Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.172 views

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57
Programma Gemist 10 dagen vind ik een pluspunt.

Aan de andere kant: Wij kijken bijna nooit meer via de "begin gemist" dienst van onze provider. De kwaliteit blijft namelijk gewoon bedroevend vergeleken met OTT programma gemist direct bij bv. de NPO kijken.

En met ons NLZiet abbo hebben we veel "gemiste" uitzendingen zelfs in ronduit goede kwaliteit.

Overigens, wat bedoel je met "maar er is geen provider die dat doet"? Dat is toch juist de programma gemist dienst, on demand terug kijken? Verder vind ik "in de cloud", wat ik nu bij Telfort heb, juist fijn omdat ik op die manier ook instant een uitzending waar ik te laat in val opnieuw kan laten starten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 11:19
Binnetie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:36:
@Lord_Dain, ga je nu je abonnement bij VF opzeggen? Meende dat je begin van de week ergens had gezegd dat je eind augustus wordt omgezet naar VF?
Er zit aan een nieuw abbo een afkoelperiode van 14 dagen (wet koop op afstand). Dus ik kon binnen deze termijn nog annuleren, er werd ook niet moeilijk over gedaan overigens, had wel iets meer weerstand verwacht en wat mooie argumenten, maar de beste man was juist niet pusherig :)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:47:
Overigens, wat bedoel je met "maar er is geen provider die dat doet"? Dat is toch juist de programma gemist dienst, on demand terug kijken? Verder vind ik "in de cloud", wat ik nu bij Telfort heb, juist fijn omdat ik op die manier ook instant een uitzending waar ik te laat in val opnieuw kan laten starten.
Er missen nog veel zenders :). Als dit de meest bekeken zenders dekt is de opneem dienst niet meer nodig. En de content provider kan verplichten dat reclame gekeken wordt...

Ik dacht dat je bij "cloud opnemen" niet zonder te plannen een programma van bijvoorbeeld gisteravond kon terugkijken. Als dat wel kan dan is het een erg mooi USP en wil ik het hebben :)

• eymey
Nee, dat laatste kan inderdaad ook niet. Je zal zelf in moeten plannen. Maar tijdens het lopende programma nog de uitzending terug starten werkt perfect (en bij Telfort / KPN ook in dezelfde kwaliteit als de live uitzending). Zelfde geldt voor cloud opnames.

Zo lang on demand / 'gemist' nog zo'n lage kwaliteit heeft en de commerciëlen overal geld voor willen zien, is cloud opnemen wat mij betreft een mooie tussenvorm.

Overigens, "begin gemist" mag dus helaas ook niet bij alles. De commerciëlenv vragen er sowieso geld voor (bij Ziggo hebben ze dat 'opgelost' door het doorspoelen van reclame te verbieden) en bij de NPO wordt er bij films of bepaalde muziek docu's bv. ook geen begin gemist geboden.

De 'ideale' situatie zal, ben ik bang, dus gewoon niet gaan bestaan, puur door de mentaliteit bij de content aanbieders.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02
Lord_Dain schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:34:
[...]

Er zit aan een nieuw abbo een afkoelperiode van 14 dagen (wet koop op afstand). Dus ik kon binnen deze termijn nog annuleren, er werd ook niet moeilijk over gedaan overigens, had wel iets meer weerstand verwacht en wat mooie argumenten, maar de beste man was juist niet pusherig :)
Ja dat zeiden ze tegen mij ook, vandaar dat mijn vervolg vraag was hoe moeilijk ze zouden doen. Maar ze werken gewoon mee.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

JB

Cédric roelt!

Even in het meer gerichte topic :)

Ik loop op dit moment tegen beperkingen aan bij Ziggo ivm lage upload. Ik maak sinds kort backups van mijn NAS in de cloud en dan gaat dat niet echt snel. Nu wil ik mijn tv van Ziggo behouden en dan lijkt Vodafone 50/50 (heb glasvezel aansluiting) erg interessant. Ik heb totaal nog geen ervaring met glasvezel internet maar een provider is een provider lijkt me?

Verder zijn er geen (mij niet bekend) andere providers die dezelfde upload bieden bij de "instap" abbo's of wel? Dan ga je al meteen richting 100 mbit maar de prijs schiet dan ook omhoog.

Als ik alles in 1 bij Ziggo zou verhogen naar 120/12 betaal ik hetzelfde als alleen TV bij Ziggo icm Vodafone 50/50 maar dan heb ik tenminste een fatsoenlijke upload. Die 120 mbit down boeit me niet, dan duurt het maar wat langer voordat de pr0n binnen is :+ (heb nu 40/4)

Mijn boefje is liev!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11
Wat bedoel je met "instap"? Glasvezelsnelheden zijn in principe altijd symmetrisch, en bijna alle providers hebben wel een 50/50 of vergelijkbare snelheid. Alleen is het niet bij alle providers mogelijk om alleen internet te nemen. XS4all heeft het wel maar is duurder, dus wellicht dat Vodafone inderdaad de goedkoopste is voor wat jij wil.

• JB

JB

Cédric roelt!

odo966 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:44:
Wat bedoel je met "instap"? Glasvezelsnelheden zijn in principe altijd symmetrisch, en bijna alle providers hebben wel een 50/50 of vergelijkbare snelheid. Alleen is het niet bij alle providers mogelijk om alleen internet te nemen. XS4all heeft het wel maar is duurder, dus wellicht dat Vodafone inderdaad de goedkoopste is voor wat jij wil.
Dat blijkt van niet dus. Ik zie bijna overal dezelfde bagger upload snelheden als bij kabel (of je moet meteen een 100 mbit abbo pakken). Vodafone is nog een van de weinige die nog dezelfde upload hanteert bij een lagere snelheid (tenminste VF is dan sowieso het goedkoopste zo lijkt).

Nu ken ik Vodafone dus nog totaal niet als thuis provider maar internet = internet lijkt me?

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 30-07-2015 10:51 ]

Mijn boefje is liev!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik heb alleen gezien dat KPN tegenwoordig durft te experimenteren met asymmetrische snelheden. Heb je andere voorbeelden van *glasvezel* providers zonder gelijke upload?

• JB

JB

Cédric roelt!

odo966 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:59:
Ik heb alleen gezien dat KPN tegenwoordig durft te experimenteren met asymmetrische snelheden. Heb je andere voorbeelden van *glasvezel* providers zonder gelijke upload?
LOL je hebt gelijk, de anderen vielen af ivm duurder dan Vodafone O-)

Nu lees ik niet al te goede ervaringen met Vodafone maar geldt dat ook voor puur alleen internet? Tv blijft bij Ziggo.

Mijn boefje is liev!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10 11:06
Mijn ervaring is goed met Vodafone (alles in 1) en heb tot nu toe nog geen storing gehad. Uiteraard lees je 99% negatieve ervaringen op het internet van Vodafone omdat positieve bijna niet gemeld word. Ik raad het je aan om Vodafone te nemen voor je internet en overigens ook voor alles in 1. De ene provider heeft dingen weer beter voor mekaar dan een ander dit houd je toch tenslotte als elke provider het zelfde zou aanbieden voor de zelfde prijs is er geen concurentie meer. Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben en laten dit graag horen en zien op een forum.

P.s. ben vanaf Maart 2015 abo Vodafone

[ Voor 12% gewijzigd door gabbel op 30-07-2015 11:47 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

gabbel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:45:
Mijn ervaring is goed met Vodafone (alles in 1) en heb tot nu toe nog geen storing gehad. Uiteraard lees je 99% negatieve ervaringen op het internet van Vodafone omdat positieve bijna niet gemeld word. Ik raad het je aan om Vodafone te nemen voor je internet en overigens ook voor alles in 1. De ene provider heeft dingen weer beter voor mekaar dan een ander dit houd je toch tenslotte als elke provider het zelfde zou aanbieden voor de zelfde prijs is er geen concurentie meer. Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben en laten dit graag horen en zien op een forum.

P.s. ben vanaf Maart 2015 abo Vodafone
Ja dat is ook :) maar las zelfs fratsen als een IP nummer uit Iran 8)7 Vraag me alleen af hoe betrouwbaar die info is...
Een iraans ip adres

Blijkt dat ik een tweede hands ip adres heb oftwel uit iran. Hierdoor zijn diverse websites geblokkeerd. Vodafone weigert mij te helpen, zij claimen "wij bieden u alleen de toegang tot het internet en dat heeft u".

Daarnaast heb ik binnen een jaar al 6 storingen opgemerkt. Vaak een DNS probleem, iets wat ze blijkbaar niet onder controle kunnen krijgen.
http://www.internetervaring.nl/vodafone-glasvezel/

Mijn boefje is liev!

• gabbel
heb het (gelukkig) nog niet mee mogen maken dat ik een ip adres uit het midden oosten krijg ;)

Het voordeel van Vodafone vind ik dat je glasvezel kabel rechtstreeks word aangesloten op een router ipv zoals bij KPN eerst op een genexis kastje en dan vanuit daar weer naar router kost me weer 2 stroom punten en nu maar 1.

Over de Draytek router zijn uiteenlopende discussies. De 1 vind hem geweldig (zoals ik) en de ander vind het een waardeloos apparaat. Maar ook deze discussies en meningen houd je bij elke provider.

• JB

JB

Cédric roelt!

gabbel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:59:
heb het (gelukkig) nog niet mee mogen maken dat ik een ip adres uit het midden oosten krijg ;)

Het voordeel van Vodafone vind ik dat je glasvezel kabel rechtstreeks word aangesloten op een router ipv zoals bij KPN eerst op een genexis kastje en dan vanuit daar weer naar router kost me weer 2 stroom punten en nu maar 1.

Over de Draytek router zijn uiteenlopende discussies. De 1 vind hem geweldig (zoals ik) en de ander vind het een waardeloos apparaat. Maar ook deze discussies en meningen houd je bij elke provider.
Oke, klinkt goed inderdaad. Ik moet nog even checken of mijn modem van Ziggo nog nodig is voor tv maar volgens mij niet. De router gaat bij mij niet meer als modem doen heb zelf apparatuur achter het huidige modem zitten en dat laat ik zo.

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

ANdrode schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:09:
[...]

Ik dacht dat je bij "cloud opnemen" niet zonder te plannen een programma van bijvoorbeeld gisteravond kon terugkijken. Als dat wel kan dan is het een erg mooi USP en wil ik het hebben :)
Dat komt waarschijnlijk ook nooit, wordt niet toegestaan door de zenders. Bij de KPN ITNS cloud wordt als je rec toets drukt in de lopende uitzending ook niet de gehele uitzending opgenomen maar vanaf het punt dat je rec toets heb ingedrukt. Alleen bij begingemist kun je wel terug kijken vanaf het begin. Maar daar moet bij RTL en SBS ook voor betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 13:42 ]

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:29:

Overigens, "begin gemist" mag dus helaas ook niet bij alles. De commerciëlenv vragen er sowieso geld voor (bij Ziggo hebben ze dat 'opgelost' door het doorspoelen van reclame te verbieden) en bij de NPO wordt er bij films of bepaalde muziek docu's bv. ook geen begin gemist geboden.
Dat is CI+ of je daar ook blij van wordt verplicht reclame's kijken kan natuurlijk ook gewoon worden ingeschakeld bij je eigen cloud opnames.

Trouwens KPN is bezig met CI+ gemakelijk kijken zonder kastje tot de beperkingen worden ingeschakeld.

• gabbel
JB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:33:
[...]
Oke, klinkt goed inderdaad. Ik moet nog even checken of mijn modem van Ziggo nog nodig is voor tv maar volgens mij niet. De router gaat bij mij niet meer als modem doen heb zelf apparatuur achter het huidige modem zitten en dat laat ik zo.
Ik kom zelf ook af van Ziggo en je bent geen modem nodig om het tv signaal te ontvangen. TV van Ziggo gaat al van begin af aan over de COAX kabel. De modem is deze kabel juist nodig om internet te ontvangen.

• JB

JB

Cédric roelt!

gabbel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Ik kom zelf ook af van Ziggo en je bent geen modem nodig om het tv signaal te ontvangen. TV van Ziggo gaat al van begin af aan over de COAX kabel. De modem is deze kabel juist nodig om internet te ontvangen.
Kreeg de bevestiging ook in het Ziggo topic inderdaad :) Scheelt weer een stopcontact :P

Inmiddels glasvezel internet (en bellen) aangevraagd bij Vodafone (50/50). Ziggo laat ik nog even doorlopen zodat ik niet zonder internet kom te zitten en ik zeker weet dat mijn telefoonnummer fatsoenlijk over gaat naar Vodafone. Ben benieuwd hoe soepel dit gaat en of mijn nog nooit gebruikte glasvezel aansluiting in orde is :D

edit:
Meteen schriftelijk afgezien van de 14 dagen bedenktijd, scheelt dus weer wachten :P

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 30-07-2015 15:41 ]

Mijn boefje is liev!

• ANdrode
  • Niet online
gabbel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:59:
Ik heb had zelfs sinds april 2014 hetzelfde IP adres. Niet uit het midden oosten. Maar dit is geen statisch IP, ik heb geen garanties.

Vergeleken met de Ziggo router (specifiek: Cisco) is de Draytek een verademing.

@OmeJoyo: Mijn IP is ook veranderd. Sinds gisteravond tussen 23:50 en 0:00 krijg ik geen pings meer terug.

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 30-07-2015 17:12 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46

OmeJoyo

This is me

Vanacht blijkbaar storing of onderhoud geweest, connectie weggeweest voor 20 minuten, daarna nieuw IP, dus moest mijn DNS records weer even updaten, want kwam niet meer op mijn server thuis.

Tja dat met die adressen uit het midden oosten, IP adressen zijn schaars dus de blokken kunnen overal vandaan komen, dat is op zich geen probleem, alleen zijn er dienstverleners die er ene locatie aan vastbinden, die hun zaakjes niet op orde hebben en soms pas na maanden up to date zijn dat een adres is verhuisd. Resultaat is bans op web-sites, fora enz. Onterecht maar niet het probleem van Vodafone, maar van de sites die je bezoekt en/of de dienstverleners die de locatie verstrekken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• JB

JB

Cédric roelt!

ANdrode schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:43:
[...]

Ik heb had zelfs sinds april 2014 hetzelfde IP adres. Niet uit het midden oosten. Maar dit is geen statisch IP, ik heb geen garanties.

Vergeleken met de Ziggo router (specifiek: Cisco) is de Draytek een verademing.

@OmeJoyo: Mijn IP is ook veranderd. Sinds gisteravond tussen 23:50 en 0:00 krijg ik geen pings meer terug.
Ondanks dat Ziggo dynamische IP adressen hanteert is deze bij mij niet veranderd in de lange tijd dat ik bij hun zit. Verder gebruik ik een dynamisch dns mocht het ip adres wijzigen.

Mijn boefje is liev!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05
DJKoster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:15:
Mijn eerste jaar is ook (al 2 weken) om.
Het overzicht in My Vodafone klopt van geen kant: Einde contractduur staat correct aangegeven maar in het overzicht van het pakket staat nog vrolijk dat ik korting krijg. Helaas wordt gewoon de volle mep gefactureerd. ;)

Zojuist heb ik de klantenservice gebeld om het bellen van mijn pakket af te gooien (dit is online niet mogelijk vanwege bovenstaand 'probleem'), de medewerker gaf aan dat ze deze maand alle 'jaar+' abonnee's een aanbieding gaan doen. Ik wacht dus nog heel even met overstappen, verder ben ik wel tevreden met Vodafone.
Eindelijk is het overzicht in My Vodafone weer correct, helaas is het pakket niet online te wijzigen.
Ook niets meer gehoord over de aanbieding, volgende week maar weer bellen om de telefonie nu wel van mijn pakket af te gooien. :/

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
JB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:33:
[...]
De router gaat bij mij niet meer als modem doen heb zelf apparatuur achter het huidige modem zitten en dat laat ik zo.
Ben je bekend met het fenomeen DMZ? Het is namelijk niet mogelijk om bridge modus oid aan te zetten in de apparatuur van VF.

• JB

JB

Cédric roelt!

LordSpud schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Ben je bekend met het fenomeen DMZ? Het is namelijk niet mogelijk om bridge modus oid aan te zetten in de apparatuur van VF.
Bridge mode gebruik ik ook niet bij Ziggo. Heb nog een UBEE modem (dus geen router) en die zit op mijn Netgear router. Zo ga ik dat ook weer configureren met de Draytek. WAN poort met intern IP adres van/naar Draytek moet toch gewoon kunnen :?

[ Voor 29% gewijzigd door JB op 31-07-2015 14:35 ]

Mijn boefje is liev!

• gabbel
JB schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Bridge mode gebruik ik ook niet bij Ziggo. Heb nog een UBEE modem (dus geen router) en die zit op mijn Netgear router. Zo ga ik dat ook weer configureren met de Draytek. WAN poort met intern IP adres van/naar Draytek moet toch gewoon kunnen :?
Ja dit is gewoon mogelijk.

• tiab7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:55
nescafe schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:29:
[...]

Als je provider SIP TCP heeft enabled, dan kan dit een goed alternatief zijn.
Zie ook dit topic: Vodafone thuis( glas) blokkeert SIP toestel
De gigaset instellen op "TCP only" heeft bij mij geen effect. Zowel budgetphone als voipcheap registreren nogsteeds niet.

Ik laat de VoIP-verbindingen daarom (voorlopig?) over een vpn lopen, dat werkt wel.

• Binnetie
Gisteren het installatie pakket opgehaald. De Draytek doe ik op dezelfde plek als waar nu de Genexis zit in de meterkast. Dan kan ik de utpkabels het beste wegwerken.

Vraag me alleen 2 dingen af:

1. Ik heb al utp naar boven getrokken van de meterkast naar de TV. Moeten alleen nog connectoren aan. Doet de monteur dit? Heb uitgebreide installatie gratis gekregen. Kan het zelf wel maar dacht even aan het gemak.

2. Ik las in de brief iets over retour sturen oude router. Maar heb ook ergens iets gelezen dat je de Sitecom in eigendom gekregen hebt. Moet hij retour?

Heb nu een extra Amino A140 moet nog even kijken hoe ik die plaats boven. De TV hangt aan de muur zonder kastje dus hij zou ergens aan de TV moeten en dan met een ir-extender bedienen ofzo.

Wifi instellen, e-mail instellen en de rest kan ik zelf wel. Scheelt de monteur weer werk.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45
tiab7 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:19:
[...]

De gigaset instellen op "TCP only" heeft bij mij geen effect. Zowel budgetphone als voipcheap registreren nogsteeds niet.

Ik laat de VoIP-verbindingen daarom (voorlopig?) over een vpn lopen, dat werkt wel.
Vreemd.. bij meerdere collega's was juist SIP TCP de oplossing. Wellicht zou je de router na de wijziging eens kunnen rebooten om er zeker van te zijn dat de conntrack table leeg is.

VPN is ook een mooie oplossing, iets universeler toepasbaar zelfs. Ik kreeg het destijds alleen niet voor elkaar om dit werkend te krijgen. Zou dan wel de VPN over UDP laten lopen omdat dan ook je RTP-stream hierover loopt. (Dat probleem heb je bij SIP TCP weer niet).

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• gbbijl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 22:54
nescafe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:19:
[...]
Vreemd.. bij meerdere collega's was juist SIP TCP de oplossing. Wellicht zou je de router na de wijziging eens kunnen rebooten om er zeker van te zijn dat de conntrack table leeg is.
Bij mij werkt de Gigaset prima, nadat ik de setting 'Uitgaande proxy poort' op 25060 heb gezet ipv 5060. Poort 5060 wordt door de Draytek zelf gebruikt, en ondanks dat dit natuurlijk gewoon zou moeten werken 'kaapt' de SIP-stack van de Draytek het terugkomende verkeer.

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:36
Een wat raar vraagje. Niet geschoten is altijd mis.

Ik ben ondertussen al een paar maanden tevreden Vodafone Thuis klant. Alles werkt naar behoren. Ik heb alleen één nadeel in mijn huidige setup. Mijn kast onder de TV heb ik een stekkerdoos in liggen met een grote knop erop. Zodra ik klaar ben, haal ik het stroom van mijn kast af waardoor alle apparaten 0,0 stroom verbruiken. Dit heb ik destijds ingebouwd omdat ik bijna 100 euro per jaar aan stroom weglekte door alle apparaten "uit"/standby stonden. Maar de Entone Amulet (zonder HD) is echt bijzonder traag met het koud opstarten. Dat duurt serieus wel een paar minuten voordat ik beeld heb. Is hier iets tegen te doen en kun je hem sneller laten opstarten?

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 09:17
Pijnlijk, kreeg zojuist het installatiepakket van de nieuwe propositie thuisgestuurd met hierin handleidingen voor Ziggo Horizon TV.

Verwijderd

robcoenen schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:15:
Pijnlijk, kreeg zojuist het installatiepakket van de nieuwe propositie thuisgestuurd met hierin handleidingen voor Ziggo Horizon TV.
Onvriendelijk geweest naar VF? En willen ze je nu kwijt 8)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 09:42
Dat lijkt me erg stug, tenzij de PostNL bezorger Ziggo flyers in het pakket heeft gestopt.

Vodafone heeft als distributeur BNS (te Vianen).
Ziggo heeft als distributeur Holland Shipping (te Waddinxveen).

[ Voor 17% gewijzigd door andy88 op 03-08-2015 18:25 ]

• tiab7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:55
gbbijl schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:57:
[...]

Bij mij werkt de Gigaset prima, nadat ik de setting 'Uitgaande proxy poort' op 25060 heb gezet ipv 5060. Poort 5060 wordt door de Draytek zelf gebruikt, en ondanks dat dit natuurlijk gewoon zou moeten werken 'kaapt' de SIP-stack van de Draytek het terugkomende verkeer.
Ik neem aan dat je dan ook een proxy moet hebben die luistert op poort 25060?

Zelf gebruik ik geen draytek, dus die kan bij mij niets kapen.

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:53

LordHuberti

Help?

Hoppa! schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:55:

Edit: owja, nog één vraagje. In het oude abonnement zaten nogal wat zenders met Dolby Surround. Nu heb ik de Amino op AC3 gezet, maar nog steeds herkent mijn receiver alleen Stereo-geluid. Terwijl met het oude abonnement wel op veel zenders Dolby werd doorgegeven. Is dit een bekend probleem?
Bij mij ook alleen stereo geluid uit de amino. Zowel via de hdmi als via de optische aansluiting getest met mijn versterker (bij meerder zenders). Het maakt geen enkel verschil of ik in het menu voor stereo of ac3 kies.

Ik zie eigenlijk alleen maar posts van mensen met een Entone die surround werkend hebben gekregen. .... Is er iemand die dit werkend heeft gekregen met een amino?

.........

• JB

JB

Cédric roelt!

Als ik het eerder goed heb begrepen, gaat de glaskabel bij Vodafone rechtstreeks in de Draytek router toch? Nu heb ik dit in de meterkast zitten. Zover ik me kan herinneren heb je bij KPN e.d. daar zo'n ding op zitten wat weer naar je modem/router gaat. Deze gaat dus niet nodig zijn?

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/08/03/IMG_5828.jpg

Mijn boefje is liev!

• Lord_Dain
Ze halen de linkerkap eraf, daarna prikken ze een glasvezel met connector op de connecter in dat linkerkastje. Hoe ze het afwerken weet ik niet. Heb foto's gezien waarbij de kap er niet op is geplaatst maar ook waarbij er een gaatje aan de zijkant is gemaakt?

• gbbijl
tiab7 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

Ik neem aan dat je dan ook een proxy moet hebben die luistert op poort 25060?

Zelf gebruik ik geen draytek, dus die kan bij mij niets kapen.
Nee, dat heeft er niets mee te maken, het gaat om de uitgaande UDP-poort van de Gigaset. Hij verbind vervolgens wel gewoon aan poort 5060 van de SIP-proxy. Het terugkomende verkeer komt weer op poort 25060 naar de Gigaset door de Draytek, die het vervolgens gewoon door de standaard NAT-engine heen haalt omdat hij niet weet/snapt wat voor verkeer het is, en hij het niet zelf kaapt omdat het niet op poort 5060 terugkomt. Daarom werkt het :)

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
LordHuberti schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:22:
[...]

Bij mij ook alleen stereo geluid uit de amino. Zowel via de hdmi als via de optische aansluiting getest met mijn versterker (bij meerder zenders). Het maakt geen enkel verschil of ik in het menu voor stereo of ac3 kies.

Ik zie eigenlijk alleen maar posts van mensen met een Entone die surround werkend hebben gekregen. .... Is er iemand die dit werkend heeft gekregen met een amino?
Dit wil ik ook graag weten. Ik had met de oude propositie op veel verschillende kanalen Dolby Digital Surround en nu is het overal stereo-ellende. Zelfde Amino, zelfde instellingen op TV en receiver.

• Binnetie
Ik heb nu op de oude propositie gewoon surround geluid met de Amino A140, en dat is wel een stuk fijner een film kijken (mocht ik wat leuks zien op tv).
Donderdag wordt ik overgezet naar de nieuwe propositie en ga het direct testen of ik surround heb of stereo... dat zou wel een dompertje zijn als je vandaag de dag naar stereo moet luisteren voor films :X

• Binnetie
Binnetie schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:34:
Gisteren het installatie pakket opgehaald. De Draytek doe ik op dezelfde plek als waar nu de Genexis zit in de meterkast. Dan kan ik de utpkabels het beste wegwerken.

Vraag me alleen 2 dingen af:

1. Ik heb al utp naar boven getrokken van de meterkast naar de TV. Moeten alleen nog connectoren aan. Doet de monteur dit? Heb uitgebreide installatie gratis gekregen. Kan het zelf wel maar dacht even aan het gemak.

2. Ik las in de brief iets over retour sturen oude router. Maar heb ook ergens iets gelezen dat je de Sitecom in eigendom gekregen hebt. Moet hij retour?

Heb nu een extra Amino A140 moet nog even kijken hoe ik die plaats boven. De TV hangt aan de muur zonder kastje dus hij zou ergens aan de TV moeten en dan met een ir-extender bedienen ofzo.

Wifi instellen, e-mail instellen en de rest kan ik zelf wel. Scheelt de monteur weer werk.
Iemand die hier wat over kan vertellen? Ga morgenavond alvast de meterkast opruimen, het is er nu een bende door alle klussen in de woning...

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-10 12:17
Ja. De monteur knijpt RJ45 connectoren aan UTP kabels. Gratis.

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord_Dain schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:10:
Ze halen de linkerkap eraf, daarna prikken ze een glasvezel met connector op de connecter in dat linkerkastje. Hoe ze het afwerken weet ik niet. Heb foto's gezien waarbij de kap er niet op is geplaatst maar ook waarbij er een gaatje aan de zijkant is gemaakt?
Oké, dus het word niet rechtstreeks aangesloten op de binnenkomende kabel? Ik had gehoopt dat ik die doos dan eraf kon schroeven en daar de Draytek neer kan hangen? Dat is natuurlijk als je weer een keer overstapt naar providers die wel een losse module op die doos monteren :/

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 04-08-2015 10:46 ]

Mijn boefje is liev!

• Binnetie
Dat had ik ook gehoopt bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20150703_080828_zpsslhvpdhe.jpg

Hij kan nog boven de plank eventueel...

• eymey
Van de "FTU" moet je inderdaad afblijven. Dat ding zit er niet voor niets, de vezel zit erin 'gelast' op zo'n manier dat ie beschermd is en dat je er relatief eenvoudig weer een apparaat of patchkabel op kan schuiven.

Dat mensen zelf aan CAI AOP en ISRA zitten te rommelen is tot daar aan toe, bij glas kom je daar gewoon niet mee weg.

• JB

JB

Cédric roelt!

Binnetie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:52:
Dat had ik ook gehoopt bij mij:

[afbeelding]

Hij kan nog boven de plank eventueel...
Jij hebt wel een stopcontact nodig voor die FTU?

Mijn boefje is liev!

• Binnetie
Ja klopt.

• eymey
Maar dat komt omdat Binnetie nog op de 'oude' propositie (of bij een andere provider?) zit, neem ik aan? Ook bij die 'oude' FTU heb je bij de huidige Vodafone propositie geen stopcontact nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 04-08-2015 12:07 ]

• Binnetie
Ik zit bij de oude Vodafone zeg maar. Dus die stroomadapter hoef ik na donderdag niet meer te grbuiken als ik overstap naar de nieuwe propositie? Scheelt namelijk weer een stekkerblok aansluiten.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:37:
Ik zit bij de oude Vodafone zeg maar. Dus die stroomadapter hoef ik na donderdag niet meer te grbuiken als ik overstap naar de nieuwe propositie? Scheelt namelijk weer een stekkerblok aansluiten.
Die stroom gaat eraf ja; Draytek past misschien onder je stopcontact, kabel is lang zat iig ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 05-08-2015 23:32 ]

• Binnetie
Ik zie het. Het glasvezelkabeltje gaat van de Draytek naar de FTU dus, hebben ze bij jou een gaatje ofzo geboord in de FTU?

Deze FTU gaat tot 100 Mbit maar stel dat ik naar 500 Mbit ga dan zal deze dus ook vervangen moeten worden of gaan de ze fiber dan rechtstreeks in de Draytek stoppen?

• apis29
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:12:
Ik zie het. Het glasvezelkabeltje gaat van de Draytek naar de FTU dus, hebben ze bij jou een gaatje ofzo geboord in de FTU?

Deze FTU gaat tot 100 Mbit maar stel dat ik naar 500 Mbit ga dan zal deze dus ook vervangen moeten worden of gaan de ze fiber dan rechtstreeks in de Draytek stoppen?
Die kabel gaat rechtreeks naar de glasvezelkabel die bij de FTU/NTU binnenkomt, verder zit er helemaal niks meer in. Het grijze bovenste deel met nu als je aansluitingen wordt vervangen door een leeg omhulsel, hier zit een gaatje in waar de gele kabel doorheen kan.
Waren denk ik eerder de poorten van die oude Genexis die tot 100 mbit geschikt waren maar dat is dus niet meer van toepassing aangezien het nu rechstreeks naar de Draytek gaat. (die blijkbaar verplicht aan de wand bevestigd moet worden bij oplevering en met die antennes er nog op wordt het alweer een moeilijk verhaal onder je stopcontact. Moet net kunnen denk ik als ze niet omhoog wijzen, de linker iig)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 04-08-2015 14:38 ]

• LordSpud
Binnetie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:12:

Zoiets krijg je:

Afbeeldingslocatie: http://tech.piepers.me/3.jpg

Een dummy kap dus met een opgerolde of opgefrommelde patch kabel erin. :+

• Binnetie
Haha oke, we gaan het zien. Ben benieuwd of het allemaal goed gaat. Vast wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 04-08-2015 15:39 ]

• Lord_Dain
Binnetie, jouw meterkast lijkt eerder een opberghok. Dat is niet handig voor de airflow e.d. Volgens mij kan je de Draytek eenvoudig kwijt als je een van de zijkanten vrijmaakt, bv waar je nu die reiniger hebt staan of de plank waar de doos en kabels op liggen, kan ie gewoon tegen de zijkant van je meterkast.
LordSpud schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:33:
[...]
Zoiets krijg je:

[afbeelding]

Een dummy kap dus met een opgerolde of opgefrommelde patch kabel erin. :+
WTF, dat is echt niet acceptabel. Glasvezel wil je niet 'wegfrommelen' maar netjes oprollen, bij voorkeur niet in dat iele kastje. Dus ik zou hem er uit leiden en dan zo netjes/lang mogelijk in de kast wegwerken, desnoods in een mooie lus (zonder hoeken van 90graden) ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 04-08-2015 20:35 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

apis29 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:31:
[...]

(die blijkbaar verplicht aan de wand bevestigd moet worden bij oplevering en met die antennes er nog op wordt het alweer een moeilijk verhaal onder je stopcontact. Moet net kunnen denk ik als ze niet omhoog wijzen, de linker iig)
Waarom zou dat verplicht zijn :? Zie dat nergens staan in de afspraakbevestiging met Guidion...

De installatie:

Onder de installatie van Vodafone vallen de volgende voorwaarden:
- Het plaatsen van het modem
- Het configureren van het modem.
- Het testen van de diensten aan het einde van het bezoek.

Let ook op de volgende punten:
- Voor alle overige werkzaamheden die niet onder de bovenstaande voorwaarden vallen, kan de expert € 17.50 per kwartier in rekening brengen Dit gebeurt altijd in goed overleg.
- De installatie kan alleen worden uitgevoerd indien je glasvezelaansluiting goed bereikbaar is en hier een stopcontact bij aanwezig is. Als je dit vooraf hebt aangegeven kan de expert een stopcontact voor je plaatsen voor € 50,00 inclusief materiaal.
- De expert verricht geen hak- of breekwerk. Eventueel boorwerk kan worden uitgevoerd op je eigen risico.
- Bij de uitvoering van kruipruimtewerkzaamheden dient altijd een tweede volwassen persoon aanwezig te zijn om te assisteren bij eventuele problemen. Het is mogelijk dat jij zelf dit toezicht houdt. Als dit niet mogelijk is wordt er voor een tweede persoon vanuit Guidion een toeslag in rekening gebracht. Dit valt niet onder de basisinstallatie.
- Als er blindkappen aanwezig zijn, willen we je vragen deze klaar te leggen voor de expert.
- Wij verzoeken je om het modem niet zelf aan te sluiten. Doe je dit wel en ondervind je hier later problemen mee dan bent je daar zelf voor verantwoordelijk.

Mijn boefje is liev!

• apis29
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Waarom zou dat verplicht zijn :? Zie dat nergens staan in de afspraakbevestiging met Guidion...

De installatie:

Onder de installatie van Vodafone vallen de volgende voorwaarden:
- Het plaatsen van het modem
- Het configureren van het modem.
- Het testen van de diensten aan het einde van het bezoek.

Let ook op de volgende punten:
- Voor alle overige werkzaamheden die niet onder de bovenstaande voorwaarden vallen, kan de expert € 17.50 per kwartier in rekening brengen Dit gebeurt altijd in goed overleg.
- De installatie kan alleen worden uitgevoerd indien je glasvezelaansluiting goed bereikbaar is en hier een stopcontact bij aanwezig is. Als je dit vooraf hebt aangegeven kan de expert een stopcontact voor je plaatsen voor € 50,00 inclusief materiaal.
- De expert verricht geen hak- of breekwerk. Eventueel boorwerk kan worden uitgevoerd op je eigen risico.
- Bij de uitvoering van kruipruimtewerkzaamheden dient altijd een tweede volwassen persoon aanwezig te zijn om te assisteren bij eventuele problemen. Het is mogelijk dat jij zelf dit toezicht houdt. Als dit niet mogelijk is wordt er voor een tweede persoon vanuit Guidion een toeslag in rekening gebracht. Dit valt niet onder de basisinstallatie.
- Als er blindkappen aanwezig zijn, willen we je vragen deze klaar te leggen voor de expert.
- Wij verzoeken je om het modem niet zelf aan te sluiten. Doe je dit wel en ondervind je hier later problemen mee dan bent je daar zelf voor verantwoordelijk.
Blijkbaar instructies aan de installateur. Was zelf ook van plan hem gewoon horizontaal neer te zetten op een plankje maar moet bevestigd zijn vanwege 'gevoeligheid' kabeltje oid (kans op vallen uitsluiten). Zo moet het afgeleverd worden iig, wat je erna mee doet ... O-)

Bij mij is het overigens wel netjes opgerold in een lus daarbinnen :+

edit: ik kijk nu Travel Channel HD met enkel het basispakket? Als dit permanent is maakt dat 34 HD zenders in het basispakket ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 05-08-2015 00:46 ]

• LordSpud
Lord_Dain schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:33:
WTF, dat is echt niet acceptabel. Glasvezel wil je niet 'wegfrommelen' maar netjes oprollen, bij voorkeur niet in dat iele kastje. Dus ik zou hem er uit leiden en dan zo netjes/lang mogelijk in de kast wegwerken, desnoods in een mooie lus (zonder hoeken van 90graden) ;)
Heb het nu zelf met klittenband voorzichting opgerold en als de kap erop zit, is het best netjes, hoor:

Afbeeldingslocatie: http://tech.piepers.me/ftth-to-switch_thumb.jpg

• JB

JB

Cédric roelt!

LordSpud schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:59:
[...]

Heb het nu zelf met klittenband voorzichting opgerold en als de kap erop zit, is het best netjes, hoor:

[afbeelding]
Dus als ik het goed begrijp is jouw FTU nu spanningsloos en alleen maar een "doos" waar de kabel van/naar het modem op aangesloten is?

Mijn boefje is liev!

• LordSpud
Dat klopt inderdaad, de printplaat is er destijds door de monteur ook uitgesloopt en vervangen door het kabeltje.

• Binnetie
Lord_Dain schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:33:
Binnetie, jouw meterkast lijkt eerder een opberghok. Dat is niet handig voor de airflow e.d. Volgens mij kan je de Draytek eenvoudig kwijt als je een van de zijkanten vrijmaakt, bv waar je nu die reiniger hebt staan of de plank waar de doos en kabels op liggen, kan ie gewoon tegen de zijkant van je meterkast.

[...]

Het is inderdaad een opslag hol en ik kan je nog sterker vertellen. De bel was afgelopen weekend kapot dus moet ik een nieuw monteren. Draadloos geeft bij ons teveel problemen, te veel mensen die op de ramen gaan slaan omdat de bel het niet deed. Dus een bedraadde aangesloten (draad van de vorige bewoner zat er nog in). Alleen nu is het plafond naar beneden gekomen daar. Het lijkt nu nergens naar.

Maar vanavond ga ik eens kijken wat er allemaal opgeruimd kan worden want mijn vriendin propt er maar van alles in. Het valt me trouwens nog mee dat mijn wifi (na wat tunen een tijd terug) nog goed bereik heeft met al die obstakels.

• eymey
Hier komt er niets anders in de meterkast te staan dan (actieve) technische spullen, bedoeld voor de infra van het huis. Geen opslag e.d.

Voor huishoudspullen is er de trapkast. M"n vriendin zal er ook geen moment over denken om spullen in de meterkast op te slaan.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
En alweer een ander IP adres, nu in de 5.132.0.0 reeks.

Zou overigens wel prettig wezen als ze de werkzaamheden eens aankondigden. Beetje irritant af en toe dat de connectie er plots uitligt. Nu een paar keer per week. Het is wel 's-nachts, maar ook dan kan het slecht uitkomen.

• JB

JB

Cédric roelt!

ultrapreventive schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 02:26:

Zou overigens wel prettig wezen als ze de werkzaamheden eens aankondigden. Beetje irritant af en toe dat de connectie er plots uitligt. Nu een paar keer per week. Het is wel 's-nachts, maar ook dan kan het slecht uitkomen.
Wat is de reden hiervoor? Zelf al 5 jaar bij Ziggo (ook dynamisch IP) maar het IP adres is nog nooit veranderd.

Mijn boefje is liev!

• eymey
Vodafone is, netals andere glasvezel operators, hard aan de weg aan het timmeren.

En kan waarschijnlijk ook geen al te grote IP blokken meer krijgen.

Wel moeten ze die blokken waarschijnlijk over de regio's verdelen (ik gok op City-PoP niveau?) en daar wordt het adres via DHCP uitgegeven.

Als ze in een bepaald gebied ineens veel klanten erbij krijgen (of verwachten) kan ik me voorstellen dat ze soms moeten herverdelen. Kleinere blokken evt naar kleinere gebieden, grotere blokken naar de steden, etc.

Ziggo en (voormalig) UPC samen hebben waarschijnlijk veel grotere blokken en wellicht ook grotere gebieden die ze via DHCP bedienen. En hun situatie qua klanten is waarschijnlijk ook redelijk stabiel: Er gaan er eens wat weg, er komen er eens wat bij. Ik kan me nog wel herinneren, rond 2000-2003, hoe vaak bij UPC m'n IP veranderde toen ik net gedwongen van een statisch IP op het com21 platform naar DHCP met een Terayon modem moest :X.

Ik heb iig altijd van ITNS (ISPfabriek), de ISP en operator van Telfort, Lijbrandt, XMS, etc. begrepen dat dat de reden is en volgens mij wordt het ook bij gebruik van KPN Wholesale (WBA) in de documentatie zo aangegeven dat jij in het geval van DHCP over VLAN34 moet bepalen welke blokken waarheen gerouteerd moeten worden. Bij PPP op VLAN6 werkt dat weer anders.

Natuurlijk kunnen ze die wijzigingen wel iedere keer aankondigen, maar dan kost het steeds een hoop planning, communicatie, etc. De scherpe prijsstelling moet ergens vandaan komen. Zeker omdat het waarschijnlijk slechts een relatief kleine klantengroep met servers e.d. treft.

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 06-08-2015 08:50 ]

• gbbijl
Nu een paar keer per week. Het is wel 's-nachts, maar ook dan kan het slecht uitkomen.
Een paar keer per week is wel veel. Als het 'goed' is alleen vorige week donderdagnacht en vannacht. Klopt dat?

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe zit het met SMTP verkeer? Kan ik gewoon mailen over poort 2525 (eigen SMTP server van hosting ipv Vodafone)?

Mijn boefje is liev!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-10 12:17
Inmiddels nu 13 maanden Vodafone thuis (TV, internet en bellen).
Nu heb ik aan VF gevraagd of ze een nieuwe aanbieding willen doen aangezien ik nu in mijn contractvrije periode zit. Volgende week hoor ik meer.

Iemand al een dergelijke aanbieding ontvangen?

• LordSpud
JB schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:38:
Hoe zit het met SMTP verkeer? Kan ik gewoon mailen over poort 2525 (eigen SMTP server van hosting ipv Vodafone)?
Wat bedoel je precies met "eigen SMTP server van hosting"? Verbind je met een mail client maar een eigen mailserver die ergens anders draait over poort 2525? Ik draai thuis een mailserver met Vodafone's mailserver als relay maar misschien bedoel je dat niet?

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Dotto schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:57:
Nope, heb een abonnement sinds eind februari 2014. Ik betaal nu al bijna een half jaar de volle mep.

• JB

JB

Cédric roelt!

LordSpud schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Wat bedoel je precies met "eigen SMTP server van hosting"? Verbind je met een mail client maar een eigen mailserver die ergens anders draait over poort 2525? Ik draai thuis een mailserver met Vodafone's mailserver als relay maar misschien bedoel je dat niet?
Ik bedoel inderdaad dat ik nu bij Ziggo niet kan mailen over poort 25 als ik een andere mailserver instel (die van de hostingpartij) als hun eigen. Wanneer ik poort 2525 hanteer kan ik wel mailen (en ook meteen wanneer ik met mijn GSM buiten de deur ben dus niet meer op wifi).

Mijn boefje is liev!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 14:26

QFT!
hier ook al in een week tijd 2x zonder internet gezeten. en als je ze wat vraagt wordt er naar dat domme forum van ze verwezen ( waar overigens niks op staat, plus ik kan dat niet zien als ik offline lig >.> )

Blijkbaar is dit dus landelijk onderhoud geweest?
dat hadden ze best wel even op twitter mogen gooien ofzo. erg jammer

• JB

JB

Cédric roelt!

Xantios schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

QFT!
hier ook al in een week tijd 2x zonder internet gezeten. en als je ze wat vraagt wordt er naar dat domme forum van ze verwezen ( waar overigens niks op staat, plus ik kan dat niet zien als ik offline lig >.> )

Waarom zonder internet gezeten? Moet je je router handmatig rebooten alvorens weer internet te hebben :?

Mijn boefje is liev!

• Xantios
JB schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:12:
[...]

Waarom zonder internet gezeten? Moet je je router handmatig rebooten alvorens weer internet te hebben :?
Dat niet. maar als de fiber offline gaat zit ik zonder internet ;-)

• JB

JB

Cédric roelt!

Xantios schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:13:
[...]

Dat niet. maar als de fiber offline gaat zit ik zonder internet ;-)
Jij internet op andere tijden als de gemiddelde mens of :?

Mijn boefje is liev!

• Binnetie
Hier loopt de overgang van oude propositie naar nieuwe propositie wat anders dan gepland.
Ik kreeg gisteren ineens een mailtje dat de installatie van vandaag 20.15 uur was komen te vervallen en op 15.00 uur was gezet. Stom dat mijn mobiel op het werk is blijven liggen, want ze hadden me inderdaad proberen te bellen en voicemail ingesproken dat als 15.00 uur goed was dat ik niet hoefde terug te bellen.
gelukkig dat ik mijn mail nog even checkte.

Mijn vriendin zou weggaan met de kids (gastouder) maar die komt nu maar eerder terug, helemaal omdat toen ik wilde bellen om de afspraak te verzetten ineens TV en internet uitvielen om 8.15 uur vanochtend. Ik dacht als ik nu de afspraak ga verzetten dat de kans bestaat dat we pas volgende week aan de beurt zijn en al die tijd zonder internet en TV zitten.

Dan maar even zo.

Ik heb vanochtend nog even snel voor ik naar het werk ging zitten vogelen met de Draytek. Die gaat niet passen op de achterste muur omdat er dan geen kabels onderin gestoken kunnen worden. Hij komt als het ware klem tussen de stekkerdoos en een stroomdoorvoer te zitten:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20150703_080828_zpsslhvpdhe.jpg

Overigens is de meterkast nu netjes opgeruimd :)
Dus ik denk dat hij op de linker zijmuur komt. Het wordt dan alleen wel krap met de UTP kabel die ik 1,5 jaar terug eens van de meterkast naar boven heb getrokken. Zullen ze deze eventueel verlengen met een verlengblokje er tussen? Kan niet zo heel veel kwaad als er alleen maar IPTV overheen gaat toch?

Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ik van mijn werk kom vanmiddag.

• Xantios
JB schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:25:
[...]

Jij internet op andere tijden als de gemiddelde mens of :?
Mag ik om een uur of 01:00 nog effe youtube open gooien? of uitzending gemist?
ik vind dit helemaal geen hele gekke tijd?

• JB

JB

Cédric roelt!

Xantios schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Mag ik om een uur of 01:00 nog effe youtube open gooien? of uitzending gemist?
ik vind dit helemaal geen hele gekke tijd?
Dat zijn wel standaard windows voor werkzaamheden ;)

Mijn boefje is liev!

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 18:35
Xantios schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

QFT!

Ze hebben het op hun forum gepost, de dag van te voren: http://forum.vodafone.nl/...op-6-augustus/td-p/250703

Had zelf liever een mailtje gehad. Laatst hadden ze 3 dagen onderhoud in de lokale POP. Onaangekondigd een dag zonder internet gezeten. Netjes aankondigen ho maar, moest zelf de helpdesk bellen :X

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
WyriHaximus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:36:
[...]

Ze hebben het op hun forum gepost, de dag van te voren: http://forum.vodafone.nl/...op-6-augustus/td-p/250703

Had zelf liever een mailtje gehad. Laatst hadden ze 3 dagen onderhoud in de lokale POP. Onaangekondigd een dag zonder internet gezeten. Netjes aankondigen ho maar, moest zelf de helpdesk bellen :X
Daar had ik niet meer gekeken omdat de vorige keren er telkens niks stond. Toevallig nu wel, blijkbaar leert men?
Een mailtje is beter nmm en lijkt me niet ondoenlijk.
Mogelijk kan er op een pagina in de Draytek interface na elk onderhoud een 1regelige mededeling worden gegooid? Een soort onderhoudslogje? Missen ze wel de mensen met eigen apparatuur ;)

Of een bepaald tijdsdeel als window wordt gezien voor maint. is irrelevant.
De dienst wordt fulltime beschikbaar gesteld, dus wanneer de klant hem gebruikt is uitsluitend aan hem.
Dat ze hiermee minder klanten raken dan overdag is evident, maar nog steeds niet iets om dan maar lompweg zwijgend de boel plat te gooien, wat men -tot voor de aankondiging van het onderhoud van vannacht- wel degelijk deed.
Ook als het een plotseling opgetreden noodzaak betreft, kun je de klant achteraf kort berichten.

• Binnetie
Van Ziggo weet ik dat ze mensen de klanten in een bepaald postcode gebied mailen waar de komende tijd onderhoud zal plaatsvinden. Alleen als ik dan een keer geen internet had en de boel had herstart en keek de mail van Ziggo terug was het bij mij vaak een 'ohjaaa onderhoud' momentje.

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05
Dotto schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:57:
Inmiddels nu 13 maanden Vodafone thuis (TV, internet en bellen).
Nu heb ik aan VF gevraagd of ze een nieuwe aanbieding willen doen aangezien ik nu in mijn contractvrije periode zit. Volgende week hoor ik meer.

Nope, ik zou ook "volgende week" / "Voor het einde van de maand" meer horen..
Morgen nog maar eens bellen.

• Binnetie
Ik ben ook over.

De monteur heeft alles netjes aangesloten. En uiteindelijk de Draytek op deze manier geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20150806_173754_zpsfkldravi.jpg

Op ongeveer 1,20m hoog.

Het fibertje komt inderdaad uit een lege FTU:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20150806_173728_zpsxhvldyiq.jpg

Ben nu bezig het e.e.a. in de Draytek in te stellen, zoals wifi-ssid, wpa-key etc.
Wat me opvalt en waar ik zo geen verklaring voor heb: ik heb op mijn nas een torrentclient draaien en ik zag direct dat ik deze torrents netjes seed. Ik had verwacht een portforward te moeten aanmaken zoals voorheen ook moest. UPnP staat uit. Hoe kan hij dan automatisch die poort hebben open gegooid?

Mijn ip is: 5.132.xxx.xxx (bijzondere serie) maar is niet erg.

• LordSpud
Ziet er netjes uit maar die kabel hangt er toch ietwat gevaarlijk bij zou ik zeggen. Kun je die niet beter op de houten plaat voorzichtig vast zetten?

Ik heb ook een 5.132.x ip adres en ik kom uit Beijing, zo te zien :-p

• eymey
https://www.ripe.net/manage-ips-and-asns kijk hier ff (hier kan je gegevens over je IP / het blok waar je in zit opvragen).

Ik weet niet op welke site je ziet dat je uit Beijing komt, maar het kan heel goed zijn dat je gegevens bij RIPE al goed staan, alleen dat de betreffende website een verouderde database gebruikt.

• Binnetie
Je bedoeld de fiber LordSpud? Ja die ga ik nog even vastzetten denk ik. Ga het sowieso nog iets anders neerzetten.

Op Speedtest.net kom ik uit Nederland en is de provider Vodafone. Via de link van eymey, staat ook dat ik uit Nederland kom.

BTW: ik merk ook dat ik dus alleen maar stereo heb. Nu is dat voor boven niet erg, maar beneden vind ik dat wat minder. Op de oude propositie kon ik wat meer dingen instellen in het beeld en geluid, hier niet. Dat is voor de normale gebruiker alleen maar eenvoudiger maar zelf kan ik er nu minder aan aanpassen.

[ Voor 39% gewijzigd door Binnetie op 06-08-2015 19:54 ]

• apis29
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:44:
Je bedoeld de fiber LordSpud? Ja die ga ik nog even vastzetten denk ik. Ga het sowieso nog iets anders neerzetten.

Op Speedtest.net kom ik uit Nederland en is de provider Vodafone. Via de link van eymey, staat ook dat ik uit Nederland kom.

BTW: ik merk ook dat ik dus alleen maar stereo heb. Nu is dat voor boven niet erg, maar beneden vind ik dat wat minder. Op de oude propositie kon ik wat meer dingen instellen in het beeld en geluid, hier niet. Dat is voor de normale gebruiker alleen maar eenvoudiger maar zelf kan ik er nu minder aan aanpassen.
Kan het niet op een receiver testen maar op bijv. Ned 2 hoor ik wel duidelijk verschil in volume op de tv wanneer ik tussen Stereo en AC3 wissel ... (waarbij die van de stereo een duidelijk hoger volume heeft).

Qua IP heb ik er eentje van Wiericke, inmiddels als Vodafone geidentificeerd (of het staat bij de eerste server waar ik de speedtest deed nog steeds als Wiericke).

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 06-08-2015 20:47 ]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 10:14
Weet iemand hoe het zit met de pakketen? Ik zie nu op Vodafone thuis een tv abonnement voor 13.50 (ik heb 12.50) en ik zie pakketten zoals Kids en music terwijl ik die bij mij in mijn instellingen deel niet kan kiezen. Is er, een maand of 3 a 4 nadat ik heb verlengd, weer een nieuwe abonnements vorm gekomen?

• LordSpud
eymey schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:37:
https://www.ripe.net/manage-ips-and-asns kijk hier ff (hier kan je gegevens over je IP / het blok waar je in zit opvragen).

Ik weet niet op welke site je ziet dat je uit Beijing komt, maar het kan heel goed zijn dat je gegevens bij RIPE al goed staan, alleen dat de betreffende website een verouderde database gebruikt.
Daar staat ie inderdaad al goed. Ik was even snel aan het kijken op "whatismyipaddress.com". Daar staat ie toevallig, sinds vandaag, ook goed.
Binnetie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:44:
Die fiber inderdaad, maar komt dus helemaal goed :-)

• Binnetie
Ik merkte het gisteren ook toen ik door de instellingen van de Amino liep: ik zat op NPO3 en toen ik switchte tussen stereo en AC3 werd het geluid een stuk zachter op AC3. Ik heb een versterker tussen mijn TV en de Amino. Ik heb alleen nog niet gekeken wat de versterker aangeeft op zijn scherm zodra ik de instellingen aanpas.

• eymey
Ik vermoed dat het komt doordat je bij stereo ook op de Amino het volume kan regelen (probeer eens?).

AC3 is gewoon een bitstream en dan heb je dus geen volumeregeling tot na de decoder in je av-receiver.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ongeacht wat ik voor geluidstream aanvink op de Animo, alles en overal komt alleen Stereo door volgens mijn receiver.

• Binnetie
Ik heb volume op de ontvanger gisteren ook harder gezet en dan is het wel te regelen, anders kan de versterker dit ook doen. Het viel me gewoon op.

Vraag me alleen af wat Vodafone hier aan gaat doen. Stereo is toch een beetje ouderwets vind ik (bij films tenminste).

• JB

JB

Cédric roelt!

Binnetie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:46:
Ik ben ook over.

De monteur heeft alles netjes aangesloten. En uiteindelijk de Draytek op deze manier geplaatst:

[afbeelding]

Op ongeveer 1,20m hoog.

Het fibertje komt inderdaad uit een lege FTU:

[afbeelding]

Ben nu bezig het e.e.a. in de Draytek in te stellen, zoals wifi-ssid, wpa-key etc.
Wat me opvalt en waar ik zo geen verklaring voor heb: ik heb op mijn nas een torrentclient draaien en ik zag direct dat ik deze torrents netjes seed. Ik had verwacht een portforward te moeten aanmaken zoals voorheen ook moest. UPnP staat uit. Hoe kan hij dan automatisch die poort hebben open gegooid?

Mijn ip is: 5.132.xxx.xxx (bijzondere serie) maar is niet erg.
Heeft de monteur de Draytek op verzoek opgehangen of was dat een eis?

Mijn boefje is liev!

• Binnetie
Geen idee, ik had de uitgebreide installatie. Ik had niet echt een eis ofzo. De vorige router stond gewoon op de plank. Ik had wel aan mijn vriendin uitgelegd hoe de monteur het vermoedelijk zou gaan doen. Ik denk als je de Draytek neerzet je dan met de UTP-kabels loopt te rommelen omdat je ze namelijk voorop het apparaat aansluit.

Daarnaast had ik een kabel getrokken naar boven 1,5 jaar geleden maar nog geen RJ45 inbouwdoosje geplaatst. De monteur heeft een connector op de kabel gezet die dus rechtstreeks uit de muur komt. Daardoor kan ik de settopbox boven niet goed neerzetten. Dus ik ga nog even een inbouwdoosje plaatsen en vandaaruit met een UTP kabel naar de settopbox.

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik zie inderdaad nu pas dat de aansluitingen aan beide kanten zitten bij de Draytek :F Dan ook maar eens kijken of ik de meterkast anders in kan richten... Staat aardig vol met een NAS, 2x Netgear router, modem Ziggo (wordt vervangen door Draytek) en HomeWizard.

Kunnen die antennes er af gedraaid worden bij de Draytek? Ga die toch niet gebruiken voor wifi.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 07-08-2015 12:58 ]

Mijn boefje is liev!

• ANdrode
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:30:
Ik zie inderdaad nu pas dat de aansluitingen aan beide kanten zitten bij de Draytek :F Dan ook maar eens kijken of ik de meterkast anders in kan richten... Staat aardig vol met een NAS, 2x Netgear router, modem Ziggo (wordt vervangen door Draytek) en HomeWizard.
Twee routers op één plek is vaak niet handig. Als ze allebei openwrt ondersteunen zou ik proberen om roaming tussen access points, zoals beschreven in clientmode te gebruiken.
Disclaimer: Zelf geen ervaring met instellen van WDS
Kunnen die antennes er af gedraaid worden bij de Draytek? Ga die toch niet gebruiken voor wifi.
2130: Kunnen er af
2132: Kunnen er vermoedelijk af.

• JB

JB

Cédric roelt!

ANdrode schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

Twee routers op één plek is vaak niet handig. Als ze allebei openwrt ondersteunen zou ik proberen om roaming tussen access points, zoals beschreven in clientmode te gebruiken.
Disclaimer: Zelf geen ervaring met instellen van WDS
Weet jij hoe ik ze gebruik? ;) Als je goed naar de lampjes kijkt zie je ook dat de wifi bij een router uit staat. Op de 1e verdieping staat een AP.
[...]

2130: Kunnen er af
2132: Kunnen er vermoedelijk af.
Ok thnx :)

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 07-08-2015 14:45 ]

Mijn boefje is liev!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 07:12
Hmmm, vandaag opnieuw gebeld om mijn contract te verlengen. Op de een of andere manier hebben ze grote moeite om hun administratieve systeem aan te passen zodat ze een aanbieding kunnen doen om te verlengen met korting. Drie weken geleden gaven ze dit al aan en nog niet opgelost.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zit eraan te denken om over te stappen naar Vodafone thuis vanaf Ziggo. Nu lees ik dat de Draytek router 2 poorten voor inet access heeft en 2 voor tv. Aparte vlans neem ik aan.
Is dit noodzakelijk of kan de ontvanger op op het standaard vlan draaien ? Ik heb n.l. maar 1x utp naar mijn tv-meubel, daar staat een switch die nu mijn tv/htpc, main rig en andere apparaten van signaal voorziet.
Pagina: 1 ... 85 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.