Barre73 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:12:
[...]
Je krijgt inderdaad in het KPN pakket een NT erbij (een MC eigenlijk). Plaatsen van de NT kan wel zelf maar is in principe standaard voor de KPN monteur. Omdat jij Vodafone had is dat misschien wel verstandiger. De huidige glaspatchkabel van Vodafone moet namelijk ook weer verwijderd worden uit de FTU. Dat heb ik nu zelf gedaan (ben ook weg bij Vodafone) maar dat was nog een aardig gepruts. Zat allemaal behoorlijk vast, vooral de koppelbus die gebruikt was om direct op de connector te koppelen.
Precies wat ik bedoel Barre73!
Als het alleen een kwestie zou zijn van de Draytek verwijderen en de KPN Experiabox ervoor in de plaats zetten kan ik het zelf ook wel.
Het gaat om de kwetsbaarheid van de glasvezelaansluiting. Daar zit het kritieke punt omdat er van de binnenkomende glasvezel overgegaan moet worden naar de aansluiting op de NT/modem.
Op het oog kan zo'n aansluiting wellicht goed lijken maar als er maar iets scheef zit heb je geen signaal of werkt het niet naar behoren.
Als de KPN monteur echter een NT bij zich heeft of deze in het installatiepakket van KPN zit komt het wel goed. Er staat beschreven dat er een gratis installatie door een monteur bij zit maar dat je dit ook zelf kunt doen.
Dat lijkt me in dit geval toch nog wat lastig maar misschien valt het mee.
Ik heb nog een paar weken dus kan er nog even over nadenken...
Inmiddels heb ik wel de order bevestiging en komende acties van KPN per email ontvangen.
Ziet er keurig uit moet ik zeggen.
Bedankt voor je reactie.