Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.112 views

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:24
arjants schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:36:
Vandaag de gehele dag al geen tv, wel internet. (7461)
Allestoringen.nl laat ook behoorlijk wat meldingen zien, iemand met meer info?
Op vf is hierover weinig te lezen
[afbeelding]
ah, ligt niet aan mij dus :D Dan hoef ik niet verder te zoeken

Ik stream nu via de chromecast, beetje workaround maar werkt wel :)

edit: Chromecast valt er steeds uit, nu via de NPO-app dan maar :P

[ Voor 6% gewijzigd door kepler op 09-02-2016 19:05 ]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43
Lang leve de opnames en Netflix

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
xippie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:39:
Ze hebben een probleem met de connectie van de leverancier van de signalen, de kanalen 700-799 werken wel, die komen van een andere leverancier.
Maar je kan wel via Vodafone TV app streamen naar je Chromecast. Of kijken op je tablet/telefoon.
Beetje lastig als je alleen maar laptop en een windowstelefoon hebt.
Wordt tijd dat we net als kpn via webbrowser tv kunnen kijken op zowel tablet als laptop.
Die tv app is dus niet echt handig, bent verplicht android of ios te hebben.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10 15:15

JB

Cédric roelt!

Hmm dacht net, laat ik eens een speedtest doen op mijn 50/50 aansluiting. Wat schetst mijn verbazing... :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5072216990.png

Dus ik denk laat ik mijn Draytek 2132 eens rebooten door in te loggen op de gui maar ik kan die optie nergens vinden :? Moet dat ding echt fysiek uit/aan gezet worden om te rebooten?

edit:
Na reboot middels knopje op de Draytek nog steeds een belabberde snelheid en trage ping. Heeft dit ook met die storing te maken :?

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 09-02-2016 21:00 ]

Mijn boefje is liev!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:11
Ik kom in het oosten vandaag ook niet hoog uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5072328981.png

Naja, binnenkort over naar een andere provider. Vodafone was altijd best goed maar 30 euro voor 1Gb/s up en down kan je niet laten liggen :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11
En we hebben weer beeld.
Upd: uurtje later weer even dezelfde storing als overdag.

[ Voor 55% gewijzigd door ultrapreventive op 10-02-2016 12:56 ]

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Hier was gisteren tijdens de tv storing ook de download speed laag , nu alles weer werkt is die ook weer goed.
Waarschijnlijk had het 1 toch met het ander te maken.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
CasaDude schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:02:
Hier was gisteren tijdens de tv storing ook de download speed laag , nu alles weer werkt is die ook weer goed.
Zou goed kunnen, als de bitrate van de zenders hoger is dan wat het netwerk door storing aankan, houd het snel op natuurlijk, speedtest was 11mbit hd zender 12a13mbit dus tja.

• JB

JB

Cédric roelt!

CasaDude schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:02:
Inderdaad. Hier ook na de afmelding van de storing weer volle snelheid gemeten.

Mijn boefje is liev!

• fibergeek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-10 09:53
Welke speedtest gebruiken jullie? Het probleem kan ook bij de hosting partij of een *-IX hebben gelegen (congestion bijvoorbeeld)

Wireshark doesn't lie!

• JB

JB

Cédric roelt!

fibergeek schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:49:
Welke speedtest gebruiken jullie? Het probleem kan ook bij de hosting partij of een *-IX hebben gelegen (congestion bijvoorbeeld)
Dat kan ja. Alleen wel een beetje raar dat het na de storing weer in orde is ;)

Verder staat hierboven volgens mij vrij duidelijk welke speedtest er gebruikt is :+

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 11-02-2016 09:20 ]

Mijn boefje is liev!

• fibergeek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-10 09:53
True, ik denk dat ik niet helemaal wakker was :P

Wireshark doesn't lie!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar om nog even terug te komen op mijn vraag of je de Draytek middels de GUI kan rebooten. Kan dat?

Mijn boefje is liev!

• Bigf00t
  • Laatst online: 16:18
Gisteren is de monteur van Guidion bij mijn ouders langsgeweest om de 50/50 Mb verbinding te activeren.
Ik had alles al grotendeels voorbereid, maar dat vond hij volgens mij helemaal niet zo erg omdat het zijn laatste adres was op vrijdagmiddag O-)

Hij heeft de DrayTek op de FTU geschroefd omdat de meterkast nogal vol hangt. Daarna de verbinding gecheckt en na zo'n 10 minuten was hij alweer weg. Vervolgens heb ik meteen wifi van de DrayTek uitgeschakeld en er een TP-Link Archer C5 achter gehangen. Snelheid zat gisteren rond de 40/35 Mb. Binnenkort eens goed testen als ik weer daar ben.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VLDRoTp.jpg?1
JB schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:18:
Maar om nog even terug te komen op mijn vraag of je de Draytek middels de GUI kan rebooten. Kan dat?
Dit kreeg ik gisteren ook zo snel niet gevonden. Na een minuut maar opgegeven en even naar de meterkast gelopen :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JB schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:18:
Dit is helaas niet mogelijk. Naar deze optie was ik ook op zoek, maar die zit er niet in.

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 18:35
rens-br schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:18:
[...]

Dit is helaas niet mogelijk. Naar deze optie was ik ook op zoek, maar die zit er niet in.
Als ik het me goed herinner is IPv6 aan/uit zetten ook een reboot. Maar bijt me er niet op vast ben al een tijdje weg bij VF

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik hoop zo dat Vodafone wat meer vaart erachter gaat zetten om haar eigen POP in de wijkkasten te zetten (als ik het zo goed zeg). Ik wil graag overstappen naar een voordelig 20/20 abonnement qua internet of mogelijk 3-1. Die prijs is zeker interessant zeker als je nagaat wat ze hier vragen voor een 20/2 kabel abonnement van Caiway (en nee op mijn adres is geen Caiway glas mogelijk, alleen partijen die op Reggefiber leveren).

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier onlangs een 20/20 internet only abo genomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5087615730.png

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe komen jullie aan die 20/20 variant dan? Ik zie op de site alleen de 20/2 :?

Mijn boefje is liev!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:19
Is er wel glasvezel beschikbaar op jouw adres? 20/2 wordt geleverd via DSL.

• rens-br

rens-br

Lees net dit nieuws op de frontpage: nieuws: Vodafone en Ziggo kondigen aan te willen fuseren in Nederland. Ik ben benieuwd wat dit op de lange termijn gaat doen voor Vodafone Thuis.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12

Dazzler2120

FP ProMod
JB schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:23:
Hoe komen jullie aan die 20/20 variant dan? Ik zie op de site alleen de 20/2 :?
20/20 wordt aangeboden in gebieden waar Vodafone haar eigen apparatuur heeft staan.
Ook is deze snelheid alleen mogelijk op Glasvezel. DSL is alleen 20/2 mogelijk.

PS4 PSN: Dazzler2120

• JB

JB

Cédric roelt!

hcQd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:47:
Is er wel glasvezel beschikbaar op jouw adres? 20/2 wordt geleverd via DSL.
Jup :D Hier is de 50/50 actief :)

Mijn boefje is liev!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
JB schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:14:
[...]

Jup :D Hier is de 50/50 actief :)
Maar dus niet met eigen Vodafone apparatuur in de PoP maar via inkoop van KPN WBA diensten. Anders was er wel 20/20 beschikbaar en dan zou je ook korting zien bij 100/100 en 500/500 internet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HoppyF
  • Laatst online: 21:49
rens-br schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:41:
Lees net dit nieuws op de frontpage: nieuws: Vodafone en Ziggo kondigen aan te willen fuseren in Nederland. Ik ben benieuwd wat dit op de lange termijn gaat doen voor Vodafone Thuis.
Toch vreemd...
Jaren geleden al ging de discussie over overname van Ziggo door Vodafone.
Daarna werd glashard ontkend dat er een overname zou komen.
Weer later nog een keer het gerucht en nu gaat er opeens wat komen.
Weliswaar in een wat andere vorm maar het principe blijft hetzelfde.

Ik ben benieuwd wat het gaat brengen. Ik heb de samenwerking niet afgewacht en ben pas overgegaan naar KPN. Gewoon omdat dit nu meer voordeel biedt tov Vodafone.
Misschien kom ik later weer terug als het nieuwe Vodafone/Ziggo een interessant pakket gaat bieden. Op glas want de kabel hoef ik niet.

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:49:
[...]

Toch vreemd...
Jaren geleden al ging de discussie over overname van Ziggo door Vodafone.
Daarna werd glashard ontkend dat er een overname zou komen.
Weer later nog een keer het gerucht en nu gaat er opeens wat komen.
Weliswaar in een wat andere vorm maar het principe blijft hetzelfde.

Ik ben benieuwd wat het gaat brengen. Ik heb de samenwerking niet afgewacht en ben pas overgegaan naar KPN. Gewoon omdat dit nu meer voordeel biedt tov Vodafone.
Misschien kom ik later weer terug als het nieuwe Vodafone/Ziggo een interessant pakket gaat bieden. Op glas want de kabel hoef ik niet.
Ik vrees met grote vreze dat VF stopt met het plaatsen van eigen apparatuur omdat Ziggo nu ook al, zij het nog zakelijk, al met een 500 adverteert, ik hoor niet wat dan de upload is. Upload is 40. Op koper overgaan is zo al zo geen optie voor mij want in mijn nieuwe appartement die deze zomer wordt opgeleverd heb ik de nodige UTP-kabels laten trekken en het koper gelaten voor wat het is.

Eind juli loopt mijn jaarcontract af en kan dan per maand opzeggen en eventueel dan ook naar KPN overstappen als VF mij geen 500/500 kan bieden en geen aantrekkelijk pakket tegen een dito prijs kan leveren.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2016 18:04 . Reden: Uploadsnelheid toegevoegd ]

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:41:
[...]

Ik vrees met grote vreze dat VF stopt met het plaatsen van eigen apparatuur omdat Ziggo nu ook al, zij het nog zakelijk, al met een 500 adverteert, ik hoor niet wat dan de upload is. Op koper overgaan is zo al zo geen optie voor mij want in mijn nieuwe appartement die deze zomer wordt opgeleverd heb ik de nodige UTP-kabels laten trekken en het koper gelaten voor wat het is.

Eind juli loopt mijn jaarcontract af en kan dan per maand opzeggen en eventueel dan ook naar KPN overstappen als VF mij geen 500/500 kan bieden en geen aantrekkelijk pakket tegen een dito prijs kan leveren.
Het nieuwe Ziggo/Vodafone moet juist overal eigen apparatuur in de PoPs gaan zetten om tegenwicht te bieden aan KPN.
Zo niet raken ze alle klanten op glas kwijt.
Glas is de toekomst en juist glasvezel wordt geleidelijk over Nederland uitgerold.
De kabel blijft een alternatief zolang er nog glasvezel beschikbaar is en in gebieden waar de aanleg van glasvezel niet haalbaar is zal 4G of 5G het alternatief worden.
De mobiele tak van Vodafone kan dit oppakken.

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:48:
[...]

Het nieuwe Ziggo/Vodafone moet juist overal eigen apparatuur in de PoPs gaan zetten om tegenwicht te bieden aan KPN.
Zo niet raken ze alle klanten op glas kwijt.
Glas is de toekomst en juist glasvezel wordt geleidelijk over Nederland uitgerold.
De kabel blijft een alternatief zolang er nog glasvezel beschikbaar is en in gebieden waar de aanleg van glasvezel niet haalbaar is zal 4G of 5G het alternatief worden.
De mobiele tak van Vodafone kan dit oppakken.
VF heeft maar 100.000 glasklanten dus zou Ziggo haar klanten over moeten gaan zetten naar glas wil glas rendabel zijn. Maar ik denk niet dat Ziggo dit gaat doen gezien hun investeringen in koper, ok tot de wijkkasten glas dan.

Mijn onderbuik gevoel zegt, dus nog nergens op gebaseerd, dat Ziggo het "vaste" gebied gaat doen en VF het mobiele gedeelte. Wat j schrijft over de 4 of 5G gebieden bevestigd mijn onderbuik gevoel.

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10 07:41
Nu een jaar geheel tevreden genoten van Vodafone Thuis, met het Draytek modem (in tegenstelling tot sommigen die het een draak vonden) waar ik prima mee uit de voeten kon, heeft het ook trouw gedaan, en instellingen vond ik netjes gaan (VPN naar van alles heerlijk kunnen instellen).

Ook maar naar alternatieven gekeken, en vooral naar het meegeleverde modem;
KPN (netwerk):
KPN en Telfort: doen het met hetzelfde modem (net iets andere firmware):
Arcadyan Experia box v8 of ZTE v9.
XS4All: de fritz!box 7390/7490
- Alle 3 op hetzelfde TV platform.

Tele2: Technicolor TG789vn
Ziggo: Cisco of Ubee

(En wat andere schaarste)

Nu heb ik al het COAX uit mijn huis verwijderd en was ik niet van plan dit terug te plaatsen. Mijn onderbuik gevoel zegt dat Vodafone inderdaad glasvezel eventueel op een lager pitje zet (met 90.000 klanten) of migreert naar Ziggo.

Daarom maar overgestapt... (Gezien het geringe verschil met KPN, naar XS4ALL... jaja, veel voor de merknaam, maar ik vond de IPv6 voorsprong wel aardig, plus de router schijnt aardig te zijn)

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 13:38
MikeT80 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:41:
Ben benieuwd of Vodafone ook nog eens met cloud opnames gaat komen...
Voor mij een rede om na de contract termijn anders echt verder te gaan kijken..
Vandaag een overstap naar VF aangevraagd omdat dit mij over de gehele looptijd van 12 maanden toch zo gauw 175 euro scheelt met KPN (berekend met de aanbieding van €35 p/m voor premium, anders nog meer).

Ik moet zeggen dat we bij KPN veelvuldig gebruik hebben gemaakt van de cloud opnames, misschien dat we dat idd straks gaan missen. Daarentegen krijgen we wel weer p.p. 3GB mobiele data erbij en een zenderpakket gratis.

Ach ja anders kijken we over een jaar wel weer verder :)

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:09:
[...]

VF heeft maar 100.000 glasklanten dus zou Ziggo haar klanten over moeten gaan zetten naar glas wil glas rendabel zijn. Maar ik denk niet dat Ziggo dit gaat doen gezien hun investeringen in koper, ok tot de wijkkasten glas dan.

Mijn onderbuik gevoel zegt, dus nog nergens op gebaseerd, dat Ziggo het "vaste" gebied gaat doen en VF het mobiele gedeelte. Wat j schrijft over de 4 of 5G gebieden bevestigd mijn onderbuik gevoel.
Nou 100.000 is niet echt weinig vooral ook omdat de rest van de aanbieders vooral bestaat uit KPN of dochters. Vodafone zou sterker staan tegenover KPN als ze volledig onafhankelijk van KPN gaan opereren en eigen apparatuur gaan gebruiken in de PoPs.
Een onderscheidend pakket trekt dan vanzelf klanten aan.
Het Ziggo deel heeft een serieuze uitdaging om "the last mile" te gaan verglazen.
Een groot deel is al van glas nu het laatste stuk nog want juist daar zitten de technische beperkingen.
Dit zal gefaseerd moeten lopen want het is een grote operatie.
Geld blijven pompen in een verouderde infrastructuur is niet handig.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-10 16:16
Probleem:

1 keer iets ingesteld voor herhaalde opnames. (zonder einddatum)
Nu er niet meer uit te krijgen.
Iemand tips om dit er uiteindelijk toch uit te krijgen? Of om de Entone volledig te resetten naar 0,0/niks

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Rubman

Retarded or just overjoyed!

MikeT80 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:36:
Probleem:

1 keer iets ingesteld voor herhaalde opnames. (zonder einddatum)
Nu er niet meer uit te krijgen.
Iemand tips om dit er uiteindelijk toch uit te krijgen? Of om de Entone volledig te resetten naar 0,0/niks
Zie de heldere uitleg van PFvH die mij met hetzelfde geholpen heeft.
Goed verstopt van VF iig.
PFvH schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:46:
[...]

Je kunt wel de hele reeks in 1x verwijderen. Omdat ik niet thuis ben nu, even uit mijn hoofd.
Naar opnames, dan naar geplande. Naar degene waarvan je de reeks wil verwijderen. Dan "bekijken" kiezen, of opties. En dan krijg je de optie om de geplande opname te verwijderen en daar kun je ook kiezen voor de hele reeks verwijderen.

Heeft bij mij even geduurd voor ik het gevonden had (zat met hetzelfde probleem met wat series die al afgelopen waren) en uiteindelijk is het gelukt. Even zoeken dus, succes!

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Barre73
Allen: wie heeft er Vodafone Thuis via eigen ODF/apparatuur (dus met eigen TV streams) en kan aangeven of bij NPO 1, 2 en 3 er wel of geen Dolby 5.1 geluid meegezonden wordt?

Er speelt even een discussie in het KPN topic of dit aan KPN ligt of toch nog steeds aan de NPO zelf.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43
Hebben jullie ook problemen met Netflix of ligt dat aan mij? ja dus..ps3 herstart hielp

[ Voor 22% gewijzigd door datadevil op 20-02-2016 15:43 ]

• xabre16v
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:38:
Ik kom in het oosten vandaag ook niet hoog uit.

[afbeelding]

Naja, binnenkort over naar een andere provider. Vodafone was altijd best goed maar 30 euro voor 1Gb/s up en down kan je niet laten liggen :P
Welke provider is dat dan?

Verwijderd

Tweak

https://www.tweak.nl/

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2016 07:28 ]

• HoppyF
Ja, maar dan wel in een zeer beperkt aantal plaatsen!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:32:
Allen: wie heeft er Vodafone Thuis via eigen ODF/apparatuur (dus met eigen TV streams) en kan aangeven of bij NPO 1, 2 en 3 er wel of geen Dolby 5.1 geluid meegezonden wordt?

Er speelt even een discussie in het KPN topic of dit aan KPN ligt of toch nog steeds aan de NPO zelf.
Bij het DVB-C NPO signaal van KPN ITINS zit toch ook Dolby 5.1 dus bij die bron is het beschikbaar als je deze gebruikt.

KPN moest Dolby 5.1 inschakelen bij de RTL en SBS6 omdat een Tweakers gebruiker dit had nagevraagd bij RTL waarom er geen Dolby 5.1 signaal in de KPN streams aanwezig. Op het moment dat Dolby 5.1 bij de RTL en SBS6 zenders werdt ingeschakeld was dat niet mogelijk bij de NPO zenders omdat er geen Dolby 5.1 signaal in de bron aanwezg was. Schjnbaar gebruikt KPN dus een ander bron als het DVB-C signaal.

Bovenstaande is doen gepost op dit forum (betrouwbare bron)

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:23:
[...]

Ja, maar dan wel in een zeer beperkt aantal plaatsen!
Dat klopt in het begin alleen Almere en Enschede.

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
...

[ Voor 119% gewijzigd door daanh op 22-02-2016 21:20 ]

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-10 23:39
"De kans is groot dat Vodafone na een fusie met Ziggo stopt met het aanbieden van vaste diensten via koper- en glasvezelnetwerken van KPN. Dat heeft Vodafone-baas Vittorio Colao tijdens het Mobile World Congress in Barcelona gezegd."

http://www.totaaltv.nl/ni...er-via-kpn-netwerken.html

Zonde van al die apparatuur die ze aan het aanleggen zijn. Of zal het er wellicht op neer komen dat ze dit bedrijfsonderdeel gaan afstoten en dat het bij wijze van spreken weer onder de naam GlasOperator zelfstandig verder gaat...?

[ Voor 25% gewijzigd door odo966 op 25-02-2016 21:03 ]

Verwijderd

odo966 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:59:
"De kans is groot dat Vodafone na een fusie met Ziggo stopt met het aanbieden van vaste diensten via koper- en glasvezelnetwerken van KPN. Dat heeft Vodafone-baas Vittorio Colao tijdens het Mobile World Congress in Barcelona gezegd."

Zonde van al die apparatuur die ze aan het aanleggen zijn. Of zal het er wellicht op neer komen dat ze dit bedrijfsonderdeel gaan afstoten en dat het bij wijze van spreken weer onder de naam GlasOperator zelfstandig verder gaat...?
Zoals eerder in deze topics opgemerkt is dit ook mijn vrees dat of glasvezel door VF wordt beëindigd en je zou kunnen/moeten overstappen naar Ziggo koper wat een grote achteruitgang is en mijn persoontje nooit en te nimmer iets meer met Ziggo of onder welke naam dan ook te maken wil hebben.

Lees overigens op nu.nl ook maar de zorg van Tele2.

• HoppyF
odo966 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:59:

Is dat serieus?
Dat zou de domste zet ooit zijn van het nieuwe Ziggo/Vodafone.
Het glasvezelnetwerk is superieur aan het brakke coaxkabel netwerk.
Juist meer investeren in glas is waar het om gaat.
Coax vervangen door glas is ook een stap de goede richting op.

Als ze daadwerkelijk zo gaan werken als het artikel suggereert is het bedrijf binnen no time out of business.

Daarbij komt dat een dergelijke fusie alleen kan als openstelling tot het kabelnetwerk voor concurrentie afgedwongen zal worden. Ziggo/Vodafone zal echt geen heer en meester zijn op hun netwerk al denken ze misschien dat dit wel zo is.

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 21:46
In elk geval zou het in mijn geval betekenen dat ik naar KPN of een KPN dochter over ga stappen. Ik heb in mijn nieuwbouwwoning helemaal geen coax kabels meer aangelegd, dus dan zijn ze mij als klant gewoon kwijt.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
Barre73 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:32:

Aan npo zal het niet liggen aangezien de rest van de providers de 5.1 stream netjes doorgeven, en ook die komen direct van gateway te Hilversum, als 5.1 niet aanwezig is word dit er dus uitgefilterd door provider.

[ Voor 6% gewijzigd door devil-strike op 26-02-2016 12:28 ]

Verwijderd

captain007 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:29:
In elk geval zou het in mijn geval betekenen dat ik naar KPN of een KPN dochter over ga stappen. Ik heb in mijn nieuwbouwwoning helemaal geen coax kabels meer aangelegd, dus dan zijn ze mij als klant gewoon kwijt.
Ook in mijn nieuwbouw geen coax meer. En VF heeft mij vorig "verplicht" naar uitsluitend glas dus zouden ze echt dom zijn als ze glas laten vallen. Het zou VF sieren als zij haar klanten een nieuwsbrief stuurt hoe ze na de fusie nog signaal aanleveren. Maar ja, duidelijk communiceren is beslist een zwak punt bij VF.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 10:09
Lekker op de bank met….
- The Intouchables 2011 (komedie, drama)
- Kauwboy 2012 (drama)
- Mannenharten 2013 (komedie)
- Suske en Wiske: De Texas Rakkers 2009 (animatie)
- The Wolf of Wall Street 2013 (komedie, misdaad)

Je kunt deze films van 26 februari tot en met 7 maart op ieder gewenst moment kijken via de Videoshop op je Interactieve TV Box, gewoon lekker wanneer het jou uitkomt.

Hebben ze nou Les Intouchables en The Untouchables door elkaar gehaald _/-\o_
Op zich wel een net cadeau. Heb niets van de storing ondervonden.

who put a "stop payment" on my reality check

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:08:
[...]

Ook in mijn nieuwbouw geen coax meer. En VF heeft mij vorig "verplicht" naar uitsluitend glas dus zouden ze echt dom zijn als ze glas laten vallen. Het zou VF sieren als zij haar klanten een nieuwsbrief stuurt hoe ze na de fusie nog signaal aanleveren. Maar ja, duidelijk communiceren is beslist een zwak punt bij VF.
Er is nog niets concreet/bekend hoe het dan uitziet, wat zouden ze dan in de nieuwsbrief moeten zetten? Titel: "We weten niet hoe volgend jaar uitziet!"

Denk dat we nu even de koffie moeten dikkijken tot meer bekend is

PS4 PSN: Dazzler2120

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:28:
[...]
Daarbij komt dat een dergelijke fusie alleen kan als openstelling tot het kabelnetwerk voor concurrentie afgedwongen zal worden. Ziggo/Vodafone zal echt geen heer en meester zijn op hun netwerk al denken ze misschien dat dit wel zo is.
Dat hoop ik ook. In de gebieden waar geen glasvezel ligt zou kabel zou een stuk interessanter worden wanneer je voor een andere provider kan kiezen.
Vergeleken met mijn Ziggo modem is de Draytek een erg configureerbaar pareltje.

Verwijderd

Ik heb straks alleen glasvezel in mijn nieuwe huis.
Nu twijfel ik tussen Telfort en Vodafone, wat zouden jullie kiezen?

Beeldkwaliteit, betrouwbaarheid en service vind ik het belangrijkste.

Volgens de kenners heeft Vodafone bij glasvezel het beste HDbeeld omdat ze het signaal 1op1 doorgeven

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:54:
Ik heb straks alleen glasvezel in mijn nieuwe huis.
Nu twijfel ik tussen Telfort en Vodafone, wat zouden jullie kiezen?

Beeldkwaliteit, betrouwbaarheid en service vind ik het belangrijkste.

Volgens de kenners heeft Vodafone bij glasvezel het beste HDbeeld omdat ze het signaal 1op1 doorgeven
Half januari ben ik overgestapt van Vodafone naar KPN.
Ik heb het oude Vodafone pakket gehad en ook het nieuwe pakket wat nu nog geleverd wordt.

Ik zie absoluut geen verschil in kwaliteit van het HD beeld tussen Vodafone en KPN (Glas).
Dit komt waarschijnlijk ook omdat de KPN Glas kanalen net als bij Vodafone ook een grote bandbreedte en bitrate hebben.
Wat dat betreft is er naar mijn mening geen verschil en moet je de keuze om andere redenen maken.
Persoonlijk ben ik blij met de overstap omdat ik nu ook een goed Wifi signaal heb (dual band ac).
De Draytek van Vodafone heeft dit niet, de Experibox v10 wel.

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:58:
[...]

Half januari ben ik overgestapt van Vodafone naar KPN.
Ik heb het oude Vodafone pakket gehad en ook het nieuwe pakket wat nu nog geleverd wordt.

Ik zie absoluut geen verschil in kwaliteit van het HD beeld tussen Vodafone en KPN (Glas).
Dit komt waarschijnlijk ook omdat de KPN Glas kanalen net als bij Vodafone ook een grote bandbreedte en bitrate hebben.
Wat dat betreft is er naar mijn mening geen verschil en moet je de keuze om andere redenen maken.
Persoonlijk ben ik blij met de overstap omdat ik nu ook een goed Wifi signaal heb (dual band ac).
De Draytek van Vodafone heeft dit niet, de Experibox v10 wel.
Hier kan ik wat mee :)

Telfort is volgens mij gelijk aan KPN.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:08:
Ook in mijn nieuwbouw geen coax meer.
Juist mijn een nieuwbouw heb ik beide aan laten leggen (nou ja, loze leidingen dan). Waarom zou je jezelf beperken?

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:09:
[...]

Er is nog niets concreet/bekend hoe het dan uitziet, wat zouden ze dan in de nieuwsbrief moeten zetten? Titel: "We weten niet hoe volgend jaar uitziet!"

Denk dat we nu even de koffie moeten dikkijken tot meer bekend is
Je mag toch aannemen dat als je een fusie, overname of samenwerking aangaat in welke vorm dan ook dat je al over de strategie hebt nagedacht? Tijdens een biertje zeggen twee partijen toch niet we gaan het doen en ach de strategie gaan e later eens bekijken? M.a.w. zou VF alleen nog mobiele telefonie en internet doen en Ziggo de vaste verbindingen met de mogelijkheid dat Ziggo dan ook het glas van VF gaat verzorgen?

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:24:
[...]

Je mag toch aannemen dat als je een fusie, overname of samenwerking aangaat in welke vorm dan ook dat je al over de strategie hebt nagedacht? Tijdens een biertje zeggen twee partijen toch niet we gaan het doen en ach de strategie gaan e later eens bekijken? M.a.w. zou VF alleen nog mobiele telefonie en internet doen en Ziggo de vaste verbindingen met de mogelijkheid dat Ziggo dan ook het glas van VF gaat verzorgen?
Dat laatste lijkt logisch.
Ziggo die glas erbij gaat doen in gebieden waar dit uitgerold is of nog uitgerold gaat worden.
Verder zal men dan eindelijk gaan overwegen de coax geleidelijk te gaan vervangen door glas.
Dat levert ook business op en vernieuwd daarmee ook de infrastructuur.

Verwijderd

De kans is groot dat Vodafone na een fusie met Ziggo stopt met het aanbieden van vaste diensten via koper- en glasvezelnetwerken van KPN. Dat heeft Vodafone-baas Vittorio Colao tijdens het Mobile World Congress in Barcelona gezegd.

• xabre16v
  • Niet online
Ja dat is mooi balen dan. Ik heb net het simpelste glasvezel abo van Vodafone afgenomen, 23 euro voor 20/20mbit. Echt een goedkoop alternatief is er niet.

• odo966
  • Laatst online: 27-10 23:39
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:24:Je mag toch aannemen dat als je een fusie, overname of samenwerking aangaat in welke vorm dan ook dat je al over de strategie hebt nagedacht? Tijdens een biertje zeggen twee partijen toch niet we gaan het doen en ach de strategie gaan e later eens bekijken? M.a.w. zou VF alleen nog mobiele telefonie en internet doen en Ziggo de vaste verbindingen met de mogelijkheid dat Ziggo dan ook het glas van VF gaat verzorgen?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat laatste niet mag: als kabelmaatschappij tevens actief zijn op het glasvezelnetwerk van Reggefiber. Vandaar dat Vodafone hun glasvezel/dsl-activiteiten misschien wel zal *moeten* afstoten wil deze fusie goedgekeurd worden. Of het voor de klanten zal betekenen dat de diensten simpelweg ophouden te bestaan weet ik niet: het lijkt mij ook denkbaar dat het afstoten gebeurt in de vorm van een nieuw op te richten bedrijf, of verkoop van deze activiteiten aan een bestaande glasvezeloperator zoals Tweak? Daarmee zou er toch nog enige concurrentie voor KPN op operatorvlak overblijven, Vodafone is juist net de enige die in meer dan een handvol woonplaatsen bezig is met eigen apparatuur etc. dus het zou natuurlijk jammer zijn als dat weg zou vallen.

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
xabre16v schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:49:
Ja dat is mooi balen dan. Ik heb net het simpelste glasvezel abo van Vodafone afgenomen, 23 euro voor 20/20mbit. Echt een goedkoop alternatief is er niet.
Omdat in gebieden waar het 20/20 glasvezel abonnement beschikbaar is Vodafone zelf apparatuur heeft hangen, hoop ik voor je dat je ook na de samenwerking met Ziggo goed zit. Aangezien Vodafone daar niet afhankelijk is van de apparatuur van KPN.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

• Rallye
Maar wel van de glasvezels van KPN..........

• Barre73
odo966 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:36:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat laatste niet mag: als kabelmaatschappij tevens actief zijn op het glasvezelnetwerk van Reggefiber. Vandaar dat Vodafone hun glasvezel/dsl-activiteiten misschien wel zal *moeten* afstoten wil deze fusie goedgekeurd worden. Of het voor de klanten zal betekenen dat de diensten simpelweg ophouden te bestaan weet ik niet: het lijkt mij ook denkbaar dat het afstoten gebeurt in de vorm van een nieuw op te richten bedrijf, of verkoop van deze activiteiten aan een bestaande glasvezeloperator zoals Tweak? Daarmee zou er toch nog enige concurrentie voor KPN op operatorvlak overblijven, Vodafone is juist net de enige die in meer dan een handvol woonplaatsen bezig is met eigen apparatuur etc. dus het zou natuurlijk jammer zijn als dat weg zou vallen.
Dat eerste is absoluut niet waar. Ziggo (of wie dan ook) mag gewoon een contract met Reggefiber/KPN afsluiten om apparatuur in de PoPs te plaatsen en via de glasvezels te leveren.
Het zou echter wel betekenen (ook al gaat het om Vodafone wat dan Ziggo zou kunnen zijn) dat ze indirect toegeven dat de glasvezel dus beter is en dat zou een ondermijning zijn van hun eigen jarenlange gevecht.
Daarbij komt dat het ook niet logisch is voor een telecombedrijf om een eigen bijna landelijk dekkend netwerk te hebben en daarnaast via een ander netwerk te leveren. Je bent op die manier je eigen concurrent.

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:38:
[...]

Dat eerste is absoluut niet waar. Ziggo (of wie dan ook) mag gewoon een contract met Reggefiber/KPN afsluiten om apparatuur in de PoPs te plaatsen en via de glasvezels te leveren.
Het zou echter wel betekenen (ook al gaat het om Vodafone wat dan Ziggo zou kunnen zijn) dat ze indirect toegeven dat de glasvezel dus beter is en dat zou een ondermijning zijn van hun eigen jarenlange gevecht.
Daarbij komt dat het ook niet logisch is voor een telecombedrijf om een eigen bijna landelijk dekkend netwerk te hebben en daarnaast via een ander netwerk te leveren. Je bent op die manier je eigen concurrent.
Klopt Ziggo kan ook gewoon toegang krijgen tot het glasvezelnetwerk.
Logisch zou het zijn als dit andersom ook mogelijk gemaakt zou worden.
Wellicht zitten concurrenten niet te wachten om op een verouderd netwerk te gaan zitten.
Meerdere netwerken naast elkaar blijft voorlopig noodzakelijk omdat de aanleg van glas nu eenmaal niet in een korte tijd geregeld kan worden.

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-10 19:15
Wat een bedrijfsvoering. Hier in Noordwijk heeft Vodafone op sommige locaties eigen hardware en op andere locaties loopt alles via KPN. Het betekend dat 20/20 niet overal beschikbaar is en dat de prijzen voor 100 en 500 mbit glazvezel 5 euro per maand goedkoper is als gebruik word gemaakt van eigen Hardware maar als je besteld via de site van reggefiber zijn de prijzen op alle locaties hetzelfde. Lekker verwarrend Vodafone.

[ Voor 16% gewijzigd door doublehelix op 29-02-2016 22:06 ]

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 13:19
Wat is dat Guidion een waardeloos bedrijf zeg.. Begin vorige maand Vodafone Thuis Glasvezel besteld, gewenste datum van oplevering, 09-03-2016.. Bel ik vandaag voor een afspraak met de monteur, hij kan 18 maart een keer langs komen 8)7. Hoe moeilijk is het om de modem zelf aan te sluiten?

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:11
Appeltje eitje. Je zit alleen met de fiber die erg kwetsbaar is. Monteur heeft bij mij drie schroeven in een gipswandje gedouwd.. Dat modem is dus spontaan op de grond gevallen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Barre73
LED-Maniak schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:37:
Appeltje eitje. Je zit alleen met de fiber die erg kwetsbaar is. Monteur heeft bij mij drie schroeven in een gipswandje gedouwd.. Dat modem is dus spontaan op de grond gevallen.
Glasvezelpatchkabel op de connector plaatsen en door de kap voeren, aansluiten op de Draytek.
Maar bij mij moest de monteur mijn aansluiting activeren op zijn laptop via een IP adres. Dat moet je dan zelf kunnen anders heb je er nog niks aan.

Ik zeg: Guidoon bellen en eisen dat je eerder wordt geholpen. Desnoods aangeven dat monteur alleen de router plaatst, aansluit en activeert. En dat je de rest van de aansluitingen (computer,TV) zelf wel doet. Inclusief UTP kabel naar de TV decoder.
Ga ik er vanuit dat je dit inderdaad zelf wel kan en wil.
Dan heeft de monteur hooguit een kwartier nodig en kan het misschien eerder gepland worden?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zucht al de hele dag geen Fiber signaal hier :( Helpdesk weet ervan maar geen idee hoelang het nog gaat duren. Toch apart, dat je zelfs geen indicatie kan geven of je verwacht het vandaag nog te fixen.

/update, na meer dan 12u offline te zijn geweest om een update gevraagd bij de helpdesk, krijg je dit terug 8)7
Nee, helaas. Je merkt vanzelf wanneer het weer werkt. ^RR

[ Voor 32% gewijzigd door swtimmer op 01-03-2016 20:09 ]

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-10 23:06
Ervaren hier meer mensen met Vodafone met vlagen wat packetloss de laatste paar dagen (regio Dordt hier)?
+/- 1 % overall.

• ultrapreventive
Na uitval tv-signaal (kort) en internetverbinding (iets langer) even in routertje gekeken en er lijkt een nwe build te zijn ingegooid, mij was deze versie in elk geval niet eerder opgevallen:
Model : Vigor2130Vn
Firmware Version : GlasOperator_154.14
Build Date/Time : Fri Jan 29 17:12:10 CST 2016
System Date : Thu Jan 1 01:08:02 1970
System Uptime : 0days 00:08:02

Weer zonder aankondiging, klote als je net een playlist aan het uploaden bent. Zie in het chaosforum ook zo gauw geen alert.
Gaat het bij kpn ook zo aso?

• rens-br

rens-br

Kan me niet heugen dat KPN überhaupt firmware updates uitbrengt.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, er worden wel degelijk f/w updates voor de IPTV boxjes gepushed. (ervaring met KPN en Xs4all FttH aansluitingen)
De diverse Motorola's (VIPxxxx) en Arcadyan HMB's krijgen om de zoveel tijd nieuwe versies. Maar gelukkig merk je er nauwelijks wat van.

Mooie Plaatjes   

• Barre73
De enige keer dat dat echt fout ging was die grote TV storing in november waar sommigen meer dan 24 uur zonder zaten. Dat was een firmware update die te vroeg gepusht werd naar teveel decoders tegelijk. Of iets dergelijks...

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00
ultrapreventive schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 03:08:
Na uitval tv-signaal (kort) en internetverbinding (iets langer) even in routertje gekeken en er lijkt een nwe build te zijn ingegooid, mij was deze versie in elk geval niet eerder opgevallen:
Model : Vigor2130Vn
Firmware Version : GlasOperator_154.14
Build Date/Time : Fri Jan 29 17:12:10 CST 2016
System Date : Thu Jan 1 01:08:02 1970
System Uptime : 0days 00:08:02

Weer zonder aankondiging, klote als je net een playlist aan het uploaden bent. Zie in het chaosforum ook zo gauw geen alert.
Gaat het bij kpn ook zo aso?
Bij mij ook een nieuwe versie van de firmware, waar ik dus achter kwam omdat de router geen connectie meer had. Uiteindelijk het ding maar even herstart, waarna ik na enige tijd weer netjes connectie kreeg.

• ultrapreventive
Kan me niet voorstellen dat het bij hen niet op een planning staat. Dan hoor je dat ook kort naar je klanten te berichten.

De houding van 'ze merken het wel' is al ruim 10 jaar geleden bij diverse systeembeheerders eruitgestampt. En terecht.
Die zitten blijkbaar met hun antieke mentaliteit tav klantinfo bij Vodafone. En zo te lezen ook bij kpn.

Edit: wel iemand met een grappige post op het chaosforum over gebruik eigen apparatuur ipv de Draytek en hij heeft nog een goedkope oplossing ook, naar het schijnt.
Op basis van de Netgear GS105Ev2 (=managed ipv semimanaged via de Netgear Util zoals de oudere) en de bekende TP-Link MC220L mediaconverter.

[ Voor 43% gewijzigd door ultrapreventive op 02-03-2016 12:50 ]

• Barre73
Bij Vodafone worden firmware aanpassingen tot nu toe altijd netjes per mail doorgegeven vooraf. Bij KPN trouwens ook.
Beide voorvallen lijken mij een fout of een noodgeval.

• ultrapreventive
Dan hadden we nu een excuusmailtje mogen verwachten.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

swtimmer schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:25:
Zucht al de hele dag geen Fiber signaal hier :( Helpdesk weet ervan maar geen idee hoelang het nog gaat duren. Toch apart, dat je zelfs geen indicatie kan geven of je verwacht het vandaag nog te fixen.

/update, na meer dan 12u offline te zijn geweest om een update gevraagd bij de helpdesk, krijg je dit terug 8)7

[...]
Dag 2 zonder fiber en de helpdesk geeft nog steeds aan dat we vooral gewoon moeten wachten |:( Geen informatie. Geen sorry. Vreemd bedrijf :?

• ultrapreventive
TV: "!Let op. Op dit moment zijn wij bezig met onderhoud. Excuses voor het ongemak"

Dus weer hartstikke informatief. :N Als je een boodschap op het scherm zet, informeer dan gelijk even. Daar is een boodschap voor bedoeld. Iets meer dan 'hij doet het niet want we zijn bezig' is niet veel gevraagd.
Helemaal als je te beroerd bent voor een fatsoenlijke aankondiging.

Aanleiding? Gepland of noodgeval? Tijdsduur of schatting? Etc. etc. Het is niet moeilijk, bestaat al een tijdje.

Primitief gedoe, waardeloos.

[ Voor 72% gewijzigd door ultrapreventive op 03-03-2016 14:31 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En tijdens deze onderbreking kon je ook niet op de iOS app tv kijken (vorige keren wel).
Argh!

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• ultrapreventive
Juup schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:28:
En tijdens deze onderbreking kon je ook niet op de iOS app tv kijken (vorige keren wel).
Argh!
Kon ik deze keer niet testen, bedankt voor de aanvulling.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 10:09
Vannacht om 2 uur klapte bij mij de hele triple eruit. Tot 1 uur vanmiddag toen begon tv weer te werken en een half uur later internet. In Deventer

who put a "stop payment" on my reality check

• ultrapreventive
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:17:
Vannacht om 2 uur klapte bij mij de hele triple eruit. Tot 1 uur vanmiddag toen begon tv weer te werken en een half uur later internet. In Deventer
Zo. Elf uur lang. Dat zal geen firmware-update zijn geweest.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:48
Als ik thuis ben ga ik de Draytek wifi een kans geven zodat ik de Asus kan verkopen en dat kan bijleggen voor een grotere laptop. Ik woon in een appartementje dus geen sterke router nodig.

Vorig jaar vroeg ik bovenstaande toen de monteur zei dat ik m wel kon verkopen.

Wel apart dat Bergen op Zoom nog geen glasvezel heeft. Wel goed dat Vodafone hier standaard internet aanbied met downspeed van max 80, maar goed mn vriendin heeft vorig jaar voor we weer bij mekaar kwamen bij Online verlengd voor 10,- het 1e jaar.

Scheelt dat als we gaan samenwonen ze hier weg wil, maar dan is Ziggo voldoende. Ik kan een hogere download waarderen terwijl ik eerst lovend was over glas, maar ik gebruik de hoge upload zelden. Hopelijk tegen die tijd dat Ziggo goedkoper is als momenteel met na 3 maanden 50,- :)

Verwijderd

Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:26:
Als ik thuis ben ga ik de Draytek wifi een kans geven zodat ik de Asus kan verkopen en dat kan bijleggen voor een grotere laptop. Ik woon in een appartementje dus geen sterke router nodig.

Vorig jaar vroeg ik bovenstaande toen de monteur zei dat ik m wel kon verkopen.

Wel apart dat Bergen op Zoom nog geen glasvezel heeft. Wel goed dat Vodafone hier standaard internet aanbied met downspeed van max 80, maar goed mn vriendin heeft vorig jaar voor we weer bij mekaar kwamen bij Online verlengd voor 10,- het 1e jaar.

Scheelt dat als we gaan samenwonen ze hier weg wil, maar dan is Ziggo voldoende. Ik kan een hogere download waarderen terwijl ik eerst lovend was over glas, maar ik gebruik de hoge upload zelden. Hopelijk tegen die tijd dat Ziggo goedkoper is als momenteel met na 3 maanden 50,- :)
En wat heeft dit persoonlijke verhaal met Tweakers te maken? Dit soort berichten maakt het forum onleesbaar. Voor deze non-informatie hebben ze Twitter en Facebook bedacht!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:42:
[...]

En wat heeft dit persoonlijke verhaal met Tweakers te maken? Dit soort berichten maakt het forum onleesbaar. Voor deze non-informatie hebben ze Twitter en Facebook bedacht!
Heeft allemaal met glasvezel te maken en het 1e was een vraag, maar goed dat merk ik zelf of ik de Asus kan verkopen.

• ultrapreventive
En we hebben weer verbinding, na 1:45 onderbreking TV/Internet vanaf 20:00u

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:49

Freedive

] Ken sent me _

Sinds dit weekend erg trage upload, download snelheid is soms ook erg slecht. Kan geen storingen vinden op Vodafone site, wel wat op Twitter en op allestoringen.nl. Meer mensen last van ?

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Yes hier ook last van een hele trage upload. Heb 100 / 100 maar is nu 80 / 1

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-10 12:17
Hier ook last van. Sinds gisteravond. Blijkbaar is er een storing.

• Bigf00t
  • Laatst online: 16:18
Jullie zijn helaas niet de enige met een trage upload. Kreeg van mijn ouders ook de melding dat hun verbinding momenteel erg langzaam is. Weet ik nu in ieder geval dat ze niet de enige zijn.

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 12:16
Trage upload sinds gisteren, al zo'n 24 uur dus, wel slecht dat nergens informatie is te vinden over deze storing. Op Twitter krijg je alleen antwoorden als "we zijn er mee bezig".

• AvWijk
  • Laatst online: 13-10 23:54
Yep, hier ook trage upload: 95 /0.80 :') Welke regio wonen jullie? Utrecht stad hier en sinds gisteren eigenlijk al een trage upload.

Verder, hebben er meer mensen last van dat je geforward wordt bij inloggen op de Draytek router? Precies dit verhaal dus:
Sebusta schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:12:
Sinds vandaag een probleem met de Draytek. Probeerde vandaag wat in te stellen voor port forwarding, lukt het niet om in de Draytek te komen. Log in en dan word ik door gelinkd naar de reguliere website van Draytek. Zo kan ik natuurlijk niks veranderen in het modem. Meer mensen die hier last van hebben?
Gisteren had ik dit probleem al, factory reset gedaan en toen kon ik weer inloggen, maar wordt nu weer doorgestuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door AvWijk op 08-03-2016 00:43 ]

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 14:32
Bleek toch dat ik zelf een ander wachtwoord had ingesteld. Als je dan probeert in te loggen met de standaard username en password wordt je geforward naar de site van Draytek.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort een Raspberry met Domoticz erop.
Nu wil ik vanaf mijn telefoon in kunnen loggen op dit ding.
Ik ben zover dat ik wel in de Draytec van Vodafone kan komen op afstand, maar op één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om in de Raspberry te komen.
Ik heb port forwarding gedaan, redirecting en triggering.
Zie ik misschien iets over het hoofd?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 21:57

Zorian

What the fox?

Ik merk de laatste tijd met name in de avonduren vreemd gedrag. Geen wegvallende verbindingen, snelheden in orde, geen packetloss, maar wel gigantische lagspikes in online games. Als ik tijdens een lagspike de verbinding test werkt deze gewoon, echter hebben vrienden die in exact hetzelfde spel/potje zitten 0 problemen en is mijn ping de enige die skyhigh gaat.

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Wat er iig wel bijgekomen is bij Vodafone TV, is begin gemist. Hetzelfde wat KPN ook heeft.
Ik heb het idee dat er flink gesleuteld is aan het netwerk dat we daar geen mails van hebben gekregen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 16:24
Waar zie jij begin gemist? Kan het nergens vinden.

• Rallye
Net als bij Telfort? Op het moment dat je voor een zender kiest krijg je in de infobalk de mogelijkheid via de >-knop begingemist te kiezen?
Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.