Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij

Jeroenimoes

Topicstarter
quote:
alex3305 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:46:
@Jeroenimoes @Grotman het enige grote verschil echter, is dat dit consoles zijn waar sowieso geen aanvullende software voor kan worden aangekocht. Daarnaast zou het volgens het beleid dus wel mogen om te discussiŽren over het installeren van o.a. emulators en aanpassingen in de software, zoals achtergronden of thumbnails.. Toch? Dit valt namelijk over het aanpassen van de Linux software op de console.

Als dat niet mag, prima. Maar dan moeten m.i. ook alle topics dicht die daar wel over gaan. Dus ook alle (oude) topics over console emulators, RetroPie, RetroArch, Mame, Visual Pinball, etc. Dat valt namelijk in precies dezelfde hoek als de strekking van de discussie die hier nu gevoerd wordt. Misschien stel ik het daarmee te scherp, maar als die scheidslijn niet duidelijk gemaakt kan worden, dan heeft het moddereren op dezelfde software op de SNES mini natuurlijk geen zin.

Maar bij deze wil ik voorstellen om de reacties aangaande het beleid van dit topic af te splitsen en te kopiŽren of te verplaatsen naar LA, als volgens jullie de discussie aangaande het beleid gevoerd moet worden.
Dat linux punt is oud, dat ging [volgens mij] ooit over de door Sony ondersteunde mogelijkheid om Linux op de PS3 te installeren. Sony heeft dat later weer dichtgetimmerd overigens :+

Het verschil met RetroPie is dat dat een opensource besturingssyteem is voor een stukje hardware dat ervoor is gemaakt om zelf te modden. Dit is in principe een gesloten console: verkocht as is - dat er geen software meer voor uitkomt wil niet zeggen dat Nintendo het goed vind dat je de boel hackt. Je verwerpt nota bene je garantie als je dat doet. Dat geeft al aan dat het niet is toegestaan. Er wordt ook niet voor niets gesproken over een hack.
Ik snap je redenatie, want het 'voelt'als een RetroPie en is ook eenvoudig te hacken. Het is echter (juridisch) niet hetzelfde.

FT-17 FTW!

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:37
quote:
Jeroenimoes schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:47:
[...]

Dat linux punt is oud, dat ging [volgens mij] ooit over de door Sony ondersteunde mogelijkheid om Linux op de PS3 te installeren. Sony heeft dat later weer dichtgetimmerd overigens :+
Haal het dan uit het algemeen beleid. Steker nog, dit punt had ik eerder al aangehaald maar is blijkbaar ook genegeerd.... :+
quote:
Het verschil met RetroPie is dat dat een opensource besturingssyteem is voor een stukje hardware dat ervoor is gemaakt om zelf te modden. Dit is in principe een gesloten console: verkocht as is - dat er geen software meer voor uitkomt wil niet zeggen dat Nintendo het goed vind dat je de boel hackt. Je verwerpt nota bene je garantie als je dat doet. Dat geeft al aan dat het niet is toegestaan. Er wordt ook niet voor niets gesproken over een hack.
Ik snap je redenatie, want het 'voelt'als een RetroPie en is ook eenvoudig te hacken. Het is echter (juridisch) niet hetzelfde.
Oneens, volgens Arnoud Engelfriet is dit zelfs toegestaan binnen de Nederlandse wetgeving. Ook jullie besteden hier specifiek aandacht aan. Met andere woorden, juridisch is dit dichtgetimmerd. Als het punt garantie meetelt, mag rooten / jailbreaken van telefoons namelijk ook niet meer. Moeten we dit ook gaan verbieden?

Mijn punt ging natuurlijk niet over het installeren van emulators, ik hoop dat jij dat ook snapt, maar over het installeren van emulators in combinatie met niet legaal verspreidde spellen. Dit is illegaal, en daar ga je ook compleet aan voorbij. Daarom wil ik er nogmaals op aandringen om een gedeelte van dit topic af te splitsen naar LA en niet hier de discussie te voeren. Ik denk dat ik hier voor meerdere personen spreek als wij willen dat het beleid gewoonweg duidelijk gesteld wordt. Het is nu te vaag.

• juggle
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:42
@Jeroenimoes zet dit (gedeeltelijk) topic nou ff op de juiste plek zodat iedereen mee kan doen. Ik begrijp niet helemaal waarom je inhoudelijk reageert als dit topic hier niet thuis hoort. Je probeert nu het beleid uit te leggen naar je eigen interpretatie en die uitleg rammelt ook nog een beetje om eerlijk te zijn. Daar kan jij niks aan doen want het beleid is ook wat vaag omschreven en spreekt zichzelf tegen en daar geef jij nu je eigen invulling aan. Maar daarin ga je dus wel volledig voorbij aan het belangrijkste argument in dit topic.

Waar toetsen jullie nu op bij het sluiten? Juridisch? Of iets dat wel of niet mag van Nintendo? Dit zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Juridisch mag er namelijk veel meer dan jullie nu toestaan in het topic maar het kan zijn dat Nintendo dat niet leuk vindt. (Hier zijn geen concrete aanwijzingen voor en het lijkt zelfs gedoogd / op gerekend door Nintendo) De discussie of een systeem al dan wel gesloten is of niet doet er niet toe. Het gaat erom waar jullie de grens trekken aangezien deze nu erg vaag is. In principe sluiten jullie alles waarbij de console wordt gemod maar jullie staan wel toe dat er gesproken wordt hoe je linux installeert?? :+

Het verbreken van de garantie geeft niet aan dat iets niet is toegestaan, het is toch heel logisch dat als je aan de werking sleutelt Nintendo niet dezelfde garantie kan verlenen als op het originele product. Dat is dus het risico als je ermee aan de haal gaat.
quote:
Bij het installeren van Linux op je console kun je wel om hulp vragen, mits je de normale procedure volgt.
Bovenstaande zin staat letterlijk in het beleid, ik zie niet in waarin het "hacken" een andere versie van Linux installeren van de mini anders is. De mini draait op linux net zoals Retropie en al die andere systemen.

En wat is de normale procedure? Moest de mini een cd-rom drive hebben of een floppy? Het staat dus niet goed omschreven in het beleid en daar vallen wij over. Het is niet duidelijk en spreekt zichzelf tegen.

PS: Je zegt dat dit volgens jou oud is maar het staat nog wel steeds in het beleid en er staat niet expliciet de Playstation 3 genoemd!

juggle wijzigde deze reactie 12-10-2017 01:05 (22%)

Look! It's a three-headed monkey!

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:37
Inmiddels een topic aangemaakt in LA: alex3305 in "Beleid tov. modden gameconsoles"

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-08 09:28
quote:
Wognummer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:54:
[mbr]Nee, het is niet de bedoeling om te vragen of het al in de schappen ligt. En waar het te koop is. Dat is niet de bedoeling op topics in Tweakers.[/]
raar dat dit tijdens een fifa wel mag en dat er dan niks over word gezegd .

psn: taker-mart

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:46
quote:
taker1987 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:09:
[...]

raar dat dit tijdens een fifa wel mag en dat er dan niks over word gezegd .
Wie heeft gezegd dat dit daar wel mag? Misschien is het daar over het hoofd gezien of heeft iemand in dit topic een TR ingediend, maar zolang het geen "levertijden / slowchat" topic betreft, is het gewoon niet on-topic. Ik doe er ook wel eens mee, daar niet van, maar officieel toegestaan is het niet. ;)

• taker1987
quote:
bram1984 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Wie heeft gezegd dat dit daar wel mag? Misschien is het daar over het hoofd gezien of heeft iemand in dit topic een TR ingediend, maar zolang het geen "levertijden / slowchat" topic betreft, is het gewoon niet on-topic. Ik doe er ook wel eens mee, daar niet van, maar officieel toegestaan is het niet. ;)
het laatste off topic wat ik er over kwijt wil .. er word zo veel gevraagd om bonnetjes tijdens een dichtbij komende fifa release.. en kan me niet herinneren dat er een apart topic word aangemaakt waar ze het spel als eerste verkopen.

vind het zelf ook altijd wel vermakelijk om dat soort berichten te lezen :+ en helemaal off topic vind ik het niet omdat het toch een vraag wat betreft het spel heeft :P

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-08 23:36

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
bram1984 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Wat hij zegt ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• taker1987
lees dit maar even door , zat offtopic vragen of mededelingen met de vraag of het verkocht word of niet , [Multi] FIFA 18

werd niks mee gedaan , een iemand vraagt het in het assasins creed topic en bam jullie zitten er ineens bovenop .

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:36

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
quote:
taker1987 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:29:
lees dit maar even door , zat offtopic vragen of mededelingen met de vraag of het verkocht word of niet , [Multi] FIFA 18

werd niks mee gedaan , een iemand vraagt het in het assasins creed topic en bam jullie zitten er ineens bovenop .
We proberen veel te lezen, maar gezien de grote hoeveelheid berichten in dit deel van het forum is dat vrijwel onmogelijk. Als iemand er een TR voor maakt word het sneller gespot en word er wat aan gedaan. Misschien niet het antwoord wat je zocht, maar zo is het wel.

Strong, united, working 'till we fall

• taker1987
quote:
Gropah schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:08:
[...]

We proberen veel te lezen, maar gezien de grote hoeveelheid berichten in dit deel van het forum is dat vrijwel onmogelijk. Als iemand er een TR voor maakt word het sneller gespot en word er wat aan gedaan. Misschien niet het antwoord wat je zocht, maar zo is het wel.
ik snap het ook wel dat jullie niet alles kunnen zien , maar ik vind het wel zo rechtvaardig om 1 lijn te trekken . niet het ene wel en het andere niet .. ligt misschien niet alleen aan de mods maar ook aan de gebruikers op het forum . dat die het niet rapporteren .. ben ook van mening dat er zat mensen op t forum zitten die het wel interessant vinden om te weten welke winkel het al verkoopt .

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:20

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Er wordt toch ook juist gezegd dat er 1 lijn wordt uitgevoerd? Maar als het niet aangegeven wordt met een TR kunnen wij het niet uitvoeren, tenzij een mod toevallig dat topic zelf ook volgt.

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:14
als je nutteloze/ offtopic posts delete, delete ze dan van beide kanten. Dan geef je tenminste niet de indruk dat je twee maten en twee gewichten hanteert, wat je toch duidelijk doet

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 28-10-2017 19:02 (19%)

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij

Jeroenimoes

Topicstarter
ik modereerde niet op wat jij 'nutteloze' posts noemt, maar op de manier waarop je reageert. Je stelt een brede vraag, je krijgt daar blijkbaar niet het gewenste antwoord op, en in plaats van verduidelijken wat je precies zoekt en wat je al hebt geprobeerd, reageer je op de man met termen als 'wijsneus'.

Je eigen gedrag mag dan wel wat volwassener... je reactie op mijn moderatie bevestigde dat.

FT-17 FTW!

• AntiChrist7
quote:
Jeroenimoes schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:35:
ik modereerde niet op wat jij 'nutteloze' posts noemt, maar op de manier waarop je reageert. Je stelt een brede vraag, je krijgt daar blijkbaar niet het gewenste antwoord op, en in plaats van verduidelijken wat je precies zoekt en wat je al hebt geprobeerd, reageer je op de man met termen als 'wijsneus'.

Je eigen gedrag mag dan wel wat volwassener... je reactie op mijn moderatie bevestigde dat.
Alsof er een verschil is tussen mijn toon en die van "zoek dan verder" . In welke situatie is dat antwoord ooit niet sarcastisch/bijtend bedoeld?

Dus rechtstreeks steken uitdelen mag niet, maar onder water wel. Als je geen kritiek wilt, moet je maar consequent zijn en niet aan favoritisme doen. Delete dan beide kanten, dat lijk je toch graag te doen

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 28-10-2017 20:18 (5%)

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij

Jeroenimoes

Topicstarter
Er is altijd een verschil, en dat is de context.

FT-17 FTW!

• AntiChrist7
Een flutreply die niet antwoordt op de vraag, net zoals een "zoek dan verder". Sterke uitleg. Als je me geen voorbeeld kan geven wanneer dat antwoord wel gepast is....

Maar met een onderschrift van "deal with it" is het nutteloos inzicht en empathie te verwachten duidelijk, zeker als het naar het hoofd stijgt. Power corrupts, absolute power corrupts absolutly. Dat past wel in het AC topic?

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 28-10-2017 20:57 (10%)

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Op zo'n manier reageren is niet handig en niet constructief. Hierbij mijn kijk op wat er gebeurd is (voor zo ver ik dat kan zien):

Ik zou zelf wat meer reactie's hebben gemodereerd, maar iedereen heeft daar een beetje z'n eigen stijl en jij bent (imo) wel de eerste die een abnormale toon zet met "wijsneus" dus is het ook niet zo raar dat er een bericht van jou word aangepast en evt. verdere reactie's in de TrashCan verdwijnen (waardoor andere ook niet kunnen zien dat die er ooit waren)

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

Grotman

Moderator Spielerij / Cryptocurrencies
Edit: With stupid blijkbaar ^^ ;)

In alle eerlijkheid, jij ging het eerst over de scheef door hem een wijsneus te noemen terwijl hij jou probeerde te helpen. Dan roep je het over jezelf af dat je daarna geen serieus antwoord meer krijgt.

Inmiddels is het topic weer redelijk wat reacties verder, dus ik zou het lekker laten rusten. Maar er zijn wel meer reacties die eventueel gewist kunnen worden, dat laat ik aan Jeroen over.

Grotman wijzigde deze reactie 28-10-2017 21:26 (4%)

• AntiChrist7
quote:
Grotman schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:25:
Edit: With stupid blijkbaar ^^ ;)

In alle eerlijkheid, jij ging het eerst over de scheef door hem een wijsneus te noemen terwijl hij jou probeerde te helpen. Dan roep je het over jezelf af dat je daarna geen serieus antwoord meer krijgt.
Er is nooit een serieus antwoord of hulp geweest, dat is hem net het punt... Zeggen "gebruik je vogel" is gelijk aan zeggen "lees de tooltips debiel ipv te komen posten". Dat mijn replies dan worden weggehaald, ok, fair enough. Waarom de zijne (waaronder "moet ik komen voorkauwen" )dan mogen blijven staan, dat snap ik niet.

Ik vind dat met twee maten en twee gewichten werken. Oftewel laat je alles staan, of je haalt het er deftig uit, Wat nu is gebeurd is halfslachtig werk waardoor ik alleen de schuldige lijk. Helemaal als er dan word weggehaald waarom zijn replies nutteloos waren. Aan zijn google link had ik niets, had hij de vraag gelezen wist ie dat ook.

Vind jij "zoek dan verder" een nuttig antwoord dan dat wel mag blijven staan?

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 28-10-2017 21:37 (7%)

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
AntiChrist7 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:35:
[...]

Er is nooit een serieus antwoord of hulp geweest, dat is hem net het punt... Zeggen "gebruik je vogel" is gelijk aan zeggen "lees de tooltips debiel ipv te komen posten". Dat mijn replies dan worden weggehaald, ok, fair enough. Waarom de zijne (waaronder "moet ik komen voorkauwen" )dan mogen blijven staan, dat snap ik niet.

Ik vind dat met twee maten en twee gewichten werken. Oftewel laat je alles staan, of je haalt het er deftig uit, Wat nu is gebeurd is halfslachtig werk waardoor ik alleen de schuldige lijk. Helemaal als er dan word weggehaald waarom zijn replies nutteloos waren
Dan zeg je zoiets als 'Dat weet ik, ik bedoel natuurlijk ....' bijvoorbeeld.
Op de man reacties zijn nooit OK en jij bent degene die zich daaraan schuldig maakt waardoor het ineens ontspoort. Dus wat dat betreft lijk je niet alleen degene die zich daar schuldig aan maakt, maar ben je dat ook.

Zoek dan verder is niet hetzelfde als 'wijsneus, eikel etc.' Het is misschien niet aardig, maar je hebt het wel volledig aan jezelf te wijten. Dus in plaats van je nu druk te maken over hoe je overkomt moet je dat voortaan wat eerder doen. Ik denk niet dat er verder iemand van wakker ligt met wat er nu nog staat. En als ik kijk naar je latere post waarin je tegen iemand anders 'zoek dan verder' zegt ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

Ik zou het nu lekker laten rusten en gewoon ontopic gaan.

• AntiChrist7
"zoek dan verder" is in die context grotendeels hetzelfde als wijsneus.... daar moet je echt geen literatuurstudie voor doen om dat te zien.

Als op de man spelen niet mag, pas het consequent toe en verwijder dan ook zijn posts (of is "moet ik het voorkauwen" niet op de man?). Dat stoort me hier. Als je de regels toepast, doe het dan voor iedereen ipv willekeurig, daarmee ondermijn je alleen maar je eigen gezag.

Dus nee, ik laat het niet rusten tot het ook verwijderd is.

Ik vind het trouwens wel sterk dat we erop moeten wijzen wanneer de moderators hun eigen regels niet toepassen

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 28-10-2017 22:58 (36%)

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
AntiChrist7 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:50:
"zoek dan verder" is in die context grotendeels hetzelfde als wijsneus.... daar moet je echt geen literatuurstudie voor doen om dat te zien.

Als op de man spelen niet mag, pas het consequent toe en verwijder dan ook zijn posts (of is "moet ik het voorkauwen" niet op de man?). Dat stoort me hier. Als je de regels toepast, doe het dan voor iedereen ipv willekeurig, daarmee ondermijn je alleen maar je eigen gezag.

Dus nee, ik laat het niet rusten tot het ook verwijderd is.

Ik vind het trouwens wel sterk dat we erop moeten wijzen wanneer de moderators hun eigen regels niet toepassen
Dat is wel degelijk wat anders, want het is geen op-de-man-reactie. Daarnaast ga je zelf eerst zelf over de scheef, ga je daarna in het topic zelf tweemaal op een foute manier door en kom je vervolgens hier eisen wat de moderator in kwestie moet doen. En dan ook nog met sneren links en rechts naar hem persoonlijk en naar ons als groep.

Misschien vind je dat je er nu niet al te goed opstaat in het topic, maar dat is dan helaas aan jezelf te wijten. Het topic in kwestie is inmiddels alweer heel wat reacties verder, ik denk dat je er goed aan doet als je zelf ook verder gaat.

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij

Jeroenimoes

Topicstarter
quote:
AntiChrist7 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:56:
Een flutreply die niet antwoordt op de vraag, net zoals een "zoek dan verder". Sterke uitleg. Als je me geen voorbeeld kan geven wanneer dat antwoord wel gepast is....

Maar met een onderschrift van "deal with it" is het nutteloos inzicht en empathie te verwachten duidelijk, zeker als het naar het hoofd stijgt. Power corrupts, absolute power corrupts absolutly. Dat past wel in het AC topic?
lol... mijn onderschrift gaat over mn light tank kills in BF1, maar goed (klik eens op het linkje).
Ik vind dat je zwaar overdrijft.

Waarom ik jou reactie modereerde?

a. Omdat je, zoals eerder al uitgelegd, een beetje bot reageerde op iemand die je probeerde te helpen. Het antwoord beviel je niet. Je deed een aanname dat zijn reactie spottend was bedoeld. Ik haalde dat er niet uit.

b. Je ging als eerste net wel over de grens door hem uit te maken voor wijsneus. Dat vind ik niet netjes.

c. waar masauri het nog redelijk sportief oppakt, val jij hem tot twee keer toe aan met de gedoodverfde zinnetjes "Als je niets nuttig kan zeggen, post dan gewoon niets", "Als je voor jezelf kan nadenken" en "hou alstublief op met nutteloze posts". Zelfs nadat ie een link post om je nogmaals verder op weg te helpen.

d. Je ervoor kiest om beledigd te reageren omdat iemand je niet helpt zoals je wilt, alsof je er recht op hebt, en dat terwijl je zelf niet de moeite neemt om duidelijker te zijn. Je hapt meteen op het kleinste beetje sarcasme.

De manier en de toon waarop je je gelijk probeert te halen vind ik zelf nogal kinderachtig en zwaar overdreven. Opmerkingen zijn niet altijd zwart-wit, maar afhankelijk van de context waarin ze worden geplaatst. Een klein beetje over en weer sarren moet kunnen. Je kunt er ook voor kiezen er volwassen mee om te gaan, en te reageren zoals Grotman schrijft. Als je bijvoorbeeld had geschreven

"Haha, wijsneus, dat snap ik toch. :+ Ik bedoel dat ik al zowat alles heb afgezocht, maar kan nergens hout en leer vinden. Waar heb jij dat wel gevonden? Ik weet dat ze op konvooien te vinden zijn, maar waar zijn die te vinden? Ik kom ze maar niet tegen..."

... dan was het een heel andere conversatie geweest.

FT-17 FTW!

• AntiChrist7
is de logica hier serieus "hij deed fout, maar jij deed meer fout, dus hij krijgt een freebie"?

Ja, dan ben ik de kinderachtige hier.... En wat voor onzin is dat? zijn reactie was sportief, de mijne niet? Dus het is een kwestie van persoonlijke willekeur en interpretatie nu? Als het sportief was had ie er maar een smiley moeten achterzetten. En sorry, i kdacht dat het hier een forum was waar je geholpen kon worden, niet een populariteitswedstrijd.....

Volg je eigen regels op, dan moet je er als mod niet op gewezen worden. Als je dat persoonlijk opneemt, is dat weer een fout van de interpretatie die je eraan geeft.

Er zijn posts van mij die niet passen, er zijn posts van hem die niet passen. Maar om een of andere, mij nog altijd niet uitgelegde reden, worden de zijne ongemoeigd gelaten

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 29-10-2017 00:01 (63%)

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
AntiChrist7 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:48:
is de logica hier serieus "hij deed fout, maar jij deed meer fout, dus hij krijgt een freebie"?

Ja, dan ben ik de kinderachtige hier.... En wat voor onzin is dat? zijn reactie was sportief, de mijne niet? Dus het is een kwestie van persoonlijke willekeur en interpretatie nu? Als het sportief was had ie er maar een smiley moeten achterzetten. En sorry, i kdacht dat het hier een forum was waar je geholpen kon worden, niet een populariteitswedstrijd.....

Volg je eigen regels op, dan moet je er als mod niet op gewezen worden. Als je dat persoonlijk opneemt, is dat weer een fout van de interpretatie die je eraan geeft.

Er zijn posts van mij die niet passen, er zijn posts van hem die niet passen. Maar om een of andere, mij nog altijd niet uitgelegde reden, worden de zijne ongemoeigd gelaten
Al je vragen zijn beantwoord, je wil het alleen niet zien. Ik ben klaar met je.

• AntiChrist7
quote:
Grotman schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:27:
[...]

Al je vragen zijn beantwoord, je wil het alleen niet zien. Ik ben klaar met je.
Toon me dan waar je je hebt gezegd waarom zijn op de man post niet verwijderd is. Als je dat niet kan is het niet beantwoord. En een flutreden is geen antwoord

En je weet dat dit al lang had opgelost was geweest had je gewoon je eigen regels gevolgd: op de man posts worden gemodereerd

Of je kan natuurlijk de regels herschrijven: "enkel sommige posts die de regels overtreden worden gemodereerd, naar willekeur"

niet leuk he, cynische, onbehulpzame antwoorden moeten lezen? Nu weet je wat ik dacht bij het lezen van die flutantwoorden

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 29-10-2017 01:43 (30%)

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
Eigenlijk zijn aan deze situatie al veel te veel woorden vuil gemaakt, er is mijn inziens netjes gehandeld. Als je de reacties die je hebt gekregen van verschillende moderators in dit topic niet wilt aannemen zoals ze zijn dan zijn we gewoon uitgepraat.

Je maakt nu alleen maar stampij en maakt van een mug een olifant.

• AntiChrist7
Nu weet ik tenminste dat hier "alle dieren zijn gelijk, en sommige zijn meer gelijk dan anderen" geldt.

Post A en B zijn op de man --> "laat B maar staan, doe de andere weg"
Post X en Y zijn 100% hetzelfde en nutteloos --> "verwijder Y, daarvan staat de poster mij niet aan"

Ik vind dat inconsistentie en zelfs incompetentie, maar je kan niet verwachten van incompetente mensen dat die dat zien, wan dat maakt hen net incompetent.....

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
AntiChrist7 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:11:
Nu weet ik tenminste dat hier "alle dieren zijn gelijk, en sommige zijn meer gelijk dan anderen" geldt.

Post A en B zijn op de man --> "laat B maar staan, doe de andere weg"
Post X en Y zijn 100% hetzelfde en nutteloos --> "verwijder Y, daarvan staat de poster mij niet aan"

Ik vind dat inconsistentie en zelfs incompetentie, maar je kan niet verwachten van incompetente mensen dat die dat zien, wan dat maakt hen net incompetent.....
Leer je boosheid eens beheersen, want je begon boos in het andere topic en nu zit je hier constant boos te doen. Enige zelfreflectie is je vreemd, jij bent degene die fout zat in het topic en jou hebben we dus ook moeten modereren.

Als iemand zegt 'Zoek eens verder' dan is dat niet op de man, 'Wijsneus' is dat wel. Heb ik je eerder verteld, jij kiest ervoor om dat te negeren en weer boos te komen doen. Hij zei het ook nog eens omdat jij hem wijsneus noemde terwijl hij jou wilde helpen. Daarboven op komt nog dat je vervolgens verder gaat op de verkeerde manier in dat topic en dat meerdere berichten van je gemodereerd moesten worden.

Daarnaast blijf je ook hier maar sneren geven links en rechts. Je bent zelf fout bezig gaat daarnaast alles en iedereen de schuld geven van onrecht.

Als je echt vindt dat we zo slecht bezig zijn dan blijf je maar lekker weg.
Als je nu toch door blijft gaan met je gedrag en dus steeds maar blijft bewijzen dat je niet anders kan dan hebben wij andere mogelijkheden om daar iets aan te doen. Hopelijk zie je eindelijk eens in dat je zelf fout zat en zit en ga je op een normale manier op het forum verder en laat je deze non-discussie nu rusten.

Edit: Ik ga niet meer op je gedram reageren.

Grotman wijzigde deze reactie 31-10-2017 18:22 (9%)

• AntiChrist7
Als "zoek dan verder" niet op de man is, waarom mag iemand anders dat dan wel posten en ik niet? Nog altijd niet deftig uitgelegd . En "moet ik het voorkauwen" vind ik anders wel op de man, maar dat mag dan wel blijven staan...

En wat je helpen noemt. De eerste tooltip in game vernoemen, en een link op google geven die nutteloos is (waarom heb ik gezegd), ja dan zeg ik eerlijk dat ik liever heb dat je me niet helpt. Als dat te bruut is, zal ik een pakje zakdoekjes opsturen voor de traantjes.

Tuurlijk zijn er langs mijn kant fouten gezegd, maar langs de andere kant ook (en ik kan dat tenminste toegeven). En zolang dat niet wordt erkend (en evenals gemodereerd), spreek ik van favoritisme en incompetentie. Er worden bepaalde mensen niet gemodereerd en de eigen regels worden niet gevolgd. Ja daar zijn die termen nu eenmaal voor

En wat voor manier is dat nu om met kritiek om te gaan. "blijf dan weg". Dan kan je dit topic evengoed niet hebben

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 31-10-2017 18:08 (6%)

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dit topic heeft zeker wel nut er zijn hier al regelmatig zaken besproken waar beide kanten van het verhaal wat aan hebben gehad.

Echter is een eindeloze welles-nietus discussie voor niemand zinvol en die kant ging het op dus logisch dat het afgekapt wordt.

Soms moet je accepteren dat je niet een, voor jou, bevredigend antwoord krijgt. Leg je erbij neer en ga dan niet WEER op de man spelen.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• AntiChrist7
quote:
Chaoss schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:10:

Soms moet je accepteren dat je niet een, voor jou, bevredigend antwoord krijgt. Leg je erbij neer en ga dan niet WEER op de man spelen.
Ja, het zal aan mij liggen dat ik "zoek dan verder" niet bevredigend zal gevonden hebben....

Helft van wat ik zeg wordt weer niet op gereageerd. Als het om te moderen is zijn ze er snel bij, maar om te antwoorden...

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 01-11-2017 01:42 (16%)

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:49
@AntiChrist7 Laat het los, het leven is hier te kort voor. ;)

• mindgem
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07-08 09:08
Is er ook een need for speed payback topic? Ben benieuwd naar de ervaringen en content alvorens te kopen. Heb wel reviews gelezen, maar vind Tweakers hier wel prettig voor om te volgen

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
mindgem schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:56:
Is er ook een need for speed payback topic? Ben benieuwd naar de ervaringen en content alvorens te kopen. Heb wel reviews gelezen, maar vind Tweakers hier wel prettig voor om te volgen
Ik kan het niet vinden, dus als je wilt kun je zelf een topic aanmaken. Dan wel graag een informatieve openingspost, dus je zal er wel een beetje werk in moeten stoppen.

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:40

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

We hebben als GoT best een behoorlijke SimRace community in een aantal race games en sims.
Tevens zijn er nogal wat simracers die graag hun simrigs tonen of vragen hebben over hard- en software.
Er is nogal wat omringende hard- en software te krijgen. ;)

Momenteel concentreert de activiteit zich met name in een paar sim software gerichte topics (iRacing, Project Cars, Assetto Corsa, Gran Turismo, Project Cars 1 & 2, F1 2017, Forza en nog wat minder druk bezochte topics).
Op hardwaregebied (en o daar is zo veel over te schrijven van beginnerssetjes tot de professionele spullen) zijn ooit een aantal topics door Alexxxxxxxxxx geplaatst maar deze niet verder onderhouden en slecht vindbaar doordat alle activiteit zich is gaan concentreren in Het grote 'show je race-rig' topic

Ik denk dat we onze community een plezier doen en aanzienlijk kunnen laten groeien met een apart gedeelte voor race sims en games en bijbehorende hardware en software.

Ik wil best (samen eventueel met wat andere Tweakers) een aantal topics opzetten in een apart subforum van Spielerij met in ieder geval sticky de volgende zaken:
  • Show je Race-Rig (doel is dan om de TS links te plaatsen naar posts met racerigs)
  • Simracing Q&A (doel is om allerhande vragen te beantwoorden en veel gestelde vragen in de TS op te nemen)
  • Race hardware en 'rand'-software (doel is om een overzicht te maken van alle hardware tbv racen. Dus stuurtjes, pedalen, shifters, rigs, buttonboxen, etc.) en software tbv bv dashboards, buttkickers, motion rigs, etc.)
  • ... misschien is er nog wel meer te bedenken....
Voor de bovenstaande Topic Starts wil ik best de lead nemen (met wat hulp van mede-tweakers) net als dat ik dat al jaren doe voor iRacing.

Aangezien we ook als GoT iRacing al een TeamSpeak server hebben wil ik ook best deze zeer grote server ter beschikking stellen aan de diverse race games. Op dit moment is de server enkel voor iRacers van GoT. Alhoewel er momenteel een hype is om Discord te gebruiken.

Ik zie graag wat discussie over dit onderwerp ontstaan en verneem graag of we dit kunnen gaan realiseren en GoT racing wat meer kunnen gaan profileren. 8)

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
Hoi JoepW,

Twee jaar geleden heb je deze vraag ons ook al voorgelegd. Het gros van de topics/onderwerpen in Simulatie, Sport en Racing games gaat inderdaad racing / motorsport. Daarnaast zijn nog een handvol topics waar men met name over voetbal praat (FIFA, PES, etc). Hoewel we het een erg interessante en leuke vraag vinden hebben we destijds besloten dit niet te faciliteren omdat het subforum opsplitsen, in bijv. Racing en Sport overig, zal resulteren in twee half bezochte subfora.

Waarom denk je dat een subforum nodig is wat het huidige SSR nu niet kan bieden?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

Huidige en nieuwe tweakers die interesse in simracen hebben zoeken een ‘thuisplek’ voor hun (toekomstige) hobby.
Als simrace topics zich concentreren op 1 plek is dat duidelijker en aantrekkelijker.
Nu zie ik potentiele gotters verdwijnen naar reddit of andere benelux simrace forums.
Dat willen we toch niet.

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
JoepW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:49:
Huidige en nieuwe tweakers die interesse in simracen hebben zoeken een ‘thuisplek’ voor hun (toekomstige) hobby.
Als simrace topics zich concentreren op 1 plek is dat duidelijker en aantrekkelijker.
Nu zie ik potentiele gotters verdwijnen naar reddit of andere benelux simrace forums.
Dat willen we toch niet.
Maar nogmaals waarom kan die thuisplek niet in SSR zijn? Daar zie ik te weinig redenen voor en de situatie ten opzichte van twee jaar is niet heel veel verandert :)

• knightvision
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15-08 13:06
quote:
[b][message=53254951,noline]JoepW schreef op woensdag 15 november 2017 @

Aangezien we ook als GoT iRacing al een TeamSpeak server hebben wil ik ook best deze zeer grote server ter beschikking stellen aan de diverse race games. Op dit moment is de server enkel voor iRacers van GoT. Alhoewel er momenteel een hype is om Discord te gebruiken.
Dit kan ik je zoizo aanraden! ga over naar Discord, zowel bij diverse game forum topics als bij concurrenten gebruiken ze toch meer Discord. (Teamspeak lijkt wel ouderwets te worden als het gaat om gaming) Overal waar ik nu speel of het nou racing is of action doen ze aan discord. Komt bij het is zo aangemaakt en werkt erg prettig en snel. (zowel op mobiel als de desktop app)

My Hardrocking iRacing Profile

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

quote:
psychoclown schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:53:
[...]

Maar nogmaals waarom kan die thuisplek niet in SSR zijn? Daar zie ik te weinig redenen voor en de situatie ten opzichte van twee jaar is niet heel veel verandert :)
Blijkbaar krijg ik niet goed over de bŁhne dat het focussen van een subforum op SimRacen de aantrekkingskracht vergroot en dus een betere thuishaven creŽert voor SimRacen.

Ik hoop dat andere SimRacers in staat zijn om misschien in andere woorden een betere argumentatie op te zetten.

• Alexji
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:54
quote:
knightvision schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:04:
[...]

Dit kan ik je zoizo aanraden! ga over naar Discord, zowel bij diverse game forum topics als bij concurrenten gebruiken ze toch meer Discord. (Teamspeak lijkt wel ouderwets te worden als het gaat om gaming) Overal waar ik nu speel of het nou racing is of action doen ze aan discord. Komt bij het is zo aangemaakt en werkt erg prettig en snel. (zowel op mobiel als de desktop app)
Discord is echt een zweer op communities, bah. Snap niet dat mensen zo graag naar een privťbedrijf toetrekken die alles in beheer heeft en zich moet verantwoorden naar investeerders. Je hebt een instantie bij Discord welke met een mokerslag kan bepalen dat bepaalde mensen in je community niet voldoen aan de normen (politieke denkwijze) van Discord en alles schrappen.

Maar misschien ben ik ouderwets en vind ik dedicated servers in eigen beheer en mogen zeggen wat je denkt (hoe achterlijk ook) te belangrijk.

Ik vind de sportgames e.d (voetbal, basketball, nfl etc). absoluut niet in dezelfde verzamelbak vallen als een simulatiegame, maar snap ook wel dat het snel onactieve subfora worden als je het te ver opsplitst. Maar discussie over sim hardware en echte simulatie racegames is natuurlijk wat anders dan een of andere lootcrate/playerpack van FIFA.

Het voelt nu een beetje als een verzamelbak voor overige categoriŽn. Technisch gezien zou alle simhardware toch ook niet in "Simulatie, Sport en Racing Games" thuishoren?

iRacing

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
JoepW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:50:
[...]

Blijkbaar krijg ik niet goed over de bŁhne dat het focussen van een subforum op SimRacen de aantrekkingskracht vergroot en dus een betere thuishaven creŽert voor SimRacen.

Ik hoop dat andere SimRacers in staat zijn om misschien in andere woorden een betere argumentatie op te zetten.
Als de topics / topictitels duidelijk genoeg zijn dan zou het al genoeg aantrekkingskracht moeten hebben lijkt mij.

Wat houd je tegen om het volgende in SSR te plaatsen enkel omdat de naam iets breder is dan Simulatie racen alleen?
quote:
Ik wil best (samen eventueel met wat andere Tweakers) een aantal topics opzetten in een apart subforum van Spielerij met in ieder geval sticky de volgende zaken:
  • Show je Race-Rig (doel is dan om de TS links te plaatsen naar posts met racerigs)
  • Simracing Q&A (doel is om allerhande vragen te beantwoorden en veel gestelde vragen in de TS op te nemen)
  • Race hardware en 'rand'-software (doel is om een overzicht te maken van alle hardware tbv racen. Dus stuurtjes, pedalen, shifters, rigs, buttonboxen, etc.) en software tbv bv dashboards, buttkickers, motion rigs, etc.)
Voor de bovenstaande Topic Starts wil ik best de lead nemen (met wat hulp van mede-tweakers) net als dat ik dat al jaren doe voor iRacing.

quote:
Alexji schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:58:
[...]

Ik vind de sportgames e.d (voetbal, basketball, nfl etc). absoluut niet in dezelfde verzamelbak vallen als een simulatiegame, maar snap ook wel dat het snel onactieve subfora worden als je het te ver opsplitst. Maar discussie over sim hardware en echte simulatie racegames is natuurlijk wat anders dan een of andere lootcrate/playerpack van FIFA.

Het voelt nu een beetje als een verzamelbak voor overige categoriŽn. Technisch gezien zou alle simhardware toch ook niet in "Simulatie, Sport en Racing Games" thuishoren?
Het betreft racegames dus dat valt toch onder motorsport/racing en dus sport?

Technisch gezien heb je gelijk maar we kunnen natuurlijk bijv. topics over simulatie hardware plaatsen in HSA met een alias naar SSR.

psychoclown wijzigde deze reactie 15-11-2017 15:04 (23%)

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
Hoe kijken de mods tegen sites als G2A en andere key resellers? Deze toko's zijn veelvuldig in het nieuws geweest vanwege het feit dat ze keys verkopen die ergens uit een grijs of illegaal circuit zijn komen aanwaaien. Keys in bulk gekocht met gestolen credit cards, chargebacks komen dan uiteindelijk bij de developer terecht en die gaan er aan onderdoor. Verschillende developers zeggen ook al dat ze liever hebben dat je hun game download/torrent dan dat je een key koopt via dergelijke sites. (Bron 1, bron 2)

We zijn hier ontzettend streng met links naar illegale content en dergelijke, terwijl G2A en verschillende andere key-resellers de developers meer schaden dan een download via the piratebay.

They say great science is built on the shoulders of giants - not here. At Aperture we do all our science from scratch; no hand holding.

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
JanW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:53:
Hoe kijken de mods tegen sites als G2A en andere key resellers? Deze toko's zijn veelvuldig in het nieuws geweest vanwege het feit dat ze keys verkopen die ergens uit een grijs of illegaal circuit zijn komen aanwaaien. Keys in bulk gekocht met gestolen credit cards, chargebacks komen dan uiteindelijk bij de developer terecht en die gaan er aan onderdoor. Verschillende developers zeggen ook al dat ze liever hebben dat je hun game download/torrent dan dat je een key koopt via dergelijke sites. (Bron 1, bron 2)

We zijn hier ontzettend streng met links naar illegale content en dergelijke, terwijl G2A en verschillende andere key-resellers de developers meer schaden dan een download via the piratebay.
Hier kom ik of andere Spielerij moderators op terug!

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:14
quote:
psychoclown schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:53:
[...]

Hier wil ik Joep wel in bijvallen. Dit forumonderdeel is altijd mijn favoriet geweest, omdat ik veel simgames speel, zowel de sport als bouwspellen. Hier zijn sinds kort ook de race sims bijgekomen.

Het is mij altijd al opgevallen dat in dit forumdeel de racesims de boventoon voeren. Zo tel ik in de eerste 25 topics 17(!) topics die onder deze categorie kunnen vallen. Hierbij voeren twee topics de boventoon: iracing en het show je race rig.

Wat voor mij het onderscheidt maakt met betrekking tot andere games is dat simracing om zowel software, hardware als ontwerp (racerigs) gaat. Als beginnend simracer kan het aanbod overgeweldigend zijn. Ik ben dan zo'n gek die 120 pagina's van het show je race rig gaat doorlezen ter inspiratie, maar ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen dit niet doen. Het had mij enorm geholpen als er een subonderdeel met eigen stickies zou zijn geweest. Ik zie bijvoorbeeld dagelijks een x aantal topics verschijnen in 'actieve topics' waarin gebruikers vragen aan tweakers om een pc samen te stellen. Ik heb zulke vragen ook over welke game, welk stuur, welke pedalen, welke rig, welke upgrades aan mijn pc; maar weet niet in welk topic dit terecht kan. Het Q&a simracing topic is vaak ondergesneeuwd door andere topics. Dit had in een subforum als sticky kunnen staan.

Ik zie zeker een toegevoegde waarde in een nieuw subforum en ik denk dat het een eigen actieve community stimuleert die mijn inziens heel goed binnen tweakers past.

AequitasII wijzigde deze reactie 15-11-2017 17:31 (4%)

• Henkus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-08 15:30
Helemaal met Joep eens, als Tweakers.net de sim race community echt goed wilt bedienen dan moet er een appart sub forum komen.

Heel veel simracers (waaronder ik zelf ook) zijn eigenlijk alleen maar geÔntresseerd in simracing. Andere topics zoals FIFA, Football manager ect ect horen daar eigenlijk gewoon niet tussen. Het zijn misschien beide wel sims, maar hebben wel een ander publiek.

Ook ben ik een grote voorstander van stickies.

Ik ben van mening dat het show je race topic niet zo vervuilld zou zijn als het voor iedereen duidelijk was geweest dat er ook nog een Q en A simracing topic is dat duidelijk te vinden is in het simracing subforum.

Het zou ook fijn zijn als de mods het show je rig topic beter in de gaten houden en indien nodig corrigeren.

Custom wheels en Buttonboxes ; www.hoihman-racing.com (under construction)

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij

Jeroenimoes

Topicstarter
Het argument dat ik eruit filter is dus:

- combineren van zowel hard-als software topics

wat ik zelf non-argumenten vind zijn bijv:

- ik interresseer me alleen voor racing topics en de rest niet

Er kunnen binnen de HSA best algemene topics over Racing rigs. Je kunt tussen topics best refereren naar de algemene hardware topics. Ik kijk als consolespeler ook de algemene hardware topics door, naast de topics van de games die ik interessant vind. Waarom zou dat voor racing niet kunnen?

En dan zijn er nog de console(versies) van racegames die vaak geen uitgebreide rig nodig hebben. Dan gaat het dus eigenlijk om een heel beperkt aantal games in dat subforum.

Voor hulp bij moderatie kun je TRs aanmaken

Geronimous wijzigde deze reactie 15-11-2017 22:26 (0%)
Reden: verduidelijking racing term

FT-17 FTW!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

@Jeroenimoes Allereerst refereer je aan iRacing, maar ik heb helemaal niet het voorstel gedaan om een iRacing focus aan te brengen. Hoe kom je daar bij?

Mijn voorstel behelst ALLE race games en sims en bijbehorende hardware en aanverwante software.
Dit kan Forza zijn op Xbox of Grid op de PS of zoals ik zelf speel iRacing, AC, RF2, etc...
Een echte concentratie van alles dat over racen gaat. Een meeting place waar tweakers die zich vermaken met een controller en een PS3 of met vette hardware met RF2 zich allemaal welkom voelen en zich tot aangetrokken voelen.

Maar als ik de reacties lees dan blijft er vastgehouden worden aan het stramien dat staat, terwijl ik juist op zoek ben (en vele racers met mij volgens mij <- NIET iracers) naar een 'thuis' waar racen met spellen en sims gepredikt wordt voor petrolheads (en in de toekomst electroheads) ;)

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij

Jeroenimoes

Topicstarter
potatoes, potatos.

anyway, ik snap dat het ALLES met racen moet omhelzen. Ik heb alleen nog geen goed argument gelezen over waarom racespellen een heel eigen subforum moeten zijn. Alleen dat voor veel racegames de hardware en software meer een combinatie worden.

Het gaat zich ook om het precedent dat je schept. Waarom racegames wel een eigen topic maar bijv. Flight Sim niet? Ik snap ook dat het leuk zou zijn om een 'eigen hoekje' op Tweakers te hebben, maar dat is geen reden op zich. Althans, zo zie ik het :) Het argument dat er anders

FT-17 FTW!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Opzich zie ik er wel wat in om centrale hardware topics die 1:1 met simracing te maken hebben toe te staan in het huidige forum. En dan bedoel ik bijvoorbeeld een inhoudelijk topic over race rigs of flight sim rigs etc.

Het nut van een apart racing forum zie ik nog niet. Enerzijds kun je beargumenteren dat het onderwerp 'racing' het verdiend omdat 17 van de 25 topic hier toch al overgaan. Tegelijkertijd kun je met dezelfde gegevens beargumenteren dat je niet zoveel last hebt van die andere topics omdat het er toch niet zoveel zijn.

Overigens is het echt niet zo dat we je idee vantevoren afschieten, we staan altijd open voor feedback uit de community. Echter kom je met een voorstel wat redelijk ingrijpend is dus dan moeten we wel overtuigd zijn van het nut.

• PromoX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-08 16:33

PromoX

Flying solo

Eigen hoekjes worden gecreeerd om onderwerpen waar voldoende interesse in is een eigen plek te geven. Zoals je in General Chat in het verleden NSTM had, is dat nu gesplits in verschillende fora. Dit kan er vervolgens voor zorgen dat er nieuwe users bij komen en nog meer gepost wordt over een onderwerp, zaken die anders in een groot topic verdwijnen of helemaal niet geplaatst worden.

Ik kan de redenen tegen een apart subforum best begrijpen, maar misschien is een themaforum een idee? Dan kun je daarmee de community de kans geven om er iets van te maken. En als het een succes wordt, kun je eventueel nadenken over het opnieuw indelen van de fora, bv simulatie naar strategie, en sport naar AA&P, als de overgebleven topics in SSR niet voldoende zijn voor een apart subforum?

And I'm the only one and I walk alone.

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
quote:
JanW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:53:

Ik denk dat dit topic je wel een redelijk idee hoe wij er tegenover staan

• Sleepie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-08 13:39
Als je al gaat splitsen, dan zou ik toch eerder een andere splitsing voorstellen eigenlijk: Geef Simulation Games hun eigen subforum.

Dus een apart subforum voor dingen als: alle Racing games, maar ook alle flightsims, TrainSim World, en dingen als ETS/ATS of OMSI hoort ook wel bij.

De reden voor deze splitsing is dat al deze games (in mijn optiek) dezelfde vragen en problemen oproepen, dingen als:
- Specifieke PC Hardware (VR, multimonitor support: vooral bij sims zie je vaak 3-monitor setups met de bijbehorende vragen hoe je dat allemaal goed instelt, TrackIr is ook iets wat specifiek voor deze groep games is))
- Hardware: Stuurtjes voor racing games, yokes/joysticks voor flightsims, buttonboxes, rudderpedals, noem maar op.
- Zelfbouw hardware: Buttonboxes kun je natuurlijk ook zelf bouwen, maar met interfacing (PoKeys, phidgets, etc.) kun je ook een hele B737 cockpit in elkaar knutselen bijvoorbeeld. Of een replica van een truck voor ETS/ATS

Anders gezegd, de redenen die geldig zijn om een apart SimRacing subforum te maken zijn 100% ook toepasbaar (en deels overlappend) met redenen die ik kan aanvoeren om een apart FlightSimming subforum aan te maken (hooguit zou dat minder druk bezocht worden).

Het "show je racerig" topic zou je als een puur plaatjes topic kunnen behandelen. Dus geen vragen/discussies, maar alleen een opsomming van "kijk eens wat ik heb!" Zo zou er eventueel look een "Show je cockpit" topic kunnen zijn (volgens wordt dat bij meerdere "Show je ..." topics zo gedaan toch?)

Hardware vragen kunnen in een meer algemeen topic, als een simracer beschrijft hoe je een eigen buttonbox in elkaar knutselt, kan een flightsimmer dit namelijk even goed gebruiken om een hoop light-switches te interfacen naar X-Plane of P3D en voor een virtueel machinist geldt hetzelfde.

Kortom, er zijn denk ik een hoop dingen aan te wijzen de spcifiek voor simulation games interessant zijn, maar bij games als FIFA /Cities Skyline en dergelijke totaal niet aan de orde zijn. In dat licht bezien zou een apart Simulation Games subforum nog niet zo'n gek idee zijn volgens mij

Snel topic hersenspinseltje:
- Racing / Driving hardware (over sturen, shifters en pedalen)
- Flightsim hardware (over yokes, joysticks, throttles en rudderpedals)
- Overige hardware (buttonboxes, buttkickers, rigs, cockpit panels, etc.)
- Zelfbouw / Interfacting (je eigen gemaakte shifters of buttonbox, interfacing van hardware, arduino projectjes, PoKeys interfacing)
- Headtracking
- Show je racerig
- Show je cockpit (??)
- En natuurlijk de huidige topics per game.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

quote:
Sleepie schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:23:
Als je al gaat splitsen, dan zou ik toch eerder een andere splitsing voorstellen eigenlijk: Geef Simulation Games hun eigen subforum.

Dus een apart subforum voor dingen als: alle Racing games, maar ook alle flightsims, TrainSim World, en dingen als ETS/ATS of OMSI hoort ook wel bij.

De reden voor deze splitsing is dat al deze games (in mijn optiek) dezelfde vragen en problemen oproepen, dingen als:
- Specifieke PC Hardware (VR, multimonitor support: vooral bij sims zie je vaak 3-monitor setups met de bijbehorende vragen hoe je dat allemaal goed instelt, TrackIr is ook iets wat specifiek voor deze groep games is))
- Hardware: Stuurtjes voor racing games, yokes/joysticks voor flightsims, buttonboxes, rudderpedals, noem maar op.
- Zelfbouw hardware: Buttonboxes kun je natuurlijk ook zelf bouwen, maar met interfacing (PoKeys, phidgets, etc.) kun je ook een hele B737 cockpit in elkaar knutselen bijvoorbeeld. Of een replica van een truck voor ETS/ATS

Anders gezegd, de redenen die geldig zijn om een apart SimRacing subforum te maken zijn 100% ook toepasbaar (en deels overlappend) met redenen die ik kan aanvoeren om een apart FlightSimming subforum aan te maken (hooguit zou dat minder druk bezocht worden).

Het "show je racerig" topic zou je als een puur plaatjes topic kunnen behandelen. Dus geen vragen/discussies, maar alleen een opsomming van "kijk eens wat ik heb!" Zo zou er eventueel look een "Show je cockpit" topic kunnen zijn (volgens wordt dat bij meerdere "Show je ..." topics zo gedaan toch?)

Hardware vragen kunnen in een meer algemeen topic, als een simracer beschrijft hoe je een eigen buttonbox in elkaar knutselt, kan een flightsimmer dit namelijk even goed gebruiken om een hoop light-switches te interfacen naar X-Plane of P3D en voor een virtueel machinist geldt hetzelfde.

Kortom, er zijn denk ik een hoop dingen aan te wijzen de spcifiek voor simulation games interessant zijn, maar bij games als FIFA /Cities Skyline en dergelijke totaal niet aan de orde zijn. In dat licht bezien zou een apart Simulation Games subforum nog niet zo'n gek idee zijn volgens mij

Snel topic hersenspinseltje:
- Racing / Driving hardware (over sturen, shifters en pedalen)
- Flightsim hardware (over yokes, joysticks, throttles en rudderpedals)
- Overige hardware (buttonboxes, buttkickers, rigs, cockpit panels, etc.)
- Zelfbouw / Interfacting (je eigen gemaakte shifters of buttonbox, interfacing van hardware, arduino projectjes, PoKeys interfacing)
- Headtracking
- Show je racerig
- Show je cockpit (??)
- En natuurlijk de huidige topics per game.
Top aanvulling!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Daar zie ik zelf weer minder in. Ik ben eerder voor een apart 'Racing' subforum, dit valt meer in lijn met de andere game genres (RPG, Shooter, Strategy) die al een eigen subforum hebben. In dit subforum kunnen dan zowel simracing, arcade als hardware gerelateerde topics gepost worden.

Flightsims/trainsims etc. is juist heel erg een niche markt, en kan prima een forum delen met andere simgames en sports.

• Sleepie
quote:
Chaoss schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:38:
Daar zie ik zelf weer minder in. Ik ben eerder voor een apart 'Racing' subforum, dit valt meer in lijn met de andere game genres (RPG, Shooter, Strategy) die al een eigen subforum hebben. In dit subforum kunnen dan zowel simracing, arcade als hardware gerelateerde topics gepost worden.
Dat is het eigenlijk een kwestie van wat je als "genre" beschouwt toch?
Jij vindt "Racing games" en "Flightsims" blijkbaar genres, waar ik vind dat "Simulation Games" een genre is ;)
quote:
Flightsims/trainsims etc. is juist heel erg een niche markt, en kan prima een forum delen met andere simgames en sports.
Dat flightsims/trainsims veel meer niche zijn ben ik absoluut met je eens.
Alleen vind ik wel dat beide niches veel meer gemeen hebben met het "Racing" genre dan met Sports games en kunnen profiteren van gedeelde informatie met "Racing topics" zoals ik probeerde te verduidelijken in mijn vorige post.

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
Sleepie schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:53:
[...]

Dat is het eigenlijk een kwestie van wat je als "genre" beschouwt toch?
Jij vindt "Racing games" en "Flightsims" blijkbaar genres, waar ik vind dat "Simulation Games" een genre is ;)

[...]

Dat flightsims/trainsims veel meer niche zijn ben ik absoluut met je eens.
Alleen vind ik wel dat beide niches veel meer gemeen hebben met het "Racing" genre dan met Sports games en kunnen profiteren van gedeelde informatie met "Racing topics" zoals ik probeerde te verduidelijken in mijn vorige post.
Hier ben ik het wel mee eens, ik vind de deling zoals jij hebt voorgesteld ook logischer.
Misschien behoeft het nog wat tweaking maar het bevalt me wel waar de discussie naar toe gaat, nu komt men ook met betere argumenten mijn inziens :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Uiteraard zijn het allemaal genres, echter vind ik een genre 'Simulation games' nog te algemeen en dan schiet je er te weinig mee op ten opzichte van de huidige indeling. Simulation bestaat nu eenmaal uit: Racing/Flight/Train/Farming en dan nog vele kleine games zoals Surgeon sim, Firefighting sim etc. etc. (Kijk eens op Steam er zijn echt ontiegelijk veel kleine sim games). En als je een apart "simulation' forum gaat maken zouden games als ARMA en ARK er waarschijnlijk ook onder vallen, oftewel nog veel diversietijd.

Nogmaals het blijft een mening en een bepaalde manier van er naar kijken maar zelf ben ik op zich wel voor een apart "Racing" subfora omdat dit een groot genre is waarbij het ook duidelijk is wat daar dan onder valt. Een apart Simulatiing fora zorgt imho alsnog voor teveel diversiteit.

En hoe wordt het onderscheid gemaakt russen sim racing en arcade racing games? ook daar heb je een grijs gebied (forza, GT?).

Chaoss wijzigde deze reactie 16-11-2017 13:23 (7%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

Ik zou arcade en sim racing wel bij elkaar zetten.
Ik ken vele serieuze simracers die geregeld even een arcade race game pakken en arcade racen kan een opstap zijn naar simracen. Ook van de laatste stap ken ik een aantal voorbeelden.

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:34
Het "probleem" is dat het "show je racerig" topic een soort van algemeen topic is geworden. Ik heb alle pagina's doorgelezen om inspiratie op te doen maar het is totaal niet overzichtelijk. Soms ben je 10/20 pagina's aan het scrollen omdat het over vragen over een type beeldscherm gaat. Dan schiet je voorbij aan het doel van dat topic imo. Dat is niet te reden waarom ik een show je racerig topic open. Ik ben ook voorstander om een sticky/intro pagina te maken waar de race rigs overzichtelijk te zien zijn. Niet iedereen wil 150 pagina's doorscrollen.

Het "Simracing Q&A topic" is niet actief genoeg en mensen gaan dan alternatieven zoeken. Ik kies nu liever voor een snelle en actieve discussie op Discord. Volgens mij onderschat tweakers hoeveel mensen uitwijken naar alternatieven.

Simulation games in 1 topic lijkt me geen goed idee. Ik denk niet dat ik een topic ga volgen waar ook flight sims en farm sims worden besproken omdat mij dat totaal niet trekt. Kan persoonlijk zijn maar ik denk dat simracen een aparte groep is. Daarentegen lijkt het me juist wel interessant om de ontwikkelingen van andere race games te volgen.

Een algemeen race subforum lijkt mij de ideale oplossing. Dan blijf ik bv ook op de hoogte van ontwikkelingen bij games die ik niet bezit. En is ook makkelijker om algemene nieuwtjes in de racewereld te lezen zonder 10 aparte topics te openen.

KvNwPPr wijzigde deze reactie 16-11-2017 14:28 (2%)
Reden: typos

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:33

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

quote:
Alexji schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:58:
[...]

Hier ben ik het ook wel mee eens, SSR is nu een "allegaartje" van games die duidelijk niet onder Shooters, RPG's en dergelijke vallen maar waarvoor een eigen subforum ook niet past. Maar stel dat je een subforum voor racing games zou maken, valt bijvoorbeeld een Rocket League daar dan ook onder?

Of een subforum voor simulatie games. Is Fallout shelter nu een simulatie of toch meer een RPG? Is GTA V nu een shooter of een racegame, etc etc....? Als je het echt "goed" wil doen zou je een onderlinge verdeling qua subforums moeten maken:

- Racing games (F1 2017/Need for Speed)
- Racing simulatie (iRacing/PCars/AC)
- Transport simulatie (FS/TSW/ETS)
- Overige simulatie (Farming/pretparken)
- Sport (voetbal/tennis/basketball)
- Overig (alles wat niet in bovenstaande rijtjes past)

Maar dat is geen doen lijkt me en waarschijnlijk ook de reden dat nu alles bij elkaar staat. Een subforum wat alles met racen behelst zou kunnen natuurlijk, maar dan willen de voetballiefhebbers waarschijnlijk ook al snel hun eigen subforum.... ;)

Iets meer onderscheid zou wel fijn zijn, maar hoe?

Specs

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

Rocket League zeker bij racen ;)
Ik ken nogal wat iRacers die ff stoom afblazen ermee na een race.
Mijn voorstel zou zjin alle spellen en sims waar iets wat op een auto lijkt betrokken is.

JoepW wijzigde deze reactie 16-11-2017 16:06 (31%)

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
Chaoss schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:20:
Uiteraard zijn het allemaal genres, echter vind ik een genre 'Simulation games' nog te algemeen en dan schiet je er te weinig mee op ten opzichte van de huidige indeling. Simulation bestaat nu eenmaal uit: Racing/Flight/Train/Farming en dan nog vele kleine games zoals Surgeon sim, Firefighting sim etc. etc. (Kijk eens op Steam er zijn echt ontiegelijk veel kleine sim games).
Die tweede groep 'simulation games', net als dingen als Cities Skylines zouden natuurlijk makkelijk onder strategie passen.

Maar het probleem is ook dat in principe elke spel een simulation game is, het simuleert altijd wel iets, of het nou een fantasywereld is, de tweede wereldoorlog, het Star Wars-universum of wat dan ook.

Ik denk dat de beste oplossing zelfs zou zijn om dat hele 'simulation' eruit te kieperen en games op andere categoriŽen in te delen. Flight en sub sims dus bij 'flight, float and drive'-games, bijv. (ik noem maar wat, hoor).
Rimworld en andere tycoon-games bij strategie, etc.

Spaceballs - The Signature

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het beetje hype geworden 2017 om een eigen hokje te krijgen? Gros van de reacties hier zijn vrij duidelijk uit de 'echte' sim kant (ymmv), maar als de sim-topics toch de boventoon voeren, heb je toch helemaal geen last van de overige topics? (btw, FIFA UT is vrij groot).

Waarom zou je voor Sim alleen een apart deel willen hebben? PCars kan je nog meer arcade spelen dan FH3, GT met VR gaat stukje verder dan met je controller AC te spelen, waar is dan de grens van simulatie en 'arcade'?

Goed, veel games hebben overlappende termen, GTA 5 online of Warframe zouden ook bij 2 verschillende kunnen, het is maar welke kant je bekijkt.

Maar waarom niet gewoon wat simpel schuiven? Gooi Strategy bij RPG, maak er Simulatie en Sport van en geeft Racing z'n eigen afdeling, GT, PCars of RR3, je raced in een auto, helemaal best daar. (nee, GTA is niet primair racen in een auto, dus dat is geen racegame :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
SinergyX schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:27:
Is het beetje hype geworden 2017 om een eigen hokje te krijgen?
Ik kan me herinneren dat precies deze zelfde discussie jaren geleden ook al gevoerd werd, hoor ;)
Het is heel erg deja vu allemaal.

Fun fact:
Bij de eerste indeling van Spielerij kwam simulatie niet eens voor :)

anandus wijzigde deze reactie 16-11-2017 16:32 (19%)

Spaceballs - The Signature

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09-08 03:26
Soms zijn er van die topics waarvan die persoon die de vraag stelt het ook op Google kon zoeken. Ik vind het zelf wel fijn dat die topics gesloten zijn.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Dion33 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:32:
Soms zijn er van die topics waarvan die persoon die de vraag stelt het ook op Google kon zoeken. Ik vind het zelf wel fijn dat die topics gesloten zijn.
Waarom hebben we dan eigenlijk nog een forum? Vragen? Google. Discussies? Google. Foto's showen? Google. Mensen lijken soms te vergeten dat een forum secondair ook een databank is, informatie terug zoeken voor zaken waar je nu op zoek naar bent, specifiek foutcode, ervaring met product X, nog even en alles wat je op forum zoekt, geeft als resultaat-antwoord: zoek maar op Google. (S&F kan meteen wel dicht).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij

Jeroenimoes

Topicstarter
Ik vind het zoals het nu is wel overzichtelijk genoeg. Hardware topics kan in HSA, Per spel kan er een topic in SSR.

Want nu is er weer onduidelijkheid over welke kan men op wil: alle Sim games in een eigen forum? Of alle Race games (SIM & arcade) een eigen forum? Het toont eigenlijk alleen maar aan dat de huidige indeling precies de lading goed dekt :)

Er kan toch prima een afsplitsing in topics voor een Show je Race Rig topic, en een groot hardware topic waarin juist vragen etc kunnen worden gesteld? Beide topics dan gewoon lekker in HSA. Misschien iets met een [Racing] tag ervoor, of iets dergelijks.

FT-17 FTW!

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09-08 03:26
quote:
SinergyX schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:44:
[...]

Waarom hebben we dan eigenlijk nog een forum? Vragen? Google. Discussies? Google. Foto's showen? Google. Mensen lijken soms te vergeten dat een forum secondair ook een databank is, informatie terug zoeken voor zaken waar je nu op zoek naar bent, specifiek foutcode, ervaring met product X, nog even en alles wat je op forum zoekt, geeft als resultaat-antwoord: zoek maar op Google. (S&F kan meteen wel dicht).
Ik bedoel topics met van die vragen als: ''HELP!! Mijn Xbox One crasht'' Terwijl op Google gewoon een antwoord staat. (Personen die een topic starten en nog niet eens iets op Google opgezocht hebben)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
anandus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:28:
[...]
Ik kan me herinneren dat precies deze zelfde discussie jaren geleden ook al gevoerd werd, hoor ;)
Het is heel erg deja vu allemaal.

Fun fact:
Bij de eerste indeling van Spielerij kwam simulatie niet eens voor :)
grappig, daar heb ik ook nog gereageerd :P
quote:
SinergyX schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:15:
Als ze dusdanig verschillen, kan je er toch altijd een [PC] en een [console] versie van maken?
8) Ik had af en toe goede ideeŽn :P
quote:
Dion33 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:55:
[...]

Ik bedoel topics met van die vragen als: ''HELP!! Mijn Xbox One crasht'' Terwijl op Google gewoon een antwoord staat. (Personen die een topic starten en nog niet eens iets op Google opgezocht hebben)
Dat bedoel ik dus, wat staat er precies als antwoord op google? Een crash kan door 6 verschillende zaken komen, een google gaat je weinig helpen, grotere kans dat er genoeg XBO mensen zijn die het probleem herkennen of weten wat de oorzaak is.

En dan geeft een ander de link (via google vervonden) naar de Xbox support site, 2 seconde werk voor de 1, oplossing voor de ander, maar belangrijker: iemand die er later naar zoekt, vind ook direct die link ipv 'zoek het lekker op google op'.

SinergyX wijzigde deze reactie 16-11-2017 16:59 (36%)

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dubbel :F

SinergyX wijzigde deze reactie 16-11-2017 16:59 (98%)

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
Jeroenimoes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:17:
En dan zijn er nog de console(versies) van racegames die vaak geen uitgebreide rig nodig hebben.
Als PS4-simracer voel ik me nu tekortgedaan.... -O-
Alles bij elkaar lopen de kosten van mijn rig toch een heel stuk hoger op dan de kosten voor de console zelf...

On a serious note: er komen toch ook flink wat console-racers voorbij in de sim-racing topics. Uit het PS4-topic (en specifieke race-game sub-topics) is ook al een (console-racing) forum buiten GoT ontstaan (psnracing.nl, voor PCars 1 en 2, Dirt, F1 2016/17, GT Sport, Assetto Corsa). Ik kan me zo voorstellen dat die community mogelijk binnen Tweakers was gebleven als er een duidelijker/specifieker ontmoetingspunt was geweest voor het digitale race-leven.

ralph075 wijzigde deze reactie 16-11-2017 17:29 (3%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

quote:
ralph075 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:06:
[...]

Als PS4-simracer voel ik me nu tekortgedaan.... -O-
Alles bij elkaar lopen de kosten van mijn rig toch een heel stuk hoger op dan de kosten voor de console zelf...

On a serious note: er komen toch ook flink wat console-racers voorbij in de sim-racing topics. Uit het PS4-topic (en specifieke race-game sub-topics) is ook al een (console-racing) forum buiten GoT ontstaan (psnracing.nl, voor PCars 1 en 2, Dirt, F1 2016/17, GT Sport, Assetto Corsa). Ik kan me zo voorstellen dat die community mogelijk binnen Tweakers was gebleven als er een duidelijker/specifieker ontmoetingspunt was geweest voor het digitale race-leven.
Dat is precies de zorg die ik ook heb.
Er zijn ontzettend veel meer simracers en arcade racers in de benelux dan dat wij nu hier hebben als vaste bezoekers.
Op DRNL heb ik wel eens gevraagd waarom zij zo weinig of niet van zich laten horen bij GoT.
Reden: niet een specifieke plek voor simracen te vinden of/en onoverzichtelijk.

• Grotman
  • Niet online

Grotman

Ik was in eerste instantie niet zo happig op het idee van een apart subforum aangezien het nu in principe gewoon prima functioneert, maar ik kan er nog wel brood inzien als gewoon alle racerij (mits groot genoeg, daar zou ik even in moeten duiken) er in geplaatst wordt onder de noemer Racing bijvoorbeeld.
Voor pc en console, voor simulatie en arcade-racing allemaal daar. Dus Mario Kart en andere niet realistische racegames met vliegtuigen of wat dan ook, er ook bij.

Maar alsnog blijf je met randgevallen zitten zoals Rocket League, bus/trein-simulatoren e.d, die ik er dan persoonlijk uit zou laten, omdat het niet om racing gaat.

Dan zou het huidige SSR dus gaan bestaan uit sport en simulatie. Zou in principe moeten kunnen werken denk ik.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mee eens, uiteraard valt er wat voor te zeggen dat er destijds goed is nagedacht over de indeling. MAAR er is in de afgelopen jaren ook veel veranderd, spielerij is uitgegroeid tot het drukst bezocht forum. En onder de noemer 'Racing' vallen veel games, dus waarom zouden die games niet een eigen subforum mogen hebben en shooters, rpg of strategie wel? Ik zie de toegevoegde waarde wel.

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij

Jeroenimoes

Topicstarter
Dus de vraag is nu: wordt het een subform voor RACING (alles) of voor SIM (race, flight, farming, goats, :+ etc)

FT-17 FTW!

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
Jeroenimoes schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:54:
Dus de vraag is nu: wordt het een subform voor RACING (alles) of voor SIM (race, flight, farming, goats, :+ etc)
Mij lijkt 'racing' makkelijker omdat je dan alles wat met racen te maken heeft te pakken hebt. Tussen arcade en sim is het soms lastig om het onderscheid te maken omdat iedereen weer andere definities hanteert.

Je zal met welke indeling dan ook wel moeilijke gevallen hebben, maar 'racing' is nog redelijk makkelijk te onderscheiden van andere categorieŽn als ik de topiclist van SSR bekijk. Euro truck simulator hoort mijns inziens daar dan bijvoorbeeld niet tussen, die zou wel in de eventueel nieuwe Sport en simulatie passen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Top, lijkt mij wel een goede ontwikkeling.

En inderdaad ik ben ook voor "Racing" dit is dan voor alle sim-racers, arcade-racers en hardware topics, onder HSA kunnen we eventueel een alias maken voor de hardware topics.

Chaoss wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:36 (11%)

• Sleepie
* Sleepie speelt even advocaat van de duivel

Stel volgende maand komt er een spel uit met speedboat-racen? Of een spel met arcade-achtige paardenraces....
Of dichterbij de realiteit misschien: Hoort MotoGP™17 ook in het Racing subforum thuis of niet?

Technisch gezien zijn dit ook allemaal "Racing" games toch?

Met andere woorden: Misschien nog even goed nadenken over de exacte naam?

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:48

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

quote:
Sleepie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:58:
* Sleepie speelt even advocaat van de duivel

Stel volgende maand komt er een spel uit met speedboat-racen? Of een spel met arcade-achtige paardenraces....
Of dichterbij de realiteit misschien: Hoort MotoGP™17 ook in het Racing subforum thuis of niet?

Technisch gezien zijn dit ook allemaal "Racing" games toch?
MotoGP 17 of speedboat racen zou naar mijn mening ook hieronder vallen.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Sleepie
quote:
Niellie41 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:01:
MotoGP 17 of speedboat racen zou naar mijn mening ook hieronder vallen.
Naar mijn mening ook, maar het moet wel duidelijk zijn natuurlijk.
Tot nu toe zie ik eigenlijk alleen autorace games genoemd worden namelijk.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

quote:
Sleepie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:09:
[...]

Dat is waar.... Alles met stuur?

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
Sleepie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:09:
[...]

Wat mij betreft wat ik eerder zei:
quote:
Voor pc en console, voor simulatie en arcade-racing allemaal daar. Dus Mario Kart en andere niet realistische racegames met vliegtuigen of wat dan ook, er ook bij.
Zo breed mogelijk alle racing-games, dus ook eventueel een racegame met My little pony's :P

Grotman wijzigde deze reactie 17-11-2017 12:13 (8%)

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
Grotman schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:11:
[...]

Wat mij betreft wat ik eerder zei:

[...]

Zo breed mogelijk alle racing-games, dus ook eventueel een racegame met My little pony's :P
Mee eens.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ook mee eensch :Y

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
JoepW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:56:
We hebben als GoT best een behoorlijke SimRace community in een aantal race games en sims.
Tevens zijn er nogal wat simracers die graag hun simrigs tonen of vragen hebben over hard- en software.
Er is nogal wat omringende hard- en software te krijgen. ;)

Momenteel concentreert de activiteit zich met name in een paar sim software gerichte topics (iRacing, Project Cars, Assetto Corsa, Gran Turismo, Project Cars 1 & 2, F1 2017, Forza en nog wat minder druk bezochte topics).
Op hardwaregebied (en o daar is zo veel over te schrijven van beginnerssetjes tot de professionele spullen) zijn ooit een aantal topics door Alexxxxxxxxxx geplaatst maar deze niet verder onderhouden en slecht vindbaar doordat alle activiteit zich is gaan concentreren in Het grote 'show je race-rig' topic

Ik denk dat we onze community een plezier doen en aanzienlijk kunnen laten groeien met een apart gedeelte voor race sims en games en bijbehorende hardware en software.

Ik zie graag wat discussie over dit onderwerp ontstaan en verneem graag of we dit kunnen gaan realiseren en GoT racing wat meer kunnen gaan profileren. 8)
Graag wil ik je uitnodigen om alvast na te denken over wat interessante topics zoals hierboven beschreven en eventueel de TS al te maken/ontwerpen/schrijven. Ik zal je een bericht sturen zodra wij plannen live te gaan.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coŲrdinator

Ik zal er binnenkort wat tijd in stoppen.

• CaseyWHO
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 04-05 21:21
CaseyWHO in "Twitch Feedback: *"

Ik begrijp niet helemaal waarom mijn topic wordt weggezet als reclame als ik heel duidelijk, en uitgebreid, vraag om Feedback op wat ik aan het doen ben. Juist heb ik er meer moeite in gestoken om te laten zien wat ik al gedaan heb en dat ik op zoek ben naar ideeŽn en niet reclame aan het maken ben en dan wordt het klakkeloos weggezet als reclame maken? Heb notabene de regels er eerst uitgebreid op nageslagen en bij het aanmaken van het topic expliciet aangegeven (radio button checkbox) dat het om feedback vragen gaat.

Ik kan natuurlijk moeilijk om feedback vragen als ik niet mag vertellen waar het over gaat?

• ravw
  • Registratie: augustus 2000

ravw

Vlees!

Even terug te komen over het gebeuren over die racesims ....
het is een goed voorstel om dat te doen

ik volg zelf ook wel racesims topic maar ik ben ook meer van het flightsim topic
als de race sims hier een eigen gedeelte willen hebben , terwijl in flighstim gedeelte gewoon alles bij elkaar zit ...
zo wel hard en software

en ook de diverse flightsims die er zijn .. wordt het nu ook steeds lastiger om bepaalde dingen uit elkaar te halen

vroeger had je alleen MS FS versie XXX
maar tegenwoordig zitten wij nu met

XP plane 11
Aerofly FS2
P3D V4
FS X
FSW

ect ect ...
en dat in een topic

en er komen er binnen kort nog een bij
maar het zou wel makkelijk zijn als het apart kon zetten
Dus zo iets van een Sub forum gedeelte
zo iets al
Forum > Spielerij > Racesims >
en dan alles wat over FS gaat
Forum > Spielerij > Flightsims>

het zou zo als hier voor al beschreven zijn mooier zijn als dit in een apart stukje kwam en dan ook nog eens per sim
en dan zou je dus als sub kunnen doen ..
> FSX
> X PLANE
> P3D
>Overige ( IL2 Sturmovik -Rise of Flight-DCS World)

Of gewoon het Simulatie gedeelte weg halen bij sport omdat dit toch een andere doelgroep is die met sport en spel bezig is ...

Want veel simmers zijn ook mensen die niet alleen veel geld uitgeven aan de sim zelf maar alles wat er daarom heen gebeurd

voorbeeldje : iemand die Fifa speelt heeft aan een PS4 en tv genoeg , maar dat gaat bij de simmers dus echt niet op
Die willen niet op de bank zitten maar het liefst een cockpit of een race auto in de huiskamer hebben om maar een beetje te kunnen simmen ..

want zo als Race en Flightsimmers hebben ook hun hele eigen doelgroep en wensen
Dus het voorstel om dat op een andere manier te gaan opsplitsen vind ik een goed iets

Desnoods in Forum > Spielerij > race en flightsim
Om maar even een idee te geven
En er word hier voorbeelden gegeven over de race sims maar wat dacht je van ETS2 topic ..
ook veel bezocht en veel mensen die deze sim spelen ..

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Topicstarter
quote:
ravw schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:39:
Even terug te komen over het gebeuren over die racesims ....
het is een goed voorstel om dat te doen

ik volg zelf ook wel racesims topic maar ik ben ook meer van het flightsim topic
als de race sims hier een eigen gedeelte willen hebben , terwijl in flighstim gedeelte gewoon alles bij elkaar zit ...
zo wel hard en software

en ook de diverse flightsims die er zijn .. wordt het nu ook steeds lastiger om bepaalde dingen uit elkaar te halen

vroeger had je alleen MS FS versie XXX
maar tegenwoordig zitten wij nu met

XP plane 11
Aerofly FS2
P3D V4
FS X
FSW

ect ect ...
en dat in een topic

en er komen er binnen kort nog een bij
maar het zou wel makkelijk zijn als het apart kon zetten
Dus zo iets van een Sub forum gedeelte
zo iets al
Forum > Spielerij > Racesims >
en dan alles wat over FS gaat
Forum > Spielerij > Flightsims>

het zou zo als hier voor al beschreven zijn mooier zijn als dit in een apart stukje kwam en dan ook nog eens per sim
en dan zou je dus als sub kunnen doen ..
> FSX
> X PLANE
> P3D
>Overige ( IL2 Sturmovik -Rise of Flight-DCS World)

Of gewoon het Simulatie gedeelte weg halen bij sport omdat dit toch een andere doelgroep is die met sport en spel bezig is ...

Want veel simmers zijn ook mensen die niet alleen veel geld uitgeven aan de sim zelf maar alles wat er daarom heen gebeurd

voorbeeldje : iemand die Fifa speelt heeft aan een PS4 en tv genoeg , maar dat gaat bij de simmers dus echt niet op
Die willen niet op de bank zitten maar het liefst een cockpit of een race auto in de huiskamer hebben om maar een beetje te kunnen simmen ..

want zo als Race en Flightsimmers hebben ook hun hele eigen doelgroep en wensen
Dus het voorstel om dat op een andere manier te gaan opsplitsen vind ik een goed iets

Desnoods in Forum > Spielerij > race en flightsim
Om maar even een idee te geven
En er word hier voorbeelden gegeven over de race sims maar wat dacht je van ETS2 topic ..
ook veel bezocht en veel mensen die deze sim spelen ..
Je bent vrij om per sim een topic te openen.

Racing heeft nu zijn eigen subforum gekregen omdat de vraag zo groot is dat een eigen subforum te verantwoorden was.
quote:
CaseyWHO schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:28:

Ik begrijp niet helemaal waarom mijn topic wordt weggezet als reclame als ik heel duidelijk, en uitgebreid, vraag om Feedback op wat ik aan het doen ben. Juist heb ik er meer moeite in gestoken om te laten zien wat ik al gedaan heb en dat ik op zoek ben naar ideeŽn en niet reclame aan het maken ben en dan wordt het klakkeloos weggezet als reclame maken? Heb notabene de regels er eerst uitgebreid op nageslagen en bij het aanmaken van het topic expliciet aangegeven (radio button checkbox) dat het om feedback vragen gaat.

Ik kan natuurlijk moeilijk om feedback vragen als ik niet mag vertellen waar het over gaat?
Hier kom ik op terug.

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:20

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
@ravw ik ben natuurlijk zelf ook veel aanwezig in de flight sim topics, maar op dit moment zie ik ook geen reden om dit op te splitsen in een harde subcategorie. Eigenlijk voordat jij het topic wat meer tot leven bracht, was er nauwelijks een post of 5 per week :).

Hoogstens zie ik ondertussen wel een voordeel in het opsplitsen van XP11 en FSX(FSW,P3D). Gezien de verschillende technische achtergrond en non-compability van addons.

Ten slotte zou er nog een apart topic kunnen komen over simpits, maar dat wordt nauwelijks gedaan op dit moment. Dus ik denk niet dat het loont op dat op te splitsen.

Zoals @psychoclown zei staat het jou en iedereen vrij om een extra topic aan te maken.

• ravw
  • Registratie: augustus 2000

ravw

Vlees!

quote:
Ircghost schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:11:
@ravw ik ben natuurlijk zelf ook veel aanwezig in de flight sim topics, maar op dit moment zie ik ook geen reden om dit op te splitsen in een harde subcategorie. Eigenlijk voordat jij het topic wat meer tot leven bracht, was er nauwelijks een post of 5 per week :).
Ja ach ik loop al vanaf deel 1 mee , maar het is nu ook meer om te praten , omdat XP11 met een goede opmars bezig is en ook zo als je zegt het is soms wel eens wat rustig
maar er komt wel meer leven in.
en ook zou er iemand bij een nieuwe topic moeten aan maken met algemeen flightsim zo dat alles daar in besproken word
en misschien ook wel een idee om dat ook aan te geven bij plaatsing van een stukje , aangeeft welke sim je gebruikt

want er worden nu de laatste tijd wel vragen gesteld welke sim het is ..
en het is voor al lastig als je dus de zelfde Addon voor 2 a 3 verschillende FS heb :D
Maar voor hier bij laat ik het wel even , we zien wel hoe of wat er gaat komen :*)

ravw wijzigde deze reactie 04-01-2018 12:21 (7%)

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:12

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
CaseyWHO schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:28:

Ik heb zeker gezien dat je daar moeite in gestoken hebt, echter veranderd dat (wat mij betreft) niets aan het feit dat het (ook) een manier is om reclame te maken voor je eigen kanaal, en dat is en blijft iets wat we niet toestaan. Mocht je je stream bekend willen maken bij andere Tweakers kun je deze in je signature opnemen, en je stream later toevoegen aan Het grote "stream een game" topic (waar je zo te zien al in staat).

Wat betreft feedback zou je kunnen overwegen om dat te vragen aan de mensen die je streams bekijken/volgen. Ik denk zomaar dat zij zinnigere/betere feedback geven dan mensen hier van het forum die je streams nog nooit gezien hebben.

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• CaseyWHO
@psychoclown ik wacht je reactie af :] thanks
quote:
BM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Ik heb zeker gezien dat je daar moeite in gestoken hebt, echter veranderd dat (wat mij betreft) niets aan het feit dat het (ook) een manier is om reclame te maken voor je eigen kanaal, en dat is en blijft iets wat we niet toestaan. Mocht je je stream bekend willen maken bij andere Tweakers kun je deze in je signature opnemen, en je stream later toevoegen aan Het grote "stream een game" topic (waar je zo te zien al in staat).

Wat betreft feedback zou je kunnen overwegen om dat te vragen aan de mensen die je streams bekijken/volgen. Ik denk zomaar dat zij zinnigere/betere feedback geven dan mensen hier van het forum die je streams nog nooit gezien hebben.
Ik vind dit bijzonder makkelijk gezegd "dat het ook een manier is om reclame te maken"... Alleen maar omdat ik noem waar het over gaat, maar als ik dat niet doe kan ik onmogelijk feedback vragen. En dat laatste klopt sowieso al niet, die geven al feedback, maar kijken vanuit een heel ander perspectief. En ik kan het in m'n handtekening opnemen als ik reclame wil maken, maar ik maak geen reclame. Dus het is bijzonder kort door de bocht omdat het eventueel ook bekendheid genereert dat het dan maar 'reclame maken' is..

Hoe kan ik dan feedback vragen als ik niet mag zeggen waar het over gaat?

• Grotman
  • Niet online

Grotman

quote:
CaseyWHO schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:34:
@psychoclown ik wacht je reactie af :] thanks

[...]

Ik vind dit bijzonder makkelijk gezegd "dat het ook een manier is om reclame te maken"... Alleen maar omdat ik noem waar het over gaat, maar als ik dat niet doe kan ik onmogelijk feedback vragen. En dat laatste klopt sowieso al niet, die geven al feedback, maar kijken vanuit een heel ander perspectief. En ik kan het in m'n handtekening opnemen als ik reclame wil maken, maar ik maak geen reclame. Dus het is bijzonder kort door de bocht omdat het eventueel ook bekendheid genereert dat het dan maar 'reclame maken' is..

Hoe kan ik dan feedback vragen als ik niet mag zeggen waar het over gaat?
We hebben het intern besproken en dit is onze gezamelijke conclusie. Verder zijn wij een inhoudelijk tech-forum dus dat wil niet zeggen dat het dus ook feedback voor Twitchkanalen gebruikt moet kunnen worden. Je moet je ook realiseren dat wij zeer vaak te maken hebben met sluikreclame. Dat wil niet zeggen dat jij je dus daaraan schuldig maakt, maar wel dat als we dit soort vragen om feedback toestaan, dat veel mensen dat straks ook gaan doen wel met de reden om kijkers te trekken naar hun Youtubefilmpjes of Twitchstreams.

We zijn gewoon terughoudend wat betreft het plaatsen van links naar websites die financieel gewin kunnen opleveren omdat daar dan direct misbruik van wordt gemaakt. En dat gebeurt vaker dan je denkt (links naar V&A-advertenties, Youtube, Twitch, Marktplaats, websites met 'advies', nieuwe cryptocoins, etc).

Verder lijkt het me juist dat jouw kijkers wel de gewenste feedback kunnen geven.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

Į\_(ツ)_/Į

Het linken van je kanaal is niet nodig, maar je brengt het op een manier dat mensen wel moeten kijken om feedback te kunnen geven. Tuurlijk post je een lijstje met dingen die je hebt gedaan om te verbeteren, maar dat is een generiek lijstje. Enige die advies kunnen geven zijn je kijkers zelf, je bestaande viewers want je bent een van de duizende streamers...

39

• CaseyWHO
Nee, het zijn juist de first time viewers die het beste feedback kunnen geven, en dat is de target audience. Niet de terugkerende kijkers want die keren al terug. En zonder te laten zien waar je feedback op wilt kan je geen feedback krijgen die van waarde is.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

Į\_(ツ)_/Į

De terugkerende kijkers weten je sterke en zwakke punten. Uiteraard kunnen nieuwe mensen je ook feedback geven maar dat is op basis van een momentopname. Kortom, je plaatst je link om kijkers te werven voor je kanaal en dat valt onder spam.

39

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True