Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.094 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Meer mensen die helemaal gek worden van Vodafone :(? Ik kan niet eens Vodafone Thuis krijgen, maar krijg wel 2 a 3 keer per week een SMS en e-mail of ik het wil afsluiten. Spambots :P

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 20-05-2016 12:11 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
rens-br schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:09:
[...]

Doet inderdaad weinig afbreuk aan het geheel. Ik wist niet dat die acces points ook aan de muur mochten hangen, ik dacht dat ze altijd aan het plafond moesten. Heb je ervaring mee of het iets uitmaakt?
In de handleiding staat dat het ook aan de muur mag maar ik weet eerlijk gezegd niet of het bereik hierdoor wordt beïvloed. Wel hangt ie bij mij natuurlijk redelijk in de hoek dus mogelijk is bereik nog beter als ik 'm aan het plafond op een centrale plek zou hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
LordSpud schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:19:
In de handleiding staat dat het ook aan de muur mag maar ik weet eerlijk gezegd niet of het bereik hierdoor wordt beïnvloed.
Bedankt voor de uitleg. Wat voor snelheden haal je ermee als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
rens-br schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Wat voor snelheden haal je ermee als ik vragen mag?
Met een laptop zit ik zo rond de 80 Mbps up en down als ik speedtest.net gebruik voor een snelheidstest. Zijn geen schokkende getallen meer meer dan genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LordSpud schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:52:
Met een laptop zit ik zo rond de 80 Mbps up en down als ik speedtest.net gebruik voor een snelheidstest.
Dat is nog niet heel slecht. Is dat op 2,4Ghz of op 5Ghz? En wat voor internet verbinding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Heren,

Ben ook verplan om vodafone te nemen, maar ik zou van julie eens willen weten, of de snelheid behaald wordt, zowel van de 100mbit en 500mbit, weet nog niet welke ik zou kiezen.
En welke eigenhardware gebruiken? neem alleen inet af. 8)

M.v.G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:55
Heb ook sinds deze week pas VF Thuis 500mbit. Ik haal zowel download en upload de volledige snelheid. Alhoewel de uploadsnelheid vaker wat hoger ligt ( rond de 600Mbps ).

Gebruik gewoon de hardware geleverd door VF. Alles bekabeld aangesloten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
LordSpud schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:41:
Zo'n AP buiten te meterkast is toch niet heel lelijk? :-)

[afbeelding]
Hmm dat valt wel mee! Alleen zit bij ons aan die kant de trap, dus dat valt af. Ik zou wel de deurbel kunnen vervangen door een AP en de bel naar binnen verplaatsen. Bestaat er niet een AP met bel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
rens-br schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:27:
[...]

Dat is nog niet heel slecht. Is dat op 2,4Ghz of op 5Ghz? En wat voor internet verbinding heb je?
Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe je kunt zien of je op 2,4 of op 5 ghz een verbinding hebt :) Ik weet dat je voor sommige APs aparte netwerken kunt aanmaken maar dat heb ik hier dus niet. Vermoedelijk is dit de 2,4 Ghz. band. Zo te zien heb ik destijds één groep aangemaakt voor de twee verschillende frequenties en kiest de client zelf (of het AP, dat weet ik niet) welk kanaal het wordt. Ik weet niet op welk kanaal ik de speedtest gedaan heb.

Ik heb een 100/100 Mbps verbinding van Vodafone.

[ Voor 18% gewijzigd door LordSpud op 22-05-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LordSpud schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:41:
[...]
Zo te zien heb ik destijds één groep aangemaakt voor de twee verschillende frequenties en kiest de client zelf (of het AP, dat weet ik niet) welk kanaal het wordt. Ik weet niet op welk kanaal ik de speedtest gedaan heb.
Ah ok. Dat kan inderdaad ook. Het is dan nog even afwachten wat de hardware bij mij doet op welke frequentie.

Maar goed 80 van de 100 Mbit is niet verkeerd hoor. Haal momenteel ergens anders niet boven de 35Mbit op 2,4Ghz en dat is tegen de router aan. Dit is met een pricewatch: TP-Link TL-WDR4300. Op de 5Ghx band wordt overigens wel gewoon de volle snelheid gehaald. (Dit is 58Mbit van de 60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sidjoesz, bedankt voor uw reactie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
zit te twijfelen of ik over ga stappen naar Vodafone.

Situatie nu: Ziggo complete pakket met horizon en 140mbit down 30 up.
Werkt prima, nooit gezeur, op de slaapkamer een tv via coax aangesloten dus kost niets extra's
Per maand €60

Ziggo verandert het pakket dus kan kosteloos opzeggen.
Zit te kijken naar Vodafone omdat ik ook een Red abonnement heb en dan wat extra data + zenderpakketten krijg. Dit heb ik niet nodig dus vind ik leuk maar niet echt in geld uit te drukken.

als ik voor 100/100 alles in 1 met extra tv box ga ben ik na de eerste 6 maanden €61 per maand kwijt, dus verschil is verwaarloosbaar.
Wil ik 500/500 dan ben ik €71 per maand kwijt.

Zit te twijfelen of die rompslomp de moeite waard is. Als het nu stukken goedkoper was geweest of 500/500 voor t zelfde geld was het een nobrainer geweest.

Gok niet dat dat verschil in upload snelheid nu dusdanig veel verschil maakt.

Iemand die de overstap van ziggo naar Vodafone gemaakt heeft?
Hoe is het verschil in beeldkwaliteit voor de HD zenders? Las dat dit bij vodafone in het begin nog wat matiger was.

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 23-05-2016 11:31 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-10 20:13

geerttttt

Manisch positief

Even een vraag. Ik heb ook Vodafone Thuis. Werkt DVB-C nu nog wel? of niet? Ik heb laatst getest en kon alleen NL1 via DVB-C ontvangen, maar goed, ik heb hem dan ook nog ingesteld via de frequenties die ik ooit had toen ik nog bij Ziggo zat.

Dus, werkt DVB-C nog? Zo ja, welke frequenties moet ik hebben? Kan niet heel erg wijs worden op internet hierover.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:59
geerttttt schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:14:
Even een vraag. Ik heb ook Vodafone Thuis. Werkt DVB-C nu nog wel? of niet? Ik heb laatst getest en kon alleen NL1 via DVB-C ontvangen, maar goed, ik heb hem dan ook nog ingesteld via de frequenties die ik ooit had toen ik nog bij Ziggo zat.

Dus, werkt DVB-C nog? Zo ja, welke frequenties moet ik hebben? Kan niet heel erg wijs worden op internet hierover.
Welke NT of modem heb je nu? Een Draytek waar direct een glasvezelkabel in zit? Of nog een oudere Genexis modem waar ook een coax uitgang op zit en waar je een losse internetrouter (Sitecom geleverd door Vodafone) achter hebt hangen?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Ik ben naar VF overgestapt. Was tevreden met Ziggo en ben dat nu ook met VF. Heb dit jaar een 500mbit abbo, dat gaat na 1 jaar naar 100mbit. Vorig jaar was de actie leuk genoeg om voor 500mbit te kiezen.

die upload is wel fijn, bijvoorbeeld als je fotos gaat uploaden of als je data wilt syncen uit de cloud. hoewel ik wel vaak merk dat de sites niet berekend zijn op deze snelheden. Ik upload dus niet met 500mbit naar Dropbox of een fotosite. Dat ligt eerder tegen 100mbit. De snelheid haal ik overigens altijd, maar vaak is de 'andere kant' dus de bottleneck.

Verschil in TV beeld: qua kwaliteit vind ik het verschil niks. wel vind ik het kastje van VF minder fijn. bij Ziggo had ik een CI+ module en dat mis ik toch echt wel! Dat zou voor mij een reden zijn om terug te switchen naar Ziggo, hoewel ik begrijp dat ze dat ook om zeep aan het helpen zijn.

Overall denk ik er niet over om terug te switchen naar Ziggo.
cypher21 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:18:
zit te twijfelen of ik over ga stappen naar Vodafone.

Situatie nu: Ziggo complete pakket met horizon en 140mbit down 30 up.
Werkt prima, nooit gezeur, op de slaapkamer een tv via coax aangesloten dus kost niets extra's
Per maand €60

Ziggo verandert het pakket dus kan kosteloos opzeggen.
Zit te kijken naar Vodafone omdat ik ook een Red abonnement heb en dan wat extra data + zenderpakketten krijg. Dit heb ik niet nodig dus vind ik leuk maar niet echt in geld uit te drukken.

als ik voor 100/100 alles in 1 met extra tv box ga ben ik na de eerste 6 maanden €61 per maand kwijt, dus verschil is verwaarloosbaar.
Wil ik 500/500 dan ben ik €71 per maand kwijt.

Zit te twijfelen of die rompslomp de moeite waard is. Als het nu stukken goedkoper was geweest of 500/500 voor t zelfde geld was het een nobrainer geweest.

Gok niet dat dat verschil in upload snelheid nu dusdanig veel verschil maakt.

Iemand die de overstap van ziggo naar Vodafone gemaakt heeft?
Hoe is het verschil in beeldkwaliteit voor de HD zenders? Las dat dit bij vodafone in het begin nog wat matiger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:48:
Geachte Heren,

Ben ook verplan om vodafone te nemen, maar ik zou van julie eens willen weten, of de snelheid behaald wordt, zowel van de 100mbit en 500mbit, weet nog niet welke ik zou kiezen.
En welke eigenhardware gebruiken? neem alleen inet af. 8)

M.v.G
ja hoor, haal de 500mbit (bedraad) met gemak. soms ietsje meer. Bedenk wel dat de meeste sites niet berekend zijn op deze snelheden. Dus met 500mbit je fotos uploaden naar de hema fotosite zit er niet in door de beperking van Hema. Je kunt dan wel weer tegelijk uploaden naar 5 van dit soort sites :P .

Ik heb een TP-link switch met SFP en een Asus RT66 router. 2.4ghz wordt verzorgd door de asus. 5ghz wordt gedistribueerd door een stel Cisco APs (en ik merk dat deze ciscos niet onderdoen voor ubiquiti apparatuur in een thuissituatie. ik zou die 600 euro per AP ergens anders aan spenderen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-10 09:51

Dazzler2120

FP ProMod
Barre73 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Welke NT of modem heb je nu? Een Draytek waar direct een glasvezelkabel in zit? Of nog een oudere Genexis modem waar ook een coax uitgang op zit en waar je een losse internetrouter (Sitecom geleverd door Vodafone) achter hebt hangen?
De oude situatie wordt niet meer geleverd door VF.
Ik gok dat geerttttt nog een coax aangesloten heeft op de ziggo aansluiting. Ziggo is verplicht altijd ned. 1 te leveren over deze kabel als noodkanaal.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 18:58
Dazzler2120 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:31:
[...]

De oude situatie wordt niet meer geleverd door VF.
Ik gok dat geerttttt nog een coax aangesloten heeft op de ziggo aansluiting. Ziggo is verplicht altijd ned. 1 te leveren over deze kabel als noodkanaal.
Volgens mij is dat laatste niet helemaal waar toch? Zodra je Ziggo opzegd wordt je in de wijkkast afgesloten en heb je geen signaal meer op de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Murrays schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:50:
[...]

Volgens mij is dat laatste niet helemaal waar toch? Zodra je Ziggo opzegt wordt je in de wijkkast afgesloten en heb je geen signaal meer op de coax.
Dat klopt. Ziggo is uiteraard niet verplicht om wat dan ook te leveren aan bewoners die geen abonnement hebben. In de praktijk zie je wel vaak dat ze in de wijkkast niet volledig afsluiten omdat dat een monteur kost die er ook echt heen moet. Daardoor staat er vaak nog wel signaal op de coax kabel.

@Dazzler: Dat was ook de reden dat ik het vroeg. Ik weet ook wel dat VF het ITNS pakket niet meer levert maar onlangs kwam er ook een adres langs waarbij dat toch nog wel erg leek op Vodafone-oud, dus ik vraag mij soms af of alles wel is overgegaan of gestopt.
Maar de man die de vraag stelde reageert niet meer dus we komen er niet achter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik ben 2 weken geleden overgestapt van Telfort glas naar VF thuis glas 500/500. Werkt allemaal prima. Enige is dat mijn tv hd recorder soms onwijs traag is. Vooral als ik hem vergeet op standby te zetten en ik een tijdje later weer wil kijken en zappen. Dan blijft de gui soms een paar min hangen. Enige wat dan helpt is de decoder uit en weer aan zetten. Meer mensen last van?

Ik haal overigens bedraad ook gewoon 500/500.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-10 18:55
m0nk schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:09:
Ik ben 2 weken geleden overgestapt van Telfort glas naar VF thuis glas 500/500. Werkt allemaal prima. Enige is dat mijn tv hd recorder soms onwijs traag is. Vooral als ik hem vergeet op standby te zetten en ik een tijdje later weer wil kijken en zappen. Dan blijft de gui soms een paar min hangen. Enige wat dan helpt is de decoder uit en weer aan zetten. Meer mensen last van?

Ik haal overigens bedraad ook gewoon 500/500.
Heb je een Entone of een Amino? Die Amino's van ons (zowel met HDD als zonder) zijn op vele momenten echt ondoenlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

robcoenen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Heb je een Entone of een Amino? Die Amino's van ons (zowel met HDD als zonder) zijn op vele momenten echt ondoenlijk traag.
Een Entone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robcoenen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Op advies van de helpdesk heb ik mijn Animo met HDD een reset gegeven, even paperclipje buigen en ben tot op heden verlost van ellende. Alleen stroomonderbreking geeft niet altijd soelaas. Wel rekening houden dat na de reset het tijd kost voor de Animo weer is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:07
Door de prijsverhogingen van KPN zit ik ook om me heen te kijken en heeft Vodafone m'n aandacht getrokken.

Hoe is de kwaliteit van de televisie? Zijn de decoders makkelijk in gebruik? M'n vrouw is namelijk nogal een digibeet ;-)

Ik heb naar mijn televisie 1 ethernet kabel lopen waar zowel de televisie overheen gaat als internet voor b.v. m'n Apple TV en Smart TV van m 'n Samsung televisie. Kan dat bij Vodafone ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Beeld is prima en het werkt simpel.
Voor zover ik weet kan je de ethernetkabel alleen niet splitsen in een deel voor tv en een deel voor internet. Dat gezegd hebbende, de wifi heeft me verrast en werkt zonder problemen met de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
FiberGorilla schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:54:
Door de prijsverhogingen van KPN zit ik ook om me heen te kijken en heeft Vodafone m'n aandacht getrokken.

Hoe is de kwaliteit van de televisie? Zijn de decoders makkelijk in gebruik? M'n vrouw is namelijk nogal een digibeet ;-)

Ik heb naar mijn televisie 1 ethernet kabel lopen waar zowel de televisie overheen gaat als internet voor b.v. m'n Apple TV en Smart TV van m 'n Samsung televisie. Kan dat bij Vodafone ook?
Het gemak van een menu van een decoder is lastig in te schatten voor anderen. Voor zover ik kon beoordelen was het redelijk goed te doen en snel te begrijpen. Voor mij zeker maar ook voor mijn vriendin. Die daar normaal ook geen ster in is.

Wat betreft je tweede vraag: nee, dat kan niet. Dan kan je beter een tweede kabel trekken. TV en internet zijn strikt gescheiden op poortniveau in de router.
Het zijn geen "flexpoorten" zoals KPN ze ooit graag noemde.

De vorige reactie doet me bedenken dat je met een paar simpele tussenstukken de kabel inderdaad in 2 X 4 aders kan verdelen mits je geen probleem maakt van een max 100 Mbit verbinding naar je internet-apparaten.
Die tussenstukken zijn online goed te verkrijgen. Even googlen op "UTP kabel splitsen"

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 25-05-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Dank voor jullie reacties.

Hmm, da's balen. Ik heb geen ruimte in de leidingen om een tweede ethernetkabel te trekken.

Is Netflix als optie beschikbaar in de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
FiberGorilla schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:08:
Dank voor jullie reacties.

Hmm, da's balen. Ik heb geen ruimte in de leidingen om een tweede ethernetkabel te trekken.

Is Netflix als optie beschikbaar in de decoder?
Ik heb mijn reactie aangepast met een andere optie.
Nee, bij mijn weten geen Netflix.

Zo te horen kom je van KPN af. Eerlijk gezegd heeft KPN de zaken echt beter voor elkaar op 8 van de 10 gebieden, vergeleken met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Eerlijk gezegd heb ik ook geen klachten over KPN maar ze zijn wel een stuk duurder dan Vodafone. Ook ben ik die prijsverhogingen een beetje zat hoewel het nog niet zo erg is als bij Ziggo.

Misschien moet ik maar een overstap maken naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10 18:46
Ik ga over een paar maand 15 euro per maand meer betalen omdat mijn 'aanbieding' bij Vodafone is afgelopen. Ik betaal nu 37,50 voor 2 ontvangers, 50/50 internet en telefonie. Maar dat wordt straks iets van 52,50 euro. Ik vind dit vrij fors (had ik natuurlijk kunnen weten toen ik de overstap maakte).

Welke provider levert er nu iets vergelijkwaardigs voor een lager bedrag? Ik kom nergens rond de 40 euro per maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Binnetie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:10:
Ik ga over een paar maand 15 euro per maand meer betalen omdat mijn 'aanbieding' bij Vodafone is afgelopen. Ik betaal nu 37,50 voor 2 ontvangers, 50/50 internet en telefonie. Maar dat wordt straks iets van 52,50 euro. Ik vind dit vrij fors (had ik natuurlijk kunnen weten toen ik de overstap maakte).

Welke provider levert er nu iets vergelijkwaardigs voor een lager bedrag? Ik kom nergens rond de 40 euro per maand uit.
KPN voor 35 euro per maand (KPN alles-in-1 standaard). Maar dat is natuurlijk maar drie maanden dus de vraag is wat je daar aan hebt als je na 3 maanden naar 60 euro gaat.
Telfort alles-in-1 50/50 glasvezel met 2 ontvangers: 46 euro per maand (zonder actieperiode).

Maar dat was destijds natuurlijk ook de reden dat Vodafone het goed deed. Erg laag bedrag voor het eerste jaar, lager dan wie dan ook. Nu we een jaar verder zijn is dat niet heel erg veranderd dus de rest zit nog steeds niet op een gelijkwaardig of lager bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10 18:46
De KPN aanbieding zag ik inderdaad ook, maar reken je over een jaar uit dan betaal je veel meer omdat de actie inderdaad maar 3 maand is.

Of ik blijf bij Vodafone, heb verder geen klachten of ik ga alsnog 9 euro per maand meer betalenbij Telfort of Tele2 (actieprijs 3 maand voor 10 euro en daarna 48 euro per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Binnetie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:03:
De KPN aanbieding zag ik inderdaad ook, maar reken je over een jaar uit dan betaal je veel meer omdat de actie inderdaad maar 3 maand is.

Of ik blijf bij Vodafone, heb verder geen klachten of ik ga alsnog 9 euro per maand meer betalenbij Telfort of Tele2 (actieprijs 3 maand voor 10 euro en daarna 48 euro per maand).
Bij die laatste twee zou ik een voorkeur hebben voor Telfort vanwege de kortere lijnen met KPN Wholesale en vanwege de TV mogelijkheden (MeerTV, cloudopnames, snelle goede decoders, etc).

Of inderdaad bij Vodafone blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van 4 poorten voor internet van de meegeleverde Draytek 2132 van Vodafone? Poort 3 en 4 staan geconfigged voor IPTV, maar daar doe ik niets mee. Op 't supportforum wordt gezegd dat 't niet kan, maar wie weet zijn er wat handige tweakers die het al WEL voor elkaar hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
TERW_DAN schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:25:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van 4 poorten voor internet van de meegeleverde Draytek 2132 van Vodafone? Poort 3 en 4 staan geconfigged voor IPTV, maar daar doe ik niets mee. Op 't supportforum wordt gezegd dat 't niet kan, maar wie weet zijn er wat handige tweakers die het al WEL voor elkaar hebben gekregen.
Met een hamer past alles, toch? :+

Nee, poort 3 en 4 zitten in een ander VLAN dan de andere poorten dus ik zie het niet gebeuren dat je deze poorten voor internet kunt inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

TERW_DAN schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:25:
Op de normale Draytek is het wel mogelijk om de poorten in te stellen. Maar op de Draytek geleverd door Vodafone is dit niet mogelijk. Een fatsoenlijk switch kost gelukkig tegenwoordig niet meer zoveel:
Unmanaged vanaf 15 euro: http://tweakers.net/product/263449/tp-link-tl-sg1000d/
Managed vanaf 23 euro: http://tweakers.net/product/377189/tp-link-tl-sg10xe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:10:
[...]

Op de normale Draytek is het wel mogelijk om de poorten in te stellen. Maar op de Draytek geleverd door Vodafone is dit niet mogelijk. Een fatsoenlijk switch kost gelukkig tegenwoordig niet meer zoveel:
Unmanaged vanaf 15 euro: http://tweakers.net/product/263449/tp-link-tl-sg1000d/
Managed vanaf 23 euro: http://tweakers.net/product/377189/tp-link-tl-sg10xe/
Een switch is natuurlijk altijd een optie, maar 't is meer dat ik dan ook een stekkerdoos in de meterkast moet leggen, omdat ik dan weer een stopcontact tekort kom. En gezien die poorten er zitten, leek het me wel net zo makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

TERW_DAN schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:13:
[...]
Een switch is natuurlijk altijd een optie, maar 't is meer dat ik dan ook een stekkerdoos in de meterkast moet leggen, omdat ik dan weer een stopcontact tekort kom. En gezien die poorten er zitten, leek het me wel net zo makkelijk :D
Je kan ook een nieuwe voeding kopen. Volgens mij werken zowel de Switch als Draytek op 12V en die zou je dus allebei van één voeding af kunnen halen. Je hebt dan ook maar één stopcontact nodig ;)

Overigens zou je ook nog kunnen proberen om de firmware van de originele Draytek erop te knallen en te kijken of het dan nog werkt. (Ik verwacht het niet, eerlijk gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:19:
[...]

Ik heb mijn reactie aangepast met een andere optie.
Nee, bij mijn weten geen Netflix.

Zo te horen kom je van KPN af. Eerlijk gezegd heeft KPN de zaken echt beter voor elkaar op 8 van de 10 gebieden, vergeleken met Vodafone.
Ik ben wel benieuwd wat KPN dan 8 uit 10 beter heeft omdat ik van plan ben om van KPN naar VF over te stappen. Heel veel gezeik gehad met KPN (experia box, klantenservice onbeschoft, foute factuur waar niets aan gedaan word, klachten die niet in behandeling genomen worden en 100/100 verbinding die max 94/94 is wat een bekend probleem is waar KPN niets aan wilt doen).

De voordelen zijn voor mij de Draytek router, de lagere prijs (voor zelfde prijs als KPN heb ik 500/500) op het eerste gezicht.
Nadelen zijn de dedicated poorten voor tv en de rechtstreekse verbinding die ze nodig hebben van router naar tv waardoor ik een extra kabel moet trekken. Ik zou dit op kunnen lossen door beneden gewoon onze "gratis" Ziggo DTV te gebruiken en de VF box boven aan te sluiten.

Weet je nog meer verschillen? Als Ziggo niet zo'n lage upload had was ik weer naar Ziggo gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Even als reactie op voorgaande bericht: Tele 2 rekent liefst 70 euro installatiekosten!

Bij KPN zijn ze idd erg onbeschoft, dat viel mij deze week ook op. Ze hebben duidelijk genoeg klanten zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

BoomTree schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:18:
[...]

De voordelen zijn voor mij de Draytek router, de lagere prijs (voor zelfde prijs als KPN heb ik 500/500) op het eerste gezicht.
Nadelen zijn de dedicated poorten voor tv en de rechtstreekse verbinding die ze nodig hebben van router naar tv waardoor ik een extra kabel moet trekken. Ik zou dit op kunnen lossen door beneden gewoon onze "gratis" Ziggo DTV te gebruiken en de VF box boven aan te sluiten.

Weet je nog meer verschillen? Als Ziggo niet zo'n lage upload had was ik weer naar Ziggo gegaan.
Ik zit al weer eventjes bij ZS4ALL en de Draytek is voor mij juist een reden om niet naar Vodafone te gaan. Net als de Experiabox bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

FiberGorilla schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:15:
Even als reactie op voorgaande bericht: Tele 2 rekent liefst 70 euro installatiekosten!
Vodafone rekent standaard ook 75 euro installatiekosten en 30 euro activatiekosten. Het eerste bedrag halveert bij Internet + Bellen en het verdwijnt bij een Alles-in-één pakket. De 30 euro activatiekosten kan je via de klantenservice laten verdwijnen.
Dj-sannieboy schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:49:
[...]
Draytek is voor mij juist een reden om niet naar Vodafone te gaan.
Ben wel benieuwd waarom je dit vind. Kun je hier meer uitleg over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
[...]

Ik ben wel benieuwd wat KPN dan 8 uit 10 beter heeft omdat ik van plan ben om van KPN naar VF over te stappen. (...)
Ik heb eerlijk gezegd ook niet al te beste ervaringen met KPN. Alle providers hebben minpunten maar het belangrijkste is gewoon dat je niet met de helpdesk moet hoeven bellen. Ever. Dat is bij Ziggo zo, bij KPN, bij Vodafone, Tele2 noem het maar op. Ik heb ze ook gewoon allemaal al gehad, met uitzondering van de nieuwe providers of die in mijn gebied niet te krijgen zijn. Er zijn geen hele grote verschillen.

Vodafone heeft inmiddels op technisch gebied ook wel een inhaalslag gemaakt, vind ik. Zo zijn er op tv gebied wat nieuwe features bij gekomen en is mijn internet verbinding al maanden stabiel. Geen outages, niks. Twee minpuntjes, wellicht (heb ik al eerder genoemd): telefonie moet op een apart VLAN en een opname starten kan niet remote. Er zijn misschien wat meer kleine dingen maar bij alle providers zul je concessies moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-10 18:55
Niet dat ik hier last van heb (zou zelf überhaupt geen vaste telefoonlijn meer nemen) , maar bij ons doet sinds afgelopen week de nummerweergave van de vaste telefoonlijn het niet meer. Na contact opgenomen te hebben met Vodafone kreeg ik het volgende antwoord:

''Er zijn inderdaad weer wat issues met de nummerweergave op dit moment. De technische dienst heeft ons doorgegeven dat er binnenkort (3-4 weken) een nieuwe softwareversie komt waarin dit wordt opgelost. Tot die tijd kun je dus problemen ervaren met nummerweergave. ^CF''

Toch vreemd dat een dergelijke ''storing'' zoveel tijd nodig heeft om opgelost te worden. Kunnen ze niet een oude firmware terug pushen? Moet toch mogelijk zijn zou je denken.

Verder zie ik de volgende gegevens staan:
Firmware Version: GlasOperator_3.7.5.5
Build Date/Time: 2016/02/01 18:24:51

Oftewel aan de firmware is volgens mij niets gewijzigd, maar volgens Vodafone dus wel. De problemen zijn echt pas deze week begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rens-br schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:03:
[...]
Ben wel benieuwd waarom je dit vind. Kun je hier meer uitleg over geven?
Onder andere het ontbreken van wifi AC.

[ Voor 37% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-05-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

en geen 5Ghz internet
en dedicated TV poorten. Ik heb 1 TV. dus zonde om 1 poort van de 4 ongebruikt te laten.
Dit is door VF op te lossen met een firmware upgrade waarin je het zou kunnen configureren.

Ik maak geen gebruik meer van de draytek. En ben supertevreden! Alleen is de mogelijkheid van telefonie via VF er niet als je de draytek weghaalt. Maar dat is eenvoudig opgelost in mijn geval (heb een Asterisk draaien op een pi met cheapconnect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Ik ben wel benieuwd wat KPN dan 8 uit 10 beter heeft omdat ik van plan ben om van KPN naar VF over te stappen. Heel veel gezeik gehad met KPN (experia box, klantenservice onbeschoft, foute factuur waar niets aan gedaan word, klachten die niet in behandeling genomen worden en 100/100 verbinding die max 94/94 is wat een bekend probleem is waar KPN niets aan wilt doen).

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de KPN klantenservice maar dat zal dus zeker van persoon tot persoon verschillen.
Verder vind ik het TV platform van KPN veel verder en beter ontwikkeld dan dat van Vodafone. Routed TV, MeerTV, goede snelle decoders die niet vastlopen, cloudopnames, etc..En op elke decoder van KPN kan ik heel simpel mijn versterker aansluiten via een standaard bijgeleverd kabeltje.Dat laatste zijn kleine dingen maar toch. Bij Vodafone kon dit alleen met een Entone Amulet omdat die wel de goede uitgang had.
Ik heb verder geen moeilijke zaken nodig dus voor mij moet alles goed en snel werken. De manier waarop Vodafone het heeft geregeld met een Draytek valt mij tegen. Het merk Draytek staat als goed bekend maar de Wifi prestaties van deze router waren echt slecht. Ik heb binnen een week mijn eigen TP-Link 1043 er achter gehangen om de wifi over te nemen. En de keuze om een glasvezelpatchkabeltje aan de FTU te hangen om zo de Draytek aan te sluiten is voor mij als glasvezelman een hele slechte oplossing wat er ook nog eens voor zorgt dat je niet flexibel kan zijn met de plek van je router.

Dat soort zaken bedoelde ik met 8 van de 10. Wat Vodafone beter voor elkaar heeft is de volgorde van zenders, het feit dat ze meer HD zenders in hoge kwaliteit bieden, en uiteraard de prijs (in het eerste jaar in ieder geval).
Service-ervaring met Vodafone is dan in mijn ervaring wel weer heel slecht. Weinig tot geen kennis op de telefonische helpdesk als ik ze belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik dacht dat ik 2 pakketten gratis zou krijgen, zijn er 3. Kreeg van de week een email:
Met een Red of Black abonnement krijg je 3GB en 3 TV Themapakketten gratis.

Nog een mooi bijkomend voordeel: is afgelopen maand Vodafone Thuis bij je aangesloten en heb je activatiekosten betaald? Dan worden deze kosten verrekend op je volgende rekening.
En alsnog de activatiekosten verrekend, wist ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Mij lijkt die TV volgorde echt een van de meest waardeloze dingen. Ben bang dat ik dan heel vaak 'per ongeluk' niet HD tv zal kijken. Kun je uitleggen hoe het precies in elkaar steekt?

we drukken vaak op 1 voor nieuws, als dat 71 of zo moet zijn, dan weet ik nu al dat ik dat nooit van mijn leven zou willen..
Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de KPN klantenservice maar dat zal dus zeker van persoon tot persoon verschillen.
Verder vind ik het TV platform van KPN veel verder en beter ontwikkeld dan dat van Vodafone. Routed TV, MeerTV, goede snelle decoders die niet vastlopen, cloudopnames, etc..En op elke decoder van KPN kan ik heel simpel mijn versterker aansluiten via een standaard bijgeleverd kabeltje.Dat laatste zijn kleine dingen maar toch. Bij Vodafone kon dit alleen met een Entone Amulet omdat die wel de goede uitgang had.
Ik heb verder geen moeilijke zaken nodig dus voor mij moet alles goed en snel werken. De manier waarop Vodafone het heeft geregeld met een Draytek valt mij tegen. Het merk Draytek staat als goed bekend maar de Wifi prestaties van deze router waren echt slecht. Ik heb binnen een week mijn eigen TP-Link 1043 er achter gehangen om de wifi over te nemen. En de keuze om een glasvezelpatchkabeltje aan de FTU te hangen om zo de Draytek aan te sluiten is voor mij als glasvezelman een hele slechte oplossing wat er ook nog eens voor zorgt dat je niet flexibel kan zijn met de plek van je router.

Dat soort zaken bedoelde ik met 8 van de 10. Wat Vodafone beter voor elkaar heeft is de volgorde van zenders, het feit dat ze meer HD zenders in hoge kwaliteit bieden, en uiteraard de prijs (in het eerste jaar in ieder geval).
Service-ervaring met Vodafone is dan in mijn ervaring wel weer heel slecht. Weinig tot geen kennis op de telefonische helpdesk als ik ze belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
prein2 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:06:
Mij lijkt die TV volgorde echt een van de meest waardeloze dingen. Ben bang dat ik dan heel vaak 'per ongeluk' niet HD tv zal kijken. Kun je uitleggen hoe het precies in elkaar steekt?

we drukken vaak op 1 voor nieuws, als dat 71 of zo moet zijn, dan weet ik nu al dat ik dat nooit van mijn leven zou willen..

[...]
Alle SD-zenders beginnen vanaf nummer 1. de HD versies ervan beginnen op 701.
En als je glasvezelklant bent heeft KPN voor de 10 "nederlandse"zenders (NPO, RTL en SBS groep) op 661 tot en met 670 ook nog een HD+ versie staan. De kwaliteit die je bij glasvezel wil zeg maar.

Dat is dus inderdaad waar jij bang voor bent.

Moet ik wel bij zeggen dat vanaf oktober 2016 KPN de beste kwaliteit zender op de goeie plek zet. Dus dan ben je die 700 en 600 serie kwijt en staat gewoon de beste kwaliteit die jouw aansluiting aan kan op de normale plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-10 23:39
prein2 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:06:

Als je dat "per ongeluk" kan doen, zie je blijkbaar het verschil niet zo tussen SD en HD, en is het dus ook niet zo belangrijk ;)

Ik ben het niettemin met je eens dat het raar is, en gelukkig wordt het binnen afzienbare tijd eindelijk opgelost door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:21:
[...]

Moet ik wel bij zeggen dat vanaf oktober 2016 KPN de beste kwaliteit zender op de goeie plek zet. Dus dan ben je die 700 en 600 serie kwijt en staat gewoon de beste kwaliteit die jouw aansluiting aan kan op de normale plek.
In het kader 'eerst zien dan geloven' ga ik dan in oktober weer eens rondkijken! KPN gaat ook 'vanaf 2016' CI+ modules leveren op de CI+1.4 standaard. Daar hoor je op dit moment niets meer van, maar ik zal er een nieuwe TV voor kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49

JB

Cédric roelt!

Hmm beetje jammer dit. Sinds een half uur geen internet meer. WAN lampje is uit op de Draytek en ACT knippert met een standaard interval aan/uit. Helpdesk zegt dat er geen landelijke storing bekend is en zet het door naar de technische dienst met de melding dat ik binnen 5 werkdagen wordt terug gebeld :')

Verder de tip om om de 30 min het modem uit en weer in te schakelen. Geen anderen met storingen? Regio 5961 hier.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 10:34
JB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:50:
Hmm beetje jammer dit. Sinds een half uur geen internet meer. WAN lampje is uit op de Draytek en ACT knippert met een standaard interval aan/uit. Helpdesk zegt dat er geen landelijke storing bekend is en zet het door naar de technische dienst met de melding dat ik binnen 5 werkdagen wordt terug gebeld :')

Verder de tip om om de 30 min het modem uit en weer in te schakelen. Geen anderen met storingen? Regio 5961 hier.
Hier met Telfort ook geen internet, ook regio 5961 zal wel aan gewerkt worden.
Even geduld hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
prein2 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:32:
[...]

In het kader 'eerst zien dan geloven' ga ik dan in oktober weer eens rondkijken! KPN gaat ook 'vanaf 2016' CI+ modules leveren op de CI+1.4 standaard. Daar hoor je op dit moment niets meer van, maar ik zal er een nieuwe TV voor kopen!
In dit geval kan ik uit betrouwbare bron melden dat het ook echt ingepland staat. Dat andere verhaal is al wat ouder en kwam eerder van Marketing dan van de technische club, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49

JB

Cédric roelt!

revival67 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Hier met Telfort ook geen internet, ook regio 5961 zal wel aan gewerkt worden.
Even geduld hebben denk ik.
Triest dat dit soort storingen zo slecht bekend zijn. Of providers houden zich van de domme. Social media rammelt berichten over de regio en omtstreken mbt geen glasvezel internet op het moment...

http://www.reindonk.nl/st...svezel/nieuws/item?815090

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 27-05-2016 15:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
LordSpud schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:26:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd ook niet al te beste ervaringen met KPN. Alle providers hebben minpunten maar het belangrijkste is gewoon dat je niet met de helpdesk moet hoeven bellen. Ever. Dat is bij Ziggo zo, bij KPN, bij Vodafone, Tele2 noem het maar op. Ik heb ze ook gewoon allemaal al gehad, met uitzondering van de nieuwe providers of die in mijn gebied niet te krijgen zijn. Er zijn geen hele grote verschillen.

Vodafone heeft inmiddels op technisch gebied ook wel een inhaalslag gemaakt, vind ik. Zo zijn er op tv gebied wat nieuwe features bij gekomen en is mijn internet verbinding al maanden stabiel. Geen outages, niks. Twee minpuntjes, wellicht (heb ik al eerder genoemd): telefonie moet op een apart VLAN en een opname starten kan niet remote. Er zijn misschien wat meer kleine dingen maar bij alle providers zul je concessies moeten doen.
Bedankt voor je input, mooi dat het internet tegenwoordig stabiel is, telefonie ga ik niet gebruiken dus dat scheelt.
Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Ook bedankt voor je input, ik moet eigenlijk eerlijk bekennen dat het mij meer om het internet gaat. Ik heb nu KPN en vind idd de decoders van KPN fijne en snelle apparaten, enige minpuntje is dat ze gewoon tijdens het kijken van tv beginnen te updaten en je dan een stukje mist. Dat gezegd hebbende kijken wij zeer weinig tv en nemen wij eigenlijk niets op, ik heb een abo bij NLziet voor het terugkijken van programma's en films en series worden in onze thuisbioscoop op een 110" beamer projectie gekeken. Tv decoder komt dus als extra op de slaapkamer.

Hoe wordt dat glasvezelpatchkabeltje dan aan de FTU verbonden? Er wordt toch niet aan de FTU "gesleuteld"? Ik neem aan dat ze gewoon een NTU er op klikken, glasvezelpatchkabeltje naar de router en klaar? Bij verplaatsing van router kan ik gewoon een langere SC patchkabel kopen en die naar de woonkamer trekken bijvoorbeeld. Voor de rest gebruik ik toch WiFi via mijn eigen apparatuur, zou alleen de ERL voor de ERX moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:59
De SC-kabel wordt met een koppelstukje rechtstreeks op de inkomende vezel gezet. Het zou wellicht mooier (maar ook duurder) zijn als ze een opzetstuk zouden laten fabriceren dat je ipv de FTU op de glasaansluiting kunt schuiven en waar je vervolgens de SC-kabel in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
hcQd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:02:
De SC-kabel wordt met een koppelstukje rechtstreeks op de inkomende vezel gezet. Het zou wellicht mooier (maar ook duurder) zijn als ze een opzetstuk zouden laten fabriceren dat je ipv de FTU op de glasaansluiting kunt schuiven en waar je vervolgens de SC-kabel in steekt.
Je bedoelt in plaats van de NT. De FTU is de glasvezelaansluiting. Maar wat jij bedoelt is meegenomen in de nieuwe FTU die vanaf juli zal worden gebruikt.
Dus dat was al opgemerkt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
BoomTree schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:00:
[...]

Bedankt voor je input, mooi dat het internet tegenwoordig stabiel is, telefonie ga ik niet gebruiken dus dat scheelt.

[...]

Hoe wordt dat glasvezelpatchkabeltje dan aan de FTU verbonden? Er wordt toch niet aan de FTU "gesleuteld"? Ik neem aan dat ze gewoon een NTU er op klikken, glasvezelpatchkabeltje naar de router en klaar? Bij verplaatsing van router kan ik gewoon een langere SC patchkabel kopen en die naar de woonkamer trekken bijvoorbeeld. Voor de rest gebruik ik toch WiFi via mijn eigen apparatuur, zou alleen de ERL voor de ERX moeten vervangen.
Beeld zegt meer dan woorden. Geen NT dus. Kabel direct op de connector van de FTU.
Je kan inderdaad een lange SC kabel kopen en erop zetten. Maar handig is anders.

Afbeeldingslocatie: http://tech.piepers.me/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
@Barre73 ah zo zit het dus bedankt voor het plaatje, ik heb een uFTU plaat gemonteerd en even uitgezocht hoe het daar zat en dat is een vergelijkbare situatie. Ik denk dat ik een media converter aanschaf en daar achter mijn ERL plaats met mijn eigen AP's. Bedankt voor de verduidelijking van het een en ander, ik ga een jaartje VF proberen, volgend jaar kijk ik wel weer verder wat er dan in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
BoomTree schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:03:
@Barre73 ah zo zit het dus bedankt voor het plaatje, ik heb een uFTU plaat gemonteerd en even uitgezocht hoe het daar zat en dat is een vergelijkbare situatie. Ik denk dat ik een media converter aanschaf en daar achter mijn ERL plaats met mijn eigen AP's. Bedankt voor de verduidelijking van het een en ander, ik ga een jaartje VF proberen, volgend jaar kijk ik wel weer verder wat er dan in de aanbieding is.
Als je hier op Tweakers rond vraagt zijn er vast wel mensen die de MC nog hebben die ze ooit bij een KPN abonnement kregen en die bij een overstap naar een andere provider nooit is meegenomen. Voordeel is dat je die op de FTU van Reggefiber kan schuiven.
Heb jij dezelfde FTU als op de foto? Of heb je een UFTU (2 kappen naast elkaar, wit of oranje)?
In dat geval heb je aan een Genexis MC901 ook genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSpud
Ah, mijn meterkast. Inmiddels ziet het er iets anders uit 8)

Afbeeldingslocatie: http://tech.piepers.me/cupboard-bottom-top-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tech.piepers.me/cupboard-overview-thumb.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door LordSpud op 28-05-2016 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Jouw FTU was zo'n mooi voorbeeld om te zien hoe Vodafone dat bedacht heeft. Dus dank voor de foto!
En de meterkast is leuk opgeknapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Ik heb een dubbele witte uFTU en heb nu een MC/NT (ZTE) van KPN er op zitten maar ben bang dat ik die terug moet sturen, zo niet dan gebruik ik die gewoon. Anders haal ik een TP-Link MC220L die is maar iets van 35 euros, heeft wel alleen een gigabit poort maar van POP tot mijn netwerk is alles gigabit dus dat is geen probleem.

@LordSpud lekker vol meterkastje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
BoomTree schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:13:
Ik heb een dubbele witte uFTU en heb nu een MC/NT (ZTE) van KPN er op zitten maar ben bang dat ik die terug moet sturen, zo niet dan gebruik ik die gewoon. Anders haal ik een TP-Link MC220L die is maar iets van 35 euros, heeft wel alleen een gigabit poort maar van POP tot mijn netwerk is alles gigabit dus dat is geen probleem.

@LordSpud lekker vol meterkastje 8)
De NT van ZTE hoef je niet terug te sturen bij mijn weten. Wel de experiabox, decoders, etc....
Overigens heeft die ook 1 gigabitpoort hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:16:
[...]

De NT van ZTE hoef je niet terug te sturen bij mijn weten. Wel de experiabox, decoders, etc....
Overigens heeft die ook 1 gigabitpoort hoor.
Dat is dan weer goed nieuws dat ik de NT mag houden. Met alleen gigabit poort op de TP-Link bedoelde ik dat die ook echt alleen een connectie kan maken met een andere gigabit poort, als je nog op een 100mbit kaart in de POP zit dan werkt die TP-Link niet omdat deze geen 10/100/1000 multi link ondersteunt. De NT van ZTE doet wel 10/100/1000 als het goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door BoomTree op 29-05-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
BoomTree schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:13:
[...]

Dat is dan weer goed nieuws dat ik de NT mag houden. Met alleen gigabit poort op de TP-Link bedoelde ik dat die ook echt alleen een connectie kan maken met een andere gigabit poort, als je nog op een 100mbit kaart in de POP zit dan werkt die TP-Link niet omdat deze geen 10/100/1000 multi link ondersteunt. De NT van ZTE doet wel 10/100/1000 als het goed is.
Aha. Ik snap je. Maar je zou in alle gevallen op een Gbit poort moeten blijven zitten. Bij eigen Vodafone apparatuur in je pop (ik weet niet of dat bij jou het geval is) maar ook als het via de KPN Dslam loopt. In dat laatste geval krijg je namelijk een poortloze migratie. Je wordt dus softwarematig omgeprikt en niet meer in de PoP zelf zoals eerder wel gebeurde. En je weet dat je nu al op een Gbit poort zit bij KPN.

NB: Vodafone switches in de PoP zijn allemaal Gbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04
Heb ook maar zo'n TP-Link besteld. Kost maar 25 euro bij https://www.amazon.de/gp/product/B001GQDRWK

(Iets anders goedkoops er bij bestellen en je hebt gratis verzending naar NL.)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:32:
[...]

Aha. Ik snap je. Maar je zou in alle gevallen op een Gbit poort moeten blijven zitten. Bij eigen Vodafone apparatuur in je pop (ik weet niet of dat bij jou het geval is) maar ook als het via de KPN Dslam loopt. In dat laatste geval krijg je namelijk een poortloze migratie. Je wordt dus softwarematig omgeprikt en niet meer in de PoP zelf zoals eerder wel gebeurde. En je weet dat je nu al op een Gbit poort zit bij KPN.

NB: Vodafone switches in de PoP zijn allemaal Gbit
Vodafone gaat bij mij hier via KPN wholesale helaas, een beetje meer providers met eigen apparatuur in de POP's zijn wel welkom.
Napsju schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:48:
Heb ook maar zo'n TP-Link besteld. Kost maar 25 euro bij https://www.amazon.de/gp/product/B001GQDRWK

(Iets anders goedkoops er bij bestellen en je hebt gratis verzending naar NL.)
Is inderdaad een goede oplossing die TP-Link als je geen NT (genexis of ZTE) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-10 19:17
Over 1 maandje ga ik inhuizen in mijn (student)appartement en het idee was om lekker snel internet aan te schaffen, daarom heb ik 100/100 thuis internet aangeschaft bij Vodafone. Nu hoor ik erg veel klachten over het Draytek modem. Nu was mijn idee om het direct goed te doen en degelijk spul aan te schaffen. Het lijkt mij het slimste om de Draytek in zijn algemeen in de doos te laten en het volgende te doen.

Een Ubiquiti EdgeRouter X SFP kopen en dan een Ubiquiti AP erop aan te sluiten. Zijn er mensen met ervaring hiermee en denken jullie dat dit een goed plan is? :) Ik neem slechts glasvezel internet af en denk dat dit een betere oplossing is dan gaan kloten met het brakke modem.

Hebben mensen tevens ervaring met het afbestellen van een monteur, die beste man kan alleen maar een kop koffie komen drinken, daar koop ik dan liever een betere AP voor oid.
Ik heb die AP gekozen omdat het een studentenflat is waar dus flink wat netwerken aanwezig zijn, en met die AP zou ik het meeste moeten kunnen wegdrukken :9

[ Voor 4% gewijzigd door Gijs op 30-05-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gijs schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:19:
Hebben mensen tevens ervaring met het afbestellen van een monteur, die beste man kan alleen maar een kop koffie komen drinken, daar koop ik dan liever een betere AP voor oid.
Kan je in ieder geval verzekeren dat die beste man gewoon komt en hij komt ook gewoon de Draytek aansluiten. Wat je daarna met je verbinding doet moet je zelf weten, maar de monteur komt helaas altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 11:12

Radjesh

hoi

Hmz. Gisteren Vodafone besteld, echter niet op de hoogte van de dedicated poorten die zij gebruiken.

Ik heb nu KPN met de volgende opstelling:

MODEM --------> SWITCH ------> TV/PS4/RASPBERRY etc.

Zoals ik het nu lees, die ik straks met Vodafone twee aparte kabels te gaan trekken, 1 naar de TV ontvanger, en 1 naar mijn switch |:(

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Zijn er mensen met ervaring hiermee (...)
Die mensen zijn er: http://gathering.tweakers...message/43607896#43607896
Radjesh schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:31:

Zoals ik het nu lees, die ik straks met Vodafone twee aparte kabels te gaan trekken, 1 naar de TV ontvanger, en 1 naar mijn switch |:(
Wellicht kun je gebruik maken van twee managed switches en één kabel gebruiken die aan een trunk poort zit op beide switches? Of wil je ook telefonie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik neem slechts glasvezel internet af en denk dat dit een betere oplossing is dan gaan kloten met het brakke modem.

Ik heb die AP gekozen omdat het een studentenflat is waar dus flink wat netwerken aanwezig zijn, en met die AP zou ik het meeste moeten kunnen wegdrukken :9
Als je 3-in-1 neemt krijg je de installatie en activatie (webonly) gratis. Daarnaast krijg je ook 20 euro p/m korting voor 6 maanden terwijl televisie plus telefoon maar 16 euro per maand zijn. Na 5-6 maanden kan je telefonie en televisie weer opzeggen.

Overigens heb ik geen enkele klachten over de router. Heb je wel een eigen glasverbinding? Kan mij voorstellen dat een studentenwoning een gezamenlijke aansluiting heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 30-05-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Deveon schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:46:
[...]

Als je 3-in-1 neemt krijg je de installatie en activatie (webonly) gratis. Daarnaast krijg je ook 20 euro p/m korting voor 6 maanden terwijl televisie plus telefoon maar 16 euro per maand zijn. Na 5-6 maanden kan je telefonie en televisie weer opzeggen.
Opzich een leuke actie, maar ik heb toch (nog) geen tv (alleen tablet, laptops en vaste pc) en ik vergeet dat toch uit te zetten waardoor het me alsnog meer kost. Toch thanks voor het advies
Edit: 60 euro is toch 60 euro. Ga het denkik toch maar even aanpassen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Gijs op 30-05-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Je kan ook direct na de oplevering de televisie en telefonie uitzetten.... Die 6x 4 euro is toch geen vetpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
LordSpud schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Wellicht kun je gebruik maken van twee managed switches en één kabel gebruiken die aan een trunk poort zit op beide switches? Of wil je ook telefonie gebruiken?
Die optie kwam een paar weken geleden ook langs maar scheen niet te werken naar ik begreep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Deveon schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:55:
Je kan ook direct na de oplevering de televisie en telefonie uitzetten.... Die 6x 4 euro is toch geen vetpot.
Daarmee vervalt alleen wel automatisch je 20 euro korting. De installatie + activatie blijven dan wel gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Deveon schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:46:
[...]

Overigens heb ik geen enkele klachten over de router. Heb je wel een eigen glasverbinding? Kan mij voorstellen dat een studentenwoning een gezamenlijke aansluiting heeft.
Het gaat om een appartement in een studentflat, ik bezit dus over mijn eigen sanitair, keuken en voordeur. En in deze flat moet je ook je eigen gwl, internet afnemen. Opzich best fijn omdat je dan dus ook huurtoeslag krijgt (a 171 euro per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gijs schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Het gaat om een appartement in een studentflat, ik bezit dus over mijn eigen sanitair, keuken en voordeur. En in deze flat moet je ook je eigen gwl, internet afnemen. Opzich best fijn omdat je dan dus ook huurtoeslag krijgt (a 171 euro per maand).
Overigens ik weet niet of je het al hebt afgesloten, maar je kan via https://www.shopkorting.nl/ nog 50 euro cashback krijgen.

Ik heb Thuis 2 weken geleden afgesloten en de cashback is inmiddels verwerkt en wordt ergens deze week op mijn rekening geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Die optie kwam een paar weken geleden ook langs maar scheen niet te werken naar ik begreep?
Ja klopt inderdaad. Bij nader inzien is dat inderdaad waarschijnlijk onmogelijk.

Ik zat eens te denken: de Draytek heeft geen trunk die VLAN informatie kan doorgeven aan een aangesloten managed switch maar poort 1 en 2 zijn wel lid van VLAN 300 en poort 3 en 4 zijn lid van VLAN 640. Wat zou er gebeuren als je op managed switch 1 een internet poort en een tv poort aansluit van de Draytek op die managed switch en dan een trunk aanmaakt met dezelfde VLAN ids als die van Vodafone (640 en 300)? Deze dan weer doorgeven aan een tweede managed switch met een trunk voor die twee VLANS en dan één poort member maken van VLAN 300 en één poort member maken van 640? Aan VLAN 300 hang je een laptop en aan VLAN 640 hang je een tv decoder... Misschien moet je nog iets met IGMP doen op die switches... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LordSpud schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Ja klopt inderdaad. Bij nader inzien is dat inderdaad waarschijnlijk onmogelijk.

Ik zat eens te denken: de Draytek heeft geen trunk die VLAN informatie kan doorgeven aan een aangesloten managed switch maar poort 1 en 2 zijn wel lid van VLAN 300 en poort 3 en 4 zijn lid van VLAN 640. Wat zou er gebeuren als je op managed switch 1 een internet poort en een tv poort aansluit van de Draytek op die managed switch en dan een trunk aanmaakt met dezelfde VLAN ids als die van Vodafone (640 en 300)? Deze dan weer doorgeven aan een tweede managed switch met een trunk voor die twee VLANS en dan één poort member maken van VLAN 300 en één poort member maken van 640? Aan VLAN 300 hang je een laptop en aan VLAN 640 hang je een tv decoder... Misschien moet je nog iets met IGMP doen op die switches... 8)
Ik zat aan dit zelfde principe te denken. Maar toen gaf je zelf aan dat dit niet mogelijk is: LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:50:
[...]

Overigens ik weet niet of je het al hebt afgesloten, maar je kan via https://www.shopkorting.nl/ nog 50 euro cashback krijgen.

Ik heb Thuis 2 weken geleden afgesloten en de cashback is inmiddels verwerkt en wordt ergens deze week op mijn rekening geschreven.
Daarnet toch even omgezet, jammer genoeg had ik al afgesloten dus geen cashback, ga er voortaan eens op letten!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gijs schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Daarnet toch even omgezet, jammer genoeg had ik al afgesloten dus geen cashback, ga er voortaan eens op letten!:P
Je kan eventueel de klantenservice mailen, die reageren meestal binnen één dag en misschien willen ze coulant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSpud
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Ik zat aan dit zelfde principe te denken. Maar toen gaf je zelf aan dat dit niet mogelijk is: LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Er is een verschil tussen wat ik denk dat mogelijk is en wat daadwerkelijk mogelijk is. Ik twijfel maar denk dat het inderdaad niet gaat werken. Het zou me alleen niet verbazen als het op de door ons voorgestelde werkwijze toch zou werken. Jij geeft echter VLAN1 en VLAN2 aan in je tekening en ik heb dit geïnterpreteerd als een eigen VLAN id (1 en 2). Je moet dus geen eigen VLAN ids gebruiken. Dat gaat sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LordSpud schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:50:
[...]

Er is een verschil tussen wat ik denk dat mogelijk is en wat daadwerkelijk mogelijk is. Ik twijfel maar denk dat het inderdaad niet gaat werken. Het zou me alleen niet verbazen als het op de door ons voorgestelde werkwijze toch zou werken. Jij geeft echter VLAN1 en VLAN2 aan in je tekening en ik heb dit geïnterpreteerd als een eigen VLAN id (1 en 2). Je moet dus geen eigen VLAN ids gebruiken. Dat gaat sowieso niet werken.
Bedankt voor je reactie. De tekening was ook meer ter illustratie dan gebaseerd op de werkelijkheid. Ik heb helaas geen twee managed switchen, om het te kunnen testen. Is er iemand die dat wel heeft liggen en kan kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
LordSpud schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Ik kan het niet meer controleren, maar ik weet zeker dat ik het werkend gehad met één smart switch en een domme switch. Ik weet alleen niet meer zeker hoe ik de vlan's had ingesteld.

Er zijn twee scenario's:
  • VLAN's ingesteld op PC. De smart switch aan de andere kant gebruikt een tagged vlan voor internet, untagged in IPTV vlan.
  • untagged vlan voor internet, tagged vlan 640 voor de Entone. De entone is door Vodafone ingesteld om naar vlan 640 te kijken.
Heeft iemand een PCAP van het verkeer op een IPTV poort van de Entone? Dan kunnen we dat even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 18:58
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:52:
[...]

Bedankt voor je reactie. De tekening was ook meer ter illustratie dan gebaseerd op de werkelijkheid. Ik heb helaas geen twee managed switchen, om het te kunnen testen. Is er iemand die dat wel heeft liggen en kan kijken of het werkt.
Op dit moment ben ik bezig met m'n verhuizing aan het afronden welliswaar (dus helaas nog klussen) i.v.m. met de verhuizing ben ik overstapt op VF Thuis alleen nog niet aangesloten dit gaat in de loop van de week gebeuren. Ik wil dit volgende week gaan proberen (als het resterende kluswerk dit toelaat), ik heb 2 managed switches liggen en wil die situatie ook aangezien er onder de grond 1 utp kabel vanaf m'n meterkast naar de woonkamer ligt, ik wil gebruik maken van een HTPC en een entone daar wil. :). Ik dacht dat dit al werkte maar nog niet helemaal dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Murrays schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:03:
[...]
Ik wil dit volgende week gaan proberen (als het resterende kluswerk dit toelaat), ik heb 2 managed switches liggen en wil die situatie ook aangezien er onder de grond 1 utp kabel vanaf m'n meterkast naar de woonkamer ligt, ik wil gebruik maken van een HTPC en een entone daar wil. :). Ik dacht dat dit al werkte maar nog niet helemaal dus...
Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:28:
[...]

Je kan eventueel de klantenservice mailen, die reageren meestal binnen één dag en misschien willen ze coulant zijn.
Oke, alsnog opgezegd en opnieuw afgesloten, weet je nog hoe snel het op shopkorting.nl werd herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gijs schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:45:
[...]
Oke, alsnog opgezegd en opnieuw afgesloten, weet je nog hoe snel het op shopkorting.nl werd herkend?
Bij mij gebeurde dat niet automatisch na 2 dagen(dat is het termijn), maar had een bericht naar de klantenservice van shopkorting gestuurd en toen werd het daarna alsnog verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
ANdrode schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Ik kan het niet meer controleren, maar ik weet zeker dat ik het werkend gehad met één smart switch en een domme switch. Ik weet alleen niet meer zeker hoe ik de vlan's had ingesteld.

Er zijn twee scenario's:
  • VLAN's ingesteld op PC. De smart switch aan de andere kant gebruikt een tagged vlan voor internet, untagged in IPTV vlan.
  • untagged vlan voor internet, tagged vlan 640 voor de Entone. De entone is door Vodafone ingesteld om naar vlan 640 te kijken.
Heeft iemand een PCAP van het verkeer op een IPTV poort van de Entone? Dan kunnen we dat even bekijken.
Schitterend. Ik wil best even een laptop aan mijn switch hangen op de IPTV poort om te kijken wat er voorbij komt maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik neem aan dat die Entone zelf communicatie triggered dus in plaats van de Entone een laptop laten luisteren lijkt me niet nuttig. Ik zou het verkeer eigenlijk willen monitoren zodat ik kan zien wat er tussen de Entone en Vodafone gebeurt. Dat kan toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:36:
[...]
Schitterend. Ik wil best even een laptop aan mijn switch hangen op de IPTV poort om te kijken wat er voorbij komt maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik neem aan dat die Entone zelf communicatie triggered dus in plaats van de Entone een laptop laten luisteren lijkt me niet nuttig. Ik zou het verkeer eigenlijk willen monitoren zodat ik kan zien wat er tussen de Entone en Vodafone gebeurt. Dat kan toch ook?
Leuke test :).

Er zijn een paar manieren hoe je dit kan doen. Van makkelijk naar moeilijker:
  • een hub (*geen* switch) aansluiten, als je er nog ergens een hebt liggen. Die zijn dom en versturen alle data over alle poorten.
  • 'port mirroring' op de switch gebruiken. Dan verstuurt de poort die je instelt hetzelfde als wat er naar de Entone gaat.
  • Op een laptop een extra USB netwerk adapter aansluiten en een bridge maken tussen de twee netwerkkaarten.
Ik vind het zelf een leuk trucje en gebruik het regelmatig :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSpud
ANdrode schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:54:
[...]

Leuke test :).

Er zijn een paar manieren hoe je dit kan doen. Van makkelijk naar moeilijker:
  • een hub (*geen* switch) aansluiten, als je er nog ergens een hebt liggen. Die zijn dom en versturen alle data over alle poorten.
  • 'port mirroring' op de switch gebruiken. Dan verstuurt de poort die je instelt hetzelfde als wat er naar de Entone gaat.
  • Op een laptop een extra USB netwerk adapter aansluiten en een bridge maken tussen de twee netwerkkaarten.
Ik vind het zelf een leuk trucje en gebruik het regelmatig :).
Port mirroring bedoelde ik ja. Dat ga ik eens proberen. U hoort van ons :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
ANdrode schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Er zijn twee scenario's:
I got the stuff :P Wat willen we bekijken? Ik heb een enorme capture van zowel ingaand als uitgaand verkeer van en naar de Entone. Los van die UDP stream zie ik inderdaad wat overig netwerk verkeer (grappig: ook wat html zooi voor het opbouwen van widgets op de Entone interface). Ik heb tijdens de capture de entone ook even helemaal van 't stroom af gehaald en weer aan gezet. Dan zie je namelijk ook wat er gebeurt als het apparaat initialiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:31:
[...]

I got the stuff :P Wat willen we bekijken? Ik heb een enorme capture van zowel ingaand als uitgaand verkeer van en naar de Entone. Los van die UDP stream zie ik inderdaad wat overig netwerk verkeer (grappig: ook wat html zooi voor het opbouwen van widgets op de Entone interface). Ik heb tijdens de capture de entone ook even helemaal van 't stroom af gehaald en weer aan gezet. Dan zie je namelijk ook wat er gebeurt als het apparaat initialiseert.
De Entone is een best leuk apparaat om te debuggen :).

Op mijn harde schijf had ik een oude pcap van de Entone staan. Ik denk dat ik deze via de port mirroring optie van de Draytek heb gemaakt (maar ik heb geen aantekeningen in de map bij de pcap staan).

In mijn situatie zie ik een VLAN tag staan. Zie jij dat ook?
wireshark_vlan_tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
ANdrode schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:53:
[...]
In mijn situatie zie ik een VLAN tag staan. Zie jij dat ook?
Ik zie geen tags in mijn netwerk verkeer maar van wat ik lees kan dit komen doordat de tag er af wordt gehaald. Mogelijk door windows, de driver van mijn netwerk kaart of andere instellingen. Wellicht moet ik op een andere manier capturen?

[ Voor 27% gewijzigd door LordSpud op 31-05-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:14:
[...]

Ik zie geen tags in mijn netwerk verkeer maar van wat ik lees kan dit komen doordat de tag er af wordt gehaald. Mogelijk door windows, de driver van mijn netwerk kaart of andere instellingen. Wellicht moet ik op een andere manier capturen?
De simpelste verklaring is dat de vlan tag's er niet zijn :X. En toch heeft het bij mij gewerkt. Waarschijnlijk de eerste van deze twee situaties:
  • untagged IPTV vlan op een poort. Internet vlan tagged op die poort. Bij PC de vlans instellen.
  • tagged IPTV vlan op een poort. Untagged internet vlan. Misschien kijkt de entone automatisch op de vlan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 11:12

Radjesh

hoi

LordSpud schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Die mensen zijn er: http://gathering.tweakers...message/43607896#43607896

[...]

Dank voor het advies. Echter heb ik besloten om bij KPN te blijven, zij konden mij een mooie korting geven, scheelt me een hoop gedoe :)

Niet

Pagina: 1 ... 96 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.