Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.132 views

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 00:15
De paren maakt niet zoveel uit welke je kiest. Als je er maar voor zorgt dat ze aan beide kanten van de kabel hetzelfde zijn.

Ik kwam dit tegen: http://forum.vodafone.nl/...de-verdieping/td-p/233157 misschien is het wat voor je?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 22:40
Vandaag de knoop maar doorgehakt, ik ga naar KPN.
Ik heb ruim 3 jaar Vodafone glas gehad en vind het wel mooi zo.
Op zich werkt Vodafone technisch gezien wel goed en stabiel, de band die ze met de klant zouden moeten hebben is niet aanwezig.
Verder staat mij het zwakke verlengingsbod tegen en zie ik binnenkort geen grote wijzigingen plaatsvinden.
Vodafone pakt niet door en dat is jammer.
De overname Ziggo/Vodafone had leuk kunnen uitpakken als grote partij tegenover KPN maar daar zit ook geen schot in.
Nu zal KPN ook niet het einde zijn, dat is vanuit het verleden al bekend maar ik wil het wel een jaartje gaan proberen.

• HoppyF
Vraagje voor Barre73.
Ik ga overstappen van Vodafone naar KPN.
De huidige modem Draytek 2130 zal terug moeten naar Vodafone neem ik aan.
Er blijft dan een lege plaat over met een glasvezel kabeltje.
Is zit immers geen NT (zoals KPN dit noemt).
De Experiabox van KPN heeft volgens mij een ethernet aansluiting.
Levert KPN dus een NT plus een Experiabox en is het dan een doe-het-zelf installatie?

Alles zit bij mij in de woonkamer. Glas komt via de tuin en buitenmuur in de kamer en daar zit nu ook de Draytek. Daarnaast meteen de TV.

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 18:35
HoppyF schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:40:
Vraagje voor Barre73.
Levert KPN dus een NT plus een Experiabox en is het dan een doe-het-zelf installatie?

Alles zit bij mij in de woonkamer. Glas komt via de tuin en buitenmuur in de kamer en daar zit nu ook de Draytek. Daarnaast meteen de TV.
Ben zelf van Vodafone naar XS4ALL overgestapt en kreeg een NT thuis gestuurd die op de NTU (?) ging. Op zich als de NT er zit kan het prima doe het zelf. Maar ik kan me even niet voorstellen wat ik van een lege plaat over en glasvezel kabeltje moet voorstellen. Heb je er foto's van?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11 12:34
HoppyF schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:40:
Vraagje voor Barre73.

Je krijgt inderdaad in het KPN pakket een NT erbij (een MC eigenlijk). Plaatsen van de NT kan wel zelf maar is in principe standaard voor de KPN monteur. Omdat jij Vodafone had is dat misschien wel verstandiger. De huidige glaspatchkabel van Vodafone moet namelijk ook weer verwijderd worden uit de FTU. Dat heb ik nu zelf gedaan (ben ook weg bij Vodafone) maar dat was nog een aardig gepruts. Zat allemaal behoorlijk vast, vooral de koppelbus die gebruikt was om direct op de connector te koppelen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:12:
[...]

Je krijgt inderdaad in het KPN pakket een NT erbij (een MC eigenlijk). Plaatsen van de NT kan wel zelf maar is in principe standaard voor de KPN monteur. Omdat jij Vodafone had is dat misschien wel verstandiger. De huidige glaspatchkabel van Vodafone moet namelijk ook weer verwijderd worden uit de FTU. Dat heb ik nu zelf gedaan (ben ook weg bij Vodafone) maar dat was nog een aardig gepruts. Zat allemaal behoorlijk vast, vooral de koppelbus die gebruikt was om direct op de connector te koppelen.
Precies wat ik bedoel Barre73!
Als het alleen een kwestie zou zijn van de Draytek verwijderen en de KPN Experiabox ervoor in de plaats zetten kan ik het zelf ook wel.
Het gaat om de kwetsbaarheid van de glasvezelaansluiting. Daar zit het kritieke punt omdat er van de binnenkomende glasvezel overgegaan moet worden naar de aansluiting op de NT/modem.

Op het oog kan zo'n aansluiting wellicht goed lijken maar als er maar iets scheef zit heb je geen signaal of werkt het niet naar behoren.
Als de KPN monteur echter een NT bij zich heeft of deze in het installatiepakket van KPN zit komt het wel goed. Er staat beschreven dat er een gratis installatie door een monteur bij zit maar dat je dit ook zelf kunt doen.
Dat lijkt me in dit geval toch nog wat lastig maar misschien valt het mee.
Ik heb nog een paar weken dus kan er nog even over nadenken...
Inmiddels heb ik wel de order bevestiging en komende acties van KPN per email ontvangen.
Ziet er keurig uit moet ik zeggen.

Bedankt voor je reactie. :)

• HoppyF
Die heb ik Jaaap.
Ook wit zoals op de foto.
Hieruit komt een dun glasvezelkabeltje die naar de Draytek gaat die er direct boven hangt.
Bij mij in de huiskamer naast de TV.
Daar komt ook de glasvezel door de muur naar binnen.

Ik las dat KPN een NT meelevert die op de FTU geklikt kan worden.
Ik moet dan wel (voorzichtig) zelf het glasvezelkabeltje los halen of wachten tot de monteur dit doet.

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Knoop ook maar doorgehakt, ik wordt lid van de KPN-overstappers!

Klopt het dat je bij een glas-glas overstap geen gebruik kan maken van de KPN overstapservice (en dat je VF dus zelf op moet zeggen)?

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 13:58
Het is wel geen overstap Vodafone -> KPN maar mijn schoonzusje wordt vandaag van Stipte naar KPN overgezet op glas.

Stipte zat niet bij de providers waar gekozen kon worden voor de overstapservice maar is door KPN wel opgezegd (glas - glas). Dit is dus tegenwoordig goed geregeld op glas.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Een aantal maanden geleden ben ik overgestapt naar de nieuwe propositie van Vodafone. Hierbij heb ik een Amino met HDD (voor de woonkamer) en één zonder HDD voor op de slaapkamer. Qua beeldkwaliteit en zenderaanbod ben ik ontzettend tevreden en ook de afhandeling en aansluiting is goed gegaan.

Wat me echter wel vies tegenvalt, is de snelheid van de Amino-box beneden. Niet zozeer met het zappen, maar vooral in de menustructuur. Vertragingen van een halve seconde tot een seconde zijn geen uitzondering. Het is net alsof de hardware niet in staat is om de software goed te verwerken. Zeker bij het zoeken naar een bepaald programma in 'Uitzending Gemist' drijft dit me zo nu en dan tot complete waanzin.

Meer mensen die hier last van hebben? Bij Vodafone vertelde ze me dat een factory reset zou helpen, maar hoe lang ik het daarvoor bestemde knopje ook inhoud, hij reset niet. En eerlijk gezegd, geloof ik ook niet dat dat gaat helpen.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-10 15:28
Het zal vast al eens genoemd zijn in dit topic, maar ik kon het met de search niet vinden:

Gaat de televisiestream van de internetsnelheid af of staat deze er los van?

Ik zit te kijken naar een alles in 1 abbo van 20/20 Mb glasvezel. Maar weet dan niet of 20 Mb überhaupt genoeg is voor digitale televisie (1 ontvanger met pauzeren) en of dit dan ten koste gaat van je internetsnelheid.

Weet iemand dit of moet ik dit zelf even navragen bij Vodafone?

• HoppyF
WhiteDragon schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:52:
Knoop ook maar doorgehakt, ik wordt lid van de KPN-overstappers!

Klopt het dat je bij een glas-glas overstap geen gebruik kan maken van de KPN overstapservice (en dat je VF dus zelf op moet zeggen)?
Je kunt gewoon gebruik maken van de overstapservice van KPN.
Er wordt met de aanvraag om gevraagd, je kunt dan je Vodafone contractnummer invullen.

Verwijderd

kleinelievewolff schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:53:
Het zal vast al eens genoemd zijn in dit topic, maar ik kon het met de search niet vinden:

Ik zit te kijken naar een alles in 1 abbo van 20/20 Mb glasvezel. Maar weet dan niet of 20 Mb überhaupt genoeg is voor digitale televisie (1 ontvanger met pauzeren) en of dit dan ten koste gaat van je internetsnelheid.

Weet iemand dit of moet ik dit zelf even navragen bij Vodafone?
Nee de iptv stream gaat niet van de internetsnelheid af bij glasvezel

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 09:17
Hoppa! schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:31:
Een aantal maanden geleden ben ik overgestapt naar de nieuwe propositie van Vodafone. Hierbij heb ik een Amino met HDD (voor de woonkamer) en één zonder HDD voor op de slaapkamer. Qua beeldkwaliteit en zenderaanbod ben ik ontzettend tevreden en ook de afhandeling en aansluiting is goed gegaan.

Wat me echter wel vies tegenvalt, is de snelheid van de Amino-box beneden. Niet zozeer met het zappen, maar vooral in de menustructuur. Vertragingen van een halve seconde tot een seconde zijn geen uitzondering. Het is net alsof de hardware niet in staat is om de software goed te verwerken. Zeker bij het zoeken naar een bepaald programma in 'Uitzending Gemist' drijft dit me zo nu en dan tot complete waanzin.

Meer mensen die hier last van hebben? Bij Vodafone vertelde ze me dat een factory reset zou helpen, maar hoe lang ik het daarvoor bestemde knopje ook inhoud, hij reset niet. En eerlijk gezegd, geloof ik ook niet dat dat gaat helpen.
Hier sluit ik mij 100% bij aan. De decoder is ontzettend langzaam. Niet alleen bij het zappen tussen zenders, maar ook het menu laden of bijv. de catalogus van VOD doorspitten. Laatst wilde ik graag 'Zondag met Lubach' terug kijken. Het heeft zeker +/- 2 minuten geduurd voordat ik was waar ik moest zijn (mede omdat het programma uiteraard helemaal onderin staat bij alfabetische volgorde), mede omdat de selectie op het beeld niet gelijk liep met het drukken op mijn afstandbediening (10x pijltje omlaag maakt de decoder maar 2 drukken van bijv.).

Gelukkig gebruik ik de decoder tegenwoordig amper nog. NLZiet, Netflix, Videostream en PLEX via Chromecast en ik ben tevreden. :)

• kleinelievewolff
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:39:
[...]

Nee de iptv stream gaat niet van de internetsnelheid af bij glasvezel
Bedankt voor het antwoord. Dan ga ik binnenkort eens bekijken of de overstap van 1 Gb internet naar 20Mb te doen is. Scheelt me aardig wat geld elke maand en gebruik 90% van de tijd die hoge snelheid toch niet.

• TimTimX
HoppyF schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:37:
[...]

Je kunt gewoon gebruik maken van de overstapservice van KPN.
Er wordt met de aanvraag om gevraagd, je kunt dan je Vodafone contractnummer invullen.
Thanks! Dat dacht ik dus ook, maar Breedbandwinkel zegt uitdrukkelijk dat je bij een overstap van glas naar glas zelf moet opzeggen. Vreemd verhaal, maar opgelost!

• HoppyF
WhiteDragon schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:07:
[...]

Thanks! Dat dacht ik dus ook, maar Breedbandwinkel zegt uitdrukkelijk dat je bij een overstap van glas naar glas zelf moet opzeggen. Vreemd verhaal, maar opgelost!
Letterlijk staat er dit in de orderbevestiging van KPN:

Opzeggen van uw huidige diensten
U gebruikt onze overstapservice. In het gegevensoverzicht staat aangegeven welke contracten wij voor u opzeggen.

Voorlopige opzegdatum
Wij zeggen uw abonnement op bij uw huidige aanbieder. Om zeker te zijn dat u uw diensten kunt blijven gebruiken, plannen wij de voorlopige opzegdatum over 90 dagen. Zo zijn we voorbereid op onvoorziene omstandigheden die de levering van uw aansluiting kunnen vertragen. Veel aanbieders sturen u hiervan een bevestiging. Wij verzoeken u dringend om deze datum niet te veranderen bij uw huidige aanbieder.
Zodra wij u hebben aangesloten, sturen wij uw huidige aanbieder een 2e bericht om uw aansluiting per direct op te zeggen. Dit duurt standaard 5 dagen. Hiervan ontvangt u een bevestiging van uw huidige aanbieder.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-11 17:07
kleinelievewolff schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:53:

Is 20MB wel glasvezel? Lijkt mij een ADSL- aanbieding?

• kleinelievewolff
Rallye schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:43:
[...]

Is 20MB wel glasvezel? Lijkt mij een ADSL- aanbieding?
Ja, is wel glasvezel. Blijkbaar is dit een nieuw abonnement, toen ik een paar maanden geleden keek, was het langzaamste 50/50. Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze snelheid alleen aangeboden wordt wanneer Vodafone eigen apparatuur in de wijk heeft. In ieder geval is de prijs voor de 20/20 glasvezel gelijk aan de 20/2 adsl.

• Barre73
kleinelievewolff schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:50:
[...]

Ja, is wel glasvezel. Blijkbaar is dit een nieuw abonnement, toen ik een paar maanden geleden keek, was het langzaamste 50/50. Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze snelheid alleen aangeboden wordt wanneer Vodafone eigen apparatuur in de wijk heeft. In ieder geval is de prijs voor de 20/20 glasvezel gelijk aan de 20/2 adsl.
Klopt. Dit pakket levert Vodafone alleen op glasvezel in eigen ODF gebied (zoals dat dan heet).

Van 1000 naar 20 is een flinke stap
:-)

Verwijderd

Hoppa! schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:31:

Bij mij hetzelfde probleem en geldt ook als je een opname wilt afspelen, tergend langzaam reageren. Wat ik niet begrijp is dat de oude klanten die van de FPU over moesten naar de Drayteck ook niet gelijk de Entone hebben gekregen i.p.v. die Animo.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-11 17:07
kleinelievewolff schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:50:
[...]

I stand corrected. Is inderdaad wel een grote stap. Zou naar 50 of 100 niet beter zijn? Of is de besparing dan niet groot genoeg?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:51:
[...]

Bij mij hetzelfde probleem en geldt ook als je een opname wilt afspelen, tergend langzaam reageren. Wat ik niet begrijp is dat de oude klanten die van de FPU over moesten naar de Drayteck ook niet gelijk de Entone hebben gekregen i.p.v. die Animo.
Voorheen bij het oude pakket (glashart /KPN ITNS) werkte Animo op normale snelheid ? lijkt meer op een software probleem dan de hardware.
Een nieuwe Entone voor elke klant kost geld een gebruikte Animo.minder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:26:
[...]

Voorheen bij het oude pakket (glashart /KPN ITNS) werkte Animo op normale snelheid ? lijkt meer op een software probleem dan de hardware.
Een nieuwe Entone voor elke klant kost geld een gebruikte Animo.minder.
Dus een verkeerde bezuiniging van VF omdat hierdoor klanten afhaken en mogelijk ook ik aan het einde van mijn contract. Is echt superirritant.

Overigens werkt nu uitzending gemist NPO niet. Krijg niet de keuzes voorgeschoteld.

Kreeg vanmorgen een mail van VF dat in de nacht van woensdag op donderdag de tv "uit" gaat omdat er verbeteringen worden aangebracht. Waarom dan even niet in diezelfde mail even schrijven wat er dan wordt verbeterd. Het blijft qua communicatie een zwak punt om het maar netjes uit te drukken.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:03
En vannacht RTL onderhoud, geen email dit keer, zag het op hun forum, toevallig.
Ze doen maar wat op dat punt, lijkt het wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:47:
[...]

Dus een verkeerde bezuiniging van VF omdat hierdoor klanten afhaken en mogelijk ook ik aan het einde van mijn contract. Is echt superirritant.
Ik heb 5 jaar KPN glas gehad maar daar gebeurt hetzelfde bij de iptv ontvangers en de experia boxen. Nieuwe klanten krijgen altijd de nieuwste hardware en bij bestaande klanten wordt dan op hetzelfde moment de hardware vervangen door het bestaande type tot deze niet meer op voorraad is
Ik heb uiteindelijk maar een EB V7 gekocht via marktplaats voor een klein bedrag.

• kleinelievewolff
Rallye schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:45:
[...]

I stand corrected. Is inderdaad wel een grote stap. Zou naar 50 of 100 niet beter zijn? Of is de besparing dan niet groot genoeg?
Ik probeer het eerst een tijdje op 20, mocht dat niet genoeg zijn, kan ik altijd nog upgraden.

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 15:47
kleinelievewolff schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:23:
[...]

Ik probeer het eerst een tijdje op 20, mocht dat niet genoeg zijn, kan ik altijd nog upgraden.
Ik doe hetzelfde, ga ook de 20/20 proberen van Vodafone. Waar ik enkele maanden terug nog regelmatig aan het downloaden was, stream ik nu eigenlijk alleen nog maar Netflix, NPO en zo nu en dan wat met Plex. Eigenlijk zie ik totaal geen reden om sneller internet te houden/nemen en vind ik upload interessanter dan download (backuppen foto's bijv.) geworden.

• TimTimX
HoppyF schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:16:
[...]

Letterlijk staat er dit in de orderbevestiging van KPN:

U gebruikt onze overstapservice. In het gegevensoverzicht staat aangegeven welke contracten wij voor u opzeggen.

Voorlopige opzegdatum
Wij zeggen uw abonnement op bij uw huidige aanbieder. Om zeker te zijn dat u uw diensten kunt blijven gebruiken, plannen wij de voorlopige opzegdatum over 90 dagen. Zo zijn we voorbereid op onvoorziene omstandigheden die de levering van uw aansluiting kunnen vertragen. Veel aanbieders sturen u hiervan een bevestiging. Wij verzoeken u dringend om deze datum niet te veranderen bij uw huidige aanbieder.
Zodra wij u hebben aangesloten, sturen wij uw huidige aanbieder een 2e bericht om uw aansluiting per direct op te zeggen. Dit duurt standaard 5 dagen. Hiervan ontvangt u een bevestiging van uw huidige aanbieder.
Ha, bij mij staat er het volgende...
Hebt u nu diensten van een andere aanbieder? Dan moet u deze via uw huidige aanbieder opzeggen. Hulp hierbij vindt u op kpn.com/overstaphulp. Wij raden u aan uw huidige diensten pas op te zeggen na de installatie van Alles-in-1 Instap. Zo bent u er zeker van dat u uw diensten kunt blijven gebruiken.
En achteraf de overstapservice toevoegen is volgens de klantenservice niet mogelijk... ;(
Verder in het KPN topic om dit op te lossen dan maar.

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
WhiteDragon schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:06:
[...]

Ha, bij mij staat er het volgende...

[...]

En achteraf de overstapservice toevoegen is volgens de klantenservice niet mogelijk... ;(
Verder in het KPN topic om dit op te lossen dan maar.
Ik ben ook via breedbandwinkel overgestapt naar KPN en heb zelf Vodafone opgezegd. Op 25 november besteld, 26 november bevestiging van KPN binnen, 27 november KPN gebeld wanneer ik de isntallatie kon verwachten. Bestelling opgezocht en medio december werd mij verteld, dus ik vodafone bellen en opgezegd per 31 december zodat er wat speling was. Krijg ik 28 november een mail om een monteur afspraak te maken, eerste mogelijkheid was 28 december. Dus direct ingeschoten en nu hopen dat er geen kink in de kabel komt. Conclusie, beter opzeggen zodra de afspraak met de monteur gemaakt is.

• TimTimX
Jaerock schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:29:
[...]

Ik ben ook via breedbandwinkel overgestapt naar KPN en heb zelf Vodafone opgezegd. Op 25 november besteld, 26 november bevestiging van KPN binnen, 27 november KPN gebeld wanneer ik de isntallatie kon verwachten. Bestelling opgezocht en medio december werd mij verteld, dus ik vodafone bellen en opgezegd per 31 december zodat er wat speling was. Krijg ik 28 november een mail om een monteur afspraak te maken, eerste mogelijkheid was 28 december. Dus direct ingeschoten en nu hopen dat er geen kink in de kabel komt. Conclusie, beter opzeggen zodra de afspraak met de monteur gemaakt is.
Mijn contract bij Vodafone loopt over minder dan een maand af, ik neem aan dat ik dan niet meer per einddatum op kan zeggen.

Ik was sowieso van plan om zelf aan te sluiten overigens. Kan je dan bij KPN gewoon een gewenste opleverdatum plannen?

Stappen worden dan Vodafone opzeggen per snelst mogelijke datum, KPN op diezelfde dag op laten leveren? Kan dat überhaupt op deze manier, zonder contact tussen KPN en VF, weet KPN niet wanneer de lijn vrijgegeven wordt, toch? Zit je zometeen een dag zonder diensten omdat VF de handel nog niet vrijgegeven heeft op het moment dat KPN op wil leveren.
Of zijn dat soort dingen écht verleden tijd?

Verwijderd

WhiteDragon schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:43:
[...]

Stappen worden dan Vodafone opzeggen per snelst mogelijke datum, KPN op diezelfde dag op laten leveren? Kan dat überhaupt op deze manier, zonder contact tussen KPN en VF, weet KPN niet wanneer de lijn vrijgegeven wordt, toch? Zit je zometeen een dag zonder diensten omdat VF de handel nog niet vrijgegeven heeft op het moment dat KPN op wil leveren.
Of zijn dat soort dingen écht verleden tijd?
k weet of het nog steeds geldt maar bij een glas - glas migratie moet de de lijn nog actieve zijn dus de opzegdatum bij de oude provider.is minimaal installatiedatum + 1 dag Voor de zekerheid langer want als de installatiedatum bij de nieuwe provider niet wordt gehaald en de oude lijn is al beeindig krijg je langere downtime.

Ik ben zelf van KPN glas naar Telfort glas gegaan en kreeg een brief van KPN met een eerdere opzegdatum dan de installatiedatum naar Telfort. Zowel Telfort als ik hadden niks opgezegd bij KPN en als ik dit niet zelf had gewijzigd dan had ik weken downtime gahad. (afscheidskado van KPN)

• HoppyF
Het naadloos overstappen gaat niet vanzelf helaas. KPN geeft aan de overstap te regelen. Prima.
Er zal een paar uur downtime zijn verwacht ik.
De afspraak met de monteur kon alleen vanaf 12:00 gemaakt worden. Dit zegt al dat in de ochtend er ook wat gewijzigd dient te worden.
Het maakt denk ik weinig uit of je naar Vodafone overstapt of er juist weg gaat.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-11 16:29
Vanochtend nog een keer gebeld of eerder kon worden aangesloten en wordt nu de 23e ipv 29. De lijn wordt de 22e actief.

Nu op onderbuurman zijn wifi tot genoemde datum :)

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-11 08:49
Ligt het aan mij of is de functionaliteit van de draytek een verademing in verhouding tot de Experiabox/zyxel meuk die ik hiervoor heb gehad?

In tegenstelling tot de verhalen die ik in dit forum heb gelezen, heb ik totaal geen problemen met port forwarding en zit er zelfs een l2tp/ipsec vpn server ingebakken...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Juup
  • Niet online
Functionaliteit is redelijk goed alleen de allerbelangrijkste feature ontbreekt: bridge mode.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-11 08:49
Juup schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:55:
Functionaliteit is redelijk goed alleen de allerbelangrijkste feature ontbreekt: bridge mode.
Is dat niet vergelijkbaar met een DMZ Host dan?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Juup schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:55:
Bridge mode heb ik bij de Draytek niet gemist, alle features die ik nodig had op netwerk niveau heeft hij. Ik had alleen wel graag beter wifi gehad.

De Draytek is wel stabiel (geen crashes/hangs), wifi bereik is relatief goed en valt niet weg. Ik waardeer hem achteraf meer...

• Juup
  • Niet online
In de releasenotes van de Draytek 2132FVn Firmware versie 3.7.8 staat:
Support wireless LAN 11ac.
http://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-2132fvn/ > tabblad Downloads

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:02
Ik heb ook Vodafone glasvezel aangevraagd. Heb alleen vernomen dat je er geen powerlan (of hoe heten die dingen?) bij krijgt. Maakt het nog uit hoeveel geld je daaraan uitgeeft?

En hoe goed is de WiFi van de router? Naar behoren, of is een losse router echt een must? Wil alles draadloos aansluiten (tv voor Netflix, ps4)

• Barre73
Pepper92 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:14:
Ik heb ook Vodafone glasvezel aangevraagd. Heb alleen vernomen dat je er geen powerlan (of hoe heten die dingen?) bij krijgt. Maakt het nog uit hoeveel geld je daaraan uitgeeft?

En hoe goed is de WiFi van de router? Naar behoren, of is een losse router echt een must? Wil alles draadloos aansluiten (tv voor Netflix, ps4)
Die dingen heten powerline adapters maar die krijg je nergens erbij. Bij andere providers betaal je er ook voor bij. En als je daar TV mee wil kijken is het aan te raden om er een euro of 100 aan te besteden als je wil dat ze goed werken. En dan nog geen garantie. Kan per woning en ook per merk flink verschillen.

Ik vond de WiFi matig maar ik had de eerste versie, de 2130.

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49

Hoe goed de WiFi is van de router en of deze naar behoren is hangt van veel factoren af, zoals je waarschijnlijk als antwoord kunt verwachten. De meeste providers bieden een alles in een oplossing (dus modem, router, accesspoint, telefooncentrale etc. in één) terwijl het met name voor draadloos internet van belang is dat apparaten zo ongestoord mogelijk informatie kunnen uitwisselen met het accesspoint. In de meeste woningen zit het aansluitpunt waar deze alles in één oplossing is aangesloten nu eenmaal niet op de meest centrale plek. In mijn en in de meeste gevallen is dit in de meterkast. Een afgesloten hok met veel storingselementen ergens weggestopt bij de voordeur van de woning. Wil je ervoor zorgen dat je draadloos minder storing en beter bereik hebt dan is het aan te raden een accesspoint te gebruiken die je meer centraal in de woning zet. Ik heb zelf bijvoorbeeld een accesspoint aangeschaft die ik aan de buitenkant van de meterkast heb gehangen. Dit is nog steeds niet ideaal maar voor mij voldoende.

Alles draadloos aansluiten is voor veel toepassingen overigens sowieso niet aan te raden, maar daar is al zo ontzettend veel informatie over te vinden dat ik daarover hier niet ga uitwijden.

• Pepper92
Bedankt voor de reacties! Ik begrijp de reacties en snap natuurlijk ook wel dat een alles-in-een apparaat niet ideaal is, maar vroeg me meer af of deze daadwerkelijk net zo slecht functioneert als het apparaat van Caiway en KPN. Maar ik geef met alle liefde €100 uit aan een router als dat nodig is.

• HoppyF
Pepper92 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:02:
Bedankt voor de reacties! Ik begrijp de reacties en snap natuurlijk ook wel dat een alles-in-een apparaat niet ideaal is, maar vroeg me meer af of deze daadwerkelijk net zo slecht functioneert als het apparaat van Caiway en KPN. Maar ik geef met alle liefde €100 uit aan een router als dat nodig is.
Ik ben ook niet tevreden over het draadloos van de Draytek (2130).
De Draytek staat bij mij in de huiskamer dus niet verborgen in een meterkast. Ondanks dat is het bereik matig. Ik heb een oude Cisco/Linksys E2000 die het veel beter doet.

• rens-br
  • Laatst online: 22:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bij mij is het Wi-Fi signaal heel erg sterk. Maar de snelheid valt erg tegen. Zelfs tegen de router aan, haal ik maar een snelheid van 25-30Mbit. (van de 50Mbit) Dit terwijl er maar twee Wi-Fi netwerken in de lucht hangen.

--

Ontvang net de volgende e-mail:
Wanneer?
In de nacht van dinsdag 15 december op woensdag 16 december tussen 01:00 en 06:00 uur gaan we aan de slag met Internet en vast Bellen.

Wat moet jij doen?
Niets. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen. Als we bezig zijn, heb je een paar uur geen internet of kun je niet bellen of gebeld worden.

Als we klaar zijn
Waarschijnlijk hoef je zelf helemaal niets te doen. Maar het kan zijn dat Internet of vast Bellen niet werken na onze uitbreiding. Dat is gelukkig zo opgelost.

Haal je modem 10 seconden van de stroom af en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Werkt vast Bellen daarna nog niet? Dat kan soms gebeuren bij draadloze/DECT telefoons. Haal dan minimaal 10 seconden de stroom van het basisstation af. Dan zou alles weer moeten werken.
Alweer gepland onderhoud dus.

[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 11-12-2015 10:56 ]

• Jeroentjuh82
Wel opmerkelijk vaak de laatste tijd. Ik merk er alleen niks van want moet nog worden aangesloten, en anders had ik er ook niks van gemerkt :)

Als 22e lijn wordt geactiveerd of opgeleverd en heb dan nieuwe modem, kan ik m aansluiten toch of pas de 23e?

Verwijderd

Ik wordt een beetje ziek van VF wat betreft de snelheden die ik nu via speedtest krijg ondanks de signaalsterkte uitstekend is. Heb een abo 100/100, nu geen radio of tv en rechtstreeks bekabeld op de Drayteck krijg ik als download 33,34 en bij upload 21,05 en is de ping 18!

Dezelfde uitkomsten als ik ook de Drayteck een harde reset heb gegeven, dus één minuut van de stroom gehaald.

Ook de meetresultaten van SamKnows over de afgelopen maand waren aanzienlijk minder dan de voorgaande maanden. Zit nog op de KPN wijkkast en zou KPN de boel verzieken vanwege de miljoenenclaim van VF?

• LED-Maniak
  • Laatst online: 22:20
Hebben jullie de draytek nog op standaard instellingen staan dat het zo slecht is? Bij mij haal ik volle snelheid en zelfs door alle muren heen heb ik in de tuin nog bereik..

Bereik/vermogen en snelheid is vaak wel een compromis dat je moet sluiten.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• rens-br

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
LED-Maniak schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:19:
Hebben jullie de draytek nog op standaard instellingen staan dat het zo slecht is? Bij mij haal ik volle snelheid en zelfs door alle muren heen heb ik in de tuin nog bereik..
Ik heb het kanaal nummer aangepast. Wat heb jij nog allemaal veranderd om tot zulke goede snelheden te komen?

Over het bereik heb ik ook zeker niks te klagen. Zelfs meter of 25 buiten ons gebouw hebben we nog wifi signaal!

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 11-12-2015 18:32 ]

Verwijderd

rens-br schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:30:
[...]

Ik heb het kanaal nummer aangepast. Wat heb jij nog allemaal veranderd om tot zulke goede snelheden te komen?

Over het bereik heb ik ook zeker niks te klagen. Zelfs meter of 25 buiten ons gebouw hebben we nog wifi signaal!
Idem, maar ook kanaal aanpassen biedt geen soelaas.

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Edit: gelukkig opgelost door het kastje uit en aan te zetten! ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Chrizzly op 13-12-2015 07:16 ]

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
Is er weer een update geweest voor het TV-kastje?

Want als ik nu naar het menu (of kleine TV-gids) ga dan is dat een lay-over op het TV-beeld. Heel irritant, want ik kan de helft van de tekst gewoon niet lezen op deze manier. Ik heb gekeken in de settings, maar niks kunnen vinden. Meer mensen dit probleem?

Of is het een bug en kwestie van aan/uit zetten? (nog niet geprobeerd namelijk bedenk ik me net :D)

• White_Collar
  • Laatst online: 00:44
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:10:
Zit nog op de KPN wijkkast en zou KPN de boel verzieken vanwege de miljoenenclaim van VF?
..... |:( Denk je dat nou serieus? 8)7 8)7 8)7

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• HoppyF
kepler schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:53:
Is er weer een update geweest voor het TV-kastje?

Want als ik nu naar het menu (of kleine TV-gids) ga dan is dat een lay-over op het TV-beeld. Heel irritant, want ik kan de helft van de tekst gewoon niet lezen op deze manier. Ik heb gekeken in de settings, maar niks kunnen vinden. Meer mensen dit probleem?

Of is het een bug en kwestie van aan/uit zetten? (nog niet geprobeerd namelijk bedenk ik me net :D)
Even uit en aanzetten lost dit op.

• Jeroentjuh82
Is een NT kastje van KPN met stroom al ouder of dat niet?heb ik nu dus hangen in de meterkast in nieuwe woning. Had in vorige woning een ftu zonder stroom dus 1 vd vorige bewoners heeft glasvezel gehad ga ik vanuit, en dat deze is blijven hangen.

Dat kapje waar de adapter op moet gaat er trouwens vrij moeilijk af tov de vorige keer.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:26

Dazzler2120

FP ProMod
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:54:
Is een NT kastje van KPN met stroom al ouder of dat niet?heb ik nu dus hangen in de meterkast in nieuwe woning. Had in vorige woning een ftu zonder stroom dus 1 vd vorige bewoners heeft glasvezel gehad ga ik vanuit, en dat deze is blijven hangen.

Dat kapje waar de adapter op moet gaat er trouwens vrij moeilijk af tov de vorige keer.
Er kan een modem geplaatst worden op een FTU. een FTU zelf, zal altijd zonder stroom zijn. Zit er een apparaat met stroom op, dan is dat de oude modem. Deze kan je het beste laten hangen, wanneer een monteur andere diensten komt installeren (Vodafone o.i.d.) zal hij dit oude modem eraf halen.

Een NT(modem) zal altijd stroom hebben, daaruit kunnen we niet opmaken of dat een ouder of nieuwer model is :P

Volgens mij haal je voor jezelf de termen NT(modem) en FTU(grondplaat/aansluitpunt) door de war.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Jeroentjuh82
Dazzler2120 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:39:
[...]

Er kan een modem geplaatst worden op een FTU. een FTU zelf, zal altijd zonder stroom zijn. Zit er een apparaat met stroom op, dan is dat de oude modem. Deze kan je het beste laten hangen, wanneer een monteur andere diensten komt installeren (Vodafone o.i.d.) zal hij dit oude modem eraf halen.

Een NT(modem) zal altijd stroom hebben, daaruit kunnen we niet opmaken of dat een ouder of nieuwer model is :P

Dus ik kan de Draytek van Vodafone niet op deze aansluiten begrijp ik hieruit?Beter gezegd dit is nieuw voor mij, maar kan nu dus niet testen of de aansluiting al actief is zoals mij is gezegd?

Volgens mij haal je voor jezelf de termen NT(modem) en FTU(grondplaat/aansluitpunt) door de war.
Dus ik kan de Draytek van Vodafone niet op deze aansluiten begrijp ik hieruit?Beter gezegd dit is nieuw voor mij, maar kan nu dus niet testen of de aansluiting al actief is zoals mij is gezegd?

Nee hoor, ik weet van beide wat ze zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 16-12-2015 11:55 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:54:
[...]

Nee hoor, ik weet van beide wat ze zijn :)
Je kan de Draytek van Vodafone niet op de NT van KPN aansluiten.
Je kan de NT voorzichtig van de FTU afhalen, maar ik zou eigenlijk zeggen om dit door de monteur te laten doen, weet je ten minste zeker dat er niets fout gaat.

Plaats anders eens een afbeelding van de NT wat nu hangt?

• Jeroentjuh82
Dazzler2120 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:09:
[...]

Je kan de Draytek van Vodafone niet op de NT van KPN aansluiten.
Je kan de NT voorzichtig van de FTU afhalen, maar ik zou eigenlijk zeggen om dit door de monteur te laten doen, weet je ten minste zeker dat er niets fout gaat.

Plaats anders eens een afbeelding van de NT wat nu hangt?
http://pix.kwertie.nl/glasftu.jpg

Wou alleen bevestiging van wat ik gistermiddag wel dacht dat dat een modem is.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dat is inderdaad het modem. Je kan deze zelf eraf halen (bovenop het modem zit een bevestigingspin die je kan indrukken, waarna je de modem naar boven los kan halen).

• Jeroentjuh82
Inmiddels eraf en vezel ledje op de Draytek brandt, maar kan nog niet op wifi vd Asus, die verbonden is aan de Draytek en tv blijft hangen op melding checking ACS dus ff werk aan de winkel.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Wanneer komt de monteur langs? Normaal gesproken activeert Vodafone de lijn op de ochtend dat de monteur langs komt.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:57:
Wanneer komt de monteur langs? Normaal gesproken activeert Vodafone de lijn op de ochtend dat de monteur langs komt.
Ging dat niet via een website van Glasoperator die de monteur bezoekt terwijl hij langskomt? iss.…?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
ANdrode schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:12:
[...]

Ging dat niet via een website van Glasoperator die de monteur bezoekt terwijl hij langskomt? iss.…?
Nee, dat is een administratieve handeling. De lijn wordt daadwerkelijk bij de netwerkbeheerder (KPN WBA of Reggefiber wanneer op ODF geleverd wordt) op de installatie datum aangevraagd.
Normaliter is dat ook het moment dat ze aansluiten. Soms kiest RF/WBA ervoor om het een dag eerder te activeren, ivm bijvoorbeeld een weekend

ISS is een melding in de zin van "het werkt" naar reggefiber toe

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzler2120 op 16-12-2015 21:30 ]

• Jeroentjuh82
Dazzler2120 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:57:
Woensdagmiddag, maar heb t al werkend.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
HoppyF schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:36:
[...]

Even uit en aanzetten lost dit op.
Thanks, dat werkt. Had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk :D

• Barre73
Dazzler2120 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:29:
[...]

Nee, dat is een administratieve handeling. De lijn wordt daadwerkelijk bij de netwerkbeheerder (KPN WBA of Reggefiber wanneer op ODF geleverd wordt) op de installatie datum aangevraagd.
Normaliter is dat ook het moment dat ze aansluiten. Soms kiest RF/WBA ervoor om het een dag eerder te activeren, ivm bijvoorbeeld een weekend

ISS is een melding in de zin van "het werkt" naar reggefiber toe
Nu gooi je wat dingen door elkaar. GLOP schiet een order in om te patchen bij Reggefiber. In eigen ODF gebied rechtstreeks, in andere gebieden via KPN-WBA. Voor KPN-WBA weet ik dat het zo werkt:
Reggefiber zet de patch in de centrale. Als je dan als klant je Draytek zelf al hebt aangesloten zal je waarschijnlijk wel een WAN verbinding zien. Maar de aannemer van Reggefiber moet de patchopdracht daadwerkelijk gereed melden in dat systeem want dan rolt deze melding terug naar de operator (KPN WBA) en alleen daardoor kan de lijn open gezet worden door de ISP.
Daarna verschilt het per ISP of zij in hun eigen leverstraat nog moeten activeren. Bij KPN Glasvezel niet, dat werkt meteen eigenlijk. Bij Vodafone zal het inderdaad een activatie door de monteur zijn.

• chappie112
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06-2024
Weet iemand of dat er een site is waar alle actuele storingen van Vodafone Thuis op staan?

Ik zit al sinds zondag zonder tv en sinds dinsdag middag zonder internet en telefonie. En als je naar de storingdienst bel krijg je als antwoordt: we hebben inderdaad een storing en hopen het voor kerst opgelost te hebben.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-10 18:59
Wat is een handige manier om een goed verlengingsaanbod te krijgen? Ik begreep al via breedbanwinkel.nl dat vodafone een nieuw abo niet accepteert. In dit topic zag ik dat vodafone chat een optie is en bellen misschien minder goed werkt.

Ik zit in de laatste maand van 1e jaar vodafone thuis voor 37,50 (ipv 45?).

Overigens loopt vanaf april m'n hollands nieuwe sim abo af (275 mb/sms/min voor 7,50) Is het goedkoper om een vodafone combi te nemen met thuis en mobiel? Daar zag ik wat aanbiedingen voorbij komen, maar kreeg niet echt een goede indruk van de besparing.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bellen werkt altijd het beste.
Als je gebruik maakt van de combi voordelen van Red en alles in 1 van thuis (3gb extra per red abo, en 1 thema pakket naar keuze) zou ik een Vodafone abo pakken. Anders gewoon voor de goedkoopste kiezen.

• Barre73
Bellen, chatten, wat je ook doet: het aanbod is hetzelfde. 6 maanden 10% korting op de internetmodule en de huur voor de tweede tv ontvanger gratis (twv 5 euro per maand). Dat laatste is volgens mij niet voor maar 6 maanden maar de rest van het abonnement.
De aanbieding voor nieuwe klanten krijg je niet.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10 11:11

jeka

Support your local club.

Ik kreeg ook geen goeie aanbieding. Ga nu over naar KPN.

FCG

• HoppyF
jeka schreef op maandag 28 december 2015 @ 06:59:
Ik kreeg ook geen goeie aanbieding. Ga nu over naar KPN.
Ik stap ook over nog ruim twee weken en dan ben ik weg.
Wil nog niet zeggen dat alles bij KPN perfect is maar Vodafone leunt naar mijn idee teveel achterover en doet geen interessant aanbod voor trouwe klanten.
Voor de rest werkt Vodafone technisch gezien wel goed. Weinig storingen gehad de afgelopen jaren.

• ultrapreventive
Als ik iets met goede uploadsnelheid zoek bij kpn, vind ik als laagste hun 100/100 abonnement, maar dat is gemiddeld over het 1e jaar meer dan 50 euro per maand.
Hebben jullie speciale kortingcoupons ofzo? Of maakt jullie de lagere upload niet uit en kiezen jullie voor bv 60/6?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
ultrapreventive schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:51:
Als ik iets met goede uploadsnelheid zoek bij kpn, vind ik als laagste hun 100/100 abonnement, maar dat is gemiddeld over het 1e jaar meer dan 50 euro per maand.
Hebben jullie speciale kortingcoupons ofzo? Of maakt jullie de lagere upload niet uit en kiezen jullie voor bv 60/6?
Volgensmij is het 60/6 abonnement bij KPN meer dan 6Mbit upload

• Barre73
ultrapreventive schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:51:
RobinF schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:08:
[...]

Volgensmij is het 60/6 abonnement bij KPN meer dan 6Mbit upload
Dan heb jij waarschijnlijk met KPN standaard gerekend. KPN instap (1 ontvanger en geen Spotify of opnemen inbegrepen) opwaarderen naar 100/100 en je zit op 35 euro voor de eerste 6 maanden en 52,50 voor de tweede 6 maanden. Gemiddeld 43,75

Los daarvan: Zolang het nog duurt is een 60/6 abonnement op glasvezel in de praktijk nog steeds 60/60 en soms zelfs 60/70. De softwarematige beperking op de snelheid werkt bij uploaden nog altijd niet. Maar als ze het wel een keer werkend krijgen ga je natuurlijk wel naar die 6 Mbit.

• ultrapreventive
Barre73 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:30:
[...]

[...]

Dan heb jij waarschijnlijk met KPN standaard gerekend. KPN instap (1 ontvanger en geen Spotify of opnemen inbegrepen) opwaarderen naar 100/100 en je zit op 35 euro voor de eerste 6 maanden en 52,50 voor de tweede 6 maanden. Gemiddeld 43,75

Los daarvan: Zolang het nog duurt is een 60/6 abonnement op glasvezel in de praktijk nog steeds 60/60 en soms zelfs 60/70. De softwarematige beperking op de snelheid werkt bij uploaden nog altijd niet. Maar als ze het wel een keer werkend krijgen ga je natuurlijk wel naar die 6 Mbit.
Dat was het!
Kon al niet begrijpen waarom ik de vorige keer wel lager uitkwam op hun site. Verblind door de Spotify aanbieding misschien. Upd: nee, zit ook in std pakket. Blind dan.
Bedankt, ga het eens afwegen.

Verwijderd

Het verlengingsaanbod vind ik persoonlijk geen reden om over te stappen.
Er is naar mijn weten geen enkele provider die bij een verlenging net zo'n mooie aanbieding doet als een nieuwe aansluiting.
Zolang het werkt en de prijs schappelijk blijft, prima toch.
Ieder jaar een nieuwe aansluiting, apparatuur en gedoe met de installatie zit ik niet op te wachten.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zojuist Vodafone Thuis aangevraagd, glasvezel internet only 20/20 voor €23,50 per maand.
Oplevering is 21 januari, week er voor 14 januari sturen ze het welkomstpakket, precies op datum van de sleuteloverdracht van m'n nieuwe woning.
Ben benieuwd! :)

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 15:22
HoppyF schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:10:
[...]

Wil nog niet zeggen dat alles bij KPN perfect is maar Vodafone leunt naar mijn idee teveel achterover en doet geen interessant aanbod voor trouwe klanten.
Ik zit nu bij KPN en overweeg juist om een dergelijke reden over te stappen naar Vodafone. KPN gebeld om een aanbieding voor verlenging te krijgen en ze kwamen niet verder dan een upgrade van 6 maanden van standaard naar premium. Toen ik vroeg wat er na die 6 maanden ging gebeuren moest de KPN medewerker wel erkennen dat ik dan toch een stukje meer ging betalen. Op mijn voorstel om die upgrade achterwege te laten en mij een jaar onbeperkt bellen (15,- p/m als ik me niet vergis) te geven ging hij niet in. Het was of een tijdelijke upgrade naar premium, of niks.

Ook qua router zal ik er volgens mij nooit op achteruit gaan bij een overstap naar Vodafone. Die Experiabox vind ik in alle opzichten een draak van een apparaat.

• HoppyF
bartvk schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:02:
[...]

Ik zit nu bij KPN en overweeg juist om een dergelijke reden over te stappen naar Vodafone. KPN gebeld om een aanbieding voor verlenging te krijgen en ze kwamen niet verder dan een upgrade van 6 maanden van standaard naar premium. Toen ik vroeg wat er na die 6 maanden ging gebeuren moest de KPN medewerker wel erkennen dat ik dan toch een stukje meer ging betalen. Op mijn voorstel om die upgrade achterwege te laten en mij een jaar onbeperkt bellen (15,- p/m als ik me niet vergis) te geven ging hij niet in. Het was of een tijdelijke upgrade naar premium, of niks.

Ook qua router zal ik er volgens mij nooit op achteruit gaan bij een overstap naar Vodafone. Die Experiabox vind ik in alle opzichten een draak van een apparaat.
Geloof me maar de Draytek is echt niet beter...
Ik stap niet over om een betere Experiabox te krijgen, ik stap over omdat ik KPN nu het voordeel van de twijfel gun en wel eens wil meemaken of ze in al die jaren dat ik geen klant bij ze ben geweest erop vooruit zijn gegaan.
Het is inderdaad vervelend hoe providers omgaan mer trouwe klanten.
Je wordt wel gedwongen om jaarlijks over te stappen net als met je energie contract.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 09:15
Hoe bevalt de hd recorder van Vodafone Thuis? Ik wil niet meer gaan downloaden en een aantal series zijn wel op de diverse zenders maar meestal op de meest onmogelijke tijden voor mij. Is dat goed te doen? Het is niet zo dat je het dan elders dan op tv kan kijken denk ik?

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 15:22
datadevil schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:40:
Hoe bevalt de hd recorder van Vodafone Thuis? Ik wil niet meer gaan downloaden en een aantal series zijn wel op de diverse zenders maar meestal op de meest onmogelijke tijden voor mij. Is dat goed te doen? Het is niet zo dat je het dan elders dan op tv kan kijken denk ik?
Voor zover ik kan zien zijn het harddiskrecorders bij Vodafone, en geen cloud storage zoals bij KPN/Telfort e.d.

Wat zijn de ervaringen met de live tv app van Vodafone? Ik wil eigenlijk geen decoder gaan gebruiken op de slaapkamer i.v.m. brakke homeplug verbindingen. Aangezien we toch weinig tv kijken op de slaapkamer was mijn idee om via de mobiele app het beeld naar de Apple TV te streamen.

• Barre73
Vodafone gebruikt inderdaad recorders met harde schijf. Dus alleen terug te kijken op die decoder. 2 zenders tegelijk op te nemen. Ik vond het prima werken zelf.

Bij mij werkte de tv app prima op de iPhone. Streamen naar Apple TV heb ik echter nooit geprobeerd.

• kleinelievewolff
xabre16v schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:09:
Zojuist Vodafone Thuis aangevraagd, glasvezel internet only 20/20 voor €23,50 per maand.
Oplevering is 21 januari, week er voor 14 januari sturen ze het welkomstpakket, precies op datum van de sleuteloverdracht van m'n nieuwe woning.
Ben benieuwd! :)
Ik krijg deze ook volgende maand. Ik heb echter gekozen voor all-in-one, omdat je dan de installatie gratis krijgt en via breedbandwinkel.nl ook nog de inschrijfkosten gratis. Dan betaal ik de 1e 6 maanden €19,50 en zeg na 6 maanden het bellen en tv op, waardoor ik dan ook €23,50 ga betalen.

Mocht de tv erg goed bevallen, houd ik die misschien aan.

• Pepper92
Heb uitgebreidop internet in in dit topic gezocht, maar kon het nergens vinden:

Woensdag komt bij ons de monteur om alles aan te sluiten. Er moet echter een kabel naar de woonkamer/tv gesluisd worden. Wat kost het doortrekken via bestaande buizen extra?

Daarnaast: kan er aan die ene kabel zowel tv als internet aangesloten worden via een switch of router?

• HoppyF
Pepper92 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 10:29:
Heb uitgebreidop internet in in dit topic gezocht, maar kon het nergens vinden:

Woensdag komt bij ons de monteur om alles aan te sluiten. Er moet echter een kabel naar de woonkamer/tv gesluisd worden. Wat kost het doortrekken via bestaande buizen extra?

Daarnaast: kan er aan die ene kabel zowel tv als internet aangesloten worden via een switch of router?
Kosten voor extra werkzaamheden:
https://www.vodafone.nl/_...one-thuis-refresh-feb.pdf

TV en internet zijn gescheiden netwerken, dus twee kabels nodig.
Je kunt wel managed switches gebruiken maar dat kost wel wat meer.
Uitleg hoe dit te configureren staat wel in dit topic uitgelegd.

• Pepper92
HoppyF schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:42:
[...]

De website had ik inderdaad net gevonden! Was alleen ook benieuwd naar zaken als kosten voor kabel per meter. Mmm dat is is balen. Misschien dan maar twee kabels.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:50
We hebben sinds een week nu glasvezel via Vodafone en alles werkt prima. Ik kan alleen niet tegen dat felblauwe klokje op het tv-kastje... Heb er al een papiertje overheen geplakt. Is er een manier om de helderheid van die display in te stellen?

Life is what happens while you're busy making other plans

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10 11:11

jeka

Support your local club.

Dat komt wel heb ik ergens gelezen. Weet alleen niet meer waar....

FCG

• Barre73
frumper schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:49:
We hebben sinds een week nu glasvezel via Vodafone en alles werkt prima. Ik kan alleen niet tegen dat felblauwe klokje op het tv-kastje... Heb er al een papiertje overheen geplakt. Is er een manier om de helderheid van die display in te stellen?
Wellicht dat jouw decoder deze firmware update nog niet heeft gekregen? (klik op de link)

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:13

robertwebbe

Robert Webbe

Deze Vodafone Thuis monteur uit het noorden liet zich afgelopen dagen niet tegen houden door de gladheid:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1473/23956542810_2768a85c30.jpg

_/-\o_

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 13:58
Dit lijkt bij mij in de wijk wel, dezelfde type huizen staan er (maar staan in meerdere buurten in het Noorden) en dezelfde gladheid de afgelopen dagen :-)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:24:
Deze Vodafone Thuis monteur uit het noorden liet zich afgelopen dagen niet tegen houden door de gladheid:

[afbeelding]

_/-\o_
De monteurs zijn ZZPers, meen ik. Die lopen meestal wat harder voor hun klant :)

🌞🍃

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34
HoppyF schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Is Vodafone nog van plan om dit in de toekomst mogelijk te maken? Met Xs4All is dit namelijk wel mogelijk, maar ik zie dat Vodafone in mijn geval 20 Euro p maand goedkoper is..

• Pepper92
Afgelopen week is de monteur hier ook langsgeweest, ondanks de gladheid! Hij heeft heel handig het internet (voor de tv) over de telefoonlijn laten lopen. Ik zat nog te twijfelen om hem een extra kabel te laten leggen, maar toch maar even afgewacht:
De draytek valt me niets tegen, Netflix op tv gaat soepel en ook online gamen op ps4 tot nu toe prima. Ping op ipad van 24 :)

• HoppyF
Pepper92 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:24:
Afgelopen week is de monteur hier ook langsgeweest, ondanks de gladheid! Hij heeft heel handig het internet (voor de tv) over de telefoonlijn laten lopen. Ik zat nog te twijfelen om hem een extra kabel te laten leggen, maar toch maar even afgewacht:
De draytek valt me niets tegen, Netflix op tv gaat soepel en ook online gamen op ps4 tot nu toe prima. Ping op ipad van 24 :)
Bedoel je dat de monteur het internet TV signaal over een gewone analoge telefoonkabel heeft laten lopen?
Dat lijkt me niet de bedoeling...
Twee aderige telefoonkabel is geen ethernet (UTP) kabel...

• Pepper92
HoppyF schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:13:
[...]

Bedoel je dat de monteur het internet TV signaal over een gewone analoge telefoonkabel heeft laten lopen?
Dat lijkt me niet de bedoeling...
Twee aderige telefoonkabel is geen ethernet (UTP) kabel...
Hij stelde het voor en het werkt prima. Het is de telefoonkabel die normaliter naar een driepolig aansluitingspunt loopt (waar je anders de adsl verbinding op aansluit). Als ik zo naar het stekkerte kijk lopen er gewoon 6 gekleurde kabels in overigens.

• HoppyF
Pepper92 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:23:
[...]

Hij stelde het voor en het werkt prima. Het is de telefoonkabel die normaliter naar een driepolig aansluitingspunt loopt (waar je anders de adsl verbinding op aansluit). Als ik zo naar het stekkerte kijk lopen er gewoon 6 gekleurde kabels in overigens.
Geen idee wat voor kabel dat dan is.
UTP kabel bestaat uit 4 paren van 2 aders dus 8 aders totaal.
http://www.ertyu.org/steven_nikkel/ethernetcables.html
Pagina: 1 ... 90 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.