Sn0wblind schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:00:
[...]
Het splitsen van de console en PC talk is een goed idee.
De specs praat mag wel minder. er zijn teveel users die gewoon niet de moeite nemen om benchmarks van bijvoorbeeld BF3 op te zoeken en de resultaten hiervan te gebruiken over het oordeel of BF4 dan wel of niet zal draaien. Met wat logisch nadenken en benchmarks checken zijn een hoop van de vragen niet nodig. Er zijn tijdens het begin van BF3 hier dan ook vele klachten van users over geweest die niet blij waren met het constante gepost van specs en vragen of hun systeem de game draait.
Bij deze mijn reactie op de moderatie in het BF4 forum. Als het over komt als een rant oid, zo is het absoluut niet bedoeld.
Eerlijk gezegd vind ik de moderatie "Er is teveel hardware praat in dit topic aanwezig. Laat dit achterwege. Voor hardware gerelateerde zaken kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet", nogal vreemd voor een 'technisch' forum als Tweakers.
Natuurlijk snap ik dat pc hardware specs niet voor iedereen, met name voor de console spelers, interessant is. Maar om dan te zeggen dat je daarvoor maar zelf op internet moet zoeken voor een antwoord, er is vaak genoeg gevraagd voor aparte topics (zonder reacties daarop van mods), en daarnaast dat geldt toch voor alles in praktisch elk forum?
Ten eerste zijn benchmarks op internet, zo als ook gebleken is met BF3, helemaal niet eenvoudig te vertalen naar werkelijke in-game prestaties, al helemaal niet naar BF4 prestaties. Het is de primaire vraag van bijna elke potentiele BF4 speler of er geüpgrade moet worden om de game te spelen zoals hij/zij wil. Want juist met oudere systemen of mensen die nieuw zijn met de serie, zijn helemaal geen betrouwbare benchmarks te vinden. Daarvoor is de bescheidenheid tussen systemen en wat voor een speler acceptabel/een minimale vereiste is gewoon té groot. Specifieke ervaring en technische know-how van ervaren Battlefield spelers is daarvoor veel waardevoller en juist een van de unieke punten waarop GoT zich onderscheid ten opzichte van andere fora.
Ten tweede komen minstens zoveel dezelfde vragen (en keurige anwoorden) constant voorbij over premium, cd-keys etc. etc. voorbij die voor heel veel mensen ook totaal niet meer interessant zijn en welke ook zo via google gevonden kunnen worden. Daar is al zoveel informatie over te vinden op andere websites of het is al zovaak herhaald. Maar ook die worden netjes op weg geholpen of er wordt gewoon overheen gelezen zonder er stampij van te maken.
Ten derde is uit het BF3 hardware topic gebleken dat mensen daar helemaal niet zomaar de informatie krijgen waar ze om vragen. Simpelweg omdat er niet genoeg ervaren spelers daar regelmatig kijken want zij hebben zelf geen vragen over de hardware. Dan zijn de mensen met problemen/vragen die daar posten erg afhankelijk van een paar barmhartige posters die daar uitsluitend kijken en posten om mensen op weg te helpen.
Ten vierde wordt in dit feedback topic geschreven:
Waarom wordt hier dan niet gewoon in een modbreak in het forum zelf om gevraagd als het kennelijk teveel werd? Nu wordt vrij eenzijdig het topic min of meer op slot gegooid zonder dat 'we', ik in elk geval, wisten dat jullie daar naar op zoek zijn.
Tenslotte vind ik het zelf gewoon jammer dat er weinig ruimte is voor in-depth technische discussies over de samenhang van de hardware en software op een forum als GoT.
Enfin, just my 2 cents, maar deze vrij plotselinge modbreak en de bijbehorende onderbouwing haalt bij mij wel veel motivatie weg om actief te zijn in het BF4 topic.