Tylocke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:14:
[...]
Ik denk dat het best verstandig is van sommige mensen om neutraal te blijven in dit geheel. Wat natuurlijk wel kan is commentaar leveren op het spel zelf. En in deze fase is dat best wenselijk dat er nog opbouwende kritiek komt. Uiteindelijk komt dit de release ten goede.
Nog iets dat me opvalt: vooral op reddit lopen mensen te roepen dat SQ42 nooit snel gereleased kan worden. Als voornamelijkste reden wordt de FPS module genoemd. Echter, de FPS module voor SC kan wel eens heel anders zijn dan die voor SQ42.
Hier kan gewoon de originele Cryengine voor gebruikt worden. Alle blockers van de huidige FPS module hebben namelijk te maken met problemen in multiplayer setup. De meeste animaties zijn ook alleen van belang als een andere speler ze ziet. Een makkelijke oplossing binnen SQ42 is dan ook om gewoon 3rd person uit te schakelen. Wat er dan nog overblijft is de animatie van de AI, en die is al grotendeels met de mocap gedaan. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat FPS dus een blocker is voor SQ42.
De FPS module heeft inderdaad voor 80% niets te maken met SQ42, die 20% zijn dan animaties voor AI en waarschijnlijk nog een aantal zaken. Het meeste werk voor SQ42 is imo de encounters/locaties en mocap. Daarom denk ik dat we zaterdag 'globaal' locaties gaan zien.
Daarnaast heb je nog de problemen met het huidige flightmodel. Maar is dat echt een groot probleem? Iedereen die Vanduul Swarm gespeeld heeft vindt dit volgens mij best vermakelijk en het is ook best een uitdaging. Het probleem zit hier wederom in het multiplayer aspect omdat combat in PvP gewoon niet leuk is, maar PvE wel. Als ze besluiten het huidige flightmodel te hanteren zou ik het wel jammer vinden want ik zou dan in SQ42 leren vliegen met het oude flightmodel en opnieuw moeten leren in de PU.
Dan heb je ook nog 't feit dat elk schip anders vliegt, en je in SQ42 waarschijnlijk maar in een stuk of 4 schepen gaat vliegen. Dan maakt 't mij niet uit als na SQ42 er nog dingen wijzigen aan 't flight model. PvE speelt idd gewoon al erg leuk, maar voor PvP mag er nog wat mee diepgang in komen.
Ik ben al redelijk hyped met de melding van de major raid in Vega dus dat komt wel goed dit weekend.

Wellicht laten ze die raid wel zien als trailer?

Dat het een opening cutscene zou zijn van SQ42, en daarop volgend de cast bekend maken..
En Neill McKnight heeft z'n concepts van de Gladius op Artstation gegooid

, toch een mooie bron van info. Artiesten mogen waarschijnlijk 1 jaar na inhouse concepten de 'art' gebruiken op hun eigen pagina?
[
Voor 8% gewijzigd door
Case_C op 06-10-2015 10:11
]