Dat linux punt is oud, dat ging [volgens mij] ooit over de door Sony ondersteunde mogelijkheid om Linux op de PS3 te installeren. Sony heeft dat later weer dichtgetimmerd overigensalex3305 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:46:
@Jeroenimoes @Grotman het enige grote verschil echter, is dat dit consoles zijn waar sowieso geen aanvullende software voor kan worden aangekocht. Daarnaast zou het volgens het beleid dus wel mogen om te discussiëren over het installeren van o.a. emulators en aanpassingen in de software, zoals achtergronden of thumbnails.. Toch? Dit valt namelijk over het aanpassen van de Linux software op de console.
Als dat niet mag, prima. Maar dan moeten m.i. ook alle topics dicht die daar wel over gaan. Dus ook alle (oude) topics over console emulators, RetroPie, RetroArch, Mame, Visual Pinball, etc. Dat valt namelijk in precies dezelfde hoek als de strekking van de discussie die hier nu gevoerd wordt. Misschien stel ik het daarmee te scherp, maar als die scheidslijn niet duidelijk gemaakt kan worden, dan heeft het moddereren op dezelfde software op de SNES mini natuurlijk geen zin.
Maar bij deze wil ik voorstellen om de reacties aangaande het beleid van dit topic af te splitsen en te kopiëren of te verplaatsen naar LA, als volgens jullie de discussie aangaande het beleid gevoerd moet worden.
Het verschil met RetroPie is dat dat een opensource besturingssyteem is voor een stukje hardware dat ervoor is gemaakt om zelf te modden. Dit is in principe een gesloten console: verkocht as is - dat er geen software meer voor uitkomt wil niet zeggen dat Nintendo het goed vind dat je de boel hackt. Je verwerpt nota bene je garantie als je dat doet. Dat geeft al aan dat het niet is toegestaan. Er wordt ook niet voor niets gesproken over een hack.
Ik snap je redenatie, want het 'voelt'als een RetroPie en is ook eenvoudig te hacken. Het is echter (juridisch) niet hetzelfde.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno