Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.088 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vandaag het installatiepakket ontvangen, moet nog wachten tot volgende week donderdag totdat het werkt.

Maar kan al wel tv kijken via de TV Anywhere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10 20:23
Wat slecht dat je een maand moet wachten als je wil downgraden qua snelheid en dan als reactie krijgt als je vraagt waarom, dat zijn de regels nou eenmaal...

Dat was bij upc destijds zo te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-10 19:58
Jeroentjuh82 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:54:
Wat slecht dat je een maand moet wachten als je wil downgraden qua snelheid en dan als reactie krijgt als je vraagt waarom, dat zijn de regels nou eenmaal...

Dat was bij upc destijds zo te switchen.
Ik weet ook niet waarom ze dat zeggen want het zou niet zo moeten zijn.
Uit de AV:
7.5 Je kan de dienst(en) direct, doch maximaal één keer per maand wijzigen. De wijziging gaat per direct in, tenzij in deze algemene voorwaarden anders wordt aangegeven.

In de algemene voorwaarden vind ik niks terug over anders aangegeven.Zelf ook al gezocht?
https://www.vodafone.nl/_...-vanaf-6-januari-2016.pdf

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Barre73 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:12:
[...]

Ik weet ook niet waarom ze dat zeggen want het zou niet zo moeten zijn.
Uit de AV:
7.5 Je kan de dienst(en) direct, doch maximaal één keer per maand wijzigen. De wijziging gaat per direct in, tenzij in deze algemene voorwaarden anders wordt aangegeven.

In de algemene voorwaarden vind ik niks terug over anders aangegeven.Zelf ook al gezocht?
https://www.vodafone.nl/_...-vanaf-6-januari-2016.pdf
1x maximaal per maand zegt genoeg. Upgraden kan dus gelijk, maar als je weer naar beneden wilt niet. Blijf voorlopig op 50 en daarbij 500 is 15,- meer. Wacht wel wat langer dan tot iets groots binnen is.Als 100 of 500 nog eens in prijs gaat zakken voor december ga ik t nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar dan heb je dus minder dan een maand geleden iets aangepast in je diensten.
Dan snap ik niet helemaal waarom je hier zo klaagt. Het is heel normaal om iets dat je aanpast voor minimaal een maand te doen. Indirect heb je dus een maand soort van opzegtermijn na aanpassing van je abonnement. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Ziggo nu anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Ik heb niks gewijzigd. Alleen overwogen en toen ik vroeg of ik zo terugkon zei ze dus dat dat een maand duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jeroentjuh82 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:16:
Ik heb niks gewijzigd. Alleen overwogen en toen ik vroeg of ik zo terugkon zei ze dus dat dat een maand duurt.
Het zou inderdaad wel leuk zijn als je makkelijker kon switchen. Tussen 9 en 5 hoef ik maar 5Mbit, dan van 5 tot 12 500Mbit, en 's nachts is 5Mbit wel voldoende :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jeroentjuh82 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:16:
Ik weet niet hoe het vroeger bij UPC was maar dit is het nu. Hetzelfde als bij Vodafone dus (upgrade kan direct maar downgrade met een maand wachttijd) en eigenlijk nog slechter want je gaat een nieuw contract aan bij een downgrade en betaalt ook nog eens een bedrag voor het verschil.

1. Als je kiest voor een Upgrade, dan gaan je nieuwe
Diensten direct in. Ga je bij een Upgrade een nieuw
Abonnement aan waarvoor een Actie geldt, dan gelden
er nieuwe afspraken in plaats van de afspraken uit je
vorige Abonnement. Je krijgt wel een nieuwe minimum
looptijd. Geldt er geen Actie, dan neem je je eventuele
minimum looptijd uit je vorige Abonnement mee naar je
nieuwe Abonnement.
2. Als je kiest voor een Downgrade, dan gaat die pas na
een maand in. Je gaat dan een nieuw Abonnement
aan. Had je in je vorige Abonnement een minimum
looptijd, dan neem je die minimum looptijd mee naar
je nieuwe Abonnement. Ook betaal je een bedrag dat
overeenkomt met het verschil tussen het tarief van je
vorige Abonnement en het nieuwe Abonnement. Dat
bedrag wordt berekend over de tijd dat je Abonnement
nog doorgelopen zou hebben als je niet had gekozen
voor een Downgrade. Je betaalt het bedraag ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Die tweede clausule is écht vervelend bij Ziggo.

Als er een upgrade van de snelheden aan komt gaan bestaande abonnementen namelijk niet altijd mee. Je kan in het eerste jaar dan kiezen voor upgraden (extra kosten, 'normale' prijs), of de hoge prijs blijven betalen voor de oude snelheid.
Barre73 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:02:
[...]
2. Als je kiest voor een Downgrade, dan gaat die pas na
een maand in.
Je gaat dan een nieuw Abonnement
aan. Had je in je vorige Abonnement een minimum
looptijd, dan neem je die minimum looptijd mee naar
je nieuwe Abonnement. Ook betaal je een bedrag dat
overeenkomt met het verschil tussen het tarief van je
vorige Abonnement en het nieuwe Abonnement. Dat
bedrag wordt berekend over de tijd dat je Abonnement
nog doorgelopen zou hebben als je niet had gekozen
voor een Downgrade. Je betaalt het bedraag ineens.
[/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10 16:34

MrManuel

The impossible is easy...

Nog steeds geen glas bij mij in de buurt :(

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:02:
[...]

Ik weet niet hoe het vroeger bij UPC was maar dit is het nu. Hetzelfde als bij Vodafone dus (upgrade kan direct maar downgrade met een maand wachttijd) en eigenlijk nog slechter want je gaat een nieuw contract aan bij een downgrade en betaalt ook nog eens een bedrag voor het verschil.

1. Als je kiest voor een Upgrade, dan gaan je nieuwe
Diensten direct in. Ga je bij een Upgrade een nieuw
Abonnement aan waarvoor een Actie geldt, dan gelden
er nieuwe afspraken in plaats van de afspraken uit je
vorige Abonnement. Je krijgt wel een nieuwe minimum
looptijd. Geldt er geen Actie, dan neem je je eventuele
minimum looptijd uit je vorige Abonnement mee naar je
Bij aanvraag van een upgrade van 100/100 naar 500/500 kreeg ik te horen dat ik eerst mijn huidig contract op moest zeggen, alle hardware moest opsturen, een maandje wachten en dan pas weer aangesloten zal worden.

Bij verhuizing wordt het ook erg leuk bij VF. Eind september ga ik verhuizen maar wil medio september al een alles in 1 aansluiting van VF. Wordt gerealiseerd met dien verstande dat mijn huidige contract op mijn huidig adres blijft doorlopen en ik per eind september mijn Drayteck en Animo's retour moet sturen.

Op nieuw adres dus nieuw contract en hardware, dezelfde Drayteck maar setopboxen weet ik niet maar wel weer een aanbieding en geen installatie- en activatiekosten.

Nog even los van de door mijn gewenste overlap van een halve maand blijft het bureaucratisch dat je je huidige abonnement niet kan meenemen en omdat dat contract wordt opgezegd ook de hardware terug moet omdat hun systeem niet toestaat dat die meegaat naar het nieuwe contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:25

prein2

Monument verduurzamen is leuk

fsfikke schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:04:
[...]

Ik heb sinds vandaag ook eindelijk mijn lijntje opgeleverd gekregen. De wifi is zoals bekend een drama dus ik zit naar alternatieven te kijken. Maar wat is precies de afweging om perse een eigen router te gebruiken ipv de Draytek? Ik denk eerder aan een Ubiquiti AP + switch als ik ergens meer poorten nodig heb. Maw. wat kan die managed switch met SFP beter dan de Draytek?
Ach, dat kan ook. mijn redenen:
- dan heb ik openVPN direct via mijn router
- ik ben wel blij met deze Asus router
- ik heb maar 1 TV en vind het stom dat ik dan een poort onbenut laat op de draytek
- de router had ik al, dus voor mij was dit de makkelijkste oplossing.

je ziet, niet echt redenen waar geen alternatief voor zal zijn of zo, maar het feit dat het zo makkelijk kan vind ik wel een enorme plus bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royegek
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 15:31
Na lang lezen in dit topic toch besloten een TP-Link SG3210 te bestellen.
Hoop daarmee m'n internet wat sneller en stabieler te krijgen dan wat het nu.
Draai nu een pctje met Opnsense achter de Draytek wat toch wel wat problemen oplevert.
Zijn er nog mensen die andere tips hebben met betrekking op het vervangen van de Draytek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-10 19:53
Zojuist wilde ik ik mijn glasvezel abbo gaan verlengen met een jaar. met alles in 1 voor maar 31,- via de website voor een 100 mbit lijn. Je kan hem blijkbaar niet verlengen via de site, dus maar even gebeld om te verlengen, en wat blijkt, ik ben een bestaande klant en bestaande klanten krijgen geen korting. Uitgelegd dat ik me als nieuwe klant wil aanmelden. Volgens de medewerker kan dit 6 wk duren dat ik zolang niet over internet beschik. Dit wil ik natuurlijk niet.Over evt. kortingen gesproken.. Zij hebben dus 2 systemen. Ik zit bij de "oude systeem" en daar betaal ik nog 40 euro per maand voor.. voor een 100 mbit lijn, en nieuwe klanten 35 euro. Kan iemand hier de logica in vinden? ik ben zo boos op VF. Voor een alles in 1 pakket betaal ik dus de volle Pond, en nieuwe klanten de eerste 6 maanden voor maar 31 euro. Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Waarom ben je boos? Omdat je als bestaande klant geen voordeel krijgt bij verlengen?
Dat vind ik dan weer raar. Natuurlijk is het leuk dat sommige providers dit doen maar vanzelfsprekend lijkt het me niet.
Wat die 5 euro verschil betreft: jij maakt gebruik van Vodafone via KPN netwerk. Inmiddels hebben ze in veel PoPs eigen apparatuur staan. Klanten die daarop zitten betalen 5 euro minder. Simpelweg omdat Vodafone daar niet aan KPN hoeft te betalen voor de ingekochte diensten.
Dat is niet voor nieuwe klanten of zo. Er zijn genoeg nieuwe klanten die ook 40 euro moeten betalen, net als jij. Alleen krijgen die een welkomskorting.

Trouwens wel vreemd dat je niets aangeboden krijgt. Vodafone kent namelijk wel een verlengingsaanbod maar dat stelt niet zoveel voor. Paar euro per maand korting op de internetprijs en een tweede decoder van 5 euro per maand gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 20:49

CodeIT

Code IT

Mijn verlengingsaanbod was 6 maanden 37,50 blijven betalen en erna naar 47,50. Op zich wel een aardig aanbod, alleen is Tele2 voor mij met gemiddeld 29 euro p/m een stuk voordeliger (al lever ik daar wel een aardig wat upload voor in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:10
Mijn contract bij Vodafone thuis is verlopen. Hebben ze nog aanbiedingen voor bestaande klanten ? Kan het zo op de website niet vinden. Of moet ik de klantenservice bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Jeroenske schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:24:
Mijn contract bij Vodafone thuis is verlopen. Hebben ze nog aanbiedingen voor bestaande klanten ? Kan het zo op de website niet vinden. Of moet ik de klantenservice bellen ?
Je zou even kunnen kijken op My Vodafone Thuis en anders inderdaad contact opnemen met de klantenservice.

Vandaag komt de monteur langs op mij aan te sluiten. Ben benieuwd hoe het werkt! Er staat nu overigens een mooi overzicht van de termijn en de duur van het afsluiten van een contract:

Afbeeldingslocatie: https://myvodafonethuis.vodafone.nl/assets/images/20160212%20Visualv3_Fiber.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Als je letterlijk 2 posts boven je leest zie je het antwoord.

VF doet niet of nauwelijks aan verlengingsaanbiedingen. Een schamele paar euro korting op internet kan je krijgen.
En afsluiten en opnieuw aansluiten gaat 5-6 weken overheen zonder internet en TV.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-10 18:55
Overigens gaat het abonnement over naar een maandelijks opzegbaar abonnement nadat je 1 jaar klant bent geweest. Je kunt er dus ook voor kiezen om nog even klant te blijven, geen nieuw jaarabonnement af te sluiten en zo op de uitkijk blijven voor mooie aanbiedingen van concurrenten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

mijn verlengingsaanbod:
- geen telefoon meer
- ODF gebied, dus 5 euro korting

6 maanden 47,50
daarna 57,50.

ik betaal nu 55 euro. heb een 500mbit abonnement.
Ik vind het een heel netjes aanbod. gemiddeld minder dan wat ik had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
robcoenen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:11:
[...]

Overigens gaat het abonnement over naar een maandelijks opzegbaar abonnement nadat je 1 jaar klant bent geweest. Je kunt er dus ook voor kiezen om nog even klant te blijven, geen nieuw jaarabonnement af te sluiten en zo op de uitkijk blijven voor mooie aanbiedingen van concurrenten. ;)
Denk dat ik maar eens ga kijken voor een mooie aanbieding ergens anders.
Rubman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Als je letterlijk 2 posts boven je leest zie je het antwoord.

VF doet niet of nauwelijks aan verlengingsaanbiedingen. Een schamele paar euro korting op internet kan je krijgen.
En afsluiten en opnieuw aansluiten gaat 5-6 weken overheen zonder internet en TV.
Ah gemist. Jammer en een beetje dom van Voda want als ik kan overstappen en €15 tot €30 per maand kan besparen ga ik dat dus gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
prein2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:38:
mijn verlengingsaanbod:
- geen telefoon meer
- ODF gebied, dus 5 euro korting

6 maanden 47,50
daarna 57,50.

ik betaal nu 55 euro. heb een 500mbit abonnement.
Ik vind het een heel netjes aanbod. gemiddeld minder dan wat ik had!
Ik heb ook 500mbit, TV en Telefoon. Betaalde €55 per maand en is nu met het aflopen van contract/korting €65 per maand geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Jeroenske schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:40:
[...]

Ik heb ook 500mbit, TV en Telefoon. Betaalde €55 per maand en is nu met het aflopen van contract/korting €65 per maand geworden.
Nou, VF bellen dus en vragen om dit verlengaanbod. Ik belde VF om op te zeggen met als reden dat het me te duur werd, was van plan om naar een 100mbit te gaan elders. Met dit aanbod hebben ze me toch kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Gisteren aangesloten door de monteur van Guidion en hij heeft het netjes opgeleverd. Ik wilde graag de Draytek in mijn patchkast hebben en daar is die netjes aangesloten. Hij had alleen de afwerking wat beter kunnen doen, de 'patchkabel zit met 3 tiewraps vast gemaakt aan een PVC buis.

Het enige 'vreemde' is dat hij een connector heeft geknepen op mijn solid core Cat5E kabels (daar horen / kunnen geen connectoren op). (Mijn Patchpaneel was nog niet binnen, dus de kabeluiteinde staken nog los uit de kast).

Gisteren ook nog even wat speedtestjes gedraaid en het viel me draadloos niet tegen (bedraad nog niks getest).

Woonkamer:
(15 meter hemelsbreed)
Slaapkamper:
(12 meter hemelsbreed)
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/ovxlOZGtpUjUclI8sHZLc3mV/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/aiiDaBeAaItyarAFygbWL4QJ/medium.png

Alleen de upload via de standaard Draytek valt nog wat tegen. Kijk het even aan, maar waarschijnlijk komt er toch pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) te hangen.

Het gekke is alleen wel dat ik twee interne IP-adressen heb volgens Speedtest.net, weet iemand hoe dit komt?

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 24-06-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royegek schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:23:
Na lang lezen in dit topic toch besloten een TP-Link SG3210 te bestellen.
Hoop daarmee m'n internet wat sneller en stabieler te krijgen dan wat het nu.
Draai nu een pctje met Opnsense achter de Draytek wat toch wel wat problemen oplevert.
Zijn er nog mensen die andere tips hebben met betrekking op het vervangen van de Draytek?
Ik heb inmiddels een hp proliant server aangeschaft en draai daar Sophos UTM op. Werkt tot nu toe al aanzienlijk beter. Grootste nadeel van die draytek is dat ze DMZ er half uitgesloopt hebben waardoor je niet meer alle keuzes hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Net een sniffer gedraaid op mijn Android telefoon en kwam erachter dat de Vodafone app eigenlijk gemaakt is door Vinson. De app maakt in ieder geval verbinding met de volgende server: 137.117.202.19.

Ik was benieuwd of de externe IP-adressen van de videostream achterhaald konden worden, maar tot nu toe nog weinig succes.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 24-06-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fibergeek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-10 17:44
Je kunt er zeker van zijn dat die streams versleuteld zijn, je bent vast niet de eerste die dit probeert :)

Wireshark doesn't lie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Zodat jullie het weten ;-)

Onderhoud vast Internet en Bellen dinsdagnacht 28 juni
Thuis kan alles, dankzij Vodafone Thuis. Maar om dit te kunnen blijven garanderen is onderhoud af en toe nodig. Want we willen er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt internetten en vast bellen.

Wanneer?
In de nacht van dinsdag 28 juni op woensdag 29 juni tussen 01:00 en 06:00 uur gaan we aan de slag met Internet en vast Bellen.

Wat moet jij doen?
Niets. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen. Als we bezig zijn, heb je heel even geen internet en kun je niet bellen of gebeld worden.

Als we klaar zijn
Waarschijnlijk hoef je zelf helemaal niets te doen. Maar het kan zijn dat Internet of vast Bellen niet werken na het onderhoud. Dat is gelukkig zo opgelost.

Haal je modem 10 seconden van de stroom af en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Werkt vast Bellen daarna nog niet? Dat kan soms gebeuren bij draadloze/DECT telefoons. Haal dan minimaal 10 seconden de stroom van het basisstation af. Dan zou alles weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
fibergeek schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:38:
Je kunt er zeker van zijn dat die streams versleuteld zijn, je bent vast niet de eerste die dit probeert :)
In de app valt het mee. Ik zag gewone stukjes video langskomen via een HLS endpoint.

Je moet alleen een token hebben die de het HLS endpoint accepteert voordat je een playlist terug krijgt. Daar heb ik nooit naar gekeken, maar ik verwacht dat dit in enkele avonden te doen is. Dit is vele malen makkelijker dan de Verimatrix implementatie die in de gecensureerde thread reverse-engineered is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

fibergeek schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:38:
Valt dus wel mee. Heb al linkjes gevonden, maar moet nog even kijken hoe het zit met de geldigheid van deze links. Kan namelijk de links kopiëren in mijn browser en dan werkt het, maar iets later werkt het vervolgens niet meer. Maar heb niet zoveel tijd gehad en de linkjes zijn nogal lang en lastig over te typen.

Overigens ben ik dit gestart na aanleiding van deze post: Vraag over Trined, was benieuwd of ik de 'nieuwe' linkjes kon vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 29-06-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Er wordt dus niet gebruik gemaakt van versleuteltechnieken als IRDETO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:41:
Er wordt dus niet gebruik gemaakt van versleuteltechnieken als IRDETO?
Als ik het mij goed herinner was het "lastige" deel het ophalen van de playlists voor HTTP live streaming en de autorisatie die daar bij hoord. Daarna was het een doodnormale video stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

ANdrode schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:51:
[...]
Als ik het mij goed herinner was het "lastige" deel het ophalen van de playlists voor HTTP live streaming en de autorisatie die daar bij hoord. Daarna was het een doodnormale video stream.
Correct! Nadat er via de app verbinding is gemaakt en de stream is toegestaan, kun je de playlist die daarbij hoort gewoon afspelen in een browser. Helaas beperkt zich dit wel tot een kort termijn.
xabre16v schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:16:
[...]
Ik was van plan even een tweede hands 2132VFn te kopen om marktplaats en die eens proberen te flashen naar standaard firmware van Draytek, gewoon als test... nou gaat dat misschien wel lukken maar weet iemand of Vodafone een check doet op serienummer o.i.d. en dan bijvoorbeeld met modem niet toelaat op het netwerk?
Heb je dit nog geprobeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 01-07-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

*dubbel*

[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 01-07-2016 09:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valkaniac
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10 10:25
rens-br schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:08:

[...]

Heb je dit nog geprobeerd?
*knip*
leeggemaakt

[ Voor 119% gewijzigd door Valkaniac op 05-07-2016 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSpud
Valkaniac schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Hoi, Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik dit spul installeer bij mensen thuis. (als Expert/monteur bij guidion)
Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende modems met beide een andere firmware.
Flashen lijkt te lukken via de tool op de draytek website.
Echter na een reboot zit er nog steeds de firmware van glasoperator op :(
Verder gaat mijn ervaring niet verder dan het flashen van routers met DD-WRT maar ik ben open voor suggesties voor wat ik nog kan proberen.
Ik zal straks even wat foto's maken van de binnenkant mocht dat intressant zijn.
Probeer je als "user" via de web interface van die Draytek te flashen? Dat gaat niet werken, denk ik. Je hebt een Draytek modem nodig waar je al als administrator kunt inloggen. Een tweedehands apparaat ergens op de kop tikken of een nieuw apparaat die nog niet besmet is met provider firmware is naar mijn idee de enige manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zit er geen JTAG in via welke je een firmware er op kan pushen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Valkaniac schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:02:
[...]
Flashen lijkt te lukken via de tool op de draytek website.
Echter na een reboot zit er nog steeds de firmware van glasoperator op :(
AFAIK worden de Vodafone customisations toegepast aan de hand van wat NVRAM variabelen die het model van de router specificeren.

Waarschijnlijk krijgen we hierover veel duidelijkheid door een dump van het NVRAM te doen. Dat is wel een klusje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Vandaag de KS gebeld om televisie en telefonie op te zeggen, krijg ik even later een SMS'je met een rare bron (310000505) met een link naar een of andere vage site (survey.medallia.eu) of ik daar wat vragen wil beantwoorden. Ecnt? Aan de ene kant worden we telkens weer gewaarschuwd over phishing, maar aan de andere kant blijft iedereen maar lekker aanklooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkaniac
hcQd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:54:
Vandaag de KS gebeld om televisie en telefonie op te zeggen, krijg ik even later een SMS'je met een rare bron (310000505) met een link naar een of andere vage site (survey.medallia.eu) of ik daar wat vragen wil beantwoorden. Ecnt? Aan de ene kant worden we telkens weer gewaarschuwd over phishing, maar aan de andere kant blijft iedereen maar lekker aanklooien.
Medallia is het systeem wat vodafone gebruikt voor de feedback van klanten.
*knip*
Ik blijf meelezen uit persoonlijke intresse maar reageren laat ik voor nu achterwege in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Valkaniac op 05-07-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Valkaniac schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:06:
Ik ben gecontacteerd door Vodafone en ze waren niet blij met mijn voorgaande post, dus deze heb ik aangepast.
Ik blijf meelezen uit persoonlijke interesse maar reageren laat ik voor nu achterwege in dit topic.
Dat betekend dus dat ze meelezen in dit topic? Ben overigens wel benieuwd hoe ze aan jou contactgegevens zijn gekomen of hebben ze je een DM gestuurd?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 04-07-2016 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valkaniac
rens-br schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:12:
[...]

Dat betekend dus dat ze meelezen in dit topic? Ben overigens wel benieuwd hoe ze aan jou contactgegevens zijn gekomen of hebben ze je een DM gestuurd?
Mijn naam stond publiek op mijn profiel (inmiddels niet meer).
Nooit meer over nagedacht aangezien ik al jarenlang een account heb....
Had ik kunnen controleren maar heb ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons wordt het TV-beeld af en toe 5 seconde zwart, hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:11:
Heb je wat meer informatie voor ons? Want hier kunnen we helaas weinig mee. Wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Thuis klaagt mams over gebruik teletekst. Is al geruime tijd aan de gang + telefonie dat ze in een gesprek veel geluidjes hoort, wat normaal niet mag zijn bij Voda. Telefoon kan ook aan vervanging toe zijn(ongeveer 10 jaar oud)wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Ander toestel testen kan nooit kwaad, je weet toch dat dat 1 van de dingen is die de klantenservice wilt uitsluiten. Verder invetariseren wanneer (tijdstip en datum) dit gebeurd, naar welke nummers gebeld wordt, vanuit welke nummers gebeld wordt en doorsturen naar Vodafone voor onderzoek als het niet aan eigen apparatuur ligt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Heb je wat meer informatie voor ons? Want hier kunnen we helaas weinig mee. Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb echt geen idee wat voor informatie je nodig hebt. Ik heb al geprobeerd het Entone-kastje en de Draytek-router opnieuw op te starten, maar dat had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Als er verder geen storingen zijn, maar alleen het beeld dat wegvalt zou het ook aan de HDMI-verbinding kunnen liggen. Probeer in dat geval eens een andere ingang, of een andere kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Ik heb echt geen idee wat voor informatie je nodig hebt. Ik heb al geprobeerd het Entone-kastje en de Draytek-router opnieuw op te starten, maar dat had geen effect.
Wat een belangrijke is om te weten is wat voor verbinding tussen Draytek en Entone is, Ethernet, powerline etc.
Komt het issue altijd voor? TV aangesloten via HDMI of via SCART?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:01:
Als er verder geen storingen zijn, maar alleen het beeld dat wegvalt zou het ook aan de HDMI-verbinding kunnen liggen. Probeer in dat geval eens een andere ingang, of een andere kabel.
Alleen het beeld valt inderdaad weg, maar het kan niet aan de kabel of ingang liggen, want als ik mijn laptop of bluray-speler op dezelfde kabel in dezelfde ingang aansluit, dan heb ik het probleem niet.
Dazzler2120 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:03:
[...]

Wat een belangrijke is om te weten is wat voor verbinding tussen Draytek en Entone is, Ethernet, powerline etc.
Komt het issue altijd voor? TV aangesloten via HDMI of via SCART?
Beneden is de verbinding tussen de Draytek en de Entone ethernet en boven is het powerline. Het gebeurt boven en beneden. Beide TV's zijn aangesloten via HDMI.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:11:
Aansluiting of HDMI kabel....
toevallig dit weekend bezig geweest met een versterker en tv met hetzelfde probleem. Bleek uiteindelijk na 3 kabels getest te hebben de HDMI kabel te zijn.

Owja, dure prijs heeft weinig zin voor hdmi kabels. De 45 euro kabel van de Karwei had storing. De 5 euro kabel van de action werkt nu vlekkeloos.

Sommige apparatuur is gevoeliger daarvoor dan andere apparatuur, dus het kan wel degelijk aan de HDMI kabel liggen, ook al hebben andere apparaten er geen last van. Hier ook nooit problemen tot de versterker werd vervangen.

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 05-07-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:42:
Sommige apparatuur is gevoeliger daarvoor dan andere apparatuur, dus het kan wel degelijk aan de HDMI kabel liggen, ook al hebben andere apparaten er geen last van. Hier ook nooit problemen tot de versterker werd vervangen.
Zelfs als het wel werkt na het vervangen van de kabel kan de werkelijke oorzaak in een van de apparaten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:42:
[...]

Aansluiting of HDMI kabel....
toevallig dit weekend bezig geweest met een versterker en tv met hetzelfde probleem. Bleek uiteindelijk na 3 kabels getest te hebben de HDMI kabel te zijn.

Owja, dure prijs heeft weinig zin voor hdmi kabels. De 45 euro kabel van de Karwei had storing. De 5 euro kabel van de action werkt nu vlekkeloos.

Ik heb het met de meegeleverde kabel geprobeerd en met een Action kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Heb je geprobeerd om met Vodafone te bellen? Als het op twee losse Entone boxen op andere TV's met andere kabels gebeurt dan zou ik denken dat het aan het signaal ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:57:
[...]

Heb je geprobeerd om met Vodafone te bellen? Als het op twee losse Entone boxen op andere TV's met andere kabels gebeurt dan zou ik denken dat het aan het signaal ligt.
Het gebeurt echt met 2 verschillende Entone-kastjes, 2 verschillende TV's en 2 verschillende kabels, dus ik ga een keer Vodafone bellen als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10 16:47

P!m

Een paar dagen geleden heb ik Vodafone Thuis besteld voor mijn 'nieuwe' huurwoning (2009). Vandaag de sleutels gekregen.

In de meterkast buiten de woning bevindt zich een Genexis. Aan deze Genexis zit een UTP kabel, die uitkomt op een UTP wall outlet in de woning.

Op de website van Vodafone kan ik niet zo veel vinder over het modem. Ik begreep echter dat Vodafone deze Genexis niet meer gebruikt voor nieuwe abonnees, maar dat er een ander systeem is waarbij de glasvezel direct in de modem/router gaat. Klopt dit?

Dan moeten er dus een utp kabel voor tv en een utp kabel voor internet van de externe meterkast naar de woonkamer. Dat gaat niet lukken want er is maar één enkele aansluiting in de woonkamer. Ik kan dan beter m'n bestelling nog annuleren en kiezen voor een provider die nog wel gebruikt maakt van de Genexis (kpn?). Dat zou jammer zijn, want het aanbod van Vodafone spreekt me op zich wel aan.

.

[ Voor 4% gewijzigd door P!m op 06-07-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19
Waarschijnlijk krijg je gewoon een DrayTek. De UTP kabel kun je eventueel splitsen (2x 100 Mbit over 2 x 4 aders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Bigf00t schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:44:
Waarschijnlijk krijg je gewoon een DrayTek. De UTP kabel kun je eventueel splitsen (2x 100 Mbit over 2 x 4 aders).
Daar had ik inderdaad ook al wat over gelezen. Die Draytek is helaas niet eenvoudig in de woonkamer te plaatsen. Hoewel het glasvezelnetwerk hier (helaas) niet verder gaat dan 100Mbit internet zie ik dit splitsen niet zo zitten. Had beter gewoon even kunnen afwachten met bestellen totdat ik de daadwerkelijke situatie in huis had bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
P!m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:51:
Die Draytek is helaas niet eenvoudig in de woonkamer te plaatsen. Hoewel het glasvezelnetwerk hier (helaas) niet verder gaat dan 100Mbit internet zie ik dit splitsen niet zo zitten. Had beter gewoon even kunnen afwachten met bestellen totdat ik de daadwerkelijke situatie in huis had bekeken.
Die DrayTek moet je ook niet in de woonkamer willen :9 Gewoon puur als modem in je meterkast gebruiken, dus wifi uitschakelen en in je woonkamer een goede router/acces point plaatsen.

100 Mbit lijkt me als consument ruim voldoende, meer snelheid ga je er voorlopig toch niet uithalen. Zou voor mij persoonlijk in ieder geval geen reden zijn om een aangevraagd abonnement op te zeggen. Splitten is prima te doen (kan de Guidion monteur anders waarschijnlijk ook voor je regelen) en in de praktijk merk je er weinig van als het eenmaal draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
P!m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:34:
Een paar dagen geleden heb ik Vodafone Thuis besteld voor mijn 'nieuwe' huurwoning (2009). Vandaag de sleutels gekregen.

In de meterkast buiten de woning bevindt zich een Genexis. Aan deze Genexis zit een UTP kabel, die uitkomt op een UTP wall outlet in de woning.

Op de website van Vodafone kan ik niet zo veel vinder over het modem. Ik begreep echter dat Vodafone deze Genexis niet meer gebruikt voor nieuwe abonnees, maar dat er een ander systeem is waarbij de glasvezel direct in de modem/router gaat. Klopt dit?

Dan moeten er dus een utp kabel voor tv en een utp kabel voor internet van de externe meterkast naar de woonkamer. Dat gaat niet lukken want er is maar één enkele aansluiting in de woonkamer. Ik kan dan beter m'n bestelling nog annuleren en kiezen voor een provider die nog wel gebruikt maakt van de Genexis (kpn?). Dat zou jammer zijn, want het aanbod van Vodafone spreekt me op zich wel aan.

.
Er zijn nog wel meer opties:
1) de buis met coaxkabel die vanuit de meterkast naar je woonkamer loopt gebruiken om een UTP kabel in te trekken ter vervanging van de bestaande coaxkabel. Dan heb je twee kabels naar je kamer lopen.

2) bestaande UTP eruit trekken met een lang dun touw/trekveer eraan vast. Die trekveer dan weer terughalen maar dan met twee UTP kabels eraan. Zo heb je twee kabels. Afwerken aan beide kanten kan je dan door de Vodafone monteur laten doen als je het zelf niet aandurft.

3) opzeggen en Telfort of KPN nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

P!m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:51:
[...]
Had beter gewoon even kunnen afwachten met bestellen totdat ik de daadwerkelijke situatie in huis had bekeken.
Als je nog binnen de 14 dagen zichttermijn zit, kan je kosteloos annuleren. Maar ik zou het gewoon door laten gaan 100Mbit is meer dan voldoende en splitsen stelt echt niks voor.
P!m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:34:
Dan moeten er dus een utp kabel voor tv en een utp kabel voor internet van de externe meterkast naar de woonkamer. Dat gaat niet lukken want er is maar één enkele aansluiting in de woonkamer.
Wat bedoel je met er is maar één aansluiting?

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 07-07-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:16
Er ligt maar 1 utp cat5e oftewel maar 1 aansluiting voor apparatuur. Ik zou hem ook splitsen, maar de installatiemonteur kan toch ook een extra utp trekken door de buis? Ik weet niet wat de afstand tot de meterkast is?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

100Mbit is inderdaad voldoende, kom echter van 275Mbit. Enige snellere (en duurdere) alternatief is Ziggo.

Er is inderdaad maar een UTP kabel van de meterkast naar de woonkamer.

Ik weet niet wat die monteur van Gideon allemaal doet/kan doen. Splitsen kan ook zonder iets aan de kabel te veranderen met wat koppelstukken etc. zag ik. Die volle 100mb voor internet kan worden gehaald via een gesplitste kabel, ook als ik tegelijk tv kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rens-br schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:28:
[...]

Wat bedoel je met er is maar één aansluiting?
Hij bedoelt een wandcontactdoos met 1 UTP aansluiting. Die zijn dus volgens mij makkelijk te vervangen naar een wandcontactdoos met twee aansluitingen. Dan alleen nog een kabel extra door de buis trekken (zie mijn vorige post) en aan beide kanten weer (laten) aansluiten
Dat is bij een dergelijk relatief nieuw huis echt de beste en goed uit te voeren optie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Als je het zelf kan: Kabel erbij trekken en nieuwe wandcontactdoos met 2 x RJ45 monteren
Als je het niet zelf kan: Paar kant en klare splitters + koppelstukjes kopen (zoiets als deze)

Ik zou zelf uiteraard voor optie 1 gaan, maarja als je dat door een monteur moet laten doen dan is optie 2 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Bedankt voor alle tips. Waarschijnlijk kies ik voor een andere aanbieder, dat is nu even de gemakkelijkste optie. Kabels trekken etc. begin ik liever niet aan hier, weet nog niet hoe lang ik er blijf wonen, alles moet weer terug naar de originele staat dus coax vervangen door utp begin ik niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
P!m schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:09:
Ik weet niet wat die monteur van Gideon allemaal doet/kan doen. Splitsen kan ook zonder iets aan de kabel te veranderen met wat koppelstukken etc. zag ik. Die volle 100mb voor internet kan worden gehaald via een gesplitste kabel, ook als ik tegelijk tv kijk?
Ja. Of met twee switches met VLAN support.

En dat kan gewoon met twee converters van 5 euro per stuk. Als dat teveel moeite is dan raad ik je aan om je eerst goed in te lezen in het huidige aanbod voordat je Ziggo neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ANdrode schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:16:
[...]

Ja. Of met twee switches met VLAN support.

En dat kan gewoon met twee converters van 5 euro per stuk. Als dat teveel moeite is dan raad ik je aan om je eerst goed in te lezen in het huidige aanbod voordat je Ziggo neemt.
Hij heeft het niet over ZIggo gehad maar over een andere aanbieder. En bij de meeste glasvezelproviders is die ene UTP kabel geen probleem omdat je die kan gebruiken om de NT (in de meterkast) met de router in de woonkamer te verbinden (Experiabox, Fritzbox, etc..) die je van de provider krijgt. Dat kan in zijn geval prima, alleen heeft Vodafone nou eenmaal een andere manier gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:42:
[...]
Hij heeft het niet over ZIggo gehad maar over een andere aanbieder.
Er zijn inderdaad meerdere glasvezel providers. Ik had "het enige andere (sneller) alternatief" verkeerd geïnterpreteerd.

Een andere glasvezel oplossing (zonder DVB-C) vind ik inderdaad ook de betere optie. Oeps :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

P!m schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:40:
Bedankt voor alle tips. Waarschijnlijk kies ik voor een andere aanbieder, dat is nu even de gemakkelijkste optie. Kabels trekken etc. begin ik liever niet aan hier, weet nog niet hoe lang ik er blijf wonen, alles moet weer terug naar de originele staat dus coax vervangen door utp begin ik niet eens aan.
Dat is bij mij ook zo. Maar staat er specifiek in je contract dat dat ook voor de kabels geldt. Ik heb namelijk een lijst gekregen wat bij de inventaris hoort en schakelmateriaal en kabels hoort daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rens-br schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 07:56:
[...]

Dat is bij mij ook zo. Maar staat er specifiek in je contract dat dat ook voor de kabels geldt. Ik heb namelijk een lijst gekregen wat bij de inventaris hoort en schakelmateriaal en kabels hoort daar niet bij.
Dat wordt een grijs gebied. Kabels misschien niet maar de interne bedrading van een huis (in de buizen) kan dan weer worden uitgelegd als iets anders. Eigenaar zal het ook niet echt waarderen als je de installatiedraden van een stopcontact uit de buizen trekt en ergens anders heen legt vermoed ik. En heel veel anders is dit niet.
Ik begrijp hieruit dat CAI en telefoon bij de nieuwbouw in de (externe) meterkast zijn afgewerkt door de netbeheerders, en dat vanuit de meterkast naar de woonkamer toe door de bouwer enkele buizen zijn aangelegd welke zijn voorzien van interne bekabeling en afgewerkt op wandcontactdozen (voor TV, telefoon en een extra UTP) in de woning.
Dat zie ik wel als nagelvast en derhalve onlosmakelijk verbonden met het huis.

Kabels vervangen is op zich niet moeilijk maar je moet wel bereid zijn om het weer terug te draaien als je de woning verlaat, mocht dat vereist worden. Eigenaar zal zeker niet moeilijk doen over het trekken van een tweede UTP kabel bij de bestaande in en afwerken op een dubbele wandcontactdoos. Dat is namelijk alleen maar vermeerdering van mogelijkheden voor huurders.
Maar als je niet heel technisch bent aangelegd op dat vlak kan ik me best voorstellen dat het even een drempel vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:42:
[...]
Kabels vervangen is op zich niet moeilijk maar je moet wel bereid zijn om het weer terug te draaien als je de woning verlaat, mocht dat vereist worden. Eigenaar zal zeker niet moeilijk doen over het trekken van een tweede UTP kabel bij de bestaande in en afwerken op een dubbele wandcontactdoos. Dat is namelijk alleen maar vermeerdering van mogelijkheden voor huurders.
Maar als je niet heel technisch bent aangelegd op dat vlak kan ik me best voorstellen dat het even een drempel vormt.
Dit verschilt ook nog heel erg tussen verhuurders. Bij sommige publieke verhuurders mag een huurder ontzettend veel aanpassen. Bijvoorbeeld muren toevoegen of weghalen mag als je het maar veilig en net genoeg afwerkt.

De coax aansluiting terug halen naar de meterkast en een tweede UTP kabel aanleggen zou in die situatie dus waarschijnlijk ook mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10 22:23
Volgende week word ik door Vodafone aangesloten op glasvezel Thuis 500/500 (de omzetting van glasvezel heeft al plaatsgevonden).

Hoewel 500/500 wat veel is, was het goedkoper dan mijn huidige 150mbit lijn van Ziggo en ik hou wel van het "omdat het kan" adagium. Ik heb ook telefonie erbij, maar dat ga ik niet gebruiken (was goedkoper met).

Om die reden wil ik ook de lijn bedraad en draadloos zo veel mogelijk kunnen open trekken. Mijn vriendin heeft een wifi ac aansluiting op haar mobiel, ik binnenkort ook. En we hebben ook wat pc's die het ondersteunen. De Draytek ondersteunt het echter niet en ik lees hier ook dat hij draadloos sowieso niet optimaal is.

Situatieschets
Appartement met dragende gewapende dikke betonnen muren.
Glasvezel komt binnen in de meterkast de, 4 poorten worden als volgt gevuld:
1 kabel naar pc
1 kabel naar tv
1 kabel naar nas (komt in de meterkast)
1 kabel naar externe accespoint die wifi ac ondersteunt.

Nou heb ik me in zitten lezen en de volgende vragen:

1. Is de Draytek als eerste aansluitpunt en switch wel prima? Dus kan die goed het glasvezel signaal omzetten in stabiel internet?

2. Klopt het dat ik met een externe accespoint direct ingeprikt op de Draytek wel draadloos de volle potentie benut? (Snap dat ik afhankelijk ben van afstand en obstakels tussen draadloze apparatuur naar het accespoint)

En ik heb over deze twee accespoint goeie verhalen/review gelezen:

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

pricewatch: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International

Dus welke van de twee heeft de voorkeur? Of is er nog een goedkopere oplossing?

Ik ben verder geen poweruser die veel opties/mogelijkheden wil. Ik wil gewoon super snel en stabiel internet op al mijn apparaten. Weet dat ik niet mag bedanken, maar alvast enorm bedankt voor de hulp! _/-\o_

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Je komt iig een aansluiting op de switch van de Draytek tekort, twee poorten zijn gereserveerd voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Mielmania schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:02:
Volgende week word ik door Vodafone aangesloten op glasvezel Thuis 500/500 (de omzetting van glasvezel heeft al plaatsgevonden).

...

Om die reden wil ik ook de lijn bedraad en draadloos zo veel mogelijk kunnen open trekken. Mijn vriendin heeft een wifi ac aansluiting op haar mobiel, ik binnenkort ook. En we hebben ook wat pc's die het ondersteunen. De Draytek ondersteunt het echter niet en ik lees hier ook dat hij draadloos sowieso niet optimaal is.
Ik zou eerst kijken of Vodafone iets regelt in het kader van de Wifi-Service. Daarmee zou je een Draytek extender krijgen.

En zoals @hcQd post: Je komt switch poorten tekort.

Daarna weet ik niet welke van die twee mijn voorkeur zou krijgen. Je kan ook het KPN 'extra wifi punt' overwegen. Qua prijs/kwaliteit verhouding (€50,-/simultaneous dual band) is die bijna niet te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10 22:23
ANdrode schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:25:
[...]

Ik zou eerst kijken of Vodafone iets regelt in het kader van de Wifi-Service. Daarmee zou je een Draytek extender krijgen.

En zoals @hcQd post: Je komt switch poorten tekort.

Daarna weet ik niet welke van die twee mijn voorkeur zou krijgen. Je kan ook het KPN 'extra wifi punt' overwegen. Qua prijs/kwaliteit verhouding (€50,-/simultaneous dual band) is die bijna niet te verslaan.
Oh dat is wel een goeie, ik zie dat een van de wifi versterkers bij Vodafone die Fritz! 1750E is. Dat maakt de keus een stuk makkelijker. En anders inderdaad meer poorten creëren met die Kpn punt. Dank voor de tips!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Ik merkte dat www.tele2.nl wat traag was met laden, en soms fouten laat zien. Lijkt dat er iets niet helemaal goed gaat met de routering:

# traceroute -I www.tele2.nl
traceroute to www.tele2.nl (212.247.238.129), 30 hops max, 60 byte packets
 1  router.asus.com (172.23.112.1)  1.268 ms  1.421 ms  2.197 ms
 2  1-0-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.0.1)  5.581 ms  6.683 ms  6.690 ms
 3  10.10.80.6 (10.10.80.6)  7.470 ms  7.583 ms  8.170 ms
 4  10.10.10.10 (10.10.10.10)  8.966 ms  9.497 ms  9.496 ms
 5  10.10.10.9 (10.10.10.9)  9.916 ms  10.029 ms  10.611 ms
 6  10.10.10.10 (10.10.10.10)  12.576 ms  11.329 ms  11.577 ms
 7  10.10.10.9 (10.10.10.9)  9.001 ms  6.203 ms  5.498 ms
 8  10.10.10.10 (10.10.10.10)  7.255 ms  5.873 ms  5.954 ms
 9  10.10.10.9 (10.10.10.9)  4.608 ms  5.020 ms  5.610 ms
10  10.10.10.10 (10.10.10.10)  5.710 ms  6.979 ms  6.952 ms
11  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.464 ms  6.804 ms  6.802 ms
12  10.10.10.10 (10.10.10.10)  6.928 ms  6.405 ms  7.073 ms
13  10.10.10.9 (10.10.10.9)  5.282 ms  5.831 ms  5.913 ms
14  10.10.10.10 (10.10.10.10)  6.681 ms  7.303 ms  7.686 ms
15  10.10.10.9 (10.10.10.9)  5.861 ms  5.251 ms  5.670 ms
16  10.10.10.10 (10.10.10.10)  6.878 ms  6.985 ms  7.338 ms
17  10.10.10.9 (10.10.10.9)  7.394 ms  5.821 ms  5.898 ms
18  10.10.10.10 (10.10.10.10)  7.105 ms  7.028 ms  7.380 ms
19  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.146 ms  5.956 ms  6.036 ms
20  10.10.10.10 (10.10.10.10)  7.527 ms  7.424 ms  8.805 ms
21  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.446 ms  6.235 ms  6.314 ms
22  10.10.10.10 (10.10.10.10)  7.812 ms  7.609 ms  7.920 ms
23  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.821 ms  6.615 ms  6.700 ms
24  10.10.10.10 (10.10.10.10)  8.169 ms  8.134 ms  8.464 ms
25  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.927 ms  7.081 ms  7.160 ms
26  10.10.10.10 (10.10.10.10)  8.389 ms  8.453 ms  8.832 ms
27  10.10.10.9 (10.10.10.9)  7.884 ms  7.348 ms  7.431 ms
28  10.10.10.10 (10.10.10.10)  8.745 ms  8.742 ms  9.156 ms
29  10.10.10.9 (10.10.10.9)  7.470 ms  7.561 ms  7.647 ms
30  10.10.10.10 (10.10.10.10)  9.079 ms  9.134 ms  10.516 ms

UDP- en TCP-pakketjes komen er meestal (maar niet altijd) door, maar ICMP gaat mooie in een lusje rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
hcQd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:35:
Ik merkte dat www.tele2.nl wat traag was met laden, en soms fouten laat zien. Lijkt dat er iets niet helemaal goed gaat met de routering:

# traceroute -I www.tele2.nl
traceroute to www.tele2.nl (212.247.238.129), 30 hops max, 60 byte packets
 1  router.asus.com (172.23.112.1)  1.268 ms  1.421 ms  2.197 ms
 2  1-0-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.0.1)  5.581 ms  6.683 ms  6.690 ms
 3  10.10.80.6 (10.10.80.6)  7.470 ms  7.583 ms  8.170 ms
 4  10.10.10.10 (10.10.10.10)  8.966 ms  9.497 ms  9.496 ms
 5  10.10.10.9 (10.10.10.9)  9.916 ms  10.029 ms  10.611 ms
 6  10.10.10.10 (10.10.10.10)  12.576 ms  11.329 ms  11.577 ms
 7  10.10.10.9 (10.10.10.9)  9.001 ms  6.203 ms  5.498 ms
 8  10.10.10.10 (10.10.10.10)  7.255 ms  5.873 ms  5.954 ms
 9  10.10.10.9 (10.10.10.9)  4.608 ms  5.020 ms  5.610 ms
10  10.10.10.10 (10.10.10.10)  5.710 ms  6.979 ms  6.952 ms
11  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.464 ms  6.804 ms  6.802 ms
12  10.10.10.10 (10.10.10.10)  6.928 ms  6.405 ms  7.073 ms
13  10.10.10.9 (10.10.10.9)  5.282 ms  5.831 ms  5.913 ms
14  10.10.10.10 (10.10.10.10)  6.681 ms  7.303 ms  7.686 ms
15  10.10.10.9 (10.10.10.9)  5.861 ms  5.251 ms  5.670 ms
16  10.10.10.10 (10.10.10.10)  6.878 ms  6.985 ms  7.338 ms
17  10.10.10.9 (10.10.10.9)  7.394 ms  5.821 ms  5.898 ms
18  10.10.10.10 (10.10.10.10)  7.105 ms  7.028 ms  7.380 ms
19  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.146 ms  5.956 ms  6.036 ms
20  10.10.10.10 (10.10.10.10)  7.527 ms  7.424 ms  8.805 ms
21  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.446 ms  6.235 ms  6.314 ms
22  10.10.10.10 (10.10.10.10)  7.812 ms  7.609 ms  7.920 ms
23  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.821 ms  6.615 ms  6.700 ms
24  10.10.10.10 (10.10.10.10)  8.169 ms  8.134 ms  8.464 ms
25  10.10.10.9 (10.10.10.9)  6.927 ms  7.081 ms  7.160 ms
26  10.10.10.10 (10.10.10.10)  8.389 ms  8.453 ms  8.832 ms
27  10.10.10.9 (10.10.10.9)  7.884 ms  7.348 ms  7.431 ms
28  10.10.10.10 (10.10.10.10)  8.745 ms  8.742 ms  9.156 ms
29  10.10.10.9 (10.10.10.9)  7.470 ms  7.561 ms  7.647 ms
30  10.10.10.10 (10.10.10.10)  9.079 ms  9.134 ms  10.516 ms

UDP- en TCP-pakketjes komen er meestal (maar niet altijd) door, maar ICMP gaat mooie in een lusje rond.
Waarom post je dat in een VF thuis draadje?
Heb je een vf thuis verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:35:
[...]

Waarom post je dat in een VF thuis draadje?
Heb je een vf thuis verbinding?
Omdat het vanaf een Vodafone verbinding is en de pakketjes het vodafonenetwerk niet eens verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
hcQd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:37:
[...]

Omdat het vanaf een Vodafone verbinding is en de pakketjes het vodafonenetwerk niet eens verlaten.
Ah alright, op die manier :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 09:43

Bart_Smith

Network/System Admin

Hallo,

Volgens mij missen we nog wat plaatsen in het OP, Wijchen, waar ik al meer dan 2 jaar Vodafone thuis heb staat er niet tussen.

Ik heb een internet verbinding van Vodafone Thuis (100/100), hierbij wordt een Draytek Vigor modem/router mee geleverd.
Een prima apparaat, maar helaas in aller wijsheid van Vodafone hebben ze de handigste funkties uitgezet.
Ook is hij redelijk achterhaald met alleen 2.4Ghz WiFi.
Nu kan je er een andere router achter zetten, maar hierdoor krijg je wel een nat achter een nat netwerk, wat soms erg hinderlijk is en je ping tijden ook niet ten goede komt.

Nu kan je dit omzeilen als je een Asus router hebt ( voorbeeld is een Asus RT-AC66U )

Wat heb je nodig:
- Vodafone Thuis fiber internet.
- Asus router.
- TP-link Glasvezel converter MC220L (+/- 30 Euro) Fiber-to-UTP Converter.
Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/6vk2rsact/schema.jpg

Installatie:
- Als eerste moet je de SFP ( een plug waar de glasvezel kabel in gaat ) uit de Draytek halen en deze gaat in de TP-Link SFP poort.
- Sluit de UTP kabel aan op de TP-Link, deze gaat naar je Asus Router WAN poort.
- Op de Asus router ga je naar Advanced > LAN, open het tabje IPTV en bij 'select ISP Profile' selecteer je 'Manual Setting'.
Hierdoor verschijnen 3 opties, Vul bij optie 'Internet' 300 in. Heb je ook IPTV dan vul bij 'LAN4' 640 in, LAN poort 4 is hierdoor je TV poort geworden.
- Heb je meerdere TV boxen dan kan je LAN poort 4 voorzien van een switch, of je vult bij LAN3 ook 640 in.
- Heb je geen TV via Vodafone dan laat je de LAN4 optie leeg waardoor je deze voor je internet aansluiting kan blijven gebruiken.
- Zet de optie 'Use DHCP Routes' op Disable.
Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/l3z120inh/Asus_Vodafone_setup.jpg
Druk op Apply en je bent klaar.

Nu heb je een moderne router ( 2.4 / 5 Ghz ) met een veel beter bereik, betere instel opties, geen NAT over NAT en prima ping tijden.

! Let wel op dat door deze handeling je GEEN IP-telefonie meer hebt !

[ Voor 2% gewijzigd door Bart_Smith op 11-07-2016 10:57 . Reden: BBcodes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:21
Kijk dat is een mooie oplossing. Aanstaande vrijdag wordt ik aangesloten op VT ( 500/500 ) en was al aan het bekijken hoe ik dat ging doen. Zal een kijken of ik dat ook op mijn Netgear R7000 kan instellen. Gebruik die liever namelijk.
Bart_Smith schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:50:
Hallo,

Volgens mij missen we nog wat plaatsen in het OP, Wijchen, waar ik al meer dan 2 jaar Vodafone thuis heb staat er niet tussen.

Ik heb een internet verbinding van Vodafone Thuis (100/100), hierbij wordt een Draytek Vigor modem/router mee geleverd.
Een prima apparaat, maar helaas in aller wijsheid van Vodafone hebben ze de handigste funkties uitgezet.
Nu kan je er een andere router achter zetten, maar hierdoor krijg je wel een nat achter een nat netwerk, wat soms erg hinderlijk is en je ping tijden ook niet ten goede komt.

Nu kan je dit omzeilen als je een Asus router hebt ( voorbeeld is een Asus RT-AC66U )

Wat heb je nodig:
- Asus router.
[afbeelding]

Installatie:
- Als eerste moet je de SFP ( een plug waar de glasvezel kabel in gaat ) uit de Draytek halen en deze gaat in de TP-Link SFP poort.
- Sluit de UTP kabel aan op de TP-Link, deze gaat naar je Asus Router WAN poort.
- Op de Asus router ga je naar Advanced > LAN, open het tabje IPTV en bij 'select ISP Profile' selecteer je 'Manual Setting'.
Hierdoor verschijnen 3 opties, Vul bij optie 'Internet' 300 in. Heb je ook IPTV dan vul bij 'LAN4' 640 in, LAN poort 4 is hierdoor je TV poort geworden.
- Heb je meerdere TV boxen dan kan je LAN poort 4 voorzien van een switch, of je vult bij LAN3 ook 640 in.
- Heb je geen TV via Vodafone dan laat je de LAN4 optie leeg waardoor je deze voor je internet aansluiting kan blijven gebruiken.
[afbeelding]

Nu heb je een moderne router ( 2.4 / 5 Ghz ) met een veel beter bereik, betere instel opties, geen NAT over NAT en prima ping tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjotrski71 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:29:
Kijk dat is een mooie oplossing. Aanstaande vrijdag wordt ik aangesloten op VT ( 500/500 ) en was al aan het bekijken hoe ik dat ging doen. Zal een kijken of ik dat ook op mijn Netgear R7000 kan instellen. Gebruik die liever namelijk.

[...]
Bij Ziggo was het gewoon mogelijk aan te geven "Mijn modem mag enkel een modem zijn." Met andere woorden, alle functionaliteit ging eruit en ik kon zonder NAT na NAT een router plaatsen via UTP1.

Kan dit niet bij Vodafone?

edit: nee dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R7m5AZG.png

Mooi overigens dat ze "Wifi A/B/G/N" als " de beste draadloze technologie" beschouwen. Leven ze bij Vodafone nog in het jaar 2009?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 20:28

KroeT

[...]

O, dat bridged mode niet wordt ondersteund vind ik een behoorlijke tegenvaller. Moeten we dan echt onze eigen access points (in mijn geval, een Airport Extreme, dus echt geen state of the art) op bridge modus zetten? Want dat vind ik onhandig.
Hier spreekt een kandidaat-klant overigens, met 500/500 op het oog in het nieuwe huis.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je kan die AirPort toch gewoon als AP inzetten en de WiFi van de Draytek uitschakelen? Kan je de WiFi en de poorten van de AirPort gebruiken. Doet de Draytek alle routerzaken en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:32:
Je kan die AirPort toch gewoon als AP inzetten en de WiFi van de Draytek uitschakelen? Kan je de WiFi en de poorten van de AirPort gebruiken. Doet de Draytek alle routerzaken en meer niet.
Zou kunnen, echter ga ik voor de optie boven mij met de Asus router en de Fiber to UTP. Telefoon heb ik er enkel bij voor de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 20:28

KroeT

[...]

Barre73 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:32:
Goed punt. Ga ik - over twee maanden - proberen :). Thx.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Misschien dat het bij die laatste tv update is toegevoegd maar ik merkte in het weekend dat je nu wel andere talen kan kiezen (waar beschikbaar). Tenminste: die optie zat altijd al in het menu maar deed nooit wat en nu kan je bijv. wel Eurosport met engelstalig commentaar krijgen en Disney Channel.
Was me aan het afvragen waarom BBC First zo NL georienteerd was maar de programma's geen ondertitels hadden en kwam tegen dat er wel ondertitels voor zouden moeten zijn. Dat moet dan dus ook weer via het menu, alleen geldt het meteen voor alle zenders (net als het audiospoor) en dan krijg je bij de meeste andere zenders die doven en slechthorende teletekst ondertitels in beeld :/
(en toen ook voor de proef maar weer eens gekeken of er wat met het audiospoor gebeurde :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 12-07-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Bij Ziggo was het gewoon mogelijk aan te geven "Mijn modem mag enkel een modem zijn." Met andere woorden, alle functionaliteit ging eruit en ik kon zonder NAT na NAT een router plaatsen via UTP1.

Kan dit niet bij Vodafone?

edit: nee dus.

[afbeelding]

Mooi overigens dat ze "Wifi A/B/G/N" als " de beste draadloze technologie" beschouwen. Leven ze bij Vodafone nog in het jaar 2009?
Word niet ondersteund betekend meestal het kan gewoon werken maar we geven er geen support op, idem als bij ziggo/upc, daar geldt ook nogsteeds het werkt maar leveren er geen support op(kan ook niet want teveel routers en configs in omloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Nu online
Vandaag heeft mijn vriendin ook 100/100 glas opgeleverd gekregen. Nieuwsgierig als ik ben, ben ik natuurlijk meteen het modem in gedoken, wetende over de 'kreupele' firmware.

Wat me in ieder geval opviel, is dat het lijkt alsof iedere LAN-poort zijn eigen subnet heeft. LAN1 is 192.168.1.0, LAN2 is 192.168.2.0. Ik neem aan dat ik ze gewoon samen in hetzelfde subnet kan configgen? Dat scheelt me weer een poort op mijn switch die ik erachter hangen wil...

[ Voor 0% gewijzigd door Polyphemus op 12-07-2016 17:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Voorpret :P

Vandaag de doos binnen gekregen met alle spullen. Volgende week de installatie. Ik heb in ieder geval weer wat HDMI, UTP kabels en een switch op voorraad. Installatie zou een eitje moeten worden, omdat ik al een volledig gescheiden bedraad netwerk heb. Enige wordt het inlezen op het DMZ gedeelte, om mijn dure Netgear R7500 X4 niet bij het grofvuil te hoeven gooien :/ Een accespoint had ik al een tijdje, een Draytek AP900, niks mis mee! De Draytek interface ken ik dus al een beetje.

Die grote sticker op de Draytek doos, die zegt dat je de doos dicht moet laten, daar houdt een beetje Tweaker zich niet aan toch? Lijkt me wel handig voor de monteur als alles al op zijn plek staat, omprikken en klaar.
Ben wel erg benieuwd of de migratie van telefoon ook soepeltjes gaat. Vanaf volgende week 500/500!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Gewoon omdat we blij met je zijn!

Wij waarderen onze klanten. Daarom geven wij de klanten die TV in hun Vodafone Thuis abonnement hebben wat extra's. Tot en met 25 juli kun je vijf gratis films kijken, zo vaak als je wilt. Onder andere de klassiekers The Shawshank Redemption en Chocolat.

Waar kan ik de films vinden?

- Ga in het menu naar 'On Demand'
- Klik op 'Videoshop'
- Selecteer de categorie 'Films'
- Kies een film in het genre 'Gratis'
- Bevestig door 'Huur € 0,00' te kiezen
- Voer je pincode in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:12:
Die grote sticker op de Draytek doos, die zegt dat je de doos dicht moet laten, daar houdt een beetje Tweaker zich niet aan toch? Lijkt me wel handig voor de monteur als alles al op zijn plek staat, omprikken en klaar.
Ben wel erg benieuwd of de migratie van telefoon ook soepeltjes gaat. Vanaf volgende week 500/500!
"Glasvezelmodem voor monteur: Dit modem mag alleen door een Vodafone monteur geinstalleerd worden"?

Ik zou een doos waar zo'n sticker op staat zeker open maken. Aansluiten laat ik dan aan de monteur over :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
D'r staat inderdaad nergens dat je het niet open mag maken :P
robcoenen schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:15:
Gewoon omdat we blij met je zijn!

Wij waarderen onze klanten. Daarom geven wij de klanten die TV in hun Vodafone Thuis abonnement hebben wat extra's. Tot en met 25 juli kun je vijf gratis films kijken, zo vaak als je wilt. Onder andere de klassiekers The Shawshank Redemption en Chocolat.

Waar kan ik de films vinden?

- Ga in het menu naar 'On Demand'
- Klik op 'Videoshop'
- Selecteer de categorie 'Films'
- Kies een film in het genre 'Gratis'
- Bevestig door 'Huur € 0,00' te kiezen
- Voer je pincode in
Drie dezelfde als van het 'goedmakertje' eerder dit jaar en die zijn nog in SD ook (Gangs of New York de derde) plus De Vijf en het Geheim van de Vuurtoren & The Joneses (en die ken ik toevallig al van op tv; wel een kijkbare ...) Was zeker van een keer daarvoor nog (vind net het mailtje van februari :+ ) [of van Videoland een keer]

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 12-07-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
devil-strike schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:08:
[...]

Word niet ondersteund betekend meestal het kan gewoon werken maar we geven er geen support op, idem als bij ziggo/upc, daar geldt ook nogsteeds het werkt maar leveren er geen support op(kan ook niet want teveel routers en configs in omloop)
In dit geval betekent het daadwerkelijk dat je in combinatie met de Draytek modem geen publiek ip adres krijgt op een eventuele eigen router die "achter" de Draytek "hangt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
@LordSpud, Hmm wel apart dan, ook niet met mac clone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 09:43

Bart_Smith

Network/System Admin

Polyphemus schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:31:
Vandaag heeft mijn vriendin ook 100/100 glas opgeleverd gekregen. Nieuwsgierig als ik ben, ben ik natuurlijk meteen het modem in gedoken, wetende over de 'kreupele' firmware.

Wat me in ieder geval opviel, is dat het lijkt alsof iedere LAN-poort zijn eigen subnet heeft. LAN1 is 192.168.1.0, LAN2 is 192.168.2.0. Ik neem aan dat ik ze gewoon samen in hetzelfde subnet kan configgen? Dat scheelt me weer een poort op mijn switch die ik erachter hangen wil...
Als je goed kijkt op de DHCP pagina kan je een 2de DHCP server activeren (default 192.168.2.0)
LAN poorten 1 en 2 zijn standaard beide op het 192.168.1 subnet actief, 3 en 4 op het TV VLAN.

[ Voor 48% gewijzigd door Bart_Smith op 13-07-2016 10:30 . Reden: Verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 19:22
Hallo,

Wat heb je nodig:
- Asus router.
[afbeelding]

Installatie:
[afbeelding]

Hm toevallig dat ik nu je post lees, ben zelf ook aan het twijfelen of ik naar Vodafone (+Ziggo voor tv wegens wegvallen DVB-C) wil overstappen. Alleen het grootste nadeel was de "geen bridge". Als ik jou post lees dan klinkt dat zeker niet slecht. Vind het niet erg om een paar euro extra uit te geven.

Als ik je goed begrijp zijn die "300" en "640" dus VLAN id's? Kan ik net zo goed voor mijn http://routerboard.com/CRS109-8G-1S-2HnD-IN een SPF module halen en het helemaal in 1 device oplossen.

(en topic waar ik rant over DVB-C is hier te vinden: Mattie112 in "TV via het www (glasvezel) zonder decoder?")

edit:
Module voor mijn router zou dan deze zijn:
http://routerboard.com/S-85DLC05D

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 27-10 21:43
Hallo,

Wat heb je nodig:
- Asus router.
[afbeelding]

Installatie:
[afbeelding]

Ik heb nog een TP-link te koop voor een geinteresseerde.

V&A aangeboden: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

Lekker!

Pagina: 1 ... 98 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.