Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 107 Laatste
Acties:
  • 772.754 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:25
HoppyF schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:49:
[...]

Misschien is 24/7 iets teveel van het goede maar een dagelijkse bereikbaarheid (voor storingen) is wel heel belangrijk. KPN heeft dit goed begrepen want zij zeggen:
Meld je storing telefonisch via 0900-0244 (€ 0,10 p/min). Dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur.
Dat is een behoorlijke dekking.

Van Vodafone had ik eigenlijk niet minder verwacht maar ik moet ook wel toegeven dat ik zelf niet goed het nagekeken wat de bereikbaarheid van de klantenservice zou zijn.
Mijn verwachting was gebaseerd op het feit dat Vodafone een zeer grote provider is met een landelijk dekkend GSM netwerk en dan natuurlijk sinds enige tijd ook als glasaanbieder op de markt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat Vodafone haar eigen netwerk en diensten zo goed in de gaten houdt dat er geen uitval ontstaat en als het wel zo is dat dit snel opgelost wordt zonder dat de klant hierom moet vragen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Vodafone haar diensten niet 24/7 in de gaten houdt, dat is immers hun core business.
Ik denk dat vodafone dit ook nog wel gaat regelen, maar zo lang is vodafone nog niet actief in de glasvezel. Ik weet overigens niet hoe dat nu geregeld is, ik zit zelf bij Lijbrandt en geloof dat hun ook een storingsdienst van 08:00 tot 22:00 hebben, echter lijbrandt gaat ook wel weer iets langer mee.

Voor de rest vind ik vodafone toch nog een van de meest belovende glasvezel provider, ik zou ook overstappen als ik de kans had. Echter heeft lijbrandt nu een leuke aanbieding dus zal ik nog minimaal een jaar moeten afwachten tot ik evt kan overstappen naar vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is niet alleen de openingstijden van de storingslijn, je moet ook nog betalen om een storing te melden. Dus aan hun kant gaat er wat mis waarvan ze jou niet op de hoogte stellen en dan moet jij betalen om je beklag te mogen doen. Dat is toch belachelijk? Laat abonnees gratis bellen naar de klantenservice.
Als m'n telefonie uit valt ben ik ook al kosten kwijt voor het gebruik van m'n mobiele telefoon, worden dure gesprekken op die manier.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Zo de genexis modem is geinstalleerd, laat het pakket maar komen vodafone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:21
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:10:
Het is niet alleen de openingstijden van de storingslijn, je moet ook nog betalen om een storing te melden. Dus aan hun kant gaat er wat mis waarvan ze jou niet op de hoogte stellen en dan moet jij betalen om je beklag te mogen doen. Dat is toch belachelijk? Laat abonnees gratis bellen naar de klantenservice.
Als m'n telefonie uit valt ben ik ook al kosten kwijt voor het gebruik van m'n mobiele telefoon, worden dure gesprekken op die manier.
Dat vind ik ook.
Het melden van een storing moet gratis zijn, daar vraag je immers niet om en het is al erg genoeg als je van een storing last hebt.
De klantenservice voor overige vragen mag wel een betaald nummer zijn en gewoon tijdens kantooruren bereikbaar zijn. Voor zaken waar je niet zo uit komt en hulp voor nodig hebt is dit minder urgent en kun je ook wel gewoon overdag bellen.
Storingen moet uitgezonderd worden, maar goed daar is misschien niet iedereen het over eens.

Over de prijzen van het VF glasabo, ik heb 30/30 afgesloten voor 49,95 en die prijs geldt nog steeds.
Alleen het 50/50 abo is wat in prijs verlaagd.
Als je dus een 30/30 abo had afgesloten had je gratis mogen upgraden naar 50/50 voor € 52,95.
Als je 50/50 hebt afgesloten voor 57 of 59 (zoiets was het denk ik) weet ik niet of je automatisch minder gaat betalen of dat dit alleen geldt bij nieuwe abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 12:58
Ik kwam vanmiddag thuis uit werk, deed de iptv het niet. Telefoon en internet wel.
Ik moest toen op het Lijbrandt topic hier op Tweakers kijken of er een storing was.
Dat is best triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Excuses voor mijn slechte nederlands. Maar ik zit nu in een nieuwbouw (Amsterdam IJburg) wijk voorzien van een recentelijk aangelegd glasvezel netwerk. Daarvoor zijn er een flink aantal providers om uit te kiezen. De projectleider van dit enorm onderneming is Glashart Amsterdam, waarschijnlijk een onderdeel van Glashart Media?

Mijn vraag is, hoe weet ik in welk gebied (WGDO of WPA+) ik woon aangezien Glashart Amsterdam de baas hier is? Voordat KPN Roggefiber (en dus Glashart Media) heeft overgenomen, de eerste abonees werden toch door WDGO gediend? Misschien is dat qua Vodafone nog steeds het geval?

Ten tweede, Lijbrandt en Vodafone klinkt aantrekelijk vanwege hun scherpe aanbiedingen. Maar ik moet zeggen dat ik bijna nooit naar zenders in SD kijk, en Vodafone biedt 20 HD zenders aan. Ik heb ook liever mijn eigen Buffalo DD-WRT router uit een jaar geleden gebruiken. Kan dat bij Lijbrandt of Vodafone?

En sorry, maar het laatste vraag is als ik naar meer dan de 3 HD zenders via DVB-C wil kijken en daarvoor heb ik liever van IPTV gebruik te maken, moet ik een Cat-5 kabel installeren tussen de Network Terminal (NT) in de meterkast op de begane grond en de eerste verdieping waar de HD ontvanger zich zal vinden? Ik neem aan dat ik de bestaande coax kabel daarvoor niet kan gebruiken. Ik vraag me af of een monteur dat kan doen voor een klein bedrag. Bedankt voor het reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:40
Als eerste: het is WMP+ en WGDO (bijna goed dus ;) ).

Ik denk dat ik bijna met zekerheid kan zeggen dat Ijburg bediend wordt door KPN (WMP+ aanbod dus).

"Glashart" bestaat trouwens niet meer: Dit was voorheen de consumentennaam voor glasvezel van Reggefiber.Het enige dat nog aan deze naam doet herinneren is tv-onderdeel Glashart Media.

Bij Lijbrandt en Vodafone kan je je eigen router aansluiten, dus ook je Buffalo. Echter, zonder precies het model te weten kan ik niet inschatten of deze ook de snelheid van glasvezel gaat bieden.

Het klopt inderdaad dat je, voor meer HD zenders, IPTV moet hebben. Hier moet je inderdaad ethernet voor gebruiken (UTP). Via de Coax gaat het niet werken.

Het schijnt dat je bij Vodafone wel een monteur kan inschakelen. Echter, over wat die precies doet en hoe netjes het gebeurt is nog wel eens wat discussie :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Bedankt voor de nuttige informatie. Het lijkt alsof alle (of bijna) providers (VF, Lijbrandt, Concepts) dezelfde HD IPTV boxen met opname functie (Amino boxen) gebruiken. Klopt dit? En dus soepelheid van zappen en UI in het algemeen zijn allemaal vergelijkbaar met elkaar, toch? De specifieke interactieve diensten en apps zoals youtube, etc. en de zenders zijn de enige die afwijken als je de verschillende providers vergelijkt.

En, als er een storing is in een WMP+ gebied, is het meestal de schuld van de operator (KPN in dit geval), of is het mogelijk dat er iets mis is met VF en niet met Lijbrandt bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
floepie05 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:54:
Bedankt voor de nuttige informatie. Het lijkt alsof alle (of bijna) providers (VF, Lijbrandt, Concepts) dezelfde HD IPTV boxen met opname functie (Amino boxen) gebruiken. Klopt dit? En dus soepelheid van zappen en UI in het algemeen zijn allemaal vergelijkbaar met elkaar, toch? De specifieke interactieve diensten en apps zoals youtube, etc. en de zenders zijn de enige die afwijken als je de verschillende providers vergelijkt.
Klopt.. en de vf box is wit :)
En, als er een storing is in een WMP+ gebied, is het meestal de schuld van de operator (KPN in dit geval),
KPN/Reggefiber inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457087

Anoniem: 448017 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:50:
[...]

Kijk is aan collega's hier! Was je laatst ook in vdvalk? Misschien elkaar daar gezien? Wij lopen inderdaad met iPad, niet allemaal overigens maar wel heel handig want je sheets staan erin, een mooi promo filmpje en concurrentie overzicht & het komt goed op de klant over.

Wij hebben zeker een mooi product & natuurlijk trots om met een jas van een wereldmerk te lopen;)
Ja zeker.. Wel een beetje op de hoogte blijven..
Ik adviseer zelfs mensen om hier te kijken :)
Over die ipad, kan je dat allemaal kopieren? ik bedoel de data overbrengen naar een andere ipad? of is het via jullie kantoor gegaan? altijd makkelijk namelijk om dat zo te laten zien..

Zo maar weer s beginnen, terug naar dedemsvaart!

Haha jah die jas valt idd altijd wel op ;)
Vodafone, Power to you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457087

denan schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:06:
[...]

Nope, VF gaat in deventer uitleveren op basis van WGDO en daar bestaat 500/500 nog niet.

Ik krijg btw geen foutmeldingen op de postcode check.. indien je die wel krijgt -> aub dm naar mij dan zet ik het door naar VF (met postcode/huisnummer en liefst een url of stap in het bestelproces)
VF adverteert ook bij ons met 500/500 maar die verkoop ik nooit
ik zeg altijd dat het niet gegarandeerd kan worden, en als ze dat dan echt willen ze altijd een stap hoger kunnen maar nooit naar beneden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Eergisteren kwam er een brief bij ons binnen van UPC. Ze gaan per 1 juli de tarieven verhogen met een euro waardoor we de mogelijkheid krijgen het contract op te zeggen. Dit moet vóór 1 juli.

Mooi, dachten we. Dan kunnen we direct over naar glas (Amsterdam Ijburg). Online Vodafone 30/30 besteld. Toen bleek het dat Vodafone blijkbaar een maand de tijd nodig heeft om een modempje op te sturen en de boel administratief in orde te maken. De eerst mogelijke ingangsdatum was 2 juli.

1-2 dagen zonder internet moet wel lukken. Maar nu bedenkt ik me dat we ook gebruik gaan maken van nummerbehoud (telefoon gaan ook via UPC).

Mijn vraag is nu: Gaat dit goed? Het contract van UPC loopt af op 1 juli en de ingangsdatum van Vodafone is 2 juli.

En ik vraag me ook af: Waar haalt Vodafone de nummerinformatie vandaan? Ze geven aan dat ze alles voor je regelen, maar hoe weten ze bij welke provider je zit, welk nummer je hebt enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Ik woon ook op IJburg en heeft eergisteren besteld, vandaag aangesloten op het glasvezelnetwerk. Ik heb ook net VF gebeld en vervolgens maakte gebruik van de overstapservice zodat er geen "overlap" is tussen de 2 providers. Je moet zelf alleen de TV service opzeggen, maar doe dat pas als de monteur met je contact opneemt voor een afspraak. Anders zou het kunnen dat je met geen TV zit. Ze zeiden dat ze nooit weten precies op welke dag de monteur langs kan komen, zelfs met een specifieke ingangsdatum. In de overstapservice formulier geef je alleen je naam, adres, en klantnummer aan. Dat kan na het bestelling.

Tijdens de bestelling zelf zou je de nummerbehoud service al moeten verzoeken en daarin geef je je huidige telefoonnummer aan. Kortom, nummerbehoud en de overstapservice zijn wel los van elkaar.

Overstapservice formulier na het bestelling:
http://www.vodafone.nl/in...overstapservice_aanmelden

[ Voor 7% gewijzigd door floepie05 op 01-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Aha, dan hebben we niet goed gelezen dat het echt twee gescheiden processen zijn. Ik denk dat dat formulier dan nog via de mail binnen is gekomen (nog niet gecheckt).
(En hoe kan het dat je binnen twee dagen aangesloten bent?)

Er komt trouwens geen monteur langs (we doen het zelf).

Ik heb nog even een kijkje genomen in de meterkast en ik vraag me toch nog het e.e.a. af:

In de meterkast komen twee kabeltjes binnen, één dikke en één dunne:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0OshQ.jpg

De dunne kabel gaat naar dit kastje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BKCjP.jpg

Op dit kastje zit geen enkele aansluiting. Wel zitten er drie (uitgeschakelde) LEDs: Power, Data, R-TV.

De dikkere kabel gaat naar dit kastje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ld2RE.jpg

Op dit kastje zitten twee Cat4-aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZHyFH.jpg

Klopt dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Sefyu op 01-06-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Sefyu schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:46:

Mijn vraag is nu: Gaat dit goed? Het contract van UPC loopt af op 1 juli en de ingangsdatum van Vodafone is 2 juli.

En ik vraag me ook af: Waar haalt Vodafone de nummerinformatie vandaan? Ze geven aan dat ze alles voor je regelen, maar hoe weten ze bij welke provider je zit, welk nummer je hebt enz?
Naadloos overstappen is bij glas nog niet mogelijk, je zult dus altijd (tijdelijk) 2 diensten naast elkaar hebben lopen als je van dsl/kabel naar glas overgaat. Na activatie van je abonnement krijg je bericht dat je je klantgegevens op een portal moet achterlaten en dan gaat men aan de slag om de telefoonnummers te porteren.

je hebt het wel erg scherp genomen qua planning btw :)

Mbt je huisaansluiting: Gewoon je internet op de genexis (poort 1) aansluiten en IPTV op poort 2. Analogetv/dvb-c kun je aansluiten op de CATV connector op de genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Nee, ik bedoelde dat ik pas vandaag alleen door Glashart Amsterdam (niet VF) werd aangesloten. Onze buurt is het laatste op IJburg, behalve de onvoldoende delen. Ik denk dat er een monteur wel zal komen. Ik werd verteld dat een monteur over 2 weken (2 weken voor abbo ingangsdatum) voor een afspraak zal bellen. Maar ze doen waarschijnlijk bijna niets behalve het installeren van de modem en het aansluiten daarvan. Het is helemaal gratis.

Maar ik wil eigenlijk dat mijn bestande coax naar de eerste verdieping vervangen worden door twee UTP kabels. Ik zal het even over hebben met de monteur.

Ik moet ook zeggen dat de box die ik nu heb in de meterkast veel kleiner is dan die van jou. De mijne ziet er echter uit als een dubbele doos, misschien beschikt voor 2 modems?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0IOKbl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ah ok. Het is niet bewust gegaan met planning. De datum van UPC is een harde datum. En de eerst mogelijke aansluitdatum van Vodafone was 2 juli. Het is dus of strak plannen, of wachten tot november (wanneer het UPC-contract afloopt).

UPC is nog niet opgezegd en er is nog een mogelijkheid om Vodafone te annuleren dus ik kan nog annuleren bij twijfel.

Welke van die twee kastjes is de Genexis? En waarom worden er Cat4-aansluitingen gebruikt?

edit:

@floepie

Ah, op die manier.

Wat gek, m.b.t. tot de kastjes (wat zijn het eigenlijk?). Je zou toch denken dat het op heel Ijburg uniform doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sefyu op 01-06-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:16

Fiber

Beaches are for storming.

floepie05 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:08:
[...]
Ik moet ook zeggen dat de box die ik nu heb in de meterkast veel kleiner is dan die van jou. De mijne ziet er echter uit als een dubbele doos, misschien beschikt voor 2 modems?

[afbeelding]
Dat is nog een dummy, dat oranje gaat er af en dan komt er een modem op. (Bij XMS wit, bij Vodafone weet ik niet.) Dat wisselen is overigens een fluitje van een cent, binnen een paar minuten gepiept, door een monteur van ReggeFiber als ik me niet vergis.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461059

Hello,

Ik heb de hele avond op t forum gezeten om te bepalen welke glasvezel-aanbieder ik moet/wil hebben. Ben wel inmiddels bijna hoorndol van alle termen en technische aspecten en het vele vele lezen. Ik heb gekozen voor Vodafone Thuis 100mb.

Sorry voor de ongetwijfeld domme vragen die komen.... maar ik kreeg het antwoord niet meer gevonden. Hoop dat iemand me even kan helpen (zijn vlgs mij hele simpele vragen ... voor tweakers):
1) Ik heb een nieuwe led-TV en daar will ik (uiteraard) HD tv op kijken. Om dat te realiseren, moet ik de glasvezel-modem aansluiten op mijn tv met een utp-kabel. Is dat correct? Een coax kabel (voor deze tv is niet meer nodig).
2) Ik wil uiteraard ook internetten (bedraad) met mijn pc. TV en PC staan dicht bij elkaar: is het voldoende om 1 utp kabel naar woonkamer te leggen en dan (via (draadloze) router) vervolgens zowel tv als pc aan te sluiten of moeten dat 2 kabels vanuit de modem naar de woonkamer zijn?
3) Ik wil uiteraard ook draadloos internet (voor ipad, black berry en TV in slaapkamer). De draadloze router kan gewoon dezelfde router zijn als die ik onder 2) wil gebruiken?
4) Als ik tv wil kijken op de tv in de slaapkamer (met ingebouwd wifi - en vast wel dvb-c (o.i.d.) dan hoef ik daarvoor geen extra stappen te ondernemen met het vodafonepakket?
5) Ik lees verschillende verhalen over hoe lang t duurt. Heeft iemand recente ervaring met de duur in Almere (Buiten)? Glasvezel 'komt al binnen' in de woning.
6) Ben van plan om CAT6 utp kabel te gebruiken. Is dat een goed idee?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Mvg,

Maul

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 461059 op 01-06-2012 21:08 . Reden: vraag vergeten (6)) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 461059 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:03:
[...]
1) Ik heb een nieuwe led-TV en daar will ik (uiteraard) HD tv op kijken. Om dat te realiseren, moet ik de glasvezel-modem aansluiten op mijn tv met een utp-kabel. Is dat correct? Een coax kabel (voor deze tv is niet meer nodig).
Bijna correct: Glasmodem, utp kabel, settopbox, hdmi kabel, tv
2) Ik wil uiteraard ook internetten (bedraad) met mijn pc. TV en PC staan dicht bij elkaar: is het voldoende om 1 utp kabel naar woonkamer te leggen en dan (via (draadloze) router) vervolgens zowel tv als pc aan te sluiten of moeten dat 2 kabels vanuit de modem naar de woonkamer zijn?
Nee, twee kabels zijn nodig. (Theoretisch kun je 1 kabel wel splitsen maar dat is niet aan te raden.) Router gewoon in je meterkast zetten bij je modem en van daar uit utp trekken naar je computer.
3) Ik wil uiteraard ook draadloos internet (voor ipad, black berry en TV in slaapkamer). De draadloze router kan gewoon dezelfde router zijn als die ik onder 2) wil gebruiken?
Ja.
4) Als ik tv wil kijken op de tv in de slaapkamer (met ingebouwd wifi - en vast wel dvb-c (o.i.d.) dan hoef ik daarvoor geen extra stappen te ondernemen met het vodafonepakket?
Nee, ik neem aan dat er al een coax kabel vanuit je meterkast naar de slaapkamer loopt. Die prik je dan gewoon over.
5) Ik lees verschillende verhalen over hoe lang t duurt. Heeft iemand recente ervaring met de duur in Almere (Buiten)? Glasvezel 'komt al binnen' in de woning.
Bel de helpdesk.
6) Ben van plan om CAT6 utp kabel te gebruiken. Is dat een goed idee?
CAT5A is goed genoeg, soepeler en goedkoper.
[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 01-06-2012 21:39 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461059

Super, dank je.

Mbt 2) Als ik router bij modem zet, moet ik toch nog steeds 2 kabels naar woonkamer laten lopen? 1 voor tv, 1 voor (bedraad) internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 461059 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:48:
[...]
Mbt 2) Als ik router bij modem zet, moet ik toch nog steeds 2 kabels naar woonkamer laten lopen? 1 voor tv, 1 voor (bedraad) internet?
Ja, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 10:31
@ Fiber: Bedoel je niet CAT5E in plaats van CAT5A (laatste letter dus)?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:09:
@ Fiber: Bedoel je niet CAT5E in plaats van CAT5A (laatste letter dus)?
Ja, natuurlijk, type foutje... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:28:
[...]

Dat is nog een dummy, dat oranje gaat er af en dan komt er een modem op. (Bij XMS wit, bij Vodafone weet ik niet.) Dat wisselen is overigens een fluitje van een cent, binnen een paar minuten gepiept, door een monteur van ReggeFiber als ik me niet vergis.
Maar wie plaatst dat modem dan als je geen monteur bij het pakket neemt? Bij mij zijn beide kastjes namelijk verzegeld met een KPN-zegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Er komt bij Glasvezel bij mijn weten altijd een monteur om dat glasvezel kastje te plaatsen.

Als je geen monteur hebt besteld bedoel je denk ik een installatie monteur die ook je netwerk komt aansluiten en je TV's.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
STORING? Bij vodafone.

Alles is bij mij nu glashart media, zelfs het menu van de vodafone settopbox.
Wel grappig want ik kan nu alle door glashart aangeboden zenders kijken ook het 3d test kanaal 8)

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:47:
Er komt bij Glasvezel bij mijn weten altijd een monteur om dat glasvezel kastje te plaatsen.

Als je geen monteur hebt besteld bedoel je denk ik een installatie monteur die ook je netwerk komt aansluiten en je TV's.
Ah ok. Dat zal ongetwijfeld nog in de documentatie staan die ik nog niet ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mothergoose schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:02:
STORING? Bij vodafone.

Alles is bij mij nu glashart media, zelfs het menu van de vodafone settopbox.
Wel grappig want ik kan nu alle door glashart aangeboden zenders kijken ook het 3d test kanaal 8)

Ben benieuwd
Dat klopt niet helemaal. Vodafone geef bijvoorbeeld naar eigen zeggen geen 13th Street door en ook geen 24 Kitchen. Heb jij die wel dan op je Vodafone IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sefyu schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:43:
[...]

Maar wie plaatst dat modem dan als je geen monteur bij het pakket neemt? Bij mij zijn beide kastjes namelijk verzegeld met een KPN-zegel.
Nog even terugkomend op die kastjes op je foto's. Jouw woning is bij de nieuwbouw voorzien van een Trinet aansluiting. Dat werd tot een paar jaar geleden in opdracht van KPN uitgerold in veel nieuwbouwwijken en het bestond uit een dubbel uitgevoerd netwerk, zowel in de grond als naar de woning. Een deel van het netwerk was leeg voor latere glasvezel en een deel werd direct gevuld met met conventioneel koper (voor ADSL). In huis kwamen er dus ook 2 buisjes (of kabels voor het oog dan) De koper-gevulde kabel is de dikkere die naar dat grotere witte KPN kastje loopt. En de andere (dunne) was leeg. Die lege was dus bedoeld om later glasvezel in te blazen. Reggefiber heeft dat grotendeels overgenomen van KPN en in IJburg dus voorzien van glas. Daarbij hebben ze niet gekozen om dat grote KPN kastje te gebruiken maar eenaparte FTU. Dat is dus die Genexis (kan ook een Packet Front zijn trouwens) waar je dunne kabeltje heen loopt die nu bij jou is gevuld met twee glasvezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Barre73 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Vodafone geef bijvoorbeeld naar eigen zeggen geen 13th Street door en ook geen 24 Kitchen. Heb jij die wel dan op je Vodafone IPTV?
Helaas, was ook maar van korte duur, na een half uurtje alles weer vodafone ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:56:
[...]

Nog even terugkomend op die kastjes op je foto's. Jouw woning is bij de nieuwbouw voorzien van een Trinet aansluiting.
Klopt. De huizen hier zijn opgeleverd in 2008 als ik me niet vergis.
[...]
Dat werd tot een paar jaar geleden in opdracht van KPN uitgerold in veel nieuwbouwwijken en het bestond uit een dubbel uitgevoerd netwerk, zowel in de grond als naar de woning. Een deel van het netwerk was leeg voor latere glasvezel en een deel werd direct gevuld met met conventioneel koper (voor ADSL). In huis kwamen er dus ook 2 buisjes (of kabels voor het oog dan) De koper-gevulde kabel is de dikkere die naar dat grotere witte KPN kastje loopt. En de andere (dunne) was leeg. Die lege was dus bedoeld om later glasvezel in te blazen.
Dit is afgelopen september/oktober gebeurd.
[...]
Reggefiber heeft dat grotendeels overgenomen van KPN en in IJburg dus voorzien van glas. Daarbij hebben ze niet gekozen om dat grote KPN kastje te gebruiken maar eenaparte FTU. Dat is dus die Genexis (kan ook een Packet Front zijn trouwens) waar je dunne kabeltje heen loopt die nu bij jou is gevuld met twee glasvezels.
Een "packet front" is een leeg omhulsel/dummy? Want het kastje dat er nu hangt is leeg van binnen. Er zit alleen een rolletje glasvezel in en wat plastic.

Dat bevestigt dus dat er nog een monteur zal moeten komen om de boel aan te sluiten. Jammer. Ik had echt een doe-het-zelf-pakket verwacht zoals je dat met ADSL-abo's hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sefyu op 02-06-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PacketFront is een ander 'merk' glasvezel modems. Bij jou hangt een wat ouder model Genexis. Kan best dat hij leeg is van binnen, dan moet het echte modem er nog in gezet worden door een monteur. Die oranje van floepie05 is de dummy van het nieuwste model Genexis, die is ook leeg en wordt vervangen door een wit kastje met lampjes er op. Voor de werking maakt het overigens niets uit, nieuwer model of ouder model, het werkt allemaal hetzelfde. Zie hier voor nog wat meer uitleg, is het XMS draadje, maar zo veel verschilt dat niet: XMS Glasvezel ervaring - XV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe kan je in in Teletekst tussen pagina's navigeren op hetzelfde nummer? Dat ik naar 706 ga voor Europees weer en dan pagina 4 wil hebben. Geen zin te zitten wachten tot hij eindelijk eens langs komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Fiber schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:33:
PacketFront is een ander 'merk' glasvezel modems. Bij jou hangt een wat ouder model Genexis. Kan best dat hij leeg is van binnen, dan moet het echte modem er nog in gezet worden door een monteur. Die oranje van floepie05 is de dummy van het nieuwste model Genexis, die is ook leeg en wordt vervangen door een wit kastje met lampjes er op. Voor de werking maakt het overigens niets uit, nieuwer model of ouder model, het werkt allemaal hetzelfde. Zie hier voor nog wat meer uitleg, is het XMS draadje, maar zo veel verschilt dat niet: XMS Glasvezel ervaring - XV
@Fiber: Die nieuwe FTU is niet van Genexis maar van Tyco. Het modem dat er op komt van de "Glashart"providers is wel van Genexis.

-Edit- Die oude is inderdaad Genexis, en wel de FXP-100. Ik snap dat KPN zegel alleen echt niet, maar goed, het zal wel...

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 03-06-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Oh jammer. Mijn bestel zit een beetje stil op het moment, want Glashart Amsterdam heeft nog niet bevestigd dat mijn aansluiting gerealiseerd is, maar het is wel zo pas twee dagen geleden. Ik kreeg een email en bericht per post van VF dat mijn aansluiting eerst gerealiseerd moet zijn. Ik vraag me af hoe lang dat zal duren. Misschien is het mogelijk dat Glashart A'dam (Reggefiber) z.s.m. een bevestiging naar VF verstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Barre73 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Ik heb net eens even gekeken naar de verschillen in het tv, radio zender aanbod bij Vodafone ten opzichte van andere providers (XMS, KickXL, Tweak, Lijbrandt) die gebruik maken van de streams van Glashart Media en dat is vrij fors. Moet Vodafone afzonderlijke contracten nog aangaan met bijv. NBC Universal om 13th Street en Syfy te mogen doorgeven? Ik dacht dat een contract met Glashart Media/Reggefiber genoeg was om het bestaande tv/radio pakket door te geven? Ook zie ik sommige zender in een plus pakket zitten terwijl ze bij andere Glashart Media aanbieders in het basis pakket zitten ( Pebble TV, Travel channel, Fashion).

Wat mist bij Vodafone in tv basis pakket volgens de laatste zenderlijst van de Vodafone site:
NHK World, PebbleTV (plus), FashionTV (plus), 24Kitchen, Travel (plus), 13th Street, Lite TV, Ketnet op 12, Mezzo, Arte (SD), ZDF (SD), Car channel, ERT World, Al Maghrebyia.

Wat anders is of mist in plus tv pakket bij Vodafone:
VH1 (ipv VH1 Classic), Fine Living Network, SyFy, CNBC Europe, Star!, OutTV, Duck TV, Nat geo wild (SD).

In het radio aanbod ontbreken o.a. onderstaande zenders:
Klara continuo, studio Brussel, MNM, Sporza, MNM Hits, Radio France, Nieuws+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Het is maar net waar je de nadruk op legt.
Leveren XMS, KickXL, Tweak, Lijbrandt ook in het basispakket 20 HD kanalen net als Vodafone?
De vraag is dus wil je daar extra voor betalen of niet...

Ik heb liever veel HD kanalen standaard in het pakket dan een paar onbeduidende SD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
HoppyF schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:17:
Het is maar net waar je de nadruk op legt.
Leveren XMS, KickXL, Tweak, Lijbrandt ook in het basispakket 20 HD kanalen net als Vodafone?
De vraag is dus wil je daar extra voor betalen of niet...

Ik heb liever veel HD kanalen standaard in het pakket dan een paar onbeduidende SD kanalen.
De 20 standaard zenders in HD is iets meer dan die bij de andere Glashart Media aanbieders inderdaad maar ik probeer meer te achterhalen wat de reden is dat Vodafone sommige zenders niet doorgeeft of in een plus pakket die wel beschikbaar zijn bij alle andere providers die gebruik maken van de streams van Glashart Media.

Moet Vodafone afzonderlijke contracten aangaan met de tv zenders of doet Glashart Media de onderhandeling voor hun? Ik was altijd in de veronderstelling dat je bij glasvezel of KPN hebt met haar tv/radio zenderpakketten of Glashart Media en dat er geen verschillen waren in de zenders bij de providers maar dat lijkt duidelijk dus wel te kunnen zoals bij Vodafone het geval is.

[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 03-06-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee, het zit iets anders. Denan kan er vast nog veel meer over zeggen maar in het kort: Het staat Vodafone vrij om bepaalde zenders in het GHM pakket wel of niet uit te zenden. Wellicht betalen ze minder bij GHM op die manier? Dat weet ik niet zeker, maar ze hoeven niet apart de rechten te verwerven. Dat zit in het GHM pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:50:
Nee, het zit iets anders. Denan kan er vast nog veel meer over zeggen maar in het kort: Het staat Vodafone vrij om bepaalde zenders in het GHM pakket wel of niet uit te zenden. Wellicht betalen ze minder bij GHM op die manier? Dat weet ik niet zeker, maar ze hoeven niet apart de rechten te verwerven. Dat zit in het GHM pakket.
Ja denk ik dat het Vodafone vrij staat een x-aantal kanalen in het TV te stoppen of niet.
Maar ook om meer of minder HD kanalen erbij te doen.
Dat kunnen andere aanbieders zoals XMS, KickXL, Tweak, Lijbrandt ook doen, daarmee kunnen ze zich van elkaar onderscheiden want op het gebied van telefonie en internet is er vrijwel geen onderscheid te maken.
Je moet het dus hebben van de inhoud van de pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@HoppyF, dat niet alleen, maar als je als partij de middelen hebt om de rechten voor andere zenders te verwerven dan alleen die van GHM, dan kan je die via GHM laten streamen in jouw pakket. Lijbrandt, Concepts, etc redden dat natuurlijk niet, maar een multinational als Vodafone wel. Dat ik daar dan weer niet veel van terugzie, is wel jammer.. Zij zouden bijvoorbeeld, net als KPN, met HBO een leuk onderscheid kunnen maken. Of al die Disney zenders die je bij Ziggo krijgt, maar op glasvezel tot nu toe nog niet.

Ik roep maar wat suggesties hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Barre73, daar heb je wel gelijk in.
Vodafone zit alleen nog niet zolang in de glasvezelmarkt dus ze zullen eerst even afwachten wat erop hun afkomt. Als hun product aanslaat zullen ze het vast niet nalaten zich meer te gaan onderscheiden van de concurrent, daar is het immers om te doen.
Ieder speler op die markt moet zich toch op één of andere manier zien te verkopen.
Dat lukt niet als je bv 50/50 internet aanbiedt want dat doet de concurrent ook.
De afwijkingen in de pakketten + de hardware (bv gratis draadloos modem) kan mensen over de streep trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sterker nog: Vodafone zou ook kunnen besluiten om de operator-rol erbij te nemen en weg te gaan bij KPN WMP+. En dan kan je je pas echt onderscheiden want dan kan je aanbieden wat je zelf bedenkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Ik weet niet in hoeverre Vodafone al vezels heeft in de meeste steden waar ze nu via WMP+ actief zijn, maar kan me voorstellen dat al die masten ook ergens vandaan gevoed moeten worden.

Vodafone moet voor ODF toegang van alle niet-KPN/Reggefiber partijen toch wel de beste papieren hebben als kleinere partijen (Solcon, XSYou) het op beperkte schaal ook al doen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:33:
Bedankt voor de info.

Ik ben er inmiddels ook achter dat het UPC abo eindigt op 2 juli omdat dat een maandag is (best logisch eigenlijk) nummerbehoud zou dus zonder problemen moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:21:
Idd. Ik weet niet in hoeverre Vodafone al vezels heeft in de meeste steden waar ze nu via WMP+ actief zijn, maar kan me voorstellen dat al die masten ook ergens vandaan gevoed moeten worden.

Vodafone moet voor ODF toegang van alle niet-KPN/Reggefiber partijen toch wel de beste papieren hebben als kleinere partijen (Solcon, XSYou) het op beperkte schaal ook al doen.
De masten van Vodafone zijn/worden via Eurofiber aangesloten (is een langlopend project) , dus inderdaad, dan moet er wel wat te combineren zijn zou je denken.

Maar vlak Glasoperator ook niet uit. Die beginnen nu toch wel uit te breiden. Wel jammer dat er geen bekende providers bij hen aangesloten zijn. Dat zou wel beter zijn voor de penetratie van niet KPN/WMP providers.
Ter info: overal waar Wisper (de ISP) levert is Glasoperator aanwezig in de PoPs.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 04-06-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Vanmiddag de coaxkabel aangesloten om mijn Humax HD-recorder. Maar ik krijg op de Humax maar geen zenders, en wordt gevraagd om freqentie etc. Wat ik wel zie is dat het analoge beeld via de Humax naar mijn tv wel doorkomt. Maar zodra ik de Humax uitzet wordt het beeld sneeuwig.

Het maakt niet uit of ik de smartcard van Ziggo in de recorder heb zitten of eruit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Barre73: Laten we hopen dat Glasoperator ook een keer naar grote plaatsen zoals Almere komt :) (ik ben vooral benieuwd hoe bij hun de TV geregeld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Euh... dat is nog een aandachtspuntje. Kwaliteit lijkt wel goed te zin (lees: zoals WGDO) maar het aantal zenders is nog zo mager.. 39 zenders totaal waarvan 20 in HD. En verder geen pluspakket, anders dan Eredivisie Live. Dit komt van Multivisie. Google maar even.
Maar Almere? Dat zijn rond de 40 à 45 PoPs. Dat is wel een hele grote investering hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 231253 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:42:
Vanmiddag de coaxkabel aangesloten om mijn Humax HD-recorder. Maar ik krijg op de Humax maar geen zenders, en wordt gevraagd om freqentie etc. Wat ik wel zie is dat het analoge beeld via de Humax naar mijn tv wel doorkomt. Maar zodra ik de Humax uitzet wordt het beeld sneeuwig.

Het maakt niet uit of ik de smartcard van Ziggo in de recorder heb zitten of eruit haal.
Als je de Humax gebruikt ga je dus DVB-C gebruiken. Daarvoor moet je wel, net als je met Ziggo moest doen de eerste keer, de Humax vertellen waar hij de zenders moet zoeken. Dat doe je met het netwerkID.
Hier vind je de overzichten per gemeente. Na het kiezen vand e gemeente zie je een netwerkID rechtsboven. Vaak moet je die nog met 2 nullen erachter intypen.

http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

En de smartcard van Ziggo moet er uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Mijn aansluiting is pas vorige week gerealiseerd. Vanmorgen werd ik door VF gebeld. Ze zei dat ik moet wachten totdat de plaatselijke aannemer, hetzelfde bedrijf die de glasvezel aanlegt (Glashart Amsterdam), langskomt om de dummy modem te vervangen door een echte. Klopt dit? Ik dacht dat VF zelf dit moest doen of tenminste hun eigen aannemer. Nu moet ik even vermoedelijk bellen voor nog een afspraak. Ik vraag me af waarom een dummy in plaats van de echte modem toen ze bij me vorige week langskwam.

[ Voor 3% gewijzigd door floepie05 op 05-06-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 11:19

Maverick2001

Never look back

Net weer met Vodafone gesproken.

De geluidssynchronisatie duurt soms tot 40 seconden. Dat is natuurlijk bij het zappen wel heel erg irritant. De medewerker van de servicedesk geeft wel aan dat het probleem bekend is echter geen zicht op een oplossing. Het gaat volgens hun om individuele gevallen.

Op dit moment dus geen oplossing in zicht en blijven afwachten. Minpuntje!

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
floepie05 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:03:
Mijn aansluiting is pas vorige week gerealiseerd. Vanmorgen werd ik door VF gebeld. Ze zei dat ik moet wachten totdat de plaatselijke aannemer, hetzelfde bedrijf die de glasvezel aanlegt (Glashart Amsterdam), langskomt om de dummy modem te vervangen door een echte. Klopt dit? Ik dacht dat VF zelf dit moest doen of tenminste hun eigen aannemer. Nu moet ik even vermoedelijk bellen voor nog een afspraak. Ik vraag me af waarom een dummy in plaats van de echte modem toen ze bij me vorige week langskwam.
Ik ga vandaag even langs de Glashartwinkel hier om de hoek, ik ben er namelijk ook wel benieuwd naar van wie de monteur is die langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maverick2001 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:08:
Net weer met Vodafone gesproken.

De geluidssynchronisatie duurt soms tot 40 seconden. Dat is natuurlijk bij het zappen wel heel erg irritant. De medewerker van de servicedesk geeft wel aan dat het probleem bekend is echter geen zicht op een oplossing. Het gaat volgens hun om individuele gevallen.

Op dit moment dus geen oplossing in zicht en blijven afwachten. Minpuntje!
40 seconden is wel heel lang inderdaad. Bij de iptv neem ik aan? Je zou in de tussentijd DVB-C eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Sefyu schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:33:
[...]

Ik ga vandaag even langs de Glashartwinkel hier om de hoek, ik ben er namelijk ook wel benieuwd naar van wie de monteur is die langs komt.
Vertel maar eens wat ze allemaal zeggen. Daar ben ik ook vanmorgen geweest en de medewerkster zei dat pas vrijdag kan de vervanging plaatsvinden want er is alleen op vrijdag(en) iemand van Glashart aanwezig die de verbinding kan realiseren. Ik zat ook trouwens vanmorgen met de monteur die vorige week de dummy installeerde te praten en hij dacht ook dat Vodafone de echte modem zou leveren en installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door floepie05 op 05-06-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jullie hebben het steeds over Glashart. Dat is toch ReggeFiber tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Glashart blijft de naam alleen in Amsterdam, dus Glashart Amsterdam volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik ben net even geweest naar de Glashart-winkel. De dame die daar werkte gaf aan dat de procedure normaal zo is dat Vodafone aan Glashart laat weten dat er een lijn geactiveerd moet worden. Vervolgens wordt er een brief met een voorgestelde datum waarop de monteur langs kan komen op de bus gedaan.

Echter, waar ik bij stond heeft de dame de planner van Glashart opgebeld en hebben we ter plekke een afspraak gemaakt. De monteur kon deze vrijdag al komen maar dan ben ik er niet, dus volgende week vrijdag kom 'ie langs. Toch wel fijn zulke korte lijntjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Sefyu op 05-06-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Klopt inderdaad. In nieuwe projecten probeert Reggefiber om samen met de providers al bij het binnenbrengen van de kabel en het installeren van de FTU, ook meteen de modem te plaatsen en te activeren. Dat vergt echter meer planning en in lopende projecten is dat niet te doen om ineens anders te werken. Dus volgorde:
Reggefiber legt aan, brengt kabel naar binnen en monteert die af op de FTU (wat jullie de dummy noemen). Het adres wordt dan in de databases op "klaar"gezet. Vanaf dat moment kunnen providers aan Reggefiber doorgeven dat een adres in de PoP gepatcht moet worden (dus van de actieve apparatuur naar de verbinding van Reggefiber en door naar de woning). Dat wordt dan door een monteur van de aannemer van Glashart/Reggefiber gedaan en tegelijk wordt dan de actieve modem geplaatst. Daarvoor wordt er dus door die aannemer een afspraak gemaakt met de klant. Idealiter zou de klant dan ook al via de provider een doos met alle benodigdheden moeten hebben ontvangen (decoders, kabeltjes, etc..).
En tenslotte: heeft de klant gekozen voor een monteur van Vodafone, dan komt er nog een afspraak met die monteur (niets te maken met Glashart of Reggefiber) die dan de binneninstallatie verzorgt met aansluitingen naar TV, computer etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre 73 bedankt. Alles gevonden en werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mooi!

Veel plezier ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sefyu schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:30:
[...] dus volgende week vrijdag kom 'ie langs. Toch wel fijn zulke korte lijntjes.
Klinkt goed...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Ik heb het volgend berichtje gelezen in de Lijbrandt topic : "Glashart heeft aangegeven dat er in juli nieuwe firmware beschikbaar zal zijn voor de settopboxen, hiermee zal het probleem met het wegvallende geluid worden opgelost".

Omdat Vodafone's IPTV kastjes een soort "skin" hebben die bovenop de normale UI van Glashart zit, zou deze firmware updates ook geschikt zijn voor VF kastjes? Of moet VF eerst hun eigen updates verkrijgbaar maken? Zo ja, hebben de aanpassingen alleen te maken met kleuren en een logo her en der? Misschien krijgen VF klanten updates pas na alle andere Glashart klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb glasvezel van Vodafonevast. Ook heb ik een Siemans Gigaset A240 en kan bellen en gebeld worden. Maar als ik naar mijn voicemail ga krijg ik een bandje met keuze 1 eigen welkomsttekst of keuze 2 overslaan.

Welke keuze ik ook maak dat bandje blijft terugkomen en kan dus niet mijn voicemail berichten beluisteren. Volgens Vodafone zou dit aan het telefoontoestel kunnen liggen!

Wie heeft hier evaring mee en is het logisch dat ik normaal kan bellen en gebeld worden maar niet bij mijn voicemail kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Anoniem: 448487 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:49:
[...]

Precies hetzelfde! Na het zappen valt het geluid zeker drie keer weg. Erg irritant. Reden dat vriendin al alleen maar via DVB-C wil kijken. Niet dat dat veel in kwaliteit uitmaakt overigens...
Geloof t of niet, ook hier begint de vrouw hierover te klagen en kijkt alleen dvb-c.
Is hier een oplossing voor gevonden.
Geen receiver ertussen gewoon rechtstreeks op es8000 van samsung.
Ik vermoed dat het een soort correctie is om het geluid synchroon te krijgen met het beeld.

Sorry had de laatste berichten niet gelezen. We wachten af.

[ Voor 4% gewijzigd door Mothergoose op 08-06-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 16:06
Ik weet niet of hier ook mensen van Vodafone meelezen, maar als dat zo is mogen ze wel eens wat betere instructies geven aan de mensen die aan de deur verkopen.

Gisteren hier iemand aan de deur gehad die zei dat ik maar snel naar glasvezel moest overstappen, omdat er vanaf 2013 vanwege Europese regels veel meer betaald moet worden voor glasvezel. Nou ben ik niet van alles op de hoogte qua glasvezel, maar dit leek me toch een vrij belachelijke uitspraak.

Verder wist hij ook te verkondigen dat ik gewoon Sport1 kon afnemen :? en ook nog eens dat mijn HD beeld van UPC 2x scherper zou zijn bij Vodafone. Ik ben maar niet in discussie gegaan en hem laten uitpraten en gezegd dat ik zelf wel eens ging kijken zodra mijn UPC contact is afgelopen.

Vind het toch vrij belachelijk dat ze hier gewoon met keiharde leugens mensen proberen te overhalen. Nu trap ik daar niet in, maar er zullen genoeg mensen die er geen verstand van hebben en er wel in trappen.

Misschien een idee om die bonussen per contract eens af te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@amelandbor: Zou je mij een DM willen sturen met PC en huisnummer? Dan zal ik er in ieder geval werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Ik heb net contact met VF opgenomen om de status te verzoeken aangezien mijn modem 7 dagen geleden geactiveerd is (alle LEDs behalve de telefoon zijn aan het branden). Ze zeiden dat het tot 20 werkdagen zou kunnen duren voordat de modem kan ge-"provisioned" worden en de installatie pakket kan verstuurd worden. Dat klinkt heel lang, want ik word een beetje ongelduldig met mijn slechte in-huis coax kabels en veel UPC storingen over de laatste maanden. Iemand met ervaringen over de wachttijden in het praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:39

HaterFrame

Well... Poo came out!

Man man man, ergens eind jan. aangevraagd... Inmiddels nog niets geleverd gekregen... :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou qua snelheid zat VF bij mij goed. De vrijdag voor Pasen contract getekend, dinsdag na Pasen al een bevestiging via mail en op donderdag daarna de monteur voor het modem en vrijdag daarop al het installatiepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Anoniem: 231253 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:38:
Ik heb glasvezel van Vodafonevast. Ook heb ik een Siemans Gigaset A240 en kan bellen en gebeld worden. Maar als ik naar mijn voicemail ga krijg ik een bandje met keuze 1 eigen welkomsttekst of keuze 2 overslaan.

Welke keuze ik ook maak dat bandje blijft terugkomen en kan dus niet mijn voicemail berichten beluisteren. Volgens Vodafone zou dit aan het telefoontoestel kunnen liggen!

Wie heeft hier evaring mee en is het logisch dat ik normaal kan bellen en gebeld worden maar niet bij mijn voicemail kan?
Heb hier hetzelfde probleem, maar even een email gestuurd naar VF.
Vandaag belde de helpdesk, het is blijkbaar een bekend probleem.
Na de voicemail opnieuw te hebben ingesteld zou het moeten werken aldus de medewerker.
Nou niet dus, en wat denk je het zou wel eens kunnen liggen aan de telefoon.
Als ik een Siemens, Panasonic, Kpn of Profoon ( dus de meest verkochte telefoons 8)7 ) kunnen er problemen zijn. Ik heb nu het verzoek gekregen de voicemail proberen te benaderen met een andere telefoon.
Als dat werkt en ook als t niet werkt, moet ik contact met ze zoeken. Als het ook met een andere telefoon niet werkt leggen ze het bij de netwerkbeheerder neer.

Nou begint al goed.

Even een opsomming tot nu toe:
- aantal dvb-c zenders hebben erg veel haperingen
- zeer vervelende drop-outs in het geluid als je net van zender verwisseld.
- voicemail dus niet benaderbaar.

Hoop dat het allemaal kinderziektes zijn en dat het snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Vandaag zou de monteur (van Glashart/Reggefiber) bij ons dus langskomen om het modem de installeren. Hij kwam maar niet dus heb ik een belletje gedaan naar de Glashartwinkel die me vervolgens het nummer gaf van de aannemer.

Wat blijkt: Glashart kan niks doen omdat ze nog geen gegevens van KPN hebben ontvangen (die ze nodig hebben voor de activatie). De aannemer vertelde dat hij geen contactgegeven van mij had dus hij had een monteur op pad gestuurd om te vertellen dat ze nog gegevens van KPN nodig hadden en dat ze mijn telefoonnummer niet hadden. (die monteur belde toevallig net aan toen ik aan de lijn was met de aannemer).

Vervolgens maar een Vodafone gebeld. Wordt me verteld dat Vodafone aan het wachten is tot de wensdatum voordat ze het verzoek doorschieten naar KPN 8)7

De eerst mogelijk wensdatum die ik kon selecteren bij het aanmeldproces was 2 juni. Als ik niet had gebeld zouden ze dus gezellig zitten wachten tot 2 juli om überhaupt een afspraak te maken voor een monteur en daarna pas het doe-het-zelf-pakket opsturen 8)7

Ik heb dus maar vriendelijk doch dringend verzocht om die wensdatum aan te passen naar de eerst mogelijke datum. Telefoondame zou dat doen. (Uit een belletje daarna bleek daarna dat ze helemaal geen notitie of iets had gemaakt...).

Goed. Hopen dat het voor de rest wel allemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 16:56
Lekker dan, hier in de gemeente leudal zijn de eerste verbindingen opgeleverd, maar nog geen netwerk id beschikbaar. DVB-C werkt dus nog niet >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mothergoose schreef op 15 juni

[/quote]Heb hier hetzelfde probleem, maar even een email gestuurd naar VF.
Vandaag belde de helpdesk, het is blijkbaar een bekend probleem.
Na de voicemail opnieuw te hebben ingesteld zou het moeten werken aldus de medewerker.
Nou niet dus, en wat denk je het zou wel eens kunnen liggen aan de telefoon.
Als ik een Siemens, Panasonic, Kpn of Profoon ( dus de meest verkochte telefoons ) kunnen er problemen zijn. Ik heb nu het verzoek gekregen de voicemail proberen te benaderen met een andere telefoon.
Als dat werkt en ook als t niet werkt, moet ik contact met ze zoeken. Als het ook met een andere telefoon niet werkt leggen ze het bij de netwerkbeheerder neer.

Nou begint al goed.

[quote]

De volgende actie is dat je als je mailt weer gebeld wordt door de helpdesk en of je een minuut of vijf aan de lijn kan blijven om de telefoonlijn te testen. Dit is bij mij afgelopen dinsdagmorgen dus gebeurd. En nadien? Niks, noppes gehoord of zo en ben nu al een week of zeven acht bezig om ze steeds maar te mailen in de hoop dat op een dag ........ tja, heb er weinig vertrouwen meer in.

Maar het is een shame dat die voicmail niet goed werkt, en dat terwijl telefoon toch hun core-business is.

Voor de rest ben ik wel uitermate tevreden qua internet, tv (digitaal/analoog).

Inmiddels weer een heel boze mai aan Vodafone gezonden waarin ik voor komende woensdag 17:00 uur schriftelijk antwoord wil hebben op een aantal concrete vragen mijnerzijds. En als ze toch bellen verbreek ik de verdinding, staat ook in mail.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 231253 op 16-06-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

ToWi1989 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:37:
Lekker dan, hier in de gemeente leudal zijn de eerste verbindingen opgeleverd, maar nog geen netwerk id beschikbaar. DVB-C werkt dus nog niet >_>

Gewoon een netwerk ID gebruiken van een gemeente uit de buurt. 5600 ?????

Voorbeeld het ID van Deventer werkt ook in geheel Twente waar glasvezel beschikbaar is

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 16-06-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 16:56
Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:59:
[...]

Gewoon een netwerk ID gebruiken van een gemeente uit de buurt. 5600 ?????

Voorbeeld het ID van Deventer werkt ook in geheel Twente waar glasvezel beschikbaar is
Nope, werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Ik heb net mijn installatiepakket gekregen. Alles ziet er goed uit behalve die redelijke lelijke ovale PVR kastje. Ik had liever die rechthoekige m540 in plaats van de ovale a540. Als ik echter naar de specs kijkt, zie ik geen verschil tussen de tweeën in ieder geval. Ik vraag me af waarom Amino twee kastjes met dezelfde specs en verschillende behuizingen zou maken.

Nu moet ik beslissen of het mogelijk is om twee cat6 kabels door een flexibel buis te trekken naar de huiskamer op de eerste verdieping vanuit de meterkast op de begane grond. Vanwege drie verdiepingen in een nieuwbouw is het lastig om een goede draadloze aansluiting te krijgen als ik de router helemaal beneden in meterkast hang. Ik vraag me af of het mogelijk is om maar een kabel door te trekken als ik van twee routers gebruik maak - de inbegrepen Cisco e2000 en een Buffalo DD-WRT n-wireless router met gigabit LAN. Zo ja, welke is de beste manier om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Cat5e is goed genoeg...

Bij twee routers is het sowieso het eenvoudigste om er maar één te laten routeren en de andere in brigdge te zetten. Dus:

code:
1
2
3
Modem ---> Router ---> Bridge ---> apparaten
             \
              \---> apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Bedankt voor het reageren, maar ik had het echter over of het mogelijk is om een router als switch te gebruiken in de meterkast voor beide TV en internet en de andere router op de eerste verdieping als de echte router (of andersom) en switch tegelijkertijd. In die manier zou ik alleen een kabel naar boven hoeven door te trekken.

code:
1
2
3
4
Modem --> Router (switch) -------------------> Router (switch) --> Internet
   |       ^                                      |
   |       |                                      |                                          
   ---------                                      ---------------> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nee, helaas, dat gaat niet werken.

Ik heb wel eens gehoord van mensen die een UTP kabel splitsen, vier aders voor internet en vier aders voor tv, maar ook dat is niet echt aan te raden.

Wat wel goed kan werken is een ethernet over power verbinding voor je tv signaal, met van die powerline kastjes. Maar dat moet je eigenlijk eerst uitproberen, bij de één werkt het probleemloos, bij anderen totaal niet.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/791/powerline.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
floepie05 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:11:
Bedankt voor het reageren, maar ik had het echter over of het mogelijk is om een router als switch te gebruiken in de meterkast voor beide TV en internet en de andere router op de eerste verdieping als de echte router (of andersom) en switch tegelijkertijd. In die manier zou ik alleen een kabel naar boven hoeven door te trekken.

code:
1
2
3
4
Modem --> Router (switch) -------------------> Router (switch) --> Internet
   |       ^                                      |
   |       |                                      |                                          
   ---------                                      ---------------> TV
De enige nette manier om dit te doen is met twee 'smart' switches. Maw, switches waarbij je met VLAN's kan werken.

De andere manier is, als je toch op je eerste verdieping pas de basis voor je netwerk (met router) wil leggen, is de UTP kabel 'splitsen'. Als je opbouwdoosjes gebruikt (waar je de aders netjes kan 'doggen') of in de handel verkrijgbare UTP-splittertjes, dan is dit een prima oplossing. Voor 100 mbit heb je maar 4 van de 8 aders in ee nUTP nodig. Dan kan je op je 1e verdieping vanuit het andere eind van de geplitste kabel mooi weer met 1 naar je TV en met 1 naar je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 15:18
Ik ben ook naar een glasvezel provider op zoek. In Dordrecht hebben we keuze uit 7 Providers geloof ik. TV is het belangrijkst bij mijn keuze, internet 100/100 wordt altijd beter dan mijn huidige adsl van surfnet/bbned. Telefoon geloof ik ook wel, nu kpn budget abo. TV nu via UPC en over de hd kwaliteit best wel tevreden, behoudens regelmatige vastlopers van de mediabox van Philips (HD/dvr met 3 tuners, dus 2 programma's tegelijk opnemen).
Boven ook een Philips HD decoder voor de vrouw en nog een tv op coax voor mijn zoon.
Voorwaarden voor glasvezel TV:
Minimaal dezelfde HD kwaliteit als UPC
Eredivisie Live in HD
Sport1 in HD
Op kunnen nemen, in HD, bij voorkeur 2 programma's tegelijk
Ik twijfel tussen KPN en Vodafone en blijven bij UPC (wachten op Horizon project).
Vorige week kwam er VF verkoper aan de deur, die vertelde dat Sport1 HD vanaf augustus doorgegeven gaat worden bij VF, ik kan hier niets over terugvinden en volgens mij bij geen enkele glasvezel provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sport1 kun je sowieso vergeten, voorlopig in ieder geval. Zou mooi zijn als het wel komt, maar dan weet jij meer dan wij. Meer dan 1 programma tegelijk opnemen kan volgens mij ook niet, of je moet meerdere boxen nemen.

Kwaliteit is verder prima, EDL is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Mothergoose schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:44:
[...]
.....

Nou begint al goed.

Even een opsomming tot nu toe

....
- zeer vervelende drop-outs in het geluid als je net van zender verwisseld.
......
Aaaargh, het is nu echt om gek van te worden.
Gemiddeld valt nu het geluid een keer of 7 weg :-( }:|

Je gaat bijna niet meer via de set top box kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Mothergoose schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:05:
[...]

Aaaargh, het is nu echt om gek van te worden.
Gemiddeld valt nu het geluid een keer of 7 weg :-( }:|

Je gaat bijna niet meer via de set top box kijken
Helemaal mee eens! Je wordt er gestoord van. Al een aantal keer met Vodafone gesproken. Ze zeggen dat het probleem bekend is en dat ze zoeken naar een oplossing, dat duurt nu al 2 mnd. Echt waardeloos tenzij je de hele avond bij 1 zender blijft hangen ;)

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
BJerry schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:47:

Sport1 in HD
Op kunnen nemen, in HD, bij voorkeur 2 programma's tegelijk
Ik twijfel tussen KPN en Vodafone en blijven bij UPC (wachten op Horizon project).
Vorige week kwam er VF verkoper aan de deur, die vertelde dat Sport1 HD vanaf augustus doorgegeven gaat worden bij VF, ik kan hier niets over terugvinden en volgens mij bij geen enkele glasvezel provider?
Kun je je adresgegevens even per DM doorzetten, inclusief de dag (datum + tijd.. + naam?) dat die d2d verkoper aan de deur langskwam? Dan zet ik dat door naar VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Maverick2001 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:24:
[...]

Helemaal mee eens! Je wordt er gestoord van. Al een aantal keer met Vodafone gesproken. Ze zeggen dat het probleem bekend is en dat ze zoeken naar een oplossing, dat duurt nu al 2 mnd. Echt waardeloos tenzij je de hele avond bij 1 zender blijft hangen ;)
in welke regio wonen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

denan schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:52:
[...]

Leeuwarden

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
denan schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:52:
[...]

Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Denan: Regio zal niet veel uitmaken. Jij weet ongetwijfeld ook dat dit landelijk een zeer bekend probleem is waarvoor GMH/Amino proberen een oplossing te vinden. In eerste instantie was gezegd dat dat begin juli zou zijn maar op het LIjbrandt forum zal ik al dat ze nu niet meer aangeven wanneer ze denken iets te weten. Lijkt niet erg hoopvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:25
Een maat van mij heeft hetzelfde gehad, hij kreeg ook te horen van een medewerker dat sport 1 al beschikbaar is bij Vodafone, en ook nog eens in het standaard pakket zit.

Hij wist niet meer hoe hij heet, maar zn medewerker nr is 009, dat stond op het contract. (regio leeuwarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Mijn VF thuis glasvezel abonnement ging pas vorige week in. Tot nu toe kan ik mijn voicemail niet instellen.
De voicemail reageert simpelweg niet op mijn telefoon nummer knopjes.
De telefoon is een moderne Philips toestel uit het laatste jaar.
Verder steunt hij zeker DTMF. Hij doet het wel met alle andere
diensten die van DTMF geluiden gebruik maken behalve VF voicemail.
Er moet iets mis zijn met hun dienst. Ik ben echter waarschijnlijk
een van de eerste abonnees in mijn buurt aangezien de glasvezel net
aangelegd en aangesloten is. Heeft dat misschien iets te maken met
dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:24:
Denan: Regio zal niet veel uitmaken. Jij weet ongetwijfeld ook dat dit landelijk een zeer bekend probleem is waarvoor GMH/Amino proberen een oplossing te vinden. In eerste instantie was gezegd dat dat begin juli zou zijn maar op het LIjbrandt forum zal ik al dat ze nu niet meer aangeven wanneer ze denken iets te weten. Lijkt niet erg hoopvol...
Is dit dan het HDMI CEC probleem? (pin 13 op de HDMI connector onderbreken=issue verhelpen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
floepie05 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:04:
Mijn VF thuis glasvezel abonnement ging pas vorige week in. Tot nu toe kan ik mijn voicemail niet instellen.
De voicemail reageert simpelweg niet op mijn telefoon nummer knopjes.
De telefoon is een moderne Philips toestel uit het laatste jaar.
Verder steunt hij zeker DTMF. Hij doet het wel met alle andere
diensten die van DTMF geluiden gebruik maken behalve VF voicemail.
Er moet iets mis zijn met hun dienst. Ik ben echter waarschijnlijk
een van de eerste abonnees in mijn buurt aangezien de glasvezel net
aangelegd en aangesloten is. Heeft dat misschien iets te maken met
dit probleem?
Nee hoor, wees maar gerust (lees dit zeer sarcastisch!)
Het is een heel bekend probleem, zie maar een paar reacties terug.
Ik ben intussen bezig met een compensatie, wat dat ook mag inhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een klacht ingedient maar compenseren doet men niet. Want zo schreef men mij: "We begrijpen dat het wel dergelijk het gebruik van onze diensten belemmert. Omdat de voicemail een aanvullende dienst is, kunnen we hier geen vergoeding voor uitkeren. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

denan schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:27:
[...]

Is dit dan het HDMI CEC probleem? (pin 13 op de HDMI connector onderbreken=issue verhelpen)?
Ben inmiddels wel benieuwd wat ze hier aan gaan doen. De juli melding had ik ook gelezen echter blijft het aan alle kanten stil. Begin er persoonlijk een beetje moe van te worden. Internet en telefonie prima hoor maar Televisie echt een minpunt. En de gebrekkige communicatie is misschien wel het meest trieste.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 231253 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:04:
Ik heb een klacht ingediend maar compenseren doet men niet. Want zo schreef men mij: "We begrijpen dat het wel dergelijk het gebruik van onze diensten belemmert. Omdat de voicemail een aanvullende dienst is, kunnen we hier geen vergoeding voor uitkeren. "
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een voicemail goed te laten werken?
Zijn dit incidentele problemen of heeft iedereen daar last van?

Verder bestaat er niet zoiets als een aanvullende dienst. Een dienst is een dienst.
Als een dienst niet werkt en het niet aan de gebruiker ligt moet de provider dit oplossen.
Klinkt simpel en zo is het ook, meer kan ik er niet van maken.

Ben overigens erg benieuwd hoe het bij mij verder gaat verlopen met het aansluiten van Vodafone glas.
Morgen komt er een monteur van Reggefiber het rolletje bij de gevel aansluiten.
Voor de rest is het oorverdovend stil bij Vodafone, geen brieven geen status verandering op de site over mijn order.
In de brief van Reggefiber staat dat ik van de provider op de hoogte gehouden zal worden.
Ben dus erg benieuwd maar wellicht is er morgen meer te melden.
Ik mag aannemen dat de monteur een werkende glaslijn achterlaat ook al moet Vodafone daarna nog een afspraak maken voor de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Maverick2001 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:47:
[...]

Ben inmiddels wel benieuwd wat ze hier aan gaan doen. De juli melding had ik ook gelezen echter blijft het aan alle kanten stil. Begin er persoonlijk een beetje moe van te worden. Internet en telefonie prima hoor maar Televisie echt een minpunt. En de gebrekkige communicatie is misschien wel het meest trieste.
Als het het HDMI-CEC probleem is is het meer een issue met de firmware van je TV en hoe je TV omgaat met HDMI-CEC signalen. Volgens mij hebben al veel TV leveranciers een firmware update uitgebracht om issues met randapparatuur en HDMI-CEC signalen te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175226

Even een vraagje ivm het router verhaal hier boven...

Ik koppel vanuit mijn meterkast waar de glasvezel zal komen alles door naar een kast op de 1ste verdieping.

Vanuit daar zal ik dan de volgende verbinding doen... (Geen idee hoe die code werkt)

Glasvezelmodem -- Internet UTP (cat6e) -- Router (cisco E2000) -- Splitter (cisco SE2800) -- meerdere bekabelde aansluitingen in het huis (gebruikte en niet gebruikte)

Glasvezelmodem -- TV UTP (cat6e) -- Splitter (cisco SE2500) -- Meerdere ITV aansluitingen (max3) in het huis (gebruikte en niet gebruikte)

Glasvezelmodem -- Coax (100ohm met aluminium en kopere mantel) -- versterker -- splitter -- meerdere coax aansluitingen in het huis (gebruikte en niet gebruikte)

Telefonie ga ik niet gebruiken en heb ik ook geen aansluitingen voor in het huis. Komt gewoon een foon in de meterkast en misschien een extra station die ik alsnog ergens in huis zet.

Dit is mogelijk omdat ik een huurhuis heb gekocht, behoorlijk achterstallig dus alles eruit heb getrokken en volledig opnieuw alles aangelegd. Daardoor dus op elke kamer minimaal 1 internet UTP heb en een coax enz.. Vandaar de splitters omdat ik gewoon wil dat standaard alle aansluitingen werken.

Nu heb ik wat vragen waar ik net aan dacht... Omdat ik ook pas sinds dit weekend die 2de UTP kabel voor TV heb getrokken en wat aanpassingen heb gedaan aan de kastjes in de muur, gelukkig nog niet klaar met alles. Wat niet voorbereid op glasvezel namelijk. Nu dus wel :)

1) is die versterker nog echt nodig bij glasvezel coax? Of kan het nooit kwaad?

2) kan ik na die router -- splitter alsnog ook een router plaatsen? Bijvoorbeeld in de schuur waar wel een vaste kabel naar toe loopt? Want wil vanaf daar eigenlijk een versterker hebben voor me WiFi signaal.Maar het liefst als een eigen netwerk, dat de achterburen gewoon op visite komen en me WiFi kunnen gebruiken binnenshuis, maar niet in hun tuin ook op mijn netwerk kunnen. Of zijn daar andere oplossingen voor?

3) iemand enig idee welke glasvezelmodem je nu krijgt? Iemand van de helpdesk van Vodafone beweerde dat die niet groter zou zijn als een a5je?
Pagina: 1 ... 8 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.