Doe maar even lezen in dit forum, daat staat het allemaal in.KillerAce_NL schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:16:
Ik zit eraan te denken om over te stappen naar Vodafone thuis vanaf Ziggo. Nu lees ik dat de Draytek router 2 poorten voor inet access heeft en 2 voor tv. Aparte vlans neem ik aan.
Is dit noodzakelijk of kan de ontvanger op op het standaard vlan draaien ? Ik heb n.l. maar 1x utp naar mijn tv-meubel, daar staat een switch die nu mijn tv/htpc, main rig en andere apparaten van signaal voorziet.
@JB, bij de 2132 kunnen de antennes eraf... sterker nog, hij wordt geleverd zonder antennes. Die zitten in een zakje ingepakt in de doos.
Alles kan eraf, als je maar hard genoeg trektJB schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:30:
Ik zie inderdaad nu pas dat de aansluitingen aan beide kanten zitten bij de DraytekDan ook maar eens kijken of ik de meterkast anders in kan richten... Staat aardig vol met een NAS, 2x Netgear router, modem Ziggo (wordt vervangen door Draytek) en HomeWizard.
Kunnen die antennes er af gedraaid worden bij de Draytek? Ga die toch niet gebruiken voor wifi.
Drie weken? Begin april kreeg ik dit al via een supervisor van de KS te horen. Dus meer 4 maanden al.Rhodez schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:03:
Hmmm, vandaag opnieuw gebeld om mijn contract te verlengen. Op de een of andere manier hebben ze grote moeite om hun administratieve systeem aan te passen zodat ze een aanbieding kunnen doen om te verlengen met korting. Drie weken geleden gaven ze dit al aan en nog niet opgelost.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb het idd gevonden. het is jammer, maar lijkt erop dat het géén vodafone wordt. Zit er niet op te wachten om de coax+utp die ik nu door 1 buis heb te vervangen door 2x utp.LordSpud schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:22:
[...]
Doe maar even lezen in dit forum, daat staat het allemaal in.
Dan wordt het dus Telfort of KPN, die hebben flexpoorten zoals ik lees.
Wat ik in het verleden wel eens gedaan heb:
1 kabel en aan beide kanten 2x RJ45 connectoren eraan. Je hebt dan maar 100mbit maar het werkt wel. Voor TV is het meer dan genoeg en streamen van films ook. Behalve voor grote kopieer acties is het niet snel.
1 kabel en aan beide kanten 2x RJ45 connectoren eraan. Je hebt dan maar 100mbit maar het werkt wel. Voor TV is het meer dan genoeg en streamen van films ook. Behalve voor grote kopieer acties is het niet snel.
Nee, geen optie, binnen mijn lan wil ik Gbit.
Ook bij KPN moet je met een managed switch aan de gang.
Maar bij KPN kan je wel de experia box verplaatsen bv bij je tv
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Volgens mij heeft Vodafone nieuwe firmware uitgerold op mijn Draytek
Mijn True IP DMZ-optie is verdwenen uit de Draytek.
[ Voor 7% gewijzigd door Pingelmonster op 07-08-2015 19:27 ]
Nee hoor. Dat hoeft niet. Je sluit een UTP kabel op een willekeurige poort aan. Aan het andere einde in de woonkamer een domme switch en daar sluit je alles op aan. Alles behalve je wifi AP. Dat laat je via de EB lopen.TRaSH schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:32:
Ook bij KPN moet je met een managed switch aan de gang.
Alleen als je ook een Wifi AP wil aansluiten zal je aan de slag moeten met een switch die IMGP snooping ondersteunt.
Las op het vodafone forum dat dat al ergens in Mei was gebeurt; ik heb het er nooit in zien staan iig (sinds een week of twee vier over op de Draytek; tijd gaat snelPingelmonster schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:26:
Volgens mij heeft Vodafone nieuwe firmware uitgerold op mijn Draytek
[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 07-08-2015 20:37 ]
Ooops.... ik heb de draytek router zonder antennes terug gestuurd. Vond het al raar dat die niet in de doos zaten maar die zitten er dus wel bijBinnetie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:22:
@JB, bij de 2132 kunnen de antennes eraf... sterker nog, hij wordt geleverd zonder antennes. Die zitten in een zakje ingepakt in de doos.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
okay dan zal ik dit en dit nog niet helemaal begrijpen,Barre73 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:32:
[...]
Nee hoor. Dat hoeft niet. Je sluit een UTP kabel op een willekeurige poort aan. Aan het andere einde in de woonkamer een domme switch en daar sluit je alles op aan. Alles behalve je wifi AP. Dat laat je via de EB lopen.
Alleen als je ook een Wifi AP wil aansluiten zal je aan de slag moeten met een switch die IMGP snooping ondersteunt.
moet me daar toch eens verder in verdiepen.
De decoders hebben allemaal een IP verbinding met het IPTV netwerk van KPN. Dit is een apart netwerk wat niet over het reguliere internet gaat. Hiervoor maakt KPN gebruik van VLANs.
dus vandaar dat ik dacht en gehoord heb dat het wel kan maar dan wel met een managed switch die vlan's ondersteund.Niet-technische uitleg
De drie diensten worden door KPN volledig los van elkaar beschouwd en verwerkt. In principe zou KPN dan ook drie kabels naar elke aansluiting moeten aanleggen: eentje voor internet, eentje voor televisie en eentje voor telefonie. Echter, dit is natuurlijk erg duur en gelukkig ook niet nodig. De drie diensten kunnen fysiek over dezelfde kabel worden aangeleverd door KPN terwijl ze toch van elkaar gescheiden blijven. Dit is mogelijk door het gebruik van virtuele netwerken, ofwel VLAN's. Aan de kant van KPN worden de 3 diensten gemerkt en vervolgens over 1 kabel verstuurd naar de klant. Door de merkjes kan aan de andere kant van de kabel keurig netjes alles weer gesplitst worden. Dit gebeurt in de router, bij KPN beter bekend onder de marketingnaam Experiabox.
Technische details
KPN levert de diensten op 3 verschillende VLAN's.
VLAN 4: IPTV
VLAN 6: Internet toegang (pppoe)
VLAN 7: Telefonie
De router/experiabox handelt dit verder af, inclusief QoS.
Het huidige aanbod van KPN omvat een uplink van 100Mbit (FE link), tot 500Mbit (Gbit link) in bepaalde gebieden. Toekenning van bandbreedte gebeurt in volgorde: telefonie -> IPTV -> internet, tot aan de link snelheid.
Bij een internet abonnement lager dan de linksnelheid worden de andere diensten gestapeld geleverd tot aan de linksnelheid. Wanneer de linksnelheid bereikt is, zal telefonie en IPTV ten koste gaan van de internet snelheid. Elke IPTV decoder die aan staat verbruikt momenteel 3Mbps voor SD, 7,2Mbps voor HD en 12Mbps voor Glas HD uitzendingen.
of de experiabox verplaatsen met UTP achter je TV want dat had ik ook ergens gelezen dat dat kon.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Het verhaal met de niet technische uitleg ed geldt voor het netwerk tot aan jouw EB. Sinds een jaartje heeft KPN de poorten op de EB zo geconfigureerd dat je dus kan doen waarbij aangaf. Probleem kan alleen dus zijn dat alle signalen ineens naar die domme switch gaan. De TV let niet op het "internetsignaal" en je bedrade computers of andere apparatuur doen niks met het TV signaal. Maar een eventueel extra wifipunt dat je op die switch aansluit raakt erg in de war van dat TV signaal. Dus daar moet je dan iets mee.
Maar verder kan het tegenwoordig prima.
De tweede oplossing met een langere UTP kabel van NT naar kan natuurlijk altijd. Dan verplaats je de EB naar een betere plek en verander je niks aan de originele opzet.
Maar verder kan het tegenwoordig prima.
De tweede oplossing met een langere UTP kabel van NT naar kan natuurlijk altijd. Dan verplaats je de EB naar een betere plek en verander je niks aan de originele opzet.
mooi om te weten dat ze dat aangepast hebben,
bedankt voor de uitleg.
alleen jammer dat de maand kosten erg hoog zijn bij KPN.
had effe gekeken voor 3 TV's en bij Vodafone en met een 100/100 kwam ik op 46 of 41 euro,
bij KPN kwam ik met 2 TV's aangezien ze niet de optie geven voor 3 TV's a; op 67,50
bedankt voor de uitleg.
alleen jammer dat de maand kosten erg hoog zijn bij KPN.
had effe gekeken voor 3 TV's en bij Vodafone en met een 100/100 kwam ik op 46 of 41 euro,
bij KPN kwam ik met 2 TV's aangezien ze niet de optie geven voor 3 TV's a; op 67,50
Weet je dat van Vodafone zeker? Daar zit 1 decoder bij en 5 euro per stuk extra voor volgende. En nog 5 euro als je wil opnemen (per decoder). Bij KPN 2 decoders inclusief. 4 euro per extra decoder. Tot zes stuks. En opnemen is inclusief en zit in de cloud. Dus overal te doen en terug te kijken.
Maar inderdaad. KPN is duurder per maand. Zit dan ook meer bij in. Daarnaast reken je bij Vodafone wel de korting voor het eerste jaar maar bij KPN niet.
Eerst even alles naast elkaar zetten en van appels ook appels maken om goed te vergelijken.
Maar inderdaad. KPN is duurder per maand. Zit dan ook meer bij in. Daarnaast reken je bij Vodafone wel de korting voor het eerste jaar maar bij KPN niet.
Eerst even alles naast elkaar zetten en van appels ook appels maken om goed te vergelijken.
ja dubbel gechecked bij vodafone.
100/100
TV met 3 decoders waarvan 1 met opname mogelijkheid, heb dat niet nodig op de TV's in de slaapkamer.
telefoon erbij wegens de korting.
dan kom ik op 46 euro

de 46 euro is de standaard prijs,
er komt geen verschil in de prijs als ik een kortings pakket neem.
dus vandaar dat ik zei 41/46 want als de 2de gratis i zou er 5 euro af gaan en dat is geldig zolang je je pakket houd.
de tijdelijke korting heb ik even niet berekend want kpn heeft ook een tijdelijke korting van 3 maanden.
maar nog steeds is 41/46 euro goedkoper dan de 71,50 bij kpn met 3 decoders en 67,50 met 2.
en volgens die bobo die ik aan de deur had bleef ik de prijs betalen totdat ik van abo veranderde,
maar goed die vertellen wel eens vaker wat.
ben er trouwens niet op in gegaan omdat ik me er eerst verder in wou verdiepen wat ik aan me infrastructuur moest veranderen
100/100
TV met 3 decoders waarvan 1 met opname mogelijkheid, heb dat niet nodig op de TV's in de slaapkamer.
dan kom ik op 46 euro

dus vandaar dat ik zei 41/46 want als de 2de gratis i zou er 5 euro af gaan en dat is geldig zolang je je pakket houd.
de tijdelijke korting heb ik even niet berekend want kpn heeft ook een tijdelijke korting van 3 maanden.
maar nog steeds is 41/46 euro goedkoper dan de 71,50 bij kpn met 3 decoders en 67,50 met 2.
en volgens die bobo die ik aan de deur had bleef ik de prijs betalen totdat ik van abo veranderde,
ben er trouwens niet op in gegaan omdat ik me er eerst verder in wou verdiepen wat ik aan me infrastructuur moest veranderen
Die 46 euro is inclusief de tijdelijke korting. Ik heb net even zitten rekenen en voor mij komt KPN compleet (2 gsm abo's meegerekend) € 15 goedkoper uit de bus dan vodafone, maar dat is uiteraard per geval verschillend.
[ Voor 6% gewijzigd door TdV op 08-08-2015 10:42 ]
Het verschil in prijsvoordeel zit hem in de nuances. Wil je het opnemen pakket dan blijkt VF toch niet goedkoper maar onderaan de streep (1 jaar) zijn de kosten vergelijkbaar. Als je dan bv. een los Spotify abonnement zou hebben op dit moment, dan wordt KPN opeens goedkoper.
Als je niet wil opnemen en geen behoefte hebt aan Spotify, dan is VF dus een mooie optie.
Als je niet wil opnemen en geen behoefte hebt aan Spotify, dan is VF dus een mooie optie.
Na flink wat onderzoek op de site kom ik ook tot de conclusie dat de 46 euro inclusief de combinatiekorting is. Na de eerste 6 maanden ga je dus flink omhoog in prijs.TRaSH schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:52:
ja dubbel gechecked bij vodafone.
100/100
dan kom ik op 46 euro
[afbeelding]
Inderdaad verandert de prijs alleen op het moment dat je telefoon aanzet en daarna niet meer als je kiest tussen de twee mogelijke combinatiekortingen. Volgens mij is dat een fout in de site.
IN principe werkt het zo:
Internet 100/100 voor bedrag X
Televisie voor bedrag X
Telefoon voor bedrag X
Maakt een totaal van bedrag XXX. Omdat er drie-in-1 wordt gekozen krijg je combinatiekorting bestaande uit 15 euro per maand voor de eerste 6 maanden en 5 euro korting gedurende je hele abonnement voor de tweede decoder (niet voor de derde dus.
In mijn geval komt die som op:
Internet 100/100 voor 40 euro
Televisie voor 13,50 euro
Telefoon voor 2,50
opnemen op de eerste decoder: 5 euro
Twee extra decoders à 5 euro: 10 euro.
Totaal: 71 euro.
Korting eerste 6 maanden: 15 euro
Korting hele abonnement 5,-
Dus de eerste 6 maanden heb ik 20 euro korting. Maakt 51 euro. En dat laat ie bovenin ook als bedrag zien. Maar na 6 maanden wordt dat wel 15 euro meer.
Voor jou zal hetzelfde gelden. Wellicht iets andere prijs als je in een ander postcodegebied woont maar veel verschil maakt het niet.
goed gezien,
en slecht uitgelegd(achter gehouden) door die persoon aan de deur want die vertelde mij dat dat het bedrag voor het hele jaar was.
ja en inderdaad ik kom in aanmerking voor een postcode korting a 5 euro.
dus dan zullen de echte kosten na 6 maanden in mijn geval op 61 euro komen wegens de postcode korting.
bedankt voor de duidelijke uitleg.
en slecht uitgelegd(achter gehouden) door die persoon aan de deur want die vertelde mij dat dat het bedrag voor het hele jaar was.
ja en inderdaad ik kom in aanmerking voor een postcode korting a 5 euro.
dus dan zullen de echte kosten na 6 maanden in mijn geval op 61 euro komen wegens de postcode korting.
bedankt voor de duidelijke uitleg.
Om de verkoper een beetje te ontlasten: tot 4 weken geleden had Vodafone een 3-in-1 combinatiekorting van 10 euro per maand voor het hele eerste jaar. Wellicht haalde de verkoper een paar dingen door elkaar met het oude aanbod van een paar weken geleden, en het huidige.
Wat een bedrijf. Inmiddels heeft Noordwijk een splinter nieuwe reggefiber glasvezel network en 500mbit word nogsteeds alleen bij een enkele PoP kast aangeboden. Blijkbaar heeft Vodafone geen zin meer om te investeren in eigen hardware bij de PoP locaties. Slechte zaak. Of gaan ze in zee met de nederlansche monopolist KPN?
Net gebeld met de klantenservice of er een verlengaanbod is voor bestaande klanten waarvan de combinatiekorting is afgelopen. Ik heb een aanbod gekregen voor een jaarcontract met 10% korting op het internetproduct voor 6 maanden. Aangezien ik tevreden ben over Vodafone, heb ik dat maar geaccepteerd. En heb het belproduct eraf laten halen, scheelt ook weer en gebruik het toch niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Doofus op 10-08-2015 12:28 ]
Vodafone geeft het helaas slecht aan. De prijs die je ziet staan van 46 euro is wel degelijk de actieprijs de eerste 6 maanden. Gekgenoeg kun je nergens duidelijk terugzien wat de gewone prijs wordt na die 6 maanden (al valt dit zoals andere al deden makkelijk zelf uit te rekenen).TRaSH schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:52:
Alleen die extra 2e non dvr decoder is volgens de site zonder meerprijs van 4/5 euro, maar ook dat zou ik maar goed controleren op de bestelling.
Ik zou vandaag overgaan van telfort naar vodafone omdat vodafone wel 500/500 aanbiedt. Wegens drukte en wat administratief geneuzel heeft de monteur zijn afspraak o.v.b. van vandaag naar vrijdag moeten verzetten. De migratie op de lijn is wel uitgevoerd, deze kon niet meer tegengehouden worden. Het vodafone aansluitpakket is al in huis. Zou ik nu gewoon het nieuwe modem in de al aanwezige SFP aansluiting kunnen prikken en er verder klaar mee zijn? Of gaat dat sowieso gezeur opleveren?
Als je een pagina doorklikt zie ik dit overzicht. Ik vind dat duidelijk genoeg:funrider schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:23:
[...]
Gekgenoeg kun je nergens duidelijk terugzien wat de gewone prijs wordt na die 6 maanden (al valt dit zoals andere al deden makkelijk zelf uit te rekenen).

Ok, op de pagina waar je het abonnement selecteert inderdaad niet te zien...
Daar bestaan verschillende meningen over. Ik heb, ik dacht in dit topic, wel iemand gezien die 'm ook zelf had aangesloten en daarbij werkte het gewoon. Andere mensen geven aan dat de monteur ook nog eea moet activeren bij Vodafone op de dag van montage. Verder is het mogelijk dat er in jouw geval nog een printplaat in de FTU aanwezig is. Die moet ook verwijderd worden. Tenslotte is de patch kabel die wordt meegeleverd zeer kwetsbaar, zoals je waarschijnlijk zelf ook weet. Al met al zou ik er niet aan beginnen...zzattack schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:58:
Ik zou vandaag overgaan van telfort naar vodafone omdat vodafone wel 500/500 aanbiedt. Wegens drukte en wat administratief geneuzel heeft de monteur zijn afspraak o.v.b. van vandaag naar vrijdag moeten verzetten. De migratie op de lijn is wel uitgevoerd, deze kon niet meer tegengehouden worden. Het vodafone aansluitpakket is al in huis. Zou ik nu gewoon het nieuwe modem in de al aanwezige SFP aansluiting kunnen prikken en er verder klaar mee zijn? Of gaat dat sowieso gezeur opleveren?
Toch maar gewoon gedaan. Oude genexis modem weggehaald en m'n eigen koppel+verlengstukje gebruikt vanaf de oude backplate en in een SFP module gestopt. Deze in het modem en het werkte meteen.
Wel jammer dat het modem zo ver is dichtgetimmerd. Zijn er hier meerdere mensen die de draytek niet gebruiken?
Wel jammer dat het modem zo ver is dichtgetimmerd. Zijn er hier meerdere mensen die de draytek niet gebruiken?
Haha, dapper.zzattack schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:21:
Toch maar gewoon gedaan. Oude genexis modem weggehaald en m'n eigen koppel+verlengstukje gebruikt vanaf de oude backplate en in een SFP module gestopt. Deze in het modem en het werkte meteen.
Check dit:
LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Er zijn er meerdere die de Draytek niet meer gebruiken maar je verliest wel telefonie (tenzij je apart nog een Voip abo aanschaft)
[ Voor 86% gewijzigd door LordSpud op 11-08-2015 12:47 ]
Super! Heb al flink zitten zoeken in dit topic maar was die post van jou nog niet tegen gekomen. Eens kijken of ik dat vanavond aangesloten krijg op de mikrotik. Voip gebruiken we toch niet. IPTV routen zal ook wel lukken.
Het ging mij eerder om de pagina waarop je abonnement samenstelt zonder dat je echt verder gaat met bestellen. Het kan op de pagina waar abonnementen worden aangeboden wel wat duidelijk neergezet worden.ANdrode schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:15:
[...]
Als je een pagina doorklikt zie ik dit overzicht. Ik vind dat duidelijk genoeg:
Ok, op de pagina waar je het abonnement selecteert inderdaad niet te zien...
Vandaag weer via de chat contact gehad met Vodafone omtrent een nieuwe verlengingsaanbod. Ze zeggen weer ''op dit moment is er nog geen verlengingsaanbod''.
Het lijkt alsof ze hun zaakjes daar niet op orde hebben...
Het lijkt alsof ze hun zaakjes daar niet op orde hebben...
Aan de ene kant snap ik de roep om een verlengingsaanbod wel maar aan de andere kant: waarom is er dan überhaupt een 'normale maandprijs' als nooit iemand die gaat betalen. Je gaat toch met je volle verstand het abo aan in de wetenschap wat je na 6/12 maanden normaal per maand gaat betalen na je intro korting ...
'Loyaliteitsbonus' na 1 jaar lijkt me ook sterk
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 13-08-2015 14:44 ]
Ik ga binnenkort ook over op vodafone glas. Ik wil de draytek verwijderen en een eigen mediaconverter gebruiken in combinatie met mijn eigen openwrt router / firewall.
Welke configuratie raden jullie mij aan (of welke wijzigen in de onderstaande config)?
OPTIE 1: FIBER TP-Link MC220L => Router Openwrt firewall => VLAN INTERNET => TL-SG1016DE => PC
=> Op de router het TV VLAN doorgeven
OPTIE 2: FIBER TP-Link JetStream TL-SG2216 => Router Openwrt firewall => opnieuw inbrengen op Jetstream met VLAN internet => PC?
=> Op de switch Jetstream direct het TV VLAN doorgeven
Welke configuratie raden jullie mij aan (of welke wijzigen in de onderstaande config)?
OPTIE 1: FIBER TP-Link MC220L => Router Openwrt firewall => VLAN INTERNET => TL-SG1016DE => PC
OPTIE 2: FIBER TP-Link JetStream TL-SG2216 => Router Openwrt firewall => opnieuw inbrengen op Jetstream met VLAN internet => PC?
[ Voor 9% gewijzigd door jongerenchaos op 13-08-2015 14:55 ]
Niet naar boven gescrolled of uberhaupt gezocht?jongerenchaos schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:53:
Ik ga binnenkort ook over op vodafone glas. Ik wil de draytek verwijderen en een eigen mediaconverter gebruiken in combinatie met mijn eigen openwrt router / firewall.
Omdat het anders wel erg aantrekkelijk wordt om over te stappen naar een andere aanbieder voor juist die 1e 6 maanden?apis29 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:42:
Aan de ene kant snap ik de roep om een verlengingsaanbod wel maar aan de andere kant: waarom is er dan überhaupt een 'normale maandprijs' als nooit iemand die gaat betalen. Je gaat toch met je volle verstand het abo aan in de wetenschap wat je na 6/12 maanden normaal per maand gaat betalen na je intro korting ...
Tevens betaal ik nu 50 euro voor 500 mbit, terwijl nieuwe klanten 45 euro voor 500 mbit betalen??
Dat laatste dacht ik later idd ook wel aan: bij een veranderd pakket zou je daar nog wel voor in aamerking mogen komen na een jaar maar dat je ieder jaar ook van nieuwe klantenkorting moet kunnen profiteren klinkt me nog steeds raar in de oren al vinden anderen hier dat de normaalste zaak van de wereld.
Schijnbaar willen ze niet uitgespeeld worden met de overstapdreiging en laten ze het aan jezelf of je het die moeite waard vindt om ieder jaar een overstapproces door te maken ...
Schijnbaar willen ze niet uitgespeeld worden met de overstapdreiging en laten ze het aan jezelf of je het die moeite waard vindt om ieder jaar een overstapproces door te maken ...
@LordSpud: bedankt nog voor die link iets hierboven. Had 't in no-time draaien op de mikrotik CRS125. VLANs aanmaken op de SFP poort, DHCP client instellen op de vlan 300 interface plus een masquerade rule in de firewall NAT rules was genoeg.
Het minder goede nieuws: de CRS is een waardeloze router. Als switch is hij erg goed, dat zeker, maar ik kom niet verder dan 50Mbits/s down en 30Mbits/s up door de uplink. De CRS is helaas domweg niet bedoeld als router, en de cpu biedt gewoon ßniet de benodigde performance om dergelijke uplinks te routen. Dus... iemand suggesties voor een wat capabelere router?
edit: netgear r7000 besteld. Morgen ff de mikrotik config omgooien.
Het minder goede nieuws: de CRS is een waardeloze router. Als switch is hij erg goed, dat zeker, maar ik kom niet verder dan 50Mbits/s down en 30Mbits/s up door de uplink. De CRS is helaas domweg niet bedoeld als router, en de cpu biedt gewoon ßniet de benodigde performance om dergelijke uplinks te routen. Dus... iemand suggesties voor een wat capabelere router?
[ Voor 17% gewijzigd door zzattack op 15-08-2015 00:28 ]
Super! Je hebt al een netgear besteld maar ik gebruik dus een Ubiquiti router. Super apparaat!zzattack schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:18:
@LordSpud: bedankt nog voor die link iets hierboven. Had 't in no-time draaien op de mikrotik CRS125. VLANs aanmaken op de SFP poort, DHCP client instellen op de vlan 300 interface plus een masquerade rule in de firewall NAT rules was genoeg.
Gebruik hier een TP-link sg-3210 met een Asus ac68u.
En bij een familie lid een media converter TP-Link (mc-220L) met een Asus rt-n18u.
Beide configuraties werken als de brandweer en de Draytek ligt weer lekker in de doos waar hij thuis hoort.
Werkt overigens ook prima op 100 of 50 mbps abonnement mits de lijn wel gigabit is.
Bij geen gigabit lijn is het belangrijk om hardware te kopen die 100 mbps fiber ondersteund.
En bij een familie lid een media converter TP-Link (mc-220L) met een Asus rt-n18u.
Beide configuraties werken als de brandweer en de Draytek ligt weer lekker in de doos waar hij thuis hoort.
Werkt overigens ook prima op 100 of 50 mbps abonnement mits de lijn wel gigabit is.
Bij geen gigabit lijn is het belangrijk om hardware te kopen die 100 mbps fiber ondersteund.
[ Voor 27% gewijzigd door arjan.n op 15-08-2015 12:26 ]
En de MC-220L werkt dan dus nietarjan.n schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:22:
Nee hiervoor is inderdaad een gigabit lijn nodig.
50 of 100 mbps abonnement is geen probleem.
50 of 100 mbps abonnement is geen probleem.
Verwijderd
Vandaag mijn installatiepakket gekregen met een extra Animo die ik een jaar gratis krijg voor mijn tv op mijn slaapkamer. Ik vertelde bij de overstap van oud naar nieuw aan de verkoper dat mijn slaapkamer tv een ouderwetse vissenkom is die geen HDMI aansluiting heeft. Was volgens de verkoper geen probleem als er maar een scartaansluiting op de tv aanwezig is. Dat is dus aanwezig maar bekijk ik de meegeleverde Animo zie ik echt geen scartaansluiting.
Heeft iemand al eerder met dit bijltje gehakt? Want ik denk dat scart niet werkt en voel mij nu alweer min of meer belazerd door de verkoper.
Heeft iemand al eerder met dit bijltje gehakt? Want ik denk dat scart niet werkt en voel mij nu alweer min of meer belazerd door de verkoper.
Een amino heeft toch een analoge AV uitgang? Met een converter stukje zet je dat op een scart aansluiting.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
`Bij de meeste providers kun je die gratis bestellen bij de servicedesk.
[ Voor 37% gewijzigd door arjan.n op 15-08-2015 18:17 ]
Je bent ws geïnfecteerd met adware.LordSpud schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:54:
Wat is dit nou weer?
[afbeelding]
Ik werd ge-redirect naar deze pagina bij het bezoeken van Gmail. Lijkt wel een bogus phishing pagina. Meer mensen die dit hebben gehad?
Zij zoeken je ISP op aan de hand van het IP adres.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Tijd voor een re-install dan. Voor mij zeer onbekend terrein want in mijn hele internetbestaan nog nooit last van gehad (!) wegens de wantrouwige houding ten aanzien van freeware, shareware, sites, links etc. etc. Maar eens moet de eerste keer zijn. Zou het nut hebben dit door te sturen naar Vodafone? Just so they know?
De scart kabel zit er nooit standaard bij maar kan je wel gratis aanvragen bij de klantenserviceVerwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:05:
Vandaag mijn installatiepakket gekregen met een extra Animo die ik een jaar gratis krijg voor mijn tv op mijn slaapkamer. Ik vertelde bij de overstap van oud naar nieuw aan de verkoper dat mijn slaapkamer tv een ouderwetse vissenkom is die geen HDMI aansluiting heeft. Was volgens de verkoper geen probleem als er maar een scartaansluiting op de tv aanwezig is. Dat is dus aanwezig maar bekijk ik de meegeleverde Animo zie ik echt geen scartaansluiting.
Browser Hijackers, zeer grote kans dat dit is meegeinstalleerd met 'gratis' software wat je onlangs op je PC hebt geïnstalleerd. Is ook bijna niet te verwijderen en virusscanners falen hier heel vaak op. Ik spreek helaas uit ervaring (PC van zowel pa als schoonvader onlangs gefixt...).LordSpud schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:54:
Wat is dit nou weer?
[afbeelding]
Ik werd ge-redirect naar deze pagina bij het bezoeken van Gmail. Lijkt wel een bogus phishing pagina. Meer mensen die dit hebben gehad?
Verwijderd
Ok, dank voor de reacties en ga bij VF die convertor aanvragen. Stom dat zij dit niet in het installatiepakket meeleveren als men weet dat dit nodig is.
Mss toch voorafgaand aan reinstall kijken in Autoruns en dan wat bv Emsi ervan bakt? https://www.emsisoft.com/en/software/eek/LordSpud schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:09:
Tijd voor een re-install dan. Voor mij zeer onbekend terrein want in mijn hele internetbestaan nog nooit last van gehad (!) wegens de wantrouwige houding ten aanzien van freeware, shareware, sites, links etc. etc. Maar eens moet de eerste keer zijn. Zou het nut hebben dit door te sturen naar Vodafone? Just so they know?
Ik denk niet dat wat die aan de deur allemaal doen door wordt gegeven en zo die van het installatiepakket er totaal niet van op de hoogte zijn. Is ook weer een extern bedrijf trouwens die dat afhandelt, geen idee vanwaar die kabel opgestuurd wordt ...Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:04:
Ok, dank voor de reacties en ga bij VF die convertor aanvragen. Stom dat zij dit niet in het installatiepakket meeleveren als men weet dat dit nodig is.
Een ander punt: misschien dat het nog iemand is opgevallen maar op Eurosport 2 krijgen we standaard de verkeerde programmering, nl. de internationale ipv Nederlandse. De fout ligt dan schijnbaar bij Eurosport maar in het weekend is er niemand van Eurosport NL aanwezig om het door te geven aan Parijs
[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 16-08-2015 16:50 ]
ultrapreventive schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:26:
[...]
Mss toch voorafgaand aan reinstall kijken in Autoruns en dan wat bv Emsi ervan bakt? https://www.emsisoft.com/en/software/eek/
Thanks voor de suggesties guys! Ja, op zich goeie opmerking, Lord_Dain, maar, zeker recentelijk, geen gratis software geïnstalleerd. Ik installeer daarnaast eigenlijk alleen "standaard" zaken als Notepad++, chatclients zoals Skype, game omgevingen zoals Steam, ontwikkelomgevingen (Eclipse, SVN, Git etc.) en eventueel een gratis virusscanner als AVG. Dit soort zaken staan er eigenlijk bij mij standaard op (huidige instal van eigen pc is al weer enkele jaren oud met genoemde gratis zaken al behoorlijk lang aanwezig) dus vond het daarom vreemd dat dit nu (pas) plaats vond. Ik zal eens kijken naar Emsi en dit forum topic niet verder vervuilen met deze adware probleempjes.Lord_Dain schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:20:
[...]
Browser Hijackers, zeer grote kans dat dit is meegeinstalleerd met 'gratis' software wat je onlangs op je PC hebt geïnstalleerd. Is ook bijna niet te verwijderen en virusscanners falen hier heel vaak op. Ik spreek helaas uit ervaring (PC van zowel pa als schoonvader onlangs gefixt...).
@LordSpud: de netgear R7000 is wel snel genoeg om 500/500 te NATten, zelfs met de custom Tomato firmware 
Was nog wat gekloot omdat ik de VLAN config niet aan de praat kreeg, maar dat bleek vooral aan de mikrotik te liggen die het laat afweten op moment dat verschillende poorten verschillende masters hebben; dat is hun simpele manier van port isolation. Vanavond nog even zorgen dat IPTV daadwerkelijk bij de TV's aankomt en dan ben ik weer helemaal blij.
Was nog wat gekloot omdat ik de VLAN config niet aan de praat kreeg, maar dat bleek vooral aan de mikrotik te liggen die het laat afweten op moment dat verschillende poorten verschillende masters hebben; dat is hun simpele manier van port isolation. Vanavond nog even zorgen dat IPTV daadwerkelijk bij de TV's aankomt en dan ben ik weer helemaal blij.
Top, dus nu heb je de Microtik als managed switch en de Nachthavik als router? Misschien is het een idee om de verschillende configuraties ergens te verzamelen zodat anderen daar ook baat bij hebben?zzattack schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:20:
@LordSpud: de netgear R7000 is wel snel genoeg om 500/500 te NATten, zelfs met de custom Tomato firmware
Exact. De CRS in CRS125 moge dan voor Cloud Router Switch staan, die C en R verdient ie eigenlijk niet.
Ik zal proberen een zo beknopt mogelijke omgeschrijving van de configuratie te posten zodra het iptv deel ook klopt. Heb ik nl. nog niet naar gekeken.
Ik zal proberen een zo beknopt mogelijke omgeschrijving van de configuratie te posten zodra het iptv deel ook klopt. Heb ik nl. nog niet naar gekeken.
Misschien is het gewoon een vage extensie in je browserultrapreventive schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:26:
[...]
Mss toch voorafgaand aan reinstall kijken in Autoruns en dan wat bv Emsi ervan bakt? https://www.emsisoft.com/en/software/eek/
Beetje late reactie: het is geen converter zoals hierboven voorgesteld, maar een simpele kabel van miniDIN naar Scart. MiniDIN zit op wel op de decoder.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:04:
De Vodafone monteur hoort jou die gratis vanuit zijn auto te leveren indien nodig. Maar anders krijg je deze snel opgestuurd na een telefoontje met de KS.
Verwijderd
Barre, toch dank, heb gisteravond een chat met VF gehad en kabel wordt opgestuurd. De monteur zou hem volgens VF ook moeten kunnen leveren maar voor het geval dat de monteur die niet heeft heb ik de kabel einde van de week.Barre73 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:55:
[...]
Beetje late reactie: het is geen converter zoals hierboven voorgesteld, maar een simpele kabel van miniDIN naar Scart. MiniDIN zit op wel op de decoder.
De Vodafone monteur hoort jou die gratis vanuit zijn auto te leveren indien nodig. Maar anders krijg je deze snel opgestuurd na een telefoontje met de KS.
In de brief staat dat de monteur het oude modem meeneemt, is ok, maar dat ik de router die ik toen der tijd heb ontvangen moet terugsturen. Deze was toch gratis bij het aangaan van mijn eerste abbonnement?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 18:23 . Reden: Laatste regels toegevoegd. ]
Dat laatste klopt. Router was eigendom klant.
Is het niet zo dat het oude modem (genexis) ook achter moet blijven?
Bij mij is het binnenwerk er uit gehaald en gewoon achtergebleven.
Bij de oudere types FTU (Genexis) is soms niet helemaal duidelijk wat FTU is en wat modem (NT). Het deel dat er af geschoven kan worden en waar de poorten in zitten is het "modem". Wat je daarna overhoudt is de FTU van Reggefiber die moet blijven zitten.arjan.n schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:54:
Verwijderd
Bij mij idem en schijnt voldoende te zijn ondanks ik de oude kap van de FTU nog in mijn bezit had. Overigens had de monteur een kabeltje bij zich om mijn oude vissenkom tv op de animo aan te sluiten. Omzetting van oud naar nieuw was binnen een uur voor alles geregeld.arjan.n schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:54:
Baal wel dat ik de modem/router niet in de bridgemode kan worden gezet want mijn automatische back-up is nu dus niet gemaakt. Is dus werk aan de winkel.
Toch op het juiste moment de overstap gemaakt van Ziggo naar Vodafone zo lijkt
Volgende week wordt de boel aangesloten, ben benieuwd
Eindelijk fatsoenlijke upload (waar het mij vooral om te doen is).
Mijn boefje is liev!
Ik heb, om de kosten wat te drukken, gisteren via de KS mijn abonnement aangepast naar 20/20 voor €23,50. Dit staat niet op de site, maar is dus wel mogelijk. Hiermee kan mijn vriendin in de toekomst ook gewoon glasvezel houden met een fatsoenlijke uploadsnelheid (ze werkt met documenten in de cloud vanuit huis)
Deze variant staat niet op de site, maar kwam ik tegen via breedbandwinkel.nl, toen ik goedkoper internet zocht voor als ik een andere woning heb gevonden
Deze variant staat niet op de site, maar kwam ik tegen via breedbandwinkel.nl, toen ik goedkoper internet zocht voor als ik een andere woning heb gevonden
[ Voor 20% gewijzigd door Miglow op 21-08-2015 08:42 ]
Hierin geldt dat het eraan ligt welke apparatuur bij jou in de buurt gebruikt wordt.Miglow schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:41:
Ik heb, om de kosten wat te drukken, gisteren via de KS mijn abonnement aangepast naar 20/20 voor €23,50. Dit staat niet op de site, maar is dus wel mogelijk. Hiermee kan mijn vriendin in de toekomst ook gewoon glasvezel houden met een fatsoenlijke uploadsnelheid (ze werkt met documenten in de cloud vanuit huis)
Via KPN WBA apparatuur zijn alleen de glas snelheden 50/50 en 100/100 mogelijk. Via ODF de snelheden van 20/20, 50/50, 100/100 en 500/500.
Wel vreemd dat de klantenservice het wel aan kon zetten voor je, maar de site aangeeft dat je geen 20/20 kan krijgen.
PS4 PSN: Dazzler2120
Vond ik ook erg typisch. Op de site geven ze 20Mbit voor xDSL-klanten met 1Mbit up (uit mijn hoofd). In elk geval betalen we nu €9 minder per maand (1mnd voor het ingaat) en dat is erg wenselijk voor mijn (ex-)vriendin die straks van part-time baan, wao en een beetje alimentatie uit haar vorige relatie de rekeningen moet betalen. Wellicht dat dit voor mensen die hun baan verloren zijn, of andere redenen hebben om geld te besparen een mooie optie is.Dazzler2120 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:39:
[...]
Hierin geldt dat het eraan ligt welke apparatuur bij jou in de buurt gebruikt wordt.
Via KPN WBA apparatuur zijn alleen de glas snelheden 50/50 en 100/100 mogelijk. Via ODF de snelheden van 20/20, 50/50, 100/100 en 500/500.
Wel vreemd dat de klantenservice het wel aan kon zetten voor je, maar de site aangeeft dat je geen 20/20 kan krijgen.
Ik postte eerder hoe Vodafone glasvezel - tot nu toe niet beschikbaar in mijn gebied, Eindhoven 5631 - er volgens de postcodecheck binnenkort aan leek te komen. De website toont een verwachte datum, en beschikbare snelheden van 20 tot 500 Mbit, met "postcodekorting", dus blijkbaar via ODF en eigen Vodafone apparatuur. So far so good, alleen wat een beetje te denken geeft is dat die verwachte datum steeds opschuift. Toen ik op 27/7 postte was het 15-09-2015, en vandaag staat er 12-10-2015. Een keer een paar weken uitstel in de planning zou nog voor te stellen zijn, maar het is letterlijk elke dag dat je op de site kijkt een paar dagen opgeschoven, alsof er daadwerkelijk in de code staat "date = today + 6 weeks" bij wijze van spreken... Het zal er ooit wel aankomen neem ik aan, maar dit vind ik een beetje rare manier van geplande datums tonen, die dus klaarblijkelijk nergens echt op gebaseerd zijn...
De eerst mogelijke datum heeft te maken met een aantal factoren
- je hebt 2 weken bedenktijd, hierin gebeurt voor jouw abonnement nog niets.
- Na die 2 weken wordt actie ondernomen om jou te leveren. Daar zijn een x-aantal dagen voor nodig. (Dit is afhankelijk van de apparatuur dat al hangt in jouw huis, het leveren van de lijn en het maken van de installatie afspraak).
Theoretisch gezien is de levertijd tussen de 4-6weken op die manier, waarin dus met bovenstaande punten rekening gehouden wordt
- Na die 2 weken wordt actie ondernomen om jou te leveren. Daar zijn een x-aantal dagen voor nodig. (Dit is afhankelijk van de apparatuur dat al hangt in jouw huis, het leveren van de lijn en het maken van de installatie afspraak).
Theoretisch gezien is de levertijd tussen de 4-6weken op die manier, waarin dus met bovenstaande punten rekening gehouden wordt
Dat is een interessant nieuw pakket. Ik zit net even te kijken op breedbandwinkel en zie dat ze ook een alles-in-1 pakket aanbieden voor 39,50 p/mnd vaste prijs. Ik hoop dat dit soort internet 20/20 glas 23,50p/mnd / 3-1 pakketten van zo'n 40 euro p/mnd blijven bestaan.Miglow schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:41:
Overigens bij het internet deel staat 'glasvezel' als netwerk. Echter bij tv benoemen ze weer dat het via 'ADSL' gaat?

tv deel:

Ik ga volgend jaar naar een nieuwbouw huis waar Caiway coax kabel levert en glas via Reggefiber/KPN gaat, er is echter geen xDSL (ja in de straat, maar niet in huis).
Het zou dan ook interessant zijn om coax (inclusief ongecodeerd dvb-c) te nemen van Caiway voor 19,75 p/mnd en dan voor 23,50 euro internet via Vodafone dus samen 43,25 euro p/mnd. Echter rekent Vodafone flink wat extra kosten (57,50 euro) het eerste jaar voor monteur en aansluiting (ook via breedbandwinkel) dus dan wordt het eerste jaar mooi 48 euro hmm. Anders eerst een jaar alles-in-1 nemen bij Vodafone naar leuk actiejaar bij Caiway
Ik hoop dat ze dit ook via de eigen Vodafone site gaan aanbieden.
[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 21-08-2015 15:36 ]
Het 20/20 abonnement is dacht ik alleen verkrijgbaar in gebieden waar Vodafone zijn eigen apparatuur heeft.
Dit snap ik voor gebieden waarin Vodafone al beschikbaar is, maar bij mijn postcode is de genoemde datum dus structureel 7 weken in de toekomst (ik schreef 6 maar het is zelfs 7), en staan er dus teksten als "Glasvezel wordt in jouw buurt momenteel aangelegd, maar het kan nog even duren voordat het klaar is." (kromme tekst, want ik heb al jaren glasvezel met ON als provider, maar ik begrijp dat beschikbaarheid van Vodafone op glasvezel bedoeld wordt) en op de tweede pagina van het bestelproces: "Goed nieuws! Glasvezel van Vodafone Thuis is binnenkort beschikbaar op jouw adres. Naar verwachting vanaf 12-10-2015."Dazzler2120 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:54:
De eerst mogelijke datum heeft te maken met een aantal factoren
Daarom had ik het idee dat we echt op aanleg van apparatuur zitten te wachten en vond ik het raar dat daar al wekenlang een verwachte datum voor getoond wordt die altijd 7 weken in de toekomst blijft liggen. Ik krijg ieder geval niet het idee dat er grote kans is op daadwerkelijke levering op of rond de genoemde datum, als ik nu zou bestellen, of wel?
@odo waarschijnlijk moet dan bij jou in huis nog iets met het netwerk gebeuren; denk daarbij aan het vervangen van het type FTU, dan komt er een extra partij bij kijken en dus: duurt het langer.
Levering zal rond de genoemde datum kunnen zijn, maar zeg je oude prov. Pas op zodra je van Vodafone een concrete installatiedatum hebt, de datum dat Guidion langskomt voor de binnenhuis
Levering zal rond de genoemde datum kunnen zijn, maar zeg je oude prov. Pas op zodra je van Vodafone een concrete installatiedatum hebt, de datum dat Guidion langskomt voor de binnenhuis
Ik denk wel degelijk dat het ADSL is eerlijk gezegd... Vodafone maakt op ADSL gebruik van KPN netwerk. Op veel aansluitingen levert KPN Wholesale nu 20/20 op ADSL. Ik weet even niet meer de details maar volgens mij moet je dan op een wijkkast met glasvezel zitten in plaats van direct op de centrale (of ziets dus).Sabes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:47:
Het 20/20 abonnement is dacht ik alleen verkrijgbaar in gebieden waar Vodafone zijn eigen apparatuur heeft.
Dazzler, kan het niet simpelweg zo zijn dat Vodafone haar eigen ODF apparatuur in de PoP nog niet helemaal draaiend heeft? Ik denk eigenlijk dat Odo dat inderdaad wel goed heeft hoor.Dazzler2120 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:35:
@odo waarschijnlijk moet dan bij jou in huis nog iets met het netwerk gebeuren; denk daarbij aan het vervangen van het type FTU, dan komt er een extra partij bij kijken en dus: duurt het langer.
Ik zag in de vergelijker van Reggefiber dat dit 20/20 pakket bv wel werd aangeboden in Almere, maar op een adres in Coevorden niet.Barre73 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:33:
[...]
Ik denk wel degelijk dat het ADSL is eerlijk gezegd... Vodafone maakt op ADSL gebruik van KPN netwerk. Op veel aansluitingen levert KPN Wholesale nu 20/20 op ADSL. Ik weet even niet meer de details maar volgens mij moet je dan op een wijkkast met glasvezel zitten in plaats van direct op de centrale (of ziets dus).
Op het adres in Almere werd ook het 500/500 pakket aangeboden en in Coevorden niet wat mij aangeeft dat in Almere Vodafone eigen apparatuur heeft staan. En volgens wordt via de site van Reggefiber geen ADSL aangeboden
[ Voor 4% gewijzigd door Sabes op 21-08-2015 20:25 ]
Almere is inderdaad Vodafone eigen apparatuur. Coevorden inderdaad niet.
Dus je zal gelijk hebben
Dus je zal gelijk hebben
Dit hieronder kan ik (Almere) ook 'gewoon' kiezen als abo op de Vodafone site. Bestaat pas sinds de nieuwe pakketten zijn samengesteld ongeveer een maand geleden en eigenlijk nét nadat vrijwel iedereen van Vodafone 'oud' al benaderd was met de vorige pakketten ...

Zie er nu wel een aansluitdatum van pas 16 September bij staan, was me eerst niet opgevallen ...
Zie ook dat er ook bij 3-in-1 nog €30 activatiekosten zijn bij dit pakket ...

Zie er nu wel een aansluitdatum van pas 16 September bij staan, was me eerst niet opgevallen ...
Waarom zou je een standaard coax tv abo nemen als dat vrijwel alleen SD-zenders zijn en je in totaal nog duurder uit bent dan met een 3-in-1 bij Vodafone nádat de intro korting al is afgelopen (wordt dan dus €39,50 p/m met gewoon veel HD zenders, iets van 34 had ik er geteld geloof ik). Alternatieve korting is eerste 6 mnd. €15 (ipv €20) en gedurende hele looptijd met 3-in-1 een tweede tv kastje gratis erbij (ipv €5 p/m).funrider schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:12:
[...]
Dat is een interessant nieuw pakket. Ik zit net even te kijken op breedbandwinkel en zie dat ze ook een alles-in-1 pakket aanbieden voor 39,50 p/mnd vaste prijs. Ik hoop dat dit soort internet 20/20 glas 23,50p/mnd / 3-1 pakketten van zo'n 40 euro p/mnd blijven bestaan.
Overigens bij het internet deel staat 'glasvezel' als netwerk. Echter bij tv benoemen ze weer dat het via 'ADSL' gaat?
[afbeelding]
[afbeelding]
tv deel:
[afbeelding]
Ik ga volgend jaar naar een nieuwbouw huis waar Caiway coax kabel levert en glas via Reggefiber/KPN gaat, er is echter geen xDSL (ja in de straat, maar niet in huis).
Het zou dan ook interessant zijn om coax (inclusief ongecodeerd dvb-c) te nemen van Caiway voor 19,75 p/mnd en dan voor 23,50 euro internet via Vodafone dus samen 43,25 euro p/mnd. Echter rekent Vodafone flink wat extra kosten (57,50 euro) het eerste jaar voor monteur en aansluiting (ook via breedbandwinkel) dus dan wordt het eerste jaar mooi 48 euro hmm. Anders eerst een jaar alles-in-1 nemen bij Vodafone naar leuk actiejaar bij Caiway![]()
Ik hoop dat ze dit ook via de eigen Vodafone site gaan aanbieden.
Zie ook dat er ook bij 3-in-1 nog €30 activatiekosten zijn bij dit pakket ...
[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 22-08-2015 00:56 ]
Waarom je alleen internet neemt via glas en geen TV ?
kan er wel een paar opnoemen.
1. Wil sneller upload (voor diverse redenen.)
2. Heb geen zin in extra kastjes voor de extra TV's (nu bv CI module, kan gewoon TV AB gebruiken.)
3. Je hoeft geen extra kabels te leggen voor je TV aangezien COAX er al ligt.
4. Wel gewoon surround geluid (schijnt dat bij glas veelal alleen 2.0 word doorgezonden (lees topics hier maar))
dit is maar een paar punten dat mensen kiezen voor alleen internet over glas en TV nog via COAX.
en vrijwel alle standaard zenders zijn bij mij gewoon in HD heb geen behoefte aan die extra zenders (oud ziggo gebied)
2. Heb geen zin in extra kastjes voor de extra TV's (nu bv CI module, kan gewoon TV AB gebruiken.)
4. Wel gewoon surround geluid (schijnt dat bij glas veelal alleen 2.0 word doorgezonden (lees topics hier maar))
dit is maar een paar punten dat mensen kiezen voor alleen internet over glas en TV nog via COAX.
en vrijwel alle standaard zenders zijn bij mij gewoon in HD heb geen behoefte aan die extra zenders (oud ziggo gebied)
[ Voor 10% gewijzigd door TRaSH op 22-08-2015 10:52 . Reden: SD = HD ]
Hier zijn alle HD zenders gecodeerd in het standaard tv pakket van Ziggo op NPO 1,2,3 na ... dat zou in heel Ziggo gebied zo moeten zijn (en zo niet nu, uiteindelijk wel). We hebben het over het goedkoopste tv abo, wat duurder is dan die bij glasvezel ... Maar idd bij Caiway nog steeds wél de HD zenders in het basispakket , dat maakt het al een stuk begrijpbaarderTRaSH schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:46:
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 22-08-2015 11:50 ]
Vodafone stuurt hier 90% van de zenders door met 5.1 Dolby surround.TRaSH schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:46:
als ik een aantal gesprekken hier op het forum gelezen heb lees ik regelmatig dat er veelal 2.0 door gestuurd word ipv 5.1 (of ligt dat aan bepaalde decoders ?)
(het zou ook kunnen dat het om een aantal zenders gaat wat veelvuldig voorbij komt).
maar dan nog steeds de redenen om voor COAX te kiezen voor TV.
punt 2,3
power plugs is niet een echte oplossing vind ik persoonlijk en heb dat bij een paar mensen gezien en dat gaf niet echt een mooi stabiel beeld bij hun.
en vaak last van storingen.
en een stuk minder scherp beeld vergeleken met Ziggo.
en tuurlijk blijft een Alles in 1 pakket bij 1 provider goedkoper dan bij 2 providers.
en de nieuwe pakketten van UPC/Ziggo zuigen inderdaad vergeleken met de oude ziggo pakketten
(het zou ook kunnen dat het om een aantal zenders gaat wat veelvuldig voorbij komt).
maar dan nog steeds de redenen om voor COAX te kiezen voor TV.
punt 2,3
power plugs is niet een echte oplossing vind ik persoonlijk en heb dat bij een paar mensen gezien en dat gaf niet echt een mooi stabiel beeld bij hun.
en vaak last van storingen.
en een stuk minder scherp beeld vergeleken met Ziggo.
en tuurlijk blijft een Alles in 1 pakket bij 1 provider goedkoper dan bij 2 providers.
en de nieuwe pakketten van UPC/Ziggo zuigen inderdaad vergeleken met de oude ziggo pakketten
Hij zei dan ook Caiway, geen Ziggo.apis29 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:44:
[...]
Hier zijn alle HD zenders gecodeerd in het standaard tv pakket van Ziggo op NPO 1,2,3 na ... dat zou in heel Ziggo gebied zo moeten zijn (en zo niet nu, uiteindelijk wel). We hebben het over het goedkoopste tv abo, wat duurder is dan die bij glasvezel ... Maar idd bij Caiway nog steeds wél de HD zenders in het basispakket , dat maakt het al een stuk begrijpbaarder. En bij 4 tv's is het prijsverschil ook alweer verdwenen ...
[afbeelding]
Caiway Basis TV kost 19,75 per maand en dan heb je 70 zenders waarvan 31 in Full HD (hun tekst, niet de mijne).
Eerste jaar voor 8,95 per maand.
Dat had ik meteen al gelezen ja, alleen nog niet nagekeken óf ze daar ook nog HD ongecodeerd doorgaven. Maar dan nog: iets minder HD zenders, (uiteindelijk) duurder bij 1 of 2 tv's. Maar zo te lezen gaat ie niet naar Vodafone gebied dus dat plan gaat al niet door (voorlopig).Barre73 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:27:
[...]
Hij zei dan ook Caiway, geen Ziggo.
Caiway Basis TV kost 19,75 per maand en dan heb je 70 zenders waarvan 31 in Full HD (hun tekst, niet de mijne).
Eerste jaar voor 8,95 per maand.
Overigens ... mooi voetbal weer op #VodafoneNL. Deze week in de aanbieding de start van de Serie A
(we krijgen gewoon de Belgische ipv NL programmering). Inmiddels herhaling van de start van de Vuelta ipv voetbal ...
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 22-08-2015 21:32 ]
ROFL, dat valt ff tegen..
PS. Ze rennen wel hard die italianen!
[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 22-08-2015 22:19 ]
Hier geen probleem hoor. Serie A op Eurosport 2 in HD.apis29 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:31:
[...]
Dat had ik meteen al gelezen ja, alleen nog niet nagekeken óf ze daar ook nog HD ongecodeerd doorgaven. Maar dan nog: iets minder HD zenders, (uiteindelijk) duurder bij 1 of 2 tv's. Maar zo te lezen gaat ie niet naar Vodafone gebied dus dat plan gaat al niet door (voorlopig).
Overigens ... mooi voetbal weer op #VodafoneNL. Deze week in de aanbieding de start van de Serie A![]()
(we krijgen gewoon de Belgische ipv NL programmering). Inmiddels herhaling van de start van de Vuelta ipv voetbal ...
[afbeelding]
Stiekem heeft Eurosport eigenlijk niet de rechten en zijn ze op het veld wel aan het voetballenLord_Dain schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:04:
ROFL, dat valt ff tegen..
Zeker nog de KPN stream? Merk het pas sinds de overstap naar het nieuwe 'eigen' netwerk, zou ook al drie keer Ligue 1 Live op zondag geweest moeten zijn en er is van alles en nogwat voorbij gekomen maar niet Ligue 1 live op zondag op ES2. Vorige week aan iemand anders hier in de stad gevraagd en die kreeg hetzelfde te zien als ik ...Barre73 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:20:
[...]
Hier geen probleem hoor. Serie A op Eurosport 2 in HD.
Dit is de Belgische programmering en die komt precies overeen met wat ik voorgeschoteld krijg: http://tv.eurosport.nl/tvschedule_belgie.shtml
Moet wel zeggen dat bij Vodafone oud we het laatste half jaar Poolse voor- en nabeschouwing hadden bij de Bundesliga ipv de Duitse presentatoren in het Engels maar dat staat hier weer los van ...
[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 23-08-2015 01:31 ]
Klopt. Ik heb KPN streams.
Verwijderd
Na een tijd een basis abbo van tele2 (DSL) te hebben gehad krijgen we nu glasvezel van Vodafone in ons huishouden.
Vanwege de problemen met de hardware geleverd bij het Tele2 abonnement heb ik een Mikrotik RB2011-uias-2hnd aangeschaft. Hiermee behoorden de ergernissen tot het verleden.
Ik wist dat het van te voren dat ik een klein stukje risico nam om hardware van Mikrotik aan te schaffen maar met wat inlezen heb ik het naar een uitstekend niveau weten te brengen. De initiële setup was niet zo een probleem maar om onder 1 SSID alle apparaten in huis met elkaar te kunnen laten werken vergde wel wat inspanning.
Ik heb inmiddels al wat zoekwerk gedaan en ik zie geen problemen om de Draytek hardware te kunnen omzeilen. We gebruiken namelijk ook geen telefonie.
Het werken met VLAN ID's is voor mij weer een nieuwe wereld dus ik vroeg me af of er mensen zijn met een Mikrotik en de SFP poort benutten in een switch setup. Wellicht kan iemand mij wat tips geven.
Daarnaast heb ik wat andere vragen..
- Hoe limiteert VF mijn aansluiting? Ik vraag me dit af aangezien de SFP module een 1.25G is wat zou inhouden dat de rest van het netwerk dit ook zou kunnen ondersteunen... In ieder geval minstens naar de pop. Daarnaast hebben we 2 aansluitingen van reggefiber in ons huis.... ik vraag me af of dit tot aan de PoP echt twee private lijnen zijn.
- Hoe benaderd Vodafone de Draytek en gaan ze om met het feit dat er straks een Draytek mist in hun interne netwerk ( Dacht VLAN1 ) ? Ik kan het mac-address spoofen maar ik ga er vanuit dat ze onder normaal bedrijf toegang hebben tot de apparatuur. ..... Ik bedoel.. gaat er niet ergens een belletje rinkelen?
Groet,
Bart
Vanwege de problemen met de hardware geleverd bij het Tele2 abonnement heb ik een Mikrotik RB2011-uias-2hnd aangeschaft. Hiermee behoorden de ergernissen tot het verleden.
Ik wist dat het van te voren dat ik een klein stukje risico nam om hardware van Mikrotik aan te schaffen maar met wat inlezen heb ik het naar een uitstekend niveau weten te brengen. De initiële setup was niet zo een probleem maar om onder 1 SSID alle apparaten in huis met elkaar te kunnen laten werken vergde wel wat inspanning.
Ik heb inmiddels al wat zoekwerk gedaan en ik zie geen problemen om de Draytek hardware te kunnen omzeilen. We gebruiken namelijk ook geen telefonie.
Het werken met VLAN ID's is voor mij weer een nieuwe wereld dus ik vroeg me af of er mensen zijn met een Mikrotik en de SFP poort benutten in een switch setup. Wellicht kan iemand mij wat tips geven.
Daarnaast heb ik wat andere vragen..
- Hoe limiteert VF mijn aansluiting? Ik vraag me dit af aangezien de SFP module een 1.25G is wat zou inhouden dat de rest van het netwerk dit ook zou kunnen ondersteunen... In ieder geval minstens naar de pop. Daarnaast hebben we 2 aansluitingen van reggefiber in ons huis.... ik vraag me af of dit tot aan de PoP echt twee private lijnen zijn.
- Hoe benaderd Vodafone de Draytek en gaan ze om met het feit dat er straks een Draytek mist in hun interne netwerk ( Dacht VLAN1 ) ? Ik kan het mac-address spoofen maar ik ga er vanuit dat ze onder normaal bedrijf toegang hebben tot de apparatuur. ..... Ik bedoel.. gaat er niet ergens een belletje rinkelen?
Groet,
Bart
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 20:28 ]
Om alvast 1 vraag te beantwoorden: volgens mij gebruikt Vodafone (i.t.t. de oude providers van Reggefiber en nog een aantal die coax leveren) maar één van beide vezels. Je hebt overigens maar één aansluiting (met twee vezels).
1) limitering vindt plaats in de switch in de PoP. Dus wat jij ook doet, je internetsnelheid wordt niet meer.
Elke glasvezel loopt volledig separaat tot in de PoP en de signalen worden pas daar gebundeld in die switch en doorgestuurd (multiplexen heet dat)
De algemene voorwaarden staan inderdaad op gespannen voet met het weghalen en vervangen van de Draytek.
Lordspud heeft dit als 1 van de eersten gedaan dus de technische kant laat ik meer aan hem over.
Elke glasvezel loopt volledig separaat tot in de PoP en de signalen worden pas daar gebundeld in die switch en doorgestuurd (multiplexen heet dat)
De algemene voorwaarden staan inderdaad op gespannen voet met het weghalen en vervangen van de Draytek.
Lordspud heeft dit als 1 van de eersten gedaan dus de technische kant laat ik meer aan hem over.
Over het algemeen zijn er goede en slechte ervaringen met het gebruik van eigen managed switch oplossingen in combinatie met de door Vodafone opgeleverde aansluiting. Ik gebruik een TP-Link TL-SG3210 en deze werkte bij mij direct. Als in: de meegeleverde SFP module, die normaal gesproken direct in de Draytek gaat, kon zonder problemen in de managed switch worden gebruikt. Er zijn echter ook mensen die enkel een managed switch konden gebruiken waarvan de SFP poort handmatig op 1000 megabit kon worden geschakeld. Dit is helaas een gok, het is van tevoren niet met zekerheid vast te stellen welke hardware voor jouw verbinding gaat werken. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die een media converter gebruiken. Mocht je interesse hebben, zie hetgeen ik destijds heb opgeschreven:Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:23:
(...)
Klik maar
Ik vermoed dat management en provisioning via VLAN 100 gaat en het zou mogelijk moeten zijn administratie bij te houden aan welk abonnee welk modem/router wordt uitgeleverd. In de praktijk gebeurt dit volgens mij niet, anders zou ik geen ip adres krijgen bij de inzet van eigen apparatuur. Ik heb tot dusver in elk geval geen problemen gekend. Ik kreeg overigens met eigen apparatuur ook gewoon direct een IP adres toegekend, geen noodzaak, dus, om het MAC adres van de Draytek te spoofen. Ik heb dit overigens wel getest en dat werkt ook (oftewel: je krijgt dan het al aan jou eerder toegekende ip adres) maar het hoeft dus niet.
Ik wil je overigens wel op het hart drukken dat deze oplossing in ieder geval niet door Vodafone wordt ondersteund en dat de kans bestaat dat men bezig is met het implementeren van oplossingen die de inzet van eigen hardware onmogelijk maakt. Men is niet voor niets bezig met het uitrollen van eigen hardware in de pops en mensen met de oude propositie aan het overzetten naar de Draytek oplossing. Men streeft vermoedelijk naar een zo homogeen mogelijk netwerk om kosten te drukken en support makkelijker te maken (dit is immers lastiger indien je meerdere oplossingen hebt en toestaat).
Vodafone leest verder ook mee op deze fora dus ben je er van bewust dat eea in the picture staat. Voor mij geld dat indien Vodafone daadwerkelijk overgaat tot het uitsluiten van eigen hardware ik ook direct opzeg en overstap naar bijvoorbeeld XS4All, maar als je zelf persé bij Vodafone wil blijven, is het beter om je zo veel mogelijk te conformeren aan de door hen opgelegde standaarden. Ik heb zelf de Draytek dus ook gewoon nog in de meterkast staan. In het zeer uitzonderlijke geval dat er support moet worden geleverd of indien de verbinding ineens niet meer werkt kan ik dan altijd die Draytek nog (tijdelijk) aansluiten.
[ Voor 3% gewijzigd door LordSpud op 24-08-2015 09:22 ]
Ik kreeg deze melding inderdaad ook.odo966 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:51:
[...]
Dit snap ik voor gebieden waarin Vodafone al beschikbaar is, maar bij mijn postcode is de genoemde datum dus structureel 7 weken in de toekomst (ik schreef 6 maar het is zelfs 7), en staan er dus teksten als "Glasvezel wordt in jouw buurt momenteel aangelegd, maar het kan nog even duren voordat het klaar is." (kromme tekst, want ik heb al jaren glasvezel met ON als provider, maar ik begrijp dat beschikbaarheid van Vodafone op glasvezel bedoeld wordt) en op de tweede pagina van het bestelproces: "Goed nieuws! Glasvezel van Vodafone Thuis is binnenkort beschikbaar op jouw adres. Naar verwachting vanaf 12-10-2015."
Daarom had ik het idee dat we echt op aanleg van apparatuur zitten te wachten en vond ik het raar dat daar al wekenlang een verwachte datum voor getoond wordt die altijd 7 weken in de toekomst blijft liggen. Ik krijg ieder geval niet het idee dat er grote kans is op daadwerkelijke levering op of rond de genoemde datum, als ik nu zou bestellen, of wel?
Ik heb toen contact gehad met Vodafone klantenservice en gezegd dat er bij mij al Glasvezel lag. Ik kreeg toen een standaard antwoord dat er waarschijnlijk nieuwe kabels gelegd moesten worden (die van hun?). Toen ik zei dat ik dat maar raar vond kon ze er geen antwoord op geven.
Uiteindelijk maar gevraagd of het dan wel verstandig is om een abonnement af te sluiten bij ze, als het nog niet zeker is dat het gaat werken. en toen was ze ineens heel erg snel met regelen. (Reggefiber opgebeld e.d.) en toen was het zo geregeld.
Dus als ik jou was zou ik even contact opnemen met de klantenservice. Dit gaat echt heel gemakkelijk met de Chat.
Ik ben het helemaal met je eens en dat zou voor mij ook een reden zijn om op te zeggen.
Komende week ga ik proberen om dmv een mediaconverter 200L en openwrt device de verbinding te kunnen opbouwen. Ik hoop dat dit net zo eenvoudig is als bij de mngt switch oplossing.
Komende week ga ik proberen om dmv een mediaconverter 200L en openwrt device de verbinding te kunnen opbouwen. Ik hoop dat dit net zo eenvoudig is als bij de mngt switch oplossing.
LordSpud schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:12:
[...]
Over het algemeen zijn er goede en slechte ervaringen met het gebruik van eigen managed switch oplossingen in combinatie met de door Vodafone opgeleverde aansluiting. Ik gebruik een TP-Link TL-SG3210 en deze werkte bij mij direct. Als in: de meegeleverde SFP module, die normaal gesproken direct in de Draytek gaat, kon zonder problemen in de managed switch worden gebruikt. Er zijn echter ook mensen die enkel een managed switch konden gebruiken waarvan de SFP poort handmatig op 1000 megabit kon worden geschakeld. Dit is helaas een gok, het is van tevoren niet met zekerheid vast te stellen welke hardware voor jouw verbinding gaat werken. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die een media converter gebruiken. Mocht je interesse hebben, zie hetgeen ik destijds heb opgeschreven:
Klik maar
Ik vermoed dat management en provisioning via VLAN 100 gaat en het zou mogelijk moeten zijn administratie bij te houden aan welk abonnee welk modem/router wordt uitgeleverd. In de praktijk gebeurt dit volgens mij niet, anders zou ik geen ip adres krijgen bij de inzet van eigen apparatuur. Ik heb tot dusver in elk geval geen problemen gekend. Ik kreeg overigens met eigen apparatuur ook gewoon direct een IP adres toegekend, geen noodzaak, dus, om het MAC adres van de Draytek te spoofen. Ik heb dit overigens wel getest en dat werkt ook (oftewel: je krijgt dan het al aan jou eerder toegekende ip adres) maar het hoeft dus niet.
Ik wil je overigens wel op het hart drukken dat deze oplossing in ieder geval niet door Vodafone wordt ondersteund en dat de kans bestaat dat men bezig is met het implementeren van oplossingen die de inzet van eigen hardware onmogelijk maakt. Men is niet voor niets bezig met het uitrollen van eigen hardware in de pops en mensen met de oude propositie aan het overzetten naar de Draytek oplossing. Men streeft vermoedelijk naar een zo homogeen mogelijk netwerk om kosten te drukken en support makkelijker te maken (dit is immers lastiger indien je meerdere oplossingen hebt en toestaat).
Vodafone leest verder ook mee op deze fora dus ben je er van bewust dat eea in the picture staat. Voor mij geld dat indien Vodafone daadwerkelijk overgaat tot het uitsluiten van eigen hardware ik ook direct opzeg en overstap naar bijvoorbeeld XS4All, maar als je zelf persé bij Vodafone wil blijven, is het beter om je zo veel mogelijk te conformeren aan de door hen opgelegde standaarden. Ik heb zelf de Draytek dus ook gewoon nog in de meterkast staan. In het zeer uitzonderlijke geval dat er support moet worden geleverd of indien de verbinding ineens niet meer werkt kan ik dan altijd die Draytek nog (tijdelijk) aansluiten.
Bij navraag bij breedbandwinkel blijkt inderdaad dat ze deze 20/20 abonnementen alleen aanbieden in gebieden waar Vodafone eigen apparatuur heeft staan. Helaas behoort daar onze wijk (de Volgerlanden in Hendrik-Ido-Ambacht) nog? niet bij. Erg spijtig. Weten jullie toevallig waar Vodafone ergens bijhoud wat hun plannen zijn om eigen apparatuur in wijkkasten te zetten en wat hun huidige glasvezel dekking is qua eigen apparatuur?Sabes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:47:
Jammer dat de interessante glasvezel abonnementen (Vodafone 20/20, Tweak 1000Mbit 54,95 incl tv en Netrebel) slechts in beperkte gebieden (o.a. Leeuwarden, Houten afhankelijk per provider) beschikbaar zijn.
Planning van Vodafone voor de uitrol van eigen apparatuur is niet openbaar aangezien dit als vertrouwelijk/bedrijfsgevoelig wordt gezien.funrider schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:10:
[...]
Bij navraag bij breedbandwinkel blijkt inderdaad dat ze deze 20/20 abonnementen alleen aanbieden in gebieden waar Vodafone eigen apparatuur heeft staan. Helaas behoort daar onze wijk (de Volgerlanden in Hendrik-Ido-Ambacht) nog? niet bij. Erg spijtig. Weten jullie toevallig waar Vodafone ergens bijhoud wat hun plannen zijn om eigen apparatuur in wijkkasten te zetten en wat hun huidige glasvezel dekking is qua eigen apparatuur?
Jammer dat de interessante glasvezel abonnementen (Vodafone 20/20, Tweak 1000Mbit 54,95 incl tv en Netrebel) slechts in beperkte gebieden (o.a. Leeuwarden, Houten afhankelijk per provider) beschikbaar zijn.
Huidige dekking is ruim 1 miljoen potentiële klanten (persbericht uit februari). Aangezien Reggefiber over de 2 miljoen huishoudens heeft aangesloten (in huis of voor huis) is er nog wel wat ruimte over om wat te doen :-)
Perbericht:
http://over.vodafone.nl/n...met-glasvezel?from_search
Dank voor je reactie en link naar persbericht. Een kaartje ala 4G dekking qua eigen netwerk glas apparatuur in wijken/plaatsen zou toch niet heel vreemd zijn. Daarnaast uiteraard optie tonen waar ook XDSL en glas via Reggefiber netwerk mogelijk is.Barre73 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:25:
[...]
Planning van Vodafone voor de uitrol van eigen apparatuur is niet openbaar aangezien dit als vertrouwelijk/bedrijfsgevoelig wordt gezien.
Huidige dekking is ruim 1 miljoen potentiële klanten (persbericht uit februari). Aangezien Reggefiber over de 2 miljoen huishoudens heeft aangesloten (in huis of voor huis) is er nog wel wat ruimte over om wat te doen :-)
Perbericht:
http://over.vodafone.nl/n...met-glasvezel?from_search
Ik heb op het Vodafone forum en via Twitter (konden inderdaad niks aangeven qua planning) net ook maar even een berichtje achter gelaten of er in het geval van mijn wijk plannen zijn om apparatuur te plaatsen in de nabije toekomst. Ik kan het allicht proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 24-08-2015 11:05 ]
Dit topic is gesloten.
![]()