Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.111 views

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 21:57

Zorian

What the fox?

En het is weer avond...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6mbZEQe.png

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 16:24
Ik heb net gekeken maar zie nergens een optie voor begin gemist.
Toevallig heb ik vanavond KPN bij mijn schoonouders geïnstalleerd. Had er verder nog niet zoveel mee te maken gehad, maar daar zie je een icoontje in de gids voor begin gemist. Werkt netjes

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Zorian, heb je hier al eens over gebeld met Vodafone? Ik weet dat de meeste KS medewerkers in hun runbook gaan zitten bladeren om te kijken naar een oplossing maar wellicht had je het geluk te spreken met iemand die verder kijkt dan dat?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Binnenkort leggen ze glasvezel aan bij mij thuis (ze komen vandaag bekijken wat er nodig is.) en dan barst natuurlijk het "shoppen" los. Op dit moment zit ik bij Ziggo met een 200/20 lijn en dit vind ik vrij duur, maar het is wel retestabiel. Nooit problemen met verbindingen (snelheid en/of latency.)

Nu weet ik wel dat je fora natuurlijk alle probleemgevallen leest, maar het lijkt alsof Vodafone misschien niet het beste idee is?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hann1BaL schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:45:
Nu weet ik wel dat je fora natuurlijk alle probleemgevallen leest, maar het lijkt alsof Vodafone misschien niet het beste idee is?
Ik ga hier niet in op het feit of Vodafone nou wel of niet goed is. Maar mensen die problemen hebben komen altijd als eerste klagen op Facebook/Twitter/GoT. Goede verhalen komen nauwelijks voorbij, wat natuurlijk ook logisch is.

Je ziet dit in alle topics hier op tweakers. De berichten in de topics staan voornamelijk vol met mensen die niet tevreden zijn en/of problemen hebben.

• Binnetie
Met Rens-br eens.
Ik heb nu ruim 2 jaar Vodafone, het eerste jaar was nog op de oude propositie (dat liep via KPN). Niks geen klagen, werkte prima. 1x een storing gehad van paar uur in onze wijkcentrale. Ik was 1 van de laatste klanten op de oude propositie, je hoorde dat ze al bezig waren met de nieuwe (huidige) propositie. Dus Vodafone heeft praktisch alles zelf in beheer.

De nadelen van de nieuwe propositie vond ik dat je geen coax-signaal meer had, maar dat elke tv een settopbox moest hebben. Maar uiteindelijk kon ik er niet meer onderuit en moest ik (nadat Vodafone een mooi overstap bod had gedaan) overstappen of naar een andere provider uitwijken.
Ik keek dit met argusogen aan, maar het viel me erg mee. De Draytek router is stabiel, ik zou er graag wat meer in willen aanpassen maar ik kan er nu ook mee uit. Portforwards zijn gewoon mogelijk en dat is voor mij het belangrijkste.

Het enige wat ik wel heb en nog geen oplossing voor heb gevonden is dat wanneer ik TV kijk en mijn vriendin zet boven de TV aan, dan bevriest het beeld bij mij beneden. Als ik even zap dan is het weg. Nu gebeurd het zelden dat we tegelijk beide tv's in gebruik hebben, maar met een plasma tv is het niet fijn als je beeld ineens stilstaat en jij zit op de wc een donald duck te lezen :)

Maar wat ik zeg dit gebeurd heel zelden.
De storingen zoals nu spelen (lage upload) heb ik niet. Maar 2 collega's van mij met Vodafone in Assen en Groningen hebben er wel last van.

Al met al ben ik dus super tevreden en zal rond de zomer weer gaan kijken of er wat interessants is. Dan loopt de aanbieding af en moet ik het volle pond gaan betalen zeg maar.

edit:
Als ik nu kijk zie ik dat er 500Mb bij mij beschikbaar is. Heb nu 50/50Mb. Ik controleer elke maand even. Een nieuwe klant krijg nu de eerste 6 maand 20 euro korting wanneer ze intern, tv en bellen afnemen. Met 50Mbit en een 2e settopbox wordt het 33,50 per maand de eerste 6 maand + eenmalig 30 euro. Mijn huidige pakket kan dus nog ietsjes goedkoper. Maar goed ik zie tegen die tijd wel. Vodafone is niet zo van de verlengingsaanbiedingen heb ik begrepen. Dan wordt het een andere provider en dan gewoon elk jaar switchen.

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 09-03-2016 09:45 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier ook nergens last van; enige 'issue' was het al dan niet onaangekondigde onderhoud vorige week in de nacht. Ook geen last van beeld dat bevriest als een tweede tv wordt aangezet :) (ook nooit gehad bij 'VF oud')
De storingen waar je vijf on demand films als compensatie voor kreeg ook niet gehad (ook geen gebruik van gemaakt overigens, wat een selectie :/ )

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 09-03-2016 23:59 ]

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:48
Vanmiddag gebeld om te vragen voor ander modem als de Draytek, maar had men niet dus ik hou de Asus RT-AC66U ipv verkoop.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
Binnetie schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:36:

Het enige wat ik wel heb en nog geen oplossing voor heb gevonden is dat wanneer ik TV kijk en mijn vriendin zet boven de TV aan, dan bevriest het beeld bij mij beneden. Als ik even zap dan is het weg. Nu gebeurd het zelden dat we tegelijk beide tv's in gebruik hebben, maar met een plasma tv is het niet fijn als je beeld ineens stilstaat en jij zit op de wc een donald duck te lezen
Je hebt de twee decoders toch niet toevallig via een switch op 1 poort op de Draytek aangesloten? Zoals het in de oude propositie nodig was?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Binnetie
Nee daar heb ik nog naar gekeken. Ze zitten beide op een aparte poort op de Draytek. In de oude propoitie had ik geen 2 decoders want toen kon ik nog kijken via het meegeleverde coax signaal. Had 1 decoder in de woonkamer en de tv boven zat via coax aangesloten.

Moet er bij zeggen dat het niet elke keer gebeurde, soms ging het ook gewoon goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 09-03-2016 19:28 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:48:
[...]
Je ziet dit in alle topics hier op tweakers. De berichten in de topics staan voornamelijk vol met mensen die niet tevreden zijn en/of problemen hebben.
Over Vodafone ben ik op één punt van commentaar na tevreden.

Bij Vodafone is het zwakke punt de wifi van het modem. Deze is wel minimaal gelijkwaardig aan de ziggo oplossingen (cisco 3925/tc 7200). Als je een eigen wifi access point gebruikt (geen eigen router) is de Draytek echt prima :).

• rens-br

rens-br

ANdrode schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:03:
[...]
Over Vodafone ben ik op één punt van commentaar na tevreden.

Bij Vodafone is het zwakke punt de wifi van het modem. Deze is wel minimaal gelijkwaardig aan de ziggo oplossingen (cisco 3925/tc 7200). Als je een eigen wifi access point gebruikt (geen eigen router) is de Draytek echt prima :).
Wifi van het ding valt inderdaad erg tegen. Met onze 50Mbit verbinding haal ik langs de router niet meer dan 30mbit, dit terwijl we op een compleet vrij kanaal zitten en we maar één ander wifi netwerk ontvangen. Bekabeld halen we natuurlijk wel de volledige 50Mbit.

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ah hier meer info over begin gemist:
https://www.breedbandwink...one-lanceert-begin-gemist

TV
Als je op " guide" klikt zie je als het goed is bij NPO1, NPO2 en NPO3 een return tekentje. Je kunt nu het programma weer vanaf het begin zien.

Ik zou sowieso nooit de draytek van Vodafone zelf gebruiken. Het wifi signaal is zo zwak en langzaam, zonde van je glasvezel up- en download snelheid.

Ben echt super blij met mijn managed switch en eigen router. Alles tot de max. Heb 100 up en down en haal dat ook via mijn eigen router over wifi.

• rens-br

rens-br

the_white_shark schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:09:
Ik zou sowieso nooit de draytek van Vodafone zelf gebruiken. Het wifi signaal is zo zwak en langzaam, zonde van je glasvezel up- en download snelheid.

Ben echt super blij met mijn managed switch en eigen router. Alles tot de max. Heb 100 up en down en haal dat ook via mijn eigen router over wifi.
Helaas is de verbinding niet van mij, maar van de vereniging. Of te wel, die betalen niet voor apparatuur terwijl de huidige 'gewoon' werkt.

• the_white_shark
En zelf aanschaffen en een managed switch en router opzetten is geen optie?
Eventueel de kosten laten declareren via de vereniging?

De meeste routers kunnen een hele grote load aan plus vaak gastnetwerken.

• ANdrode
  • Niet online
Als router vind ik de Draytek dan wel weer prima. Het enige dat ontbreekt/ontbrak? is upnp.

Voor mij geen probleem - ik zet het zelf uit omdat ik de security nadelen niet op vindt wegen tegen de voordelen. Ik vind het wel fijn dat NAT in de praktijk werkt als een firewall die alles wat je niet forward blokkeert, maar wel een firewall -> WAN: accept regel heeft.

• LordSpud
En je kunt gewoon een wireless access point gebruiken en de WiFi van de Draytek uitschakelen... Voor gemiddeld gebruik is het apparaat dan inderdaad voldoende.

• rens-br

rens-br

the_white_shark schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:41:
En zelf aanschaffen en een managed switch en router opzetten is geen optie?
Dit is zeker een optie.
Eventueel de kosten laten declareren via de vereniging?
Dit dan helaas niet. Ze vinden het niet nodig om er goede en fatsoenlijke apparatuur te laten bijplaatsen, want de huidige setup werkt toch 'gewoon' is dan het argument. Dus dan zou alles uit mijn eigen portemonnee betaald moeten worden en dat vind ik dan weer een beetje overdreven.

Ik was al lang blij dat ik ze hebt kunnen overtuigen om een aantal euro per maand meer uit te geven aan 50/50Mbit glasvezel ipv. 20/2 ADSL (in praktijk 8/0.0002).

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 11-03-2016 08:15 ]

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 11:17

S1W

Ik heb gisteren m'n Ziggo 200/20 omgezet naar Vodafone glas 500. Nou kan ik in het Ziggo modem ook dyndns gebruiken, kan dat met het Vodafone modem ook?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

swtimmer schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Dag 2 zonder fiber en de helpdesk geeft nog steeds aan dat we vooral gewoon moeten wachten |:( Geen informatie. Geen sorry. Vreemd bedrijf :?
Dag 11 zonder internet. We hebben nu 1 iemand van Vodafona over de vloer gehad (hadden pas na 9 dagen tijd om langs te konen) die na 5 minuten doorhad dat het niet het modem was. Nu weer wachten op de netwerkbeheerder om dit op te pakken. Wat een flut bedrijf dit, einde van het jaar ben ik weg. Er is gewoon 0 urgentie voor storingen/problemen en je moet hopen dat monteurs tijd hebben tussen het aansluiten van nieuwe klanten om even bij je langs te komen.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:48
swtimmer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:06:
[...]

Dag 11 zonder internet. We hebben nu 1 iemand van Vodafona over de vloer gehad (hadden pas na 9 dagen tijd om langs te konen) die na 5 minuten doorhad dat het niet het model was. Nu weer wachten op de netwerkbeheerder om dit op te pakken. Wat een flut bedrijf dit, einde van het jaar ben ik weg. Er is gewoon 0 urgentie voor storingen/problemen en je moet hopen dat monteurs tijd hebben tussen het aansluiten van nieuwe klanten om even bij je langs te komen.
Zwaar triest. Hopelijk ben je snel weer aangesloten.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Rubman

Retarded or just overjoyed!

[...]

Dag 11 zonder internet. We hebben nu 1 iemand van Vodafona over de vloer gehad (hadden pas na 9 dagen tijd om langs te konen) die na 5 minuten doorhad dat het niet het modem was. Nu weer wachten op de netwerkbeheerder om dit op te pakken. Wat een flut bedrijf dit, einde van het jaar ben ik weg. Er is gewoon 0 urgentie voor storingen/problemen en je moet hopen dat monteurs tijd hebben tussen het aansluiten van nieuwe klanten om even bij je langs te komen.
Ik zou toch wat harder op mijn strepen gaan staan, je betaald er verdomme voor.
Gewoon dreigen met betalingen inhouden als het niet binnen nu en x opgelost is.
Want dat je al 9 dagen moet wachten is van de zotte natuurlijk.
Als het langer duurt gat het zelfs mogelijkheid bieden tot contract ontbinding want ze keveren niet het beloofde product en lossen het niet binnen redelijke termijn op.

Voor iets in de huidige tijd inmiddels toch wel belangrijks als internet telefonie en televisie vindt ik 2 weken geen afzienbare tijd meer. Dat moet max enkele dagen zijn tot een werkweek bij echt grote problemen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

[...]

Bij VF is het woord klantbehoud en service nog niet in hun woordenboek opgenomen, laat staan in hun hersens, opgekomen. Overigens geldt dit ook voor hun (niet) communiceren naar hun klanten waarvan ze toch de inkomsten genereren en je als klant aan hun wanprestatie bent overgeleverd.

Ik wilde over van 100/100 naar 500/500 en zou volgens klantenservice een maand zonder internet, telefoon, tv en radio komen te zitten. Hun advies? Meneer, als u eind juni verhuisd laat het nu zoals het is en vraag op uw nieuwe adres wel om de 500/500.

Gelukkig loopt tegen die tijd mijn jaarcontract af en stap dan voor mijn nieuwe woonruimte over naar KPN of zo, ga nog een en ander uitzoeken, maar VF is voor mij einde exercitie. Op zich niet verwonderlijk dat zij amper maar 100.000 klanten hebben op glasvezel en mogelijk ten einde raad daarom samengaan met Ziggo zonder tot op heden duidelijkheid te scheppen hoe e.e.a. gaat werken.

• peppi_078
  • Laatst online: 29-10 07:21
[...]

Als je gewoon over compensatie begint omdat je al zoveel dagen zonder internet/tv/telefonie zit krijg je het gewoon gecrediteerd. Ik heb een keer 5 dagen zonder internet/tv/internet gezeten en heb toen geloof ik 30 euro gecrediteerd gekregen.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

peppi_078 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:04:
[...]

Als je gewoon over compensatie begint omdat je al zoveel dagen zonder internet/tv/telefonie zit krijg je het gewoon gecrediteerd. Ik heb een keer 5 dagen zonder internet/tv/internet gezeten en heb toen geloof ik 30 euro gecrediteerd gekregen.
Klopt, dit gaven ze ook direct zelf aan. Punt blijft natuurlijk dat internet zo goedkoop is dat je er eigenlijk weinig aan hebt en het totaal niet compenseert voor de overlast.

We zijn overigens weer online. De reggefiber monteur heeft alle kabels in de wijkkast opnieuw vastgezet en nu werkt het weer. Die konden wel gewoon binnen 1 dag komen itt tot VF.

VF service is wel echt enorm slecht, op 1 Maart gaf de helpdesk het volgende advies op mijn vraag voor een status update 8)7
Nee, helaas. Je merkt vanzelf wanneer het weer werkt. ^RR

• Barre73
Dit is ook heel slecht. Probleem is dat Vodafone eigenlijk pas Reggefiber wil en kan aansturen als ze hebben uitgesloten dat het aan hun eigen modem ligt. Als de Vodafone monteur een dag na de melding was gekomen om dan te zien dat het niet aan Vodafone ligt en dan Reggefiber vraagt in de PoP te kijken dan zou het met twee of drie dagen opgelost zijn. Maar hier komt het dus puur door Guidion die geen capaciteit had.
Zonde..

• peppi_078
  • Laatst online: 29-10 07:21
Barre73 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:14:
Dit is ook heel slecht. Probleem is dat Vodafone eigenlijk pas Reggefiber wil en kan aansturen als ze hebben uitgesloten dat het aan hun eigen modem ligt. Als de Vodafone monteur een dag na de melding was gekomen om dan te zien dat het niet aan Vodafone ligt en dan Reggefiber vraagt in de PoP te kijken dan zou het met twee of drie dagen opgelost zijn. Maar hier komt het dus puur door Guidion die geen capaciteit had.
Zonde..
Dat is dus gelijk het hele probleem want alles wordt door Guidion gedaan. En dat zijn bijna allemaal ZZP'ers. Ik heb 5 dagen moeten wachten op een adapter omdat de monteur deze niet op voorraad had en dat die besteld moest worden.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

peppi_078 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:58:
[...]

Dat is dus gelijk het hele probleem want alles wordt door Guidion gedaan. En dat zijn bijna allemaal ZZP'ers. Ik heb 5 dagen moeten wachten op een adapter omdat de monteur deze niet op voorraad had en dat die besteld moest worden.
Ik denk dat het ZZP verhaal los moet worden gezien van de service die wordt verleend. Het is jammer dat dit bij een negatieve ervaring in een adem wordt genoemd met ZZP' ers. Want net zoals met monteurs in loondienst zitten daar ook wel eens wat minder kwalitatieve monteurs tussen. De regel is wel dat juist ZZP' ers veel gemotiveerder zijn (harder werken) en afhankelijk van hun opdrachtgever en klanten. Uiteindelijk zal een ZZP 'er die de kantjes er vanaf loopt zich eerder in de vingers snijden. Iemand in loondienst kan zo naar een ander telefombedrijf en zijn slechte service voortzetten. Iemand in loondienst krijgt toch wel betaald, en zal zich minder bekommeren om service en klantvriendelijkheid. Al wil ik zeer zeker niet alles over een kam scheren. Guidion is een partner van diverse telecombedrijven die veel met zelfstandigen werkt. Maar hiernaast heb je ook Centric en nog wat andere bedrijven die hetzelfde doen. Het zegt totaal niets over een bedrijf of over Guidion. Bij een degelijk negatieve ervaring zou ik juist aan de bel trekken en eens een gesprek aanknopen met de betreffende partner, zo kunnen zij de rotte appels eruit vissen en is iedereen blij!

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

• Barre73
Ik wilde ook geenszins de schuld op Guidion afschuiven en al helemaal niet op zzp-ers.
Het ging mij om het kopje capaciteit. En dan ook weten we niet of Vodafone wel meteen een monteur inschakelde van Guidion of dat daar ook nog een paar dagen tussen zat.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 10:09
Is er overigens al iets meer bekend over de fusie vodafone ziggo betreffende het aanbieden via kpn netwerk?

who put a "stop payment" on my reality check

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10 14:57
Heeft iemand hier UPnP werkend gekregen met de Vigor2132FVn? Het staat bij mij aan, maar lijkt niets uit te halen.

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-10 12:17
Sinds vorig jaar monitor ik mijn VF Thuis glasverbinding met Samknows.

Voor de geïnteresseerden hier wat grafiekjes. De storing van vorig weekend is duidelijk terug te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4CiKV5W.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aX27qEl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BRoWtbi.png

[ Voor 42% gewijzigd door endless90 op 13-03-2016 14:38 ]

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Barre73 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:14:
Zonde..
Inderdaad, het probleem is Guidion en het is nogal makkelijk van Vodafone om die dan maar de schuld te geven. Guidion gaf zelfs aan dat het "lastige" was dat ik in Amsterdam woon aangezien ze daar geen capaciteit hebben. Nu kan je mij van alles vertellen, maar het lijkt me voor het type werk dat zo'n Guidion man doet niet heel lastig om in hartje Randstad iemand te vinden.

Overigens update vanaf hier, we lagen er weer helemaal uit en heb vandaag alweer lekker met Vodafone mogen bellen. Ze gaan nu weer eerst een Guidion man sturen voordat ze Reggefiber aansturen 8)7 *zucht*

• Binnetie
Ah hier meer info over begin gemist:
https://www.breedbandwink...one-lanceert-begin-gemist

TV
Als je op " guide" klikt zie je als het goed is bij NPO1, NPO2 en NPO3 een return tekentje. Je kunt nu het programma weer vanaf het begin zien.
Ik zie nog steeds geen return tekentje. Hebben andere mensen al wel Begin Gemist?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:19
Steekt hand op. In de guide staat het tekentje alleen bij NPO 1-3. Op de informatiebalk ook bij andere Nederlandse zenders, maar daar werkt het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door hcQd op 14-03-2016 17:12 ]

• Binnetie
Vreemd, hier ziet de guide er net zo uit als voorheen.

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
Hier staat het teken ook in de guide en op de informatiebalk
Postcode 3864.

De box opnieuw starten via menu kan ook helpen(werkt hier ook pas sinds een paar dagen)

• the_white_shark
Hierbij een screenshot van begin gemist bij Vodafone.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DnqwXtpDFjr2t99V6BGQjl9q/thumb.jpg

• Binnetie
soepkip67 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:27:
Hier staat het teken ook in de guide en op de informatiebalk
Postcode 3864.

De box opnieuw starten via menu kan ook helpen(werkt hier ook pas sinds een paar dagen)
Ah top dankjewel! Via het menu herstarten werkte! En de kwaliteit is ook zelfde. Met uitzending gemist heb je bijvoorbeeld veel mindere kwaliteit. Leuke bijkomstigheid deze functie...

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-10 10:34
Heb sinds gisteren Vodafone glasvezel met een draytek 2132F. Nu valt m'n internet weg als ik een VPN verbinding opzet via een PC die aangesloten is op het LAN naar een server op m'n werk. Ook de uptime van de WAN1 (fiber) veranderd dan weer naar een paar seconden. Lijkt er op dat de verbinding reset. Verder kom ik ook niet op het bedrijfsnetwerk, iets wat allemaal gewoon werkte bij mijn oude provider (Tweak).

Zodra ik de VPN verbinding weer verbreek doet alles het weer.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

• fibergeek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-10 09:53
Nog nooit meegemaakt bij mij thuis. Misschien dat je een bug hebt gevonden, ik zou het eens bij de helpdesk melden met de naam en versie van de VPN software.

Wireshark doesn't lie!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Vodafone bellen met zulke problemen gaat je niets opleveren.

Het zal als volgt gaan:
Klant Bij gebruik VPN verbinding valt mijn internet verbinding uit.
Vodafone wij ondersteunen geen VPN gebruik dit zult u zelf moeten regelen voor info kunt u het misschien op het forum proberen.
Vodafone is alleen verantwoordelijk voor de verbinding en die werkt.
Kan ik u verder nog ergens mee helpen anders wens ik u een prettige avond.

• Barre73
Mailen naar KS met het dringende verzoek je vraag door te zetten naar tweedelijns/Glasoperator. Kan beter werken. Dat heeft mij in het begin erg geholpen toen ik een paar sites niet kon openen (en dat kwam niet door een buitenlands IP)

Verwijderd

Net gelezen in het NRC. "Wanneer kunnen consumenten nieuwe producten verwachten?

Coopmans: „De eerste basisdiensten zullen er begin 2017 komen, nadat de deal is goedgekeurd door de toezichthouders. In ieder geval krijgen alle tv-klanten, ook die van Vodafone, onze Horizon-settopbox.”
bron: http://www.nrc.nl/handels...ecom-en-televisie-1589629

Heb net vodafone thuis besteld, overstap van Ziggo. Maar dat was dus niet slim ;-) Ben ik gewoon weer terug en geen glasvezel....

• JP1980
Bedankt voor de reacties. Heb nog wat uitgebreider getest en ik kan prima verbinding maken met de gratis VPN diensten die op het internet rondzwerven. Het heeft dus specifiek te maken met de combinatie draytek en de VPN server op m'n werk. Morgen maar eens overleggen met systeembeheer.

• JP1980
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:46:
Net gelezen in het NRC. "Wanneer kunnen consumenten nieuwe producten verwachten?

Coopmans: „De eerste basisdiensten zullen er begin 2017 komen, nadat de deal is goedgekeurd door de toezichthouders. In ieder geval krijgen alle tv-klanten, ook die van Vodafone, onze Horizon-settopbox.”
bron: http://www.nrc.nl/handels...ecom-en-televisie-1589629

Heb net vodafone thuis besteld, overstap van Ziggo. Maar dat was dus niet slim ;-) Ben ik gewoon weer terug en geen glasvezel....
Dat lijkt mij niks eigenlijk die horizon. Dat is toch ook nog wel een vrij fors apparaat? Nou ja over een jaar maar weer eens verder shoppen gaan we wel weer terug naar tweak o.i.d.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:46:
Gelukkig heb ik alleen internet en bellen via Vodafone, verwacht niet dat er veel gaat veranderen in de toekomst. Hopelijk houden ze de prijs zo laag als nu: 35 euro voor 50Mbit + bellen.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ben mezelf aan het oriënteren om tijdelijk afscheid te nemen van ziggo. Nu is vodafone interessant als aanbieden, maar heb hier thuis een tvheadend tv server draaien. DIt werkt allemaal prima.
Nu wilde ik graag IPTV van vodafone gaan gebruiken en zag dat dit handmatig te configureren is (althans in de meterkast eigen hardware gebruiken).
Wellicht heb ik het gemist aangezien dit een groot topic is, maar kan ik de IPTV streams ook via mijn PC kijken (en dus niet via een irritante box)?
(Of bijvoorbeeld via Kodi IPTV plugin?)

Wat ik dus bedoel is wt hier gebeurd in Duitsland:
http://www.iptv-anbieter....re/vodafone-tv-am-pc.html

[ Voor 10% gewijzigd door BSeB op 18-03-2016 10:26 ]

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
BSeB schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:25:
Ben mezelf aan het oriënteren om tijdelijk afscheid te nemen van ziggo. Nu is vodafone interessant als aanbieden, maar heb hier thuis een tvheadend tv server draaien. DIt werkt allemaal prima.
Nu wilde ik graag IPTV van vodafone gaan gebruiken en zag dat dit handmatig te configureren is (althans in de meterkast eigen hardware gebruiken).
Wellicht heb ik het gemist aangezien dit een groot topic is, maar kan ik de IPTV streams ook via mijn PC kijken (en dus niet via een irritante box)?
(Of bijvoorbeeld via Kodi IPTV plugin?)

Wat ik dus bedoel is wt hier gebeurd in Duitsland:
http://www.iptv-anbieter....re/vodafone-tv-am-pc.html
Nee dat kan niet. volledige encryptie op alle kanalen.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Heb inderdaad na je antwoord andere zoektermen gebruikt. Als ik dat had gedaan had ik geweten dat de vraag voor mij ruim 10 keer is gesteld :D
Maar goed, nu weet ik ook dat KPN zijn streams ook dichttimmert. Enige oplossing lijkt gewoon DVBC en tvheadend :(
(Oscam kan geen verimatrix helaas)

• ANdrode
  • Niet online
BSeB schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:25:
Over dit onderwerp is veel innovatie geweest op GoT. Hierna kwam er wat post van juristen. Dat onderwerp is nu verboten Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?.

Voor zover ik weet werkten die tools ook niet direct met Vodafone Thuis IPTV. Het leek er op dat Vodafone de keys in de STB's van tevoren geregistreerd heeft.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:49
Zijn er meer overstappers van Ziggo naar VF thuis? Wie kan mij bevestigen of na de overstap en dus Ziggo opzegging het ongecodeerde kabeltelevisiesignaal nog blijft werken? En hoe lang dan?

Lekker!

• Binnetie
Dat is een beetje glazen bol kijken.
Een vriend van me is van Ziggo naar VF gegaan en heeft nog ruim een half jaar signaal van Ziggo gehad. Volgens mij heeft het er mee te maken dat een monteur fysiek in de straatkast je aansluiting moet ontkoppelen.

Heb ook wel eens gehoord dat mensen na de overstap van kabel naar glasvezel nog 2 jaar signaal hadden (handig voor voetbalwedstrijden weet ik nog). Maar of dit nu nog zo is weet ik niet.

• DaRk PoIsOn
Binnetie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:41:
Dat is een beetje glazen bol kijken.
Een vriend van me is van Ziggo naar VF gegaan en heeft nog ruim een half jaar signaal van Ziggo gehad. Volgens mij heeft het er mee te maken dat een monteur fysiek in de straatkast je aansluiting moet ontkoppelen.

Heb ook wel eens gehoord dat mensen na de overstap van kabel naar glasvezel nog 2 jaar signaal hadden (handig voor voetbalwedstrijden weet ik nog). Maar of dit nu nog zo is weet ik niet.
Klopt idd.
En voor zover ik weet gebeurd dat meestal als er een nieuwe klant moet worden opgeleverd die nog geen signaal had.
Dan word alles nagelopen.
Mijn ouders zijn 17 jaar geleden van kabel afgegaan, we hebben nog 5 jaar via de kabel tv kunnen kijken, tot we nieuwe buren kregen.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Zijn er meer mensen agressief (verkooptechnisch gezien) benaderd zijn door Vodafone.

Het aanbod omdat ik al jarenlang klant ben met een duur telefonieabonnement:
-Internet 100/100 (Glasvezel uiteraard) met vast WAN IP adres
-Telefonie inkomende lijn zonder maandelijkse kosten
-Televisie interactief HD met 2 settopboxen met cloudopnamefunctie en een gratis extra zender pakket.
-Mobiele telefoon 3GB extra per maand
-Geen installatie- en monteurskosten
-Maandelijks naar boven en naar beneden aan te passen abonnement

Eerste 6 maanden €31,95 daarna €51,- per maand.

Zit er serieus over te twijfelen.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Mijn ervaringen met Vodafone zijn heel slecht,nee niet het product maar vooral de medewerkers van Vodafone, weet niet waar ze deze vandaan halen maar best is het niet.

Toen ik enkele weken geleden Vodafone heb opgezegd wist ik niet wat ik hoorde.
De vraag was waarom ik mijn abonnement wou opzeggen,tot zo ver geen probleem.

Op het moment dat ik vertelde dat ik overging op Tweak1000 Mbps voor de zelfde prijs als ik nu 100 Mbps bij Vodafone heb werd ik er van beschuldigd zware servers te draaien en als ik de hele buurt internet ging leveren. Ongelooflijk waar medewerkers het vandaan halen om klanten hiervan te beschuldigen.

• Binnetie
NeHoX schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:04:
Zijn er meer mensen agressief (verkooptechnisch gezien) benaderd zijn door Vodafone.

-Televisie interactief HD met 2 settopboxen met cloudopnamefunctie en een gratis extra zender pakket.

Klinkt als een mooi aanbod, waar zit je nu met internet en mobiele telefonie als ik vragen mag? Want aan verlengingsaanbiedingen doen ze niet/zelden.

• Rubman

Rubman

Als ze dit nu ook eens aan al bestaande Thuis klanten aanbieden doen ze het goed, want het door de verkopers aan de deur meermaals beloofde scherpe verlengings- aanbod blijft heel ver weg ergens in een warenhuis liggen.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Binnetie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:37:
[...]

Klinkt als een mooi aanbod, waar zit je nu met internet en mobiele telefonie als ik vragen mag? Want aan verlengingsaanbiedingen doen ze niet/zelden.
Zit momenteel bij Telfort.

100/100 internet
HD TV met 1x Amino STB met HDD en 1x Amino zonder HDD.
Inkomende tel lijn
52 euro p/m

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• LordSpud

Klinkt leuk maar ik vraag me serieus af of dit allemaal wel helemaal eerlijk is voorgeschoteld. Opnemen in de cloud bieden ze helemaal niet en een vast IP adres evenmin....

• Barre73
Het gratis zenderpakket en de extra 3GB is voor elke klant die Vodafone alles in 1 combineert met een mobiel Vodafone abonnement. Dus dat is geen speciale aanbieding voor jou.
Daarnaast sluit ik me aan bij Lord Spud. Die 2 zaken biedt Vodafone helemaal niet aan.

Citaat van de website:

Met de Interactieve TV Box met harddisk recorder kun je bovendien uitzendingen pauzeren en opnemen. Zo mis je geen moment van jouw favoriete film, voetbalwedstrijd of TV-programma.

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 23-03-2016 21:17 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
arjan.n schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:32:
Mijn ervaringen met Vodafone zijn heel slecht,nee niet het product maar vooral de medewerkers van Vodafone, weet niet waar ze deze vandaan halen maar best is het niet.

Toen ik enkele weken geleden Vodafone heb opgezegd wist ik niet wat ik hoorde.
De vraag was waarom ik mijn abonnement wou opzeggen,tot zo ver geen probleem.

Op het moment dat ik vertelde dat ik overging op Tweak1000 Mbps voor de zelfde prijs als ik nu 100 Mbps bij Vodafone heb werd ik er van beschuldigd zware servers te draaien en als ik de hele buurt internet ging leveren. Ongelooflijk waar medewerkers het vandaan halen om klanten hiervan te beschuldigen.
Als zou je zware servers draaien, dat moet je toch lekker zelf weten.

🌞🍃

• rens-br

rens-br

Ben klant bij Vodafone Thuis.

Krijg net een Nieuwsbrief van Vodafone, maar ik heb nooit toestemming gegeven voor het verzenden ervan.

Als je vervolgens klikt op 'afmelden / instellingen aanpassen', wordt je doorgeleid naar My Vodafone Thuis en daar staan alle opties al uitgevinkt.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10 12:33
Korte vraag,wat is de maximale afstand van de VF modem tegen over de originele aansluiting van het glasvezel kastje,vrijdag komt de monteur de boel installeren maar ik wil de modem op een andere plek hebben.

Bvd.

• Barre73
DoubleDutch schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:11:
Korte vraag,wat is de maximale afstand van de VF modem tegen over de originele aansluiting van het glasvezel kastje,vrijdag komt de monteur de boel installeren maar ik wil de modem op een andere plek hebben.

Bvd.
Hooguit een meter tot anderhalve meter?

Dat is namelijk de lengte van de glasvezelkabel die ze gebruiken om je modem aan te sluiten op je glasvezelaansluiting.

• rens-br

rens-br

DoubleDutch schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:11:
En meer doen ze ook echt niet is mijn ervaring. Wil je het modem ergens anders hebben, zal je het originele aansluitingspunt moeten laten verhangen. Dit is echter een kostbare zaak.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:19
Meer mensen last van een storing? Locatie Hoofddorp.

En nu werkt het weer.

[ Voor 23% gewijzigd door hcQd op 29-03-2016 17:33 ]

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10 12:33
Ok bedankt voor de reacties,dat is dan niet anders. :'(

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03

robertwebbe

Robert Webbe

Telecomaanbieder Vodafone voert per 29 maart een aantal wijzigingen door in haar digitale televisieaanbod bij de dienst Vodafone Thuis.

TV Basis
Aan het basispakket van Vodafone Thuis, TV Basis, worden de televisiezenders BBC First (HD) op kanaal 110, NPO Zapp Xtra (kanaal 195) en WDR (kanaal 393) toegevoegd. WDR was al beschikbaar als televisiezender in het extra pakket TV Internationaal. In de loop van april wordt ook de televisiezender RTV 7, gericht op de Antilliaanse gemeenschap in Nederland, toegevoegd aan het pakket TV Basis op kanaal 450.

Extra tv-pakket
Het extra tv-pakket ‘Internationaal’ wordt uitgebreid met vier Duitse televisiezenders: Kika (kanaal 398), Tagesschau24 (kanaal 399), 3SAT (kanaal 400) en Einsfestival (kanaal 401). Ook wordt de Spaanse televisiezender Antena 3 toegevoegd (kanaal 453).

TV Anywhere
Met de introductie van BBC First (HD) in het basispakket zal deze zender ook toegevoegd worden aan TV Anywhere. Deze zender is zowel binnenshuis als buitenshuis te bekijken voor alle Vodafone Thuis klanten.

Lokale TV zenders
Per vandaag worden er ook een groot aantal lokale televisiezenders toegevoegd aan het basispakket. Vodafone kan de lokale omroepen nu doorgeven aangezien er nu gebruik wordt gemaakt van de zogenaamde MediaHub. Per vandaag zijn onder andere de lokale televisiezenders van Deventer, Haarlemmermeer, Alkmaar, Etten Leur, Breda, Alphen aan den Rijn, Almere, Elburg, regio Noordwijk/Bollenstreek, Pijnacker-Nootdorp, Zevenaar, Zoetermeer en Maastricht.

Bron: http://www.mediamagazine....iezenders-vodafone-thuis/

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-10 10:13

OmeJoyo

This is me

Die van mij zit 4 meter van de aansluiting met een eigen kabel, monteur vond dat geen enkel probleem, de vezel zit veilig weggewerkt en het modem, of in mijn geval mijn eigen managed switch zit in een kast. Je zal alleen zelf een kabel moeten kopen.
rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:49:
[...]

En meer doen ze ook echt niet is mijn ervaring. Wil je het modem ergens anders hebben, zal je het originele aansluitingspunt moeten laten verhangen. Dit is echter een kostbare zaak.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Barre73
OmeJoyo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:40:
Die van mij zit 4 meter van de aansluiting met een eigen kabel, monteur vond dat geen enkel probleem, de vezel zit veilig weggewerkt en het modem, of in mijn geval mijn eigen managed switch zit in een kast. Je zal alleen zelf een kabel moeten kopen.

[...]
Je kan inderdaad (later eventueel) zelf een glasvezelpatchkabel kopen die wel de goede lengte heeft. Wel eentje die je goed beschermt en waarbij je goed let op scherpe bochten.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11
En we hebben weer verbinding

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:39
Ik heb sinds vannacht geen enkel signaal meer op de draytek (lampje fiber gaat af en toe eens aan). Telefonische helpdesk geeft aan dat er een 'algemene storing' in de wijk is. Dan vraag ik mij af; hebben meer mensen problemen?

Betreft 2151 Nieuw Vennep (Getsewoud)

• robertwebbe
  • Laatst online: 23:03

robertwebbe

Robert Webbe

Ik zag zojuist dat Vodafone Thuis de support pagina voor installatie door een monteur heeft geupdate, er is nu een video aan toegevoegd: https://www.vodafone.nl/s...installatie-door-monteur/

Ook de pagina waarin instructies staan voor de DSL doe het zelf zijn nu voorzien van video:
https://www.vodafone.nl/s...allatie/installatievideo/

[ Voor 29% gewijzigd door robertwebbe op 07-04-2016 09:52 ]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Ons vodafone thuis abbonement is sinds een paar dagen afgelopen, nou loopt het natuurlijk leuk door maar dan wel zonder korting.

Nou lees ik op het Vodfone forum dat de mobiele klantenservice vrijwel niet doet aan korting voor bestaande klanten, en dat je beter af bent om op te zeggen en een nieuwe abbonement te nemen. (het laatste scheelt ons dan weer zo'n €200 voor een jaar)

Probleem is dat je dan wel een week of meer zonder service zit (blijkbaar).... waarom moet dat toch allemaal zo moeilijk?...

ja, daag.

• Rubman

Rubman

Remmes_NT schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:07:
Ons vodafone thuis abbonement is sinds een paar dagen afgelopen, nou loopt het natuurlijk leuk door maar dan wel zonder korting.

Nou lees ik op het Vodfone forum dat de mobiele klantenservice vrijwel niet doet aan korting voor bestaande klanten, en dat je beter af bent om op te zeggen en een nieuwe abbonement te nemen. (het laatste scheelt ons dan weer zo'n €200 voor een jaar)

Probleem is dat je dan wel een week of meer zonder service zit (blijkbaar).... waarom moet dat toch allemaal zo moeilijk?...
Omdat Vodafone.....

Ik ben al een paar maanden bezig met dit gedoe, twijfel over opzeggen en weer in gebruik nemen.
Klantenservice gebeld met afdeling opzeggen en uitgelegd maar had duidelijk niet de snuggerste aan de telefoon. Snapte niet dat ik wou opzeggen en weer abbo nemen dat het dan goedkoper was dan de 2,50 korting die ze aanbood op het internet 8)7 8)7

• [Remmes]
Site geeft aan de diensten rond 02-05 te kunnen leveren. Ben beniuwd of ze met "diensten" internet/tv bedoelen, of alleen dat je de modem/decoder thuis krijgt (ook al hebben we die nu al..)

Ik wil namelijk best 2-3 dagen zonder zitten om zo €200 te besparen.

Toch jammer dat het zo halfgaar moet gebeuren.

ja, daag.

• Barre73
Remmes_NT schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:48:
Site geeft aan de diensten rond 02-05 te kunnen leveren. Ben beniuwd of ze met "diensten" internet/tv bedoelen, of alleen dat je de modem/decoder thuis krijgt (ook al hebben we die nu al..)

Ik wil namelijk best 2-3 dagen zonder zitten om zo €200 te besparen.

Toch jammer dat het zo halfgaar moet gebeuren.
Hoe kom je aan 2 tot 3 dagen?

Eerst moet je bestaande abonnement worden opgezegd. En pas als het is afgesloten (een maand later dus) kan je weer bestellen. Bestellen en leveren kost circa een maand.
Dus je zit een maand zonder...

Nu even reactie op onder andere Rubman: Het is je goed recht om graag korting te willen als bestaande klant maar Vodafone kiest ervoor dat nauwelijks te doen. Daar kan je over blijven zeuren maar het is een feit.
Als je toch graag een goede korting wil kan je twee dingen doen: Naar een andere provider voor een jaar en dan geen downtime hebben.
Of opzeggen bij Vodafone en als nieuwe klant aanmelden met alle korting. En een maand downtime hebben.

Maak een keuze en probeer niet Vodafone de schuld te geven omdat het je niet bevalt wat ze doen.

• [Remmes]
Barre73 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:59:
[...]

Hoe kom je aan 2 tot 3 dagen?

Eerst moet je bestaande abonnement worden opgezegd. En pas als het is afgesloten (een maand later dus) kan je weer bestellen. Bestellen en leveren kost circa een maand.
Dus je zit een maand zonder...
Omdat als ik het abbonement opzeg deze aan het einde van de maand stopt, als het nieuwe dus op 02-5 ingaat zit ik dus 2 dagen zonder (mits alles goed gaat) Of zie ik dat nou verkeerd?

Of is het niet mogelijk een abonnement aan te vragen terwijl je "laatste" maand (de maand waarin je dus opzegt) nog bezig is? 8)7

Ik snap niet waarom het zo veel gedoe moet zijn als alle apparatuur al in huis is, alles al aangesloten is, en ik niet met de huis telefoon doe (kabel hang gewoon los zonder iets aangesloten)

[ Voor 12% gewijzigd door [Remmes] op 07-04-2016 19:26 ]

ja, daag.

• Barre73
Het kan inderdaad pas aangevraagd worden als het lopende abonnement helemaal beëindigd is.
Dat komt door de manier waarop de orderstraat werkt. En dat gaat bij elke provider zo voor zover ik weet.
Of het wel kan als het op een andere naam komt te staan is me niet duidelijk. Dat zou wel moeten kunnen lijkt me aangezien je misschien ook zou kunnen verhuizen en de volgende bewoner ook een paar dagen daarna een nieuwe abonnement wil laten ingaan.

• [Remmes]
Barre73 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:32:
Het kan inderdaad pas aangevraagd worden als het lopende abonnement helemaal beëindigd is.
Dat komt door de manier waarop de orderstraat werkt. En dat gaat bij elke provider zo voor zover ik weet.
Of het wel kan als het op een andere naam komt te staan is me niet duidelijk. Dat zou wel moeten kunnen lijkt me aangezien je misschien ook zou kunnen verhuizen en de volgende bewoner ook een paar dagen daarna een nieuwe abonnement wil laten ingaan.
Ik zal dat inderdaad eens navragen, anders zet ik het gewoon lekker op mijn naam.

ja, daag.

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:39
Jo0p schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:28:
Ik heb sinds vannacht geen enkel signaal meer op de draytek (lampje fiber gaat af en toe eens aan). Telefonische helpdesk geeft aan dat er een 'algemene storing' in de wijk is. Dan vraag ik mij af; hebben meer mensen problemen?

Betreft 2151 Nieuw Vennep (Getsewoud)
Ter info, 'buurtonderzoek' heeft opgeleverd dat het ook XS4All en KPN klanten raakt. XS4All wist te melden dat er een 'grote hoeveelheid vezels' beschadigd is geraakt, een netwerk ipv providerprobleem dus. Voor dit topic case closed.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
M'n Draytek heeft aan de internet kant een pptp poort 1723 openstaan.
Volgens http://www.securitytracker.com/id/1003734 komt dat vaker voor.

Vanavond als ik thuis ben even proberen deze te sluiten met de firewall van de draytek.
Wel super wazig dat deze standaard voor de hele wereld open staat.

Edit: uit kunnen zetten in de webinterface:
VPN and Remote Access -> Remote Access Control.
alle 3 de vinkjes uitzetten en opslaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Juup op 08-04-2016 23:05 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• oomkoen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09-2024

Ja gisteren stond er hier ook eentje. Niks tegen Vodafone, jaren lang mobiel gebruik van gemaakt zonder probleem. En het beste wat deze verkoper zei is dat ik twee weken bedenk tijd heb. Klasse. Dus ik heb ja gezegd.

Maar als ik een paar dingen voor mijzelf opsom:
Is glasvezel echt sneller? Heb nu 150/15MB bij Ziggo, en zou dan 100/100MB kiezen. Maar wat is het echt merkbaar zoals men zegt, koperen kabel deel je snelheid met je buren, glas wordt niet gedeeld en daardoor al een stuk sneller. Ik twijfel er aan.
Met Ziggo heb ik een kaartje in de TV en gebruik de afstand bediening van de TV. Met Vodafone krijg ik een TV box plus een aparte afstandbediening erbij. Negatief, niet nog zo'n afstand bediening.
Vodafone geeft een Drayteck Wifi router met A B G N standaard. Nu heb ik de Ziggo router in bridge modus staan, keurig ingesteld door Ziggo en daar achter mijn eigen TP Link router met zelfs de AC standaard. Negatief. Maar dubbel negatief, dat Ziggo geen Bridge ondersteund. Kan vast zelf ingesteld worden in de Drayteck, hoop ik dan toch.

Heb er eigenlijk nog geen goed gevoel over. Uiteindelijk zou het bij mij maar een paar euro besparen in de maand. Want er wordt simpel gezegd na een jaar bieden we je opnieuw een leuke aanbieding, maar daar geloof ik niks van.

• JP1980
In principe is 20/20 genoeg tenzij je met de hele familie tegelijk youtube zit te kijken of wanneer je veel download. 20/20 is ook genoeg als je gewoon s'nachts download en er niet perse op hoeft te wachten. Online gamen, 20/20 ook meer dan zat.

Bespaar jezelf 150 euro per jaar en smeer jezelf niet 100/100 aan tenzij je een grootverbruiker bent maar de meesten zijn dat niet.

Bij glasvezel is vooral de upload sneller. Merk je wel als je 100 up hebt. Maar hoe vaak gebruik je het? Je kan ook een hele dikke geiser en waterleiding nemen die je bad in 10 seconden vult maar bijna iedereen vind die capaciteit ook onzin. Waarom we dan wel zo nodig een spel van steam moeten downloaden in 5 ipv 30 minuten begrijp ik niet.

Als je online games speelt dan heb je bij glasvezel wel voordeel van een iets lagere ping.

• Barre73
In de Draytek valt niks in te stellen qua bridge. Je kan wel de WiFi uitzetten en je TP-link als los AP aansluiten. Maar dat is voor jou niet voldoende zo te horen.
Als je nu bij Ziggo je abonnementssnelheid haalt of redelijk haalt, en de upload van glasvezel niet perse nodig hebt, zou ik het contract alsnog ontbinden. Ik zie in het totaal teveel mogelijke teleurstellingen.

• rens-br

rens-br

JP1980 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 01:22:
In principe is 20/20 genoeg tenzij je met de hele familie tegelijk youtube zit te kijken of wanneer je veel download. 20/20 is ook genoeg als je gewoon s'nachts download en er niet perse op hoeft te wachten. Online gamen, 20/20 ook meer dan zat.
20/20 is hier niet te koop en beginnen de abonnementen pas vanaf 50/50 (Vodafone) of 60/60 (OBN/KPN). Voor zo'n 35 euro p/m geen geld moet ik zeggen.

• DaRk PoIsOn
Sinds afgelopen maandag geen tv, internet en telefonie meer. Reggefiber hier, totaal geen signaal. Bellen met glasoperator: ik vertel ondertussen dat er tijdens mijn oplevering een kruising was
Glasoperator aan de lijn, ja vanwege de vele kruisingen hebben wij de pop opnieuw ingericht. Monteur weer naar centrale, komt terug, ik heb internet maar de rest niet. Weer bellen met glasoperator. Blijk ik op een nieuwe poort te zitten. Monteur zegt ik ga naar de centrale en zet je op de goeie poort.
5 minuten later, 3x raden. Hij is er nu weer heen :-p

• WoBoW
  • Laatst online: 22:00
Begin gemist is behalve voor NPO nu ook voor RTL en SBS geactiveerd!

• ANdrode
  • Niet online
Bij glasvezel is vooral de upload sneller. Merk je wel als je 100 up hebt. Maar hoe vaak gebruik je het? Je kan ook een hele dikke geiser en waterleiding nemen die je bad in 10 seconden vult maar bijna iedereen vind die capaciteit ook onzin. Waarom we dan wel zo nodig een spel van steam moeten downloaden in 5 ipv 30 minuten begrijp ik niet.
Dat merk je continu. Er zitten geen kleine vertragingen in jouw verbinding als je wel een keer wat upload (e.g. dropbox, p2p).

De goede metafoor is de A2 's nachts tegenover een halfverharde weg met soms wat kuilen. Als het goed gaat merk je geen verschil, er kan genoeg vrachtverkeer overheen. Toch is het alternatief net wat soepeler. Geen vertraging als er een keer een vrachtauto rijd.

Ok; Metafoor is grappiger en werkt beter dan ik dacht :D

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
Begin gemist is niet echt een aanvulling als je niet vooruit kan spoelen. Ofwel je moet alle reclames afkijken en dat is niet zoals ik dat eerder bij OBN had.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12

Dazzler2120

FP ProMod
jongerenchaos schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:07:
Begin gemist is niet echt een aanvulling als je niet vooruit kan spoelen. Ofwel je moet alle reclames afkijken en dat is niet zoals ik dat eerder bij OBN had.
Behalve wanneer je net naar de zender zapt en bedenkt dat je een programma wilde zien dat al een kwartier bezig is...

PS4 PSN: Dazzler2120

• Binnetie
Ik kreeg ook het bericht vanochtend dat Begin Gemist voor RTL, SBS en Disney Channel is geactiveerd. Heb het een paar keer gebruikt en vond het best handig. Leuk dat het zonder meer prijs beschikbaar is.

Ik kan blijven zitten of een andere provider gaan zoeken, maar als ik alles zo bekijk dan gaat maakt het weinig uit. Spotify gebruik ik niet. Ik zal de jaarbedragen eens bij elkaar gaan zoeken.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:25

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Bespaar jezelf 150 euro per jaar en smeer jezelf niet 100/100 aan tenzij je een grootverbruiker bent maar de meesten zijn dat niet.

Als je online games speelt dan heb je bij glasvezel wel voordeel van een iets lagere ping.
Thja ik ben al weer tijdje terug van 100/100 MB naar 50/50 MB gegaan.
Had eerst eigen servertje en internet radio station dan ik hoge upload super O-)