Nog even twee mooie shots van Louisiana DLC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ahRgu-IjcqDrtmW3MChNg9h41M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTHqAcXqPSrGNWtxfTzrhZPf.jpg?f=fotoalbum_large

Hier richting Port Fourchon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7f7zAU1hmREGW8LLro9A_-fClS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFp7ZyMjPSOwbL50VOBa7YrH.jpg?f=fotoalbum_large

Ook mooi dat je aan de kust omgeving veel "tijdelijke " bouw is en veel nieuwbouw , aan het bouwen zijn, door de orkanen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-12 09:23
Is er een alternatief voor dit spel op ps5 of wanneer komt die uit? Als ik alles zo zie passeren heb ik echt zin om het te spelen! 8)
Jovinho99 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:23:
Is er een alternatief voor dit spel op ps5 of wanneer komt die uit? Als ik alles zo zie passeren heb ik echt zin om het te spelen! 8)
Ze verwachten begin 2026 dus nog even geduld.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Job done
_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5s8M6GrE4bv3LmItgttEU1CmDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJbuTqMANAOWXVnLFgxL2SmX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lm06CXLIiK29puinBraB83oPP88=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IMXkXyr8noPYH9zEY2tBfmEz.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 06-12-2025 20:37 ]

Zo even voor het slapen gaan nog een kleine rit gedaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjvVjrS4JY0SroGt-ukt8M2bLJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kp3ig8bFvv2ARpAG7v1fhUor.jpg?f=fotoalbum_large

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12 19:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Een pelikaan voor the Pelican State, hoe verzinnen ze het 8)
Bevalt de dlc? Ik ben nog even druk met nordic, maar rond kerst wil ik ook weer even ATS oppakken met LA erbij.

Ik vraag me trouwens af of de "jaarlijkse" kerstritjes met pakjes nog van start gaat met de andere evenementen. Die zijn ook altijd wel leuk (en goed voor de inkomsten)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

rockhopper schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:18:
[...]

Een pelikaan voor the Pelican State, hoe verzinnen ze het 8)
Bevalt de dlc?
Hij wel leuk .. maar klein .... 6 uur in game time dan ben je de hele state door.
er zitten wel mooie dingen tussen.
Vind het zuiden vooral erg mooi ... kust gebieden ... het noorden van die state is gewoon een beetje standaard.
In het zuiden zie je dus best wel schade door de orkaan die er geweest is .. en veel tijdelijk woningen en , wat ze nieuw aan het bouwen zijn.
Alleen ik mis in het noorden wel de katoenvelden.
Maar goed we kunnen niet alles hebben. :P

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 07-12-2025 20:55 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ravw schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:40:
[...]

Hij wel leuk .. maar klein .... 6 uur in game time dan ben je de hele state door.
er zitten wel mooie dingen tussen.
Vind het zuiden vooral erg mooi ... kust gebieden ... het noorden van die state is gewoon een beetje standaard.
In het zuiden zie je dus best wel schade door de orkaan die er geweest is .. en veel tijdelijk woningen en , wat ze nieuw aan het bouwen zijn.
Alleen ik mis in het noorden wel de katoenvelden.
Maar goed we kunnen niet alles hebben. :P
Wel goed dat ze het "actueel" houden in plaats van ideaal met die tijdelijke woningen/nieuwbouw. Ik had al het idee dat sommige staten misschien te klein of te identiek zijn aan andere om een hele DLC te verantwoorden. Maar ik begrijp en ondersteun het verdienmodel verder wel. 6u is niet veel.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-12 13:29
Het veerpontje bij Port Fourchon naar de raffinaderij is ook wel een leuk detail.
moosdekat schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:50:
Het veerpontje bij Port Fourchon naar de raffinaderij is ook wel een leuk detail.
:P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0slzO_k8tsn_VTOirPuGP5jjlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qih3ylakeIAJAYdaj3GyY4DA.jpg?f=fotoalbum_large

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52
Ik lijk sinds de update problemen te hebben met garages.
1. Upgraden van small naar groot wil niet meer, en
2. het lijkt wel of Mannheim geen werk aantrekt.

Ooit deed die het heel goed, maar de laatste 'week' 0, en de chauffeurs doen niks.

ik dacht eerst: Misschien hebben ze de Umweltzone aangezet, dus trucks+chauffeurs naar Luleå verplaatst, splinternieuwe trucks naar Mannheim met nieuwe chauffeurs.

De chauffeurs + oude trucks (1st gen XF105, Stralis etc) doen het goed in Luleå, maar in Mannheim geen enkele actie..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-12 13:01
GAIAjohan schreef op maandag 8 december 2025 @ 23:17:
Ik lijk sinds de update problemen te hebben met garages.
1. Upgraden van small naar groot wil niet meer, en
2. het lijkt wel of Mannheim geen werk aantrekt.

Ooit deed die het heel goed, maar de laatste 'week' 0, en de chauffeurs doen niks.

ik dacht eerst: Misschien hebben ze de Umweltzone aangezet, dus trucks+chauffeurs naar Luleå verplaatst, splinternieuwe trucks naar Mannheim met nieuwe chauffeurs.

De chauffeurs + oude trucks (1st gen XF105, Stralis etc) doen het goed in Luleå, maar in Mannheim geen enkele actie..
Heb even voor je gekeken, maar zie op het SCS forum niets staan over Mannheim, geen bug, geen issues. Dus de vraag van vandaag.... hoe staat het met je mods :?

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• GAIAjohan
JPD68 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:44:
[...]

Heb even voor je gekeken, maar zie op het SCS forum niets staan over Mannheim, geen bug, geen issues. Dus de vraag van vandaag.... hoe staat het met je mods :?
Ik heb geen mods in dat profiel, dat is het gekke.

Zowel oude als nieuwe chauffeurs zijn alleen maar aan het idlen in Mannheim. Ergens anders doen ze het gewoon. Alle andere garages werken dus goed.

Het is een grote garage in Mannheim.

Origineel met 5 heel oude trucks, nu staan er 3 nieuwe Actros in en 2 nieuwe MAN’s

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 09-12-2025 12:43 ]

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-12 19:10
GAIAjohan schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:42:
[...]

Ik heb geen mods in dat profiel, dat is het gekke.

Zowel oude als nieuwe chauffeurs zijn alleen maar aan het idlen in Mannheim. Ergens anders doen ze het gewoon. Alle andere garages werken dus goed.

Het is een grote garage in Mannheim.

Origineel met 5 heel oude trucks, nu staan er 3 nieuwe Actros in en 2 nieuwe MAN’s
Even een vraag voor de zekerheid... Je hebt in Mannheim niet toevallig trailers staan voor de rijders die je in Luleå niet hebt?
Ik las dat dit ook wel eens een issue kan zijn met trailers die een hik hebben.

The S in IOT stands for security.

• GAIAjohan
HMaster_II schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:57:
[...]

Even een vraag voor de zekerheid... Je hebt in Mannheim niet toevallig trailers staan voor de rijders die je in Luleå niet hebt?
Ik las dat dit ook wel eens een issue kan zijn met trailers die een hik hebben.
Er hing één trailer aan Mannheim.
Fuel Tank, met all time statistics van 0km. Kenteken was MA GR 62.

Dus die is ook nooit gebruikt. Deze verkocht, en nu maar eens zien hoe het nu gaat,

//edit:
Dát was het probleem.. Ze rijden nu weer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxe9KNisHox03j-cLeX8fjFxAKI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rzgzQL7PSzFmynWFadDUnu2D.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 09-12-2025 21:44 ]

• HMaster_II
GAIAjohan schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:14:
[...]

Er hing één trailer aan Mannheim.
Fuel Tank, met all time statistics van 0km. Kenteken was MA GR 62.

Dus die is ook nooit gebruikt. Deze verkocht, en nu maar eens zien hoe het nu gaat,

//edit:
Dát was het probleem.. Ze rijden nu weer :)

[Afbeelding]
:*) Dus toch weer zo'n "vaag" probleem.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:16

Pykow

Angelo OTR

ik had Nordic Horizon binnen de 4 uurtjes klaar.
maar in ATS heb ik wel de DLC gekocht, maar nog geen Mile gereden.
komt mede door andere games en omstandigheden.
gelukkig tot Februari de tijd hiervoor.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-12 06:48
Je bent vast heel rijk met zoveel chauffeurs? Dat is wel minder met beide Truck Simulator games. Als je eenmaal een eind op weg bent, loopt je vermogen zo gigantisch op dat het een betekenisloos cijfer wordt. In het begin van de game ben je steeds druk aan het sparen voor een sterkere motor of een tweak voor je truck, dan voor nieuwe trucks, dan voor trailers. Maar op een gegeven moment heb je miljoenen en kun je alles kopen wat je wilt zodra je het wilt en is het oplopend bedrag betekenisloos geworden, want het begrenst niets meer.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:38
@FairPCsPlease Ik heb een exploit gedaan voor een stabele geldstroom, maar dat maakt het eigenlijk minder leuk op de langere termijn.
Vind het zonde om terug te gaan, maar mogelijk dat ik mn save gewoon eruit gooi.
(Stabiel op de 8mio)

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:01
FairPCsPlease schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:37:
[...]

Je bent vast heel rijk met zoveel chauffeurs? Dat is wel minder met beide Truck Simulator games. Als je eenmaal een eind op weg bent, loopt je vermogen zo gigantisch op dat het een betekenisloos cijfer wordt. In het begin van de game ben je steeds druk aan het sparen voor een sterkere motor of een tweak voor je truck, dan voor nieuwe trucks, dan voor trailers. Maar op een gegeven moment heb je miljoenen en kun je alles kopen wat je wilt zodra je het wilt en is het oplopend bedrag betekenisloos geworden, want het begrenst niets meer.
Dat is inderdaad een jammer aspect van dit spel. Als je alle chauffeurs rond hebt rijden stromen de miljoenen binnen zonder dat je ze nog kunt uitgeven op een gegeven moment.
Inmiddels rijden al mijn chauffeurs rond in een mooi gepimpte truck ipv een goedkope Iveco, heb ik alle garages gekocht en geupgrade naar 5 plaatsen ook al zijn er geen mensen meer voor.
Heb alsnog iets van 150 miljoen op de rekening staan waar ik niets mee kan 8)7

• JPD68
Heb toen ik net begon wel eens gespeeld met mods met een moeilijker verdienmodel, maar uiteindelijk is het doel van het spel rijden in truck die jij leuk vindt. En dat stel je met een moeilijker verdienmodel wat langer uit. Maar een wat minder steile curve zou fijn zijn. Of een andere idee, koppeling aan vaardigheden die je bij de Academy opdoet. Maar daar zullen ook vast weer bezwaren aan kleven.

Waarom niet ook huizen kunnen kopen en grote bungalows .. straks met die gewone auto's erin wel leuk .. dus dta je van je huis naar je truck parkeer plek moet rijden...

Dan kun je het geld nog eens leuk uit geven aan luxe in game.
En straks met die bussen erin dat je hotels , vakantie parken kunt kopen.

• JeroenV_
Helemaal mee eens, denk ook nog aan mooie kantoorpanden voor je bedrijf ipv alleen die garages.
In the end gaat het uiteraard om het rijden, maar toch nog iets met je verdiende geld kunnen doen zou wel fijn zijn.

• FairPCsPlease
Een droom van mij, als ik al dat geld zie waarvan ik denk 'wat moet ik ermee', dat je de keuze kunt hebben om het om te zetten (bijvoorbeeld 1 miljoen in game voor een euro aan een goed doel) in een donatie aan een goed doel in echt geld, maar dat kost natuurlijk bakken met geld voor SCS!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12 17:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ik heb met een mod mijn leenvermogen omhoog geschroefd en toen mijn geld op -heelveel gezet, ik betaal nu 1,6 miljoen aan rente per dag gewoon voor de lol om te kijken of ik dit nog te boven kom.
Er is nog genoeg ruimte om te lenen, dus elke dag een garage erbij om meer inkomsten te krijgen.
Verder nog maar level 188.

Anders is het elke keer met een nieuwe DLC alle achievements doen en de kaart weer op 100% krijgen.

Signatures zijn voor boomers.

Maasluip schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:04:
[...]

Ik heb met een mod mijn leenvermogen omhoog geschroefd en toen mijn geld op -heelveel gezet, ik betaal nu 1,6 miljoen aan rente per dag gewoon voor de lol om te kijken of ik dit nog te boven kom.
Er is nog genoeg ruimte om te lenen, dus elke dag een garage erbij om meer inkomsten te krijgen.
Verder nog maar level 188.

Anders is het elke keer met een nieuwe DLC alle achievements doen en de kaart weer op 100% krijgen.
Ook dat word steeds meer. Momenteel verdien ik 22 miljoen per week. Gaat helemaal nergens meer over. Garages koop ik altijd met een lening omdat het kan. Verder geldstroom in het begin is leuk maar voorbij level 20 is geld maar een getal.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-12 00:22

Oxigeon

En zo is dat!

CyberCow schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:34:
[...]

Ook dat word steeds meer. Momenteel verdien ik 22 miljoen per week. Gaat helemaal nergens meer over. Garages koop ik altijd met een lening omdat het kan. Verder geldstroom in het begin is leuk maar voorbij level 20 is geld maar een getal.
Ik ben level 8 of 10. En merk dat ik nog aardig moet aanpoten. Weet ook nog niet echt wat ik moet doen. Wil eigenlijk een garage. Maar welke truck geef ik dan aan mijn medewerkers. Ik zou zeggen ik pak een max lening en koop daar wat trucks en garage's van. Dan kan ik wat geld gaan verdienen met "niks doen"

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:35
Oxigeon schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:14:
[...]

Ik ben level 8 of 10. En merk dat ik nog aardig moet aanpoten. Weet ook nog niet echt wat ik moet doen. Wil eigenlijk een garage. Maar welke truck geef ik dan aan mijn medewerkers. Ik zou zeggen ik pak een max lening en koop daar wat trucks en garage's van. Dan kan ik wat geld gaan verdienen met "niks doen"
Welke truck je medewerkers hebben, maakt geen verschil. Dus in principe volstaat de goedkoopste vrachtwagen. Bij rijdt het merendeel van mijn medewerkers in een oranje DAF, beetje chauvinisme moet kunnen, toch :+

iRacing Profiel

[...]

Als je snel wil groeien zo snel mogelijk chauffeurs in dienst nemen. Eigen trailers maakt niet het verschil dus zou daar geen geld aan uitgeven. Heb je nieuw profiel of ben je nieuw met Euro Truck Simulator 2?

• GAIAjohan
[...]

Tsja vanaf level 35 boeit het niet zoveel meer. Zit zelf nu op 40 of 41. Nu gaat het alleen maar om de achievements nog

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-12 00:22

Oxigeon

En zo is dat!

CyberCow schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:36:
[...]

Als je snel wil groeien zo snel mogelijk chauffeurs in dienst nemen. Eigen trailers maakt niet het verschil dus zou daar geen geld aan uitgeven. Heb je nieuw profiel of ben je nieuw met Euro Truck Simulator 2?
Ik ben eigenlijk nog vrij nieuw.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• JPD68
Ik geniet vooral van het rijden in gebieden waar ik zelf ben geweest, laatst op Kefalonia (GR) waar ik ineens dacht dit klopt precies met zoals ik het mij herinner. Net als de oersaaie O-) E4 in Zweden waar ik op de motor heb gereden. Kan niet wacht op Promods om mijn reis op de motor naar de Noordkaap (via Kirkenes) helemaal te kunnen rijden.
Speel dan ook maar 1-2 uurtjes per dag en dus nog heel veel te ontdekken. Laat SCS vooral moeite stoppen in het het verbeteren van bestaande wegen en het ontsluiten van nieuwe gebiede. Als ik mooie huizen wil bouwen ga ik wel Cities: Skylines spelen ;)

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:38
[...]

Als je snel geld wilt, neem een lening voor een garage. Zet daar 1 medewerker in met de goedkoopste truck.
Zorg dat hij vooral goed wordt op long distance.

Pak dan een Job uit de lijst waar je geen eigen truck voor nodig hebt, die ook een lange vaarroute heeft.
Ga dan van haven naar haven heen en weer.
De tijd tikt door, maar je hoeft de veerboot niet te betalen. Je medewerker doet op de achtergrond jobs.
Rinse repeat.

(Lees: dit valt onder exploits haha)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb ook een heleboel chauffeurs in dienst, als ik mijn nachtrust genomen heb dan laat ik de inkomsten eerst allemaal langskomen voor ik de vrachtwagen weer start.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-12 14:58
Ik zal wel een van de weinigen zijn die niet naar het geld / bedrijf aspect kijkt, heb dat ondertussen al vaak gedaan dat ik tegenwoordig gewoon een compleet profiel heb met genoeg geld, alle garages en verder maar 1 truck en natuurlijk ikzelf als chauffeur :)

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jarenlang deze game op de pc en toch maar eens opgestart. Mede doordat ik nu een gamepad heb. Wat is dit een gaaf spel.

De drivingschool gespeeld tot halverwege het achteruit inparkeren. Vooral voor mijn eigen gezondheidXD

Nu aan de Carriere begonnen. Ik kon mij herinneren dat ik een vrachtwagen moest kiezen... Of was dat alleen voor driving school? Ik heb Groningen als beginpunt en ik heb een garage maar als het goed is toch geen vrachtwagen? Is het handig op de game wat te leren via de 'snelle opdrachten'?

-En is er een manier op de actieradius te zien? Met I blader is door dashboard. Of heeft niet elke truck realtime actiradius in KM?
-Ik zie erg veel herkbare dingen op de weg / gebrouwen /Aflsuitduik! etc. Is er een manier om iets nauwkeuriger te laten zien wat je precies ziet zeg maar..? In navigatie kan ik uitzoomen en grofweg zien waar ik ongeveer zit (stad).
-Online modus staat uit. Eerst wat uren SP spelen?

• GAIAjohan
Deruxian schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:19:
Jarenlang deze game op de pc en toch maar eens opgestart. Mede doordat ik nu een gamepad heb. Wat is dit een gaaf spel.

De drivingschool gespeeld tot halverwege het achteruit inparkeren. Vooral voor mijn eigen gezondheidXD

Nu aan de Carriere begonnen. Ik kon mij herinneren dat ik een vrachtwagen moest kiezen... Of was dat alleen voor driving school? Ik heb Groningen als beginpunt en ik heb een garage maar als het goed is toch geen vrachtwagen? Is het handig op de game wat te leren via de 'snelle opdrachten'?

-En is er een manier op de actieradius te zien? Met I blader is door dashboard. Of heeft niet elke truck realtime actiradius in KM?
-Ik zie erg veel herkbare dingen op de weg / gebrouwen /Aflsuitduik! etc. Is er een manier om iets nauwkeuriger te laten zien wat je precies ziet zeg maar..? In navigatie kan ik uitzoomen en grofweg zien waar ik ongeveer zit (stad).
De BeNeLux is op dit moment zo'n beetje het slechtste deel van de hele game, samen met het VK en bepaalde stukje Noord-Frankrijk en Noord-Italië.
Andere minder goede delen zijn vooral Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije. ook Italië vind ik zelf maar meh..

Sommige trucks hebben inderdaad een actieradius, andere niet . Overigens is dat met quick jobs niet nodig om naar te kijken. Die behoren gewoon voldoende diesel te hebben, muv als je een heel lange trip hebt.Langer dan een Istanbul - Wenen ofzo, en ook dan hangt het van truck af.

Sowieso moet je in het begin quick jobs doen, want je hebt geen geld, en met een dikke lening is het ook niet heel erg profitable nog met je eigen truck, zeker als je schade rijdt.

Op dit moment zou ik echt ergens anders starten dan Groningen.

De BeNeLux gaat wel vernieuwd worden:
https://blog.scssoft.com/...-rework-water-bodies.html

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 14-12-2025 20:40 ]

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:03

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVkubAYaPyYOiMq8TImdVtXG_yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Krm0HnQTa8rldzhfoGxHFlEW.jpg?f=fotoalbum_large

Alle mods werken weer.. (op een krone trailer skinpack na die helemaal over de zeik is), mn sim dash app is up to date zodat ik de trailer vering daar ook op kan bedienen nu, dankzij een mede tweaker 😁😁 dus we gaan vd week maar is naar het noorden met de v8.

Als overigens de Benelux update er een keer is , en alles is dan weer werkend qua mods dan ga ik het eerst is een tijd offline spelen, zodat ik het 1e jaar niet steeds alles aan het updaten ben als ik dan een half uurtje kan spelen |:( }) :X
Deruxian schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:19:

Ik ben ooit eens begonnen met een lening nemen .. ene garage kopen dan de goedkoopste trucks kopen voor 3 rijders.
En dan zal met snel opdrachten gaan rijden .. in die tijd dat jij een beetje je vrachten doet , dan levelen die drivers in je garage mee en komt het geld sneller binnen.
Als je een 200.000 heb staan .. even een gedeelte van je schuld aflossen en dan weer door tot je een eigen truck makkelijk kunt kopen. en neem er een garage bij.

Niet upgraden dat doe je later pas .. zorg dat je eerst een p[aar van die 3 rijders aan garage heb lopen.
En pas als je schuld afgelost is dan gaat het snel lopen met je geld.
Je drivers zijn dan ook allemaal een stuk hoger en zorgen voor goede inkomen.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Wat een grap dit, nu is er weer een update en crashed het zooitje meteen weer als ik een locatie moet kiezen met laden game....

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02
lord_fh schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:17:
Wat een grap dit, nu is er weer een update en crashed het zooitje meteen weer als ik een locatie moet kiezen met laden game....
99% zeker een mod die moeilijk doet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• lord_fh

lord_fh

PS5

Rivanov schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:22:
[...]

99% zeker een mod die moeilijk doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXuvpWTQLDLCsL8Nvsh3TDRJfis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/roEGyWu4O79V3N24oP69m4sm.png?f=fotoalbum_large

zat zal inderdaad, maar de errors gaan over de XMAS road... (van het event)

geen idee waar ik het dan moet zoeken, ik heb nl alleen company packs, maar geen navigatie of andere map verandering...

//het is de traffic density mod uit de steam workshop, die moet even bijgewerkt worden (zonder die werkt het )

[ Voor 7% gewijzigd door lord_fh op 15-12-2025 10:53 ]

• JPD68
lord_fh schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:14:
mn sim dash app is up to date zodat ik de trailer vering daar ook op kan bedienen nu, dankzij een mede tweaker 😁😁 dus we gaan vd week maar is naar het noorden met de v8.
Hier ben ik wel benieuwd naar, ik gebruik nu nog de 'oude' ETS2/ATS Telemetry Web Server + Mobile Dashboard, met 2 dashboards (t-board en de Jobmonitor), maar aangezien zowel de server als de dashboard EOL zijn sta ik open voor wat anders.

• lord_fh

lord_fh

PS5

JPD68 schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:01:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar, ik gebruik nu nog de 'oude' ETS2/ATS Telemetry Web Server + Mobile Dashboard, met 2 dashboards (t-board en de Jobmonitor), maar aangezien zowel de server als de dashboard EOL zijn sta ik open voor wat anders.
Het werkt echt goed, ik heb op mijn tablet (een oudje maar het werkt nog steeds) het dashboard en die met een beugel aan mijn stuur frame gemaakt. Tablet connecten via USB (kan ook via Wifi maar voor mij werkt dit beter ivm de ouderdom van de tablet) en gassen maar!

Credits naar Tweaker Sharkey , want zonder hem had ik deze template nu niet, aangezien ik het niet goed voor elkaar krijg alles te configureren op dat tablet scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtYM_HL_2zbEgy8JF04WxZ8zIW8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m07Bo2Aia9ia1H2DqhG8suha.png?f=user_large

alle nodige dingen staan hierop, de rest bedien ik via het stuur (zoals cruise control etc.)

https://www.stryder-it.de/simdashboard/pcinstall
de app is gratis maar als je de Pro koopt voor een paar euro, werkt echt alles zoals je zou willen :)

[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 15-12-2025 11:46 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3iV9w9KGYNVGbwGOMUYbB58q48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtyeG51CxKqpRCRB0LxcuDIu.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen de 1e pomp net over de grens bij Denemarken, onderweg naar Zweden. Blijft toch leuk om naar plekken te rijden die je kent , afgelopen zomer waren wij in Faaborg op vakantie, langs Odense kom ik iig, even herkenning zoeken haha !

• FairPCsPlease
De Christmas Event van SCS is begonnen en heet dit jaar "Woven Wonders of Winter Wonderland":

https://blog.scssoft.com/...interland-event-2025.html

Ik wou net even wat trucken om wat spanning kwijt te raken, maar ik moet nu eerst dus even wachten voor de update klaar is (en na updaten blijft ETS2 bij mij heel lang hangen, ik denk vanwege het bijwerken van de steam profile backup folders, want die zijn bij ettelijke gigabytes aan data vanwege honderden saves per profiel).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12 17:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarom gooi je die backup folders dan niet weg? :+

Signatures zijn voor boomers.

• FairPCsPlease
Maasluip schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:16:
Waarom gooi je die backup folders dan niet weg? :+
Dat vind ik leuk om door terug te bladeren, die oude saves, want die vertellen het verhaal door de jaren heen van al mijn getruck - en sommigen zijn daarbij ook nog herinneringen aan dingen in het echte leven, zoals het aanschaffen van een nieuwe gpu of nieuw stuur met verwoording in de naam van de savegame van de impact die dat had op het spel. Ook zijn ze een reminder van verleden events en probeer ik mede daarom altijd mooie thumbnails te generen door externe camera te selecteren en truck en omgeving op een mooie manier in beeld te brengen voor ik op save klik - het is net een prentenboek zo, door die savegames bladeren!

[ Voor 21% gewijzigd door FairPCsPlease op 15-12-2025 14:32 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FairPCsPlease schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:31:
[...]

Dat vind ik leuk om door terug te bladeren, die oude saves, want die vertellen het verhaal door de jaren heen van al mijn getruck - en sommigen zijn daarbij ook nog herinneringen aan dingen in het echte leven, zoals het aanschaffen van een nieuwe gpu of nieuw stuur met verwoording in de naam van de savegame van de impact die dat had op het spel. Ook zijn ze een reminder van verleden events en probeer ik mede daarom altijd mooie thumbnails te generen door externe camera te selecteren en truck en omgeving op een mooie manier in beeld te brengen voor ik op save klik - het is net een prentenboek zo, door die savegames bladeren!
Doe je dat terugbladeren regelmatig? Anders zou ik die gewoon even op een externe opslag ofzo bewaren, wegens tijdwinst enzo ;)

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-12 11:34
FairPCsPlease schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:59:
De Christmas Event van SCS is begonnen en heet dit jaar "Woven Wonders of Winter Wonderland":

https://blog.scssoft.com/...interland-event-2025.html

Ik wou net even wat trucken om wat spanning kwijt te raken, maar ik moet nu eerst dus even wachten voor de update klaar is (en na updaten blijft ETS2 bij mij heel lang hangen, ik denk vanwege het bijwerken van de steam profile backup folders, want die zijn bij ettelijke gigabytes aan data vanwege honderden saves per profiel).
Vanavond pas toch? :)

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:48

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Vanavond pas toch? :)
Nee hij is er al ...
En zo te zien in het filmpje dit keer met verkeer in de winter map, dat is wel leuker

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

• Rohem
  • Laatst online: 21:08
Chantal_NL schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:06:
[...]

Nee hij is er al ...
[YouTube: World of Trucks: Woven Wonders of Winterland Event 2025]

En zo te zien in het filmpje dit keer met verkeer in de winter map, dat is wel leuker
Wat ik echt een heel grappig detail vind; de skins zijn kersttruien :+

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-12 11:34
Chantal_NL schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:06:
[...]

Nee hij is er al ...
[YouTube: World of Trucks: Woven Wonders of Winterland Event 2025]

Nice, twee ritjes gereden alvast. Leuk gedaan, en inderdaad verkeer nu :)

• FairPCsPlease
rockhopper schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:40:
[...]

Doe je dat terugbladeren regelmatig? Anders zou ik die gewoon even op een externe opslag ofzo bewaren, wegens tijdwinst enzo ;)
Nee, ik laat ze lekker gesynchroniseerd met de Steam cloud zo, al kost dat synchroniseren tijd. Ik heb ze ooit in een ver verleden offline gebackupped en zo ook terug gezet, bleken alle saves niet meer in tijdsvolgorde te staan. Laat je het netjes aan Steam over, staat alles in volgorde, ook al kost dat even tijd bij in gebruik nemen van een nieuwe PC of na een update. Ik zit er niet mee, ik calculeer in dat het tijd kost. Alleen op een dag als vandaag voelt dat als pech, als er een update komt als ik me onrustig voel. Maar normaal vind ik het niet erg, te wachten en ga ik wel even wat anders doen.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FairPCsPlease schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:44:
[...]

Nee, ik laat ze lekker gesynchroniseerd met de Steam cloud zo, al kost dat synchroniseren tijd. Ik heb ze ooit in een ver verleden offline gebackupped en zo ook terug gezet, bleken alle saves niet meer in tijdsvolgorde te staan. Laat je het netjes aan Steam over, staat alles in volgorde, ook al kost dat even tijd bij in gebruik nemen van een nieuwe PC of na een update. Ik zit er niet mee, ik calculeer in dat het tijd kost. Alleen op een dag als vandaag voelt dat als pech, als er een update komt als ik me onrustig voel. Maar normaal vind ik het niet erg, te wachten en ga ik wel even wat anders doen.
Ja dat is dan wel minder ja, ik heb er ook moeite mee als de tijdslijn niet meer goed is. Nou ja, gelukkig ga je er goed mee om.

• Rivanov
JPD68 schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:01:
[...]

Je kunt ook Simhub gebruiken en daarmee ETS / ATS dashboard gebruiken. Kun je op je PC direct draaien of via een browser URL op een ander device.

https://www.overtake.gg/d...ate-ets2-dashboard.68938/

Voor alle knoppen gebruik ik enkele op mijn stuur (voor ruitenwisser, claxon, cruise control etc, richtingaanwijzers via m'n shifter pedals etc) en de Stream Deck XL i.c.m. Mods Studio 2 Stream Deck plugin.

https://www.mods.studio/stream-deck

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 16-12-2025 07:23 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• JPD68
Rivanov schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:20:
[...]

Je kunt ook Simhub gebruiken en daarmee ETS / ATS dashboard gebruiken. Kun je op je PC direct draaien of via een browser URL op een ander device.

https://www.overtake.gg/d...ate-ets2-dashboard.68938/

Voor alle knoppen gebruik ik enkele op mijn stuur (voor ruitenwisser, claxon, cruise control etc, richtingaanwijzers via m'n shifter pedals etc) en de Stream Deck XL i.c.m. Mods Studio 2 Stream Deck plugin.

https://www.mods.studio/stream-deck
Thx, een stream deck gaat er niet komen ben meer van het hergebruiken van oude iPads en telefoons. Maar zal na de huidige events eens kijken of ik mijn dashboards kan upgraden.

• Rivanov
JPD68 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:36:
[...]

Thx, een stream deck gaat er niet komen ben meer van het hergebruiken van oude iPads en telefoons. Maar zal na de huidige events eens kijken of ik mijn dashboards kan upgraden.
Ik heb twee Stream Decks omdat fysieke knoppen fijner werken met handschoenen. Tijdens simracing heb ik namelijk handschoenen aan en dan werken touchscreen schermen niet/nauwelijks. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2MSpFutzC551WzEZdhVu_dVJ-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6m5cq5bjBHMjSz94SsZEN46.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVHi15gdN5NkfJzHv2lXFks7EG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moEJa3Eriiiuqj27dOpMT5TS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPDk3BmXOmaHXq3B_vNibVXfSXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mG4TpIOHa1L7uChWpOveiKE.jpg?f=fotoalbum_tile

• FairPCsPlease
Een tegenvaller wat betreft het combineren van Events:

Ik dacht ritten te kunnen maken die dubbel meetellen, door van Louisiana naar Winter Wonderland te rijden, zodat deze ene rit zowel meetelt voor Woven Wonders of Winter Wonderland als voor Cruising Louisiana.

Echter mijn rit van 101 mijl van Lafayatte naar Winterland telde wel mee voor de Winterland Event, maar niet voor de Louisiana Event: daar staat in de Event Log Lafayatte nog altijd als nog niet gedaan!

• JPD68
Rivanov schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:53:
Ik heb twee Stream Decks omdat fysieke knoppen fijner werken met handschoenen. Tijdens simracing heb ik namelijk handschoenen aan en dan werken touchscreen schermen niet/nauwelijks. :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
8) heb het best aardig voor elkaar, maar dit ziet er wel heel goed uit. Ik simrace niet (meer) dus dat probleem heb ik gelukkig niet.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FairPCsPlease schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:03:
Een tegenvaller wat betreft het combineren van Events:

Ik dacht ritten te kunnen maken die dubbel meetellen, door van Louisiana naar Winter Wonderland te rijden, zodat deze ene rit zowel meetelt voor Woven Wonders of Winter Wonderland als voor Cruising Louisiana.

Echter mijn rit van 101 mijl van Lafayatte naar Winterland telde wel mee voor de Winterland Event, maar niet voor de Louisiana Event: daar staat in de Event Log Lafayatte nog altijd als nog niet gedaan!
Waar is mijn riek? Waar zijn de fakkels?! Ze zullen branden omdat ze je nog meer laten genieten van het spel!!!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:25

_Eend_

🌻🇺🇦

@Rivanov Mooie setup :~

@JPD68 Je kunt ook kijken naar Macro Deck (https://macro-deck.app/), dat is helemaal open source én gratis, en dan kun je zoveel apparaten gebruiken als je wil.

Nadeel is wel dat je alles zelf moet inregelen. Dat is nog een redelijk klusje, je kunt er geen icon pack tegen aan gooien van 18 euro (https://marketplace.elgat...03-4261-9641-af865ecb9b68) maargoed, een beetje knutselen (vind ik) ook wel leuk :)

Ik heb nu dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teyjZHWv3ssGMkT1EWF8JjjT6_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/372Z0opckNOBCZKEqQA6kWxT.png?f=fotoalbum_large

Maarr.. Ik heb sinds een tijdje een ander stuurtje met alcantara bekleding, en om dat een beetje netjes te houden draag ik tijdens het rijden nu handschoenen. En dan werkt het bedienen van een touchscreen niet zo lekker. Toch maar eens kijken naar zo'n stream deck of button box. Maar 199 euro voor een grote Stream Deck vindt ik (te) veel geld..

• Emjay90
  • Laatst online: 19-12 15:53
@Rivanov Mooie setup! Wat heb je tussen de schermen zitten? Is dat een folie om de randen weg te werken?

• JeroenV_
Emjay90 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:34:
@Rivanov Mooie setup! Wat heb je tussen de schermen zitten? Is dat een folie om de randen weg te werken?
Is zo te zien een bezel kit inderdaad. Die dingen werken bizar goed om de randen van de monitor weg te werken, maat van me heeft ze ook gebruikt. Van de zijkant ziet het er niet uit, maar recht van voren is het echt super.

• FairPCsPlease
rockhopper schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:50:
[...]

Waar is mijn riek? Waar zijn de fakkels?! Ze zullen branden omdat ze je nog meer laten genieten van het spel!!!
LOL

Pech is voor mij, dat ik een blessure aan mijn dijbeen heb, waarvan ik extra last heb als ik met mijn voet op het pedaal van mijn stuur zit, dus het gaat nu niet zo goed zoveel tijd in trucken te stoppen als ik zou willen, anderzijds wil ik ook de paintjobs en andere goodies niet mislopen. Ik doe altijd met alle events mee, maar mijn been zegt nu een beetje nee (bewuste rijm).

• Rivanov
Emjay90 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:34:
Dat is de ASUS Bezel Free Kit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGmnFrLrw1Ra6UDsvW1YftjDNpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAjFSrUfPKpYYnt94yEbn9C5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 16-12-2025 13:24 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@FairPCsPlease Oei, dat is niet zo fijn. Beterschap!
Lijkt me verder prima op te lossen met een paar tijdelijke aanpassingen aan het stuurtje (duimgas, rem en automaat) al zal het de immersie wel minder maken.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
Hebben anderen ook zo'n moeite om bij sommige van die locaties van 't christmas event te komen? Truck (Scania R460 6x2) komt een paar van die hellingen niet sneller op dan 3 kmh.

|>

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

simon schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:24:
Hebben anderen ook zo'n moeite om bij sommige van die locaties van 't christmas event te komen? Truck (Scania R460 6x2) komt een paar van die hellingen niet sneller op dan 3 kmh.
Je zou kunnen proberen (zo werkt het in het echt) om de niet aangedreven as op te tillen van de vrachtwagen

Dan heeft de andere as meer druk / grip

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

• lord_fh

lord_fh

PS5

Chantal_NL schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:57:
[...]

Je zou kunnen proberen (zo werkt het in het echt) om de niet aangedreven as op te tillen van de vrachtwagen

Dan heeft de andere as meer druk / grip
daarnaast kan het helpen om differentieel lock aan te zetten, dan drijft hij de aangedreven assen allemaal tegelijk aan. (dit kan maar tot 50kmh geloof ik anders draai je het differentieel kapot)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

lord_fh schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:01:
[...]
daarnaast kan het helpen om differentieel lock aan te zetten, dan drijft hij de aangedreven assen allemaal tegelijk aan. (dit kan maar tot 50kmh geloof ik anders draai je het differentieel kapot)
Ik kan me herinneren dat het spel zelf in dergelijke situaties een prompt hiervoor geeft. Maar ik ben het al een tijdje niet meer tegengekomen. Misschien eruit gehaald of is het alleen als je beneden een bepaald level zit?

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

rockhopper schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:03:
[...]

Ik kan me herinneren dat het spel zelf in dergelijke situaties een prompt hiervoor geeft. Maar ik ben het al een tijdje niet meer tegengekomen. Misschien eruit gehaald of is het alleen als je beneden een bepaald level zit?
Je krijgt die waarschuwing altijd, ik ben level 50+ en krijg hem soms wel eens. Maar alleen in hele specifieke situaties. Toen ik laatst dankzij een tegenligger op TruckersMP in de berm belandde kreeg ik die melding volgens mij ook.

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R8vsXW1.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tPUTbmb.jpeg

• GAIAjohan
Dat winterland is toch al minstens 3 jaar vrijwel hetzelfde. Je kunt ook zien dat het grafisch niet meer top is.

Het eerste jaar dat ik het speelde was het echt echt fantastisch, maar nu begin ik er meer een meh gevoel van te krijgen. Verbetering lijkt wel te zijn dat er nu AI is

• GAIAjohan
Ik geloof dat handmatig versnellingen ipv automatisch ook kan helpen. Was iig 2 jaar geleden wel zo

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Eerste keer Winter Wonderland voor mij. Erg leuk event, ook de eerste keer besneeuwde wegen voor mij (ik ben niet zo'n mod gebruiker). Net 's nachts door zo'n kerstdorpje gereden en het heeft toch wel sfeer hoor, mensen buiten, allemaal verlichte huizen en boompjes. Maar goed misschien wordt uiteindelijk alles wel saai als het nooit veranderd ;)

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
_Eend_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:56:
@Rivanov Mooie setup :~

@JPD68 Je kunt ook kijken naar Macro Deck (https://macro-deck.app/), dat is helemaal open source én gratis, en dan kun je zoveel apparaten gebruiken als je wil.

Nadeel is wel dat je alles zelf moet inregelen. Dat is nog een redelijk klusje, je kunt er geen icon pack tegen aan gooien van 18 euro (https://marketplace.elgat...03-4261-9641-af865ecb9b68) maargoed, een beetje knutselen (vind ik) ook wel leuk :)

Ik heb nu dit:
[Afbeelding]

Maarr.. Ik heb sinds een tijdje een ander stuurtje met alcantara bekleding, en om dat een beetje netjes te houden draag ik tijdens het rijden nu handschoenen. En dan werkt het bedienen van een touchscreen niet zo lekker. Toch maar eens kijken naar zo'n stream deck of button box. Maar 199 euro voor een grote Stream Deck vindt ik (te) veel geld..
Ikzelf gebruik handschoenen zonder vingers. Zeg maar van die wielrenhandschoenen. Voor een prikkie bij Ali... voor nu.

apollo13

• Rivanov
rockhopper schreef op woensdag 17 december 2025 @ 00:55:
Eerste keer Winter Wonderland voor mij. Erg leuk event, ook de eerste keer besneeuwde wegen voor mij (ik ben niet zo'n mod gebruiker). Net 's nachts door zo'n kerstdorpje gereden en het heeft toch wel sfeer hoor, mensen buiten, allemaal verlichte huizen en boompjes. Maar goed misschien wordt uiteindelijk alles wel saai als het nooit veranderd ;)
Ieder jaar hetzelfde dorp, dus wordt snel saai. :+
Enige verschil nu is dat er verkeer rondrijdt.

• Rohem
Rivanov schreef op woensdag 17 december 2025 @ 06:21:
[...]

Ja dat vindt ik toch ook wel beetje een teleurstelling. Hopelijk doen ze dat volgend jaar anders, want dit motiveert niet echt om het event te gaan rijden

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik moet zeggen dat jullie best hoge verwachtingen hebben van een gratis evenement. Met nog gratis rewards ook. Dat mag natuurlijk, maar buiten dat meer afwisseling altijd goed is, zie ik dit toch als leuke extra service van een game die eigenlijk al 10 jaar geleden afgeschreven had kunnen zijn.

Zo te zien is er best veel werk ingestopt en laten we niet vergeten dat we van een simpele trailer voor dit evenement afkomen. Dat is in mijn ogen nog veel saaier (als evenement)

• HMaster_II
Wat Chantal ook al meldt. De LIFT-as heet niet voor niets zo.... Liften dat kreng. Ik heb dit afgelopen winter event hier ook al gepost. Die lift as trekt veel te veel weerstand in de sneeuw, omdat die niet aangedreven is.
Omhoog halen en je gaat met 70 tot 80 de berg op met de trailer er achter. :+

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
HMaster_II schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:58:
[...]

Wat Chantal ook al meldt. De LIFT-as heet niet voor niets zo.... Liften dat kreng. Ik heb dit afgelopen winter event hier ook al gepost. Die lift as trekt veel te veel weerstand in de sneeuw, omdat die niet aangedreven is.
Omhoog halen en je gaat met 70 tot 80 de berg op met de trailer er achter. :+
ETS2 geeft dan aan dat de load te zwaar is om zonder die lift as te rijden, kan 'm niet liften. Ik snap dat het weerstand veroorzaakt, maar blijkbaar vindt ETS2 er wat van.

|>

• moosdekat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW4PSFV7QVtyKxDLJRYQScOwTOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLFb6NlIxgBgIfKr5Do7wPw5.png?f=fotoalbum_large
Wel een gezellig wintersfeertje! Kan er van genieten!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Ik had gisteren de fout gemaakt om 'even snel' een ritje te doen op TruckersMP. Er heen ging nog wel, was wel erg druk maar uiteindelijk heeft het 5 minuten gekost. Daarna toch nog even een vrachtje ophalen. Daar stond de hele bende muurvast en zat een of andere :X hannes achter me die het begrip 'Afstand houden' niet kende en zowat elke stop onder luid getoeter tegen mij aan knalde.

Top tip: niet doen.

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

apollo13 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 01:11:
[...]

Ikzelf gebruik handschoenen zonder vingers. Zeg maar van die wielrenhandschoenen. Voor een prikkie bij Ali... voor nu.
Dat ik daar niet aan heb gedacht.. :F

Ik heb nog ergens een paar Ali-handschoenen liggen.. Die zitten voor geen meter, zijn ook niet echt waterdicht en al helemaal niet lekker warm.. Dus perfect om ze kort te wieken :P

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Nah, ik vindt het wel weer leuk om door de sneeuw te glibberen. Kijken hoever ik de trailer kan laten uitbreken :+

Het enige wat jammer is, is dat ik geen locomotief van 60 ton mee kan nemen, die vrachtjes van nog geen 20 ton gaan wel vervelen.

Ik snap ook wel dat het voor iedereen leuk moet blijven, ik rag die bergen op met mijn 700+ pk, maar op TruckersMP zag ik toch wel heel wat mensen die veel moeite hadden met gewone bergen.

Nu maar weer een ritje gedaan in Single Player. En aan het einde van de rit crashte de boel :'(

• Rohem
_Eend_ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:11:
[...]

Nah, ik vindt het wel weer leuk om door de sneeuw te glibberen. Kijken hoever ik de trailer kan laten uitbreken :+

Het enige wat jammer is, is dat ik geen locomotief van 60 ton mee kan nemen, die vrachtjes van nog geen 20 ton gaan wel vervelen.

Ik snap ook wel dat het voor iedereen leuk moet blijven, ik rag die bergen op met mijn 700+ pk, maar op TruckersMP zag ik toch wel heel wat mensen die veel moeite hadden met gewone bergen.

Nu maar weer een ritje gedaan in Single Player. En aan het einde van de rit crashte de boel :'(
Ik lees dat je ook een crash had. Heb maandagavond voor het event wat ritten geprobeerd. Eerste twee ging goed, daarna crashte de game om de haverklap.. Heel irritiant.. Was het bij jou eenmalig?

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Rohem schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:16:
[...]

Ik lees dat je ook een crash had. Heb maandagavond voor het event wat ritten geprobeerd. Eerste twee ging goed, daarna crashte de game om de haverklap.. Heel irritiant.. Was het bij jou eenmalig?
Ja, bij mij was het eenmalig, tot nu toe.

Wel even voor de zekerheid een extra backup gemaakt van mijn profiel, mocht het weer gebeuren. Ik heb lang geleden al eens een corrupt profiel gehad..

Was ook wel een rare crash, ik deed niets bijzonders, en zonder foutmelding ploep naar het bureaublad

[ Voor 9% gewijzigd door _Eend_ op 18-12-2025 18:25 ]

• Rohem
_Eend_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:24:
[...]

Ja, bij mij was het eenmalig, tot nu toe.

Wel even voor de zekerheid een extra backup gemaakt van mijn profiel, mocht het weer gebeuren. Ik heb lang geleden al eens een corrupt profiel gehad..

Was ook wel een rare crash, ik deed niets bijzonders, en zonder foutmelding ploep naar het bureaublad
Klinkt als precies zelfde soort crash als ik had.. Alleen wel meerdere keren gehad al. Dus die backup ga ik ook maken👍🏻
Mocht ik ooit ontdekken wat het was, dan zal ik het delen.

• HMaster_II
Ik weet sinds gisteren, dat de Renault T trucks nu ook uitgerust kunnen worden met mirror-cams. Ik haalde onderweg richting Dordrecht een truck in waarbij ik dacht, wat heeft hij voor een vreemde MAN/DAF mirror-cams. Leek erop, dat de onderkant van de camera de behuizing miste. Toen zag ik dat het een Renault T was.

Nu dus wachten op SCS voor de aanpassing. :+

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Toch wel weer leuk om weer een rondje te rijden in de sneeuw ...
Afbeeldingslocatie: https://images.steamusercontent.com/ugc/15075305399132457251/0968E3D45292CFF585E86D25A15F10A74B497234/?imw=2048&imh=1152&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=true

• Kebas53
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-12 14:19
Inderdaad, vind het ook wel weer leuk 👍🤗

• HMaster_II
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdbPKk0rVyT-9ghFi6lTRvg3GWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FTFJ74PKZJcWw0Wqkx22N1f8.png?f=fotoalbum_large

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:57
Terug voor mijn jaarlijkse ETS2 kerst ritjes en zo ver ik mij kan herinneren heb ik het tussendoor niet meer gespeeld, maar ik heb nu ineens enorme last om de " berg" op te komen in winterland (kan hoogstens in zijn 2 kruipen) en ook daar buiten kan ik bijna niet weg komen als ik moet stoppen voor een verkeerslicht (helling)

Is er een update geweest die de trucks zwakker maakt of zijn de kersttrailers zo zwaar? Hier had ik vorig jaar echt geen last van. Kan er een setting fout staan of heb ik per ongeluk iets aangezet? Heb een 450pk 6x2 truck. Zal morgen eerst even langs de garage gaan voor een upgrade, maar echt vreemd dat het zo'n verschil geeft met dezelfde truck.

Edit: hmm er is nog een mogelijkheid dat ik het laatste kerst event in ATS2 heb gedaan omdat ik toen het Greece event al in ETS2 had gedaan dus dat zou een hoop verklaren :o

[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 28-12-2025 01:10 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:57
Chantal_NL schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:38:
Toch wel weer leuk om weer een rondje te rijden in de sneeuw ...
[Afbeelding]
Vind het persoonlijk jammer dat sommige gebieden niet standaard sneeuw hebben rond deze tijd. Natuurlijk bestaan daar mods voor, maar ik zou het graag als een optie in de game zien.

• Rivanov
Promods 2.80 incl. Nordic Horizons integratie is live! *O*

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:23
Rivanov schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:30:
Promods 2.80 incl. Nordic Horizons integratie is live! *O*
Nu lijkt het wel dat Middle East achterloopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNMl5KOwBcjEcxZdnNKxaYKgk2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUKc8rxLSxl1YuWOTVjBHIjz.jpg?f=fotoalbum_large

Of is die nu ook compatibel met de laatste versie van ETS2 en komt deze enkel niet overeen qua versienummering, @ScuL?

• moosdekat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KgI5Xyue80yFEfIBq-qccPDSKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3sWnwkq7DEuUeVW3b5pfKdV.jpg?f=fotoalbum_large

Wie weet waar deze paintjob is gebleven? Zat standaard bij de DAF NDG, maar ik kan hem nu niet meer vinden. Heb een truck in deze paintjob, dus die koester ik nu.

• moosdekat
Kopieer spuitwerk werkt niet, maar met kopieer confuguratie heb ik hem kunnen kopieren...
Pagina: 1 ... 164 165 Laatste