Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Player1S met die BDF tandem mod rij je rond met een bakwagen, je vracht bestaat dan uit een 'wipkar' of aanhanger met molenstel die je daarachter koppelt. De liveries zijn vast, dus je rijd altijd rond met deze livery, tenzij je er zelf eentje maakt. De kleur van de cabine kun je wel aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://img110.xooimage.com/files/1/0/8/ets2_20190106_202503_00-559f319.png
HJTP schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:45:
Er brandt eens in de zoveel tijd een geel lampje in m'n dashboard, maar het is te klein om te zien wat voor icoontje het is. Heeft mogelijk te maken met naar beneden rijden? Iemand enig idee?
Dan heb je waarschijnlijk iets van automatische retarder aan staan, of automatisch liften van assen.

[ Voor 46% gewijzigd door FastFred op 18-01-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:04

Davidson

Porsche fan

Barfman schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Je kan bij je toets instellingen interior zoom instellen, dan kan je het goed zien.
Is volgens mij inderdaad de automatische retarder. Vanaf wat duurdere versnellingsbakken heb je dat zodra je de cruisecontrol hebt geactiveerd. Zodra je 5km/u boven je ingestelde snelheid komt rem je af. Je kunt eventueel instellen op 0, dan blijft het bijvoorbeeld netjes op 80 :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb iedere setting die op 'automatisch' kan op 'handmatig' gezet, heb ik ook nog wat te doen :P

Realistisch brandstofverbruik, realistische luchtsimulatie, automatische retarder, automatisch motor starten, automatische retarder, automatische liftassen, etc.

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 18-01-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het normaal als ik bij opties/online kijk dat daar de DLC Special transport niet bijstaat?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uZGNPl0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
@CyberCow
Special transport is geen DLC, zit standaard in ETS2 :9

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 18-01-2019 21:32 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:57
Erg bevredigend dat de details ook kloppen. Heb nu een vrachtje auto's, zes stuks, zien eruit als redelijke sedans, totaal gewicht 7t. Sluit precies aan bij 6 * 1200 KG :)

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:31:
@CyberCow
Special transport is geen DLC, zit standaard in ETS2 :9
Deze DLC heb ik gewoon moeten kopen en staat ook in het lijstje van DLCs op Steam. Daarom vind ik het vreemd dat deze er niet staat en die andere twee wel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B08mOtq.png

https://store.steampowere...tor_2__Special_Transport/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hmm je hebt gelijk, denk dat ik bij de verkeerde pagina hebt gekeken. ETS2 heeft namelijk een nieuwe layout voor hun DLC's en ik heb dat over het hoofd gezien. Maar ik denk dat het te maken heeft met World of Trucks vrachten, Special Transport kan je daar niet voor gebruiken, maar de rest ik wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 18-01-2019 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:08:
Hmm je hebt gelijk, denk dat ik bij de verkeerde pagina hebt gekeken. ETS2 heeft namelijk een nieuwe layout voor hun DLC's en ik heb dat over het hoofd gezien. Maar ik denk dat het te maken heeft met World of Trucks vrachten, Special Transport kan je daar niet voor gebruiken, maar de rest ik wel.
Dat zou dan wel kunnen want bij het beginscherm bij de mods daar staan ze wel allemaal. Maar dit is van opties en dan voor online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Klopt, dit is de online content browser, zag het net ook op de scs site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Maasluip schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:04:
Welke vrachtwagen, maak eens een screenshot? Het kan de automatische retarder zijn.
Barfman schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Je kan bij je toets instellingen interior zoom instellen, dan kan je het goed zien.
Apejoekie schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 06:23:
Lijkt mij inderdaad op iets wat automatisch mee remt op de cruisecontrol. De automatische retarder ligt voor de hand.
Automatische retarder

Was inderdaad de automatische retarder, wist niet dat die erin zat. Wel handig, heb hem nu op 0 km/h gezet, dus hoef nu niet meer bij te remmen heuvelafwaarts.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

Wie kan mij op weg helpen? Ik probeer deze skin te installeren maar ik heb een paar bestanden en mappen maar geen uitleg hoe en wat.

De jazzycat mods waren bestanden welke ik in de mod map kon zetten maar deze pakt ie niet.

NB: Ik heb 1.33 en deze mod is officieel voor 1.32. Is dat de oorzaak?

/edit: nvm, gewoon hele folder erin zetten.

Alleen werkt het niet met de Krone mod dus dat nog een keer uitzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Player1S op 19-01-2019 14:03 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Je hebt waarschijnlijk de bestanden uitgepakt, want als je het download is het een zip bestand die je ook gewoon in je mod map kan zetten, scs ondersteund .scs maar ook .zip bestanden. Ook kan je alle bestanden in een mapje doen met de naam van de mod, en dan de map in je mod map zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Barfman op 19-01-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zo, gister nog weer even kunnen spelen. Ondertussen mijn Daf XF Euro 6 geupgrade naar een 6x2/4 chassis en een sterkere motor (480pk uit mijn hoofd).
Rijd wel verdomd lekker. Ik snap alleen niet hoe ik die 2e as niet kan laten sturen als ik dat zou willen. Tenminste ik begrijp dat wanneer je bv een 6/2 chassis hebt, je 6 willen hebt waarvan er 2 sturen. Bij een 6x4 heb je 6 willen waarvan er 4 sturen. Dus bij een 6x2/4 zou ik verwachten dat je kunt kiezen tussen 2 of 4 wielen die sturen. Maar hoe?

Ook nog even een trailer aangeschaft. Eerste rit was niet spectaculair. Wat boric acid van A'dam naar Calais voor 15k. Nu echter aan een rit begonnen waarbij ik munitie naar Duisburg moet brengen voor 31k.

Wat zijn overigens must have mods?
Ik heb al de Jazzycat traffic en trailer mods. Ik heb realistic fuel prices, real fuel stations en real company names.
Promods e.d. wil ik nog even skippen tot ik de base map + DLC's heb doorlopen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel me de laatste tijd suf met ATS. Ik vind het persoonlijk veeeeeeeeeeeeel leuker dan ETS. Geen idee waarom. Mss omdat ik er nooit geweest ben en het daardoor allemaal echter lijkt. Hoe dan ook, ik ben een nieuwe career gestart, zo snel als ik kon een eigen truck gekocht en daar toer ik nu mee door de US. Afgelopen week van het topje van Oregon gereden naar de verste uithoek in New Mexico door steeds klussen aan te nemen die de goeie kant opgingen. Gisteren begonnen aan de terugreis. (Ik doe alleen klussen voor m'n eigen bedrijf: die quick jobs vond ik helemaal niks.)

Enfin, ik had een vraagje: ik ben nog niet zover, level 6 of zo, maar heb wel al wat dingen aan mijn truck geupdate. Nu is er een nieuwe motor beschikbaar die heel goed is voor zware vrachten en het overwinnen van heuvels maar die de normale vracht optie zo ongeveer halveert... En ik vroeg me af hoe dat werkt. Hoe zo halveert 'ie de normale vrachten? Heeft dat te maken met dat die sterkere motor trager is (met optrekken etc.)? Ik snap niet helemaal wat er gehalveerd wordt en weet dus niet of ik die motor wel wil kopen. Ik rij trouwens in de Peterbilt 579: het lijkt erop dat bijna niemand daar in rijdt maar ik vind 'm heerlijk. Ook doordat 'ie het beste uitzicht heeft (grootste raam) en omdat de basisinfo die ik nodig heb op de default display staat (fuel en cruise control) zodat ik niet steeds de info hoef te kiezen. ;)

Trouwens... weet iemand of het via een edit/hack mogelijk is om:
1. de GPS standaard de meest ingezoomde view te laten zien (nu moet ik steeds die view selecteren als ik ATS ga spelen)?
2. de randloze GPS helemaal te verwijderen (nu moet ik steeds twee keer klikken om het venster weg te krijgen)?
Geen grote problemen maar ach, als het kán... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Player1S Je hebt als het goed is 2 varianten van het 6x2/4 chassis met stuuras. Bij de een kun je die 2e as optillen als je die niet nodig hebt, bij de andere kan dat niet. Je kunt niet die as laten zakken en niet laten meesturen.

@J van E Squirrel gebruikt een mod waarmee alle essentiele info van het F5 scherm in 1 regel onderin het scherm staat, zodat je gebruik kunt maken van de navigatie in de vrachtwagen zelf. Misschien is dat iets? Ben de naam ff kwijt, bij al zijn video's zit er in de description een link naar een Excel bestand met alle mods die hij gebruikt.

Over ATS, ik zag laatst de Coast2Coast mod voorbij komen op Youtube, 3x raden wat die mod doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:14:
@J van E Squirrel gebruikt een mod waarmee alle essentiele info van het F5 scherm in 1 regel onderin het scherm staat, zodat je gebruik kunt maken van de navigatie in de vrachtwagen zelf. Misschien is dat iets? Ben de naam ff kwijt, bij al zijn video's zit er in de description een link naar een Excel bestand met alle mods die hij gebruikt.
Bedankt voor de tip. Ik ben echter allergisch voor extra info op het scherm dus zo'n regeltje onderaan... mwah... maar ik zal eens kijken. ;)
Ik moet daarbij wel zeggen (dat had ik mss meteen moeten doen) dat ik altijd rij m.b.v. de navigatie in de vrachtwagen zelf. Ik open het F5 scherm (met een knop op mijn controller) eigenlijk alleen als ik bijna bij het afleverpunt bent: dan zie je wat preciezer hoe alles zit. (Soms gebruik ik het ook bij ingewikkelde knooppunten.) Voor dat doel is de ingezoomde stand handig (die ik dus steeds moet instellen als ik begin te spelen) en het zou daarom ook handig zijn als ik met één klik dat scherm ook weer kan verwijderen. Want het liefst heb ik helemaal geen schermen etc. on screen. Ik open dat scherm verder alleen om te checken hoeveel tijd ik nog heb voordat ik moet slapen (en soms om te zien hoeveel tijd ik nog heb tot de aflevering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@J van E extra info niet, hij vervangt eigenlijk de info in het F5 scherm zodat je die niet meer nodig hebt. Dingen als tijd, datum, snelheid, brandstof, vermoeidheid, versnelling etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:50:

Enfin, ik had een vraagje: ik ben nog niet zover, level 6 of zo, maar heb wel al wat dingen aan mijn truck geupdate. Nu is er een nieuwe motor beschikbaar die heel goed is voor zware vrachten en het overwinnen van heuvels maar die de normale vracht optie zo ongeveer halveert... En ik vroeg me af hoe dat werkt. Hoe zo halveert 'ie de normale vrachten? Heeft dat te maken met dat die sterkere motor trager is (met optrekken etc.)? Ik snap niet helemaal wat er gehalveerd wordt en weet dus niet of ik die motor wel wil kopen.
Die indicaties snap ik ook niet altijd. Wat ik me kan indenken is dat een zwaardere motor ook meer brandstofverbruik heeft en daardoor dus minder economisch is voor lichtere vrachten.
De sterkere motor is echt niet trager in wat dan ook. Het enige "nadeel" wat ik van een sterkere motor vind is dat die zo verschrikkelijk snel door de lage versnellingen gaat als je wat lichtere vrachten hebt of als je los rijdt.
Maar ja, FWP.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:41:
@J van E extra info niet, hij vervangt eigenlijk de info in het F5 scherm zodat je die niet meer nodig hebt. Dingen als tijd, datum, snelheid, brandstof, vermoeidheid, versnelling etc.
Ja, ik heb de mod bekeken en juist wat ik nodig heb (ingezoomde GPS, slaaptijd) geeft 'ie niet aan dus ik skip 'm. Ik ben sowieso niet echt een mod-liefhebber omdat bijna alle mods na een update niet meer werken en je weer aan default instellingen moet wennen...
Maasluip schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:51:
[...]

Die indicaties snap ik ook niet altijd. Wat ik me kan indenken is dat een zwaardere motor ook meer brandstofverbruik heeft en daardoor dus minder economisch is voor lichtere vrachten.
De sterkere motor is echt niet trager in wat dan ook. Het enige "nadeel" wat ik van een sterkere motor vind is dat die zo verschrikkelijk snel door de lage versnellingen gaat als je wat lichtere vrachten hebt of als je los rijdt.
Maar ja, FWP.
Ah, oké... Goed om te weten dat 'ie niet trager is. Kan me voorstellen dat lage versnellingen lastig zijn maar ik rij op de automaat dus... ik denk dat ik die motor maar ga kopen. Maar alsnog was wat meer info in het spel handig geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Is er eigenlijk een mod beschikbaar om je naam/company naam op de truck te zetten? En dan op dezelfde manier als je de nummerborden voor het raam kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Player1S schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:19:
Is er eigenlijk een mod beschikbaar om je naam/company naam op de truck te zetten? En dan op dezelfde manier als je de nummerborden voor het raam kunt zetten?
Yes, ben ik ook wel benieuwd naar ;-)
Afgelopen week ook maar weer ETS2 geïnstalleerd met wat DLC`s gezien de kortingsactie op Steam. Ook multi player erbij en wat rondgereden. Alweer op Level 10 in 2 dagen ;-)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FastFred schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:01:
@Player1S @SparC-EHV Jawel, dat heet Photoshop of GIMP of iets vergelijkbaars, dan kun je zelf truck/trailer skins maken ;)
Joh :+

Er is dus nog niemand geweest die een mod gemaakt heeft voor mensen die erg beperkt zijn in photoshop?

Je kunt bij de Volvo wel iets van 4 verschillende borden krijgen met Globetrotter erop maar zou dus mooi zijn als je uit paar standaard layouts kon kiezen en dan zelf de text kon invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmz. Dan heb je voor veel geld een trailer aangeschaft, krijg je voor € 51,85 /km een vrachtje in de ladingmarkt, € 69,30 in het vrachtcentrum en € 72,38 in de snelle opdracht.
Waarom heb ik dan die trailer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:16:
Hmz. Dan heb je voor veel geld een trailer aangeschaft, krijg je voor € 51,85 /km een vrachtje in de ladingmarkt, € 69,30 in het vrachtcentrum en € 72,38 in de snelle opdracht.
Waarom heb ik dan die trailer 8)7
Dat is wel vreemd je zou zeggen met eigen vrachtwagen loop je meer risico en je hebt meer kosten. Wel kan je met je eigen trailer meer verschillende vrachten vervoeren. Zal er ook eens op gaan letten of dat vaker voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een gekoelde trailer, daar kun je vaak wel vaccinaties mee vervoeren en daar krijg je veel geld voor. Maar nu zat ik in Denemarken en het enige wat te vinden was was bloemetjes.
Ik weet ook niet welke trailer het meeste oplevert. Met open trailers kun je natuurlijk wel interessante vracht krijgen.
Oh well, ik rij nu van Zuid-Italie naar Noorwegen met vaccinaties voor bijna 2 ton met een 730 pk Volvo. Alleen met een te korte versnellingsbak, hij wil niet harder dan 149. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:54:
Ik heb een gekoelde trailer, daar kun je vaak wel vaccinaties mee vervoeren en daar krijg je veel geld voor. Maar nu zat ik in Denemarken en het enige wat te vinden was was bloemetjes.
Ik weet ook niet welke trailer het meeste oplevert. Met open trailers kun je natuurlijk wel interessante vracht krijgen.
Oh well, ik rij nu van Zuid-Italie naar Noorwegen met vaccinaties voor bijna 2 ton met een 730 pk Volvo. Alleen met een te korte versnellingsbak, hij wil niet harder dan 149. :D
Met zulke snelheden kan je gaan concureren met vervoer per spoor. Lange gekoelde trailers leveren ook meer op maar daar kan je niet overal mee terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wie kan mij helpen? Ik heb nu een trailer met 3 assen waarvan 1 liftable. Eigenlijk wil ik dit ook nog op mijn truck hebben.
Maar ik kan nergens achterhalen wanneer ik ze moet laten zakken.
Mijn logica zegt op moment dat er vracht in zit. Maar klopt dat? Of gebeurd dat pas boven een bepaald gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
@Player1S Volgens mij kan je dit in de settings op handmatig zetten, standaard gaat het automatisch aan de hand van het gewicht.

[ Voor 61% gewijzigd door Barfman op 22-01-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
Vraagje,

Waarom kan ik geen World of Trucks opdrachten doen? Krijg bij veel, (15 stuks getest) de melding dat mijn truck of oplegger niet geschikt is.. Iemand idee hoe ik dit kan oplossen?

Truck is de Mercedes-Benz New Actros GigaSpace.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BaZnGaNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:41:
Vraagje,

Waarom kan ik geen World of Trucks opdrachten doen? Krijg bij veel, (15 stuks getest) de melding dat mijn truck of oplegger niet geschikt is.. Iemand idee hoe ik dit kan oplossen?

Truck is de Mercedes-Benz New Actros GigaSpace.
Maak je gebruik van map mods want dan kan het zijn dat de bestemmingen niet overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
CyberCow schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Maak je gebruik van map mods want dan kan het zijn dat de bestemmingen niet overeen komen.
Maak gebruik van ProMods. Begrijp dat je wanneer map mods gebruikt niet externe opdrachten kan uitvoeren?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Klopt, alleen voor de standaard scs mappen kan je externe opdrachten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BaZnGaNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Maak gebruik van ProMods. Begrijp dat je wanneer map mods gebruikt niet externe opdrachten kan uitvoeren?
Als bijvoorbeeld in ProMods het bedrijf op net een andere plek zit dan kan World of Trucks het niet meer zien als de plaats waar je moet leveren. Ik heb het ook een keer gehad dat ik daardoor mijn lading niet kon parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:08:
Wie kan mij helpen? Ik heb nu een trailer met 3 assen waarvan 1 liftable. Eigenlijk wil ik dit ook nog op mijn truck hebben.
Mijn logica zegt op moment dat er vracht in zit. Maar klopt dat? Of gebeurd dat pas boven een bepaald gewicht?
Hangt af van de maximale aslast. In het echt kun je op een display in de vrachtwagen zien hoe zwaar de assen van de trekker belast worden, is onder andere afhankelijk van hoe de trailer geladen wordt. Als je een 6x2/4 chassis hebt en de vaste as overschrijd de maximum aslast, zul je of de schotel moeten verschuiven naar voor of naar achter om meer gewicht op de stuuras of op de trailerassen te krijgen, of de liftas laten zakken.

In Amerika zitten de assen van de trailers zelfs op rails en kunnen ze die verschuiven om het gewicht over de assen te verdelen of om de aslast op de trekker bij te stellen. Ze zetten de trailer dan op de rem en unlocken de rails en rijden dan de trekker een stukje naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
CyberCow schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Als bijvoorbeeld in ProMods het bedrijf op net een andere plek zit dan kan World of Trucks het niet meer zien als de plaats waar je moet leveren. Ik heb het ook een keer gehad dat ik daardoor mijn lading niet kon parkeren.
Ik heb al eens gehad dat ik een overtocht met de boot niet kon maken met een externe opdracht. Ergens ging steeds iets fout met de sync tussen de map en de rit die ik had. Telepoort naar andere kant van het water kan ook niet met externe opdracht, dus moest hem uiteindelijk annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nldls schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Ik heb al eens gehad dat ik een overtocht met de boot niet kon maken met een externe opdracht. Ergens ging steeds iets fout met de sync tussen de map en de rit die ik had. Telepoort naar andere kant van het water kan ook niet met externe opdracht, dus moest hem uiteindelijk annuleren.
Dat klopt daarom met een externe opdracht (die ik trouwens alleen doe met events) zonder map mods en dan komt het wel goed. Helaas werkt teleport niet net zoals je op de kant komt te liggen je niet even de vrachtwagen weer recht kan zetten maar je moet gelijk bellen, afslepen en einde opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Bedankt @CyberCow ! Ga ik wanneer ik externe opdracht doe, de ProMods uitschakelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Player1S schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:08:
Liftable as gaat volgens mij automatisch naar beneden, en dan mag hij ook niet meer omhoog (dan krijg je een waarschuwing dat je vracht te zwaar is). Ik merk dat ik hem in de praktijk gewoon naar beneden laat, ik vergeet hem omhoog te doen. Geen idee of dat verder gevolgen heeft qua slijtage of brandstofverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CyberCow schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Dat klopt daarom met een externe opdracht (die ik trouwens alleen doe met events) zonder map mods en dan komt het wel goed. Helaas werkt teleport niet net zoals je op de kant komt te liggen je niet even de vrachtwagen weer recht kan zetten maar je moet gelijk bellen, afslepen en einde opdracht.
Dat niet meer kunnen rechtzetten is wel erg irritant. Ik wil nog wel eens uit de bocht vliegen omdat ik extern afgeleid wordt door verschillende oorzaken en ik vergeet de boel te pauzeren. En met een saved game file verwacht ik dan eigenlijk dat ik gewoon 5 minuten over moet doen (geen probleem mee) maar nee, je laad je file en ligt nog steeds op z'n kant. Wat heb ik nou aan zo'n saved file?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Dat niet meer kunnen rechtzetten is wel erg irritant. Ik wil nog wel eens uit de bocht vliegen omdat ik extern afgeleid wordt door verschillende oorzaken en ik vergeet de boel te pauzeren. En met een saved game file verwacht ik dan eigenlijk dat ik gewoon 5 minuten over moet doen (geen probleem mee) maar nee, je laad je file en ligt nog steeds op z'n kant. Wat heb ik nou aan zo'n saved file?
Waarom zou je die World of Truck ritten dan willen blijven doen. Gaat er een keer wat mis ben je gelijk je rit kwijt. Lekker met een rit van 3000+ kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CyberCow schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:33:
[...]

Waarom zou je die World of Truck ritten dan willen blijven doen. Gaat er een keer wat mis ben je gelijk je rit kwijt. Lekker met een rit van 3000+ kilometers.
Ach het is maar een sim, en ik vind het wel leuk dat de stats bijgehouden worden. Ik wil eigenlijk meer begrip krijgen waarom ze dit zo doen bij world of trucks, want ik snap het gewoon niet.

Voorlopig ben ik nog even met kortere ritjes bezig, maar ik denk dat ik inderdaad met de langere ritten dat eens in ga schakelen.
Eerst ben ik nog even bezig met het steam achievement "i'm a gps", daarna de dlc en andere meuk er weer bij, en een nieuw profiel denk ik :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:52:
[...]

Ach het is maar een sim, en ik vind het wel leuk dat de stats bijgehouden worden. Ik wil eigenlijk meer begrip krijgen waarom ze dit zo doen bij world of trucks, want ik snap het gewoon niet.

Voorlopig ben ik nog even met kortere ritjes bezig, maar ik denk dat ik inderdaad met de langere ritten dat eens in ga schakelen.
Eerst ben ik nog even bezig met het steam achievement "i'm a gps", daarna de dlc en andere meuk er weer bij, en een nieuw profiel denk ik :)
Misschien dat ze het anders zien als cheaten. Met het evenement had je ook snel die 12 ladingen kunnen pakken. Teleport naar eindbestemming. Neergooien en weer de volgende pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tja die teleports snap ik wel, maar ja waarom zou je dat willen doen als achievement...
Maar goed als ik een fout maak en daardoor crash is het laden van een game-save toch al m'n straf? De laatste xx minuten opnieuw... Ik snap daarom gewoon niet goed waarom ik dan op z'n kant blijf liggen, immers 50 km terug reed ik rond. Maar save & load is sowieso vaak gaar tijdens world of trucks. Ik heb regelmatig dat de gps dan in de war raakt. Dus conclusie is dat je het inderdaad beter niet kan doen voor langere ritjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
rockhopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:30:
Tja die teleports snap ik wel, maar ja waarom zou je dat willen doen als achievement...
Maar goed als ik een fout maak en daardoor crash is het laden van een game-save toch al m'n straf? De laatste xx minuten opnieuw... Ik snap daarom gewoon niet goed waarom ik dan op z'n kant blijf liggen, immers 50 km terug reed ik rond. Maar save & load is sowieso vaak gaar tijdens world of trucks. Ik heb regelmatig dat de gps dan in de war raakt. Dus conclusie is dat je het inderdaad beter niet kan doen voor langere ritjes.
TIP :-)
Wanneer je crasht doe dan een ESC, daarna Control Alt Delete en stop het spel via taakbeheer. De game saved dan niet wanneer je afsluit, en als je dan weer opnieuw opstart begin je 5 minuten (kan iets verder terug zijn) eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyberCow schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:33:
[...]

WoT ritten doe ik sowieso niet. Verplicht niet harder dan 85 rijden.... Boooooring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maasluip dat doe ik toch al niet, cruise control staat bij mij vrijwel altijd op 85, soms minder.

Enige reden dat ik geen WoT opdrachten rijd is omdat ik Promods gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:52:
[...]

Eerst ben ik nog even bezig met het steam achievement "i'm a gps", d
Steam is prachtig en ideaal maar ik wou echt dat er een manier was om al die *** achievements uit te zetten. Wat een domme onzin is dat. En super irritant dat je daarvan meldingen krijgt tijdens het rijden (al kan je die meldingen mss wel uitzetten: vanavond even uitzoeken). Maar goed, ieder z'n hobby. ;)

WoT doe ik niet aan vanwege de real time: ik weet nooit van tevoren of ik dat wel ga redden dan. En stats kunnen me niet schelen. Maar zo rijdt ieder op zijn eigen manier, natuurlijk. Ik rij altijd op cruise control maar hou me wel netjes aan de snelheden. Tegelijkertijd heb ik er geen moeite mee teleport te gebruiken als ik even geen goede slaapplaats in de buurt heb of als het parkeren niet lukt of zelfs soms als ik geen zin heb te wachten in een file voor een stoplicht. Het moet allemaal wel leuk blijven. ;) (Ik teleport daarentegen alleen maar naar plekken waar ik al gereden heb... zo krom zit ik dan ook wel weer in elkaar, haha!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:35:
[...]

Steam is prachtig en ideaal maar ik wou echt dat er een manier was om al die *** achievements uit te zetten. Wat een domme onzin is dat. En super irritant dat je daarvan meldingen krijgt tijdens het rijden (al kan je die meldingen mss wel uitzetten: vanavond even uitzoeken). Maar goed, ieder z'n hobby. ;)

WoT doe ik niet aan vanwege de real time: ik weet nooit van tevoren of ik dat wel ga redden dan. En stats kunnen me niet schelen. Maar zo rijdt ieder op zijn eigen manier, natuurlijk. Ik rij altijd op cruise control maar hou me wel netjes aan de snelheden. Tegelijkertijd heb ik er geen moeite mee teleport te gebruiken als ik even geen goede slaapplaats in de buurt heb of als het parkeren niet lukt of zelfs soms als ik geen zin heb te wachten in een file voor een stoplicht. Het moet allemaal wel leuk blijven. ;) (Ik teleport daarentegen alleen maar naar plekken waar ik al gereden heb... zo krom zit ik dan ook wel weer in elkaar, haha!)
Steam is toch al irritant al krijg je niet steeds van die meldingen dat je iets behaald hebt. Ook daar zit ook een fout in

Watervrees
Reis over de Øresundbrug tussen Kopenhagen en Mälmo (Scandinavia DLC benodigd)

Deze is niet te behalen. Ik dacht eerst het door ProMods kwam maar ik heb ook meegedaan aan het World of Trucks Christmas event en ben er toen een aantal keer keer overheen gereden maar heb het niet behaald. Verder wat boeit het of je die dingen wel niet hebt gehaald in een sim. Aan de andere kant mensen die het wel leuk vinden kunnen zich hiermee dan ook prima vermaken :).

World of Trucks ritten die zijn altijd heel makkelijk te behalen. Je hebt er vaak een halve dag de tijd voor. Ik heb nog bijna nooit zo lang over een rit gedaan. Paar uitzonderingen met Russian Open Space naar Ijsland. Je kan de tijd stilzetten als je ermee stopt. Als ik geen goede slaapplaats kan vinden en dat komt wel eens voor vooral in Turkije dan schakel ik eventjes de vermoeidheidssimulator uit. Teleport doe ik alleen als er helemaal geen ritten zijn die ik wil rijden. Zoals weer terug waar ik vandaan kom of een stuk wat niet leuk is gemaakt. Doe dan wel altijd teleport terug naar Rotterdam waar ik mijn eigen basis heb. Leuk om te lezen dat ook al heb je hetzelfde spelletje toch de regels weer net wat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@J van E ik gebruik nooit teleport, tenzij vanwege een bug of glitch in de map niet verder kan, dan teleporteer ik naar een stukje verderop waar ik weer verder kan. Quick travel naar vestigingen, dealers etc. doe ik ook niet aan. Sterker nog, ik ben nu een nieuw profiel gestart op m'n nieuwe laptop, lekker op m'n werk in de pauze een stukje rijden, momenteel doe ik daarin alleen maar Snelle Opdrachten, dan moet de volgende vracht ook beginnen in de stad waar ik geëindigd ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
rockhopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:23:
[...]

het is een sim en met WoT contracten is de boel een tandje meer realistisch, dus je zoekt minder realisme kennelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:35:
[...]

het is een sim en met WoT contracten is de boel een tandje meer realistisch, dus je zoekt minder realisme kennelijk?
Het is ook niet erg realistisch als je een keer vaststaat in in berm je vervolgend je lading niet meer kan vervoeren. Dan slepen ze je eruit en kan je weer verder. Of als een keer je tank leeg is dan gooien ze hem vol en ontluchten hem.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KQ2jOWP.png

Ook dit is niet helemaal realistisch 25 graden en de sneeuw in Ijsland.

[ Voor 11% gewijzigd door CyberCow op 23-01-2019 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mschol schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Contracten zijn prima, het is ook 'realistisch' dat als ik weggeroepen wordt de boel crashed, maar het ontneemt mij weer plezier dat ik niet verder kan via welke omweg dan ook, al heb ik de tip van ESC>ctrl+alt+del>task manager nog niet geprobeerd.
Het blijft een spel, als een crash niet door mij wordt veroorzaakt (wegens de realiteit) en ik kan niet verder, wordt ik daar niet blij van. Het neemt ook een beetje het nut weg van de game saves etc. Verder kan ik best met sancties leven, geldboete, xp boete enz. maar in de werkelijkheid is zoals @CyberCow al aangeeft ook niet dat de hele lading verloren gaat zodra je de anwb belt. Je wordt weggesleept en dan ga je vanaf de garage verder, of je krijgt een jerrycan met wat brandstof zodat je een tankstation bereikt.... Niet "bedankt voor alles maar we pakken je rit, je trailer, je lading, je tijd, je xp en al het andere af. Begin maar opnieuw....

Maar goed genoeg hierover. Ik vind het wel leuk om te lezen dat iedereen zijn of haar eigen interpretaties heeft hoe het spel gespeeld wordt. Ik neem zelf bv ook nooit bank leningen (al vertraagd dat de boel qua voortgang)
en ik wil gewoon overal gereden hebben ;)

[ Voor 19% gewijzigd door rockhopper op 23-01-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Contracten zijn prima, het is ook 'realistisch' dat als ik weggeroepen wordt de boel crashed, maar het ontneemt mij weer plezier dat ik niet verder kan via welke omweg dan ook, al heb ik de tip van ESC>ctrl+alt+del>task manager nog niet geprobeerd.
Het blijft een spel, als een crash niet door mij wordt veroorzaakt (wegens de realiteit) en ik kan niet verder, wordt ik daar niet blij van. Het neemt ook een beetje het nut weg van de game saves etc. Verder kan ik best met sancties leven, geldboete, xp boete enz. maar in de werkelijkheid is zoals @CyberCow al aangeeft ook niet dat de hele lading verloren gaat zodra je de anwb belt. Je wordt weggesleept en dan ga je vanaf de garage verder, of je krijgt een jerrycan met wat brandstof zodat je een tankstation bereikt.... Niet "bedankt voor alles maar we pakken je rit, je trailer, je lading, je tijd, je xp en al het andere af. Begin maar opnieuw....

Maar goed genoeg hierover. Ik vind het wel leuk om te lezen dat iedereen zijn of haar eigen interpretaties heeft hoe het spel gespeeld wordt. Ik neem zelf bv ook nooit bank leningen (al vertraagd dat de boel qua voortgang)
en ik wil gewoon overal gereden hebben ;)
Dat is ook zo van dat iedereen het anders doet. Ik doe altijd JUIST een lening voor een nieuwe vestiging. Ga niet geld uitgeven wat ik heb staan. Natuurlijk kost mij dit extra maar dat maakt mij niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Maasluip schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:39:
[...]

WoT ritten doe ik sowieso niet. Verplicht niet harder dan 85 rijden.... Boooooring!
mmm Ik zou zweren dat ik al een WoT ritten heb gedaan in Frankrijk waarbij ik op de snelweg gewoon 90 op de teller had. :?

Wou kijken of ik een Daf CF Mod kon toevoegen. Een gevonden maar die is tot V1.31 en 1 die wel op V1.33 werkt maar die gast vraagt er $20 voor.
Mag ie gerust vragen maar dat ga ik er dus niet voor betalen.

Iemand een linkje naar een CF die onder V1.33 werkt en gratis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:47
CyberCow schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:44:
[...]

Steam is toch al irritant al krijg je niet steeds van die meldingen dat je iets behaald hebt. Ook daar zit ook een fout in

Watervrees
Reis over de Øresundbrug tussen Kopenhagen en Mälmo (Scandinavia DLC benodigd)

Deze is niet te behalen. Ik dacht eerst het door ProMods kwam maar ik heb ook meegedaan aan het World of Trucks Christmas event en ben er toen een aantal keer keer overheen gereden maar heb het niet behaald. Verder wat boeit het of je die dingen wel niet hebt gehaald in een sim. Aan de andere kant mensen die het wel leuk vinden kunnen zich hiermee dan ook prima vermaken :).

World of Trucks ritten die zijn altijd heel makkelijk te behalen. Je hebt er vaak een halve dag de tijd voor. Ik heb nog bijna nooit zo lang over een rit gedaan. Paar uitzonderingen met Russian Open Space naar Ijsland. Je kan de tijd stilzetten als je ermee stopt. Als ik geen goede slaapplaats kan vinden en dat komt wel eens voor vooral in Turkije dan schakel ik eventjes de vermoeidheidssimulator uit. Teleport doe ik alleen als er helemaal geen ritten zijn die ik wil rijden. Zoals weer terug waar ik vandaan kom of een stuk wat niet leuk is gemaakt. Doe dan wel altijd teleport terug naar Rotterdam waar ik mijn eigen basis heb. Leuk om te lezen dat ook al heb je hetzelfde spelletje toch de regels weer net wat anders zijn.
Misschien dat die bug iets is van de laatste tijd of dat je hem alleen kan halen als je een 'gewone' rit doet. Ik heb die achievement blijkbaar in 2016 al gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Player1S schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:31:
[...]

mmm Ik zou zweren dat ik al een WoT ritten heb gedaan in Frankrijk waarbij ik op de snelweg gewoon 90 op de teller had. :?
Of het 85 of 90 is wil ik van af zijn. Punt is dat je een limiter hebt die voor mijn spelen te laag is. Ik cruise meestal op 160 km/h. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mamorunl schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Misschien dat die bug iets is van de laatste tijd of dat je hem alleen kan halen als je een 'gewone' rit doet. Ik heb die achievement blijkbaar in 2016 al gehaald.
Dat zou wel heel raar zijn als je alleen bij een gewone rit dat kan behalen. Het behalen van een lading bij de kerncentrale afleveren dat kwam er wel bij te staan. Dat laatste is trouwens wel iets wat enorm tegenvalt naar de kerncentrale gaan. net zoals Volvo's naar Volvo dealer. Dus moet maar op een bug houden.
Player1S schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Wou kijken of ik een Daf CF Mod kon toevoegen. Een gevonden maar die is tot V1.31 en 1 die wel op V1.33 werkt maar die gast vraagt er $20 voor.
Mag ie gerust vragen maar dat ga ik er dus niet voor betalen.

Iemand een linkje naar een CF die onder V1.33 werkt en gratis is?
Betalen voor een mod die bij een nieuwe versie weer opnieuw aangeschaft moet worden 8)7. Dan wil iemand gewoon geld ipv trots op zijn werk zijn. Dat is nog duurder dan de nieuwste DLC. Wat een oplichting. Heb even gekeken maar kom ook steeds uit op een betaalde mod met een oranje vrachtwagentje als logo erbij.

[ Voor 41% gewijzigd door CyberCow op 23-01-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

CyberCow schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:23:

Betalen voor een mod die bij een nieuwe versie weer opnieuw aangeschaft moet worden 8)7. Dan wil iemand gewoon geld ipv trots op zijn werk zijn. Dat is nog duurder dan de nieuwste DLC. Wat een oplichting. Heb even gekeken maar kom ook steeds uit op een betaalde mod met een oranje vrachtwagentje als logo erbij.
Ja en dan ook er nog bij zetten "No refunds"

Vind wel een gratis voor 1.31 maar begreep dat er vanaf 1.32 grote wijzigingen zijn waardoor de meeste mods niet meer goed werken. Las ook een reactie met de vraag om hem naar 1.32 aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Ja en dan ook er nog bij zetten "No refunds"

Vind wel een gratis voor 1.31 maar begreep dat er vanaf 1.32 grote wijzigingen zijn waardoor de meeste mods niet meer goed werken. Las ook een reactie met de vraag om hem naar 1.32 aan te passen.
Ik heb in 1.32 een auto getest en die deed het ook niet meer in 1.33 ook al had ik aangepast in manifest.ssi dat die geschikt was voor 1.33. maar toch liep de boel vast. Ik geef je weinig kans maar je kan het proberen liefst met een ander profiel zodat er niets kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

laat het wel lekker gaan. Zou er zelf waarschijnlijk niet veel in rijden maar wel leuk om een fleet mee op te bouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je komt er niet vaak in het binnenland van Ijsland maar het blijft wel mooi. Helaas als ik vanplan ben om daar te rijden neem ik altijd mijn standaard MAN mee en niet mijn speciaal transport Actros. Al bied dit wel meer uitdaging.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6hFwMDz.png

Al word je daar wel moe van dat opletten je niet het ravijn inrijd. Gelukkig is er een mooie rustplaats met een bankje om tot rust te komen en te genieten van het mooie uitzicht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pfw8lrr.png

En voor je het weet sta je stil met je 2 wiel aangedreven vrachtwagen in een sneeuwstorm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7pixLz0.png

Lijkt nu wel de Dakar rally met die smalle kloven waar je doorheen moet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N83zZp5.png

[ Voor 49% gewijzigd door CyberCow op 23-01-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

nice

Ik vraag me alleen af, hoeveel mainland Europese trucks zullen er daadwerkelijk naar IJsland gaan? Is het niet goedkoper om het via boot die kant op te sturen en daar lokale chauffeurs in te huren?

[ Voor 96% gewijzigd door Player1S op 23-01-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:01:
nice

Ik vraag me alleen af, hoeveel mainland Europese trucks zullen er daadwerkelijk naar IJsland gaan? Is het niet goedkoper om het via boot die kant op te sturen en daar lokale chauffeurs in te huren?
Tuurlijk want met de boot staat de vrachtwagen 2x30 uur stil en kost meer ruimte. Maar toch ben blij in het spel de vrachtwagen van ijsland naar Kazachstan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zRgmeDA64UJzkClqP3URsVVE/thumb.jpg

Rij nu met een Special Transport: massive tech part. Nou dat is niets te veel gezegd, zes keer zes meter, het is echt in elke bocht opletten geblazen.

Die trailer heeft wel van die meedraaiende achterwielen, maar dat vind ik best wel lastig. Ik merk dat ik er geen rekening mee hou, en daardoor juist steeds met de uitzwenkende achterkant dingen raak.

Heeft iemand advies voor de stuurtechniek met meedraaiende achterwielen? Geen wijde bochten maken, maar midden van de weg houden of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
HJTP schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:18:
[Afbeelding]

Rij nu met een Special Transport: massive tech part. Nou dat is niets te veel gezegd, zes keer zes meter, het is echt in elke bocht opletten geblazen.

Die trailer heeft wel van die meedraaiende achterwielen, maar dat vind ik best wel lastig. Ik merk dat ik er geen rekening mee hou, en daardoor juist steeds met de uitzwenkende achterkant dingen raak.

Heeft iemand advies voor de stuurtechniek met meedraaiende achterwielen? Geen wijde bochten maken, maar midden van de weg houden of iets dergelijks?
Je hoeft inderdaad niet zo wijd te gaan want door die meesturende assen volgt de trailer het pad van de truck strakker.

Je kunt ongeveer hetzelfde gedrag aanhouden als met een reguliere vracht in dit geval.

[ Voor 5% gewijzigd door flugelisoke op 23-01-2019 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CyberCow schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:26:
Je komt er niet vaak in het binnenland van Ijsland maar het blijft wel mooi. Helaas als ik vanplan ben om daar te rijden neem ik altijd mijn standaard MAN mee en niet mijn speciaal transport Actros. Al bied dit wel meer uitdaging.

[Afbeelding]

Al word je daar wel moe van dat opletten je niet het ravijn inrijd. Gelukkig is er een mooie rustplaats met een bankje om tot rust te komen en te genieten van het mooie uitzicht

[Afbeelding]

En voor je het weet sta je stil met je 2 wiel aangedreven vrachtwagen in een sneeuwstorm.

[Afbeelding]

Lijkt nu wel de Dakar rally met die smalle kloven waar je doorheen moet.

[Afbeelding]
Leuke screenies. Ik moest wel even lachen om dat bankje, groot hek bij de parkeerplaats om ... de puffins? weg te houden. Want het loopt oh zo ver door dat hekwerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/943969305977809394/813041C16087E9707D2189D4C7AF33B0A429BEEB/?imw=1024&imh=576&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=true

Hopelijk werkt het plaatje.
Gister ook een special transport gedaan. Moest alleen op gegeven moment even spel opnieuw laden want verkeer zat vast.
De voorste zou vooruit moeten rijden maar dat lukte niet omdat er nog verkeer tussen mij en de achterste zat.

De Daf hield zich goed met z'n 510pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HJTP schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:18:
[Afbeelding]

bochten redelijk kort houden en vooral in je spiegels kijken. Op het moment je rustig aan doet en je ziet dat het niet helemaal gaat zoals geplant dan heb je tijd genoeg om te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Zijn er hier nog meer mensen die firefox gebruiken en op de workshop van ETS2 geen plaatjes meer zien, ze worden bij mij niet geladen, hier een voorbeeld van mijn eigen mod. Als je op de image klikt zie je ze wel, bij chrome en Edge geen problemen. Laatste versie 64.0.2 van Firefox heb ik. Ik ga er maar vanuit dat het aan de workshop ligt, want voor de rest heb ik er geen last van.

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=956083331

[ Voor 30% gewijzigd door Barfman op 24-01-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:47
Barfman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:19:
Zijn er hier nog meer mensen die firefox gebruiken en op de workshop van ETS2 geen plaatjes meer zien, ze worden bij mij niet geladen, hier een voorbeeld van mijn eigen mod. Als je op de image klikt zie je ze wel, bij chrome en Edge geen problemen. Laatste versie 64.0.2 van Firefox heb ik. Ik ga er maar vanuit dat het aan de workshop ligt, want voor de rest heb ik er geen last van.

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=956083331
Ah, ik dacht dat dat aan mijn browser lag die ik te ver had dichtgetimmerd :+ Hier zie ik ze ook niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

same. Dacht ook al dat mn pc gek aan het doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Ook dit is niet helemaal realistisch 25 graden en de sneeuw in Ijsland.
Als dat gebeurt dan is er een probleem met de klimaatbestanden (of mod conflict)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Oke, ik heb gelezen dat het workshop probleem komt omdat steam is over gegaan naar de nieuwe standaard voor image WebP, Firefox gaat daar ook naar toe vanaf versie 65 :F

Oja, nieuwe M.A.N ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maasluip schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:07:
Ik ben bij ATS met een nieuw profiel begonnen, heb daar nu twee chauffeurs die 6 dagen meelopen en de een doet gemiddeld $ 1,944 per dag, de ander $ 2,154.
Een 400k lening (wat je wel nodig hebt om een garage en twee vrachtwagens te kopen) kost je $ 5,788 per dag. Natuurlijk gaan die chauffeurs na verloop van tijd ook meer verdienen, maar op deze manier kost het alleen nog maar geld.
Naschrift: ik heb mijn lening van 400k afbetaald en mijn 2 chauffeurs verdienen samen nog altijd niet meer dan $ 3.700 per dag. Minder dan een lening per dag kost.
Ik snap alleen even niet hoe dat bedrag van de chauffeurs berekend wordt, als ik het met de hand uitreken kom ik op $ 5.100 uit. Nog altijd minder dan de lening kost.

Dus pas op: lenen kost geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Maasluip schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:59:
[...]

Naschrift: ik heb mijn lening van 400k afbetaald en mijn 2 chauffeurs verdienen samen nog altijd niet meer dan $ 3.700 per dag. Minder dan een lening per dag kost.
Ik snap alleen even niet hoe dat bedrag van de chauffeurs berekend wordt, als ik het met de hand uitreken kom ik op $ 5.100 uit. Nog altijd minder dan de lening kost.

Dus pas op: lenen kost geld ;)
Het zijn lullo's, geef ze de zak!

Kijk eens of je personeel kunt aannemen met hogere stats? Het schijnt ook te helpen om ze beter materiaal te geven. Rijden ze toevallig in het merk Funky Mitswa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Barfman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:40:
Oke, ik heb gelezen dat het workshop probleem komt omdat steam is over gegaan naar de nieuwe standaard voor image WebP, Firefox gaat daar ook naar toe vanaf versie 65 :F

Oja, nieuwe M.A.N ?

[YouTube: Lights in the dark]
Als de Lichten aan gaan zie je in het midden een cirkel. Zou haast zeggen Mercedes maar dat is niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Materiaal maakt niet uit hoor. Ik heb de meeste in een hele kale Iveco van 95k rijden. Sommige rijden in hele mooie (mijn eigen ex-auto's die ik regelmatig vervang) en die verdienen gemiddeld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

nldls schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:06:
Materiaal maakt niet uit hoor. Ik heb de meeste in een hele kale Iveco van 95k rijden. Sommige rijden in hele mooie (mijn eigen ex-auto's die ik regelmatig vervang) en die verdienen gemiddeld mee.
Dat schijnt achterhaalt te zijn. Inmiddels zou via updates het wel verschil moeten maken. Maar de ervaringen zijn erg wisselend daarin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nldls schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:06:
Je spreekt jezelf tegen. Met een betere vrachtwagen halen je chauffeurs wel meer geld op. Is al jaren zo.
Player1S schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 06:34:
[...]

Als de Lichten aan gaan zie je in het midden een cirkel. Zou haast zeggen Mercedes maar dat is niet logisch.
Ik dacht eerst aan de Renault Range T, maar als je de contouren vergelijkt met de nieuwe MAN TGX dan klopt dat exact.

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 25-01-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Heb truckersmp weer eens een kans gegeven en na 20 minuten was ik er al weer klaar mee. Wederom van de weg gebeukt door een of andere randdebiel die het nodig vindt om dat te doen.

En puur opzettelijk he, ze komen van mijlenver aanrijden, en wanneer ze naast je rijden sturen ze vol naar rechts om je omver te beuken, leuk he?

Ben er echt klaar mee, ga voortaan alleen singleplayer of no colission want hier word je echt gestoord van :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
SCS zegt zelf:
  • "Hired drivers are more efficient when equipped by good truck"
  • "A good truck (for AI) is not a particular truck brand, but the upgrade you give it. AI will earn more money with bigger engine and other specific upgrades."
Dus betere trucks kan je meer geld mee verdienen.

https://blog.scssoft.com/...te-122-available-now.html

Even over de MAN video:

Nieuwe tweet van MAN zelf, dus het is de nieuwe MAN :P
https://twitter.com/mantruckbusuk/status/1088486170311442433

Wat me trouwens ook op valt is dat de garage een update heeft gekregen (ziet er zo niet uit de huidige garages), en het geluid van de deuren openen klink ook anders.

[ Voor 32% gewijzigd door Barfman op 25-01-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:30:
[...]

Dat schijnt achterhaalt te zijn. Inmiddels zou via updates het wel verschil moeten maken. Maar de ervaringen zijn erg wisselend daarin.
ik merk ook geen noemenswaardig verschil in truck upgrades qua inkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
@mschol
Hoe heb je dat getest?

[ Voor 74% gewijzigd door Barfman op 25-01-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:39:
Heb truckersmp weer eens een kans gegeven en na 20 minuten was ik er al weer klaar mee. Wederom van de weg gebeukt door een of andere randdebiel die het nodig vindt om dat te doen.

En puur opzettelijk he, ze komen van mijlenver aanrijden, en wanneer ze naast je rijden sturen ze vol naar rechts om je omver te beuken, leuk he?

Ben er echt klaar mee, ga voortaan alleen singleplayer of no colission want hier word je echt gestoord van :(
Die conclusie had ik al getrokken na het zien van wat Youtube video's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
niet specifiek getest, ik heb toendertijd (is al even geleden) alleen wat logs nagekeken van verschilllende chauffeurs met zelfde level en verschillende trucks en zag toen geen enorm verschil. In de perfecte situatie vergelijk je dezelfde vracht op dezelfde route met dezelfde chauffeur (van lvl 10) met verschillende trucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Klopt, de verschillen zijn gewoon lastig te zien als je niet exact hetzelfde kan doen met alleen 2 verschillende truck configuraties. Ik ga het eerdaags wel eens proberen met een nieuw profiel met wat extra geld om een dure truck in 1 keer aan te schaffen, dan is het nog te hopen dat ik dezelfde driver en job aangeboden krijg. Denk dat het lastig wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier vast al bekend, maar op het SCS blog wordt gehint naar de volgende staat voor ATS. Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid dus Washington :)

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 25-01-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Oxigeon

En zo is dat!

Toch als ik hier de verhalen blijf lezen wordt het tijd dat ik ETS2 toch weer een keertje ga aanslingeren. @Player1S heeft toch wel een erg vette truck. Is hier een standaard design voor of is deze zelf gemaakt? Toch maar een keertje in gaan verdiepen.

Op het moment alleen ETS2 zelf in bezit met het volgende:
- Scandinavie
- Special Transport
- Heavy Cargo (vind ik niks, gaat me te langzaam :P)
- High power Cargo
- Metallic paint jobs
- Rocket League Promo

Eens uitvogelen of ik hier dus eigen trucks mee kan "bestickeren"

EDIT: Ik zie het al, deze zit in het Dutch Paint Job pack

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 25-01-2019 12:18 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Mijn nieuwe huis in Amsterdam :P
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7922/46869591691_034905c13e_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Oxigeon schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:15:
Toch als ik hier de verhalen blijf lezen wordt het tijd dat ik ETS2 toch weer een keertje ga aanslingeren. @Player1S heeft toch wel een erg vette truck. Is hier een standaard design voor of is deze zelf gemaakt? Toch maar een keertje in gaan verdiepen.

Op het moment alleen ETS2 zelf in bezit met het volgende:
- Scandinavie
- Special Transport
- Heavy Cargo (vind ik niks, gaat me te langzaam :P)
- High power Cargo
- Metallic paint jobs
- Rocket League Promo

Eens uitvogelen of ik hier dus eigen trucks mee kan "bestickeren"

EDIT: Ik zie het al, deze zit in het Dutch Paint Job pack
Jup, daar zit ie in. Heb ook de Daf Tuning DLC erbij maar gebruik daar niet al te veel van.

Gisteravond zelf nog even een ritje Polen gedaan. Daarna toch maar al mijn trailers verkocht. Beperkte mijn rijders teveel IMHO. Ook m'n eigen maar verkocht en vervolgens ritje aangenomen naar Gdansk (Pl) gedaan om daar een nieuwe garage te openen. Dit schijnt een goede locatie te zijn omdat er 5 industrieën zitten en een haven dus veel werk.
Vanuit daar ben ik nu op weg met hot liquid richting het topje van de kaart van de nieuwe Baltic DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
FastFred schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:17:
[...]

Je spreekt jezelf tegen. Met een betere vrachtwagen halen je chauffeurs wel meer geld op. Is al jaren zo.
Nee hoor, het was geen spelfout, de duurdere trucks verdienen gemiddeld mee, dus niet meer, maar zitten halverwege het rijtje van verdiensten. Ik zie de inkomsten met name op level onderscheiden en niet op truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Oxigeon

En zo is dat!

Player1S schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Jup, daar zit ie in. Heb ook de Daf Tuning DLC erbij maar gebruik daar niet al te veel van.

Gisteravond zelf nog even een ritje Polen gedaan. Daarna toch maar al mijn trailers verkocht. Beperkte mijn rijders teveel IMHO. Ook m'n eigen maar verkocht en vervolgens ritje aangenomen naar Gdansk (Pl) gedaan om daar een nieuwe garage te openen. Dit schijnt een goede locatie te zijn omdat er 5 industrieën zitten en een haven dus veel werk.
Vanuit daar ben ik nu op weg met hot liquid richting het topje van de kaart van de nieuwe Baltic DLC.
Ja ik had hem inderdaad al gevonden.

Trouwens zojuist nog wat kleine aankopen gedaan voor ETS2 (alles bij elkaar nog geen €7,00):
- Vive La France
- Going East
- Dutch Paint pack.

Kan ik weer eventjes vooruit. Heb pas een kleine 25uur in de game zitten. Vanavond toch nog maar weer eens instaleren zodat ik weer verder kan.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:30:
[...]

Als dat gebeurt dan is er een probleem met de klimaatbestanden (of mod conflict)
Bedoel je daarmee dat het buiten ProMods ligt het probleem?
Player1S schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:30:
[...]

Ik heb een garage voorzien van hele dure mercedessen maar ik kan niet zeggen dat het meer opbrengt. Het is zeker geen slechte garage maar volgens mij dat met betere auto's meer kunnen verdienen is onzin.

[ Voor 47% gewijzigd door CyberCow op 25-01-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Mensen, het is toch door SCS bevestigd dat Ingehuurde chauffeurs efficiënter zijn wanneer ze zijn uitgerust met een goede vrachtwagen, heb zelfs een link gepost en nog wordt er gezegd onzin :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:47:
Mensen, het is toch door SCS bevestigd dat Ingehuurde chauffeurs efficiënter zijn wanneer ze zijn uitgerust met een goede vrachtwagen, heb zelfs een link gepost en nog wordt er gezegd onzin :X
De enige vestiging die ik heb met goede vrachtwagens allemaal de dikste uitvoering maar om nou te zeggen er zoveel meer verdiend word kan ik niet zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RnBW7fz.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyberCow schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:05:
[...]

De enige vestiging die ik heb met goede vrachtwagens allemaal de dikste uitvoering maar om nou te zeggen er zoveel meer verdiend word kan ik niet zeggen.

[Afbeelding]
Is denk ik ook wel locatie afhankelijk. Enige manier om dit te testen is bijna identieke savegames waarbij het enigste verschil de vrachtwagens zijn.
Pagina: 1 ... 100 ... 162 Laatste