Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 107 Laatste
Acties:
  • 773.835 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bij de oude firmware/interface werkte dat juist heel goed (via de mini EPG) maar met deze nieuwe sinds vorig jaar vind ik het via de volledige EPG sneller gaan (je houdt rechtsonder nog een klein vensterje met wat er op tv is). Ook moet je nu omhoog scrollen voor de hogere zenders bij de mini EPG ipv omlaag bij de volledige gids en voorheen bij de mini. Al met al is de nieuwe interface gewoon een ramp gebleken icm deze apparaten maar schijnbaar is het met de Entones niet veel beter. Misschien kan ik dat binnenkort bij iemand anders ondervinden (mits die een Entone opgestuurd gekregen heeft/ krijgt)

Het jaarcontract zit er hier ook inmiddels op en in principe wil ik wel bij VF blijven vanwege het tv basispakket met precies de juiste zenders erin (en verder eigenlijk nooit problemen, op misschien de wifi van de Draytek na). Enige alternatief qua prijs bij lagere snelheden vind ik tot nu toe Telfort (als je er mobiele telefonie ook bij neemt/hebt) maar ander tv pakket en het andere alternatief is 1000/1000 van Tweak met een jaartarief en tv van Ziggo erbij (maar ook weer ander tv pakket).

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 05-08-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jelte schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:29:
Ondanks het bericht van gister ga ik gewoon overstappen van Telfort (oud XMS eigenlijk) naar Vodafone Thuis. En wel alleen 100mbit glasvezel voor €35,- een schijntje :) En tv en bellen wil ik helemaal niet meer.

edit: Owh misschien toch niet. Ik moet zelf abbo opzeggen (komt doordat ik oud-XMS ben). Eens kijken of Telfort niet wat maanden korting kan aanbieden. Sorry voor deze nutteloze post :)
Telfort is ook niet geweldig met zijn nieuwe contract acties. Destijds kon ik 2 euro per maand korting krijgen en was de installatie gratis. Niet heel interessant in ieder geval. Als je overstap maakt naar Vodafone moet je overigens bijna altijd je verbinding zelf opzeggen. Doet dit vooral één week na de geplande overstap datum, dit voorkomt dat je alsnog zonder verbinding zit.
funrider schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Wordt deze nu standaard geleverd voor nieuwe klanten?
Is het ook traag zappen met de zogeheten beeld EPG of is dat wel snel? Ik kom van Ziggo/UPC vandaan en daar zweerde ik bij het zappen via de beeld EPG. Dus huidige zender op beeld laten en mini EPG onderin beeld van andere zender en als je dan een leuk programma hebt gevonden op 'OK' drukken en dan switcht ie naar die zender.
Ik ben een 'nieuwe' klant. Althans net 2 maanden en heb een Entone gekregen. Ben erg te spreken over de inferface en doe zappen via de 'mini'-EPG als de grote EPG, waarbij ik de grote meer gebruik, omdat ik zo meteen 10+ zenders tegelijkertijd kan kijken ipv. maar eentje. Ik ben in ieder geval zeer te spreken over de interface en snelheid van de Entone.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 05-08-2016 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Telfort is ook niet geweldig met zijn nieuwe contract acties. Destijds kon ik 2 euro per maand korting krijgen en was de installatie gratis. Niet heel interessant in ieder geval. Als je overstap maakt naar Vodafone moet je overigens bijna altijd je verbinding zelf opzeggen. Doet dit vooral één week na de geplande overstap datum, dit voorkomt dat je alsnog zonder verbinding zit.

[...]
Ik heb telfort nog even een kans gegeven. Ze gaven me twee maanden gratis. Dat wil zeggen dat ik nog goedkoper ben dan de €35 per maand in het eerste jaar. Over 12 maanden gewoon nog maar eens bellen ;)

En voordeel is dat ik niets hoef op te zeggen.
Krijg wel de nieuwe leverstraat. Dat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 99% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lijkt me wel het eerste ja ;) (wel idd eerst kijken wat de aansluitdatum wordt natuurlijk)

[ Voor 51% gewijzigd door apis29 op 05-08-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NxCPU schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:27:
[...]
De eind datum van mijn contract met KPN is 21-09-2016.
Dus ik verstuur mijn opzegging in de week eindigend 19-08-2016 en geef als einddatum 28-09-2016 op?
Of ik verstuur mijn opzegging pas naar KPN op 28-09-2016, met een maand opzegtermijn?
(Die tweede kan toch niet?)
Het hangt er vanaf wanneer Vodafone komt aansluiten, gewoon die datum plus een week als einddatum pakken.

Je kan nu ook al opzeggen en dan zeggen dat je de bovenstaande einddatum wilt. Dan heb je sowieso die maand opzegtermijn gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 87% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
Onder welke steen heeft U gelegen? Dit is het nieuwe plan van FOX Sports waarbij iedereen die geen moer om voetbal geeft mag bijlappen voor het handjevol die dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Helaas, als je twee RED mobiele abonnementen hebt, krijg je niet alle vier de themapakketten gratis. Dit staat wél op de site vermeld. Heb er over gebeld en de medewerker ging gelijk aantekeningen maken om het aan te laten passen. Ik krijg er dus maar drie gratis.

Gefeliciteerd! Je komt in aanmerking voor Mobiel+Thuis Voordeel. Bij elk Red of Black abonnement krijg je 3 GB extra data én 3 Themapakketten

Jammer -O-

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 117% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pinda powerrr schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:03:
Helaas, als je twee RED mobiele abonnementen hebt, krijg je niet alle vier de themapakketten gratis. Dit staat wél op de site vermeld. Heb er over gebeld en de medewerker ging gelijk aantekeningen maken om het aan te laten passen. Ik krijg er dus maar drie gratis.

Gefeliciteerd! Je komt in aanmerking voor Mobiel+Thuis Voordeel. Bij elk Red of Black abonnement krijg je 3 GB extra data én 3 Themapakketten

Jammer -O-
Mwa, is maar net hoe je het zelf naar je hand wilt zetten. "Bij elk RED abonnement" als in elke vorm van RED (essential, normaal, super) er staat niet "voor ieder RED abonnement".

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
hcQd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:52:
Onder welke steen heeft U gelegen? Dit is het nieuwe plan van FOX Sports waarbij iedereen die geen moer om voetbal geeft mag bijlappen voor het handjevol die dat wel doen.
Geweldig dat mensen nu ineens op hun achterste poten staan terwijl ze altijd al betalen voor zenders die ze niet kijken of zouden er serieus mensen zijn die alle zenders uit het basispakket kijken?

Als KPN er niet uitkomt met Fox overweeg ik over te stappen maar Vodafone, maar voor nu geef ik ze nog even de kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Het was niet mijn bedoeling "op mijn uiterste benen" te staan, ik verwoorde slechts de publieke opinie (voor zover ik begrijp wat dat precies inhoudt). Zelf heb ik geen TV-abonnement, dus zal het mij een zorg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 91% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Maar de "omroepbijdrage" is voor de publieke omroep, en laat je die ook zonder abonnement kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 163% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:02
Ik wil graag naar Vodafone thuis, alles in 1.

Nu heb ik 4 tv's, en dus 3 extra decoders... (Ja, groot huis) Vodafone wil daar dan €15,- in de maand voor hebben. Zijn er mogelijkheden om dat te voorkomen of anders op te lossen? Waarschijnlijk niet, maar vraag het toch maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Djeen84 op 05-08-2016 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ja in de 3 tv's een Chromecast stoppen en via de app casten. Let er wel op dat je dan niet alle zenders hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Je kunt iig een gratis extra decoder kijrgen in ruil voor 5 euro minder korting gedurende de eerste 6 maanden. Afhankelijk van hoe lang je van plan was abonnee te blijven kan dat goedkoper zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:38
Die gratis extra decoder is zolang je abonnee ben bij VF en die €15 korting ipv €20 is alleen voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Phoolie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Geweldig dat mensen nu ineens op hun achterste poten staan terwijl ze altijd al betalen voor zenders die ze niet kijken of zouden er serieus mensen zijn die alle zenders uit het basispakket kijken?

Als KPN er niet uitkomt met Fox overweeg ik over te stappen maar Vodafone, maar voor nu geef ik ze nog even de kans.
Je hebt met Fox Sports toch gewoon recht op Fox Sports Go? Dan kan je gewoon blijven kijken via laptop (live.foxsports.nl), chromecast, apple tv, xbox, smart tv, enzovoort.... toch?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 109% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij Vodafone had je tot nu toe bij afname Fox Sports tv pakket géén Go toegang om vage redenenen maar sinds deze nieuwe deal met FS1 in het basispakket kan het wel ineens. En waar je net achterkomt: het FS Compleet is nog maar 12,50 :)
Was even 'bang' dat FS1 alleen maar schakelprogramma's zou worden maar ik zie nu dat er gewoon de hele wedstrijden op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
NxCPU schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:46:
Ik heb gisteren weer even zitten puzzelen met de configurator van Vodafone.
Maar ik blijf liever toch alleen internet bij een ISP samen met een Go-Abo direct bij Fox Sports en bij Ziggo afnemen. Alles wat ik wil. Meer controle en invloed en goedkoper.
Hoe komt dit goedkoper uit dan bij Vodafone? Kan je jouw berekening posten (screenshot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Laatst online: 11-09 20:28
Phoolie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Het gaat erom dat je er tussen de 1,50 en 2,50 er extra voor moet gaan betalen.
Er verandert wel vaker wat in de zenders in het pakket.
En dan hoef je niet 2,50 te betalen. En het is natuurlijk absurd dat een bedrijf zijn bedrijfsvoering niet op orde heeft en daar iedereen voor wil laten betalen of je nou wel of niet voetbal kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 151% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
NxCPU schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:47:
[...]
Het is goedkoper met Go-Abo's omdat je niet maandelijks voor een TV-pakket van een ISP betaald.
Bedankt voor je duidelijke post!

Ik dacht dat je bedoelde dat je Vodafone Internet + Ziggo kabel TV + Fox Sport Go afnam. En dat is een stuk duurder omdat er een volledig kabel TV abonnement in zit.

Als je verder geen TV abonnement neemt dan zijn die Go abonnementen inderdaad een stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
NxCPU schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:56:
[...]

Ah, daar zat het dus.
En je moet wel zonder TV-pakket kunnen leven.
En je moet bij de ISP een abonnement af kunnen nemen zonder TV er in. Dat stukje flexibiliteit heb je bij glasvezel/xDSL maar bij kabel niet :/.

Ik moest na een verhuizing kiezen tussen non-vectored xDSL of Ziggo. Daar zit in élk abonnement €18,75 per maand voor (enkel analoge) TV die ik praktisch niet gebruik. Als je HD wilt kijken (decoder/CI huurt) komt dat er nog bij.

Jouw keuze vind ik best een mooie eigenlijk. Alleen betalen voor de content die je echt wilt. En niet betalen voor de andere lineaire TV die je niet waardeert.
Kleine irritatie hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Verwijderd.

[ Voor 99% gewijzigd door NxCPU op 06-08-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Laatst online: 11-09 20:28
NxCPU schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

En de meesten kijken boos naar Fox Sports.
Terwijl die juist al aangegeven hebben niet gevraagd/geeist te hebben dat Fox Sports (gedeeltelijk) in een TV-pakket moet. (Zie de link naar de verklaring omtrent KPN op de Fox Sports site die ik hierboven gepost heb.)

.
Bij een van de reacties op de voorpagina staat het zelfde maar daar staat ook bij dat Fox voor elke abbonee zo wie zo 2 euro wilt. En dat is wel een probleem.

Laat ik je de vraag anders stellen. Waarom zou KPN het anders niet tekenen. Als er geen extra kosten zijn voor alle andere abbonee's. Zie bij sparkle website en het feit dat Vodafone wel de prijs verhoogd heeft. Wel eens waar met maar 1,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
Mag ik iedereen vragen om dit in een apart topic voort te zetten? Dit is het Vodafone glasvezel topic. Ik zie nu alleen nog maar Fox, KPN en Vodafone VDSL langskomen. Voor dat laatste is trouwens al een eigen topic:
Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)

Graag je houden bij het onderwerp van het topic. Kleine uitstapjes zijn geen probleem maar dit duurt te lang.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:43:
Mag ik iedereen vragen om dit in een apart topic voort te zetten? Dit is het Vodafone glasvezel topic. Ik zie nu alleen nog maar Fox, KPN en Vodafone VDSL langskomen. Voor dat laatste is trouwens al een eigen topic:
Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)

Graag je houden bij het onderwerp van het topic. Kleine uitstapjes zijn geen probleem maar dit duurt te lang.
Excuses.
Ik was vergeten dat er verschillen zijn tussen de (extra) TV-pakketten bij Vodafone VDSL en Vodafone Glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand enig idee of Vodafone op termijn ook het Ziggo sport kanaal met o.a. F1 aan het basispakket gaat toevoegen, nu Ziggo en Vodafone fuseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Even een on-topic vraagje: Is er een manier om te zien hoe de eigen appartuur (ODF) uitrol van providers vordert?

Ik ben namelijk benieuwd hoe ver de uitrol van Vodafone hun eigen hardware is, echter vind ik het te veel werk om dit zelf te gaan spideren :+

edit: Ik kom niet verder dan dat ik het bestaan zie van een app die vast intern is. Helaas vind ik geen API of publieke documentatie

[ Voor 28% gewijzigd door ANdrode op 07-08-2016 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Bartjeee schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:09:
Iemand enig idee of Vodafone op termijn ook het Ziggo sport kanaal met o.a. F1 aan het basispakket gaat toevoegen, nu Ziggo en Vodafone fuseren?
Zoals in elk nieuwsbericht hierover gemeld wordt, moet Vodafone hun vaste netwerk verkopen. Heg antwoord lijkt me dus duidelijk, maar het is dus: nee, want het is zeer binnenkort geen Vodafone meer.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
OmeJoyo schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Zoals in elk nieuwsbericht hierover gemeld wordt, moet Vodafone hun vaste netwerk verkopen. Heg antwoord lijkt me dus duidelijk, maar het is dus: nee, want het is zeer binnenkort geen Vodafone meer.
Excuus, nu ik teruglees zie ik het. Afwachtten wat ons te wachtten staat. Of opheffen of verkoop aan Tele2 of T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:24:
[...]

Excuus, nu ik teruglees zie ik het. Afwachtten wat ons te wachtten staat. Of opheffen of verkoop aan Tele2 of T-Mobile.
Opheffen zullen ze niet zo snel doen aangezien ze in 2013 nog een glasvezelaanbieder hebben overgenomen. Ik denk eerder aan een verkoop hoewel de vraag dan uiteraard blijft.... aan wie zal het dan worden verkocht. T-Mobile valt af aangezien die 3 jaar geleden al niet voor niets hun vaste internet diensten hebben verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:10:
[...]

Opheffen zullen ze niet zo snel doen aangezien ze in 2013 nog een glasvezelaanbieder hebben overgenomen. Ik denk eerder aan een verkoop hoewel de vraag dan uiteraard blijft.... aan wie zal het dan worden verkocht. T-Mobile valt af aangezien die 3 jaar geleden al niet voor niets hun vaste internet diensten hebben verkocht.
Heeft iemand een idee hoe breed we dat 'vaste netwerk' moeten lezen?

Door het persbericht dacht ik eerst dat het alleen om de vaste aansluitingen (xDSL/glasvezel) ging. Maar Ziggo en Vodafone zijn ook allebei spelers op de zakelijke glasvezelmarkt, waar dan een grote speler wegvalt. Daarnaast is die infra essentieel voor het uitrollen van het FTTH product en het mobiele telefonie product.

De oplossing die daar gekozen wordt is leuk. Wordt dit misschien een publieke carrier? Stoot Vodafone ook hun IP infra af? Wat kiest men :)

Er zit soweiso redundantie in (als in: niet beide nodig) de infrastructuur van Ziggo en Vodafone. Maar hoe lossen ze dit op? En vallen de diensten rondom "vaste verbindingen, ook voor niet consumenten" binnen het deel dat moet worden afgestoten?

* ANdrode denkt dus van niet. Het zou wel spannend worden, een grote layer common-access MLPS netwerk aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:32:
Door het persbericht dacht ik eerst dat het alleen om de vaste aansluitingen (xDSL/glasvezel) ging.
De uitspraak geldt alleen voor Vodafone met de vaste verbindingen met de benaming Thuis. Dit betreft dus zowel DSL als Glasvezel met als 'de consument/particulier' als doelgroep. Uitspraak
De Europese Commissie heeft op grond van de EU-concentratieverordening groen licht gegeven voor de voorgenomen oprichting van een joint venture in Nederland door telecombedrijf Vodafone en kabelbedrijf Liberty Global. Het besluit hangt af van de voorwaarde dat Vodafone zijn afdeling vaste lijnen voor consumenten in Nederland verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Overigens is NOS Sport op het moment op kanaal 261. Dat is normaal het kanaal van Politiek 24. Daar worden continu wedstrijden uitgezonden van de NL teams/sporters in Rio.

Ik zag overal de KPN en Ziggo kanalen tegen, toen zelf maar even gaan zappen en zowaar bij VF ook in het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
Ik heb al in dit topic gezocht, en op google maar geen antwoord kunnen vinden.
is er inmiddels al een knappe kop die dat rot modem van Vodafone in bridge mode heeft weten te hacken?

laatste posts die ik tegen kwam bij Vodafone zelf zijn uitgelopen op "Wij vinden dit niet leuk, topic op slot" en topics uit 2014 / 2015.

ik gebruik wel TV en Telefonie via vodafone, dus ik gok dat ik niet zomaar een willekeurig glasvezel modem in kan prikken ?

Iemand hier een briljant plan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Als je telefonie via Vodafone wilt blijven gebruiken zit je vast aan de Draytek. Als je alleen TV en internet wilt kun je ook je eigen router gebruiken, in dit topic is daar genoeg over te vinden en zelfs op het forum van Vodafone loopt daar een draadje over.

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Xantios schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:59:
is er inmiddels al een knappe kop die dat rot modem van Vodafone in bridge mode heeft weten te hacken?
Het modem van Vodafone kan niet in bridge mode worden "gehackt".

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:39
Alles kan, alleen is er een nog iets knappere kop nodig.

Lekker!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb mijn normale router als DMZ ingesteld, en Wi-Fi uitgezet op dat ding van Vodafone. Werkt ook prima tot nu toe.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:26:
[...]
Het modem van Vodafone kan niet in bridge mode worden "gehackt".
En als dat zou kunnen dan zou ik directe disclosure van zo'n zwakheid in een router, omdat wat gebruikers "iets meer settings willen", extreem onverantwoord vinden.

Voor mij is de vraag voor degenen die admin mode willen: Welke feature mis je in de Draytek? En gebruik je telefonie.

De oplossing van LordSpud met een SFP is namelijk extreem mooi als je geen telefonie gebruikt. Een klasse beter dan een bridge mode, die vaak met een software trucje geïmplementeerd is. En je hebt een klein beetje meer controle dan de oplossing zoals bij KPN (error counters op ethernet niveau).

Met root ga je wat in mijn ogen de enige echte zwakheid van de Draytek (wifi) niet oplossen. Verder is het een prima router. Geen issues met jitterende ping, etc. UPNP? Foot cannon. Soms handig, soms share je opeens onbedoeld iets met het hele internet.

[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 11-08-2016 14:38 ]

• apis29
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:02:
Overigens is NOS Sport op het moment op kanaal 261. Dat is normaal het kanaal van Politiek 24. Daar worden continu wedstrijden uitgezonden van de NL teams/sporters in Rio.

Ik zag overal de KPN en Ziggo kanalen tegen, toen zelf maar even gaan zappen en zowaar bij VF ook in het pakket.
Nog steeds? (want ik zie niks) Bij UPC was het niet om aan te zien normaal gesproken verder, leek gewoon de webstream op tv uitgezonden ...

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

apis29 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

Nog steeds? (want ik zie niks) Bij UPC was het niet om aan te zien normaal gesproken verder, leek gewoon de webstream op tv uitgezonden ...
Ik heb gisteren nog gekeken. En het lijkt idd wel een webstream die is doorgezet :X :X

edit: werkt nu overigens ook gewoon. Ik heb wel drie themapakketten, wellicht dat het daar aan kan liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door pinda powerrr op 11-08-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
ANdrode schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

En als dat zou kunnen dan zou ik directe disclosure van zo'n zwakheid in een router, omdat wat gebruikers "iets meer settings willen", extreem onverantwoord vinden.
bridge modus != admin rechten :-)

Maar helemaal mee eens verder, hoor: voor de meeste gebruikers is de router prima. Ik denk dat het de meesten om het principe gaat: een provider legt bepaalde beperkingen op en dat is soms tegen het verkeerde been. Als je dan doorvraagt dan blijkt meestal dat er met de geboden oplossing door die provider voor die persoon prima te werken is. In het geval van de Draytek gaat het om wat slechter WiFi bereik wat prima op te lossen is door de inzet van een accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:51:
[...]
bridge modus != admin rechten :-)
De manier waarop wij het voor elkaar zouden krijgen impliceert mogelijk wel admin rechten/root op het device ;).

Hoewel er natuurlijk ook mogelijk via die factory recovery iets zou kunnen. Maar die is al geprobeerd en werkte niet? Sowieso: niet verantwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
ANdrode schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:56:
[...]

Hoewel er natuurlijk ook mogelijk via die factory recovery iets zou kunnen. Maar die is al geprobeerd en werkte niet? Sowieso: niet verantwoord
Nou, in principe is een Draytek 2132Fvn die niet is aangepast door de provider net zo geschikt als een opstelling met een managed switch met daaraan een eigen aangeschafte router.

Zo lang je weet waar je mee bezig bent gaat het in een niet aangepaste Draytek ook slechts om het juist configureren van het apparaat. Iets dat voor de gemiddelde leek inderdaad wellicht te hoog gegrepen is, maar in principe niet anders dan wat ik bijvoorbeeld heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Hallo iedereen,

Ik word gek van het WiFi van Vodafone. Echt dramatisch dit. Het valt hele tijd weg. Ik heb net een operatie gehad, waardoor ik dus de hele dag in bed moet blijven.
Ik doe niks anders dan hele dag YouTube filmpjes kijken, alleen het WiFi valt de hele tijd uit. Ik heb een draytek 2132Fvn. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd. Kan iemand een screenshot maken en de beste/stabiele instellingen van de router naar mij sturen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

respawn123 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:50:
Hallo iedereen,

Ik word gek van het WiFi van Vodafone. Echt dramatisch dit. Het valt hele tijd weg. Ik heb net een operatie gehad, waardoor ik dus de hele dag in bed moet blijven.
Ik doe niks anders dan hele dag YouTube filmpjes kijken, alleen het WiFi valt de hele tijd uit. Ik heb een draytek 2132Fvn. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd. Kan iemand een screenshot maken en de beste/stabiele instellingen van de router naar mij sturen? Alvast bedankt
Van de hele dag Youtube filmpjes kijken zou ik ook gek worden :P
De Wifi is gewoon kut, gewoon een ander access point kopen en je bent klaar. De beste instellingen hangen af van jouw specifieke situatie mbt. andere APs in de buurt etc. Het heeft dus weinig zin dat te kopiëren.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 13-08-2016 11:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo iedereen,

Vervelend! Woon je in een omgeving met heel veel andere access points (een appartement), of heb je dikke muren die het signaal blokkeren?

Ik wil je wel screenshots sturen, maar ik heb WiFi uit staan omdat ik een Airport Express apparaat heb :7

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:38
Je kan ook proberen gebruik te maken van hun gratis wifi service. Je krijgt dan een accespoint in bruikleen.

Mocht er volgens hun test blijken dat je signaal toch goed is, geven ze je in ruil voor een goed reviewcijfer toch die accespoint (in mijn geval dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
gast schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:21:
[...]

Vervelend! Woon je in een omgeving met heel veel andere access points (een appartement), of heb je dikke muren die het signaal blokkeren?

Ik wil je wel screenshots sturen, maar ik heb WiFi uit staan omdat ik een Airport Express apparaat heb :7
Ik heb het probleem zelfs als ik 2 meter van de meterkast vandaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
sidjoesz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Je kan ook proberen gebruik te maken van hun gratis wifi service. Je krijgt dan een accespoint in bruikleen.

Mocht er volgens hun test blijken dat je signaal toch goed is, geven ze je in ruil voor een goed reviewcijfer toch die accespoint (in mijn geval dan).
Zou je uit kunnen leggen hoe ik dat aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
respawn123 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:35:
[...]

Zou je uit kunnen leggen hoe ik dat aanvraag?
Even googlen gaat sneller.....

https://www.vodafone.nl/s...s/internet-en-email/wifi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Al sinds gisterenavond storing vodafone tv anywhere. Klantenservice doet alsof hun neus bloed.

http://forum.vodafone.nl/...rkt-niet/m-p/268092#M3680

http://allestoringen.nl/storing/vodafone

[ Voor 41% gewijzigd door boyette op 14-08-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 11:29
Hier heeft de app hele dag nog geen last gehad , draait gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Die was rond 1700 uur weer opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Nou jongens als het goed is komt vandaag het modem van Vodafone :) Volgende week komt de monteur en zodra die weg is prik ik alles om naar mijn mikrotik. Ben benieuwd :D

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
ANdrode schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:17:
Even een on-topic vraagje: Is er een manier om te zien hoe de eigen appartuur (ODF) uitrol van providers vordert?

Ik ben namelijk benieuwd hoe ver de uitrol van Vodafone hun eigen hardware is, echter vind ik het te veel werk om dit zelf te gaan spideren :+

edit: Ik kom niet verder dan dat ik het bestaan zie van een app die vast intern is. Helaas vind ik geen API of publieke documentatie
Daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar. Ik ben erg geinteresseerd in een 2-1 of 3-1 abo van 20/20, maar helaas is deze (nog) niet mogelijk op mijn toekomstige nieuwbouw adres (Reggefiber gebied). Hier nog een mooi stukje van Vodafone uit 2015 o.a. hierover.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 16-08-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
CodeCaster schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:13:
Ik ben aan het verhuizen, en neem mijn Vodafone-abonnement mee.

In plaats van de beloofde € 31 voor 100/100 internet, bellen en televisie ga ik dankzij Fox de komende zes maanden € 33,50 (of was het nou € 33) per maand betalen.

Volgens de helpdesk mocht ik na die zes maanden overstappen op internet only, waarbij ik dus wel m'n 5 euro internetkorting behoud, omdat mijn postcodegebied op het Vodafone-netwerk aangesloten zit. Hierdoor gaat 100/100 me geen 40 maar 35 euro per maand kosten. Ik vind dat een prima deal, en kan dat bij geen enkele aanbieder goedkoper vinden.

Of zie ik nog iets over het hoofd?
Allicht een wat laat antwoord maar ik heb het ook geïnformeerd en mij is dat ook verteld. Korting is zolang je klant ben en tv/bellen kan je opzeggen na 6 maanden (scheelt weer aansluitkosten!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
funrider schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar. Ik ben erg geinteresseerd in een 2-1 of 3-1 abo van 20/20, maar helaas is deze (nog) niet mogelijk op mijn toekomstige nieuwbouw adres (Reggefiber gebied). Hier nog een mooi stukje van Vodafone uit 2015 o.a. hierover.
Gezien de huidige stand van zaken met Vodafone en de voorwaarden van de Europese Commissie mag je ervandoor gaan dat die uitrol zo goed als stil is gezet. Vodafone moet dat deel verplicht verkopen dus heeft het economisch gezien geen zin om er veel in te investeren. Dat krijg je namelijk nooit terug bij een (gedwongen) verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Barre73 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Gezien de huidige stand van zaken met Vodafone en de voorwaarden van de Europese Commissie mag je ervandoor gaan dat die uitrol zo goed als stil is gezet. Vodafone moet dat deel verplicht verkopen dus heeft het economisch gezien geen zin om er veel in te investeren. Dat krijg je namelijk nooit terug bij een (gedwongen) verkoop.
Laten we hopen dat de nieuwe eigenaar van Vodafone Thuis wel besluit verder te gaan met investeren hierin. Dit zou de concurrentie ten goede komen en de kosten voor een glas abonnement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Zo, mijn "installatiepakket" (wat je niet zelf mag installeren) is binnen, volgende week komt de monteur.

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/61526-2016-08-16_20.34.15.jpg
Jaja :( Maar toch kijk ik even!

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/16406-2016-08-16_20.34.55.jpg
Ah netjes los waar heb ik dan de monteur voor nodig :p

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/2099-2016-08-16_20.35.49.jpg
Alles zit er netjes bij, mooi glasvezel kabeltje :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/8507-2016-08-16_20.37.31.jpg
Teaser voor mn router, en ja een stofzuiger kan geen kwaad sinds ik eea heb lopen schroeven in de muur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Iemand hier ervaring met het overstappen naar Vodafone?
Zat daar (veel) downtime tussen de afsluiting?

Ik heb nu tele2 maar wegens Fox perikelen wil ik over gaan en stappen en Vodafone is mijn eerste keuze (ook wegens huidige telefoon abbo) dus ben benieuwd! :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Afvalzak schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:07:

Ik heb nu tele2 maar wegens Fox perikelen wil ik over gaan en stappen en Vodafone is mijn eerste keuze (ook wegens huidige telefoon abbo) dus ben benieuwd! :)
Volgende week woensdag kan ik je daar meer over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mattie112 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Volgende week woensdag kan ik je daar meer over vertellen :)
Haha, ben benieuwd. Vanavond maar eens bellen naar VF over hoe ze dat denken te regelen etc.
Die kosten voor een monteur zijn echt verplicht, hé?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Bij Vodafone moet je ook betalen voor Fox, per 1 september ga ik 2,50 extra betalen... Voor mij reden om naar Ziggo over te stappen (ok, die hebben Ziggo Sport, maar ik kijk wel Formule 1 en geen voetbal :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Afvalzak schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Haha, ben benieuwd. Vanavond maar eens bellen naar VF over hoe ze dat denken te regelen etc.
Die kosten voor een monteur zijn echt verplicht, hé?
Neehoor :)

Ik had eerst internet only aangevraagd. (Dus kosten monteur + aansluit kosten). Later hoorde ik hier dat je tv + telefoon gewoon weer op kan zeggen na 6 maanden. Dus even gebeld (binnen bedenktijd) joh ik wil toch graag tv+internet er bij.

En hup geen monteurkosten + 6 maanden korting. "O en ik zie dat u ook mobiel klant ben?" -> "ja" -> "nou dan vervallen de activatiekosten a €30 ook"

prima :D

edit:
via de chat geregeld trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kepler schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

Bij Vodafone moet je ook betalen voor Fox, per 1 september ga ik 2,50 extra betalen... Voor mij reden om naar Ziggo over te stappen (ok, die hebben Ziggo Sport, maar ik kijk wel Formule 1 en geen voetbal :P)
Bij Tele2 hebben ze besloten geen Fox meer aan te bieden. Terwijl ik dat wel graag kijk, dus voor mij valt het stuivertje net de verkeerde kant op. Ik snap de redenering van Tele2, maar ik heb er weinig aan :p

@mattie112 thanks!

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25

Tele2 bied straks helemaal geen Fox meer :)

nieuws: Tele2 biedt geen Fox Sports meer aan na 13 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Afvalzak schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

Bij Tele2 hebben ze besloten geen Fox meer aan te bieden. Terwijl ik dat wel graag kijk, dus voor mij valt het stuivertje net de verkeerde kant op. Ik snap de redenering van Tele2, maar ik heb er weinig aan :p

@mattie112 thanks!
ow haha :D Precies andersom inderdaad. Dan is Vodafone een goede keus, hier verder geen klachten namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Afvalzak schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

@mattie112 thanks!
Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/41219-capture.png

edit:
komt nog wel wat geld bij voor fox sports bij

(ik zeg zelf tv/telefoon na 6mnd op aangezien ik voor tv naar ziggo ga geen losse kastjes en wel HD O+)

[ Voor 16% gewijzigd door Mattie112 op 17-08-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja, ik vind het wel fijn om gewoon bij 1 aanbieder te zitten (en ik heb geen COAX kabel meer onder de grond)

Bedankt voor het overzicht, die activatiekosten etc. moet ik er ook maar afpraten :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ja de grap is dat ze bij mij dat zelf al voorstelden :) Hoefde nergens om te vragen dus dat was een leuke verrassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Via Breedbandwinkel nog €50 retour en ook geen aansluitkosten. Geldig t/m 31 augustus 2016.

https://www.breedbandwink...et-100mb-met-bellen-en-tv

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-08-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
WhySoSerious? schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:12:
Via Breedbandwinkel nog €50 retour en ook geen aansluitkosten. Geldig t/m 31 augustus 2016.

https://www.breedbandwink...et-100mb-met-bellen-en-tv
Ja maar daar kreeg ik geen €5 korting op mn internet (per maand zolang mn abo loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Mattie112 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Ja maar daar kreeg ik geen €5 korting op mn internet (per maand zolang mn abo loopt)
Ah oke :) die korting kreeg je van Vodafone zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
WhySoSerious? schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

Ah oke :) die korting kreeg je van Vodafone zelf?
Ja, "postcode korting" volgens de site. Voor zover ik het begrepen heb is dat omdat Vodafone hier eigen switches heeft etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 21:57
Voor mij is Fox totaal overbodig, dus ik zit totaal niet te wachten op een prijsverhoging. Een september loopt dan ook mijn contract af, dus ik denk even kijken of ze mijn korting doorzetten (€ 120,- per jaar). Helaas, u bent al klant, dus wij kunnen maximaal € 60,- bieden. Dat wordt overstappen, op Tele2, goedkoopste, met goede service (i.c.m. 1 jaar contract).

Ik moet wel zeggen als provider vind ik Vodafone goed, helaas wel 2x een meerdaagse storing in de wijk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt goeie actie van tele2. Alle providers hadden fox sports moeten bannen dan zongen ze wel toontje lager. Straks gaan alle abbonee tv zenders dit doen nou dan is het hek van de dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:35:
Vindt goeie actie van tele2. Alle providers hadden fox sports moeten bannen dan zongen ze wel toontje lager. Straks gaan alle abbonee tv zenders dit doen nou dan is het hek van de dam.
Waarom hoor je dit soort kortzichtige dingen alleen van mensen die niks om voetbal geven?

Fox levert een dienst, die vragen een x bedrag aan de providers, het moge logisch zijn dat ze dat bedrag zelf bepalen. Dan is het vervolgens aan de providers om die kosten al dan niet aan de klant door te rekenen.

Ik zit zelf niet te wachten op zenders als SBS9 of net5, maar daar betaal ik toch ook aan mee omdat die van iedere klant wat geld willen hebben? Providers hebben wel vaker prijsverhogingen, daar hoor je bijna nooit iemand over, nu gaat het over voetbal en staat iedereen op zijn achterste poten :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Phoolie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Fox levert een dienst, die vragen een x bedrag aan de providers, het moge logisch zijn dat ze dat bedrag zelf bepalen. Dan is het vervolgens aan de providers om die kosten al dan niet aan de klant door te rekenen.
Voetbal is essentiëler dan bijvoorbeeld SBS. En voetbal zit niet in een pakket essentiële zenders zoals vroeger werd bepaald door programmaraden.

Fox dwingt omdat voetbal "te groot is om niet te hebben als provider" af dat ook niet-klanten betalen. Dat doen ze door "een contract aan te bieden waar je een fee per klant betaald en ook aan niet-pakket kiezers onze eerste zender mag doorgeven".

Dat verhoogt gewoon de intrinsieke kosten van een internet abonnement. Een ISP hoeft dat niet door te rekenen aan klanten. Feit blijft dat de kostprijs van het abonnement door Fox omhoog gaat.

"Telecom providers hoeven de kostprijs verhoging niet aan klanten door te rekeken" is onzin. Er ontstaat geen geld. Ik vond het jammer dat die stelling ook in de voorpagina nieuwspost gelaudeerd werd.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 19-08-2016 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:27
Phoolie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Ik zit zelf niet te wachten op zenders als SBS9 of net5, maar daar betaal ik toch ook aan mee omdat die van iedere klant wat geld willen hebben? Providers hebben wel vaker prijsverhogingen, daar hoor je bijna nooit iemand over, nu gaat het over voetbal en staat iedereen op zijn achterste poten :N
Kortzichtig is jouw kwalificatie. Drie opmerkingen.
1) Ik weet niet hoe de contracten tussen de providers en deze zenders er uitzien. Betaalt je provider hier wel voor?
2) Het gaat niet om voetbal, maar om misbruik van de monopoliepositie die Fox zich heeft verschaft door voor veel geld iets te kopen waar men dus nu het alleenrecht op heeft. Fox heeft vorig jaar de voetbalrechten gekocht. Nu blijkt dat men teveel betaald heeft (het business-model van Fox brengt tot nu toe te weinig op). In plaats van het verlies zelf te nemen (men heeft immers zelf teveel betaald) probeert Fox zijn fout over de rug van het hele volk goed te maken, met het alleenrecht op het voetbal als chantagemiddel. Van voetballiefhebbers hoor je natuurlijk weinig klachten (die zijn mogelijk zelfs goedkoper uit), maar principieel zouden ook zij hier een probleem mee moeten hebben. Wees dan als Fox een grote kerel en neem je verlies, danwel geef de rechten terug, zodat een andere aanbieder de rechten goedkoper kan overnemen. Dan ligt het verlies ook weer waar het hoort: bij Fox en de Nederlandse voetbalclubs die niet voor het door Fox gevraagde geld een show kunnen bieden waarvan zelfs de voetballiefhebbers vinden dat die zijn geld waard is.
3) Ga eens eerlijk bij jezelf na of je mening andes zou zijn als het niet over voetbal zou gaan, maar over de F1, of voor mijn part handbal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik zie dat Vodafone best interessante prijzen heeft voor Internet Only. Echter, ik heb een super fijne FRITZ!Box die ik graag wil blijven gebruiken, maar gaat dit werken met Vodafone? Ik kan in dit topic zo niks vinden.

Thanks!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Jassy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:34:
Ik zie dat Vodafone best interessante prijzen heeft voor Internet Only. Echter, ik heb een super fijne FRITZ!Box die ik graag wil blijven gebruiken, maar gaat dit werken met Vodafone? Ik kan in dit topic zo niks vinden.

Thanks!
Ik heb mijn eigen Asus RT-AC68U gebruikt a.d.v. de instructies van Bart_Smith in dit topic:
Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

De TP-link Glasvezel converter MC220L zet hierbij het glas om naar standaard UTP. Deze vervolgens in de WAN poort van je router en binnen de router de juiste VLANs instellen voor internet en TV.

De Draytek hangt nu als back-up boven in de meterkast ;)

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/4me4dmgeb/Vodafone.jpg

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Is het mogelijk om 1 van de 2 IPTV poorten in te zetten als LAN poort?

nvm: reeds gevonden dat dit niet mogelijk is!

[ Voor 28% gewijzigd door Dimiz op 20-08-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:01
Een groot drama bij Vodafone. Ben blij dat ik weg kan door de tarief verhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
IcE_364 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:27:
Ik probeer deze setup hier nu ook in te stellen (met een EdgeRouter X SPF). Het internet functioneerd,
Ik probeer hetzelfde te doen, maar ik krijg internet helemaal niet aan de praat. Van wat ik kan zien in de ingebouwde packet sniffer komt er geen repsons op de dhcp (discovery) request.

Aan mijn config zie ik niks raars, dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
interfaces {
    bridge br0 {
        aging 300
        bridged-conntrack disable
        hello-time 2
        max-age 20
        priority 32768
        promiscuous disable
        stp false
    }
    ethernet eth0 {
        address 192.168.1.1/24
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth1 {
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth3 {
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth4 {
        bridge-group {
            bridge br0
        }
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth5 {
        duplex auto
        speed auto
        vif 300 {
            address dhcp
            description VF_WAN
        }
        vif 640 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description VF_IPTV
            mtu 1500
        }
    }
    loopback lo {
    }
    switch switch0 {
        mtu 1500
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
tinzarian schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:13:
[...]
Ik probeer hetzelfde te doen, maar ik krijg internet helemaal niet aan de praat. Van wat ik kan zien in de ingebouwde packet sniffer komt er geen repsons op de dhcp (discovery) request.
Hoe lang heb je het de tijd gegeven? Misschien duurt het een tijd voordat je een ander MAC-adres kan gebruiken op de externe interface.

Als je de configuratie wilt double-checken:
In de Draytek 2130 kon ik kiezen voor port mirroring. Daarmee kon ik zien welke VLAN tags er echt gebruikt werden op de WAN interface. Als die optie er is kan je het zelf dus "relatief simpel" controleren door "even" een pcap te maken en te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb het een paar minuten gegeven. Ik vermoed dat het nie het mac-adres is. Ik heb met een andere draytek geproebeerd, die deed het vrijwel gelijk en ik heb het geprobeerd met het draytek macadres op de ERX.

Ik heb een 2132, en die heeft jammer genoeg die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
tinzarian schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:13:
Zit je soms op 100Base fiber? Mogelijk wordt dit niet ondersteund door je Edgerouter (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 11:19
Ik heb vorig jaar november eens gekeken naar een oplossing op Vodafone glas (niks mee gedaan overigens) en -omdat ik zag dat de TP-Link TL-SG3216 zich laat instellen voor 100 resp 1000 Mbps- gevraagd welke modellen van Ubiquiti dit ook kunnen.

Rick van Ubiquiti support meldde mij: The SFP port on the EdgeRouter supports 100/1000. You can manually select 100 or keep the speed duplex in "Auto-Negotiation mode" to have 1000 Mbps full duplex communication. You can either go for ER-X-SFP or ERPro-8.
De draad uit sep 2015 die je linkt had ik overigens niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrill
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik ben ook al een tijdje aan het stoeien en volg dit draadje al ene tijdje,

Met de volgende hardware een en ander al geprobeert:

ER-X-SFP Ubiquiti EdgeRouter X
MikroTik RB2011UiAS-2HnD-IN
TP-MC220L
Netgear GS110TP

Ook een nieuwe SFP module besteld, 13/14 deze werkt gewoon in de DrayTek 2132FVn.

Maar met een eigen router wil het niet werken, op de MikroTik krijg ik alleen een link op de SFP als ik auto negotiation uitzet,
dan zie ik TX pakketjes voorbijvliegen bij dhcp request, maar krijg geen RX terug niks.
Pagina: 1 ... 101 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.