‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nice extratje.... ETS krijgt een bugfix...Rivanov schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:58:
Jep. Direct aangeschaft voor m'n fleet.
[Afbeelding]
The S in IOT stands for security.
Hopelijk voor het geluid, navigatie en geluid van de richtingaanwijzer valt regelmatig weg.HMaster_II schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:17:
[...]
Nice extratje.... ETS krijgt een bugfix...![]()
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
It's not a bug, it's a featureJPD68 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:33:
[...] geluid van de richtingaanwijzer valt regelmatig weg.
Dan rij je géén BMWJPD68 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:33:
[...]
...geluid van de richtingaanwijzer valt regelmatig weg.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
De eerste DLC (voor zover mij bekend) die het bij de release moet doen zonder release Event:ravw schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:05:
Illinois is uit
https://blog.scssoft.com/2026/03/world-of-trucks-refuelling-our-events.html
Best jammer, want dan zijn er dus ook geen speciale Illinois paintjob en cabin items?
Ja dat is erg jammer inderdaadFairPCsPlease schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:50:
[...]
De eerste DLC (voor zover mij bekend) die het bij de release moet doen zonder release Event:
Best jammer, want dan zijn er dus ook geen speciale Illinois paintjob en cabin items?
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik heb ook een beetje het idee dat de interesse in ATS wat aan het terugzakken is, of is dat alleen mijzelf? ETS2 heeft mooie updates gehad en DLC gehad de laatste tijd, en er komen toffe aan: UK, Ierland, IJsland, terwijl de VS voor mijn gevoel wellicht ook niet snel genoeg gaat en mogelijk wat in saai gebied zit.FairPCsPlease schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:50:
[...]
De eerste DLC (voor zover mij bekend) die het bij de release moet doen zonder release Event:
Verder zijn er allerlei andere zaken als bussen, road trip, gedoe over de HUD, die het allemaal best vertroebelen. Ook de staat van de wereld en de VS helpen wellicht niet mee
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 14-05-2026 22:22 ]
Ik doe beide: ik heb een profiel met ProMods (dat ik het meeste gebruik) en ik heb een profiel zonder ProMods, dat ik vooral gebruik voor de Events en om na een ETS2 update direct te kunnen spelen (*). Wat je ook kunt doen, is in Steam met de rechtermuisknop op de game klikken (in plaats van met de linkermuisknop, wat je doet als je kiest voor spelen) en dan naar het tabblad 'Beta's' gaan om te kiezen voor spelen in de vorige versie, dus in dit geval '1.58 voor incompatible mods' en in de oude versie blijven totdat ProMods de nieuwe versies beschikbaar heeft.SuperCrisz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:55:
spelen jullie ETS2 met of zonder promods? Door de 1.59 kan ik mn huidige savegame (die ik met promods speel) niet meer gebruiken. Wat kan ik nu het beste doen? Een nieuwe savegame starten zonder promods? en die savegame later gebruiken om promods in te voegen? Geen idee wat wijsheid is..
(*) als je kiest voor een extra profiel, begin je daar wel weer helemaal van voor af aan, voortgang is volledig gescheiden van de andere profielen.
[ Voor 7% gewijzigd door FairPCsPlease op 15-05-2026 06:29 ]
Haalt de lol er wel een beetje vanaf. Kon gisteravond ook bijna geen WoT jobs vinden naar Illinois. Maar de eerste rit is gemaakt.FairPCsPlease schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:50:
[...]
Dat deze staten minder leuk zijn is volgens mij ook de reden dat het best lang heeft geduurd voordat SCS ze heeft ontwikkeld. Het wordt ook best een duur spel als je voor elke staat €12,- moet gaan betalen.GAIAjohan schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:19:
[...]
Ik heb ook een beetje het idee dat de interesse in ATS wat aan het terugzakken is, of is dat alleen mijzelf? ETS2 heeft mooie updates gehad en DLC gehad de laatste tijd, en er komen toffe aan: UK, Ierland, IJsland, terwijl de VS voor mijn gevoel wellicht ook niet snel genoeg gaat en mogelijk wat in saai gebied zit.
Verder zijn er allerlei andere zaken als bussen, road trip, gedoe over de HUD, die het allemaal best vertroebelen. Ook de staat van de wereld en de VS helpen wellicht niet mee
Hier ook weer een dikke euro lichterSuperCrisz schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:33:
Yeah! promods is beschikbaar voor 1.59! Upgraden maar ☺️
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik maak geregeld nieuwe profiel clonen aan. Vooral voor het Beta testen en Map combo's. En ik heb profiel clonen voor Convoy en de Halloween en Kerst events.SuperCrisz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:55:
spelen jullie ETS2 met of zonder promods? Door de 1.59 kan ik mn huidige savegame (die ik met promods speel) niet meer gebruiken. Wat kan ik nu het beste doen? Een nieuwe savegame starten zonder promods? en die savegame later gebruiken om promods in te voegen? Geen idee wat wijsheid is..
Gewoon de profiel tool gebruiken en nieuwe maken.
Hoeveel mensen werken eigenlijk aan het promods project? :-)ScuL schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:27:
We doen het met plezier
Ik gok deze.Kebas53 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:24:
Wat bedoel met de profiel tool? Ben bang, dat ik die niet ken 😒
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=334400
Features
- Modify load weight
- Modify load trailer
- Unlock trailers in restricted areas
- Create customized color license plate
- Repair truck
- Repair all trucks
- Repair trailer
- Repair all trailers
- Infinite fuel on current truck
- Fill fuel
- Fill all trucks fuel
- Set custom engines and transmission
- Add infinite money
- Add level 100
- Unlock garages
- Unlock all cities
- Unlock all dealerships
- Unlock skills
- Profile backup
- Clone profile
- Clone config
- Clone config between games
- Enable console and developer mode
- Change convoy mode slots to 128
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja dieRivanov schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:15:
[...]
Ik gok deze.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=334400
Features
- Modify load weight
- Modify load trailer
- Unlock trailers in restricted areas
- Create customized color license plate
- Repair truck
- Repair all trucks
- Repair trailer
- Repair all trailers
- Infinite fuel on current truck
- Fill fuel
- Fill all trucks fuel
- Set custom engines and transmission
- Add infinite money
- Add level 100
- Unlock garages
- Unlock all cities
- Unlock all dealerships
- Unlock skills
- Profile backup
- Clone profile
- Clone config
- Clone config between games
- Enable console and developer mode
- Change convoy mode slots to 128
Wel opletten dat je je profiel lokaal maakt en dat je de instellingen van je bronprofiel meeneemt. Vooral handig met stuur en buttonboxes.
Hangt er vanaf of je alleen de developers rekent of ook de moderators, translators etc.SuperCrisz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:40:
[...]
Hoeveel mensen werken eigenlijk aan het promods project? :-)
In het geval van het eerste circa 50, in het geval van het tweede 100+
Nou, laat me hier een klein overzicht geven wat er o.a. in de Benelux door ons is veranderd (er is nog veel meer dat niet in deze post staat)
1) Echte spoorwegovergangen

2) Geïsoleerde rijrichtingen bij diverse stoplichten

3) Stoplichten (met werkende sirene) bij Zijkanaal C

4) Diverse straatlantaarns (ook correct qua lamp type en kleur)

5) Stroomtorens/pylons

6) Spoor infrastructuur

Misschien toch maar weer een keer promods uitproberen, het is voor mij echt jaren geleden.
Serieus goed ja, ik ga toch binnenkort maar weer eens (tis alweer 2 jaar geleden haha) op nieuwe PC jacht, weer even hogere specs en dan gaat promods erop.ScuL schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 02:03:
Er zijn de laatste tijd steeds vaker mensen die zeggen "SCS doet alle uitbreidingen prima dus ProMods is nu overbodig".
Nou, laat me hier een klein overzicht geven wat er o.a. in de Benelux door ons is veranderd (er is nog veel meer dat niet in deze post staat)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5) Stroomtorens/pylons
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
6) Spoor infrastructuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PS5 Pro
ScuL schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 02:03:
Er zijn de laatste tijd steeds vaker mensen die zeggen "SCS doet alle uitbreidingen prima dus ProMods is nu overbodig".
Zodra Promods voor de nieuwe versie van ETS2 uit is, rij ik met Promods 👍😊
Die is uit..Kebas53 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:17:
Echt super hoor 👌👌
Zodra Promods voor de nieuwe versie van ETS2 uit is, rij ik met Promods 👍😊
Ik moet ook maar eens ProMods gaan proberen.. Met 1.59 is vanilla ets2 er echt wel heel erg op vooruit gegaan. Maar ik mist toch altijd dingen die het helemaal af zouden maken. En dat soort dingen zie ik hier..ScuL schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 02:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5) Stroomtorens/pylons
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
6) Spoor infrastructuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan kijk je helemaal je ogen uit als je de Rijnland-map-mod pakt._Eend_ schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:29:
[...]
Ik moet ook maar eens ProMods gaan proberen.. Met 1.59 is vanilla ets2 er echt wel heel erg op vooruit gegaan. Maar ik mist toch altijd dingen die het helemaal af zouden maken. En dat soort dingen zie ik hier..
Ik ben wat bezig met testen van maps en heb een stuk Dombas in Ukraine gereden. Dat is even wennen als je al die geparkeerde trucks in de straten ziet staan, waar je om heen moet slingeren.
Dan ga ik die ook maar eens proberen. Op sommige Griekse eilandjes heb je nog wel eens een verdwaald smal steegje waar je doorheen moet. Dat is ook wel mooi.. En Oekraïne klinkt ook wel goed..HMaster_II schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:44:
[...]
Dan kijk je helemaal je ogen uit als je de Rijnland-map-mod pakt.
Ik ben wat bezig met testen van maps en heb een stuk Dombas in Ukraine gereden. Dat is even wennen als je al die geparkeerde trucks in de straten ziet staan, waar je om heen moet slingeren.
Ik zie op het world wide Web meerdere download linkjes van oude versies. Wil je mij / ons misschien een linkje sturen van de versie die jij gebruikt? En die gebruik je met Promods? Of verkeerd gelezen?HMaster_II schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:44:
[...]
Dan kijk je helemaal je ogen uit als je de Rijnland-map-mod pakt.
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Rhineland Map 142 for 159Milan1NL schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:31:
[...]
Ik zie op het world wide Web meerdere download linkjes van oude versies. Wil je mij / ons misschien een linkje sturen van de versie die jij gebruikt? En die gebruik je met Promods? Of verkeerd gelezen?
Dit is een kleine versie. niet de 1:1 mod... Ik heb geen promods variant.
Alles netjes geïnstalleerd en kan er ook mee rijden, alleen wanneer ik gas geef ga ik meteen wel heel hard. Is er een manier om stapvoets / langzaam te rijden?
minder gas geven? Je kan je gas respons in de instellingen configureren. Gebruik je stuur/toetsenbord/gamecontroller? Met toetsenbord vind ik 't zelf onspeelbaar.tsjiller schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:14:
Omdat ik binnenkort in het echt op mag voor mijn aanhanger rijbewijs bedacht om vast te oefenen met een auto met caravan met ETS.
Alles netjes geïnstalleerd en kan er ook mee rijden, alleen wanneer ik gas geef ga ik meteen wel heel hard. Is er een manier om stapvoets / langzaam te rijden?
|>
Misschien ook eens kijken bij de Driving Academy. Okee de trailers is ietsje groter, maar probeer de opdrachten met spiegels only te doen.tsjiller schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:14:
Omdat ik binnenkort in het echt op mag voor mijn aanhanger rijbewijs bedacht om vast te oefenen met een auto met caravan met ETS.
Helaas ben ik er daar 1 van, zelfs na het zien van deze post ben ik nog niet overtuigd.ScuL schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 02:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5) Stroomtorens/pylons
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
6) Spoor infrastructuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wordt niet warm van een straatlamp of dit soort minimalistische verschillen.
Ja Promods heeft de UK veel beter, maar waarbij Promods voor mij eerder een mod was voor het meer uitbreiden van de kaart, is nu alles wel zo beetje gecoverd door SCS zelf en is de kwaliteit echt goed te noemen.
Promods kan niet de schaal oplossen en ervoor zorgen dat bijvoorbeeld de fout van de A2 in de Benelux rework opgelost kan worden. Want de A2 komt opeens uit op de A9...., terwijl de plek waar de A2 zou moeten uitkomen, zit de A1.
Dit is een schaal probleem van het kleine nederland wat Promods ook niet gaat kunnen oplossen.
Of ik heb het zelf gemist, maar ik heb vrijwel nooit meer gezien dat recente steden aangepast zijn in Promods, dat je opeens een andere locatie of poi krijgt te zien.
Ik zie wel verbeteringen inderdaad in kleine reclame borden of dorpnamen waarbij SCS het gewoon onder de grote stad benoemd, maar verder ben ik denk ik niet het juiste publiek waarbij het opvalt wat de verschillen zijn.
Ow zeker, het werk wat Promods aflevert is fantastisch en ik kan het iedereen zeker aanraden om het eens te proberen of zelfs dit team te supporten. zelf heb ik altijd de betaalde versie van promods gebruikt, alleen de laatste 3 updates heb ik alleen Promods gehaald om heel af en toe toch eens met mijn VTC een promods convoy te kunnen spelen, maar meer dan dat is het helaas voor mij niet meer.CyberCow schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:34:
Gelukkig voor iedereen is er wat te vinden. Vind het fantastisch werk van ProMods en het is zeker mooier dan het originele spel. Al is het verschil wel steeds kleiner geworden. Dat heeft niks met de kwaliteiten van ProMods te maken maar wel met de bouwers van SCS Software. Binnenkort ga maar weer eens kijken met ProMods hoop dat hun de brug bij Ewijk laten zoals hun deze hadden. Hier komen de rijstroken wel overeen met de realiteit.
Ik moest hellemaal opnieuw beginnen maar dat gaat niet goed met het geld.
Ik heb ook steeds geen geld om snel te rijzen en met ritjes doen verdien ik telkens niet genoeg voor reparraties en snel rijzen ik kom niet rond met het geld wat ik verdien. Is er een oprie om wat geld te krijgen met een cheat ding? Heb het maximum geld geleend van de bank en daar heb ik een vrachtwagen van gekocht dat was niet slim denk ik.
Ik hoor graag of er wat te doen is ?
Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Het beste wat je kunt doen als je geld leent is garage kopen en rijders met truck 1 a 2 is in he begin genoeg ... die gaan al redelijk snel de geld stroom om hoog gooien.mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:53:
Hallo
Ik heb ook steeds geen geld om snel te rijzen en met ritjes doen verdien ik telkens niet genoeg voor reparraties en snel rijzen ik kom niet rond met het geld wat ik verdien. Is er een oprie om wat geld te krijgen met een cheat ding? Heb het maximum geld geleend van de bank en daar heb ik een vrachtwagen van gekocht dat was niet slim denk ik.
Blij zelf met een tweede hands of met een geleende truck rijden ..
Tot je schuld af betaald is en dan vol gaan voor een nieuwe truck tegen die tijd dat je een nieuwe truck kan kopen loop je geld ook beter binnen en dan meer rijders en trucks kopen.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Mijn zoon is ook van het snelle geld, hij gebruikt deze mod:mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:53:
Hallo
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1656517571
Abonneer in de steam workshop (library - workshop) en zet hem actief in het mod menu van je game. Dan levert een snelle opdracht je 250k op, sorteer op routelengte en je kan met relatief korte ritjes veel geld verdienen.
Daarna lekker een hoop garages kopen en die vol zetten met trucks en chauffeurs dan kan je deze mod ook weer uitschakelen.
edit: Bovenstaande is voor Euro Truck mocht je American Truck spelen dan kan je onderstaande link gebruiken:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3327934933
[ Voor 7% gewijzigd door Just-Be op 30-05-2026 19:54 ]
Solving problems for a living and creating my own at home.
Installeren was erg moeilijk heb het opgegeven. Bedankt voor de moeite.Just-Be schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:51:
[...]
Mijn zoon is ook van het snelle geld, hij gebruikt deze mod:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1656517571
Abonneer in de steam workshop (library - workshop) en zet hem actief in het mod menu van je game. Dan levert een snelle opdracht je 250k op, sorteer op routelengte en je kan met relatief korte ritjes veel geld verdienen.
Daarna lekker een hoop garages kopen en die vol zetten met trucks en chauffeurs dan kan je deze mod ook weer uitschakelen.
edit: Bovenstaande is voor Euro Truck mocht je American Truck spelen dan kan je onderstaande link gebruiken:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3327934933
Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Speel je het spel via Steam? Dan zijn het 3 stappen die je moet volgen:mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 21:51:
[...]
Installeren was erg moeilijk heb het opgegeven. Bedankt voor de moeite.
- Abonneer de mod in de modshop via de link naar Steam
- Open het mod menu in de game
- Zet de mod op actief en sla de wijzigingen op
:strip_exif()/f/image/Xlli0dg0t7pjKFAVdrqXNb9j.png?f=user_large)
Solving problems for a living and creating my own at home.
Ik ben voor de 1.59 beta begonnen met een leeg profiel en kon na enkele snelle opdrachten met de lening (100K) van de bank een tweedehands Volvo FH4 kopen, die weliswaar hier en daar wat rammelde maar voldeed voor een aantal WoT contracten. Na van Groningen, via alle nederlandse steden, België, Luxemburg naar Osnabrück te zijn gereden (denk stuk of 15 contacten), een nieuwe lening (400K) afgesloten en daarvan een garage en een nieuwe FH6 gekocht. De oude truck in Groningen aan een chauffeur gegeven, zonder te repareren.mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:53:
Hallo
Alles aaneengesloten gereden, dus niet snel reizen, geen reparaties uitgevoerd anders dan versnelling, motor en chassis. Inmiddels kan ik de lening aflossen en eventueel bijlenen, maar daar zie ik het nut niet van in. Of ik nou 1 of 50 chauffeurs in dienst hebt maakt voor de hoofdmoot van het spel, rijden met een truck niet uit.
Je kan niet in één keer de zilvervloot binnenhalen, zonder cheats. De enige cheat die ik wel eens heb toegepast is beginnen met een historische truck met een heel goedkope custom skin. Die koste misschien iets van 50K ofzo in totaal. Maar dan rij je wel in een oud barrel. Helaas zijn er weinig goede mods meer voor historische trucks. In veel van die mods kon je als je de *.scs opende ook nog eens de prijs van de truck verlagen
Als je de used-truck-markt goed bijhoud en op let wat er in de sale is, dan kan je snel een hele goede truck vinden met weinig kilometers en voor een redelijk lage prijs. Zo ben ik ook begonnen. 2ehands Scania R420 en zo opgebouwd naar beter en ook garages aangeschaft en goed gekeken naar welke 2e hands truck is ging kopen voor een rijder. Nu ga ik geregeld voor de splinternieuwe trekkers voor mijn chauffeurs als ik er een goed gevoel over heb.JPD68 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 09:42:
[...]
Ik ben voor de 1.59 beta begonnen met een leeg profiel en kon na enkele snelle opdrachten met de lening (100K) van de bank een tweedehands Volvo FH4 kopen, die weliswaar hier en daar wat rammelde maar voldeed voor een aantal WoT contracten. Na van Groningen, via alle nederlandse steden, België, Luxemburg naar Osnabrück te zijn gereden (denk stuk of 15 contacten), een nieuwe lening (400K) afgesloten en daarvan een garage en een nieuwe FH6 gekocht. De oude truck in Groningen aan een chauffeur gegeven, zonder te repareren.
Alles aaneengesloten gereden, dus niet snel reizen, geen reparaties uitgevoerd anders dan versnelling, motor en chassis. Inmiddels kan ik de lening aflossen en eventueel bijlenen, maar daar zie ik het nut niet van in. Of ik nou 1 of 50 chauffeurs in dienst hebt maakt voor de hoofdmoot van het spel, rijden met een truck niet uit.
Je kan niet in één keer de zilvervloot binnenhalen, zonder cheats. De enige cheat die ik wel eens heb toegepast is beginnen met een historische truck met een heel goedkope custom skin. Die koste misschien iets van 50K ofzo in totaal. Maar dan rij je wel in een oud barrel. Helaas zijn er weinig goede mods meer voor historische trucks. In veel van die mods kon je als je de *.scs opende ook nog eens de prijs van de truck verlagen
Kan ook, maar ik zag dat ik genoeg verdiende om de 400K lening af te betalen. Rijdt wel alleen maar korte ritjes, dus dan heb je voldoend cashflow al zijn de verdiensten op lange termijn lager.HMaster_II schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:10:
[...]
Als je de used-truck-markt goed bijhoud en op let wat er in de sale is, dan kan je snel een hele goede truck vinden met weinig kilometers en voor een redelijk lage prijs. Zo ben ik ook begonnen. 2ehands Scania R420 en zo opgebouwd naar beter en ook garages aangeschaft en goed gekeken naar welke 2e hands truck is ging kopen voor een rijder. Nu ga ik geregeld voor de splinternieuwe trekkers voor mijn chauffeurs als ik er een goed gevoel over heb.
Rij nu even in ATS, daar heb ik een profiel met ongeveer 1 garage per state en 50 chauffeurs, dan is het spannende van het verdienmodel er wel af. Of je moet voor elk ritje een nieuwe truck kopen
Gewoon veel meer quick jobs doen, dan hoef je niet snel te reizen en te repareren.mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:53:
Hallo
Zoals anderen al zeggen kun je niet gelijk alles hebben. Door die quick jobs te doen stijgen ook gelijk je skills, en daarmee inkomsten.
Maar dat is natuurlijk een manier van spelen die niet helemaal realistisch is. Als je in het echt als eigenaar elke chauffeur opzadelt met een-of-andere knakenbak die hooguit een trailer met WC papier kan trekken dan heb je heel snel geen chauffeurs meer, zeker als je ze per km betaald.
Ik heb een van mijn eerste chauffeurs wel een tijdje in mijn oude MAN laten rijden, die al niet meer standaard was, en die deed het niet beter dan chauffeur #2, die in de eerder genoemde knakenbak reed (die ook nog eens 2e hands was) terwijl ze qua skills gelijk waren. Het maakt verder ook niet uit, want je chauffeurs rijden niet in-game, dus je kunt ze ook nooit tegen komen, helaas
Ik heb dat vroeger in 2012 toen ik zo snel mogelijk geld genoeg wilde hebben voor de MAN V8 te kunnen betalen deze methode gebruikt.mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:53:
Hallo
https://www.softonic.nl/artikels/tutorial-hoe-speel-ik-vals-in-euro-truck-simulator-2
Waren nog eens tijden. Tegenwoordig miljardair en stiekem jammer dat destijds een paar 1000 eurotjes heb gecheat.
Als ik bij optie Contextual hints' (of 'Contextuele tips') uit zet krijg ik weer andere popup te zien....?
[ Voor 32% gewijzigd door Albert020 op 31-05-2026 23:42 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Bart ® op 01-06-2026 12:03 ]
Welkom bij de nieuwe interface van ETS2 / ATS!Albert020 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:53:
Hoe krijg ik deze hint popup weg, komt elk keer wanneer ik geparkeerd heb.
Als ik bij optie Contextual hints' (of 'Contextuele tips') uit zet krijg ik weer andere popup te zien....?
[Afbeelding]
Zo zijn er nog veel meer keuzes gemaakt die echt NERGENS op slaan.
Bijvoorbeeld dat je niet meer met je muis je truck kan koppelen aan je trailer in het configuratie scherm.
Nee je moet nu een KEY binden (standaard F) om deze zelfde actie uit te voeren.
Oja en wij luisteren naar jullie Feedback, want iedereen mist in de nieuwe interface die 1 kleine regel waarin je zag hoeveel geld en een vrachtwagen icoontje wat kleurde hoeveel schade je hebt opgelopen.
Oja en Opdrachten venster was ook weg, daar kon je opeens niet meer naar to wisselen (Wat normaal 1 druk op de knop en je rechtsonder mooi kon wisselen tussen navigatie, services, opdrachtkaart etc)
Laten we dit fixen in 2 updates.
Zie hieronder:
1 hele regel in de interface om te laten zien hoeveel geld je hebt
1 hele regel in de interface om te laten zien hoeveel schade je hebt
en oja jullie willen je vracht even kunnen bekijken, laten we daarvoor een hele blok toevoegen.
Wil je dit even uit en aanzetten, mag je in een hele menu de widgets aan en uitzetten.
Dus de helft van je scherm is nu 1 groot interface geworden.
Maar wacht ik mag niet zeuren dat de helf van mijn rechterkant nu 1 grote interface menu is geworden.
Want er is nog ruimte genoen. Dus SCS bedenkt ook even om de RADIO widget toe te voegen:
Nee, ik mag echt niet zeuren want je kan het allemaal 1 voor 1 uitzetten en heel lastig weer aanzetten.
Goh hadden we toch maar een knop waarbij je door meerdere pagina's kon bladeren.
Wacht even ? vanaf 2012 tot 2025 was dit allemaal werkend!
Ze zijn met hele mooie dingen bezig bij SCS.JeroenV_ schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:52:
Het zal vast allemaal met de aanstaande console release te maken hebben, maar het wordt er idd zeker niet beter op met wat ze nu verzinnen.
Nieuwe rust/pauze opties, mooie touring bussen, leuke auto's om mee te exploren.
Alle reworks en nieuwe maps zijn fantastisch en heel veel updates zijn ook zeker weer een stap vooruit.
Maar interface hebben ze gewoon echt de plank mis geslagen en ze weten het zelf ook.
Natuurlijk zijn er her en der wat aanpassingen nodig voor een console, maar om nu je halve scherm vol met widgets te gaan zetten omdat ze met een controller geen knop meer kunnen instellen om door de "navigatie pagina's" te kunnen gaan.
Nu kunnen ze gewoon zeggen, klik op je START/SELECT knop (F1 op PC) en dan kan je daar je interface aanpassen. ipv dat we knoppen hadden als F3,F4,F5,F6,F7 om mooi te wisselen tussen de pagina's
en er was zelfs 1 knop om pagina vooruit en 1 knop voor pagina terug.
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Helemaal mee eens; hoeveel spellen worden na zoveel jaar nog ondersteund, vernieuwd etc. Ben daar ook echt wel blij mee hoor, en ik koop ook gewoon iedere uitbreiding om ze te supporten, maar inderdaad maken ze nu ook gewoon rare keuzes...Pykow schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:00:
[...]
Ze zijn met hele mooie dingen bezig bij SCS.
Nieuwe rust/pauze opties, mooie touring bussen, leuke auto's om mee te exploren.
Alle reworks en nieuwe maps zijn fantastisch en heel veel updates zijn ook zeker weer een stap vooruit.
Vooral veel interieur updates zo te lezen.
ja gestart en er zijn juist heel weinig interieur updates.HMaster_II schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:54:
Iemand van jullie de 1.60 beta test al opgestart voor ATS?
Vooral veel interieur updates zo te lezen.
maar 2 trucks en het verschil is niet dag en nacht, maar je ziet dat het net wat meer glans heeft in het leer.
moet nog wel even wennen aan de nieuwe lighting, het is allemaal net wat lichter geworden wat zeker natuurlijker overkomt, maar ik hou wel beetje van een hogere contras en saturatie, maar dat kunnen we mooi zelf aanpassen na wens
ik ben wel erg te spreken over de rust periode.
Dat je gewoon je kleine rust momenten moet pakken en dit ook los van de verplichte 10 uur rust.
Als je eenmaal 10 uur hebt geslapen of je kan zelfs tot 24 uur verder slapen, dan kan je direct daarna nog maar maximaal 4 uur rusten. dus daar zit ook weer een systeem in dat prima lijkt te werken.
Moet nog volledige rondjes rijden. heb alleen beetje vrij rond gereden.
[ Voor 25% gewijzigd door Pykow op 04-06-2026 12:35 ]
https://blog.scssoft.com/2026/06/euro-truck-simulator-2-160-update-open.html
[ Voor 45% gewijzigd door simon op 05-06-2026 09:03 ]
|>
nieuw profiel aangemaakt.. en eerste rit.. als ik bij de poort sta voor afleveren.. en de keuze wil maken om te parkeren... klapt de hele game er gewoon uit.
Ik heb gewoon de snelle opdrachten gedaan waarmee ik geld verdiende om zelf een truck te kopen. Daarmee heb ik opdrachten met de truck gedaan en uiteindelijk een gastrailer gekocht. Daar heb je geen cheat voor nodig, het gaat snel genoeg, zeker als je 100.000 kunt lenen.mmxmmx schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:53:
Hallo
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Die post je ook op het SCS forum?Dirtyrockers schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:58:
ik heb meteen een bug in 1.60
nieuw profiel aangemaakt.. en eerste rit.. als ik bij de poort sta voor afleveren.. en de keuze wil maken om te parkeren... klapt de hele game er gewoon uit.
is al bekend bij ze... forum staat al vol met dezelfde crash/bug
de poort ?Dirtyrockers schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:58:
ik heb meteen een bug in 1.60
Er zijn duizende poorten en bedrijven in de game.
ik heb op ATS nog geen probleem gehad.
Waar de oude van triplex was, ben ik nu in het bezit van 2 3d printers. Na een uurtje ontwerpen, en een paar uur printen, was dit de eerste versie.

Was niet tevreden met de text, dus aan de slag gegaan om er logo's onder te zetten. Helaas kon ik nergens 3d bestanden vinden, dus heb ik alle logo's zelf moeten maken. Ben zeer tevreden met versie 2. Ook nog 3 knoppen aan de zijkant toegevoegd, want je kan er nooit genoeg hebben.
---RAWE CEEK!!!---
Ik zelf doe het liever met een Streamdeck, want dan kan je mooie plaatjes instellenNoFearCreations schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:20:
Ook weer eens verder gegaan met ATS. Was niet tevreden meer met mijn oude button box, dus aan de slag gegaan om een nieuwe te maken.
Waar de oude van triplex was, ben ik nu in het bezit van 2 3d printers. Na een uurtje ontwerpen, en een paar uur printen, was dit de eerste versie.
[Afbeelding]
Was niet tevreden met de text, dus aan de slag gegaan om er logo's onder te zetten. Helaas kon ik nergens 3d bestanden vinden, dus heb ik alle logo's zelf moeten maken. Ben zeer tevreden met versie 2. Ook nog 3 knoppen aan de zijkant toegevoegd, want je kan er nooit genoeg hebben.
[Afbeelding]
je hebt ook een mooie api voor streamdeck die je kan gebruiken.Pykow schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:19:
[...]
Ik zelf doe het liever met een Streamdeck, want dan kan je mooie plaatjes instellen
Die tip kreeg ik ook, maar ik krijg ook heel veel plezier van het bouwen.Pykow schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:19:
[...]
Ik zelf doe het liever met een Streamdeck, want dan kan je mooie plaatjes instellen
---RAWE CEEK!!!---
Ik had verwacht dat het iets meer geautomatiseerd wou gaan, blijkbaar moet je ook nog iedere key apart met de hotkey nog eens toewijzen in Stream Deck. Automatisch van profiel wisselen als ik ETS start doet hij ook (nog) niet, nochtans zo aangeduid in de eigenschappen van het profiel.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
---RAWE CEEK!!!---
Ja, heeeeeel af en toe eens gereden op TruckersMP. Maar dan ook het liefst op de ProMods server, want die zijn een stuk rustiger. De ProMods servers lijken bijna geen GTA/Carmageddon idioten online te hebben.NoFearCreations schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:35:
Zijn hier nog mensen die serieus met TruckersMP bezig zijn? En zin hebben om een keer samen een stuk te rijden?
Ik moet wel ProMods updaten... Maar dan moet ScuL ook even aangeven of dit goed gaat met versie 1.61 die nu in Beta zit.
Zou ik graag op willen rijden, maar mis helaas de laatste 2 dlc.HMaster_II schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:41:
[...]
Ja, heeeeeel af en toe eens gereden op TruckersMP. Maar dan ook het liefst op de ProMods server, want die zijn een stuk rustiger. De ProMods servers lijken bijna geen GTA/Carmageddon idioten online te hebben.
Ik moet wel ProMods updaten... Maar dan moet ScuL ook even aangeven of dit goed gaat met versie 1.61 die nu in Beta zit.
---RAWE CEEK!!!---
Zeer benieuwd vanavond, we hadden al wat gezien tijdens de kerst/eindejaars stream.
Maar was even vergeten dat daar nieuwe verstralers en lichtbak bij zouden zitten.
dus vanavond even de stream bekijken en hopelijk zoals vrijwel 99% van de tijd, komt dan na de stream de DLC uit
Op de "normale" servers kan ook wel een stuk gereden worden hoor, maar ik zou dan wel opteren voor locaties buiten de drukke zones.NoFearCreations schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:57:
[...]
Zou ik graag op willen rijden, maar mis helaas de laatste 2 dlc.
In principe werkt ProMods alleen met de courante versie en niet met Beta versies, al lijkt er bij deze Beta vooral wijzigingen in de UI te zitten.HMaster_II schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:41:
[...]
Ja, heeeeeel af en toe eens gereden op TruckersMP. Maar dan ook het liefst op de ProMods server, want die zijn een stuk rustiger. De ProMods servers lijken bijna geen GTA/Carmageddon idioten online te hebben.
Gewoon om te kijken hoe het was, ben ik gisteravond met een 4 assige dieplader uit Duisburg vertrokken voor Roemenie. 2200 spelers online, maar was eigenlijk prima te doen. Geen racers, en iedereen hield zich netjes aan de regels.HMaster_II schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:39:
[...]
Op de "normale" servers kan ook wel een stuk gereden worden hoor, maar ik zou dan wel opteren voor locaties buiten de drukke zones.
---RAWE CEEK!!!---
Is uit https://store.steampowered.com/app/4400940/Euro_Truck_Simulator_2__Holland_Style_Tuning_Pack/?curator_clanid=4419325
Je weet dat sinds de rework BeNeLux de ellendige spelers niet meer in Duisburg zitten maar in Innsbruck en de bergpassen daar omheen ?NoFearCreations schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:24:
[...]
Gewoon om te kijken hoe het was, ben ik gisteravond met een 4 assige dieplader uit Duisburg vertrokken voor Roemenie. 2200 spelers online, maar was eigenlijk prima te doen. Geen racers, en iedereen hield zich netjes aan de regels.
Je kan nu sinds jaren weer eens normaal rijden in de omgeving.
Nee en dat gaat er ook nooit komen.Ircghost schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:27:
Is er ondertussen al normaal auto verkeer in de MP versie? Ik vond dat altijd zo saai met die lege wegen dat ik dat niet vond opwegen tegen de ervaring van rijden in een wereld met anderen.
Soms is het verkeer bloed irritant en kan je het uitzetten of dan toch maar TMP spelen.
Eigenlijk heb ik maar een paar redenen waarom ik TMP rij.
1. Ik ben staff bij een geverifieerde VTC, dus dien ook bij tijds online te zijn om TMP
2. Evenementen/convoys van onze eigen VTC of het bezoeken van andere VTC convoys
3. Gebruik willen maken van de Dispatcher, dat werkt gewoon als een trein en zo iets heb je niet in singleplayer (ipv dat je dan savegames moet opslaan/laden etc)
Ik kan echt iedereen aanraden om de DLC te halen.ravw schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:29:
Euro Truck Simulator 2 - Holland Style Tuning Pack
Is uit https://store.steampowered.com/app/4400940/Euro_Truck_Simulator_2__Holland_Style_Tuning_Pack/?curator_clanid=4419325
Ok de kwaliteit van de paintjobs zijn laag en soms past een bepaalde lamp of badge niet op iedere item (kunnen ze nog fixen)
maar overal, de beste DLC sinds maanden, heel veel opties die gewoon werken in game en geen mods voor nodig zijn.
Nee dat wist ik niet, vond het nog steeds best druk rondom Duisburg.Pykow schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:20:
[...]
Je weet dat sinds de rework BeNeLux de ellendige spelers niet meer in Duisburg zitten maar in Innsbruck en de bergpassen daar omheen ?
Je kan nu sinds jaren weer eens normaal rijden in de omgeving.
---RAWE CEEK!!!---
Op dit moment lijkt dat stuk Duisburg-Calais rustiger... De bergpas vanaf Innsbruck is wel een stuk drukker.NoFearCreations schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:41:
[...]
Nee dat wist ik niet, vond het nog steeds best druk rondom Duisburg.
TruckersMP live Map
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Heb de season mods van Grimes veel gebruikt, maar ben een beetje klaar met mods die net wel of net niet werken dus heb op een paar trucks uit de workshop en ProMods alles eraf gehaald.WinterBase schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:31:
Gebruiken jullie mods die de graphics van ETS2 verbeteren? Welke kun je aanbevelen? Ik zat een beetje rond te neuzen op Youtube en kom best wel veel betaalde mods tegen. Een paar euro vind ik niet erg maar +/- bij 20 euro en soms wel meer ben ik wat terughoudend voordat ik het zou aanschaffen.
De mods van Grimes zijn en grafisch beter en je kan een beetje met de seizoenen spelen.
Een groep mensen zijn bezig met een concurrentie op TruckersMP
genaamd: TrucklineMP
https://trucklinemp.com/vtc/@globalcargo/members
De grootste veranderingen die ze aangekondigd hebben zijn:
- Partners VTC's krijgen skins
- Ondersteuning van diverse mods en kijken naar de mogelijkheid om Local mods om te zetten tot mods zichtbaar voor iedereen
- Mogelijkheid tot het gebruik kunnen maken van console(zoals eventueel teleporteren)
Er loopt momenteel een closed Beta versie waar nu ongeveer iets meer dan 100 spelers aan deelnemen. Er komen vast nog wel nieuwe rondes om je aan te melden.
Ik zit zelf in de Beta en hun NDA is heel vaag zodat ik niet precies weet wat er wel of niet gedeeld mag worden. Maar alles wat nu al openbaar is, hebben wij nu ook al in de Beta kunnen proberen.
Concurrentie is goed voor TMP, omdat ze daar soms ook hele slechte keuzes hebben gemaakt.
Maar of TrucklineMP de oplossing gaat zijn is nog afwachten.
Ze komen nu nog niet eens in de buurt van TMP in de early fase, dus ben benieuwd hoe snel de ontwikkelingen zullen zijn. Er zijn nog cruciale stappen te zetten om TrucklineMP uberhaubt op grootschalig te kunnen gebruiken.
Mijn configuratie van pc is als volgt
CPU: AMD 5800X
GPU: RX 7800XT 16GB
Mem: 32GB
Resolutie: 3440x1440 165hz
Applicatie staat geinstalleerd op een snelle M2 SSD
Ik heb instellingen van ETS2 op ultra staan, scaling op 400%
Ik zit rond 80FPS, als ik een stad binnen rij op 60-65FPS.
Dit is zonder mods
Als ik met grafische mods rij welke ik gebruik:
Snowy Moon
Brutal graphics and weather (ja kan samen met Snowymoon)
Dan zakt het naar 40-50FPS
Ik heb een tijdje niet gespeeld maar ik zat voor mijn gevoel een stuk hoger qua FPS.
Waar het op neer komt, moet ik met mijn configuratie hogere FPS kunnen halen?
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Zet je scaling maar eens lager.Jeroenzer schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:14:
Ik heb het idee dat er sinds de meest recente update een FPS drop is.
Mijn configuratie van pc is als volgt
CPU: AMD 5800X
GPU: RX 7800XT 16GB
Mem: 32GB
Resolutie: 3440x1440 165hz
Applicatie staat geinstalleerd op een snelle M2 SSD
Ik heb instellingen van ETS2 op ultra staan, scaling op 400%
Ik zit rond 80FPS, als ik een stad binnen rij op 60-65FPS.
Dit is zonder mods
Als ik met grafische mods rij welke ik gebruik:
Snowy Moon
Brutal graphics and weather (ja kan samen met Snowymoon)
Dan zakt het naar 40-50FPS
Ik heb een tijdje niet gespeeld maar ik zat voor mijn gevoel een stuk hoger qua FPS.
Waar het op neer komt, moet ik met mijn configuratie hogere FPS kunnen halen?
Want je zegt dat je een tijdje niet gespeeld hebt.
Als je bijvoorbeeld nu door BeNeLux gaat rijden, merken sommige mensen al snel dat het een beetje inzakt met de FPS.
Door simpel weg 200% te draaien (dan zit je met jouw resulutie al op 4k te pompen), ziet de game er net zo mooi uit.
Andere tips die altijd werken is Spiegel kwaliteit gewoon lager zetten.
Ik zelf rij op 1440p op 150% scaling (vanwege TruckersMP waarbij ik soms wel met 150 man bij een convoy sta) en dan ook spiegel kwaliteit en resolutie wat lager.
Steady locked op 75fps, terwijl mijn monitor 144hz is.
Daarnaast is ETS2/ATS nog steeds aan het draaien op een verouderde engine.
De game spuugt maximaal 60 FPS eruit, ook al geeft je monitor aan dat je meer dan 60FPS er door heen gooit.
De engine gooit alle frames die boven de 60 zijn gerenderd eigenlijk gewoon de prullebak in en worden niet verwerkt.
Resultaat is of je nu met 60 FPS of 200 FPS aan het rijden bent het is net zo soepel.
Ik snap als je 40 fps aantikt dat je dan inderdaad even gaat tunen met je settings
Dat wil ook wel eens werken dan gaat die GPU niet alles er uit halen wat er in zit.
Dan houd die ruimte over voor andere dingen, ook je CPU is dan wat rustiger.
Weet niet of dit helpt maar je kunt het proberen.
60 FPS is meer dan zat voor het oog en je pc word er wel rustiger van.
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 09-07-2026 11:15 ]
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Johann Sebastian Bach
[ Voor 20% gewijzigd door Milan1NL op 18-07-2026 16:53 ]