Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 107 Laatste
Acties:
  • 772.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 23:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kort vraagje mbt Vodafone Glasvezel, de draytek routers en netwerk aanleggen.

Ik wil vanaf mijn router een netwerk kabel trekken richting mijn TV voor de STB. Wat ik alleen niet makkelijk kan achterhalen is of het mogelijk is om op deze 1 netwerk kabel straks mijn STB, TV en Xbox aan te sluiten (dus een mix van internet en tv). Kan een draytek hier mee overweg of gaat internet echt via andere netwerk poorten dan het tv signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24
Je zult aan 2 kanten een slimme switch nodig hebben. Aan de draytek kant steek je 1 kabel in de internet poort, en 1 kabel in je tv poort, en beide uiteinden in je switch. Vlans instellen op je switch, en dan instellen dat zowel 300 als 640 beschikbaar zijn op je de poort waarop je de kabel aansluit die naar je STB/TV/Xbox gaat. Ook hier weer een slimme switch op aansluiten die access ports maakt voor je verschillende devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:24
Ik lees hier vaak klachten over het betaalde nummer van Vodafone Nu moest ik ze een keer bellen voor een nieuwe AB. Dus ik check op de website, geef aan dat ik Vodafone Thuis heb, en ik krijg te zien dat ik 0800-0092 moet bellen. Dus een gratis nummer...

Is dat recent gewijzigd of ben ik gek?

En om meteen maar even door te gaan... De AB is vanzelf slechter gaan werken. Reden echt onbekend. Maar ik mag wel 12,50 betalen coor een nieuwe. Terwijl decoder en AB niet van mij maar van hen zijn.
Ik begin nu de "service" van Vodafone ook aardig zat te worden....

[ Voor 212% gewijzigd door Barre73 op 07-09-2015 18:34 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:27:
En om meteen maar even door te gaan... De AB is vanzelf slechter gaan werken. Reden echt onbekend. Maar ik mag wel 12,50 betalen coor een nieuwe. Terwijl decoder en AB niet van mij maar van hen zijn.
Ik begin nu de "service" van Vodafone ook aardig zat te worden....
Misschien zijn de contacten geoxideerd? Kan je niet altijd zien. Schoonmaken met wattenstaafje met (>95%) alcohol.

Hoewel ik erg tevreden ben over Vodafone zou ik niet voor een nieuwe afstandsbediening voor een huur decoder betalen. Als ik mijn eigen hardware kon aansluiten betaalde ik graag voor de nieuwe afstandsbediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het is alleen de 1 knop en de rest van de knoppen reageert traag. Ik haal em wel even open. Wat ik eigenlijk niet mag want hij is niet van mij....
Dus inderdaad, ik betaal niet voor een nieuwe AB. Heb netjes gemeld dat ik toch al overwoog over te stappen en dat ik dan beter even geen geld voor een AB wil uitgeven. Daar ging hij niet op in dus nog een slecht gevoel voor sales ook nog...
Maar dat wisten we inmiddels al van de KS. Klanten behouden is niet interessant. Nieuwe klanten trekken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:58
jongerenchaos schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:24:De amino's aansluiten op een glashart verbinding is niet meer mogelijk. Is reeds getest. De firmware kan namelijk na een VF lock niet meer worden geflashed naar een glashart firmware versie. VF heeft er voor gezorgd dat deze compleet wordt dichtgezet.
Daar mag Vodafone dan wel voor waarschuwen! Met zoveel Amino's in omloop zullen veel mensen dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

`Ben in augustus overgegaan van de oude naar het nieuwe abonnement. Nieuwe Animo hd werd niet ontvangen en na vele chats en telefoontjes kwam die eindelijk begin september binnen.

Nieuwe abbo is ruim € 20 goedkoper en krijg ik vandaag een mail van VF dat er een factuur is van ruim € 116 die overigens niet is meegezonden en ook niet in mijn myvodafonethuis staat. Wel de mededeling dat per 15 september dit bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven. Gezien mijn ervaringen met klantenservice, weet VF overigens wat service is?, laat het antwoord op mijn vraag om mijn rekening te laten inzien of toezenden nog wel een tijd op zich wachten. Wordt het bedrag eerder afgeschreven voor ik antwoord heb laat ik de afschrijving storneren en ben dan benieuwd hoe snel VF reageerd. Ik begin onderhand die klantenservice, helpdesk (waarom nog steeds betaald?) administratie een beetje zat te worden en aan het einde van het contract wordt het zoals het er nu naar uitziet vaarwel.

Wat niet slim van VF is, om het maar zachtjes uit te drukken, is dat zij niet goed communiceren en het begrip service voor bestaande klanten blijkbaar niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:52
Rallye schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:29:
[...]

Daar mag Vodafone dan wel voor waarschuwen! Met zoveel Amino's in omloop zullen veel mensen dit proberen.
Is wat al te makkelijk, men mag het simpelweg niet doen. Men maakt apparatuur van anderen onklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als die mensen de algemeen voorwaarden zouden lezen zouden ze weten dat Vodafone er coor waarschuwt geen andere apparatuur dan de geleverde aan te sluiten. Meestal is dat maar een theoretisch verhaal maar in dit geval dus niet.

Ik vind het ook niet heel kies op deze manier maar om nou Vodafone de schuld te geven van je eigen acties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:14:
Als die mensen de algemeen voorwaarden zouden lezen zouden ze weten dat Vodafone er coor waarschuwt geen andere apparatuur dan de geleverde aan te sluiten. Meestal is dat maar een theoretisch verhaal maar in dit geval dus niet.

Ik vind het ook niet heel kies op deze manier maar om nou Vodafone de schuld te geven van je eigen acties...
Volgens de klantenservice zou het anders gewoon blijven werken. In eerste instantie zou ik ook geen tweede/extra box krijgen omdat ik had aangegeven al een tweede Amino A140 voormalig van Lijbrandt te hebben en maar twee tv's te hebben. Gaf aan toch maar die extra box op te sturen en er wel een een doel voor te vinden ...
Heb ook een tijd terug op het punt gestaan alvast een M540 van MP te halen maar gelukkig uitgesteld en een paar dagen later kwam hier een post dat die het bij iemand anders niet deed. (al gebruikte vodafone natuurlijk al niet de M540)
Anoniem: 231253 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:12:
`Ben in augustus overgegaan van de oude naar het nieuwe abonnement. Nieuwe Animo hd werd niet ontvangen en na vele chats en telefoontjes kwam die eindelijk begin september binnen.

Nieuwe abbo is ruim € 20 goedkoper en krijg ik vandaag een mail van VF dat er een factuur is van ruim € 116 die overigens niet is meegezonden en ook niet in mijn myvodafonethuis staat. Wel de mededeling dat per 15 september dit bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven. Gezien mijn ervaringen met klantenservice, weet VF overigens wat service is?, laat het antwoord op mijn vraag om mijn rekening te laten inzien of toezenden nog wel een tijd op zich wachten. Wordt het bedrag eerder afgeschreven voor ik antwoord heb laat ik de afschrijving storneren en ben dan benieuwd hoe snel VF reageerd. Ik begin onderhand die klantenservice, helpdesk (waarom nog steeds betaald?) administratie een beetje zat te worden en aan het einde van het contract wordt het zoals het er nu naar uitziet vaarwel.

Wat niet slim van VF is, om het maar zachtjes uit te drukken, is dat zij niet goed communiceren en het begrip service voor bestaande klanten blijkbaar niet kennen.
Is ie niet voor een hele maand plus nog een gedeelte van de maand ervoor? Vandaag ook overigens een mail gehad over de nieuwe factuur en ook dat bedrag kan nooit kloppen, moet het nog nakijken in myvodafone hoe ie gespecificeerd is ...

[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 09-09-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 10:20
Ik sprak mijn buurman gisteren, zijn abonnement is afgelopen maar had niks gehoord gehoord van VF omtrent een verlengingsaanbod (wat hier ook te lezen valt). Nu had hij aangegeven te willen opzeggen en toen werd er aangeven dat vanaf eind september huidige klanten ook een verlengingsaanbod konden krijgen.
Wat hier van waar is weet ik natuurlijk niet. Mijn buurman was het al flink zat en kwam een aanbieding van Online tegen die hem wel beviel en hij heeft daarom VF maar opgezegd. Wat de aanbieding van Online is weet ik zo niet, moet ik nog nakijken.

Edit: hij koos voor een 2-jarig abonnement en betaald voor alles in 1 50/50 €39,95 per maand gedurende de eerste 12 maanden en daarna €50,- per maand.

[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 09-09-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 12:04

TRaSH

koffie ?

Als je zoekt naar ervaring online.nl dan bedenk je je misschien 2X voordat je met hun in zee gaat.
Oud collega van me heeft online gehad.
Leek allemaal leuk maar die ervaar de hetzelfde.
Niks anders dan drama en tv kwaliteit richting digitene.
Uit gewassen kleuren noemde hij het.
Daarvoor had hij Ziggo.
Wat hij nu heeft moet ik nog vragen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 23:09
Gebruikt online niet de streams van Wholesale? Op glasvezel heb ik het dan over.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive

Nee. Een waarschuwing is geen vrijbrief om spullen van annderen te vernielen onder het mom 'u was gewaarschuwd'. Hoe kóm je erbij?

Men blijft gehouden zorgvuldig om te gaan met mogelijk aangesloten apparatuur van derden. Een deblokkademogelijkheid is wel het aller- allerminste dat men hoort te verstrekken.
Het huidige gedrag is op geen enkele wijze correct te noemen.

Nog afgezien van de valse voorlichting die men in een aantal gevallen verstrekte. Te gemakkelijk, dit wijzen naar de klant.

[ Voor 7% gewijzigd door ultrapreventive op 09-09-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 09:13

Ik kan er overheen lezen maar welke voorwaarden bedoel je precies? Wellicht artikel 13.5 b? Ik keek in: https://www.vodafone.nl/_...2028%20januari%202014.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 14:19

CodeIT

Code IT

ultrapreventive schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:12:
[...]

Nee. Een waarschuwing is geen vrijbrief om spullen van annderen te vernielen onder het mom 'u was gewaarschuwd'. Hoe kóm je erbij?

Men blijft gehouden zorgvuldig om te gaan met mogelijk aangesloten apparatuur van derden. Een deblokkademogelijkheid is wel het aller- allerminste dat men hoort te verstrekken.
Het huidige gedrag is op geen enkele wijze correct te noemen.

Nog afgezien van de valse voorlichting die men in een aantal gevallen verstrekte. Te gemakkelijk, dit wijzen naar de klant.
Hier ben ik het ook mee eens. Maar hoe krijg je je gelijk? Klantenservice geeft niet thuis. Is er een geschillencommissie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022

Dan zou je dus ook geen eigen tablet, laptop, telefoon of wat dan ook mogen aansluiten.
Dat lijkt me toch lastig worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arjan.n schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:00:
[...]

Dan zou je dus ook geen eigen tablet, laptop, telefoon of wat dan ook mogen aansluiten.
Dat lijkt me toch lastig worden. ;)
Dit is wel erg kort door de bocht. Barre bedoelt echt niet laptops etc. etc. maar de set-upboxen. Wat VF "eist" is hun modem, modem/router en set-upboxen die door VF worden geleverd en niet meer dan dat.

Sluit je toch op het glasvezelpunt een andere modem, moden/router aan en of set-upbox is het voor je eigen verantwoording met alle consequenties van dien en jawel, dan is het slikken als er iets in je eigen set-upbox wordt vernacheld en geldt overigens bij alle providers met dit verschil dat je Ziggo je eigen, maar wel door Ziggo voorgeschreven, decoders mag kopen.

Glasvezelboeren om het zomaar te noemen stellen om welke redenen dan ook, los of dit terecht is of niet, strengere eisen dan de tradionele kabelaars zoals Ziggo.

En of ik het met VF altijd eens ben m.b.t. hun beleid? Zeker niet, maar maak afwegingen wie wel of niet bij afsluiten abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
Anoniem: 231253 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:40:
[...]

Dit is wel erg kort door de bocht. Barre bedoelt echt niet laptops etc. etc. maar de set-upboxen. Wat VF "eist" is hun modem, modem/router en set-upboxen die door VF worden geleverd en niet meer dan dat.

Sluit je toch op het glasvezelpunt een andere modem, moden/router aan en of set-upbox is het voor je eigen verantwoording met alle consequenties van dien en jawel, dan is het slikken als er iets in je eigen set-upbox wordt vernacheld en geldt overigens bij alle providers met dit verschil dat je Ziggo je eigen, maar wel door Ziggo voorgeschreven, decoders mag kopen.

Glasvezelboeren om het zomaar te noemen stellen om welke redenen dan ook, los of dit terecht is of niet, strengere eisen dan de tradionele kabelaars zoals Ziggo.

En of ik het met VF altijd eens ben m.b.t. hun beleid? Zeker niet, maar maak afwegingen wie wel of niet bij afsluiten abonnement.
Nee. Het is niet aan hen om te bepalen of aangesloten apparatuur mag worden vernield. Absoluut onredelijk. Men dient de updatesoftware aan te passen om deze situatie te voorkomen en getroffenen schadeloos te stellen.
Of het elders ook zo schandalig toegaat, is niet verzachtend en eigenlijk ook niet terzake, met hen heb je in dit geval geen overeenkomst.
Eigendom van het apparaat berust bij de klant, niet bij de provider. Vernieling van dat eigendom is een onrechtmatige daad.

Je hele verhaal omzeilt overigens nogal gemakkelijk de kwestie van de fout-voorgelichten. Die sloten een elders aangeschafte box aan na advies te hebben ingewonnen bij de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Om op dat laatste in te gaan: als ik hoor dat de KS vertelt dat het wel Ian en het blijkt dus niet te kunnen terwijl de door jou gekochte Amino ook nog eens onbruikbaar is geworden, dan zijn die afwegingen niet goed te maken natuurlijk.
Dat lijkt me dan wel weer heel kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Er is natuurlijk een groot verschil tussen iets ondersteunen en iets kapotmaken.
Het zou gewoon zo moeten zijn dat alleen setopboxen die bij vodafone in het systeem staan
bijgewerkt moeten kunnen worden.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 08:49
Ik heb sinds een etmaal het probleem dat ongeveer iedere ethernet switch die ik op het modem aansluit binnen de minuut stil valt. Ik vind dat nogal vreemd aangezien het allemaal A-merk (Netgear prosafe) switchen zijn die ik voorheen ook al gebruikte. Weet iemand wat de aanleiding kan zijn? Kan Vodafone iets gewijzigd hebben tijdens het recente onderhoud?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• LordSpud
Mr.CeeJay schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:07:
Ik heb sinds een etmaal het probleem dat ongeveer iedere ethernet switch die ik op het modem aansluit binnen de minuut stil valt. Ik vind dat nogal vreemd aangezien het allemaal A-merk (Netgear prosafe) switchen zijn die ik voorheen ook al gebruikte. Weet iemand wat de aanleiding kan zijn? Kan Vodafone iets gewijzigd hebben tijdens het recente onderhoud?
Waar sluit je die switchen precies op aan? Zijn het managed switches? Define "stilvallen"?

Ik heb nog geen problemen ondervonden thuis met mijn opstelling na de recente onderhoudswindows.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 08:49
Poort 1 van de Draytek sluit ik hem op aan. Het zijn geen managed switches. Gewoon de bekende Netgear (blauwe) serie.

Ik kan dan bijv 10 sec. tussen alle apparaten pingen en daarna krijg ik time-outs.
Als ik switch niet op Draytek inplug blijft het wel werken.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• LordSpud
Hmmm, lijkt een issue in de Draytek zelf te zijn, lijkt niet iets met de switches te zijn. Wat gebeurt er als je twee devices op de Draytek (rechtstreeks) aansluit? Bijvoorbeeld een laptop in poort 1 en een laptop in poort 2. Stat DHCP ingesteld op de Draytek? Tussen alle apparaten pingen: wat voor een apparaten ping je? Ik kan me voorstellen dat je met wat pcs/laptops test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 17:45
Ik heb sinds vandaag het nieuwe pakket van Vodafone, alles werkt. Maar ik heb denk ik een versie waar geen active true ip meer inzit. Ik heb alleen deze optie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gWdq7Q0.jpg :( .

Ik wil graag mijn met dd-wrt geflashte linksys e2000 blijven gebruiken. Tot ik mijn managed spul binnenheb.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Klopt inderdaad, hebben ze weggehaald. Maar met "Private IP" kun je jouw netwerk toch ook in de DMZ zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
Ja het is me min of meer gelukt. Alleen sommige poorten paktie niet. Zodra ik alles binnen heb dan gaat die draytek eruit.
LordSpud schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:00:
Klopt inderdaad, hebben ze weggehaald. Maar met "Private IP" kun je jouw netwerk toch ook in de DMZ zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:59
Zijn er problemen bekend met internet?
Ik krijg nu geen internet verbinding naar buiten. Geen website ook geen email.
TV werkt goed.
Nieuwe pakket VF.

Edit:
PC gebruikt op het vast netwerk, werkt ook niet.
Een commando zoals "ping nu.nl" geeft geen response.
Lijkt een DNS issue te zijn want resolven doet hij ook niet.

Nu even uitzoeken hoe ik de primary en secundairy DNS van de Draytek 2130 kan wijzigen.
Er staan daar uiteraard Vodafone adressen in.

Alles lijkt voor de rest online te zijn, dat is wel merkwaardig.

Edit 2:
Probleem opgelost na een reset (uit/aan) van de Draytek.
Zal wel een bitje omgevallen zijn .... ;)
Uptime van 63 dagen was iets te veel van het goede.

[ Voor 68% gewijzigd door HoppyF op 14-09-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-04 09:47

996

Inmiddels zijn de problemen met de mail vanzelf opgelost. Helaas nu zeer regelmatig blokkerig beeld sinds vandaag... :? Was totnutoe meer tevreden over de oude propositie.
996 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:23:
[...]

Yep hier dezelfde symptomen. Al sinds een paar dagen. Overdag weet ik niet of het probleemloos werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Rubman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:54:
[...]
Ja dan moet je ze 1 voor 1 verwijderen (staan er nogal wat in) en dan knalt hij ze vervolgens weer vol met nieuwe data. Wil gewoon de geplande opname van de hele serie verwijderen zodat hij ze er ook niet steeds opnieuw inzet.

Dat wordt bellen met de helpdesk dan maar
Je kunt wel de hele reeks in 1x verwijderen. Omdat ik niet thuis ben nu, even uit mijn hoofd.
Naar opnames, dan naar geplande. Naar degene waarvan je de reeks wil verwijderen. Dan "bekijken" kiezen, of opties. En dan krijg je de optie om de geplande opname te verwijderen en daar kun je ook kiezen voor de hele reeks verwijderen.

Heeft bij mij even geduurd voor ik het gevonden had (zat met hetzelfde probleem met wat series die al afgelopen waren) en uiteindelijk is het gelukt. Even zoeken dus, succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 16:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

PFvH schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:46:
[...]

Je kunt wel de hele reeks in 1x verwijderen. Omdat ik niet thuis ben nu, even uit mijn hoofd.
Naar opnames, dan naar geplande. Naar degene waarvan je de reeks wil verwijderen. Dan "bekijken" kiezen, of opties. En dan krijg je de optie om de geplande opname te verwijderen en daar kun je ook kiezen voor de hele reeks verwijderen.

Heeft bij mij even geduurd voor ik het gevonden had (zat met hetzelfde probleem met wat series die al afgelopen waren) en uiteindelijk is het gelukt. Even zoeken dus, succes!
Wow dat is ook niet echt lekker verstopt verder, bedankt ik ga het meteen uitproberen.

Daarna nog alle opnames verwijderen die erin staan

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:56:
[...]
Wow dat is ook niet echt lekker verstopt verder, bedankt ik ga het meteen uitproberen.

Daarna nog alle opnames verwijderen die erin staan
Inderdaad zoeken en puzzelen, maar als je 'm eenmaal gevonden hebt, zijn al je opnames zo verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 16:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

En gelukt, een heerlijk leeg scherm te zien bij geplande opnames en ben druk onderweg ook de bestaande opnames eruit te halen zodat ik enkel nog de dingen zie die ik daadwerkelijk heb opgenomen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Af en toe heb ik wel verbinding.
Pingen gaat ook niet lekker en DNS ook niet.

Heeft niemand anders problemen sinds gisterenavond?

C:\Users\HoppyF>ping nu.nl
Ping request could not find host nu.nl. Please check the name and try again.

C:\Users\HoppyF>ping nu.nl
Ping request could not find host nu.nl. Please check the name and try again.

Ping statistics for 62.69.166.254:
Packets: Sent = 53, Received = 29, Lost = 24 (45% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 9ms, Average = 7ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pingen op nu.nl levert hier geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
Kan voor een snelle diagnose trouwens Nirsoft's PingInfoView aanbevelen.

Eenmalig een lijstje IP-adressen invoeren (van binnen naar buiten bijvoorbeeld, dus localhost/PC/router_LAN/router_WAN/ISP_gateway/ISP_DNS1 etc).
In een paar seconden weet je al iets meer.

Gewoon als algemene tip bedoeld.

[ Voor 5% gewijzigd door ultrapreventive op 14-09-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ultrapreventive schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:21:
Kan voor een snelle diagnose trouwens Nirsoft's PingInfoView aanbevelen.

Eenmalig een lijstje IP-adressen invoeren (van binnen naar buiten bijvoorbeeld, dus localhost/PC/router_LAN/router_WAN/ISP_gateway/ISP_DNS1 etc).
In een paar seconden weet je al iets meer.

Gewoon als algemene tip bedoeld.
Bedankt voor de tip!
Ik heb op advies van Vodafone (via Twitter, een snel antwoord...) een power reset uitgevoerd van de Draytek. Ze hebben een profiel reset o.i.d. aan hun kan uitgevoerd.
Alles lijkt nu goed te werken, na de lunch overigens al.

Ik heb om DNS problemen te voorkomen in de LAN configuratie van de 2130 dit aangepast:
Primary DNS Secondary DNS
208.67.222.222 8.8.8.8

In de WAN wijzigt niets en staat:
Primary DNS Secondary DNS
37.143.84.228 37.143.84.229

Hoe dan ook, ik ga wel even kijken of het stabiel blijft.
Kan een incidentje geweest zijn.

• HoppyF
Ja, daar is ie weer.
Het regelmatig terugkerende bericht over een fusie/overname tussen Liberty Global (Ziggo) en Vodafone.
Blijft toch interessant omdat in één klap een compleet ander landschap zal ontstaan.
KPN, nu de grootste, is dan opeens een kleine speler.

Het zal nog wel even duren voor dit een feit is maar een gerucht is het inmiddels niet meer.

Bron
http://www.telegraaf.nl/d...enaar_bij_Vodafone__.html

HoppyF schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:16:
Ja, daar is ie weer.
Het regelmatig terugkerende bericht over een fusie/overname tussen Liberty Global (Ziggo) en Vodafone.
Blijft toch interessant omdat in één klap een compleet ander landschap zal ontstaan.
KPN, nu de grootste, is dan opeens een kleine speler.

Het zal nog wel even duren voor dit een feit is maar een gerucht is het inmiddels niet meer.

Bron
http://www.telegraaf.nl/d...enaar_bij_Vodafone__.html
En Vodafone dan weer terug naar de oude propositie met coax maar dan met de streams van Ziggo die na de overname door UPC ook niet beter zijn geworden, het tegendeel zelfs zoals ik lees en hoor. Moge de goden ons behoeden want dan is er helemaal geen concurentie meer en zal KPN mogelijk stoppen met het uitrollen van glasvezel en dat overnemen door Ziggo zie ik niet zitten want het koper voldoet toch volgens Ziggo?

Slechte ontwikkeling.

• HoppyF
Anoniem: 231253 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:31:
[...]

En Vodafone dan weer terug naar de oude propositie met coax maar dan met de streams van Ziggo die na de overname door UPC ook niet beter zijn geworden, het tegendeel zelfs zoals ik lees en hoor. Moge de goden ons behoeden want dan is er helemaal geen concurentie meer en zal KPN mogelijk stoppen met het uitrollen van glasvezel en dat overnemen door Ziggo zie ik niet zitten want het koper voldoet toch volgens Ziggo?

Slechte ontwikkeling.
Dat zie ik echt anders.
Vodafone/Ziggo zou in één klap zowel het vaste kabel netwerk als de mobiele markt pakken.
Dit is juist interessant ook voor de klant omdat je vier diensten kunt afnemen.
Dat doet KPN nu al maar Vodafone kan hier nog niet tegenop omdat het marktaandeel op het vaste netwerk met glas nog veel te klein is. Andere partijen zijn er niet.
Een nieuwe grote partij tegenover KPN is dus noodzakelijk en daar heb je dus grote bedrijven voor nodig.

Ziggo is er dominante partij en kan door openstelling van de kabel er heel anders uit gaan zien.
Ik verwacht dat het nieuwe Vodafone/Ziggo de kabel verplicht open moet gaan stellen voor kleine concurrenten. Dit is niet erg.
De kabel wordt dan een soortgelijk medium als de glasvezel nu al is. Een open netwerk.
De kabel zal uiteindelijk verdwijnen en volledig verglaasd worden dit kost echter nog wel wat jaren vanwege de omvangrijke aanleg.

Met alle respect HoppyF, maar hoeveel kleine providers zijn al op glasvezel afgehaakt resp. overgenomen door KPN? Als nieuw startende provider maak je nu al geen kans op de kabel, die nog potdicht zit voor concurentie, en nu of later tegen Zigo/Vodafone rep. KPN en haar dochters?

Mijn inziens blijven er in de toekomst dan twee partijen over net zoals enkele jaren terug dat UPC en toen het oude Ziggo de dienst uitmaakten. Dus Ziggo en KPN en meer niet.

• HoppyF
Anoniem: 231253 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:31:
Met alle respect HoppyF, maar hoeveel kleine providers zijn al op glasvezel afgehaakt resp. overgenomen door KPN? Als nieuw startende provider maak je nu al geen kans op de kabel, die nog potdicht zit voor concurentie, en nu of later tegen Zigo/Vodafone rep. KPN en haar dochters?

Mijn inziens blijven er in de toekomst dan twee partijen over net zoals enkele jaren terug dat UPC en toen het oude Ziggo de dienst uitmaakten. Dus Ziggo en KPN en meer niet.
De ACM zal een grote speler als Vodafone/Ziggo niet zomaar toelaten.
Ik vermoed dat ze dan afdwingen dat de kabel ook open moet net als glasvezel nu al is.
Samen met de mobiele markt zullen er dan voldoende mogelijkheden voor zowel KPN als Vodafone/Ziggo.
Kleine spelers maken nu geen kans en zijn al vaak opgeslokt door KPN.
Door openstelling van de kabel ontstaan er toch meer kansen. De groei in glasvezel blijft ook kansen geven. KPN zal niet meer kleine spelers kunnen blijven opkopen omdat ze immers Vodafone/Ziggo tegenover zich krijgen.
Nu is de situatie zeker al uit balans, KPN beweegt niet vanzelf dus zal er een dergelijke fusie moeten komen.

Zie jij andere mogelijkheden soms?

HoppyF schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:26:
[...]

De ACM zal een grote speler als Vodafone/Ziggo niet zomaar toelaten.
Ik vermoed dat ze dan afdwingen dat de kabel ook open moet net als glasvezel nu al is.
Samen met de mobiele markt zullen er dan voldoende mogelijkheden voor zowel KPN als Vodafone/Ziggo.
Kleine spelers maken nu geen kans en zijn al vaak opgeslokt door KPN.
Door openstelling van de kabel ontstaan er toch meer kansen. De groei in glasvezel blijft ook kansen geven. KPN zal niet meer kleine spelers kunnen blijven opkopen omdat ze immers Vodafone/Ziggo tegenover zich krijgen.
Nu is de situatie zeker al uit balans, KPN beweegt niet vanzelf dus zal er een dergelijke fusie moeten komen.

Zie jij andere mogelijkheden soms?
Ik betwijfel of ACM die fusie toe zal laten want Ziggo incl. VF zijn dan wel heel erg dominant. Als gaat de kabel net als glas opengezet worden hebben kleine nieuwkomers alleen m.i. in theorie een kans want zij zullen in eerste instantie dan toch apparatuur moeten huren van Ziggo/VF zoals VF, toch ook een grote jongen, eerst ook bij KPN nog huurt of huurde. Het is dan de vraag of, zeker over de kabel, een nieuwkomer brandbreedte kan huren en een afwijkend pakket, inhoudelijk, kan en mag bieden.

Eigenlijk zou er een soort van onafhankelijke superprovider moeten komen die zelf geen abonnementen verkoopt maar uitsluitend (bestaande) pakketten aan de operationele provriders (Ziggo, KPN, Vodafone etc.) verkoopt , de kabel wordt opengezet voor andere providers en nieuwkomers dan onafhankelijk zijn van bestaande providers en derhalve meer kans hebben omdat zij dan volledig eigen comncurerende pakketsamenstellingen te verkopen en er derhalve echte concurentie ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:15
Zoals je dat laatste omschrijft klinkt het wel wat vaag en ook tegenstrijdig. Aan de ene kant heb je het over een "superprovider" die (bestaande) pakketten verkoopt, maar nieuwe providers moeten wel onafhankelijk kunnen aanbieden? ;)

Sowieso heb je, zeker bij 'kabel', de grote technische beperking dat de frequentieruimte in segmenten wordt gedeeld door meerdere huishoudens. Dus er moet sowieso nog een 'operator' zijn die Layer 2 (de DOCSIS infra) beheert en pas daarna kan je evt, op basis van hardware adres, doorkoppelen naar het eigen netwerk van de provider. In een ALL-IP situatie zou dat dus ook best kunnen. Echter, bij verspreiding vna FM, analoog en DVB-C heb je altijd een partij (diezelfde operator) die de betreffende zender(s) die een nieuwkomer wil aanbieden, dan ook echt kan doorgeven.

Wat dat betreft ben (en blijf) ik gewoon voor den landelijke uitrol van glas als nutsvoorziening. Eigenlijk beetje zoals Reggefiber het doet (Deed?). Huisaansluitingen 1 op 1 overeenkomend met aanslutingin Area-PoP. En daar mogen providers/operators zelf licht op die huisaansluiting zetten. Dat biedt maximale concurrentie en keuzevrijheid, ook voor operators zelf qua te gebruiken technieken.

• HoppyF
Mee eens Eymey.
De situatie zoals deze nu bestaat is zeker niet optimaal.
KPN beweegt nauwelijks en zet de markt voor concurrentie een groot deel op slot.
Ziggo doet het nog veel slechter want op de kabel (nog steeds een groot marktaandeel) is openheid ver te zoeken.
De oplossing moeten dus uit een andere hoek komen, nieuwe opkomende providers zal dit niet lukken omdat ze niet genoeg kunnen opboksen tegen KPN.
Een andere grote partij als Vodafone/Ziggo dwingt KPN dus anders te gaan werken.
De kans dat er dan een aparte infrastructuur aanbieder komt op glas en kabel is dan aanwezig omdat een monopolie op zo'n grote markt nooit toegelaten zal worden.
Een opsluiting tussen de infrastructuur en content aanbieders ligt dan voor de hand.
Dat had er nu al moeten zijn maar die kans heeft men eerder laten liggen.
We zullen het gaan zien of Vodafone/Ziggo zulke plannen heeft.

HoppyF schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:41:
Mee eens Eymey.
De situatie zoals deze nu bestaat is zeker niet optimaal.
KPN beweegt nauwelijks en zet de markt voor concurrentie een groot deel op slot.
Ziggo doet het nog veel slechter want op de kabel (nog steeds een groot marktaandeel) is openheid ver te zoeken.
De oplossing moeten dus uit een andere hoek komen, nieuwe opkomende providers zal dit niet lukken omdat ze niet genoeg kunnen opboksen tegen KPN.
Een andere grote partij als Vodafone/Ziggo dwingt KPN dus anders te gaan werken.
De kans dat er dan een aparte infrastructuur aanbieder komt op glas en kabel is dan aanwezig omdat een monopolie op zo'n grote markt nooit toegelaten zal worden.
Een opsluiting tussen de infrastructuur en content aanbieders ligt dan voor de hand.
Dat had er nu al moeten zijn maar die kans heeft men eerder laten liggen.
We zullen het gaan zien of Vodafone/Ziggo zulke plannen heeft.
Ben het met jullie eens maar als je de monopoliepositie op glasvezel bij KPN weghaald en weer terug brengt naar een onafhankelijke partij zoals Reggefiber had moeten zijn hebben nieuwkomers op glas wel een kans om concurerent te zijn resp. worden en dat bedoelde ik deels met een soort van "superprovider" maar heb ik deze de verkeerde woordkeus gemaakt, sorry.

En waarom dan ook niet het koper door een derde onafhankelijke partij laten beheren. Al ben ik het met Eymey eens dat je hier snel tegen een technische beperking aan loopt maar ik denk dat nieuwe providers echt niet meer over het koper hun diensten willen aanbieden.

• apis29
  • Niet online
Na Belgische Eurosport (inmiddels rechtgezet), recent ontedekt dat ik My Zen TV in het Spaans krijg en was alweer vergeten dat Euronews in het Frans is. Weer gecontroleerd bij iemand anders hier in de stad en die heeft hetzelfde.
20/20 en 500/500MB beschikbaar via de postcode check, nog mensen in andere steden dan Almere die het ook hebben?

• Barre73
Bij mij niet. Stad is niet van belang maar ik weet dat ik via KPN WBA mijn Vodafone tvsignalen krijg. Dus jouw genoemde probleem is iets van Vodafone zelf (Glasoperator dus) bij eigen apparatuur.

• apis29
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:35:
Bij mij niet. Stad is niet van belang maar ik weet dat ik via KPN WBA mijn Vodafone tvsignalen krijg. Dus jouw genoemde probleem is iets van Vodafone zelf (Glasoperator dus) bij eigen apparatuur.
Idd Vodafone's eigen apparatuur ja vandaar ook de opmerking van postcode check erbij gezet. Vroeg me af of het nog per stad kon verschillen maar anders moet het dus landelijk zijn en er vast meer mensen zijn die het ook hebben (dan kan ik dat ook doorgeven aan de klantenservice dat het niet alleen Almere is)

Welke stad staat er bij je klok trouwens op My Zen TV? Hier Stockholm (kan me niet eens herinneren wat er eerst stond; niet dat ik het met regelmaat keek). In het Spaans klinkt het net alsof je een verkeerd 0900 nummer gebeld hebt :+ .

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 23-09-2015 21:14 ]

• Barre73
He... dit is heel raar. Mijn opmerking van gisteren had ik gecheckt bij mijn vriendin thuis. Bij mij zelf thuis (andere woonplaats maar zeker ook via KPN WBA) krijg ik MyZen in het spaans en staat er trouwens ook Stockholm.

En geloof me: ik weet 100% zeker dat Vodafone in mijn PoP geen eigen apparatuur heeft en dus KPN WBA streams moet sturen.

Dan hoeft het dus niet te liggen aan de eigen Vodafone apparatuur.

In Alphen aan den Rijn ook Zen in het Spaans in de nieuwe propositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
Vannacht de DNS servers niet te pingen (opgelost door andere servers in te stellen), blijkt vanmorgen weer opgelost. Stonden tijdens de storing wel gewoon groen vermeld op de statuspagina in de Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Thyzz

-=leeg=-

Er was gepland onderhoud.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-04 10:41
Ik overweeg over te stappen naar Vodafone. Zit nu nog bij ziggo voor tv en de rest bij OBN. Heb al aardig wat pagina's gelezen in dit topic maar niet veel over beeldkwaliteit Vodafone tv. Wat zijn de ervaringen tov ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De HD zenders bij Vodafone (en dat zijn er inmiddels 28 geloof ik) zijn heel goed om naar te kijken. En dan heb ik nog die van KPN Wholesale. Die van Vodafone zelf in hun eigen gebieden (gebieden waar je 500 mbit kan bestellen) zijn nog groter in bitrate en derhalve nog beter als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
Laatste emailwaarschuwing over gepland onderhoud die ik kreeg ging over 16 september.
Kan wel gepland zijn geweest, deze keer, maar dan blijkbaar nu opeens weer zonder fatsoenlijke aankondiging. Goede gewoontes slijten snel.

[ Voor 10% gewijzigd door ultrapreventive op 25-09-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kreeg ik een maand geleden een onduidelijke factuur van VF die hoger was dan normaal maar net in die periode ik over ben gegaan van de oude naar de nieuwe propositie krijg ik afgelopen week een factuur van ruim € 140 credit. Dus ik krijg geld van VF omdat ik klant ben gebleven? Neen, want op de factuur staat dat dit bedrag op 28 september van mijn rekening wordt afgeschreven, wat dus feitelijk niet mogelijk is.

Komend weekeinde dus weer gaan puzzelen hoe een en ander in elkaar zit en dan wederom met de traag reagerende klantenservice via e-mail om uitleg vragen.

Zowel voor onderhoud als voor afwijkende rekeningen zit VF helaas nog steeds op het niveau van Koop Utrechtse Turf. Op dat gebied kunnen ze nog veel leren van Ziggo waar ik voor dit soort zaken wel goede ervaringen heb gehad, m.u.v. van de begintijd als Casema waar het ook knudde was maar die zel snel hebben opgelost.

Als VF het probleem van duidelijke en tijdige resp. aanvullende informatie op de rit zouden hebben krijgen zij minder klachten binnen en kunnen zij de dan nog bestaande klachten sneller afwikkelen en zou een groot pluspunt in hun beoordeling zijn.

Kijk ik net op mijn bankrekening zie ik dat ik die € 140 bijgeschreven heb gekregen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231253 op 25-09-2015 18:40 . Reden: Laatste regel toegevoegd. ]

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-04 10:41
Barre73 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:30:
De HD zenders bij Vodafone (en dat zijn er inmiddels 28 geloof ik) zijn heel goed om naar te kijken. En dan heb ik nog die van KPN Wholesale. Die van Vodafone zelf in hun eigen gebieden (gebieden waar je 500 mbit kan bestellen) zijn nog groter in bitrate en derhalve nog beter als het goed is.
Ik kan inderdaad 500 mbit bestellen. Is er iemand die ook in z'n gebied woont en kan bevestigen of de bitrate en dus de (HD)beeldkwaliteit significant beter is dan ziggo of kpn?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18

Dazzler2120

FP ProMod
Anoniem: 231253 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:26:
Kreeg ik een maand geleden een onduidelijke factuur van VF die hoger was dan normaal maar net in die periode ik over ben gegaan van de oude naar de nieuwe propositie krijg ik afgelopen week een factuur van ruim € 140 credit. Dus ik krijg geld van VF omdat ik klant ben gebleven? Neen, want op de factuur staat dat dit bedrag op 28 september van mijn rekening wordt afgeschreven, wat dus feitelijk niet mogelijk is.

Komend weekeinde dus weer gaan puzzelen hoe een en ander in elkaar zit en dan wederom met de traag reagerende klantenservice via e-mail om uitleg vragen.

Zowel voor onderhoud als voor afwijkende rekeningen zit VF helaas nog steeds op het niveau van Koop Utrechtse Turf. Op dat gebied kunnen ze nog veel leren van Ziggo waar ik voor dit soort zaken wel goede ervaringen heb gehad, m.u.v. van de begintijd als Casema waar het ook knudde was maar die zel snel hebben opgelost.

Als VF het probleem van duidelijke en tijdige resp. aanvullende informatie op de rit zouden hebben krijgen zij minder klachten binnen en kunnen zij de dan nog bestaande klachten sneller afwikkelen en zou een groot pluspunt in hun beoordeling zijn.

Kijk ik net op mijn bankrekening zie ik dat ik die € 140 bijgeschreven heb gekregen _/-\o_
Dan is dat een correctie factuur, ik denk dat je dat bedrag eerst te veel betaald hebt voor de oude propositie. Het bedrag dat je daarin teveel betaald wordt automatisch verrekend en op een correctiefactuur teruggestort.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkerkhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2021
Onderstaand bericht kwam ik op twitter tegen als reactie van vodafone richting een klant

@vodafoneNL:We bieden sinds kort korting als je naast een mobiel abo ook Vodafone Thuis kiest voor je vaste lijn, TV en internet.

Ben benieuwd wat deze korting inhoudt? Kan op de website geen informatie vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze noemen het powerup: https://www.vodafone.nl/power-up/?icmp=ic3150928
Geld helaas alleen icm RED abbo :(
  • 3Gb extra nl databundel
  • Tv pakket twv 3,75

Ik heb al een Red abonnement en Vodafone Thuis Internet, TV, Vast Bellen

Ook dan krijg je de voordelen van Power-up, mits het adres van de twee abonnementen hetzelfde is. Je ontvangt eerst een e-mail om te bevestigen dat je in aanmerking komt voor Power-up. Je extra databundel gaat dan automatisch in, en in deze e-mail staat hoe je je gratis themapakket kan kiezen.

Als je al een tv-themapakket hebt, krijg je vanzelf korting op de maandelijkse kosten ervan (€ 3,75). Hiervoor hoef je niets te doen. Je ziet de korting op je maandelijkse factuur van Vodafone Thuis.

[ Voor 77% gewijzigd door arjants op 28-09-2015 01:05 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 10:20
Ik las ook van deze voordelen maar vind het niet zo interessant.
Ik heb nu een simonly abonnement waar ik mee uitkom bij Simyo voor €12,- per maand. Als ik zie dat een Red abonnement al begint bij €24,- dan vind ik het niet zo interessant. Je hebt standaard 4G (heb nu 3G maar gaat prima).

Als een Vodafone nu TV kijken via de app op het mobiele netwerk niet aftrekt van je databundel dan kan het wel eens interessant zijn voor mij. Chromecast via hotspot van je telefoon aan de TV op de boot of in de caravan en je kunt heel mooi TV kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Binnetie schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:23:
Ik las ook van deze voordelen maar vind het niet zo interessant.
Ik heb nu een simonly abonnement waar ik mee uitkom bij Simyo voor €12,- per maand. Als ik zie dat een Red abonnement al begint bij €24,- dan vind ik het niet zo interessant. Je hebt standaard 4G (heb nu 3G maar gaat prima).

Als een Vodafone nu TV kijken via de app op het mobiele netwerk niet aftrekt van je databundel dan kan het wel eens interessant zijn voor mij. Chromecast via hotspot van je telefoon aan de TV op de boot of in de caravan en je kunt heel mooi TV kijken...
Dat laatste mag niet van de ACM. KPN is daar net voor op de vingers getikt met Spotify. En in dat artikel zie ik nu dat Vodafone daarvoor ook al was berispt toen ze iets dergelijks met HBO Go deden.
nieuws: KPN moet stoppen met Spotify zonder dataverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Doet Vodafone overigens aan IPv6?

Aangezien ze nu eindelijk mobiel gaan combineren met internet, tv en bellen zit ik eens te kijken naar het aanbod.

Ik zit in een gebied waar ik 500Mbit kan bestellen en kan volgens de site maandelijks een paar euro goedkoper uit zijn dan bij XS4ALL. Ware het niet dat ik nu een native IPv6 verbinding heb, Fritzbox met WiFi AC en kan opnemen in de cloud.

Bij Vodafone krijg je een Draytek met WiFi N en moet ik weer lokaal opnemen. Het voordeel van opnemen in de cloud is dat je de opnames op elke STB kan terug kijken.

Ik zoek dus naar de voordelen van Vodafone, maar krijg het idee dat het product nog niet zo volwassen is als dat van XS4ALL/KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 18:57
Ik vind het wel een super deal, iets wat je zomaar krijgt als je het toch al hebt is altijd mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste klopt eigenlijk wel. Daar staat dan de prijs tegenover, zeker vergeleken met XS4all.
Het is in Nederland nou eenmaal meestal het een of het ander.

Overigens kan je die FB natuurlijk wel de WiFi laten uitvoeren zonder de DHCP. Zet je de WiFi van de Draytek gewoon uit. Doe ik ook met een TPLink die gewoon beter presteert dan de Draytek.

Overigens: vergelijk je nu appels met peren qua snelheid? 500 bij Vodafone is volgens mij wel veel goedkoper dan bij XS4all hoor. Scheelt meer dan een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-03 02:00
Dj-sannieboy schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:31:
Doet Vodafone overigens aan IPv6?

[...]

Ik zoek dus naar de voordelen van Vodafone, maar krijg het idee dat het product nog niet zo volwassen is als dat van XS4ALL/KPN.
Nee Vodafone doet niet aan IPv6.

Zit zelf sinds vanmorgen bij xs4all weg bij vodafone. O.a. om zoals je zelf zegt dat het product nog niet volwassen is. We hadden veel kleine problemen met stabiliteit, sites die mobiel niet laden maar op laptops/tablets wel, loading screens van MMORPG's instance server switches die erg lang duurde, en nog een hoop van dat soort kleine rare problemen. We gebruiken eigen accesspoints ipv die van de modem omdat we daar problemen mee hadden om in het hele huis bereik te krijgen. Al deze problemen zijn (zo goed als) verdwenen sinds we over zijn op xs4all over zijn.

Nou kan ik niks zeggen over TV bij vodafone want dat namen we niet af maar de reactie van de monteur sprak boekdelen over de kwaliteit van de gekozen setup door vodafone (glas met verlang kabeltje direct het modem in ipv een NT met een netwerk kabel naar het modem).

Als je nu goed zit en het maar om een paar euro gaat zou ik lekker blijven zitten. Mijn ervaring is dat de verbinding het doet en de snelheid prima is maar het rammelt aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 11:58
Barre73 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:33:
[...]Dat laatste mag niet van de ACM. KPN is daar net voor op de vingers getikt met Spotify. En in dat artikel zie ik nu dat Vodafone daarvoor ook al was berispt toen ze iets dergelijks met HBO Go deden.
nieuws: KPN moet stoppen met Spotify zonder dataverbruik
Eigenlijk wel logisch, hoewel het weinig klantvriendelijk klinkt van de ACM: één streamingdienst voortrekken mag niet, want dan zet je de anderen op achterstand.

Ik vraag mij overigens af of de laatste opmerking in het stuk klopt. Volgens mij mag je best strenger zijn dan een richtlijn, zolang je niet discrimineert. De richtlijn is dan een minimumpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:54:
Dat laatste klopt eigenlijk wel. Daar staat dan de prijs tegenover, zeker vergeleken met XS4all.
Het is in Nederland nou eenmaal meestal het een of het ander.

Overigens kan je die FB natuurlijk wel de WiFi laten uitvoeren zonder de DHCP. Zet je de WiFi van de Draytek gewoon uit. Doe ik ook met een TPLink die gewoon beter presteert dan de Draytek.

Overigens: vergelijk je nu appels met peren qua snelheid? 500 bij Vodafone is volgens mij wel veel goedkoper dan bij XS4all hoor. Scheelt meer dan een paar euro.
Nee, ik heb in dit geval 100Mbit met 50Mbit vergeleken. Bij Vodafone heb ik dan dus 50Mbit meer, extra zenders en extra mobiele data. Daartegenover staat wel dat ik zit met een Draytek die slechts WiFI N doet, ik geen opnames in de cloud kan maken en geen IPv6 heb. Bij XS4ALL krijg ik verder een data SIM (250MB) voor m'n tablet, 3 Fsecure licensies en toegang tot nieuwsgroepen. Voorlopig is het aanbod van Vodafone nog niet overtuigend genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

DJT

Vanmorgen een leuke verrassing van Vodafone in de mail:
Vodafone waardeert haar klanten. Daarom willen wij jou als klant met een Vodafone RED abonnement én een Vodafone Thuis abonnement op hetzelfde adres, een extraatje geven. Zo blijf je genieten van Vodafone! Power-up!

Ontdek al jouw extra's
Omdat je een Vodafone RED abonnement én een Vodafone Thuis abonnement combineert op hetzelfde huisadres, ontvang je de volgende extra's zolang deze abonnementen lopen.

Je ontvangt een gratis 3GB databundel boven op je huidige RED abonnement (Red Essential, Red, Red Super en Red Plus). Dit geldt niet alleen voor jou, maar voor iedereen met een Vodafone mobiel RED abonnement op jouw huisadres. Tot wel vijf RED abonnementen!

Daarnaast krijg je een gratis TV themapakket naar keuze. Dit themapakket is maandelijkse kosteloos te wijzigen. Je hebt keuze uit de volgende pakketten:
• Kids & Music; de leukste zenders voor kinderen en muziekliefhebbers
• Entertainment; films, humor, spannende series en entertainment
• Infotainment; natuur, documentaires en actualiteiten
• International; de grootste zenders uit o.a. Groot-Brittannië, Duitsland, Turkije en Italië

Hoe ontvang je alle extra's?
Om gebruik te maken van de gratis 3GB databundel hoef je als klant van Vodafone helemaal niets te doen. Dat is wel zo makkelijk! Je ontvangt binnen een paar dagen een sms wanneer de bundel actief is. Vanaf dat moment kun je gaan genieten van je extra voordeel. Je ziet de bundel terug op je rekening en in de My Vodafone app als '3GB ThuisVoordeel'.

Ben je al geabonneerd op een themapakket van Vodafone Thuis? Dan hoef je geen actie te ondernemen. Dit pakket ontvang je vanaf de eerstvolgende rekening gewoon gratis. Heb je nog geen themapakket? Maak je keuze kenbaar door te sms'en naar 2000:

Wanneer je hebt doorgegeven welk pakket je wilt aanzetten, ontvang je een bevestiging per sms. Je kunt ook speciaal contact opnemen met de Aansluitafdeling Vodafone Thuis via telefoonnummer 023-7524097 (regulier tarief). De Aansluitafdeling is bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 21:30 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00.

Als Vodafone klant blijf je genieten van alle extra's zolang beide abonnementen op hetzelfde adres geregistreerd staan. Ga voor meer informatie en antwoorden op eventuele vragen naar www.vodafone.nl/power-up.
Ik zat hier al een tijdje op te wachten, ze konden niet achterblijven bij KPN. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door DJT op 30-09-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dit geldt alleen bij volledige Vodafone thuis abbo's? Ik heb een RED telefoon abbo en Vodafone thuis maar dan wel alleen internet en bellen. Die extra data bij gsm klinkt interessant.
Je hebt een Vodafone Thuis abonnement met deze drie diensten: internet, tv en vast bellen. Èn je hebt een Vodafone Red abonnement (Red, Red Essential, Red Plus, Red Super). Andere abonnementen (zoals Smart en Scherp) zijn uitgesloten van deelname.
Hmm klinkt als dat je een compleet VF thuis abbo moet hebben :( Staat imho wel wat haaks op hun zogenaamde reclame dat Vodafone juist zo flexibel is met losse pakketten enz ipv "alles in 1".

[ Voor 58% gewijzigd door JB op 01-10-2015 09:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Je kan nog steeds kiezen,
Alleen als je alles hebt krijg je nog wat extra's bij hun.
En anders blijft het ongewijzigd

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JB schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:27:
Dit geldt alleen bij volledige Vodafone thuis abbo's? Ik heb een RED telefoon abbo en Vodafone thuis maar dan wel alleen internet en bellen. Die extra data bij gsm klinkt interessant.

[...]

Hmm klinkt als dat je een compleet VF thuis abbo moet hebben :( Staat imho wel wat haaks op hun zogenaamde reclame dat Vodafone juist zo flexibel is met losse pakketten enz ipv "alles in 1".
Dan zou ik jouw geval zeggen: neem telefonie erbij voor 2,50 per maand en gebruik het gewoon niet.
Dan heb je een gratis themapakket van 3,75 en 3GB data op je mobiel voor 2,50 per maand.

Toen ik mijn abonnement afsloot nam ik ook direct telefonie er bij af. Niet dat ik het ooit gebruikt (heb een VOIP aanbieder) maar voor 2,50 per maand extra kreeg ik 10 euro per maand korting en de monteurskosten gratis. Dit vind ik net zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:00
Barre73 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

Dan zou ik jouw geval zeggen: neem telefonie erbij voor 2,50 per maand en gebruik het gewoon niet.
Dan heb je een gratis themapakket van 3,75 en 3GB data op je mobiel voor 2,50 per maand.

Toen ik mijn abonnement afsloot nam ik ook direct telefonie er bij af. Niet dat ik het ooit gebruikt (heb een VOIP aanbieder) maar voor 2,50 per maand extra kreeg ik 10 euro per maand korting en de monteurskosten gratis. Dit vind ik net zoiets
Hier precies hetzelfde, heb telefonie erbij genomen omdat dat uiteindelijk goedkoper was :D

Helaas heb ik nu een Tele2 abbo voor mn mobiel waar ik nog een jaar aan vast zit... 3GB extra klinkt wel goed namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

Ik heb telefonie :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar je hebt dus geen tv lees ik en heb je dus geen compleetpakket thuis van VF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sorry.. Te snel gelezen. Dan zou je inderdaad TV erbij moeten nemen. Dat is een stuk duurder en dan lijkt het me niet zo nuttig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18

Dazzler2120

FP ProMod
Barre73 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:33:
[...]

Sorry.. Te snel gelezen. Dan zou je inderdaad TV erbij moeten nemen. Dat is een stuk duurder en dan lijkt het me niet zo nuttig meer.
Dan betaal je in principe 12,50 voor een 3GB blox en 1 zenderpakket voor tv
Normale 1GB blox kost 10 euro dacht ik? Als je het gebruikt kan het dus zeker nog schelen

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkerkhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik begrijp dat Vodafone quadruple play gaat aanbieden, maar volgens mij is het echte voordeel niet aanwezig. Vooralsnog zijn ze € 20,- per maand duurder dan KPN
KPN 60/6: prijs per maand € 60,00, 2x mobiel sim only € 40,00 (150 min/1GB), inclusief Spotify en 2x € 5,00 in verband met mobiel thuis combi TOTAALPRIJS € 90,00 per maand, (data mobiel wordt 300 min/ 2GB per abonnement)
Vodafone 50/50 : prijs per maand € 53,50, 2x mobiel sim only € 48,00 (300 min/ 2GB), exclusief Spotify a € 9,99 TOTAALPRIJS € 111,49 (data mobiel wordt 300 min / 5 GB per abonnement)

Verschil € 20,-- per maand voor 3 GB per maand Lijkt mij nog niet echt aantrekkelijk

Als vodafone ook nog korting geeft op mobiel abonnement of extra Netflix of Apple Music of iets dergelijks, dan kunnen ze de concurrentieslag mogelijk winnen. Jammer dat het in kleine, weinig toevoegende stapjes gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vodafone 50/50 kost geen 53,50 maar 48,50. Scheelt 5 euro per maand in jouw berekening.
Wellicht heb je de tweede box erbij op geteld. Maar die kan je je hele abonnement gratis krijgen bij een triple-play.

Desondanks geef ik je gelijk want KPN heeft Spotify erbij en opnemen. En die twee decoders inclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 23:18
één grote bende bij Vodafone. Ben ook RED en thuis abonnee.

Geen enkele VF medewerker kan het extra tv pakket aanzetten en voor het aanzetten van de 3gb extra data moet ik met de mobiele klantenservice bellen. De klantenservice welke vermeld staat in de gekregen mail kan de gegevens niet vinden. Al met al een grote bende en na 6 telefoontjes nog geen enkele oplossing.

Tja op één of andere manier verwacht ik dat ook wel weer bij VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Vergelijk dat eens met een vergelijkbaar pakket.
100/100 tegenover een 100/100 pakket.
Of 50/50
Met een vergelijkbaar mobiel pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 18:57
jongerenchaos schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:35:
één grote bende bij Vodafone. Ben ook RED en thuis abonnee.

Geen enkele VF medewerker kan het extra tv pakket aanzetten en voor het aanzetten van de 3gb extra data moet ik met de mobiele klantenservice bellen. De klantenservice welke vermeld staat in de gekregen mail kan de gegevens niet vinden. Al met al een grote bende en na 6 telefoontjes nog geen enkele oplossing.

Tja op één of andere manier verwacht ik dat ook wel weer bij VF.
heb je die mail of de brief gehad? Daarin staat dat je voor je data vanzelf een sms krijgt, en dat je kan sms-en om je extra tv pakket te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 23:18
Ik heb de brief gehad en heb de servicedesk gebeld (dat kon namelijk ook). Helaas konden deze personen niets voor mij betekenen en niet het zenderpakket activeren en ook niet de data (dit zou namelijk binnen 2 dagen na de mail moeten zijn).
datadevil schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:45:
[...]

heb je die mail of de brief gehad? Daarin staat dat je voor je data vanzelf een sms krijgt, en dat je kan sms-en om je extra tv pakket te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdegier1990
  • Laatst online: 27-04 17:35
jongerenchaos schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:24:
Ik heb de brief gehad en heb de servicedesk gebeld (dat kon namelijk ook). Helaas konden deze personen niets voor mij betekenen en niet het zenderpakket activeren en ook niet de data (dit zou namelijk binnen 2 dagen na de mail moeten zijn).

[...]
Je kunt ook speciaal contact opnemen met de Aansluitafdeling Vodafone Thuis via telefoonnummer 023-7524097 (regulier tarief). De Aansluitafdeling is bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 21:30 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00.

Of anders gewoon een SMS sturen, zoals in de mailing staat.

Voor de 3GB databundel hoef je als het goed is niets te doen en krijg je vanzelf een SMS wanneer deze aanstaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Mdegier1990 op 02-10-2015 13:36 . Reden: Toevoeging 3GB databundel en sms ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
jongerenchaos schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:24:

[...]
Één enkel tv pakket activeren kan zo te zien nog steeds alleen bij mensen die lid zijn geworden sinds het ingevoerd werd. Bij degene die eerder lid waren kan het alleen per twee of vier. Benieuwd of je wel €3,75 korting kan krijgen O-). Lees net de brief op de vorige pagina, zou dus idd dan korting krijgen (maar zit mobiel toch niet bij VF). 'Zou' in theorie korting moeten krijgen maar zal in de praktijk vast weer tegenvallen met dat onderscheid tussen TV Extra en de losse pakketten...

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 02-10-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:35

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Dit weekend Vodafone mannetje aan de deur gehad met een "wijkactie". Normaal gesproken draaien die binnen 10 sec. om nadat ik verteld heb dat ze me niks gaan verkopen, maar deze wekte toch mijn interesse met: "500 Mb/s down & up voor EUR 45,-"... (Heb nu Telfort 100/100 voor EUR 43,50).

Zodra het technisch werd, haakte hij af, maar even kijken in dit forum gaf mij al snel de indruk dat het verplichte Draytek modem niet echt iets is om vrolijk van te worden.

Is er iemand die een recent Draytek modem heeft en kan aangeven of er op dit moment echt lastige beperkingen zijn?
Ik draai een NAS, een webservertje, wat IP cams en verwacht in de nabije toekomst nog wel wat meer te hobbyen. Is dit mogelijk of is de configuratie echt heel beperkt?
In principe heb ik genoeg aan portforwarding (liefst >10) en ik heb VOiP via Voipdiscount en cheapconnect. Heb al eens een provider meegemaakt die sneaky de VOiP poorten blockte :(

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joepla schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:08:
Dit weekend Vodafone mannetje aan de deur gehad met een "wijkactie". Normaal gesproken draaien die binnen 10 sec. om nadat ik verteld heb dat ze me niks gaan verkopen, maar deze wekte toch mijn interesse met: "500 Mb/s down & up voor EUR 45,-"... (Heb nu Telfort 100/100 voor EUR 43,50).

Zodra het technisch werd, haakte hij af, maar even kijken in dit forum gaf mij al snel de indruk dat het verplichte Draytek modem niet echt iets is om vrolijk van te worden.

Is er iemand die een recent Draytek modem heeft en kan aangeven of er op dit moment echt lastige beperkingen zijn?
Ik draai een NAS, een webservertje, wat IP cams en verwacht in de nabije toekomst nog wel wat meer te hobbyen. Is dit mogelijk of is de configuratie echt heel beperkt?
In principe heb ik genoeg aan portforwarding (liefst >10) en ik heb VOiP via Voipdiscount en cheapconnect. Heb al eens een provider meegemaakt die sneaky de VOiP poorten blockte :(
Anderen mogen antwoord geven op de eerste vragen. De laatste kan ik beantwoorden: Vodafone blockt niet de VOIP poorten maar heeft zelf wel poort 5060 in gebruik. Daardoor werkte mijn Cheap Connect in eerste instantie niet. Met een alternatie poortinstelling (op drie plekken in mijn ATA...) was dat opgelost.

Overigens is 500/500 voor 45 euro geen aanbieding maar gewoon de normale prijs in gebieden waar Vodafone eigen apparatuur in de PoP's heeft. En die prijs is voor internet only, maar dat was je hopelijk wel duidelijk. Nadeel bij alleen internet afnemen is wel dat je de monteurskosten ook eenmalig betaalt. Volgens de website is dat 75 euro maar bij het bestellen is dat ineens maar 37,50. En 30 euro activatiekosten betaal je altijd eenmalig.
Dus laten we uitgaan van de bestelmodule: Dan betaal je 45 euro voor 500/500 en ben je eenmalig 67,50 kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:23
Eerste 6 maanden alles-in-een nemen, daarna TV en bellen opzeggen. Bespaard je €59 het eerste jaar (korting en gratis monteur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ok dank, poort 5060 zal dus omgezet moeten worden in mijn VOiP telefoon.

Ik weet dat het internet only is, da's precies wat ik wil. Maar TV + tel. er bij nemen is wel aantrekkelijk voor het 1e jaar. Binnen 12 maanden deactiveren kan, maar dan vervalt de korting volgens de AV.

Het grootste probleem zou zijn als er geen porten kunnen worden geforward. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar je weet nooit...

En inderdaad: het is geen bijzondere aanbieding, ik heb ook niet direct beslist tot ongenoegen van de verkoper ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Joepla op 04-10-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
Joepla schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:01:
Ok dank, poort 5060 zal dus omgezet moeten worden in mijn VOiP telefoon.

Ik weet dat het internet only is, da's precies wat ik wil. Maar TV + tel. er bij nemen is wel aantrekkelijk voor het 1e jaar. Binnen 12 maanden deactiveren kan, maar dan vervalt de korting volgens de AV.

Het grootste probleem zou zijn als er geen porten kunnen worden geforward. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar je weet nooit...

En inderdaad: het is geen bijzondere aanbieding, ik heb ook niet direct beslist tot ongenoegen van de verkoper ;)
Poorten forwarden werkt gewoon (zelfs na een reboot). Ik heb zelf het DMZ host verhaal losgelaten aangezien ik daar de helft van de porten niet geforward kreeg.

Onder NAT > Open Ports kan je alles openzetten. Ik heb express niet de port redirection gebruikt omdat je daar voor UDP en TCP de poorten apart moet instellen. Bij Open Ports geef je aan of het tcp of udp is of allebei. En dan de begin en eind port. En voila, alles werkt :).

Mocht je poort 443 en 21 willen forwarden dan moet je in Management de https en ftp poort aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Thanks, helemaal duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Zijn er meer mensen die storing hebben bij Vodafone thuis? Postcode 5321. Geen tv, geen Internet. Stekker van modem eruit en na een minuut er weer in helpt niks.
En de 24/7 webcare geeft -alweer- niet thuis.
Dus wat heb ik aan power-ups als het niet eens werkt? Voor de zoveelste keer....

Update: na lang wachten bij 0800-0092 iets meer info. Glasvezelkabelbreuk bij Ammerzoden, Hedel en Vlijmen... schijnen met vervanging bezig maar tijd voor reparatie geven ze niet.

Zucht.

[ Voor 24% gewijzigd door PFvH op 06-10-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04 05:31
Weet iemand of Vodafone Thuis gebruik maakt van een zogenaamd "save net" en als dat zo is of het uit te schakelen is in het modem of met een telefoontje naar de klantenservice ? Ik krijg veel ERR_CONNECTION_RESET meldingen bij sites die gewoon zouden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik ga binnenkort verhuizen naar een adres waar al glasvezel ligt en zie dat er veel verschil in prijs is met glasvezel. :)

Ik zie dat Vodafone 32,50 p/m kost voor een 50/50 verbinding (alleen internet).
Als ik verder kijk zie ik dat voor datzelfde geld KPN een verbinding van 20/2 aanbied (alleen internet).

Dan denk ik, is KPN nou zo duur of is Vodafone heel goedkoop met glasvezel?

En voordat ik een beslissing maak, hoe is jullie ervaring met glasvezel van Vodafone?
Ik lees hier en daar dat de klantenservice in ieder geval erg slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Stravincy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:10:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een adres waar al glasvezel ligt en zie dat er veel verschil in prijs is met glasvezel. :)

Ik zie dat Vodafone 32,50 p/m kost voor een 50/50 verbinding (alleen internet).
Als ik verder kijk zie ik dat voor datzelfde geld KPN een verbinding van 20/2 aanbied (alleen internet).

Dan denk ik, is KPN nou zo duur of is Vodafone heel goedkoop met glasvezel?

En voordat ik een beslissing maak, hoe is jullie ervaring met glasvezel van Vodafone?
Ik lees hier en daar dat de klantenservice in ieder geval erg slecht is.
Welke glasvezel provider
Jeroenske schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:03:
Weet iemand of Vodafone Thuis gebruik maakt van een zogenaamd "save net" en als dat zo is of het uit te schakelen is in het modem of met een telefoontje naar de klantenservice ? Ik krijg veel ERR_CONNECTION_RESET meldingen bij sites die gewoon zouden moeten werken.
Jeroenske, bedoel je niet toevallig een "safe net"? Hoe komt het dat je deze functionaliteit relateert aan de TCP/IP transport error code ERR_CONNECTION_RESET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
Wat een gedoe bij vodafone. In noordwijk bied vodafone 500mbit alleen op een enkele locatie. Alle overige straatksten zijn voorzien van 100mbit max. Blijkbaar heeft vodafone niet overal eigen modems. Al maanden ben ik bij vodafone aan het informeren en word er geen uitsluitsel gegeven. Dit terwijl op de reggefiber site 500mbit nog steeds te bestellen is op mijn adres. Verschillende keren heb ik dit aan vodafone kenbaar gemaakt maar er word geen actie ondernomen. Waardeloze toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:04
Ik overweeg een overstap van KPN naar Vodafone, qua kosten kom ik iets gunstiger uit en over de Experiabox ben ik ook niet echt te spreken. Veel problemen gehad om mijn Synology NAS van buitenaf benaderbaar te krijgen.

Hoe is de door Vodafone geleverde Draytek in vergelijking met de KPN Experiabox? Ga ik daar net zo veel problemen mee tegenkomen als met de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 17:48
Sinds vandaag een probleem met de Draytek. Probeerde vandaag wat in te stellen voor port forwarding, lukt het niet om in de Draytek te komen. Log in en dan word ik door gelinkd naar de reguliere website van Draytek. Zo kan ik natuurlijk niks veranderen in het modem. Meer mensen die hier last van hebben?
Pagina: 1 ... 88 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.