Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• 377973
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:23:
Ik kan het origineel zien, maar die post voegt totaal niks toe aan het topic... een soortgelijke post is hier al van hem geplaatst: mowikan in "[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4". Moet dan telkens als het onderwerp langskomt gemeld worden als tegengeluid dat iemand het weerzinwekkend vindt en dat het zielig is voor $insert persoon?

Volg verder het topic niet en ben geen mod in dit deel, dus volledig imo.
Waarom mogen mensen wel een wanstaltige manier van spelen etaleren en word mijn mond gesnoerd als ik daar wat op terug zeg? Daarnaast is het discutabel of zijn manier van spelen mag!

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-01 15:58
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:23:
Ik kan het origineel zien, maar die post voegt totaal niks toe aan het topic... een soortgelijke post is hier al van hem geplaatst: mowikan in "[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4". Moet dan telkens als het onderwerp langskomt gemeld worden als tegengeluid dat iemand het weerzinwekkend vindt en dat het zielig is voor $insert persoon?

Volg verder het topic niet en ben geen mod in dit deel, dus volledig imo.
Het blijft 1 van de belangrijkste elementen (en voor veel spelers pijnpunten) in het gymsysteem. Het gymshaven blijft (ook imo) een laffe manier om je muntjes te scoren over de rug van notabene je teamgenoten. Op dit moment zijn gyms de enige plek waar spelers onderling een soort van interactie hebben en dus ook de plek waar spelers last hebben van laffe teamgenoten. Velen zien dit als een vorm van cheaten, maar gezien het in de TOS niet uitgesloten wordt is het wel legaal. En dat is de hele discussie. Deze komt steeds terug idd, maar dat is dan ook logisch. Naast geld uitgeven zijn gyms de enige manier om coins te verzamelen en tevens de enige plek waar spelers 'last' kunnen hebben van andere spelers.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
mowikan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Waarom mogen mensen wel een wanstaltige manier van spelen etaleren en word mijn mond gesnoerd als ik daar wat op terug zeg? Daarnaast is het discutabel of zijn manier van spelen mag!
Zijn manier van spelen is misschien laakbaar, maar niet verboden. Jouw reactie is dan wel weer op de man gericht, zeker als jullie niet bij elkaar in de buurt zitten en je kinderen nooit last van hem zouden hebben.

Commentaar op moderatie hoort sowieso niet in de topics, dus die wordt ook weggeknipt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• 377973
  • Niet online
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:52:
[...]

Zijn manier van spelen is misschien laakbaar, maar niet verboden. Jouw reactie is dan wel weer op de man gericht, zeker als jullie niet bij elkaar in de buurt zitten en je kinderen nooit last van hem zouden hebben.

Commentaar op moderatie hoort sowieso niet in de topics, dus die wordt ook weggeknipt.
Wat is dit voor kromme redenatie? Het mag niet! Het delen van accounts voor eigen gewin is niet toegestaan. Niantic heeft een aantal zaken benoemd die niet mogen maar ook dat cheaten niet gelimiteerd is aan de verzindsels aan de trainer. Dus een plek in een gym verwerven is anders dan een gym trainen voor je team en dat is het enige dat mag. Dus een gym slopen en trainen voor een plekje met gebruikmaking van ander mans account is niet toegestaan. Het feit dat een ander de telefoon vast heeft is nog steeds gebruikmakend van een ander account voor eigen gewin.

Zal lekker worden vraag ik iemand om een ruit van een etalage in te goeien en goederen op straat te leggen zodat ik het kan oppakken. Is het dan in eens geen diefstal of medeplichtigheid aan braak en of verbreking meer ? Andere situatie maar wel dezelfde methode.

377973 wijzigde deze reactie 22-03-2017 14:08 (12%)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Volgens mij probeer je de discussie van dat topic nu hier over te doen.

• 377973
  • Niet online
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:09:
Volgens mij probeer je de discussie van dat topic nu hier over te doen.
Dat is het simpelste antwoord om maar niet inhoudelijk in te hoeven gaan op mismoderatie. Maar ik ga het daar ook nog maar eens aanzwengelen. Als je dat liever ziet. Bizar dat smaak over berichten zo preveleerd.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zoals ik in mijn eerste bericht al meldde, ben ik geen mod hier en is het puur 'in my opinion'.

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

Grotman

Moderator Spielerij / Cryptocurrencies
quote:
mowikan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Dat dus. Gewoon willekeur en naar smaak van mod. Er stond niets in wat tegen de regels in gaat. Maar zoek het verder uit mij zie je er niet meer.
Ik heb geen idee wat 'gymshaving' en ben niet de mod in kwestie, maar zou het aub iets minder dramatisch kunnen? Als er eventueel verkeerd/onterecht is gehandeld door een mod is dat niet expres gebeurd en kan het altijd weer ongedaan gemaakt worden.

Als je dus ziet dat je reactie is ge-edit, ga dan niet gepikeerd in het topic zelf reageren (dat modden we altijd weg en daarbij verwijzen we naar DM of dit feedbacktopic om de discussie in het topic niet te ontsporen).
Gewoon hier om opheldering vragen, dan kijken we met z'n allen ernaar.

Grotman wijzigde deze reactie 22-03-2017 15:12 (22%)

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:00

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Er spelen hier twee zaken. De simpelste zaak is mijn edit (bericht 2).

1) Het is simpelweg niet de bedoeling om feedback op moderaties binnen het topic zelf te melden. Daar bestaat dit topic voor. De reden hiervoor wordt hierboven levendig weergegeven, het leidt erg af in het topic en is daarom ongewenst. Ik neem aan dat dit voldoende uitleg is.

2) Wat betreft de eerste edit van mijn collega. Het is evident dat je het een vervelende zaak vind, en ik kan begrijpen waar je vandaan komt. De belangrijkste reden van de edit is in mijn ogen dit: de aanvallende en niet constructieve toon. Roepen dat iemand "een ban moet krijgen op Tweakers" omdat iemand een "misselijke actie" heeft uitgevoerd in een mobiel spelletje is erg overdreven en zal nooit zorgen voor een normaal gesprek in een topic.

Fatsoen en wederzijds respect moet altijd meegenomen worden wanneer men discussieert, vooral indien je het oneens bent met de wederpartij. Ook in deze discussie neem je al snel vrij extreme standpunten in (zoals mijn collega hierboven ook aanhaalt), dat zorgt niet voor een betere discussie.

De volgende keer raad ik je aan om of fatsoenlijk te reageren (kritiek hebben op gymshaving is allerminst verkeerd), of gewoon een Topic Report (TR) in te dienen zodat de mods kunnen overwegen of het bericht zou moeten blijven bestaan in de huidige hoedanigheid.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-01 15:58
Voor mijn deel is het zo iig helder, bedankt!

• 377973
  • Niet online
dan nog is het onfatsoenlijk iemand zijn post aan te passen en niet de kans geven om bij te stellen. Daarnaast is extreem nogal aan smaak onderhevig. Tevens wordt mijn post wel gemodereerd maar iemand die loopt te trollen en openlijk met vals spelen kokketeerd komt er mee weg. Ik heb niet verzonnen dat in het topic verboden is om zaken te posten tegen de regels. Persoonlijk vind ik dat dergelijke lieden geweerd moeten worden. Wat is er mis met die mening? Maar goed ik ga der over ophouden. Succes verder.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Je snapt hoop ik wel dat iedereen vriendelijk vragen berichten bij te werken totaal onwerkbaar is op een forum van deze schaal?

• The Outlaw
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
quote:
Gropah schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:29:
Als er behoefte is aan ingame ruilen etc zou ik daar graag een eigen topic voor zien. Daarnaast zijn keys, afaik, alleen te koop met echt geld (of via trading te verkrijgen).

Verder discussie hierover doen we in Feedback op moderatie binnen Spielerij
Als we 2000 berichten per dag hadden gehad, had ik je nog gelijk gegeven ook. Maar dat heeft dit topic niet. Het topic wordt niet onoverzichtelijk door deze ruilaanvragen. Again, ik zie het probleem niet?

Keys zijn te koop en te verkrijgen met trading. Hier zie ik ook geen probleem. Hij vraagt geen geld. Hij wil ruilen. Dat is niet tegen de TOS van Rocket League en of Tweakers imo.

Nogmaals, een extra ruiltopic loont zich niet. Net zoals een apart PC/One/PS4 topic. Daarvoor is de groep echt te klein. Juist dit topic als centraal punt werkt prima.

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, het bericht van @The Outlaw gaat over het Rocket League topic.

Ik heb daar een post leeg geknipt omdat iemand een link plaatste naar een trading website, met spullen waarvoor hij keys (die alleen met geld te koop zijn) wilt.

Opzich ben ik niet tegen trading, maar ik vind niet het in dat topic moet. Dat topic gaat over de game en niet over het traden. Dit soort spul (wat dicht bij een andere game ligt maar toch niet over de game zelf gaat), gaat alleen maar door elkaar lopen en dat leid weer tot frustratie's zoals we zagen bij CS:GO betting en daarvoor bij eSports van StarCraft 2

Strong, united, working 'till we fall

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
quote:
Gropah schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:46:
Voor de duidelijkheid, het bericht van @The Outlaw gaat over het Rocket League topic.

Ik heb daar een post leeg geknipt omdat iemand een link plaatste naar een trading website, met spullen waarvoor hij keys (die alleen met geld te koop zijn) wilt.

Opzich ben ik niet tegen trading, maar ik vind niet het in dat topic moet. Dat topic gaat over de game en niet over het traden. Dit soort spul (wat dicht bij een andere game ligt maar toch niet over de game zelf gaat), gaat alleen maar door elkaar lopen en dat leid weer tot frustratie's zoals we zagen bij CS:GO betting en daarvoor bij eSports van StarCraft 2
Ik vind het zo jammer dat een mod zo zijn gram moet halen om een splitsing van het topic te bewerksteligen. Al maanden wordt er getrade in het topic onderling. Al maanden gaat het goed. En nu Ozzie een link naar een betrouwbare website post met zijn inventory is het code rood en vrouwen en kinderen eerst. Waar was je een aantal maanden geleden dan? Ik vind dit zwak, meen ik echt.

Omdat het in andere topic/sporten de klauwen uit loopt moet het ook wel in het Rocket League topic verkeerd gaan. Al maanden gaat het goed, geen beklag oid. Je bent nooit in het topic te vinden maar nu weet je het opeens beter?

Ik zou zeggen stel je verandering voor in het Rocket League topic. Peil daar of er behoefte is aan een apart topic. Maar hoe je nu het topic binnen komt vallen is echt beneden alle peil.

Rocket League, het aanpassen van je wagen, de items die je kan krijgen na een match/crate is met elkaar verbonden. Wellicht is het voor een buitenstaander moeilijk te begrijpen maar zulke dingen maken de game. Ja, er kan geruild worden voor geld. Nee, dat heb ik nog niet meegemaakt op Tweakers. Alles ging via items onderling. Of iemand nou keys koopt of ruilt voor items. So what?

Again. Als jij een ander topic wilt hebben. Vraag het de leden in het Rocket League topic. Kijk of er behoefte is. Maar zo komen binnenvallen en een apart topic eisen kan echt niet. Moderator onwaardig.

• Grotman
  • Niet online

Grotman

Ik vind het een lastig geval.

Prima als hij vermeldt dat hij items te koop/ruil heeft staan ergens, maar over het algemeen knippen we wel advertenties weg of links daar naartoe. We hebben zelf V&A en het forum willen we vrij houden van advertenties. Dit is een populair forum waar elke dag zeer veel mensen komen. Erg interessant voor bedrijven en ook voor particuliere users die iets willen verdienen. Om die reden hebben we een soort zero-tolerance beleid en houden we het forum zo schoon mogelijk wat betreft advertenties.

In dit geval zal het dan niet om geld gaan en dat maakt het wat lastiger, maar het is wel het (verkapt en misschien onbedoeld) promoten van een advertentie. Dus om die reden snap ik het wegknippen van de post wel.

Overigens mag dit ook wel minder dramatisch hoor. Helemaal goed natuurlijk dat je opheldering vraagt, maar je moet begrijpen dat wij met een zeer klein groepje zeer veel topics modereren en dus vaak niet alle ins en outs weten van alle games en wat historisch gezien normaal is in een topic. En mochten wij een foutje hebben gemaakt, dan hoop ik dat je daar begrip voor kunt opbrengen en dus niet gelijk met termen als 'zwak', 'beneden alle peil', 'het opeens beter weten', 'je gram halen' en 'moderator onwaardig' aan komt zetten.
Eventuele fouten kunnen altijd ongedaan gemaakt worden en wij doen zo eerlijk en integer mogelijk ons werk.

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:47

OzzieMann

PSN: OzzieMann

quote:
Grotman schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:21:

Prima als hij vermeldt dat hij items te koop/ruil heeft staan ergens, maar over het algemeen knippen we wel advertenties weg of links daar naartoe. We hebben zelf V&A en het forum willen we vrij houden van advertenties. Dit is een populair forum waar elke dag zeer veel mensen komen. Erg interessant voor bedrijven en ook voor particuliere users die iets willen verdienen. Om die reden hebben we een soort zero-tolerance beleid en houden we het forum zo schoon mogelijk wat betreft advertenties.

In dit geval zal het dan niet om geld gaan en dat maakt het wat lastiger, maar het is wel het (verkapt en misschien onbedoeld) promoten van een advertentie. Dus om die reden snap ik het wegknippen van de post wel.

Overigens mag dit ook wel minder dramatisch hoor. Helemaal goed natuurlijk dat je opheldering vraagt, maar je moet begrijpen dat wij met een zeer klein groepje zeer veel topics modereren en dus vaak niet alle ins en outs weten van alle games en wat historisch gezien normaal is in een topic. En mochten wij een foutje hebben gemaakt, dan hoop ik dat je daar begrip voor kunt opbrengen en dus niet gelijk met termen als 'zwak', 'beneden alle peil', 'het opeens beter weten', 'je gram halen' en 'moderator onwaardig' aan komt zetten.
Eventuele fouten kunnen altijd ongedaan gemaakt worden en wij doen zo eerlijk en integer mogelijk ons werk.
Ik ben dus die 'iemand' die de post gemaakt had waar het allemaal om gaat.
Allemaal prima en ik snap heel goed dat advertenties niet in het forum thuis horen, geen probleem wat mij betreft. Ik had het dan ook geen punt gevonden als mijn geplaatste link gewoon weggemodereert was. Maar om nou gelijk mijn hele post te verwijderen vind ik wel een erg extreme manier om censuur toe te passen, want, correct me if i'm wrong, zonder die link was mn post niet eens opgemerkt door een modje.

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
OzzieMann schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:48:
[...]

Ik ben dus die 'iemand' die de post gemaakt had waar het allemaal om gaat.
Allemaal prima en ik snap heel goed dat advertenties niet in het forum thuis horen, geen probleem wat mij betreft. Ik had het dan ook geen punt gevonden als mijn geplaatste link gewoon weggemodereert was. Maar om nou gelijk mijn hele post te verwijderen vind ik wel een erg extreme manier om censuur toe te passen, want, correct me if i'm wrong, zonder die link was mn post niet eens opgemerkt door een modje.
Dit is jouw bericht geweest met alleen de link verwijderd:
quote:
Zo ik heb even mijn hele Crates/Painted/Certified Rocket League inventory te ruil aangeboden voor keys. Zal wel niet veel waard zijn, vraagprijzen zijn denk te hoog gegrepen. Maar, ook in Rocket League geldt: Niet geschoten is altijd mis!
'Censuur' is het dus sowieso niet, er staat niks van een mening of stelling in die voor de moderator in kwestie of Tweakers gevoelig ligt.
Ik snap dat het niet leuk is als je bericht wordt ge-edit, maar ik vind ook jouw reactie en woordkeuze een beetje overtrokken.

Omdat ik niet degene ben geweest die deze aktie heeft ondernomen laat ik het aan Gropah om je oude bericht met of zonder link te herstellen, ik geef alleen mijn mening.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Voor handel (en ruil) is er toch V&A en V&A overig? Dat wordt nergens op het forum toegestaan.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• The Outlaw
  • Niet online
quote:
Grotman schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:21:

Het gaat hier om cosmetische items. Verdienmodel qua geld is 0.
quote:
Advertentie met ingame items met geen winstoogmerk. Wegknippen snap ik dus niet
quote:
Overigens mag dit ook wel minder dramatisch hoor. Helemaal goed natuurlijk dat je opheldering vraagt, maar je moet begrijpen dat wij met een zeer klein groepje zeer veel topics modereren en dus vaak niet alle ins en outs weten van alle games en wat historisch gezien normaal is in een topic.
Misschien een mooi moment om je toch wat meer te laten zien of mods te gaan werven. Al ben je een mod die niets weet van Rocket League en binnen komt stormen omdat je iets niet zint. Het gaat om de toon waarop je het doet. Het meteen wegeditten kweekt wrijving. Daar hoef je geen mod voor te zijn om dat te zien en aan te voelen.
quote:
En mochten wij een foutje hebben gemaakt, dan hoop ik dat je daar begrip voor kunt opbrengen en dus niet gelijk met termen als 'zwak', 'beneden alle peil', 'het opeens beter weten', 'je gram halen' en 'moderator onwaardig' aan komt zetten.
Begrip heb ik zeker. Alleen niet de manier waarop het gebeurd. Iemand met feeling voor de games groep had dit beter aangepakt. Had bij de users geinformeerd of dit de gang van zaken was. Of het misschien beter was om het anders te doen. Niet meteen zijn wil opleggen. Blijf erbij dat het zwak is, en dat ik meer had verwacht. Understaffed of niet.
quote:
Prima. Communiceer dan ook in het Rocket League topic hoe het nu verder gaat. Apart topic voor ruilen? Helemaal prima. Ook meteen graag een apart topic voor toernooien en officieel nieuws.

• Grotman
  • Niet online

Grotman

Meer moderators is niet persé de oplossing, we kunnen niet voor elk spel een expert hebben die alle ontwikkelingen bijhoudt. Er zijn enorm veel games en die blijven er ook bijkomen. Sommige games hebben ook nog eens externe websites met trading e.d. dus het is gewoon onmogelijk om overal van op de hoogte te zijn.
Voor jou is Rocket League misschien een groot deel van jouw belevingswereld en bekend terrein, wij modereren duizenden topics/games (van flightsimulators tot de Sims, van Fifa, DayZ, Farmingsimulator en Pokemon tot en met Battlefield en CS:GO. Dat maakt verder niet uit, maar dan moet er wel op een normale toon een discussie gevoerd kunnen worden.

We kunnen niet altijd in discussie treden met users voordat we een actie uitvoeren, want dat is onmogelijk om bij te houden. We krijgen dagelijks topicreports binnen die afgehandeld moeten worden en als we eerst gaan overleggen en wachten op een antwoord dan loopt het topic alweer uit de hand. Dus soms maken we direct een beslissing om het topic OK te houden. Dat er daarna in dit Feedbacktopic een discussie ontstaat is alleen maar goed, maar dan moet dat wel op een normale toon en niet gelijk zo verongelijkt als jij deed met verontwaardiging neergezet en zoveel mogelijk beledigingen in één post richting de mod in kwestie.

Dus als je gewoon in normale taal om opheldering vraagt, dan krijg je gewoon een normaal antwoord en een normale discussie.

Laten we even het oordeel van andere moderators afwachten wat er in dit geval moet gebeuren. Voorlopig kan zijn ruiladvertentie gewoon in V&A.

Grotman wijzigde deze reactie 01-04-2017 16:50 (4%)

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik wou nog even reageren, maar door irl dingen heeft dat allemaal wat langer geduurd, sorry daarvoor.

@OzzieMann Ik vind het jammer dat je het idee hebt dat het weghalen van jou post weg gecensureerd is, maar zoals Grotman ook al aangeeft, er staat geen mening in. Sterker nog, ik ben van mening dat de hele post om het aanbieden van je ingame items draagt, dus helemaal niets toevoegt aan het topic en dus heb ik hem in zijn geheel verwijderd.

Verder is het gros, in mijn ogen, al door Grotman gezegd. Het topic is niet bedoeld voor ruilen of verkoop (want dit is algemeen beleid in topics) dus knippen we dat soort linkjes weg en dat heb ik hier dus ook gedaan.

@The Outlaw
De reden dat er nu wel is ingegrepen is omdat er iemand was die een TR heeft aangemaakt. Dan word er naar gekeken en als de moderator die het bekijkt van mening is dat het niet in het topic hoort dan word er wat aan gedaan, zoals dat ik nu het bericht heb weg geknipt.

Dat het om cosmetische items gaat betekend niet dat het niet om geld gaat. Bij CS:GO zijn er messen die 250 euro waard zijn en even snel reddit doorzoeken tonen mij ook alweer geld bedragen voor bepaalde ingame items. Daarnaast blijft het handel, ook al gaat het niet om geld, en handel op het forum is niet iets wat we toestaan (tenzij er expliciete toestemming is) ook omdat we daar V&A voor hebben.

Verder wil ik opmerken dat als ik op key zoek in het topic, ik vrij weinig posts vind met daarin directe trades. Veel meer posts gaan over marktwaardes, gemaakte trades en trading in het algemeen etc. Datzelfde lijkt ook zo voor trade dus om nou te stellen dat het dagelijkse kost is vind ik persoonlijk ook een beetje ver gaan.

Het beleid over V&A op het forum is met een rede zo ontstaan en gaan we dat niet wijzigen. Als dat soort berichten wel de standaard zijn binnen een topic, dan moeten wij er als moderators er over nadenken of het topic dan wel nut heeft en moeten we kijken of we het kunnen ombuigen naar een topic wat wel nut heeft.

Ik ben geen bezoeker van het topic, ik vind het een enorm leuke game, maar speel het bijna niet omdat er ook nog andere games zijn. Daarnaast kunnen we inderdaad lang niet alle topics bij houden, daarvoor gaat het allemaal te snel.

De gepersonaliseerde aanpak die je voorstelt, door verschillende mensen in het topic te vragen hoe het er aan toe gaat kost enorm veel tijd, kan ik je uit ervaring vertellen. We doen dit namelijk wel in topics wanneer het twijfelachtig is of wanneer er bepaalde context mist om een bepaalde opmerking te kunnen plaatsen. En je kunt proberen meer moderators tegen het probleem aan te gooien, maar er zijn altijd wel gaten waarin bepaalde mensen niet beschikbaar zijn door ziekte, drukte of andere dingen.

Ik kan het snappen dat mensen er moeite mee hebben als de moderators berichten gaan aanpassen kan ik snappen en het is echt niet alsof we dat zomaar doen en als er iets fout gaat ben ik ook totaal (volgens mij) ook altijd bereid geweest om de situatie weer te herstellen. Mocht dat hier blijken dan zal ik dat ook weer doen, maar zoals ik al eerder heb gezegd en nu ook weer zeg is dat volgens mij niet aan de hand.

Het punt blijft dat het tegen het beleid in gaat en op het moment dat er een bericht word weggeknipt waarbij word gesteld dat het tegen het beleid in gaat hoop ik dat mensen zelf ook nadenken waarom hun bericht is weg geknipt.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wat mij betreft is het hierboven goed uiteengezet. Daar wil ik echter nog iets aan toevoegen. Mocht je waren te koop, te ruil of voor weggeving, dan mag dit nooit in de berichten zelf gecommuniceerd worden.

Wat wel mag, is een link of text in je handtekening zetten die daar naar verwijst. Als het blijkbaar zoiets normaals is binnen dat topic, en het in de handtekening staat bij de actieve gebruikers, dan zal dit genoeg opvallen.

Daarnaast wil ik nog toevoegen dat @The Outlaw het wel bijzonder is dat je het constant hebt over de 'toon' en de 'manier waarop', maar vervolgens een nogal aanvallende en ad-hoc stijl van communiceren hebt. Goed voorbeeld, doet goed volgen...

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:45

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
Wat mij betreft heeft Gropah hier gehandeld zoals elk andere moderator zou hebben gedaan. Het is in de regel niet toegestaan om te handelen op het forum. Echter kan ik me goed voorstellen dat de wens om te ruilen onderling er is maar dan is het wel zo netjes om dit te overleggen met de lokale crew. Alsnog zijn jullie uitgenodigd om samen naar de opties te kijken.

Ik vind het overigens keurig dat je in dit topic om opheldering vraagt maar in het vervolg mag die aanvallende toon wel gematigd worden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• DeeSung
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
Ik had gewoon netjes uitgelegd wat er met jullie bedoeld werd in de xbox topic, vind ik niet echt een reden om dat te blokkeren.

Notabene reageerde ik gewoon op een post wat al in de xbox topic stond. Het was nietzo dat ik random een bericht postte.

Want als ik zo terug leest wordt de scorpio gewoon met de ps4 pro vergeleken en op een goeie kinderachtige toon ook. Dan mag dat ook verwijdert worden.

• Grotman
  • Niet online

Grotman

We hebben zowel een Xbox als een PS4 topic waarin users het over die consoles kunnen hebben. We zien al jaren dat elke discussie over welke console/exclusives beter zijn uiteindelijk ontspoort. Dat betekent voor users die daar geen zin in hebben dat het hele topic binnen no-time volstroomt met kinderachtige berichten over en weer en zij dus geen plek hebben om nieuwtjes e.d. te bespreken. Ik kwam alleen maar in die topics omdat ik topicreports aan het afhandelen was over de discussies die uit de hand liepen.
Daarnaast vliegen er altijd weer een paar uit de bocht met op-de-man-opmerkingen, dus dat willen we graag voor zijn als het kan.

Het is net als Ajax-Feyenoord qua niveau van discussie en daar is ook nog nooit iemand overtuigd geraakt en overgestapt van club om fan van te zijn.

Grotman wijzigde deze reactie 07-04-2017 10:48 (8%)

• DeeSung
  • Niet online
mijn bericht was geschreven vanuit mijn perspectief over de xbox. Dergelijke discussies laten juist zien wat de een goed vindt aan de xbox en de andere niet. Het simpel vertellen van mijn mening, hetgeen tevens onderbouwd is, is geen kinderachtig uitlokken maar simpel de discussie aangaan. Mocht je het er niet mee eens zijn dan moet men dat ook zeggen. Dat noemt men in discussie gaan.

Onder kinderachtig uitlokken versta ik iets totaal anders zoals:"xbox players zijn loser". Hetgeen ik nimmer heb veweerd of gesteld.

Hetgeen jij doet is censuur. Iemand komt met onderbouwd kritiek op de xbox en dat censureer je, maar de andere post laat je staan. Laten we eerlijk zijn is dit niet heel selectief? Beetje sprake van meningsuiting vs marketing?

• Grotman
  • Niet online

Grotman

Dit was jouw bericht in het Xbox topic:
quote:
Microsoft mag wel met wat leukere games komen. Met alleen hardware gebeurd er niet veel.

Want naast scorpio hebben jullie nietzoveel om over te praten.
Als je zelf niet inziet dat dit uitlokt tot een eindeloze discussie die nergens over gaat, dan kan ik je dat ook niet uitleggen vrees is.

Ga gewoon lekker gamen op de console die jij leuk vindt en laat anderen dat doen op hun platform. Dan is iedereen tevreden. Als iedereen over en weer gaat vertellen waarom de andere console toch echt beter is dan die ene die zij gekocht hebben, dan loopt het altijd uit de hand.

Grotman wijzigde deze reactie 07-04-2017 11:18 (29%)

• DeeSung
  • Niet online
quote:
Grotman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:15:
Dit was jouw bericht in het Xbox topic:

[...]

Als je niet inziet dat dit uitlokt tot een eindeloze discussie die nergens over gaat, dan kan ik je dat ook niet uitleggen vrees is.
Kijk is eerder in dat topic dan, wat wordt daar gedaan?

Nogmaals geen probleem dat je mijn bericht verwijdert, maar verwijder wat meer.

DeeSung wijzigde deze reactie 07-04-2017 11:20 (10%)

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
DeeSung schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:18:
[...]

Kijk is eerder in dat topic dan, wat wordt daar gedaan?
Ik heb gewoon de ergste posts verwijderd die alleen maar aansturen op ruzie en daarna een modbreak geplaatst dat het klaar is, ook in het PS4 topic waar anderen bezig waren de andere kant op.
Dus als je een uurtje wacht, dan zijn we weer een pagina verder en kan iedereen op een normale manier door met zijn leven.

• DeeSung
  • Niet online
quote:
Grotman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:20:
[...]

Ik heb gewoon de ergste posts verwijderd die alleen maar aansturen op ruzie en daarna een modbreak geplaatst dat het klaar is, ook in het PS4 topic waar anderen bezig waren de andere kant op.
Dus als je een uurtje wacht, dan zijn we weer een pagina verder en kan iedereen op een normale manier door met zijn leven.
Top dacht dat ik alleen ertussenuit werd gepakt. Normaal gaan ze opslot en weer open tot alles is opgeschoond.

ik zal nogwel de topic nogwel door scannen

DeeSung wijzigde deze reactie 07-04-2017 11:25 (4%)

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:59

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
DeeSung schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:40:

Want als ik zo terug leest wordt de scorpio gewoon met de ps4 pro vergeleken en op een goeie kinderachtige toon ook. Dan mag dat ook verwijdert worden.
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar..... Met een vergelijking is natuurlijk niets mis, zolang hij maar werkelijke discussie waarde heeft. Echter, ik zie nergens een echte vergelijking staan die discutabel is in het gene wat hier boven door collega moderators wordt duidelijk gemaakt.

De tijdlijn was als volgt;

Er komt nieuwe informatie beschikbaar over de Scorpio, daarbij worden specs duidelijk gemaakt en ook voorbeelden gegeven wat het "ding" technisch kan.

Dat is een feit lijkt me zo, je kan het zo na lezen in het topic, vervolgens komen er een aantal mensen die geen Xbox hebben langs en beginnen kritiek te spuien.... Prima, maar dat is wel vreemd, dat is ook wat ik heb aangegeven. Waarom kan de aankondiging van MS via DF niet gewoon als iets positiefs worden gezien? Ook vanuit de PS4 hoek......

De Scorpio is straks gewoon sneller dan de PS4 Pro, daar is geen woord aan gelogen. Een aantal PS4 adepten wordt in eens wakker, en begint in het Xbox topic ineens te roepen over exclusives van de PS4, meer, beter, bla bla.... Mooi, fijn voor de PS4 mensen, maar wat heeft het Xbox topic hier aan?
Los van het feit dat de kwaliteit en beoordeling van een exclusief zeer persoonlijk zijn, een bepaald type spel hoeft je bijvoorbeeld niet aan te staan, wordt er in eens een draai gemaakt. Eerst was de hardware belangrijk, nu verschuiven we de kritieken in eens naar content. Prima, zoals ik al schreef... Het zou mij een worst wezen.

Maar ga nu hier niet als gebeten hond reageren dat je onrecht bent aangegaan, je heb er zelf voor gekozen om in het Xbox topic te reageren. Nogmaals, Prima dat je kritiek lieverd, ik heb daar persoonlijk geen enkele moeite mee. Maar omwille van het forum is het gewoon niet gepast. Zeker omdat de onderbouwen grotendeels weg is.

Daarom grijpen de mod's in. We krijgen non-discussies, de sfeer wordt er niet leuker op en het topic dreigt weer te ontsporen....

Nogmaals, probeer een betere Xbox (Scorpio) eens als iets positiefs te zien, aan Sony bijvoorbeeld de taak om de achterstand weer in te halen. Weer de stap van Microsoft dan ook op waarde te schatten.

Echt, nutte loze kritiek leveren kan iedereen, bedenk alleen eens hoe je een negatieve kijk om kan buigen tot iets positiefs.

Ik weet het, het is soms moeilijk, ik had gehoopt dat mijn luchtige berichten in het topic hier een bijdrage in konden leveren. Schijnbaar was dit te moeilijk, ik trek het boete kleed daar voor aan.

Cogitationis poenam nemo patitur

• DeeSung
  • Niet online
Hardstikke positief allemaal, (naar mijn mening totaal niet). maar meningen kunnen we gewoon geven, en tja naast de scorpio is er gewoon niet veel om over te praten.

Microsoft moet gewoon meer investeren in de games ipv de hardware.

Dan kan dat wel gedelete worden maar het is gewoon zo.

De scorpio kan als iets positief gezien worden, ik ben gewoon van mening dat ze meer hadden moeten investeren in hun games.

Het probleem zit hem in dat de mensen al blij genoeg zijn met wat ze te bieden hebben. Want veel xboxen zijn er al verkocht.

En dan kan in dat topic wel heel leuk worden gedaan over de graphics capaciteiten van de scorpio en dat de ps4 pro wordt weggevaagd en geen concurentie is blah blah.
(Uitlokken om een reactie)

Maar de mooiste games zitten gewoon op de ps4.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
Microsoft moet gewoon meer investeren in de games ipv de hardware. Dan kan dat wel gedelete worden maar het is gewoon zo.
quote:
Maar de mooiste games zitten gewoon op de ps4.
Ik heb beide consoles niet dus neem maar van mij aan dat ik totaal geen voorkeur heb, maar bovenstaande uitspraken zijn prima voorbeelden. Voor jou een feitelijke weergave en voor andere weer mensen niet. Er is geen objectieve waarheid als het gaat om voorkeur en dus zijn discussies die dit als basis nemen gedoemd om uit te draaien op flamen e.d.
En ook al heb je 100% gelijk, dan nog zie ik het nut er niet van in om mensen die op een andere console hun games spelen dat steeds te willen vertellen. Die hebben niet voor niks voor een andere console gekozen, dus bespaar jezelf en anderen de irritatie en doe waar je zelf blij van wordt.

Helderder dan dit kan ik het niet maken, dus voor mij is het nu klaar.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-01 11:29

Koldur

Virtual Boy

Wordt in [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 nogal off topic gepost over waarom mensen een winkel wel of niet goed vinden. Een mod verplaatst dan een aantal posts over Zelda naar het Zelda topic, laat dan vervolgens het meest off topic gepraat staan, meldt zelf dat er off topic verplaatst is en als ik dan aangeef dat het andere gedoe meer off topic is dan wordt ik terecht gewezen dat ik off topic aan het doen ben terwijl zijn post van het opruimen net zo off topic is.

Belangrijkste is dat het geneuzel over Game mania gewoon opgeschoond wordt, heeft niets met de Switch te maken, maar vind het gedrag van meerdere mods (ook de mods praten over dit off topic gedoe) niet erg passen bij hoe een mod zich zou moeten gedragen.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dennis heeft inderdaad een ban gekregen daar is niets geheims aan. Blijkbaar is hem dat in het verkeerde keelgat geschoten waardoor hij mensen van GoT "ontvriend" heeft en de community opgeheven heeft. Vooral dat laatste vind ik jammer, zo benadeeld je anderen die er niets mee te maken hebben.

Ik had dit ook niet verwacht, ik heb hem in het verleden vaak genoeg verdedigd (hij komt met zijn gedrag wel eens ter sprake) omdat ik hem wel een aanvulling voor dit topic vind. En dan het jammer dat hij de community benadeeld omdat hij persoonlijk op zijn gedrag is aangesproken.

Maar het is nu eenmaal zo :)

Chaoss wijzigde deze reactie 20-06-2017 00:57 (3%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:03

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

quote:
DigitalError schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Als je nou gewoon eens de moeite neemt om 1 of 2 pagina's te lezen had je het niet hoeven vragen ;w
offtopic:
Als jij dan even de moeite neemt om de post te laten zien waar het staat? Ik heb bijgelezen tot en met de laatste post en net even een search gedaan, ik zie het niet......mogelijk/waarschijnlijk stond het er wel, maar is het verwijderd?

Bovenstaande heeft natuurlijk niets met de ps4 te maken, maar dennis was natuurlijk wel erg aanwezig in het topic en daarom was ik erg nieuwsgierig, inmiddels is de vraag beantwoord.

Sagat wijzigde deze reactie 20-06-2017 09:50 (17%)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
quote:
Sagat schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:43:
[...]

offtopic:
Als jij dan even de moeite neemt om de post te laten zien waar het staat? Ik heb bijgelezen tot en met de laatste post en net even een search gedaan, ik zie het niet......mogelijk/waarschijnlijk stond het er wel, maar is het verwijderd?

Bovenstaande heeft natuurlijk niets met de ps4 te maken, maar dennis was natuurlijk wel erg aanwezig in het topic en daarom was ik erg nieuwsgierig, inmiddels is de vraag beantwoord.
Chaoss in "[PS4] PlayStation 4 - deel 8"

Gewoon zoeken op: Dennis ;)

PSN: rubensaurus

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

offtopic:
Ja ik wist wel DAT hij een ban had gekregen, maar niet waarom, maar nu stop ik ermee anders krijg ik zelf ook een ban ;) :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
quote:
Chaoss schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:55:
Dennis heeft inderdaad een ban gekregen daar is niets geheims aan. Blijkbaar is hem dat in het verkeerde keelgat geschoten waardoor hij mensen van GoT "ontvriend" heeft en de community opgeheven heeft. Vooral dat laatste vind ik jammer, zo benadeeld je anderen die er niets mee te maken hebben.

Ik had dit ook niet verwacht, ik heb hem in het verleden vaak genoeg verdedigd (hij komt met zijn gedrag wel eens ter sprake) omdat ik hem wel een aanvulling voor dit topic vind. En dan het jammer dat hij de community benadeeld omdat hij persoonlijk op zijn gedrag is aangesproken.

Maar het is nu eenmaal zo :)
Weetje hoeveel tijd en energie die man in tweakers heeft gestoken.

Begrijp zijn gedrag wel.

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01:01

Voxalizer

Stratocaster

quote:
DeeSung schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Begrijp zijn gedrag wel.
Nou, als 'eigenaar' van zo'n PS4 community met toch best een groot aantal leden is er ook nog zoiets als verantwoordelijkheid en niet bij het eerste de beste persoonlijke incidentje gelijk iedereen in de steek laten. Ookal gaat het om iets vrijblijvends en iets dat niet officieel met Tweakers te maken heeft.

Zoals @Chaoss al zegt: Vooral dat van die community is gewoon jammer.

PSN / Steam: Voxalizer // Fanatec CSR Elite // Common sense isn't very common.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 07:42
quote:
Sagat schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:52:
offtopic:
Ja ik wist wel DAT hij een ban had gekregen, maar niet waarom, maar nu stop ik ermee anders krijg ik zelf ook een ban ;) :X
offtopic:
Youtube video's plaatsen c.q. zelfpromotie.
Dat had hij althans zelf nog in de community gemeld voordat die werd verwijderd...

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Just_jan
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-12-2018
quote:
Voxalizer schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Nou, als 'eigenaar' van zo'n PS4 community met toch best een groot aantal leden is er ook nog zoiets als verantwoordelijkheid en niet bij het eerste de beste persoonlijke incidentje gelijk iedereen in de steek laten. Ookal gaat het om iets vrijblijvends en iets dat niet officieel met Tweakers te maken heeft.

Dit inderdaad.
Prima als je klaar ben met de community, prima als je op je teentjes bent getrapt.
Maar maak dan iemand anders eigenaar van de community en ga er zelf uit.
Was zelf mod bij de community en was toch regelmatig bezig met mensen die mij toevoegde daarom en vragen hadden .. Dus vind het wel jammer.
Maar gelukkig is er meteen een nieuwe gemaakt.
Maar lijkt mij dat er ondertussen genoeg is gesproken over Dennis.

MW1 remaster voor 40 euro is inderdaad wel een beetje te duur, ook al is dat tegenwoordig de "normale" prijs voor een remaster.
Had zelf 20 of 25 euro verwacht omdat je hem "gratis" kreeg bij het duurdere Infinite Warfare pakket.
Maar goed, wacht ik nog wel een paar maandjes tot die een keer 20 euro is in een Store sale..

(Sorry voor de grammaticale fouten, maar warm weer + typen op een kleine telefoon = I don't care at this moment :P )

Just_jan wijzigde deze reactie 20-06-2017 12:08 (5%)

Ps4 account = JusttJD

• DeeSung
  • Niet online
quote:
Voxalizer schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Iedereen kan zon community oprichten. Hij is degene die het gedaan heeft. Het heet niet voor niets tweakers community.

En als iemand van tweakers hem een ban geeft, wat moet hij dan nog met een tweaker community.

het is gewoon een volstrekt logische reactie.

Of het een juist is mag jezelf invullen.

Het enige wat ik zeg is dat ik hem begrijp.

hij had gewoon niet gebanned moeten worden dan was dit niet gebeurd 😂

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
quote:
DeeSung schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:09:
[...]

Iedereen kan zon community oprichten. Hij is degene die het gedaan heeft. Het heet niet voor niets tweakers community.

En als iemand van tweakers hem een ban geeft, wat moet hij dan nog met een tweaker community.

het is gewoon een volstrekt logische reactie.

Of het een juist is mag jezelf invullen.

Het enige wat ik zeg is dat ik hem begrijp.

hij had gewoon niet gebanned moeten worden dan was dit niet gebeurd 😂
Hij kan toch iemand anders admin maken en er zelf uit stappen, zoals Jan al zegt? Het is vooral egoïstisch en kinderachtig en helemaal niet logisch.

• DeeSung
  • Niet online
quote:
bram1984 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Hij kan toch iemand anders admin maken en er zelf uit stappen, zoals Jan al zegt? Het is vooral egoïstisch en kinderachtig en helemaal niet logisch.
Ja dat kan,

Maar wat boeid hem dat nou?

Het is toch duidelijk een wraak actie

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
quote:
DeeSung schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Begrijp zijn gedrag wel.
Op zich hoef ik de ban niet te verantwoorden (maar ik doe het toch :P)

Ten eerste Dennis was actief met het posten van nieuwtjes en aanbiedingen kuddo's daarvoor.

Daarnaast had Dennis er ook een handje van om minder inhoudelijke posts te plaatsen, met name niets zeggende filmpjes die eigenlijk ook niet on-topic waren, de enige relavantie was dat het was opgenomen op een PS4. Die filmpjes kwamen keer op keer diverse reports over binnen en Dennis is daar op aangesproken. Zijn gedrag valt in herhaling en dus krijgt hij een tijdelijke ban.

Vervolgens is hij blijkbaar kwaad, beledigd wat dan ook waardoor hij de hele community op PSN opdoekt, en nogmaals vooral dat laatste vind ik erg erg jammer hij benadeeld hiermee alle tweakers die lid waren van deze community.

Dat hij het niet eens is met de ban, prima kan ik me zelfs iets bij voorstellen. Dat je niet meer hiet op Got komt of niet meer actief gaat posten prima, Maar houd die community gewoon in tact of doe deze overdragen aan een andere beheerder.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
quote:
DeeSung schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:15:
[...]

Ja dat kan,

Maar wat boeid hem dat nou?

Het is toch duidelijk een wraak actie
Wat boeit het de mensen, die er niks mee te maken hebben, nou of het Dennis iets boeit? Er zijn genoeg mensen hier die van niets weten en blijkbaar gebruik maakten van de community. Mij boeit het verder ook geen reet, maar kinderachtig vind ik het wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11-01 23:05
Ik denk dat het niet helemaal redelijk is om Dennis als een volwassen Tweaker te beschouwen. Zijn doen en laten hier komt op mij over als enigszins beperkt. Dit is natuurlijk geen probleem, maar wel als hij de officieuze Tweakers PS4 community beheert en deze bij het eerste incident verwijdert.

Volgens mij was hij beheerder omdat hij hem snel als eerste had aangemaakt? Lijkt me een mooie kans om een nieuwe community aan te maken die wat breder gedragen wordt door een aantal verstandige mensen hier.

PSN: wolkeh

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
quote:
Chaoss schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Op zich hoef ik de ban niet te verantwoorden (maar ik doe het toch :P)

Ten eerste Dennis was actief met het posten van nieuwtjes en aanbiedingen kuddo's daarvoor.

Daarnaast had Dennis er ook een handje van om minder inhoudelijke posts te plaatsen, met name niets zeggende filmpjes die eigenlijk ook niet on-topic waren, de enige relavantie was dat het was opgenomen op een PS4. Die filmpjes kwamen keer op keer diverse reports over binnen en Dennis is daar op aangesproken. Zijn gedrag valt in herhaling en dus krijgt hij een tijdelijke ban.

Vervolgens is hij blijkbaar kwaad, beledigd wat dan ook waardoor hij de hele community op PSN opdoekt, en nogmaals vooral dat laatste vind ik erg erg jammer hij benadeeld hiermee alle tweakers die lid waren van deze community.

Dat hij het niet eens is met de ban, prima kan ik me zelfs iets bij voorstellen. Dat je niet meer hiet op Got komt of niet meer actief gaat posten prima, Maar houd die community gewoon in tact of doe deze overdragen aan een andere beheerder.
Hij had nooit gereport moeten worden, beetje zielig dit hoor, dat het de laatste paginas over hem gaat zegt genoeg.

Ik heb iig nooit last van hem gehad.

Blijkbaar is dit iets in zijn leven dat hij erg leuk vond/vind om te doen en dat pak je af.

Want ff serieus hij doet het al zo lang, die dingen posten dat het nu klaar is gaat nergens over.

Ja tuurlijk schiet dat in zijn verkeerde keelgat

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12:06

dvdkiwi

Hoi doei

quote:
wolkeh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:30:
Ik denk dat het niet helemaal redelijk is om Dennis als een volwassen Tweaker te beschouwen. Zijn doen en laten hier komt op mij over als enigszins beperkt.
Ik denk dat het niet helemaal redelijk is om iemand op een publiekelijk forum openlijk te verdenken van enige mate van beperktheid.

Ontopic: het is te warm om te gamen :P

dvdkiwi wijzigde deze reactie 20-06-2017 12:47 (15%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13-12-2018
quote:
dvdkiwi schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Ik denk dat het niet helemaal redelijk is om iemand op een publiekelijk forum openlijk te verdenken van enige mate van beperktheid.

Ontopic: het is te warm om te gamen :P
Openlijk te "verdenken" van beperktheid.. Alsof het iets is om je voor te schamen. Natuurlijk is het niet oké om het op een kwetsende/denigrerende manier tegen iemand te gebruiken. Maar in een incidentele en volwassen discussie kan het wat mij betreft rustig benoemd worden. Het is nu eenmaal een feit dat niet iedereen gelijke verstandsvermogens bezit. Het benoemen van dit verschil als taboe beschouwen frustreert de discussie alleen maar.

Dat gezegd hebbende vind ik het net als DeeSung wel jammer dat anderen zo intolerant zijn en geen begrip op kunnen brengen voor Dennis. Maar ach, niet iedereen bezit een gelijke mate van tolerantie zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11-01 23:05
Ik bedoelde het inderdaad niet kwetsend, maar juist als argument om Dennis niet af te branden. Ik vind een ban ook een laatste maatregel die genomen kan worden in zo'n specifieke situatie. Maar juist door die ban nam ik even de vrijheid om het op een eerlijke manier te zeggen.

Mods kunnen het anders verwijderen, wil ook niet kwetsend overkomen richting Dennis als hij weer terug mag op het forum. Ga er alleen niet vanuit dat hij het zal teruglezen met een temp ban op zak.

PSN: wolkeh

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Ik vind het goed dat dit verplaats is, ik verwacht en hoop dat Dennis idd ooit nog wel is terugkeert en het is dan niet leuk om zulke dingen te lezen. misschien beter om de tekst helemaal weg te knippen?

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01:01

Voxalizer

Stratocaster

Ik ben het eerlijk gezegd wel met @dvdkiwi dat het niet okee is om publiekelijk over iemands verstandsvermogen te speculeren.
Dit heeft niks met een zogenaamd taboe te maken maar meer met het feit dat zolang je niet weet wat er precies aan de hand is of hoe iemand in elkaar zit het gewoon simpelweg je zaken niet zijn. Het enige dat dan overblijft is gewoon een sensatie- en roddelachtige internetsoap.
Ik was zeker geen fan van toch wel een groot deel van Dennis' posts en zoals hierboven te lezen is ben ik er ook absoluut voor om hem te confronteren met zijn onvolwassen gedrag (zoals in dit geval het verwijderen van de community), maar nodeloos publiekelijk speculeren over zijn verstandsvermogen voegt echt helemaal niks toe.

PSN / Steam: Voxalizer // Fanatec CSR Elite // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolliebolly
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:05
quote:
Ircghost schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:43:
[modbreak]Blijkbaar is het te moeilijk om de topic warning te lezen. Topic gaat even op slot om op te ruimen.

Voor de duidelijkheid, je hoeft niet te melden dat je het aangeschaft hebt, dat je een bevestigingsmail hebt etc.. [/]
Volgens mij had niemand gereageerd met: Ik heb het ook gekocht! OMG, ik ook!
Dat het topic opgeruimd wordt vind ik dan ook vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:58
quote:
Wolliebolly schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:51:
[...]

Voor de duidelijkheid, je hoeft niet te melden dat je het aangeschaft hebt, dat je een bevestigingsmail hebt etc..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10:29
quote:
NotSoSteady schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:53:
[...]

Voor de duidelijkheid, je hoeft niet te melden dat je het aangeschaft hebt, dat je een bevestigingsmail hebt etc..
Eens, maar zelfs de eerste post is weggehaald! En die was wel zeer nuttig welke mij in mijn mail deed kijken of ik ook een dergelijke mail had ontvangen. Helaas wordt er vaak te overijverig gemod.

https://www.BMWmpakket.nl - Origineel BMW M-pakket / Professioneel gespoten / Vakkundige Montage | DM voor korting op originele onderdelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:58
quote:
Morpheusk schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:59:
[...]

Eens, maar zelfs de eerste post is weggehaald! En die was wel zeer nuttig welke mij in mijn mail deed kijken of ik ook een dergelijke mail had ontvangen. Helaas wordt er vaak te overijverig gemod.
Als je even terugleest in het topic, dan zie je dat die melding er nog gewoon staat. Het gaat om het continu herhalen van hetzelfde bericht, op een gegeven moment was dat bericht door vier of vijf verschillende mensen geplaatst.

masauri in "[SNES] Super Nintendo Entertainment System Mini Topic"

NotSoSteady wijzigde deze reactie 03-07-2017 17:09 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
quote:
Wolliebolly schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:51:
[...]

Voor de duidelijkheid, er waren mensen die zelfs letterlijk zeiden: "omg ik heb het mailtje ook gekregen!"

Ik heb je reactie ook verplaatst, gezien het topic zelf niet de plek is om moderatie commentaar te plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hawk86
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-01 22:47
Normaliter ben ik geen gebruiker van dit forum, het verbaast mij wel hoe veel berichten er verwijderd worden. De vorm van discussie die hier wel/niet mag plaatsvinden is mij niet duidelijk. Ik (niet dat iemand hier wakker van ligt) zal dan ook weer teruggaan naar enkel lezen en niet reageren. De hoeveelheid kinderen is hier volgens mij ook zeer hoog (in het spielerij forum) en zodra men ook maar 1 discussie start wordt die al snel afgekapt. Voorbeeld: iemand misgunt anderen een nintendo omdat hij het een flutapparaatje vindt, je wijst hem erop dat die zich als een eikel gedraagt en hopla: hele discussie weg. Afijn, voor zover iemand er wat mee doet: Wat mij betreft mag men wel iets minder ruimen en opschonen tenzij het hier een soort dictatuur moet worden waar men enkel politiek correcte uitspraken mag doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zonder te weten waar dit precies over gaat, maar reageren op trollposts is nooit de bedoeling, alleen rapporteren. Zo'n discussie wordt weggehaald omdat het niks aan het topic toevoegt en alleen maar de sfeer verpest. Het heet niet voor niets: "don't feed the trolls”.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
quote:
Hawk86 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:14:
Normaliter ben ik geen gebruiker van dit forum, het verbaast mij wel hoe veel berichten er verwijderd worden. De vorm van discussie die hier wel/niet mag plaatsvinden is mij niet duidelijk. Ik (niet dat iemand hier wakker van ligt) zal dan ook weer teruggaan naar enkel lezen en niet reageren. De hoeveelheid kinderen is hier volgens mij ook zeer hoog (in het spielerij forum) en zodra men ook maar 1 discussie start wordt die al snel afgekapt. Voorbeeld: iemand misgunt anderen een nintendo omdat hij het een flutapparaatje vindt, je wijst hem erop dat die zich als een eikel gedraagt en hopla: hele discussie weg. Afijn, voor zover iemand er wat mee doet: Wat mij betreft mag men wel iets minder ruimen en opschonen tenzij het hier een soort dictatuur moet worden waar men enkel politiek correcte uitspraken mag doen.
Als het je niet duidelijk is wat voor discussie er wel of niet toegestaan is zou ik je graag verwijzen naar Het algemeen beleid gezien al het beleid daar op is gebaseerd.

Jij vind die persoon een eikel, en misschien is hij dat ook wel. Maar dat jij het vind betekend niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Verder is het ook niet jou plek als user om mensen ergens op te wijzen, en al helemaal niet om mensen uit te schelden/uit te maken voor iets. Tweakers zorgt voor moderators die mensen op hun plek kunnen wijzen en als user kun je hen makkelijk op iets wijzen met de report knop. Dan kan het op een nette manier worden opgelost, waar iedereen baat bij heeft en waar ook, wanneer nodig, eventuele consequenties en restrictie's geplaatst kunnen worden.

Wanneer jij er als user op reageert lost het vaak niets op. Waar het wel voor zorgt is dat de sfeer in het topic heel snel slecht word omdat die persoon dan weer op jou gaat reageren op een niet zo vriendelijke manier, waarop jij waarschijnlijk weer reageert en zo kom je in een vicieuze cirkel van slechte posts met slechte en/of beledigende inhoud. En dat willen we niet.

Ten eerste omdat het afleid van waar het topic om zou moeten gaan, maar ook omdat we willen dat iedereen zijn ei kwijt wil en kan in een topic. Of het nou over gamen gaat, conflicten op het werk of levensproblematiek.

Verder hangt het ook erg af van het topic. Jou reactie gaat over wat moderatie van mij in Gropah in "[SNES] Super Nintendo Entertainment System Mini Topic". Dit topic, en het topic van de voorganger, zijn al sinds jaar en dag vaak in oproer door verschillende dingen, variërend van mensen die hun frustratie's uiten over het feit dat er te weinig apparaten geproduceerd zijn tot vervloekingen op doorverkopers. Daarom letten (en modereren) we relatief vaak en strikt op dat topic.

Moderatie komt in verschillende vormen, van aanpassing tot verwijdering. Ik heb 4 posts verwijderd omdat ze niets toevoegde aan het topic zelf. Er zat namelijk geen nieuwe informatie in over het apparaat zelf, voegde niets toe aan de discussie (op 1 post misschien op 1 zin na) en stond voor de rest bol van verwijten.

Overigens is dit niet de eerste keer dat je over dictatuur begint, maar dat vind ik toch een erg zware en misplaatst aanduiding. We staan immers open voor feedback en discussie (zie dit topic) en het is niet alsof users geen inspraak hebben. Vaak genoeg worden dingen geregeld door users of op door user-aangedrage wijze

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hawk86
quote:
Gropah schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:53:
[...]

Als het je niet duidelijk is wat voor discussie er wel of niet toegestaan is zou ik je graag verwijzen naar Het algemeen beleid gezien al het beleid daar op is gebaseerd.

Jij vind die persoon een eikel, en misschien is hij dat ook wel. Maar dat jij het vind betekend niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Verder is het ook niet jou plek als user om mensen ergens op te wijzen, en al helemaal niet om mensen uit te schelden/uit te maken voor iets. Tweakers zorgt voor moderators die mensen op hun plek kunnen wijzen en als user kun je hen makkelijk op iets wijzen met de report knop. Dan kan het op een nette manier worden opgelost, waar iedereen baat bij heeft en waar ook, wanneer nodig, eventuele consequenties en restrictie's geplaatst kunnen worden.

Wanneer jij er als user op reageert lost het vaak niets op. Waar het wel voor zorgt is dat de sfeer in het topic heel snel slecht word omdat die persoon dan weer op jou gaat reageren op een niet zo vriendelijke manier, waarop jij waarschijnlijk weer reageert en zo kom je in een vicieuze cirkel van slechte posts met slechte en/of beledigende inhoud. En dat willen we niet.

Ten eerste omdat het afleid van waar het topic om zou moeten gaan, maar ook omdat we willen dat iedereen zijn ei kwijt wil en kan in een topic. Of het nou over gamen gaat, conflicten op het werk of levensproblematiek.

Verder hangt het ook erg af van het topic. Jou reactie gaat over wat moderatie van mij in Gropah in "[SNES] Super Nintendo Entertainment System Mini Topic". Dit topic, en het topic van de voorganger, zijn al sinds jaar en dag vaak in oproer door verschillende dingen, variërend van mensen die hun frustratie's uiten over het feit dat er te weinig apparaten geproduceerd zijn tot vervloekingen op doorverkopers. Daarom letten (en modereren) we relatief vaak en strikt op dat topic.

Moderatie komt in verschillende vormen, van aanpassing tot verwijdering. Ik heb 4 posts verwijderd omdat ze niets toevoegde aan het topic zelf. Er zat namelijk geen nieuwe informatie in over het apparaat zelf, voegde niets toe aan de discussie (op 1 post misschien op 1 zin na) en stond voor de rest bol van verwijten.

Overigens is dit niet de eerste keer dat je over dictatuur begint, maar dat vind ik toch een erg zware en misplaatst aanduiding. We staan immers open voor feedback en discussie (zie dit topic) en het is niet alsof users geen inspraak hebben. Vaak genoeg worden dingen geregeld door users of op door user-aangedrage wijze
Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Mijn ''dictator'' opmerking komt voort uit het feit dat er een selecte groep is die bepaalt wat er hier wel/niet mag (zo'n beetje hoe elk forum werkt) en de basis van een dictatuur :)
Ik snap wel dat je een dergelijk forum zoals die over de Mini SNES streng moet modereren omdat er anders 100 pagina's staan met ''ik heb hem wel/niet kunnen kopen'' en de constante discussie ''koop dan een ..vul hier in.. in plaats van een minisnes''. Neemt niet weg dat ik persoonlijk weinig tegen heb op een (inhoudelijke) discussie. Maar goed, niet iedereen staat daar open voor en dan wordt het moddergooien, ook helemaal met je eens. Het verbaast mij wel dat de opmerkingen over hoe stom het wel niet is om een mini snes te kopen er meer dan een dag staan en pas verwijderd worden nadat IK er op reageer..maar goed. Nogmaals: ik snap je punt(en) en het is ook een kwestie van what you see is what you get met een internet forum, ik zal mij proberen aan te passen 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Het is ook zo dat moderators vrijwilligers zijn en er gaan geruchten dat ze zelfs een leven buiten GoT hebben. ;) :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hawk86
quote:
Señor Sjon schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:40:
Het is ook zo dat moderators vrijwilligers zijn en er gaan geruchten dat ze zelfs een leven buiten GoT hebben. ;) :+
Dat heeft toch verdomd weinig te maken met het verhaal? of moeten we ze allemaal op onze blote knietjes danken dat hun zelfstandig hebben besloten om dat te willen gaan doen?? _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
quote:
Hawk86 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:09:
[...]

Dat heeft toch verdomd weinig te maken met het verhaal? of moeten we ze allemaal op onze blote knietjes danken dat hun zelfstandig hebben besloten om dat te willen gaan doen?? _/-\o_
Het heeft wel te maken met het feit dat het dus kan gebeuren dat een post een dag kan staan en daarna alsnog weg gehaald kan worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hawk86
quote:
Gropah schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:10:
[...]

Het heeft wel te maken met het feit dat het dus kan gebeuren dat een post een dag kan staan en daarna alsnog weg gehaald kan worden
1 moderator per topic?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Nu online

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
quote:
Hawk86 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:17:
[...]

1 moderator per topic?
Sommige moderators zitten meer in een bepaalde hoek, dat is zeker waar, maar vaak zijn er wel meerdere moderators per topic/hoek. Maar dan alsnog kan het zo zijn dat die allemaal tegelijk weg zijn, het even over het hoofd zien en vaak genoeg word er ook even overlegd hoe iets aan te pakken. Allemaal dingen waardoor het een dag kan duren voordat er word opgetreden

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:59

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
Hawk86 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:01:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Mijn ''dictator'' opmerking komt voort uit het feit dat er een selecte groep is die bepaalt wat er hier wel/niet mag (zo'n beetje hoe elk forum werkt) en de basis van een dictatuur :)
Alleen de opmerking is al gevaarlijk.... Dit forum is en blijft onderdeel van Tweakers.net, welke onderdeel is van de Persgroep. Vanuit deze wetenschap is het niet meer dan normaal dat er controle op een forum wordt uitgevoerd. Heel strikt kan je stellen dat GoT wel een sterk "openbaar" karakter heeft, maar zeker niet van iedereen is.

Dat moderators gevraagd worden om samen met admin's dit op vrijwillige basis allemaal ordelijk te laten verlopen doet hier niets aan af. Nogmaals, dit komt niet voort uit een regiecultuur, uit ervaring is gewoon gebleken dat een forum als GoT zo dient te zijn. Daarnaast, iedereen kan gevraagd worden tot Mod, het enige wat je daar voor hoeft te doen is normaal en productief te posten. Je valt dan op! Juist dan kan je door de collegamods gevraagd worden voor een rode jas.

Nogmaals, jij noemt het een dictatuur, feitelijk is het gewoon een organisatorisch model welke alleen maar het doel heeft om het forum ordelijke te behouden. Zo min mogelijk geknip in berichten van users, maar indien het nodig is zal hier niet voor worden terug gedeinsd. Vergeet niet, modjes hebben heel veel overleg over bepaalde beslissingen, als een user ergens op wordt aangesproken is dit een breed gedragen actie.
quote:
Gropah schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:26:
[...]
Allemaal dingen waardoor het een dag kan duren voordat er word opgetreden
Hey.....24/7 ;-) Althans binnen mobile :P >:) }) :9 ;)

Bullet NL wijzigde deze reactie 10-07-2017 01:28 (7%)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Hawk86
quote:
Bullet NL schreef op maandag 10 juli 2017 @ 01:25:
[...]

Alleen de opmerking is al gevaarlijk.... Dit forum is en blijft onderdeel van Tweakers.net, welke onderdeel is van de Persgroep. Vanuit deze wetenschap is het niet meer dan normaal dat er controle op een forum wordt uitgevoerd. Heel strikt kan je stellen dat GoT wel een sterk "openbaar" karakter heeft, maar zeker niet van iedereen is.

Dat moderators gevraagd worden om samen met admin's dit op vrijwillige basis allemaal ordelijk te laten verlopen doet hier niets aan af. Nogmaals, dit komt niet voort uit een regiecultuur, uit ervaring is gewoon gebleken dat een forum als GoT zo dient te zijn. Daarnaast, iedereen kan gevraagd worden tot Mod, het enige wat je daar voor hoeft te doen is normaal en productief te posten. Je valt dan op! Juist dan kan je door de collegamods gevraagd worden voor een rode jas.

Nogmaals, jij noemt het een dictatuur, feitelijk is het gewoon een organisatorisch model welke alleen maar het doel heeft om het forum ordelijke te behouden. Zo min mogelijk geknip in berichten van users, maar indien het nodig is zal hier niet voor worden terug gedeinsd. Vergeet niet, modjes hebben heel veel overleg over bepaalde beslissingen, als een user ergens op wordt aangesproken is dit een breed gedragen actie.
Noem het een organisatorisch model, noem het een dictatuur, feit is: Een dictatuur is een bestuursvorm waarbij een land geregeerd wordt door één persoon (dictator) of een selecte groep mensen die alle macht in handen hebben.

Maar daar maak ik mij niet druk om, en dat er mensen modereren ook niet. Ik wil niet alles over 1 kam scheren, maar de gemiddelde moderator heeft ook wel meer dan gemiddeld de tijd om te kunnen modereren, of dat bijdraagt aan hoe sommigen zich (elders overigens) gedragen, weet ik niet. Feit blijft dat ik er allemaal niet zoveel problemen mee heb, het is enkel jammer dat men discussies verwijderd wanneer de confrontatie (met de juiste mensen) ook tot iets goeds kan leiden. En dat dit bepaald wordt door een selecte groep en niet democratisch (maar dat kan ook niet op een fora, en de gevoeligheden hieromtrent heb je netjes uitgelegd hierboven).

Om het Super Nintendo forum aan te houden, een stelregel is om niet te reageren met omg, ik heb het ook gekocht, en toch denk ik dat je zomaar 40 pagina's weg kunt knippen die enkel gaan over of er wel/niet voorraad is, of iemand wel/niet ook heeft kunnen kopen en de eeuwige discussie of je hem uberhaupt wel moet willen hebben.

Afijn, misschien is het ook de leeftijd, want ik ben de twintig voorbij en ik kom hier niet enkel om stennis te schoppen, en ik moet zeggen: dit forum toont aan dat de dialoog kan worden opgezocht met de moderators: waarvoor hulde _/-\o_

• BSTNjitRam
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:25
Ik kan het Tabletop Simulator topic niet meer in, krijg een melding dat ik geen toegang heb tot categorie 6.
Nou heb ik zo het vermoeden dat dat de huiskamer is, waar ik inderdaad geen toegang tot heb (daar post ik te weinig voor). Maar ik vraag me wel af waarom het topic naar de huiskamer is verplaatst (als dat inderdaad categorie 6 is).

Een modje die me opheldering kan geven waarom het Tabletop Simulator topic niet gewoon in Spielerij staat?

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat is één afgesplitst bericht naar de prullenbak. Je kan als het goed is wel gewoon op de topictitel drukken, je linkt namelijk naar een rechtstreekse post (waarschijnlijk omdat je op het icoontje vóór de topictitel klikt). Topic is gewoon hier: [PC] Tabletop Simulator

• BSTNjitRam
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:25
Ah, mijn vermoeden was toch onjuist dus. Dit was de bookmark die ik had gemaakt van dat topic. Onhandig dat het een bookmark is naar een specifieke post dan (dat kan er ook voor zorgen bij het verplaatsen van berichten dat je bookmarks hebt naar een ander topc, terwijl in je bookmarks wel nog steeds staat "Jantje in [Originele topic naam]")

Maar goed, mijn probleem is opgelost :) d:)b

• LoadedBaton
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-12-2018
quote:
Ircghost schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:50:
[modbreak]Net heb ik 17 berichten verwijderd die alleen maar gingen over buitenlandse winkels en het verkrijgen van credits/games via VPN. Dit laatste deel is niet toegestaan om te bespreken op Tweakers, en wat betreft het eerste deel is dit niet het topic ervoor. Daarvoor kun je hier of in zijn algemeenheid: hier terecht.

Wij blijven niet waarschuwen. [/]
Geen VPN nodig gehad.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
quote:
Ik heb je reactie verplaatst naar het feedback topic. Het ging niet alleen om VPN maar ook om disussie over buitenlandse winkels.

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

Dat laatste is constant aan de orde in het Xbox One topic. Net als VPN. Is dat niet de bedoeling?

Overigens stond er in het vorige topic een link naar een guide voor kopen uit het buitenland met VPN in de topic warning. ;)

Naast legaliteit en dat t.net gezeur kan krijgen als er accounts geblokt worden is het ook vrij saai dat dezelfde vragen steeds langskomen.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• LoadedBaton
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-12-2018
quote:
Ircghost schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:19:
[...]

Ik heb je reactie verplaatst naar het feedback topic. Het ging niet alleen om VPN maar ook om disussie over buitenlandse winkels.
Zo las ik jouw reactie wel. Wellicht even verduidelijken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
quote:
LoadedBaton schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:29:
[...]

Zo las ik jouw reactie wel. Wellicht even verduidelijken.
Ondertussen inderdaad al gedaan toen ik je reactie verplaatste.

@LoadedBaton kan inderdaad zomaar, ik zal er nog naar kijken. Soms ontglipt het beleid.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-01 23:44
quote:
Jeroenimoes schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:20:
[modbreak]Hoewel het modden van de SNES Classic Mini populair is en dat in ons tweakers bloed zit, is het nog altijd niet toegestaan om hier discussie, hulp of linkjes over te plaatsen.

Ik citeer het Algemeen beleid:

Modificeren of chippen van gameconsoles

Het modificeren of chippen van Gameconsoles (Xbox, Playstation ed.) om onder andere gedownloade of gekopieerde spellen te spelen zijn zaken waarvoor je op GoT niet terecht kunt. Ook zogeheten flashkaartjes voor bijvoorbeeld de Nintendo DS zijn niet bespreekbaar. Bij het installeren van Linux op je console kun je wel om hulp vragen, mits je de normale procedure volgt.[/modbreak]
geek: Ontwikkelaar brengt tool uit om roms aan SNES Classic Mini toe te voegen

Sterk beleid _/-\o_

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57
@alex3305 Echter is het forum genaamd GoT iets anders dan de FP ofwel Tweakers.net
Ja, zelfde domein, maar waar zij over communiceren is iets anders als waar wij over mogen discussieren. Probleem is dat er in dit topic ook heel veel links zijn geplaatst en dat het op een gegeven moment de hoofdmoot vormt van dit topic. Op dat moment wordt er zeker weten een ho op gezet.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• juggle
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:47
quote:
[modbreak]Hoewel het modden van de SNES Classic Mini populair is en dat in ons tweakers bloed zit, is het nog altijd niet toegestaan om hier discussie, hulp of linkjes over te plaatsen.

Het modificeren of chippen van Gameconsoles (Xbox, Playstation ed.) om onder andere gedownloade of gekopieerde spellen te spelen zijn zaken waarvoor je op GoT niet terecht kunt. Ook zogeheten flashkaartjes voor bijvoorbeeld de Nintendo DS zijn niet bespreekbaar. Bij het installeren van Linux op je console kun je wel om hulp vragen, mits je de normale procedure volgt.[/modbreak]
Ok prima fair enough dat er geen links e.d. mogen worden geplaatst. Een beetje Tweaker kan dat zelf wel vinden. Maar je mag de hack hier toch wel bespreken? En toch ook wel wat je wel en niet werkend hebt gekregen? Er zijn namelijk ook roms die niet met copyright worden beschermd en tevens is het hacken van de console niet verboden. Nintendo heeft zelfs in de root van de etc directory een leuke file geplaatst: Welcome to the nineties. Daarnaast wordt de hack ook op de FP van Tweakers.net genoemd waar WEL links naar alle downloads worden weergegeven.

juggle wijzigde deze reactie 09-10-2017 16:15 (3%)

Look! It's a three-headed monkey!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:39

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik heb de reacties over de modbreak in het SNES mini topic even hiernaar verplaatst.

Hier kunnen we er verder over discussieren, maar het GoT beleid is er op gericht om de vage grens tussen wat wel en wat niet legaal is niet op te zoeken en zo problemen te voorkomen.

Ik zal nog wel eens overleggen met mijn mede moddereters over waar we de grens trekken...

FT-17 FTW!

• Grotman
  • Niet online

Grotman

Voor zover ik het begrijp is het verschil dat zaken op de Frontpage door Tweakers-medewerkers worden geplaatst (= journalistiek) en dus wat meer mogen onder die vlag. Als wij op GoT illegale zaken toestaan dan ligt dat moeilijker en kunnen we juridisch gezien in de problemen komen.

Maar ik snap de verwarring wel, het is voor onszelf soms ook lastig. Daarom hebben we gewoon de regel dat het niet mag, en zelfs dan heb je nog grensgevallen die lastig zijn.

Grotman wijzigde deze reactie 09-10-2017 18:18 (21%)

• itons
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:

Snap dat dit het algemene beleid is van Tweakers, maar als het daarna doodleuk uitgebreid op de FP besproken is, staat dat niet een beetje haaks op elkaar? M.i. verwarrend en met 2 standaarden meten.

• alex3305
Mijn uithaal tegenover het modvolk was natuurlijk vooral ook omdat het hypocriet overkomt. Aan de ene kant staat er nieuws op de FP met uitleg en compatibliteitslijsten van spellen én mag daarover ook gediscussieerd worden in de reacties, maar aan de andere kant is het verboden op het bijbehorende forum. Het beleid is mij compleet duidelijk -- ik kom hier al langer dan vandaag :9 -- en ik snap prima dat die regel er is. Sterker nog, ik moedig het zelfs aan. Alleen denk ik dat er nu te strikt wordt opgetreden of dat de regels niet duidelijk genoeg beschreven zijn.

Allereerst vind ik dat er een discrepantie aanwezig is tussen het verbieden van modtools op de (S)NES mini in tegenstelling tot topics zoals:waarnaast er vast en zeker nog meer zoekmogelijkheden zijn om dergelijke onderwerpen op GoT te vinden. Maar het installeren van [insert modtool here] geeft dezelfde functies als in (een gedeelte van de) bovenstaande topics al aan bod komen.

Ten tweede komen er tevens geen echte nieuwe spellen meer uit op de SNES (mini), en moet je de console aangeschaft hebben om überhaupt te kunnen spelen. Daarmee benadeel je niemand meer, zoals dat wel het geval zou zijn bij de huidige of vorige generatie consoles, waarvoor nog actief, commercieel ontwikkeld wordt. Tevens ook in acht nemend dat de originele console inmiddels bijna 27 jaar oud is.

Ten derde, en als laatste, denk ik dat het punt mbt Linux op de console te vaag is. De PS3 had natuurlijk initieel Linux support, maar dat is later opgeheven en ook illegaal gemaakt door Sony. De andere consoles uit de vorige en huidige generatie hebben volgens mij nooit officieel Linux support gehad. Als het überhaupt al mogelijk was, zou dat moeten door middel van een modchip, softmod of flashkaart.... Maar dat weerspreekt de andere regel(s). Ook helpt het in dit geval niet mee, aangezien de (S)NES mini... you've guessed it, op Linux draait.

Dat het delen van spellen niet toegestaan is, snapt iedereen hier wel. Ik ben dan ook van mening dat wanneer dat de duidelijke scheidslijn is - in de modbreak bijvoorbeeld, dit ook wordt gerespecteerd door de community. Wat ik momenteel graag zou zien, is dat we als community dit soort zaken kunnen zien, uitvinden en bespreken. Zaken zoals, wat de risico's zijn, wat de eventuele compatibiliteit is, of andere controllers mogelijk zijn, of andere systemen mogelijk zijn binnen de (S)NES mini, etc. Als dat niet kan, so be it, maar werk dan alsjeblieft het algemeen beleid bij, zodat dit wat meer zwart/wit is...

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 07:13
quote:
itons schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

Snap dat dit het algemene beleid is van Tweakers, maar als het daarna doodleuk uitgebreid op de FP besproken is, staat dat niet een beetje haaks op elkaar? M.i. verwarrend en met 2 standaarden meten.
Niet helemaal mee eens. Dat die tool is uitgebracht is gewoon nieuws, dat hoef je niet geheim te houden.

Er zijn vaker berichten over de 'piraterij' scene, bijvoorbeeld dat Denuvo-DRM van spel x nu binnen y uur gekraakt is. Dat wil nog niet zeggen dat ze in de fora het moeten toestaan dat mensen elkaar helpen om een cracked versie van dat spel te draaien.

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-01 20:30

Cardwizard

Goed goan

quote:
BlackMage schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:11:
[...]

Dat wil nog niet zeggen dat ze in de fora het moeten toestaan dat mensen elkaar helpen om een cracked versie van dat spel te draaien.
Volgens mij is dat nooit gedaan?! Maar goed als dit het beleid is dan moet men zich er gewoon aan houden en elders hier over discussiëren indien gewenst.

What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• juggle
Zoals hierboven beschreven; compleet mee eens. Daarnaast kom ik hier ook al heel lang en begrijp ook wel waarom er een zekere grens moet worden getrokken mbt het verbieden van het bespreken van modding en console games.

Ter aanvulling; ik vind het persoonlijk heel vreemd dat er een nieuwsitem wordt aangeboden op de Frontpage welke niet mag worden besproken in het forum. Dat hier journalistieke vrijheden worden benut begrijp ik. Maar dat wil toch niet zeggen dat je zelfs het bespreken van het nieuws niet mogelijk maakt op hetzelfde forum waaraan de nieuwswebsite is verbonden. Wees dan consequent en bied dan geen links aan in het nieuwsartikel. Dan is het nog enigzins te verdedigen.

Ik zou toestaan dat mensen gewoon het nieuwsartikel mogen bespreken en dan aan den lijve ondervinden dat het hacken inderdaad heel gemakkelijk. Grijp in wanneer men naar illegale inhoud verwijst of een hackgids begint te worden. (dat laatste hoeft niet want een link naar julie nieuwsartikel op de frontpage met de titel hoe hack ik een (S)NES mini in 3 stappen is voldoende.

Nogmaals, ik begrijp het verschil tussen forum en journalistiek, maar deze kaders worden in het forum nu wel erg scherp getrokken en juist 1 van de zaken die de SNES mini zijn unieke waarde geeft is juist het hacken van de console, sterker nog, Nintendo lijkt het juist aan te moedigen en jullie ontnemen nu de community de mogelijkheid om jullie eigen nieuws te bespreken.

• itons
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
BlackMage schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:11:
[...]

Niet helemaal mee eens. Dat die tool is uitgebracht is gewoon nieuws, dat hoef je niet geheim te houden.

Er zijn vaker berichten over de 'piraterij' scene, bijvoorbeeld dat Denuvo-DRM van spel x nu binnen y uur gekraakt is. Dat wil nog niet zeggen dat ze in de fora het moeten toestaan dat mensen elkaar helpen om een cracked versie van dat spel te draaien.
In de modbreak staat:
quote:
Het modificeren of chippen van Gameconsoles (Xbox, Playstation ed.) om onder andere gedownloade of gekopieerde spellen te spelen zijn zaken waarvoor je op GoT niet terecht kunt.
Vervolgens staat op de frontpage linkjes naar de tools, de lijst met ROMS die compatible zijn en de reddit thread waar alles besproken wordt omtrent modden en roms waar je geen rechten op hebt op je SNES mini zetten. Dat matched toch niet in mijn ervaring :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik snap dat Tweakers zich exact aan de geldende regels houdt, en dat het posten van het FP artikel geoorloofd is.

Het is dan gewoon jammer dat élke vorm van discussie omtrent dit onderwerp op het forum wordt verboden.

Ik kan mij niet voorstellen dat dat juridische ellende oplevert. Zo lang wij maar niet:

- Linkjes plaatsen naar de mod tools;
- Linkjes plaatsen naar websites met roms

Nintendo wordt namelijk niet benadeeld. Je móet de console namelijk kopen. Sterker nog: het zal de verkoop juist een boost kunnen geven (als ze voldoende op voorraad zouden zijn).
Extra games kopen was sowieso niet mogelijk.

Ik leg mij hoe dan ook neer bij welke beslissing dan ook. Maar het zou jammer zijn als het SNES Mini topic straks dood is; er is namelijk weinig discussiemateriaal over.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57
Die extra games zou je wellicht via andere richtingen alsnog kunnen kopen waarbij ze wel geld verdienen (lees, virtual console etc)
Uiteraard zijn er spellen welke daar niet op te vinden zijn, maar benadeeld kunnen ze zeker wel worden. Alhoewel meestal de mensen die dit doen, ze toch niet ergens anders zullen kopen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:39

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Tja, het is goed dat er duscussie over is, en snap de aangehaalde punten zeker wel. Denk niet dat er geen twijfel was over ingrijpen en hoe; maar ii heb bewust alles weggehaald. anders krijg je dat de een zich meer benadeeld voelt dan de ander omdat er wordt gemodereerd naar eigen inzicht. Ik ben ook voor meer duidelijkheid, maar daar zal intern overleg voor nodig zijn. Tot we komen met andere richtlijnen (of niet) staat de modbreak...

In ieder geval al dank voor de waardevolle inbreng, dat wordt op prijs gesteld.

FT-17 FTW!

• Grotman
  • Niet online

Grotman

Volgens mij moet de discussie eigenlijk in Lieve Adjes gevoerd worden, waar beleid besproken wordt. Wij voeren alleen het huidige beleid uit.

• juggle
@Jeroenimoes @Grotman Hmm ok beetje teleurstellende reacties mijns inziens. Ik had verwacht dat hier een inhoudelijke discussie gevoerd kon worden die ook iets zou opleveren maar lees eigenlijk dat jullie geen argumenten meer hebben en er ook geen concrete stappen kunnen worden genomen om deze zaak nu op te helderen.

"Wij voeren alleen het huidige beleid uit.." en "ik snap de aangehaalde punten wel..."

zijn niet concrete discussie punten of iets waar actiegericht op gehandeld kan worden. Nu is het mij eigenlijk de moeite niet om hier verder energie in te steken (ik bedoel dit niet denigrerend maar pas mij gewoon aan aan het beleid) maar vind de manier van reageren wel een gemiste kans om concreet iets met de feedback te doen.

Anyway, bedankt voor het reageren en wederhoor :-)

• Grotman
  • Niet online

Grotman

Hoi @juggle, ik kan niet veel anders dan uitleggen waarom het beleid zo is (al weet ik daar zelfs niet het fijne van) en vermelden in dit feedbacktopic dat wij het beleid uitvoeren.
Deze discussie is al heel wat vaker gevoerd lees ik her en der en blijkbaar is dit toch gewoon 'het beleid' waar wij het als moderators mee moeten doen.

Dus mocht je toch een discussie over het beleid willen starten dan gaan we in dit feedbacktopic niet verder komen en zal er een topic in Lieve Adjes geopend moeten worden. Het feedbacktopic is er om specifieke (mis)moderatoracties te bespreken. Dat is wat ik bedoelde. Het is geen onwil om te veranderen, maar gewoon hoe het hier werkt. Verder heb ik persoonlijk geen grote problemen met het beleid, behalve dat het een lastig onderwerp is en ik dus inderdaad snap dat de discussie blijft oplaaien :)

• juggle
@Grotman Duidelijk, maar als beleidsuitvoerder heb je denk ik toch ook een mening? Een concreet actiepunt is dat deze discussie dan verder gevoerd wordt op de juiste plek, wellicht met inspraak van de moderators. Nu komt het er eigenlijk op neer dat jullie het (vage) beleid in deze naar eigen inzicht interpreteren en dus alles maar weghalen. Ik vond het netjes dat het naar dit topic werd verplaatst door @Jeroenimoes maar hier hoort het dus niet thuis. Ik zou zeggen, als de discussie zo vaak oplaait zet het op de agenda dan kan er eens en voor altijd duidelijkheid over gegeven worden.

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
juggle schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:16:
@Grotman Duidelijk, maar als beleidsuitvoerder heb je denk ik toch ook een mening? Een concreet actiepunt is dat deze discussie dan verder gevoerd wordt op de juiste plek, wellicht met inspraak van de moderators. Nu komt het er eigenlijk op neer dat jullie het (vage) beleid in deze naar eigen inzicht interpreteren en dus alles maar weghalen. Ik vond het netjes dat het naar dit topic werd verplaatst door @Jeroenimoes maar hier hoort het dus niet thuis. Ik zou zeggen, als de discussie zo vaak oplaait zet het op de agenda dan kan er eens en voor altijd duidelijkheid over gegeven worden.
Ik heb bijna altijd wel een mening, maar dan moet ik er wel eerst even goed over nadenken en alle feiten kennen en heb op dit moment niet zo heel veel tijd naast het modereren van de topics zelf ;)

Wat ik elders las is deze discussie al (veel) vaker gevoerd, dus mogelijk zijn er oude topics te vinden die specifiek hierover gaan. En het kan dus ook zijn dat er eerder al een 'definitieve' klap gegeven is op het beleid, maar dat weet ik dus niet. Aangezien ik niet veel tijd heb en sowieso met dit specifieke onderwerp niet worstel op het moment, laat ik het onderzoeken en eventueel opnieuw starten van de discussie even aan mij voorbij gaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben.

• alex3305
@Jeroenimoes @Grotman het enige grote verschil echter, is dat dit consoles zijn waar sowieso geen aanvullende software voor kan worden aangekocht. Daarnaast zou het volgens het beleid dus wel mogen om te discussiëren over het installeren van o.a. emulators en aanpassingen in de software, zoals achtergronden of thumbnails.. Toch? Dit valt namelijk over het aanpassen van de Linux software op de console.

Als dat niet mag, prima. Maar dan moeten m.i. ook alle topics dicht die daar wel over gaan. Dus ook alle (oude) topics over console emulators, RetroPie, RetroArch, Mame, Visual Pinball, etc. Dat valt namelijk in precies dezelfde hoek als de strekking van de discussie die hier nu gevoerd wordt. Misschien stel ik het daarmee te scherp, maar als die scheidslijn niet duidelijk gemaakt kan worden, dan heeft het moddereren op dezelfde software op de SNES mini natuurlijk geen zin.

Maar bij deze wil ik voorstellen om de reacties aangaande het beleid van dit topic af te splitsen en te kopiëren of te verplaatsen naar LA, als volgens jullie de discussie aangaande het beleid gevoerd moet worden.

• juggle
quote:
alex3305 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:46:
@Jeroenimoes @Grotman het enige grote verschil echter, is dat dit consoles zijn waar sowieso geen aanvullende software voor kan worden aangekocht. Daarnaast zou het volgens het beleid dus wel mogen om te discussiëren over het installeren van o.a. emulators en aanpassingen in de software, zoals achtergronden of thumbnails.. Toch? Dit valt namelijk over het aanpassen van de Linux software op de console.

Als dat niet mag, prima. Maar dan moeten m.i. ook alle topics dicht die daar wel over gaan. Dus ook alle (oude) topics over console emulators, RetroPie, RetroArch, Mame, Visual Pinball, etc. Dat valt namelijk in precies dezelfde hoek als de strekking van de discussie die hier nu gevoerd wordt. Misschien stel ik het daarmee te scherp, maar als die scheidslijn niet duidelijk gemaakt kan worden, dan heeft het moddereren op dezelfde software op de SNES mini natuurlijk geen zin.

Maar bij deze wil ik voorstellen om de reacties aangaande het beleid van dit topic af te splitsen en te kopiëren of te verplaatsen naar LA, als volgens jullie de discussie aangaande het beleid gevoerd moet worden.
Misschien onnodig om te zeggen maar sluit mij hier volkomen bij aan. Nu wordt er met 2 maten gemeten vind ik en zou het ook zeer op prijs stellen als deze discussie verder gezet wordt op de juiste plek zodat er constructieve feedback op kan plaatsvinden. Ik betwijfel namelijk ook of het beleid in deze wel juist wordt geïnterpreteerd.

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True