Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 107 Laatste
Acties:
  • 773.846 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
ArChie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:58:
[...]

Tja, dat hebben we te danken aan Frank Rutten, de EVP Sports Europe & Africa bij Fox International Channels (FIC):

[afbeelding]

Een hedendaagse witte boorden crimineel die graag 2 Euro per maand van TV kijkend Nederland steelt ongeacht of die TV kijkende Nederlander nu wel of niet geïnteresseerd is in voetbal.
Tjaaa die achternaam he! _O-

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Zie nu ook in de telegraaf!

Fox Sports verklaart KPN de oorlog

http://www.telegraaf.nl/e/26296197

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Correct! Nadat er via de app verbinding is gemaakt en de stream is toegestaan, kun je de playlist die daarbij hoort gewoon afspelen in een browser. Helaas beperkt zich dit wel tot een kort termijn.

[...]

Heb je dit nog geprobeerd?
Sinds gisteren een 2132Vfn modem gevonden die ik vandaag ga ophalen, meeste vond ik te duur, nu een voor 20 euro gevonden, dan wil ik een eventuele brick nog wel wagen ;) komend weekend ga ik het dan even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:18
IcE_364 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:07:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat een bridge interface geheel transparant zou moeten zijn (zou volgens mij nog steeds moeten). Maar het lijkt er inderdaad op dat hij geen multicast verkeer transporteert tussen de 2 interfaces. Als ik tcpdump op eth1 gebruik zie ik wel het volgende langskomen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
10:54:09.715061 IP (tos 0xc0, ttl 1, id 0, offset 0, flags [DF], proto IGMP (2), length 32, options (RA))
    10.116.114.xx > 224.0.0.251: igmp v2 report 224.0.0.251
10:54:19.612768 IP (tos 0xc0, ttl 1, id 0, offset 0, flags [DF], proto IGMP (2), length 32, options (RA))
    0.0.0.0 > 224.0.0.1: igmp query v2
10:54:19.612805 IP6 (hlim 1, next-header Options (0) payload length: 32) fe80::2775:c3ff:faae:31bc > ff02::1: HBH (rtalert: 0x0000) (pad1)(pad1) [icmp6 sum ok] ICMP6, multicast listener querymax resp delay: 10000 addr: ::
10:54:26.203267 IP (tos 0xc0, ttl 1, id 0, offset 0, flags [DF], proto IGMP (2), length 32, options (RA))
    10.116.114.xx > 224.0.0.251: igmp v2 report 224.0.0.251

Maar dit lijkt niet bij eth5.640 aan te komen. Dan vraag ik me toch of hoe enkele andere tweakers dat hier opgelost hebben. Ik zou het glas via m'n switch kunnen laten lopen maar ik heb het liever direct via de router.
Ik heb het uiteindelijk opgelost, maar ben er nog niet helemaal achter welke van de 3 nu voor de fix heeft gezorgd. Het is een combinatie van het volgende (op de EdgeRouter cli):

code:
1
2
3
4
5
6
router# configure
router# set interfaces bridge br0 multicast enable
router# echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
router# echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
router# commit
router# save

Echter het duurt wat langer om er achter te komen welke het nou echt fixed, aangezien alles door bleef lopen toen ik ze alle 3 gisteravond weer ongedaan maakte. Deze ochtend werkte het echter niet meer, totdat ik bovenstaande weer uitvoerde. Ik verwacht dat het multicast_snooping = 0 is, maar ik kijk morgenochtend weer ff verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Ik was net vorige week van Ziggo naar Vodafone Thuis overgestapt, lees ik nu dat ze de abonnementsprijzen omhoog gooien, WTF?

Misschien ook maar opzeggen per 31 aug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Net een berichtje gehad dat de extra 3Gb databundel op mijn RED abbo (en bij mijn vrouw) vanaf nu beschikbaar is. Dat is sneller dan verwacht. Ben vorige week de 20e aangesloten op VF Thuis en nu al de koppeling gemaakt met mobiel (ik las hier en daar dat het langer zou duren).
Helaas nog geen sms dat de (gratis) extra zenderpakketten te activeren zijn.

Nu een weekje aangesloten en geen klachten. Wel even wennen aan een andere interface van de tv, maar qua internet werkt het als een malle! Vriend van me had zijn Macbook bij zich (full specs) en trok over de WiFi even de lijn dicht...upload ging zelfs naar de 550 Mbit toe. Mwoah, als dat het resultaat voor draadloos is, prima toch :P ok, hij stond redelijk dichtbij de router, dat zal vast helpen ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CheapTweak schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:17:
Ik was net vorige week van Ziggo naar Vodafone Thuis overgestapt, lees ik nu dat ze de abonnementsprijzen omhoog gooien, WTF?

Misschien ook maar opzeggen per 31 aug.
Even een vraag voor iedereen die wil opzeggen: Is er een andere provider die dezelfde prijs bied? Dus heb je voor die prijs een alternatief?

Het trucje met opzeggen en opnieuw klant worden snap ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Ik ben van plan (misschien) om over te stappen naar Vodafone. Weet iemand of de Draytek ook de mogelijkheid biedt om zelf een extra SIP provider in te stellen? Of is de router net als bij KPN en Ziggo gedeeltelijk afgeschermd?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Froggy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:30:
Ik ben van plan (misschien) om over te stappen naar Vodafone. Weet iemand of de Draytek ook de mogelijkheid biedt om zelf een extra SIP provider in te stellen? Of is de router net als bij KPN en Ziggo gedeeltelijk afgeschermd?
Dat is niet mogelijk met de Vodafone Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:57
Aangezien ik ga verhuizen ben ik me ook aan het oriënteren op een glasvezelaansluiting en een provider die hier bij hoort. Mijn voorkeur gaat uit naar een domme "pijp" waarbij ik vooral gebruik kan maken van mijn eigen apparatuur die ik al heb, maar de providers die op mijn nieuwe adres beschikbaar zijn lijken dit niet aan te bieden (VF, KPN, Telfort).

Omdat de prijzen niet heel ver uiteen lopen leek Vodafone een interessante optie, zeker omdat ik al een VF Red mobiele aansluiting heb en er op deze manier nog voordeel uit kan halen. Prijstechnisch kom ik er wel uit, maar ik loop tegen een aantal andere dingen aan:

Er lopen UTP-kabels van de meterkast naar zowel de woonkamer als de slaapkamer, maar in beide ruimten is er maar 1 aansluiting gemaakt. Omdat ik beide TV's van internet wilde voorzien (en dan voornamelijk de RPI met Kodi) had ik hier een switch tussen willen zetten, kan dit of moeten de set-topboxen per se op een eigen poort in het modem/router van Vodafone zitten? (en is er eventueel een truc om dit te omzeilen), Ik neem namelijk binnenkort 2 Netgear AP's uit een bedrijfspand over en wilde deze graag in gaan zetten voor de wifi, een van deze zou dan ook op de switch in de woonkamer aangesloten worden.

Ik lees ook al hier en daar dat de meegeleverde router qua wifi geen hoogvlieger is, geen problemen mee, is al aan gedacht, maar is het voor de rest wel een fatsoenlijk apparaat met voldoende instel mogelijkheden? Of is het beter om alle functies op dit ding uit te zetten en er mijn eigen router achter de hangen?

[ Voor 3% gewijzigd door gastje01 op 27-07-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gastje01 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:53:
Er lopen UTP-kabels van de meterkast naar zowel de woonkamer als de slaapkamer, maar in beide ruimten is er maar 1 aansluiting gemaakt. Omdat ik beide TV's van internet wilde voorzien (en dan voornamelijk de RPI met Kodi) had ik hier een switch tussen willen zetten, kan dit of moeten de set-topboxen per se op een eigen poort in het modem/router van Vodafone zitten? (en is er eventueel een truc om dit te omzeilen), Ik neem namelijk binnenkort 2 Netgear AP's uit een bedrijfspand over en wilde deze graag in gaan zetten voor de wifi, een van deze zou dan ook op de switch in de woonkamer aangesloten worden.
Tweede kabel trekken, VLANs of 4 aders voor port 1 en 4 aders voor port 2 gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:14
Vanmorgen in het AD en regiokranten:
"Managing director Frank Rutten van FOX: "Natuurlijk zijn wij altijd op zoek naar het optimaliseren van ons businessmodel.""

Ben ik nou de enige die vreselijk moe wordt van het feit dat ik door dit soort mensen slechts als onderdeel van een business model wordt gezien? Het lijkt wel een manager van een bank...... Niet mij iets voor een redelijke prijs verkopen wat ik graag wil, maar me iets door de strot drukken waar ik geen belangstelling voor heb, zodat je eigen (in eerste instantie dus mislukte) businessmodel wordt "geoptimaliseerd" (beter gezegd: gered). Bah!

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 28-07-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43
gastje01 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:53:
Aangezien ik ga verhuizen ben ik me ook aan het oriënteren op een glasvezelaansluiting en een provider die hier bij hoort. Mijn voorkeur gaat uit naar een domme "pijp" waarbij ik vooral gebruik kan maken van mijn eigen apparatuur die ik al heb, maar de providers die op mijn nieuwe adres beschikbaar zijn lijken dit niet aan te bieden (VF, KPN, Telfort).

Omdat de prijzen niet heel ver uiteen lopen leek Vodafone een interessante optie, zeker omdat ik al een VF Red mobiele aansluiting heb en er op deze manier nog voordeel uit kan halen. Prijstechnisch kom ik er wel uit, maar ik loop tegen een aantal andere dingen aan:

Ik lees ook al hier en daar dat de meegeleverde router qua wifi geen hoogvlieger is, geen problemen mee, is al aan gedacht, maar is het voor de rest wel een fatsoenlijk apparaat met voldoende instel mogelijkheden? Of is het beter om alle functies op dit ding uit te zetten en er mijn eigen router achter de hangen?
Voor de duidelijkheid: De Draytek heeft 4 poorten. Twee ervan leveren alleen maar internet, de andere twee alleen maar TV.

Omdat er al UTP kabels lopen vanuit de meterkast doe ik voor nu even de aanname dat deze in een buis getrokken zijn en uitkomen op een wandcontactdoos. Dan is het echt het beste (en niet moeilijk) om door die buis een tweede kabel te trekken en af te werken op een dubbele wandcontactdoos. Ben je bij elkaar een paar tientjes aan materiaal kwijt (stugge kabel, wcd's en een dogger) en daar heb je machtig veel plezier van.

Vlans vanuit de Draytek gebruiken om over 1 kabel te transporteren is volgens mij nog niemand gelukt omdat dat de Draytek dfat niet ondersteunt. Met een aparte managed switch de twee signalen oppikken vanuit de 2 poorten in de Draytek en via Vlans naar een tweede managed switch brengen en daar weer splitsen is wel een paar keer geroepen maar ik kan me niet herinneren dat het iemand gelukt was. Maar dat weet ik niet zeker.

Aders splitsen levert beperkingen op die later misschien lastig zijn.
Tweede kabel in een bestaande buis is eigenlijk de meeste ideale oplossing. Touwtje of trekveer aan de bestaande kabel knopen, eruit trekken en terugtrekken met twee kabels eraan vast. Afwerken en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 28-07-2016 11:35 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Rallye schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:56:
Vanmorgen in het AD en regiokranten:
"Managing director Frank Rutten van FOX: "Natuurlijk zijn wij altijd op zoek naar het optimaliseren van ons businessmodel.""

Ben ik nou de enige die vreselijk moe wordt van het feit dat ik door dit soort mensen slechts als onderdeel van een business model wordt gezien? Het lijkt wel een manager van een bank...... Niet mij iets voor een redelijke prijs verkopen wat ik graag wil, maar me iets door de strot drukken waar ik geen belangstelling voor heb, zodat je eigen (in eerste instantie dus mislukte) businessmodel wordt "geoptimaliseerd" (beter gezegd: gered). Bah!
Je ik vind het ook waardeloos. Het is prima voor de mensen die naar die zenders kijken, leuke bijkomstigheid. Maar ik kijk er nooit naar maar moet wel even die verhoging gaan slikken. Ik denk dat het anders wordt wanneer er diensten komen waar je zelf extra zenders kunt toevoegen. Bijvoorbeeld KNIPPR.
Dat je bijvoorbeeld een pakket hebt voor NED1,2,3 en een pakket van RTL4, RTL5, SBS6, RTL7 etc. Samen kom je dan op een x bedrag en voor een euro per maand meer kan je bijvoorbeeld Discovery of NGC erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik ben wel bang dat het daar, mede vanwege de extra administratie en de natuurlijke neiging om daar ook weer het businessmodel voor te optimaliseren, al met al toch duurder van wordt....... Uiteindeljk betaal je dan per programma. En dat is zeker duurder.

Het probleem is gewoon dat Fox veel teveel betaald heeft voor de voetbalrechten. Die fout, hun fout, wordt nu afgewenteld op alle Nederlanders.......

[ Voor 36% gewijzigd door Rallye op 28-07-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ik ben bang dat ik hier inderdaad niet aan ga ontkomen. Het pand is officieel nog niet opgeleverd dus ik kan niet checken of de coax en Utp kabel beide in dezelfde buis liggen en of ik de coax mag verwijderen tbv een 2e UTP kabel (het is huur, vandaar). VLANs lijkt me geen optie omdat ik dan de 3 switches die ik heb moet vervangen door modellen die dat ondersteunen, dit kost meer dan een extra kabel trekken. Moet iedere TV-Box op een poort in de Draytek zitten of kan ik deze wel met een switch doorlussen van de woonkamer naar de slaapkamer bijvoorbeeld?
Barre73 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:33:
[...]

Voor de duidelijkheid: De Draytek heeft 4 poorten. Twee ervan leveren alleen maar internet, de andere twee alleen maar TV.

Omdat er al UTP kabels lopen vanuit de meterkast doe ik voor nu even de aanname dat deze in een buis getrokken zijn en uitkomen op een wandcontactdoos. Dan is het echt het beste (en niet moeilijk) om door die buis een tweede kabel te trekken en af te werken op een dubbele wandcontactdoos. Ben je bij elkaar een paar tientjes aan materiaal kwijt (stugge kabel, wcd's en een dogger) en daar heb je machtig veel plezier van.

Vlans vanuit de Draytek gebruiken om over 1 kabel te transporteren is volgens mij nog niemand gelukt omdat dat de Draytek dfat niet ondersteunt. Met een aparte managed switch de twee signalen oppikken vanuit de 2 poorten in de Draytek en via Vlans naar een tweede managed switch brengen en daar weer splitsen is wel een paar keer geroepen maar ik kan me niet herinneren dat het iemand gelukt was. Maar dat weet ik niet zeker.

Aders splitsen levert beperkingen op die later misschien lastig zijn.
Tweede kabel in een bestaande buis is eigenlijk de meeste ideale oplossing. Touwtje of trekveer aan de bestaande kabel knopen, eruit trekken en terugtrekken met twee kabels eraan vast. Afwerken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
gastje01 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:55:
Ik ben bang dat ik hier inderdaad niet aan ga ontkomen. Het pand is officieel nog niet opgeleverd dus ik kan niet checken of de coax en Utp kabel beide in dezelfde buis liggen en of ik de coax mag verwijderen tbv een 2e UTP kabel (het is huur, vandaar). VLANs lijkt me geen optie omdat ik dan de 3 switches die ik heb moet vervangen door modellen die dat ondersteunen, dit kost meer dan een extra kabel trekken. Moet iedere TV-Box op een poort in de Draytek zitten of kan ik deze wel met een switch doorlussen van de woonkamer naar de slaapkamer bijvoorbeeld?

[...]
Als je een derde of vierde TV decoder afneemt bij Vodafone krijg je zelfs een switch van ze. Dus ja, een switch werkt wel met meerdere decoders. Zolang je maar niet zowel TV als internet probeert te combineren vanuit die switch.

Inzet van een eigen router is ook nog een optie. Dan kan je de router in de woonkamer zetten als je dat wil.
Zie hier:
Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 28-07-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 13:49
gastje01 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:55:

[...]
Mocht je de coax niet kunnen of willen vervangen, kun je altijd een relatief goedkoop (vergeleken met een aantal duurdere opties die ik hier voorbij zag komen) Corinexsetje gebruiken dat voor eth over coax conversie zorgt. Draait bij mij nu ruim 2 jaar probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allures
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 19:17
Ik heb al sinds het begin van mijn contract bij Vodafone problemen met de wifi. De meeste medewerkers bij de klantenservice zijn niet behulpzaam en volgen naar mijn idee alleen en boekje met reacties op eventuele vragen. Daar kom ik dus ook niet verder mee.

Hartstikke blij dat ik nu over kan stappen. Ik zit erover te denken om over te stappen naar Telfort, Online of Tweak (iemand toevallig een mening over deze provider?).
Nu wil ik het liefst niet zonder internet komen te zitten, maakt het dan uit of ik eind juli of eind augustus op zeg, gaat vanaf het moment van opzeggen de maand opzegtermijn in of stopt het abonnement sowieso per 1 september?

[ Voor 7% gewijzigd door Allures op 28-07-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SterAllures schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:11:
Ik heb al sinds het begin van mijn contract bij Vodafone problemen met de wifi. De meeste medewerkers bij de klantenservice zijn niet behulpzaam en volgen naar mijn idee alleen en boekje met reacties op eventuele vragen. Daar kom ik dus ook niet verder mee.

Hartstikke blij dat ik nu over kan stappen. Ik zit erover te denken om over te stappen naar Telfort, Online of Tweak (iemand toevallig een mening over deze provider?).
Nu wil ik het liefst niet zonder internet komen te zitten, maakt het dan uit of ik eind juli of eind augustus op zeg, gaat vanaf het moment van opzeggen de maand opzegtermijn in of stopt het abonnement sowieso per 1 september?
Als je wil overstappen kan je het beter anders doen. Dan kan je beter eerst een abonnement afsluiten bij de nieuwe provider en dat in laten gaan op (bijvoorbeeld) 24 augustus. Dan komt het bij Reggefiber binnen als een migratie en dat wordt op 1 dag uitgevoerd. In de ochtend wordt je omgezet en in de middag komt de monteur van je nieuwe provider. Of je doet het meteen zelf als je verbinding weg is gevallen....
Ik noem 24 augustus omdat je dan hooguit een week dubbel betaalt.
Als je dan voor 1 augustus dat nieuwe abonnement afsluit met genoemde ingangsdatum, dan kan je daarna bij Vodafone opzeggen met de gevraagde maand opzegtermijn.

Zeg jij echter eerst op bij Vodafone en ga je dan op zoek naar een andere partij dan is de kans zeer groot dat Vodafone netjes een ophef-order inschiet bij Reggefiber per 31 augustus. En als die eenmaal is binnen gekomen kan er geen migratieorder meer komen. Dan wordt je dus afgekoppeld en duurt het een paar weken (als je pech hebt) om weer aangesloten te worden op je nieuwe provider.

Meningen:

Bij alle genoemde providers geldt dat je de locatie van de router kan aanpassen omdat deze niet perse naast je glasvezelaansluiting hoeft te zitten, zoals bij Vodafone. Eigenlijk is Vodafone de enige dat dat zo doet. Alle anderen plaatsen een "omvormer" op de glasvezelaansluiting en die sluit je met een standaard UTP kabel aan op de geleverde router. Daardoor kan je met een (veel) langere UTP kabel die router ook ergens anders plaatsen waar je qua bekabeling en Wifi veel beter uitkomt.

Telfort: Op zich goed voor elkaar qua pakketten en diensten en niet erg duur. Wifi van de experiabox is niet erg goed maar een eigen wifi-accespoint er achter hangen is een makkie.

Tweak: TV levert voor veel mensen nog steeds problemen op. Internet is wel altijd goed voor elkaar.

Online: Staat bij mij bekend als duur en matige service. Maar verder weinig info over. Is ook erg klein als glasvezelprovider.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 28-07-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allures
Barre73 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:51:
[...]

Als je wil overstappen kan je het beter anders doen. Dan kan je beter eerst een abonnement afsluiten bij de nieuwe provider en dat in laten gaan op (bijvoorbeeld) 24 augustus. Dan komt het bij Reggefiber binnen als een migratie en dat wordt op 1 dag uitgevoerd. In de ochtend wordt je omgezet en in de middag komt de monteur van je nieuwe provider. Of je doet het meteen zelf als je verbinding weg is gevallen....
Ik noem 24 augustus omdat je dan hooguit een week dubbel betaalt.
Als je dan voor 1 augustus dat nieuwe abonnement afsluit met genoemde ingangsdatum, dan kan je daarna bij Vodafone opzeggen met de gevraagde maand opzegtermijn.

Zeg jij echter eerst op bij Vodafone en ga je dan op zoek naar een andere partij dan is de kans zeer groot dat Vodafone netjes een ophef-order inschiet bij Reggefiber per 31 augustus. En als die eenmaal is binnen gekomen kan er geen migratieorder meer komen. Dan wordt je dus afgekoppeld en duurt het een paar weken (als je pech hebt) om weer aangesloten te worden op je nieuwe provider.

Meningen:

Bij alle genoemde providers geldt dat je de locatie van de router kan aanpassen omdat deze niet perse naast je glasvezelaansluiting hoeft te zitten, zoals bij Vodafone. Eigenlijk is Vodafone de enige dat dat zo doet. Alle anderen plaatsen een "omvormer" op de glasvezelaansluiting en die sluit je met een standaard UTP kabel aan op de geleverde router. Daardoor kan je met een (veel) langere UTP kabel die router ook ergens anders plaatsen waar je qua bekabeling en Wifi veel beter uitkomt.

Telfort: Op zich goed voor elkaar qua pakketten en diensten en niet erg duur. Wifi van de experiabox is niet erg goed maar een eigen wifi-accespoint er achter hangen is een makkie.

Tweak: TV levert voor veel mensen nog steeds problemen op. Internet is wel altijd goed voor elkaar.

Online: Staat bij mij bekend als duur en matige service. Maar verder weinig info over. Is ook erg klein als glasvezelprovider.
Ontzettend bedankt voor je snelle reactie! Goed om te weten dat ik het bij Reggefiber beter aanmelden als een migratie door eerst een andere provider te kiezen. Hoef ik hiervoor dan geen melding te maken bij Vodafone. Ik kan me voorstellen dat dit mogelijk anders werkt en hun op de hoogte moet stellen dat ik van het huidige contract af zie en dus gebruik wil maken van deze mogelijkheid omdat Vodafone de abonnementen aanpast?

Ik begreep inderdaad dat Vodafone een glasvezel modem levert en dus geen omvormer nodig heeft, lijkt me wel netter, ik had hiervoor Telfort en daarvan zat het Wifi modem op dezelfde plek als bij Vodafone en ik had toen geen problemen met de Wifi. Ik ga denk ik dan weer voor Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Barre73 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Als je een derde of vierde TV decoder afneemt bij Vodafone krijg je zelfs een switch van ze. Dus ja, een switch werkt wel met meerdere decoders. Zolang je maar niet zowel TV als internet probeert te combineren vanuit die switch.

Inzet van een eigen router is ook nog een optie. Dan kan je de router in de woonkamer zetten als je dat wil.
Zie hier:
Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Bedankt voor je reactie en uitleg.

In beide gevallen komt het er dus op neer dat ik geld moet gaan steken in extra bekabeling of andere apparatuur voor een oplossing die ik zelf niet ideaal vind, namelijk een extra kastje en afstandsbediening bij de tv.

Als ik er beter over nadenk neig ik steeds meer naar een combinatie van Vodafone en Ziggo:
100/100 Internet van Vodafone €40,- per maand (voordeel icm een mobiel abo vervalt dan?)
Tv van ziggo €18,70 per maand
Totaal €58,70 per maand

Vodafone Alles-in-een zit aan €56,- per maand en daarbij de kosten die ik moet maken voor de extra kabels.

De CI+ modules en kaarten heb ik al, dan kan het draytek router van Vodafone gewoon routertje spelen met de draadloze functie uit, hoef ik geen extra kabels en switches te kopen en heb ik geen extra kastjes bij de tv (vooral in de slaapkamer handig omdat de tv hier vrijstaand aan de muur komt te hangen).

Vodafone lijkt de goedkoopste te zijn voor een 100/100 snelheid, al kan dit ook komen omdat sommige providers vinden dat er nog geen glasvezel op mijn adres leverbaar is (nog niet opgeleverd). Zijn er redenen om toch Alles-in-een te nemen die ik over het hoofd zie? Of kleine providers die ik vergeet te checken die echt veel goedkoper zijn dan Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Ik ga zelf denk ik ook overstappen maar dan binnen Vodafone. Cutting the cord wordt het dan. Van 50/50 + TV abo naar 100/100 zonder TV abo. Hopelijk kan ik gebruik maken van de eerste zes maanden voor 35 euro. Zo niet, vind ik 40 euro voor 100/100 glasvezel ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 28-07-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
SterAllures schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:11:
KPN, Tele2, Telfort, Online, XS4ALL, Ziggo en Vodafone bieden een zogenaamde overstapservice aan.
Het belangrijkste voordeel van de overstapservice is dat de nieuwe provider het oude abonnement voor u opzegt. Het oude abonnement wordt stopgezet wanneer het nieuwe abonnement is opgeleverd.

Mocht je dus de switch maken naar een van deze providers dan heb je de mogelijkheid alles door de provider te laten regelen ;-)

Ik heb bijvoorbeeld afgelopen week KPN besteld waar mijn oma nu nog bij Vodafone zit.
Was een kwestie van het rekeningnummer ingeven en het huidige telefoonnummer, de rest doen hun. _/-\o_

1 dag later stond dit al op de account-pagina van Vodafone. 26 augustus wordt KPN aangesloten en komt de monteur langs.
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/ttkdumi1n/Vodafone_overstap.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazario
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-08 10:14
gastje01 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:26:

Zijn er redenen om toch Alles-in-een te nemen die ik over het hoofd zie?
Ik heb uiteindelijk voor Vodafone Alles-in-1 gekozen vanwege de korting van €20 in het eerste halfjaar. Hierdoor betaal je gemiddeld €46 per maand in het eerste jaar (dus totdat je over kunt stappen of opnieuw kunt aanmelden). Dat is aanzienlijk minder dan €58,70.

Voor degenen die ook de oplossing van Bart_Smith waarnaar hierboven wordt verwezen willen toepassen... Ook verder terug in dit topic en op het Vodafone-forum vindt je nuttige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allures
robcoenen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:48:
[...]

KPN, Tele2, Telfort, Online, XS4ALL, Ziggo en Vodafone bieden een zogenaamde overstapservice aan.
Het belangrijkste voordeel van de overstapservice is dat de nieuwe provider het oude abonnement voor u opzegt. Het oude abonnement wordt stopgezet wanneer het nieuwe abonnement is opgeleverd.

Mocht je dus de switch maken naar een van deze providers dan heb je de mogelijkheid alles door de provider te laten regelen ;-)

Ik heb bijvoorbeeld afgelopen week KPN besteld waar mijn oma nu nog bij Vodafone zit.
Was een kwestie van het rekeningnummer ingeven en het huidige telefoonnummer, de rest doen hun. _/-\o_

1 dag later stond dit al op de account-pagina van Vodafone. 26 augustus wordt KPN aangesloten en komt de monteur langs.
[afbeelding]
Super, nu maar hopen dat als ik eind deze week een nieuwe glasvezel provider neem de overstap datum voor 1 september ligt, anders moet ik denk ik zelf Vodafone opzeggen en een week (paar weken) zonder internet zitten. Meestal gaat het geloof ik wel vrij vlot, we gaan het zien. Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb net gebeld met Vodafone voor een verlengingsaanbod. Mijn abonnement loopt begin augustus af.
Ik heb nu internet 50/50, bellen en TV start + een tweede interactieve ontvanger voor €37,50 euro per maand. Na augustus kost dit abonnement €52,50 per maand + de verhoging ivm Fox Sports wordt totaal €55,- per maand

Ik krijg 20% korting op internet (32,50 wordt 26 euro) voor 6 maand en telefonie kon uitgezet worden, daar ging ook nog eens €2,50 vanaf. TotaaI betaal ik de eerste 6 maanden €46,50 per maand en na die 6 maand €55,-

Ik moet even kijken of ik dit doe. Telfort bied hetzelfde aan voor €46,- per maand maar heeft dan wel €30,- activatiekosten. Zijn er nog verschillen qua diensten tussen Telfort en Vodafone?
Telfort heeft live pauze, dat heeft Vodafone volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Bij welke provider heb je je huidige abonnement lopen en hoelang loopt dit abonnement nog? Kan soms leuke voordelen met zich mee brengen.

Telfort:

- Iets uitgebreider standaard zender-aanbod
- Opnemen 6 zenders te gelijktijdig i.p.v. 1 bij Vodafone
- 2 ontvangers meegeleverd die allebei kunnen opnemen naar de cloud (indien opname pakket gekozen is)
- Videoland op de decoder
- Vodafone max 4 ontvangers, Telfort 5
- Opnames bekijken via tablet via Telfort, bij Vodafone niet mogelijk
- 200MB Mailbox Telfort / 2GB bij Vodafone

Ik heb onlangs alles vergeleken en gek genoeg was KPN goedkoper (en completer) dan haar dochter Telfort, maar dit zal voor iedereen anders zijn.

Bij ons thuis:
Vodafone: €900,- bestaand abonnement
Telfort: €752,-
KPN: €775,50 (wel incl. HBO t.w.v. €15,50 / Spotify Premium €10,- per maand)
XS4ALL: €854,-
-------------------------
Mijn oma:
Vodafone: €660,-
Telfort: €682,-
KPN: €667,50 (incl. Spotify Premium t.w.v. €10,- per maand)
XS4ALL: €764,-

[ Voor 7% gewijzigd door robcoenen op 29-07-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allures
Binnetie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:14:
Ik heb net gebeld met Vodafone voor een verlengingsaanbod. Mijn abonnement loopt begin augustus af.
Ik heb nu internet 50/50, bellen en TV start + een tweede interactieve ontvanger voor €37,50 euro per maand. Na augustus kost dit abonnement €52,50 per maand + de verhoging ivm Fox Sports wordt totaal €55,- per maand

Ik krijg 20% korting op internet (32,50 wordt 26 euro) voor 6 maand en telefonie kon uitgezet worden, daar ging ook nog eens €2,50 vanaf. TotaaI betaal ik de eerste 6 maanden €46,50 per maand en na die 6 maand €55,-

Ik moet even kijken of ik dit doe. Telfort bied hetzelfde aan voor €46,- per maand maar heeft dan wel €30,- activatiekosten. Zijn er nog verschillen qua diensten tussen Telfort en Vodafone?
Telfort heeft live pauze, dat heeft Vodafone volgens mij niet.
De extras die je krijgt als je bij een van hun je mobiele abonnement hebt. Telfort geeft geloof ik korting op het abonnement als je bij hun ook mobiel hebt (en nog een aantal andere keuzes). Bij Vodafone krijg je extra data op Red abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
SterAllures schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:12:
[...]
Super, nu maar hopen dat als ik eind deze week een nieuwe glasvezel provider neem de overstap datum voor 1 september ligt, anders moet ik denk ik zelf Vodafone opzeggen en een week (paar weken) zonder internet zitten. Meestal gaat het geloof ik wel vrij vlot, we gaan het zien. Bedankt voor de info :)
Als een jaarabonnement er op zit dan wordt dit overgezet in een maandelijks opzegbaar abonnement. Het maakt dus niet uit of je midden in de maand opzegt of aan het begin. Met de overstapservice van de genoemde providers kom je (als het goed is) geen dag zonder diensten te zitten en betaal je geen dubbele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
SterAllures schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:20:
[...]

De extras die je krijgt als je bij een van hun je mobiele abonnement hebt. Telfort geeft geloof ik korting op het abonnement als je bij hun ook mobiel hebt (en nog een aantal andere keuzes). Bij Vodafone krijg je extra data op Red abonnementen
Ik zie ze er allebei melding van maken op de site. Ik zit bij Simyo, dus geen geen extra's.
Opnemen doen we niet, het gaat eigenlijk om de basis dingen die we gebruiken. Begin gemist deed ik eerst niks mee, maar de laatste tijd toch wat meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Het is toch goed om eens te kijken of het misschien toch niet voordeliger is om een KPN of Telfort Sim-Only abonnement te nemen. De kosten van je vaste aansluiting + je mobiel abonnement kan net bij de ander nét iets goedkoper uit komen en biedt meer voordelen die je wellicht gaat gebruiken in de toekomst. ;-)

Dingen als €5,- korting per maand mobiel, dubbele data/min/sms, gratis HBO, gratis Spotify etc. loopt nogal snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
robcoenen schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:55:
Het is toch goed om eens te kijken of het misschien toch niet voordeliger is om een KPN of Telfort Sim-Only abonnement te nemen. De kosten van je vaste aansluiting + je mobiel abonnement kan net bij de ander nét iets goedkoper uit komen en biedt meer voordelen die je wellicht gaat gebruiken in de toekomst. ;-)

Dingen als €5,- korting per maand mobiel, dubbele data/min/sms, gratis HBO, gratis Spotify etc. loopt nogal snel op.
Dat ga ik ook nog eens doen, mijn Simyo is net een paar maand verlengd. Overigens is Simyo ook een KPN dochter meende ik. Waarom zou je met hun geen korting krijgen?

Toch even gekeken, ik betaal nu €10,50 per maand voor 200min/1000MB. Ik bel de ene maand ongeveer 120min en de andere maand 180min. Qua data zit ik rond de 700-800MB per maand. Met Telfort krijg ik dan een 300min/1000MB abonnement die kost €15,- + 10 euro eenmalig en ik moet hem voor 24 maand afnemen.
Al met al zou ik dan met die 5 euro korting 50 cent per maand goedkoper uit zijn, maar moet ik altijd bij hun blijven voor de korting. Het verschil is dus minimaal om te combineren.

Vodafone bevalt erg goed verder, met Telfort heb ik geen ervaring. Ze zijn aan elkaar gewaagd qua prijs, op jaarbasis scheelt het zo'n 20 euro nu met de eenmalig 30 euro activatiekosten van Telfort. De paar exta tv-zenders kijk ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allures
Binnetie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:12:
[...]

Dat ga ik ook nog eens doen, mijn Simyo is net een paar maand verlengd. Overigens is Simyo ook een KPN dochter meende ik. Waarom zou je met hun geen korting krijgen?

Toch even gekeken, ik betaal nu €10,50 per maand voor 200min/1000MB. Ik bel de ene maand ongeveer 120min en de andere maand 180min. Qua data zit ik rond de 700-800MB per maand. Met Telfort krijg ik dan een 300min/1000MB abonnement die kost €15,- + 10 euro eenmalig en ik moet hem voor 24 maand afnemen.
Al met al zou ik dan met die 5 euro korting 50 cent per maand goedkoper uit zijn, maar moet ik altijd bij hun blijven voor de korting. Het verschil is dus minimaal om te combineren.

Vodafone bevalt erg goed verder, met Telfort heb ik geen ervaring. Ze zijn aan elkaar gewaagd qua prijs, op jaarbasis scheelt het zo'n 20 euro nu met de eenmalig 30 euro activatiekosten van Telfort. De paar exta tv-zenders kijk ik zelf niet.
Ik weet niet of je tv wilt kijken op meerdere televisies maar bij Telfort krijg je standaard 2 tv ontvangers zonder extra kosten, waar je bij Vodafone er 1 krijgt, en per extra ontvanger 5 euro per maand betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
SterAllures schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:59:
[...]

Ik weet niet of je tv wilt kijken op meerdere televisies maar bij Telfort krijg je standaard 2 tv ontvangers zonder extra kosten, waar je bij Vodafone er 1 krijgt, en per extra ontvanger 5 euro per maand betaald.
Ja klopt dat viel mij ook op toen ik Telfort bekeek. Het bedrag is dan 46 euro per maand, in mijn berekening van Vodafone houden ze die tweede ontvanger er ook in (ik houd alles hetzelfde en laat telefonie er uithalen bij Vodafone), je krijgt de korting alleen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ben aan het verhuizen, en neem mijn Vodafone-abonnement mee.

In plaats van de beloofde € 31 voor 100/100 internet, bellen en televisie ga ik dankzij Fox de komende zes maanden € 33,50 (of was het nou € 33) per maand betalen.

Volgens de helpdesk mocht ik na die zes maanden overstappen op internet only, waarbij ik dus wel m'n 5 euro internetkorting behoud, omdat mijn postcodegebied op het Vodafone-netwerk aangesloten zit. Hierdoor gaat 100/100 me geen 40 maar 35 euro per maand kosten. Ik vind dat een prima deal, en kan dat bij geen enkele aanbieder goedkoper vinden.

Of zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 29-07-2016 17:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:13:
Volgens de helpdesk mocht ik na die zes maanden overstappen op internet only, waarbij ik dus wel m'n 5 euro internetkorting behoud, omdat mijn postcodegebied op het Vodafone-netwerk aangesloten zit. Hierdoor gaat 100/100 me geen 40 maar 35 euro per maand kosten. Ik vind dat een prima deal, en kan dat bij geen enkele aanbieder goedkoper vinden.

Of zie ik nog iets over het hoofd?
Volgens mij is Tweak goedkoper in hun gebieden met eigen hardware :)

Verder is er doordat de voorwaarden veranderen misschien wat ruimte. Je kan proberen om te bellen om eerder op 'alleen-internet' over te stappen. Ik denk dat Vodafone liever een internet klant behoud per 1 september dan dat ze een klant verliezen omdat hij vanwege de prijswijziging opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
robcoenen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:48:
[...]

[afbeelding]
Net Ziggo maar weer aangevraagd.
Die gaven aan dat ik beter zelf kon bellen, omdat ik binnen de contract termijn van 1 jaar op zeg.
Ze zijn anders bang dat vodafone de aanvraag niet goedkeurt.
Ik zeg hem op, omdat vooral mijn vrouw niet tevreden is met de geboden tv oplossing en weer terug naar ziggo wil.
De prijsverhoging komt dus uitermate goed uit.
Helaas was het net 20:00, dus morgen maar bellen. Ben wel benieuwd wat het verkoop praatje word.

[ Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 29-07-2016 20:28 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo_s
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 15:17
Ik heb sinds een paar weken ook VF-thuis over glasvezel (overgestapt van KPN-glas). Het was wel even een tegenvaller toen ik erachter kwam dat de kabel naar mijn TV-kast alleen het IPTV signaal doorgaf.
Via een managed switch (GS105E) en Openwrt op een TP-link WDR3600 (OpenWRT voor het instellen van VLAN) is het me wel gelukt om VLAN300 en 640 over 1 kabel te laten lopen.

De beloofde snelheid wordt verder prima gehaald (de meegeleverde Fritz repeater werkt ook heel goed) en de TV heeft een goed beeld. De Entone decoder reageert wel traag bij het wisselen van zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Vrijdag stopt Vodafone bij ouders thuis en gaan ze Fiber proberen en anders KPN. Vooral tv waar t omgaat en zo hard als ze op de knoppen moeten drukken bij de ab vd Entone is niet normaal. Bij txt helemaal drama dus kan dr alleen beter op worden.

Oom vond t ook 10x niks en zei dat ding kan zo in de beek,woont in Aalten waar alleen een beek is, net als zijn Telfort kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
xabre16v schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:17:
[...]

Sinds gisteren een 2132Vfn modem gevonden die ik vandaag ga ophalen, meeste vond ik te duur, nu een voor 20 euro gevonden, dan wil ik een eventuele brick nog wel wagen ;) komend weekend ga ik het dan even proberen. :)
20 euro is niet duur, als je kijkt dat de nieuw prijs voor zon ding 10 keer zo hoog is. Is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Zojuist ook mijn Vodafone abonnement opgezegd per 31 augustus. Dat ik nu 2,50 per maand extra moet betalen voor Fox Sport was niet direct de hoofdreden voor de opzegging. Wel vind ik het ergerlijk dat Vodafone profileert alsof zij naar de klanten luisteren met een roep om fox sports, maar eigenlijk gewoon gebukt zijn voor Fox Sport. Wat meegeholpen heeft aan het besluit voor opzegging is dat het internet er regelmatig uitvalt. Ook tv beeld 'freezed'. Na reset modem werkt het dan weer. Daarbij vind ik de tv interface verschrikkelijk traag van Vodafone.

De verhoging van de kosten was daarom na vier maanden Vodafone een mooie opening om het abonnement op te zeggen. Nu opzoek naar iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 14:21
Stoell schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:16:
Ik heb rond 27 juni telefonisch Vodafone Thuis afgesloten. Dit zou 14 juli worden geïnstalleerd.
Begin vorige week kreeg ik een brief dat het de 20e zou worden. Ik zou gebeld worden voor een afspraak.
Er heeft nog niemand gebeld dus belde ik net zelf.

Dit is de reden dat er nog geen afspraak gemaakt is:
'Momenteel is het centrale internetknooppunt in uw omgeving vol. Er worden nieuwe aansluitingen bij gemaakt. Eind volgende week hoort u hier meer over."

Wat dus neerkomt dat ik 2 week zonder internet zit.
Het antwoord op de vraag of ik tijdelijk een HotSpot kon krijgen was 'Nee, want u heeft uw mobiele abonnement niet bij Vodafone".

Is dit meer mensen overkomen? Het klonk allemaal een beetje vaag.. Mijn buren ( hebben ook Vodafone glasvezel) hebben gewoon internet af kunnen sluiten. (gaat om een nieuwbouwappartement).

Zijn er mensen die een soort gelijke situatie gehad hebben of hier tips voor hebben?
Op 12 augustus komen ze eindelijk langs om mijn internet aan te sluiten. Dus ruim 4 week later dan gepland.
Heeft iemand ervaring met compensatie vragen bij Vodafone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is het TV kastje van Vodafone zo traag als dikke peop door een vergiet? Komende van een Horizon box is het echt onmogelijk te gebruiken.

Iemand hier ervaringen mee, tips/tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
Ik heb TV inmiddels opgezegd want ik kijk er eigenlijk nooit na. Maar ik heb die Entone wel even uitgeprobeerd en ik vond hem echt onbruikbaar stroperig. Vooral het feit dat je moet wachten tot je beeld hebt voordat je weer door kunt zappen maakt het gebruik zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allures
Net contact gehad met Vodafone over het opzeggen en de overstapservice. Als ik overstap sluiten ze vanaf 1 september de verbinding en dan heb ik dus niets. Telfort gaf aan dat ze mij dus pas vanaf 5 september kunnen aansluiten. Als ik dus geen gat wil moet ik bij Vodafone een boete betalen want dan valt het niet onder het opzeggen van het contract via de prijsverhoging.

Ik ga nog maar eens contact met Telfort opnemen of ze mij hierin kunnen helpen, ik vind het standpunt van Vodafone erg krom, vooral omdat we maar een maand de tijd hebben om op te zeggen en een nieuwe provider te kiezen. De mail met de prijsverhoging van Vodafone kreeg ik eind juli pas, mensen zijn op vakantie. Voor mensen die volgende week terug komen en dit dan pas lezen hebben dus niet genoeg tijd om over te stappen zonder dat er een gat valt in hun internet/tv/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:41:
Vind de Entone juist wel een verademing. Apparaat is erg snel, TV gids is erg snel en goed. Alleen het ouderwetse zappen is wat traag. Maar ik gebruik nu gewoon de TV gids om te 'zappen'.

Overigens heb geen ervaring met de Horizon Box, heb vroeger een keer een KPN Mediabox gebruikt en die was met alles traag.

Ik heb overigens de box zonder harddisk, welke heb jij?

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 01-08-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

Vind de Entone juist wel een verademing. Apparaat is erg snel, TV gids is erg snel en goed. Alleen het ouderwetse zappen is wat traag. Maar ik gebruik nu gewoon de TV gids om te 'zappen'.

Overigens heb geen ervaring met de Horizon Box, heb vroeger een keer een KPN Mediabox gebruikt en die was met alles traag.

Ik heb overigens de box zonder harddisk, welke heb jij?
Ik heb zo'n klein boxje zonder hardeschrijf. Ik ben nu op de zaak, maar volgens mij is het deze.

Afbeeldingslocatie: https://www.telealba.com/wp-content/uploads/kamai500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Ik heb zo'n klein boxje zonder hardeschrijf. Ik ben nu op de zaak, maar volgens mij is het deze.

[afbeelding]
Die heb ik inderdaad ook, dat is de versie zonder harddisk. Zie ook de handleiding, ik vind het kastje in ieder geval prima functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:11:
[...]

Die heb ik inderdaad ook, dat is de versie zonder harddisk. Zie ook de handleiding, ik vind het kastje in ieder geval prima functioneren.
Ik zal dat ding vanavond eens resetten. En anders eens een belletje naar de boys in het rood. Bereik boven is ook slecht, dus een wifi repeater mogen ze wel opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:13:
[...]
Ik zal dat ding vanavond eens resetten. En anders eens een belletje naar de boys in het rood. Bereik boven is ook slecht, dus een wifi repeater mogen ze wel opsturen.
Hopelijk heb je wel een kabel naar boven liggen, anders wordt je signaal boven wel beter. Maar de snelheid wordt ook gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

Hopelijk heb je wel een kabel naar boven liggen, anders wordt je signaal boven wel beter. Maar de snelheid wordt ook gehalveerd.
Ik vraag me af of de wifi repeater van Vodafone ook AC aankan. Ik heb die brakke draytek namelijk vervangen door een knappe Asus router. De helft van AC snelheid is nog steeds rap zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:23:
[...]
Ik vraag me af of de wifi repeater van Vodafone ook AC aankan. Ik heb die brakke draytek namelijk vervangen door een knappe Asus router. De helft van AC snelheid is nog steeds rap zat.
Net zoals andere users zal je waarschijnlijk de pricewatch: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International krijgen, als de monteur het met je eens is en die AP / repeater doet ook AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:41:
Ligt het aan mij of is het TV kastje van Vodafone zo traag als dikke peop door een vergiet? Komende van een Horizon box is het echt onmogelijk te gebruiken.

De horizon box tuned intern op meerdere zenders tegelijk zodat hij sneller zapt. Zo snel gaat de Entone in zijn huidige config niet worden (zap -> ene zender uit, volgende aan). In principe kan zoiets met IPTV natuurlijk prima. Dat ondersteunt Kodi samen met een HDHomerun namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb nog de Amino box zonder hardeschijf, deze voldoet bij mij prima. Maar ze leveren nu tegenwoordig de Entone uit?

Ik zit eraan te denken om gewoon een uitstapje naar Telfort te maken. Het scheelt op jaarbasis voor mij maar 30 euro maar misschien een goed signaal voor Vodafone.
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik met TV doe, ik kijk het best weinig en neig naar een oplossing als KPN Play of KNIPPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Binnetie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:57:
Maar ze leveren nu tegenwoordig de Entone uit?
Ja, ik heb sinds eind juni een Vodafone abbo en heb een Entone gekregen. Een Entone Kamai 5 om precies te zijn.

Overigens lees ik in deze bron dat ze wel aan het wisselen zijn gaan Amino's, dat is een bericht vfan 18 april dit jaar. Lijkt me dus niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Ja, ik heb sinds eind juni een Vodafone abbo en heb een Entone gekregen. Een Entone Kamai 5 om precies te zijn.

Overigens lees ik in deze bron dat ze wel aan het wisselen zijn gaan Amino's, dat is een bericht vfan 18 april dit jaar. Lijkt me dus niet helemaal te kloppen.
Ik ben sinds februari 2014 klant (de oude propositie met coax) en kreeg toen de Amino. Toen ik in augustus 2015 verplicht over moest op de huidige propositie kreeg ik een extra Amino voor de tweede TV. Dat ze dan met dat bericht komen klopt niet helemaal want ik had hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik vind de Amino's verschrikkelijk traag. Zeker in het interactieve gedeelte (uitzending gemist, TV-Gids) is het gewoon tergend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoppa! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:45:
Ik vind de Amino's verschrikkelijk traag. Zeker in het interactieve gedeelte (uitzending gemist, TV-Gids) is het gewoon tergend.
Dat ben ik wel met je eens, maar ik gebruik dit niet. Het is gewoon bij mij het zappen en via de EPG kijken. Ik was altijd schotel gewend, daar duurde het zappen ook altijd eventjes. Maar dit valt me heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Einde voor Vodafone Glasvezel bij Vodafone http://www.totaaltv.nl/ni...p-van-vodafone-thuis.html en
http://www.totaaltv.nl/ni...dafone-thuis-ingezet.html

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 04-08-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dat was inderdaad wel te verwachten. Ben benieuwd bij welke partij we nu gaan uitkomen. Was zelf wel tevreden over Vodafone, heb een aantal maanden onderzoek gedaan en ze zijn gewoon erg compleet en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Dat was inderdaad wel te verwachten. Ben benieuwd bij welke partij we nu gaan uitkomen. Was zelf wel tevreden over Vodafone, heb een aantal maanden onderzoek gedaan en ze zijn gewoon erg compleet en goedkoop.
Zoals ik in het Ziggo topic postte: Ik hoop dat het een partij is die de prijzen en product opbouw van Vodafone Thuis kan vasthouden. De lage prijzen zijn in mijn ogen alleen mogelijk door eigen apparatuur in PoP's (ODF) en synergie voordeel waarbij je de glasvezel verbindingen die je toch al huurt voor mobiele masten hergebruikt.

Zonder dat voordeel kom je op de prijzen van één van de KPN dochters uit. Allemaal gebaseerd op de prijs van netwerktoegang plus een kleine fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb nog niet echt een gevoel bij het nieuws. Ik overweeg om over te stappen naar Telfort, maar het gaat mij puur om de prijs per maand. Ik hoef niet alle extra's. Als ik maar glasvezel internet heb 50/50, 2 ontvangers kan aansluiten. Begin gemist is leuk, dat gebruik ik wel eens maar geen must.

Online heeft nu leuke deals voor 33 euro all-in maar niet elke postcode wordt ondersteund (ze zullen ook wel met eigen apparatuur werken) en je moet direct voor 2 jaar tekenen.

Wat dit voor de toekomst gaat betekenen weet ik niet. Als Vodafone Thuis verkocht moet worden dan is er vast een aanbieder a la KPN die het over wil nemen. Als je klant bent zullen ze je moeten overhalen om over te stappen met een leuke deal lijkt me.

Aan de andere kant ik dus ook blijven zitten en op het aanbod van Vodafone ingaan (6 maand 20% korting op internet en telefonie a 2,50 kan eraf). Als er binnen een jaar een andere partij komt dan kan ik gebruik maken van een aanbieding van hun. Ik kijk nu wel een beetje ver de toekomst in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ANdrode schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
Zoals ik in het Ziggo topic postte: Ik hoop dat het een partij is die de prijzen en product opbouw van Vodafone Thuis kan vasthouden. De lage prijzen zijn in mijn ogen alleen mogelijk door eigen apparatuur in PoP's (ODF) en synergie voordeel waarbij je de glasvezel verbindingen die je toch al huurt voor mobiele masten hergebruikt.
Dat hoop ik inderdaad ook. Hoop op een onafhankelijke partij die geen deel uitmaakt van KPN o.i.d.

Heb er in ieder geval geen zin in om over een aantal maanden alweer te moeten switchen naar een andere provider, zoals het er nu uit ziet willen ze namelijk fuseren vanaf 1 januari 2017.

Voor een aantal mensen is het wel balen. Alle kortingen die je nu krijgt omdat je een 4-pay pakket hebt zullen waarschijnlijk wel vervallen bij overname door een andere partij.
Binnetie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:43:
Online heeft nu leuke deals voor 33 euro all-in maar niet elke postcode wordt ondersteund (ze zullen ook wel met eigen apparatuur werken) en je moet direct voor 2 jaar tekenen.
Die deal is ook geen 33 euro all-in, maar 33 euro de eerste 3 maanden, daarna kost het 43 euro.

Overigens is Online exact even duur als Vodafone. Het kost beide 51 euro (voor mij) en bij beide krijg ik daar 100Mbit, Bellen + TV voor. Alleen Begin Gemist ontbreekt bij Online.
Wat dit voor de toekomst gaat betekenen weet ik niet. Als Vodafone Thuis verkocht moet worden dan is er vast een aanbieder a la KPN die het over wil nemen. Als je klant bent zullen ze je moeten overhalen om over te stappen met een leuke deal lijkt me.
Overstappen hoeft niet. Bij overname wordt vaak ook gewoon alle huidige contracten en klanten overgenomen en laten ze in het begin de voorwaarde gewoon hetzelfde. (Kijk maar naar de Ziggo klanten bij overname)

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zul je zien dat Vodafone nu de glasvezeltak moet verkopen en KPN dit overneemt. Dan is het helemaal een farce, eerst zorgen dat het niet te groot wordt en dan het netwerk verkopen aan de andere monopolist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:50:
Die deal is ook geen 33 euro all-in, maar 33 euro de eerste 3 maanden, daarna kost het 43 euro.

Overigens is Online exact even duur als Vodafone. Het kost beide 51 euro (voor mij) en bij beide krijg ik daar 100Mbit, Bellen + TV voor. Alleen Begin Gemist ontbreekt bij Online.
Ja klopt, was ik vergeten te vermelden, mijn excuses. Voor mij zijn ze wel goedkoper omdat mijn huidige Vodafone straks 55 euro per maand kost (in aug 2015 overgestapt) voor 50/50 + bellen en TV. Daarna zijn ze goedkoper geworden door hun eigen apparatuur te gaan gebruiken enzo. En was er iets als postcodekorting geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Binnetie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:00:
[...]
Ja klopt, was ik vergeten te vermelden, mijn excuses. Voor mij zijn ze wel goedkoper omdat mijn huidige Vodafone straks 55 euro per maand kost (in aug 2015 overgestapt) voor 50/50 + bellen en TV. Daarna zijn ze goedkoper geworden door hun eigen apparatuur te gaan gebruiken enzo. En was er iets als postcodekorting geloof ik.
Als Vodafone eigen apparatuur gebruikt, krijg je inderdaad automatisch postcodekorting van €5 p/m bij 100/100 of 500/500. Daardoor is het verschil tussen 50/50 en 100/100 nog maar €2,50 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zie het inderdaad ja. Ik heb 50/50 wat me ook snel zat is, maar zo kan je wel voor een heel klein bedrag het dubbele van de snelheid krijgen.

Ben heel erg benieuwd waar dit heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik ben ook benieuwd wat dit gaat doen met de combi mobiel-thuis abo's. Je kijgt met een smart of red abo extra data voor je mobiel en 1 (of 3 bij Red) extra tv-paketten, blijft dit daarna dan nog wel zo?

Ik heb net gister de knoop doorgehakt en voor Vodafone thuis gekozen, welke eind sept. aangesloten gaat worden (ivm oplevering glasvezel bij nieuwbouw dan pas). Voordeel dan wel is (denkik) dat het, mocht het niet bevallen, ik er rond begin 2017 vanaf zou kunnen met als reden "de fusering"?

[ Voor 3% gewijzigd door TFDev op 04-08-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Slechte zaak, zo komt glasvezel toch weer op een achtergesteld traject te staan. Ik was persoonlijk, afgezien van het slechte verlengingsaanbod.
Tuurlijk de meegeleverde hardware was niet helemaal top (maar geef toe welke aanbieder geeft wel topspul mee als modem en dergelijken)

Dat het ACM maar niet in wil zien dat de Kabel (Ziggo/LibertyGlobal) een monopolistische partij is en langzamerhand alles aan het wegdrukken of overnemen is.

Zit er ook niet op te wachten dat VF-Thuis wordt overgenomen door bijvoorbeeld een KPN.

Ga tegen de tijd maar eens kijken om terug te gaan naar Tweak, alhoewel dat Sparql ook nog steeds niet helemaal je van het is geloof ik.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Laten we afwachten voor we gaan speculeren. Misschien wordt het wel heel anders. Ik hoorde laatst van 1 van Vodafone dat ik deze maand al wel kan verlengen, maar doe ik dus niet want ben met 50/50 tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Speculeren is het niet toch? VF-Thuis staat in de verkoop want Ziggo mag niet beide voeren (Glas en Kabel) en dus enkel de mobiele tak van VF overnemen.

Ik neem niet aan dat het als zelfstandige partij verder zal gaan opereren, maar dus echt overgenomen wordt door een KPN/Fiber/Tele2/??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En dus is het "ideale" quad-play abonnement weer in handen van alleen KPN. Want ik ga echt niet mijn huis weer verbouwen om "ouderwets" coax door het huis te trekken om de combi Ziggo-Vodafone te hebben.
KPN heeft straks dus als enige glas-mobiel combi. Nee, echt een vooruitgang hoor!

En zoals hierboven ook opgemerkt, wat gaat er gebeuren met de extra data, die je nu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ideaal? Ik ben niet zo'n fan van dat soort koppelverkoop.. uiteindelijk is het echt niet goed voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik ben er in ieder geval niet blij mee. Ik ben ook zeer benieuwd op welke termijn Vodafone-Thuis nu ophoudt te bestaan en wat er in de tussentijd nog aan ondersteuning gaat worden geboden. Dikke kans dat het een soort sterfhuis-constructie gaat worden als er niet heel snel een koper komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pinda powerrr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:41:
En dus is het "ideale" quad-play abonnement weer in handen van alleen KPN. Want ik ga echt niet mijn huis weer verbouwen om "ouderwets" coax door het huis te trekken om de combi Ziggo-Vodafone te hebben.
KPN heeft straks dus als enige glas-mobiel combi. Nee, echt een vooruitgang hoor!

En zoals hierboven ook opgemerkt, wat gaat er gebeuren met de extra data, die je nu krijgt.
Bij ons zijn ze bezig met glasvezel via een initiatief vanuit een stichting. Ze hebben de aantallen in de gemeente gehaald. Iedereen heeft een intentieverklaring getekend. Maar toch zijn er veel afgehaakt toen bekend werd dat KPN geen glas daar ging aanbieden. KPN wilde als eis namelijk alleen hun dienst kunnen aanbieden. Nu zitten er dus 3 partijen voor consumenten en 1 zakelijke aanbieder op.
Zo is de quad-combi toch een behoorlijk krachtig iets voor de mensen.
Voor mij niet interessant, ondanks de combi voordelen ben ik los goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Rubman schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:17:
[...]
Tuurlijk de meegeleverde hardware was niet helemaal top (maar geef toe welke aanbieder geeft wel topspul mee als modem en dergelijken)
Draadloos was de Draytek inderdaad een waardeloos apparaat, maar voor de rest was het wel een topding. Standaard Internet VLANs, VPN servers, gast login-portaal. Biedt meer functies dan andere meegeleverde hardware.
Dat het ACM maar niet in wil zien dat de Kabel (Ziggo/LibertyGlobal) een monopolistische partij is en langzamerhand alles aan het wegdrukken of overnemen is.
De ACM is helaas geen partij geweest in het goedkeuren van deze fusie, aangezien de EU de ACM gepasseerd heeft.
TFDev schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:15:
Ik heb net gister de knoop doorgehakt en voor Vodafone thuis gekozen, welke eind sept. aangesloten gaat worden (ivm oplevering glasvezel bij nieuwbouw dan pas). Voordeel dan wel is (denkik) dat het, mocht het niet bevallen, ik er rond begin 2017 vanaf zou kunnen met als reden "de fusering"?
Zolang er bij de fusering niks veranderd aan het abonnement, kun jij ook niet ontbinden. Je kan alleen ontbinden als er daadwerkelijk nadelen optreden.
pinda powerrr schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:41:
Wie weet doet t-mobile nog een duit in het zakje en neemt Vodafone Thuis over?
Hoppa! schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:48:
Ik ben er in ieder geval niet blij mee. Ik ben ook zeer benieuwd op welke termijn Vodafone-Thuis nu ophoudt te bestaan en wat er in de tussentijd nog aan ondersteuning gaat worden geboden. Dikke kans dat het een soort sterfhuis-constructie gaat worden als er niet heel snel een koper komt.
Verwacht dit eerlijk gezegd niet hoor. Vodafone heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in netwerk apparatuur e.d. en geloof niet dat ze dit zomaar in de prullenbak gooien, ze zijn dus echt wel op zoek naar een overname partij.
Binnetie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:53:
Zo is de quad-combi toch een behoorlijk krachtig iets voor de mensen.
Voor mij niet interessant, ondanks de combi voordelen ben ik los goedkoper uit.
Zou de quad-combi inderdaad de reden zijn dat mensen graag KPN wilde? Of is het de reden dat de meeste mensen niet gehoofd hebben van 'Online', 'Solocon', 'OnsNet', en 'Tweak', waardoor ze het niet vertrouwen?

Bij ons heeft KPN destijds geïnvesteerd in glasvezel en had daardoor het eerste jaar alleen recht. Je ziet nu nog steeds mensen die bij KPN zitten (lees ruim 10 jaar), omdat ze andere partijen niet kennen en dus niet vertrouwen. Maar wel graag glasvezel willen houden.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 22:40
Goedemiddag,

Ben nieuw in deze topic en benieuwd hoe enkele tweakers het Internet/Glasvezel vanuit Vodafone ervaren.
Daarnaast de vraag of het wel verstandig is om nu over te stappen naar Vodafone gezien er wat ontwikkelingen zijn zoals hierboven aangegeven.
Heb momenteel Ziggo alles in 1 pakket maar kijk zo weinig tv en bellen is al totaal nvt, vandaar dat ik nu de stap wil nemen naar enkel Internet/Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
BigF25 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:21:
Goedemiddag,

Ben nieuw in deze topic en benieuwd hoe enkele tweakers het Internet/Glasvezel vanuit Vodafone ervaren.
Daarnaast de vraag of het wel verstandig is om nu over te stappen naar Vodafone gezien er wat ontwikkelingen zijn zoals hierboven aangegeven.
Heb momenteel Ziggo alles in 1 pakket maar kijk zo weinig tv en bellen is al totaal nvt, vandaar dat ik nu de stap wil nemen naar enkel Internet/Glasvezel.
Mijn ervaringen met het internet zijn gewoon prima. Enige grote nadeel is de Draytek en het feit dat het niet standaard(!) mogelijk is om je eigen router er achter te knopen. Daar is wat meer kennis voor nodig. De Draytek mist daarbij 5ghz en het Wifi-bereik is matig.

Over verbinding en problemen daarmee kan ik kort zijn, die is gewoon goed en weigert nooit dienst bij mij. In 3 jaar tijd 1x een korte storing gehad en 1x een langere omdat het modem kapot was. In dat laatste geval was het binnen een dag opgelost met een vervangend modem.

Ik ben dan ook redelijk te spreken over de service, al vermoed ik dat ik daarin niet heel veel bijval zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hoppa! schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:40:
[...]
Ik ben dan ook redelijk te spreken over de service, al vermoed ik dat ik daarin niet heel veel bijval zal krijgen.
Over de klantenservice ben ik ook zeer te spreken. Tijdens de installatie was er iets niet goed gegaan met de aansluitdatum, waardoor alles 2 maanden zou duren. Aantal keer contact gehad met de klantenservice en alles werd netjes naar voren gezet, waardoor het nog maar 4 weken duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Hoppa! schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:40:
[...]

Mijn ervaringen met het internet zijn gewoon prima. Enige grote nadeel is de Draytek en het feit dat het niet standaard(!) mogelijk is om je eigen router er achter te knopen. Daar is wat meer kennis voor nodig. De Draytek mist daarbij 5ghz en het Wifi-bereik is matig.

Over verbinding en problemen daarmee kan ik kort zijn, die is gewoon goed en weigert nooit dienst bij mij. In 3 jaar tijd 1x een korte storing gehad en 1x een langere omdat het modem kapot was. In dat laatste geval was het binnen een dag opgelost met een vervangend modem.

Thanks.
Het gemist van 5ghz is wel heel erg jammer en niet meer van deze tijd imo, magere wifi bereik is ook een minpunt maar valt in mijn appartement te overbruggen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

BigF25 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:44:
[...]
Het gemist van 5ghz is wel heel erg jammer en niet meer van deze tijd imo, magere wifi bereik is ook een minpunt maar valt in mijn appartement te overbruggen lijkt me
Ach. Die ziggo dingen werken aardig op 5Ghz, maar daar is 2,4Ghz gewoon weer waardeloos van. Zou gewoon één AP ophangen en die de wifi laten afhandelen. Werkt perfect en is snel. Ik heb bijv. pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) opgehangen en haal nu via wifi 100/100Mbit binnen op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:54:

De ACM is helaas geen partij geweest in het goedkeuren van deze fusie, aangezien de EU de ACM gepasseerd heeft.
Nee was ook niet specifiek op deze situatie bedoeld.
Maar ACM heeft wel in alle wijsheid besloten dat Ziggo/UPC de kabel destijds niet open hoefde te gooien voor alle partijen terwijl dit met ADSL en Glas wel moet. Ook al heeft KPN 90% van de glasvezels in beheer onder Reggefiber dan nog moeten er andere partijen overheen waar dit met kabel niet is.

En ook met deze situatie had de ACM toch wel wat harder mogen zijn imho, maar ja ze worden overruled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Ach. Die ziggo dingen werken aardig op 5Ghz, maar daar is 2,4Ghz gewoon weer waardeloos van. Zou gewoon één AP ophangen en die de wifi laten afhandelen. Werkt perfect en is snel. Ik heb bijv. pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) opgehangen en haal nu via wifi 100/100Mbit binnen op mijn telefoon.
Wat is dat precies? ben niet bekend met dit product, wifi extender achtig iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
BigF25 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Het is een access point die je aansluit op een switch of direct op je Draytek. Je kunt de wifi in je Draytek dan uitschakelen en dan gebruik maken van dit access point welke een veel betere dekking en 5GHz heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

BigF25 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:56:
[...]
Het is juist geen extender. Een extender versterkt het binnenkomende wifi signaal en zend het weer door, aangezien dit niet tegelijkertijd kan. Is een extender de ene helft van de tijd bezig met ontvangen en de andere helft bezig met zenden.

Het apparaat dat ik linkte is een AP (access point) en simpel gezegd is het gewoon een apparaat wat bedraad internet omzet naar wifi. Je kan dus op de Vodafone apparatuur de wifi uitzetten en de wifi af laten handelen door je AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Klinkt als een goede oplossing maar heeft uiteraard weer een zn eigen (meer)prijs
Bedankt in ieder geval, iets om te overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

BigF25 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:03:
Klinkt als een goede oplossing maar heeft uiteraard weer een zn eigen (meer)prijs
Bedankt in ieder geval, iets om te overwegen!
Dat heeft het zeker. Maar je bent wel klaar voor de komende 5 a 6 jaar met Wifi apparatuur kopen en mocht je ooit verhuizen naar een huis, dan kan je er eenvoudig ééntje bijkopen. Ubiquiti's werken erg goed met elkaar samen en zitten elkaar niet in de weg.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik zit in een dilemma ; 4 weken terug is m'n nieuwbouwwoning opgeleverd. Flink aan het klussen geslagen en nu aanbeland bij de keuze van internetaanbieder. Ik heb een glasaansluiting en wil alleen internet. Geen belang bij vaste telefonie en televisie. Nu had ik bijna Vodafone thuis 20/20 besteld.
Voor zover ik weet is dit het voordeligste glasabbo op de markt op dit moment.

Na het bericht van gisteren twijfel ik echter enorm. Wat gaat er gebeuren met Vodafone, wat als de glasvezel tak straks overgenomen wordt door KPN..

Aan de andere kant; als ik het nu afsluit voor een jaar. Dan zouden ze me toch eigenlijk m'n dienst moeten blijven aanbieden voor hetzelfde bedrag? En kan ik volgend jaar toch gewoon weer kijken wat voor mij op dat moment de beste keuze is? Wat zouden jullie doen?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
dreameater schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:46:
Ik zit in een dilemma ; 4 weken terug is m'n nieuwbouwwoning opgeleverd. Flink aan het klussen geslagen en nu aanbeland bij de keuze van internetaanbieder. Ik heb een glasaansluiting en wil alleen internet. Geen belang bij vaste telefonie en televisie. Nu had ik bijna Vodafone thuis 20/20 besteld.
Voor zover ik weet is dit het voordeligste glasabbo op de markt op dit moment.

Na het bericht van gisteren twijfel ik echter enorm. Wat gaat er gebeuren met Vodafone, wat als de glasvezel tak straks overgenomen wordt door KPN..

Aan de andere kant; als ik het nu afsluit voor een jaar. Dan zouden ze me toch eigenlijk m'n dienst moeten blijven aanbieden voor hetzelfde bedrag? En kan ik volgend jaar toch gewoon weer kijken wat voor mij op dat moment de beste keuze is? Wat zouden jullie doen?
Ik zou gewoon voor Vodafone kiezen en even afwachten wat er gaat gebeuren, dat is nu nog koffie dik kijken. De prijzen zijn ook afhankelijk of je in een Vodafone gebied zit of niet. Ik kan bijvoorbeeld geen 20/20 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 01:17
Zou misschien wel een mooie aanvulling zijn voor Tweak (althans de gebieden waar Vodafone zijn eigen apparatuur in de PoP heeft staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Nee was ook niet specifiek op deze situatie bedoeld.
Maar ACM heeft wel in alle wijsheid besloten dat Ziggo/UPC de kabel destijds niet open hoefde te gooien voor alle partijen terwijl dit met ADSL en Glas wel moet. Ook al heeft KPN 90% van de glasvezels in beheer onder Reggefiber dan nog moeten er andere partijen overheen waar dit met kabel niet is.

En ook met deze situatie had de ACM toch wel wat harder mogen zijn imho, maar ja ze worden overruled.
Klopt niet helemaal volgens mij. In Brussel is bepaald dat de kabel van Ziggo/UPC niet opengesteld mocht worden voor derden. Min. Kamp gaat weer in Brussel lobbyen om dit toch van tafel te krijgen.

Wie weet richt Vodafone een dochtermaatschappij op, zoals KPN die ook heeft, en neemt die het glasvezel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

Klopt niet helemaal volgens mij. In Brussel is bepaald dat de kabel van Ziggo/UPC niet opengesteld mocht worden voor derden. Min. Kamp gaat weer in Brussel lobbyen om dit toch van tafel te krijgen.

Wie weet richt Vodafone een dochtermaatschappij op, zoals KPN die ook heeft, en neemt die het glasvezel over.
Wat voor dochterbedrijf zou KPN dan nu hebben? Ik weet niet helemaal wat je bedoelt namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:06
Barre73 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:32:
[...]

Wat voor dochterbedrijf zou KPN dan nu hebben? Ik weet niet helemaal wat je bedoelt namelijk...
Ik denk dat hij daarmee bijv. Telfort, XS4ALL (alhoewel zelfstandig) en de vroegere bedrijven:speedlinq, het net, Freeler, Tiscali, Planet Internet en slim bedoeld

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
VodafoneThuis kan niet worden overgenomen door KPN, want de EC ziet er op toe dat het géén onderdeel wordt van de huidige 2 grote spelers: KPN en Ziggo/Vodafone, maar van een andere partij. Een dochter van Vodafone kan dus ook niet.

Wat het wel wordt, dat weet niemand, maar de EC ziet er op toe dat het een concurrerende partij blijft, wat een aantal verplichtingen voor de koper met zich meebrengt.

prutsert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:32:
[...]

Telfort? Is van KPN dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik dacht al dat zoiets werd bedoeld maar al die genoemde namen zijn geen dochterondernemingen van KPN. Allemaal zelfstandige bedrijven die overgenomen werden en opgenomen binnen KPN. En enkele worden nog als merk gevoerd. Maar het zijn geen ondernemingen. Ook XS4all niet. Zitten gewoon in hetzelfde pand in Amsterdam als de rest van de mensen.
Ik bedoelde maar te zeggen dat KPN nooit een bedrijf heeft opgericht om glasvezel in onder te brengen. Wel sloten ze zich heel snel aan bij Reggeborgh om Reggefiber uit te bouwen als joint-venture. En dat uiteindelijk eind 2015 over te nemen en in te brengen binnen het totale KPN. Niet als apart onderdeel trouwens maar gewoon gemengd in de hele organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dreameater schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:46:
Zou gewoon voor Vodafone Thuis gaan. Het werkt prima en door welk bedrijf het straks wordt overgenomen is op zich niet heel belangrijk. Ze zullen in eerste instantie de prijs gelijk houden en mocht de prijs in je contractperiode toch verhoogd worden, dan mag je wettelijk gezien gewoon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ondanks het bericht van gister ga ik gewoon overstappen van Telfort (oud XMS eigenlijk) naar Vodafone Thuis. En wel alleen 100mbit glasvezel voor €35,- een schijntje :) En tv en bellen wil ik helemaal niet meer.

edit: Owh misschien toch niet. Ik moet zelf abbo opzeggen (komt doordat ik oud-XMS ben). Eens kijken of Telfort niet wat maanden korting kan aanbieden. Sorry voor deze nutteloze post :)

[ Voor 30% gewijzigd door Jelte op 05-08-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Hoppa! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:45:
Wordt deze nu standaard geleverd voor nieuwe klanten?
Is het ook traag zappen met de zogeheten beeld EPG of is dat wel snel? Ik kom van Ziggo/UPC vandaan en daar zweerde ik bij het zappen via de beeld EPG. Dus huidige zender op beeld laten en mini EPG onderin beeld van andere zender en als je dan een leuk programma hebt gevonden op 'OK' drukken en dan switcht ie naar die zender.

Ik sta ook op het punt om volgende maand naar mijn nieuwbouw woning te gaan. Vodafone stond qua prijs/specs hoog in mijn lijstje, maar door het te koop zetten van de Thuis tak doet het me wel een beetje twijfelen.
Pagina: 1 ... 100 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.