Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 107 Laatste
Acties:
  • 773.847 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Zou iemand met Vodafone Thuis Glasvezel even het volgende kunnen bevestigen?

Ik heb dit kastje hangen (atm dus met modem van huidige provider)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.static.flickr.com/8334/8144550193_768c756840.jpg

Wat hangt Vodafone hier op? Als ik het goed zie op https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/ gaat er een glas "kabel" hun modem in dus dat kastje wordt niet gebruikt?

Of zit er een fiber->copper module in en krijgt het modem 1 LAN kabel met een VLAN trunk?

edit:
O en waar ik ook wel benieuwd naar ben: hoe vast is je IP bij glasvezel? Volgens vodafone niet vast maarja Ziggo verandere ook bijna nooit toen ik dat nog had.

[ Voor 14% gewijzigd door Mattie112 op 13-07-2016 11:33 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Super, thx! Wel makkelijk zo ja puur kabeltje ompluggen dan. Begin toch wel weer ehtousiast te worden voor Vodafone. Prijs is ook erg gunstig (€35 100/100 €45 500/500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Ik heb de doos gewoon open gemaakt. Bij mij komen ze vrijdag middag :-)
Heb ook alles al klaar staan, omprikken en gaan met die banaan!
pinda powerrr schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:12:
Voorpret :P

Vandaag de doos binnen gekregen met alle spullen. Volgende week de installatie. Ik heb in ieder geval weer wat HDMI, UTP kabels en een switch op voorraad. Installatie zou een eitje moeten worden, omdat ik al een volledig gescheiden bedraad netwerk heb. Enige wordt het inlezen op het DMZ gedeelte, om mijn dure Netgear R7500 X4 niet bij het grofvuil te hoeven gooien :/ Een accespoint had ik al een tijdje, een Draytek AP900, niks mis mee! De Draytek interface ken ik dus al een beetje.

Die grote sticker op de Draytek doos, die zegt dat je de doos dicht moet laten, daar houdt een beetje Tweaker zich niet aan toch? Lijkt me wel handig voor de monteur als alles al op zijn plek staat, omprikken en klaar.
Ben wel erg benieuwd of de migratie van telefoon ook soepeltjes gaat. Vanaf volgende week 500/500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
LordSpud schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:21:
[..]
In de managed switch zit de SFP module die normaal gesproken in de door Vodafone meegeleverde Draytek 2132FVn zit. In mijn geval zit deze in poort 9:
[..]
Thx voor je uitleg, zit er aan te denken om naar Vodafone over te stappen en dit toe te passen (op mijn Routerboard/Mikrotik router). Staat er iets van een typenr op de SPF module dan kan ik controleren of dit compatible is. (Of zal dat altijd zo zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

pjotrski71 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:24:
Ik heb de doos gewoon open gemaakt. Bij mij komen ze vrijdag middag :-)
Heb ook alles al klaar staan, omprikken en gaan met die banaan!

[...]
Ik had buiten het glas kabeltje in de hoofdaansluiting alles al opgehangen en aangesloten toen de monteur kwam, niets over gehoord hij was alleen maar blij dat hij in 10 minuten weer weg kon :)

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a2rfuXA28R1KZkhIvAuOWzmI/full.jpg
Deze hoort in de Draytek, zit nu in mijn TP-Link.

[ Voor 18% gewijzigd door Napsju op 13-07-2016 14:30 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
Voor zover ik weet is SFP een standaard en past ie dus ook in een Miktotik.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Hij past ook in een Cisco Catalyst 3560, alleen daar in werkt 'ie niet.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Napsju schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:27:
[afbeelding]
Thx, ga ik even kijken of ik daar wat over kan vinden.

edit:

Kan er zo 123 niks over vinden dan ga ik het maar gewoon gokken voor ik iets aanschaf. Laat het nog even een dagje sudderen maar denk dat overstap op 100/100 of 500/500 en dan ziggo voor de tv :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mattie112 op 13-07-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Mattie112 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:06:
100/100 of 500/500 en dan ziggo voor de tv :)
Vooral Ziggo voor de TV vind ik een hele verstandige keuze. CI+ is waanzinnig en de beeldkwaliteit vind ik heel veel beter dan de blokjes TV van VF.

Hoe het Ziggo signaal is hangt natuurlijk wel sterk af van je locatie. Ik ben er blij mee!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Napsju schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Vooral Ziggo voor de TV vind ik een hele verstandige keuze. CI+ is waanzinnig en de beeldkwaliteit vind ik heel veel beter dan de blokjes TV van VF.

Hoe het Ziggo signaal is hangt natuurlijk wel sterk af van je locatie. Ik ben er blij mee!
Ziggo is hier prima ja, complete verhaal kan je hier lezen maar het komt er op neer dat Voda + Ziggo ongeveer evenduur is van glasvezel alles in 1 maar dan zonder crappy losse kastjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Napsju schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:25:
[...]
De CI+ ervaring is goed.

De kwaliteit van Ziggo is echter subjectief (n=1) en objectief niet hoger dan dat bij glasvezel.

Je ziet tegenwoordig op de kabel vaak artifacts (vooral bij logos bij panns) bij Ziggo HD tv, als je naar de niet-NPO zenders kijkt. Dat komt overeen met metingen van @Archie die laten zien dat Ziggo zijn HD zenders knijpt tot 6-7 mbit/s.

De bitrate van de glasvezel streams zoals Vodafone gebruikt is dus hoger. Kwaliteit is subjectief, maar ik zag toen ik eenmaal een CI+ module had geregeld geen verschil. CI+ is wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn abonnement is nog niet eens actief, en ze komen nu al over als een incompetente bedrijf...

De 6e is een monteur langs geweest om alles aan te sluiten. Prima kerel, kent z'n vak, alles snel aangesloten. Maar.... geen verbinding. Hij belt met Reggefiber, en blijkbaar was mijn lijn helemaal niet actief, en zou zo snel mogelijk opgelost worden. Vrijdag de 8e had ik nog steeds geen verbinding, dus ik bel naar Vodafone. De helpdeskmedewerker kreeg op mijn adres een foutmelding te zien wat ie nog nooit gezien had, en hij had meteen een ticket aangemaakt voor de echte technische dienst, die zouden er na het weekend naar kijken. Prima.

Het is ondertussen maandag, nog steeds werkt er niks, dus ik bel weer. Blijkbaar was er tijdens de aanvraag iets mis gegaan, zou door mijn e-mail adres oid komen (ik had een +vodafone@gmail.com gebruikt). Wel raar, aangezien mijn e-mail wel door de online check kwam. Er stond bij mijn account gemeld dat ze me hierover zouden bellen. Dinsdag werd ik niet terug gebeld, en nog steeds geen internet...

Vandaag heb ik ze weer terug gebeld, omdat ik opeens een SMS/mail had gekregen omdat er een nieuwe aanvraag was gedaan. Ik krijg blijkbaar nog een modem/tv-box, die ik terug mag sturen... Niemand van hun die mij op de hoogte heeft gehouden. Opeens is er dus een nieuwe aanvraag, kan ik minstens nog een week wachten voordat ik internet heb. En opzeggen mocht niet meer. Een tweede aanvraag kan prima, maar een tweede bedenktijd blijkbaar niet. Volgend jaar dus :w Vodafone.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goededag mede tweakers ,

Ik ga binnenkort verhuizen en ben dus op zoek naar een nieuwe provider ( huidig is ziggo ).
Nu zie ik dat je met Vodafone ( indien je alle producten neemt ) goedkoper uit bent dan wanneer je er 2 neemt , maar liefst 20 euro korting 6 maanden. Waar zit hier het addertje of is het werkelijk zo mooi als ze doen blijken.
Internet 80 mb TEL en DTV plus gratis box voor maar 45.50 per maand ( eerste 6 maand 25,50 ) ?

Ziggo heeft 40 mb voor 49,95 per maand en geen 6 maanden korting,

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Met vriendelijke groet ,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
Ik heb dat indertijd expliciet nagevraagd in de Vodafonewinkel. Antwoord: geen addertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Goed, de knoop maar doorgehakt en zojuist Vodafone besteld :)
Ziggo volgt ook heb even geïnformeerd of ik ipv die mediabox (die ik toch niet ga gebruiken) ook een CI+ module kan krijgen.

Wel pas over een klein maandje tis tenslotte vakantietijd en moet wel de tijd hebben om te gaan kloten met die glasvezel module :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Morgen komt de monteur, ik zal foto's maken!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 09:43

Bart_Smith

Network/System Admin

[b][message=47595769,noline]Waar zit hier het addertje of is het werkelijk zo mooi als ze doen blijken.
Geen addertje, Gewoon een marketing ding om mensen over te halen, zoals zoveel aanbieders doen.
Gewoon de korting wegdenken en naar de volle prijs kijken, is het dan nog steeds aantrekkelijk, prima.
Dan is de korting een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Bart_Smith schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:35:
[...]
Geen addertje, Gewoon een marketing ding om mensen over te halen, zoals zoveel aanbieders doen.
Gewoon de korting wegdenken en naar de volle prijs kijken, is het dan nog steeds aantrekkelijk, prima.
Dan is de korting een leuke extra.
Of gewoon de korting en aansluitkosten verrekenen op de jaarprijs. Ik reken zelf met de prijs over twaalf en over 16 maanden. Dan weet ik of het goedkoper is en ook of het goedkoper is als ik "net te laat" opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Napsju schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:27:
[afbeelding]
Mattie112 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:05:
[...]

Thx voor je uitleg, zit er aan te denken om naar Vodafone over te stappen en dit toe te passen (op mijn Routerboard/Mikrotik router). Staat er iets van een typenr op de SPF module dan kan ik controleren of dit compatible is. (Of zal dat altijd zo zijn?)
Ik ga er vanuit dat het typenummer overal hetzelfde is.

Maar even een domme vraag, misschien: waarom blur je (@Napsju) het serial number weg van de SFP module? Bang dat Vodafone je kan achterhalen als klant dmv. het serial number van de SFP module? Of heeft het een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

NovapaX schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:07:
Sinds begin van de maand heb ik ook vodafone thuis (internet only 20mbit)
Werd binnen een week al gek van die Draytek, manmanman, wat een drama performance. (na een powercycle van het apparaat ging het vaak weer even goed, maar het leek dan steeds slechter te worden)

Heb zojuist een Ubiquiti Edgerouter-X-SFP geplaatst. De SFP module die in de Draytek zat werkte daarin direct.
Daarachter een Ubiquiti Unifi UAP-AC-LR voor de Wifi.

Een vif (virtual interface) op VLAN 300 aangemaakt en de NAT-masquerading en Firewall ingesteld en voor mijn gevoel gaat het nu een stuk beter!

Ik heb dus geen IPTV van vodafone, dat scheelt wel in het instellen, maar voor zover ik heb begrepen hier zou dat ook moeten kunnen werken.
Klinkt interessant! Ik heb niet zo zeer de drang om die Draytek te vervangen maar werkt zo'n edge router ook gewoon achter de Draytek? Ik heb nu 2 Netgear WNDR3700 staan (ivm te weinig poorten 1tje bij gezet) en daar draait ook OpenVPN op. Dit moet ook weer gaan werken dus dat moet die Edgerouter ook kunnen. Indien ik de Draytek gewoon zonder veel poespas kan vervangen is dat ook ideaal. Gebruik alleen internet en telefoon via glas.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ja, dat zou moeten werken, maar ik weet niet waarom je een edgerouter achter de Draytek zou zetten. Kun je net zo goed een switch pakken.

Volgens mij is de router in die Draytek best aardig, alleen de WiFi is een beetje ruk. Daarom heb ik de hele boel maar direct vervangen.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

NovapaX schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:58:
Ja, dat zou moeten werken, maar ik weet niet waarom je een edgerouter achter de Draytek zou zetten. Kun je net zo goed een switch pakken.

Volgens mij is de router in die Draytek best aardig, alleen de WiFi is een beetje ruk. Daarom heb ik de hele boel maar direct vervangen.
Omdat ik én mijn verkeer wil kunnen zien (heb 2x AP van Ubiquiti) plus dat OpenVPN moet werken. Dat draait nu op de WNDR3700 met DD-WRT en dat gaat niet lukken met een switch.

Kan dan dus een Ubiquiti Router EdgeRouter X-SFP pakken en er nog een switch bij duwen voor de extra poorten die ik nodig heb?

edit:
Heeft helemaal geen zin want die EdgeRouter laat niks zien in de Unificontroller... Dan heb ik al een USG en USW nodig :? Die prijzen gaan nergens over om een beetje verkeer te kunnen monitoren :/

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 14-07-2016 10:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
JB schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:06:
[...]
Omdat ik én mijn verkeer wil kunnen zien (heb 2x AP van Ubiquiti) plus dat OpenVPN moet werken. Dat draait nu op de WNDR3700 met DD-WRT en dat gaat niet lukken met een switch.
Ik was net zoals NovaPax tevreden over de Draytek als router. Het wifi was zoals elke 2.4 GHz oplossing rot.

Je kan de minimale oplossing proberen (KISS): OpenVPN poort forwarden vanaf Draytek, Unifi software op een rPi of NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Z2Huaal.jpg

Nou het hangt! De volgende dingen vielen op:

- Monteur was erg aardig, maar wist weinig inhoudelijk.
Zou me echt bekocht voelen als ik daar 30 voor had moeten betalen.

- Grijze bijgeleverde UTP kabel ga ik sowieso inwisselen voor een mooier/beter exemplaar.
De draadloze prestaties van de Draytek zijn inderdaad niet boeiend.

- Omdat ik gelijkvloers woon en mijn draadloos internet op 60mbit draadloos uitkwam, kreeg ik geen wifi
service, helaas dus ook geen Wifi AC accespoint.

- In tegenstelling wat ik dacht gelezen te hebben hier in het topic, zijn er op de router wel 2 poorten voor
IPTV maar hoeft er maar 1 kabel daadwerkelijk naar de ontvanger.

- FasionTV standaard in het aanbod pakket; er dartelen nu alleen maar lekkere wijfen over me scherm :9

Gevolg:
TP-link MC220L neem ik maandag over van een mede tweaker en ben nu opzoek naar een Asus AC66U daar de handleiding van Bart smit erg duidelijk is, en ik veel goede verhalen lees over dat apparaat.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith

Bart_Smith

Network/System Admin

Mielmania schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:26:
- In tegenstelling wat ik dacht gelezen te hebben hier in het topic, zijn er op de router wel 2 poorten voor
IPTV maar hoeft er maar 1 kabel daadwerkelijk naar de ontvanger.
Lan poort 3 en 4 zijn "TV poorten", dit hebben ze gedaan om een extra media box aan te kunnen sluiten ( zonder dat je zelf een switch hoeft te plaatsen )

PS: je kan ook een ander type Asus router nemen, Asus firmware is standaard op elke Asus router ( op de extra funkties na natuurlijk, zoals mimo of mu-mimo )

[ Voor 15% gewijzigd door Bart_Smith op 14-07-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Bart_Smith schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:31:
[...]

Lan poort 3 en 4 zijn "TV poorten", dit hebben ze gedaan om een extra media box aan te kunnen sluiten ( zonder dat je zelf een switch hoeft te plaatsen )

PS: je kan ook een ander type Asus router nemen, Asus firmware is standaard op elke Asus router ( op de extra funkties na natuurlijk, zoals mimo of mu-mimo )
Ja Asus is voor mij zeker geen harde eis, maar ik begreep voor IPTV dat de router wel VLAN moet ondersteunen? Ook lees ik dat de Asus geen DFS ondersteunt (of niet altijd tenminsten). Dus misschien is er wel een betere optie?

Ik had ook deze als tip gekregen, maar die doet geloof ik geen VLAN.
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Even goede maar goedkopere oplossingen hoor ik ook graag!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
- Omdat ik gelijkvloers woon en mijn draadloos internet op 60mbit draadloos uitkwam, kreeg ik geen wifi
service, helaas dus ook geen Wifi AC accespoint.
60 mbit/s op 2.4 GHz is best wel netjes. Dan heb je geluk hebt met het spectrum bij jou in de buurt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
[afbeelding]

- Monteur was erg aardig, maar wist weinig inhoudelijk.
Zou me echt bekocht voelen als ik daar 30 voor had moeten betalen.
Heb je dat kunnen regelen? Ik moet geloof ik 37,50 betalen voor "installatie" wat ik een stuk liever zelf doe :p
(o en ik geloof ook nog €30 aansluitkosten).

Krijg dan wel €5p/m korting op de glasvezel kosten ("postcode korting oid")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Mattie112 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:21:
[...]

Heb je dat kunnen regelen? Ik moet geloof ik 37,50 betalen voor "installatie" wat ik een stuk liever zelf doe :p

Oh die korting kreeg ik dan weer niet, maar heb niks betaald voor aansluiten en installatie.
Heb nogal een constructie toegepast:

Casbackxl -> breedbandwinkel -> Vodafone

Waarbij ik 35 cashback van Cashbackxl krijg
50 euro cashback van Breedbandwinkel én geen aansluitkosten en geen monteur kosten.
3 gig extra en 3 thema paketten ivm Vodafone Red (en ook geen aansluitkosten, maar die had ik al).
:)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Mielmania schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Oh die korting kreeg ik dan weer niet, maar heb niks betaald voor aansluiten en installatie.
Heb nogal een constructie toegepast:

Casbackxl -> breedbandwinkel -> Vodafone

Waarbij ik 35 cashback van Cashbackxl krijg
50 euro cashback van Breedbandwinkel én geen aansluitkosten en geen monteur kosten.
3 gig extra en 3 thema paketten ivm Vodafone Red (en ook geen aansluitkosten, maar die had ik al).
:)
Hm stom helemaal niet aan cashback gedacht..... maarja om nou weer te annuleren en dan opnieuw aan te vragen is ook weer zo wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Mattie112 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:21:
[...]

Aansluit- en installatiekosten vervallen als je triple-play neemt (tv/internet/telefoon). Je krijgt dan ook 20 euro korting per maand. Na 6 maanden kan je tv/telefoon weer opzeggen.

Ik zou even kijken of dat voor jou voordelig is en eventueel jouw bestelling omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ANdrode schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Aansluit- en installatiekosten vervallen als je triple-play neemt (tv/internet/telefoon). Je krijgt dan ook 20 euro korting per maand. Na 6 maanden kan je tv/telefoon weer opzeggen.

Ik zou even kijken of dat voor jou voordelig is en eventueel jouw bestelling omzetten.
Als je even terug had gelezen had je geweten dat Mattie112 juist geen TV neemt bij Vodafone om allerlei redenen. Hij neemt een combi van Ziggo TV en Vodafone internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Barre73 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:12:
Als je even terug had gelezen had je geweten dat Mattie112 juist geen TV neemt bij Vodafone om allerlei redenen. Hij neemt een combi van Ziggo TV en Vodafone internet.
Dat lijkt me een raar principestandpunt. Je kunt gewoon TV meebestellen en het later weer opzeggen. Vodafone zet geen mannetje bij je thuis neer die je verplicht het te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:12:
[...]
Dat weet ik maar ik noem het toch omdat hij dan mogelijk in totaal goedkoper uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Mja 6 maanden korting is leuk maar daarna alsnog 6 maanden tv afnemen en dan wordt het toch weer duur :p
Thx voor de suggestie maar ik laat het maar zo joh, maakt ook allemaal niet zo veel uit, heb nu die postcode korting (ik denk 1 jaar) a 60 euro in totaal. Compenseert weer voor de installatie kosten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Mattie112 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:09:
Mja 6 maanden korting is leuk maar daarna alsnog 6 maanden tv afnemen en dan wordt het toch weer duur :p
Thx voor de suggestie maar ik laat het maar zo joh, maakt ook allemaal niet zo veel uit, heb nu die postcode korting (ik denk 1 jaar) a 60 euro in totaal. Compenseert weer voor de installatie kosten :p
Dat laatste hoeft niet. Je kan inderdaad de eerste 6 maanden TV afnemen en op die manier profiteren van alle extra kortingen en na 6 maanden de TV opzeggen. Zo werkt Vodafone dan wel weer. Binnen je contracttermijn kan je downgraden. Alleen de internetcomponent moet je houden tot het einde van je contract.

Die postcodekorting heb je altijd. Dat komt omdat jij in een gebied woont waar Vodafone eigen apparatuur in de PoP heeft staan. Dat kost 5 euro per maand minder voor de klant. Ik heb dat niet als ik Vodafone zou nemen...

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 14-07-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ah ja op die fiets... tja dat scheelt opzich wel. Zie dat ik dan ook €5 korting krijg op het internet p/m

Maargoed dat scheelt dus 6 * €4 = €24 en dan de €37,50 installatiekosten. Hm is toch eventjes 60 euro

Alleen daarvoor moet ik wel de hele boel weer opzeggen. Hm ik twijfel toch wel, €60 is niet niks namelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mattie112 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:34:
Ah ja op die fiets... tja dat scheelt opzich wel. Zie dat ik dan ook €5 korting krijg op het internet p/m

Maargoed dat scheelt dus 6 * €4 = €24 en dan de €37,50 installatiekosten. Hm is toch eventjes 60 euro

Alleen daarvoor moet ik wel de hele boel weer opzeggen. Hm ik twijfel toch wel, €60 is niet niks namelijk :p
Ik denk niet dat je eerst moet opzeggen. Bel de KS en geef aan dat je alsnog TV erbij neemt en of ze daarmee de korting alsnog willen instellen. Je zit nu toch nog in je afkoelperiode.

En zet eerst alles even op een rijtje lijkt me zo.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zijn er mensen die hier de Ubiquiti Security Gateway (USG) gebruiken icm de Draytek router? En zo ja, werkt alles easy peasy of tegen zaken aan gelopen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Barre73 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Ik denk niet dat je eerst moet opzeggen. Bel de KS en geef aan dat je alsnog TV erbij neemt en of ze daarmee de korting alsnog willen instellen. Je zit nu toch nog in je afkoelperiode.

En zet eerst alles even op een rijtje lijkt me zo.... :)
Yes thx, ga even kijken of ik het op die manier wil gaan doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Mielmania schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Ja Asus is voor mij zeker geen harde eis, maar ik begreep voor IPTV dat de router wel VLAN moet ondersteunen? Ook lees ik dat de Asus geen DFS ondersteunt (of niet altijd tenminsten). Dus misschien is er wel een betere optie?

Ik had ook deze als tip gekregen, maar die doet geloof ik geen VLAN.
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Even goede maar goedkopere oplossingen hoor ik ook graag!
Met alle respect maar het is ook aan te raden om je even in te lezen in de materie want, mocht je dat pad in willen gaan, het zelf aansluiten van appratuur vanaf de SFP module word niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Meer mensen een vernieuwde interface gezien bij de Entone?
Gids is opeens niet meer zwart maar grijs en lijkt grotere letters te hebben

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Mattie112 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Yes thx, ga even kijken of ik het op die manier wil gaan doen :p
Nou de klantenservice gaat het overzetten. Denk dat is toch makkelijker dan de hele handel weer annuleren en opnieuw aanvragen. Korting geld ook netjes dus prima!

edit:
Haha omdat ik ook mobiel klant ben vervalt ook activatie kosten, top!

[ Voor 10% gewijzigd door Mattie112 op 15-07-2016 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Rubman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:26:
UPDATE 14-7-2016:

Afgelopen nacht hebben we weer een aantal verbeteringen doorgevoerd op ons TV platform. Wat mag je verwachten?

Wat is er gebeurd?

Er zijn vele kleine verbeteringen doorgevoerd die ervoor zorgen dat de TV Box een stuk soepeler werkt. Zo is bijvoorbeeld de leesbaarheid van de TV-Gids verbeterd. Zo zijn ze iets groter en witter gemaakt. Ook kun je vanaf nu de zender SBS9 terugzien via Programma Gemist!

Waarom deze update?

Naar aanleiding van alle feedback die wij van onze klanten ontvangen hebben, hebben wij dit aangepast. Het forum heeft hier uiteraard ook een (grote) rol in gespeeld. Bedankt dus voor al jullie feedback!

Moet ik nog iets doen?

Nee. Deze update is automatisch doorgevoerd. Mocht je de aanpassingen nog niet terugzien, dan mag je de TV Box even van de stroom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:26:
Zag het gister idd, heeft ze maar een jaar gekost om voor elkaar te krijgen :+ (wel stukken leesbaarder zo; mooi is wat anders ...)

Is bij de Entone's het uitzending gemist/terugkijken menu trouwens ook zo traag als bij de Amino's? Jaartje bij nieuwe propositie zit er hier ook alweer bijna op dus misschien opnieuw aanvragen ipv 'verlengen' (of overstappen, al heb ik daar eigenlijk geen reden voor) ...
Op zich gebruik ik niets meer dan de tv gids dus de traagheid is vrijwel nooit een ergernis maar als ik het een keertje gebruik ... :X

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 15-07-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith

Bart_Smith

Network/System Admin

robcoenen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:00:
[...]

UPDATE 14-7-2016:

Afgelopen nacht hebben we weer een aantal verbeteringen doorgevoerd op ons TV platform. Wat mag je verwachten?

Wat is er gebeurd?

Er zijn vele kleine verbeteringen doorgevoerd die ervoor zorgen dat de TV Box een stuk soepeler werkt. Zo is bijvoorbeeld de leesbaarheid van de TV-Gids verbeterd. Zo zijn ze iets groter en witter gemaakt. Ook kun je vanaf nu de zender SBS9 terugzien via Programma Gemist!

Waarom deze update?

Naar aanleiding van alle feedback die wij van onze klanten ontvangen hebben, hebben wij dit aangepast. Het forum heeft hier uiteraard ook een (grote) rol in gespeeld. Bedankt dus voor al jullie feedback!

Moet ik nog iets doen?

Nee. Deze update is automatisch doorgevoerd. Mocht je de aanpassingen nog niet terugzien, dan mag je de TV Box even van de stroom halen.
Heeft ook een jaar gekost om dit door te voeren denk ik.
Ik heb heel wat uurtjes op het Vodafone forum verbracht om dit aan te kaarten.
Vorig jaar mijn TV deel uitgezet omdat de TVbox erg traag was geworden na de nieuwe skin update (zwarte) en dat de leesbaarheid van de TVgids slecht was.
Ook het kanaal zwemmen (zappen) met de up/down knoppen was van 0.5s naar meer dan 2s gegaan.
Ik kijk nu op een andere manier live TV (geen Knippr) en vind het wel prima zo, TV kijken is bij mij alleen F1 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb vorige week eindelijk tijd gehad om de beoogde access point op te hangen en ben zeer tevreden over de snelheden:

2,4Ghz5Ghz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hWpaERkGk5h5qo2vg0qqtFay/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ryI30m2qZsanay3BMAWdsKW9/medium.png

Met de Draytek fluctueerde de snelheid een beetje tussen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AFQHdFFs6gilPj4sJjZtYBqf/medium.pngenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EgiYIp7wv3OXhXW1ngo6niJk/medium.png

Ben blij dat ik daar vanaf ben. Heb een 100/100 verbinding en het is dus top dat ik dat nu draadloos ook nagenoeg haal. Ga nog even kijken hoe snel het gaat om een bestand intern over te pompen, daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Maar kan de Ubiquiti UniFi AP-AC LITE aan iedereen aanraden.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 19-07-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:54:
Heb vorige week eindelijk tijd gehad om de beoogde access point op te hangen en ben zeer tevreden over de snelheden:

2,4Ghz5Ghz
[afbeelding][afbeelding]

Met de Draytek fluctueerde de snelheid een beetje tussen:
[afbeelding]en[afbeelding]

Ben blij dat ik daar vanaf ben. Heb een 100/100 verbinding en het is dus top dat ik dat nu draadloos ook nagenoeg haal. Ga nog even kijken hoe snel het gaat om een bestand intern over te pompen, daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Maar kan de Ubiquiti UniFi AP-AC LITE aan iedereen aanraden.
Dus je haalt op 5Ghz ruim minder dan op 2.4Ghz?
Ik weet het.... Allerlei factoren spelen mee. Maar wel apart om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Barre73 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:42:
[...]
Dus je haalt op 5Ghz ruim minder dan op 2.4Ghz?
Ik weet het.... Allerlei factoren spelen mee. Maar wel apart om te zien.
Ah nee dat klopt niet. Had de plaatjes omgedraaid. Heb het even goed gezet.

Op 2,4Ghz haal ik +/- de helft van mijn internet snelheid. Volgens mij gaat het op 2,4Ghz ook niet heel veel sneller, omdat de snelheid van het protocol gelimiteerd is. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:45:
[...]

Ah nee dat klopt niet. Had de plaatjes omgedraaid. Heb het even goed gezet.

Op 2,4Ghz haal ik +/- de helft van mijn internet snelheid. Volgens mij gaat het op 2,4Ghz ook niet heel veel sneller, omdat de snelheid van het protocol gelimiteerd is. (toch?)
Ik had al zo'n vermoeden dat de plaatjes omgedraaid waren :)

In theorie kan het natuurlijk wel sneller maar dan moeten er zoveel dingen meezitten. Het protocol staat wel meer toe (300 / 2 = 150 Mbit op 802.11 N) maar dan zit je waarschijnlijk in een afgeschermd laboratorium. In een normale woonomgeving met buren, apparaten in huis etc.. is de genoemde circa 50 Mbit echt wel goed te noemen hoor.

Maar wel weer interessant om te zien dat de door de provider gekozen apparatuur jou als klant niet kan leveren wat je zou willen. Ik begrijp wel dat het altijd een compromis zal zijn tussen kosten en baten maar dit verschil is toch wel erg groot. Vooral die circa 3 Mbps in dat laatste plaatje is schrikbarend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Barre73 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:53:
[...]
In een normale woonomgeving met buren, apparaten in huis etc.. is de genoemde circa 50 Mbit echt wel goed te noemen hoor.
Dat vond ik inderdaad ook.
Maar wel weer interessant om te zien dat de door de provider gekozen apparatuur jou als klant niet kan leveren wat je zou willen. Ik begrijp wel dat het altijd een compromis zal zijn tussen kosten en baten maar dit verschil is toch wel erg groot. Vooral die circa 3 Mbps in dat laatste plaatje is schrikbarend.....
Die 3Mbps was in de slaapkamer die helemaal aan de andere kant van de router zit en ik moet eerlijk bekennen dat ik de router in mijn 10" patchkast heb laten zetten door de monteur. De patchkast is helemaal van staal, waardoor het signaal wellicht niet optimaal doorkomt. Echter heb ik geen snelheden gezien van meer dan 30Mbps, toen ik wat testen heb gedaan met de router buiten het patchkast.

De 30Mbps komt ook overeen met snelheden die ik op een andere locatie haal, die ook Vodafone heeft.

Het is gewoon erg jammer dat Vodafone een hele capable en dure router mee levert, maar dat deze geen ondersteuning heeft voor 5Ghz.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 19-07-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 14:21
Ik heb rond 27 juni telefonisch Vodafone Thuis afgesloten. Dit zou 14 juli worden geïnstalleerd.
Begin vorige week kreeg ik een brief dat het de 20e zou worden. Ik zou gebeld worden voor een afspraak.
Er heeft nog niemand gebeld dus belde ik net zelf.

Dit is de reden dat er nog geen afspraak gemaakt is:
'Momenteel is het centrale internetknooppunt in uw omgeving vol. Er worden nieuwe aansluitingen bij gemaakt. Eind volgende week hoort u hier meer over."

Wat dus neerkomt dat ik 2 week zonder internet zit.
Het antwoord op de vraag of ik tijdelijk een HotSpot kon krijgen was 'Nee, want u heeft uw mobiele abonnement niet bij Vodafone".

Is dit meer mensen overkomen? Het klonk allemaal een beetje vaag.. Mijn buren ( hebben ook Vodafone glasvezel) hebben gewoon internet af kunnen sluiten. (gaat om een nieuwbouwappartement).

Zijn er mensen die een soort gelijke situatie gehad hebben of hier tips voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Stoell schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:16:
Ik heb rond 27 juni telefonisch Vodafone Thuis afgesloten. Dit zou 14 juli worden geïnstalleerd.
Begin vorige week kreeg ik een brief dat het de 20e zou worden. Ik zou gebeld worden voor een afspraak.
Er heeft nog niemand gebeld dus belde ik net zelf.

Dit is de reden dat er nog geen afspraak gemaakt is:
'Momenteel is het centrale internetknooppunt in uw omgeving vol. Er worden nieuwe aansluitingen bij gemaakt. Eind volgende week hoort u hier meer over."

Wat dus neerkomt dat ik 2 week zonder internet zit.
Het antwoord op de vraag of ik tijdelijk een HotSpot kon krijgen was 'Nee, want u heeft uw mobiele abonnement niet bij Vodafone".

Is dit meer mensen overkomen? Het klonk allemaal een beetje vaag.. Mijn buren ( hebben ook Vodafone glasvezel) hebben gewoon internet af kunnen sluiten. (gaat om een nieuwbouwappartement).

Zijn er mensen die een soort gelijke situatie gehad hebben of hier tips voor hebben?
Het zou kunnen dat de switch in de PoP vol zit en er een extra switch bijgeplaatst moet worden. Uiteraard zit daar normaal een marge in zodat dit niet gebeurt. Maar ik kan me voorstellen dat zoiets een keer fout kan lopen waardoor de uitbreiding niet op tijd klaar is.
Zit je in een gebied met eigen Vodafone apparatuur? M.a.w.: is er een korting van 5 euro van toepassing op enkele abonnementen en is er 20/20 beschikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 19-07-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 14:21
Barre73 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:39:
[...]

Zit je in een gebied met eigen Vodafone apparatuur? M.a.w.: is er een korting van 5 euro van toepassing op enkele abonnementen en is er 20/20 beschikbaar?
Nee, dat heb ik niet. Als ik dat wel had konden ze mij extra data geven zodat ik mijn telefoon als hotspot kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
Is er een manier om een update van de firmware van het modem te forceren? Ik lees in dit topic dat er een 2016-versie van de firmware is inmiddels, maar mijn vorige week geplaatste modem heeft nog een versie van oktober 2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Stoell schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:46:
[...]

Nee, dat heb ik niet. Als ik dat wel had konden ze mij extra data geven zodat ik mijn telefoon als hotspot kon gebruiken.
Die twee dingen hebben helemaal niets met elkaar te maken. Maar dat maakt het wel nog vreemder. Dan gebruikt Vodafone de diensten van KPN en die zijn normaal altijd op tijd met het bijplaatsen van capaciteit in de PoP (wijkcentrale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Morgen is het zover!
Heb de Draytek al opgehangen en de meterkast een beetje opgeruimd. Netjes alles gelabeld wat nog geen label had en wat achterstallig kabelmanagement gedaan. Zou een kwestie worden voor de monteur van alleen de Genexis weghalen en de fiber om te prikken naar de Draytek "dan zou het moeten werken"....

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Hier van Plinq naar Vodafone over gestapt, Draytek glasvezelmodem werkt super, ben zeer tevreden

Haal nog hoger snelheid dan bij Plinq 100 down 100 up
deze is van Plinq
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5481701171.png

Deze is van Vodafone 100 down 100 up
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5489155513.png

Het kan nog sneller bij vodafone
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5489188077.png

[ Voor 56% gewijzigd door Blids op 19-07-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pinda powerrr schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:29:
Morgen is het zover!
Heb de Draytek al opgehangen en de meterkast een beetje opgeruimd. Netjes alles gelabeld wat nog geen label had en wat achterstallig kabelmanagement gedaan. Zou een kwestie worden voor de monteur van alleen de Genexis weghalen en de fiber om te prikken naar de Draytek "dan zou het moeten werken"....
Heb je het topicwaardig weggewerkt: Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4? Want dan ben ik wel benieuwd naar de foto's.

Overigens is de monteur die de Genexis weg haalt en de monteur die de fiber omprikt en de Draytek ophangt twee verschillende monteurs.
Dat zijn inderdaad nette snelheden, die haal ik bedraag inderdaad ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rens-br schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Overigens is de monteur die de Genexis weg haalt en de monteur die de fiber omprikt en de Draytek ophangt twee verschillende monteurs.
Nee hoor. Met Genexis wordt in deze de actieve NT bedoeld. Die hoort de Guidion monteur er gewoon af te halen en bij voorkeur te vervangen voor de blinde kap die er origineel op zat. Om daarna de patchkabel aan te sluiten en netjes weg te werken.
Twee aparte monteurs gebeurt alleen als je een dermate oude FTU hebt dat die in zijn geheel vervangen moet worden (dus ook de hele grondplaat tot en met de kale glasvezels), en dat zijn alleen de PacketFronts.
Dan is die eerste monteur er eentje van de Reggefiber aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Barre73 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:09:
[...]
Twee aparte monteurs gebeurt alleen als je een dermate oude FTU hebt dat die in zijn geheel vervangen moet worden (dus ook de hele grondplaat tot en met de kale glasvezels), en dat zijn alleen de PacketFronts.
Dan is die eerste monteur er eentje van de Reggefiber aannemer.
Je hebt inderdaad gelijk. Haal PacketFront en Genexis door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al het spul is binnen om Vodafone via eigen modem/router te laten lopen. Nu wachten op de monteur van Vodafone om eerst het op hun manier te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Heb je het topicwaardig weggewerkt: Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4? Want dan ben ik wel benieuwd naar de foto's.

[...]

Dat zijn inderdaad nette snelheden, die haal ik bedraag inderdaad ook!
Het topic is mij bekend, heb er veel inspiratie vandaan gehaald ;) Wellicht dat er nog een plaatje komt hier van de setup.

Btw....14:35u.... de monteur mag nu wel eens komen :P

Edit:
Voor degenen met Vodafone mobiel abbo, hoe lang duurde het voordat het combivoordeel in ging?

[ Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 20-07-2016 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 07:38
pinda powerrr schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:35:
[...]

Het topic is mij bekend, heb er veel inspiratie vandaan gehaald ;) Wellicht dat er nog een plaatje komt hier van de setup.

Btw....14:35u.... de monteur mag nu wel eens komen :P

Edit:
Voor degenen met Vodafone mobiel abbo, hoe lang duurde het voordat het combivoordeel in ging?
Bii mij duurde het ongeveer twee weken voordat ik een sms kreeg dat mijn extra data geactiveerd was.

Een week daarna kon ik gebruik maken van de drie gratis themapakketten.

De €30 aansluitkosten krijg ik pas verrekend op mijn derde factuur, waar dit eigenlijk op de tweede factuur zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nou jongens, het draait!

Had wat voeten in de aarde...dat wel. Monteur stond gepland om 15:00u en ik moest om 16:15 weg om even wat mensen uit de brand te helpen. Wat denk je, monteur komt om 16:20u |:( Dus moest mijn vrouw de vriendelijke man (not) ontvangen.
Hij wilde er snel vanaf zijn. Kreeg wifi niet aan de praat, ook niet met een vervangend modem. Hij heeft me gebeld en zei dat het door mijn extreme router kwam (Netgear R7500 X4) die drukte het signaal weg van de Draytek. Dus heeft hij dat niet getest of ingesteld. De oude Genexis heeft hij leeggetrokken van het binnenwerk en er snel de converter in gepropt. Ik dacht dat het hele ding weg zou gaan, dus had de Genexis al half hangend in de meterkast achtergelaten, daar kan ik dus weer een ander plekje voor gaan vinden.

Leukste van alles is natuurlijk dat de hele IP range veranderd is. Ik had al een 192.168.1.1 in het netwerk, maar die werd nu opgeëist door de Draytek. Vrouw nog in paniek, omdat er geen wifi was en de monteur al weer weg.
Nu de hele handel omgezet. DMZ ingesteld aan de hand van deze korte handleiding en de Netgear een andere IP range gegeven. Het werkt, want ik kan ook mijn Synology netjes via mijn mobiel weer benaderen.

Qua speedtest is het wat lastiger, want mijn laptop heeft alleen een 100Mbit vaste poort. De draadloze netwerkkaart ondersteund echter netjes de AC standaard en als ik de laptop op twee/drie meter van de Netgear router heb, haal ik een strakke 480Mbit down, alleen up blijft wat "steken" op ca 300 Mbit, maar dat wijt ik eerder aan mijn laptop.
TV beeld lijkt wel iets beter dan op de Amino (KPN glasnetwerk).

Monteur wilde ook niet de SEPA incasso brief meenemen, want dat schijnt niet meer te hoeven, terwijl er heel duidelijk in de brief staat dat ik het aan de monteur moest geven. Ga nog wel even VF bellen daarover.
Al met al een beetje moeizame start, maar dat kwam ook omdat ik plotseling weg moest. Maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pinda powerrr schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:03:
Monteur wilde ook niet de SEPA incasso brief meenemen, want dat schijnt niet meer te hoeven, terwijl er heel duidelijk in de brief staat dat ik het aan de monteur moest geven. Ga nog wel even VF bellen daarover.
Al met al een beetje moeizame start, maar dat kwam ook omdat ik plotseling weg moest. Maar het werkt!
Wat een gedoe allemaal zeg! Beide keren was ik erg tevreden over de monteur. Deze was netjes op tijd en deed vriendelijk en rustig zijn werk.

Overigens heb ik de Sepa brief mei 2015 ook meegegeven aan de monteur, maar afgelopen juni kreeg ik de Sepa brief later per post en heb ik deze per mail opgestuurd naar Vodafone. (stond ook zo vermeld in de brief).

Overigens had hij dat wifi stuk toch heel gemakkelijk kunnen testen? Kwestie van de stekker lostrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 21-07-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:37:
[...]

Wat een gedoe allemaal zeg! Beide keren was ik erg tevreden over de monteur. Deze was netjes op tijd en deed vriendelijk en rustig zijn werk.

Overigens heb ik de Sepa brief mei 2015 ook meegegeven aan de monteur, maar afgelopen juni kreeg ik de Sepa brief later per post en heb ik deze per mail opgestuurd naar Vodafone. (stond ook zo vermeld in de brief).

Overigens had hij dat wifi stuk toch heel gemakkelijk kunnen testen? Kwestie van de stekker lostrekken.
Dat laatste heb ik ook in de survey gezet, die ik net via de mail kreeg. Ik heb het werkend, maar dat is omdat ik zelf weet hoe alles werkt. Ik kan me voorstellen dat bij de "normale consument" lichtelijk de paniek zou toeslaan :+ merkte het al aan mijn vrouw, die had geen idee hoe en wat.
Ik heb drie tv's, hij had er maar eentje werkend opgeleverd. Gewoon slordig en daar kan ik niet zo goed tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pinda powerrr schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:29:
[...]
Ik heb het werkend, maar dat is omdat ik zelf weet hoe alles werkt. Ik kan me voorstellen dat bij de "normale consument" lichtelijk de paniek zou toeslaan :+ merkte het al aan mijn vrouw, die had geen idee hoe en wat.
Ik heb drie tv's, hij had er maar eentje werkend opgeleverd. Gewoon slordig en daar kan ik niet zo goed tegen.
Inderdaad slordig! Overigens sluit de monteur standaard maar één TV, één telefoon en één laptop/PC aan (Bedraad en/of draadloos). Voor alle andere apparaten moet je los bijbetalen en dit werd bij mij ook netjes gevraagd. Zie ook: https://www.vodafone.nl/s...installatie-door-monteur/.
Wat houdt de installatie in?
De monteur verricht de volgende werkzaamheden:

Het modem ophangen en aansluiten
De wifi verbinding activeren en beveiligen
1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi)
Vodafone Thuis e-mail instellen
1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
1 telefoontoestel aansluiten
Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Extra materialen voor de aanleg zijn voor eigen rekening
De monteur van Vodafone Thuis kan extra werkzaamheden verrichten, zoals het aansluiten van extra TV's, computers of telefoons. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Bij het maken van je installatie-afspraak vertellen we je er graag meer over.
Gelukkig werkt het nu in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een wireless client bridge tussen de TV box en het modem?

Ik heb namelijk nu een bestelling gedaan omdat het qua prijs een goede deal is, maar ik zie het niet zitten om een kabel langs mijn muur te hebben lopen.

Iemand die kan bevestigen of de box wel of juist niet werkt wanneer je die box (met utp) aansluit op een client bridge? (die op zijn beurt weer in stabiele draadloze verbinding staat met het modem)

[ Voor 2% gewijzigd door Mocro_Pimp® op 22-07-2016 17:20 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Via WiFi gaat niet werken tenzij je het inpakt met iets als udpxy, dit omdat multicast over wifi beperkt is tot -g-snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
Biedt Vodafone nog geen IPV6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Over native heb ik niets gehoord. Het is mij wel gelukt om op de Draytek een Hurricane Electric IPv6 tunnel in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Over native heb ik niets gehoord. Het is mij wel gelukt om op de Draytek een Hurricane Electric IPv6 tunnel in te stellen :)
Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Bij mij stond die optie gewoon onder het IPv6 menu in de web interface als je als user inlogt (DrayTek 2130). Heb hem nu niet meer dus kan het niet controleren.

Native dual stack is natuurlijk altijd fijner, maar dit was leuk om mee te puzzelen. Dat soort features zijn het gebied waar die DrayTek compenseert voor de mindere wifi radio :).

Edit: over modems:
Ik denk dat TR-069 (management protocol) een harde eis is die Vodafone aan hun modems stelt. In combinatie met een SFP. Dat beperkt de keuze behoorlijk.

Ik surfte even naar de DrayTek site (voor serienummers) en zag een Vigor2132ac :).

[ Voor 37% gewijzigd door ANdrode op 23-07-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ANdrode schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:45:
[...]

bij mij zegt ie:

WAN IPv6 Status

Enable Mode Up Time
No Offline ---
IP Gateway IP
--- ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
boyette schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:29:
[...]
bij mij zegt ie:

WAN IPv6 Status

Enable Mode Up Time
No Offline ---
IP Gateway IP
--- ---
In het linker menu kon ik voor IPv6 kiezen. Daar kon ik een tunnel instellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XNtfk4G3OK2U5ordoozdQ9kH/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
http://prnt.sc/bwi7cp

zo ziet het er bij mij uit

[ Voor 41% gewijzigd door boyette op 23-07-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik probeer deze setup hier nu ook in te stellen (met een EdgeRouter X SPF). Het internet functioneerd, echter er gaat iets fout bij het IPTV vlan. De Entone STB start gewoon correct op, hij krijgt een ipadres van de dhcp server van vodafone, ook laat hij de tv gids correct zien, en kan ik films huren en streamen. Het enige wat niet werkt is de hoofdfunctie, de daadwerkelijke zenders. Het scherm blijft zwart en rechtsboven krijg ik na enkele seconden de melding "Er heeft zich een probleem voor gedaan. Probeer het later nog eens opnieuw".

Mijn setup is als volgt:
glas - sfp direct in de EdgeRouter (eth5) en daar tagged 300 en 640 op gezet, eth5.640 heb ik in br0 gestopt, samen met eth1

Config ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
 interfaces {
     bridge br0 {
         aging 300
         bridged-conntrack disable
         hello-time 2
         max-age 20
         priority 32768
         promiscuous disable
         stp false
     }
     ethernet eth0 {
         address 192.168.1.1/24
         duplex auto
         speed auto
     }
     ethernet eth1 {
         bridge-group {
             bridge br0
         }
         duplex auto
         speed auto
     }
     ethernet eth5 {
         duplex auto
         speed auto
         vif 300 {
             address dhcp
             description VF-WAN
             mtu 1500
         }
         vif 640 {
             bridge-group {
                 bridge br0
             }
             description VF-IPTV
         }
     }
 }

Als ik packets op de uitgaande eth5.640 interface capture zie ik bijna alle requests gewoon goed gaan (ophalen van boot file, ntp requests, json en logos voor de tv gids). Er is echter 1 request die constant faalt:

code:
1
20:38:34.230850 IP 10.12.255.55 > 10.116.114.xx: ICMP 10.12.255.55 udp port 8050 unreachable, length 556

Waarbij 10.116.114.xx mijn decoder is.

Volledige capture is hier te vinden:
http://pastebin.com/raw/nQguQiQU

De EdgeRouter draait de laatste firmware (1.8.5).

Ik hoop dat iemand een idee heeft over wat ik over het hoofd zie, of dat het mogelijk door de nieuwe firmware komt, ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
IcE_364 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:27:
Ik hoop dat iemand een idee heeft over wat ik over het hoofd zie, of dat het mogelijk door de nieuwe firmware komt, ik hoor het graag!
Ik ken de edgerouter niet, maar waar stel jij multicast in? Of staat dat by default aan?

Ik zie namelijk een IGMP leave maar zie verder geen multicast verkeer. Voor het debuggen is een hele .pcap handiger :)

code:
1
20:38:17.721259 IP 10.116.114.xx > 224.0.0.2: igmp leave 224.1.3.81

Edit:
Vodafone NL op Twitter:
Goal! Vodafone Thuis-klanten krijgen belangrijkste Eredivisiewedstrijden in tv-basispakket: https://www.vodafone.nl/o...ieuws.html?post_id=267138

Vanaf 1 augustus 2016 krijgen alle Vodafone Thuis-klanten met een tv-abonnement als eerste in Nederland FOX Sports 1 Eredivisie HD in het basispakket.

Door al deze vernieuwingen gaan de prijzen van de tv-abonnementen per 1 september met € 1,50 omhoog; voor bestaande klanten die nog het oude tarief voor hun tv-basispakket betaalden, gaat de prijs met € 2,50 omhoog.
... misschien voor Henk en Ingrid interessanter dan Ziggo sport.
Wel zonde dat de prijs omhoog gaat. Hopelijk doen ze dat geen 2x per jaar zoals een andere grote ISP.

[ Voor 68% gewijzigd door ANdrode op 26-07-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Geweldig als je totaal niet op voetbal zit tewachten, en dus mag je mee gaan betalen een een mafiabaas genaamt fox Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

KPN is hiervoor naar de rechter gegaan.

http://www.totaaltv.nl/ni...anaal-in-basispakket.html

http://www.totaaltv.nl/ni...id-tussen-aanbieders.html

Heb ook een nieuws submit gedaan, voor de Tweakers website. Hopelijk kunnen we daar goed los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:18
ANdrode schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:41:
[...]

Ik ken de edgerouter niet, maar waar stel jij multicast in? Of staat dat by default aan?

Ik zie namelijk een IGMP leave maar zie verder geen multicast verkeer. Voor het debuggen is een hele .pcap handiger :)

code:
1
20:38:17.721259 IP 10.116.114.xx > 224.0.0.2: igmp leave 224.1.3.81
Ik was in de veronderstelling dat een bridge interface geheel transparant zou moeten zijn (zou volgens mij nog steeds moeten). Maar het lijkt er inderdaad op dat hij geen multicast verkeer transporteert tussen de 2 interfaces. Als ik tcpdump op eth1 gebruik zie ik wel het volgende langskomen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
10:54:09.715061 IP (tos 0xc0, ttl 1, id 0, offset 0, flags [DF], proto IGMP (2), length 32, options (RA))
    10.116.114.xx > 224.0.0.251: igmp v2 report 224.0.0.251
10:54:19.612768 IP (tos 0xc0, ttl 1, id 0, offset 0, flags [DF], proto IGMP (2), length 32, options (RA))
    0.0.0.0 > 224.0.0.1: igmp query v2
10:54:19.612805 IP6 (hlim 1, next-header Options (0) payload length: 32) fe80::2775:c3ff:faae:31bc > ff02::1: HBH (rtalert: 0x0000) (pad1)(pad1) [icmp6 sum ok] ICMP6, multicast listener querymax resp delay: 10000 addr: ::
10:54:26.203267 IP (tos 0xc0, ttl 1, id 0, offset 0, flags [DF], proto IGMP (2), length 32, options (RA))
    10.116.114.xx > 224.0.0.251: igmp v2 report 224.0.0.251

Maar dit lijkt niet bij eth5.640 aan te komen. Dan vraag ik me toch of hoe enkele andere tweakers dat hier opgelost hebben. Ik zou het glas via m'n switch kunnen laten lopen maar ik heb het liever direct via de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
devil-strike schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:49:
Geweldig als je totaal niet op voetbal zit tewachten, en dus mag je mee gaan betalen een een mafiabaas genaamt fox Benelux.
Tja, ik weet niet waar jij dan wel naar kijkt, maar hoogstwaarschijnlijk betaal je nu ook al voor enkele tientallen zenders die je niet boeien. En mogelijk betaal ik voor zenders waar jij wel naar kijkt en die mij niet boeien.

Dat is het hele probleem van het huidige aanbod, het gaat uit van een bepaalde solidariteit volgens het ziektekostenverzekeringsmodel. Iets wat, zeker qua TV-aanbod, niet meer past in deze tijd.

Ik krijg er nu in elk geval voor weinig geld een zender bij die ik heel graag kijk. Prima ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
We hebben sinds begin juni een alles in 1 pakket via Vodafone.
Mijn vrouw is met de geboden tv oplossing eigenlijk helemaal niet tevreden en wilt het liefst terug naar ziggo.
Nu komt Vodafone met de recente prijsverhoging en kunnen we er dus mooi onderuit.

Maar waar ik bang voor ben... Ze hebben 300euro moeten aftikken voor een afsluiting van een jaar aan reggefiber/eurofiber. Dat ik weg ga is nog tot daar aan toe, maar nu gaan ze er echt geld op verliezen.
Als ze slim zijn voeren ze die prijsverhoging niet door bij mij en zit ik er alsnog aan vast?
Heeft iemand enig idee wat de procedure ongeveer is?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hoppa! schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:20:
[...]
Dat is het hele probleem van het huidige aanbod, het gaat uit van een bepaalde solidariteit volgens het ziektekostenverzekeringsmodel. Iets wat, zeker qua TV-aanbod, niet meer past in deze tijd.

Ik krijg er nu in elk geval voor weinig geld een zender bij die ik heel graag kijk. Prima ontwikkeling.
Ik vind het vies dat de content aanbieder dit er bij telecom aanbieders doorheen drukt. Dit is een verkapte voetbal-belasting voor heel Nederland. Alles beter dan bij kabel, daar betaal je ongeveer 19 euro ook als je cable cutter zou willen zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik was zaterdag in de stad en liep langs een Vodafone winkel. Ik denk ik huppel even naar binnen om te vragen of ze mijn contract konden verlengen. Dat konden ze nog niet, dit kwam wel. Maar voor nu moest ik Vodafone zelf even bellen. De medewerker zelf had ook recent nog gebeld voor zichzelf en kon 10 euro korting krijgen op het abonnement.
Nu met de recente prijsstijging ben ik benieuwd wat mijn nieuwe maandbedrag gaat worden als ze een beetje korting geven. Anders overweeg ik om internet-only te doen en dan Knippr te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sinned123 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:01:
We hebben sinds begin juni een alles in 1 pakket via Vodafone.
Mijn vrouw is met de geboden tv oplossing eigenlijk helemaal niet tevreden en wilt het liefst terug naar ziggo.
Nu komt Vodafone met de recente prijsverhoging en kunnen we er dus mooi onderuit.

Maar waar ik bang voor ben... Ze hebben 300euro moeten aftikken voor een afsluiting van een jaar aan reggefiber/eurofiber. Dat ik weg ga is nog tot daar aan toe, maar nu gaan ze er echt geld op verliezen.
Als ze slim zijn voeren ze die prijsverhoging niet door bij mij en zit ik er alsnog aan vast?
Heeft iemand enig idee wat de procedure ongeveer is?
Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen. 300 euro per jaar aan Reggefiber/Eurofiber? Wat heeft die laatste hiermee te maken?

Ik vermoed dat je bedoelt dat Vodafone voor jouw aansluiting een contract aangaat met de netwerkbeheerder en dat zij dat moeten blijven betalen, ook als jij opzegt?
Ten eerste kennen wij de details niet van die contracten (laat staan de prijs), en ten tweede lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat, als jij belt met een opzegging, dat men dan zegt: Oh wacht, dan krijgt u geen prijsverhoging want dan moet u alsnog blijven tot uw contract afgelopen is.

Dat heb ik nog nooit horen gebeuren dus die kans zou ik verwaarlozen als ik jou was.

Omdat je aangeeft sinds begin juni geabonneerd te zijn, val jij onder deze dikgedrukte tekst uit de algemene voorwaarden lijkt me:

8.2 Als jij een consument bent, dat wil zeggen dat jij niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, mag jij de
overeenkomst met Vodafone kosteloos opzeggen als een wijziging objectief in jouw nadeel strekt. Dit moet jij dan doen gedurende ten minste één maand voorafgaande aan het tijdstip waarop de wijziging in werking treedt.

8.3 Als de wijziging een verhoging van het overeengekomen tarief betreft binnen drie maanden nadat jij de overeenkomst met Vodafone bent aangegaan, mag jij de overeenkomst kosteloos onmiddellijk opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Binnetie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:22:
Ik was zaterdag in de stad en liep langs een Vodafone winkel. Ik denk ik huppel even naar binnen om te vragen of ze mijn contract konden verlengen. Dat konden ze nog niet, dit kwam wel. Maar voor nu moest ik Vodafone zelf even bellen. De medewerker zelf had ook recent nog gebeld voor zichzelf en kon 10 euro korting krijgen op het abonnement.
Nu met de recente prijsstijging ben ik benieuwd wat mijn nieuwe maandbedrag gaat worden als ze een beetje korting geven. Anders overweeg ik om internet-only te doen en dan Knippr te nemen.
Of KPN Play. Kan sinds kort ook op 2 apparaten tegelijk gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Barre73 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:24:
[...]

Of KPN Play. Kan sinds kort ook op 2 apparaten tegelijk gekeken worden.
Ik zie het, en KPN Play is nu 11,99 het eerste jaar. Iets meer aanbod. HBO kijk ik verder niet. Bij Knippr kan je ook 2 streams tegelijkertijd kijken, iets minder zender maar dan voor 10,99 euro per maand.

Ik zag dat de prijzen voor internet ook veranderd zijn. 100/100 kost nu 40 euro (als je nieuwe klant wordt) dat was eerder 45 euro geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
ANdrode schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Ik vind het vies dat de content aanbieder dit er bij telecom aanbieders doorheen drukt. Dit is een verkapte voetbal-belasting voor heel Nederland. Alles beter dan bij kabel, daar betaal je ongeveer 19 euro ook als je cable cutter zou willen zijn :P.
Ach, je hebt natuurlijk gelijk. Tegelijkertijd betaal ik met het aanbod van SBS 6 en consorten een bak pauperbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Geniaal, Vodafone heeft net een mailing gestuurd dat ze het TV pakket gaan verhogen. Ze gooien er FOX tv bij, aangezien ik nooit sport kijk boeit mij dat dus totaal niet. Gelukkig mag ik het abonnement opzeggen :-) Dit ga ik dus ook doen.
Per 31 augustus stopt mijn alles in 1 bij Vodafone en daarna sluit ik het weer aan.
Ditmaal met postcode korting alles in 1.
Krijg ik 6 maanden voordeel en 2e tv kastje gratis.

Ik moet alleen een maand / 6 weken even zonder vast internet. Ondertussen zet ik een MIFI spot op van mn werk (onbeperkt data)

Meer mensen die hun Vodafone gratis kunnen opzeggen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
6 weken, dat is een eeuwigheid, niet even..
En ook zonder TV dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:30:
6 weken, dat is een eeuwigheid, niet even..
En ook zonder TV dus?
Yup, maar kijk toch veel series en uitzending gemist. Dus dat komt goed. 6 weken is max.
Daarnaast heb ik een configuratie zonder Drytek modem dus heb t idee dat het allemaal sneller kan.
Anyhow ik zal mijn ervaringen delen met jullie. Vanaf het moment dat het is opgezet en weer opnieuw is aangemeld bij Vodafone alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Ik heb nu 7 maanden vodafone thuis met internet en tv (en 6 maanden 50% betaald). Klopt het dat ik het abonnement nu op kan zeggen vanwege de prijsverhoging (zie frontpage)? Of kan ik alleen het tv deel opzeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Pepper92 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:05:
Ik heb nu 7 maanden vodafone thuis met internet en tv (en 6 maanden 50% betaald). Klopt het dat ik het abonnement nu op kan zeggen vanwege de prijsverhoging (zie frontpage)? Of kan ik alleen het tv deel opzeggen?
Je kan alles opzeggen met een opzegtermijn van een maand (volgens de algemene voorwaarden) tot uiterlijk 31 augustus. Tenzij je korter dan 3 maanden abonnee was, dan is het met onmiddellijke ingang als je dat wil.Maar dat laatste geldt dus niet voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Ja, je kunt tot uiterlijk 31 augustus alles opzeggen. Je abonnement loopt dan door tot 1 september. Van TV kun je sowieso af met een opzegtermijn van één maand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:08:
Ik vind het vies dat de content aanbieder dit er bij telecom aanbieders doorheen drukt.
Tja, dat hebben we te danken aan Frank Rutten, de EVP Sports Europe & Africa bij Fox International Channels (FIC):

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_200_200/p/1/005/081/0d8/285b72c.jpg

Een hedendaagse witte boorden crimineel die graag 2 Euro per maand van TV kijkend Nederland steelt ongeacht of die TV kijkende Nederlander nu wel of niet geïnteresseerd is in voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 13:49
Ik zie dat het per 1 sep ingaat, ze hebben nog een paar dagen om me te informeren ;) .

[ Voor 163% gewijzigd door ultrapreventive op 27-07-2016 01:46 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.