• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Ik doe verder niets met de WoT events.
Wel weer een persoonlijk doel gehaald.
Zover mogelijk naar het Noorden, het duurde even voordat ik er een ritje naar toe vond. ;)
Er ligt nog een eilandje helemaal boven Noorwegen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rIo4eMnlvGnWWXhAto06SRW9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qax0c6nf4nIhfoqeow7f6pwG/full.jpg

Via Rusland(rusmap) en de ProMods map

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

FransJansen schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:15:
Ik doe verder niets met de WoT events.
Wel weer een persoonlijk doel gehaald.
Zover mogelijk naar het Noorden, het duurde even voordat ik er een ritje naar toe vond. ;)
Er ligt nog een eilandje helemaal boven Noorwegen _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Via Rusland(rusmap) en de ProMods map
Dat eiland helemaal naar het noorden is Spitsbergen. Ik ben er een keer geweest maar is wel mooi met de sneeuw. Alleen helaas vind er nooit ritten naartoe.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:41
CyberCow schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:17:
[...]

Dat heb ik gedaan. Enige wat ik krijg is een paar van die kerstboomhangers en voor de rest niets. Ik heb extra ATS gekocht hiervoor en daarin ook netjes mijn 12 ritten met kerstspullen weggebracht. Wat moet ik exact hebben gekregen dan? Ik heb in steam al die dingen gekoppeld aan mijn account. Neem aan je dit bedoeld? of moet ik het nog ergens anders kunnen vinden?

[Afbeelding]
Als je op de envelopjes klikt zie je precies wat je hebt gehad, zo uit mijn hoofd 4 soorten kerstboom hangers, 1 spiraal hanger, plus truck en trailer skin, en een menu achtergrond.

System | Racing is in my Blood

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:14
Ik krijg morgen of zaterdag mijn G27 binnen. En nu is mijn vraag hoe ik die shifter in moet stellen? Moet ik gewoon de standaard range pakken van ets2 zelf of is het makkelijker ergens in te stellen of hoe hebben jullie het ingesteld?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mikoe schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:19:
Ik krijg morgen of zaterdag mijn G27 binnen. En nu is mijn vraag hoe ik die shifter in moet stellen? Moet ik gewoon de standaard range pakken van ets2 zelf of is het makkelijker ergens in te stellen of hoe hebben jullie het ingesteld?
Automaat hier, voor mij gaat het om het sturen 8)
Maar ik gok dat ik in de minderheid ben hier.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Ik stelde voordat ik lekker automaat ging rijden in dat de even versnellingen en dan de oneven versnellingen moest ik met knopje naar die andere range toe. Tegenwoordig lekker automaatje net zoals in het echt ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransJansen

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik schakel gewoon met mijn G27 met oneven/even versnellingen wisselen met knopje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FransJansen
Omdat het toch om het rijden gaat, meteen maar een vrachtje opgepikt.
Van Spitsbergen naar het zuiden van Italië 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SvQxiJGjHAutW7TSVqoWTPdw/full.jpg

Gelukkig heb ik nog een paar dagen vakantie 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FransJansen schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:39:
Omdat het toch om het rijden gaat, meteen maar een vrachtje opgepikt.
Van Spitsbergen naar het zuiden van Italië 8)7

[Afbeelding]

Gelukkig heb ik nog een paar dagen vakantie 8) _/-\o_
Herkenbaar lange ritten. Wel leuk een keer spitsbergen heb nou nooit een rit vanaf daar. En met teleport doe ik niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5LlZGt0.png

Wel prettig om even de tijd te hebben voor dit soort ritten. Al zijn ze wel goed voor de portemonnee als je geen schade hebt.

edit: ben er al
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ALztoDh.png

[ Voor 4% gewijzigd door CyberCow op 28-12-2018 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sven_engelen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-10-2023

sven_engelen

Een echte ETS2 mapper

FastFred schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:26:
[...]

Volgens mij niet, ik zit op 1.33.2 en werkt hier nagenoeg perfect. Her en der wat invisible walls bij rotondes en als je in Woerden (dacht ik) start dan kun je de 1e vracht niet afleveren want het afleverpunt zit in het gebouw.

@sven_engelen zie ^
Alle bugs worden na nieuwjaar gefixt. We hebben nu allemaal vakantie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc0nly
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:49
Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/full/5DB/00000000003DDBD5.jpg

Winter in het mooie Duitsland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er mooi uit. Welke mod is dat en werkt het met ProMods? Anders zou ik die mod ook wel willen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc0nly
CyberCow schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:29:
[...]

Ziet er mooi uit. Welke mod is dat en werkt het met ProMods? Anders zou ik die mod ook wel willen proberen.
Zeker werkt het met Promods!
Dat zijn deze twee mods:

https://forum.scssoft.com...d5bb5813e718d86249f588122

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=167977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentimental-Hat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 15:21
Deze mod heb ik van het weekend ook geïnstalleerd echt de moeite waar O+ .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:40
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tJW9jyd4/eurotrucks2-2018-12-19-03-15-34.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zDgzWSmY/eurotrucks2-2018-12-19-03-23-44.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0218CMxM/eurotrucks2-2018-12-19-03-57-15.jpg

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Vraagje, in een grijs verleden heb ik deze game op mijn pc gespeeld. Ik weet zo de specs niet meer aangezien deze ivm scheiding op zolder staat bij mijn neef maar ik kon de basegame aardig draaien.

Is de game erg veel zwaarder geworden sinds de oorspronkelijke release of kan een pc die hem toen kon draaien nu nog steeds draaien?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Het is weleens wat mooier geworden maar ik kan me niet voorstellen dat je de game nu niet meer zou kunnen draaien, je kan namelijk heel veel dingen visueel mooier of lelijker maken. Mods kunnen wel een stuk meer performance vragen, maar dat is altijd al zo geweest.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Weet niet meer 100% zeker of het volledig smooth draaide of dat ie af en toe dipjes had. Maar moet hem sowieso keer opnieuw installeren en kan altijd nog meer ram (nu 4gb) erin stoppen en een betere GPU op de kop tikken.

En anders maar een betere budget pc op de kop zien te tikken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je kijkt naar wat SCS zelf van de specs van de videokaart en werkgeheugen wel wat omhoog gegaan. Processor heb ik er ook één van bijna 8 jaar oud en werkt nog prima (Intel Core I7 2600). Als destijds het allemaal vloeiend liep dan zal ik mij daar niet zoveel zorgen om maken. Was het toen al het net allemaal ging dan kan het zijn je de instellingen nog wat verder terug moet gaan schroeven. Ook de ondersteuning voor Windows XP lijkt verlopen te zijn.

specs basisgame
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pVhibg5.png

specs van nieuwste DLC
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oB10U6e.png

Wat ik wel heb gemerkt is de hoeveelheid werkgeheugen best wel invloed heeft op de speelbaarheid.

[ Voor 15% gewijzigd door CyberCow op 02-01-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Hier ook een i7 2600K en een GTX 970. Draait de basegame prima. ProMods wel vaak <60 FPS, maar opzich ook prima. Pieken en dalen zijn erger dan wat constanter een lager FPS. Daarnaast cap ik hem sowieso op 60.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

VZIW had ik een AMD Athlon dual core erin liggen Specs weet ik weet niet meer.
Denk dat ik dan met 8Gb ram (kan hier vast wel module op de kop tikken) en betere GPU een heel eind kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:10:
Hier ook een i7 2600K en een GTX 970. Draait de basegame prima. ProMods wel vaak <60 FPS, maar opzich ook prima. Pieken en dalen zijn erger dan wat constanter een lager FPS. Daarnaast cap ik hem sowieso op 60.
Ja voor dit soort spellen is een keer onder de 60 duiken niet zo heel erg. Het is niet dat de hele handel blijft hangen. Denk ook dat het soms komt omdat een mod niet helemaal goed is. Heb een keer getest met een I7 6700 met een GTX 1080Ti en 64GB DDR4 ram. Maar was soms vooral in Barcelona ook een kleine hapering te merken. Moet wel toegeven dat was in UHD. De GTX 700 serie geeft veel problemen met ETS2. Heb toen mijn GTX 550 vervangen voor een GTX 770 en na iedere rit liep alles muurvast. Vier verschillende kaarten gehad maar maakte allemaal niets uit. Gelukkig werkte de winkel mee en heb ik netjes mijn geld terug gekregen en gewacht tot de 970 uitkwam. Daarna voor de GTX 970 gekozen en werkt het wel. Laden duurt wel belachelijk lang ook al staat bij mij alles op een SSD.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberCow op 02-01-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
CyberCow schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Ja voor dit soort spellen is een keer onder de 60 duiken niet zo heel erg. Het is niet dat de hele handel blijft hangen. Denk ook dat het soms komt omdat een mod niet helemaal goed is. Heb een keer getest met een I7 6700 met een GTX 1080Ti en 64GB DDR4 ram. Maar was soms vooral in Barcelona ook een kleine hapering te merken. Moet wel toegeven dat was in UHD. De GTX 700 serie geeft veel problemen met ETS2. Heb toen mijn GTX 550 vervangen voor een GTX 770 en na iedere rit liep alles muurvast. Vier verschillende kaarten gehad maar maakte allemaal niets uit. Gelukkig werkte de winkel mee en heb ik netjes mijn geld terug gekregen en gewacht tot de 970 uitkwam. Daarna voor de GTX 970 gekozen en werkt het wel. Laden duurt wel belachelijk lang ook al staat bij mij alles op een SSD.
Ik heb het idee dat sinds ik mijn profiel op de Steam cloud heb staan dat laden echt een stuk sneller gaat.
Eerder duurde het zo 5 minuten en tegenwoordig nog maar een half minuutje, en ik gebruik een hoop mods.
Misschien moet je dat dus is proberen.
Dat kan door je profiel te editten op het beginscherm en daar Steam cloud aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc0nly schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:14:
[...]

Ik heb het idee dat sinds ik mijn profiel op de Steam cloud heb staan dat laden echt een stuk sneller gaat.
Eerder duurde het zo 5 minuten en tegenwoordig nog maar een half minuutje, en ik gebruik een hoop mods.
Misschien moet je dat dus is proberen.
Dat kan door je profiel te editten op het beginscherm en daar Steam cloud aan te vinken.
Ik heb geprobeerd wat jij zegt door het account aan te melden bij de Steam cloud. Dat maakt helemaal geen verschil. Ik zie wel er bepaalde warnings heel lang duren maar geen idee hoe dat kan inkorten. Welke mods gebruik jij en heb je toch je laadtijd laag.
https://pastebin.com/embed_js/g7n3v0ec

Mijn modlijst:
https://pastebin.com/embed_js/wBsjJQK7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Jou modlijst is wel enorm groot, dus dan kan het laden natuurlijk veel langer duren. Wat een hele lange laadtijd heeft zijn de packs van JazzyCat, test maar eens zonder de JazzyCat packs (ff back-up maken van je profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
Jou modlijst is wel dubbel zo groot dan die van mij..
Ik heb mijn pc niet bij de hand deze week dus kan mijn mods niet sturen.
Ik gebruik wel gewoon alle jazzycat traffic mods, ProMods en wat andere mods voor tuning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:48
Eindelijk ETS2 gekocht, had hem een paar jaar geleden al eens geprobeerd met de demo, en me toen al voorgenomen het te kopen. Nu tijdens de wintersale was hij zelfs -75%, en dan vind ik ook dat ik zo'n spel gewoon moet kopen omdat ik al zoveel plezier heb gehad van de demo.

Ik heb nog wel even zitten twijfelen over de DLC, ik heb nu Heavy Cargo, Special Transport en Vive la France genomen. De eerste twee omdat ik het idee had dat die ook echt iets toevoegden qua gameplay, de derde omdat ik las dat die lekker veel ruimte oplevert op de kaart.

Welke andere DLC's zijn aanraders wat dat betreft?

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HJTP alle map DLC's (France, Italy, Scandinavia, Going East en Beyond the Baltic Sea) zijn sowieso aanraders.

SCS is momenteel geloof ik bezig met het herbouwen van Duitsland, als je daar niet op wachten wilt kun je Promods ook overwegen (daar heb je sowieso alle map DLC's voor nodig) die maken de spelwereld bijna 2x zo groot en onder andere Duitsland is veel beter uitgewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 03-01-2019 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Barfman Ik heb de JazzyCat eruit gesloopt wat overigens geen invloed heeft gehad op mijn profiel. Het versnelde de laadtijd nauwelijks. Wel alles één voor één weer opgebouwd en het lijkt erop het in Roemenië en Turkije zit. Deze maps wil ik niet los van elkaar halen want dat heeft eerder al een probleem gegeven. Dus zal daar wel ergens een fout inzitten.

Zijn er hier mensen die de ROEXTENDED 2.0 en Yks EU Turkey 1.33 map gebruiken en wel een normale laadtijd hebben?

@HJTP Wat FastFred ook al zegt alle map DLC's voegen heel veel toe zeker als je ProMods eraan kan toevoegen. Daarin is zeker een aanrader om naar Ijsland te rijden. Maar mocht je ze niet allemaal willen kopen. Persoonlijk vind ik Scandinavia de mooiste map DLC die is uitgebracht. Dit was ook de 2e map DLC die is uitgebracht en daarom ook niet duur. Maar eigenlijk blijft het advies om de map mods te kopen en dan eens ProMods te proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberCow op 03-01-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
@CyberCow Oke, ja het beste is om te testen, want de standaard dlc's van ets2 heb ik allemaal en wat traffic en trailer mods, maar bij mij laad alles binnen 10 seconde. Als ik ProMods toevoeg maakt dat nauwelijks verschil, rond de 12 seconde dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Barfman op 03-01-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
FastFred schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:53:
@HJTP alle map DLC's (France, Italy, Scandinavia, Going East en Beyond the Baltic Sea) zijn sowieso aanraders.

SCS is momenteel geloof ik bezig met het herbouwen van Duitsland, als je daar niet op wachten wilt kun je Promods ook overwegen (daar heb je sowieso alle map DLC's voor nodig) die maken de spelwereld bijna 2x zo groot en onder andere Duitsland is veel beter uitgewerkt.
CyberCow schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:49:
@HJTP Wat FastFred ook al zegt alle map DLC's voegen heel veel toe zeker als je ProMods eraan kan toevoegen. Daarin is zeker een aanrader om naar Ijsland te rijden. Maar mocht je ze niet allemaal willen kopen. Persoonlijk vind ik Scandinavia de mooiste map DLC die is uitgebracht. Dit was ook de 2e map DLC die is uitgebracht en daarom ook niet duur. Maar eigenlijk blijft het advies om de map mods te kopen en dan eens ProMods te proberen.
Dank voor het advies, voorlopig heb ik denk ik genoeg gebied om in rond te rijden. Eerst maar eens de 100% visited steam achievement halen voordat ik nog meer gebied erbij koop :)

Zijn er nog andere DLC's die iets met de gameplay doen? Ik vind die special cargo met die AI-wagentjes voor en achter leuk bijvoorbeeld.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HJTP schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:22:
[...]

[...]

Dank voor het advies, voorlopig heb ik denk ik genoeg gebied om in rond te rijden. Eerst maar eens de 100% visited steam achievement halen voordat ik nog meer gebied erbij koop :)

Zijn er nog andere DLC's die iets met de gameplay doen? Ik vind die special cargo met die AI-wagentjes voor en achter leuk bijvoorbeeld.
Haal dan het vinkje weg bij steam om je DLC te verwijderen. Dan hoef je dat deel voor het achievement niet meer te rijden. Je rit zal wel geannuleerd worden en je gaat weer naar de basis. Verder heeft het geen invloed op je profiel.

Voor de uitbreiding van de map kan je ook kiezen voor de Steam aanbieding van de Map Booster: https://store.steampowere..._Simulator_2_Map_Booster/

---

Weet er iemand hoeveel chauffeurs je in dienst kan nemen. Ik vond wel een bericht uit 2016 van maximaal 226 chauffeurs. Inmiddels ben ik die grens gepasseerd en kan nog steeds nieuwe in dienst nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door CyberCow op 03-01-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Koop dan gewoon de keys bij instant-gaming. Dan ben je voor minder dan 2 tientjes klaar.

Ik mis zelf alleen nog Beyond the Baltic Sea. Als ik die koop, moet ik dan ook weer een nieuwe promods installeren?

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 03-01-2019 23:34 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
@CyberCow De maximum aantal drivers is 278 wat ik op het forum hebt gelezen.
@Jorgen Pas op, er gaat meer controle komen waar de key's vandaan komen, en terecht: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=264305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Barfman schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:52:
@Jorgen Pas op, er gaat meer controle komen waar de key's vandaan komen, en terecht: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=264305
Online Gamekeys kopen - Deel II Ervaringen zijn goed van de meeste mensen.

Maar goed, de vraag was, of ik met het kopen van een nieuwe (map)DLC ook een nieuwe promods nodig heb? ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
CyberCow schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Haal dan het vinkje weg bij steam om je DLC te verwijderen. Dan hoef je dat deel voor het achievement niet meer te rijden. Je rit zal wel geannuleerd worden en je gaat weer naar de basis. Verder heeft het geen invloed op je profiel.
En als ik dan de DLC weer aanzet, is wel m'n voortgang in Frankrijk nog bewaard gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFasterke
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-05-2021
HJTP schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:21:
[...]

En als ik dan de DLC weer aanzet, is wel m'n voortgang in Frankrijk nog bewaard gebleven?
Ja. Ik heb na lange tijd promods weer geactiveerd en daarin was mijn voortgang bewaard gebleven dus mij lijkt dat in de normale map dat ook wel het geval gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Je voortgang zit in je profiel opgeslagen die je gebruikt, niet in de map of dlc's

[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 04-01-2019 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Barfman schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:52:
dat staat er niet?
er staat dat het resellers zijn waar de keys uiteindelijk van geblokkeerd kunnen worden, niet dat ze meer gaan controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Ik ga ook maar eens hier wat zeggen/vragen. Speel ETS2 nu een jaar of wat, heb inmiddels alle land DLC's. Net opnieuw begonnen na een PC wissel. Rij nu een beetje in Scandinavie rond met een Scania(eigendom sinds gisteren).

Ik heb nog niks online gedaan. Komt nog wel een keer. Maar wat is nu een beetje de go for mod? Ik gebruik zelf bv:
Real European Gas Station Reloaded
SiSL's Mega Pack
Real European Companies
Google navigation
En wat mods voor het verbeteren van de grapics.

Ik las hier dat ProMods wel wat is. Maar wat zou je nog verder kunnen pakken? Ik gebruik dus de SiSL omdat ik het wel leuk vind om met "echte" trailers te rijden. Maar die SiSL werkt niet altijd even goed mee merk ik.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

@Kloever Alle Jazzycat mods zijn aanraders. Voegen veel toe aan "verkeer".

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kloever schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:26:
Ik ga ook maar eens hier wat zeggen/vragen. Speel ETS2 nu een jaar of wat, heb inmiddels alle land DLC's. Net opnieuw begonnen na een PC wissel. Rij nu een beetje in Scandinavie rond met een Scania(eigendom sinds gisteren).

Ik heb nog niks online gedaan. Komt nog wel een keer. Maar wat is nu een beetje de go for mod? Ik gebruik zelf bv:
Real European Gas Station Reloaded
SiSL's Mega Pack
Real European Companies
Google navigation
En wat mods voor het verbeteren van de grapics.

Ik las hier dat ProMods wel wat is. Maar wat zou je nog verder kunnen pakken? Ik gebruik dus de SiSL omdat ik het wel leuk vind om met "echte" trailers te rijden. Maar die SiSL werkt niet altijd even goed mee merk ik.
Promods is echt een aanrader want je krijgt veel meer wegen om te berijden en de kwaliteit is ook nog eens hoger dan de standaard game. Ook zijn er een aantal mods die je bij Promods kan gebruiken zoals Poland Rebuiling, Project Balkan en RusMap (oke die laatste kan ook zonder ProMods maar heb je wel minder aansluitingen). Je kan het altijd proberen desnoods met een nieuw profiel als je je oude profiel niet wil bevuilen met steden die zonder ProMods niet meer zouden bestaan. Zoals @jin ook al zegt JazzyCat is zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
jin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:30:
@Kloever Alle Jazzycat mods zijn aanraders. Voegen veel toe aan "verkeer".
Zet ik op de lijst. Thx!
CyberCow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:40:
[...]

Promods is echt een aanrader want je krijgt veel meer wegen om te berijden en de kwaliteit is ook nog eens hoger dan de standaard game. Ook zijn er een aantal mods die je bij Promods kan gebruiken zoals Poland Rebuiling, Project Balkan en RusMap (oke die laatste kan ook zonder ProMods maar heb je wel minder aansluitingen). Je kan het altijd proberen desnoods met een nieuw profiel als je je oude profiel niet wil bevuilen met steden die zonder ProMods niet meer zouden bestaan. Zoals @jin ook al zegt JazzyCat is zeker een aanrader.
Ik ga vanavond eens kijken wat ik met ProMods kan. Ziet er wel leuk uit. En extra steden zijn altijd leuk.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
mschol schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:39:
[...]

dat staat er niet?
er staat dat het resellers zijn waar de keys uiteindelijk van geblokkeerd kunnen worden, niet dat ze meer gaan controleren
Zeg ik dan dat dat daar staat, er wordt over gesproken op het scs forum en daarom hebben ze een statement gemaakt dat je voorzichtig moet zijn met zulk soort websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Zet ik op de lijst. Thx!

[...]

Ik ga vanavond eens kijken wat ik met ProMods kan. Ziet er wel leuk uit. En extra steden zijn altijd leuk.
Voor de laatste versie van ProMods is het wel noodzakelijk je de nieuwste versie van ETS 2 hebt. Versie 1.33 is dat momenteel. Ook moet je in het bezit zijn van de DLC's Going East! Scandinavia, Vive la France en Italia. De nieuwste DLC Beyond the Baltic sea heb je (nog) niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
CyberCow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Voor de laatste versie van ProMods is het wel noodzakelijk je de nieuwste versie van ETS 2 hebt. Versie 1.33 is dat momenteel. Ook moet je in het bezit zijn van de DLC's Going East! Scandinavia, Vive la France en Italia. De nieuwste DLC Beyond the Baltic sea heb je (nog) niet nodig.
Ik heb inmiddels alle landen DLC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Ik heb inmiddels alle landen DLC's.
Mocht je je map nog groter willen maken probeer dan ook eens RusMap en Poland Rebuilding. Roemenië en Turkije zijn van een minder kwaliteit en zijn niet foutloos maar zou eventueel wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
CyberCow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Mocht je je map nog groter willen maken probeer dan ook eens RusMap en Poland Rebuilding. Roemenië en Turkije zijn van een minder kwaliteit en zijn niet foutloos maar zou eventueel wel kunnen.
Vooralsnog ga ik denk ik vanavond eerst ProMods halen en installeren, die lijkt me redelijk compleet.

Zie dat ze ook een Trailer & Company Pack hebben. Is dat ter vervanging van de normale Trailers? En zou ik dus de SiSL eruit kunnen gooien(die werkt niet echt fijn bij mij vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Vooralsnog ga ik denk ik vanavond eerst ProMods halen en installeren, die lijkt me redelijk compleet.

Zie dat ze ook een Trailer & Company Pack hebben. Is dat ter vervanging van de normale Trailers? En zou ik dus de SiSL eruit kunnen gooien(die werkt niet echt fijn bij mij vind ik).
De trailers van ProMods zijn wel mooi maar mijn voorkeur gaat toch uit naar JazzyCat. JazzyCat werkt ook prima icm de ProMods map. Of het alle normale trailers vervangt weet ik niet maar de speciaal transport trailers blijven wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
CyberCow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:25:
[...]

De trailers van ProMods zijn wel mooi maar mijn voorkeur gaat toch uit naar JazzyCat. JazzyCat werkt ook prima icm de ProMods map. Of het alle normale trailers vervangt weet ik niet maar de speciaal transport trailers blijven wel beschikbaar.
Het gaat mij er puur om dat ik bv naar de Ikea rij in Oslo om daar een vracht op te halen. Ik zie nu bv wel de Ikea trailers rond rijden, maar vaak als ik daar aankom is mijn trailer wit. En ik vind het juist wel mooi als ik de Ikea trailer ook gewoon zie in mijn spiegel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:45:
[...]

Het gaat mij er puur om dat ik bv naar de Ikea rij in Oslo om daar een vracht op te halen. Ik zie nu bv wel de Ikea trailers rond rijden, maar vaak als ik daar aankom is mijn trailer wit. En ik vind het juist wel mooi als ik de Ikea trailer ook gewoon zie in mijn spiegel 8)
Ik had laatste en rit naar Arnhem naar de Ikea met een Ikea trailer en dat was allemaal heel herkenbaar. Zelfs de afslag en de weg daarheen. Ben die omgeving zeer bekend en was leuk om te doen. Ook weer een volgende rit kon met een Ikea trailer want er stonden er daar 3 van en verder geen andere trailers. Gebruikt daarvoor natuurlijk ProMods anders heb je geen Arnhem en JazzyCat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CyberCow Arnhem heeft geen IKEA, dat is Duiven ;) Maar inderdaad dat stukkie A12 is heel aardig herkenbaar. Jammer van de schaal alleen, je bent er zo snel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
CyberCow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Ik had laatste en rit naar Arnhem naar de Ikea met een Ikea trailer en dat was allemaal heel herkenbaar. Zelfs de afslag en de weg daarheen. Ben die omgeving zeer bekend en was leuk om te doen. Ook weer een volgende rit kon met een Ikea trailer want er stonden er daar 3 van en verder geen andere trailers. Gebruikt daarvoor natuurlijk ProMods anders heb je geen Arnhem en JazzyCat.
Ik denk dat ik vanavond mijn huidige vracht even afmaak. Alle mods eraf gooi, op de visuele mods na, en de ProMods en Jazzycat eens ga testen. Klinkt allemaal namelijk wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:05:
@CyberCow Arnhem heeft geen IKEA, dat is Duiven ;) Maar inderdaad dat stukkie A12 is heel aardig herkenbaar. Jammer van de schaal alleen, je bent er zo snel doorheen.
Het klopt dat het Duiven is maar ik ging er niet vanuit dat mensen het hier zo goed kende. Ik vind ook de A50 wel herkenbaar met de brug over de A50 bij Ravenstein en dat kerkje. en daarna de brug over bij Ewijk waar het in noordelijke richting 2x 2 baans is en in zuidelijke richting wel 4 baans is. Zeer herkenbaar maar dan merk je ook hoe klein Nederland is. Alles is in verhouding ook het uren rondrijden in Rusland terwijl je binnen 5 minuten door heel Nederland heen bent.
Kloever schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:09:
[...]

Ik denk dat ik vanavond mijn huidige vracht even afmaak. Alle mods eraf gooi, op de visuele mods na, en de ProMods en Jazzycat eens ga testen. Klinkt allemaal namelijk wel erg goed.
Als je map mods gaat wijzigen dan word je vrachtwagen weer naar het basiskamp teruggezet zodat je spel niet corrupt kan raken. Het is dus niet noodzakelijk om je rit eerst af te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door CyberCow op 04-01-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
CyberCow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:18:
[...]

Het klopt dat het Duiven is maar ik ging er niet vanuit dat mensen het hier zo goed kende. Ik vind ook de A50 wel herkenbaar met de brug over de A50 bij Ravenstein en dat kerkje. en daarna de brug over bij Ewijk waar het in noordelijke richting 2x 2 baans is en in zuidelijke richting wel 4 baans is. Zeer herkenbaar maar dan merk je ook hoe klein Nederland is. Alles is in verhouding ook het uren rondrijden in Rusland terwijl je binnen 5 minuten door heel Nederland heen bent.

[...]

Als je map mods gaat wijzigen dan word je vrachtwagen weer naar het basiskamp teruggezet zodat je spel niet corrupt kan raken. Het is dus niet noodzakelijk om je rit eerst af te maken.
Klopt, maar ik heb een leuke vracht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Wat ik verwarrend vind, is dat schakelen de cruise control niet uitschakelt. Kan ik dat op een of andere manier aanzetten? Ik zie het zo snel niet in de instellingen staan. Ik rij met de sequential versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Nooit geweten dat deze ferry verbinding er was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BWV84iShPer9tflS6uCmLZkO/full.jpg

In plaats van weer dor Europa te crossen, ga ik de route eens via Roemenië proberen, was ik nog niet geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PL7XVUec9k2QE5pBqWta2KQw/full.jpg

Promods+Rusmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
Uhm, ik had recent (vorig jaar :P) een WOT levering gedaan met de map mod Promods. Maar als ik ergens in die rit met de boot moest oversteken. Gaf dat problemen, waardoor ik mijn WOT opdracht niet kon hervatten. Omdat het niet in de basis game zat of zo.

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Milan1NL schreef op maandag 7 januari 2019 @ 01:34:
Uhm, ik had recent (vorig jaar :P) een WOT levering gedaan met de map mod Promods. Maar als ik ergens in die rit met de boot moest oversteken. Gaf dat problemen, waardoor ik mijn WOT opdracht niet kon hervatten. Omdat het niet in de basis game zat of zo.
logisch toch?

WoT opdrachten moet je imho gewoon op een vanilla profiel+map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
Jep, ik zelf kwam daarachter. Maar wou de andere waarschuwen voordat ze met een wot opdracht doen met een custom map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ETS2 al een paar jaar (af en aan) maar speel sinds dit weekend pas met een PS4 controller; wat een verschil met het toetsenbord! Ik kan alleen maar dromen wat een genot het moet zijn om dit met een stuurtje te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Milan1NL De meesten hier zijn ETS2/ATS veteraan, die weten dat wel, ook de reden dat ik geen WOT opdrachten doe, de vanilla vind ik niks :P

@Nathuran Stuurtje kan ik alleen maar aanraden :)

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 07-01-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Milan1NL Ik ben daar ooit ook achter gekomen met het parkeren dat het bedrijf waar ik moest zijn net op een andere plek zat in ProMods dan in de basisgame. Zelf doe ik alleen de World of Truck opdrachten bij de events. Sterker nog ik heb daar met het kerstevent extra American Truck simulator voor gekocht.

@Nathuran Als je van een toetsenbord naar een controler bent gegaan en het is al zo'n wereld van verschil zou ik je echt aanraden om een stuur te kopen. Hoeft niet gelijk een stuur te zijn met H shifter en koppeling maar zo'n goedkoop ding maakt het ook nog een stapje mooier. Zelf 800 uur in ETS2 zitten en dat had nooit gekund zonder een stuur.

De kersthangertjes van het event zijn ook belachelijk duur om te kopen
Timber Tree €10,-
Crafstman Tree 50,-
Silver Tree 100,-
Xmas Tree 110,-
Golden Tree 5.000,-
Platinum Tree 10.000,-
Festive Tree 50.000,-

Erg jammer ETS wil zich een simulator noemen hou dan ook de prijzen een beetje realistisch. Ik gebruik Steam pas heel recent en eigenlijk nooit eerder event meegemaakt. Maar zijn deze er wel vaker? En is het altijd op dezelfde manier je een x aantal ritten moet rijden?

[ Voor 27% gewijzigd door CyberCow op 07-01-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Events zijn er wel vaker. Een paar maanden geleden was er iets met 10 vrachten vanuit omliggende landen naar Duitsland rijden.
Wat betreft die prijzen: als je een tijdje ETS2 gespeeld hebt is dat echt peanuts. Ik ben echt geen zware gebruiker maar heb wel meer dan 200 miljoen aan cash. Ik bekommer me ook totaal niet meer om rode lichten of snelheidslimieten, dat heeft totaal geen negatief effect op de cashflow.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FastFred @CyberCow Zo'n stuur lijkt me inderdaad nog een geweldige toevoeging aan de ervaring, echter heb ik twee punten die me er van weerhouden:
- Ik speel op een iMac (onder macOS, geen Windows10 er naast geïnstalleerd) dus ik weet niet hoe dit met eventuele driver support zit, vooral bij goedkopere merken/modellen.
- mijn iMac staat op een bureau behoorlijk in zicht in de woonkamer. Ik zou dus regelmatig dit stuur voor de dag moeten halen en weer opruimen. Dit is natuurlijk niet onoverkomelijk maar elke keer het stuur+pedalen+USB kabels+voeding(?) voor de dag moeten halen is wel een moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:32:
Events zijn er wel vaker. Een paar maanden geleden was er iets met 10 vrachten vanuit omliggende landen naar Duitsland rijden.
Wat betreft die prijzen: als je een tijdje ETS2 gespeeld hebt is dat echt peanuts. Ik ben echt geen zware gebruiker maar heb wel meer dan 200 miljoen aan cash. Ik bekommer me ook totaal niet meer om rode lichten of snelheidslimieten, dat heeft totaal geen negatief effect op de cashflow.
Ik kan het ook wel makkelijk betalen. Ik heb €800.000.000 in ETS2 en $14.000 (760 speeluren) :X in ATS (9 speeluren) en verdien iedere week €11.000.000 staat er in het startscherm. Toch is het leuker vind ik als bedragen wat realistisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:57:
@FastFred @CyberCow Zo'n stuur lijkt me inderdaad nog een geweldige toevoeging aan de ervaring, echter heb ik twee punten die me er van weerhouden:
- Ik speel op een iMac (onder macOS, geen Windows10 er naast geïnstalleerd) dus ik weet niet hoe dit met eventuele driver support zit, vooral bij goedkopere merken/modellen.
- mijn iMac staat op een bureau behoorlijk in zicht in de woonkamer. Ik zou dus regelmatig dit stuur voor de dag moeten halen en weer opruimen. Dit is natuurlijk niet onoverkomelijk maar elke keer het stuur+pedalen+USB kabels+voeding(?) voor de dag moeten halen is wel een moeite.
Ik gebruik zelf ook een stuur en de computer staat midden in de woonkamer. Heb het stuur vastgemaakt aan het bureau. Persoonlijk vind ik het niet zo heel erg het stuur in het zicht zit. Mocht je visite krijgen die mogen toch zien dat ik mij ook kan vermaken. Andere oplossing kan zijn dat je een tafeltje koopt/maakt waar je het stuur op vastmaakt. Dan kan je als je er even geen gebruik van maakt de boel wegzetten. Bij mijn stuur (Logitech G27) een kabel van het stuur naar de PC een USB kabel en vanaf het stuur naar het stopcontact. Pedalen en shifter lopen de kabels naar het stuur. Dat hoef je ook niet los te maken als je de pedalen op het tafeltje zet met opruimen.

Wat betreft ondersteuning voor MacOS is wel een dingetje maar wat ik vind zo is dat de Logitech G29 wel de volledige ondersteuning heeft. Ik heb verder ook niet zo heel veel ervaring met MacOS dus wil niet zeggen de sturen er niet zijn al moet je wel goed zoeken. De Logitech G29 is wel een goed stuur :). Ik weet niet of je handgeschakeld wil gaan rijden met automaat zou je de shifter in principe niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberCow schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:56:
[...]

Ik gebruik zelf ook een stuur en de computer staat midden in de woonkamer. Heb het stuur vastgemaakt aan het bureau. Persoonlijk vind ik het niet zo heel erg het stuur in het zicht zit. Mocht je visite krijgen die mogen toch zien dat ik mij ook kan vermaken. Andere oplossing kan zijn dat je een tafeltje koopt/maakt waar je het stuur op vastmaakt. Dan kan je als je er even geen gebruik van maakt de boel wegzetten. Bij mijn stuur (Logitech G27) een kabel van het stuur naar de PC een USB kabel en vanaf het stuur naar het stopcontact. Pedalen en shifter lopen de kabels naar het stuur. Dat hoef je ook niet los te maken als je de pedalen op het tafeltje zet met opruimen.

Wat betreft ondersteuning voor MacOS is wel een dingetje maar wat ik vind zo is dat de Logitech G29 wel de volledige ondersteuning heeft. Ik heb verder ook niet zo heel veel ervaring met MacOS dus wil niet zeggen de sturen er niet zijn al moet je wel goed zoeken. De Logitech G29 is wel een goed stuur :). Ik weet niet of je handgeschakeld wil gaan rijden met automaat zou je de shifter in principe niet nodig hebben.
Ik ga er nog eens over nadenken. Sowieso ben ik momenteel al best tevreden met de controller, is toch een heel ander spel zo! Mocht ik over een paar weken nog steeds zo enthousiast zijn dan kan ik altijd nog 200 euro stuk slaan op een G29, dan heb ik in ieder geval meteen een goed stuur :)

edit: ik zie dat deze set van Logitech zowel macOS als ETS2 ondersteunt, ziet er nog geinig uit ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Ik ga er nog eens over nadenken. Sowieso ben ik momenteel al best tevreden met de controller, is toch een heel ander spel zo! Mocht ik over een paar weken nog steeds zo enthousiast zijn dan kan ik altijd nog 200 euro stuk slaan op een G29, dan heb ik in ieder geval meteen een goed stuur :)
Het is een hoop geld maar je kan er ook andere spellen mee spelen. Als mijn G27 kapot zou gaan dan gaat het geen dag duren voordat ik weer een nieuw stuur heb aangeschaft. Mijn stuur gaat al zo'n 5 jaar mee en heb niet het idee dat deze morgen kapot gaat. Wat betreft monteren van stuur op een bureau ik heb dat op deze manier gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SvbVUME.jpg

Dus gewoon aan bureau vast en de shifter omdat dat blok wat verder op het bureau geplaatst moet worden wat niet gaat er een plankje onder met wat antislip zodat het niet weg kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberCow schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:48:
[...]

Het is een hoop geld maar je kan er ook andere spellen mee spelen. Als mijn G27 kapot zou gaan dan gaat het geen dag duren voordat ik weer een nieuw stuur heb aangeschaft. Mijn stuur gaat al zo'n 5 jaar mee en heb niet het idee dat deze morgen kapot gaat. Wat betreft monteren van stuur op een bureau ik heb dat op deze manier gedaan.

[Afbeelding]

Dus gewoon aan bureau vast en de shifter omdat dat blok wat verder op het bureau geplaatst moet worden wat niet gaat er een plankje onder met wat antislip zodat het niet weg kan schuiven.
Hieronder zie je mijn bureau, zoals je ziet niet heel erg veel ruimte. Ik denk dat ik sowieso het beste even in een winkel kan gaan kijken hoe groot ze uitvallen. Die van jou ziet er namelijk best fors uit.

Bureau is ongeveer 80-90cm breed en 60cm diep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rEKzMoGlTYc0oko5sIOEnUvt/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Hieronder zie je mijn bureau, zoals je ziet niet heel erg veel ruimte. Ik denk dat ik sowieso het beste even in een winkel kan gaan kijken hoe groot ze uitvallen. Die van jou ziet er namelijk best fors uit.

Bureau is ongeveer 80-90cm breed en 60cm diep

[Afbeelding]
Mwa valt opzich wel mee.

afmetingen stuur:
28cm breed
26cm diep

afmetingen pedalen:
34 cm breed
43 cm diep

afmetingen shifter
13cm breed
23 cm diep

afstand tussen stuur en shifter is bij mij 15cm. Werkt prima al rij ik in ETS2 wel als automaat. Met andere spellen ervaar ik ook geen problemen met schakelen door de afstand.

Diepte van mijn bureau is ook maar 60cm. Niet heel erg ideaal dat klopt want zit daardoor best wel met de knieën bovenop de pedalen. Voor vrachtwagen is dat niet zo erg maar met racespellen is dat niet zo heel realistisch. Kan dat oplossen door stuur op een tafeltje te monteren waardoor ik wat verder van de muur af kan zitten. Denk niet dat je bureau te klein zou zijn voor een G27/G29.

---

Op weg naar Amsterdam in Polen een aantal ziekenwagens en brandweer erbij. Toch maar eens kijken wat er is gebeurd. Een vliegtuigje wat zich in de grond heeft geboord.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nKMx2Tq.png

[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 07-01-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je in macOS mods installeert die niet in de Steam Workshop staan?
Ik heb ergens een tutorial gevonden die zegt dat ik een map 'mod' moet aanmaken in de User\\\\ETS2 folder maar dan wordt hij niet herkend. Mods die ik wel via de Workshop installeer en dus ergens anders in de Steam folders terecht komen doen het wel gewoon

Laat maar, bij de 15e YouTube video stond wel de goede handleiding voor de huidige versie: YouTube: Euro Truck Simulator 2 for Mac+how to install mods (steam ver)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:11:
Iemand enig idee hoe je in macOS mods installeert die niet in de Steam Workshop staan?
Ik heb ergens een tutorial gevonden die zegt dat ik een map 'mod' moet aanmaken in de User\\\\ETS2 folder maar dan wordt hij niet herkend. Mods die ik wel via de Workshop installeer en dus ergens anders in de Steam folders terecht komen doen het wel gewoon

Laat maar, bij de 15e YouTube video stond wel de goede handleiding voor de huidige versie: YouTube: Euro Truck Simulator 2 for Mac+how to install mods (steam ver)
Heb je niet een map EuroTruck Simulator staan tussen je documenten? Anders probeer eens in de installatiefolder een map mod aan te maken en daar alles je *.scs bestanden in te plaatsen. Het moet wel werken :).

Laat maar dan :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
CyberCow schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:48:
[...]

[Afbeelding]

zit dat niet heel irritant in de weg als je gewoon wat wilt typen (of gewoon beetje surfen etc) voor werk/school/andere reden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mschol schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:44:
[...]

zit dat niet heel irritant in de weg als je gewoon wat wilt typen (of gewoon beetje surfen etc) voor werk/school/andere reden?
Ja het zit wel in de weg als je echt heel veel wil typen. In dat geval sluit ik even een ander toetsenbordje aan en zet ik die op een tafeltje. Zoals nu typ ik ook met de linker arm naast het stuur en de andere leunend op het stuur. Voor kleine tekst gaat het prima. Met de muis heb ik er geen problemen mee om naast de shifter te doen.

---

Eindelijk eens een keer een rit naar Spitsbergen. Ben daar ooit al eerder geweest maar in die tijd is er toch een hoop veranderd. Dat viel mij wel op aan hoeveel nieuwe plaatsen ik nu doorheen moest en grijze stukken op de navigatiekaart.

De mooie meren en struiken honderden kilometers van Lapland in de zomer.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ylmTIKV.png

Bij deze plaats weet je dat je bijna bij de boot bent.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tDEP2PQ.png

Daar de boot nu nog in water zonder ijs.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DCndVR0.png

Mooi de bergen met sneeuw erop.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ogG6uBV.png

De eindbestemming.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JyswWJl.png

En de waardering :).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jSABrVG.png

[ Voor 41% gewijzigd door CyberCow op 08-01-2019 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet echt Windows op mijn iMac gaan zetten voor ETS2, onder windows heb ik nooit problemen gehad maar nu ik een paar avonden onder macOS heb gespeeld blijkt dat toch niet al te soepel te gaan.
Het ergste is dat op willekeurige momenten de hele game begint te stropen en schokken tot het moment dat niets meer reageert. Aan de specs van de iMac zal het denk ik niet liggen want 99% van de tijd loopt 'ie wel vloeiend op Ultra settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:44:
[...]

Ja, dat zit gigantisch in de weg. Maar m'n monitor en toetsenbord verschuiven, stuur en shifter aan het bureau bevestigen en USB stekker in de pc is bij mij inmiddels 2 minuten werk :P

@CyberCow zo dat is flink veranderd! Moet ik ook maar weer eens een rit die kant op zien te vinden :D

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 08-01-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:26:
Ik moet echt Windows op mijn iMac gaan zetten voor ETS2, onder windows heb ik nooit problemen gehad maar nu ik een paar avonden onder macOS heb gespeeld blijkt dat toch niet al te soepel te gaan.
Het ergste is dat op willekeurige momenten de hele game begint te stropen en schokken tot het moment dat niets meer reageert. Aan de specs van de iMac zal het denk ik niet liggen want 99% van de tijd loopt 'ie wel vloeiend op Ultra settings.
Is dat in de basisgame of als je met mods gaat werken. Ik heb een Windows pc en heb ook wel eens dat het beeld gaat schokken. Vastlopen heb ik gelukkig geen last van. Maar dat kan met mods ook komen als je de verkeerde volgorde gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat schokken had ik bij mij ook, dat was nog voordat er linksbovenin dat Autosave ding verscheen, maar het was wel zo rond dezelfde interval. Sinds ik alle hardeschijven verbannen heb uit mijn systeem(*) loopt ETS2 als een, uhm, euh, vrachtwagen.

(*) 3x Samsung 850 EVO, 250GB voor Windows, 500GB voor Program Files, 2TB voor bulkmeuk

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 08-01-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CyberCow @FastFred
Zowel met als zonder mods en het gebeurt compleet willekeurig. De ene keer gaat het 2 uur achter elkaar goed en de volgende keer moet ik drie keer opnieuw de quick save laden om de rit af te kunnen maken (op het moment dat ik merk dat hij gaat schokken doe ik snel een quick save/load) Game draait vanaf een SSD en dit is ook de enige game die problemen geeft (WoW, FS17, CS:GO gaan allemaal probleemloos, ook op hoge settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FastFred haha ja dat is nu ook het plan van aanpak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:24:
@FastFred haha ja dat is nu ook het plan van aanpak
Geeft je ook gelijk weer een wat bredere keus in het stuurwiel mocht die er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Maasluip schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:12:
Ik kreeg laatst een update van ATS en sinds die tijd is de saturatie van de omgeving ongelofelijk toegenomen. Vergelijk een recente screenshot met een oude:
[Afbeelding][Afbeelding]

Soms is het zo fel dat het zelfs lastig is de groene iconen te zien.
Hebben meer mensen dat?
Ben jij dit, want ze willen wat meer informatie. De redenen dat ik denk dat jij dit bent is vanwege het probleem op dezelfde datum en dat jij ook Maarten heet :p

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=246&t=265219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, dat benk ik. Inmiddels is het probleem weg. Volgens nadat ik met directx of opengl ben opgestart.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ah oke, beter dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:34:
Ja, dat benk ik. Inmiddels is het probleem weg. Volgens nadat ik met directx of opengl ben opgestart.
Neem aan dat je normaal de directX versie wil gebruiken. Is het niet dat je een nieuwe driver moet downloaden van je videokaart? Ik heb net gekeken bij American Truck Simulator maar ik ervaar het probleem niet. Zelf gebruik een een Asus GTX 970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, heb er toch maar aan toe gegeven en een code gekocht voor ETS2+Going East.

Moet alleen even andere kabel hebben voor mijn controller. In huidige situatie kan ik niet een stuur gebruiken.
maar eens kijken hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:54
Ik gebruik al jaren een controller en dat werkt prima. Tuurlijk is het leuk met een stuur, maar geen noodzaak voor werking. Voordeel van een controller vind ik dat het rondkijken erg makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17
nldls schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:50:
Ik gebruik al jaren een controller en dat werkt prima. Tuurlijk is het leuk met een stuur, maar geen noodzaak voor werking. Voordeel van een controller vind ik dat het rondkijken erg makkelijk is.
Stuur en muis veeeeel makkelijker om rond te kijken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 23:05
Gewoon drie knoppen voor de camerastanden (links, rechts en vooruit) op het stuur werkt ook prima. Rij over het algemeen overigens toch alleen maar TruckersMP met wat vrienden, dus ik wil de navi ook wel gebruiken om te kijken of er verkeer aan komt. Ben veel te lui om rond te kijken eigenlijk. Doe ik al genoeg op de weg in het echte leven als buschauffeur ;)

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:54
Tsja muis is vanuit controller weer niet handig en met een stuurtje (heb een budget budget ding liggen) merk ik dat de muis te ver weg ligt, moet je daar iets voor hebben als een hoekbureau oid en dat heb ik (helaas) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

om het spel te spelen is het prettig een iets anders dan een ramplank te hebben. stuur is ideaal

je kan nog altijd een buttonbox of iets dergelijks erbij doen, waardoor een muis/toetsenbord in de buurt minder nodig is .. tenzij je online speelt dan heb je ze wel weer nodig.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vso schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:41:
om het spel te spelen is het prettig een iets anders dan een ramplank te hebben. stuur is ideaal

je kan nog altijd een buttonbox of iets dergelijks erbij doen, waardoor een muis/toetsenbord in de buurt minder nodig is .. tenzij je online speelt dan heb je ze wel weer nodig.
Een ramplank is niet om mee te rijden. Voor een paar tientjes heb je al een stuur en daar kan je jaren mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

CyberCow schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Een ramplank is niet om mee te rijden. Voor een paar tientjes heb je al een stuur en daar kan je jaren mee doen.
tja zolang je maar 900 graden kan sturen en niet 180 graden .. dat laatste is echt net zo goed ramplanken

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
CyberCow schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Ik rijd nog wel met een toetsenbord, en ergens overweeg ik wel zo'n stuurtje, maar ik weet het niet zo goed. Lijkt me best wel tof, en heel goed voor de ervaring, maar het zou ook zomaar kunnen dat ik het spel over een paar weken/maanden wel weer zat ben.

Hoe makkelijk is het om zo'n stuurtje te monteren/demonteren?

Pagina: 1 ... 98 ... 162 Laatste