franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Tijd om van folders over te stappen op labels mensen, geen gezeur meer met genres, consoles, aliassen en andere ambigue zaken. Gewoon 1 spielerij vergaarbak en de mensen zelf labels laten toevoegen. Idem voor alle andere posts.
Het hoeft zelfs niet eens een cross-genre game te zijn. Waar zou je bijvoorbeeld het audiosurf topic plaatsen? Of het (ondertussen antieke) dance dance revolution topic?
[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 10-12-2008 22:12 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Boeboe schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:08:
Ik ga nu even moeilijk doen: neem nu final fantasy tactics(RPG) of disgaea (ken ik niet?): onder welke categorie ga je deze twee plaatsen, want ze zijn zowel rpg's als turn-based strategy (waarbij je iedere unit kan levelen en equippen). Dat is nog maar een simpel voorbeeld want er zijn meer dan genoeg cross-genre games, wat mij toch doet denken dat deze indeling echt geen haalbaar idee is.
Het hoeft zelfs niet eens een cross-genre game te zijn. Waar zou je bijvoorbeeld het audiosurf topic plaatsen?(Action game?) Of het (ondertussen antieke) dance dance revolution topic?(ook Action game?)
[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 10-12-2008 22:20 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Deus Ex 3 is in de maak, dus verwacht daar al je 1e probleem.TheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:04:
Die zijn we tijdens het onderzoeken niet tegen gekomen in SGD (actief in de laatste x maanden). Is - ookal is dat spel ooit populair geweest - niet echt relevant dus. Sommige spellen zijn een beetje van beide ja, meestal is daar toch wel een behoorlijk duidelijke defenitie aan te hangen. Mocht dat niet zo zijn kan er een alias van komen
Een dergelijke splitsing is echt _waardeloos_
Bij de MediaMarkt hanteren ze een dergelijk systeem bij hun sortering van games, en daar moet je alle categorieën afzoeken naar de games, omdat ze de helft van de tijd verkeerd staan, of in 2 categorieën kunnen. Genresplitsing kan bijna niet. Je moet meer kijken naar een oplossing zoals writser in "Opsplitsing Spielerij" aan gaf. Dat is een stuk netter en duidelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 10-12-2008 22:28 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Lees voor de gein eens te Topic waarschuwing door:
Finetuning, zoals in de topicstart staat gaat het roer niet om. Waarom we op console zouden moeten splitsen is dus nogal offtopic.
Dit is geen totale ommekeer maar een voorstel voor andere benaming voor de voorgestelde categorieënWiethoofd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:38:
[...]
Lees voor de gein eens te Topic waarschuwing door:
[...]

denk ik aan topics die ik wel eens voorbij zag komen als magic/warhammer/etc etc?
wellicht leuk omdat er ook bij te doen, gamen waar een muis niet voor nodig is
zou eventueel kunnen zijn; Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, of ren rond als een doldwaze blauwe egel.Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, of speel de klimmende prins uit Perzië!
Van deze afkorting zou ik persoonlijk SSG (Spielerij Strategy Games), net zoals het bij SAG gedaan is.Strategy Games (SGS)
Zou ik iets korter doen zoals, Andere games, zoals Russische wiskundige games, kunnen hier. Daarnaast kun je hier ook terecht voor gaming in het algemeen en game-specifieke hardware. Dit omdat je er zo toch een voorbeeld bij hebt. Maar goed, er valt zeker iets beters te verzinnen denk ikVage games die niet in de bovenstaande hokjes passen kunnen hier, net als discussies die betrekking hebben tot gaming in het algemeen. Praat hier ook over de consoles en andere game-specifieke hardware zoals je l33t3 joystick.
Misschien bij van Sport en Racing aan te passen naar Racing, Sport en Gezondheid.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Lijkt me iets beterRakkerzero schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:09:
Btw. Waar zou je een spel als Brain Training of Wii Fit zetten?
Misschien bij van Sport en Racing aan te passen naar Racing, Sport en GezondheidCasual.
Dat slaat als een tang op een varken. Dus GTR staat in hetzelfde forum als Wii Fit? Dan vind ik de 4 keuzes van writser idd een betere selectie.Rakkerzero schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:09:
Btw. Waar zou je een spel als Brain Training of Wii Fit zetten?
Misschien bij van Sport en Racing aan te passen naar Racing, Sport en Gezondheid.
Want dan zou je moeilijk indeelbare spellen gewoon een paar tags kunnnen geven (Racen em schieten bv) en dan zie je gewoon alleen maar verschijnen waar je interesses liggen.
Beetje zoals Ftd zeg maar
Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik straks blijf klikken omdat mijn smaak nu eenmaal heel divers is wat betreft games en ik in elk topic wel wat zoek.
Hoe spielerij nu werkt heeft mij al heel wat games laten spelen die ik anders nooit geprobeerd had. Juist omdat het enthousiasme van de mensen die het spelen mij kan aansteken.
Simulatie / Sport & Race / RPG, RTS & Shooters / Casual / Overige bijvoorbeeld
Verwijderd
Jammer dat uiteindelijk niet gekozen is voor iets als (ook niet gefinetuned)
Maar waarom die beter was is nogal offtopic dus dat laat ik achterwege. Ben heel benieuwd straks hoe de nieuwe indeling gaat werken. Al denk ik niet dat jullie vorm de oplossing is voor veel van de kwesties. Maar goed alvast succesSpielerij Algemeen
>> Multiplatform Gaming (= ieder spel dat op meer dan 1 platform in dezelfde vorm verschijnt)
>> Desktop Gaming (= Windows, Mac, Linux)
>> Console Gaming
-Microsoft Gaming (HW, Exclusives & Vragen)
-Nintendo Gaming (HW, Exclusives & Vragen)
-Sony Gaming (HW, Exclusives & Vragen)
[de PS3 als media center]
[Playstation Home topic]
[Playstation 3 ervaringen]
[Playstation Portable ervaringen]
[enz]
>> Overigen (andere platformen, retro, algemeen enz)
Verder:
Zou ik er van maken: Adventures & Role Playing óf in ieder geval in de subtitel 'adventures' vermelden ter verduidelijking (van Apen Eiland (Monkey Island) tot Zelda) - of Animal Crossing tot Zelda; van Alone in the Dark tot...Role-Playing Games (RPG)
1. Ook zou ik proberen nog onder Strategy iets te veranderen zodat daarin ook duidelijk een plek bestaat voor Board / Card Games (zoals Pokeren, Schaken, Colonisten van Catan enz)..Strategy Games (SGS)
2. Misschien zou je er ook Simulation bij kunnen stoppen? Simulation and Strategy Games? Dat ligt wel een beetje in hetzelfde straatje. Waar wil je anders Spore behoorlijk kwijt? (en Wii Music, Flight Simulator enz).
Verder ontbreekt er volgens mij nog een categorie voor:
(Portal, World of Goo, Little Big Planet, Brain Training, Tetris, Sudoko, Sokoban enz)Puzzle
Vermeldt in de subtitel ook een welbekende 2D Shooter, zo dat duidelijk is dat niet enkel 3D FPS hieronder valt maar ook 2d shooters ipv onder actiegames. Bijvoorbeeld R-Type. En ik zou Wolfenstein 3D en UT schrappen, die worden volgens mij niet zo veel meer gespeeld. Ik zou eerder Halo neerzetten.Shooters (FPS)
Schiet elkaar hier overhoop met discussies over Wolfenstein 3D en Unreal Tournament
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 12:31 ]
Je kunt altijd de active topics van hoofdgroep Spielerij openen, dat werkt ook goed toch?Brons schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:38:
Ik hoop dat het nog wel mogelijk is om het topic overzicht van alle subfora in 1 scherm te openen is. Om de zoveel tijd open ik SGD om eventjes te kijken wat voor games er nu weer zijn, dat moet ik in de toekomst dus in een hele zooi sub fora doen?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
HaaiTheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:34:
Hooi
• Sport & Racing Games (SRG)
Fit op je Wii, penalties vanaf de bank of met 250 over je monitor scheuren, hier kan het allemaal.

Kleine aanpassing voor SRG wellicht?
Suggestie: RSS - Racing, Simulatie & Sport
Pak je gelijk alle (the) sims en wii fit topics mee.
Eerlijk gejat van een gamer.nl, maar het is wel het benadrukken waard
Deus Ex 3 is natuurlijk wel in ontwikkeling. Grootse plannen om weer een topgame zoals de eerste Deus Ex te maken. Grote kans dus dat er wel een topic voor komt. Waar ga je hem inpassen: Shooter of RPG?TheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:04:
[...]
Die zijn we tijdens het onderzoeken niet tegen gekomen in SGD (actief in de laatste x maanden). Is - ookal is dat spel ooit populair geweest - niet echt relevant dus. Sommige spellen zijn een beetje van beide ja, meestal is daar toch wel een behoorlijk duidelijke defenitie aan te hangen. Mocht dat niet zo zijn kan er een alias van komen
Waar ga je hem opdelen? Ik weet het niet.
PS: ik ben gewoon tegen een opdeling. Ik vind een algemeen forum zoals het nu is best.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Daarom, je kunt wel heel erg moeilijk gaan doen voor een paar uitzonderingen, maar als de hoofdmeuk allemaal past, waarom niet?SinergyX schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:05:
Hoeveel 'active' topics over games zullen er nu voorkomen die niet makkelijk hun plaatje kunnen vinden? Daarbij, wat maakt het per saldo uit of een R-type onder SAG of FPS gaat komen, als het gros maar naar de juiste plekken gaat denk ik maar zo.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
eensch. ik vind het juist handig dat alles in 1 forum staat. met de nieuwe indeling moet ik dus steeds naar een nieuw subforum browsen om die ene thread voor die specifieke RPG te lezen, en dan moet ik weer naar een ander subforum voor die specieke FPS game die ik ook speel.DaCoTa schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:43:
Tijd om van folders over te stappen op labels mensen, geen gezeur meer met genres, consoles, aliassen en andere ambigue zaken. Gewoon 1 spielerij vergaarbak en de mensen zelf labels laten toevoegen. Idem voor alle andere posts.
misschien denk je: stel je niet aan voor die paar keer extra klikken, maar ik ben gewoon benieuwd wat nou de toegevoegde waarde is van het opsplitsen van de forums op genre. vinden jullie echt dat het er overzichtelijker van wordt? het zal wel weer aan mij liggen dan
Nee hoor, ik denk er net zo over. Ik vind alles in 1 forum overzichtelijk dan alles opgedeeld per categorie. Daar zijn een boel problemen mee met games die nergens inpassen. Plus, het is meer klikwerk om alles te gaan doorspitten. Veel klikken != gebruiksvriendelijkheid.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:53:
[...]
eensch. ik vind het juist handig dat alles in 1 forum staat. met de nieuwe indeling moet ik dus steeds naar een nieuw subforum browsen om die ene thread voor die specifieke RPG te lezen, en dan moet ik weer naar een ander subforum voor die specieke FPS game die ik ook speel.
misschien denk je: stel je niet aan voor die paar keer extra klikken, maar ik ben gewoon benieuwd wat nou de toegevoegde waarde is van het opsplitsen van de forums op genre. vinden jullie echt dat het er overzichtelijker van wordt? het zal wel weer aan mij liggen dan
+1. Daarom ben ik ook niet zo enthousiast over de voorgestelde veranderingen. Moet ik nog meer tabs openen.DarthDavy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:59:Veel klikken != gebruiksvriendelijkheid.
Onvoorstelbaar!
De vraag is of veel zoeken wél gebruikersvriendelijk isDarthDavy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:59:
Nee hoor, ik denk er net zo over. Ik vind alles in 1 forum overzichtelijk dan alles opgedeeld per categorie. Daar zijn een boel problemen mee met games die nergens inpassen. Plus, het is meer klikwerk om alles te gaan doorspitten. Veel klikken != gebruiksvriendelijkheid.
Voor die persoon wel. Voor mij en velen andere met mij blijkbaar niet. Daarom is misschien het systeem van labels beter. Blijft alles netjes bij mekaar en kan de persoon die enkel racegames wil zien het label racegame selecteren. Zoals de indeling nu is, gaat die persoon ook de voetbalspellen zien waar hij dan ook weer niet in geïneteresseerd is. Dus de indeling zal maar zijn doel voor de helft halen.Cloud schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:36:
[...]
De vraag is of veel zoeken wél gebruikersvriendelijk isWant stel: ik hou alleen van race games. Waarom dan zoeken tussen al die andere genres als het me toch niet interesseert? Sterker nog ik kán niet eens zoeken op race games. Mensen houden toch meestal van een paar genres.
Verwijderd
Waarschuwing: zoals in de topicstart staat gaat het roer niet omDarthDavy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:43:
[...]
Voor die persoon wel. Voor mij en velen andere met mij blijkbaar niet. Daarom is misschien het systeem van labels beter. Blijft alles netjes bij mekaar en kan de persoon die enkel racegames wil zien het label racegame selecteren. Zoals de indeling nu is, gaat die persoon ook de voetbalspellen zien waar hij dan ook weer niet in geïneteresseerd is. Dus de indeling zal maar zijn doel voor de helft halen.
Topics die je wilt volgen kun natuurlijk prima bookmarken en terugvinden in je myreact. Verder moeten we het doen met de mogelijkheden die de forumsoftware nu biedt en dat er dan bij een opsplitsing wat meer geklikt moet valt simpelweg niet aan te ontkomen.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:53:
[...]
eensch. ik vind het juist handig dat alles in 1 forum staat. met de nieuwe indeling moet ik dus steeds naar een nieuw subforum browsen om die ene thread voor die specifieke RPG te lezen, en dan moet ik weer naar een ander subforum voor die specieke FPS game die ik ook speel.
Wat de discussie over de labels betreft: Zoals ik aangegeven heb moeten we het doen met de huidige mogelijkheden. Daarnaast levert zo'n systeem in de praktijk ongetwijfeld allerlei problemen op.
Belangrijk punt is het creëren van meer ruimte. Nu worden kleinere (discussie) topics volledig ondergesneeuwd door de vele grote topics en zijn nu al snel uit het zicht verdwenen.Misschien denk je: stel je niet aan voor die paar keer extra klikken, maar ik ben gewoon benieuwd wat nou de toegevoegde waarde is van het opsplitsen van de forums op genre. vinden jullie echt dat het er overzichtelijker van wordt? het zal wel weer aan mij liggen dan
De grote consoletopics komen in HSA te staan inderdaad.Martinspire schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:54:
Waar gaan topics als: Het Xbox 360 Games topic en Het Xbox 360 ervaringen Topic #55. In HSA?
[ Voor 16% gewijzigd door PromoX op 11-12-2008 12:03 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
PromoX schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:59:
De grote consoletopics komen in HSA te staan inderdaad.
Als ik je goed begrijp blijven de grote consoletopics in de nieuwe opsplitsing dus een feit? Waarom niet het meer algemene beleid voeren, zoals bijvoorbeeld keurig is aangepakt in de Apple (sub)fora - en dit gelijk doorvoeren bij de invoering van een opsplitsing door juist grote consoletopics te ontmoedigen en te gaan naar meer eigen topics in de toekomstige HSA.Problemen en specifieke vragen horen thuis in een eigen topic. Dit maakt het makkelijker voor andere mensen met hetzelfde probleem om de oplossing te vinden of te delen. Daarnaast worden de discussies daardoor veel overzichtelijker. Er lopen dan immers niet meerdere discussies door elkaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 12:14 ]
TheZeroorez heeft het al aangegeven:Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:08:
Als ik je goed begrijp blijven de grote consoletopics in de nieuwe opsplitsing dus een feit? Waarom niet het meer algemene beleid voeren, zoals bijvoorbeeld keurig is aangepakt in de Apple (sub)fora - en dit gelijk doorvoeren bij de invoering van een opsplitsing door juist grote consoletopics te ontmoedigen en te gaan naar meer eigen topics in de toekomstige HSA.
Ook ik zou graag wat meer kleinere topics zien of in ieder geval specifieke vragen/problemen in een eigen topic. Echter, beleid voeren waar een grote groep users op tegen is lijkt me niet een goed plan, dus het zal misschien wel net zoveel of misschien nog wel meer van de users afhangen hoe dit in de toekomst ingevuld gaat worden.TheZeroorez schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:45:
De bedoeling is om topics als 'het grote <console> topic deel 347' een beetje af te kappen, en voor verschillende aspecten verschillende topics te hebben lopen.
Wij hebben op dit moment in ieder geval nog niet uitgewerkt hoe we na de splitsing met de grote consoletopics omgaan.

[ Voor 98% gewijzigd door Ruud2001 op 11-12-2008 13:47 ]
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Veel scrollen != gebruiksvriendelijkheidDarthDavy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:59:
Veel klikken != gebruiksvriendelijkheid.
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 16:18 ]
SimCity, Sims, Flight Simulator, etc. Persoonlijk vind ik die categorie thuishoren in hetzelfde rijtje als strategy.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
HSAVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:32:
mischien kijk ik er over heen maar .....RETRO gaming.... ) te denken valt aan pac man, de msx , de sega spellen van vroeger etc.. etc.
Je kan wel voor elk denkbaar spel een categorie bedenken, maar bedenk ook hoevaak zo'n topic gaat voorkomen. Goed, 1 topic in de weet ik hoeveel jaar over de msx, een topic over retro-games (is er nu al). Allemaal kan dat makkelijk in HSA.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Mensen denken namelijk niet in game categorie voordat ze informatie gaan zoeken/deponeren over een bepaalde game. Kijk naar bv. neogaf.com ook een groot forum maar werkt perfect zonder alles op te splitsen in vele sub fora.
De Search is niet voor niets geschrevenFurfoot schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:14:
Is het wel nog mogelijk om gewoon alle threads over de verschillende categorien te zien zonder dat ik elke categorie apart moet openklikken.
Topics in category 'Spielerij'
Je _hoeft_ de indeling van subfora dus niet actief te gebruiken als je dat niet wenst, alleen als je een nieuw topic opent.
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 12-12-2008 13:18 ]
Nee, maar dat zijn ze dus wel. En dan nog staan er vijftig of meer topics van de afgelopen 24 uur op die eerste pagina...bangkirai schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:42:
Laten we eerlijk wezen, zolang de topics niet binnen 1 dag naar een 2e pagina zijn verdrongen, heb je nauwelijks opsplitsing nodig toch?
Maar bij 25 berichten per pagina, zie je daar lang niet altijd alle actieve topics. Dat is dan toch wel een klein nadeel.Cloud schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:18:
Sterker nog, zoals ik al eerder zei, kun je gewoon de active topic listing van een gehele hoofdgroep openen:
Er zijn altijd maar 25 topics zichtbaar als je de active topics van een hoofdgroep bekijkt? Dat wist ik niet.PromoX schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:14:
[...]
Maar bij 25 berichten per pagina, zie je daar lang niet altijd alle actieve topics. Dat is dan toch wel een klein nadeel.
[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 12-12-2008 17:38 ]
Wat dan helemaal handig zou zijn is als je daar direct kan komen vanaf de forum index.Cloud schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:18:
Sterker nog, zoals ik al eerder zei, kun je gewoon de active topic listing van een gehele hoofdgroep openen:
Je _hoeft_ de indeling van subfora dus niet actief te gebruiken als je dat niet wenst, alleen als je een nieuw topic opent.
Zie nu trouwens dat je het aantal bij de active topics ook kunt beïnvloeden met ?limit=xxx, dus mensen die die instelling niet willen wijzigen, maar toch een volledig overzicht willen, kunnen dan bv Topics in category 'Spielerij' bookmarken in hun browserCloud schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:37:
[...]
Er zijn altijd maar 25 topics zichtbaar als je de active topics van een hoofdgroep bekijkt? Dat wist ik niet.In dat geval zou het wel een klein nadeel zijn ja.
edit:Ach ja, zelfde als reguliere active topics natuurlijk
Verwijderd
Inderdaad, ik heb gemerkt dat deze en gelijksoortige topics zo ongeveer de backbone van het SGD zijn.crazyx schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:21:
Ik zou het wel zonde vinden als topics zoals "Het Xbox 360 Games topic en Het Xbox 360 ervaringen Topic #55" zouden verdwijnen/ontmoedigd worden. Het zijn meestal de enige die ik lees, en er staat altijd info in over spellen die bijna gaan uitkomen, must-haves en promoties.
Ga je dit opsplitsen dan krijg je zielloze topics die na een aantal posts weer verdwijnen.
Edit: @ hieronder, ja dat zeg ik toch ook? Die topics zijn tenminste nog de moeite van het lezen waard.
Bovendien moet er voor elk topic een nette startpost gemaakt worden vind ik, dat is (heb ik pas gemerkt) best een zware klus. Er zijn jammer genoeg niet veel mensen die zich hier voor willen/kunnen inzetten. Als er meer topics bij komen moeten er ook meer mods komen vind ik, anders krijgt te huidige crew het veel te druk. Volgens mij doen de mods hier alles zonder tegemoetkoming, wat ik persoonlijk niet helemaal snap voor een grote site als T.net.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 20:45 ]
Verwijderd
Misschien is het een idee om van de grote franchises waar we meerdere games van hebben topics als dit op te richten:
"Het grote Zelda topic"
"Het grote Gran Turismo topic"
"Het grote HALO topic"
enz.
Ik vind het zelf gewoon veel fijner om alles bij elkaar te hebben. Ik ben nooit zo van het opsplitsen in hokjes, met name omdat ik nooit in de andere hokjes kom en dan toch weer iets mis. Als ik nu een WOW topic bovenaan zie staan wil ik toch even kijken wat er aan de hand is. Dat idee heb ik dan minder snel. Ik vind de indeling ook niet zo sterk moet ik zeggen. Ik zou er op zijn minst nog Action-Adventure bij stoppen waar bijvoorbeeld Zelda, Resident Evil 5, Shadow of the Collusus, Metroid Prime e.d. inpassen. We missen nu eigenlijk een compleet genre.
Verwijderd
Tja zoals bekend ben ik ook nooit een voorstander geweest van opsplitsing naar genre, ik denk dat: Verwijderd in "Opsplitsing Spielerij" waar we in eerdere discussies zo'n beetje op neer kwamen nog altijd de beste variant is. Maar goed zoals gezegd het roer gaat niet om. Dus in plaats van klagen kunnen we beter meedenken hoe sorteren op genre het beste uit de verf gaat komen en te helpen bij het finetunen ipv het als maar af te zeiken.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:36:
Waarom denk ik dat in ieder van deze opgesplitste hokjes maar een stuk of 5 topics komen te staan, waarvan er misschien 1 een beetje gevuld is?
Een variant met een splitsing op fabrikant is wel degelijk serieus naar gekeken. Niet dat het echt relevant meer is in deze discussie, net als waarom deze optie afgevallen is, maar wilde het toch graag even aangeven.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:57:
[...]
Tja zoals bekend ben ik ook nooit een voorstander geweest van opsplitsing naar genre, ik denk dat: Verwijderd in "Opsplitsing Spielerij" waar we in eerdere discussies zo'n beetje op neer kwamen nog altijd de beste variant is.
Precies. De splitsing komt er. De manier waarop zal niet iedereen blij mee zijn, maar daarover klagen heeft weinig zin. Steek je energie in datgeen waar je wel invloed op kunt hebben: de verdere invulling van het toekomstige Spielerij.Maar goed zoals gezegd het roer gaat niet om. Dus in plaats van klagen kunnen we beter meedenken hoe sorteren op genre het beste uit de verf gaat komen en te helpen bij het finetunen ipv het als maar af te zeiken.
Hoewel ik wel met een splitsing zoals voorgesteld kan leven, zou ik graag toch willen weten wat die verklaring dan is? Want die kan ik hier in dit topic nergens vinden.PromoX schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:21:
[...]
Een variant met een splitsing op fabrikant is wel degelijk serieus naar gekeken. Niet dat het echt relevant meer is in deze discussie, net als waarom deze optie afgevallen is, maar wilde het toch graag even aangeven.
[...]
Precies. De splitsing komt er. De manier waarop zal niet iedereen blij mee zijn, maar daarover klagen heeft weinig zin. Steek je energie in datgeen waar je wel invloed op kunt hebben: de verdere invulling van het toekomstige Spielerij.
Verwijderd
Hhmm okay....In mijn ogen valt of staat een forum bij de community. Als de tweakers hier in Spielerij het hele opsplitsing gebeuren niet kunnen waarderen dan krijg je leegloop. Niet bepaald wenselijk.PromoX schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:21:
Precies. De splitsing komt er. De manier waarop zal niet iedereen blij mee zijn, maar daarover klagen heeft weinig zin. Steek je energie in datgeen waar je wel invloed op kunt hebben: de verdere invulling van het toekomstige Spielerij.
Natuurlijk zullen sommige aanpassingen moeten worden doorgedrukt voor een bepaald hoger doel maar ik denk dat nog weinig users hier overtuigd zijn van het nut van splitsing.
Voordat zo een ingrijpende aanpassing word gedaan lijkt het me nuttig pros en cons van de nieuwe én de huidige situatie op te stellen. Laat desnoods een soort referendum plaatsvinden.
En toch wordt er door veel users al jaren gevraagd om een verdere splitsing van Spielerij. Juist omdat het zo'n gigantische grote bak van topics is. Ik kom in Lieve Adjes zelfs topics over dit onderwerp tegen die uit 2002! stammen. Ook binnen de crew is er een behoorlijke lange tijd over gediscussieerd en ik kan dan ook enkel blij zijn dat er eindelijk een keuze gemaakt is. Niet helemaal datgeen wat we voor ogen hadden, maar de beperkingen van de forumsoftware (bv het niet kunnen aanmaken van subsubfora) gaf ons toch wat minder mogelijkheden. Het zal ook niet de ideale splitsing zijn, maar elke splitsing zou z'n nadelen hebben. Als we iets heel anders bedacht hadden was er wel weer een groep users geweest die daar weer op tegen zou zijn geweest. Iedereen helemaal tevreden houden zit er nu eenmaal niet in.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:53:
[...]
Hhmm okay....In mijn ogen valt of staat een forum bij de community. Als de tweakers hier in Spielerij het hele opsplitsing gebeuren niet kunnen waarderen dan krijg je leegloop. Niet bepaald wenselijk.
Natuurlijk zullen sommige aanpassingen moeten worden doorgedrukt voor een bepaald hoger doel maar ik denk dat nog weinig users hier overtuigd zijn van het nut van splitsing.
Wat ik hierboven al aangegeven heb: er is behoorlijk veel tijd overheen gegaan voordat de knoop eindelijk een keer is doorgehakt. Verdere discussie waarom deze optie het is geworden en andere niet is niet relevant voor dit topic.Voordat zo een ingrijpende aanpassing word gedaan lijkt het me nuttig pros en cons van de nieuwe én de huidige situatie op te stellen. Laat desnoods een soort referendum plaatsvinden.
Verwijderd
Action Adventure games: Zelda. Prince of Persia, Metroid Prime, Shadow of the Collusus, Resident Evil 5
Ik denk zelf juist dat het heel relevant is waarom hiervoor gekozen is, juist om het hierboven geschetste beeld te voorkomen, dat er een leegloop ontstaat. Ik weet zelf niet of ik deze splitsing positief of negatief vindt, maar dat ik er pas een goed beeld kan van vormen als we eenmaal zover zijn dat de omzetting gebeurd is.PromoX schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:32:
Wat ik hierboven al aangegeven heb: er is behoorlijk veel tijd overheen gegaan voordat de knoop eindelijk een keer is doorgehakt. Verdere discussie waarom deze optie het is geworden en andere niet is niet relevant voor dit topic.
Maar ik snap ook dat mensen er negatiever tegenover staan, en ik denk dat juist voor die groep het goed is om ze bewust te laten worden waarom hiervoor gekozen is.
Intuïtief zou ik in eerste instantie ook voor de door jullie gekozen opzet gekozen hebben, maar omdat ik hier alleen maar tegenargumenten lees begint de balans toch de andere kant op door te slaan. En dat zou eigenlijk voorkomen moeten worden als dat mogelijk is.
Daarnaast, als jullie als crew achter deze beslissing staan, wat is er dan tegen om die ook uit te leggen aan de forumbezoekers?
begint toch ook steeds groter te worden en er zijn er nogal wat.
En dan bedoel ik geen SP games die ook MP te spelen zijn, maar de echte MMO
Zoals al gezegd zijn technische problemen nauwelijks afhankelijk van het genre spel.Vihaio schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 03:05:
Waarom blijft SPV bestaan? Is het niet veel handiger als de problementopics tussen de andere staan? Volgens komen er dan veel meer reacties op die topics omdat mensen ze toevallig zien als ze naar hun favoriet topic aan 't zoeken zijn.
MMO games zijn toch bijna altijd MMO...RPS's, soms racers, etc. Dat het MMO is doet weinig af van het echte genre, daar kunnen ze dus prima onder.maartend schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 03:21:
Zal wel al aangegeven zijn ; MMO misschien?
begint toch ook steeds groter te worden en er zijn er nogal wat.
En dan bedoel ik geen SP games die ook MP te spelen zijn, maar de echte MMO
Vind ik dus ook, was juist om aan te geven dat bijv een game als neverwinternight of quake er niet onder past.TheZeroorez schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 07:16:
MMO games zijn toch bijna altijd MMO...RPS's, soms racers, etc. Dat het MMO is doet weinig af van het echte genre, daar kunnen ze dus prima onder.
Ikzelf zou liever een forum per platform hebben... En dat weer onderscheiden in hard/software. Maar goed ;hier zijn ook weer veel + en - voor.
Blijft erg lastig... Eigenlijk vind ik de indeling hoe hij nu is eigenlijk niet verkeerd
zeker, maar ik denk toch wel dat deze topics onder spielerij algemeen prima kunnen voortbestaan.crazyx schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:21:
Ik zou het wel zonde vinden als topics zoals "Het Xbox 360 Games topic en Het Xbox 360 ervaringen Topic #55" zouden verdwijnen/ontmoedigd worden. Het zijn meestal de enige die ik lees, en er staat altijd info in over spellen die bijna gaan uitkomen, must-haves en promoties.
Ik denk echter dat het in sommige subfora een stuk rustiger gaat worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Icingdeath op 14-12-2008 10:28 ]
Sorry, dat ik het zeg, maar dat geeft dus totaal, aan dat je niks begrijpt van mmo spel.TheZeroorez schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 07:16:
[...]
Zoals al gezegd zijn technische problemen nauwelijks afhankelijk van het genre spel.
[...]
MMO games zijn toch bijna altijd MMO...RPS's, soms racers, etc. Dat het MMO is doet weinig af van het echte genre, daar kunnen ze dus prima onder.
.Het belangrijkste van een mmo spel is namelijk, dat het een MMO IS, dus dat het met VEEL mensen online tegelijk gespeeld wordt.
Het type is spel is minder belangrijk.
Dus sorry, maar dat iets MMO is, is belangrijker voor de mmo spelers, dan het type spel.
Meeste mmo spelers interesseren zich nauwelijks meer voor single player games, die hebben dus ook weinig zin om alle topics rond te spitten om op zoek te gaan naar andere mmo.
Echt kortzichtig hoe en wat er gepost wordt door sommige mods hier.
MMO is een overlappend genre, eigenlijk meer een spelmodus. Als je zulk soort spellen ook een eigen groep gaat geven wordt het een groot spinnenweb.
En de bewering dat MMO belangrijk is voor MMO spelers, vind ik maar raar. Het hoeft niet altijd groots te zijn. MMO spelers spelen graag samen met andere mensen. Of dit nu een Multiplayer Online is of een Massive Multiplayer Online dat maakt ze meestal niet uit.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Tja, jullie willen er een spinnenweb van maken.TheZeroorez schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:40:
Ik kortzichtig, omdat jij stelt dat 'alle MMO spelers zich enkel in MMO interesseren en het ze niet uitmaakt welk genre het spel is'? Right.
MMO is een overlappend genre, eigenlijk meer een spelmodus. Als je zulk soort spellen ook een eigen groep gaat geven wordt het een groot spinnenweb.
En als je dan perse door wilt gaan met opsplitsingen is 1 sectie voor MMO logisch en maakt het spinnenweb duidelijker.
MMO is al een speeltype op zichzelf, met verschillende sub genres/
Maar een mmo, wat voor type dan ook, heeft zeer weinig meer te maken met de genre's, die je solo speelt of die je met een 2 tot 64 of zo speelt.
Dat je het over een spelmodus hebt, zegt al, dat je mmo's nauwelijks begrijpt.
Noem even 1 mmorpg op, die nog iets te maken heeft met een normale solo rpg?
Ik ken er geen enkele.
Maar het wordt een zeer lastig spinnenweb, als mmo spelers straks door alle genres moeten lopen, om het nieuws te volgen in de verschillende mmo wereldjes, alleen omdat er een paar mensen vinden, dat het MAAR een spelmodus is, ipv een op zichzelf staande manier van spellen spelen.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken, dat je het voor een grote groep topic lezers hier, straks KNAP onoverzichtelijk maakt, door mmo's maar ff overal over te verdelen.
PS: 1 reden, dat je verdeling wilt maken, was door het ondersneeuwen van topics.
Dat gebeurd NU met veel kleine mmo's topics en dat zal blijven gebeuren, als je die topics blijft verdelen over alle genre's.
Das gewoon jammer, vandaar aub aparte mmo sektie, dan blijven de kleine mmo topics ook is ergens staan.
[ Voor 9% gewijzigd door bangkirai op 14-12-2008 14:48 ]
Nee. Dat vind ik eigenlijk een behoorlijk kortzichtige opmerking van je, gezien het feit SGD een overvol subforum is en duidelijk wat verdeling kan gebruiken.bangkirai schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:46:
[...]
Tja, jullie willen er een spinnenweb van maken.
MMO is wel dergelijk een spelmodus. Of in ieder geval: Het is meer een spelmodus dan een genre. MMO is hoe je een spel speelt: massief met meerdere mensen on-line. Het zegt helemaal niets over wat voor een spel het verder is. Een extra groep voor MMO maken bij een onderverdeling op genre is als een extra groep maken voor FPS games wanneer je op console gaat sorteren.Dat je het over een spelmodus hebt, zegt al, dat je mmo's nauwelijks begrijpt.
Noem even 1 mmorpg op, die nog iets te maken heeft met een normale solo rpg?
Ik ken er geen enkele.
Je zegt dat RPG en MMORPG helemaal niets met elkaar te maken hebben. Misschien ben jij enkel geïnteresseerd in MMORPG's, maar dat maakt ze niet minder RPG en meer MMO.
Toch grappig dat je dan de eerste bent in meer dan 100 replies die hier zo enorm over valt ben je een profeet ofzo?Ik probeer alleen maar duidelijk te maken, dat je het voor een grote groep topic lezers hier, straks KNAP onoverzichtelijk maakt, door mmo's maar ff overal over te verdelen.
Als je bij MMO breder gaat kijken dan games als WoW en Warhammer wordt het er toch niet duidelijker op wanneer je al die games op één hoop gaat gooien. Ik zie niet in waarom iemand die niet van racegames houdt TDU ineens wel geweldig vindt omdat het MMO is. Ik zie dat spel toch gewoon als een racegame die je toevallig met heel veel mensen samen online kunt spelen. Natuurlijk zal het sociale aspect een rol spelen, maar ik geloof niet dat zoiets een doorslaggevende factor is om zo'n spel dan ineens wel te spelen. Ik denk dat je MMO dan ook eerder als subgenre kunt zien binnen de bestaande genres en dat MMO dan een extra reden kan zijn om een spel/wel niet te spelen.bangkirai schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:46:
[...]
Tja, jullie willen er een spinnenweb van maken.
En als je dan perse door wilt gaan met opsplitsingen is 1 sectie voor MMO logisch en maakt het spinnenweb duidelijker.
Ik denk dat het probleem meer is dat er voor een MMO genre te weinig animo is. Ik zie te weinig MMO games voorbij komen, (op dit moment zie ik slechts 4 MMO spellen staan op de eerste pagina van SGD), wat het min of meer overbodig maakt om ze onder te verdelen in apart genre. Daarnaast heeft MMO al teveel te maken met de games in de andere genres.bangkirai schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:46:
MMO is al een speeltype op zichzelf, met verschillende sub genres/
Maar een mmo, wat voor type dan ook, heeft zeer weinig meer te maken met de genre's, die je solo speelt of die je met een 2 tot 64 of zo speelt.
Het is een beetje hetzelfde als dat er in Softe Goederen speciaal voor Office Live een groep gemaakt wordt voor internetapplicaties, terwijl Office Live niet meer dan een webversie is van office welke dus thuishoort in Officesuites en -software.
[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 14-12-2008 15:01 ]
Verwijderd
- First & Third Person Shooters
Doom, Duke Nukem 3D, Quake, Unreal, Tomb Raider, Half Life, Halo, GTA - Platform & Actie-Games
Super Mario Brothers, Prince of Persia, Jazz Jackrabbit, Side-scrolling shooters - Role-Playing Games & Adventures
Day of The Tentacle, Indiana Jones, Lure of the Temptress, WoW, SRO, LOTRO, Maplestory, Eve Online - Strategy, Puzzle & Sim Games
Dune II, Command & Conquer, Warcraft, Total Annihilation, CitiesXL, SimCity, The Sims, Railroad Tycoon, Theme Park, Theme Hospital, Rollercoaster Tycoon, Age Of Empires, Civilization, Homeworld - Sport, Flying & Racing Games
FIFA 08, Microsoft Flight Simulator, Need For Speed, Project Torque
Aan de volgende twee verander ik niets;
- Hardware & Spielerij Algemeen
Vage games die niet in de bovenstaande hokjes passen kunnen hier, net als discussies die betrekking hebben tot gaming in het algemeen. Praat hier ook over de consoles en andere game-specifieke hardware zoals je l33t3 joystick. - Spielerij Problemen & Vragen
In SPV kun je terecht voor al je vragen en problemen met games. Denk daarbij aan crashes met Need for Speed of het aan de praat krijgen van de Wiifii op je Wii.
ff toegevoegdVerwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:54:
[...]
En Puzzle bij Strategy & Sims, zoals World of Goo, Portal, Sokoban enz.
[ Voor 12% gewijzigd door NitroX infinity op 15-12-2008 21:27 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dit zegt helemaal niets over wat de community als geheel er van vindt. Honderd mensen of zo die vragen om een opsplitsing lijkt veel in eerste instantie, maar is nog steeds maar een heel klein deel van de totale community. Weet de crew uberhaupt wel hoe groot het deel van de community is die deze verandering wenselijk vindt?PromoX schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:32:
En toch wordt er door veel users al jaren gevraagd om een verdere splitsing van Spielerij. Juist omdat het zo'n gigantische grote bak van topics is. Ik kom in Lieve Adjes zelfs topics over dit onderwerp tegen die uit 2002! stammen.
Die vraag vind ik zelfs nog wezenlijker dan het al dan niet doorvoeren van de wijziging. Hopelijk zie ik het verkeerd, maar het komt op mij over alsof deze wijziging wordt doorgevoerd onder "druk" van een minderheid van de gebruikers die zich het meeste laat horen. De wensen van de meerderheid hoeven ook niet altijd ingewilligd te worden, dat is weer het andere uiterste, maar zorg er en ieder geval voor dat je weet hoe men er over denkt voordat een besluit genomen wordt. Ik heb nu sterk het gevoel dat die stap overgeslagen is.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Het feit dat in LA topics uit 2002 terug te vinden zijn over dit onderwerp en de discussie achter de schermen ook behoorlijk lang gevoerd is geeft wat mij betreft toch wel voldoende aan dat deze wijziging niet doorgevoerd wordt onder druk van de users.Weakling schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:44:
[...]
Die vraag vind ik zelfs nog wezenlijker dan het al dan niet doorvoeren van de wijziging. Hopelijk zie ik het verkeerd, maar het komt op mij over alsof deze wijziging wordt doorgevoerd onder "druk" van een minderheid van de gebruikers die zich het meeste laat horen.
Wij (of in ieder geval ik) zijn van mening dat op dit moment kleinere topics te weinig ruimte krijgen vanwege de vele grote topics. Dat hoeft niet iedereen te vinden, maar het is toch wel een redelijk vaststaand feit.
Dat niet iedereen het eens is met de voorgestelde splitsing kan ik me best voorstellen, maar het is wel een manier om meer ruimte te creëren voor kleinere en specifiekere topics. Hoe het straks in de praktijk gaat werken is voor ons net zo goed afwachten als voor jullie.
Is het dan niet beter om eerst het forum technisch verder te gaan ontwikkelen en dan pas een groot forum zoals Spielerij te gaan opsplitsen?
Nu komen jullie met een opsplitsing die al lang bewezen op tig andere fora dat ze niet (goed) werkt. Maar als inderdaad het enige doel is om kleinere topics langer in de aandacht te laten staan, dan vraag ik mij af waarom dat eigenlijk in de eerste plaats moet? Als een topic - hoe goed of interessant het ook is - na enkele dagen van de eerste pagina verdwijnt, dan bewijst dat enkel maar dat er geen bestaansrecht voor is op Tweakers.net. Ik snap dat het frustrerend is voor een topicstarter wanneer hij met veel tijd en moeite een mooi topic heeft aangemaakt dat topic net snel ziet verdwijnen, maar uiteindelijk beslist de community welke topics lang op de eerste pagina van spielerij staan en daar draait het toch om?
Verwijderd
En Puzzle bij Strategy & Sims, zoals World of Goo, Portal, Sokoban enz.NitroX infinity schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:12:
Om maar even een serieuze suggestie te doen. Ik heb de afkortingen en de beschrijvingen voor de meeste subfora achterwege gelaten en voorbeelden gegeven voor welke spellen er in horen.
[list]
• Strategy Games & Sims
Dune II, Command & Conquer, Warcraft, Total Annihilation, CitiesXL, SimCity, The Sims, Railroad Tycoon, Theme Park, Theme Hospital, Rollercoaster Tycoon, Age Of Empires, Civilization, Homeworld
Dit kan allemaal waarschijnlijk nog wel wat tweaking gebruiken maar het lijkt mij al een verbetering tov wat er in de startpost staat.
Verwijderd
Er is al enorm vaak over gesproken, zie de oudere threads. Bovendien is Spielerij een van de meest populaire fora maar wél met slechts 1 categorie (SPV buiten beschouwing gelaten). Dat terwijl minder populaire fora soms wel 5 subcategorieen kennen. Het kan dus wel degelijk goed werken.DarthDavy schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:52:
Aangezien jullie zelf toegeven dat het forum technisch te beperkt is om voor een goede indeling te gaan snap ik niet waarom jullie er uberhaupt dan nu plotseling wel voor gaan.
Is het dan niet beter om eerst het forum technisch verder te gaan ontwikkelen en dan pas een groot forum zoals Spielerij te gaan opsplitsen?
Nu komen jullie met een opsplitsing die al lang bewezen op tig andere fora dat ze niet (goed) werkt. Maar als inderdaad het enige doel is om kleinere topics langer in de aandacht te laten staan, dan vraag ik mij af waarom dat eigenlijk in de eerste plaats moet? Als een topic - hoe goed of interessant het ook is - na enkele dagen van de eerste pagina verdwijnt, dan bewijst dat enkel maar dat er geen bestaansrecht voor is op Tweakers.net. Ik snap dat het frustrerend is voor een topicstarter wanneer hij met veel tijd en moeite een mooi topic heeft aangemaakt dat topic net snel ziet verdwijnen, maar uiteindelijk beslist de community welke topics lang op de eerste pagina van spielerij staan en daar draait het toch om?
Iedereen kan een topic starten en zowel de leeftijd als de respons in dat topic bepalen niet hoe urgent een "probleem" is. Dat kun je alleen maar bepalen door een algemene stemming te houden op de frontpage zodat iedereen weet wat er speelt. Net zo goed als dat je in dit topic voornamelijk tegenstanders van de opsplitsing ziet, zul je in de topics waaraan jij refereert vooral voorstanders vinden. Het geeft in beide gevallen naar mijn mening geen eerlijk beeld.PromoX schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:28:
Het feit dat in LA topics uit 2002 terug te vinden zijn over dit onderwerp en de discussie achter de schermen ook behoorlijk lang gevoerd is geeft wat mij betreft toch wel voldoende aan dat deze wijziging niet doorgevoerd wordt onder druk van de users.
Ik betwist ook helemaal de beslissing niet hoor. Het is per slot van rekening mijn forum niet, maar heb de permissie van de crew gekregen om af en toe hier wat onzin uit te kramen. Ook ik ben benieuwd hoe de uitsplitsing zal gaan uitpakken. Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is dat naar mijn idee de beslissing *deels* op basis van onvolledige of eenzijdige informatie is genomen.
Afijn, ik zal niet meer zeuren
Nou goed nog 1 dingetje dan: hoe zien de heren en dames moderators de toekomst voor zich met de gesplitste spielerij? Ik kan me zo voorstellen dat het een hoop extra werk met zich mee gaat brengen met games die in het verkeerde topic worden gepost en games die in meerdere topics terecht komen etc.
Hoevaak gebeurd dit al dagelijks bij de WOS/etc topics? En daarbij, hoevaak zal het nu gaan voorkomen dat er een twijfel game besproken wordt?Weakling schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:56:
Nou goed nog 1 dingetje dan: hoe zien de heren en dames moderators de toekomst voor zich met de gesplitste spielerij? Ik kan me zo voorstellen dat het een hoop extra werk met zich mee gaat brengen met games die in het verkeerde topic worden gepost en games die in meerdere topics terecht komen etc.
Wat is dat nu weer voor een onzin? Als je die regel toepast, blijft er nagenoeg niets meer over in SGD buiten GTA4 probleemtopic en het WoW topic (even heel kort door de bocht). Er zijn topics waarin soms dagen niet worden gepost, meteen maar scrappen? Laten dat we meteen op rest van het forum toepassen, blijft er meteen niets meer over. Kritiek mag, overdrijven gaat wat te ver.DarthDavy schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:52:
Maar als inderdaad het enige doel is om kleinere topics langer in de aandacht te laten staan, dan vraag ik mij af waarom dat eigenlijk in de eerste plaats moet? Als een topic - hoe goed of interessant het ook is - na enkele dagen van de eerste pagina verdwijnt, dan bewijst dat enkel maar dat er geen bestaansrecht voor is op Tweakers.net.
Nee, maar wel weg laten zakken in de topiclijst om aan te geven dat het geen populair draadje is. Met een splitsing forceer je zulke onderwerpen omhoog, mijns inziens ten onrechte.SinergyX schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:30:
[...]
Hoevaak gebeurd dit al dagelijks bij de WOS/etc topics? En daarbij, hoevaak zal het nu gaan voorkomen dat er een twijfel game besproken wordt?
[...]
Er zijn topics waarin soms dagen niet worden gepost, meteen maar scrappen?
U ziet, wederom meldt een sceptisch persoontje zich. Ik vind het trouwens erg bedenkelijk dat de crew het gros van de posts die het nut van zo'n splitsing in twijfel trekken danwel bekritiseren ontwijkt met de mededeling dat het allemaal off-topic en irrelevant is en dat de knoop reeds is doorgehakt. Ik kan me goed vinden in het argument dat SGD een overvol subforum is, maar moet daarbij zeggen dat ik de huidige 'oplossing' een haast klassiek voorbeeld vind van hoe het niet moet.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Misschien begrijp ik je hier verkeerd, maar sorry ik zie het probleem echt niet.Marcks schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:49:
Nee, maar wel weg laten zakken in de topiclijst om aan te geven dat het geen populair draadje is. Met een splitsing forceer je zulke onderwerpen omhoog, mijns inziens ten onrechte.
Nu is er, ondanks een verschrikkelijke veelzijdigheid aan games, maar plaats voor topics waarin in de laatste 24h gepost is. Op dit moment zijn dat een kleine 50 topics, ofwel hooguit 50 games. Dat is toch te weinig?
Straks hebben we een aantal subfora waarin voor meerdere genres een even grote hoeveelheid topics permanent getoond zou kunnen worden. Zo krijgen ook minder populaire games de mogelijkheid makkelijk aandacht te scoren van een tweaker die op zoek is naar wat anders.
Ik kan geen enkel zinnig argument verzinnen waarom zoiets slecht zou kunnen zijn. Tweakers.net is echt niet een site waar alleen de meest populaire games besproken kunnen worden hoor.
Bovenstaande op persoonlijke titel
Als ik de topiclijst op m'n monitor tover, zie ik nog steeds evenveel items. De minder populaire draadjes trekken inderdaad meer aandacht, dus dat gaat hoe dan ook ten koste van populairdere topics, namelijk de topics die in een ander subforum gehuisvest zijn. De indeling in genre's heeft als uitgangspunt dat mensen liever veel games zien in één of twee subfora, dan louter de populairste in allemaal. Ik prefereer dat laatste.Cloud schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:43:
[...]
Misschien begrijp ik je hier verkeerd, maar sorry ik zie het probleem echt niet.Wat is er mis met minder populaire draadjes die eens in de topic listing blijven hangen? Dat soort topics zullen waarschijnlijk meer aandacht krijgen dan tevoren en hoe is dat slecht?
Dat is zeker weinig, maar waarom zet je dat mooie dropdown-menuutje dan niet op 'laatste 7 dagen'? Vermoedelijk omdat je zoveel topics niet kunt overzien. Dat los je niet op door ze op te delen in verschillende lijsten per genre. Tenzij je slechts in één categorie geïnteresseerd bent, verminder je het aantal te bekijken topics namelijk niet. Als een lijst met 200 draadjes nu al pure chaos is, is het dan gebruiksvriendelijker om de bezoeker vijf lijsten van 40 threads voor te schotelen? Het enige verschil is een minder praktische sortering en veel meer muisknopgebruik.Nu is er, ondanks een verschrikkelijke veelzijdigheid aan games, maar plaats voor topics waarin in de laatste 24h gepost is. Op dit moment zijn dat een kleine 50 topics, ofwel hooguit 50 games. Dat is toch te weinig?
Ik ben niet per se tegen een opsplitsing van Spielerij. Zoals ik al zei: het forum is overvol. Het probleem los je echter niet op als je het onderverdeelt zoals in de OP, zeven subfora waarvan ik er minstens vijf wil volgen. 't Is een zegen voor mensen die zich enkel met RPG's bezig houden, uiteraard, maar ik denk dat die groep ernstig in de minderheid is. De ideale situatie is natuurlijk een onderverdeling waarin het gros van de bezoekers zich dot één subforum beperkt. Dan breng je voor iedereen meer relevante topics onder de aandacht en verbeter je het overzicht. Dat realiseren is al lastig met drie of vier subfora, maar met zeven gedoemd te falen.
Enfin, ik merk dat ik in mijn nare gewoonte val om af te zeiken wat los en vast zit, maar om het enigszins constructief te houden: ik zou een groot voorstander zijn van, zoals eerder geopperd, het uitbreiden van de forum software met de mogelijkheid om persoonlijke supermarktsubfora aan te leggen. Niet zo lief voor de lieve devvers, wellicht, maar voor zo'n oplossing bestaat volgens mij een veel groter draagvlak.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Bij de indeling die ik heb voorgesteld zou die bij Role-Playing Games & Adventures geplaatst kunnen worden.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:25:
Ik zie nog steeds geen Action-Adventure in de OP
Ik denk dat je dat heel makkelijk kunt doen door gebruik te maken van tags. Zoals nu al gebruik wordt gemaakt van [multi], [pc] of [x360] kun je dan ook iets doen als in [fps], [rpg], [sport], etc en dat je dan in je gebruikersinstellingen kunt filteren op bepaalde genres.Marcks schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:37:
[...]
Enfin, ik merk dat ik in mijn nare gewoonte val om af te zeiken wat los en vast zit, maar om het enigszins constructief te houden: ik zou een groot voorstander zijn van, zoals eerder geopperd, het uitbreiden van de forum software met de mogelijkheid om persoonlijke supermarktsubfora aan te leggen. Niet zo lief voor de lieve devvers, wellicht, maar voor zo'n oplossing bestaat volgens mij een veel groter draagvlak.
wat ik jammer vindt is dat ik wss over games ga kijken; wat ik enorm veel doe is kijken bij games die ik niet ken, maar wel geschikt zijn voor de platformen die ik heb.
dat zie ik dus me dus zelf wel missen, ipv één volledige overzicht. gaat het nu in allemaal subfora.
een platform onderscheidt zie ik nog steeds als een betere oplossing. maar dan ook de multiplatform games onderverdelen in het desbetreffende platform. dan krijg je maar dubbele topics van games MAAR het mooie hierbij is dat je alle evt vragen van een bepaald platform over die game ook door een groep mensen gezien wordt die die game hebben en spelen.
in de huidige algemene topics worden platformspecifieke vragen ondergesneewd door andere vragen.
ik denk dat het 'buurten' van onbekende games door de aankomende indeling hierdoor geremd wordt in de al eerder aangegeven platform indeling lijkt me dit makkelijker.
niet alleen als vaste gebruiker van dit forum, maar ook als nieuweling. je hebt een Xbox, je kijkt onder het Microsoft subforum en tada al je vragen over de specifieke console, en/of games staan allemaal gegroupeerd.
maar goed dit is volgens de waarschuwing allemaal off topic maar ik denk dat je teveel games onder een hokje gaat plaatsen die wat daar niet of niet helemaal onder horen.
daarnaast lijkt het me jammer dat je geen overzicht meer hebt. alles in allemaal verschillende subfora bevorderd mijns inziens niet de leesbaarheid of het overzicht.
mijn 2 euro...
This is the Way.
Het is al vaker gezegd, maar je kunt het overzicht terugkrijgen door de active topic listing van de hoofdgroep Spielerij te bekijken.NoTimeRemains schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:51:
[...]
daarnaast lijkt het me jammer dat je geen overzicht meer hebt. alles in allemaal verschillende subfora bevorderd mijns inziens niet de leesbaarheid of het overzicht.
Verwijderd
Ik ga er verder maar niet weer inhoudelijk op in want ik heb het idee dat de plannen al vastliggen.
Wanneer willen jullie dit eigenlijk gaan invoeren?TheZeroorez schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:12:
Bedankt voor de tips allemaal, er zitten wat bruikbare dingen tussen!
Aangezien het besluit nu vast ligt enzo heeft dit topic ook niet zoveel zin meer. Tijd om er een mooi slotje aan te hangen
Dit topic is gesloten.
Finetuning, zoals in de topicstart staat gaat het roer niet om. Waarom we op console zouden moeten splitsen is dus nogal offtopic.