Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.134 views

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Bedankt, maar toch ben ik nog benieuwd naar meer ervaringen met glasvezel van Vodafone.
En, als je over zou willen stappen, naar welke provider zou je dan gaan en waarom?

Overigens, in de TS staat de gemeente Langedijk niet in de lijst.
In deze gemeente is Vodafone (nu) wel actief met glasvezel.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Stravincy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:16:
[...]
De TS is al bijna een jaar niet geupdate. Mijn dorp staat ook niet tussen de lijst.

Verwijderd

Sebusta schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:12:
Sinds vandaag een probleem met de Draytek. Probeerde vandaag wat in te stellen voor port forwarding, lukt het niet om in de Draytek te komen. Log in en dan word ik door gelinkd naar de reguliere website van Draytek. Zo kan ik natuurlijk niks veranderen in het modem. Meer mensen die hier last van hebben?
Bij mij geen probleem.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:50

Zorian

What the fox?

Sinds vandaag een probleem met de Draytek. Probeerde vandaag wat in te stellen voor port forwarding, lukt het niet om in de Draytek te komen. Log in en dan word ik door gelinkd naar de reguliere website van Draytek. Zo kan ik natuurlijk niks veranderen in het modem. Meer mensen die hier last van hebben?
Even uit en aan gezet?

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Stravincy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Bedankt, maar toch ben ik nog benieuwd naar meer ervaringen met glasvezel van Vodafone.
En, als je over zou willen stappen, naar welke provider zou je dan gaan en waarom?

Er is zo ontzettend veel te vinden over dat onderwerp dat ik me bijna niet kan voorstellen dat daar geen bruikbare informatie tussen zit. Kijk alleen al in dit topic en je vind een stortvloed van ervaringen en informatie laat staan in de rest van dit forum en op andere sites. Succes!

• nesQ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 23:52
Dit heb ik ook weleens gehad.
De draytek forward je naar hun site als je (foutief) probeert in te loggen met user/user

• nesQ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 23:52
Jeroenske schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:03:
Weet iemand of Vodafone Thuis gebruik maakt van een zogenaamd "save net" en als dat zo is of het uit te schakelen is in het modem of met een telefoontje naar de klantenservice ? Ik krijg veel ERR_CONNECTION_RESET meldingen bij sites die gewoon zouden moeten werken.
Je kan proberen om bijvoorbeeld de DNS servers van Google te gebruiken ipv die van Vodafone. Als dezelfde pagina dan ineens wel laadt dan weet je genoeg.
Mocht dat je probleem oplossen dan kan je het beste de DNS servers in de Draytek aanpassen, dan is het meteen op al je apparaten aangepast.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan iemand bevestigen of de decoders van Vodafone HDMI-CEC ondersteunen?

[ Voor 20% gewijzigd door Bartjeee op 19-10-2015 10:23 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33

OmeJoyo

This is me

Ja, doen ze niet, Is al uitvoerig besproken in dit topic, wellicht volgende keer even zoeken? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door OmeJoyo op 19-10-2015 10:34 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
OmeJoyo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:29:
Ja, doen ze niet, Is al uitvoerig besproken in dit topic, wellicht volgende keer even zoeken? ;)
Excuus, kon niks vinden maar dat komt omdat ik op CDC zocht :X

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-10 12:17
Iemand enig idee of het mogelijk is om een audio-delay in te stellen in de Entone? Mijn TV heeft een behoorlijke lag (is al geminimaliseerd door allemaal onzin features in de Tv uit te zetten).

Mijn TV heeft helaas niet de mogelijkheid om een audio-delay in te stellen.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat voor modem levert Vodafone tegenwoordig? Ik was van plan alleen internet te nemen, het simpelste 20/20mb abonnement maar ben een beetje huiverig voor een niet Tweakers-friendly modem.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:40
Maandagochtend gebeld nav factuur die 10,- hoger was. Kwam doordat ze me naar 100 hadden gezet terwijl ik daar alleen om had gevraagd wat t extra kost een paar weken geleden. Wordt weer goedgemaakt, maar wel slecht.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:11:
Wat voor modem levert Vodafone tegenwoordig? Ik was van plan alleen internet te nemen, het simpelste 20/20mb abonnement maar ben een beetje huiverig voor een niet Tweakers-friendly modem.
Het staat al een paar keer eerder in dit topic, maar:
  • Wifi van het modem is matig (snelheid is matig; 2.4GHz; bereik is goed). WiFi kan uit.
  • Modem kan niet in bridge stand. Met een device met SFP poort hoef je het modem niet te gebruiken
  • Modem heeft veel features. Zo heb ik bijvoorbeeld een tijdje een IPv6 tunnel ingesteld op het modem. Maar: UPnP staat uit.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 22-10-2015 19:37 ]

• LordSpud
xabre16v schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:11:
Een Draytek Vigor 2132FVn

• prein2
  • Laatst online: 16:08

prein2

Monument verduurzamen is leuk

en die vigor is prima voor de meeste gebruikers. als je echt tweakers friendly wilt is er zat info te vinden over het gebruik van een eigen router. bij internet only is het zo simpel als een SFP-UTP connector vinden en dan het juiste VLAN instellen in je router.

• beyazz06
  • Niet online
nesQ schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:45:
[...]

Dit heb ik ook weleens gehad.
De draytek forward je naar hun site als je (foutief) probeert in te loggen met user/user
Idem dito, wanneer je idd user/user gebruikt als inlog gegevens wordt je door gelinkt naar hun site..
Wat met trouwens wat tegen zit, niet begrijp.. Wanneer ik aan het gamen ben (bijv. oldsk00l CS) en men vrouw gaat een serie streamen via youtube oid, begint me ping onwijs te flipperen.. Met een 50Mbps had ik dat eigenlijk niet verwacht.. (flippen van ping)
Bij VF glazvezel kennen ze toch geen 20/20 abbo? Ik neem aan dat Xabre voor VDSL aansluiting kiest, de vraag is VF dan ook een Draytek Vigor levert?

[ Voor 20% gewijzigd door beyazz06 op 23-10-2015 13:02 ]

• LordSpud
beyazz06 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:56:
[...]

Idem dito, wanneer je idd user/user gebruikt als inlog gegevens wordt je door gelinkt naar hun site..
Wat met trouwens wat tegen zit, niet begrijp.. Wanneer ik aan het gamen ben (bijv. oldsk00l CS) en men vrouw gaat een serie streamen via youtube oid, begint me ping onwijs te flipperen.. Met een 50Mbps had ik dat eigenlijk niet verwacht.. (flippen van ping)
Het ligt er natuurlijk ontzettend aan hoe één en ander is aangesloten bij je thuis. Als je console of apparaat waarmee je het spel speelt via WiFi is aangesloten en iemand anders streamt met hoge kwaliteit, ook via WiFi, de nodige content van Youtube dan kan dat natuurlijk veel invloed hebben op de ping response tijden.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:28
beyazz06 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:56:
Bij VF glazvezel kennen ze toch geen 20/20 abbo?
Waar VF eigen apparatuur heeft staan wel.

• beyazz06
  • Niet online
LordSpud schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:03:
[...]

Het ligt er natuurlijk ontzettend aan hoe één en ander is aangesloten bij je thuis. Als je console of apparaat waarmee je het spel speelt via WiFi is aangesloten en iemand anders streamt met hoge kwaliteit, ook via WiFi, de nodige content van Youtube dan kan dat natuurlijk veel invloed hebben op de ping response tijden.
hmm, ik speel CS idd op de laptop (over WiFi).. Dus dat is wellicht te verklaren. Maar dezelfde ervaring heb ik ook tijdens het xboxen, terwijl de xbox aan de kabel hangt.. Strange..
hcQd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:04:
[...]

Waar VF eigen apparatuur heeft staan wel.
Wablief? Als ik op de website van VF kijk, zie je bij "standaard" internet de mogelijkheid 20/20 bij glazvezel niet.. Vandaar mijn opmerking..

• LordSpud
beyazz06 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:10:

Wablief? Als ik op de website van VF kijk, zie je bij "standaard" internet de mogelijkheid 20/20 bij glazvezel niet.. Vandaar mijn opmerking..
Op basis van de beschikbaarheid worden de abonnementskeuzes gegenereerd en getoond in de web pagina. Daar waar 20/20 tot de mogelijkheden behoort, wordt dit dan ook getoond op de website. Dit wordt bepaald aan de hand van de postcode die je in moet vullen in een dialoogschermpje.

Verwijderd

beyazz06 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:10:
[...]

Als Vodafone levert via KPN netwerk of eigen netwerk verschilt ook de prijs bij 100 Mbit pakket

• Jan Doe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Vraag 1 :
Heeft iemand ervaring met een speedtest bij Vodafone glasvezel? Klopt dit een beetje met wat ze verkopen?

Vraag 2 :
Hoe werkt het nou. Mijn glasvezelkabel komt bij mijn huis binnen. Als ik glasvezel bij Vodafone bestel dan komt er een decoder aan de glasvezelkabel te hangen. De veelbesproken draytek router komt hierna??? Of zit de draytek router direkt aan de glasvezelkabel geknoopt?

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 20:18

TRaSH

koffie ?

In het kort glasvezel komt in de draytek,
Daar komt een netwerk kabel aan voor je internet en een andere netwerk kabel naar de box voor je tv.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:30:
Maandagochtend gebeld nav factuur die 10,- hoger was. Kwam doordat ze me naar 100 hadden gezet terwijl ik daar alleen om had gevraagd wat t extra kost een paar weken geleden. Wordt weer goedgemaakt, maar wel slecht.
Vodafone internet en tv is prima, maar hun service om te huilen als je er mee te maken krijg.
Ik zou geen 30 euro activatiekosten betalen, staat wel op het factuur, maar het wordt niet in rekening gebracht zei de winkelmedewerker. 3 maal raden wat er werd afgeschreven op mijn eerste factuur... juist 30+abonnementskosten.

Helpdesk gebeld, maar die konden mij niet helpen, ook al wist ze dat er een actie was in de maand dat ik het afgesloten. Als de winkel iets beloofd heeft moet ik terug naar de winkel die dan vervolgens de escalatielijn kan bellen om alsnog de korting juist door te voeren.

• Jeroentjuh82
Liquid schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:13:
[...]

Vodafone internet en tv is prima, maar hun service om te huilen als je er mee te maken krijg.
Ik zou geen 30 euro activatiekosten betalen, staat wel op het factuur, maar het wordt niet in rekening gebracht zei de winkelmedewerker. 3 maal raden wat er werd afgeschreven op mijn eerste factuur... juist 30+abonnementskosten.

Helpdesk gebeld, maar die konden mij niet helpen, ook al wist ze dat er een actie was in de maand dat ik het afgesloten. Als de winkel iets beloofd heeft moet ik terug naar de winkel die dan vervolgens de escalatielijn kan bellen om alsnog de korting juist door te voeren.
Niks aan toe te voegen. Heeft UPC me hiervoor nog nooit geflikt wat ik me kan heugen. Overweeg ook om in Januari op te zeggen aangezien abo tot Februari is. Gistermiddag helaas weer moeten bellen omdat mij niet was gezegd dat het volgende maand verrekend zou worden en er dus 48.50 is geincasseerd terwijl ik als t goed is al wel teruggezet ben naar 50.

Verwijderd

Hebben meer mensen last van tijdens het kijken naar uitzending gemist dat bv Studio Voetbal en Zondag met Lubek de uitzending stagneerd en dan wordt beëindigd? Heb een Animo met HD die een storing heeft gehad, de tijd bleef op 16.35 uur staan terwijl het al 22.00 uur was en heb er even de stroom afgehaald en alles werkt weer naar behoren behalve uitzending gemist dan.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:27

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hier even een vraagje. Zitten er hier ook aan te denken om over te stappen naar Vodafone glasvezel. Heb op dit moment Ziggo, maar ben daar een beetje klaar mee.

Nu kwam ik hier een aanbieding tegen, maar vind de prijs wel erg laag. Is dit te vertrouwen?
https://www.glasvezel-bes...-100-mbps_360/#!basisinfo

---RAWE CEEK!!!---

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-11 11:37
Is Internet + Bellen, dus zonder tv. Als je het bestelt bij Vodafone zelf zit je op 42,50 per maand, 5 euro verschil.. En je krijgt er een goedkope Android tablet bij die ik zelf nooit zou willen hebben :-)

• NoFearCreations
  • Laatst online: 12:27

NoFearCreations

3DPrint the world!

Verrek, zie het nu pas. We gaan weer verder kijken.

---RAWE CEEK!!!---

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:44
Jan Doe schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:54:
Vraag 1 :
Heeft iemand ervaring met een speedtest bij Vodafone glasvezel? Klopt dit een beetje met wat ze verkopen?

Vraag 2 :
Hoe werkt het nou. Mijn glasvezelkabel komt bij mijn huis binnen. Als ik glasvezel bij Vodafone bestel dan komt er een decoder aan de glasvezelkabel te hangen. De veelbesproken draytek router komt hierna??? Of zit de draytek router direkt aan de glasvezelkabel geknoopt?
1:
Ik heb 100/100 Mbit Glas inclusief tv. Zowel met als zonder TV aan haal ik rond de 100/100. Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat ik GTA 5 via Steam met 110 Mbit aan het downloaden was.

2:
Glasvezel wordt direct in je Draytek gestoken. Vanaf daar begint jouw netwerk.

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:36:
Verrek, zie het nu pas. We gaan weer verder kijken.
Heb je al eens gekeken op www.glasvezel-vergelijken.nl?
Hier hebben ze regelmatig aanbiedingen endergelijke. Ook met Vodafone.
Wellicht is het handig om het Blog eens te lezen. Wanneer je vragen hebt over netwerken moet het vaak wel goed komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 22:45 ]

• ronaldbaggio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2024
Is het mogelijk om op alle 4 de uitgangen van het modem een switch te plaatsen?

Heb meerdere televisies + diverse internet benodigde apparaten die moeten worden aangesloten. (HTCP, TV, XBox enz)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:22
ronaldbaggio schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:34:
Is het mogelijk om op alle 4 de uitgangen van het modem een switch te plaatsen?

Heb meerdere televisies + diverse internet benodigde apparaten die moeten worden aangesloten. (HTCP, TV, XBox enz)
Geen probleem. Maar bedenk dat twee poorten voor internet zijn en twee voor TV. Dus ook met een switch kan je daar alleen TV decoders op aansluiten of alleen andere apparaten. Bij meer dan 2 TV's krijg je van Vodafone daar al een switch voor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• ronaldbaggio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2024
Barre73 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

Geen probleem. Maar bedenk dat twee poorten voor internet zijn en twee voor TV. Dus ook met een switch kan je daar alleen TV decoders op aansluiten of alleen andere apparaten. Bij meer dan 2 TV's krijg je van Vodafone daar al een switch voor.
Oke dank je. Helaas zat er nu geen switch bij :?
Dan maar mijn eigen switches gebruiken :)

• StecaGrid
  • Laatst online: 02-11 19:30
Barre73 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

Oke, dus de TV werkt ook via UTP?
De modem heeft standaard een routerfunctionaliteit, kan ik die uitzetten en daar direct mijn eigen router achter hangen?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:03

Dazzler2120

FP ProMod
rik11 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:53:
[...]

De modem heeft standaard een routerfunctionaliteit, kan ik die uitzetten en daar direct mijn eigen router achter hangen?
Bridging op het modem is niet mogelijk. De modem zal altijd zijn router functionaliteit houden. Je kan je eigen router wel als access point erachter aansluiten voor de wifi. Ook kan het modem in dmz gezet worden om problemen te voorkomen.

Ligt er dus net aan waar je je eigen router voor wilt gebruiken

PS4 PSN: Dazzler2120

• Barre73
rik11 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:53:
[...]

Uiteraard werkt de TV (decoder) via UTP. Dat geldt voor alle TV aanbieders die niet via de coaxkabel leveren. Dus niet voor Ziggo e.d. maar wel voor alles dat via glasvezel of via DSL (koper) je huis binnen komt.

• StecaGrid
  • Laatst online: 02-11 19:30
Dazzler2120 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:00:
[...]

Bridging op het modem is niet mogelijk. De modem zal altijd zijn router functionaliteit houden. Je kan je eigen router wel als access point erachter aansluiten voor de wifi. Ook kan het modem in dmz gezet worden om problemen te voorkomen.

Ligt er dus net aan waar je je eigen router voor wilt gebruiken
Ik ben nu gezegend met een Horizon box zonder netwerktoegang en een modem zonder routerfunctionaliteit. ik regel dus alles met mijn eigen router.
Ik wil met mijn router puur mijn eigen netwerk bedienen (Synology, mediaplayer en wifi). Maar de configuratie bij Vodafone betekend dat dat ik bij eventuele portforwarding zowel mijn eigen router als de router/modem van Vodafone moet instellen?

• prein2
  • Laatst online: 16:08

prein2

Monument verduurzamen is leuk

rik11 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:07:
[...]

Ik wil met mijn router puur mijn eigen netwerk bedienen (Synology, mediaplayer en wifi).
LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

• LordSpud
rik11 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:07:
[...]

Ik ben nu gezegend met een Horizon box zonder netwerktoegang en een modem zonder routerfunctionaliteit. ik regel dus alles met mijn eigen router.
Ik wil met mijn router puur mijn eigen netwerk bedienen (Synology, mediaplayer en wifi). Maar de configuratie bij Vodafone betekend dat dat ik bij eventuele portforwarding zowel mijn eigen router als de router/modem van Vodafone moet instellen?
Rik, dit onderwerp is al ontelbare keren langs gekomen op diverse fora dus wellicht is het goed om heel eventjes te zoeken. Er zijn bij Vodafone een paar mogelijkheden:

- gebruik maken van de router van Vodafone en daar je portforwarding instellen. Waarom je persé je eigen router wil gebruiken is mij niet duidelijk, maar dat terzijde.
- je eigen router in de DMZ zetten. Je hoeft dan alleen op je eigen router portforwarding in te stellen. Er zijn wat caveats maar gezien de beperkte kennis zal ik je daar niet mee lastig vallen.
- go rogou: zie link uit vorige post. Dat is een niet gesuporte opstelling en gezien de beperkte kennis niet aan te raden in dit geval.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben voor m'n nieuwe huis naar Vodafone glasvezel aan het kijken, simpelweg omdat 't maandelijks een van de goedkoopste is.

Wat ik me alleen afvraag, als ik alles-in-1 pak, dan is dat het eerste half jaar goedkoper dan een internetabo, omdat je 20 euro korting krijgt, en gratis monteur (ipv verplicht 37,50 daarvoor betalen). Bij het internatabo staat dat het voor een jaar loopt, de rest is na 1 maand opzegbaar.

Ik had het idee om een alles-in-1 af te sluiten, de korting mee te pakken en de extra diensten zo snel mogelijk weer op te zeggen, zodat ik alleen de internetverbinding overhoudt. Iemand dit al gedaan, en zou dat zo makkelijk gaan? De vraag ligt bij Vodafone, maar daar heb ik nog geen antwoord van.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TERW_DAN schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:46:
Ik ben voor m'n nieuwe huis naar Vodafone glasvezel aan het kijken, simpelweg omdat 't maandelijks een van de goedkoopste is.

Wat ik me alleen afvraag, als ik alles-in-1 pak, dan is dat het eerste half jaar goedkoper dan een internetabo, omdat je 20 euro korting krijgt, en gratis monteur (ipv verplicht 37,50 daarvoor betalen). Bij het internatabo staat dat het voor een jaar loopt, de rest is na 1 maand opzegbaar.

Ik had het idee om een alles-in-1 af te sluiten, de korting mee te pakken en de extra diensten zo snel mogelijk weer op te zeggen, zodat ik alleen de internetverbinding overhoudt. Iemand dit al gedaan, en zou dat zo makkelijk gaan? De vraag ligt bij Vodafone, maar daar heb ik nog geen antwoord van.
Dat kan. Televisie en telefonie zijn gewoon maandelijks opzegbaar.
Dat betekent dat je na 5 maanden (met 1 maand opzegtermijn) tv en telefoon kan stopzetten.

• the_white_shark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ha allemaal,

Even ter info. Ik heb net mijn Vodafone Alles in 1 voor 1 jaar weer verlengd.
Ik had een jaar lang 10 euro korting per maand en betaalde 42,50 per maand voor:
2 Digitale Ontvangers
50 / 50
Telefoon
Gebeld of ze een korting hadden voor bestaande klanten en dat was:
2e Digitale ontvanger eerste 6 maanden gratis en
10 % korting op internet.
Oftewel totaal 8,25 korting.

Jammer dat ze nog niet dezelfde korting geven als nieuwe klanten. Maar voor nu vind ik het prima. Geen klachten over glasvezel. Lekker snel, uitstekende beeldkwaliteit tv.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:03
Barre73 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:19:
Bij Vodafone is er uitzending gemist van de NPO, en de SBS groep (SBS 6, Veronica en Net5).
RTL is bijna overal betaald en misschien daarom dat Vodafone dat zelfs helemaal niet aanbiedt.
Is dit nog steeds het geval, dat de uitzendingen van RTL niet via programma gemist beschikbaar zijn?
HoppyF schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:16:
[...]
Ik betaal voor all-in-one met korting, 37,50 per maand.
Dit voor 50/50, voor 100/100 betaal je 10 euro meer.
Dat is dan wel met 1 settopbox.
Geldt deze aanbieding nog steeds, of is het een oude aanbieding? Ik ben een (potentiële) nieuwe klant, en heb maar een decoder nodig. Kreeg gisteren iemand namens Vodafone aan de deur, maar toen kwam ik op een prijs na de kortingsmaanden uit van 43,50 voor het 50/50 pakket met TV en telefonie (die ik niet gebruik maar extra korting oplevert). Die 43,50 is de reguliere 48,50 incl. 5 euro glasvezelgebied-korting.

[ Voor 19% gewijzigd door musicfreak op 07-11-2015 07:24 ]

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:54

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Mijn ervaring is dat deze Vodafone aanbieding "aan de deur" niets verschilt van de internet-aanbieding. Dat heb ik de verkoper ook laten zien. Hij hield vol van niet, maar kon verder niet aangeven wat dan het enorme voordeel was 8)7
Onderhandelen mogen ze ook niet kennelijk.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07
Joepla schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:25:
Mijn ervaring is dat deze Vodafone aanbieding "aan de deur" niets verschilt van de internet-aanbieding. Dat heb ik de verkoper ook laten zien. Hij hield vol van niet, maar kon verder niet aangeven wat dan het enorme voordeel was 8)7
Onderhandelen mogen ze ook niet kennelijk.
De beste aanbiedingen krijg je vaak bij websites als Breedbandwinkel.
Vodafone zelf doet niets voor bestaande klanten.
Ik heb nu nog steeds geen verlengingsaanbod gekregen. Er wordt van alles beloofd maar er komt niks.
Toch maar eens bij KPN gaan kijken. Ik ben geen liefhebber van KPN en dochters maar de portomonnee moet wel gevuld blijven.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
HoppyF schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:30:
[...]

Ik heb nu nog steeds geen verlengingsaanbod gekregen. Er wordt van alles beloofd maar er komt niks.
Toch maar eens bij KPN gaan kijken. Ik ben geen liefhebber van KPN en dochters maar de portomonnee moet wel gevuld blijven.
Ik zou dan nog maar eens bellen als ik dit bericht lees:
the_white_shark schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:01:
Ha allemaal,

Ik had een jaar lang 10 euro korting per maand en betaalde 42,50 per maand voor:
2 Digitale Ontvangers
50 / 50
Telefoon

Jammer dat ze nog niet dezelfde korting geven als nieuwe klanten. Maar voor nu vind ik het prima. Geen klachten over glasvezel. Lekker snel, uitstekende beeldkwaliteit tv.

• musicfreak
Ik heb op een paar vergelijkingssites gekeken (ook breedbandwinkel), maar ik zie alleen de standaard Vodafone prijzen. En aan de deur krijg ik daar toch 5 euro korting op.

Wat ik ook wel interessant vond: de eerste 6 maanden krijg je (daarnaast) ik meen 15 euro korting op het abonnementsbedrag. Je kan er ook voor kiezen om voor 10 euro korting te kiezen, dan betaal je niet maandelijk voor opnemen en pauzeren en wordt de TV box je eigendom.
Ik weet niet helemaal zeker meer of het laatste precies zo werkte, maar de box zou sowieso je eigendom worden.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36
musicfreak schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:22:
Ik heb op een paar vergelijkingssites gekeken (ook breedbandwinkel), maar ik zie alleen de standaard Vodafone prijzen. En aan de deur krijg ik daar toch 5 euro korting op.

Wat ik ook wel interessant vond: de eerste 6 maanden krijg je (daarnaast) ik meen 15 euro korting op het abonnementsbedrag. Je kan er ook voor kiezen om voor 10 euro korting te kiezen, dan betaal je niet maandelijk voor opnemen en pauzeren en wordt de TV box je eigendom.
Ik weet niet helemaal zeker meer of het laatste precies zo werkte, maar de box zou sowieso je eigendom worden.
Dat zou ik als ik jouw was nog eens even goed nakijken ;)

• musicfreak
Je bedoeld dat je je afvraagt of het wel klopt? :)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36
Exact, het stukje over huur cq eigendom.

[ Voor 77% gewijzigd door andy88 op 08-11-2015 08:06 ]

• Barre73
Die vijf euro heeft niks met verkoop aan de deur te maken meen ik. Dat is de korting die je krijgt als je in een Vodafone ODF gebied woont. Dus waar ze eigen apparatuur in de PoP hebben staan. Vergelijkingssites nemen dat niet mee in de prijs.

Je krijgt het ook als je zelf op de Vodafone site bestelt zonder verkoper.

• musicfreak
Klopt, maar dan vanaf 100 Mbit, als postcodekorting. Aan de deur gold het ook bij het 50Mbit pakket.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben recent 'gedwongen' nieuwe hardware van VF gekregen zonder analoge coax voor radio & TV.
Is het mogelijk de radio te bedienen zonder beeld van de TV?
Bij KPN/Telfort kan dat eenvoudig maar bij VF lijkt dat niet te doen door de opzet van de interface.

Internet en TV schijnen niet over simpel dezelfde ethernetkabel te kunnen. Irritant! Kan dit wel als je bij de TV een switch met VLAN support zet? Of moet je bij de Draytek dan ook een switch met VLAN support zetten omdat ie het zelf niet kan?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dan heb je inderdaad 2 vlan switches nodig. De radio kan alleen via de settopbox bediend worden. Zodra de radio op 1 zender aanstaat kan je echter de tv uitzetten (hoeft dus niet aan te blijven als je dat niet fijn vindt)

• Barre73
Dazzler2120 schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:07:
Dan heb je inderdaad 2 vlan switches nodig. De radio kan alleen via de settopbox bediend worden. Zodra de radio op 1 zender aanstaat kan je echter de tv uitzetten (hoeft dus niet aan te blijven als je dat niet fijn vindt)
Zeg er wel bij dat je dan de settopbox direct op de radio moet aansluiten. En ik snap niet helemaal hoe ze dat willen doen hier. Waarom een UTP kabel naar de radio?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:07:
Dan heb je inderdaad 2 vlan switches nodig.
Kan de Draytek de VLAN IDs niet versturen zodat ik daar geen switch nodig heb?
Begrijp sowieso die scheiding tussen internet en TV niet, dat moet prima over een kabel / netwerk kunnen.
De radio kan alleen via de settopbox bediend worden. Zodra de radio op 1 zender aanstaat kan je echter de tv uitzetten (hoeft dus niet aan te blijven als je dat niet fijn vindt)
Dat het alleen via de STB kan begrijp ik maar zonder beeld gaat het ook (bijna) niet toch?
Ik kan bijvoorbeeld niet blind een vier-cijferig radio-zender nummer kiezen via de AB, er is maar ruimte voor drie cijfers.
Zelfs blind van TV naar radio gaat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-11-2015 20:20 ]

• musicfreak
Is het filmhuuraanbod van Vodafone gelijk aan dat van Videoland (incl. onbeperkt kijken voor 10 euro), kan je alleen huren en werkt onbeperkt kijken niet of staat het er los van?

Edit: om even mijn eigen vraag te beantwoorden, het gaat om optie 2 zag ik op de site. Wel videoland, maar het onbeperkt pakket werkt niet.
Heb vanavond het abonnement afgesloten. Heb gekozen voor 6 maanden 15 euro korting (ipv 20), waarbij de recorder na die 6 maanden mijn eigendom moet worden. Dat ga ik nog goed controleren. Na 6 maanden kan ik telefonie uitzetten omdat de combikorting dan toch afgelopen is.

[ Voor 71% gewijzigd door musicfreak op 09-11-2015 20:26 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
musicfreak schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:35:
Is het filmhuuraanbod van Vodafone gelijk aan dat van Videoland (incl. onbeperkt kijken voor 10 euro), kan je alleen huren en werkt onbeperkt kijken niet of staat het er los van?

Edit: om even mijn eigen vraag te beantwoorden, het gaat om optie 2 zag ik op de site. Wel videoland, maar het onbeperkt pakket werkt niet.
Heb vanavond het abonnement afgesloten. Heb gekozen voor 6 maanden 15 euro korting (ipv 20), waarbij de recorder na die 6 maanden mijn eigendom moet worden. Dat ga ik nog goed controleren. Na 6 maanden kan ik telefonie uitzetten omdat de combikorting dan toch afgelopen is.
Er staat dat je de tweede box gratis in gebruik blijft houden ipv €5 p/m, niet dat het je eigendom wordt ;) (of je moet een ander aanbod zien bij jouw postcode)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand iets over een FUP of max datagebruik per maand?

Ik run een Tor relay node op Vodafone (500Mb/s) en vraag me af of 8Mbit/s (average limit) te veel is voor Voda.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Barre73
Juup schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:15:
Weet iemand iets over een FUP of max datagebruik per maand?

Ik run een Tor relay node op Vodafone (500Mb/s) en vraag me af of 8Mbit/s (average limit) te veel is voor Voda.
Neem even de moeite om de algemene voorwaarden op de website te zoeken en te lezen.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In de algemene voorwaarden:
https://www.vodafone.nl/_...2028%20januari%202014.pdf
zeggen ze:
10.12 Vodafone kan aan jou redelijke beperkingen stellen met betrekking tot gebruik van de door haar geleverde dienst(en), waaronder transmissie-snelheden en hoeveelheden dataverkeer. Meer informatie over deze beperkingen kan jij vinden in de fair use policy, zoals vermeld op vodafone.nl
maar de enige fup die ik kan vinden is die van mobiele telefonie:
https://www.vodafone.nl/s...nt/redelijk-gebruik.shtml

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• reesritmo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-01-2016
ik heb geprobeerd via zoeken om een antwoord in dit topic te vinden, dus als het erin staat heb ik het over het hoofd gezien :-)

Ik heb al een jaar naar volle tevredenheid Vodafone alles in een via glas, alleen het verplicht huren van de tv kastjes krijg ik jeuk van. Dus ik heb alleen voor 1 TV een encoder. Nu heb ik via MP een tweede kunnen kopen en die werkt prima. Echter, ik merk dat alleen poort 3 op de Vigor 2130 het TV signaal doorgeeft. Poort 4 zou het ook moeten doen, maar dan krijgt de encoder geen IP adres. Heb het ook al geprobeerd met een gigabit switchje (2 verschillende getest) achter poort 3, maar ook dat werkt niet. Het is toch gewoon IP verkeer? Voorheen had ik KPN en daar werkte het prima wanneer je meerdere TV's via een switch ontsloot.

Ik heb het vermoeden dat Vodafone bewust poort 4 uitschakelt wanneer je maar huur betaald voor 1 encoder. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met dit issue, dus vandaar mijn post hier even.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
reesritmo schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:05:
ik heb geprobeerd via zoeken om een antwoord in dit topic te vinden, dus als het erin staat heb ik het over het hoofd gezien :-)

Ik heb al een jaar naar volle tevredenheid Vodafone alles in een via glas, alleen het verplicht huren van de tv kastjes krijg ik jeuk van. Dus ik heb alleen voor 1 TV een encoder. Nu heb ik via MP een tweede kunnen kopen en die werkt prima. Echter, ik merk dat alleen poort 3 op de Vigor 2130 het TV signaal doorgeeft. Poort 4 zou het ook moeten doen, maar dan krijgt de encoder geen IP adres. Heb het ook al geprobeerd met een gigabit switchje (2 verschillende getest) achter poort 3, maar ook dat werkt niet. Het is toch gewoon IP verkeer? Voorheen had ik KPN en daar werkte het prima wanneer je meerdere TV's via een switch ontsloot.

Ik heb het vermoeden dat Vodafone bewust poort 4 uitschakelt wanneer je maar huur betaald voor 1 encoder. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met dit issue, dus vandaar mijn post hier even.
Probeer eens een switch achter poort 3 en je weet het zeker

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• reesritmo
die switch achter poort 3 heb ik al geprobeerd, dan wordt er ook geen signaal doorgegeven. Maar wat ik van die Vigor begrepen had is dat er gewoon 2 poorten op het ding zelf zouden moeten werken, poort 3 en 4. Maar 4 werkt dus niet.

• Barre73
Dus heeft Vodafone een manier gevonden om een tweede (of meer) decoder niet te laten werken als zij die niet zelf hebben geleverd. Ik zit er niet genoeg in om te weten hoe, maar ook al zou poort 4 per ongeluk kapot zijn, dan nog zou poort 3 met een switch moeten werken. Dat doet het niet dus de conclusie lijkt me duidelijk.
Misschien iets met MAC adressen of zo?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Juup schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:15:
Als je dat gemiddeld haalt zit je waarschijnlijk in het bovenste kwartiel van de gebruikers met een 500 mbit abonnement. Maar dat is een mooie manier om een glasvezel verbinding te gebruiken en mag volgens mij prima binnen de FUP.

Alleen relay? Of ook bridge?
Exit node zorgt er waarschijnlijk wel voor dat je overlast veroorzaakt, maar ik denk dat je weet waar je mee bezig bent ;)
Barre73 schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:34:
Dus heeft Vodafone een manier gevonden om een tweede (of meer) decoder niet te laten werken als zij die niet zelf hebben geleverd. Ik zit er niet genoeg in om te weten hoe, maar ook al zou poort 4 per ongeluk kapot zijn, dan nog zou poort 3 met een switch moeten werken. Dat doet het niet dus de conclusie lijkt me duidelijk.
Misschien iets met MAC adressen of zo?
Mijn ervaring is dat Vodafone alleen bij een bekend MAC adres van de set top box een DHCP reply geeft met daarin de benodigde instellingen.
Dit was een snelle test een paar maanden geleden, geen garantie dat dit nog zo is :).

[ Voor 36% gewijzigd door ANdrode op 22-11-2015 15:38 ]

• Jeroentjuh82
Gebeld voor een verhuizing,ga naar 5 jaar oud nieuwbouwappartement 3 hoog, en kreeg te horen dat t dan een nieuwe aansluiting betrof(dacht ik niet gelijk aan) en dus een nieuw jaarcontract met de huidige 20,- korting actie.

Meneer heeft nieuwe software voor/naar de Entone gestuurd toen ik aangaf dat dat wel beter kon met de software qua traagheid en soms beeld alsof kastje kapot lijkt(roze/paars)en dat dat opgelost was als ik m uit en aan zette.

Wordt nog 1 en ander downloaden aan films deze week en volgende week misschien want maandagmiddag sleutel ophalen dus volgend weekend kan ik er al wonen en wordt 23-12 opnieuw aangesloten.

Eens vragen aan de nieuwe buurvrouw of ik van haar wi-fi gebruik mag maken desnoods,stel me netjes voor, zodat ik niet zonder hoef als ik opmerk dat ik t wel mis, maar nog niet zoveel jaar geleden werd er ook geen gebruik gemaakt van draadloos op telefoon dus ik kan wellicht wel zonder.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 23-11-2015 16:00 ]

• reesritmo
Mijn ervaring is dat Vodafone alleen bij een bekend MAC adres van de set top box een DHCP reply geeft met daarin de benodigde instellingen.
Dit was een snelle test een paar maanden geleden, geen garantie dat dit nog zo is :).
Dat is het denk ik ook niet, want alles werkt met box 1, en ik verwissel deze met box 2 start die op en heb ik gelijk beeld. Ik zal van de week support eens bellen, kijken of ik er met hun uitkom. Toch raar dat het met een switch niet werkt, want als ik die er tussen zet en maar 1 box erop aansluit werkt het ook niet. Ik zie de verbinding naar de Vigor op 1000 mb, en de verbinding naar de setupbox op 100mb, maar daar wordt geen verbinding opgezet want er knippert geen lampje voor activiteit.

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-10 23:14

Thyzz

-=leeg=-

Jeroentjuh82 schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:56:
...

Meneer heeft nieuwe software voor/naar de Entone gestuurd toen ik aangaf dat dat wel beter kon met de software qua traagheid en soms beeld alsof kastje kapot lijkt(roze/paars)en dat dat opgelost was als ik m uit en aan zette.
Heeft het de problemen ook verholpen?
Ik heb regelmatig precies het zelfde. Bij mij gaat de stroom er elke dag af (stroom besparing) maar het opstarten is dan echt drama.
Ook last van paars/roze beeld probleem.
Dus benieuwd naar je ervaring!

5325wp

• Jeroentjuh82
Thyzz schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 03:03:
[...]

Heeft het de problemen ook verholpen?
Ik heb regelmatig precies het zelfde. Bij mij gaat de stroom er elke dag af (stroom besparing) maar het opstarten is dan echt drama.
Ook last van paars/roze beeld probleem.
Dus benieuwd naar je ervaring!
Toen ik m aanzette weer apart beeld dus weer uit en aan en toen was t goed, maar nog niet veel sneller dus wederom bellen.

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
reesritmo schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:05:

Ik heb precies hetzelfde issue.
Heb maar voor 1 tv zon kasje..de laatste poort doet het niet..en een switch ertussen werkt niet..de basterds. |:(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Extra kastje bij Vodafone bestellen?

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
nee dat was het hem juist, kost extra

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Na 1,5 jaar vodafone thuis ga ik toch overstappen. Op zich was ik wel tevreden met vodafone, internet is stabiel en tv mooi scherp beeld. Overigens vind ik het tv platform af en toe wat instabiel nog, maar ik kijk relatief weinig tv. Gisteren uitgebreid met de klantenservice gebeld, maar het enige verlengingsaanbod dat mogelijk was is 6mnd 10% korting op internet bij 1 jaar contract. Na alle eerdere lulkoek is me dat te mager.

Ik woon ook nog in een zogenaamd 'postcode korting' gebied, waar vodafone eigen apparatuur heeft hangen. Ik zit echter ingeplugd in de KPN spullen en dat betekend geen postcode korting voor mij. Even 'ompluggen' zit er niet in, wat mij werd voorgesteld is vodafone opzeggen en zodra dat rond is een nieuwe aansluiting aanvragen. Dat betekend een downtime van 4-6 weken, kortom geen optie.

Wie weet weer terug in 2017.

• peppi_078
  • Nu online
Jaerock schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:39:
Na 1,5 jaar vodafone thuis ga ik toch overstappen. Op zich was ik wel tevreden met vodafone, internet is stabiel en tv mooi scherp beeld. Overigens vind ik het tv platform af en toe wat instabiel nog, maar ik kijk relatief weinig tv. Gisteren uitgebreid met de klantenservice gebeld, maar het enige verlengingsaanbod dat mogelijk was is 6mnd 10% korting op internet bij 1 jaar contract. Na alle eerdere lulkoek is me dat te mager.

Ik woon ook nog in een zogenaamd 'postcode korting' gebied, waar vodafone eigen apparatuur heeft hangen. Ik zit echter ingeplugd in de KPN spullen en dat betekend geen postcode korting voor mij. Even 'ompluggen' zit er niet in, wat mij werd voorgesteld is vodafone opzeggen en zodra dat rond is een nieuwe aansluiting aanvragen. Dat betekend een downtime van 4-6 weken, kortom geen optie.

Wie weet weer terug in 2017.
Als je in het kpn spul geprikt zit en ze hebben inmiddels eigen apparatuur hangen wordt je gewoon netjes overgezet hoor. Dat is bij mij namelijk ook gebeurt. En ik heb ook netjes de postcode korting gehad. Downtime was ongeveer 5 uur bij mij.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• CyberFR
  • Nu online
Ik west niet of je er wat aan heb maar ik had in april 2014 voor het eerst Vodafone aangevraagd op hun nieuwe netwerk. Na het jaar contract ( waarvan de eerste 6mnd gratis was voor me. _/-\o_ ) ben ik weer gaan shoppen via breedbandwinkel en weer uitgekomen bij Vodafone. (Mei 2015) Nu met een korting van €10,- p.m.

Je kan dus net zoals ik gedaan heb Vodafone weer opnieuw aanvragen, alle modems/TV kastjes worden weer vervangen.... Althans dat was bij mij het geval.

[ Voor 0% gewijzigd door CyberFR op 26-11-2015 18:15 . Reden: Leuk Android spellings controle. ;) ]

PVoutput---->7335wp

• Barre73
CyberFR schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:14:
[...]

Ik west niet of je er wat aan heb maar ik had in april 2014 voor het eerst Vodafone aangevraagd op hun nieuwe netwerk. Na het jaar contract ( waarvan de eerste 6mnd gratis was voor me. _/-\o_ ) ben ik weer gaan shoppen via breedbandwinkel en weer uitgekomen bij Vodafone. (Mei 2015) Nu met een korting van €10,- p.m.

Je kan dus net zoals ik gedaan heb Vodafone weer opnieuw aanvragen, alle modems/TV kastjes worden weer vervangen.... Althans dat was bij mij het geval.
Maar dan had je ook een paar weken geen diensten moeten hebben. Het verhaal is dat hun leverstraat dat niet kan namelijk, een nieuw abonnement inschieten terwijl hun eigen oude nog actief is.

• Barre73
peppi_078 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:44:
[...]

Als je in het kpn spul geprikt zit en ze hebben inmiddels eigen apparatuur hangen wordt je gewoon netjes overgezet hoor. Dat is bij mij namelijk ook gebeurt. En ik heb ook netjes de postcode korting gehad. Downtime was ongeveer 5 uur bij mij.
Dat hoort inderdaad wel te kunnen. Migratieopdracht naar Reggefiber. En hooguit een paar uur down.

• Jaerock
  • Niet online
peppi_078 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:44:
[...]

Het was de 6e keer dat ik sinds februari dit jaar belde over een 'verlengingsaanbieding'. Vorige keer (eind september) kreeg ik te horen dat ik niet op het verkeerde spul zat voor de postcode korting. Ik heb ze toen ook gevraagd om dat om te zetten, maar ook toen het verhaal van eerst opzeggen en die downtime. Netjes omzetten is er dus niet bij, en kennelijk moet je geluk hebben wie je aan de lijn krijgt. Deze week dacht heb ik ze een laatste kans gegeven, de helpdesk is (incl doorverbinden naar andere medewerkers) in totaal 45min voor me bezig geweest. Dit was voor mij de druppel.
CyberFR schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:14:
[...]

Ik was ook van die testgroep, contract van maart 2014. Wat bij jou gelukt is heb ik eerder dit jaar zelf ook al eens geprobeerd (maart toen mijn contract voorbij was). Na email bevestiging werd ik gebeld door vodafone dat het niet kon en mijn order geannuleerd werd ...

Ik heb gisteren KPN aangevraagd en vandaag de bevestiging gehad. Ga morgen Vodafone opzeggen, zul je zien dat het dan wel kan ;-) . Omdat ik ook spotify premium heb komt KPN ook goedkoper uit de bus, heb alleen niet zo veel met KPN.

• HoppyF
Vodafone komt maar niet met een verlengingsaanbod.
Ik begin het nu wel zat te worden.
KPN stuurt regelmatig post met hun nieuwe aanbiedingen en dit begint steeds interessanter te worden.
Vreemd toch dat provider trouwe klanten zo in de kou laten staan.
Waarom belonen alleen maar nieuwe klanten?

• Jaerock
  • Niet online
Opzegging zojuist gedaan, ook daar wisten ze niks van de mogelijkheid tot migratie zoals door Barre73 genoemd. Ik vind het best zo, op naar KPN.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
HoppyF schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:42:
KPN stuurt regelmatig post met hun nieuwe aanbiedingen en dit begint steeds interessanter te worden.
HoppyF schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:30:
[...]

Ik zou dan nog maar eens bellen als ik dit bericht lees:
the_white_shark schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:01:
Ha allemaal,

2 Digitale Ontvangers
50 / 50
Telefoon

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-11 20:42
ik ben aan het kijken om over te stappen van ziggo naar vodafone , maar nu hebben we dus een horizon box die dus meerdere dingen ( 4x) te gelijk kan opnemen en replay tv.

Maar heeft vodafone iets vergelijkbaars? Dus hoeveel programma's kun je opnemen en tegelijk kijken en ik weet dat ze uitzending gemist hebben maar hebben ze ook zoiets als begin gemist/replay tv ?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Per box met opname functie kan je 2 programma's opnemen en 1 bekijken.
Ze hebben op dit moment niets vergelijkbaars op begin gemist, alleen uitzending gemist tot 10 dagen

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
HoppyF schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:42:
Ik ben tegen hetzelfde aangelopen. Heel tevreden met de dienst maar ik kreeg een aanbieding van 6 maanden 10% korting op alleen internet (volle prijs voor TV en telefonie).
Nadat ik zei dat ik helemaal niet over wil stappen maar dat het verschil erg groot is, werd er gezegd dat ik dan pech heb. ;(

Zo zit de markt voor abonnementsdiensten tegenwoordig gewoon in elkaar. Alleen jammer dat van ISP wisselen net iets meer voeten in de aarde heeft dan mobiele telefoon of energieleverancier...

Ik baal hier wel van. "De concurrent" zal vast prima zijn, ik heb alleen geen zin in dat gedoe van de overstap. Een paar euro ga ik ook niet om zeuren, maar het scheelt op een jaarcontract gewoon twee hele maanbedragen, dat is serieus geld.

Zo voel je je als klant die zelf initiatief neemt om zich langer te binden (Vodafone doet inderdaad geen pro-actieve aanbiedingen), toch een beetje in de steek gelaten.

• LordSpud
Bij mij kwam er een tijdje geleden zo'n Vodafone joker aan de deur om te vragen of ik tevreden was met de dienst. Ik zou bij einde jaarcontract een nieuwe aanbieding krijgen. Uiteraard niets van gehoord. Vergeef me mijn sarcasme :-p

• Barre73
WhiteDragon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:51:
[...]

Ik ben tegen hetzelfde aangelopen. Heel tevreden met de dienst maar ik kreeg een aanbieding van 6 maanden 10% korting op alleen internet (volle prijs voor TV en telefonie).
Nadat ik zei dat ik helemaal niet over wil stappen maar dat het verschil erg groot is, werd er gezegd dat ik dan pech heb. ;(

Zo zit de markt voor abonnementsdiensten tegenwoordig gewoon in elkaar. Alleen jammer dat van ISP wisselen net iets meer voeten in de aarde heeft dan mobiele telefoon of energieleverancier...

Ik baal hier wel van. "De concurrent" zal vast prima zijn, ik heb alleen geen zin in dat gedoe van de overstap. Een paar euro ga ik ook niet om zeuren, maar het scheelt op een jaarcontract gewoon twee hele maanbedragen, dat is serieus geld.

Zo voel je je als klant die zelf initiatief neemt om zich langer te binden (Vodafone doet inderdaad geen pro-actieve aanbiedingen), toch een beetje in de steek gelaten.
Even uit nieuwsgierigheid omdat dat per gebruiker anders kan zijn: Wat zie jij als gedoe bij overstap?

• TimTimX
Barre73 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:51:
Even uit nieuwsgierigheid omdat dat per gebruiker anders kan zijn: Wat zie jij als gedoe bij overstap?
Het overstapproces van glas naar glas is steeds beter, gelukkig, maar downtime komt nog steeds voor. Naast het feit dat je thuis moet gaan zitten wachten op een monteur (die ik écht niet nodig heb).

Een overstap van energieleverancier merk je niks van. Mobiele telefoon doorgaans ook niet, koerier komt met de hele handel gewoon op kantoor langs voor een handtekening.

• Barre73
WhiteDragon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:54:
[...]

Het overstapproces van glas naar glas is steeds beter, gelukkig, maar downtime komt nog steeds voor. Naast het feit dat je thuis moet gaan zitten wachten op een monteur (die ik écht niet nodig heb).

Een overstap van energieleverancier merk je niks van. Mobiele telefoon doorgaans ook niet, koerier komt met de hele handel gewoon op kantoor langs voor een handtekening.
Downtime kan altijd voorkomen, zelfs bij mobiel (indien de nummerportering mislukt of zo) maar ik hoor de laatste maanden eigenlijk nooit meer dat dit voorkomt. En met downtime bedoel ik meer dan een halve dag. Een halve dag vind ik persoonlijk acceptabel indien er een monteur bij moet komen. Die wordt dan standaard in de middag ingepland terwijl de Reggefiber aannemer jou in de ochtend omzet.
Overigens komt het steeds vaker voor dat er een migratie zonder patchverandering wordt ingepland. Indien de oude en de nieuwe provider beiden via KPN WBA werken is dat goed mogelijk. Dan kan de downtime helemaal beperkt blijven. En of jij die monteur nou echt nodig hebt is natuurlijk maar de vraag. Bij Vodafone wel maar alle andere providers is het een kwestie van de NT op de FTU klikken. Met wat beleid kan iedereen het en er zijn inmiddels ook nog instructiefimpjes verschenen op bijv. Youtube.

Er is altijd een klein risico maar ik accepteer dat risico wel. Temeer omdat ik mail en telefoon zelf heb geregeld (eigen domein en VOIP aanbieder) dus gaat het voor mij alleen om TV en Internet. Voor een paar euro per maand zal ik het ook niet meteen doen denk ik maar ook ik zat bij Vodafone en kreeg niks anders dan de genoemde kortingen. Dus ik heb opgezegd en ga naar KPN. Dat moet over 13 dagen gaan gebeuren en ik zie nog geen belemmeringen opdoemen tot nu toe. En dankzij mijn toegang tot systemen en mensen kan ik dat vrij aardig in de gaten houden :-)

• Jeroentjuh82
Zaterdag gaat bij mij signaal eraf en dan afwachten of volgende week signaal erop wordt gezet in nieuwe woonplaats(s-Heerenberg)ga het weekend helemaal over. Heb een buurvrouw met glasvezel en mag van haar wifi gebruik maken zolang ik t niet heb.

Zij moest ook 2 weken wachten toen ze dr woonde.

• TimTimX
Barre73 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:28:
[...]

Downtime kan altijd voorkomen, zelfs bij mobiel (indien de nummerportering mislukt of zo) maar ik hoor de laatste maanden eigenlijk nooit meer dat dit voorkomt. En met downtime bedoel ik meer dan een halve dag. Een halve dag vind ik persoonlijk acceptabel indien er een monteur bij moet komen. Die wordt dan standaard in de middag ingepland terwijl de Reggefiber aannemer jou in de ochtend omzet.
Overigens komt het steeds vaker voor dat er een migratie zonder patchverandering wordt ingepland. Indien de oude en de nieuwe provider beiden via KPN WBA werken is dat goed mogelijk. Dan kan de downtime helemaal beperkt blijven. En of jij die monteur nou echt nodig hebt is natuurlijk maar de vraag. Bij Vodafone wel maar alle andere providers is het een kwestie van de NT op de FTU klikken. Met wat beleid kan iedereen het en er zijn inmiddels ook nog instructiefimpjes verschenen op bijv. Youtube.

Er is altijd een klein risico maar ik accepteer dat risico wel. Temeer omdat ik mail en telefoon zelf heb geregeld (eigen domein en VOIP aanbieder) dus gaat het voor mij alleen om TV en Internet. Voor een paar euro per maand zal ik het ook niet meteen doen denk ik maar ook ik zat bij Vodafone en kreeg niks anders dan de genoemde kortingen. Dus ik heb opgezegd en ga naar KPN. Dat moet over 13 dagen gaan gebeuren en ik zie nog geen belemmeringen opdoemen tot nu toe. En dankzij mijn toegang tot systemen en mensen kan ik dat vrij aardig in de gaten houden :-)
Zoals ik al zei, ik weet dat het steeds beter gaat en minder voorkomt. Toen VF aangesloten werd, kon/mocht ik de monteur niet afzeggen terwijl het spul al werkend en wel in de meterkast hing. Die kwam toen dus aan de deur, keek even om het hoekje en vertrok weer.

Hoe dan ook, ik ga zeker overstappen. Vind het alleen jammer omdat ik gewoon tevreden ben, op de verlengingsaanbieding na.

• HoppyF
WhiteDragon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:49:
[...]

Zoals ik al zei, ik weet dat het steeds beter gaat en minder voorkomt. Toen VF aangesloten werd, kon/mocht ik de monteur niet afzeggen terwijl het spul al werkend en wel in de meterkast hing. Die kwam toen dus aan de deur, keek even om het hoekje en vertrok weer.

Hoe dan ook, ik ga zeker overstappen. Vind het alleen jammer omdat ik gewoon tevreden ben, op de verlengingsaanbieding na.
Ik geloof ook wel in een steeds betere overstap.
De downtime zal dan ook niet lang hoeven te zijn, ik twijfel maar zal binnenkort toch wel een besluit gaan nemen om over te stappen. Ik vind dat aan de ene kant jammer omdat ik altijd vertrouwen had in een partij die tegengas kan geven tegen KPN.
Niet omdat ik KPN haat maar omdat KPN (met dochters) te groot is en om die reden te weinig concurrenten toe laat. Ik juich meer concurrentie toe maar laat mij ook niet in kou zetten door Vodafone.
Ik vind Vodafone te weinig doen voor trouwe klanten. KPN doet wellicht hetzelfde na 1 jaar maar dat zien we dan wel weer.
"Shoppen" schijnt nodig te zijn.

• Jeroentjuh82
Vanmiddag gebeld dat het signaal voor zaterdag er ook af mag ipv zaterdag. Werd ik doorverbonden met Guidion om afspraak te maken op nieuwe adres: 29e pas, en misschien een paar dagen eerder dus na kerst...signaal vd buurvrouw komt net 1 streep boven de punt binnen, maar onder of boven me van een ander wel bijna volle kracht dus daaraan vragen of ff kan. Mogen ze van mij downloaden op mn usenet account als bewijs van dank, als ze dat nog niet doen.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik denk ik bel eens even voor een verlengingsaanbod, maar wat een onzin is dat zeg.

Als ik nu zou starten met Vodafone Thuis betaal ik 53,50 voor 100 Mbit tv telefonie en Fox (eerste 6 mnd 20 euro korting dus daarna 73,50) krijg ik als aanbod dat ik 73,50 kan gaan betalen voor 100 Mbit tv Telefonie en Fox als ik verleng. En dat was dan 10% korting op internet :?

Misschien ook de verkeerde aan de telefoon gehad want erg verstaanbaar was hij niet (leek wel stoned zo vaak moest ik dingen herhalen) en had duidelijk geen idee wat ik nu precies vroeg.

Vandaag nog maar een keer bellen en anders toch even rondkijken of er nog andere leuke aanbiedingen zijn.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:19
Ik heb na wat rommelen verbinding kunnen maken tussen mijn SMA omvormer (voor zonnepanelen) en de Draytek. Nu krijg ik alleen errors van de SMA te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/sma9_zpsqcuyag5d.jpg

Na wat zoeken blijkt dat je in de firewall van je router SIP/SIP ALG uit moet zetten. Nu zit ik te zoeken in de Draytek maar kan hier niks over vinden.
Zit dit er gewoon niet in, of is het verborgen omdat we als user inloggen?

• LordSpud
Op zich interessant dat je omvormer het SIP protocol gebruikt. Ik vermoed inderdaad dat deze optie verborgen is in de Draytek router. Het wordt van wat ik me kan herrinneren ook gebruikt voor VOIP maar hier begeef ik me op glad ijs. Dat VOIP gedeelte is sowieso afgeschermd.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:19
Ja ik snap ook niet precies waarom dit is.
Ik las wel dit: http://forum.vodafone.nl/...lt-weg/td-p/203355/page/2 maar heb nu het idee dat elke poort een apart lan wordt (dus lanpoort 1: 192.168.0.x, lanpoort 2: 192.168.1.x etc).

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-11 08:49
Hi, ik zit met het volgende probleem:
Ik wordt binnenkort aangesloten op vodafone thuis, maar ik heb maar 2 cat5e kabels lopen van de meterkast naar de woonkamer.
Het probleem is dat er geen telefoonkabel ligt vanuit de meterkast naar de woonkamer... (hoofdaansluiting voor de telefoon zit van zichzelf al in de woonkamer.)

De 2 cat5e kabels naar de woonkamer trekken was al moeizaam (knik in de buis) dus een 3 kabel voor telefoon erbij trekken is uitgesloten.

Nu is het zo dat de vodafone geen gebruik maakt van flex poorten (wat een gemis is en mijn inziens prima mogelijk zou moeten zijn gezien de hardware) waardoor ik de 2 kabels naar de woonkamer al nodig heb voor internet + TV.

Mijn idee is nu om de cat5e kabel voor de TV te "splitten" dus 2 paren te gebruiken voor telefoon en 2 paren voor de TV.

De TV zal dan geen volledige 1Gb verbinding hebben, maar voor TV lijkt 100Mb me ruim voldoende.

Ik vraag me voornamelijk af of mijn idee uberhaubt mogelijk is en welke paren van de RJ45 aansluiting noodzakelijk zijn voor het opzetten van de verbinding...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.