ontdekken, maar dat gaat het mooiste zijn met multi-crew :D . Die hoop ik toch binnen een week van de 1.3.0 update te verwachten...
Ik wil ondertussen mijn Freelancer MAX wel is uitproberen :D hopelijk komt multicrew dus snel, ik dacht namelijk dat ze de Freelancer er dan ook ingooien.

[ Voor 48% gewijzigd door batumulia op 06-10-2015 10:34 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
batumulia schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:34:
[...]
Ik wil ondertussen mijn Freelancer MAX wel is uitproberen :D hopelijk komt multicrew dus snel, ik dacht namelijk dat ze de Freelancer er dan ook ingooien.
Die zou volgens mij wel redelijk vlot volgen. Vraag me alleen af of ze de varianten dan ook gelijk meenemen. Op zich wel logisch, want al die varianten komen grotendeels overeen. (Die Physics grids zou je gewoon over alle varianten moeten kunnen kopieren toch?)

Krijg zelf waarschijnlijk wel een loaner Connie of Tali met de Carrack :P . (Of allebij 8) ) Vraag me dan af of je dat voor een Freelancer ook krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Case_C schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

Krijg zelf waarschijnlijk wel een loaner Connie of Tali met de Carrack :P . (Of allebij 8) ) Vraag me dan af of je dat voor een Freelancer ook krijgt?
Freelancer is ~150 euro, Connie ~240.
Waarschijnlijk krijg je voor de freelancer een loaner Cutlass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Facerafter schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Freelancer is ~150 euro, Connie ~240.
Waarschijnlijk krijg je voor de freelancer een loaner Cutlass.
Of je daar nou zo blij mee gaat zijn :+ , of ze moeten op CitCon nog een heleboel reworks gaan laten zien.
  • 300 series
  • Freelancers
  • Cutlass'
  • Constellations
Om er maar een paar schepen bij te pakken, die nog volgens de oude norm zijn ontworpen.

Ik ga denk ik overigens al afzwaaien voor vandaag in dit topic :w

[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 06-10-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Case_C schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Of je daar nou zo blij mee gaat zijn :+ , of ze moeten op CitCon nog een heleboel reworks gaan laten zien.
  • 300 series
  • Freelancers
  • Cutlass'
  • Constellations
Om er maar een paar schepen bij te pakken, die nog volgens de oude norm zijn ontworpen.
Jammer genoeg niet echt en dat zeg ik als een Cutlass Blue eigenaar.
https://robertsspaceindustries.com/ship-specs

300 Series staat nog op update pass scheduled en de Freelancer op Remodel in Progress. Dus die zou ik op CitCon niet verwachten. De Connie en Cutlass staan al een tijd op Damage states being mapped, ik zie deze nog wel verschijnen op CitCon. Hebben we ook al redelijk wat renders van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Case_C schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Ik ga denk ik overigens al afzwaaien voor vandaag in dit topic :w
Inderdaad! En we gaan door naar deeltje 4!
[PC] Star Citizen - Deel 4

Geen zorgen, de TS is een stuk beknopter gemaakt, dus geen lange laadtijden meer. :D

Dank aan Cygnitron voor het nieuwe logo plaatje!

Graag niet meer reageren in dit topic. Ik vraag een modje om het te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 15:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste

Dit topic is gesloten.