Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:40
FastFred schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:19:
Ik dat issue met het terugrollen van de vrachtwagen gerapporteerd op het forum van SCS, was al bekend blijkbaar.
Jep ik als junior beta tester van SCS kan dit bevestigen. Ze zijn er mee bezig om het juist te krijgen. Toen ze in de vroege beta’s met de physics bezig waren kwamen ze idd die problemen tegen.

Ze zijn er ieder geval van op de hoogte.

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:58:
[...]

Doe mijn best maar schijnbaar mag ik er niet meer door.

8)7 8)7
Dit is een bug in de RusMap connector

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:03:
[...]

Dit is een bug in de RusMap connector
Ik ben dan geen ontwikkelaar maar het is niet voor het eerst dat ik die weg rij en eerder kon ik er wel gewoon door. Snap daarom niet dat dit na een update er ineens is? Neem aan dat je die poortjes handmatig moet plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm, technische uitleg.

Deze sector heeft "blockers" in ProMods voor mensen die RusMap niet hebben, dan kun je die kant dus niet oprijden. In de RusMap connector moet de blocker worden weggehaald zodat de doorgang vrij is.
Waarschijnlijk heeft de persoon die de connector het laatst heeft geüpdate vergeten te blocker te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41
Hopelijk komt vandaag de shifter binnen voor de G29 zodat ik manual kan gaan rijden.

Ik ben nog wel aan het twijfelen over een T300RS met een groter addon stuur. Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:39:
Hopelijk komt vandaag de shifter binnen voor de G29 zodat ik manual kan gaan rijden.

Ik ben nog wel aan het twijfelen over een T300RS met een groter addon stuur. Wat raden jullie me aan?
Ik ben nog altijd erg blij met mijn Logitech G29 met Wheel Stand Pro.
pricewatch: Logitech G29 Driving Force
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2

Ik heb het stuur wat platter staan, maar wel met het originele wiel. Ook ga ik in een lage stoel zitten zodat ik net even wat "echter" zit net mijn 3 schermen.

Wat ik écht nog mis is een goede buttonbox die er aan kan, om alle extra features te bedienen. Bijna alles kan wel op het stuurwiel, maar de mapping is niet logisch. Ik zou heel graag een keer een "vrachtwagen-like" button-box willen hebben, geschikt voor eigenlijk alle rij-sims die om het stuur heen vouwt. Richtingaanwijzer, ruitenwissers, cruise control, you name it.

Ik vind het serieus jammer dat er voor zover ik weet geen stuurwielen zijn specifiek voor manual-shift situaties. Het is allemaal geënt op race-sims met flippers en die G29 shifter. Een 18-speed shifter met cockpit is er niet echt. That is, ik heb het niet kunnen vinden.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Heb hier ook een triple screen setup, ben nog wel een beetje aan het knoeien met de draaihoek van de schermen. Soms vind ik het in ETS2 fijner om het rechterscherm redelijk recht naast de middelste te zetten en de linkse wel schuiner gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:04
flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:39:

T300RS is volgens mij niet zo een hele grote vooruitgang t.o.v. G29. Dan zou ik eerder gaan voor de TX Leather Edition. Heeft ook stuk betere FFB.

Zie ook deze video van Squirrel YouTube: Best Wheel Setup For Sim Trucking (Logitech or Thrustmaster?)
unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:44:
[...]

Ik ben nog altijd erg blij met mijn Logitech G29 met Wheel Stand Pro.
pricewatch: Logitech G29 Driving Force
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2

Ik heb het stuur wat platter staan, maar wel met het originele wiel. Ook ga ik in een lage stoel zitten zodat ik net even wat "echter" zit net mijn 3 schermen.

Wat ik écht nog mis is een goede buttonbox die er aan kan, om alle extra features te bedienen. Bijna alles kan wel op het stuurwiel, maar de mapping is niet logisch. Ik zou heel graag een keer een "vrachtwagen-like" button-box willen hebben, geschikt voor eigenlijk alle rij-sims die om het stuur heen vouwt. Richtingaanwijzer, ruitenwissers, cruise control, you name it.

Ik vind het serieus jammer dat er voor zover ik weet geen stuurwielen zijn specifiek voor manual-shift situaties. Het is allemaal geënt op race-sims met flippers en die G29 shifter. Een 18-speed shifter met cockpit is er niet echt. That is, ik heb het niet kunnen vinden.
Als je een buttonbox ernaast wilt hebben spreek je al snel over het panel wat los te krijgen is, van de Logitech G Saitek. Maar die kost los zo'n 140 euro..

Wat betreft een 18 speed shifter zit je meer op een Almar SKRS shifter addon die je het beste op een TH8A shifter kunt bevestigen, maar gaat ook prima op die shifter van de G29. Zijn trouwens ook in bovenstaande video voorbeelden van te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Alexknl schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:44:
[...]

T300RS is volgens mij niet zo een hele grote vooruitgang t.o.v. G29. Dan zou ik eerder gaan voor de TX Leather Edition. Heeft ook stuk betere FFB.

Zie ook deze video van Squirrel YouTube: Best Wheel Setup For Sim Trucking (Logitech or Thrustmaster?)

[...]

Als je een buttonbox ernaast wilt hebben spreek je al snel over het panel wat los te krijgen is, van de Logitech G Saitek. Maar die kost los zo'n 140 euro..

Wat betreft een 18 speed shifter zit je meer op een Almar SKRS shifter addon die je het beste op een TH8A shifter kunt bevestigen, maar gaat ook prima op die shifter van de G29. Zijn trouwens ook in bovenstaande video voorbeelden van te vinden
Betere force feedback in de zin van sterkere force feedback? Ik schuif de force feedback slider sowieso altijd al enorm terug zodat het niet als een gek schudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor Zusi (Zug Simulator, MS trainsim maar dan beter) worden hele stuurstanden nagebouwd. Ik neem aan dat dit voor ETS2 ook wel gaat lukken. Gewoon een oud dashboard uit een schadetruck slopen en je hebt een goed begin.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:44:

Skrs add-on, maak je van een g29 shifter een 18-speed shifter .. en er zijn genoeg mods te vinden waar je normale stuurwielen e/en waar men de stuurcolom/cockpit gepakt hebben om realiteit toe te voegen.

Met eigenlijk een tablet en/of multimeter, usb soldeerbout en wat "handigheid" [Tutorial] DIY simulatie / game easy button box kan je zelf erg simpel beginnen voor "low budget"

Maar dit zijn de wat meer "simpelere" oplossingen een realistischere opzet met bv contact slot of een aan/uit schakelaar uit bestaande echte auto/vrachtwagen cockpit(s) betekend dat je snel richting 300/400 euro gaat ..(arduino + benodigde componenten is een paar euro ofzo dat zijn de kosten niet)
Alexknl schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:44:
Die (tutorial) van mij kost een 20 tot 30 euro ..
Maasluip schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:57:
Voor Zusi (Zug Simulator, MS trainsim maar dan beter) worden hele stuurstanden nagebouwd. Ik neem aan dat dit voor ETS2 ook wel gaat lukken. Gewoon een oud dashboard uit een schadetruck slopen en je hebt een goed begin.

[YouTube: Baureihe 110 Führerstand und Zusi 2 Köln richtung Koblenz]
http://blog.scssoft.com/2017/03/communitys-driver-seats.html (er zijn 2 posts .. te vinden op de blog)

youtube zoeken op ets2 cockpit levert ook al wat hits op ..

Grootste uitdaging is de "knoppen" werkend te maken op de pc, een pushbutton zoals op een ramplank is niet het zelfde als een schakelaar permanent in stand X of Y .. die moet je softwarematig omtoveren tot een pushbutton. anders moet je een schakelaar 3x gaan overhalen voordat je ruitenwissers van "aan" naar "uit" gaan.. nee dat is geen realistme ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Moet wel zeggen dat ik de triple screen setup niet altijd gebruik. Soms pak ik gewoon lekker de 34 inch ultra wide monitor. Alles ziet er dan uiteraard beter uit dan op 3 schermen qua pixels.

Ik merk wel dat ik he-le-maal klaar ben met 16:9 gamen nu ik die ultra wide gewend ben. Wat een verschrikking zeg, heb het net nog even geprobeerd en de monitor heeeel snel weer unplugged en aan de kant gezet voor de ultra wide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:04
flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:55:
[...]

Betere force feedback in de zin van sterkere force feedback? Ik schuif de force feedback slider sowieso altijd al enorm terug zodat het niet als een gek schudt.
Nee niet sterkere, maar beter gebalanceerd. Het voelt wat realistischer. De G29 schokt namelijk enorm en je voelt de tanden van de riem heel goed in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Alexknl schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:25:
[...]

Nee niet sterkere, maar beter gebalanceerd. Het voelt wat realistischer. De G29 schokt namelijk enorm en je voelt de tanden van de riem heel goed in vergelijking.
Ja dat klopt! Je voelt letterlijk een tandwiel happen steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:35:
[...]

Ja dat klopt! Je voelt letterlijk een tandwiel happen steeds.
Dat was voor mij een reden om eens te gaan kijken voor een G29 en mijn G27 weg te doen. Maar als de G29 dat ook heeft blijf ik bij het oude. In Rusland de onverharde wegen is het een drama. Je kan elkaar geeneens meer verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
CyberCow schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:44:
[...]

Dat was voor mij een reden om eens te gaan kijken voor een G29 en mijn G27 weg te doen. Maar als de G29 dat ook heeft blijf ik bij het oude. In Rusland de onverharde wegen is het een drama. Je kan elkaar geeneens meer verstaan.
Dat heeft ie zeker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doet mijn G25 ook inderdaad. Om gek van te worden, ffb sterkte wat lager zetten misschien?

Heb ook een T300RS, maar die zit samen met de pedalen vastgeschroefd aan een Playseat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
Ik heb een dfgt en heb nergens last van. Ik gebruik ook de FFB plugin. Misschien dat dat een hoop schilt. Heb de FFB wel uit staan in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Tegenwoordig rijd ik met de volgende view:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6VQSRVw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/voUqfBW.jpg

Met de volgende settings:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1UVpnbH.jpg

Het is veel meer het gevoel van echt vrachtwagen rijden, je beeldscherm fungeert als natuurgetrouwe afstand tot de vooruit op deze manier en alles is ook veel beter te zien. Het voelt allemaal echter tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is veel meer het gevoel van echt vrachtwagen rijden, je beeldscherm fungeert als natuurgetrouwe afstand tot de vooruit op deze manier en alles is ook veel beter te zien. Het voelt allemaal echter tijdens het rijden.
Wat ik als ik dit soort setups zie nog steeds zonde vind, is hoe afhankelijk je bent van de HUD om te weten wat er om je heen gebeurd. Het liefste zou ik een kleine melding krijgen als ik op een plaats sta om te slapen of tol te betalen, maar als ik dat wil moet ik ook de navigatie met snelheidsmeter en brandstofniveau in beeld hebben. Terwijl ik dat allemaal in de vrachtwagen kan zien. Is er een manier om dat te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben dit weekend juist begonnen te rijden zonder de 'F2 spiegels' en zonder de navigatie HUD. Maar wel zo dat het dashboard van de truck zichtbaar is (i.v.m. snelheid, navigatie etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lijkt me verschrikkelijk. Ik wil juist graag het dashboard én de echte spiegels zien. Serieus al eens over na zitten denken er een 4e monitor onder te zetten, maar op 3x 27" gaat het zo ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Stoelpoot schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:03:
[...]

Wat ik als ik dit soort setups zie nog steeds zonde vind, is hoe afhankelijk je bent van de HUD om te weten wat er om je heen gebeurd. Het liefste zou ik een kleine melding krijgen als ik op een plaats sta om te slapen of tol te betalen, maar als ik dat wil moet ik ook de navigatie met snelheidsmeter en brandstofniveau in beeld hebben. Terwijl ik dat allemaal in de vrachtwagen kan zien. Is er een manier om dat te verhelpen?
In deze view zie je niet de navigatie van de vrachtwagen zelf, enkel de HUD biedt de oplossing in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:21:
[...]

Lijkt me verschrikkelijk. Ik wil juist graag het dashboard én de echte spiegels zien. Serieus al eens over na zitten denken er een 4e monitor onder te zetten, maar op 3x 27" gaat het zo ook prima.
Het is even wennen, maar het komt qua gevoel het dichtste in de buurt van echt vrachtwagen rijden. Je moet echter wel je monitor wat hoger zetten voor de beste immersie.

[ Voor 7% gewijzigd door flugelisoke op 03-12-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:22:
[...]

In deze view zie je niet de navigatie van de vrachtwagen zelf, enkel de HUD biedt de oplossing in deze situatie.
Het is niet zo dat je de camera kan draaien op 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:22:
[...]
Het is even wennen, maar het komt qua gevoel het dichtste in de buurt van echt vrachtwagen rijden.
Mja, dat betwijfel ik. In een echte vrachtwagen zie je je dashboard en navigatie en heb je niet je navigatie op je ruit geprojecteerd en zijn je spiegels niet zo gek vierkant.

Het grappige met mijn setup is dat ik echt naar links en rechts moet kijken voor mijn spiegels. Alleen over mijn schouder betekend even met het stuur knutselen zodat ik naar links en rechts kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:24:
[...]

Mja, dat betwijfel ik. In een echte vrachtwagen zie je je dashboard en navigatie en heb je niet je navigatie op je ruit geprojecteerd en zijn je spiegels niet zo gek vierkant.

Het grappige met mijn setup is dat ik echt naar links en rechts moet kijken voor mijn spiegels. Alleen over mijn schouder betekend even met het stuur knutselen zodat ik naar links en rechts kan kijken.
Ik bedoel echt het gevoel van alleen die view he als je recht vooruit kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind het toch wel leuk om de binnenkant van de vrachtwagen ook te zien. Dan is het maar zo ik minder goed door het raam kan kijken. Ook zijn anders alle vrachtwagens nagenoeg hetzelfde. met een 21:9 scherm heb je dan wel de gehele voorruit en de rechter buitenspiegel ook in beeld?

---

Om nog even terug te komen op een discussie van vorige week over of het zin heeft om je eigen chauffeurs een betere vrachtwagen te geven. Ik denk dat het wel invloed heeft maar niet zoveel als gedacht zie onderstaande plaatjes. Ik heb het getest voor 3 weken in gametijd. Helaas geen screenshots gemaakt maar wel van de laatste week. Oordeel zelf :).

eerder bericht:
CyberCow in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Met mindere vrachtwagens
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C6X5oaZ.png

Met geupgrade vrachtwagens
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4GZrlHV.png

[ Voor 51% gewijzigd door CyberCow op 03-12-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Op steam heb je nog 50 minuten lang: SCS software Publisher weekend, dus veel korting op allerlei dlc.

https://store.steampowered.com/sale/scs

Helaas, had niet eerder gezien, dat iemand zat te wachten op wintersales.

[ Voor 20% gewijzigd door bangkirai op 03-12-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:54:
[...]
Ik bedoel echt het gevoel van alleen die view he als je recht vooruit kijkt.
Euhuh, maar dat heb ik met mijn 3x27" dus ook. :) Alleen dan wel mét dashboard en een stukje van het interieur van je vrachtwagen. Als je in zo'n wagen zit, zie je toch ook niet enkel wat je door de ruiten ziet. Je zit niet met je neus tegen de ruit aan geplakt, maar er een eindje vanaf zodat je nog je instrumenten kunt zien.

Ik vind mét interieur juist realistischer dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
CyberCow schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:11:
Ik vind het toch wel leuk om de binnenkant van de vrachtwagen ook te zien. Dan is het maar zo ik minder goed door het raam kan kijken. Ook zijn anders alle vrachtwagens nagenoeg hetzelfde. met een 21:9 scherm heb je dan wel de gehele voorruit en de rechter buitenspiegel ook in beeld?

---

Om nog even terug te komen op een discussie van vorige week over of het zin heeft om je eigen chauffeurs een betere vrachtwagen te geven. Ik denk dat het wel invloed heeft maar niet zoveel als gedacht zie onderstaande plaatjes. Ik heb het getest voor 3 weken in gametijd. Helaas geen screenshots gemaakt maar wel van de laatste week. Oordeel zelf :).

eerder bericht:
CyberCow in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Met mindere vrachtwagens
[Afbeelding]

Met geupgrade vrachtwagens
[Afbeelding]
Niet de rechterspiegel maar wel een breed dashboard, maar ik wissel het ook af hoor :) Heb nu de normale cockpitcamera weer, stoel ietsje hoger gezet wel :)

Ik zit me trouwens af te vragen waarom deze game zo ongekend populair is. Ik denk dat het de vrijheid is in die grote wereld, het gewoon lekker rijden en een muziekje op.

[ Voor 6% gewijzigd door flugelisoke op 03-12-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:12:
[...]
Niet de rechterspiegel maar wel een breed dashboard, maar ik wissel het ook af hoor :) Heb nu de normale cockpitcamera weer, stoel ietsje hoger gezet wel :)

Ik zit me trouwens af te vragen waarom deze game zo ongekend populair is. Ik denk dat het de vrijheid is in die grote wereld, het gewoon lekker rijden en een muziekje op.
Het is een van de weinige games waar je inderdaad precies dat kunt doen, lekker cruisen. Het is geen moeilijke game. Gewoon chillen achter je stuurtje, eventueel een biertje er bij en hobbelen maar.

Het is een van de meest relaxte games die ik ken. :)

Zelfs Cities:Skylines is intensiever dan dit en heb je veel meer "state" in je hoofd voor nodig. Je bent daar echt continu aan het bijsturen. Met ETS/ATS zit je net als in een échte auto, minutenlang een beetje voor je uit te staren. (Met dat verschil dat je én met drank op mag rijden én dat een *oops* je hooguit wat simdollars kost.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:49
Nou ik heb mijn FOV ook een tijdje richting de 55 gehad, maar ik mis gewoon enorm het dashboard en mijn stuur. Dat zie je namelijk ook in het echt gewoon, vind het dus juist onrealistisch en geeft me een beetje een goedkoop truck rijden gevoel. Ik heb er trouwens wel wat op gevonden om toch je dashboard etc,, te zien. maar toch ook het echte snelheids-gevoel te hebben. Je kan als je het spel opstart in de console warp 0.85 invoeren wat een veel realistische snelheids-gevoel geeft. Beetje je spiegels naar je toehalen en je FOV op 65 zetten :-)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:12:
[...]

Het is zo laagdrempelig en de uitdaging om steeds weer nieuwe dingen te ontdekken. Normaal je koopt een game en die speel je uit en klaar. Dit is voordat je overal bent geweest is er wel weer wat nieuws. Ook in mijn geval met een verzwikte enkel (gaat wel weer over) dit kan lekker op de cruise control rondhobbelen. Remmen soms iets te laat maar ja dat zien we dan wel weer. Formule 1 moet ik nou echt niet gaan proberen. Maar je hebt gelijk het is niet een game dat als je op een verjaardag zegt ohh ik speel Euro Truck Simulator je daar hele verhalen over gaat vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apejoekie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik lees dit topic enige tijd mee en vond het tijd om mij aan te melden.

Mijn zoontje van 6 en ik spelen ETS2 al enige tijd. Ik al sinds ETS(1) en mijn zoon, met een eigen profiel, sinds anderhalf jaar.

Wij spelen op een verouderde laptop. Voor gamen hebben we de PS4. We sturen met een G29, nu nog zonder shifter.

Zodra de wintersale begint kopen we de map booster. Misschien later de Baltische staten. Scandinavië hebben we al en die is al prachtig!

Als DLC hebben we ook het cargo pack. Leuke toevoeging, maar de zwaardere vrachten lijken mij vooral mooi met de uitdagende routes in ProMods! Misschien dus toch iets eerder een nieuwe laptop.

Voor ProMods is onze laptop denk ik niet sterk genoeg. De enige mods die wij draaien zijn de scania V8 sound en het SISL interieur pack.

We kijken nog of we de frosty snowpack gaan installeren. Lijkt me niets als meteen overal sneeuw ligt! Dus wederom +1 voor ProMods..

Ben me aan het oriënteren voor een mooie 'button box'. De Saitek is een mooi betaalbaar uit de doos product maar zoek iets wat een tikje kleiner is (En betaalbaar). Heb de zelfbouw gezien en dat is mooi spul. Ik kan solderen maar heb op dit moment de spullen niet voor fijn soldeer.

Ik heb alle pagina's al gelezen maar mochten jullie naar aanleiding van mijn post tips hebben dan hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:25:
[...]

Maar je hebt gelijk het is niet een game dat als je op een verjaardag zegt ohh ik speel Euro Truck Simulator je daar hele verhalen over gaat vertellen.
mmm daar zou ik niet zo zeker van zijn, ik verteld een paar maanden geleden mijn oude buurman ,die dus in het echt op een vrachtauto rijd over de game , en in het begin moest hij wel even lachen ,maar een puur uurtjes laten zat hij hier achter de pc ETS2 te doen , hij was echt wel verrast dat het er zo goed uit zag , maar hij zegt wel het is vere weg van real , maar wel erg gaaf om te doen , en 1 voordeel , eindelijk niet met al die hulp middelen rijden , want dat is gewoon super irritant tegenwoordig zegt hij , elke keer als er maar een auto je afsnijd gaat die vracht auto al piepen en waarschuwingen geven , en soms al remmen terwijl je dat helemaal niet wil .. ( daarom zet ik ze vaak uit) >:)

Dus het is dan ook wel leuk om te horen van een echte vakman dat er ook wel voordelen zitten aan deze game en het verschil met de werkelijkheid , hij vond de vrachtauto's echt heel goed weer gegeven
alleen het enige nadeel is de schaalverdeling , hij zegt waarom niet de echte afstanden _/-\o_ :9~
dan kan je pas echt zien hij het is om lang te rijden en hij vond het wel leuk dat er ook veel herkenbare dingen waren onderweg
Hij rijd vaak van Hier naar Parijs en omgeving dus dat heeft hij in de game ook even gedaan
Dus als je een beetje truck liefhebber bent valt er best wel veel over te praten , en dat is net zo als met andere hobby's je met wel mensen hebben die het leuk vinden , sommige kunnen ook uren praten over flightsims ,terwijl een andere na 10 min al in slaap gevallen is van de saai gesprekken :-)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apejoekie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 06:33:
Ik lees dit topic enige tijd mee en vond het tijd om mij aan te melden.

Mijn zoontje van 6 en ik spelen ETS2 al enige tijd. Ik al sinds ETS(1) en mijn zoon, met een eigen profiel, sinds anderhalf jaar.

Wij spelen op een verouderde laptop. Voor gamen hebben we de PS4. We sturen met een G29, nu nog zonder shifter.

Zodra de wintersale begint kopen we de map booster. Misschien later de Baltische staten. Scandinavië hebben we al en die is al prachtig!

Als DLC hebben we ook het cargo pack. Leuke toevoeging, maar de zwaardere vrachten lijken mij vooral mooi met de uitdagende routes in ProMods! Misschien dus toch iets eerder een nieuwe laptop.

Voor ProMods is onze laptop denk ik niet sterk genoeg. De enige mods die wij draaien zijn de scania V8 sound en het SISL interieur pack.

We kijken nog of we de frosty snowpack gaan installeren. Lijkt me niets als meteen overal sneeuw ligt! Dus wederom +1 voor ProMods..

Ben me aan het oriënteren voor een mooie 'button box'. De Saitek is een mooi betaalbaar uit de doos product maar zoek iets wat een tikje kleiner is (En betaalbaar). Heb de zelfbouw gezien en dat is mooi spul. Ik kan solderen maar heb op dit moment de spullen niet voor fijn soldeer.

Ik heb alle pagina's al gelezen maar mochten jullie naar aanleiding van mijn post tips hebben dan hoor ik ze graag!
Welkom hier op het forum. Leuk dat jij je zoontje ook laat rijden met een stuur. Ik weet niet of hij een beetje serieus is anders kan het hem wel een voordeeltje opleveren straks bij het halen van zijn rijbewijs. Mijn neefje ook jong begonnen, altijd als hij hier was wilde hij rijden. Inmiddels is hij in het bezit van een rijbewijs. De handelingen van het schakelen waren voor hem hierdoor niets nieuws meer tijdens het lessen. Hij denkt zelf dit wel een lesje bespaard kan hebben. Natuurlijk wel even wennen met een echte koppeling. Dus die paar tientjes voor een shifter is goedkoper dan één rijles ;).

Om te weten of ProMods gaat werkrn zou het handig zijn als je de specs van je laptop hier post. En met welke instellingen draait ETS2 bij jou nu goed op de laptop? Het spel is bij mij alles bij elkaar nog geen 8GB Maar met de toegevoegde mods o.a. ProMods, RusMap en nog wat grote mods moet ik er wel zo'n 25GB extra voor rekenen. Iets wat misschien voor een oude laptop ook een dingetje kan zijn. ProMods 2.32 zelf is zo'n 7,2GB groot zonder trailerpack.

Wat betreft de andere dingen bouwen kan ik je helaas niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Mensen die graag om zich heen kijken en een wat realistischere view willen hebben. Koop een VR headset. Geeft echt een aparte beleving. Als je motion sickness kent overigens niet doen. Dan kan het misselijk uitpakken.

Ik heb het met een rift gespeeld en het speelt echt anders. Veel meer "immersive".

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MR_VIPER schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:50:
Mensen die graag om zich heen kijken en een wat realistischere view willen hebben. Koop een VR headset. Geeft echt een aparte beleving. Als je motion sickness kent overigens niet doen. Dan kan het misselijk uitpakken.

Ik heb het met een rift gespeeld en het speelt echt anders. Veel meer "immersive".
ik wil het wel eens proberen, maar die sets zijn helaas zo prijzig om even te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:50:
[...]

Het is een van de weinige games waar je inderdaad precies dat kunt doen, lekker cruisen. Het is geen moeilijke game. Gewoon chillen achter je stuurtje, eventueel een biertje er bij en hobbelen maar.

Het is een van de meest relaxte games die ik ken. :)

Zelfs Cities:Skylines is intensiever dan dit en heb je veel meer "state" in je hoofd voor nodig. Je bent daar echt continu aan het bijsturen. Met ETS/ATS zit je net als in een échte auto, minutenlang een beetje voor je uit te staren. (Met dat verschil dat je én met drank op mag rijden én dat een *oops* je hooguit wat simdollars kost.)
wat ik een beetje jammer vind van ets/ats is dat de het nog een beetje tussen game en sim in zit, teminste de laatste keer dat ik keek. een goeie sim bv kan je elk raam / monitor/display naar een aparte monitor sturen .. er zijn wel wat work arounds maar dat mag nog wel verbeterd worden .. :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vso schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:11:
[...]
wat ik een beetje jammer vind van ets/ats is dat de het nog een beetje tussen game en sim in zit, teminste de laatste keer dat ik keek. een goeie sim bv kan je elk raam / monitor/display naar een aparte monitor sturen .. er zijn wel wat work arounds maar dat mag nog wel verbeterd worden .. :)
Jup. De multimon support van ETS/ATS is wat beperkt.

Het kan ook niet overweg met 3 of 4 losse schermen, het geheel MOET in AMD Eyefinity of nVidia Surround staan en pas dan kun je er mee aan de slag. Surround is *shit*, echt, nVidia heeft daar meer dan een steekje laten vallen. Het was dat de laatste generatie AMD kaarten helemaal beroerd waren én Eyefinity mogelijk niet langer in zijn oude vorm bleef bestaan, maar anders was ik fijn bij AMD gebleven.

Voor ETS/ATS zou het fijn zijn als ik Surround niet nodig zou hebben maar het gewoon alle monitoren individueel kon aansturen, ipv enkel als het virtueel tot één scherm word gecombineerd. (Ook leuk, de 4-monitor setup kan dus niet, omdat Surround maar tot 3 monitoren aan kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

unezra schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:15:
[...]

Jup. De multimon support van ETS/ATS is wat beperkt.

Het kan ook niet overweg met 3 of 4 losse schermen, het geheel MOET in AMD Eyefinity of nVidia Surround staan en pas dan kun je er mee aan de slag. Surround is *shit*, echt, nVidia heeft daar meer dan een steekje laten vallen. Het was dat de laatste generatie AMD kaarten helemaal beroerd waren én Eyefinity mogelijk niet langer in zijn oude vorm bleef bestaan, maar anders was ik fijn bij AMD gebleven.

Voor ETS/ATS zou het fijn zijn als ik Surround niet nodig zou hebben maar het gewoon alle monitoren individueel kon aansturen, ipv enkel als het virtueel tot één scherm word gecombineerd. (Ook leuk, de 4-monitor setup kan dus niet, omdat Surround maar tot 3 monitoren aan kan.)
Hmmm goeie tip ben namelijk op de markt voor een 3de monitor en de benodigde AMD/nvidea kaart

Maar ja dat is wel iets wat ik nog nadelig vind aan het spel, toch ben ik wel blij dat ze een een SDK hebben en ik zag een mobile navigatie (op basis van de telemetrie server) waarmee je via een apart (telefoon?) scherm je navigatie ding kon displayen .. iets wat ik zelf wel een prettige verbetering vind.

Maar had je al beetje gekeken naar button box ? Volgens mij ben je slim genoeg voor een arduino .. en echt moeilijk is dat ook niet .. ik kijk er alleen tegenop om zoveel te gaan solderen .. .. eens kijken of er een multi input board ofzo is .. die op basis van 12c werkt.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vso schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:27:
[...]
Hmmm goeie tip ben namelijk op de markt voor een 3de monitor en de benodigde AMD/nvidea kaart
3 monitoren gaat prima en ik ben an-sich best tevreden over mijn nVidia GTX1080, alleen, mijn oude AMD kaart deed het beter. (Niet qua snelheid overigens. Die kaart is iets van 8 jaar oud, mijn 1080 loopt rondjes om dat ding.)
Maar ja dat is wel iets wat ik nog nadelig vind aan het spel, toch ben ik wel blij dat ze een een SDK hebben en ik zag een mobile navigatie (op basis van de telemetrie server) waarmee je via een apart (telefoon?) scherm je navigatie ding kon displayen .. iets wat ik zelf wel een prettige verbetering vind.

Maar had je al beetje gekeken naar button box ? Volgens mij ben je slim genoeg voor een arduino .. en echt moeilijk is dat ook niet .. ik kijk er alleen tegenop om zoveel te gaan solderen .. .. eens kijken of er een multi input board ofzo is .. die op basis van 12c werkt.
Slim genoeg, vast maar ik ben te lui om zelf iets in elkaar te knutselen. :)
(Of meer, mijn interesses liggen ergens anders.)

Als een fatsoenlijke cockpit setup een paar honderd € kost wil ik daar nog over na denken, als ik het zelf moet solderen eigenlijk niet. (Mijn huidige PC was ook behoorlijk aan de prijs en ik heb alleen al iets van €200 uitgegeven aan RGB fans, als het geen €250 is. Hobby mag wat kosten zeg maar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

unezra schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:35:
3 monitoren gaat prima en ik ben an-sich best tevreden over mijn nVidia GTX1080, alleen, mijn oude AMD kaart deed het beter. (Niet qua snelheid overigens. Die kaart is iets van 8 jaar oud, mijn 1080 loopt rondjes om dat ding.)
check
Slim genoeg, vast maar ik ben te lui om zelf iets in elkaar te knutselen. :)
(Of meer, mijn interesses liggen ergens anders.)

Als een fatsoenlijke cockpit setup een paar honderd € kost wil ik daar nog over na denken, als ik het zelf moet solderen eigenlijk niet. (Mijn huidige PC was ook behoorlijk aan de prijs en ik heb alleen al iets van €200 uitgegeven aan RGB fans, als het geen €250 is. Hobby mag wat kosten zeg maar.)
ligt eraan wat je al hebt, maar afgezien van stuur/pendalen is een shifter, skrs add-on, all prijzig . ..
button boxes tja varieert van 50,- tot vele euro's

DIY zijn de uitdaging(en) komen pas om de hoek zetten als je schakelaars in een aan/uit stand blijven staan en meer als 16 daarvan wilt gebruiken .. als je met 16 (terugverende)knopjes af kan dan is mijn tutorial en zeg 20 euro aan onderdelen al te doen.. en tja afhankelijk van de "kostprijs" heb je de juiste parts en is het assembly only (goedkoper = solderen/stekker krimpen oid)

Echter hoe meer "realiteit" tja echt super lastig /spannend is het IMHO niet .. stel dat je een cockpit koopt van een auto/vrachtwagen dat is denk ik het meest prijzige ..
Om het met je pc te verbinden en dan puur naar input gekeken is het lastige dat een een schakelaar niet terug veert .. dus software matig moet je een van een constante 0 of 1 naar een keypress simuleren.
En om de kabelboom te reduceren gebruikt men soms weerstandje(s) er tussen.

Dus als je bv een pcb vind die een aantal schroefconnectoren en inputs/output op basis van analoog/digitaal en via I2C uitbreidbaar dan reduceer je je "soldeer" werk enorm. dan is het relatief simpel(er)
zoiets als dit https://www.iascaled.com/store/I2C-XIO

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@vso Daarom zou ik dus willen dat er ooit een keer een soort van cockpit uit komt met allerlei zooi er al in, misschien zelfs een klein scherpje voor de klokkenwinkel. :)

Zeg maar een mock cockpit maar dan iets kleiner zodat het nog mooi op een WheelStand Pro past.

Zou er een goede set uitkomen *met* 18-speed shifter (die ook als 6-speed te gebruiken is) en zoiets kost €1000 wil ik er ook nog wel over na denken. Zeg maar een complete cockpit met alles, inclusief pedalen en shifter, er al in. Lijkt me supergaaf.

In theorie moet zoiets met een enkele USB3 aansluiting aan je PC te hangen zijn, maar USB en HDMI kan ook prima. Ben ik ook tevreden. (Ik zou al tevreden zijn zónder scherm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

unezra schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:24:
@vso Daarom zou ik dus willen dat er ooit een keer een soort van cockpit uit komt met allerlei zooi er al in, misschien zelfs een klein scherpje voor de klokkenwinkel. :)
Zeg maar een mock cockpit maar dan iets kleiner zodat het nog mooi op een WheelStand Pro past.
Denk dat dat een uitdaging op zichzelf is omdat race/f1/vrachtwagen allemaal uniek zijn. maar goed mooie wens :)
Zou er een goede set uitkomen *met* 18-speed shifter (die ook als 6-speed te gebruiken is) en zoiets kost €1000 wil ik er ook nog wel over na denken. Zeg maar een complete cockpit met alles, inclusief pedalen en shifter, er al in. Lijkt me supergaaf.
denk dat je voor die prijs al een eind komt hoor
- G29 set .. 350 euro ? (3 pendalen,6-speed shifter en stuur)
- skrs add-on = 125 euro ? (van 6 naar 18)
- stand = 150 euro ?
- button box .. 50
- tablet en houder (telemetrie html5 dashboard ) (kan ook Rpi met een vga/hdmi monitor ofzo)
- phone de houders (telemetrie navigatie)
- 1 usb hub om ze samen te voegen ;)

Denk dat je er al een aardig eindje in de buurt zit .. van je budget .. tja het is niet kant en klaar ..
In theorie moet zoiets met een enkele USB3 aansluiting aan je PC te hangen zijn, maar USB en HDMI kan ook prima. Ben ik ook tevreden. (Ik zou al tevreden zijn zónder scherm.)
Het probleem wat ik eerder zie is dat je gewoon veel ruimte moet opofferen voor een dergelijke setup ik zit wel eens te kijken naar cockpit(s) diy enzv .. maar ja het is ook lastig iets te bouwen wat "klein" is en niet uren nodig heeft om alles weer uit te vouwen en af te stellen. .. en robuust genoeg zodat een FFB / directdrive setup de kamer sloopt als je je stuur te stevig vasthoud :o

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heel mooi land dat Kroatie met die haarspeldbochten in de heuvels en de mooie authentieke dorpen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7YAtFzw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T5p4wp5.png

Maar hoe je de vrachtwagen op zijn plek moet gaan zetten is mij dan weer een raadsel

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kkAHRKO.png

Het kan dus wel maar lijkt mij niet de bedoeling zo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9lH6JiO.png

[ Voor 13% gewijzigd door CyberCow op 04-12-2018 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:14:
Wat zit jij onderuit gezakt in jou MAN +
Niet alleen in de MAN :D. Maar ik heb dat gedaan want zo kan ik de andere klokken ook nog zien van de brandstoftank bij het sturen. Zo is er voor ieder wat wils. De een wil zo min mogelijk dashboard zien ik juist net wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
CyberCow schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:25:
[...]

Het is zo laagdrempelig en de uitdaging om steeds weer nieuwe dingen te ontdekken. Normaal je koopt een game en die speel je uit en klaar. Dit is voordat je overal bent geweest is er wel weer wat nieuws. Ook in mijn geval met een verzwikte enkel (gaat wel weer over) dit kan lekker op de cruise control rondhobbelen. Remmen soms iets te laat maar ja dat zien we dan wel weer. Formule 1 moet ik nou echt niet gaan proberen. Maar je hebt gelijk het is niet een game dat als je op een verjaardag zegt ohh ik speel Euro Truck Simulator je daar hele verhalen over gaat vertellen.
Uhm, nou eigenlijk wel. Niet letterlijk op een verjaardag, maar er is geen enkele andere game waar ik zo enthousiast over ben als ETS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:40:
Heel mooi land dat Kroatie met die haarspeldbochten in de heuvels en de mooie authentieke dorpen.
Het is ook in het werkelijke leven een prachtig land. Één van mijn favoriete plekken in Europa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

flugelisoke schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:44:
[...]

Uhm, nou eigenlijk wel. Niet letterlijk op een verjaardag, maar er is geen enkele andere game waar ik zo enthousiast over ben als ETS2.
Toch, op de sportvereniging praten we wel eens over ETS2 ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ETS2 toch maar weer eens geïnstalleerd hier. Ben blijkbaar wel m'n save kwijt waarop ik heel wat vrachtwagens en geld had dus moet op 0 beginnen :( Moest laatst m'n SSD formatteren dus denk dat de boel daar gesneuveld is, had moeten backuppen |:( Opzich geen hele grote ramp maarja toch zonde..

Laatste ProMods gekocht en gedownload (beste dollar die ik iedere x-aantal maanden spendeer _O_ ) en gaan! Baltic komt wel zodra ProMods support heeft.

Net wel een grappig iets tijdens een Heavy Load missie. Kwam een trein aan dus spoorbomen omlaag, rijdt het voorste begeleidingsbusje zo door de bomen heen :D Oops.

Ik overweeg trouwens ook iedere keer als ik ETS2 (of F1 2018 of een andere racegame) speel weer om een playseat + stuurtje te kopen. Voorheen (anderhalf jaar geleden) al eens geprobeerd met die Playseat Challenge maar vond dat toch vrij krakkemikkig qua constructie en was ook geen support voor de TH8A dus dat was allemaal een beetje behelpen.

Zit eigenlijk te denken aan de Evolution Alcantara + T300 RS + TH8A. Dan heb ik tenminste een fatsoenlijke comfortable stoel mét shifter support (á 50 euro :P ).

Alleen weet ik niet of ik dan ook gelijk zo'n TrackIR moet kopen. Kan me herinneren dat het ''rondkijken'' wel een euvel was de vorige keer. Nu met m'n controller gaat dat vrij makkelijk met het pookje maar dat zit natuurlijk niet op het stuur.

Dan wordt het al gelijk een investering van tegen de 900 euro, maar goed wel een toffe ervaring I guess. Playseat zet ik gewoon half onder m'n bureau, gebruik m'n pc toch amper voor iets anders dan een spelletje dus die zal niet in de weg staan.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 05-12-2018 10:48 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

flugelisoke schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:44:
[...]

Een ex-collega lachte me uit :|

"Als je zo graag wilt trucken dan moet je maar een echte trucker worden".

:'(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
TommyGun schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:41:
[...]

Een ex-collega lachte me uit :|

"Als je zo graag wilt trucken dan moet je maar een echte trucker worden".

:'(
Bij echt trucken komt er ineens dwang om de hoek kijken ;) En is het ineens stukken minder leuk, daarentegen is ETS2 pure ontspanning :)

Geloof mij, ik heb het gedaan. Het is op zich leuk en machtig om zo'n grote machine te besturen, maar de tijden zijn wat mij betreft onmenselijk. Daarom wordt het er niet leuker op.

Kon je maar geld verdienen met ETS2 :o

[ Voor 22% gewijzigd door flugelisoke op 05-12-2018 11:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

flugelisoke schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:57:
[...]
Kon je maar geld verdienen met ETS2 :o
Developer worden en solliciteren bij SCS.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
MR_VIPER schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:17:
[...]

Developer worden en solliciteren bij SCS.
Maar dan moet ik verhuizen naar Tsjechië :P Of kun je daar out-of-office aan de slag? Ik moet wel zeggen dat ik perfectionistisch ben qua details in map design en er een bepaalde visie op heb. Zou het niet erg vinden om te leren programmeren!

[ Voor 23% gewijzigd door flugelisoke op 05-12-2018 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:14:
[...]

Maar dan moet ik verhuizen naar Tsjechië :P Of kun je daar out-of-office aan de slag? Ik moet wel zeggen dat ik perfectionistisch ben qua details in map design en er een bepaalde visie op heb. Zou het niet erg vinden om te leren programmeren!
Op het ProMods forum staan tutorials hoe je kan starten met je eigen map te maken. Je hebt wel een goede eigenschap om het gelijk goed te willen maken. Zelf heb ik zoiets van ik maak het allemaal en als af is dan pas ik bepaalde dingetjes wel weer aan. Met het gevolg of het gebeurd niet of het is dubbel werk.

Link:
https://www.promods.net/v...15c5612f8ca6191cfb6f7ef2e

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:14:
Programmeren heb je niet nodig voor map design. Al het map design gebeurt in de ingebouwde editor.
We zijn altijd op zoek naar meer talent voor ProMods, zolang het van goede kwaliteit is.
Voor SCS moet je inderdaad naar Praag verhuizen, op afstand werken doen ze helaas niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik wil weer gaan beginnen met ETS2, nadat ik voor een tijdje gestopt ben, maar ik kan nergens een rusmap download link vinden die versie 1.33 van ets2 support. Iemand die die link wellicht voor mij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SurfBoy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:02:
Ik wil weer gaan beginnen met ETS2, nadat ik voor een tijdje gestopt ben, maar ik kan nergens een rusmap download link vinden die versie 1.33 van ets2 support. Iemand die die link wellicht voor mij heeft?
Je moet het def bestand vervangen door degene uit onderstaande link. Nadeel is wel de steden de Russische namen krijgen. Dit is wel op te lossen door de map city in de map def van het oude def bestand in het nieuwe def bestand te overschrijven. Als je ook ProMods gebruikt heb je ook een road connector nodig. Wil je eventueel nog andere maps koppelen klik dan op de onderste link daar staan nog wat mogelijkheden.

Rusmap nieuwe def:
https://sharemods.com/97j...usMap-def_v1.8.1.scs.html

Road connector voor ProMods 2.32 en RusMap 1.8.1:
https://sharemods.com/i9n...usMap-def_v1.8.1.scs.html

Meer connecties:
https://www.promods.net/v...150ed639a3ead45016f3f95c9

Zelf heb ik deze map mods aan elkaar weten te sleutelen zonder problemen:
ProMods 2.32
RusMap 1.8.1
Poland Rebuilding 2.3
Southern Region map 7.5.0
The Great Steppe 1.2
ScandianaviaMod 0.4

*mocht iemand nog wat weten wat hieraan te koppelen is dan hoor ik het graag dan kan ik mijn map weer vergroten.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberCow op 06-12-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
CyberCow schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:24:
[...]

Je moet het def bestand vervangen door degene uit onderstaande link. Nadeel is wel de steden de Russische namen krijgen. Dit is wel op te lossen door de map city in de map def van het oude def bestand in het nieuwe def bestand te overschrijven. Als je ook ProMods gebruikt heb je ook een road connector nodig. Wil je eventueel nog andere maps koppelen klik dan op de onderste link daar staan nog wat mogelijkheden.

Rusmap nieuwe def:
https://sharemods.com/97j...usMap-def_v1.8.1.scs.html

Road connector voor ProMods 2.32 en RusMap 1.8.1:
https://sharemods.com/i9n...usMap-def_v1.8.1.scs.html

Meer connecties:
https://www.promods.net/v...150ed639a3ead45016f3f95c9

Zelf heb ik deze map mods aan elkaar weten te sleutelen zonder problemen:
ProMods 2.32
RusMap 1.8.1
Poland Rebuilding 2.3
Southern Region map 7.5.0
The Great Steppe 1.2
ScandianaviaMod 0.4

*mocht iemand nog wat weten wat hieraan te koppelen is dan hoor ik het graag dan kan ik mijn map weer vergroten.
Hartstikke bedankt! Hier was ik zelf niet op gekomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:47:

Zit eigenlijk te denken aan de Evolution Alcantara + T300 RS + TH8A. Dan heb ik tenminste een fatsoenlijke comfortable stoel mét shifter support (á 50 euro :P ).
Playseat Evolution heb ik ook, ook met T300RS. Je zit daar wel in een tourwagen/rallyauto houding, is dat wenselijk voor het trucken? Ik gebruik de Playseat uitsluitend voor het racen. Voor ETS2 schroef ik mijn oude vertrouwde G25 aan m'n bureau en zit ik op m'n bureaustoel. Veel meer natuurlijke houding voor het trucken.

Maar ik heb dan ook ruimte voor een aparte race setup met pc en scherm die naast m'n bureau staat.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 06-12-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Altijd leuk om een foutje te ontdekken... bij de grens met Rusland MOET ik door de grenscontroles... als ik de andere kant pak zonder controle gebeurt er niks, moet ik achteruit en de andere kant in zien te komen om de controle te voltooien... AI vrachtwagens die de verkeerde kant nemen... rijden stapvoets dwars door de slagbomen heen die dichtblijven zitten... ik dacht ik probeer het ook eens maar dat gaat net niet goed.... Verder natuurlijk weer een zeer interessante uitbreiding...

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weer een leuke kmstand bereikt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RWVImlY.png

Op naar de 1.000.000

Net kreeg ik ineens de melding dat ETS2 is bijgewerkt. Weet er iemand wat er is veranderd?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NXWD4sx.png

[ Voor 40% gewijzigd door CyberCow op 07-12-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
CyberCow schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:41:
Weer een leuke kmstand bereikt

[Afbeelding]

Op naar de 1.000.000

Net kreeg ik ineens de melding dat ETS2 is bijgewerkt. Weet er iemand wat er is veranderd?

[Afbeelding]
Goed bezig!

Ik denk dat het misschien wat kleine fixjes zijn.

Is het een standaard mod-vrije MAN? Ik gebruik vrijwel nooit mods omdat ik bang ben dat de savegame laat corrupten. En ik ben blij met vanilla ETS2 hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door flugelisoke op 07-12-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:06:
[...]

Goed bezig!

Ik denk dat het misschien wat kleine fixjes zijn.

Is het een standaard mod-vrije MAN? Ik gebruik vrijwel nooit mods omdat ik bang ben dat de savegame laat corrupten. En ik ben blij met vanilla ETS2 hoor.
Het is de standaard MAN waarmee ik in 2012 ben begonnen en eerst alles moest gaan vrijspelen. Toen was het nog een 320pk met een lage cabine. In de loop der tijd heeft de 320pk het veld moeten ruimen voor de 680pk en de cabine is een xxl geworden. De enige truck mod die ik normaal gebruik is Xenon verlichting. Voor de rest is de vrachtwagen helemaal standaard. Ieder zijn ding wat je wil rijden maar mocht je in het bezit zijn van de DLCs Going East!, Scandinavia, Vive la France en Italia dan zou ik je toch willen aanraden om een keer ProMods te proberen. Mocht je het niets vinden kan je het weer weghalen zonder dat je profiel eraan gaat. Alleen wel zorgen je geen garages koopt in steden die niet in Vanilla profiel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CyberCow schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:41:

[Afbeelding]
Niet heel veel :)
ETS2 update 1.33.2.3

To improve the game:
Fixed cargo model not being removed when the card was reset in trailer configurator.
Changed placing detail vegetation on LOD geometry.
Improved cloud saving.
Fixed possible crash when fleet design offer is invalid.

Linux: input event device:
Properly shutdown device if setup fails.
Detection of device disconnection.
Removed the limit on number of supported devices.
Remap ff effect strength from newtons to API values.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:08
Is voor TruckersMP eigenlijk de nieuwe DLC vereist? Of is dat optioneel? Heb nog nooit truckersmp gespeeld maar zit er wel fun uit om online te trucken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerblast schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:40:
Is voor TruckersMP eigenlijk de nieuwe DLC vereist? Of is dat optioneel? Heb nog nooit truckersmp gespeeld maar zit er wel fun uit om online te trucken :).
Ik heb nog nooit multiplayer gedaan. Lijkt mij wel leuk om het een keer uit te proberen. Is dat mogelijk met je normale profiel (natuurlijk zonder mods) of moet je daarvoor een nieuw profiel aanmaken?

Ik heb het even geprobeerd met de multiplayer. Het is wel leuk maar heel je profiel word omgegooid.Ik zat ineens in week 983. Ook het commentaar van mensen om mij heen zit daar niet op te wachten. Het aanmaken van een account is heel erg makkelijk en je kan je eigen profiel gebruiken als je dat niet erg vind.

[ Voor 24% gewijzigd door CyberCow op 08-12-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Same here, maar het lijkt idd wel fun. Spijtige is zo te zien wel zonder mods, maar goed, de map met alle DLC's is ook al groot genoeg :).

Enkel de laatste nieuwe heb ik nog niet, speel tot nu steeds met promods. Dat wordt dus een nieuw profile :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Er is ook een GoT Trucking groep met 45 leden waaronder ik :-) Zijn er elke dag wel redelijk wat actief hoor.
https://steamcommunity.com/groups/got-trucking

[ Voor 26% gewijzigd door Barfman op 08-12-2018 17:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor iedereen, en ook ik, die vinden dat die improved physics niet heel veel toevoegen, die moet je dus zelf inschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
FastFred schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:53:
Voor iedereen, en ook ik, die vinden dat die improved physics niet heel veel toevoegen, die moet je dus zelf inschakelen...

[YouTube: Better Physics Guide for ETS2 1.33 (Euro Truck Simulator 2)]
Thanks! Ik had eerst het andere filmpje van squirrel gezien en dacht dat het niet veel deed, zit het in invisible instellingen 😕

Ze zouden vind ik beter een advanced options menu toevoegen voor die dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Als je het instelt zoals uitgelegd in het filmpje moet je het wel wat rustiger aan doen merk ik.... lang geleden dat ik de boel op z'n kant heb gelegd maar met de voorgestelde instellingen gaat dat een heel stuk makkelijker :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51
lameeuw schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:26:
Als je het instelt zoals uitgelegd in het filmpje moet je het wel wat rustiger aan doen merk ik.... lang geleden dat ik de boel op z'n kant heb gelegd maar met de voorgestelde instellingen gaat dat een heel stuk makkelijker :P
Jep, ik ging na het aanpassen van de instellingen bij de eerste levering op mijn kant... Rustiger de bochten door dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Wel leuk zo die physics in het filmpje, maar als je het goed wilt doen moet je alle physics opnieuw afstellen, dus ook de cabine en het interior. Knox_xss heeft dat gedaan, en dat rijd echt super. Ook binnen in de cabine ervaar je een meer realistische gevoel.

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=264686

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ik kan bevestigen dat je niet meer zomaar ff door de bochten gaat :p. Uitgeprobeerd op truckersmp, kon me direct al laten takelen...

Had ik misschien beter niet gedaan op m'n eerste kilometers. Maar is wel een pak realistischer vind ik.

Ben nu op truckersmp ff aan wegrijden van brussels, op naar Luxemburg en zo verder naar Duitsland. Is denk ik het iets rustiger. Brussel is wel erg druk zeg :)

Werken er iets van mods eigenlijk in truckersmp of helemaal niks? Of is er een lijstje van wat mag en niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Powerblast op 09-12-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 19:19

Mef

Ik wil mijn trucks er zo realistisch mogelijk er laten uitzien. Dus truck die bv. Duitsland in rijdt uitrusten met umweltplakkette op de voorruit, voor Frankrijk crit'air enz. Ook ADR signs enzovoort. Iemand een website of gids waar meeste van die regels in het kort beschreven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een aantal mods geprobeerd toe te voegen en daarbij is de layout van mijn spiegel eraan gegaan. Ik heb al gekeken in de modfiles of ik iets kan vinden. Maar ben daar niet zo handig in. Iemand een idee waar ik kan gaan zoeken om mijn spiegel weer normaal in een kadertje te plaatsen.

ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l8P3lzV.png

[ Voor 11% gewijzigd door CyberCow op 10-12-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

@CyberCow begin met verwijderen van de laatst toegevoegde mods. en dan kijken of probleem nog bestaat. zo ja. de daarvoor geinstalleerde mod verwijderen etc etc .. success

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jin schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:59:
@CyberCow begin met verwijderen van de laatst toegevoegde mods. en dan kijken of probleem nog bestaat. zo ja. de daarvoor geinstalleerde mod verwijderen etc etc .. success
Ja dat snap ik maar ik wil wel graag de mod blijven gebruiken. Het liefste sloop ik dit uit die mod. Het beste van twee werelden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Welke mod gaat het dan, jij bedoeld een dunne kader om je virtuele spiegel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:29:
Welke mod gaat het dan, jij bedoeld een dunne kader om je virtuele spiegel?
Er zit nou geen kader om de spiegel en die staat helemaal rechts bovenaan in beeld. Dat wil ik gewoon op de oude manier hebben. Het gaat om ROMANIA EXTENDED 2.0[1.33.xx] en om YKS Turkey map rescaled to 1:19 maar dat hoort een beetje bij elkaar.

Ik heb het al voor elkaar in het bestand ROPMprefab20 de map ui weggegooid en nou heb ik mijn oude spiegels weer terug. Als je ook de irritante geluidjes weghaalt uit de mod is het een best leuke mod.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberCow op 11-12-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Oke, wel vreemd dat een map mod ook je spiegels veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooie rit van Yozgat (Turkije) naar Suceava (Roemenië)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b9FoOnq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qKvbRT7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/szsN6GF.png

[ Voor 21% gewijzigd door CyberCow op 11-12-2018 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond eens gereden met de physics settings uit Squirrel's filmpje en of jullie rijden als gekken, of ik rij sowies al heel rustig want ik hoef mijn rijstijl dus niet aan te passen. Het schommelt wel flink nu, weet nog niet of ik het zo laat of terug naar default ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:49:
Vanavond eens gereden met de physics settings uit Squirrel's filmpje en of jullie rijden als gekken, of ik rij sowies al heel rustig want ik hoef mijn rijstijl dus niet aan te passen. Het schommelt wel flink nu, weet nog niet of ik het zo laat of terug naar default ga.
Bij mij is het ook gaan schommelen als een gek maar dat vind ik juist leuk. Trailer en truck stabiliteit had ik altijd al zo laag staan. De instelling voor de veren heeft eigenlijk geen invloed op de stabiliteit. Ik rij niet als een gek maar ook overkomt het mij wel eens dat de vrachtwagen eventjes gaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 20:59
Wat volgens mij ook nog wel meetelt is hoe zwaar de lading is.

Met 18 ton haring en iets te hard de bocht insturen krijg je dit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eHYi6k3.jpg

Terwijl 5 ton plastic veel minder snel omkukelt

[ Voor 12% gewijzigd door cracking cloud op 12-12-2018 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben vanavond ook voor het eerst sinds lange tijd weer met de wieltjes in de lucht gegaan :D

Ik weet nu wel waar de limiet zit, het stuur (ffb) begint ook te trillen als ik tegen de limiet zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:07:

[Afbeelding]

Dat klopt het invloed heeft maar ook de opbouw van de vrachtwagen. Met een zeil zal hij ook eerder omkiepen dan met een vaste bak. Maar de realismeinstellingen maken het wel een stuk uitdagender.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kreeg laatst een update van ATS en sinds die tijd is de saturatie van de omgeving ongelofelijk toegenomen. Vergelijk een recente screenshot met een oude:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qqugu81jJICFLogdA8pjupb4/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aJWs5hpjFDLUZDBrgHNI2syi/medium.jpg

Soms is het zo fel dat het zelfs lastig is de groene iconen te zien.
Hebben meer mensen dat?

Signatures zijn voor boomers.

Dacht ik gisteren eventjes leuk te doen door een paar auto's in een testprofiel te laden. Allemaal leuk en aardig maar nu is het geluid van mijn normale vrachtwagen hetzelfde als van een auto. Al geprobeerd om de mod weg te gooien al heeft die in dit profiel nog nooit gezeten. Werkt niet. Ik gebruik voor mijn vrachtwagen verder geen geluidsmod. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tk5drW4.png

• Barfman
Welke mod gaat het om, en heb je hem na het saven van het profiel weggegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

cracking cloud schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:07:

[Afbeelding]

Visafslag gemist? :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
deze is zooooo fout dat ie leuk is :+ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:54:
Welke mod gaat het om, en heb je hem na het saven van het profiel weggegooid.
Het gaat om de mod van de Mercedes S 350. Ik heb hem in een ander profiel gebruikt en daarna mijn normale profiel gestart. Daar heb ik hem niet ingeladen alleen stond hij nog wel in de mod map. Ik heb het vanmorgen nog eens geprobeerd om een iets oudere savegame terug te laden en nu is het geluid weer van het oude. Gelukkig is het nu weer goed.

Ik heb helemaal niets veranderd aan de mods maar ineens is mijn kaart gedraaid. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/APR4NY4.png

[ Voor 29% gewijzigd door CyberCow op 14-12-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:00
Heeft er iemand hier een overzichtje van de benodigde fixes en laadvolgorde bij Promods, Rusmap en Southern Regio? Ik heb al gezocht op het promods forum maar kan het daar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

JAtech schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:18:
Heeft er iemand hier een overzichtje van de benodigde fixes en laadvolgorde bij Promods, Rusmap en Southern Regio? Ik heb al gezocht op het promods forum maar kan het daar niet vinden.
Misschien heb je hier wat aan:

https://promods.net/viewtopic.php?f=42&t=14523

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Pre-release Tregion Map! door squirrel nu live, ziet er erg strak uit.
https://www.twitch.tv/squirrel

Pagina: 1 ... 96 ... 162 Laatste