Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.748 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:39
HoppyF schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:52:
[...]

Geen idee wat voor kabel dat dan is.
UTP kabel bestaat uit 4 paren van 2 aders dus 8 aders totaal.
http://www.ertyu.org/steven_nikkel/ethernetcables.html
Voor de TV aansluiting zijn er maar 4 nodig. Die verbinding zal de komende 10 jaar naar alle waarschijnlijkheid niet meer dan 100 Mbit nodig gaan hebben.
En na even googlen zie ik dat 6-aderige kabels inderdaad bestaan, alhoewel ik niet kan bedenken waarom die zouden zijn gebruikt destijds (4 was ook prima geweest). En ook daar kan je prima een RJ-45 stekker stekker op drukken. Maar goed, ook al was het 4 aderig geweest, dan nog had het nu ook gewerkt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:49
Ik mis bij Vodafone nog steeds cloud opname.
Ben benieuwd wanneer men dit een keer gaat introduceren.

• tevfiktoprak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-12-2022
Hallo, wij zijn thuis van plan om 500mb/s internet van vodavone te nemen, alleen een internet abonnement. heeft iemand hier ervaringen mee ? Zoja zijn jullie er tevreden mee ?

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12 18:31
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Binnenkort kan ik je er zelf ook wat over vertellen. De monteur komt bij mij op 25 januari het 500mbit lijntje installeren (als het goed is).

edit: heb het topic geskimmed, en lees dat het bridgen van de tot nu toe geleverde modem(/router) niet mogelijk is. Ik hoop stiekem dat er hier een modem komt waarbij dat wel kan.. Klooien met SFP modules en vlans wat ik als workaround tegenkwam zou ik toch liever voorkomen.

[ Voor 45% gewijzigd door accountabc op 12-01-2016 17:01 ]

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
accountabc schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:48:
(...) Ik hoop stiekem dat er hier een modem komt waarbij dat wel kan.. (...)
Hoop doet leven, zeggen ze weleens, maar je krijgt gewoon hetzelfde modem als iedere andere klant. Geen bridge modus dus. Overigens is gebruik van eigen router (ook zonder te "klooien met SFPs en VLANs") nog wel gewoon mogelijk maar dat kun je in dit topic uitgebreid lezen.

• accountabc
  • Laatst online: 14-12 18:31
OK, goed om te horen dat het gebruik van eigen router mogelijk is. Wanneer de boel hier eenmaal is aangesloten zal ik me eens wat beter inlezen in dit topic, dit zal vast al uitgebreid besproken zijn.

edit: installatiepakket is binnen, inderdaad gewoon de 2132FVn. Nu wachten op de monteur :9~

[ Voor 21% gewijzigd door accountabc op 15-01-2016 19:19 ]

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12 13:02
2e keer dat ik niet weer in de webinterface van mijn router kom in korte periode.
Wordt automatisch geredirect naar www.draytek.com.

Even kort contact gehad met VF, 2x is mij advies gegeven om gewoon factory reset te doen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling om dit 1x per 2-3 weken te doen.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ExploitSolo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:52:
2e keer dat ik niet weer in de webinterface van mijn router kom in korte periode.
Wordt automatisch geredirect naar www.draytek.com.

Even kort contact gehad met VF, 2x is mij advies gegeven om gewoon factory reset te doen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling om dit 1x per 2-3 weken te doen.
Dit gebeurt wanneer je, ik dacht of foutief login/ww combinatie uitvoert of probeert de standaard login/ww combinatie uit te voeren (admin/admin oid) dan wordt je verwezen naar de draytek website. Zolang je de juiste login/ww combinatie gebruikt zou het goed moeten gaan.

Standaard is dat volgens mij login: "user" ww: "<>"

• ExploitSolo
Ik vind het maar een 'vervelend' systeem... kan ik weer factory reset doen, maar volgens mij heb ik de instellingen ergens opgeslagen.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

ExploitSolo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:05:
Ik vind het maar een 'vervelend' systeem... kan ik weer factory reset doen, maar volgens mij heb ik de instellingen ergens opgeslagen.
Ik had pas hetzelfde probleem. Alleen bij een correct wachtwoord werd ik naar draytek.com omgeleid. Uiteindelijk een factory reset gedaan. Best irritant omdat ik niet meer precies wist wat ik allemaal had ingesteld.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 15:50
CodeIT schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:31:
[...]

Ik had pas hetzelfde probleem. Alleen bij een correct wachtwoord werd ik naar draytek.com omgeleid. Uiteindelijk een factory reset gedaan. Best irritant omdat ik niet meer precies wist wat ik allemaal had ingesteld.
En je geen backup/restore van de config kunt maken.

• ExploitSolo
ultrapreventive schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 01:12:
[...]

Nee, dit kan niet. Ik kom niet verder dan login scherm.
Ik heb voor de tijd wel een backup gemaakt, maar kan deze dus niet gebruiken.

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:14
Sinds een paar dagen zijn mijn ethernet poorten op mijn Vigor2130 ''down''. Iemand enig idee hoe dat kan?

Wifi werkt wel gewoon. TV ook overigens.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cjlfKas.png

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:15
Is er iemand hier die Xbox Live (op de 360) gebruikt icm met de Vodafone Draytek?

Bij mij werkt het namelijk niet goed, het gaat 15-30min heel goed (GTAV). Maar daarna gaat het snel slechter, kan ik geen verbinding maken met Rockstart Services en uiteindelijk kan ik helemaal geen verbinding meer maken met Xbox Live. De Xbox zegt dan dat de DNS-server niet klopt...

Ik heb niet bijster veel verstand van netwerken, maar ik vind het vreemd dat het eerst een tijdje prima werkt en daarna niet meer. Ik weet dat je poorten moeten openstellen, maar als ik een test doe dan is de NAT in orde op de Xbox (als de verbinding werkt).

Zou dit aan de Draytek router kunnen liggen? Heb ik ergens een overduidelijke instelling gemist? Misschien een firewall die na een bepaalde tijd/hoeveelheid data ingrijpt?

Verder geen problemen met het internet, alleen op de Xbox. Hopelijk kan iemand me helpen :D

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:51

Zenix

BOE!

Mijn broer gaat overstappen van KPN naar Vodafone. Tijdens bestelling heeft hij als wensdatum einddatum van KPN contract opgegeven, wat doet Vodafone? Die nemen de lijn drie weken eerder over, zonder monteur, zonder pakket en daardoor zit mijn broer dus een tijd zonder internet. Lekker handig.

Edit: Om het goed te maken hoeft mijn broer de eerste maand niets te betalen, dat is wel netjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 21-01-2016 17:54 ]

• peppi_078
  • Laatst online: 17-12 20:07
Mocht je ergens nog een oude HP Procurve 1800 serie met SFP hebben liggen, deze kun je ook gebruiken i.p.v. de tp-link switch hier een stukje terug in het topic. De draytek SFP werkt ook in deze managed switch.

Als je de handleiding die hier staat volgt dan moet je er wel uitkomen.

Ik heb het eindelijk werkend :D. Nu nog zo netjes krijgen als lordspud.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 20:05
In November pakket besteld waarbij ik aan had gegeven dat ik 20 december de sleutel kreeg en vanaf dan ook internet wilde activeren.
Een week voor deze datum werd ik gebeld, ze konden het pakket pas later versturen en monteur kon pas 8-1 langskomen. Toen deze langskwam bleek dat mijn aansluiting van Reggefiber niet in orde was. De dinsdag er op zijn deze de aansluiting komen herstellen. Volgende week donderdag komt Gideon nu de glasvezel aansluiten en activeren...
't Is een geluk dat ik aan het verbouwen ben en nog niet in het huis woon maar anders zou het wel schandalig zijn...

• LordSpud
Dotto schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:30:
Sinds een paar dagen zijn mijn ethernet poorten op mijn Vigor2130 ''down''. Iemand enig idee hoe dat kan?

Wifi werkt wel gewoon. TV ook overigens.
Hoe lang heb je dat apparaat al? Kan het zijn dat ie defect is? Ik neem aan dat je de standaard dingen als uit en weer aanzetten al geprobeerd hebt? Wat zegt de KS?
kepler schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:52:
Is er iemand hier die Xbox Live (op de 360) gebruikt icm met de Vodafone Draytek?

Bij mij werkt het namelijk niet goed, het gaat 15-30min heel goed (GTAV). Maar daarna gaat het snel slechter, kan ik geen verbinding maken met Rockstart Services en uiteindelijk kan ik helemaal geen verbinding meer maken met Xbox Live. De Xbox zegt dan dat de DNS-server niet klopt...

Ik heb niet bijster veel verstand van netwerken, maar ik vind het vreemd dat het eerst een tijdje prima werkt en daarna niet meer. Ik weet dat je poorten moeten openstellen, maar als ik een test doe dan is de NAT in orde op de Xbox (als de verbinding werkt).

Zou dit aan de Draytek router kunnen liggen? Heb ik ergens een overduidelijke instelling gemist? Misschien een firewall die na een bepaalde tijd/hoeveelheid data ingrijpt?

Verder geen problemen met het internet, alleen op de Xbox. Hopelijk kan iemand me helpen :D
Lijkt wel een overflow van verbindingen die zich voordoet na een tijdje intensief online gamen. Heb je iets van QOS aan staan? Heb je al geprobeerd een andere DNS server te gebruiken (ene heeft niets te maken met het andere maar aangezien je een DNS melding krijgt wellicht het proberen waard).
peppi_078 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:05:
Mocht je ergens nog een oude HP Procurve 1800 serie met SFP hebben liggen, deze kun je ook gebruiken i.p.v. de tp-link switch hier een stukje terug in het topic. De draytek SFP werkt ook in deze managed switch.

Ik heb het eindelijk werkend :D. Nu nog zo netjes krijgen als lordspud.
Goeie tip! Heb je er echt zo'n bende van gemaakt, dan? Dat vraagt om een foto! :+

• kepler
LordSpud schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:53:
[...]

Lijkt wel een overflow van verbindingen die zich voordoet na een tijdje intensief online gamen. Heb je iets van QOS aan staan? Heb je al geprobeerd een andere DNS server te gebruiken (ene heeft niets te maken met het andere maar aangezien je een DNS melding krijgt wellicht het proberen waard).
QOS zal ik eens naar kijken

DNS-server heb ik al eens aangepast naar de Google-servers, maar dat maakt niet uit

• peppi_078
LordSpud schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:53:

Goeie tip! Heb je er echt zo'n bende van gemaakt, dan? Dat vraagt om een foto! :+
Nee, het was al een bende en doordat de glasvezelaansluiting perse in de meterkast moest toendertijd is het alleen maar voller geraakt. En ik ben eigenlijk te lui om het netjes te maken aangezien ik er alleen komt als de stroom niet werkt of het internet.

Ik zal er vanavond wel een foto van posten.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit nu bijna 2 jaar bij Vodafone Thuis (Glasvezel) en heb sinds het begin eigenlijk al wel de indruk, dat FTP-connecties gelimiteerd zijn tot een 3MiB/sec, kan dit kloppen? Zowel inkomend als uitgaande verbindingen gaat de snelheid (op zowel FTP als FTPS) niet verder dan 2,7MiB/sec. Via usenet haal ik overigens wel de volle bandbreedte van mijn verbinding (500 megabit en dus ~50 MB/sec).

EDIT:
Ik zie nu dat ik dit al meerdere keren gevraagd heb en eigenlijk is het ook steeds hetzelfde. Zou het zin hebben om het aanhangig te maken bij Vodafone? Want volgens mij mag dit toch helemaal niet, in verband met netneutraliteit?

EDIT2:
Ik zie dat ik niet de enige ben die hier hinder van ondervinden. Misschien dan toch maar door het stof en overstappen op een andere provider, die hun klanten wél serieus neemt én levert wat men zegt te leveren.

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2016 14:03 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:32:
]Ik zie nu dat ik dit al meerdere keren gevraagd heb en eigenlijk is het ook steeds hetzelfde. Zou het zin hebben om het aanhangig te maken bij Vodafone? Want volgens mij mag dit toch helemaal niet, in verband met netneutraliteit?
Volgens mij heeft dit weinig met netneutraliteit te maken. Bij het uploaden van veel data ervoer ik een klein beetje packet loss. Bij een hogere ping bleef het receive window kleiner en werd daardoor de bandbreedte beperkt.

(TCP bandbreedte ~= Receive Window x RTT x constante)

Er is bij mij door een network engineer naar gekeken (pcap), maar uiteindelijk heb ik daar geen inhoudelijke reactie meer op gehad.

@CptChaos: Vodadafone netwerk (postcode korting), of via KPN?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ANdrode schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:16:
@CptChaos: Vodadafone netwerk (postcode korting), of via KPN?
Ik zit op het Vodafone netwerk. 500/500 leveren zij alleen op hun eigen netwerk. :)

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2016 20:36 ]

• peppi_078
Speciaal voor Lordspud ;).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nBJbbOQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NslmglM.jpg

Om te janken dus. De monteur moest en zou dat modem ophangen wat ik dus niet wilde. Waardoor er nu kabels lopen waar ik dat niet wil hebben maar goed. Moet toch ooit een nieuwe meterkast in :). Maar zolang het werkt en ik niet die slimme meters in mijn mik geduwd krijg hou ik het lekker zo :).

Ow, en die groene kabel die je daar los ziet hangen dat was mijn coax aansluiting richting de woonkamer. Die is gebroken :P.

Sorry als de afbeeldingen te groot zijn

[ Voor 14% gewijzigd door peppi_078 op 22-01-2016 22:25 ]

• LordSpud
Nou dat valt heel erg mee hoor! :) Wel "eng" zo, dat gele kwetsbare glasvezelkabeltje zo maar dat zul je vast nog netjes maken.

• Barre73
Ik zou ook zo snel mogelijk die glaspatchkabel weer helemaal losmaken van de achterwand en goed geleiden vanuit de Genexis. Omdat je 'em nu hebt losgemaakt en naar beneden hebt gehangen krijg je een zwakke plek. Glasvezel mag nooit met zo'n korte 180 graden bocht lopen namelijk.

Of beter nog: Waarom maak je niet even een simpel plankje bovenin de meterkast vlak onder de Draytek waar je die switch op kan zetten? Daar had de Guidion monteur de glaspatchkabel toch al naar toe geleid in eerste instantie. Dan loopt ie weer netjes naar boven en blijft 'ie goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 22-01-2016 23:42 ]

• peppi_078
Barre73 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:40:
Ik zou ook zo snel mogelijk die glaspatchkabel weer helemaal losmaken van de achterwand en goed geleiden vanuit de Genexis. Omdat je 'em nu hebt losgemaakt en naar beneden hebt gehangen krijg je een zwakke plek. Glasvezel mag nooit met zo'n korte 180 graden bocht lopen namelijk.

Of beter nog: Waarom maak je niet even een simpel plankje bovenin de meterkast vlak onder de Draytek waar je die switch op kan zetten? Daar had de Guidion monteur de glaspatchkabel toch al naar toe geleid in eerste instantie. Dan loopt ie weer netjes naar boven en blijft 'ie goed.
Mocht de patchkabel stuk gaan heb ik er nog 1 liggen. Ook van VF 'gehad'. En heb niet alle nietjes weggehaald. Ik wilde het werkend zien en daarna verder kijken hoe ik het ga doen.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:21:
[...]
Ik zit op het Vodafone netwerk. 500/500 leveren zij alleen op hun eigen netwerk. :)
Dat was ik vergeten. Ik merkte dit met 50/50 in ieder geval ook. Maar doordat het om het receive window gaat haalde ik bij 1 thread naar een server met lage ping wel de volledige snelheid.
peppi_078 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:54:
[...]
Mocht de patchkabel stuk gaan heb ik er nog 1 liggen. Ook van VF 'gehad'. En heb niet alle nietjes weggehaald. Ik wilde het werkend zien en daarna verder kijken hoe ik het ga doen.
Die managed switch heeft gigabit-SFP poorten toch? ;)

• peppi_078
ANdrode schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:16:

Die managed switch heeft gigabit-SFP poorten toch? ;)
Ja, heel die switch is gigabit. De entone heeft geen gigabit overigens.

• Barre73
peppi_078 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Ja, heel die switch is gigabit. De entone heeft geen gigabit overigens.
Wat zou de Entone met Gigabit moeten? Het is een TV-decoder die TV streams afhandelt. Die komen niet boven de 20 Mbps uit (en dan neem ik het heel ruim).

En aangezien de decoder buiten je LAN netwerk hangt kan hij je eigen gigabit netwerk ook niet beïnvloeden.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 23-01-2016 17:07 ]

• peppi_078
Barre73 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:06:
[...]

Wat zou de Entone met Gigabit moeten? Het is een TV-decoder die TV streams afhandelt. Die komen niet boven de 20 Mbps uit (en dan neem ik het heel ruim).

En aangezien de decoder buiten je LAN netwerk hangt kan hij je eigen gigabit netwerk ook niet beïnvloeden.
Was een constatering, meer niet :). Zolang het tv gedeelte werkt vind ik het best, zo vaak heb ik die entone niet aan staan.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12 21:36
Bij mij hier tegen de duitse grens 500/500 beschikbaar. Zal t bijna overwegen met de nadruk op bijna want is leuk, maar wat heb ik eraan dat het 10x sneller zou zijn als nu met 50?wie heeft er hier 500/500 en download via usenet niet meer als voorheen?

• peppi_078
Jeroentjuh82 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:29:
Bij mij hier tegen de duitse grens 500/500 beschikbaar. Zal t bijna overwegen met de nadruk op bijna want is leuk, maar wat heb ik eraan dat het 10x sneller zou zijn als nu met 50?wie heeft er hier 500/500 en download via usenet niet meer als voorheen?
Ik heb dan 100/100 qua internet maar ik download niet meer dan dat ik al deed met 50/50 mbit. Wel alles een stuk sneller binnen uiteraard :D.

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ha allemaal,

LordSpud heeft mij ook wakker gemaakt. Ik heb nu ook de vreselijke draytek modem verwijderd. Helemaal na de laatste actie van Vodafone om True IP (mac binding) te verwijderen onder DMZ.

Ik wil met jullie graag mijn info delen.
Ik heb zelf een TP-LINK TL-SG2210P aangeschaft. Deze kost ongeveer 106 euro. Deze managed switch bezit 2 SFP modules en zijn compatible met de Draytek van Vodafone.

Als volgt heb ik gedaan zoals LordSpud al heeft uitgezocht:
- 100 voor management;
- 300 voor internet;
- 640 voor IPTV.

Dit levert het volgende plaatje op in mijn Switch:
Internet
Mijn poort 2 en 3 zijn internet. Let op deze moeten op Untagged staan. Poort 9 (internet) moet op tagged staan.

Poort 3 en 4 is IPTV bij mij:
IPTV
Untag poort 3 en 4 weer.

Zo hangt het geheel in mijn kast nu:
Kast

Ik heb zelf een 100 / 100 all-in-one abonnement, alleen telefoon gebruik ik niet / niet aangesloten.
Even wat speedtest gedaan en mijn up-en download is al sneller geworden. Vooral mijn upload knalt nu over de 100 heen. _/-\o_

Achter de management switch heb ik een Asus RT-AC66U hangen welke al mijn internet verkeer regelt. Deze is nu ook mooi te benaderen via DDNS. O+

• Jeroentjuh82
peppi_078 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:51:
[...]

Ik heb dan 100/100 qua internet maar ik download niet meer dan dat ik al deed met 50/50 mbit. Wel alles een stuk sneller binnen uiteraard :D.
Logisch hey haha. Bedankt voor je snelle reactie. Eens overdenken wat te doen.

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Jeroentjuh82 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Logisch hey haha. Bedankt voor je snelle reactie. Eens overdenken wat te doen.
Als je een NAS hebt maakt het niet echt uit hoe snel je verbinding is.
Ik ben blij met 50/50, alles komt toch wel binnen.
50 upload is ruim sneller dan wat kabel abonnementen bieden en is genoeg om te streamen vanaf je NAS op andere locaties.

• Jeroentjuh82
xippie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:30:
[...]

Als je een NAS hebt maakt het niet echt uit hoe snel je verbinding is.
Ik ben blij met 50/50, alles komt toch wel binnen.
50 upload is ruim sneller dan wat kabel abonnementen bieden en is genoeg om te streamen vanaf je NAS op andere locaties.
Heb geen NAS en ook ik ben tevreden, maar de 50 upload kan nu wel minder. Heb dadelijk alleen nog internet en dan telt download meer voor mij als upload terwijl ik 1,5 jaar geleden ofzo glas wou vanwege hoge upload.

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11 08:37
In april loopt mijn abbo 50/50 glas af.
Betaal nu dus 50 euro per maand.
Na deze periode zou ik dus logische de 60 euro moeten gaan ophoesten want de korting valt weg :-).
Ik ben super tevreden met wat ik nu heb ( 1 x storing gehad tot nu toe )

Weet iemand of VF actie's aanbied om je als klant te houden ??
Moet je zelf bellen voor verlengingactie's of wordt je gebeld door VF ??

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:23
Co1967 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:58:
In april loopt mijn abbo 50/50 glas af.
Betaal nu dus 50 euro per maand.
Na deze periode zou ik dus logische de 60 euro moeten gaan ophoesten want de korting valt weg :-).
Ik ben super tevreden met wat ik nu heb ( 1 x storing gehad tot nu toe )

Weet iemand of VF actie's aanbied om je als klant te houden ??
Moet je zelf bellen voor verlengingactie's of wordt je gebeld door VF ??
Vodafone doet niets om je als klant te behouden en bieden ook geen verlengingsaanbod aan.
Als je zelf gaat bellen kun je hooguit wat korting op internet krijgen.

Kortom, weinig.
Ik was ook best tevreden over Vodafone maar ben net twee weken geleden overgestapt naar KPN.
Op een klein puntje met nummerportering van het vaste nummer is de overstap prima verlopen.

• kepler
ultrapreventive schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 01:12:
[...]

Ik zie nu dat dat bij die van mij wel kan?

• Barre73
HoppyF schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:07:
[...]

Vodafone doet niets om je als klant te behouden en bieden ook geen verlengingsaanbod aan.
Als je zelf gaat bellen kun je hooguit wat korting op internet krijgen.

Kortom, weinig.
Ik was ook best tevreden over Vodafone maar ben net twee weken geleden overgestapt naar KPN.
Op een klein puntje met nummerportering van het vaste nummer is de overstap prima verlopen.
Om precies te zijn: bij een jaar verlenging kan je 6 maanden 10% korting krijgen op de prijs van je internetdeel. Bij de genoemde 50/50 kost dat 32,50 neem ik aan? Dus 3,25 korting voor 6 maanden. En als je twee decoders gebruikt (of wil gebruiken) kan je de tweede decoder gratis huren voor de gehele duur van je abonnement. Dat zou nog eens 5 euro per maand schelen.

Of je dat wat waard is moet je zelf bepalen. Actief aanbieden gebeurt in ieder geval niet. Alleen bij zelf bellen.

• ultrapreventive
kepler schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:45:
[...]

Ik zie nu dat dat bij die van mij wel kan?
Bij mijn 2130Vn nooit en ook nu niet.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-12 08:28
Hallo, tegen het eind van februari ben ik ook (hopelijk gelukkige) gebruiker van het Vodafone glasvezel netwerk. Door een beetje een ongelukkige indeling van ons huis heb ik de volgende setup voor ogen. Mochten jullie tips hebben of verbeteringen zien, heel graag. Sta open voor positieve kritiek :-)

Glasvezelmodem in de meterkast > TV Switch > 3 netwerkkabels naar de bovenverdieping (zijn al getrokken) en 1 kabel naar een kast in de woonkamer.

Glasvezelmodem in de meterkast > 1 netwerkkabel naar een kast in de woonkamer > Netwerkswitch (nog aan te schaffen) > van daaruit naar PS4, Xbox One, PC

Voor de netwerkswitch dacht ik aan de Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E. Ik neem aan dat dit mogelijk is achter de Drayteck en geen problemen zal ondervinden met online gamen via deze setup?

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Bulldock
  • Laatst online: 06-12 20:31
Als je een beetje stabiel wifi wilt zou je misschiensrekening moeten houden met een draadloze router ipv switch. Ik heb de wifi van de draytek uit moeten schakelen, zelfs nadat ik de meest gunstige wifi kanalen een tijdje heb geprobeerd.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Klopt het dat het IPTV-netwerk 'achter de Draytek' niet te switchen is met een eigen switch?
Wanneer ik een switch tussen mijn Draytek en Entone zet valt de IP-verbinding naar mijn Entone weg namelijk...

Welk apparaat moet ik hebben om het glasvezelsignaal te converten naar UTP? Dan vliegt die Draytek er deze week nog uit namelijk.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:43
11 posts boven je.... zou niet weten waarom je geen switch ertussen kan plaatsen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Pingelmonster
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:35:
11 posts boven je.... zou niet weten waarom je geen switch ertussen kan plaatsen.
Excuses, niet volledig geweest!
Ik heb reeds een managed switch van HP in mijn bezig, die wil ik gebruiken.
Eerder zijn er mensen geweest die een simpele media-converter van TP-link gebruikt hebben om het glasvezelsignaal naar een utp-signaal te converteren; werkt die methode nog steeds?

• peppi_078
Pingelmonster schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:39:
[...]

Excuses, niet volledig geweest!
Ik heb reeds een managed switch van HP in mijn bezig, die wil ik gebruiken.
Eerder zijn er mensen geweest die een simpele media-converter van TP-link gebruikt hebben om het glasvezelsignaal naar een utp-signaal te converteren; werkt die methode nog steeds?
Zit er geen sfp in je HP switch? En die media converter werkt nog gewoon :). Anders hadden we dat allang gehoord.

• Pingelmonster
  • Niet online
peppi_078 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Zit er geen sfp in je HP switch? En die media converter werkt nog gewoon :). Anders hadden we dat allang gehoord.
Deze HP 1920-switch heeft 4x SFP aan boord, maar als ik het goed heb past die module van VF daar niet in. Iets met compatibliteit...
Daarnaast ben ik bang dat ik die SFP dan misschien opblaas en zonder internet/tv zit voorlopig :o

• peppi_078
Pingelmonster schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:43:
[...]

Deze HP 1920-switch heeft 4x SFP aan boord, maar als ik het goed heb past die module van VF daar niet in. Iets met compatibliteit...
Daarnaast ben ik bang dat ik die SFP dan misschien opblaas en zonder internet/tv zit voorlopig :o
Heb je het uberhaupt geprobeerd. Ik heb een HP 1800 managed switch met sfp en die sfp werd gepakt en heb er niet eens bij nagedacht dat die stuk kon gaan daardoor. En als het wel zo was had ik wel een smoes verzonnen waarom die stuk is gegaan :D.

• Pingelmonster
  • Niet online
peppi_078 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:03:
[...]

Heb je het uberhaupt geprobeerd. Ik heb een HP 1800 managed switch met sfp en die sfp werd gepakt en heb er niet eens bij nagedacht dat die stuk kon gaan daardoor. En als het wel zo was had ik wel een smoes verzonnen waarom die stuk is gegaan :D.
En, werkte het bij jou? De VF-SFP i.c.m. de HP 1800?

• peppi_078
Pingelmonster schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:06:
[...]

En, werkte het bij jou? De VF-SFP i.c.m. de HP 1800?
Jup, zonder rook :). Leesvoer

• bambam1979
Pascal.A schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:35:
Als je een beetje stabiel wifi wilt zou je misschiensrekening moeten houden met een draadloze router ipv switch. Ik heb de wifi van de draytek uit moeten schakelen, zelfs nadat ik de meest gunstige wifi kanalen een tijdje heb geprobeerd.
Kan dat dan? Ik had begrepen uit dit topic dat de Draytek niet in Bridge mode te zetten is. Werkt een router achter een router dan nog wel naar behoren?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:43
Het is prima mogelijk om op de 2e router DHCP uit te schakelen. Kabel in de LAN1 en draaien maar.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• bambam1979
Jim423 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:01:
Het is prima mogelijk om op de 2e router DHCP uit te schakelen. Kabel in de LAN1 en draaien maar.
Thanks, zal dat eventueel als optie open houden

• Barre73
bambam1979 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:59:
[...]

Kan dat dan? Ik had begrepen uit dit topic dat de Draytek niet in Bridge mode te zetten is. Werkt een router achter een router dan nog wel naar behoren?
Maar dat is ook geen bridge mode. Wat hier bedoeld wordt is om je eigen router als Wifi Accespoint in te zetten. Dus van LAN poort naar LAN poort aansluiten, DHCP uitschakelen op je eigen router en Wifi op de Draytek ook uitzetten.
Dat is geen bridgen omdat de Draytek nog steeds alle routerfuncties doet (want je eigen router doet geen DHCP).
Wifi uitzetten op de Draytek is wel heel simpel. Gewoon inloggen en WLAN disablen.

• bambam1979
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:17:
[...]

Maar dat is ook geen bridge mode. Wat hier bedoeld wordt is om je eigen router als Wifi Accespoint in te zetten. Dus van LAN poort naar LAN poort aansluiten, DHCP uitschakelen op je eigen router en Wifi op de Draytek ook uitzetten.
Dat is geen bridgen omdat de Draytek nog steeds alle routerfuncties doet (want je eigen router doet geen DHCP).
Wifi uitzetten op de Draytek is wel heel simpel. Gewoon inloggen en WLAN disablen.
Oh zo, dan begrijp ik hem. Heb nog een Netgear WNDR3700 liggen. kan ik het daar eerst eens mee proberen en als het bevalt maar nog niet voldoende is een betere router aanschaffen. Die kan ik dan ook wat gunstiger plaatsen dan de meterkast.

• Barre73
Netgear routers hebben meestal de prettige mogelijkheid om in de instellingen met 1 klik deze als Access Point in te zetten. Hoef je niet zelf alle instellingen langs.
En als je een UTP kabel naar een gunstigere locatie kan krijgen is dat uiteraard nog beter.
Op die Netgear kun je dan ook nog apparaten bedraad aansluiten voor een internet verbinding. Geen TV decoder uiteraard, die kan alleen op de Draytek in deze situatie.

• bambam1979
Die Access Point optie heb ik inderdaad al eens zien staan. Vooral op de bovenverdieping is WiFi om te huilen, dus aangezien ik daar al kabels naartoe trek voor TV kan er makkelijk nog één bij voor de Netgear.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:18
Uit eerdere reacties in dit topic had ik begrepen dat 500Mbit alleen in gebieden met eigen apparatuur wordt aangeboden. Gezien ik 500Mbit kan kiezen zou dit dus het geval moeten zijn. Maar toch wordt er geen postcode korting gegeven :( Was dit maar een tijdelijke actie? Reggefiber is overigens nog bezig, mogelijk speelt dit een rol?

Vodafone fiber

• Barre73
tweak_dude schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:43:
Uit eerdere reacties in dit topic had ik begrepen dat 500Mbit alleen in gebieden met eigen apparatuur wordt aangeboden. Gezien ik 500Mbit kan kiezen zou dit dus het geval moeten zijn. Maar toch wordt er geen postcode korting gegeven :( Was dit maar een tijdelijke actie? Reggefiber is overigens nog bezig, mogelijk speelt dit een rol?

[afbeelding]
Is er geen 20/20 beschikbaar? Dat is namelijk ook voorbehouden aan eigen ODF gebieden. Zo niet dan ben ik bang dat die 500/500 wellicht een fout is bij Vodafone op de site en dat ze in jouw gebied geen eigen apparatuur hebben of gepland hebben.

Edit: Of het een fout is of dat ze met KPN een nieuwe deal hebben gemaakt en nu ook 500/500 aanbieden via KPN apparatuur weet ik nog niet maar ik heb mijn eigen PC ook gecheckt. Ik weet 100% zeker dat Vodafone geen apparatuur in de PoP in mijn wijk heeft staan. Maar ook ik kan 500/500 krijgen.
En geen 20/20.

Een adres in Almere waar Vodafone zeker wel eigen apparatuur heeft kan wel 20/20 krijgen. Prijzen zijn dan:
20/20: 23,50
50/50: 32,50
100/100: 35,-
500/500: 45,-

Dit zijn alleen de internetprijzen uiteraard.

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 27-01-2016 20:00 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:18
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:54:
[...]

Is er geen 20/20 beschikbaar? Dat is namelijk ook voorbehouden aan eigen ODF gebieden. Zo niet dan ben ik bang dat die 500/500 wellicht een fout is bij Vodafone op de site en dat ze in jouw gebied geen eigen apparatuur hebben of gepland hebben.
20/20 is inderdaad niet beschikbaar, alleen deze drie opties. Jammer, want 100/100 voor €35 leek me een mooie deal.

• peppi_078
Even een vraag over sip. Wordt poort 5060 nog steeds geblokkeerd bij Vodafone? Aangezien ik via een softphone gewoon een SIP verbinding kan opzetten met cheapconnect. Nu nog mijn PBX aan de praat krijgen.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
@hierboven, sinds kort levert Vodafone overal waar het beschikbaar is, op zowel ODF als WBA 500mbit. In ODF gebieden zal je wel een postcode korting krijgen.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Barre73
peppi_078 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:14:
Even een vraag over sip. Wordt poort 5060 nog steeds geblokkeerd bij Vodafone? Aangezien ik via een softphone gewoon een SIP verbinding kan opzetten met cheapconnect. Nu nog mijn PBX aan de praat krijgen.
Ik weet niet of het nu werkt maar ze blokkeerden het niet zozeer maar poort 5060 was al in gebruik voor je Vodafone VOIP telefoonnummer.
Met de alternatieve poorten bij Cheap Connect werkte het bij mij prima.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:56

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

tweak_dude schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:43:

[afbeelding]
Vodafone bied sinds kort ook 500/500 aan binnen WBA gebied ;)

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 17-12 19:51
Zenix schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:35:
Mijn broer gaat overstappen van KPN naar Vodafone. Tijdens bestelling heeft hij als wensdatum einddatum van KPN contract opgegeven, wat doet Vodafone? Die nemen de lijn drie weken eerder over, zonder monteur, zonder pakket en daardoor zit mijn broer dus een tijd zonder internet. Lekker handig.

Edit: Om het goed te maken hoeft mijn broer de eerste maand niets te betalen, dat is wel netjes.
Dat heb ik ook gehad. Had als datum eind januari doorgegeven en eind december had ik geen internet meer. Ik heb mijn toenmalige provider gebeld (Netrebel, aanrader als je 1Gbit nodig hebt) dat mijn internet het niet meer deed en zij zagen inderdaad dat Vodafone de lijn al had overgenomen. Zijn ze dezelfde avond nog naar de wijkcentrale gereden om de patch weer te herstellen(!).

Uiteraard had ik dus deze week het probleem dat die patch niet nogmaals was omgezet door Vodafone en ze daardoor niet direct konden opleveren. Het is wel zeer snel opgelost door Vodafone, binnen 4 uur stond er een monteur voor de deur die inderdaad in de wijkcentrale de kabels weer heeft omgeplugd en toen had ik Vodafone internet.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:51

Zenix

BOE!

kleinelievewolff schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:10:
[...]
Dat heb ik ook gehad. Had als datum eind januari doorgegeven en eind december had ik geen internet meer. Ik heb mijn toenmalige provider gebeld (Netrebel, aanrader als je 1Gbit nodig hebt) dat mijn internet het niet meer deed en zij zagen inderdaad dat Vodafone de lijn al had overgenomen. Zijn ze dezelfde avond nog naar de wijkcentrale gereden om de patch weer te herstellen(!).

Uiteraard had ik dus deze week het probleem dat die patch niet nogmaals was omgezet door Vodafone en ze daardoor niet direct konden opleveren. Het is wel zeer snel opgelost door Vodafone, binnen 4 uur stond er een monteur voor de deur die inderdaad in de wijkcentrale de kabels weer heeft omgeplugd en toen had ik Vodafone internet.
Hier ging het allemaal lang niet zo snel. KPN ging ook niet meer aansluiten. Gelukkig had mijn broer aardige buren zodat hij alsnog internet had, maar het is wel erg slordig. Al met al heeft mijn broer zo'n 8 dagen zonder glasvezel gezeten en is gisteren Vodafone aangesloten. Gelukkig hebben ze wel door dat ze fout zitten door een maand gratis te geven, anders zat mijn broer met dubbele kosten. Het is wel iets om in het achterhoofd te houden als je Vodafone overweegt.

• ultrapreventive
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:49:
[...]

Vodafone bied sinds kort ook 500/500 aan binnen WBA gebied ;)
Ja ik zag het ;)
Dazzler2120 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:34:
@hierboven, sinds kort levert Vodafone overal waar het beschikbaar is, op zowel ODF als WBA 500mbit. In ODF gebieden zal je wel een postcode korting krijgen.

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 17-12 19:51
Barre73 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:40:

Bij mij heeft de jongen die het modem kwam installeren de 1 meter lange glasvezel patch kabel opgerold in het glasvezelaansluitpunt gehangen om de kabel netjes weg te werken. Dit kan blijkbaar prima.

Verwijderd

Maar dus niet te vroeg gejuicht voor diegenen die willen overgaan van 100/100 naar 500/500. Ik heb de klantenservice gebeld en kwam er een eerlijk antwoord. Hier in Alpen a/d Rijn is overstappen van 100/100 naar 500/500 mogelijk maar gaat niet eenvoudig en heeft de nodige consequenties. Want bij je aanvraag moet je eerst je huidige hardware (alleen Drayteck of ook decoders heb ik niet gevraagd) retour zenden en dan wordt er na vier weken weer een nieuwe aansluiting gemaakt. Dus vier weken geen internet, telefoon en tv.

Ook vroeg ik of het mogelijk was dat wanneer ik ergens eind juni ga verhuizen ik op zowel mijn huidige adres als mijn toekomstige adres een volwaardig all in one pakket om het zomaar te noemen kan krijgen maar dan wel op het nieuwe adres voor internet 500/500. Het antwoord was dat ik op beide adressen alles kon krijgen maar, uiteraard, wel even dubbele kosten heb. Kan ik mee leven ware het niet dat VF nu nog niet kan aangeven of op mijn nieuwe adres kan aangeven of ik daar 500/500 kan krijgen omdat het adres via de KvK nog niet bekend zou zijn terwijl ik al sinds een jaar dat nieuwe adres via de KvK bevestigd heb gekregen.

Voor mij nu een reden om maar eens t.z.t over te stappen naar bv KPN.

• ultrapreventive
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:58:
[...]

Maar dus niet te vroeg gejuicht voor diegenen die willen overgaan van 100/100 naar 500/500. Ik heb de klantenservice gebeld en kwam er een eerlijk antwoord. Hier in Alpen a/d Rijn is overstappen van 100/100 naar 500/500 mogelijk maar gaat niet eenvoudig en heeft de nodige consequenties. Want bij je aanvraag moet je eerst je huidige hardware (alleen Drayteck of ook decoders heb ik niet gevraagd) retour zenden en dan wordt er na vier weken weer een nieuwe aansluiting gemaakt. Dus vier weken geen internet, telefoon en tv.

Ook vroeg ik of het mogelijk was dat wanneer ik ergens eind juni ga verhuizen ik op zowel mijn huidige adres als mijn toekomstige adres een volwaardig all in one pakket om het zomaar te noemen kan krijgen maar dan wel op het nieuwe adres voor internet 500/500. Het antwoord was dat ik op beide adressen alles kon krijgen maar, uiteraard, wel even dubbele kosten heb. Kan ik mee leven ware het niet dat VF nu nog niet kan aangeven of op mijn nieuwe adres kan aangeven of ik daar 500/500 kan krijgen omdat het adres via de KvK nog niet bekend zou zijn terwijl ik al sinds een jaar dat nieuwe adres via de KvK bevestigd heb gekregen.

Voor mij nu een reden om maar eens t.z.t over te stappen naar bv KPN.
Ongelooflijk zeg, het lijkt wel of een upgrade wordt ontmoedigd.

• Barre73
In Alphen aan den Rijn is ook wel speciaal.

@Dummy1 Ex Wisper (Glasoperator) klant vermoed ik?

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:45:
In Alphen aan den Rijn is ook wel speciaal.

@Dummy1 Ex Wisper (Glasoperator) klant vermoed ik?
Neen, tot voor bijna twee jaar Ziggo en sinds vorig jaar 2e nieuw jaarcontract ivm omzetting van oud naar nieuw (Drayteck). Mijn inziens dus niets speciaals.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Dat lijkt me erg vreemd... klinkt voor mij alsof iemand probeerde/begreep dat je een nieuw contract wilde aangaan... ik zou voor een up of downgrade eens bellen met de klantenservice, of stuur evt. Een mail oid

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:56:
Dat lijkt me erg vreemd... klinkt voor mij alsof iemand probeerde/begreep dat je een nieuw contract wilde aangaan... ik zou voor een up of downgrade eens bellen met de klantenservice, of stuur evt. Een mail oid
Dit was juist met telefonisch contact met de "klantenservice". Service in het kader van klantbehoud is waarschijnlijk voor VF geen issue.

• Pingelmonster
  • Niet online
Ik wil mijn IPTV in een apart VLAN drukken thuis.

Nu heb ik een VLAN hiervoor ingesteld op mijn HP 1920 switch en de IPTV-poort vanaf de Draytek en de poort van de VF-box hier beiden in gezet. Untagged. Geen andere poespas geactiveerd, geen ip-routing op het VLAN gezet.

Toch werkt dit niet met mijn HP 1920-switch.
Wanneer ik een simpele unmanaged Netgear ertussen zet werkt het wel.

Het lijkt wel alsof er een bepaalde stream/protocol door de 1920 gefilterd wordt. Ik zat zelf te denken aan iets als multicast of igmp.

Heeft iemand hier toevallig al/ook ervaring mee?

• the_white_shark
Pingelmonster schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:48:
Ik wil mijn IPTV in een apart VLAN drukken thuis.

Nu heb ik een VLAN hiervoor ingesteld op mijn HP 1920 switch en de IPTV-poort vanaf de Draytek en de poort van de VF-box hier beiden in gezet. Untagged. Geen andere poespas geactiveerd, geen ip-routing op het VLAN gezet.

Toch werkt dit niet met mijn HP 1920-switch.
Wanneer ik een simpele unmanaged Netgear ertussen zet werkt het wel.

Het lijkt wel alsof er een bepaalde stream/protocol door de 1920 gefilterd wordt. Ik zat zelf te denken aan iets als multicast of igmp.

Heeft iemand hier toevallig al/ook ervaring mee?
Ik snap je configuratie niet helemaal. Hoe heb je het aangesloten? Gaat je glasvezel (SFP) direct in je HP 1920 managed switch? Zo ja dan kun je vanaf daar alles configureren (in VLAN's zetten). Ik heb zelf twee netwerken opgezet, een voor internet en een voor IPTV. Bij IPTV zit een unmanaged switch. Mijn TV netwerk wordt 2 keer geplitst, beide TV's aan is geen enkel probleem.

• Pingelmonster
  • Niet online
De SFP wordt niet herkend in mijn 1920, helaas. Daar moet ik een media converter tussen gaan zetten dus.

Wat ik voor ogen heb is om de IPTV-poort van de Draytek te verbinden met mijn managed switch en in een eigen VLAN te drukken. Dan kan ik mijn TV's ook in dat IPTV VLAN zetten.

Dat gaat nu niet..

• hwijers
  • Laatst online: 09-12 19:29
Weet iemand of je via een Windows pc of zo bij de opnames kunt komen van de "Entone Amulet 515"?

• hwijers
Ik heb een Mikrotik Routerboard rb2011uias-2hnd-in en zou deze graag i.p.v. de Draytek willen gebruiken. De SFP werkt had ik op het forum al gelezen. Zou iemand die dit al werkend heeft zijn config posten?

• peppi_078
hwijers schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:28:
Ik heb een Mikrotik Routerboard rb2011uias-2hnd-in en zou deze graag i.p.v. de Draytek willen gebruiken. De SFP werkt had ik op het forum al gelezen. Zou iemand die dit al werkend heeft zijn config posten?
Zie hier. Al helemaal uitgekauwd :)

• the_white_shark
Pingelmonster schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:49:
De SFP wordt niet herkend in mijn 1920, helaas. Daar moet ik een media converter tussen gaan zetten dus.

Wat ik voor ogen heb is om de IPTV-poort van de Draytek te verbinden met mijn managed switch en in een eigen VLAN te drukken. Dan kan ik mijn TV's ook in dat IPTV VLAN zetten.

Dat gaat nu niet..
Nee dat klopt, na je draytek kun je geen managed switch zetten. Dat gaat niet lukken. Waarom schaf je geen TP-Link managed switch aan? Dan heb je gelijk alles werkend. Ook te gebruiken als je bv overstapt naar andere glasvezel providers.

• ultrapreventive
peppi_078 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:09:
[...]

Zie hier. Al helemaal uitgekauwd :)
Ik denk dat ie een config tekstbestand wil voor zijn Mikrotik. Er moet ergens een Mikrotikdraad zijn, mogelijk heeft iemand daar zoiets?

Kan helaas niet helpen, zat wel te denken of een rb3011 kon werken en zo ja, hoe (2 blokken van 5 geswitchte poorten met een router ertussen, als ik de vluchtig bekeken specs van de 3011 goed heb gesnapt).

• peppi_078
ultrapreventive schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat ie een config tekstbestand wil voor zijn Mikrotik. Er moet ergens een Mikrotikdraad zijn, mogelijk heeft iemand daar zoiets?

Kan helaas niet helpen, zat wel te denken of een rb3011 kon werken en zo ja, hoe (2 blokken van 5 geswitchte poorten met een router ertussen, als ik de vluchtig bekeken specs van de 3011 goed heb gesnapt).
Als je een mikrotik router heb dan kan je ook wel de config er zelf in stoppen. Die dingen zijn geen huis-tuin-keuken apparaten ;)

• ultrapreventive
peppi_078 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Als je een mikrotik router heb dan kan je ook wel de config er zelf in stoppen. Die dingen zijn geen huis-tuin-keuken apparaten ;)
Dacht ik in 1e inst. ook, maar iemand kan zich ook overschatten of plots geen zin hebben in (of tijd voor) het leerproces dat met RouterOS nou eenmaal is verbonden, ik kan niet in zijn hoofd kijken :)
Niet zo streng hoor! ;)

• Pingelmonster
  • Niet online
the_white_shark schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:50:
[...]

Nee dat klopt, na je draytek kun je geen managed switch zetten. Dat gaat niet lukken. Waarom schaf je geen TP-Link managed switch aan? Dan heb je gelijk alles werkend. Ook te gebruiken als je bv overstapt naar andere glasvezel providers.
Wat is het verschil tussen een TP-link managed switch en een HP managed switch dan?
Het enige wat er moet gebeuren is dat die VLAN's uit elkaar getrokken kunnen worden...

Ik heb nu overigens zo'n TP-link mediaconverter ertussen gezet. Link tot stand gebracht en even zitten hobbyen, maar tot dusver weinig resultaat gehad. Morgen weer verder hobbyen.

[ Voor 14% gewijzigd door Pingelmonster op 01-02-2016 21:20 ]

• LordSpud
Pingelmonster schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:19:
[...]

Wat is het verschil tussen een TP-link managed switch en een HP managed switch dan?
Het enige wat er moet gebeuren is dat die VLAN's uit elkaar getrokken kunnen worden...

Ik heb nu overigens zo'n TP-link mediaconverter ertussen gezet. Link tot stand gebracht en even zitten hobbyen, maar tot dusver weinig resultaat gehad. Morgen weer verder hobbyen.
Ik ben geen expert maar over het algemeen moet je het verschil binnen de scope waar wij hier een beetje zitten te hobbyen meer vinden in de compatibiliteit met de gebruikte SFP van Vodafone. Welke mediaconverter gebruik je? Hoe heb je achterhaald dat deze mediaconverter compatibel zou zijn?

• hwijers
hwijers schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:28:
https://translate.google....index.php%3Ftopic%3D249.0

en dan vlan 100 vervangen voor 300.
Die ether1-gateway zal dan sfp1 moeten worden.

Kan het zelf nog niet testen omdat ik nog op mijn verbinding moet wachten...

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Juup schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:52:
In de releasenotes van de Draytek 2132FVn Firmware versie 3.7.8 staat:

[...]

http://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-2132fvn/ > tabblad Downloads
Kan je het Draytek modem zo straffeloos updaten?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee dat kan alleen VF helaas.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jammer. Dat doen ze dus waarschijnlijk nooit.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:25
xabre16v schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Jammer. Dat doen ze dus waarschijnlijk nooit.
De meest recente versie die Vodafone heeft uitgeleverd is bij ons:
Mar 9 2015 - GlasOperator_3.7.5.3

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
kepler schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:52:

Ik heb geen Xbox, maar wel een keer een heel vaag DNS probleem gehad met de Draytek. In eerste instantie opgelost door de DNS van Google 8.8.8.8 in te stellen.

Bij mij was het probleem dat een specifieke website na een keer onvindbaar werd. Draytek herstarten en zelfde liedje. Uiteindelijk ergens gelezen dat het soms helpt om hem echt 10 seconde uit te zetten. Daarna heb ik het probleem niet meer gezien.

• Bulldock
  • Laatst online: 06-12 20:31
Heb vandaag via chat verlenging geregeld met 1 jaar. Inderdaad 10% korting op internet voor 6 maand. Heb gelijk bellen opgezegd omdat ik dat niet gebruik (toch 2,50 per maand :-)) Het gratis 2e kastje is trouwens alleen als je al een 2e in het abonnement had. Maar evt kun je die nog voor de verlengingsaanvraag gauw regelen. Al met al geen super deal, maar we kijken over een jaar wel weer verder. Ben zeer tevreden over het internet, dus voorlopig niets te klagen.

• MikeT80
  • Laatst online: 07:49
Ben benieuwd of Vodafone ook nog eens met cloud opnames gaat komen...
Voor mij een rede om na de contract termijn anders echt verder te gaan kijken..

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vandaag de gehele dag al geen tv, wel internet. (7461)
Allestoringen.nl laat ook behoorlijk wat meldingen zien, iemand met meer info?
Op vf is hierover weinig te lezen
Vf-storing

[ Voor 32% gewijzigd door arjants op 09-02-2016 17:41 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Er staat een storingsmeling op hun forum. De monteur van Guidion, die langs kwam om mij aan te sluiten, vertelde dat de storing overal in het land optreedt maar niet bij iedereen. (Hier overigens geen blokjes.)

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
@arjants,

Hier(3864) ook al de hele dag geen tv en radio.(storing was al om 05:30 uur)
Tot op heden nog niet opgelost.
Duurt wel erg lang nu.

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Ze hebben een probleem met de connectie van de leverancier van de signalen, de kanalen 700-799 werken wel, die komen van een andere leverancier.
Maar je kan wel via Vodafone TV app streamen naar je Chromecast. Of kijken op je tablet/telefoon.
Pagina: 1 ... 91 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.