Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

vso schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:27:
[...]

tja zolang je maar 900 graden kan sturen en niet 180 graden .. dat laatste is echt net zo goed ramplanken
Nou... ik heb ongeveer 270 graden, maar ook 180 graden is echt wel beter dan met een toetsenbord. Met het toetsenbord sturen dan heb je 0 of volle uitslag van de wielen en als je een beetje vaart hebt dan kun je echt de bocht niet meer om.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Zelfs een Xbox of ps controller is al beter als toetsenbord, ik heb een paar jaar met een Xbox 360 bedraad en later nog xbox one controller Bluetooth gespeeld. Nu een Thrustmaster T150 staan. Maar te hard de bocht door kan ik nog steeds niet, dan lig ik wel op mn zij. 🤣

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Zo gister nog even wat DLC goedkoop gescoord. Mis nu alleen nog Beyond the baltic sea, High Power cargo pack en beide trailer packs. (Truck upgrades and paints reken ik niet mee).
Nog wel even voor 99c de Dutch paintjob gekocht.

gister en vandaag paar ritten gedaan en inmiddels 3 trucks en 2 werkers in dienst. Werkers met de goedkoopste Volvo en ik de nieuwe Volvo welke ik van plan ben langzaam uit te breiden om daar die speciale zware transporten mee te doen.

Loont het eigenlijk om trailers aan te schaffen of is dat geld weg gooien?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HJTP schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Ik rijd nog wel met een toetsenbord, en ergens overweeg ik wel zo'n stuurtje, maar ik weet het niet zo goed. Lijkt me best wel tof, en heel goed voor de ervaring, maar het zou ook zomaar kunnen dat ik het spel over een paar weken/maanden wel weer zat ben.

Hoe makkelijk is het om zo'n stuurtje te monteren/demonteren?
Het is een beetje welk stuur je koopt of het makkelijk of moeilijk te monteren is. Die van mij de G27 kan je zo erop zetten en 2 pinnen die je vastklemt op een tafel bureau. Kabels mooi wegwerken is wel even wat meer werk maar als je toch steeds los en vastmaakt is dat ook niet een ding. Het stuur kan je na die paar weken/maanden ook even aan de kant zetten of voor een ander spel gebruiken. Zit geen houdbaarheidsdatum op.
Maasluip schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Nou... ik heb ongeveer 270 graden, maar ook 180 graden is echt wel beter dan met een toetsenbord. Met het toetsenbord sturen dan heb je 0 of volle uitslag van de wielen en als je een beetje vaart hebt dan kun je echt de bocht niet meer om.
Toetsenbord is ook alleen maar vol gas en vol remmen. Steeds trailer die uit de bocht vliegt door het te harde remmen en alles. Ook het krampachtig maar gas moeten blijven geven en steeds hele kleine stuurbewegingen doen. Ook nog eens slecht voor je vingers. Mooiste is natuurlijk 900 graden maar dat heb je alleen bij de wat duurdere stuurtjes.
Player1S schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:20:
Zo gister nog even wat DLC goedkoop gescoord. Mis nu alleen nog Beyond the baltic sea, High Power cargo pack en beide trailer packs. (Truck upgrades and paints reken ik niet mee).
Nog wel even voor 99c de Dutch paintjob gekocht.

gister en vandaag paar ritten gedaan en inmiddels 3 trucks en 2 werkers in dienst. Werkers met de goedkoopste Volvo en ik de nieuwe Volvo welke ik van plan ben langzaam uit te breiden om daar die speciale zware transporten mee te doen.

Loont het eigenlijk om trailers aan te schaffen of is dat geld weg gooien?
Als je in het bezit bent van de map mods dan kan je ook eens gaan proberen om er nog andere mods aan toe te voegen. ProMods is zeker een aanrader en heeft momenteel nog geen Beyond the Baltic sea DLC nodig. Het aanschaffen van trailers ja ik heb het niet gedaan alleen de cargo bundel. Dat zijn die drie speciaal transport dingen. Deze zijn wel leuk om een keer te doen maar de normale vrachten haal ik uit JazzyCat.

[ Voor 54% gewijzigd door CyberCow op 12-01-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bedoelde eigenlijk in game zelf @CyberCow ;) Mag ze kopen maar vraag me af of het echt loont.

Overigens 3 mods geinstalleerd. Realistic fuel prices, realistic fuel stations en real names.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:56:
Bedoelde eigenlijk in game zelf @CyberCow ;) Mag ze kopen maar vraag me af of het echt loont.

Overigens 3 mods geinstalleerd. Realistic fuel prices, realistic fuel stations en real names.
Je kan dan wel de trailer helemaal de kleur maken zoals jij die zelf wil hebben. Of dezelfde velgen geven als je vrachtwagen. Als je een eigen trailer hebt dan heb je ook veel meer keus in ladingen. Wel krijg je alleen de ladingen te zien die met de aangekoppelde trailer beschikbaar zijn. Iedere trailer heeft ook weer zijn eigen vrachten. Bloemen gaan met koelwagen en dakpannen op een open trailer. Tevens leveren ladingen met eigen trailer ook meer op. Al moet je schade aan je trailer wel zelf betalen. Ik vind het wel leuk zo kan ik mijn eigen imperium bouwen. Weet anders toch van gekkigheid niet wat ik met zoveel geld moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HJTP schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:11:
Hoe makkelijk is het om zo'n stuurtje te monteren/demonteren?
Als ik zin heb om wat kilometers te maken heb ik m'n stuurtje in 2 minuten gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NxoRmRvdctBjA1XJnDF7O9Si/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nldls schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:50:
Ik gebruik al jaren een controller en dat werkt prima. Tuurlijk is het leuk met een stuur, maar geen noodzaak voor werking. Voordeel van een controller vind ik dat het rondkijken erg makkelijk is.
flugelisoke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:10:
[...]
Stuur en muis veeeeel makkelijker om rond te kijken hoor.
Stelletje grappenmakers... Controller, muis, toetsen om mee rond te kijken: het is allemaal waardeloos in vergelijking met TrackIR! 8) Daarmee KIJK je echt gewoon ROND! ;) Ik zou niet zonder kunnen!

Ik ben het helemaal eens met het gemak van een controller om te rijden. Ik heb zelf een G27 maar als iemand 'm wil hebben: voor 125 euro stuur ik 'm naar je toe! :P Ik gebruik altijd een (wireless) XBox controller en dat werkt heerlijk!
Nou hangt het er natuurlijk wel vanaf waarom en hoe je ETS/ATS speelt: ik speel ATS om te ontspannen. Ik rij altijd op cruise control en heb een knop om cc mee aan te zetten, twee knoppen om de cc-snelheid omhoog en omlaag te doen (in stappen van 5 mph) en een knop om cc te hervatten. Die knoppen gebruik ik meer dan mijn 'gaspedaal', haha! Die laatste gebruik ik alleen maar om weg te rijden en boven de minimum cc snelheid te komen. ;)
Een stuur is natuurlijk prachtig als je echt het truck rijden wilt simuleren maar ik wil vooral heerlijk rondrijden en rondkijken (en dan dus echt RONDKIJKEN met TrackIR!) en dan is de controller perfect.

Daar komt nog bij...
FastFred schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:42:
[...]

Als ik zin heb om wat kilometers te maken heb ik m'n stuurtje in 2 minuten gemonteerd.
...dat ik 2 minuten veel te veel vind om dat stuur te monteren. Die G27 ligt altijd in de weg en tegen de tijd dat alles is aangesloten heb ik al half geen zin meer erin. Voor MIJN gebruik is een controller PERFECT.

(En dat van die G27 opsturen meen ik, ja! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:55:
[...]

[...]

Stelletje grappenmakers... Controller, muis, toetsen om mee rond te kijken: het is allemaal waardeloos in vergelijking met TrackIR! 8) Daarmee KIJK je echt gewoon ROND! ;) Ik zou niet zonder kunnen!

Ik ben het helemaal eens met het gemak van een controller om te rijden. Ik heb zelf een G27 maar als iemand 'm wil hebben: voor 125 euro stuur ik 'm naar je toe! :P Ik gebruik altijd een (wireless) XBox controller en dat werkt heerlijk!
Nou hangt het er natuurlijk wel vanaf waarom en hoe je ETS/ATS speelt: ik speel ATS om te ontspannen. Ik rij altijd op cruise control en heb een knop om cc mee aan te zetten, twee knoppen om de cc-snelheid omhoog en omlaag te doen (in stappen van 5 mph) en een knop om cc te hervatten. Die knoppen gebruik ik meer dan mijn 'gaspedaal', haha! Die laatste gebruik ik alleen maar om weg te rijden en boven de minimum cc snelheid te komen. ;)
Een stuur is natuurlijk prachtig als je echt het truck rijden wilt simuleren maar ik wil vooral heerlijk rondrijden en rondkijken (en dan dus echt RONDKIJKEN met TrackIR!) en dan is de controller perfect.

Daar komt nog bij...

[...]

...dat ik 2 minuten veel te veel vind om dat stuur te monteren. Die G27 ligt altijd in de weg en tegen de tijd dat alles is aangesloten heb ik al half geen zin meer erin. Voor MIJN gebruik is een controller PERFECT.

(En dat van die G27 opsturen meen ik, ja! ;) )
Dan is de volgende overtreffende trap VR :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flugelisoke schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Dan is de volgende overtreffende trap VR :9
Ah, nou, ik geef de voorkeur aan TrackIR... ;) De huidige VR devices doen mij niet veel. De resolutie is mij veel te laag. (Plus het werkt niet lekker met mijn gezondheid.) Dus als iemand mijn Rift (plus Touch controllers) wil overnemen voor, nou, laat ik zeggen zo'n 250 euro, dan hoor ik het wel, haha! 8) Die ligt hier namelijk naast mijn G27 stof te vergaren. ;) Maar goed, ik snap dat sommigen VR top vinden. De laatste keer dat ik de Rift in ETS gebruikte, werkte het echter niet vlekkeloos allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:08:
[...]

Ah, nou, ik geef de voorkeur aan TrackIR... ;) De huidige VR devices doen mij niet veel. De resolutie is mij veel te laag. (Plus het werkt niet lekker met mijn gezondheid.) Dus als iemand mijn Rift (plus Touch controllers) wil overnemen voor, nou, laat ik zeggen zo'n 250 euro, dan hoor ik het wel, haha! 8) Die ligt hier namelijk naast mijn G27 stof te vergaren. ;) Maar goed, ik snap dat sommigen VR top vinden. De laatste keer dat ik de Rift in ETS gebruikte, werkte het echter niet vlekkeloos allemaal.
Maar dat Track-IR lijkt me best interessant en praktisch joh, heb je er een hoge fps voor nodig om smooth door de cabine te kijken? Dat is met ets2 natuurlijk geen probleem, maar ik ben ook veel into flight simulation. En daar met de nodige eye candy zit je toch vaak rond de 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wat ik irritant vind aan trackir en de alternatieven: je moet iets op je hoofd hebben om het te laten werken, ik vind het zelfs vervelend om iets op mijn hoofd te hebben puur en alleen voor rondkijken

vr lijkt mij dan weer wel wat omdat dat nog wat extra toevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat TrackIR dat lijkt mij wel wat. Ik snap je dingen op je kop moet zetten maar heeft er iemand een afbeelding van wat voor iets dat is en het gewicht ervan. Het zou het wel een stuk realistischer maken dan links (4) rechts (6) op numpad moeten drukken. Ook kan je meer van de omgeving zien omdat je dan wat sneller rond gaat kijken. Maar VR lijkt mij niet iets voor mij. Als ik ga rijden en ik heb de tijd kan ik makkelijk 4 a 5 uur achter elkaar gaan rijden. Dat lijkt mij met een halve kilo op de neus niet heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
@Verwijderd Van TrackIR heb je gelijk, werkt ook veel beter, maar das wel een stap verder wat mij betreft hoor. Ik heb wel een gaar Trust stuurtje, maar eigenlijk werkt die zo slecht dat mijn xbox controller een beter alternatief is.

Heb je trouwens een G27 met H-Shifter? Wel gaaf. Beter dan wat ik nu heb en waarschijnlijk dan wel bruikbaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:57
ETS2 en ATS speel ik toch altijd met m'n stuur. Jarenlang de G25, en sinds ongeveer een jaar de G29. Met een controller gaat me gewoon niet lekker af...

En wat monteren betreft moet je een beetje mazzel hebben met het opbergen, bij mij ongeveer 10 seconden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mmbx9JZEx6522DcaimsDlrDJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yFmUEZGEsA0BsYZEkuDYD01H/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:48
FastFred schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:42:
[...]

[Afbeelding]
Hehe ik ben niet de enige die ETS2 combineert met een serie op rechterscherm zie ik. Dubbel genieten :)

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

flugelisoke schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:12:
[...]

Maar dat Track-IR lijkt me best interessant en praktisch joh, heb je er een hoge fps voor nodig om smooth door de cabine te kijken? Dat is met ets2 natuurlijk geen probleem, maar ik ben ook veel into flight simulation. En daar met de nodige eye candy zit je toch vaak rond de 30fps.
Valt mee, ik haal vaak 40-60 FPS en mijn DIY Track-IR werkt heel vloeiend. 75 keer per seconde wordt de locatie doorgegeven aan de software. Het is vooral leuk om echt in de spiegels te moeten kijken. Je kan dan niet echt meer series kijken of appjes lezen achter je stuur, want dan knal je net als in het echt tegen de vangrail :-P.
CyberCow schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:37:
Dat TrackIR dat lijkt mij wel wat. Ik snap je dingen op je kop moet zetten maar heeft er iemand een afbeelding van wat voor iets dat is en het gewicht ervan. Het zou het wel een stuk realistischer maken dan links (4) rechts (6) op numpad moeten drukken. Ook kan je meer van de omgeving zien omdat je dan wat sneller rond gaat kijken. Maar VR lijkt mij niet iets voor mij. Als ik ga rijden en ik heb de tijd kan ik makkelijk 4 a 5 uur achter elkaar gaan rijden. Dat lijkt mij met een halve kilo op de neus niet heel prettig.
Ik heb een petje met een headtracking-device voor ETS en voor andere games waar ik multiplayer en dus een koptelefoon op heb, heb ik een clip aan m'n koptelefoon.

Je hebt ook wel draadloze systemen met een batterijtje.

VR met ETS2 lijkt me wel eens mooi, maar nog best zwaar tegenwoordig en nog relatief duur.

[ Voor 39% gewijzigd door MsG op 13-01-2019 20:52 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

[YouTube: DAF XF 106 450HP | ETS2]

Filmpje wat ik heb gemaakt.
Compleet nieuw profiel opgezet..... (let op is in 4K maar is nog aan het doorverwerken)

[ Voor 15% gewijzigd door J.S. Bach op 13-01-2019 23:02 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HJTP schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:17:
[...]

Hehe ik ben niet de enige die ETS2 combineert met een serie op rechterscherm zie ik. Dubbel genieten :)
Een serie of film, maakt niet uit. Biertje en een zak chips naast me. Heerlijk.
ik ben niet echt een die-hard Trekkie,maar ben vorige week begonnen aan Star Trek The Next Generation

Heb vandaag weer eens flink wat kilometers gemaakt. Via via vanuit Duitsland allerlei vrachtjes richting het noorden genomen om uiteindelijk bovenin Finland uit te komen, maar ik kon geen vracht naar Spitsbergen vinden. Uiteindelijk is het een vracht richting Noorwegen geworden, en vandaar uit naar Spanje en ben momenteel onderweg naar Dublin. Vlak voor ik de computer uitgezet heb ben ik dwars door Promods' Londen gereden, wat ziet dat er ontzettend goed uit zeg, heerlijk dat gemanouvreer door die krappe straatjes :D

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 13-01-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:08:
[...]

Vandaag met vr eens geprobeerd en alles lijkt een stuk soepeler te werken en ziet er goed uit met de oculus met 150% scale boost. Jammer dat het niet in truckers mp werkt. Nu moet ik elke keer verschillende versies downloaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nivida_intel schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:01:
[YouTube: DAF XF 106 450HP | ETS2]

Filmpje wat ik heb gemaakt.
Compleet nieuw profiel opgezet..... (let op is in 4K maar is nog aan het doorverwerken)
Geblokt vanwege auteursrechten :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Player1S schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:12:
[...]

Geblokt vanwege auteursrechten :(
Ach kut had die radio nog aanstaan :')

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Valt mee, ik haal vaak 40-60 FPS en mijn DIY Track-IR werkt heel vloeiend. 75 keer per seconde wordt de locatie doorgegeven aan de software. Het is vooral leuk om echt in de spiegels te moeten kijken. Je kan dan niet echt meer series kijken of appjes lezen achter je stuur, want dan knal je net als in het echt tegen de vangrail :-P.

[...]

Ik heb een petje met een headtracking-device voor ETS en voor andere games waar ik multiplayer en dus een koptelefoon op heb, heb ik een clip aan m'n koptelefoon.

Je hebt ook wel draadloze systemen met een batterijtje.

VR met ETS2 lijkt me wel eens mooi, maar nog best zwaar tegenwoordig en nog relatief duur.
Heb je een voorbeeld van zo'n ding wat werkt. Ik heb er wel naar gezocht maar geen idee waar ik op moet letten.
HJTP schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:17:
[...]

Klopt ik doe dat ook alleen niet met een 2e scherm maar met mijn telefoon. Laatst genoten van het WK darten en toch rond kunnen rijden.

[ Voor 55% gewijzigd door CyberCow op 14-01-2019 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:51:
@CyberCow @FastFred
Zowel met als zonder mods en het gebeurt compleet willekeurig. De ene keer gaat het 2 uur achter elkaar goed en de volgende keer moet ik drie keer opnieuw de quick save laden om de rit af te kunnen maken (op het moment dat ik merk dat hij gaat schokken doe ik snel een quick save/load) Game draait vanaf een SSD en dit is ook de enige game die problemen geeft (WoW, FS17, CS:GO gaan allemaal probleemloos, ook op hoge settings)
zaterdag en gisteravond weer uren achtereen gereden en nergens last van gehad! Ik snap niet waar het vandaan is gekomen. Ben nu bezig om de graphics wat te tweaken, ik vind momenteel de boel er nogal ruw en kartelig uit zien maar heb her en der al gelezen dat er met scaling flink wat te winnen valt. FPS is overigens prima op 2560x1600(?)+Ultra. Bij 4K liep hij net niet helemaal soepel.

Gisteravond ook mijn eigen truck gekocht. Het is een FH16 geworden met nagenoeg alle upgrades die je op lvl7 kunt krijgen, uiteindelijk was ik ~130k kwijt. Is er trouwens nog een leuke soundmod voor de FH16? Het mag van mij nog wel wat rauwer :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Ik gebruik voor mijn scania de mod van Kapitan Kriechbaum.

Hij heeft er ook een voor de Volvo
Misschien is het iets voor je.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

Davidson

Porsche fan

Gisteren nog even op de valreep de Christmas gifts in ATS voltooid. Samen met ETS nu alle kerstdecoraties binnen. Kan ik dat mooi inzetten voor aankomende Kerst :+

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FransJansen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:27:
Ik gebruik voor mijn scania de mod van Kapitan Kriechbaum.

Hij heeft er ook een voor de Volvo
Misschien is het iets voor je.
[YouTube: ✅ ETS2 - Volvo Stock Sound Reworked 2.0 by Kriechbaum]
Gisteravond geprobeerd, wat een feest! _/-\o_
Kreeg wel wat commentaar van mijn vrouw haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:27:
[...]

tja zolang je maar 900 graden kan sturen en niet 180 graden .. dat laatste is echt net zo goed ramplanken
ik kan 900graden sturen maar vind dat totaal niet fijn om "relaxt" even ets2/ats te spelen, heb via de logitech software de draai cirkel gelimiteerd tot ergens de helft gelimiteerd: niet zo snel als een toetsenbord maar ook niet continue aan het draaien.
tuurlijk gaat dat van het realisme af, maar goed, dat hoef ik ook niet bij 100% te benaderen (anders had ik geen racestuurtje, de g27, moeten halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flugelisoke schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:12:
[...]

Met TrackIR is het (wat smoothness betreft) net alsof je rondkijkt in een game met bijvoorbeeld de muis: je hebt dan ook geen extra fps nodig (zoals met VR). Als je nu soepel rond kan kijken met de muis, kan je dat ook met TrackIR. ETS/ATS is wat dat betreft totaal geen probleem inderdaad. Ik vlieg zelf ook in Prepar3D en daar kan rondkijken wat stutteren maar dat doet het ook met de muis dus... Aerofly FS 2 daarentegen is (natuurlijk) butter smooth.
Maar TrackIR gaat natuurlijk wel verder dan rondkijken met een muis: je kan ook naar voren en naar achteren en opzij etc. Je hoofd zit dus niet vastgeplakt op een plek zoals met een muis. (Ik moet daarbij wel zeggen dat de mate van vrijheid om te bewegen in ETS/ATS iets beperkter is dan in P3D: je zit eerder tegen een onzichtbare muur.)
CyberCow schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:37:
Filmpjes zat op YouTube, bijvoorbeeld deze: YouTube: TrackIR 5 Setup & Review 2018 | Inexpensive VR Alternative? Hij heeft de basic trackers op z'n pet die standaard bij TrackIR zitten. Ik heb zelf de Track Clip Pro: die geeft een betere tracking en kan je op een hoofdtelefoon zetten: ik game ALTIJD met een hoofdtelefoon (vanwege mijn huisgenoten) dus dat is voor mij geen probleem. Die tracker weegt echt bijna niets (wat inderdaad een nadeel is van VR) dus je merkt er eigenlijk helemaal niets van. Die clip kan je bijvoorbeeld hier zien: YouTube: Track Clip Pro Review
Als je eenmaal gewend bent aan TrackIR (en dat duurt niet lang) dan is rondkijken met een muis etc. opeens echt compleet waardeloos...! ;)

Ik vind trouwens wel dat TrackIR wat aan de prijzige kant is... maar goed, ik kan het betalen en het is het waard. Maar het had wel wat goedkoper gekund, vind ik. Vorig jaar is mijn vorige TrackIR kapot gegaan (na zo'n 11 jaar constant gebruik, overigens) en ik heb toen METEEN een nieuwe besteld: ik kan niet meer zonder!
nldls schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:22:
Heb je trouwens een G27 met H-Shifter? Wel gaaf. Beter dan wat ik nu heb en waarschijnlijk dan wel bruikbaar ;).
Ja, incl. shifter!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blog post van ons bij ProMods over het wijzigen van de snelle download van $1 naar €1, een verhoging van de snelheid van de gratis servers en allerhande info over ons serverpark.
https://blog.promods.net/...-in-the-download-methods/

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:57:
[...]

Met TrackIR is het (wat smoothness betreft) net alsof je rondkijkt in een game met bijvoorbeeld de muis: je hebt dan ook geen extra fps nodig (zoals met VR). Als je nu soepel rond kan kijken met de muis, kan je dat ook met TrackIR. ETS/ATS is wat dat betreft totaal geen probleem inderdaad. Ik vlieg zelf ook in Prepar3D en daar kan rondkijken wat stutteren maar dat doet het ook met de muis dus... Aerofly FS 2 daarentegen is (natuurlijk) butter smooth.
Maar TrackIR gaat natuurlijk wel verder dan rondkijken met een muis: je kan ook naar voren en naar achteren en opzij etc. Je hoofd zit dus niet vastgeplakt op een plek zoals met een muis. (Ik moet daarbij wel zeggen dat de mate van vrijheid om te bewegen in ETS/ATS iets beperkter is dan in P3D: je zit eerder tegen een onzichtbare muur.)

[...]

Filmpjes zat op YouTube, bijvoorbeeld deze: YouTube: TrackIR 5 Setup & Review 2018 | Inexpensive VR Alternative? Hij heeft de basic trackers op z'n pet die standaard bij TrackIR zitten. Ik heb zelf de Track Clip Pro: die geeft een betere tracking en kan je op een hoofdtelefoon zetten: ik game ALTIJD met een hoofdtelefoon (vanwege mijn huisgenoten) dus dat is voor mij geen probleem. Die tracker weegt echt bijna niets (wat inderdaad een nadeel is van VR) dus je merkt er eigenlijk helemaal niets van. Die clip kan je bijvoorbeeld hier zien: YouTube: Track Clip Pro Review
Als je eenmaal gewend bent aan TrackIR (en dat duurt niet lang) dan is rondkijken met een muis etc. opeens echt compleet waardeloos...! ;)

Ik vind trouwens wel dat TrackIR wat aan de prijzige kant is... maar goed, ik kan het betalen en het is het waard. Maar het had wel wat goedkoper gekund, vind ik. Vorig jaar is mijn vorige TrackIR kapot gegaan (na zo'n 11 jaar constant gebruik, overigens) en ik heb toen METEEN een nieuwe besteld: ik kan niet meer zonder!

[...]

Ja, incl. shifter!
Kun je dan in ETS2 ook een beetje naar boven leunen om te zien of dat ene paaltje net lukt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Er is momenteel weer een sale op ETS2 in de steam store: https://store.steampowered.com/developer/SCSsoftware/

GVD, gister net de krone pack gekocht. Maar goed, nu nog maar even de Schwarzmuller trailer pack, High Power cargo en Daf tuning gekocht voor totaal €4,82.

De laatste DLC is me nog net even te duur. Volgende maand maar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

flugelisoke schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Kun je dan in ETS2 ook een beetje naar boven leunen om te zien of dat ene paaltje net lukt? :D
Ja je kan ook wat omhoog en omlaag. Hoewel ETS2 de uitersten inderdaad wel enigszins heeft beperkt. Zo kan ik ook niet recht naar het dak omhoog kijken, wat bij flight sims altijd wel kan.

Hier worden trouwens diverse goedkopere alternatieven besproken: Het TrackIR-alternatieventopic

Mijnsinziens is het echie veel te duur. Mijn zelfbouw werkt echt perfect.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:02:
Blog post van ons bij ProMods over het wijzigen van de snelle download van $1 naar €1, een verhoging van de snelheid van de gratis servers en allerhande info over ons serverpark.
https://blog.promods.net/...-in-the-download-methods/
Het zou wel prettig zijn als jullie het voor elkaar zouden krijgen je via IDEAL kan betalen. Maar verder zijn jullie altijd goed bezig. Bij de volgende update is dan de laatste DLC benodigd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet of dit al een keer genoemd is, maar ik heb eens geprobeerd wat er gebeurt als je (langere tijd) een negatief saldo hebt. We hebben denk ik allemaal wel eens meegemaakt in het begin dat we net een negatief saldo krijgen en dan krijg je een kosteloze lening van de bank.
Nou, als je je saldo niet aanvult krijg je een dag later een waarschuwing dat je een negatief saldo hebt en als je dat in 3 dagen niet opgelost hebt, ze beslag gaan leggen op je bezittingen.
En een dag later weer (voor over 2 dagen)
En een dag later een laatste waarschuwing.
En dan gaan ze daadwerkelijk je vrachtwagens verkopen. En toen had ik 176 berichtjes van chauffeurs in de mailbox dat ze ander werk gingen zoeken omdat de vrachtwagens weg waren :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2VX7HaBTs7GYgQXHXXxknGLL/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:01:
Ik weet niet of dit al een keer genoemd is, maar ik heb eens geprobeerd wat er gebeurt als je (langere tijd) een negatief saldo hebt. We hebben denk ik allemaal wel eens meegemaakt in het begin dat we net een negatief saldo krijgen en dan krijg je een kosteloze lening van de bank.
Nou, als je je saldo niet aanvult krijg je een dag later een waarschuwing dat je een negatief saldo hebt en als je dat in 3 dagen niet opgelost hebt, ze beslag gaan leggen op je bezittingen.
En een dag later weer (voor over 2 dagen)
En een dag later een laatste waarschuwing.
En dan gaan ze daadwerkelijk je vrachtwagens verkopen. En toen had ik 176 berichtjes van chauffeurs in de mailbox dat ze ander werk gingen zoeken omdat de vrachtwagens weg waren :D

[Afbeelding]
Hoe krijg je het voor elkaar 8)7 Ik heb het laats geprobeerd met een nieuw profiel met cheat engine en ik kreeg het niet voor elkaar om failliet te gaan. En wat gebeurd er als je geen geld hebt en al je vrachtwagens zijn weg. Dan kan je misschien wel ritten gaan rijden maar met veel schade heb je nog geen geld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyberCow schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:12:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar
Simpel: realistic traffic fines mod en daar een beetje unrealistic waardes invullen :z

Hier nog een incompleet lijstje met wat er allemaal verkocht is. Er zijn ook nog verschillende garages weg, die staan niet op het lijstje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z2L2kiVCy97yl2483H1WlGTz/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:27:
[...]

Simpel: realistic traffic fines mod en daar een beetje unrealistic waardes invullen :z

Hier nog een incompleet lijstje met wat er allemaal verkocht is. Er zijn ook nog verschillende garages weg, die staan niet op het lijstje.

[Afbeelding]
En dan nu ervoor zorgen dat je maximaal hebt geleend en dat dus ook niet terug kan betalen want je hebt ook geen vrachtwagens en alles meer. een keer moet het dan wel over en uit zijn. Ik ga binnenkort ook maar eens proberen om met een 2e profiel failliet te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde eens zien of ETS2 een beetje wilde draaien op mijn nieuwe laptop, maar dat loopt als een trein. Alleen dat sturen met het toetsenbord, en al helemaal op een 14" laptop toetsenbord :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyberCow schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:34:
[...]

En dan nu ervoor zorgen dat je maximaal hebt geleend en dat dus ook niet terug kan betalen want je hebt ook geen vrachtwagens en alles meer. een keer moet het dan wel over en uit zijn. Ik ga binnenkort ook maar eens proberen om met een 2e profiel failliet te gaan.
Ik gok dat je uiteindelijk weer zonder vrachtwagen en met een basic garage zit en dat je alleen snelle opdrachten kunt doen tot de schuld is afgelost. Waarschijnlijk betaal je ook geen rente op je schuld, dat doe je nu ook niet (rente betaal je alleen op een lening, niet over een negatief saldo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:24:
[...]

Het zou wel prettig zijn als jullie het voor elkaar zouden krijgen je via IDEAL kan betalen. Maar verder zijn jullie altijd goed bezig. Bij de volgende update is dan de laatste DLC benodigd?
Jep de volgende update heeft de Baltic DLC geïntegreerd.
Ik heb nog geen verdere details over de nieuwe systemen waar Payloadz aan bouwt helaas.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wel, FFFFFUUUUUU!!!!! Gister met zo'n 36k in de bank dacht ik mooi 1 van mijn Volvo FH's in te ruilen tegen een Daf. Blijken die Daf's fucking duur te zijn!! Dat word dus even doorsparen nog en nog maar even door met de Volvo.

Denk dat ik maar eerst even de lening van 100k ga aflossen. Scheelt weer zo'n 2k/dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:11:
Wel, FFFFFUUUUUU!!!!! Gister met zo'n 36k in de bank dacht ik mooi 1 van mijn Volvo FH's in te ruilen tegen een Daf. Blijken die Daf's fucking duur te zijn!! Dat word dus even doorsparen nog en nog maar even door met de Volvo.

Denk dat ik maar eerst even de lening van 100k ga aflossen. Scheelt weer zo'n 2k/dag.
Je krijgt natuurlijk nooit meer voor je vrachtwagen terug wat je er destijds voor hebt betaald. Helaas is daarbij niet van hoe ouder hij is hoe minder je ervoor terug krijgt. Je zou ook nog een lening erbij kunnen nemen zodat je wel je Volvo kan kopen. In het begin kan je daardoor net wat minder sparen maar dat maakt voor later toch niet meer uit en kan je gelijk beginnen met de vrachtwagen die je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

CyberCow schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Je krijgt natuurlijk nooit meer voor je vrachtwagen terug wat je er destijds voor hebt betaald. Helaas is daarbij niet van hoe ouder hij is hoe minder je ervoor terug krijgt. Je zou ook nog een lening erbij kunnen nemen zodat je wel je Volvo kan kopen. In het begin kan je daardoor net wat minder sparen maar dat maakt voor later toch niet meer uit en kan je gelijk beginnen met de vrachtwagen die je wil hebben.
Mja, ik verwachte dat een stock Daf ook zo rond de 98k zou liggen dus met inruil van de Volvo zou ik heel eind moeten zijn gekomen dacht ik. Niet dus want stock zit de Daf al rond de 120k 8)7

Maar goed, even door sparen dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Player1S schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:40:
[...]

Mja, ik verwachte dat een stock Daf ook zo rond de 98k zou liggen dus met inruil van de Volvo zou ik heel eind moeten zijn gekomen dacht ik. Niet dus want stock zit de Daf al rond de 120k 8)7

Maar goed, even door sparen dus O-)
Ik weet bijna zeker dat ik vorig jaar op m'n gecrashte hdd een profiel had waarin de dafjes allemaal als goedkoopste truck te koop waren voor pak 'm beet 95k, het lijkt er op dat er dus wat verandering is ondertussen. Ik greep overigens ook al mis met m'n 100k bij de local shop in Schotland (glasgow?), dus maar een paar ritjes extra gemaakt (8>

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Volgens mij is het tijd dat iemand een pricewatch voor ETS2 gaat maken ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iveco € 96.505
MAN € 99.695
Mercedes € 101.105
Volvo € 101.755
Renault € 107.275
Scania € 112.615
Daf € 120.150

Op volgorde van goedkoopste naar de duurste. In het echt zijn de prijzen wel anders dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zijn dat de de goedkoopste standaardmodellen? Want bij een paar kun je nog wat besparen met een goedkopere verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:37:
Zijn dat de de goedkoopste standaardmodellen? Want bij een paar kun je nog wat besparen met een goedkopere verf.
Daar heb ik niet naar gekeken of de verf goedkoper kan. Maar dit zijn de goedkoopste modellen per merk. Voor Mercedes geld dat dit ook de oude Actros is.

Ik ben momenteel niet thuis maar had toevallig op de telefoon staan van de vrachtwagens vandaar dat ik dit lijstje wel kon sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door CyberCow op 16-01-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:40

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Bij de Iveco (€ 95.955), MAN (€ 99.575) en Volvo (€ 101.105) kun je er met de verf nog wel iets afhalen dus maar veel is het niet. Bij de anderen zit er standaard al de goedkoopste laag op zo te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door lameeuw op 16-01-2019 15:34 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lameeuw schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:33:
Bij de Iveco (€ 95.955), MAN (€ 99.575) en Volvo (€ 101.105) kun je er met de verf nog wel iets afhalen dus maar veel is het niet. Bij de anderen zit er standaard al de goedkoopste laag op zo te zien.
Als je eenmaal wat verder in het spel komt dan lach je om deze bedragen. Als ik als chauffeur ga slapen komt er minimaal 800.000 bij. De duurste vrachtwagen zal wel richting de 400.000 gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberCow op 16-01-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn ervaring met ETS2 is ook dat je beter een lening kan afsluiten en meteen uitbreiden dan dat je alles op eigen vermogen doet. Dat laatste kan natuurlijk prima, maar duurt wel onevenredig veel langer. Ik ben gewoon op de leentour gegaan. De kosten daarvan zijn redelijk marginaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MsG schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:45:
Mijn ervaring met ETS2 is ook dat je beter een lening kan afsluiten en meteen uitbreiden dan dat je alles op eigen vermogen doet. Dat laatste kan natuurlijk prima, maar duurt wel onevenredig veel langer. Ik ben gewoon op de leentour gegaan. De kosten daarvan zijn redelijk marginaal.
Ook alleen maar als je een 400k lening pakt want daar zijn de rentelasten de helft van als van de andere leningen (10-100k is zo'n 2.900 per dag, 400k zo'n 5.700).
Maar dan nog, 5.700 per dag is geen bedrag wat je snel aan je chauffeurs verdient. Volgens mij is het toch voordeliger om niet te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel met het idee om een nieuwe save te beginnen met Promods erbij en dan gewoon alleen zelf gaan rijden met eigen trailers. Geen andere trucks kopen of chauffeurs inhuren.

Leningen gebruik ik nooit, is direct aan het begin alle uitdaging al weg. Met mijn huidige save ook niet gedaan, gewoon net zo lang Snelle Opdrachten doen tot je een basic truck (Scania/DAF) kopen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Maasluip schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Ook alleen maar als je een 400k lening pakt want daar zijn de rentelasten de helft van als van de andere leningen (10-100k is zo'n 2.900 per dag, 400k zo'n 5.700).
Maar dan nog, 5.700 per dag is geen bedrag wat je snel aan je chauffeurs verdient. Volgens mij is het toch voordeliger om niet te lenen.
Ja, ik heb nu een lening van 100k en van 400k. Elke dag dik 8,5k eraf.
Heb 3 chauffeurs welke amper 5k binnen halen. Op gegeven moment had ik genoeg om die van 100k af te lossen maar heb gekozen een 3e chauffeur erbij te nemen.
Nu wil ik alsnog die 100k versnelt gaan aflossen en mijn chauffeurs (welke nog steeds levelen) zouden dan grotendeels de aflossing van de 400k moeten dekken.
Ondertussen kan ik dan sparen voor uitbreidingen aan eigen truck, nieuwe chauffeurs en trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:05:
Ik speel met het idee om een nieuwe save te beginnen met Promods erbij en dan gewoon alleen zelf gaan rijden met eigen trailers. Geen andere trucks kopen of chauffeurs inhuren.

Leningen gebruik ik nooit, is direct aan het begin alle uitdaging al weg. Met mijn huidige save ook niet gedaan, gewoon net zo lang Snelle Opdrachten doen tot je een basic truck (Scania/DAF) kopen kunt.
Daar heb ik ook ooit eens aan gedacht. Vind het vooral jammer dat de garage die je in het begin hebt met maar 1 plaats nooit meer terug kan krijgen. Vond dat toen wel wat hebben
Player1S schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Ja, ik heb nu een lening van 100k en van 400k. Elke dag dik 8,5k eraf.
Heb 3 chauffeurs welke amper 5k binnen halen. Op gegeven moment had ik genoeg om die van 100k af te lossen maar heb gekozen een 3e chauffeur erbij te nemen.
Nu wil ik alsnog die 100k versnelt gaan aflossen en mijn chauffeurs (welke nog steeds levelen) zouden dan grotendeels de aflossing van de 400k moeten dekken.
Ondertussen kan ik dan sparen voor uitbreidingen aan eigen truck, nieuwe chauffeurs en trailers.
Toen ik nog naar geld moest kijken was dat nog niet dat je eigen trailers kon kopen. Ik denk wel dat het in het begin niet snel genoeg gaat om eigen trailers te geven aan de chauffeurs. Maar je chauffeurs levelen best snel zeker in het begin en dan zullen ze de lening wel dekken.

[ Voor 27% gewijzigd door CyberCow op 16-01-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben bij ATS met een nieuw profiel begonnen, heb daar nu twee chauffeurs die 6 dagen meelopen en de een doet gemiddeld $ 1,944 per dag, de ander $ 2,154.
Een 400k lening (wat je wel nodig hebt om een garage en twee vrachtwagens te kopen) kost je $ 5,788 per dag. Natuurlijk gaan die chauffeurs na verloop van tijd ook meer verdienen, maar op deze manier kost het alleen nog maar geld.

[edit] Eindelijk! Het laatste vrachtje voor de sailor achievement. Wel van Napels naar Oslo in een gare Renault :X

[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 16-01-2019 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maasluip schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:07:
Ik ben bij ATS met een nieuw profiel begonnen, heb daar nu twee chauffeurs die 6 dagen meelopen en de een doet gemiddeld $ 1,944 per dag, de ander $ 2,154.
Een 400k lening (wat je wel nodig hebt om een garage en twee vrachtwagens te kopen) kost je $ 5,788 per dag. Natuurlijk gaan die chauffeurs na verloop van tijd ook meer verdienen, maar op deze manier kost het alleen nog maar geld.

[edit] Eindelijk! Het laatste vrachtje voor de sailor achievement. Wel van Napels naar Oslo in een gare Renault :X
Dat klopt maar die chauffeurs zijn du al bezig met levelen. Denk dat het goedkoopste is zoveel mogelijk lenen zodat je een aantal chauffeurs al kan laten werken voor je en als je de lening terug kan betalen dat gelijk te doen en weer direct zoveel mogelijk chauffeurs aannemen. En als laatste pas eigen trailers. Merk daarmee ook dat het niet vanzelfsprekend is ze daarmee wel een vracht kunnen vinden. Ook kunnen niet alle vrachten met dezelfde trailer mee waardoor je verschillende trailers per vestiging moet plaatsen. Dit laatste ben ik voor mijzelf in kaart aan het brengen maar is door impulsaankopen niet echt een logisch geheel geworden. Dus moet ze van ene naar andere vestiging verplaatsen.

Altijd leuk om bijzondere kilometerstanden bij te houden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XZ1X9d6.png

[ Voor 4% gewijzigd door CyberCow op 16-01-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Laatst online: 17-05-2022
Heerlijk spel om zo af en toe te spelen. Helaas nu een Mac Mini 2018 zonder goede GPU, dus vooralsnog staat het bij mij even op een laag pitje. Ik twijfel vooral vanwege dit spel wel om een eGPU te halen maar dat is ook wel weer heel gortig, kan ik beter een PS4 Pro kopen... Wel voordat ik van computer switchte nog een aardige manier gevonden om snel geld te verdienen, zonder daarbij gebruik te maken van mods:

Het heeft allemaal te maken met de prijs die je voor een klus krijgt. Die wordt voor een groot gedeelte bepaald op basis van de afstand. Die afstand wordt weer berekend op de manier die ook het in-game navigatiesysteem gebruikt: de afstand die qua rijtijd het korst is. Met rusttijden wordt geen rekening gehouden in deze berekening. Zit er een treintunnel of veerdienst in de route, dan wordt de tijd die je onderweg bent simpelweg bij de tijd die de rest van de route kost opgeteld.

Maarrrrrrr -en hier zit hem de crux van deze 'truc'- op een veerboot rust je ook uit! Met name van Polen naar Zweden komt het geregeld voor dat de route van havenstad naar havenstad via een enorme omweg over land qua rijtijd korter is dan de rijtijd+vaartijd van de route met een veerdienst, terwijl je over weg natuurlijk veel langer bezig bent. Zowel qua échte tijd als qua gametijd omdat je 1 of 2 keer zult moeten rusten.

Om het te verduidelijken hier wat plaatjes:

Neem bijvoorbeeld deze klus, een stukje met de boot en een heel stuk rijden. Trip time: 19h en 539 km rijden.
https://i.imgur.com/Gde1Fgr.jpg

deze slimme transportondernemer neemt natuurlijk een andere boot, van Gdansk direct naar Nynashamn.
https://i.imgur.com/rHeXuwX.jpg

Een paar echte minuutjes later ben ik al op de bestemming. Ik heb dan 31 km gereden en toch 22.490 euro verdiend. Dat zijn nog eens kilometerprijzen...
https://i.imgur.com/888VQgt.jpg

Let wel op dat je wel maar XP's krijgt voor de kilometers die je hebt gereden, maar het is een mooie manier om snel geld te verdienen (waarmee je weer uitgeklede basis-iveco's kunt kopen voor je paydrivers) terwijl je je zelf op de leuke vrachtjes concentreert.

[ Voor 3% gewijzigd door Enzo Dizono op 16-01-2019 17:43 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik krijg nu een mailtje van een chauffeur die "al drie dagen zonder vrachtwagen en dus zonder werk" zit. Ja, duh, ik ben had bezig geld te verdienen om nieuwe vrachtwagens te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Enzo Dizono Het klopt wel wat je zegt door een rit te nemen waarbij je veel met een boot kan reizen en daardoor sneller kan verdienen. Ook als je al een chauffeur hebt dan heeft die in die tijd ook weer wat kunnen verdienen. Echter je gaat hierdoor niet snel in de levels en je zal daardoor heel veel ladingen mislopen. Jou manier werkt alleen voor jezelf met de eerste vrachtwagen maar daarna zou ik toch meer investeren om je XP omhoog te krijgen. Dat doe je door kilometers te maken en bijzondere vrachten te vervoeren. Ik heb ook ritten kunnen rijden omdat ik alles al heb vrijgespeeld waarmee je per rit een hele dikke vrachtwagen en een aantal levels omhoog gaat met een enkele rit.

Ook lijkt het mij niet de bedoeling om steeds met de boot te moeten gaan en weer moeten wachten totdat je spel weer opnieuw is ingeladen. Maar goed het is voor ieder zijn spel.

veel kilometers maar niet een bijzondere lading
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SAhtj04.png

wat minder kilometers maar wel bijzondere lading
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZBdcYOc.png

nog minder kilometers maar hoger level en bijzondere lading
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ALztoDh.png

[ Voor 7% gewijzigd door CyberCow op 16-01-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CyberCow hoe heb jij bijna 8 ton op die vrachtwagen staan en ben je nog 'maar' level 173? Ik ben 240 al voorbij (nog steeds Goddelijke Kampioen) maar er staat net 6 ton op mijn Scania (eerst gekochte truck in mijn mainsave).

Ik wissel wel best veel met vrachtwagens. Heb nog 2 of 3 andere vrachtwagens waar ook al meer dan een ton op staat :P Alles bij mekaar dit profiel ben ik de miljoen al ruim voorbij

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 16-01-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet waar het dan in kan zitten. Misschien ben ik wat onvoorzichtig want ik heb wel eens dat ik met wat schade aan de finish kom. Ook kies ik meestal de rit met de mooiste bestemming en niet wat het meeste opbrengt. Zou het anders niet weten waarom er zo heel erg veel verschil in levels zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6xWBnjV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Enzo Dizono schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:42:
Heerlijk spel om zo af en toe te spelen. Helaas nu een Mac Mini 2018 zonder goede GPU, dus vooralsnog staat het bij mij even op een laag pitje. Ik twijfel vooral vanwege dit spel wel om een eGPU te halen maar dat is ook wel weer heel gortig, kan ik beter een PS4 Pro kopen... Wel voordat ik van computer switchte nog een aardige manier gevonden om snel geld te verdienen, zonder daarbij gebruik te maken van mods:

Het heeft allemaal te maken met de prijs die je voor een klus krijgt. Die wordt voor een groot gedeelte bepaald op basis van de afstand. Die afstand wordt weer berekend op de manier die ook het in-game navigatiesysteem gebruikt: de afstand die qua rijtijd het korst is. Met rusttijden wordt geen rekening gehouden in deze berekening. Zit er een treintunnel of veerdienst in de route, dan wordt de tijd die je onderweg bent simpelweg bij de tijd die de rest van de route kost opgeteld.

Maarrrrrrr -en hier zit hem de crux van deze 'truc'- op een veerboot rust je ook uit! Met name van Polen naar Zweden komt het geregeld voor dat de route van havenstad naar havenstad via een enorme omweg over land qua rijtijd korter is dan de rijtijd+vaartijd van de route met een veerdienst, terwijl je over weg natuurlijk veel langer bezig bent. Zowel qua échte tijd als qua gametijd omdat je 1 of 2 keer zult moeten rusten.

Om het te verduidelijken hier wat plaatjes:

Neem bijvoorbeeld deze klus, een stukje met de boot en een heel stuk rijden. Trip time: 19h en 539 km rijden.
https://i.imgur.com/Gde1Fgr.jpg

deze slimme transportondernemer neemt natuurlijk een andere boot, van Gdansk direct naar Nynashamn.
https://i.imgur.com/rHeXuwX.jpg

Een paar echte minuutjes later ben ik al op de bestemming. Ik heb dan 31 km gereden en toch 22.490 euro verdiend. Dat zijn nog eens kilometerprijzen...
https://i.imgur.com/888VQgt.jpg

Let wel op dat je wel maar XP's krijgt voor de kilometers die je hebt gereden, maar het is een mooie manier om snel geld te verdienen (waarmee je weer uitgeklede basis-iveco's kunt kopen voor je paydrivers) terwijl je je zelf op de leuke vrachtjes concentreert.
Volgens mij kan het zelfs nog extremer: met de fast travel heen en weer reizen tussen twee steden, zonder dat je überhaupt een job hebt. In die tijd verdienen je chauffeurs gewoon geld. Ik doe het niet, dan is de lol van het spel er meteen af.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HJTP schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:24:
[...]

Volgens mij kan het zelfs nog extremer: met de fast travel heen en weer reizen tussen twee steden, zonder dat je überhaupt een job hebt. In die tijd verdienen je chauffeurs gewoon geld. Ik doe het niet, dan is de lol van het spel er meteen af.
Kan ook maar dan zie je niets anders meer dan het menu en laadscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Laatst online: 17-05-2022
Ja, maar dan ben je niet aan het rijden. Ik wil m'n geld wel met grachtjes verdienen. Sowieso vind ik die andere chauffeurs niet bijster veel toevoegen, alleen dat je op een gegeven moment geld in overvloed hebt.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
die special transport heeft nog wel wat bugjes:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1626738392

vanmiddag ook 2x gehad dat ik *spontaan* bij mijn escort vehicles weg zou zijn (zat er beide keren netjes tussen)
voorste wagen wil op random momenten nog wel eens hard remmen :X (en dan moet ik dus ook in de ankers)

oh en nu staat het laatste kruispunt voor eindbestemming volledig vast: niemand gaat rijden en ik zit vast achter een truck die op groen licht wacht, maar als het groen is niet gaat rijden 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door mschol op 16-01-2019 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Spel opslaan (gaat automatisch) en opnieuw opstarten, hierdoor is de AI ook "gereset" en kun je als het goed is door :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
pwillemske schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:06:
Spel opslaan (gaat automatisch) en opnieuw opstarten, hierdoor is de AI ook "gereset" en kun je als het goed is door :)
klopt idd, maar ik erger mij gewoon aan dat soort dingetjes als ik lekker aan het rijden ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

pwillemske schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:06:
Ik heb het idee dat even naar de fotostudio gaan hetzelfde doet.

Ik wilde een foto maken bij een trein oversteek maar er stond nog een bus voor me. Terwijl ik in de studio zit is de bus verdwenen en als ik de studio uitga is er een groot gat tussen mij en de spoorovergang. Misschien iets minder gedoe dan opslaan en weer opnieuw laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:42
Mijn maat FreD heeft zijn topic van het SCS forum weer terug gekregen.

Hierbij een snelle sneak-preview:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cHh6ZLmB/eurotrucks2-2019-01-17-00-57-52.jpg

Gebaseerd op de echte dimensies van Scania. En geen idee of er mensen in de paymods wereld zijn. Maar, deze verkoopt hij straks voor (alleen maar) 10 Euro. Hij heeft al verschillende tuning opties. Je kan het vergelijken met RJL. Maar dan (veeeeeeeel) betere kwaliteit. En als je verder in zijn topic rond kijkt, kan je zien dat hij de truck zoveel mogelijk tuning opties wilt hebben. Ook in het interieur.

Gratis updates voor in de toekomst.

Ik zal zo eventjes een foto maken van de tuning opties (tot zo verre hij dat in de mod heeft gemaakt).

Meningen zijn verschillend over paymods. Maar 10 euro? Voor een truck mod? Er bestaan vele hogere prijzen, van 30 euro, tot 100+,, Dus valt op zich wel mee met in verhouding van wat je ervoor terug krijgt.

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=267570

https://www.facebook.com/freds.Mods/

Edit: Ik heb ff snel een video gemaakt van de tot nu toe gemaakte opties van de mod. Is nog uiteraard WIP. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Milan1NL op 17-01-2019 01:52 ]

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Apart dat de Baltic Bundle (map + aantal truck skins) goedkoper is dan de map DLC alleen bij steam... Maakt de keuze er wel makkelijker op overigens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

rockhopper schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 01:51:
Apart dat de Baltic Bundle (map + aantal truck skins) goedkoper is dan de map DLC alleen bij steam... Maakt de keuze er wel makkelijker op overigens ;)
Ik zag het ook gister dus toch maar even gekocht.

Laatste dagen niet veel kunnen spelen maar gister nog wel even gereden. Op gegeven moment kwam in beeld dat mijn rijder 16k had binnen gehaald. :D
Even checken, had ze boter van Lille naar Dijon gebracht. Later weer bericht dat ze wederom 16k had binnen geharkt. Nu had ze boter van Dijon naar Lille gebracht 8)7
Even afwachten hoe het hierna gaat :)
Maar ondertussen wel ruim voldoende om de lening van 100k af te lossen. Scheelt dus al zo'n 2k/dag aan uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zijn er nog DLC's buiten de maps die game mechanics unlocken die nodig zijn voor diverse bekende mods? Ik zie dat die Convoi Exceptionel-achtige constructies nu niet zo duur is.

Of zit die mechanic an sich al in de basegame?

Zo had je voor die truck-pimperij met statues en dingen aan het raam ook een bepaalde DLC nodig, anders werkten die mods niet. Gelukkig had ik toentertijd een gratis Rocket League Promo DLC gekregen voor ETS2, waardoor die mods bij mij toen wel werkten.
rockhopper schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 01:51:
Grappig, is bij mij ook zo voor de Map Booster Pack, waar ik alleen Italia nog van moet. Dan is die nettoprijs (€7,64) goedkoper dan de kortingprijs van Italia los: €8,99.

[ Voor 31% gewijzigd door MsG op 17-01-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MsG

Dit is wat ik momenteel heb, dat is nagenoeg alle DLC's behalve de paintjobs geloof ik.
FastFred schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:16:
Going East!
Scandinavia
Vive la France
Italia
Beyond the Baltic Sea

Heavy Cargo Pack
High Power Cargo Pack
Special Transport
Krone Trailer Pack
DAF Tuning Pack
Schwarzmüller Trailer Pack
Michelin Fan Pack
Cabin Accesoires
Rocket League Promo (kreeg je er ooit eens gratis bij geloof ik)

Het enige wat ik volgens mij mis zijn die paintjob DLC's maar daar geef ik geen zak om

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 17-01-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
mschol schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:37:
die special transport heeft nog wel wat bugjes:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1626738392

vanmiddag ook 2x gehad dat ik *spontaan* bij mijn escort vehicles weg zou zijn (zat er beide keren netjes tussen)
voorste wagen wil op random momenten nog wel eens hard remmen :X (en dan moet ik dus ook in de ankers)

oh en nu staat het laatste kruispunt voor eindbestemming volledig vast: niemand gaat rijden en ik zit vast achter een truck die op groen licht wacht, maar als het groen is niet gaat rijden 8)7
Dit heb ik allemaal inderdaad ook gehad. Dat verdwijnen van de wagentjes kwam bij mij door game opslaan en weer laden, toen waren ze weg. Ik was even bang dat dat invloed ging hebben op het correct kunnen afronden van de missie, maar dat was gelukkig niet zo.

Ik werd gisteren op een rotonde ook vol in de flank geraakt door een andere vrachtwagen, terwijl ik op de rotonde reed. Ik kreeg er nog de bekeuring voor ook, terwijl het spel volgens mij soms wel detecteert dat het niet jouw schuld is en dan dus geen bekeuring uitdeelt. Op de algemene AI valt dus ook nog wel het een en ander af te dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Hebben jullie AI mods geinstalleerd, daar kan je ook vaak problemen mee krijgen dat het verkeer niet altijd netjes rijd.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kom eindelijk iets tegen wat zou moeten werken voor een zelfbouw Truck Shifter:

Afbeeldingslocatie: https://imgs.inkfrog.com/pix/topmaxmotor/te-ks028l_(4).jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgs.inkfrog.com/pix/topmaxmotor/te-ks028l_(1).jpg

https://www.ebay.nl/itm/7...al-Horn-Left/132432855449

Ik zoek al langer een elegante oplossing voor een wat meer realistische shifter. Ik vind die SKRS shifter veel te duur en op AliExpress vond ik helaas geen shifters. En op AliBaba moet je er meteen een pallet van 1000 stuks afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Is er toevallig iemand hier die custom skins maakt of is er een plek waar je dat kunt aanvragen? Of hoe werkt dat eigenlijk? Mijn paint skils zijn nihil dus zelf doen lukt waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

FastFred schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:22:
@MsG hoe denk je dat op USB aan te gaan sluiten?
Met een joystick-encoder van ~ 5 EUR, of eventueel een donormuis.

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 17-01-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:58:
Ik kom eindelijk iets tegen wat zou moeten werken voor een zelfbouw Truck Shifter:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zoek al langer een elegante oplossing voor een wat meer realistische shifter. Ik vind die SKRS shifter veel te duur en op AliExpress vond ik helaas geen shifters. En op AliBaba moet je er meteen een pallet van 1000 stuks afnemen.
Interessant idee; ik ben benieuwd hoe goed het uiteindelijk werkt.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als ik de filmpjes zie werkt het gewoon perfect, want het zijn gewoon knopsignalen, niets spannends aan. Net als dat je nu al knoppen kan instellen voor het splitten en het high/low wisselen, alleen nu zorg je vooral dat het op een logische plek komt te zitten, namelijk onder de pook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:33:
Als ik de filmpjes zie werkt het gewoon perfect, want het zijn gewoon knopsignalen, niets spannends aan. Net als dat je nu al knoppen kan instellen voor het splitten en het high/low wisselen, alleen nu zorg je vooral dat het op een logische plek komt te zitten, namelijk onder de pook.
+1 voor een echt Tweakers-waardig projectje d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik al jaren naar aan het kijken ben is of er een mogelijkheid is om een hendel aan het stuur te bevestigen voor bijvoorbeeld de verlichting of de cruise control. Denk alleen dat het ETS2 daar niet voor gemaakt is. Je moet bijvoorbeeld 2x op verlichting drukken voor dimlicht maar met een schakelaar zet je die op een bepaalde waarde. Maar dit ziet er wel veel belovend uit al is het maar voor de richtingaanwijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:37:
Waar ik al jaren naar aan het kijken ben is of er een mogelijkheid is om een hendel aan het stuur te bevestigen voor bijvoorbeeld de verlichting of de cruise control. Denk alleen dat het ETS2 daar niet voor gemaakt is. Je moet bijvoorbeeld 2x op verlichting drukken voor dimlicht maar met een schakelaar zet je die op een bepaalde waarde. Maar dit ziet er wel veel belovend uit al is het maar voor de richtingaanwijzer.
Da's vrij makkelijk op te lossen. Onthoud de huidige staat, en bereken hoe vaak je de knop in zou moeten drukken om naar de gewenste staat te gaan. Zoiets moet vrij makkelijk te knutselen zijn. Dat kan denk ik zonder problemen met een Arduino, of gewoon softwarematig.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Da's vrij makkelijk op te lossen. Onthoud de huidige staat, en bereken hoe vaak je de knop in zou moeten drukken om naar de gewenste staat te gaan. Zoiets moet vrij makkelijk te knutselen zijn. Dat kan denk ik zonder problemen met een Arduino, of gewoon softwarematig.
Daar heb ik ook aan zitten denken maar als je dan van uit naar stadslicht en weer naar uit gaat registreert die dat dan niet dat je doorklikt naar dimlicht? Ik ben niet zo'n vogelaar in die dingen maar zou wel mooi vinden als het ooit eens iemand lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
MsG schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:58:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En voor als je een Logitech hebt :

Misschien kan je er wat inspiratie vandaan halen of zelfs nabouwen. Heb zelf al genoeg producten van hem in mijn racerig staan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 17-01-2019 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CyberCow schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:37:
Zou prima mogelijk moeten zijn. ETS2 ondersteunt prima het gebruik van meerdere controllers. Dus als zo'n hendel gewoon standaard switches heeft en je die aan een muis-printplaat verbindt heb je gewoon muisklikken die je kan gebruiken voor die bewuste knoppen.

Ik heb tijden rondgereden met een MOMO stuur + een Teensy/Arduino die weer aangesloten zat op de pedalen en shifter van een G27, en dat werkte perfect. (https://github.com/functi...on/G27_Pedals_and_Shifter)

Zolang het in Windows gewoon apparatuur is met analoge assen of knopsignalen kan je dat in elk beetje stuk software gebruiken, en dus ook ETS2.

Er zijn mensen die ook pneumatische schakelpooksystemen hebben gebouwd bijvoorbeeld.

Even om wat DIY-inspiratie te geven :-P

Ook leuk voor mensen die wel een stuurtje hebben, maar geen shifter. De Poor man's shifter. Gebruikt de Force Feedback van je joystick als een soort pseudo-shifter. Ook eventjes gebruikt voor ik de G27 pedalen en shifter vond :-P

Of als je geen pedalen hebt, maar wel kartonnen verpakking en een muizencollectie 8)7

Of geen stuur maar wel een draaibaar krukje :-P. Een echte Ed Baars-oplossing:
[YouTube: DIY mouse convert car steering with stool]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:53:
[...]

Zou prima mogelijk moeten zijn. ETS2 ondersteunt prima het gebruik van meerdere controllers. Dus als zo'n hendel gewoon standaard switches heeft en je die aan een muis-printplaat verbindt heb je gewoon muisklikken die je kan gebruiken voor die bewuste knoppen.

Ik heb tijden rondgereden met een MOMO stuur + een Teensy/Arduino die weer aangesloten zat op de pedalen en shifter van een G27, en dat werkte perfect. (https://github.com/functi...on/G27_Pedals_and_Shifter)

Zolang het in Windows gewoon apparatuur is met analoge assen of knopsignalen kan je dat in elk beetje stuk software gebruiken, en dus ook ETS2.

Er zijn mensen die ook pneumatische schakelpooksystemen hebben gebouwd bijvoorbeeld.

Even om wat DIY-inspiratie te geven :-P

[YouTube: HOW TO MAKE 18 SPEED TRUCK SIM SHIFTER FOR LOGITECH]
[YouTube: Build your own Eaton Fuller Shifter for ATS & ETS with CST Gaming]

Ook leuk voor mensen die wel een stuurtje hebben, maar geen shifter. De Poor man's shifter. Gebruikt de Force Feedback van je joystick als een soort pseudo-shifter. Ook eventjes gebruikt voor ik de G27 pedalen en shifter vond :-P
[YouTube: H-shifter FF Shifter 1.0 Logitech 3D Pro]

Of als je geen pedalen hebt, maar wel kartonnen verpakking en een muizencollectie 8)7
[YouTube: DIY Throttle and Brake Pedals for Gaming - Mouse Steering Wheel]

Of geen stuur maar wel een draaibaar krukje :-P. Een echte Ed Baars-oplossing:
[YouTube: DIY mouse convert car steering with stool]
die laatste twee zijn wel echt geniaal bedacht. Al lijkt het mij onmogelijk om gedoseerd gas te geven en te remmen.. Maar ga maar eens verdiepen erin. Is het ook mogelijk dan om een los nummeriek ding te kopen en die andere functies te geven dan het nummeriek van mijn eigen toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CyberCow schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:20:
[...]

die laatste twee zijn wel echt geniaal bedacht. Al lijkt het mij onmogelijk om gedoseerd gas te geven en te remmen.. Maar ga maar eens verdiepen erin. Is het ook mogelijk dan om een los nummeriek ding te kopen en die andere functies te geven dan het nummeriek van mijn eigen toetsenbord?
Jazeker, dat moet prima mogelijk zijn. Met een 2e muis weet ik niet zo goed of Windows dat uit elkaar houdt. Maar een tweede toetsenbord voor losse functies moet prima mogelijk zijn voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MsG schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:23:
[...]

Jazeker, dat moet prima mogelijk zijn. Met een 2e muis weet ik niet zo goed of Windows dat uit elkaar houdt. Maar een tweede toetsenbord voor losse functies moet prima mogelijk zijn voor zover ik weet.
Dan ga ik dat maar eens proberen om aan de zijkant van mijn stuur te bevestigen. Kan je op die manier toch klikken met de richtingaanwijzer aan de linker kant en de cruisecontrol. Mocht het werken dan aan de rechterkant voor de retarder. Maakt het allemaal net wat realistischer dan knopjes links en rechts op het stuur voor de richtingaanwijzer. Zal vast wel ergens een nummeriek ding hebben slingeren thuis. Vanmiddag maar eens proberen en laat ik het hier wel weten. Misschien heeft iemand er dan ook wat aan.

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. Als ik de 4 wat nu naar links kijken is op het nummeriek voor de richtingaanwijzer wil doen dan ziet die het als gelijke knoppen. Helaas dus toch maar wat anders proberen. Of moet ik hiervoor speciale software nog gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door CyberCow op 17-01-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Er brandt eens in de zoveel tijd een geel lampje in m'n dashboard, maar het is te klein om te zien wat voor icoontje het is. Heeft mogelijk te maken met naar beneden rijden? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Welke vrachtwagen, maak eens een screenshot? Het kan de automatische retarder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
HJTP schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:45:
Er brandt eens in de zoveel tijd een geel lampje in m'n dashboard, maar het is te klein om te zien wat voor icoontje het is. Heeft mogelijk te maken met naar beneden rijden? Iemand enig idee?
Je kan bij je toets instellingen interior zoom instellen, dan kan je het goed zien.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apejoekie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06-2022
Lijkt mij inderdaad op iets wat automatisch mee remt op de cruisecontrol. De automatische retarder ligt voor de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond een leuke route gereden met mooi uitzicht onderweg:
  • Odense
  • Malmö
  • Karlskrona
  • Uppsala
  • Örebro
  • Oslo
  • Bergen (Oslo>Bergen was een dubbele trailer gemarkeerd als heavy load, ideaal voor deze route!)
Vanavond of morgen maar eens kijken of ik b.v. via Göteborg-Karlskrona de boot kan pakken naar het 'Going East' gebied. Of zal ik toch maar naar de UK gaan?.... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2019 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vraagje: Je kunt van die BDF truck mods downloaden. Kun je daar ook echt wat mee? Je kunt er immers geen trailer aanhangen die normaal in de cargo staan.
Of zijn zulke mods puur om lekker rond te rijden?

Pagina: 1 ... 99 ... 162 Laatste