Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste
Acties:

Anoniem: 513032

Zou in de topic warning van GTA 5 ook de link naar het Crew topic kunnen komen?

Edit: En in de Crew topic, zou daar ook een topic warning kunnen komen:

Plaats hier alsjeblieft geen post met de volgende info:

1. Je gegevens: deze horen thuis in het document..
2. Ik sta nog niet in de tabel: stuur me een privébericht en ik zet je er zo snel mogelijk in.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 13-09-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481741

Ik vind het een beetje flauw dat het GTA V topic word gesloten, een echte reden is hier niet voor mods!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dus jij leest graag 5 a 6 pagina's lang met berichten die niet verder gaan dan 'lol' of 'nog 3 dagen!!1'? Want dat vind ik namelijk behoorlijk vervelend en niets toevoegend aan de discussie. Ik gok dat de mods dat met me eens zijn en dat daarom het topic (tijdelijk overigens) gesloten werd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:30
Battlefield4 verzoek
Met de komst van de beta over twee weken voor BF4 (1-okt) zou ik de mods willen verzoeken het topic te splitsen, zodat de PC'ers en consolers een eigen topic hebben. 50 Tot 75 procent van de berichten afgelopen dagen gaan over discussies "Kan ik BF4 met deze specs spelen" en het uitwisselen van nieuws/kaarten/specs m.b.t. NVidia en AMD. Gedurende de beta en daarna verwacht ik dat dit niet zal afnemen.

Het is denk ik wel begrijpelijk dat console spelers geen interesse in deze onderwerpen hebben. Een apart topic maakt het mogelijk om ongestoord over de console gameplay te discussiëren (met hopelijk het kunnen ontwijken van een console discussie).

Huidige BF4 topic: [Multi] Battlefield 4

[ Voor 6% gewijzigd door Unomomentodado op 15-09-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 23:20
Zou een moderator/admin het volgende kunnen doen:

Aangezien FIFA 14 binnenkort verschijnt is er alvast een Ultimate Team topic aangemaakt voor FIFA 14. Is het mogelijk om het topic voor Fifa Ultimate 13 te sluiten, zodat er verder gegaan kan worden in het Fifa 14 Ultimate Team topic?

Tevens wil ik vragen of de moderators de topic titel kan aanpassen naar het volgende:
'[Multi] Fifa 14 - Ultimate Team'

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Anoniem: 513032 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:29:

2. Ik sta nog niet in de tabel: stuur me een privébericht en ik zet je er zo snel mogelijk in.
Goed idee, done.
Unomomentodado schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:50:
Battlefield4 verzoek
Met de komst van de beta over twee weken voor BF4 (1-okt) zou ik de mods willen verzoeken het topic te splitsen, zodat de PC'ers en consolers een eigen topic hebben. 50 Tot 75 procent van de berichten afgelopen dagen gaan over discussies "Kan ik BF4 met deze specs spelen" en het uitwisselen van nieuws/kaarten/specs m.b.t. NVidia en AMD. Gedurende de beta en daarna verwacht ik dat dit niet zal afnemen.

Het is denk ik wel begrijpelijk dat console spelers geen interesse in deze onderwerpen hebben. Een apart topic maakt het mogelijk om ongestoord over de console gameplay te discussiëren (met hopelijk het kunnen ontwijken van een console discussie).

Als we iemand hebben die het BF4 topic voor danwel de console danwel de niet-console wilt bijhouden dan kan dat zeker geregeld worden.
chengbondkwok schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:55:
Zou een moderator/admin het volgende kunnen doen:

Aangezien FIFA 14 binnenkort verschijnt is er alvast een Ultimate Team topic aangemaakt voor FIFA 14. Is het mogelijk om het topic voor Fifa Ultimate 13 te sluiten, zodat er verder gegaan kan worden in het Fifa 14 Ultimate Team topic?

Tevens wil ik vragen of de moderators de topic titel kan aanpassen naar het volgende:
'[Multi] Fifa 14 - Ultimate Team'

Bij voorbaat dank!
Op slot gooi ik Fifa 13 niet, wellicht willen daar nog mensen praten over.. juist fifa 13 :)
Wel heb ik de topictitel aangepast, done.

Voor dit soort simpele dingen (spreek ik Yssworks en chengbondkwok even aan) kun je prima een topicreport (TR) aanmaken bij het desbetreffende topic dan wordt dat vanzelf opgemerkt/opgepikt door de crew.

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 16-09-2013 19:14 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 23:20
Op slot gooi ik Fifa 13 niet, wellicht willen daar nog mensen praten over.. juist fifa 13 :)
Wel heb ik de topictitel aangepast, done.

Voor dit soort simpele dingen (spreek ik Yssworks en chengbondkwok even aan) kun je prima een topicreport (TR) aanmaken bij het desbetreffende topic dan wordt dat vanzelf opgemerkt/opgepikt door de crew.
Bedankt! En wat betreft het topicreport: ik dacht dat het voornamelijk bedoeld was spam etc te melden. Nu weet ik het in ieder geval voor de volgende keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513032 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:29:

Ten eerste: bedankt voor het toevoegen van een topic warning. Echter wil ik vragen of deze ligt aangepast kan worden, naar:

Plaats geen post met de volgende informatie:

1. Ik sta nog niet in de tabel: stuur je gegevens naar Yssworks dan zal hij je er zo snel mogelijk inzetten.
2. Je gegevens die in het document thuis horen, vul die ook daar in.

Alvast bedankt voor de moeite :)

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 00:09
Unomomentodado schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:50:
Battlefield4 verzoek

Het splitsen van de console en PC talk is een goed idee.

De specs praat mag wel minder. er zijn teveel users die gewoon niet de moeite nemen om benchmarks van bijvoorbeeld BF3 op te zoeken en de resultaten hiervan te gebruiken over het oordeel of BF4 dan wel of niet zal draaien. Met wat logisch nadenken en benchmarks checken zijn een hoop van de vragen niet nodig. Er zijn tijdens het begin van BF3 hier dan ook vele klachten van users over geweest die niet blij waren met het constante gepost van specs en vragen of hun systeem de game draait.

[ Voor 6% gewijzigd door Sn0wblind op 19-09-2013 18:47 ]

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Sn0wblind schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:00:
[...]

Het splitsen van de console en PC talk is een goed idee.

De specs praat mag wel minder. er zijn teveel users die gewoon niet de moeite nemen om benchmarks van bijvoorbeeld BF3 op te zoeken en de resultaten hiervan te gebruiken over het oordeel of BF4 dan wel of niet zal draaien. Met wat logisch nadenken en benchmarks checken zijn een hoop van de vragen niet nodig. Er zijn tijdens het begin van BF3 hier dan ook vele klachten van users over geweest die niet blij waren met het constante gepost van specs en vragen of hun systeem de game draait.
Bij deze mijn reactie op de moderatie in het BF4 forum. Als het over komt als een rant oid, zo is het absoluut niet bedoeld.

Eerlijk gezegd vind ik de moderatie "Er is teveel hardware praat in dit topic aanwezig. Laat dit achterwege. Voor hardware gerelateerde zaken kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet", nogal vreemd voor een 'technisch' forum als Tweakers.

Natuurlijk snap ik dat pc hardware specs niet voor iedereen, met name voor de console spelers, interessant is. Maar om dan te zeggen dat je daarvoor maar zelf op internet moet zoeken voor een antwoord, er is vaak genoeg gevraagd voor aparte topics (zonder reacties daarop van mods), en daarnaast dat geldt toch voor alles in praktisch elk forum?

Ten eerste zijn benchmarks op internet, zo als ook gebleken is met BF3, helemaal niet eenvoudig te vertalen naar werkelijke in-game prestaties, al helemaal niet naar BF4 prestaties. Het is de primaire vraag van bijna elke potentiele BF4 speler of er geüpgrade moet worden om de game te spelen zoals hij/zij wil. Want juist met oudere systemen of mensen die nieuw zijn met de serie, zijn helemaal geen betrouwbare benchmarks te vinden. Daarvoor is de bescheidenheid tussen systemen en wat voor een speler acceptabel/een minimale vereiste is gewoon té groot. Specifieke ervaring en technische know-how van ervaren Battlefield spelers is daarvoor veel waardevoller en juist een van de unieke punten waarop GoT zich onderscheid ten opzichte van andere fora.

Ten tweede komen minstens zoveel dezelfde vragen (en keurige anwoorden) constant voorbij over premium, cd-keys etc. etc. voorbij die voor heel veel mensen ook totaal niet meer interessant zijn en welke ook zo via google gevonden kunnen worden. Daar is al zoveel informatie over te vinden op andere websites of het is al zovaak herhaald. Maar ook die worden netjes op weg geholpen of er wordt gewoon overheen gelezen zonder er stampij van te maken.

Ten derde is uit het BF3 hardware topic gebleken dat mensen daar helemaal niet zomaar de informatie krijgen waar ze om vragen. Simpelweg omdat er niet genoeg ervaren spelers daar regelmatig kijken want zij hebben zelf geen vragen over de hardware. Dan zijn de mensen met problemen/vragen die daar posten erg afhankelijk van een paar barmhartige posters die daar uitsluitend kijken en posten om mensen op weg te helpen.

Ten vierde wordt in dit feedback topic geschreven:
psychoclown schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:12:
Als we iemand hebben die het BF4 topic voor danwel de console danwel de niet-console wilt bijhouden dan kan dat zeker geregeld worden.
Waarom wordt hier dan niet gewoon in een modbreak in het forum zelf om gevraagd als het kennelijk teveel werd? Nu wordt vrij eenzijdig het topic min of meer op slot gegooid zonder dat 'we', ik in elk geval, wisten dat jullie daar naar op zoek zijn.

Tenslotte vind ik het zelf gewoon jammer dat er weinig ruimte is voor in-depth technische discussies over de samenhang van de hardware en software op een forum als GoT.

Enfin, just my 2 cents, maar deze vrij plotselinge modbreak en de bijbehorende onderbouwing haalt bij mij wel veel motivatie weg om actief te zijn in het BF4 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 16-03 00:09
Met technische discussies is natuurlijk niks mis dit wordt dan ook zeker gewaardeerd. Maar in het geval van BF3 kwam het voornamelijk op dit neer.

"Mijn PC heeft deze specs.....kan deze BF3 draaien?". Dat dus in een extreem grote heoveelheid en users die dan ook vaak helaas niet de moeite namen in datzelfde topic om naar eerdere antwoorden te kijken. Daarnaast vele users die gewoon het topic gingen gebruiken om hun systeem neer te zetten met van "kijk wat ik heb". Ik snap dat een hoop users trots op hun systeem zijn. Ben ik zelf ook. Maar het is niet erg interessant voor mede users.

Er zijn op dat gebied dan ook echt 2 groepen. Users die zich eraan storen en users die het hier juist wel over willen hebben.

Bij de laatste modbreak ging het wel heel erg over technische zaken daarintegen wat eigenlijk bij harde waren thuishoort.

Misschien dat andere mods ook in dit topic hun gedachtes over dit onderwerp kunnen uitten.

Een apart topic voor technische zaken lijkt me zeker niet verkeerd. Maar het moet geen hele makkelijke vraagbak worden van plemp je specs neer en wacht op antwoordt. Tweakers blijft nou eenmaal een forum waar wel enige zelfinzet verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Zeker bij grote releases zijn aparte topics veel handiger. Dan geef je de mensen de ruimte en maakt het modereren vaak ook alleen maar gemakkelijker. En kan een gametopic ook gewoon meer over de game zelf gaan, daar zijn ze immers primair voor bedoeld.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Je noemt dat er twee groepen zijn, maar ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt.

Niemand zit te wachten op overduidelijke show-off vragen als "Ik heb 780's in SLI, zal BF4 hierop in resolutie X draaien?" en ik denk dat zulke posts over het algemeen geen reacties krijgen. Dat mag natuurlijk altijd gemodereerd worden.

Voor users met oudere systemen, of systemen die op het randje van de recommended specs zitten, vind ik het wel een valide vraag. In de diverse hardware topics kan de vraag wel beanwoord worden OF het draait, maar niet perse HOE het draait. Vooral de hoe vraag is behoorlijk subjectief, daar kan ik het me wel van voorstellen dat je dat antwoord van BF spelers wil horen.

Ik krijg echter het idee dat er een grote groep users zijn die geen enkele vorm van pc hardware genoemd wil worden, maar ook niet noodzakelijk zelf veel relevante posts toevoegen.

Battlefield is zoals PromoX aangeeft een grote release en niemand verwacht dat iedereen altijd tevreden gehouden kan worden, maar in dit geval vond ik het zelf iets te rigoreus. Desalniettemin heb ik de waarheid natuurlijk ook niet in pacht dus ik wil ook niet mijn mening doordrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 01:02:
Voor users met oudere systemen, of systemen die op het randje van de recommended specs zitten, vind ik het wel een valide vraag. In de diverse hardware topics kan de vraag wel beanwoord worden OF het draait, maar niet perse HOE het draait. Vooral de hoe vraag is behoorlijk subjectief, daar kan ik het me wel van voorstellen dat je dat antwoord van BF spelers wil horen.
Dit, in combinatie met je eerdere punt dat een apart hardwarevraagtopic voor BF4 totaal kansloos is omdat de enigen die dat lezen mensen zin die hulp zoeken, en niet mensen die hulp bieden (een paar goedzakken daargelaten wellicht), is wat mij betreft wel een reden om het met je eens te zijn.

Als er toch zo actief gemod wordt, is het dan geen beter idee om in plaats van af en toe met de blauwe bijl door het topic te rauzen de posts gaande over "loopt mijn spel met deze specs" gewoon te moven naar het BF4 hardware topic, en eventuele replies erop ook? Dan kun je in de TW een linkje kwakken naar dat topic voor "loopt het spel op mijn PC?"-vragen en heb je én de mensen te pakken die komen kijken of ze hun 486DX66 moeten upgraden, én een plaats waar die mensen wiens bak écht op geen enkele manier aan dattopic voldoet tóch een vraag kunnen stellen. En die vraag met antwoord verdwijnt dan in de loop van de dag of dagen naar het HW topic alwaar het makkelijk te vinden is voor de volgende zoeker. Stap 5 is dan ??? en stap 6 = profit.

Uiteraard werkt dit pas nadat de topics in [PC] en [Witgoed] gescheiden zijn.
Als er nog geen HW topic is voor BF4 ben ik wel bereid even wat uit de grond te stampen, vanmiddag of vanavond.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 399 op 20-09-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 01:02:
Je noemt dat er twee groepen zijn, maar ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt.

Niemand zit te wachten op overduidelijke show-off vragen als "Ik heb 780's in SLI, zal BF4 hierop in resolutie X draaien?" en ik denk dat zulke posts over het algemeen geen reacties krijgen. Dat mag natuurlijk altijd gemodereerd worden.

Ik snap je punt, maar uiteindelijk hebben allebei de voorbeeldcategorieën dezelfde onderliggende vraag: 'kan ik BF4 draaien met dit systeem?' Je kunt dan wel een uitzondering maken voor bepaalde systemen, maar dan verschuift/vervaagt die grens waarschijnlijk net zo lang totdat we weer terug bij af zijn. En eerlijk gezegd zit ik zelf ook niet echt te wachten op de verkapte aankoopadviesvragen, daar is een ander subforum voor. Ik denk dat het fundamenteler aangepakt moet worden door een apart topic aan te leggen. Het verleden heeft ons echter geleerd dat er weinig in het BF3 hardware- en problementopic werd gekeken. Dus dat moet op de één of andere manier aantrekkelijker worden gemaakt. Wellicht is het een idee om een performance guide op te nemen in een hardwaretopic waarin globaal aangegeven wordt welke prestaties (low/medium/high/ultra) je kunt verwachten met een bepaalde kaart en resolutie.
Battlefield is zoals PromoX aangeeft een grote release en niemand verwacht dat iedereen altijd tevreden gehouden kan worden, maar in dit geval vond ik het zelf iets te rigoreus. Desalniettemin heb ik de waarheid natuurlijk ook niet in pacht dus ik wil ook niet mijn mening doordrukken.
Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de release van GTA V. Onderwerpen werden opgesplitst omdat het gewoonweg niet houdbaar is binnen een enkel topic. De interessante posts raken dan ondergesneeuwd tussen alle nutteloze vragen en opmerkingen. En ik denk dat de tijd langzaam maar zeker nadert om het BF4-topic ook op te gaan splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

psychoclown schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:12:

Ik kijk hier nooit en ik kreeg net te horen dat hier discussie over is...
Bij een eventuele splitsing onderhoud ik het PC topic. ;)

Dan nog over de hardware discussie. Ik zit eigenlijk in het midden tussen verbieden en volledig toestaan. Aan de ene kant irriteer ik me wel aan de ik heb deze specs kan ik het spelen en op welke instellingen. Daar valt op het moment gewoon helemaal niks over te zeggen. Niemand weet daar het antwoord op. Aan de andere kant wil ik het ook niet verboden zien. Rond de beta en de release zal het gewoon veel over performance gaan of overclocken helpt en bottlenecks. Dat moet je naar mijn mening toestaan. Je houd het toch nooit tegen tenzij je de helft van Spielerij bant.
Ja dat is slecht mods. :+ (zeg het maar even voor de zekerheid :P )

Dan nog voor een hardware topic. Ik ben het met Knettergek eens dat het niet veel op zal lossen. Wanneer de beta/release is dan wil ik wel een klein stukje in de TS van het PC topic posten over wat je ongeveer nodig hebt voor bepaalde settings. Dan moeten mensen alleen wel eens die TS lezen want ik heb nou niet de indruk dat veel dat doen gezien de vragen in het topic op het moment...
Benchmark informatie zal ik met gemak uit het topic kunnen halen omdat het toch totale anarchie wordt bij de beta. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

DanielWW2 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:02:
[...]
Dan nog voor een hardware topic. Ik ben het met Knettergek eens dat het niet veel op zal lossen. Wanneer de beta/release is dan wil ik wel een klein stukje in de TS van het PC topic posten over wat je ongeveer nodig hebt voor bepaalde settings.
Dat is wellicht net zo'n goed idee als een los topic om dingen in te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

DanielWW2 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:02:
Wanneer de beta/release is dan wil ik wel een klein stukje in de TS van het PC topic posten over wat je ongeveer nodig hebt voor bepaalde settings.
Dat opperde ik hierboven eigenlijk al: een (globale) performance guide zodat mensen zelf al kunnen gaan puzzelen wat ze nodig hebben ipv dat wij dat telkens moeten gaan herkauwen.
Dan moeten mensen alleen wel eens die TS lezen want ik heb nou niet de indruk dat veel dat doen gezien de vragen in het topic op het moment...
Kwestie van mensen stug doorverwijzen naar de TS en ze pas helpen nadat men dat doorgenomen heeft. Als je dat niet consequent doet dan blijven mensen gewoon hun vragen neerkwakken zonder zelfonderzoek. En als iets irritant is, is dat het wel.
[..] omdat het toch totale anarchie wordt bij de beta. :Y)
Is een (tijdelijk) slowchat topic voor BF4 rond de beta/release een idee? Dat hebben ze ook met GTA V gedaan. Dan kun je de oneliners scheiden van de nuttige bijdragen. Anders raken de constructieve posts straks geheid verloren in de stortvloed aan berichten. Niemand zit straks te wachten op nutteloze bijdragen als "kan ik dit draaien met deze specs" of "ik download met xx MBps" of "ik kan niet wachten tot ik thuis ben" etc. Vooral niet in het main topic. Ik denk dat een dergelijke opzet voor de mods ook handiger werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of plaats daar deze link: http://www.systemrequirementslab.com/cyri

• Martinspire
  • Laatst online: 11-05 17:51

Martinspire

Awesomeness

Hier een consolegamer en wil ook even mijn mening geven zoals het er nu aan toe gaat in de BF4 en BF3 topics.

Ergens vorig jaar is de beslissing gekomen om het BF3 topic op te splitsen voor console en pc. Dat kwam niet alleen vanwege specs maar ook hele andere zaken als servers, welke instellingen men moest gebruiken, wat over voicechat en hoe slecht dat wel niet werkte en meer van dat soort, puur pc-gerelateerde, zaken. Nou ben ik als Xbox 360 gamer erg blij geweest met de opsplitsing, gezien daar een heleboel (voor mij) nutteloze berichten door wegvielen, maar het probleem kwam deels terug doordat men bij de PS3 versie ook begon te zeuren over vanalles en nogwat. Vaak gerelateerd aan de PS3 en niet aan de game. Daar werd helaas niets aan gedaan (vrijwel de enige moderatie was in het pc-topic en niet bij consoles), wat je nu op de laatste pagina ook weer ziet.

De sfeer is dan ook nooit echt perfect geweest en daarvoor zou ik eigenlijk niet alleen een splitsing tussen de pc en consoles willen zien, maar ook binnen de consoles zelf. Ik heb me er namelijk aan gestoord hoe laatdunkend men soms doet over de andere consoles en hoe lang men door kan gaan over pietluttige vragen of zaken die eigenlijk niet thuis horen in het topic. Nu ook weer worden reacties van 360 gamers afgedaan als nutteloze berichten door dom volk. Dat stoort me enorm.

Ik had bij DanielWW2 geopperd een tijd geleden om het console-topic op te zetten maar daar heb ik de laatste paar dagen eigenlijk helemaal geen zin meer in. Een 360/x1 topic wil ik best opzetten, maar de ps3/4 kant mag iemand anders uitzoeken. Ik heb helemaal geen problemen met andere platformen of als men het sporadisch heeft over dingen die mogelijk wat offtopic zijn of eigenlijk beter opgesplitst kunnen worden, maar het gaat al snel de verkeerde kant op.

Martinspire - PC, PS4, X1

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ik begrijp je punt maar als het enkel aankomt op minder strakke moderaties dan lijkt mij dat de eerste stap die gezet moet worden. Mocht het dan nog steeds niet lopen zoals we zouden willen dan kan het alsnog opgesplitst worden. Voor nu is een PC en Console versie opsplitsing mijn inziens voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Martinspire schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:02:
Ik had bij DanielWW2 geopperd een tijd geleden om het console-topic op te zetten maar daar heb ik de laatste paar dagen eigenlijk helemaal geen zin meer in. Een 360/x1 topic wil ik best opzetten, maar de ps3/4 kant mag iemand anders uitzoeken. Ik heb helemaal geen problemen met andere platformen of als men het sporadisch heeft over dingen die mogelijk wat offtopic zijn of eigenlijk beter opgesplitst kunnen worden, maar het gaat al snel de verkeerde kant op.
Een splitsing van X360 en PS3 topic zou echt overbodig zijn, aangezien de verschillende gewoon bijna niets zijn. Het lijkt mij ook het beste om het nu gewoon bij een 'PC'-topic en 'PS3/X360'-topic te houden.

Als er al een splitsing moet komen voor de console versie, dan lijkt het mij eerder logischer om een apart 'PS3/X360' en 'XBO/PS4' topic te hebben aangezien de verschillende tussen, bijvoorbeeld, de PS3 en PS4 (en dus ook X360 en XBO) groter zijn dan die tussen PS3 en X360.
Maar dat is misschien iets voor later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Uniciteit schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:13:
[...]

Een splitsing van X360 en PS3 topic zou echt overbodig zijn, aangezien de verschillende gewoon bijna niets zijn. Het lijkt mij ook het beste om het nu gewoon bij een 'PC'-topic en 'PS3/X360'-topic te houden.

Als er al een splitsing moet komen voor de console versie, dan lijkt het mij eerder logischer om een apart 'PS3/X360' en 'XBO/PS4' topic te hebben aangezien de verschillende tussen, bijvoorbeeld, de PS3 en PS4 (en dus ook X360 en XBO) groter zijn dan die tussen PS3 en X360.
Maar dat is misschien iets voor later?
Persoonlijk vindt ik het logischer om PS3 en PS4 bij elkaar te houden, dan kan je tenminste het beleid van Sony vergelijken met betrekking tot de nieuwe generatie. Zaken zoals PS+ en PSN die zowel op de PS3 als op de PS4 zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Verzoek aan admins/mods om de Het Playstation 3 Trophy Topic en [PS3]Playstation Plus qua naam aan te passen naar [PS] of [Multi], aangezien beide features op meerdere systemen voorkomen (PS3 en PSVita en binnenkort ook de PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Goed idee, done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

witeken in "[PS4 / XBO] Volgende generatie consoles"

Waar zie jij een persoonlijke aanval, Uniciteit?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Bullet NL schreef:
"Je bent toch wel met mij eens dat de uitspraak van Sony die jij hier aanhaalt een enorme holle kreet is?"

Waarop jij, witeken, reageerde:
"Even hol als jouw revolutionaire cloudservers."

Dit kan worden opgevat als op de man spelen. Natuurlijk zal het terugslaan op die 'holle kreet', maar er zit alles behalve een vriendelijke toon in jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Uniciteit in "[PS4 / XBO] Volgende generatie consoles"

Wat is dit nu?

Ik heb de hele discussie gemist, en toen ik deze avond de ca. 7 pagina's las heb ik me helemaal niet gestoord aan schijnbare off-topic zaken. Ik vond het topic goed leesbaar. Mijn scrollwieltje werkt ook gewoon voor als ik minder informatieve posts tegenkom.

Als ik deze 7 pagina's gelezen zou hebben na de schoonmaak, zou de hele discussie zonder twijfel vaag zijn en moeilijk te volgen wegens gaten e.d.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Het resultaat van het feit dat sommige mensen maar rotzooi blijven posten, wellicht met het idee dat er nooit wat aan gedaan wordt en/of dat regels niet voor hun gelden. Uniciteit denkt daar kennelijk toch iets anders over. Gelukkig maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:08
Waarom wordt o.a. in het [PC] Battlefield 4 zo anaal gedaan over hardware vragen/posts?

Het is een _dedicated_ PC topic en ik neem aan dat bekend is dat PC gaming en hardware hand in hand gaan in tegenstelling tot consoles. De vragen/problemen/opmerkingen gaan specifiek over BF4 met bepaalde hardware dus niet is de 7990 een betere gpu dan de 770 want daar zijn inderdaad andere topics voor. Ik snap best dat algemene hardware vragen niet in het gaming forumdeel horen maar specifieke posts over BF4 + hardware zoals dat 2400mhz geheugen een stuk betere prestaties levert ingame dan 1600mhz hoort daar prima thuis.

De opmerking "Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet." slaat imho de plank ook totaal mis, dan kunnen we heel GoT wel opdoeken met die mentaliteit.

Just my 2 cents en een stukje irritatie :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
naaitsab schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:14:
Waarom wordt o.a. in het [PC] Battlefield 4 zo anaal gedaan over hardware vragen/posts?

Just my 2 cents en een stukje irritatie :p
Dit vind ik ook, waarom is er anders uberhaubt een onderscheid tussen PC & console?
Ze moeten inderdaad niet afkomen met pc configuraties, maar hoe het nu is, is nogal overdreven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Misschien is een apart performancetopic een idee zoals GTA IV dat had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SmokingCrop schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

Dit vind ik ook, waarom is er anders uberhaubt een onderscheid tussen PC & console?
Ze moeten inderdaad niet afkomen met pc configuraties, maar hoe het nu is, is nogal overdreven. :/
Console spelers wouden dat perse.
Verder vind ik de hardware ban in het BF4 topic ook overtrokken. Wat heb ik nodig vragen hoeven echt niet maar nu mag je bijna niks...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:08
PromoX schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:45:
Misschien is een apart performancetopic een idee zoals GTA IV dat had?
Een stuk of 4 losse topics lijkt me ook niet echt handig/wenselijk. Dat je een topic aanmaakt met crashes/problemen en het spel zelf (PC en console) prima maar om dat nou weer een extra topic bij te openen.
DanielWW2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 01:08:
[...]

Console spelers wouden dat perse.
Verder vind ik de hardware ban in het BF4 topic ook overtrokken. Wat heb ik nodig vragen hoeven echt niet maar nu mag je bijna niks...
Daar kan ik me nog wel in vinden die afsplitsing. PC praat is een stuk diverser vanwege verschillende hardware en instellingen dan de out-of-the-box consoles. Daar valt niet zo gek veel over te melden dus kan me voorstellen dat de consolers dat een beetje beu werden.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Klopt. Het ging helemaal niet meer over de game maar alleen over pc benchmarks en hardware. Niet bepaald interessant dus voor de console-gamers. Verder verschillen de versies ook nog wel een beetje en waren er telkens ook resolutie-discussies over wat de consoleversies nou gaan draaien (wat uiteindelijk alleen maar muffe geruchten waren die telkens weer naar voren kwamen). Ofwel: dan maar lekker apart...

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:36
Uniciteit schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:57:
Modbreak:De Xbox One is het afgelopen jaar, vaak terecht overigens, veel negatief in het nieuws geweest. Het is dan ook logisch dat er nu nog steeds (negatieve) geruchten over gaan.
Sorry maar hier moet ik toch wel even kwijt dat ik niet begrijp hoe je als objectieve moderator een waardeoordeel kunt hechten aan het wel of niet terecht zijn van negatieve media aandacht?

De Xbox One is inderdaad veel negatief in het nieuws geweest, maar waarom? De DRM policy? Always online? Ik heb dat zelf als een positieve ontwikkeling ervaren, echter werd het door velen en ook de media afgedaan als negatief. Ook hun '180' werd wederom negatief bestempeld terwijl men daarmee juist gehoor gaf aan wat de menigte graag wilde.

Of je dat persoonlijk wel of niet terecht negatief nieuws vind moet je zelf weten, maar is het niet zo dat je hier als moderator objectief hoort te zijn, in ieder geval wanneer je als moderator opereert. Wanneer je als gebruiker iets plaatst mag je uiteraard je eigen mening ventileren zoveel als je wil. Just my 2 cents.

Uniciteit: verplaatst van PS4/XBO topic naar feedback topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 14:15 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Phusebox schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:12:
[...]

Sorry maar hier moet ik toch wel even kwijt dat ik niet begrijp hoe je als objectieve moderator een waardeoordeel kunt hechten aan het wel of niet terecht zijn van negatieve media aandacht?

De Xbox One is inderdaad veel negatief in het nieuws geweest, maar waarom? De DRM policy? Always online? Ik heb dat zelf als een positieve ontwikkeling ervaren, echter werd het door velen en ook de media afgedaan als negatief. Ook hun '180' werd wederom negatief bestempeld terwijl men daarmee juist gehoor gaf aan wat de menigte graag wilde.

Of je dat persoonlijk wel of niet terecht negatief nieuws vind moet je zelf weten, maar is het niet zo dat je hier als moderator objectief hoort te zijn, in ieder geval wanneer je als moderator opereert. Wanneer je als gebruiker iets plaatst mag je uiteraard je eigen mening ventileren zoveel als je wil. Just my 2 cents.

Uniciteit: verplaatst van PS4/XBO topic naar feedback topic.
Ik vind persoonlijk dat het vaak terecht negatief in het nieuws was. Dat betekent niet dat ik niet objectief zal modereren: als iemand positief is over de Xbox One, prima. Als je het PS4/XBO-topic volgt, dan zul je denk ik wel zien dat ik net zo hard voor de 'PS4 fanboys' ben geweest als voor de 'XBO fanboys' én dat ik objectief modereer.

Als je als PS4 fan off-topic gaat, persoonlijke aanvallen plaatst, etc., dan kun je net zo goed een waarschuwing en/of ban verwachten. Ik maak daarin geen onderscheid, ik kijk alleen naar de inhoud van een post en of het dan gaat om iemand die liever een XBO of PS4 wilt, doet er niet toe.

Als ik modereer ben ik zo objectief en neutraal mogelijk en trek ik niet PS4- of XBO-fans voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Uniciteit schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Ik vind persoonlijk dat het vaak terecht negatief in het nieuws was. Dat betekent niet dat ik niet objectief zal modereren: als iemand positief is over de Xbox One, prima. Als je het PS4/XBO-topic volgt, dan zul je denk ik wel zien dat ik net zo hard voor de 'PS4 fanboys' ben geweest als voor de 'XBO fanboys' én dat ik objectief modereer.

Als je als PS4 fan off-topic gaat, persoonlijke aanvallen plaatst, etc., dan kun je net zo goed een waarschuwing en/of ban verwachten. Ik maak daarin geen onderscheid, ik kijk alleen naar de inhoud van een post en of het dan gaat om iemand die liever een XBO of PS4 wilt, doet er niet toe.

Als ik modereer ben ik zo objectief en neutraal mogelijk en trek ik niet PS4- of XBO-fans voor.
Ik bedoelde ook niet dat er subjectief gemodereerd wordt, overigens ben ik persoonlijk nergens fanboy van. Het ging mij meer om dat je als objectieve moderator een toch wel gevoelig statement maakt in een topic dat toch al precair is.

Wellicht is het verstandig dit soort uitspraken niet te doen aangezien men een moderator moet zien als een 'onafhankelijke scheidsrechter' en niet als mens met een eigen mening en dito voorkeuren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Mijn tekst;

+1 Phusebox, je hebt gelijk, een moderator moet neutraal zijn.

Maar goed... ik vind (en bedoel er niks mee) dat Uniciteit sowieso een knip en verwijder mod is ofzo...

Ach ja... het is niet echt mijn ding, maar ik ben ook geen mod.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GOUDSBS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:28:
Ach ja... het is niet echt mijn ding, maar ik ben ook geen mod.
Ze hadden sinds dag 1 al gewoon een Xbox en een PS4 topic moeten hebben, klaar. Geen daag uit en gooi modder geruchten topic, geen 'jouw console is fail' schoonplein onzin.

Ik zit al sinds dag 1 in XBO en XBO/PS4 topic, ik heb er zo m'n eigen mening over.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Ohhh ik heb het niet alleen over dit hoor... ik vind het ook in het Retro Consoles topic, dat er redelijk wat geknipt en verwijderd word.

Maar ja, ik ben geen mod :)

[ Voor 3% gewijzigd door DLX op 28-10-2013 14:50 ]

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:33
Kan het COD Ghosts multi topic gesplitst worden in PC / Console?
Het gaat nu vooral over problemen van spelers op de pc en of hun systeem het wel of niet aan kan, de ervaringen worden zo onder gesneeuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
HansAnders07 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:08:
Kan het COD Ghosts multi topic gesplitst worden in PC / Console?
Het gaat nu vooral over problemen van spelers op de pc en of hun systeem het wel of niet aan kan, de ervaringen worden zo onder gesneeuwd.
Dat is iets wat intern wordt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gropah schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:29:
[modbreak]Als mensen willen praten over de pre-orders en/of levertijden, prima, maar dan in een ander topic, netzoals bij de PS4. Dit topic dient te gaan over de Xbox One zelf.[/]
Is dit niet beetje teveel van het goede? Het xbox topic zit pas op 19 pagina's tegen honderden van de PS4.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bovendien staan posts als deze bij de PS4 ook niet in het levertijden topic:

BoomTree in "[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic"

Meten met twee maten?

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 06-11-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:50:
[...]

Is dit niet beetje teveel van het goede? Het xbox topic zit pas op 19 pagina's tegen honderden van de PS4.
er zijn mensen die het als erg storend ervaren en ik kan daar zeker in komen. Daarnaast heb ik ook het idee dat het juist een goede oplossing is, omdat het bij PS4 ook werkt.
Phusebox schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:55:
Bovendien staan posts als deze bij de PS4 ook niet in het levertijden topic:

BoomTree in "[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic"

Meten met twee maten?
Die was nog niet opgemerkt en zal nu weg gewerkt worden. Dank voor het melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10
In het "Ik zoek de naam van een spel" topic staat sinds kort de volgende attentie:

TC: 1568299

Kan een van de mods misschien uitleggen waar dat op slaat?
Ben erg benieuwd namelijk. :9

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Dat is het topicid van het trashcan topic, zodat je makkelijk de reacties die getrashed moeten worden daarnaartoe kunt verplaatsen. Enkel stond het verkeerd en moest het niet in de TW maar in de topicnotitie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Had al enigzins het vermoeden dat er een foutje gemaakt was. ;)
Maar was toch wel even nieuwsgierig.

[ Voor 30% gewijzigd door Flex0r op 08-11-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-05 19:10
Misschien ben ik een immens grote azijnpisser nu maar nu de PS4 al uit is hoeft er toch geen ''next-gen'' meer voor de TT?

Viel me gewoon op haha...

Weet uberhaupt niet of ik goed zit hier. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Ps3gamer91 op 30-11-2013 14:40 ]

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zou zeggen om dat pas in 2014 aan te passen. Dit jaar zijn het gewoon de next-gen consoles. Volgend jaar zijn het de current-gen en is de huidige current-gen de last-gen :+

Verder vind ik het wel jammer dat het gemengde topic nu dicht is gegooid. Had nog wel wat kunnen zijn om elkaar te helpen een keuze te maken. Nu krijg je JUIST allerlei reviews en vergelijkingen, gebaseerd op daadwerkelijke speelsessies en feiten.

[ Voor 41% gewijzigd door Martinspire op 30-11-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Martinspire schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:00:
Ik zou zeggen om dat pas in 2014 aan te passen. Dit jaar zijn het gewoon de next-gen consoles. Volgend jaar zijn het de current-gen en is de huidige current-gen de last-gen :+

Verder vind ik het wel jammer dat het gemengde topic nu dicht is gegooid. Had nog wel wat kunnen zijn om elkaar te helpen een keuze te maken. Nu krijg je JUIST allerlei reviews en vergelijkingen, gebaseerd op daadwerkelijke speelsessies en feiten.
Ik post er al een tijd niet meer, maar iedere keer ik daar ga kijken is het volop mensen die de grens tussen "passieve agressie" en gewone agressie zo dicht mogelijk proberen betreden. Het is echt beter zo :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ps3gamer91 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:39:
Misschien ben ik een immens grote azijnpisser nu maar nu de PS4 al uit is hoeft er toch geen ''next-gen'' meer voor de TT?

Viel me gewoon op haha...

Weet uberhaupt niet of ik goed zit hier. O-)
Voor dit soort kleine vragen kun je ook een topicreport aanmaken bij het topic zelf ;)
Wat betreft je suggestie ben ik het eens met Martinspire, kunnen we 2014 weghalen.
Martinspire schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:00:

boe2 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:59:
[...]

Ik post er al een tijd niet meer, maar iedere keer ik daar ga kijken is het volop mensen die de grens tussen "passieve agressie" en gewone agressie zo dicht mogelijk proberen betreden. Het is echt beter zo :p
Wat boe2 zegt, reviews etc kunnen ook in de desbetreffende topics. Het mix topic was eerst een prima eerste topic maar het was ook een bron van veel moderatie en nu de beide topics (PS4/XOne) lopen is de noodzaak voor een mix topic vrijwel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zijn de [NextGen] tags in HSA niet een beetje achterhaald inmiddels? De consoles zijn nu current gen, lijkt mij dat de tags niet nodig zijn.

Sowieso als dat soort tags gebruikt worden weet je dat ze na verloop van tijd niet meer kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
[NextGen] tags kunnen sowieso beter omgezet worden in respectievelijk [PS4], [XBO] en [WIIU] tags mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:38
Moderators zijn doorgeslagen!
Eerst lock je het levertijden topic voor een onbekende, langere tijd en vervolgens is het raar, offtopic en volgen er meerdere modbreaks op elkaar om elkaar tot orde te roepen, terwijl men dit zelf veroorzaakt.

Als je het levertijden topic sluit, is het logisch dat men uitwijkt naar een soortgelijk topic om daar aan informatie te komen. Wanneer die afwijking van het 'core' onderwerp mogelijk is, kan er meer en vaker afgeweken worden van dit onderwerp. Zo werkt men het zelf in de hand en krijgt men alleen maar meer werk dan dat men iets minder streng en ruw reageert en modbreaks met losse handjes uitdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Waarom zijn jullie zo streng in het ps4 levering topic? Vond het een van de leukere topics van de afgelopen tijd. Soms waren de berichten offtopic maar is dit zo erg? Het normale ps4 is serieus en dat zie je ook. Volgens kunnen de topics prima naast elkaar bestaan. Snap verder niet waarom jullie tijd besteden om alles weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560174

Het is een beetje jammer dat de fouten van een aantal mensen ervoor zorgen dat de gehele community niet meer kan posten over de Playstation 4 levertijden/webshop info et cetera. Het is begrijpelijk dat het vervelend is voor de mensen die de topics onderhouden maar kom op, zet zoiets niet op slot. Deel als het nodig is bans/mutes of hoe je ze ook noemt uit waar men dat nodig acht.

Zelf ben ik pas twee/drie dagen lid van Tweakers en dat ik in dit tijdsbestek dit bericht post zegt al veel voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 560174 op 06-12-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:03
Ik zit hier al vele jaren en dit is de eerste keer dat een modactie me op deze manier stoort. Eerst sluit men het PS4 leverinstopic (dat zelf slowchat in de naam heeft !) en nu beginnen te dreigen met het sluiten van het PS4 topic ?

Wat verwacht men nou als je een topic sluit ? Waarschuw en ban mensen , want met het PS4 topic was totaal niks mis tot dat andere topic gesloten werd.

Zelf wordt ik ook maf van die Saturn actie en de updates van leveringen , maar als ze daar zitten heb ik er tenminste geen last van. In een Ibood slowchat wordt ook nooit ingegrepen, want daar is iedereen gewoon psyched en ik kan goed begrijpen dat als je nu nog geen PS4 hebt je dat ook bent. Als er agressief wordt gereageerd moet je die mensen gewoon een paar dagen bannen en een topic sluiten zie ik echt niet als een oplossing.

Sluit dit topic en dan kan je ons weer allemaal vinden in het PS3 topic... Ik voorspel het maar even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 557923

Versteegrob schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:25:
Waarom zijn jullie zo streng in het ps4 levering topic? Vond het een van de leukere topics van de afgelopen tijd. Soms waren de berichten offtopic maar is dit zo erg? Het normale ps4 is serieus en dat zie je ook. Volgens kunnen de topics prima naast elkaar bestaan. Snap verder niet waarom jullie tijd besteden om alles weg te halen.
Ik sluit me hier volledig bij aan! Een van de redenen dat er zoveel berichten geplaatst worden is omdat mensen het naar hun zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 23:12
Echt ongelooflijk wat voor zuurpruimen hier soms zitten.

Ik volgde met plezier alle PS4 topics en zoals jij zegt, af en toe offtopic maar het was gewoon leuk om te volgen en om in te posten. Onbegrijpelijk dat het dan zo zuur en strikt moet zijn, laat dat gewoon, een beetje plezier in het leven kan best hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 21:41

muhda

Time & Space traveler

dutchgio schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:24:
Moderators zijn doorgeslagen!
Eerst lock je het levertijden topic voor een onbekende, langere tijd en vervolgens is het raar, offtopic en volgen er meerdere modbreaks op elkaar om elkaar tot orde te roepen, terwijl men dit zelf veroorzaakt.
Dan had men zich gewoon aan de regels moeten houden. Het niveau was echt niet Tweakers waardig.
De Mods hebben te veel geoorloofd. Daardoor is het ook een puinhoop geworden. Voor mij part gaat die topic definitief dicht. Dan maar IRC.

En daarbij een Modbreak is een Modbreak. Je ziet het staan, hou je der ook aan.
Het normale ps4 is serieus en dat zie je ook.
Af en toe offtopic gaan, daar maalt niemand om. Maar lees even paar posts terug, dat is toch geen blik waardige topic meer? Men valt in herhaling en er wordt niks waardig gepost.
Anoniem: 560174 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:26:
Zelf ben ik pas twee/drie dagen lid van Tweakers en als ik nu al kan inzien hoe men denkt over de mods: vrolijk word je er niet van.
Hi JimN, ik hoop dat je nog veel plezier uit Tweakers zult halen en veel zult leren etc. Tweakers heeft forum regels. De meeste topics vragen eigen initiatief, duidelijkheid en volwassenheid. Dat was in de lever topic nergens te bekennen. De lever topic is even dicht, nou en? Dan wacht je even en zorg je samen dat het er deze keer meer ontopic en netjes er aan toe gaat dan is er geen reden dat het dicht hoeft.
Het is begrijpelijk dat het vervelend is voor de mensen die de topics onderhouden maar kom op, zet zoiets niet op slot. Deel als het nodig is bans/mutes of hoe je ze ook noemt uit waar men dat nodig acht.
De Ban hamer mag inderdaad van stal worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat betreft het levertijden-topic: in dit topic hebben we amper ingegrepen op off-topic posts (juist omdat de sfeer, inderdaad, zo goed was) en omdat er, inderdaad, ook 'vraag' naar zo'n topic leek te zijn.

De laatste dagen kregen we echter opvallend veel topic reports en meldingen over het levertijden-topic. Dit geeft aan dat er ook duidelijk een groep users is die het nu toch wel echt te snel vindt gaan.

Het topic is gisteren gesloten... ruwweg 2000 posts moeten één voor één worden gecontroleerd (waarvan inmiddels de helft is afgerond).

Nogmaals... in het levertijden-topic zijn wij, tot deze week, vanwege de goede sfeer, echt amper zichtbaar geweest. Maar het zegt toch wel heel wat dat we in de afgelopen 6 dagen ruim 1500 posts hebben moeten verwijderen... en dan zijn we nog niet klaar.

Het topic zal binnenkort weer open gaan, maar zoals het er nu aan toeging... tja, het ging echt te snel.
Preau schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:49:
Zijn de [NextGen] tags in HSA niet een beetje achterhaald inmiddels? De consoles zijn nu current gen, lijkt mij dat de tags niet nodig zijn.

Sowieso als dat soort tags gebruikt worden weet je dat ze na verloop van tijd niet meer kloppen.
Flex0r schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:11:
[NextGen] tags kunnen sowieso beter omgezet worden in respectievelijk [PS4], [XBO] en [WIIU] tags mijns inziens.
Zoals vlak boven jullie besproken: we denken dat het nog net iets te snel is om de [NextGen]-tags weg te halen. We wachten liever nog even tot begin 2014. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
muhda schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:40:
[...]

Dan had men zich gewoon aan de regels moeten houden. Het niveau was echt niet Tweakers waardig.
De Mods hebben te veel geoorloofd. Daardoor is het ook een puinhoop geworden. Voor mij part gaat die topic definitief dicht. Dan maar IRC.

En daarbij een Modbreak is een Modbreak. Je ziet het staan, hou je der ook aan.

[...]

Af en toe offtopic gaan, daar maalt niemand om. Maar lees even paar posts terug, dat is toch geen blik waardige topic meer? Men valt in herhaling en er wordt niks waardig gepost.

[...]

Hi JimN, ik hoop dat je nog veel plezier uit Tweakers zult halen en veel zult leren etc. Tweakers heeft forum regels. De meeste topics vragen eigen initiatief, duidelijkheid en volwassenheid. Dat was in de lever topic nergens te bekennen. De lever topic is even dicht, nou en? Dan wacht je even en zorg je samen dat het er deze keer meer ontopic en netjes er aan toe gaat dan is er geen reden dat het dicht hoeft.

[...]

De Ban hamer mag inderdaad van stal worden gehaald.
Vind jou reactie wel erg zuur en streng. De behoefte naar verse informatie is groot waardoor het topic nogal snel ging. Nu lijkt het als je bijna niks meer mag zeggen behalve de feiten.

Verder wordt er wel erg makkelijk naar IRC doorverwezen. Zoiets gebruiken kost wat moeite waardoor de drempel hoog ligt. Jammer dat er nu niks meer te lezen valt mbt levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Uniciteit schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:46:
Wat betreft het levertijden-topic: in dit topic hebben we amper ingegrepen op off-topic posts (juist omdat de sfeer, inderdaad, zo goed was) en omdat er, inderdaad, ook 'vraag' naar zo'n topic leek te zijn.

De laatste dagen kregen we echter opvallend veel topic reports en meldingen over het levertijden-topic. Dit geeft aan dat er ook duidelijk een groep users is die het nu toch wel echt te snel vindt gaan.

Het topic is gisteren gesloten... ruwweg 2000 posts moeten één voor één worden gecontroleerd (waarvan inmiddels de helft is afgerond).

Nogmaals... in het levertijden-topic zijn wij, tot deze week, vanwege de goede sfeer, echt amper zichtbaar geweest. Maar het zegt toch wel heel wat dat we in de afgelopen 6 dagen ruim 1500 posts hebben moeten verwijderen... en dan zijn we nog niet klaar.

Het topic zal binnenkort weer open gaan, maar zoals het er nu aan toeging... tja, het ging echt te snel.

[...]

[...]

Zoals vlak boven jullie besproken: we denken dat het nog net iets te snel is om de [NextGen]-tags weg te halen. We wachten liever nog even tot begin 2014. ;)
Waarom moet dit en voor wie doe je dit? Er gaat toch niemand de post terug lezen van 2 dagen geleden? Die informatie is al bekend of het is oude informatie. Verder waren jullie niet zichtbaar, goed teken dacht ik. In mijn ogen zijn de posts of de sfeer niet verandert met een week geleden. Zaten hele fanatieke Tweakers tussen waardoor het nogal snel ging. Hopelijk gaat die weer snel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het levertijden topic was compleet uit de hand geslagen imo.
De doel van dit forum is informatie delen en ervaringen uitwisselen.
Het doel van het levertijden topic was om nuttige informatie te delen over levertijden en beschikbaarheid van de PS4. Uiteindelijk moest je 3 pagina's doorscrollen om 1 nuttige post te vinden.

Om nog maar niet te spreken van de personen die 5 keer per dag posten: "is er al nieuws van bol.com"
als iemand daar iets nuttigs over te zeggen heeft, post die dat wel, en kun je met de zoekfunctie het zo vinden.

wat het volgens mij erger maakt is dat er ook best een deel "nieuwe aanwas" tussen zit die omwille van de PS4 geregistreerd zijn, en niet echt bekend zijn met dit forum, en de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Versteegrob schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:47:
[...]

Vind jou reactie wel erg zuur en streng. De behoefte naar verse informatie is groot waardoor het topic nogal snel ging. Nu lijkt het als je bijna niks meer mag zeggen behalve de feiten.
Ik ben het zelf ook wel redelijk met Muhda eens.

Off-topic posts, wat lichte slowchat, dat werd allemaal geaccepteerd... maar de laatste dagen is het aantal posts echt geëxplodeerd. We bewogen ons bij wijze van spreken op 29 november (lanceerdatum PS4) nog met een snelheid van 50 km/u, daar waar we nu misschien wel 150 km/u gingen.

Geen zorgen... het topic komt terug, maar eerst zal er nog het een en ander opgeruimd moeten worden.

EDIT En M a r c o hierboven verwoordt het ook wel aardig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 06-12-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zit wat in heren, zelf heb ik volgens mij wel een redelijke bijdragen kunne leveren met leveringsinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 21:41

muhda

Time & Space traveler

Versteegrob schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:47:
[...]

Verder wordt er wel erg makkelijk naar IRC doorverwezen. Zoiets gebruiken kost wat moeite waardoor de drempel hoog ligt. Jammer dat er nu niks meer te lezen valt mbt levertijden.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat mocht een webwinkel nu bijvoorbeeld aantal PS4's op voorraad heeft. Dat iedereen zulk informatie wilt hebben. Of als er een publieke statement van een (web)winkel over de voorraad verspreid wordt, dan dit topic uitermate geschikt hiervoor is.

Maar de posts vlogen voorbij en soms ook zeer erg ongepast. De mods hebben het uitstekend gedaan.
Er was al vaak een mod-break gepost, als er daar niet naar geluisterd wordt. Dan moet er opgeruimd worden.
Want al die posts nemen nutteloze ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
M a r c o schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:52:
Om nog maar niet te spreken van de personen die 5 keer per dag posten: "is er al nieuws van bol.com"
als iemand daar iets nuttigs over te zeggen heeft, post die dat wel, en kun je met de zoekfunctie het zo vinden.
Het probleem is dat die mensen dit topic niet lezen, of Tweakers verder helemaal niet gebruiken. Ze hebben gewoon de hele tijd een tabje openstaan met het levertijden topic en chatten er vrolijk op los. Die nutteloze posts gaan gewoon door als het topic weer opengaat.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nou ik wou net gaan vragen waarom het verwijderd wordt ? Is dat echt om de ruimte in deze breedbandtijd ?! Vervelende opmerkingen weghalen snap ik , maar de rest staat niemand meer in de weg toch ?

Nouja ik hoop dat het topic snel weer open is en dat het PS4 topic weer naar de Ps4 eigenaren gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:00:
Nou ik wou net gaan vragen waarom het verwijderd wordt ? Is dat echt om de ruimte in deze breedbandtijd ?! Vervelende opmerkingen weghalen snap ik , maar de rest staat niemand meer in de weg toch ?

Nouja ik hoop dat het topic snel weer open is en dat het PS4 topic weer naar de Ps4 eigenaren gaat :p
Het probleem is dat het onmogelijk word om de nuttige informatie te kunnen volgen of vinden als het topic zo door zou gaan. E dat is juist het doel van het topic.
Het is geen chatbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
M a r c o schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:52:Wat het volgens mij erger maakt is dat er ook best een deel "nieuwe aanwas" tussen zit die omwille van de PS4 geregistreerd zijn, en niet echt bekend zijn met dit forum, en de regels.
Nu ben ik ook niet het 'oudste' lid, mede door het vele lurken i.p.v. reageren maar met bovenstaande uitspraak kan ik me wel in vinden. Het ging regelmatig te off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 23:12
Is het dan geen idee om gewoon een topic ernaast te gooien waar je wel kan slowchatten over de Ps4 waarbij de zuurpruimen wegblijven als ze het niet kunnen aanzien maar het wel gewoon toegestaan is. Waarom is dat zo'n probleem..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben een van de personen die een topic report heeft aangemaakt. Dat ging voornamelijk om een aantal gefrustreerde personen die de goede sfeer die er was totaal kwam verzieken. Had die mensen gewoon een ban gegeven. Nu moeten velen lijden onder een paar mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het punt is dat er te veel offtopic ging en redelijk vaak ook met een mindere sfeer. Daarnaast was slowchat de main mode van het topic. Dat kan en hoort niet zo te zijn. Daarom wordt het topic schoongemaakt en daarom is het topic ook weer op slot gezet.

Om nog even te reageren op de suggestie om iedereen te bannen die de sfeer verzieken: Ja, offtopic kan goed en leuk zijn, maar als het de hoofdmode van het topic is, dan gaat het gewoon niet goed. Daarnaast wordt ook aangegeven dat het vaak nieuwe users zijn. Vaak klopt dit (redelijk), maar betekend dat we dan iedereen die zich naar gedraagt op het forum meteen moeten bannen? Dat zou er namelijk voor zorgen dat max 10% van de users overblijft.

Van de users die hier nu hebben gepost over het levertijden topic zouden er maar 1 of 2 geen ban hebben gehad als je dat zou hanteren. Juist in het begin maken mensen "fouten" hier op tweakers en daar moeten we ze niet meteen voor afstraffen maar juist duidelijk maken wat ze fout doen en waarom het fout is.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:43
Gropah schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 08:57:

Van de users die hier nu hebben gepost over het levertijden topic zouden er maar 1 of 2 geen ban hebben gehad als je dat zou hanteren.
Was het echt zo erg ja? :?

Het waren er maar een paar die telkens de boel aan het schijten brachten. Door beledigingen en onjuiste informatie. Ik vind het jammer dat dit topic op slot is gegaan want het was toch wel vermakelijk en bood veel informatie en geruchten. Ik vind persoonlijk dat de aanstichters een ban moeten krijgen.

Maar het is ook moeilijk, dat begrijp ik best. Ook al werden de regels niet helemaal gevolgd, de sfeer was prima.Ik hoop dat dit topic snel weer online zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik heb het dan niet alleen over de posts in dat topic, maar over het hele forum. En om nog iets te verduidelijken: dit is een schatting

Iedereen is nieuw op een gegeven moment en iedereen maakt wel eens fouten. Als het zo lik op stuk (voor alle fouten) was op het forum, dan was ik denk ik binnen een maand (na actief worden) van af gegooid.

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 07-12-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

En de reden waarom alle posts bekeken worden kan ik ook wel begrijpen: het staat op internet, dus als er iets in staat wat niet gepast is, dan kan daarop gezocht worden via zoekmachines. Dat wil je als site gewoon niet. Das ook 1 van de redenen dat in de HK wat meer wordt toegestaan, het is toch niet direct zichtbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 07-12-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Oha complimenten vh niveau op Tweakers en de modding die hieraan bijdraagt. Voor wat betreft zo'n levertijden topic; daar is sowieso weinig niveau uit te destilleren. De inhoud ( massapsychose) brengt nou eenmaal veel non-informatie met zich mee. Relax, open gooien en even wat meer relativeren.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 22:38
Begrijp dat het off topic gaan bij het levertijdentopic irritatie voor sommige gebruikers heeft opgeleverd.
Maar is er op tweakers dan geen plek om juist een slowchat/levertijden topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gaat het leveringstopic snel open voor de PS4? Mis het best wel. Was veel nieuws te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Het meeste is al gezegd maar aan allen bedankt voor jullie feedback en begrip.
Het topic is nu weer open met een ferme waarschuwing, laten we vooral hopen dat het nu weer een plezierig en nuttig topic blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 10:56
In het normale PS4 doet de doorverwijslink naar het levertijdentopic het niet meer, kan een mod dit misschien aanpassen?
Niet gevonden

Dit topic ( 1558483 ) bestaat niet
(interne identificatie: topic::get_topicdata::no_topic_found)

[ Voor 51% gewijzigd door DarkElement op 09-12-2013 13:38 ]

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Uniciteit schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:46:
Arhg juist weer eens niet verder gekeken dan m'n neus lang is. :F
Kan ook, mooi turning point iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

DarkElement schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:38:
In het normale PS4 doet de doorverwijslink naar het levertijdentopic het niet meer, kan een mod dit misschien aanpassen?

[...]
Fixed.

[ Voor 40% gewijzigd door Uniciteit op 10-12-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Meer dan terecht dat het PS4 levertopic dicht is maar haal aub de rotte appels er eens uit , want die mr Snake ofzo was gewoon op een slotje uit met zijn persoonlijke aanvallen.

Ook zoveel mensen tegenwoordig op Tweakers die echt lompe vragen stellen (ja dat soort vragen bestaan ) en je dan persoonlijk uitschelden als je we wat van zegt. Het niveau begint echt fokachtig te worden hier af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maswa1414
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-04 14:07
Beakzz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:06:
Meer dan terecht dat het PS4 levertopic dicht is maar haal aub de rotte appels er eens uit , want die mr Snake ofzo was gewoon op een slotje uit met zijn persoonlijke aanvallen.

Ook zoveel mensen tegenwoordig op Tweakers die echt lompe vragen stellen (ja dat soort vragen bestaan ) en je dan persoonlijk uitschelden als je we wat van zegt. Het niveau begint echt fokachtig te worden hier af en toe.
helemaal mee eens, niveau is weg en respect voor elkaar is ver te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 19:09

C0nscious

Mysteryman.

Al enig idee op welke termijn het PS4 levertijden topic weer opgeschoond zal zijn? Dit zijn nog steeds erg spannende tijden :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Zoals ik al eerder heb gezegd is het al schoon, maar zijn we intern aan het overleggen hoe we met deze situatie omgaan. Het is immers al de derde of vierde keer dat ik er meerdere uren in heb moeten steken om het topic schoon te maken er zijn genoeg modbreaks gezet en de topic warning is ook duidelijk genoeg. Toch gaat het topic elke keer weer de mist in en dat wil ik in ieder geval niet nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05 10:03
Of enigszins soepel zijn in deze gewilde tijden? Het was grotendeels 'informatief' met her en der wat gemekker. Meldingen waar hij beschikbaar was/reserveringen sharen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het was niet meer informatief te noemen.

Van de 1000+ posts die ik deze keer heb doorgenomen zijn er nog geen 50 overgebleven. De informatieve posts werden bedolven onder de "grappige"/offtopic posts en vragen of hoe het met die individuele winkel stond. Over bol.com alleen al is meer dan 20 keer gevraagd hoe het er voor stond.

Als die 50 posts nou de enige posts waren geweest in 2 of 3 dagen, dan had iemand dat makkelijk kunnen vinden, maar met de 1000 posts is dat nauwelijks meer te doen. Zelfs als je de zoekfunctie gebruikt zit er zoveel rotzooi tussen dat het niet meer doenbaar is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 19:09

C0nscious

Mysteryman.

Het 'probleem' is voornamelijk de grote toestroom aan nieuwkomers die soms weinig boodschap hebben aan topicwarnings, maar wel graag meediscussieren. Helaas verpesten de enthousiastelingen, die zonder na te denken reacties plaatsen, het nu wel voor de garde die bereid is in alle redelijkheid het een informatief topic te willen laten zijn.

Om deze reden dacht ik dat er voor dit topic een uitzondering werd gemaakt, met helaas veel offtopic reacties. Want directe ban-acties bij trollende nieuwe gebruikers is misschien ook niet positief voor GoT, bovendien is dat ook veel werk lijkt me. Hopelijk valt er binnenkort een beslissing die positief uitpakt :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 565746

helemaal mee eens. Je zag door de bomen het bos niet meer!!
en er was teveel info na mij inzage,ik wou graag ps 4 maar oplaatst wist ik echt niet meer waar en hoe.

Ene zegt dit en de andere zegt beter die winkel doen pff nou,
ik wacht lekker totdat hij in de winkel ligt want hier infomatie halen schiet ook niet erg op.
Dan maar wachten tot februari maart xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02:31
Ik vind het behoorlijk vervelend dat het PS4 levertijden topic weer dichtgegooid wordt omdat er een paar users aan het slowchatten/offtopic bezig zijn. Zij verpesten het voor de grote groep users die wel normaal meedoen. Waarom kan er niet gewoon worden opgetreden tegen diegene die de regels overtreden in plaats van dat iedereen nu de dupe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 565746

Heisenbug schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:30:
Ik vind het behoorlijk vervelend dat het PS4 levertijden topic weer dichtgegooid wordt omdat er een paar users aan het slowchatten/offtopic bezig zijn. Zij verpesten het voor de grote groep users die wel normaal meedoen. Waarom kan er niet gewoon worden opgetreden tegen diegene die de regels overtreden in plaats van dat iedereen nu de dupe is?
ja dat vind ik ook. En nee maakt niet uit of je newbie bent of hier je 2de huis hebt, je hoort je gewoon aan de regels te houden. Word duidelijk vermeld lijkt me ? en iedereen kan lezen. En als ze niet willen luisteren, moeten ze maar voelen!!!

en daarbij word er wel 20x hetzelfde gezegd/gevraagd ? kom op je kan zelf ook op onderzoek uit. mankeert er wat aan je handen ? nee toch? je kan over alles achter komen als je het maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Heisenbug schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:30:
Q.E.D. :+

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 23-12-2013 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

TheVMaster

Moderator WOS
O-)

[ Voor 255% gewijzigd door TheVMaster op 23-12-2013 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296375

Ik bezocht graag het PS4 Levertijden topic en wist door snel te scannen snel welke berichten nuttig waren en welke niet. Helaas zijn door het sluiten van het topic mensen zoals ik de dupe, mis ik de informatie die ik verlang van het tweakers forum en bezoek ik het forum niet tot het topic weer open is... Dit lijkt me niet helemaal de insteek die de moderators voor ogen hebben, toch?

Persoonlijk straffen vind ik wat eerlijker dan het collectief straffen door het hele topic op slot te gooien.
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste