Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:32:
[...]

De dagelijkse aflossing voor 400k is zo'n 5700. De dagelijkse aflossing voor 100K is kleine 2100.

Ik moest nog 119k aflossen de 400k maar dat had ik niet liggen. Dus heb ik nu 100k geleend om toch die lening van 400k af te kunnen lossen. Scheelt me dus dik 3000 per dag aan aflossen.
Ja op die manier heb je daar wel gelijk in maar aan het einde van het liedje ben je nou wel meer geld kwijt. Maar zoals ik begrijp ging het daar niet over. Het is voor mij ook al weer zo lang geleden ik mij druk moest maken over wat mijn leningen kosten. Tegenwoordig als ik een nieuwe vestiging open doe ik maar een lening omdat ik dat gewoon leuker vind. Voor de rest als je eenmaal je eerste lening hebt kunnen afronden en je hebt een aantal vrachtwagens rondhobbelen gaat je geld echt niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 14:46
Waarschijnlijk een 'dummy'vraag. Als ik een stuur (via USB) in windows aansluit op ETS, kan ik er dan ook nog een 2e controller bij gebruiken. Daar zitten nog extra knoppen op die ik zou kunnen gebruiken en toewijzen in ETS. In dit geval een joystick. Haalbaar of niet mogelijk? Bvd. Ton

PS nav jullie gewaardeerd advies een Log.P920 op de kop getikt (zodat hij ook nog op een Xbox kan gebruikt worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik denk dat het kan, maar zeker weten doe ik het niet.
Heb naast mijn stuur een extra toetsenbord (was gratis dus waarom ook niet:-D ). En die werkt er ook bij. Je kunt voor elke functie, 2 toetsen/knoppen invullen.
Veel plezier met de 920!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
@Pancake007 Jouw post bracht mij op het idee om even in de doos met allerlei pc curiosa te duiken. Ik vond daar nog een oud Fujitsu keyboard met apart numeriek gedeelte. Dat nummerieke toetsenbordje kon ook afgekoppeld worden. Dit heb ik uitgeprobeerd met het (huidige) stuurtje + een USB-toetsenbord + het nummerieke toetsenbordje. Enne het werkt vlekkeloos! Ik dacht er eerst aan een shifter met knoppen te kopen, maar de shifter gebruikte ik toch niet en op de logitech g920 shifter zitten (helaas) geen knoppen, dus dat was een no-go. Maarre dus nu een stuur met een klein numeriek toetsenbordje ernaast met de programmeerbare knoppen.... en gaan …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ton37 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:12:
@Pancake007 Jouw post bracht mij op het idee om even in de doos met allerlei pc curiosa te duiken. Ik vond daar nog een oud Fujitsu keyboard met apart numeriek gedeelte. Dat nummerieke toetsenbordje kon ook afgekoppeld worden. Dit heb ik uitgeprobeerd met het (huidige) stuurtje + een USB-toetsenbord + het nummerieke toetsenbordje. Enne het werkt vlekkeloos! Ik dacht er eerst aan een shifter met knoppen te kopen, maar de shifter gebruikte ik toch niet en op de logitech g920 shifter zitten (helaas) geen knoppen, dus dat was een no-go. Maarre dus nu een stuur met een klein numeriek toetsenbordje ernaast met de programmeerbare knoppen.... en gaan …..
Ik blijf het jammer vinden dat als je een extra numeriek ding aansluit je daar geen andere functies aan kan geven dan het numeriek van je standaard toetsenbord. Maar dat kan ook een beperking aan Windows zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Bedoel je in ETS? Het is en blijft natuurlijk gewoon een numeriek toetsenbordje, maar in dit geval lekker klein voor ernaast. Ik heb ook nog een oud microsoft toetsenbord en daar zitten nog meer extra knoppen op: email, home, vooruitspoelen, vorige pagina enz. enz. enz. Maar dan blijf je toch met een groot toetsenbord ernaast zitten.
Ik was vooral getrickerd door de optie om er een (relatief dure) 'buttonbox' naast te zetten, dat is nu in mijn geval opgelost door zo'n klein num.boxje. Dan kan ik met wat knutselen de toetsen nog beplakken/beschilderen voor de diverse functies en dan lijkt het net een buttonbox ;) , denk ik ;-))

[ Voor 5% gewijzigd door Ton37 op 01-02-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Dat is een mooie oplossing!
Nooit aan gedacht, maar wel ideaal.

Zelf heb ik wel een shifter, maar dat is vooral omdat ik graag in de bergen zelf een versnelling kies.
Met automaat, ging ik bijvoorbeeld in 8 omhoog en naar beneden bleef ie door schakelen tot ie in zijn 16 zat, als je niet remde of de retarder gebruikt.
Afentoe zit ik weleens met de gedachte een vrachtwagen pook te kopen, maar dat krijg ik thuis niet verantwoord haha, die word er nu al gek van :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Player1S schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:23:
...

Ondertussen wel de lening van 400k afgelost. Had zo'n 40k op de bank en heb er maar even 100k bij geleend want moest zo'n 119k nog aflossen van die 400k. Scheelt toch al weer 3k/dag aan aflossing.
Toch was die van 400 goedkoper gemiddeld, die van 100 betaal je in verhouding meer voor, nu doe je er dus langer over om t af te lossen. Je had ws beter die ton kunnen gebruiken voor een (misschien 2) extra truck met chauffeur

En het ene gat vullen met het andere is normaliter een enkeltje richting faillissement.... :+

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
LoneWolf schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:36:
[...]

Toch was die van 400 goedkoper gemiddeld, die van 100 betaal je in verhouding meer voor, nu doe je er dus langer over om t af te lossen. Je had ws beter die ton kunnen gebruiken voor een (misschien 2) extra truck met chauffeur

En het ene gat vullen met het andere is normaliter een enkeltje richting faillissement.... :+
Ach, zet je het op de naam van de boekhoudster en plak je er stickers op met hovo of EF , kun je weer even door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij de laatste tijd heel veel in ATS en dacht, na het zien van wat screenshots, 'laat ik ETS2 en Promods weer eens installeren'. Zo gezegd, zo gedaan. Maar ligt het nou aan mij of zijn de graphics van ETS2 minder dan die van ATS...? Als ik Oregon vergelijk met Noorwegen dan vind ik Oregon echt veel mooier, natuurlijker ogen. De bomen lijken echter, betere kleuren. Die in ETS2 ogen rommelig en alles is wat meer cartoonish, te fel van kleur. Ook het licht in de cabine lijkt wat minder, alsof ATS een versie verder is dan ETS2 (soort van ETS3). ETS lijkt wat platter en vlakker. Ligt dat nou aan mij of vinden anderen dat ook? Ik rij voorlopig in ieder geval weer in ATS.

Nog een vraagje: zijn er nog andere mods die Noorwegen interessanter maken? Promods is wel een verbetering maar ik vind dat er alsnog wat weinig te rijden is in Noorwegen. Het is eigenlijk maar één rondje wat je hebt met wat simpele zijwegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
@J van E
Er zit natuurlijk 3 1/2 jaar verschil tussen ETS2 Scandinavia DLC en ATS Oregon DLC, dus is absoluut geen vergelijkings materiaal. Je kan dan beter een vergelijking maken met de Beyond the Baltic Sea DLC, de laatste map expansie van ETS2. Bovendien heeft SCS kenbaar gemaakt om alle oude map expansies in een nieuw jasje te steken, en zijn inmiddels al met Duitsland begonnen. Aangezien ze dit jaar overstappen naar DirectX 11, zal dat samen gaan met de map expansie updates waardoor alles er weer mooier en beter uitziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 02-02-2019 13:21 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:31:

Aangezien ze dit jaar overstappen naar DirectX 10, zal dat samen gaan met de map expansie updates waardoor alles er weer mooier en beter uitziet.
DX10 ?

Lijkt me dat ze eerder bezig zijn met DX11 toch ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Sorry, foutje, moet inderdaad 11 zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:24
Rij nu in een Iveco met 400L tanks, dat is toch wel irritant weinig. Meestal als ik de waarschuwing krijg voor brandstof red ik het wel tot het volgende pompstation, maar dit keer dus niet. Kon m'n vrachtje nog wel afleveren, maar toen stond ik dus met bijna lege tanks in een stadje zonder pompstation :P

Heb dus toen voor 300 euro die service laten komen en me laten afzetten in hetzelfde stadje, maar daar krijg je wel 20% brandstof bij ongeveer, dus daarmee kon ik naar het dichtstbijzijnde pompstation :)

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Logitech g920 stuur instellingen (Windows10/ETS2 en ATS, Steamversies). Het heeft heel wat gekost om de Logitech uiteindelijk te installeren met veel googelen. In Steam een aantal settings veranderd. De laatste Logitech Game Driver voor G920 gedownload.
--edit--
Uiteindelijk voor 90 procent aan het werk gekregen. Verder een kwestie van fijntunen. Dat programma Logitech Game Software begrijp ik het nut niet van??
Het stuurt wel nauwkeurig in vergelijk met mijn vorig Thrustmasterstuurtje, maar voor dat geld mag het ook wel ;-))

[ Voor 56% gewijzigd door Ton37 op 03-02-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:53

Player1S

Probably out in the dark

LoneWolf schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:36:
[...]

Was niet eens zozeer nodig maar meer een autistischachtig trekje. Mijn rijders doen steeds langer over een ritje dus duurt even voor ze geld over de brug brengen en was het zat om bijna 6k per dag richting de bank te zien gaan.
Ondertussen al 2 keer die 100k kunnen aflossen maar gekozen om een garage te upgraden en 2 nieuwe, oude Dafjes aangeschaft. :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Ik word gek van de Logitech G29, elke keer wanneer ik de pc aanzet ( en het stuur aangesloten is ) gaat het stuur in totaal 4 keer rond calibreren tot in windows aan toe.

Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFasterke
  • Laatst online: 03-05-2021
flugelisoke schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:28:
Ik word gek van de Logitech G29, elke keer wanneer ik de pc aanzet ( en het stuur aangesloten is ) gaat het stuur in totaal 4 keer rond calibreren tot in windows aan toe.

Bij jullie ook?
Dit heb ik met mijn g27 ook.
Maar wat ik erger vind, is dat het logitech programma het stuur soms niet herkent als het juiste stuur wanneer ik een ander usb poort gebruik. Ookal steek ik hem daarna in de usb poort die ik altijd gebruik, hij blijft het verkeerde stuur aangeven en dan moet ik altijd de pc opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
MrFasterke schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Dit heb ik met mijn g27 ook.
Maar wat ik erger vind, is dat het logitech programma het stuur soms niet herkent als het juiste stuur wanneer ik een ander usb poort gebruik. Ookal steek ik hem daarna in de usb poort die ik altijd gebruik, hij blijft het verkeerde stuur aangeven en dan moet ik altijd de pc opnieuw opstarten.
Jep dat is ook hier. Als ik hem later aansluit herkent hij hem vaak niet. Idd, pc reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dat heb ik ook gehad, met daarbij nog eens regelmatig uitvallen tijdens gebruik en random knoppen "indrukken". Of opschakelen met de flipper waarbij ie terug schakelt. Bleek een kabelbreukje te zijn vanaf het stuur naar het pcb. Nu nergens last meer van :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Herken ook die 'problemen'. Ik koppel altijd de usb-kabel los als ik niet 'game'.
Als ik ga gamen (ETS2):
1. ik zet de 'Logitech Gaming Software' aan (Het prgr. geeft aan dat er geen USB aansluiting is)
2. ik koppel de USB van mijn g920 aan (Het stuur gaat nu 3x draaien)
3. ik start Steam op
4. Laat het prgr. ETS2 (nu krijg ik een korte melding: iets van Automatische LGame detection.. )
5. Alles werkt nu naar behoren.
Als ik het spel afgesloten heb, verwijder ik de USB kabel weer van de G920
Dat is mijn manier van werken en het stuur maakt maar 1x zijn rondjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Voor wie de vorige Daf toch iets te oud was. De maker is nu bezig met een Daf 95: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=268236

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik herken die problemen totaal niet met mijn Logitech G27. Ik weet niet welke versie van Windows jullie gebruiken maar anders eens een keer proberen andere drivers te gebruiken. Het draaien bij het opstarten heb ik dan weer wel maar hoe vaak start je nou daadwerkelijk je pc opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:17
Ik sluit me bij @CyberCow aan. Ik heb ook nog nooit die problemen gehad. Heb zelfs geen profiel voor ets2 aangemaakt. Gewoon alles in globale instellingen. Stuur draait bij opstarten een keer rond en hij werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
flugelisoke schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:28:

Bij jullie ook?
hier volgens mij maar 1x 1 kant op, al issie al even niet aangesloten, en mijn systeem gaat altijd in slaapstand

bij een reboot beweegt hij een stukje als windows opstart maar al snel "verbreekt" de verbinding (groene lampje knippert dan volgens mij) en pas als dan het inlog acherm er is calibreert hij helemaal zoals hierboven beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Mm het is ook geen 'probleem', Het liefst zou ik de Log.Gaming Software niet willen gebruiken. Heb er niets mee, maar denk dat ie het dan niet doet in Ets2. Dus alleen een driver zou voor mij voldoende zijn. Is dat mogelijk volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ton37 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:16:
Mm het is ook geen 'probleem', Het liefst zou ik de Log.Gaming Software niet willen gebruiken. Heb er niets mee, maar denk dat ie het dan niet doet in Ets2. Dus alleen een driver zou voor mij voldoende zijn. Is dat mogelijk volgens jullie?
herkent windows 10 het stuur niet gewoon zonder extra software?

zelf gebruik ik de software voor het limiteren van de draaicirkel.
(en ik heb 48gb ram, dus wat extra software draaien is geen enkel probleem)

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 04-02-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Eigenlijk nog niet geprobeerd. Zal LGS eens uninstallen en dan kijken wat er gebeurd. Dacht dat het nodig was als driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ton37 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:16:
Ik gebruik bij Windows 7 alleen de driver en stuur werkt prima. Om te wisselen tussen 360 en 900 graden gebruik ik spelbesturing in configuratiescherm.

Ik starten net ETS2 en kreeg de melding dat er een nieuwe versie uit is gekomen. Het blijft wel 1.33 dus er zal niet zo heel veel veranderd zijn. Kan alleen nergens vinden wat er wel is veranderd en zou dat toch graag willen weten.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberCow op 05-02-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt er dus eigenlijk op neer dat het alleen om die paint gaat. Bedankt voor de link ik kon het eerder al nooit vinden wat er bij zo'n kleine update allemaal veranderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV8
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-05-2024
Gebruikt er iemand een mod waardoor het vrachtverkeer wat harder gaat rijden? Nu erger ik me vaak aan die vrachtwagens die net 70 rijden waar je 80 mag. Of is dit op een andere manier te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben gisteravond een special cargo gestart en nu heb ik dat mijn cabine enorm heen en weer schud. Lijkt wel of ik over een klinkerweg rijdt.

Komt dat doordat ik verkeerd chassis heb (6/2-4midlift) en geen heavy cargo chassis of zou dit door een mod kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:57:
[...]

Met TrackIR is het (wat smoothness betreft) net alsof je rondkijkt in een game met bijvoorbeeld de muis: je hebt dan ook geen extra fps nodig (zoals met VR). Als je nu soepel rond kan kijken met de muis, kan je dat ook met TrackIR. ETS/ATS is wat dat betreft totaal geen probleem inderdaad. Ik vlieg zelf ook in Prepar3D en daar kan rondkijken wat stutteren maar dat doet het ook met de muis dus... Aerofly FS 2 daarentegen is (natuurlijk) butter smooth.
Maar TrackIR gaat natuurlijk wel verder dan rondkijken met een muis: je kan ook naar voren en naar achteren en opzij etc. Je hoofd zit dus niet vastgeplakt op een plek zoals met een muis. (Ik moet daarbij wel zeggen dat de mate van vrijheid om te bewegen in ETS/ATS iets beperkter is dan in P3D: je zit eerder tegen een onzichtbare muur.)

[...]

Filmpjes zat op YouTube, bijvoorbeeld deze: YouTube: TrackIR 5 Setup & Review 2018 | Inexpensive VR Alternative? Hij heeft de basic trackers op z'n pet die standaard bij TrackIR zitten. Ik heb zelf de Track Clip Pro: die geeft een betere tracking en kan je op een hoofdtelefoon zetten: ik game ALTIJD met een hoofdtelefoon (vanwege mijn huisgenoten) dus dat is voor mij geen probleem. Die tracker weegt echt bijna niets (wat inderdaad een nadeel is van VR) dus je merkt er eigenlijk helemaal niets van. Die clip kan je bijvoorbeeld hier zien: YouTube: Track Clip Pro Review
Als je eenmaal gewend bent aan TrackIR (en dat duurt niet lang) dan is rondkijken met een muis etc. opeens echt compleet waardeloos...! ;)

Ik vind trouwens wel dat TrackIR wat aan de prijzige kant is... maar goed, ik kan het betalen en het is het waard. Maar het had wel wat goedkoper gekund, vind ik. Vorig jaar is mijn vorige TrackIR kapot gegaan (na zo'n 11 jaar constant gebruik, overigens) en ik heb toen METEEN een nieuwe besteld: ik kan niet meer zonder!

[...]

Ja, incl. shifter!
Ik gebruik ook al jaren de TrackIr 5 voor FSX. Ik heb nu Prepar3D aangeschaft, daar werkt ie ook prima in, ik ga vandaag de vlieg-pc upgraden van I5-4670K 8GB DDR3 naar I5-9600K 16 GB DDR4. Daarbij gebruik ik een MSI R9 290 als grafische kaart. Ik heb dezelfde specificaties al voor mijn Iracing computer, alleen daar een MSI 1080 Gaming X 8G als grafische kaart.

De Trackir vind ik voor vliegsimulatie niet meer weg te denken, voor t racen kan ik er niet aan wennen, bovendien gebruik ik daarvoor 3 27"monitoren en daarbij heb ik al genoeg zicht om mij heen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
aan de trackir users: hebben jullie een koptelefoon op met de tracking ir's eraan ofeen petje ofzo?

ik heb een goedkopw variant geprobeerd maar omdat die op de zijkant van mijn koptelefoon zat kon ik "uit beeld" draaien waardoor hij automatisch weer centreerde, was er dus gauw klaar mee want kleinere draaicirkel zorgde voor een te hoge gevoeligheid

[ Voor 56% gewijzigd door mschol op 06-02-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Player1S schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:33:
Ik ben gisteravond een special cargo gestart en nu heb ik dat mijn cabine enorm heen en weer schud. Lijkt wel of ik over een klinkerweg rijdt.

Komt dat doordat ik verkeerd chassis heb (6/2-4midlift) en geen heavy cargo chassis of zou dit door een mod kunnen komen?
Nog nooit last van gehad en deed het vaak met een taglift want wheelies.

Was het een vrachtwagen/trailer mod die je ervoor gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Pancake007 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:45:
[...]

Nog nooit last van gehad en deed het vaak met een taglift want wheelies.

Was het een vrachtwagen/trailer mod die je ervoor gebruikte?
Ik heb lading van die Jazzycat trailer mods erop staan en ook vracht mods van hem. Rij in een Daf en heb daarvoor een chassis mod geinstalleerd waarbij je een heavy cargo chassis + 710 of 730pk motor kan installeren.

Rij echter in een default 6/2-4 midlift chassis maar wel met de 710pk motor.
Trailer is ook default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Tamelijk apart.
Ik durf niet te zeggen, dat het aan je (chassis) mod ligt, maar ik heb geen problemen nog ondervonden met jazzycat.

Beetje standaard, maar je zou kunnen kijken zonder de chassis mod.
Wel oppassen, waarschijnlijk detecteert het spel, een game change en begin je opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
mschol schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:43:
aan de trackir users: hebben jullie een koptelefoon op met de tracking ir's eraan ofeen petje ofzo?

ik heb een goedkopw variant geprobeerd maar omdat die op de zijkant van mijn koptelefoon zat kon ik "uit beeld" draaien waardoor hij automatisch weer centreerde, was er dus gauw klaar mee want kleinere draaicirkel zorgde voor een te hoge gevoeligheid
Ik heb een Trackir Clip met 3 reflectoren, die zit geklemd op het Trackir petje. Heb je een trackir gebruikt of iets anders? Bij mij centreert de Trackir niet als ik uit beeld draai, hooguit dat t beeld scheef op de kop gaat staan. De gevoeligheid kun je precies in de Trackir software instellen, zelfs per game.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Player1S schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:47:
[...]

Ik heb lading van die Jazzycat trailer mods erop staan en ook vracht mods van hem. Rij in een Daf en heb daarvoor een chassis mod geinstalleerd waarbij je een heavy cargo chassis + 710 of 730pk motor kan installeren.

Rij echter in een default 6/2-4 midlift chassis maar wel met de 710pk motor.
Trailer is ook default.
Meestal is dit een mod probleem, Heb het ook gehad in ATS, bij het koppelen van doubles begon mijn truck zo heftig te schudden dat de schade direct 50% was.

Ik heb voor dit soort dingen een test profiel gemaakt, met dezelfde instellingen en mods, (ook de money en XP cheat gebruikt voor dit profiel) 8)7 hiermee kan ik rommelen zonder dat dit invloed heeft op mijn echte profiel.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
flopdoc schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Ik heb een Trackir Clip met 3 reflectoren, die zit geklemd op het Trackir petje. Heb je een trackir gebruikt of iets anders? Bij mij centreert de Trackir niet als ik uit beeld draai, hooguit dat t beeld scheef op de kop gaat staan. De gevoeligheid kun je precies in de Trackir software instellen, zelfs per game.
geen trackIR, maar een goedkopere variant die met hetzelfde soort systeem werkt (PSeye met ir filter verwijderd + IR leds)
maar zodra ik dus teveek 1 kant op keek "verdween" 1 led voor de camera en snapte de software het niet meer (daarnaast vond ik het dragen van een koptelefoon ook vervelend, doe ik normaal nooit namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:43:

Ik heb de Track Clip Pro en die zit op m'n koptelefoon. Die draag ik sowieso altijd, heb nog geeneens boxen aan m'n PC dus geen probleem. ;)

Tip voor als een van de sensoren uit beeld verdwijnt: veel mensen maken de fout door de 'ontvanger' midden op de monitor te zetten. Niet doen: je moet 'm recht tegenover de tracking ir's zetten! Mijn track clip pro zit aan de linkerkant van mijn koptelefoon en de ontvanger staat dus bijna helemaal links op de monitor. Ik heb NOOIT last van 'contactverlies'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb maar af en toe een koptelefoon op, ik vind een petje beter zitten voor langere tijd. Met gewone clip werkt t vrij behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Maar het lijkt me zo'n gekloot, allemaal attributen om iets werkend te krijgen, zit je vervolgens in een hele stellage om een beetje rond te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:48:
[...]

Ik heb de Track Clip Pro en die zit op m'n koptelefoon. Die draag ik sowieso altijd, heb nog geeneens boxen aan m'n PC dus geen probleem. ;)

Tip voor als een van de sensoren uit beeld verdwijnt: veel mensen maken de fout door de 'ontvanger' midden op de monitor te zetten. Niet doen: je moet 'm recht tegenover de tracking ir's zetten! Mijn track clip pro zit aan de linkerkant van mijn koptelefoon en de ontvanger staat dus bijna helemaal links op de monitor. Ik heb NOOIT last van 'contactverlies'.
ik had hem al meer richting leds geplaatst, maar wellicht dus nog niet genoeg ervoor
misschien proberen, even kijken of ik die ledjes op een petje oid kan bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de hoofdredenen om ETS en ProMods weer te installeren was een video die ik gezien had van een ritje op IJsland. Gisteren heb ik voor het eerst daar rondgereden: de hele zuidkust afgereden van west naar oost (inclusief alle doodlopende zijweggetjes, waaronder een gaaf zandpad naar een fabriek midden in de bergen). Gaaf! Dat was toch wel een van de mooiste ritjes in ETS tot nu toe! Weidse panorama's maar wel met mooie natuur. De weidse panorama's in de US (ATS) bekoren we wat minder met al dat kale gele warme zand en zo. Dit heeft veel meer sfeer. En het zit niet zo vol als de rest van Europa. Smalle wegen, hoge kliffen langs de zee, zelfs sneeuw: prachtig, ondanks dat het allemaal aardig kaal is. (Wel jammer dat je zo nu en dan die bergen ziet 'pop uppen' in de verte.) Komend weekend op m'n dooie gemakkie de rest van het eiland ontdekken! (Ik rij dus gewoon rond zonder klus: lekker ontspannen. ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollieRacing
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:37
pwillemske schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:44:
Dat heb ik ook gehad, met daarbij nog eens regelmatig uitvallen tijdens gebruik en random knoppen "indrukken". Of opschakelen met de flipper waarbij ie terug schakelt. Bleek een kabelbreukje te zijn vanaf het stuur naar het pcb. Nu nergens last meer van :)
Dit heb ik dus ook met mijn G29. Hoe heb je dit opgelost? Zelf open geschroefd en gerepareerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

1.34 is live. Met de nieuwe MAN Euro6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
En het is een prachtig truckje,,, Eindelijk een nieuwe truck voor @CyberCow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nieuw is voor mij vooral een nieuw interieur. Dit ding lijkt exact hetzelfde als de oude MAN. En van MAN is er ook maar één type/interieur.
Dus wat dat betreft vind ik het eigenlijk helemaal geen nuttige toevoeging.
Maak dan eens een Renault T.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Slappe hap deze MAN E6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:33:
Een van de hoofdredenen om ETS en ProMods weer te installeren was een video die ik gezien had van een ritje op IJsland. Gisteren heb ik voor het eerst daar rondgereden: de hele zuidkust afgereden van west naar oost (inclusief alle doodlopende zijweggetjes, waaronder een gaaf zandpad naar een fabriek midden in de bergen). Gaaf! Dat was toch wel een van de mooiste ritjes in ETS tot nu toe! Weidse panorama's maar wel met mooie natuur. De weidse panorama's in de US (ATS) bekoren we wat minder met al dat kale gele warme zand en zo. Dit heeft veel meer sfeer. En het zit niet zo vol als de rest van Europa. Smalle wegen, hoge kliffen langs de zee, zelfs sneeuw: prachtig, ondanks dat het allemaal aardig kaal is. (Wel jammer dat je zo nu en dan die bergen ziet 'pop uppen' in de verte.) Komend weekend op m'n dooie gemakkie de rest van het eiland ontdekken! (Ik rij dus gewoon rond zonder klus: lekker ontspannen. ;) )
Ik weet niet of je ooit in Ijsland bent geweest maar het is daar aardig kaal. Ze hebben de route rondom Ijsland aardig nagemaakt en een aantal dingen zijn zeer herkenbaar. Het binnenland is ook echt heel erg mooi en uitdagend. Maar je hebt wel gelijk het is één van de mooiste stukken van heel ETS2 met dank aan ProMods _/-\o_
Dat gaat hem niet worden een nieuwe truck. Eerst de Euro 5 naar een miljoen kilometers brengen. Helaas deze week zo weinig tijd gehad. En een nieuwe vrachtwagen is ook best wel duur :+

[ Voor 15% gewijzigd door CyberCow op 08-02-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik vind het 3x niks de MAN, een troosteloos interieur waaraan je ziet dat het gedateerd is, zowel als truck, zowel als model ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:52:
Ik vind het 3x niks de MAN, een troosteloos interieur waaraan je ziet dat het gedateerd is, zowel als truck, zowel als model ingame.
Toch laat die mij al ruim 800.000km genieten van ETS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Die schijnt al zo goed als klaar te zijn maar er zijn issues met de rechten aangezien ze blijkbaar met 3 partijen moeten praten omdat Renault Trucks van Volvo is maar ze blijkbaar ook nog eens met het gewone Renault afspraken moeten maken voor gebruik van de naam en logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Flauw hoor.
Die is al tijden klaar maar ze hebben nog geen toestemming van Renault om hen te releasen. Dit hebben ze al meerdere keren aangegeven
CyberCow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:16:
[...]

En een nieuwe vrachtwagen is ook best wel duur :+
Hoe is het, Dagobert Duck :D

[ Voor 26% gewijzigd door Odessa op 08-02-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
CyberCow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:02:
[...]

Toch laat die mij al ruim 800.000km genieten van ETS2
Da's wel een mooi iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordat ik mijn eigen profiel helemaal overhoop gooi. Met de nieuwe update geeft die in mijn mod manager dat onderandere ProMods niet meer geschikt is. Moet ik dit negeren en kan ik verder in 1.34 of is het nog even beter om op 1.33 te blijven. En is het mogelijk in Steam dat die niet automatisch de update gaat uitvoeren? Ik heb dat liever zelf in beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberCow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:21:
Voordat ik mijn eigen profiel helemaal overhoop gooi. Met de nieuwe update geeft die in mijn mod manager dat onderandere ProMods niet meer geschikt is. Moet ik dit negeren en kan ik verder in 1.34 of is het nog even beter om op 1.33 te blijven. En is het mogelijk in Steam dat die niet automatisch de update gaat uitvoeren? Ik heb dat liever zelf in beheer.
Ik heb 'm zelf teruggezet naar 1.33 omdat ik nog maar net ProMods had geinstalleerd en er nog even van wil genieten. Ik ga er eigenlijk vanuit dat zodra je zoiets doet (oudere versie terugzetten) dat 'ie niet elke keer weer een update probeert te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:40:
[...]

Ik heb 'm zelf teruggezet naar 1.33 omdat ik nog maar net ProMods had geinstalleerd en er nog even van wil genieten. Ik ga er eigenlijk vanuit dat zodra je zoiets doet (oudere versie terugzetten) dat 'ie niet elke keer weer een update probeert te installeren.
Dat klopt dan blijft die daarop. Maar het liefste had ik het net zoals bij bijvoorbeeld videokaart drivers dat je de melding krijgt dat er een nieuwe versie is en je zelf kan beslissen. Nu kan je alleen handmatig terugzetten. Maar ben dan altijd bang dat daardoor mijn profiel kapot gaat. Gelukkig is dat nog nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Uiteindelijk de Log.G920 stuur + pedalen goed kunnen installeren. Het fine-tunen is achter de rug. Moet erkennen dat ík er erg blij mee ben, gelukkig. Hij stuurt perfect ('net echt') door het kunnen afstellen in de game. Dat luistert best nauwkeurig. Gas en remmen ook goed kunnen instellen. Dat maakt het rijden toch wel aangenamer dan mijn 'oude' stuurtjes. Het kost wat meer, maar dat bespaar ik maar door geen dure truck te kopen ;-)) . Zowel in ATS als in ETS2 werkt het fijn. Moest elk profiel wel apart in stellen (het alleen kopieren van control.sii was kennelijk niet genoeg?), maar dat was de moeite niet.
Ik vind het losse nummerieke toetsenbordje dat ik als 'button-box' gebruik ook handig. Moet nog even een mooie verhoogde bevestiging maken, zodat het in 1 oogopslag en ergonomisch snel en makkelijk te bedienen is. Kan er lekker snel mee rondkijken. Happy driver, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
PollieRacing schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:52:
[...]

Dit heb ik dus ook met mijn G29. Hoe heb je dit opgelost? Zelf open geschroefd en gerepareerd?
Ja zelf gemaakt, stap voor stap rustig alles uit elkaar gehaald, en alles gecontroleerd. Bij mij was het kabelboompje welke het stuur met het pcb verbind de boosdoener, één van de (7?) kabeltjes had een breukje dus deze vervangen. Tot nu toe geen problemen meer gehad :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het duurt altijd even voordat wij compatibiliteit kunnen bieden dus terug rollen naar 1.33 is de enige optie als je ProMods wilt blijven draaien

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:12:
Het duurt altijd even voordat wij compatibiliteit kunnen bieden dus terug rollen naar 1.33 is de enige optie als je ProMods wilt blijven draaien
De volgende versie van ProMods is dat voor de compatibiliteit of komt er ook weer een nieuw gebied erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Zou het binnenkort over en uit zijn met het modden van games, maar voor dit topic, ETS2?

Gezien de EU copyright wet die ze er doorheen willen drukken, wat modden praktisch illegaal maakt. Dit zal veel bedrijven de das om gaan doen aangezien er zoveel games zijn die funderen op de mod community, en dat zal straks kapot worden gemaakt door de EU.

Ik vermaak me prima met de vanilla game, maar denkt de rest er ook zo over?

[ Voor 10% gewijzigd door flugelisoke op 09-02-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
flugelisoke schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:27:
Zou het binnenkort over en uit zijn met het modden van games, maar voor dit topic, ETS2?

Gezien de EU copyright wet die ze er doorheen willen drukken, wat modden praktisch illegaal maakt. Dit zal veel bedrijven de das om gaan doen aangezien er zoveel games zijn die funderen op de mod community, en dat zal straks kapot worden gemaakt door de EU.

Ik vermaak me prima met de vanilla game, maar denkt de rest er ook zo over?
dat zou alleen zo zijn als de developer ook actie onderneemt, zie ik scs niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Dan zou SCS zich schuldig bevinden aan de copyright law.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Artikel 13 heeft de EU al geschrapt, dus zo'n vaart zal het niet lopen, het topic op SCS is trouwens hier te volgen: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=255918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Maasluip schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:32:
Nieuw is voor mij vooral een nieuw interieur. Dit ding lijkt exact hetzelfde als de oude MAN. En van MAN is er ook maar één type/interieur.
Dus wat dat betreft vind ik het eigenlijk helemaal geen nuttige toevoeging.
Maak dan eens een Renault T.
Tussen de oude en de euro 6 is alleen het finetunen gedaan door MAN
Er zijn euro 6 motoren ingekomen.....
Ongemerkt is er ook een nieuwe Volvo FH nieuw gekomen.

Het is allemaal maar bijgewerkt en nieuwe technologie toegevoegd....
* J.S. Bach volgt truck nieuws op de voet......

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is al lang af, al minstens een jaar geloof ik. Echter is een licentie verkrijgen erg lastig blijkbaar, want ze moeten met Renault Trucks om tafel, en met personenauto merk Renault omdat zij hetzelfde logo hebben, en Volvo is eigenaar van beide, dus ook Volvo moet zijn zegje kunnen doen.

In ATS had men hetzelfde probleem met de Volvo VNL, zowel Volvo US als Volvo Europa moest er zijn zegje over doen omdat beide hetzelfde logo hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 12-02-2019 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:32:
[...]

Die is al lang af, al minstens een jaar geloof ik. Echter is een licentie verkrijgen erg lastig blijkbaar, want ze moeten met Renault Trucks om tafel, en met personenauto merk Renault omdat zij hetzelfde logo hebben, en Volvo is eigenaar van beide, dus ook Volvo moet zijn zegje kunnen doen.

In ATS had men hetzelfde probleem met de Volvo VNL, zowel Volvo US als Volvo Europa moest er zijn zegje over doen omdat beide hetzelfde logo hebben.
Eigenlijk is dit best wel realistisch :P. Bij mij op het werk is het ook al wachten op 2 Renault busjes die hadden in september al geleverd moeten worden maar zijn er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
Dik een jaar gewacht op een nieuwe Scania, valt ie nog tegen.
Dus dat gedeelte, van realisme zit wel snor :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CyberCow ik heb de nieuwe MAN gistermiddag ff gereden met een quick job, viel me niks tegen. Heb geen vergelijkingsmateriaal want de laatste rit in de oude MAN is jaaaaren geleden :+ Ben benieuwd wat jij er van vind

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:24:
@CyberCow ik heb de nieuwe MAN gistermiddag ff gereden met een quick job, viel me niks tegen. Heb geen vergelijkingsmateriaal want de laatste rit in de oude MAN is jaaaaren geleden :+ Ben benieuwd wat jij er van vind
Het is dat ik weinig tijd heb momenteel en als ik mijn rit heb afgemaakt wil ik hem zeker eens gaan proberen. Helaas moet ik dan al mijn mods uitzetten maar komt vast wel goed. Kom hier zeker op terug. Ben stiekem ook wel benieuwd al moet wel eerst de Euro 5 naar de miljoen kilometers.

eindelijk mijn rit af. helaas wel aardig wat schade. Maar kan nou wel de MAN Euro6 gaan testen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kucJxTA.png

Met de 0km nog op het dashboard.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NY4075m.png

Dit is hem dan geworden. Lijkt veel op de oude vrachtwagen maar is toch de Euro 6.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e0Azjkk.png

Knoppen van zowel de automaat als van de handrem doen het nou wel. Dat is wel mooi geworden. Dashboard vind ik wel onduidelijker geworden. Maar het geluid van zowel de richtingaanwijzer is wat echter en motorgeluid deze is wel lekker rustig. Toch valt het mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Had meer functies in de boordcomputer verwacht. Ik ga weer naar mijn oude vertrouwde MAN Euro 5 toe.

[ Voor 38% gewijzigd door CyberCow op 13-02-2019 19:25 ]

Het viel mij vooral op dat ik een stuk rustiger moest schakelen dan bij de Scania S die ik vlak daarvoor nog reed. Ik was met die MAN constant aan het tanden poetsen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat heb ik niet geprobeerd. Ik rij namelijk altijd met een automaat.

Maar weer mijn vertrouwde Euro 5 opgezocht (met hond) en het spel teruggezet naar versie 1.33 om ProMods te kunnen blijven gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LxGGQMP.png

ook logica 8)7 na een aanrijding dit te hebben aan schade.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VtQLdj7.png

Een van de mooiste plaatsen waar je kan laden/lossen. Zo herkenbaar ook met de vuilverbrander op de achtergrond erbij.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1eokD96.png

[ Voor 94% gewijzigd door CyberCow op 14-02-2019 23:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben vandaag weer richting het noorden geweest

Noorderlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FI4oVF8OJc16GcSIuOnNVL64/full.png

Op ontdekkingsreis op Longyearbyen, @ScuL waarom moest ik dit zelf vinden, had je niet ff een uitnodiging kunnen sturen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fPdme2YM1q8IUOfB7jh8Rrcu/full.png
niet aan te raden om hier naar te gaan zoeken mét trailer :+

En nog een plaatje uit den ouden doosch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Tw17vOy2wP1ZJ3cgjh07ugy/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 17-02-2019 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We hebben inmiddels een kleine update uitgebracht omdat 2.40 nog langer op zich laat wachten.
2.33 is nu beschikbaar (voor 1.34)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:13:
Ik ben vandaag weer richting het noorden geweest

Noorderlicht
[Afbeelding]

Op ontdekkingsreis op Longyearbyen, @ScuL waarom moest ik dit zelf vinden, had je niet ff een uitnodiging kunnen sturen?
[Afbeelding]
niet aan te raden om hier naar te gaan zoeken mét trailer :+

En nog een plaatje uit den ouden doosch.
[Afbeelding]
Dat noorderlicht is wel heel mooi om zo te zien. Het is mij nooit opgevallen als ik die kant op moest. Of gebruik je een extra mod ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:05:
@CyberCow de enige mod die ik gebruik is Promods, heb geen andere mods nodig :)
Dan ga ik ook eens een keer proberen die kant op om het te zien. Lijkt mij dat het er wel altijd moet zijn net zoals het monster van Loch Ness.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een oud plaatje gevonden van het monster. Vanuit de auto vaak moeilijk te zien maar eventjes naartoe gevlogen om een foto te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BPInqys.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:31:
Een oud plaatje gevonden van het monster. Vanuit de auto vaak moeilijk te zien maar eventjes naartoe gevlogen om een foto te maken.

[Afbeelding]
kijk maar uit met de privé gevoelige beeldmateriaal , staat er dadelijk portret recht er op en krijg je dadelijk weer een zooi advocaten achter je kont aan :*) :9

maar ik heb hem ook eens gezien

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:11:
[...]

kijk maar uit met de privé gevoelige beeldmateriaal , staat er dadelijk portret recht er op en krijg je dadelijk weer een zooi advocaten achter je kont aan :*) :9

maar ik heb hem ook eens gezien
Denk dat het wel meevalt. Heb zelf destijds F10 ingedrukt. Dat doe ik wel vaker zodat het eventjes zoeken was :). Maar laat de advocaten maar komen stuur ik het monster op ze af. Ik heb hem immers gevonden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
CyberCow schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:31:
@CyberCow hoe 'vlieg' je ernaar toe? Dat zie ik ook wel eens in video's als demonstratie. Is dat een functie in ETS of een Mod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ton37 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:35:
[...]

@CyberCow hoe 'vlieg' je ernaar toe? Dat zie ik ook wel eens in video's als demonstratie. Is dat een functie in ETS of een Mod?
Dat is een functie. Als je de console vrijschakeld dan kan je tijdens het spel op de "0" drukken en met nummeriek gedeelte icm je muis navigeren en rondkijken. Besturing vergelijkbaar met schietspelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Dank je, was mij niet bekend. Leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ton37 Je kan zelfs als je ergens heen vliegt de vrachtwagen op die plek neerzetten door op de "F9" te drukken. Let wel op je niet te hoog moet zitten want dan krijg je schade omdat de vrachtwagen dan uit de lucht komt vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Cybercow, dank je voor jouw uitleg. Ik heb het geprobeerd, maarre het lukt mij niet. Zal meer aan mij liggen dan aan jouw uitleg ;-)) Ik heb nl. de '0' en andere toetsen van het numerieke toetsenbord al voor een andere functies gereserveerd (motor uit/kijk naar links enz.). Ik gebruik het numerieke toetsenbord nl. als 'buttonbox'. Staat die functie die jij bedoelt in het 'toetsenborden' overzicht soms, zo ja wat is de naam daarvan, dan kan ik hem aan een andere knop toewijzen??

En wat bedoel je 'als je de console vrijschakeld'?
Bvd. gr. Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Ton37 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:20:
Cybercow, dank je voor jouw uitleg. Ik heb het geprobeerd, maarre het lukt mij niet. Zal meer aan mij liggen dan aan jouw uitleg ;-)) Ik heb nl. de '0' en andere toetsen van het numerieke toetsenbord al voor een andere functies gereserveerd (motor uit/kijk naar links enz.). Ik gebruik het numerieke toetsenbord nl. als 'buttonbox'. Staat die functie die jij bedoelt in het 'toetsenborden' overzicht soms, zo ja wat is de naam daarvan, dan kan ik hem aan een andere knop toewijzen??

Bvd. gr. Ton
Hij bedoelt de ~ knop. Naast de 1. Maar dan moet je inderdaad de concole "vrijschakelen".

To have a console:

open the file named "config.cfg" and search for the lines
g_developer "0"
g_console "0"

change them to:
g_developer "1"
g_console "1"

save the file and close it.

In game, press the key under the "Esc" key (left to the "1" key) to open the console.

[ Voor 22% gewijzigd door Kloever op 19-02-2019 11:24 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me serieus af of ik ETS/ATS nog zou spelen zonder de console...! _/-\o_ Ik ben een redelijk casual speler dus gebruik de console regelmatig om me uit een moeilijke (=voor mij onmogelijke) situatie te redden of om me te verplaatsen naar een andere plek als ik bijvoorbeeld een leuke klus aan de andere kant van de kaart zie. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik me nooit verplaats naar een plek waar ik nog niet gereden heb. Dat dan wel weer. Slaat eigenlijk nergens op verder, maar goed... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Bvd. gr. Ton
Misschien heb je hier wat aan, nog meer tips
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=61852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Got it! Dank jullie voor jullie antwoorden en hulp. Krijg gelijk ook meer inzicht hoe de ETS-wereld is vormgegeven. Heb wel een apart profiel aan moeten maken om het te proberen. Het lukte niet met de besturing met het numerieke keypad omdat die andere functies hadden gekregen. Met het 'proefprofiel' en terug in de standaard-toewijzing van de knoppen lukte het uiteindelijk. Cool ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ton37 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:43:
Got it! Dank jullie voor jullie antwoorden en hulp. Krijg gelijk ook meer inzicht hoe de ETS-wereld is vormgegeven. Heb wel een apart profiel aan moeten maken om het te proberen. Het lukte niet met de besturing met het numerieke keypad omdat die andere functies hadden gekregen. Met het 'proefprofiel' en terug in de standaard-toewijzing van de knoppen lukte het uiteindelijk. Cool ;-))
Om snel te kunnen bewegen kan je met je scrollwieltje van de muis draaien naar boven. En als je langzaam wil bewegen naar beneden. Dat heeft ook een tijd geduurd voordat ik dat door had maar werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:38:
Ik vraag me serieus af of ik ETS/ATS nog zou spelen zonder de console...! _/-\o_ Ik ben een redelijk casual speler dus gebruik de console regelmatig om me uit een moeilijke (=voor mij onmogelijke) situatie te redden of om me te verplaatsen naar een andere plek als ik bijvoorbeeld een leuke klus aan de andere kant van de kaart zie. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik me nooit verplaats naar een plek waar ik nog niet gereden heb. Dat dan wel weer. Slaat eigenlijk nergens op verder, maar goed... 8)
ik gebruik de console als ik aan de andere kant van de map sta en ik naar een net nieuw gebied moet waar niet handig een garage in de buurt is.

dan drop ik mijzelf gewoon in ontdekt gebied aan de rand en ga vanaf daar op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:31:
[...]

ik gebruik de console als ik aan de andere kant van de map sta en ik naar een net nieuw gebied moet waar niet handig een garage in de buurt is.

dan drop ik mijzelf gewoon in ontdekt gebied aan de rand en ga vanaf daar op pad.
Console is voor mij eigenlijk de foto modus om even rond te kunnen kijken. Ik doe ook altijd dat ik een rit pak vanwaar ik ben gebleven. Bij een update dan teleporteer ik mijzelf naar de locatie waar ik ben geëindigd in de vorige versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor alle Facebookloze mensen hier. Dit plaatje post Promods vanmiddag van noordelijk Noorwegen

De Atlantic Ocean Road 8)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52434219_2075867325842975_689886354644926464_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_eui2=AeEWYatzZ0chQVT7mJH8SsH9oqrCRvypcY0uSp_iu8yO78Ax_9MiYI04jmhpXlqsdPRpOUl0kS48UgYf0fNQ6_8iyRF7G9XYfvjjriEdmZgczA&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=d29e8a8a68ce2ea01d55084f04e884c1&oe=5CEBE042

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 19-02-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:28:
Voor alle Facebookloze mensen hier. Dit plaatje post Promods vanmiddag van noordelijk Noorwegen

De Atlantic Ocean Road 8)

[Afbeelding]
Ben benieuwd hoe dat gaat worden. Ik verwacht wel veel van versie 2.40 van ProMods aangezien het al heel lang duurt voordat ze het uit gaan brengen.

Iedereen zeker nu de nieuwe ProMods aan het downloaden zodat ik niet meer op de website kan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberCow op 19-02-2019 18:24 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 162 Laatste