lifeguard schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:47:
Laatste updates is er sowieso veel aandacht besteed aan de bussen :)

1.60 misschien coaches?
Die kans is zeker aanwezig.
Ze hebben ook in ATS al diverse auto tankstations toegevoegd, dus als ze daar even lekker mee doorgaan dan verwacht ik ook vrij snel Road Trip release.

Als Brabander en Nederlander was de blog post van Eindhoven en DAF trucks ook zeer leuk om te zien.
Ik ben alleen benieuwd naar de layout van de stad, waar ze de fabrieken hebben geplaats.
Want ik mis eigenlijk wel beetje de industrie area in de buurt van vliegveld in het Noorden van Eindhoven of dat ze fake chip fabriekje in het oosten zetten ;)

Ik denk persoonlijk dat 1.59 de BeNeLux rework gaat bevatten.
@ScuL zegt mooi dat kans groot is dat in April deze versie komt.
Als je kijkt dat alle vorige reworks in Mei uitkwamen, zit dat er natuurlijk niet ver vandaan haha.

en als je even de blog post onder elkaar gaat zetten met de aankondiging:
- Rotterdam
- Brussel
- Water / bruggen (afsluitdijk)
- Luxemburg
- Antwerpen (NIEUW)
- Luik
- Eindhoven.

Wat we alleen nog missen in de blog post is het volgende:
- Amsterdam
- Groningen
- Gebied boven Lille (Rijssel), Komt er nog Brugge, zeebrugge ? of hoe gaan ze de snelweg daar maken

De hele calais-duisburg route er straks uit, Heerlijk!

Maar dat kunnen ze nog lekker een blog post van maken Eind Februari en Maart

https://blog.scssoft.com/...rework-eindhoven-daf.html

Angelo NL / Global Cargo VTC

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:29
Pykow schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:59:
https://blog.scssoft.com/...simulator-158-update.html

De Open Beta is uit.
Ik moet zeggen dat de aankondigingen van de laatste dagen en wat nu in update 1.58 zitten zeer interessant zijn.
De nieuwe interface waarbij de navigatie ook meer in de hoek komt.
Hoe de voertuigen moeten reageren op oneffenheden, hobbeltjes etc. ter voorbereiding van auto's en bussen die ook naar de game komen.

Route 66 rework altijd leuk om even deze route nu opnieuw te bezoeken
De nieuwe update bevat zoveel nieuwe features, dat sommige dingen ondergesneeuwd kunnen raken in de aandacht als je de blog erover opent. Dat deed het bij mij tenminste. Daarom hier een aparte link naar de blog, waarin specifiek wordt ingegaan op de updates aan de interface, want dat wordt wennen, schrijft SCS, maar geeft wel zeer handige verbeteringen, als je motoriek geheugen (je 'muscle-memory', ik weet niet of daar een goed Nederlands woord voor is?) er eenmaal aan gewend is: https://blog.scssoft.com/...update-ui-ux-changes.html

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:32
FairPCsPlease schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:18:
[...]

De nieuwe update bevat zoveel nieuwe features, dat sommige dingen ondergesneeuwd kunnen raken in de aandacht als je de blog erover opent. Dat deed het bij mij tenminste. Daarom hier een aparte link naar de blog, waarin specifiek wordt ingegaan op de updates aan de interface, want dat wordt wennen, schrijft SCS, maar geeft wel zeer handige verbeteringen, als je motoriek geheugen (je 'muscle-memory', ik weet niet of daar een goed Nederlands woord voor is?) er eenmaal aan gewend is: https://blog.scssoft.com/...update-ui-ux-changes.html
Ben ik de enige die totaal niet enthousiast wordt van de nieuwe route advisor? Ik heb zelf de de beta nog niet geprobeerd, maar ik vond hoe het nu werkte helemaal prima. Ik kon nu met 1 rotary knob alle info snel zien en aan/uit zetten. Nu moet je de game pauzeren om job info en damage te zien?

Kan je de widgets wel bedienen met knoppen? Iemand positieve ervaringen vanuit de beta met deze nieuwe functie?

Anders maar hopen dat er weer een mod voor komt, want het lijkt geen keuze te gaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 08-02-2026 15:22 ]

De redenen waarom de interface veranderd hebben alles te maken met de console release

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:04
ScuL schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:35:
De redenen waarom de interface veranderd hebben alles te maken met de console release
Da's commercieel vast interessant en uiteindelijk voor ons misschien ook voordelig. Maar ik hoop dat mijn favoriete mod (Minimal advisor o.i.d.) blijft werken. Info toon ik zoals eerder gezegd op 2 andere devices. De routeadvisor heb ik alleen in beeld als ik een camera kies die niet het beeld vanuit de cabine toont.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

JPD68 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:02:
[...]

Da's commercieel vast interessant en uiteindelijk voor ons misschien ook voordelig. Maar ik hoop dat mijn favoriete mod (Minimal advisor o.i.d.) blijft werken. Info toon ik zoals eerder gezegd op 2 andere devices. De routeadvisor heb ik alleen in beeld als ik een camera kies die niet het beeld vanuit de cabine toont.
Ik mis alleen heel erg de F6 (job page)
zeker als je in SCS Convoy of op TruckersMP rijdt, kan je nu niet meer onder het rijden zien welke vracht je ook alweer bij had, hoeveel geld je gaat verdienen op de job en je eindbestemming stad + bedrijf.
Dit zit nu onder de F1 pauze menu, dat je dus NOOIT kan openen als je aan het rijden bent.
In singleplayer wordt je game op pauze gezet. In SCS Convoy en ook TMP ga je de melding krijgen dat je eerst stil moet staan.

Ook is het heel vervelend dat je Fuel meter links zit en niet rechts.
Wil je dat dus op je scherm hebben staan, dan moet je zowel links de UI aanzetten als Rechts.

Combineer dit eventueel met Discord overlay en TruckersMP TAB overlay en je scherm zit helemaal vol.

Oja en jammer dat we nog steeds de virtuele spiegels niet helemaal in de hoek van je scherm hebben staan en kleiner kunnen maken

[ Voor 5% gewijzigd door Pykow op 09-02-2026 11:07 ]

• JPD68
Pykow schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:06:
zeker als je in SCS Convoy of op TruckersMP rijdt, kan je nu niet meer onder het rijden zien welke vracht je ook alweer bij had, hoeveel geld je gaat verdienen op de job en je eindbestemming stad + bedrijf.
Dit zit nu onder de F1 pauze menu, dat je dus NOOIT kan openen als je aan het rijden bent.
In singleplayer wordt je game op pauze gezet. In SCS Convoy en ook TMP ga je de melding krijgen dat je eerst stil moet staan.

Wil je dat dus op je scherm hebben staan, dan moet je zowel links de UI aanzetten als Rechts.

Combineer dit eventueel met Discord overlay en TruckersMP TAB overlay en je scherm zit helemaal vol.

Oja en jammer dat we nog steeds de virtuele spiegels niet helemaal in de hoek van je scherm hebben staan en kleiner kunnen maken
Het is vrij eenvoudig om voor de info die je hierboven noemt met telemetrie en een tablet/telefoon een extra dashboard te krijgen. Ik heb het liefst zo min mogelijk informatie op het scherm staan.

JPD68 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:57:
[...]

Het is vrij eenvoudig om voor de info die je hierboven noemt met telemetrie en een tablet/telefoon een extra dashboard te krijgen. Ik heb het liefst zo min mogelijk informatie op het scherm staan.
Waarom iets weghalen wat goed werkt en uiteraard zijn er opties daar gaat het ook niet om.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33

jbbrans

Hopen dat de telemetry signalen hetzelfde blijven.
Ik heb nu via simhub een extern scania dashboard op een 4e scherm, met daarop oa. de rij/rust tijden, damage van 6 onderdelen, snelheid en max snelheid.
Een tablet heb ik ook weer via simhub met een externe map (ik wil die echter nog wat verder uitgezoomd hebben, maar weet niet hoe), daar staat de job prijs op en worden ook de hidden wegen aangegeven.
Pykow schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:06:
[...]

Ze hebben geluisterd naar de community.
Je kan nu F1 gewoon starten terwijl je aan het rijden bent in SCS Convoy.
Dus heb je nog steeds je job informatie terwijl je dus aan het rijden bent.
YouTube: American Truck Simulator: 1.58 Update Changelog

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52
Bij promods lopen ze toch 2 versies voor, of hebben ze in elk geval die informatie toch?
Weten zij niet wanneer de release van coaches is? Of mogen ze dit niet zeggen?

1.58 voor ATS is officieel uit
https://store.steampowered.com/news/app/270880/view/524241382256149574

[ Voor 36% gewijzigd door lifeguard op 10-02-2026 11:39 ]

lifeguard schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:35:
Bij promods lopen ze toch 2 versies voor, of hebben ze in elk geval die informatie toch?

1.58 voor ATS is officieel uit
https://store.steampowered.com/news/app/270880/view/524241382256149574
uiteraard mogen ze dat nog niet zeggen.
Ik denk ook niet dat ze alles te horen krijgen.
Alleen hebben ze een geupdate map files gekregen, dus weten ze wel op Benelux rework in de volgende patch zit, zodat ze daarop kunnen voorbereiden op de map mod of dat er nieuwe busstations zijn toegevoegd etc.

• jbbrans

jbbrans

Net even een stukje gereden en ze hebben het inderdaad for dummies gemaakt.
Al honderden zoniet duizenden uren erin zitten en wat krijg je; een informatiemelding dat je op rustplekken kan uitrusten.
Een tekst melding dat je de weegbrug mag overslaan.

Alles met een tekstballon bovenin het scherm.

Je hoeveelheid geld moet je bekijken bij je company, dat staat niet meer in je speelscherm.
Tijd van aankomst is verdwenen, alleen nog je rit tijd en (volgens mij) tijd voordat je job te laat is.

Mijn telemetry werkt nog, dus mijn map, job geld en damage werken nog.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jbbrans schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:31:
[...]
Je hoeveelheid geld moet je bekijken bij je company, dat staat niet meer in je speelscherm.
Tijd van aankomst is verdwenen, alleen nog je rit tijd en (volgens mij) tijd voordat je job te laat is.
Bah, dat vind ik wel dingen die ik graag tijdens het rijden zie. Ook dat mijn chauffeurs een rit gedaan hebben en er inkomsten zijn. Ik neem aan dat dat dan ook niet meer getoond wordt?
Dan kun je net zo goed niet meer met geld werken.

Signatures zijn voor boomers.

• jbbrans

jbbrans

Maasluip schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:55:
[...]

Bah, dat vind ik wel dingen die ik graag tijdens het rijden zie. Ook dat mijn chauffeurs een rit gedaan hebben en er inkomsten zijn. Ik neem aan dat dat dan ook niet meer getoond wordt?
Er komt een tekst boven de navigatie widget voorbij, maar als je te laat bent (door druk verkeer bijv.) mis je die en weet je niet of het er nou bij of af is.
Zeker als je nog in een opbouwende fase zit met je chauffeurs, moet je echt bijhouden hoever je bent qua budget voor een nieuwe chauffeur en vrachtwagen.

• Beakzz
[...]

Al honderden zoniet duizenden uren erin zitten en wat krijg je; een informatiemelding dat je op rustplekken kan uitrusten.

Wat een suffe ontwikkeling :( Maar ik begrijp dus dat ik via Simhub nog wel alle informatie op 1 scherm kan zien? Heb nog 3 Vocore schermpjes liggen.
[...]

Je moet op F1 klikken voor de job info en niet meer op F6.
Gelukkig kan je het aanzetten terwijl je aan het rollen bent, maar het komt wel full screen op je scherm.
[...]

Je krijgt nog steeds meldingen als een chauffeur geld heeft verdient over verloren.
Dat komt boven je navigatie te staan in zo lopende tekst (was voorheen eronder)
Dus daar is weinig aan veranderd in de nieuwe UI.

Je ziet alleen niet je totaal geld, maar dat is ook helemaal niet nodig om steeds in beeld te hebben.
of ik nu 70 miljoen aan begin van de rit heb of 70,1 aan het einde van de rit is niet intressant.
en bij een beginnende profiel is het gewoon 5 uur aan quick jobs en je hebt daarna weer je eigen truck.

Ik sta er van te kijken als men zich druk maakt om het geld.
Je kan niet eens failliet, tenzij je echt boetes aan hebt staan en niet kan rijden ;)

• FairPCsPlease
JPD68 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:24:
Het is elke keer een uitdaging om de events te rijden na een update/dlc en ook nog te kunnen genieten van ProMods. Ben net een weekje aan het rijden met de PM map en dan staat de nieuwste update alweer voor de deur. Misschien dat ik deze keer als er geen event is de update in de wacht zet en op de huidige versie met ProMods blijf rijden. Al zorgt dat waarschijnlijk met een paar andere mods voor problemen.
Hoe fijn het ook is dat er veel ontwikkeld wordt, de frequentie mag wel wat lager wat mij betreft.
Nu 1.58 uit is voor ATS vermoed ik dat ETS2 ook niet lang meer op zich laat wachten. Ik vraag mij af of daar een Valentijns-Event aan gekoppeld zal worden, maar ik heb zelf helemaal geen interesse in dat thema, dus als zo'n Event er komt sla ik die over. Ik heb ETS2 alvast op temporary 1.57 gezet, zodat die niet automatisch update naar 1.58 en ik blijf nog even lekker met de huidige ProMods versie rijden.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Pykow schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:30:
[...]

Ik sta er van te kijken als men zich druk maakt om het geld.
Je kan niet eens failliet, tenzij je echt boetes aan hebt staan en niet kan rijden ;)
Ik speel het spel anders dan de gemiddelde chauffeur denk ik. Ik vind alleen rijden helemaal niet interessant. Of je nu 500 uur rijdt of 5 minuten, dat is allemaal hetzelfde, ik wil het om een reden doen.
Ik heb momenteel 200 miljoen schuld of zo. Dan zie je ook hoe dom die actie was om bedragen boven een miljoen alleen maar in miljoenen te laten zien. Als je meer dan een miljoen negatief staat dan staat er gewoon het hele bedrag.
Dit zijn echt weer van die nutteloze UX veranderingen.

lifeguard schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:35:
We krijgen wel informatie maar ook niet alles, dus in dit geval heb ik geen idee. Maar ik moet ook zeggen dat als ik het wel zou weten ik het niet zou mogen zeggen
Pykow schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:08:
[...]

uiteraard mogen ze dat nog niet zeggen.
Ik denk ook niet dat ze alles te horen krijgen.
Alleen hebben ze een geupdate map files gekregen, dus weten ze wel op Benelux rework in de volgende patch zit, zodat ze daarop kunnen voorbereiden op de map mod of dat er nieuwe busstations zijn toegevoegd etc.
Wij krijgen de map files pas op dezelfde dag als de open beta.
Maar een aantal van onze teamleden werken bij SCS dus ze kunnen de map al inzien

• JPD68
[...]

jbbrans schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:45:
[...]

Er komt een tekst boven de navigatie widget voorbij, maar als je te laat bent (door druk verkeer bijv.) mis je die en weet je niet of het er nou bij of af is.
Zeker als je nog in een opbouwende fase zit met je chauffeurs, moet je echt bijhouden hoever je bent qua budget voor een nieuwe chauffeur en vrachtwagen.
Geld speelt na een week of wat spelen nog maar zo'n kleine rol. De enige spannende momenten vond ik de aankoop van de eerste vrachtwagen, de eerste garage en bij het in dienst nemen van de eerste chauffeurs. Daarna heb je aan die informatie helemaal niets meer.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03
Kan niet meer zien hoe vol de tank zit dus ga veel vaker tanken nu.
Kam ook de schade niet meer goed zien. Jammer

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:31

lord_fh

PS5

kan je toch op het dashbord zien ?

• mmxmmx
lord_fh schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:08:
kan je toch op het dashbord zien ?
Nee het dashbord is onleesbaar voor mij ja de ogen worden minder als je ouder word.

• lord_fh

lord_fh

PS5

mmxmmx schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:18:
[...]

Nee het dashbord is onleesbaar voor mij ja de ogen worden minder als je ouder word.
ik gebruik altijd de inzoom knop haha (anders is het te klein inderdaad)

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:40
Ja, leesbrillen worden interessanter als je ouder wordt.. Ask me how I know.. :+

• lifeguard
ETS2 1.58 official release :)

YouTube: Euro Truck Simulator 2: 1.58 Update Changelog

op de een of andere manier klinken alle scania's als een naaimachine. Hier had ik in de beta en 1.57 geen last van,

Gebruik geen mods en geluidsinstellingen al eens gereset.

Overige vrachtwagens klinken wel normaal. Hebben meerdere dit?

[ Voor 42% gewijzigd door lifeguard op 12-02-2026 17:27 ]

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:55
Mijn menig is dat geen enkele truck goed klinkt, zonder soundmods is het voor mij niet te spelen, zeemods zijn mijn favoriet, kunnen ze bij SCS een voorbeeld aan nemen.

• lifeguard
Vind het geluid wel prima eigenlijk.

Maar op de een of andere manier lijkt het alsof de sub woofer het niet doet bij Scania :D heel apart.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Malle-piet schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:42:
Mijn menig is dat geen enkele truck goed klinkt, zonder soundmods is het voor mij niet te spelen, zeemods zijn mijn favoriet, kunnen ze bij SCS een voorbeeld aan nemen.
EVR Sounds ook echt top!

• JPD68
Gisteren voor het eerst gespeeld met de nieuwe UI en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, de optie om de kaart alleen op de camera's buiten de truck te gebruiken scheelt mij weer een hoop op F3 klikken. Alle overige info vind ik ballast op het scherm en gebruik ik de telemetrie voor, die gelukkig nog steeds werkt.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:12
Ik vind de nieuwe UI echt 10x niks.Dat spammerige linksbovenin, geen snelle weergave meer van je rit en schade.

Om dan nog maar over de physics te zwijgen, het ding valt nu om als je ook maar iets te snel over de rotonde gaat of door een bocht. Wat is er gebeurd met onderstuur? Waar zit het gewicht eigenlijk? In de bovenste 50 centimeter van de truck?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• mmxmmx
🗺️ ETS2 Verborgen Wegen & Easter Eggs – Printversie Symbool - Locatie / Type Wat te vinden / Tip

🌲 Bosrijke shortcuts – Duitsland Smalle paadjes tussen dorpen, verschijnen pas op de kaart als je erover rijdt

🏭 Industriële achterafroutes – Havens Kleine wegen rond fabrieken en havens, leiden naar verborgen laad- en losplekken

🌉 Verborgen bruggen & tunnels Niet ingetekend, vaak shortcuts of mooie scenic routes

🏘️ Dorpjes / dead-end weggetjes Lijkt doodlopend, maar kan doorgang of verborgen scenery hebben

👽 UFO’s & grappige objecten UFO’s boven bossen of velden, grappige bordjes en inside jokes van de developers

🚛 Verlaten voertuigen / campers Kleine details langs de weg, soms leidend naar verborgen routes of easter eggs

🏛️ Miniatuur monumentjes Kleine standbeelden of verwijzingen naar andere SCS-games

• lifeguard
GAIAjohan schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:35:
Ik vind de nieuwe UI echt 10x niks.Dat spammerige linksbovenin, geen snelle weergave meer van je rit en schade.

Om dan nog maar over de physics te zwijgen, het ding valt nu om als je ook maar iets te snel over de rotonde gaat of door een bocht. Wat is er gebeurd met onderstuur? Waar zit het gewicht eigenlijk? In de bovenste 50 centimeter van de truck?
Dat omvallen heb ik totaal geen last van. Staan je instellingen misschien gevoeliger?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:12
lifeguard schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 09:32:
[...]

Dat omvallen heb ik totaal geen last van. Staan je instellingen misschien gevoeliger?
Nee, zelfde instellingen, verder is het gewoon mijn stock profiel zonder mods. ATS heeft er overigens geen last van.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• lifeguard
GAIAjohan schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:20:
[...]

Nee, zelfde instellingen, verder is het gewoon mijn stock profiel zonder mods. ATS heeft er overigens geen last van.
Dat is vrij apart. Ik had na jouw post even gekeken met en zonder trailer, maar kon behoorlijk lomp over rotondes en door bochten gaan zonder te vallen. Ik heb mijn opties betreft stabiliteit ook niet aangepast verder.

• Beakzz
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3663778622 Voor wie de nieuwe route advisor niet trekt en geen simdash heeft.

• mmxmmx
lifeguard schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 09:32:
[...]

Ik heb het ook, moet ineens mijn rijstijl aanpassen omdat ik anders steeds op mijn dak lig.
Ben der niet blij mee en merk ook dat ik het spel niet meer opstart omdat het niet meer leuk is zo.

• Beakzz
mmxmmx schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:47:
[...]

Ik heb het ook, moet ineens mijn rijstijl aanpassen omdat ik anders steeds op mijn dak lig.
Ben der niet blij mee en merk ook dat ik het spel niet meer opstart omdat het niet meer leuk is zo.
Ja daar heb ik meer berichten van gezien. Ze hebben de suspension aangepakt en je moet je steering sensitivity en suspension settings aanpassen. Na al die aanpasingen om de game geschikt te maken voor consoles (route advisor en regendruppels effect bv) lijkt dit wel een rare beslissing als je het grote publiek wilt aanspreken.
Wat een drama met die nieuwe advisor. Kan geeneens meer zien hoeveel tijd dat chauffeur nog wakker mag blijven. Soms moet iets wat goed is moet je niet aankomen.

• Beakzz
CyberCow schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:30:
Wat een drama met die nieuwe advisor. Kan geeneens meer zien hoeveel tijd dat chauffeur nog wakker mag blijven. Soms moet iets wat goed is moet je niet aankomen.
Paar berichten boven je staat een mod de oude (beter) terug te krijgen. En anders gewoon 1.57 weer aanzetten in Steam.

Verder geef ik je helemaal gelijk, maar ik ben bang dat het hier niet mee stopt gezien ze de deze build ook console geschikt willen maken
Beakzz schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:48:
[...]

Paar berichten boven je staat een mod de oude (beter) terug te krijgen. En anders gewoon 1.57 weer aanzetten in Steam.

Verder geef ik je helemaal gelijk, maar ik ben bang dat het hier niet mee stopt gezien ze de deze build ook console geschikt willen maken
Teruggaan naar 1.57 is natuurlijk geen optie. Dan kan je het event niet doen en zul je uiteindelijk steeds meer dingen mislopen. Die mod ga ik maar eens proberen :).
Als je SCS Convoy speelt heb je nu ook dat je truck gaat trillen en stuiteren op de weg.
Daarnaast heeft aantal liters diesel ook invloed, maar dat is niet positief te noemen.
CyberCow schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:30:
Rechts in de navigatie staat een bedje met uren erbij.
[...]

Ik was hier al bang voor, dat er veel mensen op hun dag gaan liggen, omdat ze de trucks instabiel hebben gemaakt. Als je met een Controller of toetsenbord speelt, heb je hier denk ik veel meer last van.
Met een stuur heb je hier helemaal geen last van.
Ik zie op TruckersMP al vaak mensen veelste snel een bocht invliegen en dat ging altijd goed, maar het klopt van geen meter.
Maar al je altijd al wat meer de snelheid eruit had gehaald, dan merk je dat de truck iets meer hangt, maar ga je nog steeds niet op je dak.

Maar in ander nieuws.
Er zijn al beelden gelekt met de nieuwe wegen in Benelux
(Dus ga er vanuit dat de volgende patch Rework Benelux zal bevatten)
Het mooiste is dat het stukje eruit is, waardoor de CD route wat anders wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40kKhyovZuHF3dMTnT4NAmrswZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m5nMUlKjqozxmmmrDNwcLTuc.png?f=fotoalbum_large

en wat eerste beelden van Bobcat machinery DLC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bWVS0466p1sbosO7-IosUE3_1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zmt6tU7VsTJl0hMvi3Ovzjan.png?f=fotoalbum_large

• JPD68
Heb nergens last van, merk ook weinig verschil. Maar er zijn voldoende mogelijkheden om de stabiliteit aan te passen. Zou daar eens naar kijken.
Speel je met een stuur of met een controller/keyboard?

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-02 17:38

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhDmm33twhTFqMRcuhD7z_5gL0GFNgeyy4HD3b7YmoI3meMtIW0QYHCY83KZKqqtV83j8_7pNr9Q52-ZYon7v0dApf2U91rJO1pdbDBhE6cVom_N_VPKWC0c-IqHw2J4IdENusfsGjNVSDnwcenhiS1bF_dNTXf7Osb97GGsNTDiVu9hzuYgdIZ8TgKFQs/w640-h154/blog_banner_WOTR_Hearts_in_Bloom_Online_Event.jpg
Zojuist het "Heats in Bloom" Event afgerond
https://blog.scssoft.com/2026/02/hearts-in-bloom-event.html

Dat waren mijn 1ste 14 ritjes in de nieuwe update

Nu heb ik alleen nog maar met die Valentijn Trailers gereden,
En ik maakte mij al zorgen, maar ik heb geen last gehad dat ik omviel
JPD68 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:35:
[...]
Heb nergens last van, merk ook weinig verschil. Maar er zijn voldoende mogelijkheden om de stabiliteit aan te passen. Zou daar eens naar kijken.
Speel je met een stuur of met een controller/keyboard?
Ik heb precies hetzelfde dus ook nergens last van / weinig verschil, ik speel met een controller

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/N91jK1g4/Hearts-in-Bloom-Event-26.png

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Ik merk ook geen verschil in de wegligging van de vrachtwagens. Misschien komt dit omdat ik al niet de default setting gebruikte. Nog 6 ritten te gaan en ik heb het event ook weer voltooid.

• Beakzz
Chantal_NL schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:55:
[Afbeelding]
Zojuist het "Heats in Bloom" Event afgerond
https://blog.scssoft.com/2026/02/hearts-in-bloom-event.html

Dat waren mijn 1ste 14 ritjes in de nieuwe update

Nu heb ik alleen nog maar met die Valentijn Trailers gereden,
En ik maakte mij al zorgen, maar ik heb geen last gehad dat ik omviel

[...]

Ik heb precies hetzelfde dus ook nergens last van / weinig verschil, ik speel met een controller

[Afbeelding]
Ik had dit event helemaal gemist, maar wat een suffe rewards imo. Enkel die cap en een dekentje voor 14 ritjes? Ik denk dat ik deze maar eens oversla ;)

Ik snap dat als je het spel toch al constant speelt net zo goed het event kan doen, maar ik speel heel veel andere games dus zou het echt voor het event opstarten.

• lifeguard
Ik vloek niet snel, maar verdomme, wat ziet Groningen er tof uit in die Benelux Rework !
ProMods Canada is er nu voor 1.58

De rest moet nog even op zich laten wachten.

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:11
lifeguard schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:58:
Ik vloek niet snel, maar verdomme, wat ziet Groningen er tof uit in die Benelux Rework !
Ja, zelfs bekende punten hebben er in gefrot. We hadden al de Joker van Holland Casino's langs de A7. Nu het DUO gebouw bij de nieuwe tunnel in de rondweg en zelfs Het Peerd van Ome Loeks voor het NS station.
Ik zie ook erg uit naar de Suikerbieten job's die er gaan komen volgens SCS. Tijd voor de Rolling floor trailers.

The S in IOT stands for security.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Eindhoven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbaLCL6nxha4il9JXJdC1Kcg0Vs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dJFbRUA1BSscId409D7NLtm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMJEp24l9J6sYMO9tl3101SDbQ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7ruDiXemk2WGkZ4f9oqAQOt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kicYw5KeBH9_7vkZze1cD-Qubag=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atS11cdMowWt2HiD3KXiGzGC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BG-_FezRdHJdrvXndecuSXx_bow=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlAjcAABvgO0zCd7ZOgg0XMv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1lbyjWcil5E3xAqYTe0MQIePMk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDCm3hI2nJAoRZfzK7LDQXUX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbWdL2hWFaslro0rV5hsbASir6A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfeGZT82m1S2pkbBsktdpBVS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN3dS3cwDfSea2kEBeLUTraCW64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xnzk8AEV6ONTRYs4pVwKEfjL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lr0tD8IL4Z_P64DkreMizs7zQnk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voshUjhLulswSsJ1fZD7sVFM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZbbw2p6UEeUg26Tdur07QU5KvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIpBBo9fsgdrkWUBOzlNu8Sv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDEvPYtP6Hg5ffgxTqWOYE6UW_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCRS63Iwmul3nhCEzegkfvGX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHghbWDbLczHv3A9cvDjg2B-ERc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dm0FDWSbF0tObm8OJ1CvvxDG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOCpAj1DEtdgrqpG27jQxNkMZZA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1PnA6zKFxTHhDhSd87w9hj8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvRxTF1MIr5YWVUT9MfcRil8B5M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vm0rmhzE6fuKeyVsgKtQHdnP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIY1kHTPdHRdnkB68DyfB-z9pxk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9loebuYpVlY6pULBgtfb9iY1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhPKIUo7iHZoZ_dkyvCrMr-GzH4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcTpTdGGmJnegxWsIgY1EzM4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnWP9OpNHYae-kwHoY80J0Z-Wq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ES6TkI07EuV1naFJd45K5nMd.jpg?f=fotoalbum_tile
Groningen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nC67BNv3NS-g6y3s0XXlup1zgLM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qP3JaAoKp7k4eR1GieGSx0N9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4T6xm-IE_i4R3Bj1mHyayDyFHvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVX5QGtaNDDnNWj8RVcl03Es.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46Y4cBOEj1KYAvD4yj1vPdOt2uc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mesXivQdJQuMbGucltns455U.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyu7ijtskP37r6kHSMQX8mAfF9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsV1HaGxOmHv5bR97nPmPHsb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdryyMSeOPMd6h0h_NbRfBpPx0I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQOvx8xkNL2OjN5EEO0KKpYE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pt2T0mulpCRl95rEFGlJsI4Cw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6hEppctcT5UR80DLnF8iW3Y.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTXYfQpOUyXcWjj7vMnIUdoORZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2GW85baUllnx6RvvIvDbB3P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8BIGcd0y6ygh6zkHHQp9fVdCKA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQEaxDDgXblqkgiZOJLoxcf4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxBYVD1MRI9mdIsG9b7USxdjdMc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhPOJWL5tgjAUOv2KSNiVSXd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCoFf_PU2YiSkkQSi6ZmNS4n2FA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xuKUSOfm5Bj0QBCU94q8Islj.jpg?f=fotoalbum_tile

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Je kan nog wel even doorgaan, want de afsluitdijk zijn ook al plaatjes van
Luik, Antwerpen, Brussel, Rotterdam.
Alleen Amsterdam moet nog gedeeld worden.

Ik las op het SCS Forum dat BeNeLux Rework gepland was voor versie 1.58.
Maar ze hebben het uitgesteld alleen de exacte reden weten we nog niet.

• lifeguard
HMaster_II schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:11:
[...]

Ja, zelfs bekende punten hebben er in gefrot. We hadden al de Joker van Holland Casino's langs de A7. Nu het DUO gebouw bij de nieuwe tunnel in de rondweg en zelfs Het Peerd van Ome Loeks voor het NS station.
Ik zie ook erg uit naar de Suikerbieten job's die er gaan komen volgens SCS. Tijd voor de Rolling floor trailers.
Zeker! Ik vind dit echt heel gaaf gedaan.

Op dit moment rijd ik amper in de Benelux omdat afslagen e.d. er gewoon compleet debiel uitzien :D

• HMaster_II
lifeguard schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:14:
[...]

Zeker! Ik vind dit echt heel gaaf gedaan.

Op dit moment rijd ik amper in de Benelux omdat afslagen e.d. er gewoon compleet debiel uitzien :D
Erger nog, het hele klaverblad Apeldoorn A1-A50 ligt verkeerd om. Want de A1 gaat over de A50 en niet andersom.

https://blog.scssoft.com/...isor-why-and-how-its.html

Ze weten zelf dat hun UI slecht is en delen dan maar een blog post waarom ze het volgens hunzelf zo hebben aangepast.
Maar ze vertellen niet dat heel het forum vol staat met berichten dat de opdrachtpagina weg is.
Dat mensen het zeer vervelend vinden dat de F3 toets, zowel de virtuele spiegels als navigatie weghaalt en dat iedereen klaagt over het schreeuwende bericht boven aan je scherm als je moet parkeren, tanken, weeg station of schade krijgt. Dit is ook niet uit te zetten alleen.
Het is overal, alles uitzetten of alles aan.

een van de weinige keren dat de community zo negatief is.
Dit was eerder al een keertje met de nieuwe MAN 2020 die maar niet uitkwam.

[ Voor 10% gewijzigd door Pykow op 20-02-2026 17:20 ]

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:30
Volgens mij ben ik een van de weinigen die de nieuwe UI wel prettig vind. In het begin had ik wel dezelfde reactie als wat je overal leest, maar ik ben toch de UI gaan proberen zoals ie is opgezet, en moet nu bekennen dat ik wel een beter overzicht heb en minder vaak op toetsen druk om informatie te krijgen. Mijn advies is net als met andere veranderingen, probeer het een tijdje. Ik vind de nieuwe wel intuitiever. En ik denk dat vooral nieuwe spelers (consoles) hier sneller aan wennen dan de oude interface. Vooral het onthouden van de virtuele spiegelconfiguratie bij binnen en buiten view vind ik erg prettig. En 1 toets voor het volledig weghalen/terugzetten van de virtuele info vind ik goed. Alsmede een toets voor additionele handelingen ipv 3 verschillende toetsen. Ik zou zeggen, probeer het eens een tijdje.

• JPD68
Denk dat het met de nieuwe UI ook scheelt of je met 1 of meerdere monitoren speelt. Ik speel met 3 en gebruik de virtuele spiegels eigenlijk nooit. Verder staat alle info uit en die boodschappen linksboven kan ik schijnbaar heel goed negeren.

• lifeguard
Vind de nieuwe UI ook prima.

Wat ik niet begrijp waarom deze wijzigingen nodig zijn voor console.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-02 22:17

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik mis wel wat dingen, en de hysterische meldingen zijn nouja, hysterisch. Maar wel handig met schade. Maar ik had graag ook nog ergens een schade indicatie willen hebben, gewoon een percentage is al genoeg. Maargoed, het is de basis waar ze verder op kunnen bouwen.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik mis echt dingen en er zijn dingen overbodig. Ik rij langs een parkeerplek "Hey, op een P kun je stoppen om te rusten". Ik hoop toch echt dat dat alleen de eerste keer dat je langs een parkeerplek komt getoond wordt.
Het niet tonen van je geld vind ik een misser.
Wat voor nut heeft die toerenteller linksonder? Ik heb toch al een dashboard voor me? En wat voor nut heeft een toerenteller die tot 4000 rpm gaat als de trucks allemaal niet verder dan 2000 gaan?

Nee, voor een groot deel verandering om de verandering, niet om de verbetering. In het algemeen 👎 van mij.

Iemand zei dat er een addon was om de oude routebegeleider terug te krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 22-02-2026 15:14 ]

• JPD68
Maasluip schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:11:
Ik mis echt dingen en er zijn dingen overbodig. Ik rij langs een parkeerplek "Hey, op een P kun je stoppen om te rusten". Ik hoop toch echt dat dat alleen de eerste keer dat je langs een parkeerplek komt getoond wordt.
Het niet tonen van je geld vind ik een misser.
Wat voor nut heeft die toerenteller linksonder? Ik heb toch al een dashboard voor me? En wat voor nut heeft een toerenteller die tot 4000 rpm gaat als de trucks allemaal niet verder dan 2000 gaan?

Nee, voor een groot deel verandering om de verandering, niet om de verbetering. In het algemeen 👎 van mij.

Iemand zei dat er een addon was om de oude routebegeleider terug te krijgen?
Beakzz in "[SIM] Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator"

• FairPCsPlease
Na de Valentijns Event toch wel gedaan te hebben, vanwege het leuke dekentje als reward (in mijn vanilla profiel) ben ik terug gegaan naar versie 1.57 in ETS2 om weer met ProMods te rijden, waardoor ik weer terug ging naar de oude UI en mis ik de nieuwe (slechts zolang tot ProMods wel geupdate is natuurlijk).

Wat ik van de nieuwe UI fijn vind is dat het aantal uren voordat je moet rusten direct zichtbaar is, evenals bij de toerenteller links of je licht aan staat en wat de instelling van de cruise control is. Die laatste twee dingen kon je in de oude UI niet zien bij de routeadvisor, dus daarvoor had je het echte dashboard nodig van de truck waar je op dat moment in rij, maar bij sommige modellen is of de lichten aan zijn en wat de snelheid van de cruise control is heel moeilijk of niet te zien. Dus ik ben blij dat ik dat met de nieuwe UI links in beeld makkelijk kan bekijken los van in welk model truck ik op dat moment aan het rijden ben.

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29

Rayzman

+31 Rayzman

Volgens mij is promods nu geüpdatet zodat het werkt met 1.58

specs pc

• FairPCsPlease
Rayzman schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:58:
Volgens mij is promods nu geüpdatet zodat het werkt met 1.58
Mooi! Dank voor de tip. Dit weekend maar eens alle ProMods downloaden en installeren (uitgezonderd The Great Steppe, die is nog niet geupdate zie ik, op dit moment nog niet).
Ja de updates zijn al beschikbaar sinds 22 februari. Ik moet TGS nog updaten maar dat is nog niet klaar

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Nieuw cargopack van Bobcat, gisteren geintroduceerd: https://blog.scssoft.com/...rgo-pack-dlc-release.html
Nu in de aanbieding als je het zowel voor ETS als ATS koopt, dan krijg je er 1 gratis

• HMaster_II
Heb ik ergens een briefing gemist of hebben de World of trucks contracten aangepaste boetes bij aanrijdingen?
In een normale job/rit heb je een boete van €400,- vanwege een aanrijding. Nu kon ik 2x achtereen €16.500,- aftikken tijdens de event-jobs! Like WTF??? 8)7

Pagina: 1 ... 165 166 Laatste