Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hooi :w

Het is dan eindelijk bijna zover: Spielerij wordt opgesplitst! De splitsing draait voornamelijk om het overvolle SGD, SPV blijft er gewoon. We hebben wat plannen gemaakt over de indeling, maar er kunnen vast nog wel wat tweaks gedaan worden (vooral de ondertitels zijn op sommige vlakken nogal inspiratieloos).

Dit is hoe het zo'n beetje moet worden (de drie letters tussen de haakjes zijn de afkortingen die de actieve topics en dergelijke gebruikt gaan worden):
  • Shooters (FPS)

Schiet elkaar hier overhoop met discussies over Wolfenstein 3D en Unreal Tournament.
  • Actie-Games (SAG)

Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, of speel de klimmende prins uit Perzië!
  • Role-Playing Games (RPG)

Ridders, Paladins en Gnome's vinden hier hun thuis.
  • Strategy Games (SGS)

Of je nu je orders van de Fremen in Dune II of van Kane krijgt, hier kan je de beste strategie bespreken om het uit te voeren..
  • Sport & Racing Games (SRG)

Fit op je Wii, penalties vanaf de bank of met 250 over je monitor scheuren, hier kan het allemaal.
  • Hardware & Spielerij Algemeen (HSA)

Vage games die niet in de bovenstaande hokjes passen kunnen hier, net als discussies die betrekking hebben tot gaming in het algemeen. Praat hier ook over de consoles en andere game-specifieke hardware zoals je l33t3 joystick.
  • Spielerij Problemen & Vragen (SPV)

In SPV kun je terecht voor al je vragen en problemen met games. Denk daarbij aan crashes met Need for Speed of het aan de praat krijgen van de Wiifii op je Wii.
Modbreak:Het gaat dus om kleine suggesties en tweaks, het roer gaat nu niet ineens om naar sortering op fabrikant, ook al zijn daar inderdaad zat argumenten voor te bedenken (die we overigens allemaal al gezien hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is het inderdaad een redelijke goede indeling.

De inclusie van HSA is goed bedacht :)
Maar geldt HSA ook voor consolehardware specifieke vragen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puzzel games? Of misschien iets van 'overige games'? Waar valt bijvoorbeeld een spel zoals [Multi] Guitar Hero World Tour onder?

Valt dus blijkbaar onder HSA (denkspellen ook, etc). Combinatie van bordspel/dvd/whatever dan ook in HSA neem ik aan (niet dat dat momenteel al van toepassing is, maar gericht op de toekomst)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

anandus schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:39:
De inclusie van HSA is goed bedacht :)
Mocht je er een probleem mee hebben: SPV en mocht je het een tijdje geleden hebben over de Dual Shock die naar Nederland moest komen, HSA lijkt me.
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:40:
Puzzel games? Of misschien iets van 'overige games'? Waar valt bijvoorbeeld een spel zoals [Multi] Guitar Hero World Tour onder?
HSA of er moet een categorie puzzle komen (PZL :+) of een categorie
'Familie-spellen' (FGS)
Spellen uit de oude doos of multiplayer only games, je bent in ieder geval hier nooit alleen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:39:
Vragen blijven SPV, als we consolehardware daar gaan vragen kunnen we ook shooter-vragen in FPS gooien, en SPV opheven. Daar is wat voor te zeggen, maar dan krijg je de vreemde opsplitsing van technische vragen op genre 8)7

De bedoeling is om topics als 'het grote <console> topic deel 347' een beetje af te kappen, en voor verschillende aspecten verschillende topics te hebben lopen.
Wbt puzzelspelletjes: Er zijn zo onnoemmelijk veel spellen die net-niet in te delen zijn, maar allemaal in een apart vakje passen... Dat gaat niet werken. Maar zo gek veel maakt dat niet uit, verreweg de meeste grote titels en topics die hard lopen passen prima in een van de genre-fora :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik zou dan wel hardware buiten een algemeen houden. Anders zit het bomvol met hardwarevragen, maar de overige softwarevragen durf je nergens te zetten. En ik denk dat een algemene meer info kwijt zou kunnen dan je zou denken. Lekker over flashspelletjes ouwenhoeren, over makers van games en dergelijke.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

TheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:34:
Let op: Het gaat dus om kleine suggesties en tweaks, het roer gaat nu niet ineens om naar sortering op fabrikant, ookal zijn daar inderdaad zat argumenten voor te bedenken (die we overigens allemaal al gezien hebben).
Dan zit het EA games forum gelijk bomvol :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

TheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:45:
Er zijn zo onnoemmelijk veel spellen die net-niet in te delen zijn, maar allemaal in een apart vakje passen... Dat gaat niet werken. Maar zo gek veel maakt dat niet uit, verreweg de meeste grote titels en topics die hard lopen passen prima in een van de genre-fora :)
Dat gaat niet werken zeg je zelf, maar toch wordt 't opgesplitst.. Dat vind ik dan beetje weird?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Waar komt Simulatie?

Flight Simulator bijvoorbeeld...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

salimrmaf schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:51:
Waar komt Simulatie?

En The Sims, is ook een simulatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zou zeggen Sport & Racinggames...

Maar zo zijn er idd veel onduidelijkheden wat mij betreft?
Een oude Commodore 64 game, waar moet die? Of 'n spel als Fable, die alles in zich heeft?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

salimrmaf schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:51:
Waar komt Simulatie?

zou ik bij Sport en racing doen (maar dan wel titelfix naar "& sims en niet The sims").

edit: doh! ^^ sneller posten

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzper op 10-12-2008 16:53 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Deux Ex 1 en 2? RPG of FPS?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CLB schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:52:
Een oude Commodore 64 game, waar moet die? Of 'n spel als Fable, die alles in zich heeft?
Fable is toch een RPG vind ik. Ja er zit van alles wat in, maar de basis is toch echt wel RPG. :)

edit:
Deus Ex daarentegen is lastiger inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 10-12-2008 17:01 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja jij vind 't een RPG... Ik weer niet...
Een opsplitsing is leuk, handig en relaxed als 't allemaal simpel en snel in te delen is, maar dat is 't gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:48:
[...]

Dat gaat niet werken zeg je zelf, maar toch wordt 't opgesplitst.. Dat vind ik dan beetje weird?
Ook zeg ik dat die spellen in verhouding maar heel weinig besproken worden ;)

Simulatie was de bedoeling om bij sport/racing te stoppen, eens kijken of die titel/ondertitel wat duidelijker kunnen :)
Die zijn we tijdens het onderzoeken niet tegen gekomen in SGD (actief in de laatste x maanden). Is - ookal is dat spel ooit populair geweest - niet echt relevant dus. Sommige spellen zijn een beetje van beide ja, meestal is daar toch wel een behoorlijk duidelijke defenitie aan te hangen. Mocht dat niet zo zijn kan er een alias van komen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 10-12-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

TheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:04:
[...]
Ook zeg ik dat die spellen in verhouding maar heel weinig besproken worden ;)
Dat klopt.. Maar als ze besproken moeten worden, is er geen optie om ze in te delen... En dat is crue!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:01
ik vind deze ondergeschiktheid idd, een beetje moeilijk.
misschien meer iets in de termen van
-Shooters
-RPG,sim's,actiegames.
-strategy games
-sport and racing games
-mmo's? (anders loopt het rpg forum helemaal vol.)

EDIT: ik zie dat jullie sim's bij sport en racing wilden doen... maar valt bijvoorbeeld "the Sims" dan niet onder RPG, en simulatie? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door rubbieus op 10-12-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@CLB:
Volgens de volgende review sites is Fable een (soort van) RPG:
  • 1up
  • IGN
  • Gamespot
  • Metacritic
  • Ars Technica
Dus sorry, maar Fable is prima in te delen onder RPGs. :) Dat sommige mensen er iets anders in zien doet daar niets aan af. Ik kan Trackmania ook als een puzzelspel zien, maar het is en blijft een race game.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:05:
[...]

Dat klopt.. Maar als ze besproken moeten worden, is er geen optie om ze in te delen... En dat is crue!?
Da's ook het idee achter algemeen.

Fable = RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:09
Ik vraag me af waarom er niet een aparte categorie voor online mulitplayer games is. Het merendeel (WoW, Lotro) zal in RPG kunnen of in de sport afdeling (Hattrick etc), maar deze categorie is volgens mij dermate groot dat ik me afvraag of het niet een aparte categorie waard is.

En wat betreft twijfelgevallen, ik zou zeggen dat de crew beslis wat waar moet bij die twijfelgevallen en dat we daar als forumleden niet over moeten discusseren, er blijven spellen die altijd lastig blijven, maar oneindige discussies zijn jammer van de tijd van iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of gewoon SAG? (of SAG moet echt doelen op platform games).

Was RTS trouwens al bezet? (past mooi in rijtje FPS/RPG etc) :P

worden verder ook de TTT (topic title tags :P) wat genormaliseerd, regeltjes bijvoorbeeld? (multiplatform ipv multi etc, concreet onderscheid MMO/browserMMO)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:08:
Was RTS trouwens al bezet? (past mooi in rijtje FPS/RPG etc) :P
Goeie :)
worden verder ook de TTT (topic title tags :P) wat genormaliseerd, regeltjes bijvoorbeeld? (multiplatform ipv multi etc, concreet onderscheid MMO/browserMMO)
Daar kunnen we misschien nog wel wat aan knutselen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Misschien een beetje offtopic. Ik ben een beetje benieuwd naar waarom er niet op consoles wordt gesplitst. Ik kan me herinneren dat hier vrij veel vooratanders voor waren. Ik geloof ook dat dit overwogen is en dat de huidige manier beter leek naar mening van de crew. Maar ik zou bets willen weten waarom. Zelf had ik niet voor deze indeling gekozen. (zo zie je nu irritatie in het gta topic van mensen die het op de consoles spelen dat er heel veel pc specifieke dingen voorbij komen, maar das opnieuw offtopic ;) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Role-Playing Games (RPG)
Ridders, Paladins en Gnome's vinden hier hun thuis.
--> Gnomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

TheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:06:
[...]
Da's ook het idee achter algemeen.
Ben benieuwd of dat geen dropbox wordt van allerlei vage games die moeilijk te onderscheiden zijn...

Voor de rest succes, ikzelf zit toch niet zo vaak in Spielerij, dus vind 't allemaal wel goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat betreft de MMO's, valt eigelijk wel mee hoeveel dat er zijn hoor. (athans, actieve).

@hierboven, omdat je altijd cross-platform content hebt. Daar moet je dus (voor specifieke oplossing van een missie bv) door verschillende topics bladeren, bij enkel PC kom je veelal driver/crash/pc gerelateerde dingent egen, bij console toch amper). Als ze dusdanig verschillen, kan je er toch altijd een [PC] en een [console] versie van maken?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Maverick schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:12:
Misschien een beetje offtopic. Ik ben een beetje benieuwd naar waarom er niet op consoles wordt gesplitst.
[...]
Ik weet niets van de officiële redenen, maar ik kan me voorstellen dat deze indeling beter werkt omdat de meeste games maar in één subforum gaan vallen. Als je op platform gaat scheiden, komen de meeste games vaker dan één keer voor en dat is qua onderhoud natuurlijk wat lastiger.

Aan de ene kant kun je dan natuurlijk gaan aliasen, maar gebruikers kunnen zelf geen aliases aanmaken voor topics dus dat zal door de crew bijgehouden moeten worden. Als je niet gaat aliasen zul je dus meerdere actieve topics per game krijgen terwijl heel veel informatie gewoon hetzelfde is onder verschillende platforms (gameplay bijv.).

Zoiets? :+ Dat is in elk geval mijn idee erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Zijn dit niet nogal veel fora? Actie en Shooters kunnen misschien wel samen, net als RPG en RTS.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
writser schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:17:
Zijn dit niet nogal veel fora? Actie en Shooters kunnen misschien wel samen, net als RPG en RTS.
Volgens mij kan RPG dan beter bij FPS, niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
SinergyX schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:15:
Wat betreft de MMO's, valt eigelijk wel mee hoeveel dat er zijn hoor. (athans, actieve).
Nou, dan hou je dus mooi net lijstje van 10 a 15 mmo's.
Mmo liefhebbers zijn meestal personen, waarbij het belangrijkste punt is: zijn er veel spelers online tegelijkertijd. Daarna komt pas type spel.

Anders krijg je een gigantisch gedoe met zoeken voor de mmo liefhebbers.
Moet je verdorie in alle categorie-en gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Actie-Games (SAG)
Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, of speel de klimmende prins uit Perzië!

misschien is platform game ook wel een betere naam?
verder prima idee, en misschien is web-based en mmo ook iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Waarom opsplitsing in genre en niet in consoles?
PC
Multiplatform
Playstation
Xbox
Wii
PSP
NDS

Lijkt me makkelijker om games te plaatsen, want nu hou je toch games die je moet gaan zoeken.

Multiplatform is dan voornamelijk voor de games die dat kunnen gebruiken. Call of Duty 4 is multiplatform, maar rete populair nog. Die zou je dus in PC, Playstation en Xbox kunnen zetten. Maar games als Mirror's Edge zou in Multiplatform kunnen omdat die topics niet heel actief zijn.

Ander voordeel is het fanboygedrag dat nu dus naar de eigen consoles toe gaat en niet meer de topics volzetten over deze versie is beter en niet die.

Op de wat grotere gamingsites (IGN.com, Gamespot.com, computerandvideogames.com of zelfs insidegamer.nl) hebben het ook. Alleen Gamer.nl niet, maar dat is dan ook meteen een voorbeeld van hoe het niet moet :+

Het is voor de bezoekers makkelijker om dan het goede topic te vinden. Zeker als je het multiplatform forum weg zou doen, lekker snel te zoeken. Bovendien is het dan ook makkelijker om topics aan te maken die gaan over de consoles zelf. Een algemeen forum met de vragen: Welke console moet ik halen, welke console heb jij, show je gameroom, Favoriete games e.d. kunnen dan daarin.

[ Voor 83% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2008 17:48 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:40:
Waarom opsplitsing in genre en niet in consoles?
PC
Multiplatform
Playstation
Xbox
Wii
PSP
NDS

Lijkt me makkelijker om games te plaatsen, want nu hou je toch games die je moet gaan zoeken.

Multiplatform is dan voornamelijk voor de games die dat kunnen gebruiken. Call of Duty 4 is multiplatform, maar rete populair nog. Die zou je dus in PC, Playstation en Xbox kunnen zetten. Maar games als Mirror's Edge zou in Multiplatform kunnen omdat die topics niet heel actief zijn.

Ander voordeel is het fanboygedrag dat nu dus naar de eigen consoles toe gaat en niet meer de topics volzetten over deze versie is beter en niet die.
En dan, bijv, het CoD4-topic laten verschijnen in 3 subfora?

(want 3 verschillende topics lijkt mij heel ongewenst?)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 10-12-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

anandus schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:45:
[...]
En dan, bijv, het CoD4-topic laten verschijnen in 3 subfora?

(want 3 verschillende topics lijkt mij heel ongewenst?)
COD4 kan makkelijk in 3 fora ja. Dan kun je veel beter ook communiceren om eens een avondje te gaan knallen met mede Xboxers, dan nu want nu weet je nooit goed wie nou welke console heeft.

Je scheid de grootste knelpunten tussen de grote groepen dan uit en dan heb je dus minder gekibbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:49:
[...]

COD4 kan makkelijk in 3 fora ja. Dan kun je veel beter ook communiceren om eens een avondje te gaan knallen met mede Xboxers, dan nu want nu weet je nooit goed wie nou welke console heeft.

Je scheid de grootste knelpunten tussen de grote groepen dan uit en dan heb je dus minder gekibbel.
Maar dan snap ik niet wat het voor voordeel heeft boven de huidige indeling in spelgenres?
Dan heb je in FPS gewoon 1 CoD4-topic, en dan kan je ook afspreken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Je moet niet per consoles sorteren om de simpele reden dat die dingen over x jaar al niet meer actueel zijn. Dan kun je het subforum sluiten maar waar laat je de topics dan?

Genres blijven altijd bestaan, consoles niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
anandus schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:22:
[...]
Volgens mij kan RPG dan beter bij FPS, niet? :P
Ligt er aan. Baldur's gate o.i.d. heeft weinig met Doom te maken. De precieze indeling maakt me ook niet zoveel uit, maar ik vind zeven subfora nogal veel. Op gamer.nl hebben ze:

Actie
Alles over games als Half Life, Ninja Gaiden, Zelda en Super Mario.

Strategie, Roleplaying & Puzzelen
Alles over games als Starcraft, Final Fantasy en Monkey Island.

Racing, Simulatie & Sport
Alles over games als Gran Turismo, PES en Flight Simulator.

Casual & Sociaal
Alles over games als Guitar Hero, Wario Ware en Wii Fit.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
Martinspire schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:49:
[...]

dan zeg je toch, OP DE XBOX...
zucht.... leven is zo moeilijk.

Nu weer ontopic:
toch lijkt me een mmo-forum handig. Ik ben zelf ooit mmo-er geweest. En een beetje mmo-er post minsters 3x per dag in het topic van het spel dat je speelt :+ 8)7 waardoor je anders in het rpg fora alleen mmo's bovenaan zal hebben staan. daarom lijkt mij een apart subforum handig.

[ Voor 26% gewijzigd door rubbieus op 10-12-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

anandus schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:51:
[...]
Maar dan snap ik niet wat het voor voordeel heeft boven de huidige indeling in spelgenres?
Dan heb je in FPS gewoon 1 CoD4-topic, en dan kan je ook afspreken toch?
Ja maar je merkt vaak dat oneindige geleuter dat de PS3 versie of de Xbox 360 versie beter is en dat ben je dan kwijt. Bovendien kun je dan veel makkelijker afspreken. Je post in het topic iets in de trant van: Iemand zin om te gamen? Martinspire is online!

En dan kun je dus makkerlijker zien we online wil gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
Martinspire schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:58:
[...]

Ja maar je merkt vaak dat oneindige geleuter dat de PS3 versie of de Xbox 360 versie beter is en dat ben je dan kwijt. Bovendien kun je dan veel makkelijker afspreken. Je post in het topic iets in de trant van: Iemand zin om te gamen? Martinspire is online!

En dan kun je dus makkerlijker zien we online wil gamen.
Volgens mij zijn de gaming fora's nooit ontworpen om een " ontmoetingplek te zijn om eventjes een spelletje te spelen" maar meer om over een spel te discussieren... maar misschien zit ik ernaast?

Trouwens: hint... Lees topicwarning ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rubbieus op 10-12-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij prima toch. Als later blijkt dat er 1 forum toch te vol (of te leeg kan ook natuurlijk) is t.o.v. de anderen kan het altijd uitgebreid of samengevoegd worden. Het gaat er volgens mij ook niet perse om welke genres perse bij elkaar passen maar dat alles mooi verdeelt wordt.

Alleen de simulatie is niet helemaal duidelijk. Dat moet blijkbaar onder sport en racing? Misschien een betere ondertitel ervoor of beter nog de titel zelf veranderen.

En de afkortingen. Is het niet logischer ze allemaal met SP te laten beginnen? Dan weet je dat het topic met SP te maken heeft tenminste en onder die groep valt in een oogopslag. Het is al ingewikkeld genoeg tegenwoordig met de vele fora, ik zou ze niet meer op kunnen sommen waar alle afkortingen voor staan, laat staan in welke groep ze horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

• Shooters (FPS) --> Actie-games
  • Actie-Games (SAG) --> Platform-games
  • Strategy Games (SGS) --> Voeg hier sim games toe.
Ik zou deze veranderen. Shooters worden 9 van de 10 keer gemarkeerd als actiegames namelijk. Platformgames worden bijna altijd als adventure-games gemarkeerd, maar aangezien dat weer verwarring zou scheppen met RPG's, zou RPG + plaform gesplists houden.
Simulatie is vaak ook strategy (strategy in besturing van iets), dus die zou in dan onder Strategy games laten vallen.

Verder een prima indeling imho.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

zolang het grote Wii topic maar geen plek ergens krijgt ben ik blij - ik ben blij met mijn Wii maar als iets een crime is zijn het de Wii topics hier.
Ik ben dus erg blij met de splitsing op genre en hoop dat de topic starters de moeite nemen aan te duiden welk merk/type console het betreft, dan komt het allemaal goed!

//edit:// enne adventure/puzzle mis ik echt in de indeling, psychonauts (om maar een oud maar goed spel te noemen) of braintrainer, ik noem een CSI (ja ik ben enige die dat leuk vind) en een Zack & wiki - waar vallen die onder?

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 10-12-2008 19:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topidee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
Ik vind het er een beetje erg veel... Zijn mensen echt zo hokjesdenkend dat ze maar in 1 of 2 categorieen hun genoegen halen? Als ik er zo doorheen scan, dan blijf ik heen en weer klikken tussen de subfora om te zien wat er leeft. 3 a 4 voelt logischer eerlijk gezegd, zonder enige onderbouwing. Bij 7 gaat mijn over-engineered alarmlampje branden.

Tijd om van folders over te stappen op labels mensen, geen gezeur meer met genres, consoles, aliassen en andere ambigue zaken. Gewoon 1 spielerij vergaarbak en de mensen zelf labels laten toevoegen. Idem voor alle andere posts. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ga nu even moeilijk doen: neem nu final fantasy tactics of disgaea: onder welke categorie ga je deze twee plaatsen, want ze zijn zowel rpg's als turn-based strategy (waarbij je iedere unit kan levelen en equippen). Dat is nog maar een simpel voorbeeld want er zijn meer dan genoeg cross-genre games, wat mij toch doet denken dat deze indeling echt geen haalbaar idee is.

Het hoeft zelfs niet eens een cross-genre game te zijn. Waar zou je bijvoorbeeld het audiosurf topic plaatsen? Of het (ondertussen antieke) dance dance revolution topic?

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 10-12-2008 22:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
Boeboe schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:08:
Ik ga nu even moeilijk doen: neem nu final fantasy tactics(RPG) of disgaea (ken ik niet?): onder welke categorie ga je deze twee plaatsen, want ze zijn zowel rpg's als turn-based strategy (waarbij je iedere unit kan levelen en equippen). Dat is nog maar een simpel voorbeeld want er zijn meer dan genoeg cross-genre games, wat mij toch doet denken dat deze indeling echt geen haalbaar idee is.

Het hoeft zelfs niet eens een cross-genre game te zijn. Waar zou je bijvoorbeeld het audiosurf topic plaatsen?(Action game?) Of het (ondertussen antieke) dance dance revolution topic?(ook Action game?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

audiosurf is evenzeer een actiongame als tetris een shooter is :p, ddr staat er zo mogelijk nog kilometers verder vandaan.

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 10-12-2008 22:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waar gaat GTA IV onder vallen? FPS? Actie? Racen? Of wat dacht je van This Is Vegas die valt helemaal overal in...
Die zijn we tijdens het onderzoeken niet tegen gekomen in SGD (actief in de laatste x maanden). Is - ookal is dat spel ooit populair geweest - niet echt relevant dus. Sommige spellen zijn een beetje van beide ja, meestal is daar toch wel een behoorlijk duidelijke defenitie aan te hangen. Mocht dat niet zo zijn kan er een alias van komen ;)
Deus Ex 3 is in de maak, dus verwacht daar al je 1e probleem.

Een dergelijke splitsing is echt _waardeloos_
Bij de MediaMarkt hanteren ze een dergelijk systeem bij hun sortering van games, en daar moet je alle categorieën afzoeken naar de games, omdat ze de helft van de tijd verkeerd staan, of in 2 categorieën kunnen. Genresplitsing kan bijna niet. Je moet meer kijken naar een oplossing zoals writser in "Opsplitsing Spielerij" aan gaf. Dat is een stuk netter en duidelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 10-12-2008 22:28 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Lees voor de gein eens te Topic waarschuwing door:
Finetuning, zoals in de topicstart staat gaat het roer niet om. Waarom we op console zouden moeten splitsen is dus nogal offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wiethoofd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:38:
[...]

Lees voor de gein eens te Topic waarschuwing door:

[...]
Dit is geen totale ommekeer maar een voorstel voor andere benaming voor de voorgestelde categorieën :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
offline gaming dan?

denk ik aan topics die ik wel eens voorbij zag komen als magic/warhammer/etc etc?

wellicht leuk omdat er ook bij te doen, gamen waar een muis niet voor nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Misschien een paar opmerkingen/tips/suggesties:
zou eventueel kunnen zijn; Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, of ren rond als een doldwaze blauwe egel.
Strategy Games (SGS)
Van deze afkorting zou ik persoonlijk SSG (Spielerij Strategy Games), net zoals het bij SAG gedaan is.
Vage games die niet in de bovenstaande hokjes passen kunnen hier, net als discussies die betrekking hebben tot gaming in het algemeen. Praat hier ook over de consoles en andere game-specifieke hardware zoals je l33t3 joystick.
Zou ik iets korter doen zoals, Andere games, zoals Russische wiskundige games, kunnen hier. Daarnaast kun je hier ook terecht voor gaming in het algemeen en game-specifieke hardware. Dit omdat je er zo toch een voorbeeld bij hebt. Maar goed, er valt zeker iets beters te verzinnen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Ik zou HSA bovenaan zetten, en ik zou het niet fijn vinden als er games tussen de hardwaretopics staan in die HSA, maak daar dan gewoon een subforum 'overige' van voor de Guitar Hero, Rock Band, Wii Fit en andere puzzelspellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Btw. Waar zou je een spel als Brain Training of Wii Fit zetten?
Misschien bij van Sport en Racing aan te passen naar Racing, Sport en Gezondheid.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rakkerzero schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:09:
Misschien bij van Sport en Racing aan te passen naar Racing, Sport en GezondheidCasual.
Lijkt me iets beter

• DaCoTa
Rakkerzero schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:09:
Misschien bij van Sport en Racing aan te passen naar Racing, Sport en Gezondheid.
Dat slaat als een tang op een varken. Dus GTR staat in hetzelfde forum als Wii Fit? Dan vind ik de 4 keuzes van writser idd een betere selectie.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:18
Jammer dat het niet mogelijk is om zelf aan te kunnen geven welk genre je wel en niet wilt zien.
Want dan zou je moeilijk indeelbare spellen gewoon een paar tags kunnnen geven (Racen em schieten bv) en dan zie je gewoon alleen maar verschijnen waar je interesses liggen.
Beetje zoals Ftd zeg maar ;)

Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik straks blijf klikken omdat mijn smaak nu eenmaal heel divers is wat betreft games en ik in elk topic wel wat zoek.
Hoe spielerij nu werkt heeft mij al heel wat games laten spelen die ik anders nooit geprobeerd had. Juist omdat het enthousiasme van de mensen die het spelen mij kan aansteken.

Simulatie / Sport & Race / RPG, RTS & Shooters / Casual / Overige bijvoorbeeld

Verwijderd

Goed om te lezen dat de opsplitsing er eindelijk komt :D

Jammer dat uiteindelijk niet gekozen is voor iets als (ook niet gefinetuned)
Spielerij Algemeen

>> Multiplatform Gaming (= ieder spel dat op meer dan 1 platform in dezelfde vorm verschijnt)

>> Desktop Gaming (= Windows, Mac, Linux)

>> Console Gaming
-Microsoft Gaming (HW, Exclusives & Vragen)
-Nintendo Gaming (HW, Exclusives & Vragen)
-Sony Gaming (HW, Exclusives & Vragen)
[de PS3 als media center]
[Playstation Home topic]
[Playstation 3 ervaringen]
[Playstation Portable ervaringen]
[enz]

>> Overigen (andere platformen, retro, algemeen enz)
Maar waarom die beter was is nogal offtopic dus dat laat ik achterwege. Ben heel benieuwd straks hoe de nieuwe indeling gaat werken. Al denk ik niet dat jullie vorm de oplossing is voor veel van de kwesties. Maar goed alvast succes :P

Verder:
Role-Playing Games (RPG)
Zou ik er van maken: Adventures & Role Playing óf in ieder geval in de subtitel 'adventures' vermelden ter verduidelijking (van Apen Eiland (Monkey Island) tot Zelda) - of Animal Crossing tot Zelda; van Alone in the Dark tot...
Strategy Games (SGS)
1. Ook zou ik proberen nog onder Strategy iets te veranderen zodat daarin ook duidelijk een plek bestaat voor Board / Card Games (zoals Pokeren, Schaken, Colonisten van Catan enz)..

2. Misschien zou je er ook Simulation bij kunnen stoppen? Simulation and Strategy Games? Dat ligt wel een beetje in hetzelfde straatje. Waar wil je anders Spore behoorlijk kwijt? (en Wii Music, Flight Simulator enz).

Verder ontbreekt er volgens mij nog een categorie voor:
Puzzle
(Portal, World of Goo, Little Big Planet, Brain Training, Tetris, Sudoko, Sokoban enz)
Shooters (FPS)
Schiet elkaar hier overhoop met discussies over Wolfenstein 3D en Unreal Tournament
Vermeldt in de subtitel ook een welbekende 2D Shooter, zo dat duidelijk is dat niet enkel 3D FPS hieronder valt maar ook 2d shooters ipv onder actiegames. Bijvoorbeeld R-Type. En ik zou Wolfenstein 3D en UT schrappen, die worden volgens mij niet zo veel meer gespeeld. Ik zou eerder Halo neerzetten.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 12:31 ]

• Brons
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Ik hoop dat het nog wel mogelijk is om het topic overzicht van alle subfora in 1 scherm te openen is. Om de zoveel tijd open ik SGD om eventjes te kijken wat voor games er nu weer zijn, dat moet ik in de toekomst dus in een hele zooi sub fora doen?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Brons schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:38:
Ik hoop dat het nog wel mogelijk is om het topic overzicht van alle subfora in 1 scherm te openen is. Om de zoveel tijd open ik SGD om eventjes te kijken wat voor games er nu weer zijn, dat moet ik in de toekomst dus in een hele zooi sub fora doen?
Je kunt altijd de active topics van hoofdgroep Spielerij openen, dat werkt ook goed toch? :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoeveel 'active' topics over games zullen er nu voorkomen die niet makkelijk hun plaatje kunnen vinden? Daarbij, wat maakt het per saldo uit of een R-type onder SAG of FPS gaat komen, als het gros maar naar de juiste plekken gaat denk ik maar zo.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Hooi :w

• Sport & Racing Games (SRG)
Fit op je Wii, penalties vanaf de bank of met 250 over je monitor scheuren, hier kan het allemaal.
Haai :w

Kleine aanpassing voor SRG wellicht?
Suggestie: RSS - Racing, Simulatie & Sport

Pak je gelijk alle (the) sims en wii fit topics mee. :)

Eerlijk gejat van een gamer.nl, maar het is wel het benadrukken waard :)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

[...]

Deus Ex 3 is natuurlijk wel in ontwikkeling. Grootse plannen om weer een topgame zoals de eerste Deus Ex te maken. Grote kans dus dat er wel een topic voor komt. Waar ga je hem inpassen: Shooter of RPG?

Waar ga je hem opdelen? Ik weet het niet.

PS: ik ben gewoon tegen een opdeling. Ik vind een algemeen forum zoals het nu is best.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SinergyX schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:05:
Hoeveel 'active' topics over games zullen er nu voorkomen die niet makkelijk hun plaatje kunnen vinden? Daarbij, wat maakt het per saldo uit of een R-type onder SAG of FPS gaat komen, als het gros maar naar de juiste plekken gaat denk ik maar zo.
Daarom, je kunt wel heel erg moeilijk gaan doen voor een paar uitzonderingen, maar als de hoofdmeuk allemaal past, waarom niet? :) Games die werkelijk zo uitzonderlijk zijn dat ze in meerdere categorieën horen, daar zijn wel oplossingen voor.

Verwijderd

DaCoTa schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:43:
Tijd om van folders over te stappen op labels mensen, geen gezeur meer met genres, consoles, aliassen en andere ambigue zaken. Gewoon 1 spielerij vergaarbak en de mensen zelf labels laten toevoegen. Idem voor alle andere posts. :+
eensch. ik vind het juist handig dat alles in 1 forum staat. met de nieuwe indeling moet ik dus steeds naar een nieuw subforum browsen om die ene thread voor die specifieke RPG te lezen, en dan moet ik weer naar een ander subforum voor die specieke FPS game die ik ook speel.

misschien denk je: stel je niet aan voor die paar keer extra klikken, maar ik ben gewoon benieuwd wat nou de toegevoegde waarde is van het opsplitsen van de forums op genre. vinden jullie echt dat het er overzichtelijker van wordt? het zal wel weer aan mij liggen dan ;)

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:53:
[...]

eensch. ik vind het juist handig dat alles in 1 forum staat. met de nieuwe indeling moet ik dus steeds naar een nieuw subforum browsen om die ene thread voor die specifieke RPG te lezen, en dan moet ik weer naar een ander subforum voor die specieke FPS game die ik ook speel.

misschien denk je: stel je niet aan voor die paar keer extra klikken, maar ik ben gewoon benieuwd wat nou de toegevoegde waarde is van het opsplitsen van de forums op genre. vinden jullie echt dat het er overzichtelijker van wordt? het zal wel weer aan mij liggen dan ;)
Nee hoor, ik denk er net zo over. Ik vind alles in 1 forum overzichtelijk dan alles opgedeeld per categorie. Daar zijn een boel problemen mee met games die nergens inpassen. Plus, het is meer klikwerk om alles te gaan doorspitten. Veel klikken != gebruiksvriendelijkheid.

• writser
DarthDavy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:59:Veel klikken != gebruiksvriendelijkheid.
+1. Daarom ben ik ook niet zo enthousiast over de voorgestelde veranderingen. Moet ik nog meer tabs openen.

Onvoorstelbaar!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DarthDavy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:59:
Nee hoor, ik denk er net zo over. Ik vind alles in 1 forum overzichtelijk dan alles opgedeeld per categorie. Daar zijn een boel problemen mee met games die nergens inpassen. Plus, het is meer klikwerk om alles te gaan doorspitten. Veel klikken != gebruiksvriendelijkheid.
De vraag is of veel zoeken wél gebruikersvriendelijk is ;) Want stel: ik hou alleen van race games. Waarom dan zoeken tussen al die andere genres als het me toch niet interesseert? Sterker nog ik kán niet eens zoeken op race games. Mensen houden toch meestal van een paar genres.

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Cloud schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:36:
[...]

De vraag is of veel zoeken wél gebruikersvriendelijk is ;) Want stel: ik hou alleen van race games. Waarom dan zoeken tussen al die andere genres als het me toch niet interesseert? Sterker nog ik kán niet eens zoeken op race games. Mensen houden toch meestal van een paar genres.
Voor die persoon wel. Voor mij en velen andere met mij blijkbaar niet. Daarom is misschien het systeem van labels beter. Blijft alles netjes bij mekaar en kan de persoon die enkel racegames wil zien het label racegame selecteren. Zoals de indeling nu is, gaat die persoon ook de voetbalspellen zien waar hij dan ook weer niet in geïneteresseerd is. Dus de indeling zal maar zijn doel voor de helft halen.

Verwijderd

DarthDavy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:43:
[...]

Voor die persoon wel. Voor mij en velen andere met mij blijkbaar niet. Daarom is misschien het systeem van labels beter. Blijft alles netjes bij mekaar en kan de persoon die enkel racegames wil zien het label racegame selecteren. Zoals de indeling nu is, gaat die persoon ook de voetbalspellen zien waar hij dan ook weer niet in geïneteresseerd is. Dus de indeling zal maar zijn doel voor de helft halen.
Waarschuwing: zoals in de topicstart staat gaat het roer niet om :Y)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Waar gaan topics als: Het Xbox 360 Games topic en Het Xbox 360 ervaringen Topic #55. In HSA?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:53:
[...]

Topics die je wilt volgen kun natuurlijk prima bookmarken en terugvinden in je myreact. Verder moeten we het doen met de mogelijkheden die de forumsoftware nu biedt en dat er dan bij een opsplitsing wat meer geklikt moet valt simpelweg niet aan te ontkomen.

Wat de discussie over de labels betreft: Zoals ik aangegeven heb moeten we het doen met de huidige mogelijkheden. Daarnaast levert zo'n systeem in de praktijk ongetwijfeld allerlei problemen op.
Misschien denk je: stel je niet aan voor die paar keer extra klikken, maar ik ben gewoon benieuwd wat nou de toegevoegde waarde is van het opsplitsen van de forums op genre. vinden jullie echt dat het er overzichtelijker van wordt? het zal wel weer aan mij liggen dan ;)
Belangrijk punt is het creëren van meer ruimte. Nu worden kleinere (discussie) topics volledig ondergesneeuwd door de vele grote topics en zijn nu al snel uit het zicht verdwenen.
Martinspire schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:54:
Waar gaan topics als: Het Xbox 360 Games topic en Het Xbox 360 ervaringen Topic #55. In HSA?
De grote consoletopics komen in HSA te staan inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door PromoX op 11-12-2008 12:03 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

PromoX schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:59:

De grote consoletopics komen in HSA te staan inderdaad.
Problemen en specifieke vragen horen thuis in een eigen topic. Dit maakt het makkelijker voor andere mensen met hetzelfde probleem om de oplossing te vinden of te delen. Daarnaast worden de discussies daardoor veel overzichtelijker. Er lopen dan immers niet meerdere discussies door elkaar.
Als ik je goed begrijp blijven de grote consoletopics in de nieuwe opsplitsing dus een feit? Waarom niet het meer algemene beleid voeren, zoals bijvoorbeeld keurig is aangepakt in de Apple (sub)fora - en dit gelijk doorvoeren bij de invoering van een opsplitsing door juist grote consoletopics te ontmoedigen en te gaan naar meer eigen topics in de toekomstige HSA.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 12:14 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:08:
Als ik je goed begrijp blijven de grote consoletopics in de nieuwe opsplitsing dus een feit? Waarom niet het meer algemene beleid voeren, zoals bijvoorbeeld keurig is aangepakt in de Apple (sub)fora - en dit gelijk doorvoeren bij de invoering van een opsplitsing door juist grote consoletopics te ontmoedigen en te gaan naar meer eigen topics in de toekomstige HSA.
TheZeroorez heeft het al aangegeven:
TheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:45:
De bedoeling is om topics als 'het grote <console> topic deel 347' een beetje af te kappen, en voor verschillende aspecten verschillende topics te hebben lopen.
Ook ik zou graag wat meer kleinere topics zien of in ieder geval specifieke vragen/problemen in een eigen topic. Echter, beleid voeren waar een grote groep users op tegen is lijkt me niet een goed plan, dus het zal misschien wel net zoveel of misschien nog wel meer van de users afhangen hoe dit in de toekomst ingevuld gaat worden.

Wij hebben op dit moment in ieder geval nog niet uitgewerkt hoe we na de splitsing met de grote consoletopics omgaan.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 22:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

/spuit11 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Ruud2001 op 11-12-2008 13:47 ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik zou het wel zonde vinden als topics zoals "Het Xbox 360 Games topic en Het Xbox 360 ervaringen Topic #55" zouden verdwijnen/ontmoedigd worden. Het zijn meestal de enige die ik lees, en er staat altijd info in over spellen die bijna gaan uitkomen, must-haves en promoties.

• TheZeroorez
  • Niet online
DarthDavy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:59:
Veel klikken != gebruiksvriendelijkheid.
Veel scrollen != gebruiksvriendelijkheid

Verwijderd

Is het niet mogelijk, om het op de manier te doen als FOK! heeft gedaan met WFL? Die hebben vvoor wetenschap, filosofie en levensbeschouwing een filter systeem ingebouwd. Ben je geinterreseerd in de ene maar niet de andere, dan selecteer je de filter, en krijg je alleen die topics te zien die in die sectie zijn aangemaakt (je geeft dus zelf aan onder welk sectie er hij komt te staan als je een topic aanmaakt). Daarnaast hoef je het niet te filteren, maar kun je, als je dat wilt, alles laten zien

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 16:18 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Wat mij betreft is het enige belangrijke dat nog veranderd moet worden, de aanduiding van sims (zoals al eerder gezegd).

SimCity, Sims, Flight Simulator, etc. Persoonlijk vind ik die categorie thuishoren in hetzelfde rijtje als strategy.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

mischien kijk ik er over heen maar .....RETRO gaming.... ) te denken valt aan pac man, de msx , de sega spellen van vroeger etc.. etc.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:32:
mischien kijk ik er over heen maar .....RETRO gaming.... ) te denken valt aan pac man, de msx , de sega spellen van vroeger etc.. etc.
HSA :)

Je kan wel voor elk denkbaar spel een categorie bedenken, maar bedenk ook hoevaak zo'n topic gaat voorkomen. Goed, 1 topic in de weet ik hoeveel jaar over de msx, een topic over retro-games (is er nu al). Allemaal kan dat makkelijk in HSA.

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 08:57

Bartaz

Likes cookies!

Ven benieuwd ho dit gaat uitpakken. Het ziet er zo al wel veel duidelijker uit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Waarom die hokjes? Zijn er nou echt zoveel mensen die last hebben van de huidige situatie? Ik betwijfel dat. Daarnaast: een game past zelden in 1 hokje. Krijg je straks dat in RPG en in FPS een topic aangemaakt wordt voor Fallout 3 of GTA, ik noem maar wat. Labellen zou idd veel beter zijn, maar omdat dat niet mogelijk is dan maar te kiezen voor subfora? Ik ben er helemaal geen voorstander van.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Laten we eerlijk wezen, zolang de topics niet binnen 1 dag naar een 2e pagina zijn verdrongen, heb je nauwelijks opsplitsing nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 16-09 13:22
Is het wel nog mogelijk om gewoon alle threads over de verschillende categorien te zien zonder dat ik elke categorie apart moet openklikken.

Mensen denken namelijk niet in game categorie voordat ze informatie gaan zoeken/deponeren over een bepaalde game. Kijk naar bv. neogaf.com ook een groot forum maar werkt perfect zonder alles op te splitsen in vele sub fora.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Furfoot schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:14:
Is het wel nog mogelijk om gewoon alle threads over de verschillende categorien te zien zonder dat ik elke categorie apart moet openklikken.
De Search is niet voor niets geschreven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sterker nog, zoals ik al eerder zei, kun je gewoon de active topic listing van een gehele hoofdgroep openen:

Topics in category 'Spielerij'

Je _hoeft_ de indeling van subfora dus niet actief te gebruiken als je dat niet wenst, alleen als je een nieuw topic opent.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 12-12-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
bangkirai schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:42:
Laten we eerlijk wezen, zolang de topics niet binnen 1 dag naar een 2e pagina zijn verdrongen, heb je nauwelijks opsplitsing nodig toch?
Nee, maar dat zijn ze dus wel. En dan nog staan er vijftig of meer topics van de afgelopen 24 uur op die eerste pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Cloud schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:18:
Sterker nog, zoals ik al eerder zei, kun je gewoon de active topic listing van een gehele hoofdgroep openen:

Maar bij 25 berichten per pagina, zie je daar lang niet altijd alle actieve topics. Dat is dan toch wel een klein nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PromoX schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:14:
[...]

Maar bij 25 berichten per pagina, zie je daar lang niet altijd alle actieve topics. Dat is dan toch wel een klein nadeel.
Er zijn altijd maar 25 topics zichtbaar als je de active topics van een hoofdgroep bekijkt? Dat wist ik niet. :) In dat geval zou het wel een klein nadeel zijn ja.

edit:
Ach ja, zelfde als reguliere active topics natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 12-12-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Cloud schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:18:

Je _hoeft_ de indeling van subfora dus niet actief te gebruiken als je dat niet wenst, alleen als je een nieuw topic opent.
Wat dan helemaal handig zou zijn is als je daar direct kan komen vanaf de forum index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Cloud schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:37:
[...]

Er zijn altijd maar 25 topics zichtbaar als je de active topics van een hoofdgroep bekijkt? Dat wist ik niet. :) In dat geval zou het wel een klein nadeel zijn ja.

edit:
Ach ja, zelfde als reguliere active topics natuurlijk
Zie nu trouwens dat je het aantal bij de active topics ook kunt beïnvloeden met ?limit=xxx, dus mensen die die instelling niet willen wijzigen, maar toch een volledig overzicht willen, kunnen dan bv Topics in category 'Spielerij' bookmarken in hun browser :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazyx schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:21:
Ik zou het wel zonde vinden als topics zoals "Het Xbox 360 Games topic en Het Xbox 360 ervaringen Topic #55" zouden verdwijnen/ontmoedigd worden. Het zijn meestal de enige die ik lees, en er staat altijd info in over spellen die bijna gaan uitkomen, must-haves en promoties.
Inderdaad, ik heb gemerkt dat deze en gelijksoortige topics zo ongeveer de backbone van het SGD zijn.
Ga je dit opsplitsen dan krijg je zielloze topics die na een aantal posts weer verdwijnen.
Edit: @ hieronder, ja dat zeg ik toch ook? Die topics zijn tenminste nog de moeite van het lezen waard.

Bovendien moet er voor elk topic een nette startpost gemaakt worden vind ik, dat is (heb ik pas gemerkt) best een zware klus. Er zijn jammer genoeg niet veel mensen die zich hier voor willen/kunnen inzetten. Als er meer topics bij komen moeten er ook meer mods komen vind ik, anders krijgt te huidige crew het veel te druk. Volgens mij doen de mods hier alles zonder tegemoetkoming, wat ik persoonlijk niet helemaal snap voor een grote site als T.net.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
Het zou juist heel erg jammer zijn als de 'het grote xxx topic deel 231" topics zouden verdwijnen. De enige topics die een beetje inhoud blijven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk ik dat in ieder van deze opgesplitste hokjes maar een stuk of 5 topics komen te staan, waarvan er misschien 1 een beetje gevuld is? Ik denk dat dit juist een stuk minder praktisch is dan de huidge waslijst. Als ik keek hoe snel het Metroid Prime 3 topic al dood was dan denk ik niet dat er voor veel topics echt animo is. Daarnaast gaan mensen minder snel naar "Het grote 'vul_in'" topic en dan krijg je voor ieder spelletje straks een apart topic.

Misschien is het een idee om van de grote franchises waar we meerdere games van hebben topics als dit op te richten:
"Het grote Zelda topic"
"Het grote Gran Turismo topic"
"Het grote HALO topic"
enz.

Ik vind het zelf gewoon veel fijner om alles bij elkaar te hebben. Ik ben nooit zo van het opsplitsen in hokjes, met name omdat ik nooit in de andere hokjes kom en dan toch weer iets mis. Als ik nu een WOW topic bovenaan zie staan wil ik toch even kijken wat er aan de hand is. Dat idee heb ik dan minder snel. Ik vind de indeling ook niet zo sterk moet ik zeggen. Ik zou er op zijn minst nog Action-Adventure bij stoppen waar bijvoorbeeld Zelda, Resident Evil 5, Shadow of the Collusus, Metroid Prime e.d. inpassen. We missen nu eigenlijk een compleet genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:36:
Waarom denk ik dat in ieder van deze opgesplitste hokjes maar een stuk of 5 topics komen te staan, waarvan er misschien 1 een beetje gevuld is?
Tja zoals bekend ben ik ook nooit een voorstander geweest van opsplitsing naar genre, ik denk dat: Verwijderd in "Opsplitsing Spielerij" waar we in eerdere discussies zo'n beetje op neer kwamen nog altijd de beste variant is. Maar goed zoals gezegd het roer gaat niet om. Dus in plaats van klagen kunnen we beter meedenken hoe sorteren op genre het beste uit de verf gaat komen en te helpen bij het finetunen ipv het als maar af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:57:
[...]

Tja zoals bekend ben ik ook nooit een voorstander geweest van opsplitsing naar genre, ik denk dat: Verwijderd in "Opsplitsing Spielerij" waar we in eerdere discussies zo'n beetje op neer kwamen nog altijd de beste variant is.
Een variant met een splitsing op fabrikant is wel degelijk serieus naar gekeken. Niet dat het echt relevant meer is in deze discussie, net als waarom deze optie afgevallen is, maar wilde het toch graag even aangeven.
Maar goed zoals gezegd het roer gaat niet om. Dus in plaats van klagen kunnen we beter meedenken hoe sorteren op genre het beste uit de verf gaat komen en te helpen bij het finetunen ipv het als maar af te zeiken.
Precies. De splitsing komt er. De manier waarop zal niet iedereen blij mee zijn, maar daarover klagen heeft weinig zin. Steek je energie in datgeen waar je wel invloed op kunt hebben: de verdere invulling van het toekomstige Spielerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PromoX schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:21:
[...]

Een variant met een splitsing op fabrikant is wel degelijk serieus naar gekeken. Niet dat het echt relevant meer is in deze discussie, net als waarom deze optie afgevallen is, maar wilde het toch graag even aangeven.

[...]

Precies. De splitsing komt er. De manier waarop zal niet iedereen blij mee zijn, maar daarover klagen heeft weinig zin. Steek je energie in datgeen waar je wel invloed op kunt hebben: de verdere invulling van het toekomstige Spielerij.
Hoewel ik wel met een splitsing zoals voorgesteld kan leven, zou ik graag toch willen weten wat die verklaring dan is? Want die kan ik hier in dit topic nergens vinden.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Finetuning, zoals in de topicstart staat gaat het roer niet om. Waarom we op console zouden moeten splitsen is dus nogal offtopic.