Toon posts:

[PC] Het Grote GoT LoL Tournament Topic - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

• Damien
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-11 09:28
Mede-auteur:
  • Ryada
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 15:09

Ryada

http://i147.photobucket.com/albums/r317/psychorvs/LoLGoT/Top_zps2ba422f0.png

Introductie

Welkom bij deze thread puur gebaseerd op het houden van toernooien voor de Tweakers LoL-community (waar overigens non-Tweakers ook van harte welkom zijn). Aangezien we het maintopic van LoL niet te veel willen vervuilen met inschrijvingen/slow chat/advertising voor toernooien is besloten om een hier een aparte thread voor te maken. Wij hopen dat door middel van deze thread het mogelijk word om meerdere toernooien per maand op te kunnen zetten en hierdoor de LoL-community dichter naar elkaar toe te brengen en tevens ervoor te zorgen dat het een leerzame en leuke ervaring wordt voor alle deelnemers.

Namens de topic-starters alvast veel succes en plezier gewenst!

Recente winnaars

1st GoT LoL Tournament winnaars: Super Soaker Squad
runner up: De Boze Broeders

Teams

Teamnaam + spelersTeamnaam + spelersTeamnaam + spelers
De Boze Broeders
Rordarok
JapieTalent
ItsNotRudy
Joomadbro
Damien
iParesh
Koekie26

Rules

Het toernooi zal gespeeld worden als een double elimination evenement. Dit betekent dat als je een keer verliest in de loser bracket terecht komt. Als je hier in zit kan je dus nog steeds kans maken om eerste te worden.

Gebruik onderstaande settings voor het aanmaken van een lobby.

Server Location: Europe West
Game Mode: Custom
Map: Summoner's Rift
Team Size: 5
Allow Spectators: All
Game Type: Tournament Draft
Name: Teamnaam 1 vs Teamnaam 2
Password: Wordt aangeleverd door creator match

In goed overleg met alle casters zullen we proberen om alle matches te casten op Twitch.tv. Deze matches zijn dus voor iedereen live te bekijken en terug te zien. De caster zal als spectator in de game zitten. De links voor Twitch staan onderaan.

GoT Channel

Er wordt veelvuldig gebruik gemaak van het GoT chat channel in League of Legends. Het openen of starten van een chat channel doe je rechtsonder in de client.

Na het openen van een chat channel kun je instellen dat deze altijd geopend moet worden bij het starten van League of Legends. Dit doe je bij de instellingen van het chat venster.

Links

Datum bepalen: http://strawpoll.me/1440308

Stream WambamNL: http://www.twitch.tv/wambamnl

Credits

Bij deze willen wij Saphua bedanken voor de layout aangezien het dezelfde is als het main topic! Tevens ook een bedankje richting de Dota2 community op Tweakers voor het idee van een aparte thread voor toernooien.

Changelog

28/03/2014
  • Deel 1 aangemaakt!

http://i147.photobucket.com/albums/r317/psychorvs/LoLGoT/Bot_zps0d8eb4dc.png

[Voor 23% gewijzigd door Damien op 05-04-2014 18:35]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Damien
Om het nogmaals duidelijk te maken, ik werk de leegstaande stukjes vanmiddag verder uit, ik moet alleen momenteel even wat dingen regelen dus kom ik er nu even niet aan toe. Update over toernooi etc volgt!

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-11 12:13
Damien, als lid neem ik toch aan dat je weet dat we de Boze Broeders heten, en niet de Boze Broerders zoals in de topicstart zit. Verder mooi gedaan man! :)

• Slivv
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 29-02-2020

Slivv

The One and Only

Denk je dat het niet beter is om wel gewoon last minute subs toe te laten, zolang ze maar voldoen aan bepaalde criteria? Het zou toch jammer zijn als een match niet gespeeld kan worden omdat een aantal mensen niet komen opdagen of weg moeten, en dat is zeker geen onwaarschijnlijk scenario.

Uberhaupt zou ik de grens niet trekken bij "slechts één platinum/diamond per team". Een team van 4 golds en een diamond heeft nog steeds een groot voordeel ten opzichte van een team met voornamelijk silvers en een paar golds. Daarentegen zou ik voorstellen om gewoon elke tier een aantal punten toe te kennen, en dan een totale score toe te laten per team. Bijvoorbeeld:

Bronze: 1 punt
Silver: 2 punten
Gold: 3 punten
Platinum: 4 punten
Diamond: 5 punten

Vervolgens laat je maximaal 12 (voorbeeld, zou anders kunnen) punten toe per team. Dat zou neerkomen op een team van 2 golds en 3 silvers. Of, bijvoorbeeld in een extremer geval, 1 diamond, 1 platinum en 3 bronze. Zo kan bijna iedereen meespelen maar heb je toch een soort van objectief meetinstrument om vast te stellen of het team eerlijk is of niet.

In dit geval maakt het niet uit welke rank de subs hebben, zolang het hele team dat speelt maar op of onder die 12 punten blijft.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

• Damien
Slivv schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:20:
Denk je dat het niet beter is om wel gewoon last minute subs toe te laten, zolang ze maar voldoen aan bepaalde criteria? Het zou toch jammer zijn als een match niet gespeeld kan worden omdat een aantal mensen niet komen opdagen of weg moeten, en dat is zeker geen onwaarschijnlijk scenario.

Uberhaupt zou ik de grens niet trekken bij "slechts één platinum/diamond per team". Een team van 4 golds en een diamond heeft nog steeds een groot voordeel ten opzichte van een team met voornamelijk silvers en een paar golds. Daarentegen zou ik voorstellen om gewoon elke tier een aantal punten toe te kennen, en dan een totale score toe te laten per team. Bijvoorbeeld:

Vervolgens laat je maximaal 12 (voorbeeld, zou anders kunnen) punten toe per team. Dat zou neerkomen op een team van 2 golds en 3 silvers. Of, bijvoorbeeld in een extremer geval, 1 diamond, 1 platinum en 3 bronze. Zo kan bijna iedereen meespelen maar heb je toch een soort van objectief meetinstrument om vast te stellen of het team eerlijk is of niet.

In dit geval maakt het niet uit welke rank de subs hebben, zolang het hele team dat speelt maar op of onder die 12 punten blijft.
Goed punt Slivv, ik neem het mee in de rules, want deze moet ik dus nog verder opstellen. Was er nog niet klaar mee.

• kaaskoekie
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik weet dat je er nog mee bezig bent, maar misschien een link naar een googledoc bestandje voor de mensen die mee willen doen maar geen team hebben?

• Damien
kaaskoekie schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:33:
Ik weet dat je er nog mee bezig bent, maar misschien een link naar een googledoc bestandje voor de mensen die mee willen doen maar geen team hebben?
Komt er inderdaad ook nog aan ;).

• Jaap.
Slivv schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:20:

Ik weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet vinden. Zo ga je geforceerde teams krijgen, wat op zich voor de spanning van een dergelijk toernooi wel leuk is. Maar ik speel toch liever met mensen die ik ken, leuk vind om mee te spelen en (ook niet onbelangrijk) waarvan ik weet wat ik er aan heb.

• naarden 4ever
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-11 03:36
JapieTalent schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:35:
[...]

Ik weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet vinden. Zo ga je geforceerde teams krijgen, wat op zich voor de spanning van een dergelijk toernooi wel leuk is. Maar ik speel toch liever met mensen die ik ken, leuk vind om mee te spelen en (ook niet onbelangrijk) waarvan ik weet wat ik er aan heb.
Dit. Als ik willekeurig wordt ingedeeld ga ik wel soloQ spelen, krijg ik tenminste nog LP voor.

• Damien
Allereerst een Strawpoll omtrent de datum. De laatste optie is dus zoals het Dota2 toernooi gespeeld is. Gewoon een vaste van / tot datum zet en teams regelen onderling op welke dag de games gespeeld worden, waarna de screenshots met de eindscores richting mij of Wambam worden gestuurd.

Ga u gang:

http://strawpoll.me/1440308

• Slivv

Slivv

The One and Only

Je kunt je gewoon inschrijven met je eigen team in dat geval. Het zorgt er alleen voor dat je niet een team krijgt met 5 diamonds die de boel een beetje roflstompt. Niets weerhoudt je ervan om met 5 bronzes een team te maken want minder punten is geen probleem. Daarnaast heb ik expres zodanig veel punten toegelaten dat je in de meeste gevallen ook met vrienden die hoger elo zijn kunt spelen. Je krijgt alleen niet meer de situatie zoals vorige keer waarbij Super Soaker Squad met drie platinums de lanes stompt en een haast eenzijdige overwinning pakt. Je zou eventueel het aantal punten nog kunnen verhogen als je meer soorten teams wil toelaten.

• Jaap.
Ik heb gevote voor de laatste optie.

• Jaap.
Slivv schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:40:
Je kunt je gewoon inschrijven met je eigen team in dat geval. Het zorgt er alleen voor dat je niet een team krijgt met 5 diamonds die de boel een beetje roflstompt. Niets weerhoudt je ervan om met 5 bronzes een team te maken want minder punten is geen probleem. Daarnaast heb ik expres zodanig veel punten toegelaten dat je in de meeste gevallen ook met vrienden die hoger elo zijn kunt spelen. Je krijgt alleen niet meer de situatie zoals vorige keer waarbij Super Soaker Squad met drie platinums de lanes stompt en een haast eenzijdige overwinning pakt. Je zou eventueel het aantal punten nog kunnen verhogen als je meer soorten teams wil toelaten.
Nou ja, ik vind je initiatief op zich wel deugen hoor. Maar wat ik niet zie zitten is dat we straks geforceerd een lineup moeten gaan maken omdat we anders te veel punten hebben. Dan is het hele idee van een team toch weg? Dan kan je beter net zo goed alle mensen die willen deelnemen in een pot stoppen, gesorteerd op soloQ level en dan ze random gaan toedelen over de 8 teams, wat voor mij persoonlijk de lol er wel een beetje afhaalt want dan kan ik inderdaad net zo goed soloQ gaan doen.

Wij hebben juist de Boze Broeders gemaakt omdat we regelmatig samen speelden, dat gezellig was en het dus leuk vonden om samen te spelen.

Edit; hoe had je bijvoorbeeld jezelf willen plaatsen dan? Want je bent op dit moment nog unranked. Of bijvoorbeeld Maxxus, die (als ik het goed zeg) enkel ranked speelt voor de rewards.

[Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 05-04-2014 17:59]

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:51
Sowieso zou ik niet te veel vasthouden aan ranks. Zijn genoeg mensen die smurfs hebben die lower/unranked zijn (en inderdaad, hoe ga je daar mee om?). Zo kun je makkelijk om de "regeltjes" heen. Een full plat-diamond team zou inderdaad niet helemaal fair zijn, maar een beetje vrijheid mag wel. Ik zou het lame vinden wanneer je niet met mensen mag spelen waar je graag mee speelt omdat 1 iemand toevallig een tier te hoog zit. Dan gaan we ook het doel van het toernooi een beetje voorbij, en dat is gewoon fun en gezelligheid imo.

Daarnaast, stel dat er regels komen voor de rankings, hou zou je daar dan mee omgaan met de subs? Mogen die alles zolang er in de line-up van een match maar 1 diamond of x aantal plats zit? Ik vind het teveel administratief werk en gezeur. Ja de Super Soaker Squad stompte vrij hard, maar elk team had de vrijheid om een high ranked opstelling bij elkaar te sprokkelen..

• Damien
Misschien dat het gehele, meedoen is belangrijker dan winnen een betere opzet is, en dus inderdaad teams vrij moet laten om te kiezen waarmee ze willen spelen.

Ik geef namelijk momenteel de voorkeur om te spelen met mijn huidige teams ipv een team vol met Diamond spelers om zeker te zijn van de overwinning.

• Rordarok
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-11 13:33

Rordarok

De enige echte

Ik vind ook dat de kwaliteit van de teams niet zo heel relevant moet zijn. Natuurlijk is enige vorm van balance nodig, maar om nou teams te diskwalificeren omdat ze te hoog zijn lijkt me mensen ook afschrikken.

Daarbij vind ik het voorgestelde puntensysteem ook niet heel doeltreffend, aangezien de skillgaps per division hoger zijn en dus niet lineair verdeeld zouden moeten worden. Maar over het algemeen denk ik dat een puntensysteem niet eens nodig is als iedereen leuke games in het achterhoofd houdt. Dan zal je vermoedelijk geen full Diamond stomp teams krijgen.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Topicstarter
balans is een goed iets maar skill is een moeilijk iets om te balanceren.
Mijn mening is ook een beetje anders op het moment namelijk, als mensen leuke games in het achterhoofd houden en het accepteren dat ze tegen een heel goed team moeten en dan ge facerolled worden is het eigenlijk ok.
maar dat zorgt er wel voor dat er een kans is dat mensen zich geneigd voelen om zich niet meer in te schrijven omdat toch altijd de hoge elo gasten winnen van de rest.

Steam: Ryada.

• dr34m3dd
  • Laatst online: 22-11 23:26
Pff krijg ik weer moeite met een team zoeken...

Kan ik niet casten dan? :D

• Wazzaahhh
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 14:49
misschien won Super Soaker Squad zonder een lose maar dat zegt niks? we hadden toch nooit nog samen gespeeld wisten niet hoe iedereen speelde en hadden 0 tactics.
ik ben plat maar kan zo op een gold of een silver gaan en dan lijkt het team veel slechter met zelfde skill lvl undercover.
of je maakt een top 10 lijst en je vecht je van 10 naar nr 1
nr2 mag alleen 1 uitdagen en 3 alleen 2 etc en dit hoeft geen vast toernooi te zijn van een dag dit kan je voor 1-2 maanden houden en dan aan einde de winnaar is wie nr1 staat
als er toch geklaag is verzin ook maar een oplossing?

Xbox id: DHV Whitebird

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Oplossing is volgens mij al gesteld hoor. Geen plat/diamond teams en verder geen gezeik over team imbalances. Klaar.

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Topicstarter
Klopt helemaal mee eens geen problemen van maken alleen maar lol hebben.

Btw een oproep ik ben opzoek naar een tweetal casters 1 iemand met in depth knowledge en 1 iemand met een vlot gezellig babeltje.

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-11 19:23
Klinkt allemaal mooi, zal eens kijken of ik nu met een team mee kan doen i.p.v. als last-minute sub meedoen.

Indien er teams zijn die nog iemand zoeken, je kan me DM'en of mijn ign toevoegen: #BigCheeze

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

wambamNL schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:05:
Klopt helemaal mee eens geen problemen van maken alleen maar lol hebben.

Btw een oproep ik ben opzoek naar een tweetal casters 1 iemand met in depth knowledge en 1 iemand met een vlot gezellig babeltje.
Als mijn team niet speelt wil ik altijd wel wat insight geven, maar geen idee of ik daar verder geschikt voor ben :).

• Jaap.
Rordarok schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:47:
[...]

Als mijn team niet speelt wil ik altijd wel wat insight geven, maar geen idee of ik daar verder geschikt voor ben :).
Nou gezien het niveau waar jij op speelt lijkt me niet dat jij ook maar enigszins nuttige bijdragen kan leveren http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:51
JapieTalent schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:56:
[...]

Nou gezien het niveau waar jij op speelt lijkt me niet dat jij ook maar enigszins nuttige bijdragen kan leveren [afbeelding]
Waarom de Kappa? Is toch gewoon waar? http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Topicstarter
Rorda daarom ben ik opzoek naar mensen die dat willen en die laat ik allemaal in groepjes van 2 een game van mij shoutcasten en op basis daarvan ga ik mensen uitkiezen. (Ik zal zelf ook nog shoutcasten maar ik wil zowieso een duo hebben voor als ik games moet spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaaskoekie
Recrush schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:02:
[...]

Waarom de Kappa? Is toch gewoon waar? [afbeelding]
Oke dit is misschien enorm offtopic en onnodig, maar zelfs na googlen ben ik er niet uit wat kappa nou betekend, uitleg aub? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slivv

Slivv

The One and Only

kaaskoekie schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:55:
[...]

Oke dit is misschien enorm offtopic en onnodig, maar zelfs na googlen ben ik er niet uit wat kappa nou betekend, uitleg aub? :?
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kappa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damien
Alle prijzen van het vorige toernooi zijn overigens nu bij de mensen aangekomen. Zal nu even kijken wat ik verder nog kan doen voor het nieuwe toernooi (qua data / prijzen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-09 08:33
Recrush schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:13:
Sowieso zou ik niet te veel vasthouden aan ranks. Zijn genoeg mensen die smurfs hebben die lower/unranked zijn (en inderdaad, hoe ga je daar mee om?). Zo kun je makkelijk om de "regeltjes" heen. Een full plat-diamond team zou inderdaad niet helemaal fair zijn, maar een beetje vrijheid mag wel. Ik zou het lame vinden wanneer je niet met mensen mag spelen waar je graag mee speelt omdat 1 iemand toevallig een tier te hoog zit. Dan gaan we ook het doel van het toernooi een beetje voorbij, en dat is gewoon fun en gezelligheid imo.

Daarnaast, stel dat er regels komen voor de rankings, hou zou je daar dan mee omgaan met de subs? Mogen die alles zolang er in de line-up van een match maar 1 diamond of x aantal plats zit? Ik vind het teveel administratief werk en gezeur. Ja de Super Soaker Squad stompte vrij hard, maar elk team had de vrijheid om een high ranked opstelling bij elkaar te sprokkelen..
Dat mensen de regels gaan omzeilen, zou ik me niet druk om maken. Een toernooi als dit is voor de fun, gezellig spelen met en tegen grotendeels andere tweakers, zonder dat er serieus wat op het spel staat. Als mensen dan de boel gaan lopen misleiden om te winnen, zijn ze wel heel triest bezig.

Een speler met platinum op één account en gold op een ander is gewoon een platinum speler, ook als hij het toernooi liever op zijn smurf speelt. Spelers die bijna geen ranked spelen, en daardoor te laag of zelfs te hoog zitten, of nog unranked zijn, kunnen zelf of met hulp van medetweakers wel een eerlijke inschatting maken van waar ze redelijkerwijs horen. Maar goed, zelfs al zijn de teams qua sterkte niet gelijkwaardig, dan maakt dat nog vrij weinig uit. Ik heb er niemand over zien klagen dat SSS qua spelersniveau boven de rest uitstak, dus ik zou ook niet te ingrijpend beperkingen stellen aan de indelingen van de teams.

Het eerste toernooi leek mij in ieder geval een behoorlijk succes, met veel animo onder de tweakers om dat vaker te doen. De fundamenten zijn er voor gelegd om zoiets op regelmatige basis te houden, nu kun je kijken hoe je het allemaal precies wilt invullen qua regels en dergelijke om de boel verder te verbeteren. Zo'n puntensysteem is een idee dat je kunt proberen; mocht het bijvoorbeeld inderdaad te veel administratief werk en gezeur blijken, zonder positief effect op het speelplezier, kun je het de volgende keer gewoon weer op een andere manier doen. Zolang er maar mensen blijven die een toernooitje willen opzetten, bloedt dit allemaal niet zomaar dood, en haalt dit topic misschien ook ooit deeltje 9. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Topicstarter
the Virtual schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:01:
[...]

Dat mensen de regels gaan omzeilen, zou ik me niet druk om maken. Een toernooi als dit is voor de fun, gezellig spelen met en tegen grotendeels andere tweakers, zonder dat er serieus wat op het spel staat. Als mensen dan de boel gaan lopen misleiden om te winnen, zijn ze wel heel triest bezig.

Een speler met platinum op één account en gold op een ander is gewoon een platinum speler, ook als hij het toernooi liever op zijn smurf speelt. Spelers die bijna geen ranked spelen, en daardoor te laag of zelfs te hoog zitten, of nog unranked zijn, kunnen zelf of met hulp van medetweakers wel een eerlijke inschatting maken van waar ze redelijkerwijs horen. Maar goed, zelfs al zijn de teams qua sterkte niet gelijkwaardig, dan maakt dat nog vrij weinig uit. Ik heb er niemand over zien klagen dat SSS qua spelersniveau boven de rest uitstak, dus ik zou ook niet te ingrijpend beperkingen stellen aan de indelingen van de teams.

Het eerste toernooi leek mij in ieder geval een behoorlijk succes, met veel animo onder de tweakers om dat vaker te doen. De fundamenten zijn er voor gelegd om zoiets op regelmatige basis te houden, nu kun je kijken hoe je het allemaal precies wilt invullen qua regels en dergelijke om de boel verder te verbeteren. Zo'n puntensysteem is een idee dat je kunt proberen; mocht het bijvoorbeeld inderdaad te veel administratief werk en gezeur blijken, zonder positief effect op het speelplezier, kun je het de volgende keer gewoon weer op een andere manier doen. Zolang er maar mensen blijven die een toernooitje willen opzetten, bloedt dit allemaal niet zomaar dood, en haalt dit topic misschien ook ooit deeltje 9. :P
Tuurlijk heb je helemaal gelijk dat het allemaal om de fun gaat en dat het een succes was.
Dat neemt alleen niet weg dat voor sommige spelers het een beetje oneerlijk aan voelt als ze geroflstompt worden door een team met een paar plats dias ik weet niet meer wat het was.
De potjes kunnen dan alsnog heel leuk zijn geweest maar je kan niet ontkennen dat er niemand was die dacht van leuke potjes helaas dat we tegen een paar goede spelers moesten en daarom heel moeilijk konden winnen dat heeft iedereen wel gedacht misschien onbewust maar dat besef is er wel.
Zelf ik had het hardstikke leuk gezellig potjes spellen in voice chat lachen om de domme fouten die ik maakte en tegelijkertijd gezellig spelen en hopen op een victory, dat het uiteindelijk op een duo lose uitkwam maakte niet uit maar dan nog heb ik het gevoel gehad van, hun hebben een paar plats no way dat ik daar van kan winnen.
Maar goed dat is wat ik denk maar dat neemt niet weg dat we wel mogen proberen om te proberen de lower elo spelers een even grote kans te laten maken op het winnen van de eerste prijs.
De vraag is dan alleen nog wat is hier de beste manier voor?

• dr34m3dd
  • Laatst online: 22-11 23:26
Wat nou als iedereen gewoon zijn team kan maken wat uit slechte/goede spelers bestaat maakt niet uit wat. Als er genoeg animo is kunnen we bijvoorbeeld 2 groepen maken.
Dit zijn bijvoorbeeld de teams:
team #1 25 punten
Team #2 5 punten
Team #3 20 punten
Team #4 10 punten
Ga zo maar door.

Dan stop je diegene die bijvoorbeeld onder de 15 of 20 zitten in 1 groep en diegene die boven de 15 of 20 zitten in een andere groep. De winnaars komen elkaar natuurlijk later wel tegen.

Dit veranderd natuurlijk wel de vorm waarop het toernooi gespeeld gaat worden want je krijgt eerst group stages en daarna de elimination rounds toe.

Er zijn dan bijv 10 teams per groep 20 totaal.
Win je een potje in je groep 1/2 punt verlies 0
de #1 van groep 1 gaat tegen de #1 van groep 2 en zo ook voor groep 2 en misschien anders ook nog een team 3.

• Jaap.
dr34m3dd schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:02:
Wat nou als iedereen gewoon zijn team kan maken wat uit slechte/goede spelers bestaat maakt niet uit wat.
Ik ben nog steeds van mening dat je moet spelen met de mensen waar je het leuk vind om mee te spelen. Teruggrijpend op vorige toernooi hebben tot aan de finale zowel ons team als de super soakers alles relatief eenvoudig gewonnen, waarna de super soakers ons in de finale ook relatief eenvoudig aftrapten. Ik heb op dat moment volgens mij niemand horen klagen over oneerlijkheid terwijl de fun toch wel aanwezig was. De roep om balance kwam juist achteraf toen iedereen probeerde het toernooi nog beter te maken door plus en minpunten te noemen.

Als mensen bang zijn dat ze gestomped worden staat het ze toch vrij om voor komende toernooien mensen te zoeken van een hoger niveau?

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Topicstarter
Klopt eigenlijk wel haha.
Ik denk ook dat het dan wat makkelijker voor damien word om te regelen.
btw de website heeft een beetje problemen aangezien de designer met wie ik eraan werk ziek is dus de website kan ik niet eind deze week laten zien zoals wat mijn plan eigenlijk was.

• Damien
Nou zoals ik de strawpoll zie wordt het toernooi dus ditmaal verspreid of 1 / 2 weken waar teams zelf met elkaar dienen af te stemmen welke dag + tijdstip en eventueel of ze dit gestreamed willen hebben of niet. In het geval dat ze kiezen om het niet te laten streamen zijn er screenshots nodig van de endgamescreen.

• Ryada

Ryada

Makeshift gamedev

Topicstarter
Of wat misschien een leuker idee is is dat ze mij een link sturen naar de lol replay file.
Op die manier kunnen we ze allemaal streamen en kan iedereen zijn eigen wedstrijd terug zien en er wat van leren.
Hoeven we ook niet moeilijk te doen met casters die een potje spelen.
en kunnen we het altijd op een centrale dag doen.
scheelt een hoop XD

• Didten
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-05-2014
Ik volg het tweakers LOL topic al een tijdje, maar nooit geregistreerd. Bij deze geregistreerd en een team aan het samenstellen voor jullie tornooi. Wij zijn voornamelijk silvers, maar wie zich geroepen voelt om zich bij mijn garde aan te sluiten, add me ingame op de naam Didten.

Cheers!

• Damien
Het toernooi-idee is bij deze helemaal afgeblazen, gezien het simpele feit dat de beheerders van dit forum simpelweg te nauwe contacten onderhouden met een bepaalde groep mensen waardoor anderen de dupe worden. Ik zie niet in waarom ik inspanning zou doen op een community die gebaseerd is op de mening van een stel spelers die zich schijnbaar beschouwd als de elite, en daardoor hun mening hoe dan ook (door modding etc) er door probeert te drukken.

Het verzoek daarom ook aan de moderators om deze thread/topic compleet te sluiten zodat er niet de valse schijn wordt gewekt dat er daadwerkelijk nog zoiets mogelijk is als een fatsoenlijk toernooi opzetten zonder dat er gebruik wordt gemaakt van censuur.

• kaaskoekie
Toch jammer dit, ach, je hebt je best gedaan en die ene toernooi was toch wel leuk gelukt! :)

• Kern
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Balen, leek mij wel leuk om een keer mee te doen in een toernooi.

Misschien in de toekomst nog eens proberen?
( waar een wil is, is een weg :) )
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee