Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-10 09:51

Dazzler2120

FP ProMod
Clush schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:56:
Nu gewoon het goeie adres, waar ik ook mijn Thuis-aansluiting heb.
Das gek dan... Als het langer dan 30 dagen duurt zou ik even opnieuw contact opnemen met de KS.
Ook een goeie om op te letten is eventuele toevoegingen. Ook die moet overeen komen tussen het vf thuis en mobiel abonnement

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 21:53
vandaag overgestapt van Ziggo 120mbit naar Vodafone50mbit

Reden? : Omdat Ziggo mij geen goede aanbieding/korting kon geven (betaalde €45 voor alles in 1 en dat ging naar €59 ofzo)

Nu betaal ik €39 gemiddeld per maand.

Minpunten:
geen ziggo sport meer (keek alleen f1 en la liga, volgend seizoen wel premiership helaas missen)
aansluitpunt in de meterkast dus utp kabels wegwerken
geen recording
langzamer download snelheid (heb ik niet echt nodig)

Pluspunten:
goedkoper :P
kleinere kastjes, scheelt qua energieverbruik ook behoorlijk met de ziggobox
tv kastje reageert sneller dan de ziggobox en heeft naar mijn mening iets betere beeldkwaliteit (kan aan mij liggen)
uploadspeed is ook 50mbit

En alles werkt na installatie, gelukkig want ik las nogal rare verhalen op internet.
Maar monteur kwam, had alles al klaar gelegd en hij was binnen 10 minuten weer buiten.

top! en alles werkt prima en behoorlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door SonyEricsson op 18-04-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo sport kost € 15 p.m. en de eerste drie maanden € 10. En als je net als ik bijvoorbeeld alleen maar Ziggo sport wilt hebben voor NBA-basketball hoef je alleen die maanden maar een abo te nemen en ben je nog steeds goedkoper uit dan bij Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:24
Hier ook sinds een week Vodafone glasvezel. Gemengde ervaringen.

Internet is helemaal prima. Latency is iets lager dan bij Ziggo.

Echter, de TV kwaliteit valt me dus echt zwaar tegen. Zeker nu de Ziggo kabel met CI+ kaart nog werkt ter vergelijking. Onnatuurlijke en fletse kleuren, blokjes en dat Entone ding is me echt te traag. Die goedkope extra afstandsbediening bevalt me ook niet. Helaas kan het TV pakket van Vodafone pas over 6 maanden uit. Laat Ziggo het TV signaal dan maar weer verzorgen. Ik overweeg voor TV zelfs helemaal niet weg te gaan bij Ziggo.

Zijn er meer mensen teleurgesteld in de TV diensten van Vodafone?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:34
Napsju schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:57:

Echter, de TV kwaliteit valt me dus echt zwaar tegen. Zeker nu de Ziggo kabel met CI+ kaart nog werkt ter vergelijking. Onnatuurlijke en fletse kleuren, blokjes en dat Entone ding is me echt te traag. Die goedkope extra afstandsbediening bevalt me ook niet. Helaas kan het TV pakket van Vodafone pas over 6 maanden uit. Laat Ziggo het TV signaal dan maar weer verzorgen. Ik overweeg voor TV zelfs helemaal niet weg te gaan bij Ziggo.

Ik ben inmiddels weg bij Vodafone maar niet voor de TV kwaliteit. Die vond ik erg goed. Dus als ik jouw verhaal lees heb ik het idee dat er ergens iets niet goed staat ingesteld bij jou..Of in de box, of in de TV.
Dat de Entone traag was kan ik wel beamen. Dat wil zeggen: De versie zonder opnamen wel, die met harde schijf was een stuk sneller.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bij het TV beeld komt een verschil in kleuren waarschijnlijk door de instellingen. Ik heb Ziggo en Vodafone naast elkaar gehad en kon geen verschil in beeldkwaliteit zien.

Bij mijn Samsung (2014) TV kon ik de TV zijn eigen afstandsbediening laten 'vertalen' naar de Entone. Een zendertje aan de TV stuurde dan de Entone aan. Ik vond dat erg fijn werken voor een set top box situatie.

Ook de zenders verschillen. Vodafone geeft je BBC first/Eurosport 2. Ziggo geeft hun sport kanaal.
fyi: Ze sluiten coax vaak niet af en Ziggo sport zit in het basispakket zonder smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 21:53
ANdrode schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:14:
[...]

Bij het TV beeld komt een verschil in kleuren waarschijnlijk door de instellingen. Ik heb Ziggo en Vodafone naast elkaar gehad en kon geen verschil in beeldkwaliteit zien.

Bij mijn Samsung (2014) TV kon ik de TV zijn eigen afstandsbediening laten 'vertalen' naar de Entone. Een zendertje aan de TV stuurde dan de Entone aan. Ik vond dat erg fijn werken voor een set top box situatie.

Ook de zenders verschillen. Vodafone geeft je BBC first/Eurosport 2. Ziggo geeft hun sport kanaal.
fyi: Ze sluiten coax vaak niet af en Ziggo sport zit in het basispakket zonder smartcard.
Hmm... ik ga zo even een coax kabel naar de tv aansluiten :D
dan vervalt mijn hoogste minpunt.

TV kwaliteit vind ik juist vooruit gegaan vergelijken met de horizonbox, ook reageert zoals eerder gezegd mijn entonebox (zonder hdd) sneller dan mijn horizonbox.

Hij is wel langzamer dan die andere mediabox van upc/ziggo, maar beslist sneller dan horizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wat die kleuren etc betreft: als je eerst een DVB-C aansluiting had met CI module dan stel je je TV daar helemaal op af. Iets anders kan je ook niet.
Maar bij glasvezel neemt de decoder vrijwel alles over. Je mooie tv wordt dan een hele goede monitor en daar moet je even aan wennen. Belangrijkste daarbij is dat je je TV eerst naar fabrieksinstellingen terug moet zetten waardoor alles neutraal staat.
Dat zou duidelijk beter beeld en kleuren moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Heb je wel dezelfde instellingen voor die HDMI poort als bij gewone tv? Net als voorbeelden boven is er echt zo goed als geen verschil met dezelfde beeldinstellingen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-10 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:07:
[...]

Thanks, en ik dacht ook dat dat zo was, maar de Vodafone verkoper was er 'zeker' van dat het de 2140 was. Ik kan ze natuurlijk altijd even bellen om wat dingen op te helderen, maar eerlijke antwoorden kan ik toch niet verwachten (van geen één provider).

En heb je er ook een router aan de Draytek hangen? Ik heb een goede Linksys die ik nu mij de huiskamer heb hangen aan de Experiabox van KPN. Maar kan doe ook samen met de modem/router combo van Vodafone?
Admin rechten terugkrijgen op een Vodafone (of andere provider) draytek Vigor 2130 doe je alsvolgt:

0. Download bij draytek (ftp.draytek.com vanuit firefox of FTP client)
- Firmware update utility
- Firmware v1.5.3
- Firmware v1.x.x (laatste)
1. Firmware update utility starten in XP SP3 compatibility modus
2. Volgende gegevens invullen
- 192.168.1.1
- v2130001.rst (is een rename van .all van v1.5.3_Russia)
3. Send en wachten
4. admin / admin werkt nu
5. admin / admin password veranderen vanuit webinterface (system management)
6. firmware upgrade met de laatste .all file vanuit webinterface (ftp.draytek.com vanuit firefox of FTP client)
7. done.

Succes!

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 16:24
FBTN schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:06:
[...]

Admin rechten terugkrijgen op een Vodafone (of andere provider) draytek Vigor 2130 doe je alsvolgt:

- Firmware v1.5.3
- 192.168.1.1
3. Send en wachten
6. firmware upgrade met de laatste .all file vanuit webinterface (ftp.draytek.com vanuit firefox of FTP client)
7. done.

Succes!
Een bericht van begin 2015 haha dat ik dit niet eerder heb gelezen.
Dit klink heel erg mooi _/-\o_ wat is er met de admin rechten meer in te stellen?

Het zou erg mooi zijn als ik de Draytek 2132F kan gebruiken als VPN client bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johangoethe
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-01-2023
[...]

- Firmware v1.5.3
- 192.168.1.1
3. Send en wachten
7. done.

Succes!
Dit ziet er fantastisch uit! _/-\o_ Helaas heb ik een ander model: een Draytek 2132F, heb je daar ook een trucje voor?

gr. Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb dezelfde als jou (had een tikfout gemaakt in het typenr). Op de site van Draytek is er voor ons model inmiddels al versie 3 van de firmware beschikbaar. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:31

Rubman

Retarded or just overjoyed!

[...]

- Firmware v1.5.3
- 192.168.1.1
3. Send en wachten
7. done.

Succes!
Betekend dit nu dat ik de Draytek die ik hier heb hangen kan ontdoen van de Vodafone beperkingen zonder meteen mijn internet en dergelijken te verliezen? Want volgens mij worden er best wat instellingen meegenomen in de VF firmware.

Wat zullen er voor extra functies of opties beschikbaar zijn?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3 weken glasvezel van Telfort en ben wel onder de indruk, het beeld is toch weer wat beter dan de schotel. En het is ook beter dan de Vodafone Glas bij mijn zwager.
Telfort heeft bij de Nederlandse zenders een hogere bitrate. NPOhd glasvezel 661 t/m 670.

De onafhankelijke monteur melde mij dat hij afgelopen jaar maar 1x bij een glasvezelstoring is geweest :colgate:

Kijk jij Interactieve Televisie via glasvezel van KPN? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Vanaf 2 december a.s. biedt KPN namelijk nog beter HD beeld op de zenders van de NPO, RTL en SBS. Doordat glasvezel meer bandbreedte biedt kunnen we beelden aanbieden met meer details en kunnen snel wisselende.
http://forum.kpn.com/t5/I...vezel-klanten/td-p/298659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Als het goed is gebruikt Vodafone die zogenaamde "HDglas" streams ook (tenzij ze in een gebied met eigen streams zitten, maar die zijn nog wat beter dan KPN).

Als je bij je zwager met Vodafone slechter beeld zag, dan heeft hij/zij óf een slechtere tv, óf slechte instellingen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-10 12:30
Rubman schreef op donderdag 21 april 2016 @ 06:07:
[...]

Betekend dit nu dat ik de Draytek die ik hier heb hangen kan ontdoen van de Vodafone beperkingen zonder meteen mijn internet en dergelijken te verliezen? Want volgens mij worden er best wat instellingen meegenomen in de VF firmware.

Wat zullen er voor extra functies of opties beschikbaar zijn?
nee, dan heb je nog steeds de Vodafone settings nodig, echter mocht je het device willen wipen om in te zetten voor andere doeleinden, dan is dit de manier.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Hoezo pas over 6 maanden uit? Alleen internet valt onder het jaar contract, de overige diensten zijn maandelijks opzegbaar. Er is momenteel wel een actie van 20 euro korting p/m de eerste 6 maanden bij 3-1 en standaard TV+telefoon is goedkoper 8)7 Wij zijn sinds dinsdag online met Vodafone Thuis en gebruiken de TV en telefoon gewoon helemaal niet. Vermoedelijk vervalt wel de korting als je eerder TV of telefonie opzegt (wil dit eigenlijk nog even navragen bij de klantenservice).
[...]

- Firmware v1.5.3
- 192.168.1.1
3. Send en wachten
7. done.

Succes!
Enige waar ik van baal is dat het televisie netwerk en "internet" netwerk fysiek gescheiden is. Helemaal als de televisie eruit gaat. Wat zijn goeie redenen om de firmware te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:31:
Ik heb nu 3 weken glasvezel van Telfort en ben wel onder de indruk, het beeld is toch weer wat beter dan de schotel. En het is ook beter dan de Vodafone Glas bij mijn zwager.
Telfort heeft bij de Nederlandse zenders een hogere bitrate. NPOhd glasvezel 661 t/m 670.

De onafhankelijke monteur melde mij dat hij afgelopen jaar maar 1x bij een glasvezelstoring is geweest :colgate:

Kijk jij Interactieve Televisie via glasvezel van KPN? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Vanaf 2 december a.s. biedt KPN namelijk nog beter HD beeld op de zenders van de NPO, RTL en SBS. Doordat glasvezel meer bandbreedte biedt kunnen we beelden aanbieden met meer details en kunnen snel wisselende.
Dat bericht van het KPN forum is wel van 1 dec 2014, redelijk gedateerd lijkt mij.
Telfort heeft minder klanten dan KPN, daarnaast zitten ze op hetzelfde netwerk. Dat de monteur zegt dat hij nog maar 1 storing is geweest is bijzonder. Vaak is het zo dat wanneer KPN niet werkt dat Telfort dan ook niet werkt (Telfort is een dochter van KPN). Ik zou niet teveel op de ervaringen van 1 monteur afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
FBTN schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:01:
[...]

nee, dan heb je nog steeds de Vodafone settings nodig, echter mocht je het device willen wipen om in te zetten voor andere doeleinden, dan is dit de manier.
Ik vraag met af wat die Vodafone settings zijn. (Ik heb overigens alleen internet, geen tv en/of bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johangoethe
xabre16v schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:20:
[...]

Ik vraag met af wat die Vodafone settings zijn. (Ik heb overigens alleen internet, geen tv en/of bellen)
xabre16v schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:20:
[...]

Ja, dat vraag ik mij ook af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:58
Deveon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:15:
Vermoedelijk vervalt wel de korting als je eerder TV of telefonie opzegt
Dat is geen vermoeden, dat is een zekerheid. Uit de actievoorwaarden:
Indien tussentijds TV of vast Bellen wordt uitgezet binnen de looptijd van het contract dan vervalt de
korting op de maandelijkse kosten zoals genoemd in artikel 6. De financiële korting op de maandelijkse
kosten komt te vervallen. De maandelijkse kosten voor de Interactieve TV Box zullen automatisch in
rekening gebracht worden.
(De box waar naar wordt gerefereerd is de gratis tweede box, dit geldt natuurlijk alleen als iemand slechts telefonie opzegt anders moet deze terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:31:

eymey schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:23:
Als het goed is gebruikt Vodafone die zogenaamde "HDglas" streams ook (tenzij ze in een gebied met eigen streams zitten, maar die zijn nog wat beter dan KPN).

Als je bij je zwager met Vodafone slechter beeld zag, dan heeft hij/zij óf een slechtere tv, óf slechte instellingen.
Dat dus. Die 661 t/m 670 had Vodafone al van begin af aan, en op de normale 1 t/m 10 dus niet ergens achteraan ertussen gepropt (volgens mij kan je er in het begin van dit topic nog metingen van vinden). En de eigen streams sinds vorig jaar zijn als het goed is onbewerkt maar ik heb niet echt een duidelijke verbetering opgemerkt (misschien bij een grotere tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alleen snelle beelden is het verschil zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
Altijd leuk om een beetje te spelen / pielen met de spullen die je krijgt. Ik vraag me af of er al ontwikkelingen gaande zijn om de Entone 510b te tweaken/modificeren?

En als ik deze helemaal naar de fabrieksinstellingen terug wil zetten (dus volledig 'kaal' zoals je em aangeleverd krijgt, waarbij je je klantnummer moet ingeven), hoe doe ik dit dan?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Ik zie dat er een firmware update geweest is van de draytek 2132.
Firmware Version GlasOperator_3.7.5.5 Build Date/Time 2016/02/01 18:24:51

Iemand info wat er aangepast/verbeterd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:13

OmeJoyo

This is me

Vanaf vandaag 3 gratis themapakketten door de combi met mijn red abbonnement, ik ben weer even helemaal blij :D

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Klopt ik had er al 1 gratis en 3 Gb extra data voor mobiel nu nog 2 pakketten gratis , ik had ze namelijk alle 4 al sinds ik VF heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
CasaDude schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:28:
Ik zie dat er een firmware update geweest is van de draytek 2132.
Firmware Version GlasOperator_3.7.5.5 Build Date/Time 2016/02/01 18:24:51

Iemand info wat er aangepast/verbeterd is ?
Op de 2132F heb ik nog steeds:
Firmware Version GlasOperator_3.7.5.4 Build Date/Time Oct 22 2015 11:17:34

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Ik had hiervoor de Firmware Version GlasOperator_3.7.5.3 van begin 2015 ( februari volgens mij ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier ook geupdate naar GlasOperator_3.7.5.5 maar dit is nog steeds veel ouder als de laatste versie op de site van Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Ja maar dat komt omdat er een aangepaste versie van Vodafone inzit , je kan misschien wel die van Draytek zelf installeren maar dan ben ik bang dat je geen verbinding meer krijgt met Vodafone.Ze hebben alles zoveel mogelijk dichtgetimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier meer mensen die de afgesloten snelheid niet halen? Ik heb gekozen voor de 500mbit verbinding maar blijf steken bij zo'n 30 MBps. Ook mijn speedtesten vallen zeer verschillend uit tussen de 200 en 460mbit. Ik heb om dit te testen mijn pc met intel pro/1000 GT, rechtstreeks op het modem aangesloten (2132F). Er is een cat 6 kabel gebruikt. Kan dit aan mijn setup liggen? Of moet ik hiervoor toch met Vodafone gaan bellen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
CasaDude schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:44:
maar dan ben ik bang dat je geen verbinding meer krijgt met Vodafone.Ze hebben alles zoveel mogelijk dichtgetimmerd.
Heb dit destijds nagevraagd en je kan de standaard firmware niet flashen, want dan werkt de verbinding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
rens-br schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:12:
[...]
Heb dit destijds nagevraagd en je kan de standaard firmware niet flashen, want dan werkt de verbinding niet meer.
Dat lijkt mij sterk. Met een switch met SFP poort en VLAN support lukt het namelijk ook. Ik denk alleen dat het lastig wordt om telefonie werkend te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10 21:12
Hallo allemaal

Sinds 1 week zit ik ook op Vodafone glas. Voorheen zat ik bij Ziggo. Over het algemeen werkt alles goed. Ik heb nu echter het onderstaande vage probleem.

We bellen vaak naar het buitenland en maken hiervoor ge ruik van 0900 service nummers, bijv: 0900-4560407 om voor 8ct\minuut naar Egypte te bellen. Dit werkte bij Ziggo en Xs4all gewoon perfect. Nu bij Vodafone krijg ik wel verbinding met het nummer en een bandje te horen waarna het gewenste nummer ingevoerd kan worden. Echter aan het eind krijg ik te horen dat het er een ander nummer gebeld moet worden, wat meteen 800% duurder is :( , Dit probleem is bij alle dergelijke 0900 service providers.

Daar de enige verandering de provider is lijkt dit probleem veroorzaakt te worden bij Vodafone. Voor ik ze hier op ga aanspreken zou ik graag willen weten hoe dit komt. Altijd gedacht dat zulke nummers transparant werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:18:
Hier meer mensen die de afgesloten snelheid niet halen? Ik heb gekozen voor de 500mbit verbinding maar blijf steken bij zo'n 30 MBps. Ook mijn speedtesten vallen zeer verschillend uit tussen de 200 en 460mbit. Ik heb om dit te testen mijn pc met intel pro/1000 GT, rechtstreeks op het modem aangesloten (2132F). Er is een cat 6 kabel gebruikt. Kan dit aan mijn setup liggen? Of moet ik hiervoor toch met Vodafone gaan bellen?

Rob
Voor zover ik het weet (anyone correct me if i'm wrong) heb je een Gigabit verbinding die capped is op 500. Ik haalde op mijn 500 altijd ruim de snelheid. Kun je iets meer info geven wat er maar 30 haalt en welke speedtesten je draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
ANdrode schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:28:
[...]

Dat lijkt mij sterk. Met een switch met SFP poort en VLAN support lukt het namelijk ook. Ik denk alleen dat het lastig wordt om telefonie werkend te krijgen :).
Nou, met alle respect, maar het flashen van de Draytek met andere firmware leidt naar alle waarschijnlijkheid toch echt tot een niet werkende situatie. Zeker niet out of the box. Hoewel het mogelijk kan zijn dat je met die geflashte firmware in de administrator console komt is het nog maar zeer de vraag of je daar de instellingen kunt maken die nodig zijn om het werkend te krijgen, er vanuit gaande dat je uberhaupt weet welke instellingen je moet maken.

Mijn advies: laat die Draytek met rust en, als je al zelf iets wil doen, gebruik dan een router achter de Draytek of go rogue completely en zet zelf hardware in. Dat ding van Vodafone moet ook weer een keer retour afzender als je klaar bent met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:18:

Rob
Dat is wel vreemd inderdaad. Je blijft steken op 30 mbit maar je speedtest geeft tussen de 200 en 460 mbit aan? Wanneer blijf je precies steken op 30 mbit en hoe sluit je uit dat de fluctuaties in snelheid bij de genoemde test niet veroorzaakt wordt door de pc in kwestie en/of één van de componenten tussen jou en de die van speedtest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
LordSpud schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:19:
[...]

Dat is wel vreemd inderdaad. Je blijft steken op 30 mbit maar je speedtest geeft tussen de 200 en 460 mbit aan? Wanneer blijf je precies steken op 30 mbit en hoe sluit je uit dat de fluctuaties in snelheid bij de genoemde test niet veroorzaakt wordt door de pc in kwestie en/of één van de componenten tussen jou en de die van speedtest?
Even voor de duidelijkheid aangezien LordSpud nu ook de hoofdletters niet correct gebruikt (en ik heb die fout ook gemaakt ;) )
Ik lees dat hij op 30MB blijft steken (naar ik aanneem met downloads) dus op circa 240 Mbit.
Speedtesten geven tussen de 20 en 400 Mbit aan.

Downloads is lastig qua snelheid. De server aan de andere kant moet het aan kunnen en ook op het moment dat jij het probeert. Speedtesten geven weer niet echt de beste waarde over langere tijd aan en zijn nogal eens afhankelijk van de gebruikte browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt de 30 was inderdaad in bytes, heb meerdere usenet servers gebruikt die ´´unlimited´´ horen te zijn. Daarnaast de Ookla speedtest en een aantal grote torrents met meer dan 1000 seeders (dan komt de snelheid rond de 23 MBps uit).
Een ander modem gebruiken kan niet begrijp ik? Er komt namelijk sowieso een los netwerk achter te hangen, alle functies op de modem kunnen dan ook uit, mocht dit snelheid winst opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:02:
(...)

Een ander modem gebruiken kan niet begrijp ik? Er komt namelijk sowieso een los netwerk achter te hangen, alle functies op de modem kunnen dan ook uit, mocht dit snelheid winst opleveren.
Je kunt een eigen router gebruiken op twee manieren. Achter de Draytek van Vodafone (ofwel in de DMZ ofwel als router-achter-router); ook kun je de Draytek in zijn geheel er tussenuit halen maar dan vervalt enige support van Vodafone en je mist dan telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je op de draytek meerdere dmz instellen? Ik gebruik namelijk meerdere routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:14:
Kan je op de draytek meerdere dmz instellen? Ik gebruik namelijk meerdere routers.
Je hebt maar één publiek IP. Meerdere DMZ's kan dan niet.

Als je weinig ervaring en/of kennis hebt van netwerken dan moet je hier niet aan beginnen. De Draytek is een behoorlijk goede router. Als je er een goed access point naast zet, zoals het KPN extra wifi punt, dan heb je een erg goed werkende combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:33:
[...]

Je hebt maar één publiek IP. Meerdere DMZ's kan dan niet.

Als je weinig ervaring en/of kennis hebt van netwerken dan moet je hier niet aan beginnen. De Draytek is een behoorlijk goede router. Als je er een goed access point naast zet, zoals het KPN extra wifi punt, dan heb je een erg goed werkende combinatie.
Op dat gebied is er wel voldoende kennis (vorige week nog alles draaiend in mijn vorige woning), ik loop alleen continu tegen beperkingen in de draytek aan, vandaar dat ik ook een ander modem, of een andere firmware voorstelde.

Edit: zie trouwens net in de router dat je wel 2 poorten als DMZ kan instellen. Maar dan is maar één van de twee te gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Wat bedoel je precies met "meerdere dmz instellen"? Wat is het verband met "meerdere routers"? Wil je meerdere routers in de DMZ zetten? Als de DMZ pagina in de Draytek er nog steeds zo uit ziet...:

Afbeeldingslocatie: http://tech.piepers.me/atdmz_thumb.png

... kun je maar één apparaat in de DMZ zetten. Dit is wat ik heb...:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43607896#43607896

... het stelt je wellicht in staat om alles zelf te regelen en je eigen hardware in te zetten zonder Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSpud schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:07:
Wat bedoel je precies met "meerdere dmz instellen"? Wat is het verband met "meerdere routers"? Wil je meerdere routers in de DMZ zetten? Als de DMZ pagina in de Draytek er nog steeds zo uit ziet...:

[afbeelding]

... kun je maar één apparaat in de DMZ zetten. Dit is wat ik heb...:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43607896#43607896

... het stelt je wellicht in staat om alles zelf te regelen en je eigen hardware in te zetten zonder Draytek.
Ik heb daar meer opties wan1 en wan3:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/35mi2xc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:14:
[...]

[afbeelding]
Ah, da's nieuw dan. Ik kon er in de handleiding van dat apparaat niet eens iets over vinden (http://www.draytek.nl/files/DMZ%20Host%20Setup%20[V1.1].pdf). Je zou het uit kunnen proberen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSpud schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:19:
[...]

Ah, da's nieuw dan. Ik kon er in de handleiding van dat apparaat niet eens iets over vinden (http://www.draytek.nl/files/DMZ%20Host%20Setup%20[V1.1].pdf). Je zou het uit kunnen proberen...?
Het zal inderdaad een kwestie van testen worden, maar gezien de slechte resultaten met de snelheden heb ik daar niet zo veel zin in. Als dat probleem niet opgelost wordt hoop ik wel van mijn contract af te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
LordSpud schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:19:
[...]

Die WAN3 heb ik dan weer niet maar Active True IP kan je allang niet meer instellen ... (heb nog 3.7.5.3 blijkbaar)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 24-04-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:14:
Ik geef toe dat interne netwerken niet mijn sterke kant zijn maar waarom zou iemand meerdere routers willen hebben?
Om netwerken echt volledig te scheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:51:
[...]

Ik geef toe dat interne netwerken niet mijn sterke kant zijn maar waarom zou iemand meerdere routers willen hebben?
Om netwerken echt volledig te scheiden?
Ja, privé / zakelijk / experimenteel netwerk zijn dan gescheiden. Ken zo geen betaalbare routers waarbij je op vlan niveau daadwerkelijk alles zo kan instellen als je wil. Vaak zijn er dan toch weer algemene settings die alle netwerken beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last dat je niet gebeld kan worden? Heb de router een harde reset gegeven maar probleem blijft, TV en internet werken wel. Zelf bellen lukt wel.

Problemen moet je soms niets aan doen en lossen zichzelf op :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 09:46 . Reden: Maandagmorgen werkte het weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
apis29 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:42:
[...]

Die WAN3 heb ik dan weer niet maar Active True IP kan je allang niet meer instellen ... (heb nog 3.7.5.3 blijkbaar)
Had ik begrepen, inderdaad. Wel opvallend dat jouw interface er weer anders uit ziet. Is die WAN 3 dermate nieuw en nog niet naar alle klanten uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcv89
  • Laatst online: 08-01-2024
Om nog even terug te komen op de maximale download snelheid, zelf heb ik een 100Mbps abonnement maar als ik verschillende speedtests doe (o.a. van Vodafone zelf) kom ik altijd rond de 30/40 Mbps uit. Bij de postcode check van vodafone.nl staat dat 500 Mbps maximaal haalbaar is. Misschien maar is de moeite nemen om Vodafone te bellen maar vraag me af of zij er iets aan kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Had je tijdens die speedtests wel je tv ontvangers op standby en niets aan het opnemen? de 100 is effectief net even iets lager en je tv-streams gaan eraf als je tv kijkt. Ook moet je testen via Kabel om wifi problemen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
OmeJoyo schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:08:
Had je tijdens die speedtests wel je tv ontvangers op standby en niets aan het opnemen? de 100 is effectief net even iets lager en je tv-streams gaan eraf als je tv kijkt. Ook moet je testen via Kabel om wifi problemen uit te sluiten.
Als hij 500 kan halen zit hij op een Gigabit verbinding en gaan de TV streams er niet af bij TV kijken en snelheid testen tegelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Marcv89 schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:37:
Om nog even terug te komen op de maximale download snelheid, zelf heb ik een 100Mbps abonnement maar als ik verschillende speedtests doe (o.a. van Vodafone zelf) kom ik altijd rond de 30/40 Mbps uit. Bij de postcode check van vodafone.nl staat dat 500 Mbps maximaal haalbaar is. Misschien maar is de moeite nemen om Vodafone te bellen maar vraag me af of zij er iets aan kunnen veranderen.
Ik begrijp hieruit dat je een glasvezel aansluiting hebt dus ja, dan dienen zij zeker iets te veranderen, of op zijn minst met jou samen te kijken waar het kan zitten. Je moet gewoon tegen de 100 kunnen halen.

Uiteraard meet je dit met een laptop die met een CAT5E kabel (of hoger) direct aan een poort van de Draytek zit?

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 25-04-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:46:
[...]
Uiteraard meet je dit met een laptop die met een CAT5E kabel (of hoger) direct aan een poort van de Draytek zit?
En bij hoge snelheden (mijn ervaring: boven de 250 mbit/s op een laptop uit 2011) wordt software ook belangrijk.

Als je iets doet waardoor het zwaar is voor een pc* dan kan dat de performance beïnvloeden. De grootste potentiële boosdoeners zijn virusscanners of flash.

Kan je voor de zekerheid tijdens zo'n test kijken naar de CPU/disk belasting? Je wilt niet boven de 50% van een core en/of 50% van een disk komen.

Bij mij geven iperf3 en smokeping de meest consistente metingen.

Als je het dan niet haalt, met de router met default instellingen: Bellen. Dan kan het allerlei oorzaken hebben die buiten jouw netwerk liggen.

@Barre73: Wat merk je als consument van een vuile connector in de FTU?

*: Geen recente, snelle processor (of een laptop die op zijn accu werkt)

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 25-04-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcv89
  • Laatst online: 08-01-2024
Barre73 schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:46:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je een glasvezel aansluiting hebt dus ja, dan dienen zij zeker iets te veranderen, of op zijn minst met jou samen te kijken waar het kan zitten. Je moet gewoon tegen de 100 kunnen halen.

Het is inderdaad glasvezel ja. Heb stiekem alleen via WiFi gedaan. Net een poging gedaan met de meegeleverde CAT5e kabel die in de TV ontvanger zit, maar op één of andere manier krijg ik dan ineens geen verbinding. Zal morgen nog een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcv89 schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:32:
[...]

Het is inderdaad glasvezel ja. Heb stiekem alleen via WiFi gedaan. Net een poging gedaan met de meegeleverde CAT5e kabel die in de TV ontvanger zit, maar op één of andere manier krijg ik dan ineens geen verbinding. Zal morgen nog een poging doen.
Moet je wel de juiste poort op de router pakken, sommige (bij mij 3/4) hebben alleen een tv signaal. Je word dan ook in een andere ip reeks geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:14:
[...]
[afbeelding]
WAN3 is de USB poort waar je een 3G/4G dongle in kan steken. Die heb ik ook op de 2132F.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:20:
[...]

WAN3 is de USB poort waar je een 3G/4G dongle in kan steken. Die heb ik ook op de 2132F.
Dan is dat in ieder geval duidelijk :), net met Vodafone gesproken moet nu wat testen insturen, ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:33

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Marcv89 schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:32:
[...]

De Wifi van de draytek is niet het beste. probeer maar eens met een kabel voordat je met VF belt..
kabeltje in poort 1 of 2 van de router en nog een keer proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog wat extra speedtest gedaan van:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Na een hard reset blijkt dit aanzienlijk sneller te gaan (54MBps), daar kan ik wel mee leven, nu lijkt het er dus alleen op dat of meerdere ''unlimitied'' usenet providers hun snelheid niet kunnen leveren, of dat vodafone en/of het draytek modem deze verbinding knijpt. Heb het trouwens met en zonder SSL.
De upload blijft alleen nog steeds belabberd (enkele mbit).

Edit: Was blijkbaar éénmalig de hogere snelheid inmiddels krijg ik het al niet meer voor elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:33:
[...]

De Draytek is een behoorlijk goede router. Als je er een goed access point naast zet, zoals het KPN extra wifi punt, dan heb je een erg goed werkende combinatie.
Klopt, heb net vodafone glas en achter de Draytek mijn Apple airport extreme in bridge , puur voor wifi, topsnelheden draadloos, tussen de 280Mbit en 340 Mbit up en down. Op de bedrade PC cat 6 485 Mbit up en down. Wel gek dat het daar op blijft en nooit 500Mbit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:07:
[...]

Klopt, heb net vodafone glas en achter de Draytek mijn Apple airport extreme in bridge , puur voor wifi, topsnelheden draadloos, tussen de 280Mbit en 340 Mbit up en down. Op de bedrade PC cat 6 485 Mbit up en down. Wel gek dat het daar op blijft en nooit 500Mbit......
Is dat puur in een speedtest, of download je ook daadwerkelijk met die snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
LordSpud schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:44:
[...]Had ik begrepen, inderdaad. Wel opvallend dat jouw interface er weer anders uit ziet. Is die WAN 3 dermate nieuw en nog niet naar alle klanten uitgerold?
Toen ik het schreef zat ik op firmware 3.7.5.3 en nu een dag later staat er 3.7.5.5 op en wel een WAN3 bij (ook op een 2132f).

Speedtest van laatst op 50/50 abo (en dat haal ik in de praktijk ook):
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/30d9lx0.png

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 25-04-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ANdrode schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:38:
[...]

En bij hoge snelheden (mijn ervaring: boven de 250 mbit/s op een laptop uit 2011) wordt software ook belangrijk.

Als je iets doet waardoor het zwaar is voor een pc* dan kan dat de performance beïnvloeden. De grootste potentiële boosdoeners zijn virusscanners of flash.

Kan je voor de zekerheid tijdens zo'n test kijken naar de CPU/disk belasting? Je wilt niet boven de 50% van een core en/of 50% van een disk komen.

Bij mij geven iperf3 en smokeping de meest consistente metingen.

Als je het dan niet haalt, met de router met default instellingen: Bellen. Dan kan het allerlei oorzaken hebben die buiten jouw netwerk liggen.

@Barre73: Wat merk je als consument van een vuile connector in de FTU?

*: Geen recente, snelle processor (of een laptop die op zijn accu werkt)
Als je je vraag zo klein schrijft.... Ik had em bijna gemist.

Een vuile connector kan zorgen voor storingen in je lijn. Snelheidsverlies kan zeker maar dan ook in combinatie met andere storingen. Verlies van verbinding, erin of eruit klappen, blokjesbeeld, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vezel echt vies is zou je dat kunnen zien aan bijvoorbeeld CRC errors op je lijn of packet loss. Je kunt dit het beste testen met real time applicaties (VOIP, tv, etc.), daarbij zul je het direct zien/horen als je lijn niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:31:
[...]
Als je je vraag zo klein schrijft.... Ik had em bijna gemist.

Een vuile connector kan zorgen voor storingen in je lijn. Snelheidsverlies kan zeker maar dan ook in combinatie met andere storingen. Verlies van verbinding, erin of eruit klappen, blokjesbeeld, noem maar op.
Hij was goed verstopt. Oeps :).

Dit is waarschijnlijk niet iets waar iemand in dit topic last van heeft, maar ik ben benieuwd:

* Die fouten hoeven niet symmetrisch te zijn tussen down/upstream [net zoals coax]? Dan kan de setup van Vodafone een stuk vatbaarder zijn voor zulke problemen dan een standaard NTU.

[FTU] <> [FTU-gekke-female-connector-SC adapter] <> SC kabel <> SFP

Twee extra overgangen t.o.v. de standaard situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ANdrode schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:02:
[...]

Hij was goed verstopt. Oeps :).

Dit is waarschijnlijk niet iets waar iemand in dit topic last van heeft, maar ik ben benieuwd:

* Die fouten hoeven niet symmetrisch te zijn tussen down/upstream [net zoals coax]? Dan kan de setup van Vodafone een stuk vatbaarder zijn voor zulke problemen dan een standaard NTU.

[FTU] <> [FTU-gekke-female-connector-SC adapter] <> SC kabel <> SFP

Twee extra overgangen t.o.v. de standaard situatie.
Elke extra overgang is een extra risico. Het zijn geen twee extra overgangen maar eentje. Ik weet niet wat ze bij jou hebben gedaan maar bij mij zat er gewoon een SC/PC kabel op de connector van de FTU. Wel met een koppelbus maar die telt niet als extra overgang. En het andere einde van die SC/PC kabel zat in de SFP module van de Draytek.
Normaliter zit een NT direct met zijn SFP module op de connector van de FTU.

Dus in plaats van FTU-NT
Heb je nu FTU->SC/PC connector->SC/PC connector->NT

Twee overgangen in plaats van eentje. En inderdaad moeten die bij plaatsing netjes schoongemaakt worden. Dat hoort Guidion ook zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:13:
[...]
Ik weet niet wat ze bij jou hebben gedaan maar bij mij zat er gewoon een SC/PC kabel op de connector van de FTU. Wel met een koppelbus maar die telt niet als extra overgang.
Ik dacht dat er in de koppelbus een overgang/stukje glas zat. Als het niet zo is dan was het inderdaad één extra overgang, de situatie was hetzelfde als bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Nee, in een koppelbus zit geen extra glas of overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:25:
[...]

Is dat puur in een speedtest, of download je ook daadwerkelijk met die snelheid?
Met tweak news zit ik op 26 Mbyte constant. De waarden die ik aangaf met speedtest.net en andere.

Net een test gedaan bij Microsoft. Een windows 10 Iso. . Tussen de 350 en 378 Mbit download, draadloos op de laptop.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
Iemand?

Kan de Kamai geflashed worden of teruggezet naar fabrieksinstellingen (als in: opnieuw aanmelden met klantnummer en pincode)?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:56:
[...]

Met tweak news zit ik op 26 Mbyte constant. De waarden die ik aangaf met speedtest.net en andere.

Net een test gedaan bij Microsoft. Een windows 10 Iso. . Tussen de 350 en 378 Mbit download, draadloos op de laptop.
Zouden ze dan Usenet verkeer knijpen of zou tweaknews (1 van de providers waarmee ik ook heb getest) gewoon helemaal niet zo unlimited zijn als ze beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:28:
[...]

Zouden ze dan Usenet verkeer knijpen of zou tweaknews (1 van de providers waarmee ik ook heb getest) gewoon helemaal niet zo unlimited zijn als ze beweren.
Dat laatste heeft er sowieso niets mee te maken. Tweaknews is sowieso niet (meer) van Tweak. Tweak biedt het overigens nog wel gratis bij hun verbindingen, maar het wordt dus door een 3rd party verzorgd. Unlimited betekent in deze gevallen trouwens bijna altijd "wij leggen niet opzettelijk beperkingen op". De techniek kan echter altijd op een gegeven moment een limiterende factor zijn. Bv. de pijp van de Usenet aanbieder naar internet.

Daarnaast is het met usenet in het algemeen nog veel moeilijker om hoge snelheden te halen dan normaal. TCP settings, aantal download threads, efficiency van de gebruikte client, performance van de pc of nas waar de client op draait, alles heeft invloed.

Hier nog wat tips (geschreven voor gigabit verbindingen maar geldt ook algemeen): http://mr-d.nl/tweakers/

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 27-04-2016 11:57 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:37:
[...]

Dat laatste heeft er sowieso niets mee te maken. Tweaknews is sowieso niet (meer) van Tweak. Tweak biedt het overigens nog wel gratis bij hun verbindingen, maar het wordt dus door een 3rd party verzorgd. Unlimited betekent in deze gevallen trouwens bijna altijd "wij leggen niet opzettelijk beperkingen op". De techniek kan echter altijd op een gegeven moment een limiterende factor zijn. Bv. de pijp van de Usenet aanbieder naar internet.

Daarnaast is het met usenet in het algemeen nog veel moeilijker om hoge snelheden te halen dan normaal. TCP settings, aantal download threads, efficiency van de gebruikte client, performance van de pc of nas waar de client op draait, alles heeft invloed.

Hier nog wat tips (geschreven voor gigabit verbindingen maar geldt ook algemeen): http://mr-d.nl/tweakers/
Bedankt voor je toelichting, ik ben nu bezig een server op te zetten in DMZ, om te testen of de problemen dan verdwijnen (de server draait dan tijdelijk op mijn game pc om alle restricties qua snelheid door apparatuur uit te sluiten).

Tweak wou jammer genoeg geen kaart bij mij in de straat steken omdat iedereen al op Vodafone/KPN zit, als ik genoeg buren over zou halen konden ze in de toekomst wel naar kijken, nou maar eens een BBQ organiseren van het zomer en wat zieltjes winnen.

Met tweaknews is het inmiddels echt een drama, waar ik eerder alleen maar lovende berichten over de support kon geven is dat direct naar de overname volledig verdwenen. Alsof je ze opzettelijk willen irriteren door 2x hetzelfde overzicht van mogelijk problemen die je zelf kan oplossen te sturen, terwijl je telkens gerichte vragen stelt }:O .:

Hier wat tips om de snelheid te verbeteren. Let op, ze zijn voor u zelf, het is geen antwoordformulier.
- Heeft u de modem/router al eens gereset? (spanning eraf, en na korte tijd weer aanzetten).
- Verhindert uw antivirusprogramma en/of firewall de maximale snelheid? Zet deze misschien tijdelijk uit.
- Gebruikt u alle connecties binnen uw pakket?
- Ga eens naar www.speedtest.net. Is uw internetsnelheid zoals u verwacht?
- Hoe snel gaat het via SSL?
- Houdt u er rekening mee dat draadloos verbinden ten koste gaat van de snelheid?
- Doet uw nieuwsprogramma op de achtergrond aan automatisch repareren en uitpakken? Zet misschien deze functies uit.
- Gebruiken andere processen op uw computer veel rekenkracht, of leggen ze veel beslag op uw internetverbinding?
- Maken andere huisgenoten/familieleden gebruik van uw internetverbinding?
- Worden uw accountgegevens (ongewild) door anderen gebruikt? Wijzig eventueel uw wachtwoord.
- Vindt er onderhoud plaats, of is er een storing bij uw interprovider?

Ik ga verder met instellen zodra ik resultaten heb laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 17:18
Ben benieuwd, bestelling geplaatst voor volgende maand, 100/100 Mbit/s alles in 1 voor €51 p/m en de eerste 6 maanden ook nog €20 korting p/m. Ben erg benieuwd of alles vooral stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk kan ik weer naar buiten!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/a2evl0.jpg

Ik ga Koningsdag vieren, morgen langzaam terug bouwen naar waar het probleem zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:34:
Eindelijk kan ik weer naar buiten!

[afbeelding]

Ik ga Koningsdag vieren, morgen langzaam terug bouwen naar waar het probleem zit!
Mooi gevonden! Je haalt de snelheid dus zelfs met een echte applicatie (c.f. speedtest/iperf). En is dit met of zonder DMZ?

Het is wel lastig om dit te debuggen. Ik ben benieuwd naar de oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:36:
[...]

Mooi gevonden! Je haalt de snelheid dus zelfs met een echte applicatie (c.f. speedtest/iperf). En is dit met of zonder DMZ?

Het is wel lastig om dit te debuggen. Ik ben benieuwd naar de oorzaak.
Dit was een clean install van windows met alles uit qua virus/firewall enz, in een DMZ (gezien de tijd niet veel zin om een hele server in te stellen voor één test). Waarop ik newsbin pro (full trial) heb gedraaid. Achteraf bleek, dat ook zonder DMZ dit goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik kom niet (meer) op de webinterface van de Vodafone DrayTek Vigor 2132 router. Ik kan het IP adres wel pingen , maar een poortscan geeft verder geen open poorten. twee keer de power eraf gehaald , geen resultaat

Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Mijn ouders willen graag glasvezel van Vodafone nemen. Echter komt het glas binnen in de meterkast, die buiten de woning in de gemeenschappelijke hal ligt. Vanuit de meterkast loopt er wel een coax kabel naar de huiskamer.

Mijn ouders zouden graag de modem in de huiskamer hebben vanwege wifi en TV. Een Vodafone verkoper die aan de deur kwam zei dat de monteur dit gratis door zou trekken naar de woonkamer.

Nu begrijp ik dat Vodafone geen mediaconverter gebruikt en er daardoor een glas patchkabel zou moeten worden doorgetrokken naar de huiskamer. Ik neem aan dat de monteur dit niet gratis gaat doen? Al zou dat wel redelijk zijn.

Weet iemand wat de kosten zijn om dit door de monteur te laten doen? Of heeft iemand ervaring met zelf een patchkabel doortrekken? Ik denk dat het om een pvc buis gaat, de coax kabel mag er in principe uit.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee. Dat is zeker niet gratis. Met geluk wil Reggefiber misschien de hele FTU verplaatsen naar de woonkamer door gebruik te maken van die buis (aanvragen bij hen dus) maar dan moet je rekenen op 300 euro.
Vodafone monteurs doen het niet en kunnen het ook niet. Zelf later de patchkabel door een bestaande buis trekken is wel een optie maar dan moet de gehele kabel wel door de buis passen. Dus ook de connector/stekker die erop gelast zit.
En dat trekken zal heel voorzichtig moeten gebeuren, ook omdat je een trekveer niet zo makkelijk aan die patchkabel bevestigt zonder dat dat snel loskomt. Het is geen coax- of UTP kabel waar je de aders aan de trekveer kan knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Voor zover ik weet doen ze dat niet, router wordt geplaatst waar de glasvezel binnen komt. Simpelste is waarschijnlijk coax vervangen door 2x UTP, een voor internet en een voor TV en dan een access point in de huiskamer. Zelf een glas patchkabel trekken kan natuurlijk wel, maar het is maar de vraag of die met stekker en al door de buis wil, en zelf een stekker lassen is zonder speciaal gereedschap niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hangt er vanaf, hier koesterde kabel nog vanuit de gezamenlijke ruimte het huis in.
Trapportaal bovenwoningen.
Monteurs van reggefiber lieten mij kiezen of in meterkast (onhandige plaats voor verder kabels trekken) slaapkamer of woonkamer waarbij woonkamer wel iets extra's zou kosten omdat het verder weg is. Verder was het gewoon bij de kosten inbegrepen want de kabel moet echt in de woning zijn ipv gezamenlijke ruimte.
Heb gekozen voor slaapkamer voor mij meest logische optie.
Ook keurig weg gewerkt in kabelgoten en alles mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Bedankt voor alle antwoorden, hier heb ik wat aan!
Rubman schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:16:
Hangt er vanaf, hier koesterde kabel nog vanuit de gezamenlijke ruimte het huis in.
Trapportaal bovenwoningen.
Monteurs van reggefiber lieten mij kiezen of in meterkast (onhandige plaats voor verder kabels trekken) slaapkamer of woonkamer waarbij woonkamer wel iets extra's zou kosten omdat het verder weg is. Verder was het gewoon bij de kosten inbegrepen want de kabel moet echt in de woning zijn ipv gezamenlijke ruimte.
Heb gekozen voor slaapkamer voor mij meest logische optie.
Ook keurig weg gewerkt in kabelgoten en alles mooi afgewerkt.
Ook jij bedankt voor je antwoord. Gaat het hier om utp doortrekken of glas?

Hoezo heeft iedereen het trouwens over een Reggefiber monteur, er komt in principe toch alleen een Guidion monteur?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ik vermoed dat het bij Rubman gaat om de aanleg van glasvezel, die ligt er bij jou al. Reggefiber komt niet gratis langs, en de monteur van Guidion die door Vodafone wordt langsgestuurd gaat hem zeker niet verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Gaat om glasvezel. Die lag bij mij tot in de gezamenlijke ruimte. Amsterdamse woning trapportaal naar de bovenverdiepingen. (Ik woon beneden)
Ze moesten dus nog wel degelijk de vezel naar binnen brengen en verwacht dat dit bij jou ook zal zijn. Modem kan volgens mij niet in gezamenlijke ruimten.
Dit gebeurde door regefiber, deze plaatste een loze kast met vezels en later kwam guidion de modem/module daadwerkelijk aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rubman schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:40:
Gaat om glasvezel. Die lag bij mij tot in de gezamenlijke ruimte. Amsterdamse woning trapportaal naar de bovenverdiepingen. (Ik woon beneden)
Ze moesten dus nog wel degelijk de vezel naar binnen brengen en verwacht dat dit bij jou ook zal zijn. Modem kan volgens mij niet in gezamenlijke ruimten.
Dit gebeurde door regefiber, deze plaatste een loze kast met vezels en later kwam guidion de modem/module daadwerkelijk aansluiten.
In het geval van de ouders van jooncheez, die de vraag stelde, is het een eigen meterkast maar die zit in de gezamenlijke hal. Dat mag wel omdat de meterkast niet voor iedereen te openen is.
Anders zou je wel gelijk hebben ja. FTU (en daarmee het modem) mag niet in een ruimte waar iedereen bij zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:46:
Ik kom niet (meer) op de webinterface van de Vodafone DrayTek Vigor 2132 router. Ik kan het IP adres wel pingen , maar een poortscan geeft verder geen open poorten. twee keer de power eraf gehaald , geen resultaat

Bekend probleem?
Daar ik geen reactie kreeg heb ik maar een factory reset uitgevoerd. Dit bleek de oplossing. maar moet alles weer configureren. zucht. alleen NAT forwarding instellen is een crime op die router, ben kwijt hoe ik dat gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:45:
Hallo allemaal

Sinds 1 week zit ik ook op Vodafone glas. Voorheen zat ik bij Ziggo. Over het algemeen werkt alles goed. Ik heb nu echter het onderstaande vage probleem.

We bellen vaak naar het buitenland en maken hiervoor ge ruik van 0900 service nummers, bijv: 0900-4560407 om voor 8ct\minuut naar Egypte te bellen. Dit werkte bij Ziggo en Xs4all gewoon perfect. Nu bij Vodafone krijg ik wel verbinding met het nummer en een bandje te horen waarna het gewenste nummer ingevoerd kan worden. Echter aan het eind krijg ik te horen dat het er een ander nummer gebeld moet worden, wat meteen 800% duurder is :( , Dit probleem is bij alle dergelijke 0900 service providers.

Daar de enige verandering de provider is lijkt dit probleem veroorzaakt te worden bij Vodafone. Voor ik ze hier op ga aanspreken zou ik graag willen weten hoe dit komt. Altijd gedacht dat zulke nummers transparant werken..
Ik heb antwoord gehad van Vodafone en het blijkt aan een technisch probleem te liggen bij hun. Daar wordt aan gewerkt. Nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor een probleem dat zou kunnen zijn 8)

Gr. Pandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mijn vriendin moest zaterdag oppassen mensen verderop in de straat. Ze vroeg of ze op de wifi mocht, en de mensen gaven aan dat ze de code in de meterkast moest zoeken. Uiteindelijk is het helemaal niet gelukt en vroeg ze mij of ik ergens een code zou kunnen vinden, maar ik zat in de bioscoop.

Ze stuurde deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG-20160430-WA0008_zpsojvfhti2.jpg

Ze zei dat het TV kijken hetzelfde is als bij ons (wij hebben Vodafone). Maar zoals ik het nu zie is dit nog de oude-propositie? Met de Sitecom router die je standaard van hun krijgt? Ik dacht dat ze iedereen juist naar hun nieuwe netwerk over wilden hebben?
De router is een Sitecom WDLR-3100, ik had geloof ik een nieuwer model destijds.

Ik gaf aan dat ze zich vergiste maar ze zweerde dat het ook Vodafone was.

KPN kan het niet zijn want die hebben een Experiabox toch? De mensen zijn zelf van het standaard gebeuren dus lijkt me sterk dat ze zelf een router hebben gekocht om er achter te zetten. Volgens mij brand zelf het coax ledje groen.

Iemand die dit misschien weet? Vind het wel interessant omdat ik vorig jaar met alle geweld moest overstappen naar hun nieuwe propositie (wat nu standaard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond die code niet achter op de router?
En er zit zo te zien ook een coax kabel in die Genexis, dus dat is dan ook met analoge/ dvb-c tv.
Zo'n Genexis word nu niet meer geleverd voor zover ik weet.
Ik kan je helaas niet vertellen van welke provider dit is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Er zijn maar twee mogelijkheden met deze router en deze Genexis. Vodafone oud of Telfort.
Ik durf niet met zekerheid te stellen dat alle Vodafone oud abonnees al over zijn.

En met deze foto is inderdaad niet te zeggen welke van de twee het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Deze setup heb ik bij Telfort gezien.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
binnenkort is bij ons wgdo omgezet naar wba, en is er eindelijk provider keus.
mijn vraag hier is hoe bevalt vodafone is tv en intenet beetje stabiel?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MJLJO schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:47:
binnenkort is bij ons wgdo omgezet naar wba, en is er eindelijk provider keus.
mijn vraag hier is hoe bevalt vodafone is tv en intenet beetje stabiel?

alvast bedankt
Gewoon even de laatste 10 of 20 pagina's van dit topic doorlezen, dan heb je wat meer info. Jezelf eerst informeren hier wordt gewaardeerd.

Pagina: 1 ... 94 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.