Toon posts:

Welke glasvezel provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met mijn handen in mijn haar.

Op dit moment heb ik Ziggo alles in een plus 120/12mb. Echter voor mij wordt het steeds meer zigno.
Ik betaal nu 89 euro per maand voor internet wat steeds uit valt, blokkerig beeld en ik kan niet gebeld worden want dan valt de lijn weg. Bellen kan ik wel overigens.

Ik wil dus overstappen naar een andere provider. Nu heb ik me wel verdiept maar kom er niet uit.

We kijken veel tv (mijn partner meer dan ik). Ik speel een aantal online games.

We willen een goede keus maken naar een alles in een pakket (bellen, internet en tv) en als het kan willen we geld besparen :)

Kunnen jullie ons advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 11:09
Over welke locatie praten wij (waar woon je)
Wat zijn je verdere eisen qua snelheid (minimum)

Zonder die informatie kan er geen antwoord gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat je het vermeld D-dark helemaal vergeten te melden in de post. Excusses.
Wij wonen in Houten en de snelheid waar ik aan denk is tussen 50 en 100 mb Up en down. De keuze voor glasvezel hebben we al genomen.
Glasvezel aansluiting ligt al bij ons in huis maar is nog niet in gebruik omdat we nu kabel hebben.
Het enige wat we willen weten welke provider is de beste keuze. Van alle providers hoor je positieve en negatieve punten wat de keuze zo moeilijk maakt plus ik ook nog geen ervaring met glasvezel heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat wil je nu precies bereiken?
Ook hier zul je negatieve en positieve reacties horen over provider x en y. En n= meestal 1.

Tussen welke twijfel je een vooral waarom?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We twijfelen tussen vodafone en KPN. Als we recensies lezen van beide providers op andere sites lezen we de negativiteit maar het wordt niet onderbouwd. Zo is Vodafone een draak met facturen en de help/serviceafdeling. KPN heeft blokken in beeld en traag internet.
Wat we op dit forum willen bereiken is er achter komen wat jullie ervaring is. De kennis is wat hoger dan op andere sites.
Ik weet ik zal ook plus en negatieve punten lezen maar hier wordt het vaak onderbouwd.
Dus concreet wat zijn jullie ervaringen met de alles in pakketten van deze providers of zijn er nog meer alternatieven die goed zijn. Daar staan we ook voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 19:30
KPN heeft prima internet via glasvezel. Snel en stabiel. Ik heb het nu anderhalf jaar. Met de Experiabox V10 ook prima WiFi. Daarvoor de V9 gehad, ook goed, maar wel minder ver bereik met WiFi.
KPN interactieve tv bevalt ook prima. Blokjes in beeld heb ik alleen gehad bij gebruik van Devolo powerline-adapters. Nu alles via UTP gaat, is het prima. Bij Ziggo juist regelmatig blokjes ondanks zeer goede binnenhuisbekabeling. Bij KPN zeer weinig storing. Het enige wat ik mis, zijn HD-zenders op positie 1 en verder (komt volgend jaar) en keuze tussen Nederlands en Engels geluidsspoor ( bijv. bij Disney Channel ). Verder werkt het mooi, opnames kan je inplannen via mobiele telefoon, op alle ontvangers terugkijken etc. En iTV is een stuk stabieler dan de Horizon van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

'traag internet' en glasvezel zijn vrijwel onverenigbaar... >:)

Zelden, slechts zeer zelden (en dan is er idd vaak een lokaal technisch probleem) krijg je bij een FttH connectie die via één van de grote ISPs (KPN en alle submerken, Vodafone, e.d.) wordt geleverd, niet de volle verbinding waarmee geadverteerd wordt.
Meestal zit de downloadwaarde iets onder de geadverteerde snelheid en de uploadsnelheid zelfs boven (!) de aangeboden waarde. :Y
Uiteraard hangt veel af van een technisch correcte thuisinstallatie (maar dat geldt voor alle situaties)

Waardes zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4716797464.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4716802938.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4716804799.png
Maar staar je niet blind op lokale speedtestjes, want het wereldwijde interpret is zoals de naam al zegt; wereldwijd. M.a.w. is je verbinding naar b.v. de USofA ook nog redelijk?
Want een speedtest naar b.v. de andere kant van de oceaan geeft al een heel ander beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4716806969.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4716810235.png

En vergeet ook niet te kijken naar zaken als pingtijden en latency c.q. routering/peering van de gekozen ISP versus de rest van het interpret. DAAR zitten vaak nog wel wat positieve/negatieve verschillen.

Is b.v. de HD gratis toegankelijk op alle dagen van de week?
Hoe 'moeilijk' doet men als er een keer iets kapot gaat?
Wil je persé een fixed IPv4 (en IPv6) adres? Of vind je dat niet belangrijk?
Wil je zelf VoIP/SIP kunnen configureren of neem je genoegen met de gesloten aangeboden oplossing van de ISP?
In hoeverre vind je het aangeboden device (modem/router/AP) belangrijk of niet? Of kies je zelf voor iets?
etc.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Janr en ehtweak bedankt voor de terugkoppeling hebben jullie ook ervaring met Vodafone? Of kennen jullie iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb Vodafone thuis, alleen internet. Dat werkt gewoon prima.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik lees ook goeie dingen over netrebel. Die zitten in houten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:10:
We twijfelen tussen vodafone en KPN.
Ik ben voor KPN, maarja ook omdat ik werkzaam ben voor KPN. Misschien een domme vraag, maar waar heb je je mobiele abonnementen lopen? Kan nog van toepassing zijn om de keuze te maken.

https://netco-fpi-info.fo...C%93&address=&commit=Zoek
Kijk hier even of FTTH beschikbaar is, en op eindelijkglasvezel.nl

Traag & sloom internet zul je bij glasvezel niet merken, enkel als het gaat om WiFi omdat dat door een hoop dingen beïnvloed word. En dat dus per situatie verschilt.

Wat zijn de dingen waar je op dit moment nog over twijfelt en wat zijn dingen die je sowieso wilt hebben / gebruiken. Met €89 pm heb je een uitgebreid pakket, en niet alle providers bieden daarin hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:10:
We twijfelen tussen vodafone en KPN. Als we recensies lezen van beide providers op andere sites lezen we de negativiteit maar het wordt niet onderbouwd. Zo is Vodafone een draak met facturen en de help/serviceafdeling. KPN heeft blokken in beeld en traag internet.
Wat we op dit forum willen bereiken is er achter komen wat jullie ervaring is. De kennis is wat hoger dan op andere sites.
Ik weet ik zal ook plus en negatieve punten lezen maar hier wordt het vaak onderbouwd.
Dus concreet wat zijn jullie ervaringen met de alles in pakketten van deze providers of zijn er nog meer alternatieven die goed zijn. Daar staan we ook voor open.
Ik heb ervaring met zowel KPN als Vodafone glasvezel. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor Vodafone vanwege het betere televisie signaal, het is in mijn geval ook iets goedkoper (ik gebruik maar één decoder). Voor wat betreft helpdesk en andere administratieve zaken zal de één niet veel onder doen voor de andere. Ik heb zowel bij KPN als bij Vodafone zeer slechte maar ook wel goede ervaringen met de servicedesk. Het is gewoon heel erg afhankelijk van wie je spreekt. Met name in de KPN winkels is de kwaliteit zeer slecht, maar ook daar zal het afhangen van welke winkel je treft en welk personeel.

Na een aantal opeenvolgende problemen met het modem van KPN ben ik overgestapt (ik wist toen nog niet van het bestaan van oplossingen als netwerkje.com), enkel om erachter te komen dat Vodafone een soortgelijke oplossing biedt. Ik gebruik inmiddels ook bij Vodafone echter eigen hardware en moet daardoor wel vaste telefonie missen.

Mijn volgende overstap zal waarschijnlijk naar XS4ALL zijn, maar dat is weer wat prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

Ik heb alles in van Vodafone. Nooit problemen mee. Tv ziet er prima uit. Decoder is ook ok. Internet is stabiel en snel. En goedkoper dan de rest.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:33

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

We hebben hier nu een paar maanden KPN. Ik heb zelden last van glitches in het beeld, en nooit zo erg dat het stoort. Internet haal ik altijd alles eruit. De korting die je krijgt op een mobiel abonnement is ook heel gunstig als je dat hebt.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo lees zijn Vodafone en KPN relatief gelijk. Onze mobiele abonnementen lopen bij Vodafone dus dat zou voordeel kunnen opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Hier al gekeken...: https://www.glasvezel-vergelijken.nl ?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
als je naar KPN neigt, dan kun je ook Telfort overwegen. Zelfde netwerk, lagere kosten, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Of xs4all. Goede helpdesk en een vast ip. Wel wat duurder soms.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:51:
Als ik het zo lees zijn Vodafone en KPN relatief gelijk. Onze mobiele abonnementen lopen bij Vodafone dus dat zou voordeel kunnen opleveren.
Op dit moment geeft Vodafone alleen korting bij Vodafone Red klanten die internet, bellen en tv afnemen.
Bij KPN krijg je ook korting als je alleen 'vast' internet zonder tv of bel afneemt.
Hkuit schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:18:
als je naar KPN neigt, dan kun je ook Telfort overwegen. Zelfde netwerk, lagere kosten, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over.
Telfort is inderdaad een prima alternatief en een stuk voordeliger dan KPN.
Fiber schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:22:
Of xs4all. Goede helpdesk en een vast ip. Wel wat duurder soms.
Stel je eisen aan goede helpdesk en vast IP dan zou je zeker XS4all kunnen overwegen, maar daar hangt zoals Fiber ook aangeeft een aardig prijskaartje aan.

Je zou ook kunnen gaan voor Netrebel die ook in je gemeente actief is, daarnaast heeft Tweak in sommige gemeenten ook leuke pakketten. Ik hoor daar ook veel goeds over.
Ze hebben een super snel internet pakket voor een zeer lage prijs. Tv bieden ze ook aan, maar via een derde partij dus mogelijk kun je dan beter investeren in je bekabeling /connectoren en je tv van Ziggo behouden. Ook zou je kunnen kijken of Vodafone ook haar eigen apparatuur heeft in je wijkkast zodat je ook interessante andere snelheden kunt kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 05-10-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kogel is door de kerk. We hebben voor Vodafone gekozen mede omdat onze telefoon abonnementen daar ook lopen.
Onze dank voor het advies wat we gekregen anders had ik het nog niet geweten :D.

Bedankt allen
Pagina: 1