LoL topic discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Koekiemonsterr schreef op woensdag 03 december 2014 @ 00:36:
@ Douweegbertje

- Het feit dat je met niet één tweaker samen speelt zegt helemaal niets, en wellicht ligt dat eerder aan jou dan aan dat zogenaamde 'sfeertje'. Ik vond het sfeertje bij het afgelopen toernooi prima; misschien eens meedoen i.p.v. voornamelijk lurken?
En dankzij dit soort reacties snap ik Douweegbertje's reactie compleet. Gewoon gelijk gaan aanvallen ipv om een normale manier reageren. Ik lurk daar tegenwoordig ook, want waarom zou ik anders doen? Ik zie meer en meer nieuwe spelers daar gewoon weg gaan omdat het niveau lager en lager werd (nieuwe topic nog niet gelezen, misschien maar een keer doen). Elke keer kwam er wel weer "Ja maar ik ben rank X of Y dus ik weet alles!" qua niveau.
Nee, de reden dat er weinig met Tweakers wordt gespeeld, is omdat ze in de NL LoL community gewoon een wat slechtere naam hebben. Voor veel spelers is het:

a.) een community zoeken waar spelers elkaar helpen, waarbij het niet is "eerst de veterans van het topic, en dan "oh wacht even we hebben ook nog nieuwe mensen""

b.) een community waarbij iedereen gelijk is, waar leuke discussies mogelijk zijn, waar niet gelijk als zo gereageerd wordt als iemand kritiek heeft.

Ja, dan is zo'n keuze zeer makkelijk. En het is echt niet moeilijk te raden waar de tweakers community tijden lang onder viel. (of het nog zo is, geen idee, nogmaals ik lees het nieuwe topic niet. Puur omdat ik zelf ook voor optie B heb gekozen)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik vind de reactie van Koekie eigenlijk vrij begrijpelijk en heeft helemaal niets met een persoonlijke aanval te maken. Volgens mij is dat gewoon simpele statistiek en komt de initiële reactie vooral over als veel wijzen met weinig introspectie. Het is nalatig om uit één ervaring een conclusie te trekken.

Dat het topic in het verleden niet altijd de juiste sfeer heeft gehad valt niet te ontkennen. Dan blijf ik er alsnog bij dat er veel te maken schuld wordt geplaatst bij individuen die dan ook werkelijk vaak moeite doen om het topic gaande te houden, juiste manier of niet. Veel 'nieuwe' mensen zijn prima geïntegreerd en door de 'toxic' barrière heen gekomen, en niet per se omdat zij anders behandeld werden maar omdat ze moeite deden om ook daadwerkelijk deel te nemen in het topic. Als enkele negatieve comments op threads van honderden pagina's reden zijn om niet deel te nemen aan een community: prima. Maar dan is dat de afweging die je persoonlijk maakt, en dan kan je niet altijd bij de community leggen.

Ik denk dat niemand het erg vindt dat er nieuwe mensen in het topic komen. Ik denk dat de meeste mensen daar juist op wachten. Ik vind het erg gezellig om dagelijks met dezelfde mensen te posten in het topic, maar het feit is dat dit ook gewoon via DMs of in-game kan. Als we dit niet hadden doorgezet was het topic waarschijnlijk of doodgebloed of had nog meer inhoudsloos slowchat gehad.

Dat de vraag naar nieuwe mensen er is neemt echter niet weg dat iedereen maar even moet kunnen binnenwandelen. We hebben nog steeds een community/Tweakers standaard en gewoon normale verwachtingen waar je als (nieuwe) poster aan moet voldoen. We kunnen iedereen verwelkomen en dan roepen van 'ja, we wilden toch zo graag nieuwe mensen', maar dan heeft niemand baat bij en het topic zelf ook niet. Dat het topic niet altijd uitnodigend is geweest is nogmaals niet te ontkennen, maar dit is bij vlagen, komt echt niet zoveel voor en is eerlijk gezegd ook maar weinig reden om niet te posten.

Ik vind de kwaliteitseis voor nieuwe posters vanuit veteranen terecht. Ja, je loopt het risico voor een ouwe-jongens-krentebrood thread, maar dat is het met zo'n kleine active community toch al. Zorg er dan voor dat je als nieuwe poster reden geeft waarom er ook maar enige vorm van appreciatie moet worden getoond als vaak een enige reactie is van 'Hoi ik ben X wat is Y' of 'Hoi ik ben X ik vraag Y' en dan vervolgens nooit meer iets laten horen. Voor 100% van de huidige active members heb ik het over om een match door te kijken en tips te geven. Dat neemt niet weg dat ik voortaan double check voordat ik iemand help om vervolgens nooit meer feedback te krijgen. Het is een community, geen helpdesk. Het moet van twee kanten komen.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Veel 'nieuwe' mensen zijn prima geïntegreerd en door de 'toxic' barrière heen gekomen
En daar zit nou net de fout. Als een groepje kinders (want volwassenen noem ik deze groep topic verpesters niet) zorgt voor een toxic barriere, die er gewoon is. Dan is er wat fout. Dat valt niet goed te praten, dat is mijn punt.
Als de veteranen (van een topic, grappig..) zo hard hun best doen om hun eigen groepjes te vormen en nieuwe spelers het zo moeilijk mogelijk maken om in het topic mee te komen, dan is er dus geen nut meer voor het topic. Of hernoem het dan naar "LoL veteranen topic" of whatever.
Maar goed, ik spreek niet alleen voor mezelf, zoals ik al aangaf is het binnen de LoL community al wat langer bekend dat Tweakers spelers zich totaal niet willen laten zien als sociale spelers. (ik zie het anders, maar goed, dat is het beeld wat heerst) Als je dat beeld vooral wil blijven volhouden, geweldig. Maar verwacht dan dat het topic nog veel, veel, veel vaker modbreaks gaat krijgen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:36:
[...]

En dankzij dit soort reacties snap ik Douweegbertje's reactie compleet. Gewoon gelijk gaan aanvallen ipv om een normale manier reageren.
Sorry, maar hoe is dat een aanval? Koekie zegt terecht dat mensen met kritiek een keer mee moeten doen, zodat ze zelf kunnen zien dat in-game en het bravoure in de thread niet opgaan. Sterker nog, veel van de actieve Tweakers in het thread spelen apart van elkaar, buiten tournaments om. Ik speel vaak met Damien en een aantal anderen, maar bijvoorbeeld nooit met de mods die er posten, blamauci etc.

Dat je Koekie's opmerking als aanval ziet, dat soort dingen schept juist misverstanden en nare woordwisselingen. Kritiek != aanval.

Mensen die nooit eerder hadden gepost in het topic waren overigens erg te spreken over het tournament en lieten een bericht achter.
lanerios schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:05:
[...]
Maar goed, ik spreek niet alleen voor mezelf, zoals ik al aangaf is het binnen de LoL community al wat langer bekend dat Tweakers spelers zich totaal niet willen laten zien als sociale spelers. (ik zie het anders, maar goed, dat is het beeld wat heerst) Als je dat beeld vooral wil blijven volhouden, geweldig. Maar verwacht dan dat het topic nog veel, veel, veel vaker modbreaks gaat krijgen.
"binnen de LoL community"

Welke groepering NLers representeer jij hier? Je noemde dit al eerder. Jij bent deel van een grotere, socialere en betere groep die, klaarblijkelijk vaak oordeel vellen over Tweakers.net? Ik snap hem even niet en ik snap ook niet waarom de mensen in het GoT topic zich zouden moeten aanpassen zodat de mening van willekeurige NLers anders zou worden ipv voor zichzelf en de community die we hier hebben. Ben op zich wel benieuwd.

Je laat het klinken alsof mensen op deze site een soort van plicht hebben zich te bewijzen voor jou en een unnamed groepje van meerderen en dat deze elite crew geen games met mensen die ook Tweakers bezoeken speelt.

Ik denk eigenlijk dat je mosterd na de maaltijd brengt hier. We zijn net het drama voorbij en een paar negatieve users kwijt, verder gaat er nog niets mis en zijn de regels aangescherpt. Nu nog gaan klagen over wat eerder gebeurd is en proberen aan te tonen dat schijnbaar de rest van Nederland ons tuig van de richel vindt,is vrij nutteloos. Ik stel ook voor om het hierbij dan ook te laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga niet eens in op het laatste stuk, je legt woorden in m'n mond die ik nog niet eens heb gebruikt. Misschien eerst goed lezen volgende keer, en je houden bij wat de ander geeft getyped.

Mosterd na de maaltijd, tsja, kan je vinden. Maar een andere mening dan "Wij van het LoL topic" mag ook wel toch?
Ik bedoel, "YAY! we hebben een goed toernooitje gehad" is nou niet gelijk aan "we zijn goed bezig" Ja, het is een goed begin. maar ik ben bang dat het daarbij gaat blijven. Zolang iedereen naar elkaar blijft wijzen, zonder er echt iets mee te doen, kan je niet verwachten dat het goed blijft gaan.
Ik heb op genoeg fora grote topics op deze manier dood zien gaan. Zolang je de sfeer creerd dat nieuwe spelers niet welkom zijn, en er toch een paar keer per week "Ja maar ik ben Gold, Diamond, whatever dus ik weet het beter" niveau bereikt wordt, dan blijft het slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:06:
Ik ga niet eens in op het laatste stuk, je legt woorden in m'n mond die ik nog niet eens heb gebruikt. Misschien eerst goed lezen volgende keer, en je houden bij wat de ander geeft getyped.
Nee, de reden dat er weinig met Tweakers wordt gespeeld, is omdat ze in de NL LoL community gewoon een wat slechtere naam hebben.
Mijn vraag was vrij duidelijk. Welke Tweakers zijn hier uit games gebant dan? En welke groepering hebben we het dan over? Irl vrienden (ook NLers) boeit het geen donder of weten niet eens dat ik Tweakers bezoek en toch willen ze wel eens een pot spelen. Verder ken ik via Tweakers-spelers ook weer andere NLers die geen problemen schijnen te hebben. Dus ja, leg maar eens uit welke groepering je dan bedoelt en waarom deze relevant is.
Mosterd na de maaltijd, tsja, kan je vinden. Maar een andere mening dan "Wij van het LoL topic" mag ook wel toch?
Dit is een Feedback op moderatie-topic, niet " wat is mijn mening over het oude LoL topic"-topic. Dus technisch gezien mag het hier niet.
Ik bedoel, "YAY! we hebben een goed toernooitje gehad" is nou niet gelijk aan "we zijn goed bezig" Ja, het is een goed begin. maar ik ben bang dat het daarbij gaat blijven.
Ik vind het helemaal mooi dat jij dat vindt. Hou je negativiteit vooral voor je in dit geval en zoek een andere community, aangezien er volgens jou al een veel betere bestaat ergens. Ik vind het persoonlijk een beetje ziekelijk dat je na honderdduizenden posts en veel topics nog steeds stiekem in je handjes zit te wrijven en eigenlijk afwacht tot het helemaal misgaat, maar ieder zijn pleziertjes in het leven, denk ik dan maar.

Je hebt overigens wel erg veel te zeggen voor iemand die

a) in het foute topic zit te posten
b) over een onderwerp die reeds afgesloten is
c) niet eens meedoet aan het topic in kwestie
d) al een betere NL community heeft gevonden

Misschien even zelfreflectie toepassen en jezelf eens afvragen voor wie je dit nu doet. Klaarblijkelijk niet voor jezelf, maar wij zitten er ook niet op te wachten, meneer Knulst.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

En dankzij dit soort reacties snap ik Douweegbertje's reactie compleet. Gewoon gelijk gaan aanvallen ipv om een normale manier reageren.
Weet je wat nou zou leuk is?

Douweegbertje reageerde zonder enige boosaardigheid en ging gewoon inhoudelijk in op hetgeen ik zei. Bovendien kon ie mijn flauwe humoristisch bedoelde opmerkingen nog waarderen ook, zo te lezen :)
Dus als hij het al niet als een aanval beschouwde, waarom jij dan wel?

Iedereen die op de basisschool heeft opgelet met de lessen (begrijpelijk) lezen ziet dat mijn post gewoon op een goede manier kritisch van aard was, met een aansporing en hier en daar nog een knipoog ook.

Dus voordat je reageert met zoiets volstrekt belachelijks als de stelling dat ik persoonlijk iemand zat aan te vallen ofzo, lees voortaan gewoon even goed. Of blijf voortaan gewoon volledig lurken.

Dit soort rare posts van jou nodigen logischerwijs ook weer uit tot reactie en dan krijg je in potentie weer de poppen aan het dansen. Dus nu doe jij weer een duit in het zakje met zo'n post, maar goed.

Dat is ook één van de kritiekpunten geweest met die heisa rondom het LoL forum: je kan wel de mensen die stevig reageren de maat nemen, reporten en (wellicht een terechte) een waarschuwing geven, maar misschien zijn die mensen met rare posts minstens net zo erg en eigenlijk deels de oorzaak van het gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07
Waarom moet dit nu allemaal omhoog komen dan? Het topic is een paar dagen dicht geweest, er zijn noodgedwongen meerdere berispingen door admins verstuurd, en het topic is nu weer open met strengere regels en toezicht. We zijn begonnen met een schone lei. Waarom dan nu nog negativiteit omhoog brengen die niet meer relevant is?
Koekie gaf een serieus advies; waarom niet gewoon meespelen en het zelf ervaren. Ingame en in het GoT kanaal is nooit ruzie. Het is erg makkelijk een oordeel te vellen over een paar negatieve berichten en daar bij te blijven, maar waarom niet gewoon ervaren en via het GoT kanaal met wat mensen meespelen? Het probleem is eerder dat er veel mensen zijn geweest die zúlke dingen als een aanval zien terwijl dat 0% de intentie is geweest. Nu gaat iemand compleet de verdediging in om een opmerking die helemaal neutraal was. Daar krijg je ook schermutselingen van.
lanerios schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:05:
En daar zit nou net de fout. Als een groepje kinders (want volwassenen noem ik deze groep topic verpesters niet) zorgt voor een toxic barriere, die er gewoon is. Dan is er wat fout. Dat valt niet goed te praten, dat is mijn punt.
Eveneens, het topic is met een schone lei begonnen, de kern is nu wederzijds respect richting iedere speler ongeacht ervaring, rank of hoe vaak diegene zich laat zien. Waarom dan iedereen voor kinderen uitmaken?

Nogmaals. Het topic is met een schone lei begonnen. De problemen waar Douwe en jij over beginnen zijn al lang en breed geneutraliseerd, wij zijn er allemaal overheen, de mods/admins zijn er klaar mee en houden het nauwlettend in de gaten. Waarom dan nu nog erover beginnen? Waarom praten over problemen uit het verleden en uit een ander topic?

Daarnaast heeft deze hele pagina nul te maken met feedback op moderatie. Ik zou een ieder die nog niet zo ver was willen vragen alles gewoon te laten voor wat het is en de nieuwe situatie accepteren zoals hij is; een schone lei. Verwijten over oude koeien hebben geen zin meer en geven het League-topic juist een slechte naam. Verder is dit geen topic voor metacommunicatie over het League-topic, het is een feedbacktopic voor moderatie dus tenzij iemand daar iets over te zeggen heeft moedig ik iedereen aan het te laten liggen en gewoon gezellig in het League-topic mee te babbelen. Bespaart de moderatie ook veel off-topic geneuzel in hún topic. Please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Geheel mee eens, Recrush en ItsnotRudy. Had het niet beter kunnen verwoorden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Koekiemonsterr op 04-12-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

lanerios schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:06:

Ik bedoel, "YAY! we hebben een goed toernooitje gehad" is nou niet gelijk aan "we zijn goed bezig" Ja, het is een goed begin. maar ik ben bang dat het daarbij gaat blijven. Zolang iedereen naar elkaar blijft wijzen, zonder er echt iets mee te doen, kan je niet verwachten dat het goed blijft gaan.
Ik heb op genoeg fora grote topics op deze manier dood zien gaan. Zolang je de sfeer creerd dat nieuwe spelers niet welkom zijn, en er toch een paar keer per week "Ja maar ik ben Gold, Diamond, whatever dus ik weet het beter" niveau bereikt wordt, dan blijft het slecht.
Ianerios, ik heb je enkele maanden geleden een DM gestuurd, waar ik keurig uitleg gaf waarom mensen jouw posts als vervelend aanschouwden. Dat heeft niets te maken met een gesettlede community maar wel met de manier van posten.

Je draagt hier de hele tijd aan dat men er een rank bij aanroept om hun gelijk door te drukken. Ik zou graag willen dat je deze posts naar mij door quote, want dan moet je erg ver terug om deze te vinden. Er is zelfs in het topic meerdere keren aangegeven dat men ranking niet relevant vond. Als we dan toch even terugkomen op dat punt. Toen JIJ in het topic kwam, was je attitude. Jongens ik ben nieuw, maar die hele meta van jullie kan wat mij betreft doodvallen ik ga zelf lekker experimenteren en laat mij NIETS vertellen door anderen.

Om op een later tijdstip terug te komen met de EXACTE conclusie die iedereen je had gegeven. Dus om nu met het vingertje naar de community te wijzen vind ik erg makkelijk. Je hebt door middel van je eigen bijdrage het voor jezelf erg onmogelijk gemaakt.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Deze discussie is afgesplitst van het Feedback op moderatie binnen Spielerij topic.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rordarok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:04:
Ik vind de kwaliteitseis voor nieuwe posters vanuit veteranen terecht.
Maar het "meubilair" is niet degene die daar over oordeelt. Daar is de crew voor. Jij hoeft niet te antwoorden en je kunt een TR plaatsen. Maar maak dan geen wannabe mod posts waar jullie de nieuwe posters gaan aanspreken, want dat is nergens op het forum toegestaan en wordt ook tegen opgetreden.

We hebben forumbreed de ervaring dat juist het gedrag van veteranen tegen nieuwelingen veel problemen geeft. Daarom is de TR functie mogelijk gemaakt, en in de feedbacktopics kan men ook terugkomen als men vind dat de TRs niet goed opgepakt worden :)

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 04-12-2014 20:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de users in het LoL-topic een afspiegeling zijn van de spelers on-line, dan verbaast het me niets dat het topic ontspoort. On-line is het ook een-en-al geflame ("noob", "kill steal!", "reported for instalock", "don't steal my farm please"). Een en al gezeik altijd op het minste of geringste wordt gelijk geklaagd. Beter kom je ook naar DOTA 2 of HoTS

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:48:
Als de users in het LoL-topic een afspiegeling zijn van de spelers on-line, dan verbaast het me niets dat het topic ontspoort. On-line is het ook een-en-al geflame ("noob", "kill steal!", "reported for instalock", "don't steal my farm please"). Een en al gezeik altijd op het minste of geringste wordt gelijk geklaagd. Beter kom je ook naar DOTA 2 of HoTS
Oh.. Dota mensen gaan zich hier nu in mixen?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QRB2MLv.gif

Sorry, maar Dota2 is een nog meer giftige cesspool aan spelers in-game. Zelf genoeg potten gespeeld. En in het thread werd laatst opgeroepen om elke Rus die je in-game detecteert gelijk 9x report te geven :') vriendelijke community.

Kom hier alsjeblieft niet alsof je van een game en topic komt waar alles rozengeur en maneschijn is. 8)7

EDIT, gevonden:
M4DMan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:12:
[...]

Als ik een Rus zie met hun gekke letters > insta-report (zolang de voorraad strekt). Het word tijd dat deze plaag word aangepakt door Valve.
Dit betekent een van twee dingen:

a) alle Russen zijn zo vies toxic en zitten in alle games de boel te vernaggelen, waardoor jouw argument dat Dota 2 helemaal top is teniet wordt gedaan
b) alle Russen zijn helemaal niet zo erg en mensen in het topic zijn ongemodereerd lekker racist bezig

Nu weet ik uit ervaring dat het merendeels a) is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is dit nu het 'nieuwe' LoL topic ?

Ik zie dat de andere dicht is namelijk.
Zitten er nu serieus volwassen mensen op internet te bekvechten over een spelletje...

Soms heb ik het idee dat het hier op neerkomt. Sommige reacties lijken niet inhoudelijk te reageren maar meer als reactie an sich.
Jammer want ik zat nog wel eens in het topic over champion/item changes, gameplay etc.
Afbeeldingslocatie: http://inspirationboost.com/wp-content/uploads/2013/01/Listening-Quotes.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Viper® op 05-12-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07
Nee, dit is een meta-topic over het LoL-draadje. Als je iets verder kijkt zie je dat deel 10 van het League-topic allang open is, waar gewoon normaal over het spelletje gediscussieerd wordt. Dit topic staat daar los van en gaat alleen over de verschillende visies en ervaringen m.b.t. het LoL-draadje, o.a. waarom het een week geleden uit de hand is gelopen en hoe we dat weer kunnen neutraliseren en in de toekomst voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
--------------------------------------------------------------------------------

vrijdag 28 november 2014 15:49

Bekijk
•Bookmark

--------------------------------------------------------------------------------
Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

Slotje dan maar? afgelopen 4-5 pagina's staan vol BS.
Je snapt misschien mijn verwarring :D

[ Voor 41% gewijzigd door Viper® op 05-12-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:46:
[...]

Je snapt misschien mijn verwarring :D
Dat ging over Deel 9 ;)
Pagina: 1