![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 23% gewijzigd door Damien op 05-04-2014 18:35 ]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 23% gewijzigd door Damien op 05-04-2014 18:35 ]
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Goed punt Slivv, ik neem het mee in de rules, want deze moet ik dus nog verder opstellen. Was er nog niet klaar mee.Slivv schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:20:
Denk je dat het niet beter is om wel gewoon last minute subs toe te laten, zolang ze maar voldoen aan bepaalde criteria? Het zou toch jammer zijn als een match niet gespeeld kan worden omdat een aantal mensen niet komen opdagen of weg moeten, en dat is zeker geen onwaarschijnlijk scenario.
Uberhaupt zou ik de grens niet trekken bij "slechts één platinum/diamond per team". Een team van 4 golds en een diamond heeft nog steeds een groot voordeel ten opzichte van een team met voornamelijk silvers en een paar golds. Daarentegen zou ik voorstellen om gewoon elke tier een aantal punten toe te kennen, en dan een totale score toe te laten per team. Bijvoorbeeld:
Bronze: 1 punt
Silver: 2 punten
Gold: 3 punten
Platinum: 4 punten
Diamond: 5 punten
Vervolgens laat je maximaal 12 (voorbeeld, zou anders kunnen) punten toe per team. Dat zou neerkomen op een team van 2 golds en 3 silvers. Of, bijvoorbeeld in een extremer geval, 1 diamond, 1 platinum en 3 bronze. Zo kan bijna iedereen meespelen maar heb je toch een soort van objectief meetinstrument om vast te stellen of het team eerlijk is of niet.
In dit geval maakt het niet uit welke rank de subs hebben, zolang het hele team dat speelt maar op of onder die 12 punten blijft.
Komt er inderdaad ook nog aankaaskoekie schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:33:
Ik weet dat je er nog mee bezig bent, maar misschien een link naar een googledoc bestandje voor de mensen die mee willen doen maar geen team hebben?
Ik weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet vinden. Zo ga je geforceerde teams krijgen, wat op zich voor de spanning van een dergelijk toernooi wel leuk is. Maar ik speel toch liever met mensen die ik ken, leuk vind om mee te spelen en (ook niet onbelangrijk) waarvan ik weet wat ik er aan heb.Slivv schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:20:
Denk je dat het niet beter is om wel gewoon last minute subs toe te laten, zolang ze maar voldoen aan bepaalde criteria? Het zou toch jammer zijn als een match niet gespeeld kan worden omdat een aantal mensen niet komen opdagen of weg moeten, en dat is zeker geen onwaarschijnlijk scenario.
Uberhaupt zou ik de grens niet trekken bij "slechts één platinum/diamond per team". Een team van 4 golds en een diamond heeft nog steeds een groot voordeel ten opzichte van een team met voornamelijk silvers en een paar golds. Daarentegen zou ik voorstellen om gewoon elke tier een aantal punten toe te kennen, en dan een totale score toe te laten per team. Bijvoorbeeld:
Bronze: 1 punt
Silver: 2 punten
Gold: 3 punten
Platinum: 4 punten
Diamond: 5 punten
Vervolgens laat je maximaal 12 (voorbeeld, zou anders kunnen) punten toe per team. Dat zou neerkomen op een team van 2 golds en 3 silvers. Of, bijvoorbeeld in een extremer geval, 1 diamond, 1 platinum en 3 bronze. Zo kan bijna iedereen meespelen maar heb je toch een soort van objectief meetinstrument om vast te stellen of het team eerlijk is of niet.
In dit geval maakt het niet uit welke rank de subs hebben, zolang het hele team dat speelt maar op of onder die 12 punten blijft.
Dit. Als ik willekeurig wordt ingedeeld ga ik wel soloQ spelen, krijg ik tenminste nog LP voor.JapieTalent schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:35:
[...]
Ik weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet vinden. Zo ga je geforceerde teams krijgen, wat op zich voor de spanning van een dergelijk toernooi wel leuk is. Maar ik speel toch liever met mensen die ik ken, leuk vind om mee te spelen en (ook niet onbelangrijk) waarvan ik weet wat ik er aan heb.
Nou ja, ik vind je initiatief op zich wel deugen hoor. Maar wat ik niet zie zitten is dat we straks geforceerd een lineup moeten gaan maken omdat we anders te veel punten hebben. Dan is het hele idee van een team toch weg? Dan kan je beter net zo goed alle mensen die willen deelnemen in een pot stoppen, gesorteerd op soloQ level en dan ze random gaan toedelen over de 8 teams, wat voor mij persoonlijk de lol er wel een beetje afhaalt want dan kan ik inderdaad net zo goed soloQ gaan doen.Slivv schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:40:
Je kunt je gewoon inschrijven met je eigen team in dat geval. Het zorgt er alleen voor dat je niet een team krijgt met 5 diamonds die de boel een beetje roflstompt. Niets weerhoudt je ervan om met 5 bronzes een team te maken want minder punten is geen probleem. Daarnaast heb ik expres zodanig veel punten toegelaten dat je in de meeste gevallen ook met vrienden die hoger elo zijn kunt spelen. Je krijgt alleen niet meer de situatie zoals vorige keer waarbij Super Soaker Squad met drie platinums de lanes stompt en een haast eenzijdige overwinning pakt. Je zou eventueel het aantal punten nog kunnen verhogen als je meer soorten teams wil toelaten.
[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 05-04-2014 17:59 ]
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Steam: Ryada.
Xbox id: DHV Whitebird
Als mijn team niet speelt wil ik altijd wel wat insight geven, maar geen idee of ik daar verder geschikt voor benwambamNL schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:05:
Klopt helemaal mee eens geen problemen van maken alleen maar lol hebben.
Btw een oproep ik ben opzoek naar een tweetal casters 1 iemand met in depth knowledge en 1 iemand met een vlot gezellig babeltje.
Nou gezien het niveau waar jij op speelt lijkt me niet dat jij ook maar enigszins nuttige bijdragen kan leverenRordarok schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:47:
[...]
Als mijn team niet speelt wil ik altijd wel wat insight geven, maar geen idee of ik daar verder geschikt voor ben.
Waarom de Kappa? Is toch gewoon waar?JapieTalent schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:56:
[...]
Nou gezien het niveau waar jij op speelt lijkt me niet dat jij ook maar enigszins nuttige bijdragen kan leveren [afbeelding]
Oke dit is misschien enorm offtopic en onnodig, maar zelfs na googlen ben ik er niet uit wat kappa nou betekend, uitleg aub?Recrush schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:02:
[...]
Waarom de Kappa? Is toch gewoon waar? [afbeelding]
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kappakaaskoekie schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:55:
[...]
Oke dit is misschien enorm offtopic en onnodig, maar zelfs na googlen ben ik er niet uit wat kappa nou betekend, uitleg aub?
Dat mensen de regels gaan omzeilen, zou ik me niet druk om maken. Een toernooi als dit is voor de fun, gezellig spelen met en tegen grotendeels andere tweakers, zonder dat er serieus wat op het spel staat. Als mensen dan de boel gaan lopen misleiden om te winnen, zijn ze wel heel triest bezig.Recrush schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:13:
Sowieso zou ik niet te veel vasthouden aan ranks. Zijn genoeg mensen die smurfs hebben die lower/unranked zijn (en inderdaad, hoe ga je daar mee om?). Zo kun je makkelijk om de "regeltjes" heen. Een full plat-diamond team zou inderdaad niet helemaal fair zijn, maar een beetje vrijheid mag wel. Ik zou het lame vinden wanneer je niet met mensen mag spelen waar je graag mee speelt omdat 1 iemand toevallig een tier te hoog zit. Dan gaan we ook het doel van het toernooi een beetje voorbij, en dat is gewoon fun en gezelligheid imo.
Daarnaast, stel dat er regels komen voor de rankings, hou zou je daar dan mee omgaan met de subs? Mogen die alles zolang er in de line-up van een match maar 1 diamond of x aantal plats zit? Ik vind het teveel administratief werk en gezeur. Ja de Super Soaker Squad stompte vrij hard, maar elk team had de vrijheid om een high ranked opstelling bij elkaar te sprokkelen..
Tuurlijk heb je helemaal gelijk dat het allemaal om de fun gaat en dat het een succes was.the Virtual schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:01:
[...]
Dat mensen de regels gaan omzeilen, zou ik me niet druk om maken. Een toernooi als dit is voor de fun, gezellig spelen met en tegen grotendeels andere tweakers, zonder dat er serieus wat op het spel staat. Als mensen dan de boel gaan lopen misleiden om te winnen, zijn ze wel heel triest bezig.
Een speler met platinum op één account en gold op een ander is gewoon een platinum speler, ook als hij het toernooi liever op zijn smurf speelt. Spelers die bijna geen ranked spelen, en daardoor te laag of zelfs te hoog zitten, of nog unranked zijn, kunnen zelf of met hulp van medetweakers wel een eerlijke inschatting maken van waar ze redelijkerwijs horen. Maar goed, zelfs al zijn de teams qua sterkte niet gelijkwaardig, dan maakt dat nog vrij weinig uit. Ik heb er niemand over zien klagen dat SSS qua spelersniveau boven de rest uitstak, dus ik zou ook niet te ingrijpend beperkingen stellen aan de indelingen van de teams.
Het eerste toernooi leek mij in ieder geval een behoorlijk succes, met veel animo onder de tweakers om dat vaker te doen. De fundamenten zijn er voor gelegd om zoiets op regelmatige basis te houden, nu kun je kijken hoe je het allemaal precies wilt invullen qua regels en dergelijke om de boel verder te verbeteren. Zo'n puntensysteem is een idee dat je kunt proberen; mocht het bijvoorbeeld inderdaad te veel administratief werk en gezeur blijken, zonder positief effect op het speelplezier, kun je het de volgende keer gewoon weer op een andere manier doen. Zolang er maar mensen blijven die een toernooitje willen opzetten, bloedt dit allemaal niet zomaar dood, en haalt dit topic misschien ook ooit deeltje 9.
Ik ben nog steeds van mening dat je moet spelen met de mensen waar je het leuk vind om mee te spelen. Teruggrijpend op vorige toernooi hebben tot aan de finale zowel ons team als de super soakers alles relatief eenvoudig gewonnen, waarna de super soakers ons in de finale ook relatief eenvoudig aftrapten. Ik heb op dat moment volgens mij niemand horen klagen over oneerlijkheid terwijl de fun toch wel aanwezig was. De roep om balance kwam juist achteraf toen iedereen probeerde het toernooi nog beter te maken door plus en minpunten te noemen.dr34m3dd schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:02:
Wat nou als iedereen gewoon zijn team kan maken wat uit slechte/goede spelers bestaat maakt niet uit wat.
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq