Hahaha dikke fail
We zijn binnen Spielerij (en Softe Goederen) in beraad over het lot van het PS4 levertijden topic.
Wat betreft persoonlijk optreden in plaats van collectief. Besef je heel goed dat het levertijden topic onwijs hard loopt, de toestroom aan berichten is voor veel actieve users al hoog. Als er telkens mensen zijn die onrustzaaien dan is het een hels karwei om alles te moeten doorspitten als moderator en het is allemaal vrijwilligerswerk wat wij doen. Daarom, zie je iets wat (je denkt) dat niet door de beugel kan maar een topicreport (TR) omdat dat ons onwijs veel helpt
Wat betreft persoonlijk optreden in plaats van collectief. Besef je heel goed dat het levertijden topic onwijs hard loopt, de toestroom aan berichten is voor veel actieve users al hoog. Als er telkens mensen zijn die onrustzaaien dan is het een hels karwei om alles te moeten doorspitten als moderator en het is allemaal vrijwilligerswerk wat wij doen. Daarom, zie je iets wat (je denkt) dat niet door de beugel kan maar een topicreport (TR) omdat dat ons onwijs veel helpt
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Na de volgende levering is het topic niet meer nodig. Bij zo'n hype zijn er gewoon veel reacties en ook veel lompe reacties. Enige manier om dat tegen te gaan is om er niet mee te beginnen of een fulltime mod erop te zetten, maar dat willen jullie vast ook niet.psychoclown schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:57:
We zijn binnen Spielerij (en Softe Goederen) in beraad over het lot van het PS4 levertijden topic.
Zoals jullie vaak zeggen; gebruik de zoek-functie, die is toereikend genoeg om wat in het topic te vinden. Gooi hem nu maar weer open, mensen hebben al heel wat mooie foutjes van de Nederlandse leveranciers gemist
Touché
Ik ben ook niet heilig, maar de rest van mijn posts in dat topic waren wel normaal.
Neemt niet weg dat m'n punt blijft. Dit soort onzin-posts kunnen toch gewoon individueel aangepakt worden met eerst bijvoorbeeld een waarschuwing.
Ik snap het ook niet helemaal. Juist de PS4 topic voorziet enorm in een behoefte. Vervolgens wordt ie gesloten omdat een heeeele kleine minderheid zich niet aan de regels houdt. Wat mij betreft is een dergelijke zware maatregel niet uit te leggen.
Dus als een heeeeeele kleine minderheid uren werk veroorzaakt vind jij het niet normaal dat een topic op slot gaat? Kijk eens wat vaker het nieuws, want er zijn veel ergere dingen in de wereld waar veel minder aandacht voor is, en hele kleine dingen die onwijs worden opgeblazen tot het punt waarbij je denkt "waar gaat het in vredesnaam over".P. vd Loo schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:27:
Ik snap het ook niet helemaal. Juist de PS4 topic voorziet enorm in een behoefte. Vervolgens wordt ie gesloten omdat een heeeele kleine minderheid zich niet aan de regels houdt. Wat mij betreft is een dergelijke zware maatregel niet uit te leggen.
Spielerij is gewoon een van de drukste delen van GoT en een minderheid van die drukte die offtopic gaan in één enkel topic levert al zoveel overlast op, dat er over nagedacht wordt om het in z'n geheel te sluiten en en de sleutel weg te gooien.
Zelfs het XO en PS4 gezamenlijke discussietopic had ook veel overlast, maar heeft voor zover ik heb gehoord minder gezeik en werk opgeleverd dan het leveringstopic nu.
Laat ik het even in perspectief zetten. Je bent verantwoordelijk voor een afdeling bij een bedrijf. Als manager moet je hun werk overzien en zorgen dat ze geen fouten maken, want die zal jij moeten herstellen. Heb je dan zin om week in week uit een hele werkdag bezig te zijn met puinruimen, met verplicht overwerk om het af te krijgen? Of besteed je die tijd liever in productief zijn en de mensen die constant fouten maken de laan uit sturen?
Hier iemand bannen is niet een goede oplossing voor het probleem. Het hoeft niet altijd dezelfde te zijn die chaos veroorzaken.
Dus om de hoeveelheid werk te verminderen kan er besloten worden het topic voorgoed te sluiten.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Je toelichting is helder, prima zo. Verder past het niet zo om mij te gaan adviseren meer het nieuws te kijken. Doe dat namelijk al iedere dag, plus online, plus actualiteiten, plus discussieprogramma's etc etc. Dit denigrerend gedrag zegt in ieder geval iets over de mate van ontwikkeling van een van ons inderdaad.Hero of Time schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:03:
[...]
knip
Dus als een heeeeeele kleine minderheid uren werk veroorzaakt vind jij het niet normaal dat een topic op slot gaat? Kijk eens wat vaker het nieuws, want er zijn veel ergere dingen in de wereld waar veel minder aandacht voor is, en hele kleine dingen die onwijs worden opgeblazen tot het punt waarbij je denkt "waar gaat het in vredesnaam over".knip
Als jullie dan blijkbaar er echt niet tegen kunnen en het niet hadden verwacht (?). Geef dan gewoon duidelijkheid? Zoeken we voor deze overduidelijke behoefte andere plekken op.Hero of Time schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:03:
[...]
Dus als een heeeeeele kleine minderheid uren werk veroorzaakt vind jij het niet normaal dat een topic op slot gaat? Kijk eens wat vaker het nieuws, want er zijn veel ergere dingen in de wereld waar veel minder aandacht voor is, en hele kleine dingen die onwijs worden opgeblazen tot het punt waarbij je denkt "waar gaat het in vredesnaam over".
Spielerij is gewoon een van de drukste delen van GoT en een minderheid van die drukte die offtopic gaan in één enkel topic levert al zoveel overlast op, dat er over nagedacht wordt om het in z'n geheel te sluiten en en de sleutel weg te gooien.
Zelfs het XO en PS4 gezamenlijke discussietopic had ook veel overlast, maar heeft voor zover ik heb gehoord minder gezeik en werk opgeleverd dan het leveringstopic nu.
Laat ik het even in perspectief zetten. Je bent verantwoordelijk voor een afdeling bij een bedrijf. Als manager moet je hun werk overzien en zorgen dat ze geen fouten maken, want die zal jij moeten herstellen. Heb je dan zin om week in week uit een hele werkdag bezig te zijn met puinruimen, met verplicht overwerk om het af te krijgen? Of besteed je die tijd liever in productief zijn en de mensen die constant fouten maken de laan uit sturen?
Hier iemand bannen is niet een goede oplossing voor het probleem. Het hoeft niet altijd dezelfde te zijn die chaos veroorzaken.
Dus om de hoeveelheid werk te verminderen kan er besloten worden het topic voorgoed te sluiten.
Creëer desnoods een zwart subforum voor het ps4 leverings onderwerp waar jullie niet instaan voor de reacties...
Nu is het wel lang genoeg onduidelijk...
Verwijderd
Of het gebrek aan tijd of interesse is, de indruk is iig gewekt dat mods niet capabel zijn om de toestroom bij een hype als deze te modereren en dus wordt de stekker er uitgetrokken.
De meerderheid begrijpt het probleem zeker wel. De overige groep is op door reis en leest het forum niet.
Het punt is dat een "goede" oplossing waar vraag naar is, niet wordt gegeven.
My 2 cents
De meerderheid begrijpt het probleem zeker wel. De overige groep is op door reis en leest het forum niet.
My 2 cents
De vergelijking met een bedrijf maken en dan zeggen dat je iets niet doet omdat het te veel werk is, snap ik niet. Een druk topic is toch ook business?Hero of Time schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:03:
[...]
Dus als een heeeeeele kleine minderheid uren werk veroorzaakt vind jij het niet normaal dat een topic op slot gaat? Kijk eens wat vaker het nieuws, want er zijn veel ergere dingen in de wereld waar veel minder aandacht voor is, en hele kleine dingen die onwijs worden opgeblazen tot het punt waarbij je denkt "waar gaat het in vredesnaam over".
Toch ook maar hier mijn beklag doen over het feit dat het leveringstijden topic dicht is. Elk uur komt er nieuwe relevante informatie over beschikbaar, waar Ps4 beschikbaar zijn in webshops, winkels etc.
Ik begrijp dat het opgeschoond moest worden maar het topic is nu alweer 4 dagen dicht en nu komen in het algemene PS4 topic steeds meer vragen/berichten over leveringen etc. logisch want het andere topic is dicht.
Een topic sluiten over levertijden van een next-gen console zo net tijdens de feestdagen / vakantie is niet slim, alsof een grote electronica keten dichtgaat omdat er teveel vraag naar een bepaald item is..
Ik begrijp dat het opgeschoond moest worden maar het topic is nu alweer 4 dagen dicht en nu komen in het algemene PS4 topic steeds meer vragen/berichten over leveringen etc. logisch want het andere topic is dicht.
Mooi gezegd. Als de werkdruk te groot is moeten de regels misschien wat simpeler? Dan maar wat off-topic/slowchat toelaten?Schaapyo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:24:
[...]
De vergelijking met een bedrijf maken en dan zeggen dat je iets niet doet omdat het te veel werk is, snap ik niet. Een druk topic is toch ook business?
Een topic sluiten over levertijden van een next-gen console zo net tijdens de feestdagen / vakantie is niet slim, alsof een grote electronica keten dichtgaat omdat er teveel vraag naar een bepaald item is..

[ Voor 42% gewijzigd door 0xrubennft op 24-12-2013 11:01 ]
Om me maar eens in deze discussie te mengen op persoonlijke titel.
Alsjeblieft, neem de opmerking van HoT niet zo persoonlijk op, het was enkel de bedoeling om een vergelijk te trekken. ongetwijfeld niet denigrerend bedoeld zoals jij het lijkt te ervaren.P. vd Loo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:46:
[...]
Je toelichting is helder, prima zo. Verder past het niet zo om mij te gaan adviseren meer het nieuws te kijken. Doe dat namelijk al iedere dag, plus online, plus actualiteiten, plus discussieprogramma's etc etc. Dit denigrerend gedrag zegt in ieder geval iets over de mate van ontwikkeling van een van ons inderdaad.
Over de mate van onduidelijkheid kan ik niet heel veel nuttigs zeggen, maar ik kan wel zeggen dat het oprichten van een zwart subforum geen optie is. Naast de vervuiling en misdragingen waar dat toe zou leiden, zelfs al is het apart, zal Tweakers alsnog aangekeken worden op de inhoud van dat subforum. Kan er wel mooi staan dat we niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden, maar zowel voor de wet als voor de indruk die users zullen krijgen is dat niet houdbaar.Giga_ schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:56:
[...]
Als jullie dan blijkbaar er echt niet tegen kunnen en het niet hadden verwacht (?). Geef dan gewoon duidelijkheid? Zoeken we voor deze overduidelijke behoefte andere plekken op.
Creëer desnoods een zwart subforum voor het ps4 leverings onderwerp waar jullie niet instaan voor de reacties...
Nu is het wel lang genoeg onduidelijk...
Actief modereren kost onnoemelijk veel meer tijd dan alleen meelezen en reageren, op een gegeven moment is het gewoon niet reëel meer om het topic daadwerkelijk te babysitten. Op het af en toe opduikende iBood-topic worden moderators uit andere subfora bijgeschakeld om de gigantische drukte het hoofd te kunnen bieden, ondanks dat daar de regels al losser worden gehanteerd dan in andere topics. Dit wordt een stuk moeilijker om te doen voor een langer lopend topic, zoals het PS4-levertijdentopic en is eigenlijk toch al geen wenselijke situatie; als er dan nog users doelbewust de boel gaan zitten vergallen wordt het op een gegeven moment gewoon onmogelijk om nog effectief te modereren zonder òfwel draconische maatregelen tegen iederéén in het topic te nemen òfwel de banknop op een hairtrigger te zetten. Beide opties zijn natuurlijk ongewenst.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 06:30:
Of het gebrek aan tijd of interesse is, de indruk is iig gewekt dat mods niet capabel zijn om de toestroom bij een hype als deze te modereren en dus wordt de stekker er uitgetrokken.
Er is inderdaad nog geen goede oplossing aangedragen; heb je wellicht zelf nog ideeën waar de crew wellicht iets mee kan? Er zijn meer users dan crewleden, lijkt me dat de kans op een goede oplossing vanuit de community dan uiteindelijk ook groter zou moeten zijnDe meerderheid begrijpt het probleem zeker wel. De overige groep is op door reis en leest het forum niet.
My 2 cents
Net als dat bijvoorbeeld het verhuizen naar een nieuw pand voor een bedrijf ook behoorlijk wat werk oplevert, maar verhuizers die over het meubilair urineren nog steeds vervelend zijnSchaapyo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:24:
[...]
De vergelijking met een bedrijf maken en dan zeggen dat je iets niet doet omdat het te veel werk is, snap ik niet. Een druk topic is toch ook business?
[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 24-12-2013 22:14 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom sommige users hier nogal op de modjes lijken te willen bashen. Naar aanleiding van de vernoeming hier van het PS4 levertijden topic heb ik een daar eens een kijkje genomen (2 weken geleden denk ik). Ik heb daar 2 pagina's aan reacties gelezen. Ik moet zeggen dat het me eigenlijk verbaasd dat de modjes er uberhaupt nog tijd en moeite in steken.
Het niveau daar is (was? voel niet echt de behoefte daar nog eens rond te neuzen) dusdanig laag dat het zelfs in de Huiskamer niet gepast zou zijn. En dat voor een niet Huiskamer maar serieus topic...
Als we dan toch bezig zijn met een analogie naar werk trekken, is de beste analogie nog wel een keten met meerdere locaties. Als er in één locatie/filiaal zoveel rotzooi getrapt wordt dat de schoonmakers die normaal op andere locaties actief zijn bij moeten springen (en dus een gigantische onderbezetting ontstaat op de andere locaties) is het misschien maar beter die rotzooilocatie (tijdelijk) te sluiten.
Tweakers draait niet alleen om het PS4 levertijden topic, er zijn tal van andere topics waar deze 'schoonmakers' nodig zijn. En even een hoop extra schoonmakers aannemen voor die ene locatie/dat ene topic is ook geen oplossing.
Nog los van dat dit simpelweg niet praktisch is, krijg je dan ook dat dit als voorbeeld gaat dienen voor andere topics. Waarbij er naar het PS4 topic gewezen zal gaan worden ("Daar mag het wel! Waarom hier dan niet?") als een ander topic zou ontsporen.
TL;DR
Wees blij met hoe coulant de modjes zo lang zijn geweest. Menig ander topic zou al lang definitief dichtgegooid zijn.
Het niveau daar is (was? voel niet echt de behoefte daar nog eens rond te neuzen) dusdanig laag dat het zelfs in de Huiskamer niet gepast zou zijn. En dat voor een niet Huiskamer maar serieus topic...
Veel simpeler dan 'geen reacties' als regel bestaat niet IMHO.0xrubennft schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:30:
Toch ook maar hier mijn beklag doen over het feit dat het leveringstijden topic dicht is. Elk uur komt er nieuwe relevante informatie over beschikbaar, waar Ps4 beschikbaar zijn in webshops, winkels etc.
[...]
Mooi gezegd. Als de werkdruk te groot is moeten de regels misschien wat simpeler? Dan maar wat off-topic/slowchat toelaten?
Als we dan toch bezig zijn met een analogie naar werk trekken, is de beste analogie nog wel een keten met meerdere locaties. Als er in één locatie/filiaal zoveel rotzooi getrapt wordt dat de schoonmakers die normaal op andere locaties actief zijn bij moeten springen (en dus een gigantische onderbezetting ontstaat op de andere locaties) is het misschien maar beter die rotzooilocatie (tijdelijk) te sluiten.
Tweakers draait niet alleen om het PS4 levertijden topic, er zijn tal van andere topics waar deze 'schoonmakers' nodig zijn. En even een hoop extra schoonmakers aannemen voor die ene locatie/dat ene topic is ook geen oplossing.
Nog los van dat dit simpelweg niet praktisch is, krijg je dan ook dat dit als voorbeeld gaat dienen voor andere topics. Waarbij er naar het PS4 topic gewezen zal gaan worden ("Daar mag het wel! Waarom hier dan niet?") als een ander topic zou ontsporen.
TL;DR
Wees blij met hoe coulant de modjes zo lang zijn geweest. Menig ander topic zou al lang definitief dichtgegooid zijn.
Uhm ja...Hero of Time schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:03:
[...]
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Nog even een fout linkje, onderaan als je wilt reageren bij het PS4 topic staat nog steeds de link naar het oude deel van:
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen of #ps4levertijden
misschien even aanpassen?
Done, in het vervolg kun je voor iets dergelijks 'simpels' het beste een topicreport (TR) aanmaken (handje linksboven het topic).0xrubennft schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:49:
Nog even een fout linkje, onderaan als je wilt reageren bij het PS4 topic staat nog steeds de link naar het oude deel van:
Verwijderd
• [PS4] Het grote kroeg / slowchat topic!
Topic wordt gesloten omdat er 1 (letterlijk 1) figuur de zooi zit te vergallen. Is al moeilijk genoeg om een goed thread te vinden waar info wordt uitgewisseld over actuele PS4 leveringen.
ben echt net nieuw op tweakers maar hierdoor ben ik er ook dus extreem snel weer klaar mee. echt onzin besluit om zelfs na posts van de "normale" gebruikers dat het om 1 persoon gaat. Zeer overtrokken reactie en zeer jammer dat hierdoor normale discussie zo wordt gesloten
Topic wordt gesloten omdat er 1 (letterlijk 1) figuur de zooi zit te vergallen. Is al moeilijk genoeg om een goed thread te vinden waar info wordt uitgewisseld over actuele PS4 leveringen.
ben echt net nieuw op tweakers maar hierdoor ben ik er ook dus extreem snel weer klaar mee. echt onzin besluit om zelfs na posts van de "normale" gebruikers dat het om 1 persoon gaat. Zeer overtrokken reactie en zeer jammer dat hierdoor normale discussie zo wordt gesloten
Misschien een idee om " • [PS4] Het grote kroeg / slowchat topic " naar de huiskamer te verhuizen?
PSN & XBL: Denkoyugo
Niet iedereen zal daar toegang hebben.. Of is dat de bedoelingDenko schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:04:
Misschien een idee om " • [PS4] Het grote kroeg / slowchat topic " naar de huiskamer te verhuizen?
[ Voor 5% gewijzigd door tweegroenethee op 17-01-2014 15:30 ]
Beetje wel ja, de mensen die het verpesten zitten meestal nog geen 6 maanden op tweakersDaan87423 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:29:
[...]
Niet iedereen zal daar toegang hebben.. Of is dat de bedoeling?
PSN & XBL: Denkoyugo
Hij is gesloten om te zorgen dat het niet uit de hand loopt met geflame. De mods van spielerij zullen zodra ze de mogelijkheid hebben de topics bekijken en de nodige acties ondernemen jegens de personen die het verzieken. Daarna zullen ze vermoedelijk weer open gaan.
HK heeft niet veel zin, daar word flamen en trollen ook niet toegestaan
HK heeft niet veel zin, daar word flamen en trollen ook niet toegestaan
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
De topics zijn weer open.
Persoonlijk vind ik het wel goed dat ze dicht zijn gegaan, omdat er namelijk ook veel op gereageerd wordt, waardoor er nog meer reactie's die naar de TrashCan moeten. Daarnaast waren er ook een stuk of 4 PS4 topics die in korte tijd op elkaar ontspoorde waar dit ook zou gebeuren, denk ik dat het wel de beste actie.
Persoonlijk vind ik het wel goed dat ze dicht zijn gegaan, omdat er namelijk ook veel op gereageerd wordt, waardoor er nog meer reactie's die naar de TrashCan moeten. Daarnaast waren er ook een stuk of 4 PS4 topics die in korte tijd op elkaar ontspoorde waar dit ook zou gebeuren, denk ik dat het wel de beste actie.
HK vind ik zeker geen slechte oplossing, daar zitten al wat 'langer gedienden' en zijn al wat meer dan de one-troll-wonders (welke je daar best vaak ziet). Kan je altijd als extra 'straf' zelfs HK toegang ontzeggen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ligt het aan mij, of is het maar raar dat men het Xbox One topic dichtgooit omdat er het woord PS4 valt of gesproken wordt over een PS4 game, terwijl dat omgekeerd wel gewoon wordt toegestaan (in het PS4 topic komt de Xbox One ook regelmatig ter sprake)?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik neem aan dat je het over eerder deze week had toen het Xbox One topic door mij werd gesloten? Dat topic werd inderdaad tijdelijk gesloten omdat anderen ook daadwerkelijk last hadden van die discussie.Phusebox schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:51:
Ligt het aan mij, of is het maar raar dat men het Xbox One topic dichtgooit omdat er het woord PS4 valt of gesproken wordt over een PS4 game, terwijl dat omgekeerd wel gewoon wordt toegestaan (in het PS4 topic komt de Xbox One ook regelmatig ter sprake)?
Het wordt al laat nu, dus ik hou het hier even bij.
En nu is PS4 topic dicht. U heeft er zeker al één
Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google
Zou iemand mij kunnen vertellen wie ik moet benaderen voor het plaatsen van een enquête (voor mijn afstuderen) binnen Spielerij. Ik wil graag een Moderator om toestemming vragen, maar weet niet precies wie ik moet benaderen. Ik heb al een zekere persoon (BM) benaderd, echter vraag ik mij af of dit de juiste persoon is.
Boven de HSA lijst staan de mensen aan wie je het kan vragen:
Administrator: psychoclown
Moderators: Cloud, Ultraman, Gropah, Uniciteit, Chaoss, BM
Administrator: psychoclown
Moderators: Cloud, Ultraman, Gropah, Uniciteit, Chaoss, BM
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Of als je meer van mail bent en iedereen wilt aanschrijven, mailen naar dit emailadres
In het geval je één van ons benaderd hebt is het niet nodig er meer te benaderen want we overleggen in dit soort gevallen toch met elkaar.
Vriendelijk bedankt allemaal voor de antwoorden
Nergens voor nodig
En dan nu zonder gekheid; het is hier toch geen kleuterklas lijkt me? Iedereen is blijkbaar groot genoeg om zijn/haar mening hier te verkondigen en als de een of ander enige kritiek krijgt is er van diezelfde volwassenheid ineens barweinig over en moet de juf het in goede banen leiden? Beetje onnodig, zoveel was er ook niet aan de hand, maar goed als dat blijkbaar de policy is..
En dan nu zonder gekheid; het is hier toch geen kleuterklas lijkt me? Iedereen is blijkbaar groot genoeg om zijn/haar mening hier te verkondigen en als de een of ander enige kritiek krijgt is er van diezelfde volwassenheid ineens barweinig over en moet de juf het in goede banen leiden? Beetje onnodig, zoveel was er ook niet aan de hand, maar goed als dat blijkbaar de policy is..
[ Voor 70% gewijzigd door psychoclown op 15-04-2014 21:44 ]
Verwijderd
Dat hele censuur gebeuren kan ik niet over oordelen, kan niet zien wat er gezegd werdt, maar wat ik je wel kan zeggen is in dit specifieke subforum je al snel ziet dat als iemand een afwijkendere mening, of iets wil dat de grotere groep niets vind - je meteen afgedaan wordt. En dat kan inderdaad best minder. Dat jij het daar niet mee eens bent snap ik dan ook niets van, is het echt nodig om elkaar persoonlijk aan te vallen over een mening die een videogame aangaat?JapieTalent schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:16:
Leuk man, een forum waar je je mening kan ventileren zonder dat er Russische censuur praktijken aan te pas komen.. [afbeelding]
En ik neem dan ook aan (aanname) dat het gaat om de manier waarop de kritiek geuit word, niet dát het geuit word!
.
[ Voor 100% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:40 ]
Verwijderd
Uiteraard ben ik het daar mee eens, en ik vind ook zeker niet dat het altijd nodig moet zijn dat er een mod bij komt kijken om ons te 'modereren'. Daarnaast ken ik maar weinig forums die het toestaan dat men op een bepaalde wijze op elkaar reageert. Kan ook nogmaals niet inzien hoe er hier gesneden is in de boodschap - maar uitgaande van de relatief losse moderatie in de gaming subsectie van tweakers kan ik me niet voorstellen dat het onterecht was.JapieTalent schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:59:
[...]
Nou ja hij geeft in de modbreak toch aan dat hij heeft moeten knippen en plakken. Dat zie ik als censuur en vind ik totaal ongepast op een forum.. Ik zal vanaf deze post mijn bijdragen eerst wel 3x overpeinzen. Ik probeer een bijdrage te leveren, maar als er dan een of andere mod lukraak naar zijn goedkeuren in gaat knippen en plakken; dan houd ik het wel gewoon voor me.
Dat jij vervolgens stelt dat je 'afgedaan' wordt als je het ergens niet mee eens bent vind ik zelf nogal overdreven (maar kan me er wel enigszins in vinden). Dat je vervolgens gewoon aanneemt dat ik het daar niet mee eens ben (wat ik überhaupt nergens zeg) vind ik nogal uit de lucht gegrepen.. (iets met pot en ketel aangaande op de man spelen?)
Je hoeft elkaar niet aan te vallen, maar als iemand zo groot is om ergens een mening over te ventileren kan hij dan in ieder geval de kritiek (positief ofwel negatief) daarover gewoon dragen zonder te miepen? We zitten toch niet meer in de kleuterklas waar we de juf nodig hebben om iedereen blij en knuffelig te houden?
Excuseer ook dat ik je bij die groep schaar - was niet de bedoeling. Wat ik vooral probeerde over te brengen is dat kritiek op elkaar en elkaars mening (theorie) zeker gewenst moet zijn, maar dat de manier waarop dat gebracht word soms erg ongelukkig kan uitpakken hier.
Edit: overigens vind ík persoonlijk zelf niet dat ik afgedaan word hoor! Ik ben prima in staat om mijn mening te verdedigen, maar ik merkte het op bij posts van anderen, dat is alles.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2014 22:21 ]
Het moet wel beide kanten opwerken. Want het is het heel makkelijk om over de reactie te oordelen en vervolgens de provocatie ongestraft te laten. Het lijkt me verstandig als mensen in het algemeen wat minder stellig zouden zijn, dan zullen mensen minder snel over bepaalde dingen struikelen dan voorheen. Ik vind dat de toon af en toe een beetje krom is, en dat de reactie dan ook krom is is natuurlijk ook niet per se goed te praten, maar wees er wel attent op dat een statement dat kort door de bocht gaat op zo'n 'divers' LoL forum flink wat irritaties op kan wekken.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Verwijderd
Betreffende moderatie League of Legends forum - dat alle posts die na de modbreak geplaatst zijn zomaar verwijderd zijn vind ik persoonlijk maar een bijzonder feit. Dat we niet kunnen communiceren met elkaar over wáarom er precies gemodereerd werd (i.e. de wijze waarop kritiek gebracht werd) vind ik erg apart. Dan probeert een deel van je communitie zichzelf te beteren door het te bespreken - word 't geheel weggezet als nutteloos. Matig.
De reden dat de posts er zijn weg gehaald is omdat moderatie per regel niet wordt besproken in het topic maar hier. Ik zal dit trouwens nog even toevoegen aan de post die ik daar heb geplaatst.
Daarmaast heb ik ook uitleg geprobeerd te geven over het opgemerkte punt: waarom wordt er gemodereerd?
Daarmaast heb ik ook uitleg geprobeerd te geven over het opgemerkte punt: waarom wordt er gemodereerd?
[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 13-04-2014 00:14 ]
.
[ Voor 109% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:40 ]
Verwijderd
Ik laat het er bij zitten. Vind 't een zwaktebod wat er geleverd is, en snap ook niet dat een community niet binnen het eigen topic mag discussieren over hoe dat beter kan. De posts daarna waren (mijns inziens, en overigens volgens mij ook volgens de regels) nu niet bepaald inflammatory, of van dermate laag niveau dat het eruit geknipt moest worden, maar blijkbaar is dat niet gewenst.
De LoL tak van 't forum kent nu eenmaal een beetje een tweesplitsing, en dat botst bij vlagen, maar had niet 't idee dat dat onoverkomelijk was, mits we in elk geval de kans zouden krijgen om van twee kanten te argumenteren, en om opheldering te vragen van elkaar.
De LoL tak van 't forum kent nu eenmaal een beetje een tweesplitsing, en dat botst bij vlagen, maar had niet 't idee dat dat onoverkomelijk was, mits we in elk geval de kans zouden krijgen om van twee kanten te argumenteren, en om opheldering te vragen van elkaar.
Ik denk persoonlijk niet dat het een goed idee is om een moderator aan te stellen binnen een bepaalde game-community die directe banden heeft met enkele forum-gebruikers en hierdoor zijn macht misbruikt door een bepaalde toon/mening door te pushen. Ik heb overigens al besloten niet langer deel te nemen aan deze thread (het betreft het League of Legends subforum) aangezien het simpelweg onmogelijk wordt gemaakt om discussies te kunnen voeren. De desbetreffende moderator is schijnbaar ook niet gediend van discussies omtrent het verbeteren van het topic en drukt alles gelijk met de kop in.
Dit soort praktijken verwacht ik in bepaalde landen in deze wereld, echter niet op een publiek forum in Nederland.
Dit soort praktijken verwacht ik in bepaalde landen in deze wereld, echter niet op een publiek forum in Nederland.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Ik heb de reactie van JapieTalent vanuit het LoL topic hierna toe verplaatst.
De reden waarom de discussie hier gebeurd en niet in het topic waarin de orginele moderatie's zijn gedaan is omdat het daar compleet offtopic is (want het heeft niets te maken met de game zelf) en alleen maar afleid van de discussie die we daar gevoerd willen hebben.
@Damienx2
Ik neem aan dat je op mij doelt. Ik heb helemaal geen banden met Mebus. Sterker nog, ik heb hem volgens mij pas gisteren voor het eerste gesproken.
Jij hebt het over het pushen van een bepaalde mening. Ik weet niet over welke mening je het hebt, maar ik kan mij hier totaal niet in vinden. Ik probeer, vrijwillig, samen met een groep andere vrijwilligers van GoT een plek te maken waar iedereen kan discussiëren over verschillende dingen, van games tot technologie tot foto's. Hierbij willen wij dat iedereen zijn ei kwijt kan en dat kan iedereen ook, maar het moet wel op een goede manier gebeuren. Posts die denigrerend of op de man zijn bevorderen de sfeer van het forum niet en daarom worden posts aangepast of weggehaald. Zodat GoT voor iedereen een leuke plek blijft.
Ook druk ik niet gelijk alle discussie de kop in, sterker nog, ik sta altijd open voor discussie als het gaat om hoe het gedrag op GoT en/of specifieke topics verbeterd kan worden, maar dan moet het wel op de goede plek gebeuren, namelijk in dit topic, of als het om een tip oid gaat kan het ook prima via DM. Maar dan moet het wel op een constructieve manier gebeuren. Dus niet: "bah, moderatie" maar "Ik vind de moderatie overbodig, want X en is het niet misschien iets om manier Y te proberen". Dan kunnen wij er wat mee.
De reden waarom de discussie hier gebeurd en niet in het topic waarin de orginele moderatie's zijn gedaan is omdat het daar compleet offtopic is (want het heeft niets te maken met de game zelf) en alleen maar afleid van de discussie die we daar gevoerd willen hebben.
@Damienx2
Ik neem aan dat je op mij doelt. Ik heb helemaal geen banden met Mebus. Sterker nog, ik heb hem volgens mij pas gisteren voor het eerste gesproken.
Jij hebt het over het pushen van een bepaalde mening. Ik weet niet over welke mening je het hebt, maar ik kan mij hier totaal niet in vinden. Ik probeer, vrijwillig, samen met een groep andere vrijwilligers van GoT een plek te maken waar iedereen kan discussiëren over verschillende dingen, van games tot technologie tot foto's. Hierbij willen wij dat iedereen zijn ei kwijt kan en dat kan iedereen ook, maar het moet wel op een goede manier gebeuren. Posts die denigrerend of op de man zijn bevorderen de sfeer van het forum niet en daarom worden posts aangepast of weggehaald. Zodat GoT voor iedereen een leuke plek blijft.
Ook druk ik niet gelijk alle discussie de kop in, sterker nog, ik sta altijd open voor discussie als het gaat om hoe het gedrag op GoT en/of specifieke topics verbeterd kan worden, maar dan moet het wel op de goede plek gebeuren, namelijk in dit topic, of als het om een tip oid gaat kan het ook prima via DM. Maar dan moet het wel op een constructieve manier gebeuren. Dus niet: "bah, moderatie" maar "Ik vind de moderatie overbodig, want X en is het niet misschien iets om manier Y te proberen". Dan kunnen wij er wat mee.
.
[ Voor 109% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:41 ]
Gropah als jij daadwerkelijk wilt dat mensen hun "ei" kwijt kunnen, zou je bovenstaande posts moeten lezen voordat je lukraak een comment loopt te moderaten. Er werd geroepen dat een bepaald argument zwak was weergegeven aangezien er geen onderbouwing bij gegeven was. Vervolgens geef ik een onderbouwing, die jij besluit wederom te moderaten terwijl er nergens in die gehele post staat dat ik persoonlijk Mebus aanval op zijn keuzes. Ik gaf alleen mijn huidige statement wat kracht bij, zodat ook Chimerae antwoord kreeg op zijn reactie. Tevens had ik al met Mebus een gesprek gehad via LoL dat ik het hem niet kwalijk neem HOE hij zijn rank heeft bereikt, maar wel de manier waarop hij momenteel op het forum richting de mensen spreekt die nog in de lagere regionen verkeren.Gropah schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:13:
Ik heb de reactie van JapieTalent vanuit het LoL topic hierna toe verplaatst.
@Damienx2
Als ik dan vervolgens door de rest van de thread heen zit te lezen en ik zie dat je schijnbaar het nodig vind om overal moderation op toe te passen (bijv. het woordje Tering) waardoor het ineens lijkt alsof ik echt iets verschrikkelijks heb gezegd, lijkt het er meer op dat je bezig bent met het demoniseren van bepaalde gebruikers dan dat je goed aan het moderaten bent.
Nogmaals, als jij graag wilt dat iedereen maar continu ja loopt te knikken op elke comment die gegeven wordt en hierdoor alle kracht uit de discussies wilt halen, prima maar dan moet je er geen discussie-forum van maken. En kun je het misschien beter hernoemen naar "League of Gropah - Deel 9".
Ik dien overigens hierbij gelijk het verzoek in om mijn auteurschap van het topic af te halen, en bij deze een verwijdering van "[PC] Het Grote GoT LoL Tournament Topic - Deel 1". Aangezien ik geen zin heb in censuur op een vrij onschuldig forum.
[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 13-04-2014 10:30 ]
Wanneer men discussie nodig vindt na een zekere moderatie dan geldt al vanaf het begin van Tweakers dat dit besproken wordt met de moderator in kwestie en niet in het topic zelf. Daarnaast hebben we sinds een paar jaar dit topic wat, zoals de titel duidelijk aangeeft, de plek is om moderaties te bediscussiëren mocht je er niet mee eens zijn.
Het gaat dus helemaal niet om censuur, demoniseren of nog meer van dat soort waanideeën. Discussie is prima en dat juichen we alleen maar toe, echter moet het wel op de juiste plaats gebeuren.
Het gaat dus helemaal niet om censuur, demoniseren of nog meer van dat soort waanideeën. Discussie is prima en dat juichen we alleen maar toe, echter moet het wel op de juiste plaats gebeuren.
Leg me dan aub uit waar ik een discussie moet doen omtrent een onderbouwing van een eerder genoemd statement die betrekken had op LoL, zonder dat deze weg wordt gemod?psychoclown schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:35:
Wanneer men discussie nodig vindt na een zekere moderatie dan geldt al vanaf het begin van Tweakers dat dit besproken wordt met de moderator in kwestie en niet in het topic zelf. Daarnaast hebben we sinds een paar jaar dit topic wat, zoals de titel duidelijk aangeeft, de plek is om moderaties te bediscussiëren mocht je er niet mee eens zijn.
Als iets weg wordt gemod dan heeft dan in vrijwel alle gevallen een goede reden. Dat betekent ook dat wanneer jij erop in gaat of in bent gegaan ten tijde van een moderatie en mogelijk ook in jou reactie geknipt zal worden.
Als ik alleen al kijk naar volgende post: Damienx2 in "[PC] League of Legends - Deel 9"
Dan vind ik het meer dan terecht dat er geknipt is want je zit keihard te bashen. Een inleidende zin als "Ik was eigenlijk niet meer van plan om hier nog op in te gaan want imo is het verder uitgepraat met betrekking tot Mebus" geeft je geen vrijbrief tot het geven van een laatste schop.
Als ik alleen al kijk naar volgende post: Damienx2 in "[PC] League of Legends - Deel 9"
Dan vind ik het meer dan terecht dat er geknipt is want je zit keihard te bashen. Een inleidende zin als "Ik was eigenlijk niet meer van plan om hier nog op in te gaan want imo is het verder uitgepraat met betrekking tot Mebus" geeft je geen vrijbrief tot het geven van een laatste schop.
Het bericht is duidelijk, wat jullie als een laatste schop beschouwen was dus een onderbouwing richting chimerae die zelf hier al aangeeft dat hij het modden vrij overbodig vind. Sterk optreden.psychoclown schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:48:
Als iets weg wordt gemod dan heeft dan in vrijwel alle gevallen een goede reden. Dat betekent ook dat wanneer jij erop in gaat of in bent gegaan ten tijde van een moderatie en mogelijk ook in jou reactie geknipt zal worden.
Verwijderd
Met die inleidende zin zie ik zelf (het is aan het einde van de rit een reactie op mij), niet echt een probleem. Verder vind ik het ook best wel flauw om dan vervolgens te komen met een stukje uit een post waarin is geknipt, en dat dan (wellicht? buiten zijn verband hier neer te zetten. Als je de inhoud van een gemodereerde post wil gebruiken als argument - zet dan ook de hele content neer.psychoclown schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:48:
Nadat het eerste LoL toernooitje zou worden opgezet vond ik het wel leuk te volgen omdat het idee vanuit de DotA kant kwam. Nu zag ik dat er wat aan de hand was en ben ik is eens gaan lezen wat er nu aan de hand was. Verder lees ik normaal gesproken de LoL forums totaal niet maar,
Dit is van mijn kant mijn onpartijdige mening wat ik nu zie gebeuren en wat ik vind:
Als ik zo lees in de LoL forums zie ik dat er een discussie wordt gehouden, die al snel van een simpele discussie een stuk ingewikkelder wordt, en ook persoonlijke aanvallen worden houden (van wat ik heb begrepen). Nu komen de mods hier aan te pass en halen dit weg, in verband met hun beleid.
Echter zie ik nu juist die mensen (nogmaal, voor zover ik kan zien) terug in dit forum om boos te zijn op de mods omdat hun bericht is gewijzigd? En overvolgens word het dus allemaal persoonlijk opgepakt. Het gaat hier opeens wel hard van stapel. Maar het lange verhaal kort is: hier zijn regels voor en mods handelen naar hun weten volgens die regels. Als je het niet mee die regels eens bent: kom dan niet? Volgens mij is het zo simpel als wat.
En zelfs als je vind dat het niet volgens de regels gewijzigd is: schrijf dan hier in dit forum met een goede reden waarom je dat vind. Wat ik zo terug lees is het hier dan nu opeens "wat een bullshit dat MIJN bericht gemod word wtf !@$ mods" als commentaar (enigzins overdreven wellicht) en geen goed onderbouwende kritiek naar de mods toe.
Dit is van mijn kant mijn onpartijdige mening wat ik nu zie gebeuren en wat ik vind:
Als ik zo lees in de LoL forums zie ik dat er een discussie wordt gehouden, die al snel van een simpele discussie een stuk ingewikkelder wordt, en ook persoonlijke aanvallen worden houden (van wat ik heb begrepen). Nu komen de mods hier aan te pass en halen dit weg, in verband met hun beleid.
Echter zie ik nu juist die mensen (nogmaal, voor zover ik kan zien) terug in dit forum om boos te zijn op de mods omdat hun bericht is gewijzigd? En overvolgens word het dus allemaal persoonlijk opgepakt. Het gaat hier opeens wel hard van stapel. Maar het lange verhaal kort is: hier zijn regels voor en mods handelen naar hun weten volgens die regels. Als je het niet mee die regels eens bent: kom dan niet? Volgens mij is het zo simpel als wat.
En zelfs als je vind dat het niet volgens de regels gewijzigd is: schrijf dan hier in dit forum met een goede reden waarom je dat vind. Wat ik zo terug lees is het hier dan nu opeens "wat een bullshit dat MIJN bericht gemod word wtf !@$ mods" als commentaar (enigzins overdreven wellicht) en geen goed onderbouwende kritiek naar de mods toe.
[ Voor 13% gewijzigd door Anvesi op 14-04-2014 00:56 ]
Verwijderd
Ben niet kwaad, noch is mijn bericht verwijderd - en toch vind ik de moderatie die toe is gepast zoals ik al eeder (onderbouwd & mijns inziens redelijk verwoord) aangegeven heb. 'Kom dan niet' is overigens ook wel weer een mooie reclame voor de forums - ben je het er niet mee eens, dan ben je niet welkom?Fiole schreef op maandag 14 april 2014 @ 00:53:
Leuk verhaal.
Is prima, laatste boodschap ook hier. Redelijke discussie wordt zowel op 't LoL forum als hier écht niet gewaardeerd.
Ik lees de LoL-thread regelmatig en ik ben het met je eens. Er werd gewoon op de man gespeeld en dat wordt aangepakt. Sowieso wordt er vaak best wel veel nare discussies gevoerd daar waarvan je kunt afvragen of het volgens de forumregels gaat en wat vaak door de mods door de vingers wordt gezien. Vervolgens wordt er kritiek geleverd op moderatie en sinds jaar en dag is er op dit forum één plek om dit te doen, namelijk in de designated thread daarvoor. Als mensen in het overklokforum problemen hebben met de moderators dan gaan ze toch ook niet in hun eigen draadje dat uitvechten? Dan posten ze ook gewoon in een dergelijke thread. Waarom zou dat voor de LoL-topique anders moeten zijn?Fiole schreef op maandag 14 april 2014 @ 00:53:
Nadat het eerste LoL toernooitje zou worden opgezet vond ik het wel leuk te volgen omdat het idee vanuit de DotA kant kwam. Nu zag ik dat er wat aan de hand was en ben ik is eens gaan lezen wat er nu aan de hand was. Verder lees ik normaal gesproken de LoL forums totaal niet maar,
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Amen Chimerae.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 01:56:
[...]
Ben niet kwaad, noch is mijn bericht verwijderd - en toch vind ik de moderatie die toe is gepast zoals ik al eeder (onderbouwd & mijns inziens redelijk verwoord) aangegeven heb. 'Kom dan niet' is overigens ook wel weer een mooie reclame voor de forums - ben je het er niet mee eens, dan ben je niet welkom?
Is prima, laatste boodschap ook hier. Redelijke discussie wordt zowel op 't LoL forum als hier écht niet gewaardeerd.
Ik zal het dan nogmaals hier aanstippen dat er zeer selectief moderatie wordt toegepast, waaruit ook deze drama is voortgekomen. Gisteren heb ik voor de grap eens Deel 8 door zitten te nemen, waar er maar in zeer beperkte mate moderatie is toegepast, waar (als je dan toch de ToS wilt aanhouden) er gemiddeld per pagina 2 á 3 posts in aanmerking komen voor moderatie.
Het gehele punt waar hier ineens zogenaamd op de man werd gespeeld, kwam voort uit een post waarbij de persoon in kwestie juist op de man speelt. (deze post is uiteraard niet gemoderate) Waar vervolgens enkele forumgebruikers hun mening over geven (wat in kader is van een discussie voeren). Vervolgens komt de opmerking van een omstander dat het een zeer zwak argument is richting deze forumgebruiker die de bal het eerst speelde. Hier volgt vervolgens een onderbouwing op die gemoderated diende te worden. Met zinnetjes als "dit kan echt niet" probeert men overduidelijk te zeggen: "Het is prima hoe hij over personen oordeelt, dus aub spreek deze persoon niet tegen".
Overigens is het ook vrij lachwekkend om te zien hoe het hier in werking treed. En dan volgt nu de scenario schets die door alle betrokken partijen zal worden ontkent. "De groep vrienden is het niet eens met de opmerkingen die richting 1 specifiek groepslid worden geplaatst en nemen contact op met de moderator. De moderator die schijnbaar zich ook graag tot deze groep mensen kenmerkt, treed vervolgens selectief op en zorgt ervoor dat de discussie met de kop ingedrukt wordt. Vervolgens probeert dezelfde moderator met een vrij slappe inbreng om het topic nieuw leven in te blazen, waarop de mensen van de vriendengroep hem bijstaan met comments (mensen met 7 posts geschiedenis die ineens actief worden op een forum waar ze nog nooit een bijdrage aan hebben geleverd)".
Dat dezelfde vriendengroep nog enkele weken eerder tevergeefs heeft geprobeerd via LoL om aan bepaalde personen duidelijk te maken dat zij vinden dat alles gepost mag worden is ronduit ironisch.
Overigens de discussie over het moderaten heb ik vanaf het verzoek hier gedaan, dus ik voel me hier verder niet op aangesproken, dat de reacties van het moderatie team vervolgens inhoudelijk zijn voorzien van geen enkele meerwaarde zal ik dan maar leggen bij een gebrek aan kennis & ervaring in dit vakgebied. Uitspraken zonder onderbouwing zijn net als in het LoL topic als in deze thread voorzien van complete leegte.
Ik heb overigens bewust geen namen genoemd in deze post, aangezien men nogal gevoelig is op dit forum, ik vraag me overigens af hoe jullie in de toekomst discussies willen voeren zonder te verwijzen naar iemand. (iets wat ook onder het begrip valt: "op de man spelen". Succes heren.
p.s. Overigens zie ik geen meerwaarde aan de post hierboven, aangezien dat door mij in ieder geval is gebeurt. Maar evalueer dat gerust met de moderator.
Verwijderd
Wat jullie nodig hebben is iemand die hier langer actief is dan de mod, geen LoL speelt, geen partij is in dat topic, en geen van de spelers online of IRL kent, en die eens kijkt naar wat er zoal gaande is.Damienx2 schreef op maandag 14 april 2014 @ 07:58:
"De moderator die schijnbaar zich ook graag tot deze groep mensen kenmerkt, treed vervolgens selectief op en zorgt ervoor dat de discussie met de kop ingedrukt wordt. Vervolgens probeert dezelfde moderator met een vrij slappe inbreng om het topic nieuw leven in te blazen, waarop de mensen van de vriendengroep hem bijstaan met comments (mensen met 7 posts geschiedenis die ineens actief worden op een forum waar ze nog nooit een bijdrage aan hebben geleverd)".
Zo iemand zou puur en alleen afgaande op de bijdragen van jou en chimerae die nu nog leesbaar zijn in dit topic en de laatste twee pagina's van het LOL topic kunnen concluderen dat de mod inderdaad fouten maakt, maar niet de door jou aangedragen partijdigheid en achterbaksheid of hardhandigheid. If anything, zou hij best wat harder mogen schoppen tegen gedrag zoals het bashen van users (in plaats van hun meningen, of hun interpretatie van feiten) en het maken van serieus kleuteronwaardige vergelijkingen alsof het hier Noord Korea was (ik ga ervan uit dat je Noord bedoelde, aangezien Zuid een democratie is met een vrij hoogstaande persvrijheid gestoeld op Amerikaanse leest) en alsof de moderators állemaal tegen jullie zijn en vriendjes met alle andere betrokkenen.
Zulke kinderachtige huilpartijen en persoonlijke bash-acties als in de laatste 20 posts in dit topic te zien zijn zijn op GoT eigenlijk al sinds vóór de invoering van de Euro niet gewenst noch langdurig getolereerd. Het enige wat je op dit moment kan zeggen van de lol-moderatie is dat die wellicht te lief was, zeker niet te streng.
Over partijdigheid kan ik niets nuttigs zeggen (ken tenslotte geen hond van de betrokken partijen) maar als je denkt dat dat écht zo is, en niet alleen maar weer een poging van je op kleuterklasachtige wijze de mod voor oud vuil uit te maken (dat op de man spelen waar we het al eerder over hadden hier) dan kun je psychoclown of zeef even een DM sturen en die nemen dat écht wel serieus op.
Maar je kunt ook hard roepen dat het allemaal vriendjespolitiek is, dat iedereen tegen jou is, en doen alsof het allemaal aan een ander ligt. 't is maar net hoe volwassen je wilt voorkomen.
Het probleem hierin ligt echter dat ik door de desbetreffende mod wordt verwezen naar dit topic. Ik heb overigens geen probleem met moderatie zolang het niet selectief plaats vindt. Ik heb derhalve maar eens de algemene voorwaarden doorgelezen en hierin ontbreken enkele punten die schijnbaar hier als regels worden gehanteerd.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:56:
[...]
Wat jullie nodig hebben is iemand die hier langer actief is dan de mod, geen LoL speelt, geen partij is in dat topic, en geen van de spelers online of IRL kent, en die eens kijkt naar wat er zoal gaande is.
Zo iemand zou puur en alleen afgaande op de bijdragen van jou en chimerae die nu nog leesbaar zijn in dit topic en de laatste twee pagina's van het LOL topic kunnen concluderen dat de mod inderdaad fouten maakt, maar niet de door jou aangedragen partijdigheid en achterbaksheid of hardhandigheid. If anything, zou hij best wat harder mogen schoppen tegen gedrag zoals het bashen van users (in plaats van hun meningen, of hun interpretatie van feiten) en het maken van serieus kleuteronwaardige vergelijkingen alsof het hier Noord Korea was (ik ga ervan uit dat je Noord bedoelde, aangezien Zuid een democratie is met een vrij hoogstaande persvrijheid gestoeld op Amerikaanse leest) en alsof de moderators állemaal tegen jullie zijn en vriendjes met alle andere betrokkenen.
Zulke kinderachtige huilpartijen en persoonlijke bash-acties als in de laatste 20 posts in dit topic te zien zijn zijn op GoT eigenlijk al sinds vóór de invoering van de Euro niet gewenst noch langdurig getolereerd. Het enige wat je op dit moment kan zeggen van de lol-moderatie is dat die wellicht te lief was, zeker niet te streng.
Over partijdigheid kan ik niets nuttigs zeggen (ken tenslotte geen hond van de betrokken partijen) maar als je denkt dat dat écht zo is, en niet alleen maar weer een poging van je op kleuterklasachtige wijze de mod voor oud vuil uit te maken (dat op de man spelen waar we het al eerder over hadden hier) dan kun je psychoclown of zeef even een DM sturen en die nemen dat écht wel serieus op.
Maar je kunt ook hard roepen dat het allemaal vriendjespolitiek is, dat iedereen tegen jou is, en doen alsof het allemaal aan een ander ligt. 't is maar net hoe volwassen je wilt voorkomen.
Tot dusver probeer ik hier een fatsoenlijke discussie te voeren, die schijnbaar niet op prijs gesteld wordt aangezien er twijfels worden getrokken bij het optreden en het toepassen van de regels. Het is opzich volgens mij vrij simpel: Of hanteer je Algemene voorwaarden strikt, of wijk er niet vanaf. Dit mag iedereen als kinderachtig beschouwen maar hetzelfde geldt voor selectief modereren. En graag zou ik hier dan verduidelijking op zien, ipv afgescheept worden van "het kastje naar de muur".
Overigens bedoel ik omtrent het modereren niet alleen de "op de man spelen" posts, maar ook de vormen van slowchat, goed voorbeeld: "is EUW down?" posts, deze komen namelijk vele malen vaker voor en wordt niets mee gedaan. Ik ben overigens wel een voorstander van een onafhankelijke moderator.
[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 14-04-2014 09:44 ]
.
[ Voor 103% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:41 ]
Ik sluit mij hier verder ook bij aan. De desbetreffende discussie is via LoL uitgepraat met het desbetreffende forum-lid, waardoor een mod niet als een scheidsrechter hoeft op te treden, viel overigens compleet uit zijn verband in bovenstaand voorbeeld.JapieTalent schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:09:
[...]
Wellicht stip je hier het probleem wel aan, dat er een onafhankelijke mod moet komen.
Dat er gemodereerd wordt prima, maar ga niet zomaar hele pagina's verwijderen (waar Chimerae en ik een zinvolle discussie hadden die alleszins binnen de grenzen viel). Echter was de kern van de discussie het gedrag van Gropah en zo maar wordt ineens alles verwijderd (iets wat hij overigens niet voor het eerst doet). Beetje krom, dat je erna hiernaar wordt verwezen waar er vervolgens nog niets wordt gedaan behalve commentaar gegeven op de betreffende posts die hier geplaatst zijn. Ik ga dus ook geen DM sturen naar wie dan ook, want ik betwijfel of het wel serieus wordt opgepakt.
Daarnaast ben ik wel klaar met het LoL-draadje, want als je niet eens meer kritiek mag uiten op anderen heeft het voeren van discussie ook weinig zin (en blijkbaar met mij vele anderen gezien de enorme (geforceerde) bijdragen sinds de modbreak).
En voor dat ik ook wordt beschuldigd van onwenselijk gedrag etc, zou ik graag eens letterlijk mijn posts willen zien die niet door de beugel kunnen volgens de mod. Uberhaupt zou ik wel eens willen weten wie er geklaagd hebben over het LoL topic, want ik heb alle betrokken bij de nu uitvergrote situatie gesproken en niemand heeft een probleem (ervaren). Dat er soms verhit wordt gereageerd soit, hier heb ik mijzelf afgelopen zaterdagavond ook schuldig aan gemaakt, maar kom op; we zijn toch geen 4 meer.
Ik vind de hele ontstane situatie maar zwaar overtrokken en uitvergroot.
Dat terzijde, ik zal tevens hier nu stoppen met het voeren van een discussie aangezien dit simpelweg niet mogelijk is. De DM richting een onafhankelijke mod is verstuurd en ik hoop hier spoedig antwoord op te krijgen, en dan is wat mij betreft deze zaak afgedaan. Maar nee discussies voeren is simpelweg niet mogelijk op een forum waar als je van de mening van de menigte afwijkt ineens wordt afgeschilderd als een rebel. Het lijkt haast wel Reddit hier.
Ik geloof dat de hele boel al wel weer min of meer aan het normaliseren is, dus ik zal proberen hier niet al teveel woorden meer aan wijden. Maar dat lukt me toch nietDamienx2 schreef op maandag 14 april 2014 @ 07:58:
Gisteren heb ik voor de grap eens Deel 8 door zitten te nemen, waar er maar in zeer beperkte mate moderatie is toegepast, waar (als je dan toch de ToS wilt aanhouden) er gemiddeld per pagina 2 á 3 posts in aanmerking komen voor moderatie.
De bovenstaande quote van Damien is op zich veelzeggend. Als we het hebben over op de man spelen, dan had het (enorme) Deel 8 met haar 650+ pagina's inderdaad heel wat meer moderatie kunnen gebruiken.
Zo was er pakweg een maandje geleden nog een lichtelijke verhitte discussie over een tweaker die nogal domme/basic LoL vragen stelde. Menigeen ergerde zich daar aan en het kwam al snel in het persoonlijke. Moderatie bleef echter uit.
Veel langer geleden werd ik zelf ook persoonlijk bejegend. Ik meen dat het Diedb was die zich niet kon vinden in mijn visie op ranked dat het ook allemaal afhankelijk is van een beetje geluk. Kon ie niet hebben, dus ging ie mijn persoonlijke lolking stats opzoeken en in de thread posten, om maar aan te kunnen tonen dat ik een halve nub was die toch echt in Silver V thuis hoorde. Ook hier was moderatie wellicht op zijn plaats geweest, maar bij mij kwam dat idee van reporten enzo niet eens op. Ik verweer me wel. Had echt geen moderator nodig.
En uiteindelijk krijg je ook wel weer anderen die zich achter jouw lijn scharen en de verhitte verwijten drogen snel genoeg op. Kortom, moderaten was in bovenstaande gevallen wellicht op zijn plaats geweest, maar het bleef uit. Gelukkig maar, zou ik zeggen, want meestal lost zoiets zich vanzelf wel weer op.
Wat betreft dat Mebus-gedoe, hadden Damien en Mebus volgens mij ook allang weer 'de vrede getekend' en leek deze storm in een glas water van zeer korte duur te zijn....totdat de moderatie wellicht ietwat te fanatiek ingreep. Dat creëerde volgende mij meer irritatie dan dat zogenaamde op de man spelen in de vorm van dat Mebus-gedoe.
Scheidsrechters in het betaald voetbal tegenwoordig trekken mijns inziens veel te snel kaarten en verzieken daarmee regelmatig de wedstrijd. Ze lijken niet echt meer in staat om een beetje de wedstrijd aan te voelen en lijken soms bijna als robots het spelreglement toe te passen zonder zich af te vragen wat daar de consquenties van zijn.
Hetzelfde zou je misschien ook kunnen zeggen van dat modereren bij het dat Mebus-gedoe. Tja wellicht was het een beetje op de man spelen en wellicht was het conform de algemene voorwaarden/richtlijnen gerechtvaardigd om te modereren, maar het viel allemaal nog wel mee en het leek zich al vanzelf op te lossen. Kortom, de gele kaart had achterwege kunnen blijven, maar toch werd er aardig wat gemodereerd en ingegrepen.
Moraal van dit onnodig lange - sorry daarvoor - verhaal: Modereer a.u.b. alleen als het echt uit de klauwen begint te lopen. Het is lang niet altijd nodig, ook al is het soms misschien wat te persoonlijk. Dat heb je nou eenmaal op een forum met discussies en binnen communities. Modereren kan juist ook de boel verergeren, waar dit Mebus-gedoe toch een beetje een voorbeeld van lijkt.
Misschien moeten de bekvechters wat minder egocentrisch zijn en hun gesprekken elders voeren? Bij moderatie gaat het niet alleen om degenen die foutief bezig zijn, maar ook om degenen die niets met die discussies te maken hebben en wel on-topic bezig zijn. Moderatie is zeker zo vaak bedoeld om het leuk voor zoveel mogelijk mensen te maken, en als ik het geweeklaag zo zie, dan zijn dat de mensen die alleen hun eigen posts belangrijk vinden en niet zozeer de rest.
Dat sommigen dan gaan suggereren dat de moderator niet integer handelt, ipv eerst eens naar zichzelf te kijken, is erg kinderachtig en jammer.
Maar in de tussentijd is de sfeer vaak langer slecht. TR plaatsen en laten beoordelen. Nu klaagt men achteraf dat het niet nodig was, maar is het bij de bekvechters opgekomen om gewoon hun mond te houden en niet hun gelijk te blijven proberen te behalen ten koste van alles?Koekiemonsterr schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:50:
Moderatie bleef echter uit. [...] Ook hier was moderatie wellicht op zijn plaats geweest [...] want meestal lost zoiets zich vanzelf wel weer op.
Dat sommigen dan gaan suggereren dat de moderator niet integer handelt, ipv eerst eens naar zichzelf te kijken, is erg kinderachtig en jammer.
[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 14-04-2014 23:24 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oh ok, ben ik nou ineens een 'bekvechter'? Of waar komt die term ineens vandaan en waar slaat die op? Volgens mij ben ik noch op het forum een 'bekvechter', noch hier in deze thread waar ik een uurtje geleden op gematigde, netto toon mijn visie gaf op het modereren.gambieter schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:19:
Misschien moeten de bekvechters wat minder egocentrisch zijn en hun gesprekken elders voeren?
Tja, in een ideale wereld heb je geen moderators/(scheids)rechters nodig. Helaas, de realiteit is anders. Discussies zullen zo nu en dan wel eens uit de hand lopen en niet iedereen is het grootste lieverdje ooit.gambieter schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:19:
Nu klaagt men achteraf dat het niet nodig was, maar is het bij de bekvechters opgekomen om gewoon hun mond te houden en niet hun gelijk te blijven proberen te behalen ten koste van alles?
Hoezo je gelijk achteraf halen? Ik weet niet of ik kennelijk al meteen in de categorie val dat ik 'mijn gelijk' probeer te halen ofzo; ik geef gewoon mijn mening over een onderwerp en daar is deze thread voor bestemd toch?
De kern van mijn boodschap in mijn post hierboven is vrij simpel: probeer iets meer in de geest van de wedstrijd te 'fluiten' en niet té snel de gele kaart te trekken.gambieter schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:19:
Vertel mij maar waar ik de suggestie heb gewekt dat de moderator in kwestie niet 'integer' zou hebben gehandeld. Lees mijn post eens goed....ik kan de suggestie niet vinden. Ik zeg alleen: wellicht had de moderator van het begin af aan ietwat gas terug kunnen nemen. Ik onderbouw die stelling ook....
Nee, ik heb het over degenen die eerder hier klaagdenKoekiemonsterr schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:02:
Oh ok, ben ik nou ineens een 'bekvechter'?
Ook hier: niet aan jou bedoeld. Ik had het over posts als Damienx2 in "Feedback op moderatie binnen Spielerij".Vertel mij maar waar ik de suggestie heb gewekt dat de moderator in kwestie niet 'integer' zou hebben gehandeld.
Het probleem is echter dat de beste scheidsrechters altijd aan de wal staan en achteraf claimen dat het beter had gekund. Maar als je alles van te voren weet... En zoals gezegd: het gaat niet alleen om de spelers die zichzelf het belangrijkste vinden (degenen die de discussie overschreeuwen met hun vetes), maar ook om de vele andere users die daar niets mee te maken hebben. Je wilt in een kroeg ook niet de mensen hebben die aan het matten zijn, die moeten maar even naar buiten stappen.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:02:
De kern van mijn boodschap in mijn post hierboven is vrij simpel: probeer iets meer in de geest van de wedstrijd te 'fluiten' en niet té snel de gele kaart te trekken.
Vertel mij maar waar ik de suggestie heb gewekt dat de moderator in kwestie niet 'integer' zou hebben gehandeld. Lees mijn post eens goed....ik kan de suggestie niet vinden. Ik zeg alleen: wellicht had de moderator van het begin af aan ietwat gas terug kunnen nemen. Ik onderbouw die stelling ook....
[ Voor 74% gewijzigd door gambieter op 15-04-2014 00:20 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik vind dat als ex-moderator een bericht dat erg kort de bocht gaat gambieter.
Net als Koekie zal ik het proberen kort te houden, maar dat zal toch wel niet lukken.
Als Tweaker ben ik zelf op hardware na nooit echt actief geweest op het forum. Toen ik na een tijdje de overstap maakte van HoN naar LoL, waar een grotere community omheen zat, merkte ik ook dat er wel een actief GoT topic was over dat spel. Langzamerhand ben ik meer geinteresseerd geworden in dit topic en sinds een redelijk korte tijd (~2 maanden) neem ik hier ook iets directer aan deel.
Hoewel ik dus nog niet lang actief deel uit maak van de GoT LoL community ('de community' in het vervolg), heb ik al wel lang genoeg het topic gelezen. Zoals eerder in dit topic werd aangegeven, zijn de posts altijd (redelijk tot zeer goed) binnen de perken gebleven. Dan hebben we het toch over minstens 600 pagina's die het zonder moderatie hebben kunnen redden.
Ik zal zeker niet stellen dat de topics op dit moment identiek zijn, maar meer dan kleine verschillen zie ik zeker niet. Een community die, puur vanuit ranking oorsprong, altijd divers zal zijn trekt verschillende soorten mensen aan die allemaal hun centje bij willen dragen. En aangezien we allemaal (acceptabel) volwassen zijn, moet iedereen ook hun zegje kúnnen doen.
Dat brengt me dan ook bij het punt waar mensen die elkaar beter kennen anders om gaan met elkaar, ook in het topic. Hoewel sommige gebruikers dit mogelijk vervelend vinden, zijn daar opzich geen moderatie-handelingen op toegepast. Interessant genoeg zijn sommige van deze posts theoretisch in strijd met de Tweakers regels, maar worden dan door de vingers gezien omdat er blijkbaar niet genoeg problemen mee zijn. Of komt dat omdat de moderators, wat in mijn ervaring vaker gebeurd op grote fora, reactionair moderaten in plaats van preventief. Dus wordt er een grens getrokken tussen waardevolle discussie en nietszeggende/vervuilende posts? En zo ja, wie bepaald wat waardevol is? Een moderator? Dat lijkt me niet iemand die deelneemt aan de discussie noch aan die directe community, dus heeft die wel het correcte inlevingsvermogen om hierover te oordelen?
Blijkbaar is dit niet consequent genoeg. In de laatste pagina's ontstaat er een iets verhittere discussie dan gewoonlijk. Sommige posts zullen niet in lijn zijn geweest met de Tweaker regels, maar waarom wordt dat nu dan zo selectief toegepast? Waarom worden de mensen die reageren op een andere actie gestraft, terwijl de aanleiding voor deze reactie ongestraft blijft? Is dat dan inderdaad omdat er naar de post zelf wordt gekeken en de persoonlijke verhoudingen/context achterblijft? Dat lijkt me dan een enorm inefficiente manier om te moderaten.
En hoewel ik jullie direct zal geloven als er wordt gezegd dat dit in andere topics wel wordt toegepast, blijft dit in het LoL topic wél achter. Waarom kunnen posts die flamebaiten of (in)direct andere gebruikers beledigen overeind blijven? De reden die ik tot nu zie is omdat die netjes verpakt zijn. En dan sluit ik me inderdaad aan bij het sentiment uit eerdere posts waarin 'de man met de tulband' wordt aangehouden op een vliegtuig, terwijl de blanke man met de bomgordel lekker door mag lopen. We zijn allemaal oud genoeg en hebben allemaal een huid die dik genoeg is om wat negativiteit op zich te krijgen, en naar mijn mening hoort dat ook bij een discussie. Maar dan vind ik wel dat de gedachte achter de post aangepakt moet worden, en niet toevallig hoe die is verwoord.
Damien komt in de laatste pagina's meerdere keren slecht weg omdat hij onverbloemd neerzet hoe andere gebruikers op dat moment enorm lullig bezig zijn, en dan wordt hij bestraft omdat hij vergeten is de glazuur om zijn woorden heen te druipen. Moeten we zo achterbaks te werk gaan dan?
En dan wil ik het niet eens hebben over de algemene kwaliteit van de posts. Ik vind het op zijn minst ironisch en op zijn best amusant dat er nu opeens eisen worden gesteld aan inzendingen, terwijl de vorige 3500 pagina's van de LoL topics over het algemeen volstonden met troep. Als er een kwaliteitsteam wordt aangesteld om te oordelen of een post wel genoeg waarde heeft, dan hou ik het voor gezien.
Wie bepaald er welke posts de moeite zijn inhoudelijk? We zijn een community, en hoe je het went of keert, vraag en aanbod voor bepaalde posts blijven toch de reden voor het meeste verkeer. Je kan roepen dat het kwalitatief goed moet zijn en dat we elkaar flink wat stroop om de mond smeren, maar hebben mensen daar echt behoefte aan? Ik zeker niet.
Het idee wat mij, tot nu toe dan, aanstond is dat ik op een leuke, vriendschappelijke manier met andere Nederlanders over een spelletje kon praten. En wat er nu gebeurd is dat paps en mams er bij worden geroepen op het moment dat de 32 jarige kerel zijn 29 jarige vrienden voor een 'lullo' uitmaakt omdat hij z'n biertje niet aan wil geven. Dat lijkt me enorm kinderachtig.
Volgens mij zijn er weinig inhoudelijke klachten geweest over het topic, in alle delen tot nu toe, en ik snap niet waarom er dan nu een probleem van wordt gemaakt. Want die kleine uitval van Damien tegenover Mebus is nu een aanleiding voor een compleet andere toon in het topic, en tot nu toe heb ik daar nog maar erg weinigs positief over gehoord.
Met alle respect:
Als ik insight over de LCS wil horen, dan praat ik daar met mensen over die een soortgelijk verstand hebben over het spelletje.
Als ik met mensen over strategies wil hebben, dan praat ik daar met mensen over die op dezelfde rating zitten. Hoewel ik het idee van 5 ADCs overigens erg interessant vindt, dus bedankt daarvoor Tweakers.
Ik vond het heen-en-weer 'gelul' zoals je dat in een kroeg kan doen leuk, en daar hadden we het volgens mij best bij kunnen laten. Dat, ik krijg het woord bijna niet uit m'n strot, aangezien het bijna het tegenovergestelde is van de betekenis van het woord, gediscussier is gewoon enorm saai en daar kon je bij de andere 400 'analyse' fora van LoL ook bij terecht. Als ik dat gezeik wil horen, dan wil ik het ten minste wel horen van mensen die de credits hebben om er over te zeiken.
En als andere mensen daar wel behoefte aan hebben, dan even goede vrienden. Dat is in de vorige topics ook prima gegaan, en dat was volgens mij in de toekomst ook goed gegaan. Alleen is de toon nu gezet om zo overdreven in te grijpen, en ik betwijfel of wie die stempel in de komende tijd kwijt gaan raken.
Net als Koekie zal ik het proberen kort te houden, maar dat zal toch wel niet lukken.
Als Tweaker ben ik zelf op hardware na nooit echt actief geweest op het forum. Toen ik na een tijdje de overstap maakte van HoN naar LoL, waar een grotere community omheen zat, merkte ik ook dat er wel een actief GoT topic was over dat spel. Langzamerhand ben ik meer geinteresseerd geworden in dit topic en sinds een redelijk korte tijd (~2 maanden) neem ik hier ook iets directer aan deel.
Hoewel ik dus nog niet lang actief deel uit maak van de GoT LoL community ('de community' in het vervolg), heb ik al wel lang genoeg het topic gelezen. Zoals eerder in dit topic werd aangegeven, zijn de posts altijd (redelijk tot zeer goed) binnen de perken gebleven. Dan hebben we het toch over minstens 600 pagina's die het zonder moderatie hebben kunnen redden.
Ik zal zeker niet stellen dat de topics op dit moment identiek zijn, maar meer dan kleine verschillen zie ik zeker niet. Een community die, puur vanuit ranking oorsprong, altijd divers zal zijn trekt verschillende soorten mensen aan die allemaal hun centje bij willen dragen. En aangezien we allemaal (acceptabel) volwassen zijn, moet iedereen ook hun zegje kúnnen doen.
Dat brengt me dan ook bij het punt waar mensen die elkaar beter kennen anders om gaan met elkaar, ook in het topic. Hoewel sommige gebruikers dit mogelijk vervelend vinden, zijn daar opzich geen moderatie-handelingen op toegepast. Interessant genoeg zijn sommige van deze posts theoretisch in strijd met de Tweakers regels, maar worden dan door de vingers gezien omdat er blijkbaar niet genoeg problemen mee zijn. Of komt dat omdat de moderators, wat in mijn ervaring vaker gebeurd op grote fora, reactionair moderaten in plaats van preventief. Dus wordt er een grens getrokken tussen waardevolle discussie en nietszeggende/vervuilende posts? En zo ja, wie bepaald wat waardevol is? Een moderator? Dat lijkt me niet iemand die deelneemt aan de discussie noch aan die directe community, dus heeft die wel het correcte inlevingsvermogen om hierover te oordelen?
Blijkbaar is dit niet consequent genoeg. In de laatste pagina's ontstaat er een iets verhittere discussie dan gewoonlijk. Sommige posts zullen niet in lijn zijn geweest met de Tweaker regels, maar waarom wordt dat nu dan zo selectief toegepast? Waarom worden de mensen die reageren op een andere actie gestraft, terwijl de aanleiding voor deze reactie ongestraft blijft? Is dat dan inderdaad omdat er naar de post zelf wordt gekeken en de persoonlijke verhoudingen/context achterblijft? Dat lijkt me dan een enorm inefficiente manier om te moderaten.
En hoewel ik jullie direct zal geloven als er wordt gezegd dat dit in andere topics wel wordt toegepast, blijft dit in het LoL topic wél achter. Waarom kunnen posts die flamebaiten of (in)direct andere gebruikers beledigen overeind blijven? De reden die ik tot nu zie is omdat die netjes verpakt zijn. En dan sluit ik me inderdaad aan bij het sentiment uit eerdere posts waarin 'de man met de tulband' wordt aangehouden op een vliegtuig, terwijl de blanke man met de bomgordel lekker door mag lopen. We zijn allemaal oud genoeg en hebben allemaal een huid die dik genoeg is om wat negativiteit op zich te krijgen, en naar mijn mening hoort dat ook bij een discussie. Maar dan vind ik wel dat de gedachte achter de post aangepakt moet worden, en niet toevallig hoe die is verwoord.
Damien komt in de laatste pagina's meerdere keren slecht weg omdat hij onverbloemd neerzet hoe andere gebruikers op dat moment enorm lullig bezig zijn, en dan wordt hij bestraft omdat hij vergeten is de glazuur om zijn woorden heen te druipen. Moeten we zo achterbaks te werk gaan dan?
En dan wil ik het niet eens hebben over de algemene kwaliteit van de posts. Ik vind het op zijn minst ironisch en op zijn best amusant dat er nu opeens eisen worden gesteld aan inzendingen, terwijl de vorige 3500 pagina's van de LoL topics over het algemeen volstonden met troep. Als er een kwaliteitsteam wordt aangesteld om te oordelen of een post wel genoeg waarde heeft, dan hou ik het voor gezien.
Wie bepaald er welke posts de moeite zijn inhoudelijk? We zijn een community, en hoe je het went of keert, vraag en aanbod voor bepaalde posts blijven toch de reden voor het meeste verkeer. Je kan roepen dat het kwalitatief goed moet zijn en dat we elkaar flink wat stroop om de mond smeren, maar hebben mensen daar echt behoefte aan? Ik zeker niet.
Het idee wat mij, tot nu toe dan, aanstond is dat ik op een leuke, vriendschappelijke manier met andere Nederlanders over een spelletje kon praten. En wat er nu gebeurd is dat paps en mams er bij worden geroepen op het moment dat de 32 jarige kerel zijn 29 jarige vrienden voor een 'lullo' uitmaakt omdat hij z'n biertje niet aan wil geven. Dat lijkt me enorm kinderachtig.
Volgens mij zijn er weinig inhoudelijke klachten geweest over het topic, in alle delen tot nu toe, en ik snap niet waarom er dan nu een probleem van wordt gemaakt. Want die kleine uitval van Damien tegenover Mebus is nu een aanleiding voor een compleet andere toon in het topic, en tot nu toe heb ik daar nog maar erg weinigs positief over gehoord.
Met alle respect:
Als ik insight over de LCS wil horen, dan praat ik daar met mensen over die een soortgelijk verstand hebben over het spelletje.
Als ik met mensen over strategies wil hebben, dan praat ik daar met mensen over die op dezelfde rating zitten. Hoewel ik het idee van 5 ADCs overigens erg interessant vindt, dus bedankt daarvoor Tweakers.
Ik vond het heen-en-weer 'gelul' zoals je dat in een kroeg kan doen leuk, en daar hadden we het volgens mij best bij kunnen laten. Dat, ik krijg het woord bijna niet uit m'n strot, aangezien het bijna het tegenovergestelde is van de betekenis van het woord, gediscussier is gewoon enorm saai en daar kon je bij de andere 400 'analyse' fora van LoL ook bij terecht. Als ik dat gezeik wil horen, dan wil ik het ten minste wel horen van mensen die de credits hebben om er over te zeiken.
En als andere mensen daar wel behoefte aan hebben, dan even goede vrienden. Dat is in de vorige topics ook prima gegaan, en dat was volgens mij in de toekomst ook goed gegaan. Alleen is de toon nu gezet om zo overdreven in te grijpen, en ik betwijfel of wie die stempel in de komende tijd kwijt gaan raken.
Ik denk niet dat het wat met glazuur te maken heeft, maar met de algehele teneur van zijn klagen. Als hij wil klagen moet hij dan niet zelf wild om zich heen gaan slaan en nogal onder de gordel gaan stoten. Een dergelijke manier is gewoon niet constructief maar meer agressief en kinderachtig.Rordarok schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:13:
Damien komt in de laatste pagina's meerdere keren slecht weg omdat hij onverbloemd neerzet hoe andere gebruikers op dat moment enorm lullig bezig zijn, en dan wordt hij bestraft omdat hij vergeten is de glazuur om zijn woorden heen te druipen.
Moderatie is een reactie, niet een actie. Zelf eerst nadenken over de post en de toonzetting voorkomt een hoop problemen, en ook leren dat niet elke woordwisseling tot op het bot moet worden afgekloven
Waarom zijn posts die 'indirect' net zo 'ongewenst' van toon zijn dan onaangeraakt gebleven? Waarom kunnen mensen andere mensen uitmaken voor 'debielen', alleen omdat dat woord zelf niet gebruikt wordt? Volgens mij heeft mijn post hierboven precies datzelfde sentiment. Je moet consistent zijn in je aanpak, en omdat het ene jongetje straf krijgt omdat de leraar ziet dat hij het andere jongetje schopt kan ik inkomen. Maar niet als het andere jongetje de ander net in z'n ballen heeft geslagen.
En nu overdrijf ik, net als het algemeen overdreven analyseren van wat er gebeurd was. Het klagen van Damien is jouw mening, en als moderator is jouw mening van een post die niet tegen de GoT-regels ingaat in deze discussie totaal niet van belang.
En nu overdrijf ik, net als het algemeen overdreven analyseren van wat er gebeurd was. Het klagen van Damien is jouw mening, en als moderator is jouw mening van een post die niet tegen de GoT-regels ingaat in deze discussie totaal niet van belang.
Omdat je daar interpretatie gaat krijgen en een grijzer gebied. Moderators gaan niet elke post uitanalyseren of iemand er misschien het idee gaat krijgen voor debiel te worden uitgemaakt.Rordarok schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:27:
Waarom zijn posts die 'indirect' net zo 'ongewenst' van toon zijn dan onaangeraakt gebleven?
En nu heb je het jongetje die alleen maar verzint dat de ander hem net in de ballen heeft geslagen, om zo een excuus te hebben om te schoppen. Op zich een goed voorbeeld: kleutergedrag, want zo komt het wel over.Je moet consistent zijn in je aanpak, en omdat het ene jongetje straf krijgt omdat de leraar ziet dat hij het andere jongetje schopt kan ik inkomen. Maar niet als het andere jongetje de ander net in z'n ballen heeft geslagen.
Nou nee. Op het moment dat iemand op de man gaat spelen door iemand's integriteit aan te vallen, dan kom je wel degelijk in een gebied terecht waar de GoT-regels gebruikt kunnen worden. Ook kan er ingegrepen worden bij een patroon, dwz iemand die een keer een slechte post maakt krijgt hoogstens een *knipje*, iemand die het vaak doet zal wel degelijk anders worden aangepakt.En nu overdrijf ik, net als het algemeen overdreven analyseren van wat er gebeurd was. Het klagen van Damien is jouw mening, en als moderator is jouw mening van een post die niet tegen de GoT-regels ingaat in deze discussie totaal niet van belang.
En dat is wat mij stoort hier: het niet-constructieve, op de moderators gerichte klagen. Geen enkele zelfreflectie, geen enkel tonen van ook maar enig vermogen tot zelfkritiek, maar met hyperbolen komen als Noord-Korea, censuur etc.
Nu modereer ik hier niet en is het aan Psychoclown en zijn crew, maar op het moment dat het in de forumdeel gebeurt waar ik mede-modereer, dan zou ik het zeker aankaarten. Discussie: graag, maar dan met argumenten, niet met het zeer kinderachtige geklaag en geschop
Ik zie hier weinig geklaag en geschop. Volgens mij zijn er nu meerdere mensen met redelijke posts aan komen zetten om jullie tegemoet te komen. Dat je het dan weer wegzet als kinderachtig vind ik gewoon onprofessioneel. En volgens mij hebben we het tot nu toe redelijk beleefd gehouden en gekeken naar mogelijke oplossingen om hier samen uit te komen.
En toch, hoewel ik het net nog in de vorige post zeg, kom je weer aan met een mening die tótáál voorbijgaat aan wat hier nu al meerdere keren gesteld is. Als jullie als blijkbaar niet LoL-community moderators het LoL-topic bij willen houden, ga gerust je gang. Maar als ik drie uur lang indirect mensen uit zit te maken voor mensen met een verstandelijke beperking omdat ze niet uit een bepaalde rating kunnen komen, mag ik daar best voor worden aangepakt. Of ben je het daar niet mee eens?
Met je eerste alinea ga je volgens mij compleet voorbij aan wat een moderator hoort te doen. Dat is EXACT wat een moderator doet.
En daarbij zou ik je graag willen verzoeken om me niet uit te dagen jouw professionaliteit te gaan beoordelen. Je zet meningen van gebruikers nu al meerdere keren compleet onterecht weg, in een discussie waar je zelf niet eens in betrokken bent. Als het aan mij zou liggen dan kunnen we ons voorbereiden op *knipjes* in privileges. Dus stop met dat kinderachtige slachtoffer gedrag. Ik kan me namelijk niet herinneren dat wij jullie topic overhaast hebben zitten vergallen.
En toch, hoewel ik het net nog in de vorige post zeg, kom je weer aan met een mening die tótáál voorbijgaat aan wat hier nu al meerdere keren gesteld is. Als jullie als blijkbaar niet LoL-community moderators het LoL-topic bij willen houden, ga gerust je gang. Maar als ik drie uur lang indirect mensen uit zit te maken voor mensen met een verstandelijke beperking omdat ze niet uit een bepaalde rating kunnen komen, mag ik daar best voor worden aangepakt. Of ben je het daar niet mee eens?
Met je eerste alinea ga je volgens mij compleet voorbij aan wat een moderator hoort te doen. Dat is EXACT wat een moderator doet.
En daarbij zou ik je graag willen verzoeken om me niet uit te dagen jouw professionaliteit te gaan beoordelen. Je zet meningen van gebruikers nu al meerdere keren compleet onterecht weg, in een discussie waar je zelf niet eens in betrokken bent. Als het aan mij zou liggen dan kunnen we ons voorbereiden op *knipjes* in privileges. Dus stop met dat kinderachtige slachtoffer gedrag. Ik kan me namelijk niet herinneren dat wij jullie topic overhaast hebben zitten vergallen.
[ Voor 7% gewijzigd door Rordarok op 15-04-2014 00:49 ]
Ik wel. Ik zie JapieTalent in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" ("zonder pardon censureert naar jou 'goedkeuren'", "Een sterk staaltje machtsvertoon waarmee je in bepaalde landen politiek gezien hoge punten zou scoren.", "knuffelende jaknikkende mensjes"), Damienx2 in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" ("Ik denk persoonlijk niet dat het een goed idee is om een moderator aan te stellen binnen een bepaalde game-community die directe banden heeft met enkele forum-gebruikers en hierdoor zijn macht misbruikt" en "Dit soort praktijken verwacht ik in bepaalde landen in deze wereld, echter niet op een publiek forum in Nederland."), JapieTalent in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" ("Maar blijkbaar moest jij even weer een staaltje machtsvertoon laten zien", "maar de wijze waarop nu geacteerd wordt heeft meer weg van een kleuterklas met de grote Gropah als juf die de kindertjes wel even terecht zal wijzen als ze tegenwind durven geven." en "Welcome to Korea"). Dat is geen normale of constructieve manier van discussieren, maar wel meerdere keren suggereren dat een moderator vriendjespolitiek laat zien, en hyperbolen als machtsmisbruik, verwijzen naar Korea etc.Rordarok schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:46:
Ik zie hier weinig geklaag en geschop.
En dan heb ik het nog niet over een post als Rordarok in "[PC] League of Legends - Deel 9" voor de modbreak. Heel flauw.
Daar zul je inderdaad op aangepakt worden, maar zoals gezegd: met het volume posts kan er echt wel wat doorheen slippen. Daar zijn nu juist de TRs voor: dan kan men de crew helpen met modereren. Dat is ook wat gebeurt in veel topicsMaar als ik drie uur lang indirect mensen uit zit te maken voor mensen met een verstandelijke beperking omdat ze niet uit een bepaalde rating kunnen komen, mag ik daar best voor worden aangepakt. Of ben je het daar niet mee eens?
Nu doe je dus precies waar ik me aan erger. Geen argumenten, maar op de man spelen door aan professionaliteit en integriteit te gaan twijfelen, en suggereren dat er dan maar bevoegdheden moeten worden afgepakt. Is dit echt de manier waarop je vind dat er gediscussieerd moet worden, en is dit de manier waarop je wilt omgaan met meningen die niet overeenkomen met de jouwe?Met je eerste alinea ga je volgens mij compleet voorbij aan wat een moderator hoort te doen. Dat is EXACT wat een moderator doet.
Probeer het eens met argumenten, en nog belangrijker: kijk eens kritisch naar de eigen argumentaties. Bovenstaande is in ieder geval een voorbeeld van hoe het niet moet.
Op Tweakers zijn er zat mogelijkheden om feedback te geven, en moderators staan echt wel open voor feedback. En als men er met de moderator niet uitkomt, dan zijn er feedbacktopics als deze, is er een admin en een forumbeheerder, en zelfs een doktersteam. Is het dan echt te veel gevraagd om feedback normaal te verpakken en inhoudelijk te laten zijn, en niet gelijk melodramatisch te maken of te richten op de persoon van de moderator?
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 15-04-2014 01:35 ]
Verwijderd
Hoe moet je nu in godsnaam commentaar leveren op iemand die iets gedaan heeft - zonder dat 'op de man' te spelen. Als Rordarok van mening is dat er twijfels bestaan bij je integriteit - dan is dat toch een punt dat ter discussie gesteld moet worden?gambieter schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 01:00:
[...]
Ik wel. Ik zie JapieTalent in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" ("zonder pardon censureert naar jou 'goedkeuren'", "Een sterk staaltje machtsvertoon waarmee je in bepaalde landen politiek gezien hoge punten zou scoren.", "knuffelende jaknikkende mensjes"), Damienx2 in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" ("Ik denk persoonlijk niet dat het een goed idee is om een moderator aan te stellen binnen een bepaalde game-community die directe banden heeft met enkele forum-gebruikers en hierdoor zijn macht misbruikt" en "Dit soort praktijken verwacht ik in bepaalde landen in deze wereld, echter niet op een publiek forum in Nederland."), JapieTalent in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" ("Maar blijkbaar moest jij even weer een staaltje machtsvertoon laten zien", "maar de wijze waarop nu geacteerd wordt heeft meer weg van een kleuterklas met de grote Gropah als juf die de kindertjes wel even terecht zal wijzen als ze tegenwind durven geven." en "Welcome to Korea"). Dat is geen normale of constructieve manier van discussieren, maar wel meerdere keren suggereren dat een moderator vriendjespolitiek laat zien, en hyperbolen als machtsmisbruik, verwijzen naar Korea etc.
[...]
Daar zul je inderdaad op aangepakt worden, maar zoals gezegd: met het volume posts kan er echt wel wat doorheen slippen. Daar zijn nu juist de TRs voor: dan kan men de crew helpen met modereren. Dat is ook wat gebeurt in veel topics
[...]
Nu doe je dus precies waar ik me aan erger. Geen argumenten, maar op de man speler door aan professionaliteit en integriteit te gaan twijfelen, en suggereren dat er dan maar bevoegdheden moeten worden afgepakt. Is dit echt de manier waarop je vind dat er gediscussieerd moet worden?
Probeer het eens met argumenten, en nog belangrijker: kijk eens kritisch naar de eigen argumentaties. Bovenstaande is in ieder geval een voorbeeld van hoe het niet moet.
Overigens ben ik het met hem eens dat er wel erg makkelijk gesteld word dat iedereen die hier gereageerd heeft vanuit het LoL forum bestempeld word als 'bekvechters' en 'kinderachtig'.
Daarnaast heb ik 't idee dat er op de puntjes waar wij inhoudelijk mischien niet zo sterk reageren erg scherp vanuit de moderators een sneer komt - maar wanneer we een goed punt maken de reactie veelal uitblijft. En dat vind ik toch érg jammer.
Dat kun je inderdaad op verschillende manieren doen, maar de gekozen manier (het spelen van aanklager, rechter en beul door het gewoon als een feit te presenteren zoals in Damienx2 in "Feedback op moderatie binnen Spielerij") is zeker niet de juiste methode. Een laatste alinea als in Rordarok in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" is ook niet de juiste manier.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 01:09:
Hoe moet je nu in godsnaam commentaar leveren op iemand die iets gedaan heeft - zonder dat 'op de man' te spelen. Als Rordarok van mening is dat er twijfels bestaan bij je integriteit - dan is dat toch een punt dat ter discussie gesteld moet worden?
Als je vind dat een moderator niet correct handelt en je komt daar niet uit met die moderator, of wilt het niet met die moderator bespreken, dan heeft die mod een admin (Psychoclown hier), en die admin heeft een forumcoordinator boven zich (zeef), en dan is er het Doktersteam als onafhankelijk orgaan dat kan worden ingeschakeld, er is een management team, enzovoort. Zat mogelijkheden om het bespreekbaar te maken, zonder en public al vast de conclusie te trekken.
Er wordt geklaagd dat men de ruzie niet in het topic mag uitvechten, want de moderatie staat dat niet toe. En dat noem ik bekvechten. En ja, mijn mening over de quotes en de toonzetting is inderdaad dat het kinderachtig is. Verder reageer ik als user, ik ben hier geen moderator.Overigens ben ik het met hem eens dat er wel erg makkelijk gesteld word dat iedereen die hier gereageerd heeft vanuit het LoL forum bestempeld word als 'bekvechters' en 'kinderachtig'.
Dan ga je erg makkelijk voorbij aan de toonzetting, die vanuit verschillende deelnemers erg onprettig was. Knettergek heeft het ook al aangegeven, en alhoewel scherp geschreven kan ik het niet geheel met hem oneens zijn. Waarom dan niet proberen die argumenten op een rijtje te zetten, zonder de persoonlijke aanvallen, hyperbolen en gechargeerde aanzetten? Dan maak je een inhoudelijke discussie mogelijk. En dat is ook een aanpak die in het originele topic goed zou werken: inhoudelijk, niet persoonlijk.Daarnaast heb ik 't idee dat er op de puntjes waar wij inhoudelijk mischien niet zo sterk reageren erg scherp vanuit de moderators een sneer komt - maar wanneer we een goed punt maken de reactie veelal uitblijft. En dat vind ik toch érg jammer.
Want ik mag toch aannemen dat het doel van de klachten is om verandering te krijgen? Dan moet men dat doel voor ogen houden bij de presentatie, en het niet persoonlijk maken maar zakelijk houden. Wat zijn dan de argumenten en de goede punten, gewoon even samengevat zonder klachten of negatieve toonzetting? Wat wil men veranderd hebben, en hoe realistisch is dat? Geen moderatie zal niet gaan, er zijn veel meer users waar rekening mee moet worden gehouden, dus wat wil men bereiken en hoe gaat dat werken?
[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 15-04-2014 01:39 ]
Verwijderd
Je zou 't ook in m'n eerdere posts na kunnen lezen - en om aan te dragen wat anderen zeggen om dit vervolgens te gebruiken om dingen als persoonlijke aanvallen / hyberbolen / en gechargeerde aanzetten in de schoenen te schuiven vind ik dan ook wel jammer. Ik heb me daar voor zover ik kan zien echt niet vuil aan gemaakt.gambieter schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 01:16:
[...]
Dat kun je inderdaad op verschillende manieren doen, maar de gekozen manier (het spelen van aanklager, rechter en beul door het gewoon als een feit te presenteren zoals in Damienx2 in "Feedback op moderatie binnen Spielerij") is zeker niet de juiste methode. Een laatste alinea als in Rordarok in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" is ook niet de juiste manier.
Als je vind dat een moderator niet correct handelt en je komt daar niet uit met die moderator, of wilt het niet met die moderator bespreken, dan heeft die mod een admin (Psychoclown hier), en die admin heeft een forumcoordinator boven zich (zeef), en dan is er het Doktersteam als onafhankelijk orgaan dat kan worden ingeschakeld, er is een management team, enzovoort. Zat mogelijkheden om het bespreekbaar te maken, zonder en public al vast de conclusie te trekken.
[...]
Er wordt geklaagd dat men de ruzie niet in het topic mag uitvechten, want de moderatie staat dat niet toe. En dat noem ik bekvechten. En ja, mijn mening over de quotes en de toonzetting is inderdaad dat het kinderachtig is. Verder reageer ik als user, ik ben hier geen moderator.
[...]
Dan ga je erg makkelijk voorbij aan de toonzetting, die vanuit verschillende deelnemers erg onprettig was. Knettergek heeft het ook al aangegeven, en alhoewel scherp geschreven kan ik het niet geheel met hem oneens zijn. Waarom dan niet proberen die argumenten op een rijtje te zetten, zonder de persoonlijke aanvallen, hyperbolen en gechargeerde aanzetten? Dan maak je een inhoudelijke discussie mogelijk. En dat is ook een aanpak die in het originele topic goed zou werken: inhoudelijk, niet persoonlijk.
Want ik mag toch aannemen dat het doel van de klachten is om verandering te krijgen? Dan moet men dat doel voor ogen houden bij de presentatie, en het niet persoonlijk maken maar zakelijk houden. Wat zijn dan de argumenten en de goede punten, gewoon even samengevat zonder klachten of negatieve toonzetting? Wat wil men veranderd hebben, en hoe realistisch is dat? Geen moderatie zal niet gaan, er zijn veel meer users waar rekening mee moet worden gehouden, dus wat wil men bereiken en hoe gaat dat werken?
* Er werdt geen ruzie uitgevochten na de moderatie, er werd over & weer overleg gepleegd over hoe nu verder ná de 'ruzie' al over was - en er gemodereerd was. Er werden door verschillende members dingen gepost die ten behoeve van de groep zouden zijn. Bijvoorbeeld dus hoe je dit soort zaken nou moet voorkomen, en waarom we toch zo vaak met elkaar botsen. Ikzelf vind - zoals al eerder aangegeven - dat dat niet verwijderd had hoeven worden, want je kunt voor zover ik dat zie best in je eigen community ook je eigen vuil opruimen.
* De argumentatie hier word evenwel erg 'op de man' gespeeld. Er is een negatievere sfeer hier, dan op het LoL forum, en dan vooral jegens de mensen die daarvandaan komen. Je kan mij niet vertellen dat het nodig is om ons af te gaan schilderen als kinderachtige ruziezoekers, dat is écht nergens voor nodig.
* Cherrypicking. Er wordt zo nu en dan gequote uit gemodereerde berichten, maar dan alleen het betreffende deel wat goed als een 'voorbeeld' geld om iemand in een bepaald daglicht te schilderen. Quote dan liever het hele bericht, zodat de rest van de gebruikers ook kan oordelen of het écht zo'n vaart is gelopen.
Bovenstaande is mijn probleem met hoe er in grote lijnen is omgegaan met de problemen. Geen woede - geen gechargeerd bericht, geen persoonlijke aanval.
Ik vind overigens het hele woord "ruzie" wat overtrokken. Ik heb met meerdere forumgebruikers in het verleden wel eens een flinke discussie gehad, dat betekent niet gelijk dat als ik deze mensen op straat zou tegenkomen dat ik hun hersenen in zou slaan. Integendeel, de banden met deze forumgebruikers is juist sterker geworden. Dat je het niet altijd met elkaar eens kunt zijn, betekent niet gelijk dat je alles maar moet verbloemen en met iedereen moet gaan meepraten. Ikzelf kan er persoonlijk slecht tegen als mensen vergeten waar ze weg komen, en daar kwam vervolgens ook de gehele discussie uit voort. Dat iemand zijn eigen ego wil boosten is prima, maar verwacht niet dat iedereen daar klakkeloos mee akkoord gaat. Elite-gedrag hoort dan wat mij betreft ook niet thuis in een LoL-topic waar van Bronze tot Diamond bivakkeert. Ga een ander niet provoceren met hoe makkelijk jij wel niet door een divisie loopt, maar geef inhoudelijke tips hoe anderen zich kunnen verbeteren om hetzelfde proces te kunnen doorstaan.
Dat alles niet "sugar-coated" is, zou geen probleem moeten zijn op een forum, zolang mensen niet letterlijk worden uitgescholden. Wat ik overigens nog niet ben tegengekomen op het forum. Discussies kunnen fel uitpakken, dat is nou eenmaal de aard van een discussie. Maar zolang het op een degelijke wijze plaats vind, waarbij dus niet over en weer word gescholden maar daadwerkelijk feiten worden aangekaart zie ik nog steeds niet hoe deze (volgens de Algemene Voorwaarden die Tweakers stelt) in strijd zijn met jullie beleid.
Overigens is de manier van discuseren in deze thread van een nog mindere mate dan in het LoL-topic. Het is een over en weer gegooi van modder. Want tot dusver heb ik ook nog maar weinig zelfreflectie gezien van de moderators, iets waar ze hun forumgebruikers vaak op wijzen. Argumenten die worden gegeven worden als kinderachtig afgeschilderd terwijl er inmiddels vrij veel posts zijn die inhoudelijk goed onderbouwd worden.
Voor mij is overigens de zaak afgedaan nadat ik gisteren een reactie op mijn DM heb gekregen van psychoclown. Via de DM kwam de communicatie waar ik op zat te wachten aanzienlijk vlotter op gang en wat mij betreft heeft hij prima onderbouwd wat zijn algehele mening is over de gehele kwestie.
Dat alles niet "sugar-coated" is, zou geen probleem moeten zijn op een forum, zolang mensen niet letterlijk worden uitgescholden. Wat ik overigens nog niet ben tegengekomen op het forum. Discussies kunnen fel uitpakken, dat is nou eenmaal de aard van een discussie. Maar zolang het op een degelijke wijze plaats vind, waarbij dus niet over en weer word gescholden maar daadwerkelijk feiten worden aangekaart zie ik nog steeds niet hoe deze (volgens de Algemene Voorwaarden die Tweakers stelt) in strijd zijn met jullie beleid.
Overigens is de manier van discuseren in deze thread van een nog mindere mate dan in het LoL-topic. Het is een over en weer gegooi van modder. Want tot dusver heb ik ook nog maar weinig zelfreflectie gezien van de moderators, iets waar ze hun forumgebruikers vaak op wijzen. Argumenten die worden gegeven worden als kinderachtig afgeschilderd terwijl er inmiddels vrij veel posts zijn die inhoudelijk goed onderbouwd worden.
Voor mij is overigens de zaak afgedaan nadat ik gisteren een reactie op mijn DM heb gekregen van psychoclown. Via de DM kwam de communicatie waar ik op zat te wachten aanzienlijk vlotter op gang en wat mij betreft heeft hij prima onderbouwd wat zijn algehele mening is over de gehele kwestie.
[ Voor 20% gewijzigd door Damien op 15-04-2014 07:56 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:41 ]
Verwijderd
-shakes head-gambieter schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 01:00:
maar zoals gezegd: met het volume posts kan er echt wel wat doorheen slippen. Daar zijn nu juist de TRs voor: dan kan men de crew helpen met modereren. Dat is ook wat gebeurt in veel topics
Het hele punt was dat er tot nu toe discussies zelf wel opgelost worden en op het moment dat het echt te toxic wordt (zoals in vorige delen Cloud heeft geassisteerd tegen Tweaker Exlaxl) dan word er heus wel aan de bel getrokken. Er wordt ongevraagd gemodereerd en onze enige vraag is dan wel consistent te wezen.
Ondertussen worden er emoticons weggeknipt (lol seriously?) en gemodereerd waar niemand hier om heeft gevraagd. Het was een dag als vele anderen, business as usual. Er werd spontaan (over)gemodereerd, dus de logische reactie is: Waarom nu pas? Waarom alleen Damien en niet de aanstichter? Waarom nadat de wedstrijd voorbij is gele kaarten uitdelen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 12:05 ]
Zoals ik Damienx2 ook heb laten weten vond ik de discussie die voortkwam uit het LoL topic tussen hem en Mebus ziet eruit zien als een prima discussie die netjes verliep. Alleen wanneer chimerae erin mengt (met een overigens prima post) werd erop doorgegaan op een manier die wij moderators over de grens vonden. Het algemeen beleid is opgesteld om een leidraad te vormen voor de users waar men zich aan dient te houden en tevens hanteert elke mod deze naar zijn of haar inzicht in de problemen die zich voordoen. En zoals gezegd is hiernaar gehandeld.
Mijn inziens is vooral de gehele offtopic discussie erna en in hier, het feedbacktopic, een kwalijke zaak. Er wordt met vingers gewezen maar men is niet redelijk. Verscheidene mensen zijn van mening dat er censuur plaats vindt en dat er zomaar getrashed wordt zonder dat er gecommuniceerd wordt (terwijl er toch maar één user is waarbij geknipt is). Er wordt in het LoL topic echter duidelijk aangegeven wat de plek is voor commentaar op moderatie en ook hier reageert Gropah op een zeer nette wijze.
Nogmaals modereren wordt gedaan op basis van het algemeen beleid als leidraad en het eigen inzicht van de moderator. Discussie, commentaar en feedback is meer dan welkom maar dan wel met normale communicatie, niet in de vorm van vingers wijzen en hoge poten.
Mijn inziens is vooral de gehele offtopic discussie erna en in hier, het feedbacktopic, een kwalijke zaak. Er wordt met vingers gewezen maar men is niet redelijk. Verscheidene mensen zijn van mening dat er censuur plaats vindt en dat er zomaar getrashed wordt zonder dat er gecommuniceerd wordt (terwijl er toch maar één user is waarbij geknipt is). Er wordt in het LoL topic echter duidelijk aangegeven wat de plek is voor commentaar op moderatie en ook hier reageert Gropah op een zeer nette wijze.
Nogmaals modereren wordt gedaan op basis van het algemeen beleid als leidraad en het eigen inzicht van de moderator. Discussie, commentaar en feedback is meer dan welkom maar dan wel met normale communicatie, niet in de vorm van vingers wijzen en hoge poten.
Ik zie hier in de laatste grote posts van meerdere users geen hoge poten. Ik vind dat jullie je daar erg makkelijk achter verschuilen. Als je het echt vindt kom dan ook met concrete onderdelen uit posts, want als wij nu jullie werk moeten gaan doen dan houdt het op.
Verwijderd
Ja, precies ja. Je slaat de spijker op zijn spreekwoordelijke kop. Ik denk dat "vooral" een gepast bijwoord is in deze zin.psychoclown schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:58:
Nogmaals modereren wordt gedaan op basis van het algemeen beleid als leidraad en het eigen inzicht van de moderator.
De users die hier roepen dat er censuur gepleegd wordt en denken dat het eigen topic bestemd is voor discussie. Een aantal posts daarvan waren van dermate kwaliteit dat we ze ook niet in dit topic vonden thuis horen. Daarnaast is het voorval met Damienx2 zoals gezegd besproken en voor hem is de zaak ook afgedaan. Ik ga niet mijn tijd verdoen aan degenen die nu denken dat er van alles schort aan de moderatie en dat zij wél gelijk hebben.Rordarok schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:07:
Ik zie hier in de laatste grote posts van meerdere users geen hoge poten. Ik vind dat jullie je daar erg makkelijk achter verschuilen. Als je het echt vindt kom dan ook met concrete onderdelen uit posts, want als wij nu jullie werk moeten gaan doen dan houdt het op.
Als je voorbeelden wilt, dit is er één die dus helemaal niks toevoegt:
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:10:
[...]
Ja, precies ja. Je slaat de spijker op zijn spreekwoordelijke kop. Ik denk dat "vooral" een gepast bijwoord is in deze zin.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:41 ]
Dus je stelt letterlijk dat wij als users geen vragen mogen stellen bij de moderatie? Waar komt hier het woord censuur dan niet aan te pas?
En volgens mij blijven jullie elke keer terugvallen op de 'pissige' posts die direct ná het incident zijn geposts, maar worden de kwalitatieve posts van de laatste dagen compleet genegeerd of ge-cherrypicked.
En volgens mij blijven jullie elke keer terugvallen op de 'pissige' posts die direct ná het incident zijn geposts, maar worden de kwalitatieve posts van de laatste dagen compleet genegeerd of ge-cherrypicked.
[ Voor 43% gewijzigd door Rordarok op 15-04-2014 21:37 ]
Daar ben ik het met je eens, ik heb een aantal van die berichten teruggeplaatst in dit topic die het één en ander weer in verband zetten. Degenen die enkel bedoeld zijn om te rellen of weinig toegevoegde waarde hadden aan de discussie ansich vallen daar natuurlijk niet onder.JapieTalent schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:35:
[...]
Is dit niet precies de essentie van dit topic of ben ik nou gek?
Daarnaast nogmaals; er zijn wel degelijk een pagina ongeveer aan commentaar verwijderd waarin Chimerae en ik discussieerden over de moderatie.. Als dit niet het geval is zou ik graag vernemen waar deze dan wel staan..
Ik heb wel degelijk uitleg gegeven wat betreft de moderatie waar het in eerste instantie om draaide dus waar precies heb jij dan problemen mee? Je haalt nu enkel oude koeien uit de sloot, ik heb het met Damienx2 besproken (dat zul jij vast allang wel weten) en op een zeer uitgebreide post als van Koekiemonsterr in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" kan ik enkel zeggen dat ik me zeker in zijn laatste alinea vinden.Rordarok schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:35:
Dus je stelt letterlijk dat wij als users geen vragen mogen stellen bij de moderatie? Waar komt hier het woord censuur dan niet aan te pas?
En daar stip je een prima punt aan, het forum is ook juist voor de leuke discussies en die moedigen we enkel aan maar dat moet wel op een juiste manier gebeuren. Het gaat niet zozeer om 'glazuur om een post' maar wel de manier waarop het gebracht wordt. Daarbij doel ik natuurlijk niet zomaar op de scherpe discussies. Dan komen we gelijk weer bij het feit dat wij dat op eigen inzicht aanpakken en ja die stempel zal het LoL topic op het moment nog even hebben maar die stempel zijn jullie ook weer zo kwijt als de gemoederen gesust zijn.Rordarok schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:13:
Met alle respect:
.
[ Voor 99% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:42 ]
Die mening mag je hebben, vergeet ook niet dat Cloud voorheen Spielerij mod was en hij zelf ook veel deel nam/neemt in het LoL topic. Dat zorgt er ook voor dat zaken genuanceerder bekeken kunnen worden. Zo heeft elke moderator (al is dat in een forum als Spielerij en HK een stuk meer ingeburgerd) zijn of haar voorkeur en laat zich geregeld zien in een aantal topics.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2020 21:42 ]
Waar ik op doelde was, zodra een moderator van de lokale crew ergens zijn gezicht vaak laat zien dan zitten wij als team er sneller bovenop en hebben we meer kennis in huis om bepaalde problemen aan te pakken. Nu moeten moeten beide partijen weer acclimatiseren maar dat is niet anders dan elders in het forum.JapieTalent schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:35:
[...]
Ik neem hem ook niet kwalijk dat hij deelneemt, integendeel.. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.. Wat dat betreft mag hij zich wel vaker laten zien.. Echter was deze zwengel zoals hij het zelf noemde naar mijn idee nogal geforceerd..
Dat was dan ook geen officiële statement van de Spielerij crew.Anyhow voor mij is de kous wel af nu.. Heb in ieder geval het idee door jou serieuzer genomen te worden dan door bijvoorbeeld Gambieter gister.. Hopelijk draait de content in het topic nog weer een beetje bij zodat ik dat ook weer kan waarderen..
Wat een slechte moderatie in het PS4 topic vandaag. Ik snap echt dat niemand op een verhitte Xbox vs PS discussie zit te wachten, maar als ik (iemand die voor de PS4 heeft gekozen in vredesnaam) niet eens meer mag zeggen wat de mindere punten aan PSN zijn in vergelijking met Xboxlive en de boel wordt weggeknipt dan lijkt het meer op censuur dan moderatie.
Wat is het nut van een topic als er niet meer normaal gediscussieerd mag worden ? En kom niet aan met daar hebben we een apart topic voor, want hier starte de discussie heel natuurlijk. Moderatie is er om mensen aan te spreken op ongewenst gedrag als het uit de hand loopt en niet hele posts met informatie er in weg te halen. Teveel regeltjes en gesplitste topics.. Wel een perfecte weergave van de maatschappij waarin we leven met hokjes en en teveel regeltjes.
Vroeger kon je hier nog uitgebreid discussiëren zolang je maar netjes bleef en onderbouwing aan je verhaal gaf
Wat is het nut van een topic als er niet meer normaal gediscussieerd mag worden ? En kom niet aan met daar hebben we een apart topic voor, want hier starte de discussie heel natuurlijk. Moderatie is er om mensen aan te spreken op ongewenst gedrag als het uit de hand loopt en niet hele posts met informatie er in weg te halen. Teveel regeltjes en gesplitste topics.. Wel een perfecte weergave van de maatschappij waarin we leven met hokjes en en teveel regeltjes.
Vroeger kon je hier nog uitgebreid discussiëren zolang je maar netjes bleef en onderbouwing aan je verhaal gaf

Waarom is de TT aangepast in iets wat helemaal niet klopt? Onze clan heet helemaal geen [Tweakers1]. Daarbij zou ik het netjes vinden dat als een TT wordt aangepast, dat de lokale moderator daar even een mededeling over doet in het topic, inclusief uitleg.
Zover ik kan zien is het op verzoek gedaan om de topictitel meer overeen te laten komen met de andere topics, maar als de naam idd geen Tweakers1 is, maar Tweakers lijkt me dat eens logischere naam 
ps: het is in het vervolg wel handig even aan te geven over welk topic of post het gaat. Nu kon ik het uit je postgeschiedenis nog wel terughalen, maar dat is niet altijd het geval.
Edit: gelijk maar even aangepast.
ps: het is in het vervolg wel handig even aan te geven over welk topic of post het gaat. Nu kon ik het uit je postgeschiedenis nog wel terughalen, maar dat is niet altijd het geval.
Edit: gelijk maar even aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door BM op 23-05-2014 07:43 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik weet niet op wiens verzoek dat dan is gebeurt, maar ik ben het er in ieder geval niet echt mee eens.BM schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:42:
Zover ik kan zien is het op verzoek gedaan om de topictitel meer overeen te laten komen met de andere topics, maar als de naam idd geen Tweakers1 is, maar Tweakers lijkt me dat eens logischere naam
Daar heb je een bijzonder sterk punt.....ps: het is in het vervolg wel handig even aan te geven over welk topic of post het gaat. Nu kon ik het uit je postgeschiedenis nog wel terughalen, maar dat is niet altijd het geval.
Bedankt, maar wel jammer dat de oude titel kennelijk niet terug kan.Edit: gelijk maar even aangepast.
Mogen we een apart topic maken voor LoL Esports? Waarin we kunnen discussiëren over alles dat verband heeft met de professionele LoL scene: LCS, LPL, OGN, IEM, All stars, worlds, roster changes, ... Want nu staat alles in 1 topic waardoor we steeds moeten zitten filteren naar iets dat ons interesseert want mij (en vele anderen waarschijnlijk) interesseert het echt niet of persoon x een loss streak van 3 heeft of persoon y in Gold II geraakt is.
Beetje eigenaardige modding weer in het LoL topic:
-Iemand maakt een post waar hij niet alleen één persoon compleet afzeikt, maar ook gelijk zijn hele team. Verwijderd in "[PC] League of Legends - Deel 9"
-Ik reageer daar op, en zeg iets in de trant van "dat die posts nergens over gaan", dat wordt weg gemod onder het motto `op de man spelen`.
-Vervolgens reageert hij daar weer uiterst onvriendelijk op door ook mij aan te vallen. Wordt slechts deels weggehaald.
-Ik zeg dat hij het blijkbaar nu ook nodig vind om mij af te blaffen. Wordt ook weg gemod, blijkbaar ook `op de man spelen`.
Uiteindelijk worden die posts weg gemod, terwijl de initiële posts gewoon doodleuk blijft staan.
-Iemand maakt een post waar hij niet alleen één persoon compleet afzeikt, maar ook gelijk zijn hele team. Verwijderd in "[PC] League of Legends - Deel 9"
-Ik reageer daar op, en zeg iets in de trant van "dat die posts nergens over gaan", dat wordt weg gemod onder het motto `op de man spelen`.
-Vervolgens reageert hij daar weer uiterst onvriendelijk op door ook mij aan te vallen. Wordt slechts deels weggehaald.
-Ik zeg dat hij het blijkbaar nu ook nodig vind om mij af te blaffen. Wordt ook weg gemod, blijkbaar ook `op de man spelen`.
Uiteindelijk worden die posts weg gemod, terwijl de initiële posts gewoon doodleuk blijft staan.
Verwijderd
Toch vind ik het zeer spijtig dat jij in plaats van een topic report of een DM naar degene die over de scheef gaat, zelf dan het nutteloze gesprek doorzet en dit soort reacties deels uitlokt door je in zaken te mengen waar je eigenlijk buiten stond en de manier waarop je dat deed. Vandaar ook de mod-acties op beide posts. Dacht dat je dat wel zou begrijpen.Thormodo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:35:
Beetje eigenaardige modding weer in het LoL topic:
Mag ik ook eens tegengas geven over dat Lol topic?
Heb in het topic ook al eens aangegeven dat het niveau af en toe bedroevend laag ligt.
Gelijk het commentaar om dan eens aan te geven wat er mis is; bij deze dan maar: DON'T FEED THE TROLLS.
Iemand post een kansloze trollpost, en 10 man gaat zich er (op een verkeerde manier) tegenaan bemoeien. de 1 vind het weer net even anders als de andere, dus onderling ook weer kansloze discussies...
Ik heb niet alle deleted posts gezien, maar als ik de geknipte stukjes hierboven zie, vind ik het niet erg dat ze weg zijn.
en dan vooral het gebekvecht achteraf, vingers wijzen en roepen 'ja maar hij...'
Komop, kap met dat kinderachtige gedoe, want er zijn best goede posts in het topic, alleen die ellende eromheen maakt het zo'n drama.
Heb in het topic ook al eens aangegeven dat het niveau af en toe bedroevend laag ligt.
Gelijk het commentaar om dan eens aan te geven wat er mis is; bij deze dan maar: DON'T FEED THE TROLLS.
Iemand post een kansloze trollpost, en 10 man gaat zich er (op een verkeerde manier) tegenaan bemoeien. de 1 vind het weer net even anders als de andere, dus onderling ook weer kansloze discussies...
Ik heb niet alle deleted posts gezien, maar als ik de geknipte stukjes hierboven zie, vind ik het niet erg dat ze weg zijn.
en dan vooral het gebekvecht achteraf, vingers wijzen en roepen 'ja maar hij...'
Komop, kap met dat kinderachtige gedoe, want er zijn best goede posts in het topic, alleen die ellende eromheen maakt het zo'n drama.
Af en toe ligt het niveau inderdaad laag, maar daarentegen zijn er vaak ook gewoon goede en lange discussies. Een beetje balans tussen zware onderwerpen en wat luchtig gebabbel is imo niet erg, juist gezond.
Het is verder wel makkelijk om te zeggen de trolls met rust te laten. Als er een nieuwe naam binnenkomt en zijn post zodanig verpakt dat het ook gewoon op een gebrek aan kennis/ervaring kan lijken in plaats van puur getroll, dan is dat een ander verhaal. Nu hebben ik en anderen eerst geprobeerd serieus te reageren, en zelfs toen ik mijn twijfels kreeg heb ik niets beledigends gezegd, enkel met een afbeelding mijn gevoel over zijn opmerkingen gevisualiseerd en een hint gegeven naar de reden waarom zijn keuzes/strategie niet werken, zonder hem persoonlijk aan te vallen/te flamen/zelf te trollen et cetera. Dat wordt dan vervolgens wel weggemod, net als weer een stel andere berichten. Vervolgens blijven alle berichten van de troll zelf staan, en dat is wat mij tegen het verkeerde been stoot. De moderatie is inconsistent en eenzijdig, alweer. Vervolgens geeft Gropah zelf toe niet gezien te hebben wat überhaupt de discussie uitlokte of waarom er op een bepaalde manier gereageerd wordt. Hij mod alleen individuele berichten weg die hem persoonlijk toevallig niet zinnen. In principe dweilt hij op zulke momenten, net zoals al eerder op grotere schaal gebeurt is, met de kraan open, zónder ook maar uit te zoeken wáárom die kraan open staat.
Sowieso heeft iedereen het altijd over de kwaliteit van het topic, zoals gezegd ben ik het er mee eens dat die niet altijd optimaal is, al zat er nu weer duidelijk een stijgende lijn in. Echter elke keer na, in mijn ogen, slechte en inconsistente moderatie wordt de sfeer weer helemaal weggegooid. Modbreaks, knipjes, berichten die verwijderd worden, en alles dat daarna gecensureerd wordt, geeft het topic gewoon een nare smaak die vele malen naarder is dan de situatie daarvoor, die zichzelf vaak al voor de helft opgelost heeft. Als er berichten verwijderd worden moeten dat imo alle berichten zijn, inclusief die van de aanstichters zelf (wanneer zij dit met opzet doen), om gewoon de hele discussie te verwijderen en geen ruimte over te laten voor speculaties waarom sommige berichten wel of niet verwijderd zijn. Nu wordt weer de helft weggemieterd, wordt de aanstichter met rust gelaten en blijft er een pagina over met contextloze berichten die nergens naar refereren omdat de helft is weggegooid.
Er is bij het vorige opstootje ook al aangegeven dat de huidige manier van moderatie niet wenselijk is voor het topic, maar daar is dus blijkbaar geen verandering in gekomen. Sowieso denk ik overigens ook dat het bevorderlijk voor iedereen zou zijn als Gropah zich wat vaker zou laten zien op een positieve manier, door dus gewoon af en toe gezellig mee te praten. Dat zou ook wat meer inzicht/gevoel geven over de situatie en stemming van het topic, en loopt het gewoon minder snel uit de hand. Maar dat is mijn persoonlijke visie erop.
Het is verder wel makkelijk om te zeggen de trolls met rust te laten. Als er een nieuwe naam binnenkomt en zijn post zodanig verpakt dat het ook gewoon op een gebrek aan kennis/ervaring kan lijken in plaats van puur getroll, dan is dat een ander verhaal. Nu hebben ik en anderen eerst geprobeerd serieus te reageren, en zelfs toen ik mijn twijfels kreeg heb ik niets beledigends gezegd, enkel met een afbeelding mijn gevoel over zijn opmerkingen gevisualiseerd en een hint gegeven naar de reden waarom zijn keuzes/strategie niet werken, zonder hem persoonlijk aan te vallen/te flamen/zelf te trollen et cetera. Dat wordt dan vervolgens wel weggemod, net als weer een stel andere berichten. Vervolgens blijven alle berichten van de troll zelf staan, en dat is wat mij tegen het verkeerde been stoot. De moderatie is inconsistent en eenzijdig, alweer. Vervolgens geeft Gropah zelf toe niet gezien te hebben wat überhaupt de discussie uitlokte of waarom er op een bepaalde manier gereageerd wordt. Hij mod alleen individuele berichten weg die hem persoonlijk toevallig niet zinnen. In principe dweilt hij op zulke momenten, net zoals al eerder op grotere schaal gebeurt is, met de kraan open, zónder ook maar uit te zoeken wáárom die kraan open staat.
Sowieso heeft iedereen het altijd over de kwaliteit van het topic, zoals gezegd ben ik het er mee eens dat die niet altijd optimaal is, al zat er nu weer duidelijk een stijgende lijn in. Echter elke keer na, in mijn ogen, slechte en inconsistente moderatie wordt de sfeer weer helemaal weggegooid. Modbreaks, knipjes, berichten die verwijderd worden, en alles dat daarna gecensureerd wordt, geeft het topic gewoon een nare smaak die vele malen naarder is dan de situatie daarvoor, die zichzelf vaak al voor de helft opgelost heeft. Als er berichten verwijderd worden moeten dat imo alle berichten zijn, inclusief die van de aanstichters zelf (wanneer zij dit met opzet doen), om gewoon de hele discussie te verwijderen en geen ruimte over te laten voor speculaties waarom sommige berichten wel of niet verwijderd zijn. Nu wordt weer de helft weggemieterd, wordt de aanstichter met rust gelaten en blijft er een pagina over met contextloze berichten die nergens naar refereren omdat de helft is weggegooid.
Er is bij het vorige opstootje ook al aangegeven dat de huidige manier van moderatie niet wenselijk is voor het topic, maar daar is dus blijkbaar geen verandering in gekomen. Sowieso denk ik overigens ook dat het bevorderlijk voor iedereen zou zijn als Gropah zich wat vaker zou laten zien op een positieve manier, door dus gewoon af en toe gezellig mee te praten. Dat zou ook wat meer inzicht/gevoel geven over de situatie en stemming van het topic, en loopt het gewoon minder snel uit de hand. Maar dat is mijn persoonlijke visie erop.
Die huiskamer mod loopt ook gewoon bewust vlammen op het vuur te gooien bij de troll, door lekker mee te trollen en aan te geven dat hij trolled ingame. Hiermee valideer je het standpunt van mr troll dus gaat ie alleen maar door.
Huiskamermoderator die in league of legends topic post verdient gewoon minimaal een warning en zoals je duidelijk gelezen hebt heeft iedereen een hekel aan die rolandos dus let daar op.
Huiskamermoderator die in league of legends topic post verdient gewoon minimaal een warning en zoals je duidelijk gelezen hebt heeft iedereen een hekel aan die rolandos dus let daar op.
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Ok DAN REAGEER JE NIET GROPAH
Verwijs ons door naar een feedback topic waar je vooral niet gaat reageren.
Op de andere die met hele verhalen kwamen reageerde je ook al niet. en als je al reageert met 2 zinnetjes proberen jullie modjes je overal onderuit te lullen.
DIT kan echt wel beter.
Op de andere die met hele verhalen kwamen reageerde je ook al niet. en als je al reageert met 2 zinnetjes proberen jullie modjes je overal onderuit te lullen.
DIT kan echt wel beter.
[ Voor 82% gewijzigd door blamauci op 13-06-2014 18:10 ]
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Ik weet niet waar dit om gaat. Maar ik zal mijn collega spielerij mods vragen hier naar te kijken.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Ik wil even goed de tijd nemen om hier op te reageren. Helaas zit ik op het moment tegen een deadline aan te werken. De deadline is vanavond, dus ik hoop vandaag laat op de avond of morgen te reageren. Mijn excuses dat het zo lang duurt en dat ik dat hier niet heb vermeld.
Opmerking vooraf: dit is allemaal op persoonlijk noot en flink uit geheugen
Goed, misschien geen handig reactie van mij, maar wel een goed voorbeeld dat de manier waarop je iets brengt heel veel verschil kan maken. Om op je reactie te reageren. De posts die ik in de TrashCan zie (en niet openbaar ga maken, maar kort samengevat: 1 bericht met een meme en een link naar een woordenboek en een ander bericht dat druipt van sarcasme) hebben geen van allen een serieus element en zijn flink offtopic en de reactie die nog in het LoL topic staat is redelijk normaal waarin je je afvraagt of hij wel mag klagen gezien zijn build en uitleg er bij. Lijkt mij een redelijk moderatie toch?
De rest van de opmerkingen die in het plaatje staan behandel ik volgens mij allemaal hieronder adv het 2e bericht van je. Als dit niet zo is, dan hoor ik het graag.
Het is altijd moeilijk om te bepalen wat nou precies de oorzaak is van dit soort berichten. Is het de orginele post waaruit zou kunnen blijken dat het een troll is? Is het de eerste reactie daarop die nogal luguber is, waarna de rest hem volgt? Bij het modereren probeer ik berichten te verwijderen en aan te passen zodat de discussie die legitiem is/zou kunnen zijn blijft staan, maar omdat ik ook niet overal kennis van heb (denk ingame communicatie als het om spelen op de persoon gaat, of niet genoeg ingame kennis) kan het zijn dat ik de oorzaak laat staan. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en als dat zo is dan kun je de mods daar prima op aanspreken via DM of via een TR.
Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat er bij tweakers wordt gecensureerd. Voor zo ver ik weet worden er nooit mening weg geknipt die niet stroken met de mening van de moderators. Wat wel wordt weg geknipt zijn dingen die beledigend zijn, omdat de wet van vrijheids op meningsuiting daar dan ook ophoud
Gropah in "Feedback op moderatie binnen Spielerij"
En daar zou ik dan ook nog de volgende posts aan toe willen voegen uit specifiek het LoL topic:
Gropah in "[PC] League of Legends - Deel 9"
En tot slot nog deze post waar ik nu al iets meer dan een uur aan schrijf.
Hoewel ze niet allemaal meer dan een alinea zijn probeer ik toch altijd feedback te geven over waarom ik iets doe, waarom iets is aangepast of is verwijderd. Je bent het er misschien niet mee eens of je kunt je er misschien niet in vinden. Misschien kan het op sommige iets gedetailleerder, maar om te zeggen dat ik alleen reageer met 2 zinnetjes om er onderuit te komen kan ik mij totaal niet in vinden.
Om het allemaal af te ronden: ik ben het met jullie eens dat de moderatie in het LoL topic beter kan, maar het ligt (imo) ook een deel aan de gebruikers. Als er meer TR's worden geplaatst (waar dan ook nog een omschrijving bij zit) dan kunnen meer mods het eerder oppakken, waardoor het minder uit de hand kan lopen en de bijsturing veel subtieler (en dus waarschijnlijk/hopelijk ook beter geaccepteerd word)
De reactie's op de moderatie die daarna meestal volgen zijn (imo) toch voor een erg groot deel aan de gebruikers te wijten. Je kunt verder gaan met een topic en los de moderator die heeft gemod aanspreken via DM of via dit topic, maar wat er bij het LoL topic dus telkens gebeurd is dat het in het topic zelf een massale poststorm plaats vind waar iedereen aan bijdraagt, maar gewoon offtopic is doordat het allemaal over moderatie gaat en waar we dus gewoonweg minder mee kunnen doen, omdat het gewoon niet in het topic kan blijven staan en verplaatsen naar dit topic niet leid tot een goede context. Het gevolg hiervan is dat een deel van de opmerkingen verloren gaat waardoor de discussie alsnog niet compleet is, helaas. Ook zorgt het er voor dat in het LoL topic een zeer negatieve sfeer ontstaat die blijft hangen terwijl dat totaal niet nodig is.
Nogmaals excuses voor de late reactie, maar ik hoop dat dit een hoop vragen en frustratie oplost.
Korte context: Je vroeg je af of rolando het serieus bedoelde en dat ik dat weg"gegropaht" zou hebben, waarna ik zei dat gropahen geen werkwoord is.Recrush schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:26
[...]
Goed verhaal, lekker kort. Je weet dondersgoed waar ik op doel, beetje sneu om te doen alsof je van niks weet en alleen te reageren op 1 woord dat ik heb gebruikt, en niet inhoudelijk op het bericht dat ik over wilde brengen. Wel makkelijk, alweer.
Goed, misschien geen handig reactie van mij, maar wel een goed voorbeeld dat de manier waarop je iets brengt heel veel verschil kan maken. Om op je reactie te reageren. De posts die ik in de TrashCan zie (en niet openbaar ga maken, maar kort samengevat: 1 bericht met een meme en een link naar een woordenboek en een ander bericht dat druipt van sarcasme) hebben geen van allen een serieus element en zijn flink offtopic en de reactie die nog in het LoL topic staat is redelijk normaal waarin je je afvraagt of hij wel mag klagen gezien zijn build en uitleg er bij. Lijkt mij een redelijk moderatie toch?
De rest van de opmerkingen die in het plaatje staan behandel ik volgens mij allemaal hieronder adv het 2e bericht van je. Als dit niet zo is, dan hoor ik het graag.
Dit ben ik zeker met je eens, maar het moet wel een beetje binnen de grenzen blijven.Recrush schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:26:
Af en toe ligt het niveau inderdaad laag, maar daarentegen zijn er vaak ook gewoon goede en lange discussies. Een beetje balans tussen zware onderwerpen en wat luchtig gebabbel is imo niet erg, juist gezond.
Je kan heel makkelijk om trolls niet met rust te laten, namelijk door een topic report aan te maken met daarbij een link naar het bericht en waarom het een troll is volgens jouw. Op die manier kan iedere moderator beoordelen of het inderdaad een troll is en ook actie ondernemen. Dat hoef jij niet te doen. Als je zelf een bericht plaatst met daarin je ongenoegen of een meme om dat te uiten, stook je het vuur alleen maar aan en laat de troll winnen, omdat de troll nou eenmaal uit is op reactie's op zijn initiele post.Het is verder wel makkelijk om te zeggen de trolls met rust te laten. Als er een nieuwe naam binnenkomt en zijn post zodanig verpakt dat het ook gewoon op een gebrek aan kennis/ervaring kan lijken in plaats van puur getroll, dan is dat een ander verhaal. Nu hebben ik en anderen eerst geprobeerd serieus te reageren, en zelfs toen ik mijn twijfels kreeg heb ik niets beledigends gezegd, enkel met een afbeelding mijn gevoel over zijn opmerkingen gevisualiseerd en een hint gegeven naar de reden waarom zijn keuzes/strategie niet werken, zonder hem persoonlijk aan te vallen/te flamen/zelf te trollen et cetera.
Dat wordt dan vervolgens wel weggemod, net als weer een stel andere berichten.
Zoals ik al zei, ik was er op dat moment niet van overtuigt dat het een troll was. Alle reactie's op die post waarin offtopic wordt gegaan of op de man wordt gespeeld haal ik daarom weg en probeer de (volgens mij) discussie/vraag+antwoord in tact te houdenVervolgens blijven alle berichten van de troll zelf staan, en dat is wat mij tegen het verkeerde been stoot.
Ik heb aangegeven dat ik mij op de ochtend erna niet kon herinneren dat ik dat had gelezen. Ik probeer een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie voordat ik ga modden, juist omdat ik het slechte er uit wil snijden. Als ik eenmaal door denk te hebben hoe de vork in de steel zit, ga ik modereren. Over het vormen van een beeld voor het modereren kan makkelijk meer dan een half uur gaan (vooral met dit aantal berichten) en als ik een halfuur lang lees kan ik echt niet meer reproduceren wat ik aan het begin precies heb gelezen. Nu is dit inderdaad iets wat mij meer bij zou moeten blijven, maar schijnbaar is dat niet genoeg gebeurd.De moderatie is inconsistent en eenzijdig, alweer. Vervolgens geeft Gropah zelf toe niet gezien te hebben wat überhaupt de discussie uitlokte of waarom er op een bepaalde manier gereageerd wordt.
Hoe definieer jij "berichten die hem persoonlijk niet zinnen"? Als ik dit lees, denk ik aan berichten die niet gelijk zijn aan mijn mening, maar dat is niet iets waar ik op mod. Ik modereer op berichten die de fatsoensnormen overschrijden, beledigend bedoeld zijn, etc, etc. Voor zo ver ik weet zijn er dan ook geen berichten verwijderd of aangepast op punten waar de discussie nog nuttig was en iets meer (zo blijen antwoorden die al meerdere keren gegeven zijn blijven meestal staan).Hij mod alleen individuele berichten weg die hem persoonlijk toevallig niet zinnen.
Ik heb inderdaad wel eens met de kraan open gedweild (als in de toestroom aan berichten voor een topic is zo negatief/offtopic en gaat sneller dat ik kan modereren) gemodereerd. Dat was hier niet het geval. Ik snap dan ook niet precies wat je bedoeld, maar ik neem aan dat je denkt dat ik aan symptoom bestrijding doe.In principe dweilt hij op zulke momenten, net zoals al eerder op grotere schaal gebeurt is, met de kraan open, zónder ook maar uit te zoeken wáárom die kraan open staat.
Het is altijd moeilijk om te bepalen wat nou precies de oorzaak is van dit soort berichten. Is het de orginele post waaruit zou kunnen blijken dat het een troll is? Is het de eerste reactie daarop die nogal luguber is, waarna de rest hem volgt? Bij het modereren probeer ik berichten te verwijderen en aan te passen zodat de discussie die legitiem is/zou kunnen zijn blijft staan, maar omdat ik ook niet overal kennis van heb (denk ingame communicatie als het om spelen op de persoon gaat, of niet genoeg ingame kennis) kan het zijn dat ik de oorzaak laat staan. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en als dat zo is dan kun je de mods daar prima op aanspreken via DM of via een TR.
Als je de moderatie inconsistent vind kun je dat altijd aangeven. Hierdoor kunnen wij weer anders/beter naar een topic gaan kijken. De reden dat de sfeer verslechterd ligt echter totaal aan de gebruikers/posters in een topic. Ookal ben je het misschien niet eens met een moderatie, dan kun je alsnog over iets anders doorgaan zonder dat er 1000 berichten geplaatst moeten worden over de moderatie. Zoals duidelijk in de FAQ staat is discussie over de moderatie offtopic en dat heeft een reden. Het zorgt alleen maar voor discussie over iets wat alleen maar afleid van het geen waarvoor het topic bedoeld is, namelijk een game (of iets daaraan gerelateerd).Sowieso heeft iedereen het altijd over de kwaliteit van het topic, zoals gezegd ben ik het er mee eens dat die niet altijd optimaal is, al zat er nu weer duidelijk een stijgende lijn in. Echter elke keer na, in mijn ogen, slechte en inconsistente moderatie wordt de sfeer weer helemaal weggegooid. Modbreaks, knipjes, berichten die verwijderd worden, en alles dat daarna gecensureerd wordt, geeft het topic gewoon een nare smaak die vele malen naarder is dan de situatie daarvoor, die zichzelf vaak al voor de helft opgelost heeft.
Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat er bij tweakers wordt gecensureerd. Voor zo ver ik weet worden er nooit mening weg geknipt die niet stroken met de mening van de moderators. Wat wel wordt weg geknipt zijn dingen die beledigend zijn, omdat de wet van vrijheids op meningsuiting daar dan ook ophoud
Je kunt op verschillende manieren denken over modereren, maar zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik dat zoveel mogelijk van de discussie die was geplaatst moet blijven, deels omdat het nuttig kan zijn voor mensen die het topic meelezen, maar ook omdat er soms nog best aardige conclusies uit komen rollen.Als er berichten verwijderd worden moeten dat imo alle berichten zijn, inclusief die van de aanstichters zelf (wanneer zij dit met opzet doen), om gewoon de hele discussie te verwijderen en geen ruimte over te laten voor speculaties waarom sommige berichten wel of niet verwijderd zijn. Nu wordt weer de helft weggemieterd, wordt de aanstichter met rust gelaten en blijft er een pagina over met contextloze berichten die nergens naar refereren omdat de helft is weggegooid.
De huidige manier van moderatie is inderdaad niet optimaal, maar het is op het moment niet anders. Er zijn vrij weinig mods van de spielerij die interesse hebben in LoL en dus regelmatig in het topic kijken. Daarnaast worden er zeer weinig TR's geplaatst, waardoor trolls, beledigingen etc allemaal relatief onopgemerkt gaan totdat het allemaal weer tot 1 grote clash komt waardoor weer massaal gemodereerd moet worden en dit soort toestanden weer ontstaan,Er is bij het vorige opstootje ook al aangegeven dat de huidige manier van moderatie niet wenselijk is voor het topic, maar daar is dus blijkbaar geen verandering in gekomen.
Na het vorige opstootje heb ik geprobeerd een beetje te blijven hangen en een beetje mee te posten, maar ik heb gewoonweg niet veel tijd. Ik ben op dit moment redelijk druk met mijn studie en met een snel topic zoals het LoL topic kan ik gewoon niet bij blijven, waardoor ik meestal niet echt mee kan praten over de discussie. Verder is de algemene stijl van posten in het LoL topic niet mijn stijl. Daar is niets mis mee, maar dan ga ik mij er nog minder snel in mengen. Als laatste; zoals ik al zei heb ik weinig tijd en de vrije tijd die ik heb gebruik ik op dit moment liever voor andere dingen, zoals het modereren van de spielerij op GoT of een game waar ik veel meer plezier aan beleef dan LoL.Sowieso denk ik overigens ook dat het bevorderlijk voor iedereen zou zijn als Gropah zich wat vaker zou laten zien op een positieve manier, door dus gewoon af en toe gezellig mee te praten. Dat zou ook wat meer inzicht/gevoel geven over de situatie en stemming van het topic, en loopt het gewoon minder snel uit de hand. Maar dat is mijn persoonlijke visie erop.
Dit is niet waar. Er staan geen berichten van hem in de TC en ik zie ze zo snel ook niet rond de tijd van dit gebeuren in het LoL topic.blamauci schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:16:
Die huiskamer mod loopt ook gewoon bewust vlammen op het vuur te gooien bij de troll,
Voor zover ik heb gezien heeft McGryphon niet direct getrolled. Het is de vraag of het handig om aan te geven dat hij een troll account heeft vlak nadat er een heftige reactie was op een mogelijke troll, maar het punt is wel dat een ingame troll niet perse trollt in een topic. Daarnaast kunnen mensen er denk ik ook wel om lachen (heb ik volgens mij genoeg gezien in het LoL topic) als je maar duidelijk aangeeft dat het een troll game was.door lekker mee te trollen en aan te geven dat hij trolled ingame. Hiermee valideer je het standpunt van mr troll dus gaat ie alleen maar door.
Ik denk dat hij wel door heeft wat zijn impact is op het LoL topic en als het nog eens voorvalt zal ik hem er eens op aanspreken.Huiskamermoderator die in league of legends topic post verdient gewoon minimaal een warning en zoals je duidelijk gelezen hebt heeft iedereen een hekel aan die rolandos dus let daar op.
Nogmaals mijn excuses voor het niet reageren en het niet vermelden dat ik tijdelijk niet beschikbaar was voor reactie's ivm een deadline. Uiteindelijk blijf ik ook maar een mens en mensen maken ook gewoon fouten.blamauci schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 18:09:
Ok DAN REAGEER JE NIET GROPAH
Ik snap dat je gefrustreert bent, maar dit gaat mij toch iets te ver. Als er in dit topic wordt gepost dan neem ik dat altijd serieus, zoals denk ik ook wel blijkt uit mijn history in dit topic:Op de andere die met hele verhalen kwamen reageerde je ook al niet. en als je al reageert met 2 zinnetjes proberen jullie modjes je overal onderuit te lullen.
DIT kan echt wel beter.
En daar zou ik dan ook nog de volgende posts aan toe willen voegen uit specifiek het LoL topic:
En tot slot nog deze post waar ik nu al iets meer dan een uur aan schrijf.
Hoewel ze niet allemaal meer dan een alinea zijn probeer ik toch altijd feedback te geven over waarom ik iets doe, waarom iets is aangepast of is verwijderd. Je bent het er misschien niet mee eens of je kunt je er misschien niet in vinden. Misschien kan het op sommige iets gedetailleerder, maar om te zeggen dat ik alleen reageer met 2 zinnetjes om er onderuit te komen kan ik mij totaal niet in vinden.
Om het allemaal af te ronden: ik ben het met jullie eens dat de moderatie in het LoL topic beter kan, maar het ligt (imo) ook een deel aan de gebruikers. Als er meer TR's worden geplaatst (waar dan ook nog een omschrijving bij zit) dan kunnen meer mods het eerder oppakken, waardoor het minder uit de hand kan lopen en de bijsturing veel subtieler (en dus waarschijnlijk/hopelijk ook beter geaccepteerd word)
De reactie's op de moderatie die daarna meestal volgen zijn (imo) toch voor een erg groot deel aan de gebruikers te wijten. Je kunt verder gaan met een topic en los de moderator die heeft gemod aanspreken via DM of via dit topic, maar wat er bij het LoL topic dus telkens gebeurd is dat het in het topic zelf een massale poststorm plaats vind waar iedereen aan bijdraagt, maar gewoon offtopic is doordat het allemaal over moderatie gaat en waar we dus gewoonweg minder mee kunnen doen, omdat het gewoon niet in het topic kan blijven staan en verplaatsen naar dit topic niet leid tot een goede context. Het gevolg hiervan is dat een deel van de opmerkingen verloren gaat waardoor de discussie alsnog niet compleet is, helaas. Ook zorgt het er voor dat in het LoL topic een zeer negatieve sfeer ontstaat die blijft hangen terwijl dat totaal niet nodig is.
Nogmaals excuses voor de late reactie, maar ik hoop dat dit een hoop vragen en frustratie oplost.
Je zegt 30 minuten bezig te zijn met voorbereiden, maar vervolgens je zei ook dat je nergens hebt gelezen dat hij een level 30 account heeft/had. Waardoor je dus vanuit een verkeerd standpunt aan het moderen bent. Dat staat maar liefst 6 posts boven datgene van waaruit je bent gaan moderen.
Dat was feitelijk ook datgene wat er mis ging rond mijn vorige post in dit feedback topic (28 mei). Je had de helft maar gelezen en mod de helft maar.
Daarnaast geef je aan dat je weinig tijd hebt, geen interesse in LoL hebt en daardoor het topic niet (goed) volgt. Waarom ben je er dan moderator? Er is vast wel iemand anders te vinden (al dan niet uit het LoL topic) die af en toe wil modden.
De reden dat er weinig TR's worden geplaatst lijkt me duidelijk, dit keer plaatste Rordarok een TR en om nu te zeggen dat hij het eens is met de moderatie.
Verder zijn er blijkbaar weer een aantal posts compleet weggehaald, ook nog na de modbreak (ik gok door Chaoss). Verwacht je echt dat iemand dan in dit feedback topic komt vragen wat er eigenlijk is weggehaald, wordt het feedback topic daar beter van? Nu kreeg hij direct antwoord in het LoL topic en iedereen was weer blij. En plaats dan om zijn minst de feedback die daar bij hoorde in dit topic namelijk: “Ik zag geen erg in die posts”.
Sowieso moet je je afvragen wat het oplevert om posts weg te halen. Blaumaci heeft Lion King gekeken, ja off-topic, Damien heeft daardoor een WTF momentje, maar is er nu oprecht een probleem dat een paar random posts tussen staan? Zijn er meer mensen die zich er aan ergeren, dan die het leuk vinden om te lezen. Je zegt dat er weinig TR's worden geplaatst, maar blijkbaar zijn er wel veel mensen die het LoL topic volgen en TR's plaatsen voor dat soort posts, want anders heeft modden geen zin. En kom alsjeblieft niet aan met de "policy".
Het topic is in eerste plaatst een verzamelplek voor mensen die League of Legends spelen. Daar horen af en toe ook wat persoonlijke noten bij. Een post zoals die van WambamNL “Ik interesseer me niet in voetbal, maar ik heb wel de Red Card Katarina skin gehaald”, mag blijkbaar ook niet, want dat is ook weggemod.
Dat was feitelijk ook datgene wat er mis ging rond mijn vorige post in dit feedback topic (28 mei). Je had de helft maar gelezen en mod de helft maar.
Daarnaast geef je aan dat je weinig tijd hebt, geen interesse in LoL hebt en daardoor het topic niet (goed) volgt. Waarom ben je er dan moderator? Er is vast wel iemand anders te vinden (al dan niet uit het LoL topic) die af en toe wil modden.
De reden dat er weinig TR's worden geplaatst lijkt me duidelijk, dit keer plaatste Rordarok een TR en om nu te zeggen dat hij het eens is met de moderatie.
Verder zijn er blijkbaar weer een aantal posts compleet weggehaald, ook nog na de modbreak (ik gok door Chaoss). Verwacht je echt dat iemand dan in dit feedback topic komt vragen wat er eigenlijk is weggehaald, wordt het feedback topic daar beter van? Nu kreeg hij direct antwoord in het LoL topic en iedereen was weer blij. En plaats dan om zijn minst de feedback die daar bij hoorde in dit topic namelijk: “Ik zag geen erg in die posts”.
Sowieso moet je je afvragen wat het oplevert om posts weg te halen. Blaumaci heeft Lion King gekeken, ja off-topic, Damien heeft daardoor een WTF momentje, maar is er nu oprecht een probleem dat een paar random posts tussen staan? Zijn er meer mensen die zich er aan ergeren, dan die het leuk vinden om te lezen. Je zegt dat er weinig TR's worden geplaatst, maar blijkbaar zijn er wel veel mensen die het LoL topic volgen en TR's plaatsen voor dat soort posts, want anders heeft modden geen zin. En kom alsjeblieft niet aan met de "policy".
Het topic is in eerste plaatst een verzamelplek voor mensen die League of Legends spelen. Daar horen af en toe ook wat persoonlijke noten bij. Een post zoals die van WambamNL “Ik interesseer me niet in voetbal, maar ik heb wel de Red Card Katarina skin gehaald”, mag blijkbaar ook niet, want dat is ook weggemod.