Dankje! Het tegoed is vandaag op mijn rekening bijgeschreven.Deveon schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:54:
Via Shopkorting.nl krijg je nog 50 euro extra terug
Hallo allen,
Denken jullie dat VF nu of later net als bij KPN je internet en tv over 1 poort kan laten gaan? Had dit nagevraagd bij VF maar zij gaven aan dat het technisch niet mogelijk is.
Het lijkt mij dat dit wel met een firmware update moet kunnen toch?
Denken jullie dat VF nu of later net als bij KPN je internet en tv over 1 poort kan laten gaan? Had dit nagevraagd bij VF maar zij gaven aan dat het technisch niet mogelijk is.
Ik zag net een Tweet over de Vodafone Wifi- Service.
Een garantie op de kwaliteit van het WiFi netwerk (10 mbit) op de vloer van het modem en die daarboven/onder. Als het niet gehaald wordt: gratis monteur/gratis versterker(s).
Leuke actie
Zelfs als dit over powerline gaat of met een repeater is dit mooi. Ik ken geen andere provider die dit gratis doet.
Edit:
Na een click verder zag ik Fritz wifi repeaters. Dat zijn goede repeaters.
Een garantie op de kwaliteit van het WiFi netwerk (10 mbit) op de vloer van het modem en die daarboven/onder. Als het niet gehaald wordt: gratis monteur/gratis versterker(s).
Leuke actie
Zelfs als dit over powerline gaat of met een repeater is dit mooi. Ik ken geen andere provider die dit gratis doet.
Edit:
Na een click verder zag ik Fritz wifi repeaters. Dat zijn goede repeaters.
[ Voor 26% gewijzigd door ANdrode op 02-06-2016 16:46 ]
Dankzij de prijsverhoging bij KPN eerder terug dan gedacht naar vodafone, nu wel met postcode korting
Eens kijken of de overstap terug soepeler verloopt dan richting KPN.
edit: KPN kwam met zo'n goede aanbieding dat ik de overstap toch uitstel.
edit: KPN kwam met zo'n goede aanbieding dat ik de overstap toch uitstel.
[ Voor 18% gewijzigd door Jaerock op 07-06-2016 12:48 ]
Technisch zeker mogelijk en ook via een firmware push. Heeft KPN toen ook gedaan bij de Experiabox V8.sidjoesz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:23:
Hallo allen,
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wat zou Vodafone er eigenlijk van kunnen weerhouden om het niet te doen?Barre73 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:06:
[...]
Technisch zeker mogelijk en ook via een firmware push. Heeft KPN toen ook gedaan bij de Experiabox V8.
Vodafone wil met de firmware die op de Draytek staat voorkomen dat mensen zomaar wijzigingen gaan doen, waardoor het e.e.a. niet meer werkt, misschien is dat een van de beweegredenen.sidjoesz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:21:
[...]
Wat zou Vodafone er eigenlijk van kunnen weerhouden om het niet te doen?
Dit is alleen wel jammer:ANdrode schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:42:
Mijn verbinding wordt pas na 1 juli opgeleverd.18 mei 2016 tot en met 30 juni 2016
[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 07:48 ]
Gisteren mijn installatiepakket ontvangen volgende week vrijdag wordt het geïnstalleerd. Ik ben benieuwd, ik stap over van Ziggo niet omdat het me niet bevalt, maar omdat het goedkoper is wat o.a. komt door mijn Vodafone Red abbonement.
Gisteren avond meteen de router in de meterkast opgehangen en bekabelt, van het weekend alvast de tv boxen even voorbereiden.
Gisteren avond meteen de router in de meterkast opgehangen en bekabelt, van het weekend alvast de tv boxen even voorbereiden.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Routed IPTV zouden ze wel gewoon kunnen toevoegen, dat is niet iets waarmee gebruikers wat mee kunnen doen. Ik denk eerder dat het kosten/baten plaatje is. De huidige set-up werkt voor VF en het kost tijd en investering om een nieuwe firmware met routed IPTV te ontwikkelen, daarna nog bug testen plus de bugs die niet meteen gevonden worden waardoor klanten weer kunnen gaan klagen etc. Maar wie weet zijn ze er zelf al mee bezig intern.rens-br schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:46:
[...]
Vodafone wil met de firmware die op de Draytek staat voorkomen dat mensen zomaar wijzigingen gaan doen, waardoor het e.e.a. niet meer werkt, misschien is dat een van de beweegredenen.
Als 1 juli mijn lijn actief is ga ik ook eens kijken hoe ik IPTV en internet over een kabel kan krijgen, heb al wel een ideetje misschien.
De validatie is natuur een rotwerk. Het lijkt mij prettiger als je dit combineert met de uitrol van een nieuw modem.BoomTree schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:25:
[...]
Routed IPTV zouden ze wel gewoon kunnen toevoegen, dat is niet iets waarmee gebruikers wat mee kunnen doen. Ik denk eerder dat het kosten/baten plaatje is. De huidige set-up werkt voor VF en het kost tijd en investering om een nieuwe firmware met routed IPTV te ontwikkelen, daarna nog bug testen plus de bugs die niet meteen gevonden worden waardoor klanten weer kunnen gaan klagen etc. Maar wie weet zijn ze er zelf al mee bezig intern.
Ik denk dat je met een route voor een aantal IP adressen plus het gebruiken van igmpproxy er bent. Moet te doen zijnAls 1 juli mijn lijn actief is ga ik ook eens kijken hoe ik IPTV en internet over een kabel kan krijgen, heb al wel een ideetje misschien.
Iets in die richting ga ik proberen, VLAN op mac adress voor IPTV en dan zou het toch moeten/kunnen werken.ANdrode schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:45:
[...]
De validatie is natuur een rotwerk. Het lijkt mij prettiger als je dit combineert met de uitrol van een nieuw modem.
[...]
Ik denk dat je met een route voor een aantal IP adressen plus het gebruiken van igmpproxy er bent. Moet te doen zijn.
Van de week heb ik de klantenservice gebeld en weet nu waarom het 7 weken moet duren voordat ze de boel kunnen aansluiten. Volgens de medewerker heb ik een 'oude' FTU en die moeten ze eerst vervangen.
Reggefiber komt dus eerst langs om de FTU te vervangen en daarna kan Guidon pas langskomen om de rest aan te sluiten.
Reggefiber komt dus eerst langs om de FTU te vervangen en daarna kan Guidon pas langskomen om de rest aan te sluiten.
Even een cross-check ik heb hier een 2132Fvn die VLAN settings (en nog wat meer) vrijgave heeft, hebben de rest van jullie dat ook?
Certified Google Teacher.
De TP-link binnen en geïnstalleerd icm een Synology RT1900. De Draytek kan niet bridgen, en dit is dus dé manier. Werkt uitstekend.Napsju schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:48:
Heb ook maar zo'n TP-Link besteld. Kost maar 25 euro bij https://www.amazon.de/gp/product/B001GQDRWK
(Iets anders goedkoops er bij bestellen en je hebt gratis verzending naar NL.)
Helaas ligt het energieverbruik wel iets hoger. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Beiden in volledig gebruik inclusief SFP:
Draytek 2132n = 5,6 W
TP-link MC220L = 6,4 W
Lekker!
Wat bedoel je hiermee?flipkipse schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:37:
Even een cross-check ik heb hier een 2132Fvn die VLAN settings (en nog wat meer) vrijgave heeft, hebben de rest van jullie dat ook?
Maar je bent nu wel je telefonie kwijt ofniet?Napsju schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:20:
[...]
De TP-link binnen en geïnstalleerd icm een Synology RT1900. De Draytek kan niet bridgen, en dit is dus dé manier. Werkt uitstekend.
[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 08:28 ]
Dat klopt, maar die van VF gebruik ik toch niet.rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:28:
Maar je bent nu wel je telefonie kwijt ofniet?
Lekker!
Met welke software had je dat geprobeerd?.Axelfoley007 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:27:
[...]
Had tijdje terug met 2 emulators getest en dat werkte redelijk. Na +/- 1 uur stopte de stream er steeds mee en moest je de emulator en app herstarten en werkte het weer voor +/- 1 uur. Ik weet even niet meer welke emulators ik had gebruikt.
Ik zit ook al een tijdje met deze gedachte in mijn hoofd, ik had gehoopt dat ze ook een Windows app hadden.
Ik wil graag op vakantie met een VPN naar huis tv kunnen kijken
Hoi
TV Anywhere, werkt toch gewoon Anywhere? Dus dan is een VPN niet nodig. Overigens kan je proberen om de app te installeren in Bluestacks.12youri12 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:20:
[...]
Ik zit ook al een tijdje met deze gedachte in mijn hoofd, ik had gehoopt dat ze ook een Windows app hadden.
Ik wil graag op vakantie met een VPN naar huis tv kunnen kijken
Of je gebruikt de links hierboven genoemd (al zal je dan wel een VPN server nodig hebben).
Dat is geniaal! Ben benieuwd of we het hele zenderpakket kunnen vinden. Maar dit werkt dus ook gewoon op een PC, zonder dat je de in de TV-lan zit?
Dat zou namelijk betekenen dat je de streams ook direct in Kodi kan laden, waardoor je geen set-top box meer nodig hebt, of zie ik dat verkeerd?
[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 08-06-2016 08:27 ]
TV anywhere werkt alleen in Nederland. Simpelste zou zijn om vooraf thuis op je Draytek een VPN aan te maken, en daarmee vanuit het buitenland verbinding te maken met je tablet of telefoon. Dan werkt het ook.rens-br schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:23:
[...]
TV Anywhere, werkt toch gewoon Anywhere? Dus dan is een VPN niet nodig. Overigens kan je proberen om de app te installeren in Bluestacks.
Of je gebruikt de links hierboven genoemd (al zal je dan wel een VPN server nodig hebben).
[...]
Dat is geniaal! Ben benieuwd of we het hele zenderpakket kunnen vinden. Maar dit werkt dus ook gewoon op een PC, zonder dat je de in de TV-lan zit?
Dat zou namelijk betekenen dat je de streams ook direct in Kodi kan laden, waardoor je geen set-top box meer nodig hebt, of zie ik dat verkeerd?
Ik wist niet dat Anywhere alleen in Nederland werkte, weer wat geleerd. Een VPN verbinding opzetten is dan inderdaad de makkelijkste oplossing, dit is gelukkig erg simpel in de Draytek.Barre73 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:15:
[...]
TV anywhere werkt alleen in Nederland. Simpelste zou zijn om vooraf thuis op je Draytek een VPN aan te maken, en daarmee vanuit het buitenland verbinding te maken met je tablet of telefoon. Dan werkt het ook.
Als je dan toch een VPN verbinding opzet, is het net zo makkelijk om, in het geval van Windows, de links te gebruiken.
Momenteel gebruik ik op onze vereniging een L2TP / IPsec VPN. Wat voor VPN verbindingen gebruiken jullie?
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 08-06-2016 09:44 ]
In het geval van Windows kan je alleen maar die genoemde URL's gebruiken (die overigens alleen werken op je thuisnetwerk vermoed ik) omdat TV Anywhere niet werkt op een laptop of computer. Het is een app die alleen op tablets en telefoons werkt. Vodafone kent nog geen manier om op je computer te kijken (behalve nu die via die genoemde URL's).rens-br schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:44:
[...]
Ik wist niet dat Anywhere alleen in Nederland werkte, weer wat geleerd. Een VPN verbinding opzetten is dan inderdaad de makkelijkste oplossing, dit is gelukkig erg simpel in de Draytek.
Als je dan toch een VPN verbinding opzet, is het net zo makkelijk om, in het geval van Windows, de links te gebruiken.
Momenteel gebruik ik op onze vereniging een L2TP / IPsec VPN. Wat voor VPN verbindingen gebruiken jullie?
URL's werken inderdaad alleen op het thuisnetwerk, anders zou iedereen ze gewoon moeten kunnen benaderen. Misschien dat ze voor de app andere URL's gebruiken, die wel te benaderen zijn van buitenaf, maar gok dat je daar sowieso dan voor moet inloggen. (Iemand die zin heeft om met Wireshark o.i.d. te bekijken wat voor URL's de app gebruikt?)Barre73 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:12:
[...]
In het geval van Windows kan je alleen maar die genoemde URL's gebruiken (die overigens alleen werken op je thuisnetwerk vermoed ik) omdat TV Anywhere niet werkt op een laptop of computer. Het is een app die alleen op tablets en telefoons werkt. Vodafone kent nog geen manier om op je computer te kijken (behalve nu die via die genoemde URL's).
Als ik dat topic lees dat ik zelf citeerde dan maak ik er uit op dat dit juist de URL's zijn voor de app. In dat geval de iPad app maar omdat ze voor meerdere providers werken zullen die vast allemaal dezelfde URL's gebruiken voor hun eigen apps.
Hoe krijgen jullie die streams werkend? Bij mij krijg ik ze niet aan de praat op vodafone glasvezel? Ik zit wel in kpn gebied geen postcode korting
Dat had ik inderdaad ook gelezen. Maar als je de App gebruikt buiten de deur, neem ik toch aan dat er andere links worden gebruikt. Aangezien deze links niet van buitenaf te benaderen zijn.Barre73 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:52:
Als ik dat topic lees dat ik zelf citeerde dan maak ik er uit op dat dit juist de URL's zijn voor de app. In dat geval de iPad app maar omdat ze voor meerdere providers werken zullen die vast allemaal dezelfde URL's gebruiken voor hun eigen apps.
Het installatiepakket was verzonden en niet aangekomen, Vodafone heeft een nieuw pakket opgestuurd, die is wel aangekomen. Ik moet zeggen dat de klantenservice via de chat goed werkt.
De afspraak met de monteur is nu al 2x verplaatst. Als het goed is is het vanavond moment U. Ik ben benieuwd of alles gaat zoals afgesproken.
Ik ben zo blij dat ik Vodafone mijn oude provider niet heb laten opzeggen maar zelf opzeg zodat ik wat overlap heb, dan zit je toch minder in de stress
De afspraak met de monteur is nu al 2x verplaatst. Als het goed is is het vanavond moment U. Ik ben benieuwd of alles gaat zoals afgesproken.
Ik ben zo blij dat ik Vodafone mijn oude provider niet heb laten opzeggen maar zelf opzeg zodat ik wat overlap heb, dan zit je toch minder in de stress
[ Voor 55% gewijzigd door LordSinclair op 09-06-2016 07:43 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Zijn er al mensen die overwegen om na hun jaarcontract (en dus meer moeten gaan betalen) TV en bellen de deur uit te doen en alleen TV te kijken via KNIPPR: https://www.knippr.nl/
Op de Frontpage is er ook een artikel: nieuws: T-Mobile begint met tv-dienst zonder settopbox of ci+-module
Ik vraag me alleen even af op hoeveel apparaten je gelijktijdig mag kijken (bijvoorbeeld beneden en boven).
Edit: https://service.knippr.nl/hc/nl/articles/207502509 je kunt dus op 2 apparaten tegelijkertijd kijken!
Op de Frontpage is er ook een artikel: nieuws: T-Mobile begint met tv-dienst zonder settopbox of ci+-module
Ik vraag me alleen even af op hoeveel apparaten je gelijktijdig mag kijken (bijvoorbeeld beneden en boven).
Edit: https://service.knippr.nl/hc/nl/articles/207502509 je kunt dus op 2 apparaten tegelijkertijd kijken!
[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 09-06-2016 12:19 ]
Je kan TV en bellen ook al opzeggen na, in mijn geval, een half jaar. Want dan vervalt mijn 6 maanden korting. Ik was in ieder geval van plan om gewoon alles de deur uit te doen en helemaal geen TV meer te kijken, maar dat zien we over 6 maanden wel weer.Binnetie schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:13:
Zijn er al mensen die overwegen om na hun jaarcontract (en dus meer moeten gaan betalen) TV en bellen de deur uit te doen en alleen TV te kijken via KNIPPR: https://www.knippr.nl/
TV-Start kost bij Vodafone €13,50 en je krijgt daarbij een gratis settopbox en apps om TV op te kijken bij. Ik zie niet in hoe de T-mobile dienst dat goedkoper kan maken. Aangezien de basisdienst al €10,99 kost en dan heb je maar 12 zenders, kies je dan een paar extra zenders is Vodafone goedkoper.
Ik heb net ook nog even naar het aanbod zitten kijken en de zenders die ik het meeste kijk, kan je niet eens afsluiten via Knippr: Discovery en Comedy Central zijn niet af te sluiten.
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 12:30 ]
Ik kijk alleen maar zenders die in het basis aanbod zitten. Heel soms NGC of Discovery, deze zitten nog niet in KNIPPR.
Ik moet het nog even testen, maar volgens mij kan je je abonnement delen met iemand anders (beide op 1 tv kijken). Dat scheelt heel veel. Het komt maar weinig voor dat ik tv kijk en mijn vriendin boven tv wil kijken.
TV en bellen kan ik nog niet uitschakelen bij Vodafone, als ik wil opzeggen moet ik ze denk ik even bellen. Of tot augustus wachten dat het eraf kan.
TV Start kost bij mij overigens €12,50 per maand. 50Mbit internet dan weer 32,50 per maand. Dus ik kan ook gewoon alles opzeggen en alleen ergens goedkoop internet nemen.
Edit: alleen glasvezel internet afnemen kost bij Vodafone ook €32,50 (geen korting). Dus ik kan ook gewoon blijven.
Ik moet het nog even testen, maar volgens mij kan je je abonnement delen met iemand anders (beide op 1 tv kijken). Dat scheelt heel veel. Het komt maar weinig voor dat ik tv kijk en mijn vriendin boven tv wil kijken.
TV en bellen kan ik nog niet uitschakelen bij Vodafone, als ik wil opzeggen moet ik ze denk ik even bellen. Of tot augustus wachten dat het eraf kan.
TV Start kost bij mij overigens €12,50 per maand. 50Mbit internet dan weer 32,50 per maand. Dus ik kan ook gewoon alles opzeggen en alleen ergens goedkoop internet nemen.
Edit: alleen glasvezel internet afnemen kost bij Vodafone ook €32,50 (geen korting). Dus ik kan ook gewoon blijven.
[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 09-06-2016 12:44 ]
Dat zou inderdaad wel veel schelen! Maar je moet dan wel een computer aan je TV hangen, want het werkt alleen met apps / browser.Binnetie schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:41:
Kun je het niet gewoon hier uitschakelen? Mijn 100Mbit verbinding kost mij maar 35 euro p/m, maar je zal geen postcode korting hebben gok ik.TV en bellen kan ik nog niet uitschakelen bij Vodafone, als ik wil opzeggen moet ik ze denk ik even bellen. Of tot augustus wachten dat het eraf kan.
Ik kan niks uitschakelen:

Ik heb geen postcode korting omdat ik ben overgezet van de oude naar de nieuwe propositie destijds. Bovenstaande was destijds de aanbieding.

Ik heb geen postcode korting omdat ik ben overgezet van de oude naar de nieuwe propositie destijds. Bovenstaande was destijds de aanbieding.
Het abonnement "Bellen Start" hoort bij je "12 maanden alles-in-één-korting". Je kunt het bellen er wel laten afhalen (- € 2,50), maar dan ben je ook je korting van € 15 krijt.
Dat werd mij tenminste verteld.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ah ik zie inderdaad dat jij 12 maanden korting hebt, daarom kan je het niet wijzigen, want dan vervalt de korting. Ik heb maar 6 maanden korting (31 euro ipv. 51, waardoor ik het na 6 maanden al kan wijzigen).Binnetie schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:55:
Ik kan niks uitschakelen:
[afbeelding]
Overigens is die 2e TV-Box maar 12 maanden gratis? Bij mij kon ik kiezen voor een 2e TV-Box voor niks, zolang alles-in-één loopt:
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 14:06 ]
Precies, dus die haal ik er in augustus af als het jaar contract is verlopen. Ook is de bedoeling om dan TV Start en de extra settopbox te annuleren en beide settopboxen te retourneren.CodeCaster schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:59:
Het abonnement "Bellen Start" hoort bij je "12 maanden alles-in-één-korting". Je kunt het bellen er wel laten afhalen (- € 2,50), maar dan ben je ook je korting van € 15 krijt.
Als ik KNIPPR neem en deel met een vriend dan scheelt me dat gewoon veel geld.
Ik heb al meer da een jaar een abbo maar kan nog steeds niets uitzetten. Vreemd genoeg staat mijn internet abbo op "Aan sinds 17‑3‑2015" maar het tv abbo op "Aan sinds 16‑9‑2015".
Die is bij mij maar 1 jaar. Omdat ik toen coax had en mijn tweede tv niet kon aansluiten. Hun aanbieding was dan om dan het eerste jaar de tweede box gratis te geven. Ik had zoiets we zien over een jaar wel verder. maar aan verlengingen doen ze niet. Een echt waardig alternatief die vriendelijk geprijsd is is er niet. Maar met de komst van KNIPPR kan het nog wel wat goedkoper. De diensten van Vodafone zijn verder prima hoor, geen problemen.rens-br schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:03:
[...]
Ah ik zie inderdaad dat jij 12 maanden korting hebt, daarom kan je het niet wijzigen, want dan vervalt de korting. Ik heb maar 6 maanden korting (31 euro ipv. 51, waardoor ik het na 6 maanden al kan wijzigen).
Overigens is die 2e TV-Box maar 12 maanden gratis? Bij mij kon ik kiezen voor een 2e TV-Box voor niks, zolang alles-in-één loopt:
[afbeelding]
Mijn (jaar)contract is ook bijna ten einde. Omdat VF niet aan verlengingen doet ga ik nu naar Tele2. Ik ben best tevreden over Vodafone, maar daar heb ik geen 10 euro extra per maand voor over.
Is wel bijzonder. Ze adverteren juist met: maandelijks aan te passen. Ik zou dan ook verwachten dat dit eenvoudig aan/uit te zetten is dmv. een vinkje.Waah schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:14:
Ik heb al meer da een jaar een abbo maar kan nog steeds niets uitzetten. Vreemd genoeg staat mijn internet abbo op "Aan sinds 17‑3‑2015" maar het tv abbo op "Aan sinds 16‑9‑2015".
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 14:59 ]
Voor tv en dergelijke moet je bellen. De extra zenderpakketten kan je wel met een schuifje aan en uit zetten.rens-br schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:58:
[...]
Is wel bijzonder. Ze adverteren juist met: maandelijks aan te passen. Ik zou dan ook verwachten dat dit eenvoudig aan/uit te zetten is dmv. een vinkje.
Ik zou ook een gratis zenderpakket krijgen omdat ik ook met telefoon bij ze zit, maar dat zie ik nog nergens terug ook
Als je al een mail of sms heb gehad dat je van die actie gebruik kan maken, dien je de extra zenderpakketten alleen aan te vinken. Nadat je ze heb geactiveerd verschijnt de korting automatisch in je abonnementoverzicht.
Waah schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:08:
[...]
Voor tv en dergelijke moet je bellen. De extra zenderpakketten kan je wel met een schuifje aan en uit zetten.
Ik zou ook een gratis zenderpakket krijgen omdat ik ook met telefoon bij ze zit, maar dat zie ik nog nergens terug ook
Hmm, klopt het inderdaad dat Vodafone niet aan verleng aanbiedingen doet? (bijv. mensen ook al telefonisch geprobeerd?) Op dit moment hebben wij het volgende abonnement dat op 10-08-2016 afloopt:

Dat zou dus uit gaan komen op een bedrag van €77,50 per maand na 10 augustus.
Zelf was ik al aan het kijken naar KPN omdat bij dit alles-in-een pakket al standaard Spotify zit inbegrepen i.p.v. dat ik er nu €10,- per maand voor betaal, evenals dat KPN aan opnames in de cloud doet.
Anders moet ik toch eens met mijn vader gaan overleggen of wij nog bij Vodafone blijven evenals mijn oma die ook bij Vodafone zit.
Is toch wel interessant nu bij KPN. Alles-in-1 Standaard Glasvezel (met 3 ontvangers)
Eerste 3 maanden €39,- daarna €66,50 en geen activatiekosten.
€715,50 op jaarbasis bij KPN tegenover €930,- bij Vodafone en incl. ''gratis'' Spotify.

Zelf was ik al aan het kijken naar KPN omdat bij dit alles-in-een pakket al standaard Spotify zit inbegrepen i.p.v. dat ik er nu €10,- per maand voor betaal, evenals dat KPN aan opnames in de cloud doet.
Anders moet ik toch eens met mijn vader gaan overleggen of wij nog bij Vodafone blijven evenals mijn oma die ook bij Vodafone zit.
Is toch wel interessant nu bij KPN. Alles-in-1 Standaard Glasvezel (met 3 ontvangers)
€715,50 op jaarbasis bij KPN tegenover €930,- bij Vodafone en incl. ''gratis'' Spotify.
Vodafone doet wel aan verlengingsaanbiedingen maar dat is zo weinig dat het eerlijk gezegd bijna de moeite niet waard is.
Uit mijn hoofd: 10% korting op je internetprijs en een tweede ontvanger gratis (ter waarde van 5 euro).
Dan is de overstap naar KPN zoals je al aangeeft wellicht een stuk interessanter.
Misschien nog een mobiel nummer bij KPN erbij nemen/porteren?
Levert je KPN Compleet op.
5 euro korting op dat mobiel abonnement, dubbele min/sms/Mb's en gratis pluspakket of HBO op je TV pakket.
Uit mijn hoofd: 10% korting op je internetprijs en een tweede ontvanger gratis (ter waarde van 5 euro).
Dan is de overstap naar KPN zoals je al aangeeft wellicht een stuk interessanter.
Misschien nog een mobiel nummer bij KPN erbij nemen/porteren?
Levert je KPN Compleet op.
5 euro korting op dat mobiel abonnement, dubbele min/sms/Mb's en gratis pluspakket of HBO op je TV pakket.
[ Voor 24% gewijzigd door Barre73 op 09-06-2016 22:38 ]
Gisteren was de monteur er op het afgesproken tijdstip (al was het al wel de 3e afspraak). Het modem opgehangen aan anderhalve schroef (dat fix ik zelf nog wel) en het werkte direct. Het wifi bereik is uitstekend en een stuk beter dan met het standaard Ziggo modem. Ook heeft hij netjes de afdekkap op het glasvezelbinnenkomstpunt teruggezet zonder de oude elektronica. Dus dat ziet er redelijk uit in de huiskamer.
1,5 schroef? Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen? Onkunde of is het iets anders?LordSinclair schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:34:
Gisteren was de monteur er op het afgesproken tijdstip (al was het al wel de 3e afspraak). Het modem opgehangen aan anderhalve schroef (dat fix ik zelf nog wel) en het werkte direct. Het wifi bereik is uitstekend en een stuk beter dan met het standaard Ziggo modem. Ook heeft hij netjes de afdekkap op het glasvezelbinnenkomstpunt teruggezet zonder de oude elektronica. Dus dat ziet er redelijk uit in de huiskamer.
Mijn muren hebben er een vrij dikke stuc laag er op zitten (wat afbrokkelt bij boren), dus dan heb je lange schroeven nodig om in het stevige beton iets vast te zetten. Bij 1 schroef zit het wel goed. En de andere zit gewoon los (te korte schroef). Dus hij hangt wel maar je trekt hem er met de schroef ook weer zo uit.rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:49:
[...]
1,5 schroef? Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen? Onkunde of is het iets anders?
Ah ok. Helder!LordSinclair schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:53:
[...]
Mijn muren hebben er een vrij dikke stuc laag er op zitten (wat afbrokkelt bij boren), dus dan heb je lange schroeven nodig om in het stevige beton iets vast te zetten. Bij 1 schroef zit het wel goed. En de andere zit gewoon los (te korte schroef). Dus hij hangt wel maar je trekt hem er met de schroef ook weer zo uit.
Overigens een vraagje voor iedereen die wel al aangesloten is. Die glasvezel patchkabel, knipt de monteur die af of blijft dit altijd die 1,5/2 meter?
Ik zou namelijk graag mijn Draytek verplaatsen (of laten maken) in de patchkast die ik in de meterkast heb zitten, maar de FTU zit 15cm van de grond af terwijl mijn patchkast bijna tegen het plafond aan zit.
Bij mij heeft die de patchkabel niet afgeknipt. De overige lengte heeft hij weggewerkt in de lege FTU. Het modem hangt direct naast de FTU (in mijn geval).rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:56:
Overigens een vraagje voor iedereen die wel al aangesloten is. Die glasvezel patchkabel, knipt de monteur die af of blijft dit altijd die 1,5/2 meter?
De monteur kan niks afknippen. Het is een pre-fab kabel. Als je die zou knippen moet je een nieuwe connector lassen. Dat doet/kan een Guidion monteur niet en moet je eigenlijk nooit doen met een patchkabel.
Koop zelf een langere glasvezel patchkabel met dezelfde specs, dan ben je er ook.
Koop zelf een langere glasvezel patchkabel met dezelfde specs, dan ben je er ook.
Ik ga eens kijken wat ze qua korting gaan doen. Want ik heb nu een tweede ontvanger gratis voor 1 jaar, maar zou al schelen als deze gewoon geldt zolang ik klant blijf. Maar als ik bellen weer stopzet dan zal het feest denk ik niet doorgaan.robcoenen schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:09:
Hmm, klopt het inderdaad dat Vodafone niet aan verleng aanbiedingen doet? (bijv. mensen ook al telefonisch geprobeerd?) Op dit moment hebben wij het volgende abonnement dat op 10-08-2016 afloopt:
[afbeelding]
Je kunt nu dus kiezen wat je korting wordt als nieuwe klant:
Let er dus inderdaad wel op dat de gratis 2e settop-box, alleen geldig is in combinatie met een alles-in-een pakket. Je moet dus wel je telefonie behouden.Binnetie schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:29:
[...]
Ik ga eens kijken wat ze qua korting gaan doen. Want ik heb nu een tweede ontvanger gratis voor 1 jaar, maar zou al schelen als deze gewoon geldt zolang ik klant blijf. Maar als ik bellen weer stopzet dan zal het feest denk ik niet doorgaan.
Je kunt nu dus kiezen wat je korting wordt als nieuwe klant:
][afbeelding]
Maar goed je betaald dus €2,5 p/m om €5 p/m te besparen.
Ik was van plan even een tweede hands 2132VFn te kopen om marktplaats en die eens proberen te flashen naar standaard firmware van Draytek, gewoon als test... nou gaat dat misschien wel lukken maar weet iemand of Vodafone een check doet op serienummer o.i.d. en dan bijvoorbeeld met modem niet toelaat op het netwerk?ANdrode schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:28:
[...]
Dat lijkt mij sterk. Met een switch met SFP poort en VLAN support lukt het namelijk ook. Ik denk alleen dat het lastig wordt om telefonie werkend te krijgen.
Er zijn ook mensen hier die een eigen router gebruiken met SFP module waar ze de glaskabel direct indrukken.xabre16v schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:16:
[...]
Ik was van plan even een tweede hands 2132VFn te kopen om marktplaats en die eens proberen te flashen naar standaard firmware van Draytek, gewoon als test... nou gaat dat misschien wel lukken maar weet iemand of Vodafone een check doet op serienummer o.i.d. en dan bijvoorbeeld met modem niet toelaat op het netwerk?
En dat werkt ook prima (behalve telefonie dan).
Dus jouw idee moet ook kunnen.
ThanksBarre73 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:36:
[...]
Er zijn ook mensen hier die een eigen router gebruiken met SFP module waar ze de glaskabel direct indrukken.
En dat werkt ook prima (behalve telefonie dan).
Dus jouw idee moet ook kunnen.
Ik denk dat je hier de info vindt die je nodig gaat hebben:xabre16v schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:58:
[...]
Thanksik heb alleen internet zonder TV of bellen, dat lijkt mij de situatie wat te vergemakkelijken.
LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Dat lijkt me inderdaad wel! Maar ben heel erg benieuwd wat je ervaring zal zijn! De Draytek zelf is namelijk echt helemaal niks mee, alleen Vodafone maakt het een beetje gehandicapt door gelockte firmware.xabre16v schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:58:
[...]
Thanksik heb alleen internet zonder TV of bellen, dat lijkt mij de situatie wat te vergemakkelijken.
Ben overigens ook wel benieuwd of je er überhaupt de originele firmware op krijgt of dat Vodafone dat afgevangen heeft.
Originele firmware met alleen tweaks in de configuratie.rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:34:
[...]
Ben overigens ook wel benieuwd of je er überhaupt de originele firmware op krijgt of dat Vodafone dat afgevangen heeft.
Bepaalde config files worden gekozen aan de hand van een nvram variabelen. Waarom heeft nog niemand het nvram hier gedumpt?
[ Voor 20% gewijzigd door ANdrode op 10-06-2016 19:55 ]
En aan de hand van die config files worden er ook bepaalde opties verwijderd?ANdrode schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:52:
[...]
Originele firmware met alleen tweaks in de configuratie.
Bepaalde config files worden gekozen aan de hand van een nvram variabelen. Waarom heeft nog niemand het nvram hier gedumpt?
Nee.rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:14:
[...]
En aan de hand van die config files worden er ook bepaalde opties verwijderd?
Volgens mij zitten die beperkingen enkel in het account waarmee je inlogt. Bij een account met admin privileges zie je veel meer opties.
En nee: Ik heb geen Draytek meer dus ik heb ook geen toegang meer
Maar het standaard inlogaccount heeft toch admin privileges?ANdrode schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:34:
[...]
Volgens mij zitten die beperkingen enkel in het account waarmee je inlogt. Bij een account met admin privileges zie je veel meer opties.
Vandaag is Reggefiber langs geweest om de FTU te wisselen en kreeg net meteen een afspraak mail van Guidion. Kreeg netjes een afspraakformulier, waarbij je alvast kon aangeven waar de apparatuur geplaatst moet worden en welke werkzaamheden er eventueel nog meer gedaan moeten worden. Erg netjes en duidelijk in ieder geval.
Het is alleen jammer dat de eerste afspraak mogelijkheid pas op 23 juni is.
Dat laatste is inderdaad jammer...wel een beetje verwacht maar toch jammer.rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:15:
[...]
Maar het standaard inlogaccount heeft toch admin privileges?
Vandaag is Reggefiber langs geweest om de FTU te wisselen en kreeg net meteen een afspraak mail van Guidion. Kreeg netjes een afspraakformulier, waarbij je alvast kon aangeven waar de apparatuur geplaatst moet worden en welke werkzaamheden er eventueel nog meer gedaan moeten worden. Erg netjes en duidelijk in ieder geval.
Het is alleen jammer dat de eerste afspraak mogelijkheid pas op 23 juni is.
Maar goed te horen dat je FTU omwisseling uiteindelijk sneller is verlopen!
Welke FTU heb je nu gekregen dan?
Nee. user/user is geen admin account. Anders heeft die Draytek wel veel opties en kan je zelf telefonie/configuratie updates kapot maken als je niet uitkijkt.rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:15:
[...]
Maar het standaard inlogaccount heeft toch admin privileges?
Ja inderdaad helemaal goed. Nogmaals bedankt voor de hulp! Ik heb geen idee. Mijn vriendin was thuis toen de monteur kwam. Zal zo eens kijken wat hij ervan gemaakt heeft.Barre73 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:12:
[...]
Maar goed te horen dat je FTU omwisseling uiteindelijk sneller is verlopen!
Welke FTU heb je nu gekregen dan?
Dus het is even een kwestie van de admin user achterhalenANdrode schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:27:
[...]
Nee. user/user is geen admin account. Anders heeft die Draytek wel veel opties en kan je zelf telefonie/configuratie updates kapot maken als je niet uitkijkt.
Ik heb alweer een update gekregen voor de Draytek 2132.
Firmware Version Vodafone_3.7.5.6 Build Date/Time May 30 2016 18:29:06
Kan zo niet direkt zien wat er veranderd is.
Firmware Version Vodafone_3.7.5.6 Build Date/Time May 30 2016 18:29:06
Kan zo niet direkt zien wat er veranderd is.
Hmm, mijn modem (Draytek 2132) klapte er net uit en is inmiddels voorzien van nieuwe firmware.
Vodafone_3.7.5.6 / May 30 2016 18:29:06
Vodafone_3.7.5.6 / May 30 2016 18:29:06
Dit is een Tyco U-FTU. Was meer voor mijn nieuwsgierigheid maar dit is wel de meest recente. Vanaf 1 juli wordt namelijk ook de nieuwe doe-het-zelf FTU ingezet. Dan zou je ook zelf de Vodafone aansluiting moeten kunnen doen. Die is namelijk ook gericht op het zelf een patchkabeltje inklikken zonder iets open te maken. Iets dat met deze nog niet kan. Hier moet de linkerkap eraf geschoven worden zodat de monteur zelf een koppelbus op de connector kan zetten en daar weer de patchkabel op.rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:53:
[...]
Zo even een fotootje geschoten. Geen idee wat het merk is, maar dit zit er nu:
[afbeelding]
Ik was even benieuwd of die nieuwe hier al gebruikt werd maar nog niet dus.
NB: Niet erg sjiek gedaan met die glaskabel schuin over de muur. Er zit aan de linkerkant van de FTU ook gewoon een invoermogelijkheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 13-06-2016 21:11 ]
Dat was wel mooi geweest. Dan had ik de boel al meteen kunnen aansluiten als het installatie pakket hier was. Helaas.Barre73 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:11:
[...]
Ik was even benieuwd of die nieuwe hier al gebruikt werd maar nog niet dus.
NB: Niet erg sjiek gedaan met die glaskabel schuin over de muur. Er zit aan de linkerkant van de FTU ook gewoon een invoermogelijkheid.
Nee dat ziet er inderdaad niet echt netjes uit. Maar ik geloof dat de kabel zo al liep. Dus de monteur zal gedacht hebben, dat laat ik lekker zo zitten. Misschien dat de Vodafone monteur dit nog wil veranderen, maar die zal daar waarschijnlijk niet aan zitten.
Zojuist Vodafone opgezegd omdat mijn jaar met 10 euro korting er op zit. Ik kreeg als verlengingsaanbod een half jaar 10 euro korting op het maandbedrag (37.50 ipv 47.50). Ik heb bedankt en ga nu naar Tele2 (VDSL) voor 27,90 p/m gemiddeld. Mogelijk dat ik na een jaar Tele2 weer naar VF switch.
Morgen komt de installateur langs om te kijken waarom onze snelheid drastisch naar beneden is gegaan... via WiFi nog maar 2-4mb/s en veel uitval... ik gok op een nieuwe modem.
Mocht het niet beter worden, zingen we het nog 7 maanden uit en is het dag Vodafone! Maarja, waar dan naartoe...
Mocht het niet beter worden, zingen we het nog 7 maanden uit en is het dag Vodafone! Maarja, waar dan naartoe...
Life is what happens while you're busy making other plans
Je weet dat Wifi met een hoop factoren te maken heeft, waarbij van de meeste factoren de provider er weinig aan kan veranderen?frumper schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:20:
Morgen komt de installateur langs om te kijken waarom onze snelheid drastisch naar beneden is gegaan... via WiFi nog maar 2-4mb/s en veel uitval...
Uitzingen hoeft ook weer niet. Je kan gewoon een eigen router aansluiten op 1 van de 2 LAN poorten en die router instellen als accesspoint. Dus als wifipunt.frumper schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:20:
Morgen komt de installateur langs om te kijken waarom onze snelheid drastisch naar beneden is gegaan... via WiFi nog maar 2-4mb/s en veel uitval... ik gok op een nieuwe modem.
Werkt de wifi een stuk beter van waarschijnlijk.
Werkt alles wel goed als je de computer bekabeld aansluit?
\Barre73 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:00:
[...]
Werkt de wifi een stuk beter van waarschijnlijk.
Waarschijnlijk wel. De Draytek staat nu niet bekent om zijn snelle wifi.
gaan we dat als tweede optie doen. Maar ik ben van mening dat ze gewoon goed spul moeten leveren, daar betaal ik ook voor... bekabeld heb ik niets aan... computer staat hooguit 1 uur per week aan, doe alles met tablets / telefoons thuis. En als ze bepaalde snelheden beloven, moeten ze dat gewoon ook leveren.
Het gaat me er ook niet om of je veel of weinig bekabeld werkt. Het gaat me erom dat je daarmee zaken kan uitsluiten. Ligt het aan de internetverbinding van Vodafone zelf, ligt het aan de router waar iets niet goed zit in de doorvoersnelheid, etc...frumper schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:45:
gaan we dat als tweede optie doen. Maar ik ben van mening dat ze gewoon goed spul moeten leveren, daar betaal ik ook voor... bekabeld heb ik niets aan... computer staat hooguit 1 uur per week aan, doe alles met tablets / telefoons thuis. En als ze bepaalde snelheden beloven, moeten ze dat gewoon ook leveren.
Als je bekabeld wel een goede snelheid haalt (op meerdere momenten op de dag), dan is de router zelf dus prima, maar zit er iets niet goed in het wifi stuk.
En ja, ze mogen je goed spul leveren, maar als het gaat over wifi is het wel heel grijs gebied. Er zijn veel te veel factoren bij jou thuis die dat kunnen beïnvloeden en waar Vodafone geen controle over heeft. Snelheden die beloofd worden hebben nooit betrekking op draadloos. Precies om bovenstaande redenen.
Ik gaf alleen maar aan dat als ze er uiteindelijk niks aan doen, je ook nog zelf een accespoint kan kopen om in ieder geval de laatste 7 maanden een beetje fatsoenlijk te kunnen werken.
Dat dus inderdaad! Al heeft Vodafone tegenwoordig wel een Wifi-Service, daarmee sturen ze gratis maximaal twee wifi repeaters op in bruikleen.Barre73 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:10:
[...]
En ja, ze mogen je goed spul leveren, maar als het gaat over wifi is het wel heel grijs gebied. Er zijn veel te veel factoren bij jou thuis die dat kunnen beïnvloeden en waar Vodafone geen controle over heeft. Snelheden die beloofd worden hebben nooit betrekking op draadloos. Precies om bovenstaande redenen.
Repeaters gaan dan weer niet werken voor de snelheid... dus die zou ik niet willen in mijn huis.rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:28:
[...]
Dat dus inderdaad! Al heeft Vodafone tegenwoordig wel een Wifi-Service, daarmee sturen ze gratis maximaal twee wifi repeaters op in bruikleen.
Helemaal mee eens. Ik ook absoluut niet. Maar wel netjes dat ze in ieder geval de mogelijkheid bieden er iets aan te doen.Barre73 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:39:
[...]
Repeaters gaan dan weer niet werken voor de snelheid... dus die zou ik niet willen in mijn huis.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 14-06-2016 16:31 ]
Ik denk dat ze de eerste repeater in de praktijk als access point gaan aansluiten (FRITZ!WLAN Repeater 1750E is aan te sluiten via LAN). Het wifi van de Draytek is namelijk matig (net zoals bij de meeste ISP's).Barre73 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:39:
[...]
Repeaters gaan dan weer niet werken voor de snelheid... dus die zou ik niet willen in mijn huis.
[ Voor 16% gewijzigd door ANdrode op 14-06-2016 16:49 ]
Al een paar maanden lees ik in dit topic mee, echter nog geen VF glas hier. Zit al heel lang bij OnsBrabantNet, destijds een prima provider die los stond van (het grote boze
) KPN. Zoals bekend zijn zij ook opgekocht en stappen ze langzaam maar zeker af van de vrijheden die ik nu heb.
Nu heb ik nog een eigen router en eigen tv decoders, dit gaat op termijn dus vervallen. Echter omdat wij ook al jaren twee VF RED abbo's hebben, kan de combikorting nu wel interessant genoeg worden.
Lichte x-post met het OBN topic:
Om zeker te weten dat ik niets over het hoofd zie
Kortingen heb ik weggelaten om het vergelijk makkelijker te maken.
OBN:
Comfort 500 € 75,00
3x HD-ontvanger
Pluspakket
maandelijks € 79,00
Vodafone:
Zelfde configuratie als OBN, echter dan €76/maand
Combi korting ivm RED abonnement (2x) alle extra zenders gratis, geen aansluitkosten en 3Gb/m extra op mobiele abonnement.
Ik zit nu op €71/m maar dan met 100/100 abbo. Ik erger mij er aan, dat het niet sneller is dan 100Mbit. Ok, 500Mbit is hier ook nog wat overdone, maar een tussenweg wordt niet geboden. Elke bejaarde hier in de straat heeft sneller internet met Ziggo, maar ik wil niet meer terug naar coax, is de upload een belangrijke factor en daarbij heb ik al overal dubbel Cat6 liggen, TV decoders aansluiten is bij alle glasproviders dus geen probleem.
Aangezien we hoe dan ook over moeten op een Experiabox bij OBN, denk ik toch liever een Draytek te hebben.
Zal wel een hoop uitzoeken worden om het netwerk netjes te houden, maar daar hebben we GoT voor.
Of wordt het bij voorbaat kansloos?
2x Synology nas (1x prive, 1x zakelijk)
Netgear X4 router om al die data ordelijk te verwerken
1x Draytek AP900
Vooral die twee Synology's moeten wel gewoon kunnen blijven draaien en allebei van buitenaf benaderbaar zijn. De rest van het netwerk is prima in te vullen door mijzelf.
Doen, of niet doen
Nu heb ik nog een eigen router en eigen tv decoders, dit gaat op termijn dus vervallen. Echter omdat wij ook al jaren twee VF RED abbo's hebben, kan de combikorting nu wel interessant genoeg worden.
Lichte x-post met het OBN topic:
Om zeker te weten dat ik niets over het hoofd zie
Kortingen heb ik weggelaten om het vergelijk makkelijker te maken.
OBN:
Comfort 500 € 75,00
3x HD-ontvanger
Pluspakket
maandelijks € 79,00
Vodafone:
Zelfde configuratie als OBN, echter dan €76/maand
Combi korting ivm RED abonnement (2x) alle extra zenders gratis, geen aansluitkosten en 3Gb/m extra op mobiele abonnement.
Ik zit nu op €71/m maar dan met 100/100 abbo. Ik erger mij er aan, dat het niet sneller is dan 100Mbit. Ok, 500Mbit is hier ook nog wat overdone, maar een tussenweg wordt niet geboden. Elke bejaarde hier in de straat heeft sneller internet met Ziggo, maar ik wil niet meer terug naar coax, is de upload een belangrijke factor en daarbij heb ik al overal dubbel Cat6 liggen, TV decoders aansluiten is bij alle glasproviders dus geen probleem.
Aangezien we hoe dan ook over moeten op een Experiabox bij OBN, denk ik toch liever een Draytek te hebben.
Zal wel een hoop uitzoeken worden om het netwerk netjes te houden, maar daar hebben we GoT voor.
Of wordt het bij voorbaat kansloos?
2x Synology nas (1x prive, 1x zakelijk)
Netgear X4 router om al die data ordelijk te verwerken
1x Draytek AP900
Vooral die twee Synology's moeten wel gewoon kunnen blijven draaien en allebei van buitenaf benaderbaar zijn. De rest van het netwerk is prima in te vullen door mijzelf.
Doen, of niet doen
Waiting on the world to change
Het gaat mij in principe ook niet om de maximale snelheid te behalen, maar wel om een stabiele verbinding te hebben. Ik hou het accespointidee wel in het achterhoofd hoor
ben benieuwd wat ze morgen gaan doen... Afspraak staat om 9 uur in de ochtend gepland, dus veel later zal het niet worden ivm uitloop op andere afspraken.
Ik vermoed nieuwe modem en wellicht repeater maar ik hoop eigenlijk dat alleen een nieuwe modem voldoende is.
Ik vermoed nieuwe modem en wellicht repeater maar ik hoop eigenlijk dat alleen een nieuwe modem voldoende is.
Sinds begin van de maand heb ik ook vodafone thuis (internet only 20mbit)
Werd binnen een week al gek van die Draytek, manmanman, wat een drama performance. (na een powercycle van het apparaat ging het vaak weer even goed, maar het leek dan steeds slechter te worden)
Heb zojuist een Ubiquiti Edgerouter-X-SFP geplaatst. De SFP module die in de Draytek zat werkte daarin direct.
Daarachter een Ubiquiti Unifi UAP-AC-LR voor de Wifi.
Een vif (virtual interface) op VLAN 300 aangemaakt en de NAT-masquerading en Firewall ingesteld en voor mijn gevoel gaat het nu een stuk beter!
Ik heb dus geen IPTV van vodafone, dat scheelt wel in het instellen, maar voor zover ik heb begrepen hier zou dat ook moeten kunnen werken.
Werd binnen een week al gek van die Draytek, manmanman, wat een drama performance. (na een powercycle van het apparaat ging het vaak weer even goed, maar het leek dan steeds slechter te worden)
Heb zojuist een Ubiquiti Edgerouter-X-SFP geplaatst. De SFP module die in de Draytek zat werkte daarin direct.
Daarachter een Ubiquiti Unifi UAP-AC-LR voor de Wifi.
Een vif (virtual interface) op VLAN 300 aangemaakt en de NAT-masquerading en Firewall ingesteld en voor mijn gevoel gaat het nu een stuk beter!
Ik heb dus geen IPTV van vodafone, dat scheelt wel in het instellen, maar voor zover ik heb begrepen hier zou dat ook moeten kunnen werken.
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Pinda powerrrr (
Ik draai ook met een eigen setup. TP link managed switch voor de SFP aansluiting en vervolgens een asus router (RT-N66U). IPTV vlan wordt door de switch direct doorgegeven aan de tv. Werkt superstabiel en zou ik iedere tweaker aanraden!NovapaX schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:07:
je hebt alleen niets aan je telefoon abonnement bij VF. Ik heb dat abo enkel om de pakketkorting te krijgen
Overigens wordt mijn WiFi dan weer verzorgd door 2 cisco APs. maar Wifi laat ik graag volledig buiten beschouwing, gezien dat zo locatie afhankelijk is. Hoewel het voor mij niet relevant is, vind ik overigens het niet aanbieden van Wifi AC of uberhaupt 5Ghz Wifi op een 500mbit verbinding erg slecht van VF.
Monteur weer weg, alles nagekeken en paar keer de modem gereset, maar bleef nog beetje instabiel. WiFi versterker ertussen gezet... En haal nu spontaan tegen de 70/70 over WiFi. Nooit geweten dat de 5ghz frequentie zoveel sneller kon zijn!
Accesspoint. Fritzbox 1750E in dit geval.
WiFi versterker is gewoon een marketingnaam. En nog gejat van KPN ook.
Als je wilt overstappen op Vodafone dan moet je toch de coax kabels vervangen door utp kabels?
Het tv-signaal gaat inderdaad alleen over utp.Jordyz schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:38:
Als je wilt overstappen op Vodafone dan moet je toch de coax kabels vervangen door utp kabels?
Erg jammer, Vodafone heeft aantrekkelijke prijzen in tegenstelling tot Ziggo..tweak_dude schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:46:
[...]
Het tv-signaal gaat inderdaad alleen over utp.
En vooral met een combinatie met een mobiel abonnement...
Ik heb sinds vandaag ook eindelijk mijn lijntje opgeleverd gekregen. De wifi is zoals bekend een drama dus ik zit naar alternatieven te kijken. Maar wat is precies de afweging om perse een eigen router te gebruiken ipv de Draytek? Ik denk eerder aan een Ubiquiti AP + switch als ik ergens meer poorten nodig heb. Maw. wat kan die managed switch met SFP beter dan de Draytek?prein2 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:01:
[...]
Ik draai ook met een eigen setup. TP link managed switch voor de SFP aansluiting en vervolgens een asus router (RT-N66U). IPTV vlan wordt door de switch direct doorgegeven aan de tv. Werkt superstabiel en zou ik iedere tweaker aanraden!
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 15-06-2016 21:06 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
5 GHz werkt veel beter. Het kan nog hoger. Zelfs met 802.11 N (c.f. 802.11 AC) kan je al 35 MB/s netto halen.frumper schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:51:
Monteur weer weg, alles nagekeken en paar keer de modem gereset, maar bleef nog beetje instabiel. WiFi versterker ertussen gezet... En haal nu spontaan tegen de 70/70 over WiFi. Nooit geweten dat de 5ghz frequentie zoveel sneller kon zijn!
Welk type versterker is er geplaatst? En waren er kosten?
Kogel is door de kerk, een abonnement aangevraagd bij VF!
Dacht van de overstapservice gebruik te kunnen maken, maar helaas zit mijn huidige provider niet in de lijst, dus nu moet ik alsnog zelf opzeggen.
Even voor mijn beeldvorming: Ik wacht totdat Guidion mij belt voor een afspraak en pas daarna ga ik mijn huidige provider opzeggen? Maar is dan wel de glasvezellijn op tijd vrij?
Ben wel benieuwd....500Mbit, trek het internet leeg!
Dacht van de overstapservice gebruik te kunnen maken, maar helaas zit mijn huidige provider niet in de lijst, dus nu moet ik alsnog zelf opzeggen.
Even voor mijn beeldvorming: Ik wacht totdat Guidion mij belt voor een afspraak en pas daarna ga ik mijn huidige provider opzeggen? Maar is dan wel de glasvezellijn op tijd vrij?
Je zit nu bij een glasprovider dus hoeft de lijn niet vrij te zijn. Zodra Vodafone haar order inschiet bij Reggefiber wordt dat beschouwd als een migratie en wordt jij op die dag omgepatcht van poortje X naar poortje Y.pinda powerrr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:13:
Kogel is door de kerk, een abonnement aangevraagd bij VF!
Je moet alleen echt pas zelf opzeggen als je zeker weet dat die order is ingeschoten. Anders gaan er dingen bij Reggefiber door elkaar lopen en komt het zeker niet goed.
Dus ja, zodra Guidion een afspraak met je maakt kan je je huidige provider opzeggen.
Heb je postcodekorting bij Vodafone? Dus een lagere prijs voor 100/100 of 500/500?
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 16-06-2016 08:19 ]
Ja, zit al op glas, ik kom je regelmatig tegen in het OBN topic
Hoopte al dat jij zou reageren, thanks, maakt het duidelijker. Zouden ze ook op de site mogen zetten...
Hoopte al dat jij zou reageren, thanks, maakt het duidelijker. Zouden ze ook op de site mogen zetten...
Wie zou dat op de site moeten zetten?pinda powerrr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:26:
Ja, zit al op glas, ik kom je regelmatig tegen in het OBN topic![]()
Niet elke provider reageert hetzelfde op de migratiemelding van Reggefiber namelijk.
Ik ging van Telfort naar Vodafone en kreeg een week na mijn inschrijving bij Vodafone een brief van Telfort dat ze bericht hadden ontvangen van de migratie. En dat ze die datum zouden beschouwen als mijn einddatum contract. Perfecter dan dat kon het niet lijkt me. Niets dubbel betalen, zelf niks opzeggen en ook geen overstapservice waar je zelf geen zicht op hebt.
Hoe hebben ze deze aangesloten? In acces point mode of echt als versterker?frumper schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:51:
WiFi versterker ertussen gezet... En haal nu spontaan tegen de 70/70 over WiFi. Nooit geweten dat de 5ghz frequentie zoveel sneller kon zijn!
Zoals Barre73 al had voorspeld, de Fritzbox 1750E als accespointrens-br schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:07:
[...]
Hoe hebben ze deze aangesloten? In acces point mode of echt als versterker?
Leuk stuk hardware. De combinatie van de Draytek (prima als router) en die Fritzbox als AP klinkt goed.frumper schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:13:
[...]
Zoals Barre73 al had voorspeld, de Fritzbox 1750E als accespoint
5GHz is in de praktijk echt vele malen beter dan 2.4GHz (in een drukke omgeving). Met een access point uit die klasse zou je meer dan 70/70 mb/s moeten kunnen halen.
Ik haal zelf met een dergelijk AP en een 802.11 N client 35 MB/s (netto).
Die 70/70 was op een afstandje... ik ging ook even meten op een meter afstand met mijn telefoon, en tikte toen de 94/90 aan. En dat vind ik heel netjes met een draadloze verbinding op een 100/100 abonnement!ANdrode schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:26:
[...]
Leuk stuk hardware. De combinatie van de Draytek (prima als router) en die Fritzbox als AP klinkt goed.
5GHz is in de praktijk echt vele malen beter dan 2.4GHz (in een drukke omgeving). Met een access point uit die klasse zou je meer dan 70/70 mb/s moeten kunnen halen.
Ik haal zelf met een dergelijk AP en een 802.11 N client 35 MB/s (netto).
Maar zoals eerder aangegeven, ik vind vooral een stabiele verbinding erg belangrijk, en dat schijnt voorlopig ook een stuk beter te zijn!
Oja, op je andere vraag, of er kosten waren: nee, geheel kosteloos gedaan. Wat dat betreft een duim omhoog voor de service van Vodafone
Dit topic is gesloten.
![]()