Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Is denk ik ook wel locatie afhankelijk. Enige manier om dit te testen is bijna identieke savegames waarbij het enigste verschil de vrachtwagens zijn.
Ik zou niet weten hoe je dat zou kunnen testen aangezien de meeste vestigingen van mij chauffeurs hebben die op 10 staan maar er toch wekelijks een hoop verschil kan zitten in inkomsten. Dan zou je ook in dezelfde week moeten testen.

Afgezien van dat is het jammer het niet mogelijk is om vrachtwagens die dezelfde eigenschappen hebben gezamenlijk te upgraden. Om het allemaal apart te gaan doen is mij ook te veel werk.

[ Voor 15% gewijzigd door CyberCow op 25-01-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberCow schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Ik zou niet weten hoe je dat zou kunnen testen aangezien de meeste vestigingen van mij chauffeurs hebben die op 10 staan maar er toch wekelijks een hoop verschil kan zitten in inkomsten. Dan zou je ook in dezelfde week moeten testen.
Klopt dus een kopie van de savegame maken en in de kopie dus of slechtere/betere vrachtwagens gaan aanschaffen en dan het verschil bekijken.

Maar maakt het eigenlijk uit na 5 vestigingen loopt het geld toch wel binnen en op een gegeven moment weet je toch niet meer wat je er mee moet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:47:
Mensen, het is toch door SCS bevestigd dat Ingehuurde chauffeurs efficiënter zijn wanneer ze zijn uitgerust met een goede vrachtwagen, heb zelfs een link gepost en nog wordt er gezegd onzin :X
echter hebben ze helemaal niets concreets gezegd over wat deze prestaties beinvloed en hoeveel, met andere woorden: ze hadden beter niks kunnen zeggen daar het op deze manier niet te meten of te merken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou ook kunnen zijn dat het wel invloed heeft op de waarde maar dat het zo'n heel klein percentage is dat je het niet kan merken. Bijvoorbeeld het typte lading dat is vervoerd veel meer invloed heeft dan de betere vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:20
Toch wel vet dat een game uit 2012(!) nog steeds updates krijgt 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07
mschol schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:17:
[...]

echter hebben ze helemaal niets concreets gezegd over wat deze prestaties beinvloed en hoeveel, met andere woorden: ze hadden beter niks kunnen zeggen daar het op deze manier niet te meten of te merken is..
Lees eens wat vaker op het scs forum, is al vaker te spraken gekomen en er is ook gereageerd door scs members. Gebruik maar eens de zoekfunctie op het scs forum :)
CyberCow schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:31:
Het zou ook kunnen zijn dat het wel invloed heeft op de waarde maar dat het zo'n heel klein percentage is dat je het niet kan merken. Bijvoorbeeld het typte lading dat is vervoerd veel meer invloed heeft dan de betere vrachtwagen.
Betere rijders krijg je door betere truck, dat staat op de link die ik gepost hebt. Wanneer je ze bijv een betere motor en versnellingsbak geeft, zijn ze eerder klaar met hun rit. Je moet natuurlijk niet verwachten dat het om 50% meer verdienste gaat, misschien is het verschil wel minimaal, maar ze verdienen meer met een betere truck. Stel de vraag anders op het SCS forum, krijg je precies hetzelfde te horen :P

[ Voor 43% gewijzigd door Barfman op 25-01-2019 18:49 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nieuw truck incoming
Info stond op instagram op het officiële account van SCS software

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
cracking cloud schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:54:
Toch wel vet dat een game uit 2012(!) nog steeds updates krijgt 👌
Sterker nog, je kunt ETS2 zien als een oerdegelijk platform met een grote trouwe community.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Even de truck opgeknapt grote beurt en nieuw spuitwerk en een nieuwe rit Italië-Rusland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BIj81BNsqV1E2Y1oxTOhWBew/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4uGWgAGgw3xGp4iHGIDq7m6n/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1yajkOmsB1x6jQQzX7Muk74N/full.jpg

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@FransJansen mooi span

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Daarstraks op een mooie locatie gelost, een boerderij in Le Bourget, iets met le jardin meen ik.

Hebben jullie nog een paar mooie plaatsen om te lossen ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransJansen
Ik heb deze nog niet gevonden maar het lijkt me wel een uitdagende.
In Italie heb je wel meer van dit soort adressen.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Het geld stroomt binnen dat ik er niks zinnigs meer mee weet te doen in ETS. Ja, de duurste vrachtwagens en trailers kopen en die stallen in de duurste garages maar geen chauffeurs aannemen anders verdienen ze het nog terug voor je ook. :) Ik ben er nog niet ingedoken maar volgens mij verdient zo'n chauffeur ook nog meer voor je als hij een eigen (krone)trailer heeft.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
FransJansen schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:23:
Ik heb deze nog niet gevonden maar het lijkt me wel een uitdagende.
In Italie heb je wel meer van dit soort adressen.

[YouTube: [ETS 2] The most difficult routes in Italy #1 (1.30)]
Oehhh sweet! Is dat gewoon vanilla ETS2? Me like!

edit:

Oh dude serieus, ik ben toevallig gewoon nét onderweg naar exact DAT adres :o

[ Voor 10% gewijzigd door flugelisoke op 26-01-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:22:
Het geld stroomt binnen dat ik er niks zinnigs meer mee weet te doen in ETS. Ja, de duurste vrachtwagens en trailers kopen en die stallen in de duurste garages maar geen chauffeurs aannemen anders verdienen ze het nog terug voor je ook. :) Ik ben er nog niet ingedoken maar volgens mij verdient zo'n chauffeur ook nog meer voor je als hij een eigen (krone)trailer heeft.
Volgens mij koppel je trailers aan een garage en niet aan een persoon. Zo kan iedere chauffeur bij de trailers komen van zijn/haar vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:54:
[...]

Bedoel je daarmee dat het buiten ProMods ligt het probleem?
Mogelijk, of het is een bug bij ons waar we ons niet bewust van zijn.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CyberCow schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:44:
[...]

Volgens mij koppel je trailers aan een garage en niet aan een persoon. Zo kan iedere chauffeur bij de trailers komen van zijn/haar vestiging.
Dat klopt, als je zoals ik dus geen winst wilt maken dan zorg je ervoor dat het een 'slapende' vestiging is. Zo heb ik al een 30-tal garages zonder personeel maar wel vrachtwagens en trailers. Omdat het kan :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:38:
[...]

Dat klopt, als je zoals ik dus geen winst wilt maken dan zorg je ervoor dat het een 'slapende' vestiging is. Zo heb ik al een 30-tal garages zonder personeel maar wel vrachtwagens en trailers. Omdat het kan :)
Waarom zou je geen winst willen maken? En mocht je vinden dat je teveel geld hebt en je wil daarvan af om weet ik veel wat voor reden is het ook mogelijk om met Cheat engine je bedrag aan te passen. Kan je het zelfs op 0 zetten zodat je financieel weer opnieuw moet/kan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:53

Player1S

Probably out in the dark

Zo. Even leuk ritje begonnen. Van montpelier naar liepaja in latvia. Bijna 2500km. Kost me 37 in game uur

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CyberCow schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Waarom zou je geen winst willen maken? En mocht je vinden dat je teveel geld hebt en je wil daarvan af om weet ik veel wat voor reden is het ook mogelijk om met Cheat engine je bedrag aan te passen. Kan je het zelfs op 0 zetten zodat je financieel weer opnieuw moet/kan beginnen.
zie mijn originele comment. Voor mij is het onzin-geld waarmee je niets nuttigs kan doen binnen ETS. Het heeft ook geen enkele uitdaging meer zodra je enigszins winst gaat maken want je koopt steeds meer van hetzelfde . Cheat engines daar doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:57:
[...]

zie mijn originele comment. Voor mij is het onzin-geld waarmee je niets nuttigs kan doen binnen ETS. Het heeft ook geen enkele uitdaging meer zodra je enigszins winst gaat maken want je koopt steeds meer van hetzelfde . Cheat engines daar doe ik niet aan.
Dat klopt ook wel dat je er helemaal niets mee kan. Net als dat je alles hebt vrijgespeeld rond level 40. Het zou wel leuk zijn als SCS eens speciale dingen zou maken die pas bij level 100 of een ander heel hoog level kan hebben. Heeft dan toch wel iets speciaals dat je dat kan plaatsen wat niet iedereen kan hebben. Nu kijk je helemaal nergens meer naar uit in de levels want je weet er komt toch niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AH shit!!! Was bij Mn laatste overnachting en daarna zou ik over zijn. Ik spel afsluiten om zo te gaan eten en wou nog snel wat Jazzycat mods toevoegen. Spel nog even snel opstarten om te activeren. Game even laden en krijg de melding dat wegens grote wijzigingen mijn opdracht zonder boete beëindigt is :(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Player1S schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:44:
AH shit!!! Was bij Mn laatste overnachting en daarna zou ik over zijn. Ik spel afsluiten om zo te gaan eten en wou nog snel wat Jazzycat mods toevoegen. Spel nog even snel opstarten om te activeren. Game even laden en krijg de melding dat wegens grote wijzigingen mijn opdracht zonder boete beëindigt is :(
mods weer weghalen en dan teruggaan naar een iets oudere automatisch opgeslagen savegame. Mocht het alleen de JazzyCat zijn wat je hebt veranderd dan kan je ook de bestandsnamen hetzelfde maken als de oude. Dat doe ik trouwens met alle mods de versies in de bestandsnamen weghalen. En dan kan je je rit toch nog afmaken.

De eindeloos lange vlaktes van Kazachstan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GDWtGCK.png

Al komt daar ook een eind aan en ben ik aangekomen in Kulsari (Kazachstan). En natuurlijk weer €150.000 rijker _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1xTIQmQ.png

[ Voor 15% gewijzigd door CyberCow op 27-01-2019 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransJansen
De 10 year challenge van ETS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste was het gewoon niet. Leuk concept dat wel maar zie het als reclame voor de 2e versie. Ze mogen wel trots zijn voor het speelgenot voor de laatste 6 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pancake007
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
flugelisoke schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:31:
Daarstraks op een mooie locatie gelost, een boerderij in Le Bourget, iets met le jardin meen ik.

In vanilla of promods?
In vanilla, ben ik erg fan van de mijnen. Altijd leuk, om een stuk af te dalen.

In promods, de lidl, gewoon omdat het vaak wat stuurmanskunst vraagt om hem recht ervoor te krijgen en onder in Italië, zit een mooi plekje als laad/los adres maar die moet ik even opzoeken.

(Ik ben nieuw op het forum, weet niet of ik mijzelf "moet" voorstellen, maar zag niks 123)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pancake007 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:45:
[...]

In vanilla of promods?
In vanilla, ben ik erg fan van de mijnen. Altijd leuk, om een stuk af te dalen.

In promods, de lidl, gewoon omdat het vaak wat stuurmanskunst vraagt om hem recht ervoor te krijgen en onder in Italië, zit een mooi plekje als laad/los adres maar die moet ik even opzoeken.

(Ik ben nieuw op het forum, weet niet of ik mijzelf "moet" voorstellen, maar zag niks 123)
Wat ik ook een erg leuke plek vind om te lossen is de Ikea in Arnhem. In het echt is het Duiven maar het is zeer herkenbaar gemaakt.

Voorstellen neem aan dat je dat bij deze al hebt gedaan. Je bent een liefhebber van ETS2 ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
Die is inderdaad ook leuk, net als de DAF in Eindhoven of de vestiging van M.A.N. in Nürnberg ( al is dat geen los adres volgens mij hehe).

Haha, zit nu rond de 3000 uur, dus een redelijke liefhebber, al heb ik weinig op met TMP.
Wat zitten daar veel trollen, hopelijk komt HGVMP snel met een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dit spel was fantastich met een EDtracker. Helpt echt. Fanatec v2.5, V3, EdTracker, Heusinkveld shifters, Fanatec shifter, triple monitor.

Gaan met die banaan. Goede oude tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Pancake007 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:34:
Die is inderdaad ook leuk, net als de DAF in Eindhoven of de vestiging van M.A.N. in Nürnberg ( al is dat geen los adres volgens mij hehe).

Haha, zit nu rond de 3000 uur, dus een redelijke liefhebber, al heb ik weinig op met TMP.
Euro 4 no colission :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Het is vaak erg stil daar en dan speel ik liever SP.
Afentoe, op 3 ivm convoy's, is meer dan zat arcade hehe.

Iemand de nieuwe daf 2800/3600 al geprobeerd? Erg de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pancake007 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:34:

3000 uur dat is wel enorm veel. Neem aan dat je wel altijd met verschillende map mods hebt gereden?

Trouwens voor Southern Region is er een nieuwe versie uit.
https://www.promods.net/viewtopic.php?f=42&t=13222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Top, vanavond eens kijken. Dankjewel voor de tip.

Meestal, promods/rusmap plus, dat ik naar het zuiden ben verhuisd en een gebrek aan sociaal leven heb hier, worden de vrije dagen snel ingevuld door een rondje rijden haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:23
flugelisoke schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:31:

Ligt eraan wat je "mooi" vindt, maar voor de variatie ben ik zelf wel fan van de kerncentrales, de luchthavens en de tankstations in Frankrijk. Kun je vinden door te sorteren op ontvangend bedrijf, respectievelijk Nucléon, FTE en Éco.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
HJTP schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Ligt eraan wat je "mooi" vindt, maar voor de variatie ben ik zelf wel fan van de kerncentrales, de luchthavens en de tankstations in Frankrijk. Kun je vinden door te sorteren op ontvangend bedrijf, respectievelijk Nucléon, FTE en Éco.
Jaa dat heeft ook zeker wat! Heb nu over de 600 uur in ets2 en je blijft nieuwe dingen tegenkomen.

Heb geen andere game gehad die ik zo leuk blijf vinden. Het is ook gewoon pure ontspanning, het gevoel van reizen, bakje koffie erbij en een fijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

CyberCow schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:50:
[...]

mods weer weghalen en dan teruggaan naar een iets oudere automatisch opgeslagen savegame. Mocht het alleen de JazzyCat zijn wat je hebt veranderd dan kan je ook de bestandsnamen hetzelfde maken als de oude. Dat doe ik trouwens met alle mods de versies in de bestandsnamen weghalen. En dan kan je je rit toch nog afmaken.
Heb mijn verlies genomen. Mocht vervolgens een mooie MAN TGA Dakar truck naar Zweden vervoeren en vanuit daar door naar St Petersburg met luxe SUV's.
Dat tanken in Rusland is wel relaxed. 61c/l. Beter dan 1,31/l of 1,41/k :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Jaa dat heeft ook zeker wat! Heb nu over de 600 uur in ets2 en je blijft nieuwe dingen tegenkomen.

Heb geen andere game gehad die ik zo leuk blijf vinden. Het is ook gewoon pure ontspanning, het gevoel van reizen, bakje koffie erbij en een fijn stuur.
Daar heb je helemaal gelijk in. En eens in de zoveel tijd een keer kijken op het ProMods of SCS forum of er nog nieuwe mods zijn waarmee je je map nog groter kan maken. Helaas komt dat de laadtijd niet ten goede maar eenmaal gestart is het ook allemaal super.
Player1S schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Heb mijn verlies genomen. Mocht vervolgens een mooie MAN TGA Dakar truck naar Zweden vervoeren en vanuit daar door naar St Petersburg met luxe SUV's.
Dat tanken in Rusland is wel relaxed. 61c/l. Beter dan 1,31/l of 1,41/k :+
Ik probeer altijd bij mijn eigen garages te tanken. Maar als dat niet lukt dan het liefste in Rusland. Moet toch een beetje op de brandstofkosten letten. Al is 1x een boete duurder dan een tank diesel. Tanken is helemaal goedkoop als je bij je eigen garage in Rusland gaat tanken :P.

[ Voor 33% gewijzigd door CyberCow op 28-01-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:47

Oxigeon

En zo is dat!

Ik merk toch weer dat ik wat aan het rijden ben de laatste dagen. Alleen nog een vraagje.

Ik speel voornamelijk MP. Maar aangezien ik nog net start zou het ook mooi zijn als ik wat extra centjes zou genereren met mijn chauffeurs die bij mijn bedrijf werken.

- Het verkeer vind ik niks... Is dit uit te zetten (offline) (graag had ik dat de achievements wel nog gewoon werken)
- Is de max snelheid wat de truck kan offline ook aan te passen net zoals in multiplayer? (150 ofzo :P)
- Graag zou ik een mod willen instaleren met echte namen/trailer van bedrijven. Welke raden jullie dan aan? Is er dan ook een mogelijkheid om de "oude" namen te zien zodat ik mijn gegevens kan loggen bij een VTM?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:46:
Ik merk toch weer dat ik wat aan het rijden ben de laatste dagen. Alleen nog een vraagje.

Ik speel voornamelijk MP. Maar aangezien ik nog net start zou het ook mooi zijn als ik wat extra centjes zou genereren met mijn chauffeurs die bij mijn bedrijf werken.

- Het verkeer vind ik niks... Is dit uit te zetten (offline) (graag had ik dat de achievements wel nog gewoon werken)
- Is de max snelheid wat de truck kan offline ook aan te passen net zoals in multiplayer? (150 ofzo :P)
- Graag zou ik een mod willen instaleren met echte namen/trailer van bedrijven. Welke raden jullie dan aan? Is er dan ook een mogelijkheid om de "oude" namen te zien zodat ik mijn gegevens kan loggen bij een VTM?
Gelijk maximaal lenen zodat je zo snel mogelijk kan gaan verdienen. De lening kan je vanzelf wel terugbetalen. Op gegeven moment

- Het verkeer is uit te zetten. In de console "g_traffic 0" te typen.
- In de offline modus is het mogelijk net zoals in de multiplayer om 150 te rijden. Dan moet je de begrenzer uitzetten. Dat werkt alleen niet als je met World of Truck opdrachten werkt.
- echte namen van trailers en bedrijven daarvoor gebruik ik de JazzyCat trailerpakketten. De oude namen hoef ik dan niet te zien zou ook niet weten hoe je die dan wel kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Vtm is een autologger, toch?

Volgens mij, hoef je dan niet te "switchen" van bedrijfsnamen.
Is het manueel invoeren, zou het bij een beetje vtc niet hoeven uit te maken welk bedrijf jij invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:47

Oxigeon

En zo is dat!

Pancake007 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:52:
Vtm is een autologger, toch?

Volgens mij, hoef je dan niet te "switchen" van bedrijfsnamen.
Is het manueel invoeren, zou het bij een beetje vtc niet hoeven uit te maken welk bedrijf jij invoert.
Ja is een autologger. Misschien maakt het dan inderdaad niet zoveel uit omdat het programma de locaties wel kan. Ja maar ik kan slechts in Nederland bijvoorbeeld aanvinken dat ik Italiaanse ham heb opgeladen om die naar Zweden te brengen. Dat komt misschien ook een beetje lomp over.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Player1S Het tanken kan nog goedkoper dan de 61 cent per liter. En dan is dat nog geeneens bij mijn eigen garage.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V3nZcqc.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
CyberCow schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:20:
@Player1S Het tanken kan nog goedkoper dan de 61 cent per liter. En dan is dat nog geeneens bij mijn eigen garage.

[Afbeelding]
Wat zit jij onderuit gezakt ouwe truckert! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Wat zit jij onderuit gezakt ouwe truckert! >:)
Haha ja dat klopt is ook wel een beetje hoe ik rij :X . Maar op deze manier kan ik meer van het dashbord zien. Maar je hebt wel gelijk.

Toevallig moest ik nou explosieven brengen en dat was ook op een mooie locatie. Ook best wel uitdagend met parkeren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y4JFfO4.png

Ik heb geen Russisch toetsenbord dus kan de plaatsnaam niet typen. En kan ook geen mod vinden die die namen Europees maakt. Dan maar een screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/50b7Qmr.png

[ Voor 4% gewijzigd door CyberCow op 28-01-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Oxigeon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Ja is een autologger. Misschien maakt het dan inderdaad niet zoveel uit omdat het programma de locaties wel kan. Ja maar ik kan slechts in Nederland bijvoorbeeld aanvinken dat ik Italiaanse ham heb opgeladen om die naar Zweden te brengen. Dat komt misschien ook een beetje lomp over.
Doe je alsof, je laad op een distributiecentrum.
Of net omgekoppeld met je Italiaanse collega ;-)

Correctie op mijn speeltijd : 2560uur ipv 3000. Net nagekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Pancake007 op 28-01-2019 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fok. Trap ik de rem van mijn pedalen stuk. Had nog een paar honderd mijl te gaan dus het rechterpedaal maar als rem geconfigureerd en gasgeven met het pijltje (meestal rij je toch op cruisecontrol).
Ach, de flippers waren ook al een jaar of twee kapot, tijd voor een nieuwe.

Ik heb ook een aangepaste motor gemaakt. Eentje met een redline van 2900. Komt qua geluid wel overeen met een screaming Jimmy.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
CyberCow schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:40:
[...]

Haha ja dat klopt is ook wel een beetje hoe ik rij :X . Maar op deze manier kan ik meer van het dashbord zien. Maar je hebt wel gelijk.

Toevallig moest ik nou explosieven brengen en dat was ook op een mooie locatie. Ook best wel uitdagend met parkeren.
[Afbeelding]

Ik heb geen Russisch toetsenbord dus kan de plaatsnaam niet typen. En kan ook geen mod vinden die die namen Europees maakt. Dan maar een screenshot.
[Afbeelding]
Moest vanochtend ook explosieve groenten rijden:

spoiler:
Boemkool :') -O- :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:55:
[...]

Moest vanochtend ook explosieve groenten rijden:

spoiler:
Boemkool :') -O- :*)
Is veiliger dan granaatappels. Laat wat van je horen en sterkte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
CyberCow schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 05:51:
[...]

Is veiliger dan granaatappels. Laat wat van je horen en sterkte ;).
Veilig aangekomen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Toch beetje zitten experimenteren met mijn rijders. Van het weekend allemaal sterkere motor gegeven (700pk) en vanaf dat punt leek de omzet in elkaar te storten.
Wat misschien enigszins logisch is want de truck is eigenlijk niet optimaal voor gewoon transport en ook niet voor zwaar transport.

Nu alles weer aangepast en nu motor rond de 500pk met de beste bak waardoor je vrijwel de beste layout hebt voor gewoon transport en ook beetje zwaar transport kunt doen. Maar eens zien hoe het nu loopt.

Zou eigenlijk wel meer interactie willen met mijn rijders. Iemand die al tijdje voor je werkt die dan om nieuwe truck vraagt of voorkeur heeft voor specifiek merk (en dus beter gaat presteren als bonus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:23
Player1S schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:54:
Toch beetje zitten experimenteren met mijn rijders. Van het weekend allemaal sterkere motor gegeven (700pk) en vanaf dat punt leek de omzet in elkaar te storten.
Wat misschien enigszins logisch is want de truck is eigenlijk niet optimaal voor gewoon transport en ook niet voor zwaar transport.

Nu alles weer aangepast en nu motor rond de 500pk met de beste bak waardoor je vrijwel de beste layout hebt voor gewoon transport en ook beetje zwaar transport kunt doen. Maar eens zien hoe het nu loopt.

Zou eigenlijk wel meer interactie willen met mijn rijders. Iemand die al tijdje voor je werkt die dan om nieuwe truck vraagt of voorkeur heeft voor specifiek merk (en dus beter gaat presteren als bonus).
Dit zou sowieso tof zijn, meer sturen wat voor ritjes ze rijden, dat je er eentje specialiseert richting heavy transport en een andere long distance bijvoorbeeld. Je kunt wel sturen welk soort skills ze leren meen ik.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
HJTP schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Dit zou sowieso tof zijn, meer sturen wat voor ritjes ze rijden, dat je er eentje specialiseert richting heavy transport en een andere long distance bijvoorbeeld. Je kunt wel sturen welk soort skills ze leren meen ik.
Dat is al zo toch, als jij ze alleen maar lange afstanden laat leren (skills) dan doen ze dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:38:
[...]

Dat is al zo toch, als jij ze alleen maar lange afstanden laat leren (skills) dan doen ze dat ook.
Ik stel altijd mijn chauffeurs in dat ze eerst voor milieuvriendelijk gaan. Als dat vol zit gaan ze naar gebalanceerd. Maar ik heb ook een chauffeur die ik op milieuvriendelijk heb laten staan. Dat was vol bij hem en kwamen de andere dingen er ook bij gaan komen. Van mij mogen alle chauffeurs naar de 10 toe. Zijn ze tenminste nuttig en kan je beperken ze gaan zeuren ze geen vracht kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Iemand nog op zoek naar een ouwe Daf? https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=264917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFasterke
  • Laatst online: 03-05-2021
Deze vind ik wel mooi.
Ik speel wel meer ats dan ets, maar is er een manier om truck mods zoals deze te laten werken op ats? Of wordt het nog eens ets opstarten. Google kan me niet echt een antwoord geven.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrFasterke schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:04:
[...]

Deze vind ik wel mooi.
Ik speel wel meer ats dan ets, maar is er een manier om truck mods zoals deze te laten werken op ats? Of wordt het nog eens ets opstarten. Google kan me niet echt een antwoord geven.

Mvg
Je moet de vrachtwagen kopen bij een dealer. ETS en ATS hebben heel andere dealers dus het lijkt mij niet het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Het is wel te doen, heb toen mijn DAF XF 105 ook geconverteerd naar ATS, maar het is een hele boel werk en je moet toch wel enige kennis van de basis structuur hebben.

Hier wel een handleiding, al vind ik die niet helemaal optimaal: https://ijsmods.com/moddi...-trucks-from-ets2-to-ats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:47
Hallo Truckers,

Na een lange tijd ben ik weer begonnen met ETS 2 en wat is het toch een heerlijk spel, zeker in combinatie met promods. Ben net op Spitsbergen geweest en wat is dat prachtig gemaakt met de bergweggetjes vol sneeuw en sneeuwstormen boven op de bergen. Sowieso is het noorden van Scandinavië geweldig gemaakt met mooie kronkelige wegen en prachtige natuur.
Maar nu zou ik graag ook Rusmap willen toevoegen, maar als ik die mods toevoeg crasht het spel bij het laden van de savegame. Ik heb de nieuwste versie (1.8.1) en de mods net zo geladen als dit lijstje https://gathering.tweaker...message/57271579#57271579 , weet iemand van jullie waar het dan aan kan liggen?

Verder had een 2 jaar geleden toen ik het speelde ook russian open spaces erbij, nu zie ik dat er ook een andere russiche map bij is, namelijk Soutern Region. Kunnen deze 2 bij elkaar en zo niet, welke is beter?

Zal nu eerst even een rit van 5300 km maken waarvan 4200 over land, van Spitsbergen naar Lleida (Spanje) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerd12 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:27:
Hallo Truckers,

Na een lange tijd ben ik weer begonnen met ETS 2 en wat is het toch een heerlijk spel, zeker in combinatie met promods. Ben net op Spitsbergen geweest en wat is dat prachtig gemaakt met de bergweggetjes vol sneeuw en sneeuwstormen boven op de bergen. Sowieso is het noorden van Scandinavië geweldig gemaakt met mooie kronkelige wegen en prachtige natuur.
Maar nu zou ik graag ook Rusmap willen toevoegen, maar als ik die mods toevoeg crasht het spel bij het laden van de savegame. Ik heb de nieuwste versie (1.8.1) en de mods net zo geladen als dit lijstje https://gathering.tweaker...message/57271579#57271579 , weet iemand van jullie waar het dan aan kan liggen?

Verder had een 2 jaar geleden toen ik het speelde ook russian open spaces erbij, nu zie ik dat er ook een andere russiche map bij is, namelijk Soutern Region. Kunnen deze 2 bij elkaar en zo niet, welke is beter?

Zal nu eerst even een rit van 5300 km maken waarvan 4200 over land, van Spitsbergen naar Lleida (Spanje) _/-\o_
Welkom terug zullen we dan maar zeggen. Het noorden is net zoals Ijsland echt heel erg mooi en vooral afwisselend gemaakt. Kan mij daar ook enorm goed vermaken. helaas is Spitsbergen wel maar klein maar dat is in het echt ook niet groter. Het moet wel realistisch blijven. Ik neem aan dat je de nieuwste versie van ETS2 gebruikt? Voor de nieuwste versie is er een nieuw def bestand gemaakt voor RusMap. Deze kan je hier vinden met tevens de koppeling voor Southern Region. Ook moet je bij het aanmaken van het def bestand van ProMods wel het vinkje aanklikken je ook gebruik gaat maken van RusMap en/of Special Transport DLC

Southern Region is niet te vergelijken met ProMods in het detail. Ook zijn de wegen niet altijd helemaal niet logisch aangelegd met de meest vreemde rotondes. Ook zijn het veel open vlakken waar je dan maar van moet houden. Zelf gebruik ik Southern Region wel met plezier en zie ik het door de vingers het niet allemaal zo mooi kan zijn als ProMods.

Open Spaces vroeger ook veel gereden maar de koppelingen met RusMap duren vaak zo lang voordat ze beschikbaar zijn er tegen die tijd alweer een nieuwe versie van ETS2 uit is. Ook is de schaal van Open Spaces anders.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberCow op 29-01-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 14:46
Ik overweeg toch een 'beter' stuur aan te schaffen voor ETS. Mijn trustmasters laten het tamelijk snel steeds afweten. Ik denk aan een logitech, maar sta ook open voor andere ervaringen/adviezen. . Ik schakel automatisch, dus met versnellings-accessoires zou niet hoeven. Ik zie een G25, of 27 of 29 voorbij komen?
Welk model zou een goede keuze zijn?
mvg. Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Gebruik je ook de legacy fix?
Staat op het promods forum, nu nog niet thuis, dus niet 123 een link voor jou..
https://promods.net/viewtopic.php?t=25560
Gevonden

Verder die oude daf, is grandioos, ben op het moment, als ik thuis ben.
Vanuit het noorden van Noorwegen naar Rennes in Frankrijk aan het rijden en vind het enorm genieten.
Nu nog hopen op zo een oude van Swieten combi, om het af te maken

Ikzelf, gebruik een g920, puur omdat ik geen logo van ps voor mijn neus wou.. vind hem zelf fijn werken, maar dat is iedereen zijn keus.

[ Voor 21% gewijzigd door Pancake007 op 29-01-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ton37 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:54:
Ik overweeg toch een 'beter' stuur aan te schaffen voor ETS. Mijn trustmasters laten het tamelijk snel steeds afweten. Ik denk aan een logitech, maar sta ook open voor andere ervaringen/adviezen. . Ik schakel automatisch, dus met versnellings-accessoires zou niet hoeven. Ik zie een G25, of 27 of 29 voorbij komen?
mvg. Ton
Ik gebruik zelf al een jaar of 5 de Logitech G27 en heb er nog steeds veel schik mee. Alle knoppen doen het nog. Nadelen van het stuur vind ik wel dat je met sturen echt kan merken je aan een tandwiel aan het draaien bent en de force feedback is vrij luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ton37 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:54:
mvg. Ton
Ik ben erg tevreden over de Logitech G29. Ik heb er wel een versnellingspook bijgekocht, maar die gebruik ik vrijwel nooit om te schakelen.

Wel gebruik ik deze om de automaat in drive te zetten, achteruit en de handrem aan te trekken. Dat voelt echt stukken fijner dan gewoon een toets op je toetsenbord indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Dank voor jullie reacties, 2 vragen: ik neem aan dat je de force fb kunt uitzetten?
Dat tandwiel-gevoel is dat bij de g29 of de g920 ook merkbaar of voelbaar en zoja, wordt het als storend ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Je "hoort" het wel, al ondervindt ik er geen irritatie aan persoonlijk.
Mijn vriendin, wel maar die heeft geen headset op :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ton37 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:46:
Dank voor jullie reacties, 2 vragen: ik neem aan dat je de force fb kunt uitzetten?
Dat tandwiel-gevoel is dat bij de g29 of de g920 ook merkbaar of voelbaar en zoja, wordt het als storend ervaren?
Ja force feedback kan je wel uitzetten. Kijk maar eens bij je besturingsinstellingen :).

Wat een aso om zijn trailer half op mijn plek te gooien :(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AFzAuPy.png

Dus ik met de trailer ding aan de kant willen schuiven wat niet lukt. Dan maar met lomp geweld een aanloop nemen om vol mijn vrachtwagen erin te rammen. Natuurlijk kom veel te hard aanrijden. Het word van kwaad tot erger.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cR1ympc.png

Het moet niet gekker gaan worden 8)7. Ik ram nog een keer achteruit mijn trailer tegen die andere aan en mijn vrachtwagen vliegt de lucht in en land zo.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ieBBRuH.png

Na opnieuw opgestart te hebben is de asotrailer wel weggehaald en kon ik mijn rit toch voltooien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H08fCFP.png

Roekeloos 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjYKkXP.png

[ Voor 42% gewijzigd door CyberCow op 29-01-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
RIght, dan ga ik op zoek naar een. (gebruikte) logitech stuurtje. Zal of de g27 of de g29 denk ik worden, afhankeijk wat er in de aanbieding komt. Zal eens kijken of er ergens proefgedraaid kan worden aan het stuurtje ;-))
DAnk jullie wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:27
Ik heb sinds een aantal weken een g27 en had daarvoor een dfgt. Maar moet zeggen dat de FFB vele malen zachter klinkt dan de dfgt. Ik gebruik wel de ffb-plugin. Deze kun je hier vinden. Dit stuurt vele malen beter dan de In game ffb. Moet nu alleen nog steeds het schakelen onder de knie krijgen haha.

Edit: als je een g27 heb gevonden en het stuur gaat na een uurtje ofzo schever staan. Dan is het iets inwendig wat los is gekomen. Het is niks ernstig, maar ik had dat dus ook. Ik heb op YouTube toen een filmpje gevonden hoe je dat moest maken en toen werkte het weer perfect. En dr is nog iets wat kapot kan gaan inwendig (Iets van een klein tandwiel achtig dingetje), maar ook dat is makkelijk op te lossen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mikoe op 29-01-2019 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton37
Dat neem ik graag mee in mijn keuze, dank je @mikoe !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pancake007 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:54:
Ikzelf, gebruik een g920, puur omdat ik geen logo van ps voor mijn neus wou.. vind hem zelf fijn werken, maar dat is iedereen zijn keus.
Oh ik ben dus niet de enige die zich daar aan ergert als je 'm niet op de Playstation gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
las zojuist dat het verschil tussen de g29 of de g920 te maken heeft met Playstation OF Xbox. Ik gebruik hem voor PC, dus dan komt een g920 ook in aanmerking voor mijn zoektocht. Wat ik fijn vind aan de Trustmasters was dat er veel knoppen op het stuur zaten, zodat ik geen toetsenbord of muis nodig had tijdens het rijden. Weet niet of de logitechs dat ook voldoende hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
FastFred schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:24:
[...]

Oh ik ben dus niet de enige die zich daar aan ergert als je 'm niet op de Playstation gebruikt :+
:P haha, ik dacht ook alleen te staan haha.
Heleboel verklaarde mij voor gek, dan maar haha.

@Ton37
Op mijn g920, heb ik niet genoeg knoppen voor alle functies maar de belangrijkste voor mijzelf staan op het stuur ingesteld.
Doordat, ikzelf met een shifter rijd, mis ik al een knopje die ingesteld is voor hoog/laag.
Ik weet niet of je in de buurt woont van Duitsland, maar daar (was) het goedkoper dan in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ton37 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:28:
las zojuist dat het verschil tussen de g29 of de g920 te maken heeft met Playstation OF Xbox. Ik gebruik hem voor PC, dus dan komt een g920 ook in aanmerking voor mijn zoektocht. Wat ik fijn vind aan de Trustmasters was dat er veel knoppen op het stuur zaten, zodat ik geen toetsenbord of muis nodig had tijdens het rijden. Weet niet of de logitechs dat ook voldoende hebben?
Ligt er aan welke Thrustmasters je naar kijkt. Voor het simracen had ik toch graag wat extra knoppen willen hebben op mijn T300RS.

Voor het trucken heb ik zat aan mijn G25, de meeste knoppen zitten toch op m'n shifter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Je kunt er ook een buttonbox naast aanschaffen, wat Squirrel ook heeft zeg maar, van Saitek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@CyberCow Al was het maar omdat de arme dame geen idee heeft waar ze haar benen moet laten. :p

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jorgen zonder benen is het ook best wel lastig te remmen. Zal het haar vergeven.

Wat betekend deze melding? Heel mijn logboek staat ermee vol
04:48:09.202 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FEC3E839800002
04:48:09.202 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FEC4C0F4C00002
04:48:09.202 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FED794D4000002
04:49:07.043 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FEC3E839800002
04:49:07.043 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FEC4C0F4C00002
04:49:07.043 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FED794D4000002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Weet iemand waar Lidl in Promods ergens zit? Ik zoek wat leuke adressen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Dank jullie wel voor jullie reacties/adviezen over de stuurtjes! Ga eens lekker rondneuzen wat het gaat worden.
Valt wel op dat de Logitechs op bijv. Markplaats aardig aan de prijs zijn en er flink op wordt geboden. Maar tja. typisch geval van vraag en aanbod, nietwaar. Soms zie je ook heel andere merken, en dan stukken goedkoper. Maarre .. waarschijnlijk heeft kwaliteit zijn prijs? Grtjs TOn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
flugelisoke schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:11:
Weet iemand waar Lidl in Promods ergens zit? Ik zoek wat leuke adressen namelijk.
Bonn, Keulen en nog veel meer.
Een van de leukere om naar te rijden is in Oostenrijk, in Obsteig en een in Spanje, weet even niet waar precies.
Daar reed ik heen via Andorra, heerlijk al dat bochten werk in de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:04:
@Jorgen zonder benen is het ook best wel lastig te remmen. Zal het haar vergeven.

Wat betekend deze melding? Heel mijn logboek staat ermee vol
04:48:09.202 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FEC3E839800002
04:48:09.202 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FEC4C0F4C00002
04:48:09.202 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FED794D4000002
04:49:07.043 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FEC3E839800002
04:49:07.043 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FEC4C0F4C00002
04:49:07.043 : <ERROR> Void kdop volume detected! uid:0x23FED794D4000002
Verkeerde sound files, daar heeft ScandinaviaMod last van. Als het goed is wordt dat in de volgende update verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:20:
[...]

Verkeerde sound files, daar heeft ScandinaviaMod last van. Als het goed is wordt dat in de volgende update verholpen.
Ohhh bedankt dan haal ik die er wel tussenuit. Zo heel bijzonder is die mod nou ook weer niet. Heb wel het idee dat het daardoor soms een beetje gaat hikken. Wel vreemd dat het aangegeven word terwijl ik in Southern Region omgeving rondhobbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Graag nog even een ervaringsvraag aan de Logitech g920 stuurmannen. Hoe is het gesteld met de nauwkeurigheid van het stuur, de stuurgevoeligheid? Kun je met hogere snelheid, bijv. 100/120 km/u. goed je rijbaan houden bij het inhalen? Of moet je 'fingerscrossed' je ertussendoor wurmen? Mijn Thrustmaster was in het begin best nauwkeurig en er kon ontspannen ingehaald worden, ook bij hoge snelheid. Momenteel is het minder. Zal wel iets met 'slijtage' te maken hebben? (Ehhh van mij en het stuurtje ;-)) Alhoewel de kleinkinders kunnen er ook hun bijdrage aan hebben gehad ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Met 150kmh lukt het nog, zelfs op tmp.
Al kom ik weinig boven de 89kmh nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Pancake007 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:39:
Met 150kmh lukt het nog, zelfs op tmp.
Al kom ik weinig boven de 89kmh nog.
Noiseee! Gewoon lekker realistische snelheden aanhouden, cruise control aan en lekker sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:15
Ik ben weer druk in ets. Modjes geinstalleersd etc.

Paar vraagjes:

- interior sound: dat was iets met s_interior in de console, weet iemand de exacte benaming en manier ?
- ik las hier ergens iets over dat sinds 1.33 de vrachtwagen ook echt kan overhellen (realistisch) maar ik kan dat nergens in mijn instellingen vinden. Waar zou dat moeten staan ?

Alvast bedankt!

Oja, eigen trailers zijn een super toevoeging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
In de console moet je dit: G_suspension_stiffness 0 invoeren.

Voor interieur geluid: s_interior_volume 0 t/m 6.
Al zou ik wel een sound mod gebruiken, als je dat nog niet doet.

@flugelisoke
Heerlijk, beetje henk wijngaard erbij hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Pancake007 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:40:

@flugelisoke
Ben zelf meer van de poolse en Russische radio :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Ohhh bedankt dan haal ik die er wel tussenuit. Zo heel bijzonder is die mod nou ook weer niet. Heb wel het idee dat het daardoor soms een beetje gaat hikken. Wel vreemd dat het aangegeven word terwijl ik in Southern Region omgeving rondhobbel.
Volgens mij is het een conflict met andere mods zoals sound fix pack en daar is waarschijnlijk SR bij gekomen met de nieuwe update van SR. Ik had iets gelezen over de sounds files die in een verkeerde directory staan en daar door een conflict hebben. Dit was wel in december zo, maar volgens mij is de ScandinaviaMod nog niet geupdate daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:15

@flugelisoke
thanks!

uiteraard, Kriechbaum 10.5 V8 sound (IEUUUWW) is geactiveerd :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Pfff gister een momentje. Ik rij lekker 90 op de CC (Frankrijk), zie ik opeens op de rechterbaan vrachtwagen stil staan. Ik snel naar links en snelheid aanpassen, staat daar opeens een auto stil. Nog geprobeerd hard te remmen en naar rechts te gaan maar toch de trailer geschampt.
Ben je er voorbij, niks aan de hand :( Dus remmen voor niks.

Ondertussen wel de lening van 400k afgelost. Had zo'n 40k op de bank en heb er maar even 100k bij geleend want moest zo'n 119k nog aflossen van die 400k. Scheelt toch al weer 3k/dag aan aflossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@flugelisoke
Ik rij momenteel met

g_suspension_stiffness 0
g_trailer_stability 0
g_truck_stability 0

Rijd voor mijn gevoel veel realistischer en als je over drempels rijd vlieg je niet meer met je kop door het dak van de cabine.

Je moet nu ook echt rekening houden met je snelheid door bochten. Voorheen was het net karten.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 31-01-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
lord_fh schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:41:
[...]

thanks!

uiteraard, Kriechbaum 10.5 V8 sound (IEUUUWW) is geactiveerd :9 :9
Kriechbaum is wel een geweldige qua geluid, ik had de crackle wat omhoog gezet, alleen had bloedende oren na 2300km haha. Nu maar de EVR aangezet op mijn 105. Die is lekker rustig :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Je ziet trouwens in het echt in Nederland toch vaker die extra lange vrachtwagens rijden met extra kar erachter. Die je in het spel alleen in Scandinavië mag gebruiken. Mag dit in het echt alleen in Nederland of tegenwoordig ook bv Duitsland?
En zo ja, is er een mod die het dan ook in die landen waar het echt mag toe staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mag niet in Duitsland (en met al die bruggenproblemen wil je het ook echt niet), dus in ETS zou het alleen voor vervoer binnen Nederland kunnen zijn (Groningen, Amsterdam, Rotterdam).
Misschien wel eens een idee om dit bij SCS aan te kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Bijna... op de autobahn mag het blijkbaar wel, wist ik ook niet.

https://bigtruck.nl/blog/item/met-de-lzv-door-duitsland

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:38:
[...]

Volgens mij is het een conflict met andere mods zoals sound fix pack en daar is waarschijnlijk SR bij gekomen met de nieuwe update van SR. Ik had iets gelezen over de sounds files die in een verkeerde directory staan en daar door een conflict hebben. Dit was wel in december zo, maar volgens mij is de ScandinaviaMod nog niet geupdate daarna.
Dat klopt de Scandinavia mod is van oktober en ik heb daar verder geen aanpassingen aan gedaan. Wel slordig als je iets maakt om dan in de verkeerde map te dumpen. Een sound fix mod gebruik ik niet heb vaak toch het geluid heel zacht aanstaan en daarbij dan de tv aan. Moet de motor een beetje horen pruttelen en dan is het voor mij alweer voldoende.
Player1S schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:23:
Pfff gister een momentje. Ik rij lekker 90 op de CC (Frankrijk), zie ik opeens op de rechterbaan vrachtwagen stil staan. Ik snel naar links en snelheid aanpassen, staat daar opeens een auto stil. Nog geprobeerd hard te remmen en naar rechts te gaan maar toch de trailer geschampt.
Ben je er voorbij, niks aan de hand :( Dus remmen voor niks.

Ondertussen wel de lening van 400k afgelost. Had zo'n 40k op de bank en heb er maar even 100k bij geleend want moest zo'n 119k nog aflossen van die 400k. Scheelt toch al weer 3k/dag aan aflossing.
Ik snap even niet wat je bedoeld maar een lager bedrag geeft minder rente dan een hoger bedrag.

[ Voor 31% gewijzigd door CyberCow op 31-01-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, dat wist ik ook niet. Ook jammer dat er zoveel verschillende opvattingen en regelgevingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

CyberCow schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Dat klopt de Scandinavia mod is van oktober en ik heb daar verder geen aanpassingen aan gedaan. Wel slordig als je iets maakt om dan in de verkeerde map te dumpen. Een sound fix mod gebruik ik niet heb vaak toch het geluid heel zacht aanstaan en daarbij dan de tv aan. Moet de motor een beetje horen pruttelen en dan is het voor mij alweer voldoende.

[...]

Ik snap even niet wat je bedoeld maar een lager bedrag geeft minder rente dan een hoger bedrag.
De dagelijkse aflossing voor 400k is zo'n 5700. De dagelijkse aflossing voor 100K is kleine 2100.

Ik moest nog 119k aflossen de 400k maar dat had ik niet liggen. Dus heb ik nu 100k geleend om toch die lening van 400k af te kunnen lossen. Scheelt me dus dik 3000 per dag aan aflossen.

Pagina: 1 ... 101 ... 162 Laatste