Ja vond ik ook! Zag het ook net. Kende de map nog niet, maar deze zit er wel erg netjes uit hoor. Hoop dat hij snel uitkomtBarfman schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:04:
Pre-release Tregion Map! door squirrel nu live, ziet er erg strak uit.
https://www.twitch.tv/squirrel
Komt met kerst uit blijkbaar, ik kan de stream echt niet verder kijken dan dat.
Ben benieuwd @sven_engelen !
Ben benieuwd @sven_engelen !
[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 17-12-2018 11:02 ]
Sinds lange tijd weer eens ATS geladen, gelijk mijn truck weer proberen aan te passen, Nieuwe kleur ed.
Het viel me op dat ik niet meer om de truck heen kan draaien in de werkplaats.
Kan niet achter de truck komen om de bumper aan te passen.
Is dit een bekend probleem? Kon er zo niets over terug vinden.
Het viel me op dat ik niet meer om de truck heen kan draaien in de werkplaats.
Kan niet achter de truck komen om de bumper aan te passen.
Is dit een bekend probleem? Kon er zo niets over terug vinden.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Nooit een probleem mee gehad. Gewoon met de muis klikken en slepen.
Signatures zijn voor boomers.
De afgelopen tijd heb ik geen merkbaar verschil gezien na een update, zeker niet zo erg als in jouw screenshot.Maasluip schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:12:
Ik kreeg laatst een update van ATS en sinds die tijd is de saturatie van de omgeving ongelofelijk toegenomen. Vergelijk een recente screenshot met een oude:
[Afbeelding][Afbeelding]
Soms is het zo fel dat het zelfs lastig is de groene iconen te zien.
Hebben meer mensen dat?
ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...
Bij het nieuwe event is er een uitdaging waarbij je iets kunt verdienen door zowel in ETS als ATS de 12 leveringen te behalen. Misschien dat ik ATS in de eindejaar sale koop. Mijn zoon zeurt al maanden dat hij een Amerikaanse truck wil. Maar papa wil geen mod
Squirrel heeft een kortere variant van de Tregion review geplaatst zodat je niet 5 uur hoeft te zitten kijken naar de stream replay op Twitch
15 minutes in and I have to say het ziet er best wel gaaf uit!
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 18-12-2018 18:13 ]
Verwijderd
Leuk...! Ik denk dat ik daarvoor ETS maar weer eens ga installeren!FastFred schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:11:
Squirrel heeft een kortere variant van de Tregion review geplaatst zodat je niet 5 uur hoeft te zitten kijken naar de stream replay op Twitch
Verwijderd
Ik wil ets 2 met een t300 rs stuur spelen maar krijg het niet voor elkaar ze zeiden tegen mij mischien moet je hem opnieuw installeren en dat heb ik gedaan maar werkt nog niet de game ziet me stuur niet en nu is me profiel weg is er een mogelijkheid om me profiel terug te krijgen en moet ik een nieuw profiel maken en aan steam koppelen mvg pewi
Werkt het stuur binnen andere games goed? Profiel is afhankelijk van hoe eea is weggehaald misschien terug te vinden in de Euro Truck Folder binnen je user profiel op Windows (vaak binnen de mijn documenten folder).Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:23:
Ik wil ets 2 met een t300 rs stuur spelen maar krijg het niet voor elkaar ze zeiden tegen mij mischien moet je hem opnieuw installeren en dat heb ik gedaan maar werkt nog niet de game ziet me stuur niet en nu is me profiel weg is er een mogelijkheid om me profiel terug te krijgen en moet ik een nieuw profiel maken en aan steam koppelen mvg pewi
*empty*
Ik was eigenlijk positief verbaasd dat ie een video ervan geplaatst heeft ondanks de bugs. De map is dus toch goed genoeg voor hemFastFred schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:11:
[YouTube: Tregion 1:2 Scale Map (Netherlands) - 0.0.4 Beta (Euro Truck Simulator 2)]
Anyways, wij moeten ons er inderdaad goed voor klaar maken. De download zal op 2 manieren beschikbaar worden. Dat is een trage download direct van de server en een torrent. Dit omdat we de server nog niet willen upgraden naar een hogere downloadsnelheid. Ik hoop dat we iedereen met deze versie zeker tevreden zullen maken!
Tja, Promods is mateloos populair, terwijl ook daar iedere keer weer invisible walls e.d. inzitten. Het is een gratis product waar je uren plezier aan beleven kunt, dus dat er her en der wat foutjes in zitten vind ik dan niet zo'n ramp.
Klopt het trouwens wat Squirrel zei? Dat er 70 man bezig is met Tregion?
[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 19-12-2018 12:41 ]
Stuur zou het gewoon moeten doen. Probeer anders eens de software van je stuur opnieuw te installeren. Als je je profiel kwijt bent die in je documenten wordt opgeslagen kan je altijd nog de back-up terugzetten van de vorige versie van ETS 2. Bij de update naar een nieuwe versie maakt ETS 2 altijd een back-up van het gehele profiel. Hoe het werkt met het opslaan van Steam profielen dat weet ik helaas niet.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:23:
Gaat deze map ProMods vervangen of is dit een heel ander project?sven_engelen schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:25:
[...]
Ik was eigenlijk positief verbaasd dat ie een video ervan geplaatst heeft ondanks de bugs. De map is dus toch goed genoeg voor hem
Anyways, wij moeten ons er inderdaad goed voor klaar maken. De download zal op 2 manieren beschikbaar worden. Dat is een trage download direct van de server en een torrent. Dit omdat we de server nog niet willen upgraden naar een hogere downloadsnelheid. Ik hoop dat we iedereen met deze versie zeker tevreden zullen maken!
[ Voor 27% gewijzigd door CyberCow op 19-12-2018 12:59 ]
^^ het is een heel ander project.
We zijn met 70 man bij mekaar op 3 projecten inclusief testers, promoters, marketing etc etc etcFastFred schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:37:
Tja, Promods is mateloos populair, terwijl ook daar iedere keer weer invisible walls e.d. inzitten. Het is een gratis product waar je uren plezier aan beleven kunt, dus dat er her en der wat foutjes in zitten vind ik dan niet zo'n ramp.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan veranderen?. Rij momenteel in Frankrijk. Ook de rem en knipperlichten van het verkeer kloppen niet.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberCow op 19-12-2018 14:43 ]
@CyberCow toevallig één of andere real company / real gas station mod draaien?
Heb ook wel een dergelijks gehad en dat was toen de oorzaak.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nee dat is juist het vreemde. Omdat ik nu mee wil doen aan het kerstevent heb ik al mijn mods uitgeschakeld. Anders was ik wel tussen de mods eerst gaan kijken waar het probleem in kon zitten.Fuelke schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:34:
@CyberCow toevallig één of andere real company / real gas station mod draaien?
dit event heb ik het over:
https://steamcommunity.co...etail/2796070940852901616
Tregion is een 1:2 schaal mapmod. Promods is gewoon een uitbreiding voor de bestaande ETS2 map, Tregion is 100% standalone.CyberCow schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:58:
Gaat deze map ProMods vervangen of is dit een heel ander project?
@CyberCow lijkt me toch een conflict met een mod, misschien kan je je hele game.log even post via pastebin.
Heb je toevallig workshop mods aan staan?
Ik heb nog nooit workshop mods gebruikt. Heb hier wel het gamelog maar daarin zie ik helemaal niets van problemen.Barfman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:01:
@CyberCow lijkt me toch een conflict met een mod, misschien kan je je hele game.log even post via pastebin.
https://pastebin.com/embed_js/9jpejxHS
Bedankt voor je hulp alvast.
Misschien een keer de lokale bestanden laten controleren in steam.CyberCow schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:28:
[...]
Ik heb nog nooit workshop mods gebruikt. Heb hier wel het gamelog maar daarin zie ik helemaal niets van problemen.
https://pastebin.com/embed_js/9jpejxHS
Bedankt voor je hulp alvast.
Ja ik zou het ook even niet weten, zie wel heel veel errors, maar lijken me niet voor dit probleem te zorgen.
Integriteit van je files even checken in steam zoals boven staat proberen.
[ Voor 25% gewijzigd door Barfman op 19-12-2018 20:59 ]
Dat heb ik gedaan maar er veranderd helemaal niets. Krijg ook geen foutmelding als ik de bestanden laat controleren. De Errors komen omdat ik veel verschillende maps heb gebruikt en daar blijft die dan steeds naar zoeken. Dat heeft nooit voor een probleem gezorgd afgezien van een laadtijd van een minuut of 12. Ga zo maar eens even ETS2 opnieuw installeren.Barfman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:58:
Ja ik zou het ook even niet weten, zie wel heel veel errors, maar lijken me niet voor dit probleem te zorgen.
Weet niet hoe het kan maar ik heb maar eens een keer de computer opnieuw opgestart en nou is alles weer in orde. Ik start normaal de computer nooit opnieuw op maar zet hem in sluimerstand.Barfman schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:32:
@CyberCow
Misschien een driver probleem, je zou kunnen kijken of het in opengl ook zo is.
12 ritten met kerstspullen gereden om maar een hertje neer te kunnen zetten. Een kerstboom had ik leuker gevonden. Weet iemand of die in de Cabin DLC zit?

Waar kan ik die vinden? Want een kerstboompje zou wel leuk zijn om neer te zetten.Apejoekie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:46:
Misschien in de mod van SISL?
SISL zit geloof ik gewoon in de workshop.CyberCow schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:47:
[...]
Waar kan ik die vinden? Want een kerstboompje zou wel leuk zijn om neer te zetten.
@Powerblast Bedankt voor de tip van deze leuke mod. En er zit idd een kerstboom tussen. Ook een hele grote maar dat haalt het realisme er wel vanaf. Maar deze staat leuk op het dashboard.

Leuke sfeer daar in je truckCyberCow schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:34:
@Powerblast Bedankt voor de tip van deze leuke mod. En er zit idd een kerstboom tussen. Ook een hele grote maar dat haalt het realisme er wel vanaf. Maar deze staat leuk op het dashboard.
[Afbeelding]
Zo kom ik de kerst wel door.

Steam heeft weer aanbiedingen. Mooie kans om de map uit te breiden!
Vanavond was SCS weer live een paar uur met verschillende interviews en de plannen voor volgend jaar, ziet er weer veel belovend uit in 2019.
Notes:
Natuurlijk dat ze naar DirectX 11 gaan, wie wacht hier niet op :-) En de nieuwe Renault en M.A.N trucks komen eraan. Morgen is het vervolg van de stream met nog meer nieuws.
Heb het een beetje van Reddit geplukt, zie hier de bron.
Notes:
- The World of Trucks International Gifts Delivery event ends in the first half of January, so you've got plenty of time to get those awesome rewards!
- SCS will be taking a break until the New Year, so no new content until then. 2018 has been a really successful year for the company.
- A new vehicle tuning pack should "hopefully be coming soon". They have permission from a truck manufacturer, but aren't releasing any more details at the moment. Pavel confirmed multiple packs are on the way.
- Owned trailers will be able to be used with World of Trucks in the future. This is because they are using an old codebase for WOT while they develop and test their new one which will be used for all of the cool, new features they want to support.
- The Steam Winter Sale has kicked off, meaning that both ETS2 & ATS as well as most DLCs are on sale! Don't forget to vote for ETS2 in the Steam Awards 2018 "Most Fun with a Machine" category! Some items are not on sale just yet - this is due to Steam's servers running slowly due to the amount of users on Steam right now, as usual when the Steam Sale starts
- Coloured lights on trucks won't be added for two reasons: manufacturers don't like it and it is against the law in most places.
- Separate fuels/AdBlue won't be implemented any time soon due to programming complications.
- There will be some more paintjobs for 8x4 chassis trucks in the future.
- Older states in ATS (California, Arizona & Nevada) may be updated to match the quality of recent expansions (Oregon, New Mexico) in the future.
- The map design team is considering making official guides for the map editor so that more people can take advantage of it.
- Steam is dropping items for games through their "Extremely Cozy Cottage of Surprises" which you can open every day for 3 random items. One of those items is for ETS2 - a Gingerbread House interior accessory!
- Map mods will not be brought into the SCS map due to the change in quality level. SCS is more interested in getting members of the map making community to work for them. They already have 3 ProMods guys working for them.
- SCS will stream again tomorrow (December 21, 2018 @ around 18:30 CET) and will be giving away some Steam codes! Pavel said there's going to be some hints and teasers regarding map expansions too
- Beyond the Baltic Sea will not be added to the Map Booster Bundle just yet, but it is currently available in the Christmas Special Bundle and Baltic Bundle so you can get it for cheaper anyway.
- Upcoming ATS Map Expansion Teaser: 1
- Upcoming ETS2 Map Expansion Teaser: 1
- Southern Germany Revamp Teaser: 1
- DirectX 11 support is coming within the next year as support for Windows XP is finally phased out. There should hopefully be some performance and graphical enhancements!
- Life's tough but both the MAN Euro 6 and Renault Range T are in the very advanced stages of discussion. These should hopefully be available in 2019.
- A new sound system is being worked on, so sound enhancements are on the way!
- The Schwarzmüller Trailer Pack will be updated so that it works similarly to the Krone Pack. The vehicle team is very busy building trucks at the moment, so it may take some time.
- Lots of deals were signed for ATS trucks this year. Discussions are close to wrapping up and the trucks are currently being built. The community should expect some more trucks for ATS in 2019, if everything goes smoothly.
Natuurlijk dat ze naar DirectX 11 gaan, wie wacht hier niet op :-) En de nieuwe Renault en M.A.N trucks komen eraan. Morgen is het vervolg van de stream met nog meer nieuws.
De screenshot teaser lijkt erg veel op spanje.Barfman schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:28:
Vanavond was SCS weer live een paar uur met verschillende interviews en de plannen voor volgend jaar, ziet er weer veel belovend uit in 2019.
Notes:Vind vooral wel cool dat de map makers een officieel handleiding gaan maken voor de map editor zodat meerdere mensen wat sneller de mogelijkheid hebben om een map te maken.
- The World of Trucks International Gifts Delivery event ends in the first half of January, so you've got plenty of time to get those awesome rewards!
- SCS will be taking a break until the New Year, so no new content until then. 2018 has been a really successful year for the company.
- A new vehicle tuning pack should "hopefully be coming soon". They have permission from a truck manufacturer, but aren't releasing any more details at the moment. Pavel confirmed multiple packs are on the way.
- Owned trailers will be able to be used with World of Trucks in the future. This is because they are using an old codebase for WOT while they develop and test their new one which will be used for all of the cool, new features they want to support.
- The Steam Winter Sale has kicked off, meaning that both ETS2 & ATS as well as most DLCs are on sale! Don't forget to vote for ETS2 in the Steam Awards 2018 "Most Fun with a Machine" category! Some items are not on sale just yet - this is due to Steam's servers running slowly due to the amount of users on Steam right now, as usual when the Steam Sale starts
- Coloured lights on trucks won't be added for two reasons: manufacturers don't like it and it is against the law in most places.
- Separate fuels/AdBlue won't be implemented any time soon due to programming complications.
- There will be some more paintjobs for 8x4 chassis trucks in the future.
- Older states in ATS (California, Arizona & Nevada) may be updated to match the quality of recent expansions (Oregon, New Mexico) in the future.
- The map design team is considering making official guides for the map editor so that more people can take advantage of it.
- Steam is dropping items for games through their "Extremely Cozy Cottage of Surprises" which you can open every day for 3 random items. One of those items is for ETS2 - a Gingerbread House interior accessory!
- Map mods will not be brought into the SCS map due to the change in quality level. SCS is more interested in getting members of the map making community to work for them. They already have 3 ProMods guys working for them.
- SCS will stream again tomorrow (December 21, 2018 @ around 18:30 CET) and will be giving away some Steam codes! Pavel said there's going to be some hints and teasers regarding map expansions too
- Beyond the Baltic Sea will not be added to the Map Booster Bundle just yet, but it is currently available in the Christmas Special Bundle and Baltic Bundle so you can get it for cheaper anyway.
- Upcoming ATS Map Expansion Teaser: 1
[Afbeelding]- Upcoming ETS2 Map Expansion Teaser: 1
[Afbeelding]- Southern Germany Revamp Teaser: 1
[Afbeelding]- DirectX 11 support is coming within the next year as support for Windows XP is finally phased out. There should hopefully be some performance and graphical enhancements!
- Life's tough but both the MAN Euro 6 and Renault Range T are in the very advanced stages of discussion. These should hopefully be available in 2019.
- A new sound system is being worked on, so sound enhancements are on the way!
- The Schwarzmüller Trailer Pack will be updated so that it works similarly to the Krone Pack. The vehicle team is very busy building trucks at the moment, so it may take some time.
- Lots of deals were signed for ATS trucks this year. Discussions are close to wrapping up and the trucks are currently being built. The community should expect some more trucks for ATS in 2019, if everything goes smoothly.
Typische huizen met van die oranje daken in zuid-frankrijk en spanje.
Het was al jammer dat de laatste DLC geen spanje was, maar in mijn ogen het minst leukste deel van europa was. Ze hoeven van mij niet verder te gaan naar het noorden en ik zit al helemaal niet te wachten op Rusland. Grootste grond oppervlakte is Azië, dus is geen europa.
Ook goed nieuws dat ze Own trucks gaan ondersteunen in World of Trucks.
Dat was wel te verwachten, maar het is nu erg jammer dat het nog niet werkt.
Liefst rij ik alleen maar World of trucks. Ruime levertijden en je kan lekker je stats bijhouden.
Helaas geen nieuws over rebuilding UK, ziet er toch het minst mooi uit op dit moment.
Angelo NL / Global Cargo VTC
World of trucks mogen ze wat mij betreft nog veel verder in gaan, volledige multiplayer bijvoorbeeldPykow schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:54:
[...]
De screenshot teaser lijkt erg veel op spanje.
Typische huizen met van die oranje daken in zuid-frankrijk en spanje.
Het was al jammer dat de laatste DLC geen spanje was, maar in mijn ogen het minst leukste deel van europa was. Ze hoeven van mij niet verder te gaan naar het noorden en ik zit al helemaal niet te wachten op Rusland. Grootste grond oppervlakte is Azië, dus is geen europa.
Ook goed nieuws dat ze Own trucks gaan ondersteunen in World of Trucks.
Dat was wel te verwachten, maar het is nu erg jammer dat het nog niet werkt.
Liefst rij ik alleen maar World of trucks. Ruime levertijden en je kan lekker je stats bijhouden.
Helaas geen nieuws over rebuilding UK, ziet er toch het minst mooi uit op dit moment.
Speel nu zelf op twee profielen, eentje truckersmp en eentje full promods
@Pykow Hoewel Europees Rusland circa 25% van Rusland is en dit land dus voor driekwart in Azië ligt, beslaat Europees Rusland evengoed 38% van Europa.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Gezien de bomen gok ik op Washington. Maar ik gok op een staat richting het oosten, oftewel, Colorado.Barfman schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:28:
• Upcoming ATS Map Expansion Teaser: 1
[Afbeelding]
Spanje aan de huizen te zien?• Upcoming ETS2 Map Expansion Teaser: 1
[Afbeelding]
En DX11

Het schijnt dat ze ook in gesprek zijn met Ford over de Ford F-Max
@cracking cloud echt nog nooit van gehoord, lijkt op een Volvo FH

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 21-12-2018 17:37 ]
Model T-Ford !cracking cloud schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:40:
Het schijnt dat ze ook in gesprek zijn met Ford over de Ford F-Max
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik zat meer te denken aan Sardinië als uitbreiding van Italie, ook omdat ik een truck met Iveco wagens zie
Vanavond horen we meer op de live stream
[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 21-12-2018 14:42 ]
Ik mag toch wel even dagdromen?FastFred schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:54:
@rockhopper misschien moet jij de F-Max even Googlen![]()

Niks mis met moderne trucks en ik zie ook met veel plezier nieuwe modellen erbij komen. Maar ik moest toevallig even aan de klassieker uit den ouden Doosch denken. Ergens zou deze eerste vrachtwagen ooit (?) ook niet misstaan als mod.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Huh?FastFred schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:50:
@Cranzai echt nog nooit van gehoord, lijkt op een Volvo FH
Wie summoned de lurker en waarvoor?
Haha, doelde er op dat je waarschijnlijk een verkeerde "@" te pakken had.
Een lurker is iemand die eigenlijk alleen mee leest en niet reageert
Oh shit, ik bedoelde iemand andersCranzai schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:38:
[...]
Haha, doelde er op dat je waarschijnlijk een verkeerde "@" te pakken had.
Een lurker is iemand die eigenlijk alleen mee leest en niet reageert

Volgende DLC zou Roemenië kunnen zijn, dat zou echt vet zijn. Ze zitten nu volop te hinten in de stream
[ Voor 46% gewijzigd door cracking cloud op 21-12-2018 19:28 ]
Truckersmp heeft geen verkeer + debielen die vaak op je inrijden.Powerblast schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:33:
[...]
World of trucks mogen ze wat mij betreft nog veel verder in gaan, volledige multiplayer bijvoorbeeld. Truckersmp is wel al netjes gedaan, maar echt een company starten met meerdere mensen gaat nu (nog) niet volgens mij zonder van die addons te gebruiken waar je je tripjes upload. Zou wel fijn zijn als dat er native allemaal inzat.
Speel nu zelf op twee profielen, eentje truckersmp en eentje full promods
Heb het 1x gedaan en sommige steden moet je omzeilen en dan zijn de snelwegen nog eens leeg ook.
Ja er mag zeker meer gedaan worden met World of trucks.
Company opzetten zou inderdaad leuk zijn, dat je samen geld moet verdienen.
maar dan moet er ook wel weer een baas zijn, zodat je niet de dikste scania gaat rijden, terwijl daar geen geld voor is
Precies wat ik aangeefJorgen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:05:
@Pykow Hoewel Europees Rusland circa 25% van Rusland is en dit land dus voor driekwart in Azië ligt, beslaat Europees Rusland evengoed 38% van Europa.
Waar zit je meer op te wachten ?
onleesbare plaatsnamen en slecht infrastructuur
of
Warme zonnige landen met senorita's
Angelo NL / Global Cargo VTC
Al tijden niet meer Euro Truck Simulator 2 gespeeld (8 maanden). Maar wacht even: did you just say DIRECT X 11?!?
Ik heb de laatste 2 DLCs alvast in m'n verlanglijstje staan.:D
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
@Pykow Oe! Senorita's!
Your Friendly Neighborhood Moderator
Voor de mensen die in truckersmp de Calais-Duisburg EU2 route zat zijn na zo'n lange tijd. Er is een tijdige nieuwe route, genaamd Lille-Parijs. Heel veel WoT kerst evenement trailers moeten bezorgd worden in Parijs. Er staat een heuse file tot op de snelweg. Ik denk dat er zo'n 200-250 man in de file staan. Erg gezellig, zeker een aanrader!
WHUT!?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:16:
Al tijden niet meer Euro Truck Simulator 2 gespeeld (8 maanden). Maar wacht even: did you just say DIRECT X 11?!?Ik heb de laatste 2 DLCs alvast in m'n verlanglijstje staan.:D
Ga ik dan éindelijk fatsoenlijke framerates halen!?
Dit topic maar even goed in de gaten houden en binnenkort mijn stuurwiel eens afstoffen voor een avondje...
Wanneer is 'ie verwacht?
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Nu krijg ik de kriebels weer om te spelen, want heb echt 8 maanden niet gespeeld. Punt is nu, ik loop meerdere versies van Euro Truck Simulator 2 achter, mis 2 DLC's en heb ook de mods niet meer bijgewerkt. Maar dan zit je weer met het feit dat mod X nog niet uit is voor DLC Y of versienummer van ETS Z.
Weet niet of er meerdere mensen in het schuitje zitten, maar wat is nu het beste om te doen? Want misschien zit ik zo met het probleem dat ik die 2 DLC's heb gekocht, terwijl er geen enkele mod er compatible mee is.
Weet niet of er meerdere mensen in het schuitje zitten, maar wat is nu het beste om te doen? Want misschien zit ik zo met het probleem dat ik die 2 DLC's heb gekocht, terwijl er geen enkele mod er compatible mee is.
Welk versie van ETS2 heb je nu?
Wat voor een profiel, promods of zonder maps?
Reken er maar op dat bijna niets compatible meer is, vanaf versie 1.31 tot nu versie 1.33 zijn er best veel veranderingen doorgevoerd. Het beste is om je mod lijst zoveel mogelijk te updaten, daarna spel aanzetten en kijken wat er gebeurd
Reken er maar op dat bijna niets compatible meer is, vanaf versie 1.31 tot nu versie 1.33 zijn er best veel veranderingen doorgevoerd. Het beste is om je mod lijst zoveel mogelijk te updaten, daarna spel aanzetten en kijken wat er gebeurd
[ Voor 70% gewijzigd door Barfman op 22-12-2018 22:18 ]
Volgens mij zat ik toendertijd (juli 2018) op versie 1.31, kan dat? Zit nu op 1.33. Ik heb een profiel (back-up) met daarin ProMods en andere map-mods. Heb geen zin om m'n hele profiel naar z'n gallemiezen te helpenBarfman schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:16:
Welk versie van ETS2 heb je nu?
Ja dat klopt wel, de belangrijkste veranderingen vanaf 1.31 zijn:
Truck data
Trailer en Cargo data
Lights en Flares data
Traffic data
Economie
Dus ja, bijna alle mods gebruiken wel wat van deze veranderingen :-)
Truck data
Trailer en Cargo data
Lights en Flares data
Traffic data
Economie
Gaat m'n profiel niet naar de knoppen dan? En wat is handig om te doen? Heb ik al die mods weer nodig dan om weer verder te kunnen met m'n profiel?Barfman schreef op zondag 23 december 2018 @ 00:22:
Ja dat klopt wel, de belangrijkste veranderingen vanaf 1.31 zijn:
Truck data
Trailer en Cargo data
Lights en Flares data
Traffic data
Economie
Het beste wat je kan doen is om even bij versie 1.31 te blijven, waar je dus was gebleven.
Je kan in steam terug gaan naar een eerdere versie van ETS2. Daarna verwijder je de mods die niets met je trucks te maken hebben, dat kan over het algemeen geen kwaad. Heb je mods die wel wat met je truck te maken hebben, verkoop je eerst de accessoires er van, en haal je daarna die mods weg. Heb je een custom truck, dan zal daar vast wel een update van zijn.
Je kan in steam terug gaan naar een eerdere versie van ETS2. Daarna verwijder je de mods die niets met je trucks te maken hebben, dat kan over het algemeen geen kwaad. Heb je mods die wel wat met je truck te maken hebben, verkoop je eerst de accessoires er van, en haal je daarna die mods weg. Heb je een custom truck, dan zal daar vast wel een update van zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 23-12-2018 01:45 ]
@Anonymoussaurus Wat ik doe met mods en nieuwe versies is in de map waar de mods in moeten staan de naam te veranderen naar de naam zonder een versie. Als ik dan moet updaten dan kan ik het nieuwe bestand er zo neerzetten en zal ETS2 ook niet gaan zeuren de vrachtwagen weer op de standaard locatie neergezet moet worden. Probeer bij je oude profiel zonder eerst te updaten eerst van al je mods de volgorde op te schrijven of screenshots te maken. Daarna schakel zonder de update uit te voeren schakel je alle mods uit en kijk je of je profiel nog opstart. Mocht die opstarten heb je geen mods waar je profiel niet zonder kan. Daarna update je naar de nieuwe versie. Dan kijk je of alles nog werkt en ga je de nieuwe mods zoeken en zet je in dezelfde volgorde als je gewend was van je oude profiel. Dit lijkt mij de meest veilige en makkelijkste manier om je oude profiel te behouden.
En trouwens welkom terug
.
Leuk gemaakt naast de weg zo'n paal met daarop de snelheid die je rijd. Ik rij hier net iets te hard daarom is die ook rood en rij je onder de 50 is het groen en goed. Gelukkig wel op tijd kunnen remmen net voor de flitspaal. Had dit nog niet eerder gezien maar kan ook iets nieuws zijn van de DLC Beyond the Baltic Sea.

En trouwens welkom terug
Leuk gemaakt naast de weg zo'n paal met daarop de snelheid die je rijd. Ik rij hier net iets te hard daarom is die ook rood en rij je onder de 50 is het groen en goed. Gelukkig wel op tijd kunnen remmen net voor de flitspaal. Had dit nog niet eerder gezien maar kan ook iets nieuws zijn van de DLC Beyond the Baltic Sea.

[ Voor 19% gewijzigd door CyberCow op 23-12-2018 14:59 ]
Die dingen kunnen altijd maar 2 getallen weergeven, als ik ze in het echt tegen maak ik er soms een sport van om te zien hoe ze reageren als je harder dan 100km/h rijd
Zeer herkenbaar om daar een sport van te maken. Hier in de buurt hangt ook zo'n ding maar die staat precies in een bocht waar je toch al niet harder dan 40 doorheen kanFastFred schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:25:
Die dingen kunnen altijd maar 2 getallen weergeven, als ik ze in het echt tegen maak ik er soms een sport van om te zien hoe ze reageren als je harder dan 100km/h rijd

Waarom kan ik niet op Euro Truck Simulator stemmen

[ Voor 7% gewijzigd door CyberCow op 23-12-2018 17:21 ]
Je hebt te weinig speeluren
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Verwijderd
Sinds een jaartje ETS2 weer opgepakt en alle DLC gekocht bij steam want wintersale. Nu zit ik alleen met die radio. Vroeger kon je daar nog .pls en .asx streams toevoegen dat blijkt nu gewoon niet meer te werken. 
@CyberCow je steam level is denk ik niet hoger als lvl 4.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2018 19:27 ]
Kan mij niet voorstellen ik heb er 190 in Steam en 730 in ETS2 zelf. Hoeveel uur moet je hebben voordat je wel een beoordeling mag geven.
Waarmee kan ik die verhogen?Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:26:
Sinds een jaartje ETS2 weer opgepakt en alle DLC gekocht bij steam want wintersale. Nu zit ik alleen met die radio. Vroeger kon je daar nog .pls en .asx streams toevoegen dat blijkt nu gewoon niet meer te werken.
[ Voor 42% gewijzigd door CyberCow op 23-12-2018 19:34 ]
Verwijderd
@CyberCow Door badges van steam. Steam kaarten mergen voor badges dus. Je kunt nu heel makkelijk badges maken door de dagelijke wachrij van steam door te klikken.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2018 19:37 ]
Waar kan ik dat vinden. Want zou wel graag mijn stem willen uitbrengen op ETS2 want is toch en spel wat mij veel plezier heeft gebracht. En ook goede ondersteuning bij gehad met mijn videokaartprobleem.
Verwijderd
Hier https://www.pcgamer.com/5...el-up-your-steam-profile/ staat alles mooi omschreven maar mocht je alleen maar ETS2 op je profiel hebben dan wordt het wel lastig.CyberCow schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:37:
[...]
Waar kan ik dat vinden. Want zou wel graag mijn stem willen uitbrengen op ETS2 want is toch en spel wat mij veel plezier heeft gebracht. En ook goede ondersteuning bij gehad met mijn videokaartprobleem.
Heb er 3 spellen in staan. ETS2 (190 uur), ATS (17 uur) F1 2017 (90 uur). Maar dan gaat mijn stem niet werken. Mocht er iemand normaal niet stemmen en dan dat voor mij even zou willen doen alvast bedanktVerwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:38:
[...]
Hier https://www.pcgamer.com/5...el-up-your-steam-profile/ staat alles mooi omschreven maar mocht je alleen maar ETS2 op je profiel hebben dan wordt het wel lastig.
Verwijderd
Verzameling ETS2 doosjes laten we daar niet aan beginnen als elke DLC een eigen doosje heeft. Heb ik mijn muur volCyberCow schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:59:
[...]
Heb er 3 spellen in staan. ETS2 (190 uur), ATS (17 uur) F1 2017 (90 uur). Maar dan gaat mijn stem niet werken. Mocht er iemand normaal niet stemmen en dan dat voor mij even zou willen doen alvast bedankt. Dat Steamverhaal is gewoon knettergek. Waren we maar in de tijd van de DVDtjes kopen bij de Free Record Shop. Dan had je nou ook een mooie verzameling van ETS2 doosjes doosjes op een plankje kunnen neerzetten.
Betreft steam heel logisch dit is om competitievervalsing tegen te gaan. Anders zou je zoveel accounts mogelijk aanmaken en daarmee stemmen. Vandaar dit systeem.
Maar echt belachelijke criteria worden er op nagehouden. Ik met mijn ruim 700 uur en bijna 3kwart miljoen km in ETS2 zou toch wel een eerlijke mening moeten mogen geven.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:02:
[...]
Verzameling ETS2 doosjes laten we daar niet aan beginnen als elke DLC een eigen doosje heeft. Heb ik mijn muur vol
Betreft steam heel logisch dit is om competitievervalsing tegen te gaan. Anders zou je zoveel accounts mogelijk aanmaken en daarmee stemmen. Vandaar dit systeem.
Als ik kijk bij mijn profiel van Steam ga kijken staat er dit:

Verwijderd
Dat is weer wat anders dat heeft volgens mij met de authenticatie te maken.CyberCow schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:06:
[...]
Maar echt belachelijke criteria worden er op nagehouden. Ik met mijn ruim 700 uur en bijna 3kwart miljoen km in ETS2 zou toch wel een eerlijke mening moeten mogen geven.
[Afbeelding]
Maar ontopic waarom is live_streams.sii tegenwoordig zo verruckt? Echt totaal geen stream kan ik toevoegen ik zie ze wel maar skipt gelijk naar de volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| stream_data[273]: "http://piratenstreams.nl/tunein/twente1.asx|Twente1" stream_data[274]: "http://piratenstreams.nl/tunein/twente2.asx|Twente2" stream_data[275]: "http://piratenstreams.nl/tunein/twente3.asx|Twente3" stream_data[276]: "http://piratenstreams.nl/tunein/twente4.asx|Twente4" stream_data[277]: "http://piratenstreams.nl/tunein/twente5.asx|Twente5" stream_data[278]: "http://piratenstreams.nl/tunein/twente6.asx|Twente6" stream_data[279]: "http://piratenstreams.nl/tunein/twente7.asx|Twente7" stream_data[280]: "http://piratenstreams.nl/tunein/twente8.asx|Twente8" |
Werkte vroeger zonder problemen. Ik kan dit ook gewoon in verschillende mediaplayers openen alleen ETS doet er niks meer mee en vroeger deed dit het zonder problemen.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2018 20:12 ]
Het gaat hier nou niet meer om ETS2 maar over steam. Is mijn schuld maar moet deze discussie maar eens ergens anders gaan voeren. Bedankt voor de antwoorden.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:07:
[...]
Dat is weer wat anders dat heeft volgens mij met de authenticatie te maken.
Wat is te weinig? Ik zit op bijna 700 uur op Steam en bijna 1200 uur in mijn huidige hoofdprofiel
Ik ben iets later want de brug staat open. Ben nu met de standaard kaart bezig zonder mods maar kom toch dingen tegen die ik in ProMods nog niet ben tegengekomen. Zoals gisteren dat bord met daarop de actuele snelheid en vandaag de beweegbare brug. Hoop dat ooit nog wel een keer in ProMods tegen te gaan komen.

De Tregion map is uitgebracht. Registratie is wel verplicht.

De Tregion map is uitgebracht. Registratie is wel verplicht.
[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 24-12-2018 16:20 ]
Tregion 0.1 is zojuist uitgekomen. Samen met de merchandise store die vandaag open is gegaan. We're open for business!
https://blog.tregion.net/...merchandise-store-opened/
1x 5 of 10 euro oid uitgeven op steam (keys registreren valt hier dus niet onder) en je hebt geen zgn 'limited account' meerCyberCow schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:06:
[...]
Maar echt belachelijke criteria worden er op nagehouden. Ik met mijn ruim 700 uur en bijna 3kwart miljoen km in ETS2 zou toch wel een eerlijke mening moeten mogen geven.
[Afbeelding]
Heb precies dezelfde games, en kan gewoon stemmen. Heb je je profiel openbaar staan, bepaalde dingen moeten openbaar omdat die informatie beschikbaar moet zijn om te stemmen. Ook moet je meer dan 5 euro hebben uitgegeven. En er is een voorronde geweest met stemmen, weet niet of je daar aan mee moest doen.CyberCow schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:59:
[...]
Heb er 3 spellen in staan. ETS2 (190 uur), ATS (17 uur) F1 2017 (90 uur). Maar dan gaat mijn stem niet werken. Mocht er iemand normaal niet stemmen en dan dat voor mij even zou willen doen alvast bedankt. Dat Steamverhaal is gewoon knettergek. Waren we maar in de tijd van de DVDtjes kopen bij de Free Record Shop. Dan had je nou ook een mooie verzameling van ETS2 doosjes doosjes op een plankje kunnen neerzetten.
nieuws: Steam beperkt functionaliteit gebruikers die geen geld hebben uitgegeven
[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 24-12-2018 18:34 ]
Als ik ergens iets kan kopen voor de helft van de prijs die Steam ervoor wil vragen dan zou ik wel gek zijn om het bij hun te kopen. Vind het dus maar belachelijk dat ik mijn mening moet kopen.mschol schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:07:
[...]
1x 5 of 10 euro oid uitgeven op steam (keys registreren valt hier dus niet onder) en je hebt geen zgn 'limited account' meer
Ik zou niet weten waar ik in kan stellen of mijn profiel openbaar is of niet. Heb mij daar eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden. Die 5 euro heb ik niet direct uitgegeven in Steam. wel een spel ertussen zitten waar € 47,50 voor heb betaald om hem vervolgens alleen te kunnen spelen als ik deze in Steam activeerBarfman schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:31:
[...]
Heb precies dezelfde games, en kan gewoon stemmen. Heb je je profiel openbaar staan, bepaalde dingen moeten openbaar omdat die informatie beschikbaar moet zijn om te stemmen. Ook moet je meer dan 5 euro hebben uitgegeven. En er is een voorronde geweest met stemmen, weet niet of je daar aan mee moest doen.
nieuws: Steam beperkt functionaliteit gebruikers die geen geld hebben uitgegeven

[ Voor 54% gewijzigd door CyberCow op 24-12-2018 19:24 ]
Sorry op versturen gedrukt ipv antwoord bij het vorige antwoord te voegen.
[ Voor 91% gewijzigd door CyberCow op 24-12-2018 19:24 ]
Om de instelling voor je profiel te wijzigen, kun je:
- Log in op je Steam Community-profiel
- Klik op Mijn profiel bewerken onder Handelingen
- Klik op het tabblad Instellingen
- Kies de gewenste optie voor privacy
- Klik op Opslaan
Bedankt voor je heldere uitleg maar ik heb daar alles wel open staan. Snap het dan ook niet. Nu wel alles dichtgezet. Dan maar niet stemmenBarfman schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:00:
Om de instelling voor je profiel te wijzigen, kun je:
- Log in op je Steam Community-profiel
- Klik op Mijn profiel bewerken onder Handelingen
- Klik op het tabblad Instellingen
- Kies de gewenste optie voor privacy
- Klik op Opslaan
Deze zitten ook in ProMods (althans in Frankrijk en Italië). Maar zoals je wellicht al weet is de Baltische DLC nog niet volledig geïntegreerd.CyberCow schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:58:
Ik ben iets later want de brug staat open. Ben nu met de standaard kaart bezig zonder mods maar kom toch dingen tegen die ik in ProMods nog niet ben tegengekomen. Zoals gisteren dat bord met daarop de actuele snelheid en vandaag de beweegbare brug. Hoop dat ooit nog wel een keer in ProMods tegen te gaan komen.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Werkt niet op 1.32 ? ik draai nog op 1.32 ivm andere mods die nog niet op 1.33 werken...sven_engelen schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:26:
Tregion 0.1 is zojuist uitgekomen. Samen met de merchandise store die vandaag open is gegaan. We're open for business!
Dan ben ik daar dus nog niet geweest. Wel mooi het er wel inzit. Had al gemerkt de laatste DLC nog niet ProMods proof is. Maar is dit de reden je de DLCs allemaal moet kopen zodat de nieuwe functies door jullie gebruikt kunnen worden?ScuL schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 06:54:
[...]
Deze zitten ook in ProMods (althans in Frankrijk en Italië). Maar zoals je wellicht al weet is de Baltische DLC nog niet volledig geïntegreerd.
Volgens mij niet, ik zit op 1.33.2 en werkt hier nagenoeg perfect. Her en der wat invisible walls bij rotondes en als je in Woerden (dacht ik) start dan kun je de 1e vracht niet afleveren want het afleverpunt zit in het gebouw.jin schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:24:
[...]
Werkt niet op 1.32 ? ik draai nog op 1.32 ivm andere mods die nog niet op 1.33 werken...
@sven_engelen zie ^
@jin updaten naar 1.33.x, nieuw profiel starten, linksboven op Mod Manager klikken en daar de 5 Tregion bestanden activeren. Dan terug naar het vorige scherm en dan in de dropdown waar 'Europa' staat, moet je 'Tregion' selecteren.
@jin dan start je toch een nieuw profiel zonder al die extra mods?
Anders dan verander je toch in het manifest.sii de volgende regel. Doe dit wel voor alle 5 de bestanden.jin schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:28:
Ik krijg in mod manager dat ze niet compatibel zijn
compatible_versions[]: "1.33.*" # Mod is compatible with 1.33.X..
verander dit naar
compatible_versions[]: "1.32.*" # Mod is compatible with 1.33.X..
Dan denkt ETS2 dat het voor jou versie gemaakt is.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberCow op 25-12-2018 14:54 ]
Bij dezen ;-)CyberCow schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:59:
[...]
Mocht er iemand normaal niet stemmen en dan dat voor mij even zou willen doen alvast bedankt.
Dank je wel, Top
Moet je hiervoor nou met zijn alle 1 miljoen ritten voor rijden en dan kost het je nog een belachelijk bedrag van 5000 om dat kerstboompje daar te laten hangen.

Kerstevent voorbij kan ik eindelijk weer eens een keer een mooie lange rit doen.

[ Voor 57% gewijzigd door CyberCow op 26-12-2018 15:10 ]
Ik heb wel 18 verschillende Cabin Accessory gehad voor ETS2 en ATS plus truck en trailer skinsCyberCow schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:39:
[...]
Dank je wel, Top
Moet je hiervoor nou met zijn alle 1 miljoen ritten voor rijden en dan kost het je nog een belachelijk bedrag van 5000 om dat kerstboompje daar te laten hangen.
[Afbeelding]
Kerstevent voorbij kan ik eindelijk weer eens een keer een mooie lange rit doen.
[Afbeelding]
Dan snap ik niet dat ik dit maar krijg. Toch nog eens door steam heenzoeken dan.Barfman schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:08:
[...]
Ik heb wel 18 verschillende Cabin Accessory gehad voor ETS2 en ATS plus truck en trailer skins
Heb je bij World of Trucks Events wel alle 6 de codes redeemed. Je krijgt namelijk elke keer een code wanneer er 250.000 ritten zijn gedaan.
[ Voor 46% gewijzigd door Barfman op 26-12-2018 20:56 ]
Onder andere, het gaat meer om de modellen. Zo hebben we heel veel modellen uit de Italy DLC gebruikt in o.a. Kroatië en Griekenland. Zonder de modellen zou het spel crashen, vandaar dat de DLC benodigd is.CyberCow schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:10:
[...]
Dan ben ik daar dus nog niet geweest. Wel mooi het er wel inzit. Had al gemerkt de laatste DLC nog niet ProMods proof is. Maar is dit de reden je de DLCs allemaal moet kopen zodat de nieuwe functies door jullie gebruikt kunnen worden?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
krijg je die codes ook met terugwerkende kracht? (als je dus later instapt maar wel je persoonlijke goals haalt)Barfman schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:54:
Heb je bij World of Trucks Events wel alle 6 de codes redeemed. Je krijgt namelijk elke keer een code wanneer er 250.000 ritten zijn gedaan.
ik moet namelijk nog beginnen (pas ergens 1 januari tijd ofzo)
dan heb ik tijd zat om de persoonlijke doelen te halen, maar zou wel beetje zuur zijn als je dan vervolgens niet alle community extra's krijgt omdat je gewoon niet eerder kan beginnen..
Ja, het evenement duurt tot 13 januari, dus alles wat je voor die tijd doet krijg je gewoon.
https://blog.scssoft.com/2018/12/xmas-event-2018.html
https://blog.scssoft.com/2018/12/xmas-event-2018.html
Dat heb ik gedaan. Enige wat ik krijg is een paar van die kerstboomhangers en voor de rest niets. Ik heb extra ATS gekocht hiervoor en daarin ook netjes mijn 12 ritten met kerstspullen weggebracht. Wat moet ik exact hebben gekregen dan? Ik heb in steam al die dingen gekoppeld aan mijn account. Neem aan je dit bedoeld? of moet ik het nog ergens anders kunnen vinden?Barfman schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:54: