Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Je krijgt die waarschuwing altijd, ik ben level 50+ en krijg hem soms wel eens. Maar alleen in hele specifieke situaties. Toen ik laatst dankzij een tegenligger op TruckersMP in de berm belandde kreeg ik die melding volgens mij ook.rockhopper schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:03:
[...]
Ik kan me herinneren dat het spel zelf in dergelijke situaties een prompt hiervoor geeft. Maar ik ben het al een tijdje niet meer tegengekomen. Misschien eruit gehaald of is het alleen als je beneden een bepaald level zit?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het eerste jaar dat ik het speelde was het echt echt fantastisch, maar nu begin ik er meer een meh gevoel van te krijgen. Verbetering lijkt wel te zijn dat er nu AI is
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik geloof dat handmatig versnellingen ipv automatisch ook kan helpen. Was iig 2 jaar geleden wel zosimon schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:24:
Hebben anderen ook zo'n moeite om bij sommige van die locaties van 't christmas event te komen? Truck (Scania R460 6x2) komt een paar van die hellingen niet sneller op dan 3 kmh.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ikzelf gebruik handschoenen zonder vingers. Zeg maar van die wielrenhandschoenen. Voor een prikkie bij Ali... voor nu._Eend_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:56:
@Rivanov Mooie setup
@JPD68 Je kunt ook kijken naar Macro Deck (https://macro-deck.app/), dat is helemaal open source én gratis, en dan kun je zoveel apparaten gebruiken als je wil.
Nadeel is wel dat je alles zelf moet inregelen. Dat is nog een redelijk klusje, je kunt er geen icon pack tegen aan gooien van 18 euro (https://marketplace.elgat...03-4261-9641-af865ecb9b68) maargoed, een beetje knutselen (vind ik) ook wel leuk
Ik heb nu dit:
[Afbeelding]
Maarr.. Ik heb sinds een tijdje een ander stuurtje met alcantara bekleding, en om dat een beetje netjes te houden draag ik tijdens het rijden nu handschoenen. En dan werkt het bedienen van een touchscreen niet zo lekker. Toch maar eens kijken naar zo'n stream deck of button box. Maar 199 euro voor een grote Stream Deck vindt ik (te) veel geld..
apollo13
Ieder jaar hetzelfde dorp, dus wordt snel saai.rockhopper schreef op woensdag 17 december 2025 @ 00:55:
Eerste keer Winter Wonderland voor mij. Erg leuk event, ook de eerste keer besneeuwde wegen voor mij (ik ben niet zo'n mod gebruiker). Net 's nachts door zo'n kerstdorpje gereden en het heeft toch wel sfeer hoor, mensen buiten, allemaal verlichte huizen en boompjes. Maar goed misschien wordt uiteindelijk alles wel saai als het nooit veranderd
Enige verschil nu is dat er verkeer rondrijdt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja dat vindt ik toch ook wel beetje een teleurstelling. Hopelijk doen ze dat volgend jaar anders, want dit motiveert niet echt om het event te gaan rijdenRivanov schreef op woensdag 17 december 2025 @ 06:21:
[...]
Ieder jaar hetzelfde dorp, dus wordt snel saai.
Zo te zien is er best veel werk ingestopt en laten we niet vergeten dat we van een simpele trailer voor dit evenement afkomen. Dat is in mijn ogen nog veel saaier (als evenement)
Wat Chantal ook al meldt. De LIFT-as heet niet voor niets zo.... Liften dat kreng. Ik heb dit afgelopen winter event hier ook al gepost. Die lift as trekt veel te veel weerstand in de sneeuw, omdat die niet aangedreven is.simon schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:24:
Hebben anderen ook zo'n moeite om bij sommige van die locaties van 't christmas event te komen? Truck (Scania R460 6x2) komt een paar van die hellingen niet sneller op dan 3 kmh.
Omhoog halen en je gaat met 70 tot 80 de berg op met de trailer er achter.
The S in IOT stands for security.
ETS2 geeft dan aan dat de load te zwaar is om zonder die lift as te rijden, kan 'm niet liften. Ik snap dat het weerstand veroorzaakt, maar blijkbaar vindt ETS2 er wat van.HMaster_II schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:58:
[...]
Wat Chantal ook al meldt. De LIFT-as heet niet voor niets zo.... Liften dat kreng. Ik heb dit afgelopen winter event hier ook al gepost. Die lift as trekt veel te veel weerstand in de sneeuw, omdat die niet aangedreven is.
Omhoog halen en je gaat met 70 tot 80 de berg op met de trailer er achter.
|>
Ik had gisteren de fout gemaakt om 'even snel' een ritje te doen op TruckersMP. Er heen ging nog wel, was wel erg druk maar uiteindelijk heeft het 5 minuten gekost. Daarna toch nog even een vrachtje ophalen. Daar stond de hele bende muurvast en zat een of andereRivanov schreef op woensdag 17 december 2025 @ 06:21:
[...]
Top tip: niet doen.
Dat ik daar niet aan heb gedacht..apollo13 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 01:11:
[...]
Ikzelf gebruik handschoenen zonder vingers. Zeg maar van die wielrenhandschoenen. Voor een prikkie bij Ali... voor nu.
Ik heb nog ergens een paar Ali-handschoenen liggen.. Die zitten voor geen meter, zijn ook niet echt waterdicht en al helemaal niet lekker warm.. Dus perfect om ze kort te wieken
Nah, ik vindt het wel weer leuk om door de sneeuw te glibberen. Kijken hoever ik de trailer kan laten uitbrekenRivanov schreef op woensdag 17 december 2025 @ 06:21:
[...]
Het enige wat jammer is, is dat ik geen locomotief van 60 ton mee kan nemen, die vrachtjes van nog geen 20 ton gaan wel vervelen.
Ik snap ook wel dat het voor iedereen leuk moet blijven, ik rag die bergen op met mijn 700+ pk, maar op TruckersMP zag ik toch wel heel wat mensen die veel moeite hadden met gewone bergen.
Nu maar weer een ritje gedaan in Single Player. En aan het einde van de rit crashte de boel
Ik lees dat je ook een crash had. Heb maandagavond voor het event wat ritten geprobeerd. Eerste twee ging goed, daarna crashte de game om de haverklap.. Heel irritiant.. Was het bij jou eenmalig?_Eend_ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:11:
[...]
Nah, ik vindt het wel weer leuk om door de sneeuw te glibberen. Kijken hoever ik de trailer kan laten uitbreken
Het enige wat jammer is, is dat ik geen locomotief van 60 ton mee kan nemen, die vrachtjes van nog geen 20 ton gaan wel vervelen.
Ik snap ook wel dat het voor iedereen leuk moet blijven, ik rag die bergen op met mijn 700+ pk, maar op TruckersMP zag ik toch wel heel wat mensen die veel moeite hadden met gewone bergen.
Nu maar weer een ritje gedaan in Single Player. En aan het einde van de rit crashte de boel
Ja, bij mij was het eenmalig, tot nu toe.Rohem schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:16:
[...]
Ik lees dat je ook een crash had. Heb maandagavond voor het event wat ritten geprobeerd. Eerste twee ging goed, daarna crashte de game om de haverklap.. Heel irritiant.. Was het bij jou eenmalig?
Wel even voor de zekerheid een extra backup gemaakt van mijn profiel, mocht het weer gebeuren. Ik heb lang geleden al eens een corrupt profiel gehad..
Was ook wel een rare crash, ik deed niets bijzonders, en zonder foutmelding ploep naar het bureaublad
[ Voor 9% gewijzigd door _Eend_ op 18-12-2025 18:25 ]
Klinkt als precies zelfde soort crash als ik had.. Alleen wel meerdere keren gehad al. Dus die backup ga ik ook maken👍🏻_Eend_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:24:
[...]
Ja, bij mij was het eenmalig, tot nu toe.
Wel even voor de zekerheid een extra backup gemaakt van mijn profiel, mocht het weer gebeuren. Ik heb lang geleden al eens een corrupt profiel gehad..
Was ook wel een rare crash, ik deed niets bijzonders, en zonder foutmelding ploep naar het bureaublad
Mocht ik ooit ontdekken wat het was, dan zal ik het delen.
Nu dus wachten op SCS voor de aanpassing.
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Is er een update geweest die de trucks zwakker maakt of zijn de kersttrailers zo zwaar? Hier had ik vorig jaar echt geen last van. Kan er een setting fout staan of heb ik per ongeluk iets aangezet? Heb een 450pk 6x2 truck. Zal morgen eerst even langs de garage gaan voor een upgrade, maar echt vreemd dat het zo'n verschil geeft met dezelfde truck.
Edit: hmm er is nog een mogelijkheid dat ik het laatste kerst event in ATS2 heb gedaan omdat ik toen het Greece event al in ETS2 had gedaan dus dat zou een hoop verklaren
[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 28-12-2025 01:10 ]
Vind het persoonlijk jammer dat sommige gebieden niet standaard sneeuw hebben rond deze tijd. Natuurlijk bestaan daar mods voor, maar ik zou het graag als een optie in de game zien.Chantal_NL schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:38:
Toch wel weer leuk om weer een rondje te rijden in de sneeuw ...
[Afbeelding]
Nu lijkt het wel dat Middle East achterloopt:Rivanov schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:30:
Promods 2.80 incl. Nordic Horizons integratie is live!
:strip_exif()/f/image/nUKc8rxLSxl1YuWOTVjBHIjz.jpg?f=fotoalbum_large)
Of is die nu ook compatibel met de laatste versie van ETS2 en komt deze enkel niet overeen qua versienummering, @ScuL?
Ja inderdaad, iets van verschillende seizoenen zou leuk zijn ...Beakzz schreef op zondag 28 december 2025 @ 00:53:
[...]
Vind het persoonlijk jammer dat sommige gebieden niet standaard sneeuw hebben rond deze tijd. Natuurlijk bestaan daar mods voor, maar ik zou het graag als een optie in de game zien.
Ik kan deze paintjob nog wel kiezen "Iberia Hunt"moosdekat schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:23:
[Afbeelding]
Wie weet waar deze paintjob is gebleven? Zat standaard bij de DAF NDG, maar ik kan hem nu niet meer vinden. Heb een truck in deze paintjob, dus die koester ik nu.
Volgens mij was het was een reward met opdrachten in de Iberia DLC
Hij is eventueel te koop via de Steam/Markt (Momenteel v.a. €0,75)
https://steamcommunity.co...ngs/227300/Iberian%20Hunt
of je gebruikt zo'n modje waarbij je veel van die rewards gewoon kan gebruiken

Maar als je hem eenmaal hebt dan kan hij niet zomaar weg zijn, toch ?
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]
Nee, juist niet. Middle East is ook pas weer een paar dagen beschikbaar.Robinho96 schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:12:
[...]
Nu lijkt het wel dat Middle East achterloopt:
Of is die nu ook compatibel met de laatste versie van ETS2 en komt deze enkel niet overeen qua versienummering, @ScuL?
ProMods 2.77 en 2.80 zijn allebei voor ETS2 versie 1.57
ME 2.77 is ook voor 1.57
PM 2.77 heeft geen NH DLC eis
PM 2.80 vereist wel de NH DLC
Maximale keuzevrijheid
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ja dat is het rare, ik had hem een tijdje, wist niet meer waarvan, ik dacht dat ie bij de daf zat, maar is dus een bonus bij de iberia dlc. Maar dat hij verdwenen is vind ik wel bijzonder. Misschien verloren gegaan in een herinstallatie oid??Chantal_NL schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:02:
Maar als je hem eenmaal hebt dan kan hij niet zomaar weg zijn, toch ?
Maar bedankt weet nu iig waar ik moet zoeken
Speelde voorheen met xbox controller en heb nu een Logitech G29 welke ik wil gaan gebruiken.
Welke mods zijn nu echt aan te raden ?
Ik wil sowieso snowymoon gaan proberen.
En zal ook gaan kijken naar ProMods.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
🏙️ Steden & dorpen
Grote steden met herkenbare Russische architectuur
Moskou-achtige skyline met torens en grote pleinen
Industriële steden met fabrieken en spoorwegen
Kleine dorpen en gehuchten, vaak langs de hoofdwegen
Kerken met typische koepels en houten architectuur in landelijke gebieden
🛣️ Wegen & infrastructuur
Trans-Siberische hoofdwegen: lange rechte stukken, afgewisseld met bossen en velden
Landwegen en gravel roads voor de meer afgelegen gebieden
Grote bruggen over rivieren zoals de Wolga
Snelwegen met typisch Russische verkeersborden
🌲 Landschap & natuur
Uitgestrekte taiga, bossen en meren
Winterzones: sneeuw bedekte wegen en bomen (als SCS ook wintertexturen implementeert)
Steppegebieden met bijna eindeloze horizon
🚛 Industrie & logistiek
Energiecentrales en fabrieken
Havens en spoorwegterminals
Typische Russische vrachtwagentransporten en vrachtstations
Logging & houtindustrie in noordelijke gebieden
⛽ Extra details
Kleine dorpse winkels, gasstations, en motel-achtige trucks stops
Unieke verkeers- en bruggenbouwstijl, anders dan in EU/Scandinavië
Iconische Russische vrachtwagens (KamAZ, MAZ, Ural) op de wegen
Mooi afwisselend weer: regen, mist, mogelijk sneeuw in het noorden
O man het duurt zo lang.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Voor traffic & trailers heb ik de mods van JazzycatJeroenzer schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:01:
ik heb ETS2 echt al een hele lange tijd niet gespeeld en wilt het weer gaan spelen.
Speelde voorheen met xbox controller en heb nu een Logitech G29 welke ik wil gaan gebruiken.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik wou met ReShade aan de slag. En nu valt mij op dat, zodra ik deze installeer in de game. De force feedback van mijn stuur aan staat. Deze heb ik standaard uit staat in ETS, zowel via de Logitech GHub, als in de game zelf. Maar ReShade lijkt hier dus effect op te hebben, want zodra ik ReShade uit de game haal is het probleem ook weg..
Is iemand anders hier wel eens tegenaan gelopen?
Ik gebruik de weermods van Grimes verder alleen de minimal advisor modJeroenzer schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:01:
ik heb ETS2 echt al een hele lange tijd niet gespeeld en wilt het weer gaan spelen.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Even een vraagje waarom je dit nu opeens post? Is er een update dat de kaart binnenkort uitkomt, want ik had juist begrepen dat het nagenoeg stil ligt sinds de inval bij Oekraïne. Ik zou dus pas weer iets verwachten als er in Kiev en Moskou opeens vredesduifjes landen.mmxmmx schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:18:
ETS2 Rusland Map – Wat te verwachten
🏙️ Steden & dorpen
Grote steden met herkenbare Russische architectuur
Moskou-achtige skyline met torens en grote pleinen
Industriële steden met fabrieken en spoorwegen
Kleine dorpen en gehuchten, vaak langs de hoofdwegen
Kerken met typische koepels en houten architectuur in landelijke gebieden
🛣️ Wegen & infrastructuur
Trans-Siberische hoofdwegen: lange rechte stukken, afgewisseld met bossen en velden
Landwegen en gravel roads voor de meer afgelegen gebieden
Grote bruggen over rivieren zoals de Wolga
Snelwegen met typisch Russische verkeersborden
🌲 Landschap & natuur
Uitgestrekte taiga, bossen en meren
Winterzones: sneeuw bedekte wegen en bomen (als SCS ook wintertexturen implementeert)
Steppegebieden met bijna eindeloze horizon
🚛 Industrie & logistiek
Energiecentrales en fabrieken
Havens en spoorwegterminals
Typische Russische vrachtwagentransporten en vrachtstations
Logging & houtindustrie in noordelijke gebieden
⛽ Extra details
Kleine dorpse winkels, gasstations, en motel-achtige trucks stops
Unieke verkeers- en bruggenbouwstijl, anders dan in EU/Scandinavië
Iconische Russische vrachtwagens (KamAZ, MAZ, Ural) op de wegen
Mooi afwisselend weer: regen, mist, mogelijk sneeuw in het noorden
O man het duurt zo lang.
RUSmap is niet de DLC van de makers van ETS 2 .. dat is een addon zoals promods.rockhopper schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:18:
[...]
Even een vraagje waarom je dit nu opeens post? Is er een update dat de kaart binnenkort uitkomt, want ik had juist begrepen dat het nagenoeg stil ligt sinds de inval bij Oekraïne. Ik zou dus pas weer iets verwachten als er in Kiev en Moskou opeens vredesduifjes landen.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ah duidelijk, ik was onder de verkeerde indruk dat het om de gepauzeerde DLC ging. Deze mag wat mij betreft trouwens wel komen verder.ravw schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:17:
[...]
RUSmap is niet de DLC van de makers van ETS 2 .. dat is een addon zoals promods.
Eindelijk het winter-event kunnen afronden. Het glijden op ijs en sneeuw was extra leuk door de weersomstandigheden momenteel in eigen land. Hoe actueel wil je het krijgen? Helaas toch weer te weinig tijd gehad om goed lange ritten te doen maar ja dat zijn 1st world problems gelukkig.
Andere trucks lijken dit niet niet te hebben.
Wanneer ik van een afslag ga en rem lijkt dit soms ook erg snel te gaan.
Kan dit iets met de POV zijn? Heb alles gewoon op default
Iedereen mag zijn eigen mening hebben uiteraard, maar ik persoonlijk zal Rusmap niet gebruiken.ravw schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:17:
[...]
RUSmap is niet de DLC van de makers van ETS 2 .. dat is een addon zoals promods.
Tijdens de eerste dagen van de welbekende oorlog hebben ze de map geupdate en is er een deel als Rusland aangeduid, wat dus het oorlog gebied was / is.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik heb hem nog nooit gebruikt maar als dat zo is dan was het bij mij ook afgelopen om hem te gebruiken.Pykow schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:39:
[...]
Iedereen mag zijn eigen mening hebben uiteraard, maar ik persoonlijk zal Rusmap niet gebruiken.
Tijdens de eerste dagen van de welbekende oorlog hebben ze de map geupdate en is er een deel als Rusland aangeduid, wat dus het oorlog gebied was / is.
Kijk hadden ze nu als grap Moskou als hoofdstad van de Ukraine gemaakt dan kan ik er nog wel de humor er van in zien.
Maar niet op deze manier.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
je hebt geen idee wat er werkelijk aan de hand is he?Pykow schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:39:
[...]
Iedereen mag zijn eigen mening hebben uiteraard, maar ik persoonlijk zal Rusmap niet gebruiken.
Als we nou eens dat vijandige tegenover Rusland eens loslaten en geen politiek en GEO in een game betrekken? Zoals gezegd het is een ADDON je kan er voor kiezen of niet
[ Voor 5% gewijzigd door Malle-piet op 12-01-2026 06:39 ]
Ik ben nog steeds aan het kijken wat de beste kijkafstand is tussen de monitors en de gradenverhouding tussen de buitenste schermen. Maar in 2 weekjes tijd toch weer 40 uur op de klok met allemaal vrachtjes.
De POV heeft inderdaad invloed op de beleving van de snelheid. Volgens mij hoe dichter je op het stuur zit hoe sneller het lijkt te gaan. Dus je zou iets naar achter kunnen gaan zitten.Deruxian schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:29:
Ik heb het gevoel alsof het gevoel van snelheid soms niet helemaal kloppend is. Langzaam rijden prima. Met name tussen 50-80 lijkt gewoon verkeer erg snel voorbij te “schuiven”. Een beetje zoals je een speelgoedauto voortduwt.
Andere trucks lijken dit niet niet te hebben.
Wanneer ik van een afslag ga en rem lijkt dit soms ook erg snel te gaan.
Kan dit iets met de POV zijn? Heb alles gewoon op default
Vind de snelheid en de manier waarop de kilometers vs speeltijd verlopen het zwakste punt van het spel. Dit varieert behoorlijk.
Nee, andersom.JPD68 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:48:
[...]
Volgens mij hoe dichter je op het stuur zit hoe sneller het lijkt te gaan.
Wanneer je inzoomd, lijk je juist langzamer te gaan
Nee, je moet juist naar achteren gaan zitten zodat je je zijruiten ziet. Dan heb je meer beleving van snelheid.JPD68 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:48:
[...]
De POV heeft inderdaad invloed op de beleving van de snelheid. Volgens mij hoe dichter je op het stuur zit hoe sneller het lijkt te gaan. Dus je zou iets naar achter kunnen gaan zitten.
Vind de snelheid en de manier waarop de kilometers vs speeltijd verlopen het zwakste punt van het spel. Dit varieert behoorlijk.
Precies het was geen Humor maar een Pro-rus actie en dat is prima als je hier achter staat.ravw schreef op zondag 11 januari 2026 @ 21:39:
[...]
Ik heb hem nog nooit gebruikt maar als dat zo is dan was het bij mij ook afgelopen om hem te gebruiken.
Kijk hadden ze nu als grap Moskou als hoofdstad van de Ukraine gemaakt dan kan ik er nog wel de humor er van in zien.
Maar niet op deze manier.
Maar het was op zo manier dat ik dacht, laat politiek er aub buiten.
Nou ik weet wel wat er aan de hand is, maar ga daar verder niet op in, want politiek discussies kent nooit een winnaar als je twee meningen hebt.Malle-piet schreef op maandag 12 januari 2026 @ 06:27:
[...]
je hebt geen idee wat er werkelijk aan de hand is he?
Als we nou eens dat vijandige tegenover Rusland eens loslaten en geen politiek en GEO in een game betrekken? Zoals gezegd het is een ADDON je kan er voor kiezen of niet
Uiteindelijk ligt GEO groten deels van Rusland in ASIA als je naar de land opervlakkte kijkt, dus laten ze maar lekker buiten EURO truck simulator.
Oke, dit uiteindelijk opgelost door Logitech G Hub te verwijderen. Wat ik Force Feedback noemde, blijkt dus vooral de Centering Spring te zijn. Met Gemini en ChatGPT over gesproken en de conclusie nu is, dat door het activeren van ReShade, GHub de game niet herkend en het profiel niet laad.Rohem schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:14:
Oke, ik ontdek net iets heel bijzonders in mijn ETS2..
Ik wou met ReShade aan de slag. En nu valt mij op dat, zodra ik deze installeer in de game. De force feedback van mijn stuur aan staat. Deze heb ik standaard uit staat in ETS, zowel via de Logitech GHub, als in de game zelf. Maar ReShade lijkt hier dus effect op te hebben, want zodra ik ReShade uit de game haal is het probleem ook weg..
Is iemand anders hier wel eens tegenaan gelopen?
Maar ook dit gaat niet helemaal op, want zelfs in het standaard profiel heb ik die centering spring op 0 gezet en ook dan heb ik het problem..
Maar goed, volgende vraag. Met ReShade 6.7.0, wordt geen enkel effect geaccepteerd. Zelfs de standaard niet, dus ik vermoed dat ReShade niet lekker met ETS2 over weg kan omdat het zo'n oude game is. Heeft iemand hier ervaring met ReShade in ETS? Is er een oudere ReShade versie die wel werkt met ETS2?
Ik zie dat jij ook een simrig hebt, hoe ver zit jij van het beeldscherm? En mag ik vragen wat voor houders je hebt gebruikt voor je Streamdeck?Rivanov schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:50:
[...]
Nee, je moet juist naar achteren gaan zitten zodat je je zijruiten ziet. Dan heb je meer beleving van snelheid.
Ik zit op +/- 58 á 60cm van de center monitor. Met de side monitors op 60 graden.OogvanHorus schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 05:42:
[...]
Ik zie dat jij ook een simrig hebt, hoe ver zit jij van het beeldscherm? En mag ik vragen wat voor houders je hebt gebruikt voor je Streamdeck?
Dit geeft mij 180 graden FOV in iRacing etc.
En in ETS 2 / ATS 183 graden volgens de Hybrid calculator.
Stream Deck XL: https://kglcreationlab.co...am-deck-xl-montagebeugel/
Stream Deck MK2: https://kglcreationlab.co...tream-deck-mk2-behuizing/
[ Voor 61% gewijzigd door Rivanov op 13-01-2026 07:36 ]
Top, dankjewel, ik ga eens kijken hoe het bij mij is.Rivanov schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 07:27:
[...]
Ik zit op +/- 58 á 60cm van de center monitor. Met de side monitors op 60 graden.
Dit geeft mij 180 graden FOV in iRacing etc.
En in ETS 2 / ATS 183 graden volgens de Hybrid calculator.
Stream Deck XL: https://kglcreationlab.co...am-deck-xl-montagebeugel/
Stream Deck MK2: https://kglcreationlab.co...tream-deck-mk2-behuizing/
Rivanov schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:50:
Nee, je moet juist naar achteren gaan zitten zodat je je zijruiten ziet. Dan heb je meer beleving van snelheid.
Ook goed... bepaal mijn positie altijd op basis van wat ik wel en niet wil zien. Te ver naar achter in sommige auto's betekent dat je heel irritant de veiligheidsgordels ziet. Die hadden ze van mij wel weg mogen laten. Ik heb een triple monitor setup.lifeguard schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:47:
Nee, andersom.
Wanneer je inzoomd, lijk je juist langzamer te gaan
Gebruik de Hybrid Calculator uit mijn post hierboven. Mogelijk heb je verkeerde settings in je multimon config bestand.JPD68 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:17:
[...]
[...]
Ook goed... bepaal mijn positie altijd op basis van wat ik wel en niet wil zien. Te ver naar achter in sommige auto's betekent dat je heel irritant de veiligheidsgordels ziet. Die hadden ze van mij wel weg mogen laten. Ik heb een triple monitor setup.
Ben over het algemeen best tevreden, speel al een paar jaar met deze setup. Maar ik zal er eens een blik op werpen.Rivanov schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:38:
[...]
Gebruik de Hybrid Calculator uit mijn post hierboven. Mogelijk heb je verkeerde settings in je multimon config bestand.
Ben er even mee aan het stoeien geweest, maar of ik begrijp de tool niet of andersom. Kreeg in ieder geval een hele smalle blik zo ongeveer vanaf de achterwand van de truck. Heb de monitoren (3) op 45 graden staan en zit vrij ver van de monitor vandaan en krijg een FOV van 140. Maar het lijkt alsof ik in een tunnel rij.Rivanov schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:38:
[...]
Gebruik de Hybrid Calculator uit mijn post hierboven. Mogelijk heb je verkeerde settings in je multimon config bestand.
De Open Beta is uit.
Ik moet zeggen dat de aankondigingen van de laatste dagen en wat nu in update 1.58 zitten zeer interessant zijn.
De nieuwe interface waarbij de navigatie ook meer in de hoek komt.
Hoe de voertuigen moeten reageren op oneffenheden, hobbeltjes etc. ter voorbereiding van auto's en bussen die ook naar de game komen.
Route 66 rework altijd leuk om even deze route nu opnieuw te bezoeken
Ik ben benieuwd naar verbeteringen die ze aangeven.Pykow schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:59:
https://blog.scssoft.com/...simulator-158-update.html
De Open Beta is uit.
Ik moet zeggen dat de aankondigingen van de laatste dagen en wat nu in update 1.58 zitten zeer interessant zijn.
Hoe de voertuigen moeten reageren op oneffenheden, hobbeltjes etc. ter voorbereiding van auto's en bussen die ook naar de game komen.
Maar ik ben ook benieuwd of dit effect heeft op ProMods. Ik wilde net deze week gaan testen met ProMods en extra PM Mapmods, maar nu twijfel ik dit wel zo slim is.
Het is elke keer een uitdaging om de events te rijden na een update/dlc en ook nog te kunnen genieten van ProMods. Ben net een weekje aan het rijden met de PM map en dan staat de nieuwste update alweer voor de deur. Misschien dat ik deze keer als er geen event is de update in de wacht zet en op de huidige versie met ProMods blijf rijden. Al zorgt dat waarschijnlijk met een paar andere mods voor problemen.HMaster_II schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:35:
Ik ben benieuwd naar verbeteringen die ze aangeven.
Maar ik ben ook benieuwd of dit effect heeft op ProMods. Ik wilde net deze week gaan testen met ProMods en extra PM Mapmods, maar nu twijfel ik dit wel zo slim is.
Hoe fijn het ook is dat er veel ontwikkeld wordt, de frequentie mag wel wat lager wat mij betreft.
Te hoge update frequentie ?JPD68 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:24:
[...]
Het is elke keer een uitdaging om de events te rijden na een update/dlc en ook nog te kunnen genieten van ProMods. Ben net een weekje aan het rijden met de PM map en dan staat de nieuwste update alweer voor de deur. Misschien dat ik deze keer als er geen event is de update in de wacht zet en op de huidige versie met ProMods blijf rijden. Al zorgt dat waarschijnlijk met een paar andere mods voor problemen.
Hoe fijn het ook is dat er veel ontwikkeld wordt, de frequentie mag wel wat lager wat mij betreft.
Ze doen maar 4 updates per jaar
en gemiddeld zit er bij iedere update zo 3 maanden tussen.
Dat kan je hieronder aflezen:
26 November 2024: Versie 1.53
---- 4,5 Maanden ----
1 April 2025: Versie 1.54
---- 3 Maanden ----
3 Juli 2025: Versie 1.55
---- 2,5 Maanden ----
18 September: Versie 1.56
---- 2 Maanden ----
20 November: Versie 1.57
---- 3 Maanden ----
Eind Februari: Versie 1.58
Daarnaast met alle Reworks van SCS vervalt er ook steeds meer content bij Promods.
De map mods voor Midden oosten, Mahreb (marrocco) en greate stappe kunnen ze in mijn beleving nu beter beschikbaar maken voor de base game ipv dat je ook heel Promods moet installeren.
uiteraard mag iedereen zijn eigen mening hebben hierover.
In de base game heb je uiteraard nog het verouderde UK, Tsjechië, Polen, Hongarije en daar rij ik inderdaad heel weinig tot niet,
Benelux rework komt eraan dit jaar, dus niet echt behoefte meer aan om hiervoor Promods te installeren.
Uiteraard, wij hebben geen andere keuze dan voor een nieuwe versie de mods te updaten. Alhoewel ik bij 1.58 geen grote penarie verwacht.HMaster_II schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:35:
[...]
Je hoeft niet altijd direct mee te verhuizen als er een nieuwe patch uitkomt. We hebben veel gebruikers die op oudere versies spelen. Laatst kreeg ik nog een bug report van iemand die op 1.49 speelt.JPD68 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:24:
[...]
Het is elke keer een uitdaging om de events te rijden na een update/dlc en ook nog te kunnen genieten van ProMods. Ben net een weekje aan het rijden met de PM map en dan staat de nieuwste update alweer voor de deur. Misschien dat ik deze keer als er geen event is de update in de wacht zet en op de huidige versie met ProMods blijf rijden. Al zorgt dat waarschijnlijk met een paar andere mods voor problemen.
SCS heeft wel het tempo opgekrikt. Wij krijgen de data van de volgende twee updates al maanden van tevoren aangekondigd, dus ik kan je nu al vertellen dat 1.59 vóór april gaat komen.
Maghreb en TGS kunnen al zonder ProMods Europe gedraaid worden. Bij Middle East is dat niet mogelijk omdat er onderdelen gebruikt worden die in ProMods Europe zitten, en ook de manier waarop het verbonden is met Europa maakt het onmogelijk.Pykow schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:19:
Daarnaast met alle Reworks van SCS vervalt er ook steeds meer content bij Promods.
De map mods voor Midden oosten, Mahreb (marrocco) en greate stappe kunnen ze in mijn beleving nu beter beschikbaar maken voor de base game ipv dat je ook heel Promods moet installeren.
uiteraard mag iedereen zijn eigen mening hebben hierover.
In de base game heb je uiteraard nog het verouderde UK, Tsjechië, Polen, Hongarije en daar rij ik inderdaad heel weinig tot niet,
Benelux rework komt eraan dit jaar, dus niet echt behoefte meer aan om hiervoor Promods te installeren.
Maar we staan ook niet stil met ProMods Europe. Je moet niet vergeten dat SCS locaties wel piekfijn kan nabootsen qua landschappen en natuurlijk qua modellen maar er zitten nog steeds veel onjuistheden in. Bijv. belangrijke wegen of knooppunten die ontbreken, bebording en andere details. Het streven van ProMods is altijd geweest om zo realistisch mogelijk de werkelijkheid na te bootsen en daar hebben wij iets meer creatieve vrijheid in dan SCS zelf. Dus ook als de Benelux rebuild uiteindelijk uitkomt zullen we daar op verder bouwen, meer gaan toevoegen en details verbeteren die in het vanillaspel ontbreken. Datzelfde doen we ook nu al met Nordic Horizons. We hebben in het noorden van Noorwegen en Finland al hele stukken toegevoegd en binnenkort bouwen we ook de E12 & E45 in Zweden die SCS gewoon vergeten heeft. Herning, Vejlje, Padborg en andere Deense steden komen ook weer gewoon terug. En natuurlijk Puttgarden-Rødby dat niet mag ontbreken.
Het heeft natuurlijk ook te maken met de hoeveelheid beschikbare tijd om te spelen. Mij lukt het meestal een uurtje of 6 á 7 per week. En dan zijn die 3 maanden zo voorbijPykow schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:19:
Te hoge update frequentie ?
Ze doen maar 4 updates per jaar
en gemiddeld zit er bij iedere update zo 3 maanden tussen.
/f/image/jvwhvSAYI2sjSI67Ktom9IcJ.png?f=fotoalbum_large)
Madrid in 1.58 het nieuwe busstation!
Munchen heeft er ook een stukje bijgekregen.
[ Voor 5% gewijzigd door moosdekat op 06-02-2026 12:01 ]
1.60 misschien coaches?
Ik ben van mening met ETS2 als je promods wilt blijven rijden dat je de events van World of trucks naast je moet leggen.JPD68 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:24:
[...]
Moet ik er bij zeggen: ik vind promods wel leuker rijden, ik heb het idee dat ze bij promods de steden wat uitdagender maken qua manoeuvreren
Ik heb altijd gevoel als Promods up to date is met ETS2 dat ze vervolgens na een week weer achterlopen want dan is er weer een nieuwe versie welke niet compatible is met Promods
[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenzer op 06-02-2026 16:31 ]
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Die kans is zeker aanwezig.lifeguard schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:47:
Laatste updates is er sowieso veel aandacht besteed aan de bussen![]()
1.60 misschien coaches?
Ze hebben ook in ATS al diverse auto tankstations toegevoegd, dus als ze daar even lekker mee doorgaan dan verwacht ik ook vrij snel Road Trip release.
Als Brabander en Nederlander was de blog post van Eindhoven en DAF trucks ook zeer leuk om te zien.
Ik ben alleen benieuwd naar de layout van de stad, waar ze de fabrieken hebben geplaats.
Want ik mis eigenlijk wel beetje de industrie area in de buurt van vliegveld in het Noorden van Eindhoven of dat ze fake chip fabriekje in het oosten zetten
Ik denk persoonlijk dat 1.59 de BeNeLux rework gaat bevatten.
@ScuL zegt mooi dat kans groot is dat in April deze versie komt.
Als je kijkt dat alle vorige reworks in Mei uitkwamen, zit dat er natuurlijk niet ver vandaan haha.
en als je even de blog post onder elkaar gaat zetten met de aankondiging:
- Rotterdam
- Brussel
- Water / bruggen (afsluitdijk)
- Luxemburg
- Antwerpen (NIEUW)
- Luik
- Eindhoven.
Wat we alleen nog missen in de blog post is het volgende:
- Amsterdam
- Groningen
- Gebied boven Lille (Rijssel), Komt er nog Brugge, zeebrugge ? of hoe gaan ze de snelweg daar maken
De hele calais-duisburg route er straks uit, Heerlijk!
Maar dat kunnen ze nog lekker een blog post van maken Eind Februari en Maart
https://blog.scssoft.com/...rework-eindhoven-daf.html
De nieuwe update bevat zoveel nieuwe features, dat sommige dingen ondergesneeuwd kunnen raken in de aandacht als je de blog erover opent. Dat deed het bij mij tenminste. Daarom hier een aparte link naar de blog, waarin specifiek wordt ingegaan op de updates aan de interface, want dat wordt wennen, schrijft SCS, maar geeft wel zeer handige verbeteringen, als je motoriek geheugen (je 'muscle-memory', ik weet niet of daar een goed Nederlands woord voor is?) er eenmaal aan gewend is: https://blog.scssoft.com/...update-ui-ux-changes.htmlPykow schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:59:
https://blog.scssoft.com/...simulator-158-update.html
De Open Beta is uit.
Ben ik de enige die totaal niet enthousiast wordt van de nieuwe route advisor? Ik heb zelf de de beta nog niet geprobeerd, maar ik vond hoe het nu werkte helemaal prima. Ik kon nu met 1 rotary knob alle info snel zien en aan/uit zetten. Nu moet je de game pauzeren om job info en damage te zien?FairPCsPlease schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:18:
[...]
De nieuwe update bevat zoveel nieuwe features, dat sommige dingen ondergesneeuwd kunnen raken in de aandacht als je de blog erover opent. Dat deed het bij mij tenminste. Daarom hier een aparte link naar de blog, waarin specifiek wordt ingegaan op de updates aan de interface, want dat wordt wennen, schrijft SCS, maar geeft wel zeer handige verbeteringen, als je motoriek geheugen (je 'muscle-memory', ik weet niet of daar een goed Nederlands woord voor is?) er eenmaal aan gewend is: https://blog.scssoft.com/...update-ui-ux-changes.html
Kan je de widgets wel bedienen met knoppen? Iemand positieve ervaringen vanuit de beta met deze nieuwe functie?
Anders maar hopen dat er weer een mod voor komt, want het lijkt geen keuze te gaan worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 08-02-2026 15:22 ]
Da's commercieel vast interessant en uiteindelijk voor ons misschien ook voordelig. Maar ik hoop dat mijn favoriete mod (Minimal advisor o.i.d.) blijft werken. Info toon ik zoals eerder gezegd op 2 andere devices. De routeadvisor heb ik alleen in beeld als ik een camera kies die niet het beeld vanuit de cabine toont.ScuL schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:35:
De redenen waarom de interface veranderd hebben alles te maken met de console release
Ik mis alleen heel erg de F6 (job page)JPD68 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:02:
[...]
Da's commercieel vast interessant en uiteindelijk voor ons misschien ook voordelig. Maar ik hoop dat mijn favoriete mod (Minimal advisor o.i.d.) blijft werken. Info toon ik zoals eerder gezegd op 2 andere devices. De routeadvisor heb ik alleen in beeld als ik een camera kies die niet het beeld vanuit de cabine toont.
zeker als je in SCS Convoy of op TruckersMP rijdt, kan je nu niet meer onder het rijden zien welke vracht je ook alweer bij had, hoeveel geld je gaat verdienen op de job en je eindbestemming stad + bedrijf.
Dit zit nu onder de F1 pauze menu, dat je dus NOOIT kan openen als je aan het rijden bent.
In singleplayer wordt je game op pauze gezet. In SCS Convoy en ook TMP ga je de melding krijgen dat je eerst stil moet staan.
Ook is het heel vervelend dat je Fuel meter links zit en niet rechts.
Wil je dat dus op je scherm hebben staan, dan moet je zowel links de UI aanzetten als Rechts.
Combineer dit eventueel met Discord overlay en TruckersMP TAB overlay en je scherm zit helemaal vol.
Oja en jammer dat we nog steeds de virtuele spiegels niet helemaal in de hoek van je scherm hebben staan en kleiner kunnen maken
[ Voor 5% gewijzigd door Pykow op 09-02-2026 11:07 ]
Het is vrij eenvoudig om voor de info die je hierboven noemt met telemetrie en een tablet/telefoon een extra dashboard te krijgen. Ik heb het liefst zo min mogelijk informatie op het scherm staan.Pykow schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:06:
Ik mis alleen heel erg de F6 (job page)
zeker als je in SCS Convoy of op TruckersMP rijdt, kan je nu niet meer onder het rijden zien welke vracht je ook alweer bij had, hoeveel geld je gaat verdienen op de job en je eindbestemming stad + bedrijf.
Dit zit nu onder de F1 pauze menu, dat je dus NOOIT kan openen als je aan het rijden bent.
In singleplayer wordt je game op pauze gezet. In SCS Convoy en ook TMP ga je de melding krijgen dat je eerst stil moet staan.
Wil je dat dus op je scherm hebben staan, dan moet je zowel links de UI aanzetten als Rechts.
Combineer dit eventueel met Discord overlay en TruckersMP TAB overlay en je scherm zit helemaal vol.
Oja en jammer dat we nog steeds de virtuele spiegels niet helemaal in de hoek van je scherm hebben staan en kleiner kunnen maken
Waarom iets weghalen wat goed werkt en uiteraard zijn er opties daar gaat het ook niet om.JPD68 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:57:
[...]
Het is vrij eenvoudig om voor de info die je hierboven noemt met telemetrie en een tablet/telefoon een extra dashboard te krijgen. Ik heb het liefst zo min mogelijk informatie op het scherm staan.
Ik heb nu via simhub een extern scania dashboard op een 4e scherm, met daarop oa. de rij/rust tijden, damage van 6 onderdelen, snelheid en max snelheid.
Een tablet heb ik ook weer via simhub met een externe map (ik wil die echter nog wat verder uitgezoomd hebben, maar weet niet hoe), daar staat de job prijs op en worden ook de hidden wegen aangegeven.
Ze hebben geluisterd naar de community.Pykow schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:06:
[...]
Ik mis alleen heel erg de F6 (job page)
Je kan nu F1 gewoon starten terwijl je aan het rijden bent in SCS Convoy.
Dus heb je nog steeds je job informatie terwijl je dus aan het rijden bent.
YouTube: American Truck Simulator: 1.58 Update Changelog
Weten zij niet wanneer de release van coaches is? Of mogen ze dit niet zeggen?
1.58 voor ATS is officieel uit
https://store.steampowered.com/news/app/270880/view/524241382256149574
[ Voor 36% gewijzigd door lifeguard op 10-02-2026 11:39 ]
uiteraard mogen ze dat nog niet zeggen.lifeguard schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:35:
Bij promods lopen ze toch 2 versies voor, of hebben ze in elk geval die informatie toch?
Ik denk ook niet dat ze alles te horen krijgen.
Alleen hebben ze een geupdate map files gekregen, dus weten ze wel op Benelux rework in de volgende patch zit, zodat ze daarop kunnen voorbereiden op de map mod of dat er nieuwe busstations zijn toegevoegd etc.
Net even een stukje gereden en ze hebben het inderdaad for dummies gemaakt.lifeguard schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:35:
Al honderden zoniet duizenden uren erin zitten en wat krijg je; een informatiemelding dat je op rustplekken kan uitrusten.
Een tekst melding dat je de weegbrug mag overslaan.
Alles met een tekstballon bovenin het scherm.
Je hoeveelheid geld moet je bekijken bij je company, dat staat niet meer in je speelscherm.
Tijd van aankomst is verdwenen, alleen nog je rit tijd en (volgens mij) tijd voordat je job te laat is.
Mijn telemetry werkt nog, dus mijn map, job geld en damage werken nog.
Bah, dat vind ik wel dingen die ik graag tijdens het rijden zie. Ook dat mijn chauffeurs een rit gedaan hebben en er inkomsten zijn. Ik neem aan dat dat dan ook niet meer getoond wordt?jbbrans schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:31:
[...]
Je hoeveelheid geld moet je bekijken bij je company, dat staat niet meer in je speelscherm.
Tijd van aankomst is verdwenen, alleen nog je rit tijd en (volgens mij) tijd voordat je job te laat is.
Dan kun je net zo goed niet meer met geld werken.
Signatures zijn voor boomers.
Er komt een tekst boven de navigatie widget voorbij, maar als je te laat bent (door druk verkeer bijv.) mis je die en weet je niet of het er nou bij of af is.Maasluip schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:55:
[...]
Bah, dat vind ik wel dingen die ik graag tijdens het rijden zie. Ook dat mijn chauffeurs een rit gedaan hebben en er inkomsten zijn. Ik neem aan dat dat dan ook niet meer getoond wordt?
Zeker als je nog in een opbouwende fase zit met je chauffeurs, moet je echt bijhouden hoever je bent qua budget voor een nieuwe chauffeur en vrachtwagen.
Wat een suffe ontwikkelingjbbrans schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:31:
[...]
Net even een stukje gereden en ze hebben het inderdaad for dummies gemaakt.
Al honderden zoniet duizenden uren erin zitten en wat krijg je; een informatiemelding dat je op rustplekken kan uitrusten.
Je moet op F1 klikken voor de job info en niet meer op F6.jbbrans schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:31:
[...]
Net even een stukje gereden en ze hebben het inderdaad for dummies gemaakt.
Gelukkig kan je het aanzetten terwijl je aan het rollen bent, maar het komt wel full screen op je scherm.
Je krijgt nog steeds meldingen als een chauffeur geld heeft verdient over verloren.Maasluip schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:55:
[...]
Bah, dat vind ik wel dingen die ik graag tijdens het rijden zie. Ook dat mijn chauffeurs een rit gedaan hebben en er inkomsten zijn. Ik neem aan dat dat dan ook niet meer getoond wordt?
Dat komt boven je navigatie te staan in zo lopende tekst (was voorheen eronder)
Dus daar is weinig aan veranderd in de nieuwe UI.
Je ziet alleen niet je totaal geld, maar dat is ook helemaal niet nodig om steeds in beeld te hebben.
of ik nu 70 miljoen aan begin van de rit heb of 70,1 aan het einde van de rit is niet intressant.
en bij een beginnende profiel is het gewoon 5 uur aan quick jobs en je hebt daarna weer je eigen truck.
Ik sta er van te kijken als men zich druk maakt om het geld.
Je kan niet eens failliet, tenzij je echt boetes aan hebt staan en niet kan rijden
Nu 1.58 uit is voor ATS vermoed ik dat ETS2 ook niet lang meer op zich laat wachten. Ik vraag mij af of daar een Valentijns-Event aan gekoppeld zal worden, maar ik heb zelf helemaal geen interesse in dat thema, dus als zo'n Event er komt sla ik die over. Ik heb ETS2 alvast op temporary 1.57 gezet, zodat die niet automatisch update naar 1.58 en ik blijf nog even lekker met de huidige ProMods versie rijden.JPD68 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:24:
Ik speel het spel anders dan de gemiddelde chauffeur denk ik. Ik vind alleen rijden helemaal niet interessant. Of je nu 500 uur rijdt of 5 minuten, dat is allemaal hetzelfde, ik wil het om een reden doen.Pykow schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:30:
[...]
Ik sta er van te kijken als men zich druk maakt om het geld.
Je kan niet eens failliet, tenzij je echt boetes aan hebt staan en niet kan rijden
Ik heb momenteel 200 miljoen schuld of zo. Dan zie je ook hoe dom die actie was om bedragen boven een miljoen alleen maar in miljoenen te laten zien. Als je meer dan een miljoen negatief staat dan staat er gewoon het hele bedrag.
Dit zijn echt weer van die nutteloze UX veranderingen.
Signatures zijn voor boomers.
We krijgen wel informatie maar ook niet alles, dus in dit geval heb ik geen idee. Maar ik moet ook zeggen dat als ik het wel zou weten ik het niet zou mogen zeggenlifeguard schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:35:
Bij promods lopen ze toch 2 versies voor, of hebben ze in elk geval die informatie toch?
Wij krijgen de map files pas op dezelfde dag als de open beta.Pykow schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:08:
[...]
uiteraard mogen ze dat nog niet zeggen.
Ik denk ook niet dat ze alles te horen krijgen.
Alleen hebben ze een geupdate map files gekregen, dus weten ze wel op Benelux rework in de volgende patch zit, zodat ze daarop kunnen voorbereiden op de map mod of dat er nieuwe busstations zijn toegevoegd etc.
Maar een aantal van onze teamleden werken bij SCS dus ze kunnen de map al inzien
Maasluip schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:55:
[...]
Geld speelt na een week of wat spelen nog maar zo'n kleine rol. De enige spannende momenten vond ik de aankoop van de eerste vrachtwagen, de eerste garage en bij het in dienst nemen van de eerste chauffeurs. Daarna heb je aan die informatie helemaal niets meer.jbbrans schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:45:
[...]
Er komt een tekst boven de navigatie widget voorbij, maar als je te laat bent (door druk verkeer bijv.) mis je die en weet je niet of het er nou bij of af is.
Zeker als je nog in een opbouwende fase zit met je chauffeurs, moet je echt bijhouden hoever je bent qua budget voor een nieuwe chauffeur en vrachtwagen.
Kam ook de schade niet meer goed zien. Jammer
Nee het dashbord is onleesbaar voor mij ja de ogen worden minder als je ouder word.lord_fh schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:08:
kan je toch op het dashbord zien ?
ik gebruik altijd de inzoom knop haha (anders is het te klein inderdaad)mmxmmx schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:18:
[...]
Nee het dashbord is onleesbaar voor mij ja de ogen worden minder als je ouder word.
YouTube: Euro Truck Simulator 2: 1.58 Update Changelog
op de een of andere manier klinken alle scania's als een naaimachine. Hier had ik in de beta en 1.57 geen last van,
Gebruik geen mods en geluidsinstellingen al eens gereset.
Overige vrachtwagens klinken wel normaal. Hebben meerdere dit?
[ Voor 42% gewijzigd door lifeguard op 12-02-2026 17:27 ]
Maar op de een of andere manier lijkt het alsof de sub woofer het niet doet bij Scania
EVR Sounds ook echt top!Malle-piet schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:42:
Mijn menig is dat geen enkele truck goed klinkt, zonder soundmods is het voor mij niet te spelen, zeemods zijn mijn favoriet, kunnen ze bij SCS een voorbeeld aan nemen.
/f/image/DLFb6NlIxgBgIfKr5Do7wPw5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FTFJ74PKZJcWw0Wqkx22N1f8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w3sWnwkq7DEuUeVW3b5pfKdV.jpg?f=fotoalbum_large)