Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 107 Laatste
Acties:
  • 772.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 22:21
denan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:59:
[...]

De NMA heeft de overname al goedgekeurd (vorige week).. maar dat wil niet zeggen dat GHM dan al haar diensten opdoekt en alle ISP's een KPN retailproduct gaan leveren :)
Ja, ik lees het nu ook.
Ik had niet goed gekeken dus en dacht dat de NMa nog uitspraak moest doen.
Hoe dan ook mag je er inderdaad vanuit gaan dat GHM goede diensten blijft leveren en dat ook niet-KPN klanten daar gebruik van mogen maken.
De NMa en de OPTA zullen ook zeker ingrijpen als KPN een monopolie positie dreigt te gaan veroveren.
Partijen als Vodafone zullen dit ook niet pikken wat me wel logisch lijkt.
Concurrentie op glas is namelijk één van de hoofdredenen waarom je van de kabel (of satelliet) op glas moet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
Even over de Thuis tv app. Ik ben gezegend met een dochter van 14 die er een sport van maakt om de zorgvuldig uitgezochte plasma tv tot de hare te verklaren. Tot voor kort leverde dat veel discussie op tussen dochterlief en mijzelf. Maar nu is er de Thuis tv app. Ik maak er verbazingwekkend veel gebruik van.

Maarrrrrr.... het valt mij op dat als ik tv kijk op de iPad3, het beeld netjes en schaerp begint maar na een tijdje ietsje degradeert. Als ik dan op de home button druk en de app gelijk weer opstart is het beeld nog steeds ietsje onscherp maar na een paar seconden is het "plop" en is het beeld weer scherp. Naar een tijdje degradeert het beeld weer en kan je dezelfde handelingen weer uitvoeren.

Is dit herkenbaar? Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423560

Leeuwarden schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:11:
Even over de Thuis tv app. Ik ben gezegend met een dochter van 14 die er een sport van maakt om de zorgvuldig uitgezochte plasma tv tot de hare te verklaren. Tot voor kort leverde dat veel discussie op tussen dochterlief en mijzelf. Maar nu is er de Thuis tv app. Ik maak er verbazingwekkend veel gebruik van.

Maarrrrrr.... het valt mij op dat als ik tv kijk op de iPad3, het beeld netjes en schaerp begint maar na een tijdje ietsje degradeert. Als ik dan op de home button druk en de app gelijk weer opstart is het beeld nog steeds ietsje onscherp maar na een paar seconden is het "plop" en is het beeld weer scherp. Naar een tijdje degradeert het beeld weer en kan je dezelfde handelingen weer uitvoeren.

Is dit herkenbaar? Is er een oplossing?
Ben zelf geen Ipad gebruiker maar is dit misschien een soort van "schermbeveiligings feature" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:23

Fiber

Beaches are for storming.

Iets in de energie besparings settings wellicht?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fiber schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:52:
Iets in de energie besparings settings wellicht?
Ja dat bedoelde ik dus eigenlijk, schermbeveiliging dôh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Schermbeveiliging staat voor deze app standaard uit... Het is net of de app na een tijdje domweg naar een lagere definitie schakelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Nog een bug: het beeld springt ook zo nu en dan op zwart. Wel geluid, geen beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Leeuwarden schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:50:
Schermbeveiliging staat voor deze app standaard uit... Het is net of de app na een tijdje domweg naar een lagere definitie schakelt...
De app werkt met adaptive streaming. Zodra de bandbreedte te laag is schakelt hij terug naar een lagere bitrate.. wellicht een issue met je wireless netwerk? Powerflip de volgende keer je router eens en kijk of het dan (zonder herstarten van de APP) weer goed beeld is. Dan weet je of het probleem in je router zit/netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Gaan we proberen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:18
Gisteravond een knul van Vodafone glasvezel aan de deur die wat probeerde te verkopen.
Toen ik zei dat ik al Vodafone glasvezel had, en vol trots mn meterkast liet zien, was ie aardig verbaasd en vroeg of ie even binnen mocht kijken.
Tuurlijk. Zat toevallig Discovery Showcase te kijken. Heb hem even het mozaiek kanaal en de tvgids laten zien.
Hij bellen met zn mattie die een paar huizen verderop aan het venten was. Was wel grappig.
Blijkbaar hebben de verkopers tijdens hun training niets live gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
Dat hebben ze ook niet, een bekende van mij heeft het werk ook tijdelijk gedaan, en hij was ook zonder technische kennis het veld ingestuurd.. Ik heb hem toen ook nog het e.e.a. moeten leren wat de klanten precies krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
En? wat waren de uitkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Had nog geen tijd gehad dus nu gelijk even geprobeerd tijdens een interessante Tell-Sell beha commercial. Uche uche... Het wil niet. Als ik mijn Airport Extreme powerflip en ik de app door laat draaien, verdwijnt het beeld maar komt na de herstart van de AE niet weer terug. Uiteindelijk springt ie op de schermbeveiliging en nadat ik die met de slider heb opgeheven heb ik weer normaal beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Leeuwarden schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:12:
Had nog geen tijd gehad dus nu gelijk even geprobeerd tijdens een interessante Tell-Sell beha commercial. Uche uche... Het wil niet. Als ik mijn Airport Extreme powerflip en ik de app door laat draaien, verdwijnt het beeld maar komt na de herstart van de AE niet weer terug. Uiteindelijk springt ie op de schermbeveiliging en nadat ik die met de slider heb opgeheven heb ik weer normaal beeld...
Dan is de reboot time te lang.. wat als je de netwerkkabel er 5 seconden uit trekt? (wachten tot het beeld op je ipad uitvalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448017

Serotonine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:07:
Gisteravond een knul van Vodafone glasvezel aan de deur die wat probeerde te verkopen.
Toen ik zei dat ik al Vodafone glasvezel had, en vol trots mn meterkast liet zien, was ie aardig verbaasd en vroeg of ie even binnen mocht kijken.
Tuurlijk. Zat toevallig Discovery Showcase te kijken. Heb hem even het mozaiek kanaal en de tvgids laten zien.
Hij bellen met zn mattie die een paar huizen verderop aan het venten was. Was wel grappig.
Haha volgens mij was ik dit! In Hoofddorp? Wij krijgen wel goede trainingen, ook technische trainingen en wat je met die info doet is aan de verkoper zelf. Ik probeer op tweakers mijn technische kennis enigszins op peil te houden om wat extra usp te achterhalen. De reden dat ik bij je binnen was is omdat het fijn is om bevestiging te krijgen over hetgeen je als fantastisch en geweldig aanprijst! De mozaïek en programmagids zie ik op het filmpje wat we op onze iPads hebben maar een keer live zien is natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Serotonine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:07:
Overigens lopen wij vaak in vraagbundelingsgebieden zoals Lelystad, ermelo, overbetuwe, Bilthoven etc. Dus daar heeft niemand het en als je dan in een gebied bent waar al glasvezel ligt en ook een enkele Vodafone klanten is dat een kans om eens te zien hoe de klant het ervaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Anoniem: 448017 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:26:
[...]

Haha volgens mij was ik dit! In Hoofddorp? Wij krijgen wel goede trainingen, ook technische trainingen en wat je met die info doet is aan de verkoper zelf. Ik probeer op tweakers mijn technische kennis enigszins op peil te houden om wat extra usp te achterhalen. De reden dat ik bij je binnen was is omdat het fijn is om bevestiging te krijgen over hetgeen je als fantastisch en geweldig aanprijst! De mozaïek en programmagids zie ik op het filmpje wat we op onze iPads hebben maar een keer live zien is natuurlijk mooi meegenomen.
Klopt... Leuk, heb ik je een keer in het echt gezien.
En jij mijn huis... Was wel een beetje een zooitje he? Heel het weekend weg geweest en zou maandag avond de boel opruimen.

Top dat je meer wilt leren dan dat je bij de training krijgt, en al helemaal netjes dat je je legitimeert aan de deur.

Toch een klein vraagje. Verkoop je nou nog iets aan de deur? Lijkt mij dat in deze tijden mensen eerder de kieskeurigscore raadplegen dan dat ze aan de voordeur adhoc een jaarcontract aangaan.

edit: Ik liet je zien dat ik de Amino via powerline had aangesloten. Voor enkel tv kijken gaat dat prima, maar gisteren keek ik de slechtste chauffeur van nl op ned1 en wilde tegelijk Britt en Ymke (voor vrouwlief) opnemen op rtl5 (beide HD uitzendingen). Na drie kwartier opnemen begon ned1 behoorlijk te haperen.
Denk toch dat powerline niet afdoende is hiervoor. van het weekend maar even een cat5e of cat6 kabeltje trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Serotonine op 25-04-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 448017 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:29:
[...]

Overigens lopen wij vaak in vraagbundelingsgebieden zoals Lelystad, Ermelo, Overbetuwe, Bilthoven etc. Dus daar heeft niemand het en als je dan in een gebied bent waar al glasvezel ligt en ook een enkele Vodafone klanten is dat een kans om eens te zien hoe de klant het ervaart!
Aha, dan ben je misschien ook wel bij mij aan de deur geweest!
Ik heb hier ook iemand van Vodafone aan de deur gehad. Ik had zelf echter al veel eerder een abo in de glasvezelwinkel in het dorp afgesloten.
Maar goed of je het nu wel of niet was maakt niet uit ik ben al lang blij dat er hier (Ermelo) glas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Serotonine schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:01:
[...]

Klopt... Leuk, heb ik je een keer in het echt gezien.
En jij mijn huis... Was wel een beetje een zooitje he? Heel het weekend weg geweest en zou maandag avond de boel opruimen.

Top dat je meer wilt leren dan dat je bij de training krijgt, en al helemaal netjes dat je je legitimeert aan de deur.

Toch een klein vraagje. Verkoop je nou nog iets aan de deur? Lijkt mij dat in deze tijden mensen eerder de kieskeurigscore raadplegen dan dat ze aan de voordeur adhoc een jaarcontract aangaan.

edit: Ik liet je zien dat ik de Amino via powerline had aangesloten. Voor enkel tv kijken gaat dat prima, maar gisteren keek ik de slechtste chauffeur van nl op ned1 en wilde tegelijk Britt en Ymke (voor vrouwlief) opnemen op rtl5 (beide HD uitzendingen). Na drie kwartier opnemen begon ned1 behoorlijk te haperen.
Denk toch dat powerline niet afdoende is hiervoor. van het weekend maar even een cat5e of cat6 kabeltje trekken.
Ach van die troep in huis zeggen ze allemaal maar ik ben wel wat gewend... Volgens mij was je vrouw ook drukken het schoonmaken, goed geregeld ;)

Verkopen is lastig aan de deur, zeker in Hoofddorp. Als colporteur bezoek je het liefst impulsieve mensen want die beslissen makkelijk, de bedachtzame personen bedanken je vaak voor de info en gaan dan zelf even op onderzoek uit wat frustrerend is voor ons als direct sales team. Verder hebben we een goed aanbod en in de vraagbundelingsgebieden weten de mensen die ermee bezig zijn dat ook dus dan is het wat gemakkelijker. In Hoofddorp is iedereen die het wil al voorzien en aan ons de taak om de ziggo klanten over te halen maar die vinden het vaak wel prima..succes met je kabels aanleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Kan er niet eens een update komen hoe het staat met de overstap van glasvezel providers onderling? Ik wil wel graag overstappen naar vodafone, maar op dit moment vind ik het gewoon heel onhandig.

Laatste keer dat ik contact met iemand hier over heb gehad, was de automatische overstap al zo goed als klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21
Misschien zie ik door alle vragen en opmerkingen in dit topic de ervaringen niet meer, maar kunnen gebruikers (bij voorkeur in Almere) hun ervaringen eens delen over de Vodafone pakketten?

Ik ben nu al sinds de uitrol in Almere het hele glasvezel aanbod een beetje aan het volgen en was zeker een jaar geleden echt huiverig over te stappen.
Maar ondanks dat ik de aanbieding van vorige maand net gemist had, blijft Vodafone toch de meest interessante aanbieder in Almere.
Ik wil alleen graag eens wat ervaringen horen.
Is het TV beeld stabiel en storings vrij, wat zijn de werkelijk gehaalde snelheden, zijn er slechte (mindere) ervaringen met de telefoon aansluiting?
Maar positieve geluiden zijn natuurlijk ook zeer welkom.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

Mothergoose schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:33:
Misschien zie ik door alle vragen en opmerkingen in dit topic de ervaringen niet meer, maar kunnen gebruikers (bij voorkeur in Almere) hun ervaringen eens delen over de Vodafone pakketten?

Ik ben nu al sinds de uitrol in Almere het hele glasvezel aanbod een beetje aan het volgen en was zeker een jaar geleden echt huiverig over te stappen.
Maar ondanks dat ik de aanbieding van vorige maand net gemist had, blijft Vodafone toch de meest interessante aanbieder in Almere.
Is het TV beeld stabiel en storings vrij, wat zijn de werkelijk gehaalde snelheden, zijn er slechte (mindere) ervaringen met de telefoon aansluiting?

Thanx
Het TV-beeld is in principe gewoon storingsvrij mits goed aangesloten, powerline setjes kunnen bijvoorbeeld voor storingen zorgen, dus aan te raden is om alles bedraad aan te sluiten.

Qua internetsnelheid mag je er van uit gaan dat deze op glasvezel altijd gehaald word mits bedraad, draadloos kan natuurlijk een tragere verbinding opleveren, natuurlijk zijn de ping tijden ook uitstekend bij glasvezel :).

Ik ga er vanuit dat bij Vodafone de telefonie ook prima in orde is maar daar kan ik geen oordeel over doen aangezien ik bij Tweak Blauw zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SirMemeAlot schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:47:
Kan er niet eens een update komen hoe het staat met de overstap van glasvezel providers onderling? Ik wil wel graag overstappen naar vodafone, maar op dit moment vind ik het gewoon heel onhandig.

Laatste keer dat ik contact met iemand hier over heb gehad, was de automatische overstap al zo goed als klaar?
Kleine correctie: dat was geen automatische overstap. Men wilde kijken of men tijd had om jouw account handmatig te migreren naar Vodafone. Zodra er een meer geautomatiseerde variant van overstappen is (met minder downtime dan de 5-6 weken die nu staat) krijg je automatisch bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457087

Kan iemand vertellen hoeveel watt de routers van beide zijn bij vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mothergoose schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:33:

Thanx
Maar eens een update van mijn kant :) : Tot nu toe nog steeds tevreden, beeld is stabiel, storingsvrij en kwalitatief ook nog eens goed. Downloaden met een 30/30 haal ik met de torrent 3,5MB/s, upload heb ik gelimiteerd en die max haalt ie ook. (2,2MB/s).
Telefonie is volgens mij ook gewoon goed, hoor wel een ruis bij de kiestoon maar gelukkig blijken de gesprekken gewoon helder (Panasonic telefoon). En ... volgens mij zit er gratis nummerweergave bij 8)
Sinds vorige week een nieuwe tv met ingebouwde DVB-C ontvanger en die vervangt min of meer automatisch het analoge beeld dus heb in principe altijd digitaal beeld met of zonder kastje. Echte HD uitzendingen zien er super uit (recente [amerikaanse] series, voetbal, tennis). Deze TV kan ook opnemen maar ik neem aan dat dat alleen van de DVB-C tuner kan maar dat betekend wel dat je via HDMI nog altijd vrij kanalen kan wisselen met het Vodafone kastje voor digitale tv (de Amino). Moet het opnemen nog testen, eerst nog een harde schijf helemaal leeg maken (weinig zin om nu een nieuwe te kopen :*) ). Maar dit staat verder los van Vodafone ...
Moet nog wel op een eindrekening van de KPN wachten ivm de (analoge) telefonie overstap; kon niet via de overstap service maar via de klantenservice was dit vreemd genoeg binnen een week afgerond (de hele overstap/nummerportering & einde oude abo). Verdacht snel naar mijn mening :P (geen 30 dagen opzegtermijn of wat dan ook?), zeker na het lezen van diverse berichten over eindrekeningen van duizend euro op andere fora.
Maar in principe moet de overstap geen probleem zijn, zeker wanneer het huidige pakket al alles-in-een is.
(Hoop dat ze bij de KPN coulant waren en van hun kant blij om weer een analoge/koper lijn af te mogen sluiten O-) )
denan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:04:
Ter info: Vodafone DVB-C signalen zullen ook voorzien worden van HD feeds voor ned 1,2,3 (kanaal 101,102,103) medio mei.
Werkt ondertussen al _/-\o_ . Studio Voetbal zag er heel strak uit

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 02-05-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448017 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:26:
[...]

@VezelGlas

:9 hebben jullie iPads? Die wil ik ook :Y
Wij in Assen (lopen in leek/marum atm) moeten het doen met sheets die we delen ;p
Ja ook ik loop voor vodafone
Het is een geweldig product en ik ben blij dat ik zo'n top product mag promooten en mag aanbieden
Veel voor weinig zeg ik altijd ;p
PM me anders ff om ervari gen te delen
Gr een collega VF glasvezel medewerker (colporteur is een verkeerd woord _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirMemeAlot schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:19:
Dat hebben ze ook niet, een bekende van mij heeft het werk ook tijdelijk gedaan, en hij was ook zonder technische kennis het veld ingestuurd.. Ik heb hem toen ook nog het e.e.a. moeten leren wat de klanten precies krijgen ;)
Kleine aanpassi g
Hier hebben wij het verschil via een opstelling tussen het "oude" netwerk en het nieuwe glasvezel netwerk wel gezien en gemerkt
En ikzelf heb een redelijke kennis van de pc en tv markt ook omdat ik bezorger van wit en bruingoed ben geweest
Dat is ook de grootste reden waarom oa ik op de Vodafone ben gezet
Veel leuker product en mensen informeren vindt ik leuk en als daaruit een klant ontstaat ben ik tevreden

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 457087 op 02-05-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@doggz
Mocht je vragen hebben (ook technische) stel ze aan mij. Ik ken het vf product en de onderliggende technieken van voor tot achter. Als vf d2d medewerkers goede/volledige info hebben scheelt dat veel werk.. en soms zie ik nog wel eens klachten langskomen van mensen die door d2d medewerkers benaderd zijn die de beschikbare informatie echt niet goed gelezen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:39
Ok dan Denan: Nog enig idee of Vodafone plannen heeft om 24 Kitchen op de zenderlijst te zetten? In tegenstelling tot wat veel mensen denken heeft Vodafone namelijk wel het recht om af te wijken van het Glashart product, hetgeen ook de reden is dat zij bijvoorbeeld het Food Network uitzenden en niet 24 kitchen. En die laatste is nogal populair bij ons thuis en raken ze dus binnenkort kwijt...
Klantenservice had een nietszeggend antwoord dus wellicht is hier meer info te vinden?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:52:
@doggz
Mocht je vragen hebben (ook technische) stel ze aan mij. Ik ken het vf product en de onderliggende technieken van voor tot achter. Als vf d2d medewerkers goede/volledige info hebben scheelt dat veel werk.. en soms zie ik nog wel eens klachten langskomen van mensen die door d2d medewerkers benaderd zijn die de beschikbare informatie echt niet goed gelezen hebben. :)
@denan

Accoord.. Jij bent dus van VF, dat is makkelijk
Ben je te bereiken via mail of andere media of alleen via hier?
Als we idd een keer een vraag hebben als we in het veld zijn, dan zou het makkelijk zijn als we een (goeie) directe aanspreekpunt hebben :)

@Barre73

Dat is toevallig, zulke mensen kwam ik vanmiddag ook tegen in Leek..
Die man wou ook wel naar glasvezel maar hij werd tegengehouden omdat oa 24 Kitchen, waar thuis veel naar werd gekeken, niet op de zenderlijst staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 457087 op 03-05-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
@ apis29 - Thanx, goed te horen dat je zo positief bent.
Ben wel benieuwd wat je allemaal gelezen hebt over de eindafrekening avn KPN aangezien ik een ISDN-abbo op ga zeggen :)
BTW woon je in almere?

@ anderen ;) - Uiteraard lees ik graag nog meer ervaringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Yep @ Almere :*)

Was toen aan het opzoeken hoe ik het contractnummer kon vinden maar uiteindelijk bleek klantnummer gewoon voldoende. Log net in op mijn KPN en daar staat iig dat de rekening van April voor periode Mei-Juni de "laatste rekening" is. Dus voorzie vooralsnog geen problemen met een belachelijk hoge eindrekening; belangrijkste is dat je weet hoeveel maanden de opzegtermijn is. Aangezien April al vooruit betaald was zal er hooguit een week tot twee van Mei ingehouden worden (ga ik vanuit :+ )

Maar met "eindrekening KPN" of "opzegkosten kpn" op google vind je genoeg voorbeelden met als extreme voorbeeld die van ~ 1000 euro (zie die zo gauw niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:38:
Ok dan Denan: Nog enig idee of Vodafone plannen heeft om 24 Kitchen op de zenderlijst te zetten? In tegenstelling tot wat veel mensen denken heeft Vodafone namelijk wel het recht om af te wijken van het Glashart product, hetgeen ook de reden is dat zij bijvoorbeeld het Food Network uitzenden en niet 24 kitchen. En die laatste is nogal populair bij ons thuis en raken ze dus binnenkort kwijt...
Klantenservice had een nietszeggend antwoord dus wellicht is hier meer info te vinden?
Iedereen heeft het recht om af te wijken van de GHM portfolio.. als je maar zelf de rechten kunt regelen en afspraken maakt over het toevoegen van de streams (en de hardware die daarvoor nodig is).

Over de toekomstplannen van VF kan (en mag) ik niets zeggen. Ik werk niet voor Vodafone dus ik moet mijn uitspraken beperken tot wat er nu als portfolio staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 457087 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:22:
@denan
Ben je te bereiken via mail of andere media of alleen via hier?
Als we idd een keer een vraag hebben als we in het veld zijn, dan zou het makkelijk zijn als we een (goeie) directe aanspreekpunt hebben :)
Alleen via hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 17:18
Nootdorp kan aan de OP toegevoegd worden, kreeg vorige week een foldertje van voda glas in de bus. Er wordt hier om t hardst gestreden tussen de ISP's voor de nieuwe klanten :)

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Heb ook een vraagje voor dedan als het goed is.

Sinds anderhalve week zit ik ook bij voda op glas naar volle tevredenheid tot op heden. Maar ik kom bij Ziggo vandaan en had daarvoor toen der tijd een Humax hd recorder gekocht waar je dat kaartje in kon stoppen. Nu zit er maar een uitgaanda HDMI aansluiting op die recorder. Weet jij met behoud van kwaliteit of ik op een of andere slimme manier via de opzetbox een hd signaal naar de Humax kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nee. Die Humax en de Vodafone STB kun je wel naast elkaar gebruiken. De Humax op de coax van je glasvezelmodem en de STB via een netwerkkabel op de iptv aansluiting van je glasvezelmodem.

Sinds een paar dagen is Ned 1, 2 en 3 via DVB-C (Humax) ook HD.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Dank Fiber, is meer dan ik van de monteur van Vodafone te horen kreeg. En het ging mij juist om Ned 1 en 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Nou ik heb de knoop doorgehakt, het is vodafone glasvezel geworden 50/50.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 07:41
Maasdriel (Kerkdriel, Rossum, Hedel, Ammerzoden) kan ook aan het lijstje toegevoegd worden! Ze zijn hier bezig met vraagbundeling, en Vodafone biedt hier ook zijn diensten aan! :)

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
denan schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:22:
[...]

Dan moet je toch eens kijken naar een gemeente als wijchen waar dat wel loopt. Of vathorst waar meerdere initiatieven lopen. Zoals Eymey al aangeeft ligt dat aan de lokale partijen niet aan de leveranciers van de infrastructuur.
Helaas ligt dat toch genuanceerder. De support vanuit de platform en netwerk beheerders is nagenoeg nul naar dit soort initiatieven. De marketing boy's zijn gedreven en proberen dikwijls middels een korte communicatie de twee partijen aan het praten te krijgen als er geklaagd is. Maar daarna blijft het weer stil.
Men heeft geen tijd omdat het een groeiend netwerk is en er iedere dag wel ergens een brandje geblust moet worden (ik hoef jou hier niks over te vertellen trouwens).
Ik kan je denk ik wel 10 voorbeelden met man en paard noemen (doe ik niet) die hierdoor of volledig zijn gestopt (door het gevoel van gebrek aan backing) of met een andere partij in zee zijn gegaan.

De zaken worden namelijk zo voorgespiegeld dat men alle steun en/of financiele backing krijgt vanuit -vulmaarin- (GHM, een Reggeborgh ISP, KW, Operator ect ect). Zodra men na de HAS geactiveerd is zijn er vervolgens nog enkele vriendelijk telefoontjes of mailwisselingen waarna het heel rap heel stil word.

De toezeggingen blijken dan ook niet meer dan dat te zijn. Men zegt die ontwikkelingen te willen stimuleren maar door hun gedrag in de afgelopen 7 tot 8 jaar is deze 'markt' totaal afgekeerd van het FttH fenomeen. Er is geen vertrouwen in eerder genoemde partijen. (over SBNA ga ik het al helemaal niet hebben).

Zelfs hele banale zaken als het doorgeven van een lokale TV zender als Putten TV bij KPN en Lokale Omroep Spakenburg bij GHM krijgen ze niet voor elkaar. De leverancier van kerk-TV (goed voor 700 klanten in een plaatsje als Bunschoten die ze nu mislopen) valt in de zelfde molen als hiervoor omschreven en houd het (ook al weer) voor gezien en gaat verder met een andere partij.
Mmmm, nu verval ik toch in het noemen van voorbeelden. Naja, ik heb het al opgetikt :P

Moraal van het verhaal: "het is stil aan de overkant" (behalve bij marketing) en doe geen toezeggingen die je niet wil of kan nakomen. Voor iedere slechte ervaring heb je 7 goede nodig ter compensatie. Omdat in de afgelopen 7 tot 8 jaar inmiddels ontelbare instanties, bedrijven en andere initiatieven tegen de muur zijn gelopen is het sentiment gewoonweg in het negatieve geslagen.

De ontwikkeling van nieuwe 'over the top' diensten liggen in ons land dan ook echt vrijwel helemaal stil momenteel. TNO doet momenteel wel iets maar die hebben dan ook een complete ontwikkelafdeling en budget. Partijen als Google e.d. zouden dit e.v.t. weer op gang kunnen brengen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trankilo schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:51:
Helaas ligt dat toch genuanceerder. De support vanuit de platform en netwerk beheerders is nagenoeg nul naar dit soort initiatieven. De marketing boy's zijn gedreven en proberen dikwijls middels een korte communicatie de twee partijen aan het praten te krijgen als er geklaagd is. Maar daarna blijft het weer stil.
En ook dat verhaal ligt weer genuanceerder. Basis support is er wel degelijk alleen men verwacht ook een inzet en investering van de partijen die de content willen leveren. Heel vaak zie je (zonder voorbeelden te noemen) partijen die in eerste instantie enthousiast zijn maar waar je niets meer van hoort zodra duidelijk is dat ze zelf ook iets moeten regelen (hardware/uplink/etc) om digitaal te broadcasten. Het merendeel van de initiatieven (waar ik weet van heb) komt niet verder omdat de mensen die bij de start de drivers waren wegvallen voordat het aanbod of de levering compleet is.

De marketingboys hebben btw een rechte lijn met GHM en RF.. dus zo moeilijk zullen die het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 11:19

Maverick2001

Never look back

trinity999 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Dat ligt aan Reggefiber en KPN.
Reggefiber legt het netwerk aan en zodra dit gereed is kan Vodafone haar diensten aanbieden.
Het is ook nog zo dat de wijkcentrale afgemeld dient te worden. Dit schijnt pas gedaan te worden nadat er voldoende mensen aangesloten zijn. Bij mij heeft het totale traject wel lang geduurd. Sinds vandaag alles geïnstalleerd en na een paar uur testen moet ik zeggen. Het ziet er goed uit. Internet verbinding is wat ze beloofd hebben en de Mediabox van Vodafone vind ik een verademing ivm die van UPC. Snelheid ligt hoger en ook het menu loopt allemaal een stuk sneller en soepeler. Een tevreden klant. Wat niet wil zeggen dat ik UPC niks vind. Vond UPC de laatste jaren erg stabiel.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje voor de kenners; Hoe zit het met vodafone en het ondersteunen van Nieuwsgroepen? Kan iemand mij daarbij uitleggen in jip en janneke taal wat een nieuwsgroep precies is? Weet er vaag wel iets over maar zou fijn zijn het eens van de kenners te horen! Ook ben ik benieuwd in hoeverre Vodafone zich hiermee (eventueel) onderscheid t.o.v. de concurrentie! Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457087 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:00:
[...]

@VezelGlas

:9 hebben jullie iPads? Die wil ik ook :Y
Wij in Assen (lopen in leek/marum atm) moeten het doen met sheets die we delen ;p
Ja ook ik loop voor vodafone
Het is een geweldig product en ik ben blij dat ik zo'n top product mag promooten en mag aanbieden
Veel voor weinig zeg ik altijd ;p
PM me anders ff om ervari gen te delen
Gr een collega VF glasvezel medewerker (colporteur is een verkeerd woord _/-\o_ )
Kijk is aan collega's hier! Was je laatst ook in vdvalk? Misschien elkaar daar gezien? Wij lopen inderdaad met iPad, niet allemaal overigens maar wel heel handig want je sheets staan erin, een mooi promo filmpje en concurrentie overzicht & het komt goed op de klant over.

Wij hebben zeker een mooi product & natuurlijk trots om met een jas van een wereldmerk te lopen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 448017 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:45:
Vraagje voor de kenners; Hoe zit het met vodafone en het ondersteunen van Nieuwsgroepen? Kan iemand mij daarbij uitleggen in jip en janneke taal wat een nieuwsgroep precies is? Weet er vaag wel iets over maar zou fijn zijn het eens van de kenners te horen! Ook ben ik benieuwd in hoeverre Vodafone zich hiermee (eventueel) onderscheid t.o.v. de concurrentie! Thnx
Lijkt me niet helemaal de bedoeling van dit draadje... Elke provider ondersteunt nieuwsgroepen, ook Vodafone. Nieuwsgroepen zijn ouder dan het www. Google is your friend:
https://www.google.nl/#hl...1680&bih=913&pf=p&pdl=300
https://www.google.nl/#hl...0b17a66c&biw=1680&bih=913
Wikipedia: Usenet
Wikipedia: Nieuwsgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:09:
[...]

Lijkt me niet helemaal de bedoeling van dit draadje... Elke provider ondersteunt nieuwsgroepen, ook Vodafone. Nieuwsgroepen zijn ouder dan het www. Google is your friend:
https://www.google.nl/#hl...1680&bih=913&pf=p&pdl=300
https://www.google.nl/#hl...0b17a66c&biw=1680&bih=913
Wikipedia: Usenet
Wikipedia: Nieuwsgroep
Voor jullie klanten is waarschijnlijk belangrijker of ze het er gratis bij krijgen: -> Nee. Als je met een vodafone verbinding nieuwsgroepen wilt gebruiken zul je een los abonnement bij een news-server erbij moeten nemen (paar euro per maand).. Vodafone heeft geen eigen news-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 06:25:
[...]

Voor jullie klanten is waarschijnlijk belangrijker of ze het er gratis bij krijgen: -> Nee. Als je met een vodafone verbinding nieuwsgroepen wilt gebruiken zul je een los abonnement bij een news-server erbij moeten nemen (paar euro per maand).. Vodafone heeft geen eigen news-server.
Duidelijk! Ook enig idee hoe dat zit bij de concurrentie Kpn, Lijbrandt bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Anoniem: 448017 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:32:
[...]

Duidelijk! Ook enig idee hoe dat zit bij de concurrentie Kpn, Lijbrandt bijvoorbeeld?
AFAIK biedt alleen Tweak een usenet account aan bij afname van een triple play pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Lijbrandt en XMS leveren zelf een gratis 512kbps dienst en een betaalde 50/100Mbit dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XMS bied gratis een langzame variant en voor een Euro of tien per maand een snelle variant. (Is ook prima te vinden op de diverse websites van de aanbieders...)
http://xmsnet.nl/product-nieuws/newserver

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/
http://www.eindelijkglasvezel.nl/providers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJA
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik zit nu bijna 3 weken op Vodafone glasvezel. Ik moet zeggen dat het tot nu toe perfect is. Hadden wel wat aanloopproblemen maar deze lagen niet bij Vodafone maar bij de glasvezelboer.
Nu nadat ik signaal in de meterkast heb is alles echt perfect. Hiervoor zat ik bij UPC en ben daar zo blij om dat ik daar weg ben. (vele storingen en dergelijke)
In woon in Almere en heb de aanbieding van de eerste 6 maanden gratis. ik heb de 50/50 abonnement.
Een lage ping en geen packetloss. Downmloaden uit de nieuwsgroepen haal ik soms met 60 zelfs. Dus de 50 wordt ruimschoots behaald! Het telefoon signaal is prima en zelfs beter dan met UPC. Probleem wat ik wel had was de voicemail. nadat ik deze via de website zelf geactiveerd ging deze na 3 keer al over naar de voicemail. Dit kan je zelf niet aanpassen en moet de helpdesk bellen of dit aangepast kan worden.
TV signaal is scherp. UPC zapt beter en lekkerder dan Vodafone maar zal ook een kwestie van wennen zijn.
Het schijnt dat je de tv zenders via de Mozaiek in eigen volgorde kunt zetten maar daar ben ik nog niet mee bezig geweest.

De thuis tv app. Ik moet zeggen geweldig. Ook af en toe last van de bug dat het scherm zwart wordt en dan nog wel geluid. Je moet dan ff zappen naar een andere zender en dan werkt het weer. Het scherpstellen is alleen bij eerste keer kiezen van een zender. Heeft denk ik te maken met bufferen van de data.

De thuis tv app kan wel degelijk ook buitenshuis worden gebruikt alleen moet je wel enig verstand hebben van VPN tunnels. De app werkt namelijk alleen vanaf achter je eigen ip adres. Om dit te omzeilen heb ik een vpn tunnel opgezet tussen mijn router en mijn iPad. Hierdoor krijg ik een lokaal adres en werkt de thuis tv app ook van buitenshuis zolang je maar WiFi hebt.

Dus tot nu toe ben ikerg tevreden over Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maverick2001 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:27:
[...]

Het is ook nog zo dat de wijkcentrale afgemeld dient te worden. Dit schijnt pas gedaan te worden nadat er voldoende mensen aangesloten zijn. Bij mij heeft het totale traject wel lang geduurd. Sinds vandaag alles geïnstalleerd en na een paar uur testen moet ik zeggen. Het ziet er goed uit. Internet verbinding is wat ze beloofd hebben en de Mediabox van Vodafone vind ik een verademing ivm die van UPC. Snelheid ligt hoger en ook het menu loopt allemaal een stuk sneller en soepeler. Een tevreden klant. Wat niet wil zeggen dat ik UPC niks vind. Vond UPC de laatste jaren erg stabiel.
Dat verhaal van afmelden als voldoende mensen aangesloten zijn is onzin.
Er zijn twee voorwaarden voordat de aansluiting kan worden geactiveerd: 1) De actieve operator (KPN WMP+) dient de PoP voorzien te hebben van actieve apparatuur en een werkende verbinding richting buitenwereld. Dat heet een backhaul. Dat staat los van Reggefiber. Daarnaast legt Reggefiber niet alleen het netwerk aan maar zorgt ook via een gehuurde "dark-fiber" vezel voor de levering van de analoge en DVB-C signalen naar de PoP. Ook dat moet klaar zijn en werken voordat Vodafone (en al die anderen die analoge TV in het pakket hebben) kan leveren.

In het verleden en soms nog steeds was die tweede het probleem. Het opleveren van de dark-fiber door de leverancier (verrassing... weer KPN) duurde standaard te lang en daarmee de rest van het analoge TV proces ook. Het gaat steeds beter en vooruit plannen is natuurlijk essentieel maar het kan nog steeds wel her en der fout lopen. Dan kan KPN of XS4All al wel leveren (want die hebben die analoge signalen niet nodig) maar de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 11:19

Maverick2001

Never look back

Barre73 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:47:
[...]

Dat verhaal van afmelden als voldoende mensen aangesloten zijn is onzin.
Er zijn twee voorwaarden voordat de aansluiting kan worden geactiveerd: 1) De actieve operator (KPN WMP+) dient de PoP voorzien te hebben van actieve apparatuur en een werkende verbinding richting buitenwereld. Dat heet een backhaul. Dat staat los van Reggefiber. Daarnaast legt Reggefiber niet alleen het netwerk aan maar zorgt ook via een gehuurde "dark-fiber" vezel voor de levering van de analoge en DVB-C signalen naar de PoP. Ook dat moet klaar zijn en werken voordat Vodafone (en al die anderen die analoge TV in het pakket hebben) kan leveren.

In het verleden en soms nog steeds was die tweede het probleem. Het opleveren van de dark-fiber door de leverancier (verrassing... weer KPN) duurde standaard te lang en daarmee de rest van het analoge TV proces ook. Het gaat steeds beter en vooruit plannen is natuurlijk essentieel maar het kan nog steeds wel her en der fout lopen. Dan kan KPN of XS4All al wel leveren (want die hebben die analoge signalen niet nodig) maar de rest niet.
Duidelijke uitleg! Vond het ook al een beetje een vaag verhaal maar zit ook niet zo diep in de materie.

Ben verder erg tevreden maar zijn er ook anderen die veel last hebben van haperend geluid bij het zappen? De eerste 20 seconden zijn zo nu en dan erg haperend. Ik heb wel dingen gelezen over geluid-synchronisatie echter lijkt mij 20 seconden toch wel erg lang.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 14:51

WebHawk

Klaphark

Misschien een beetje achterhaald, maar in de OP staat een beeldvergelijking voor de verschillende streams die gebruikt worden voor televisie. Hier zitten screenshots bij van het NOS Journaal, alleen zenden ze bij de NOS vooralsnog alleen het logo linksboven in HD uit.

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

zijn sport1 en film1 al te krijgen via vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
Nee

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

al info waneer dat wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is een rechten kwestie. Kan nog wel een hele tijd duren denk ik. Als het al komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:59:
zijn sport1 en film1 al te krijgen via vodafone?
Deze vraag had je ook zelf kunnen beantwoorden door even op de vodafone site te kijken 8)7

In ieder geval, vind je film 1 echt het geld waard dan? Ik heb het laatst een keer 3 maanden gehad vanwege een aanbieding van 3 maanden voor 5 euro per maand. Maar het stelt ook echt niks voor, je hebt meer kans om een leuke film te zien op een rtl,sbs of een veronica. Verder is het on demand gedeelte er erg matig van en vaak ook nog achterhaalt. Heb zelf me hoop gericht op HBO.

Echter moet ik nog steeds wachten tot de overstap geregeld word bij de glasvezel providers onderling, ben wel benieuwd of daar al iets over te zeggen is. Ik zit nu nog met een overpriced Lijbrandt contract, maar ik wil me contract liever nog niet verlengen omdat ik naar Vodafone wil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voor de sport- en vooral voetbal liefhebbers is Sport1 natuurlijk wel de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 12:25
Zit in almere nu zonder analoge tv, zinds vanmiddag uit de lucht. Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kijk even in het XMS draadje, daar hebben ze er ook last van: Anoniem: 422018 in "XMS Glasvezel ervaring - XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 12:25
Dankjewel Fiber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:01
In Deventer zijn nu ook de volgende pakketten beschikbaar;

30/30 t/m 500/500 voor 99euro/pm inc HDTV
Speciaal voor alle inwoners van Deventer heeft Vodafone nu een prachtige aanbieding. Kies je nu voor Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV, maak je ook nog kans op het winnen van een Samsung Tab 10.1. Zo bepaal jij zelf op welk scherm en waar in huis je tv kijkt. Een voetbalwedstrijd op je televisie en je dagelijkse soap op een tablet. Of andersom. Als je nu kiest voor Vodafone Thuis geniet je optimaal.
Dus Deventer kan ook toegevoegd worden aan main page.

[ Voor 10% gewijzigd door Minaaj op 17-05-2012 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Minaaj schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 02:12:

Deventer gaat tot maximaal 100Mbit. Hoe kom je aan die 500/500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Minaaj schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 02:12:

Probeer de postcode check eens, die zal denk ik zeggen dat 500Mbit voorlopig nog niet leverbaar is.

Ik krijg zelfs Error loading Razor Script /PackageAvailibilityCheck//Reactive/ReactivePostcodeCheckResultPage.cshtml terug als foutmelding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Deventer heeft twee operators in de PoPs zitten. De originele WGDO en sinds een tijdje ook KPN WBA in alle PoPs. En die laatste heeft gigabit Dslams geïnstalleerd. Dus 500 zou mogelijk moeten zijn. Vraag me alleen even af of de oude FTU's ook moeten worden vervangen in dat geval. Ik weet niet of er een Gbit NT is voor die oude Genexissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Toevoeging: PC check werkt inderdaad niet. Vodafone is zelf begonnen met een campagne in Deventer waarin ze ook 500/500 aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:29:
Toevoeging: PC check werkt inderdaad niet. Vodafone is zelf begonnen met een campagne in Deventer waarin ze ook 500/500 aanbieden.
Weet je dat zeker? Want dan gaat er iets fout :)

Daar is alleen 100 Mbit leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:20:
Deventer heeft twee operators in de PoPs zitten. De originele WGDO en sinds een tijdje ook KPN WBA in alle PoPs. En die laatste heeft gigabit Dslams geïnstalleerd. Dus 500 zou mogelijk moeten zijn. Vraag me alleen even af of de oude FTU's ook moeten worden vervangen in dat geval. Ik weet niet of er een Gbit NT is voor die oude Genexissen..
Nope, VF gaat in deventer uitleveren op basis van WGDO en daar bestaat 500/500 nog niet.

Ik krijg btw geen foutmeldingen op de postcode check.. indien je die wel krijgt -> aub dm naar mij dan zet ik het door naar VF (met postcode/huisnummer en liefst een url of stap in het bestelproces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:01
denan schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 07:57:
[...]

Deventer gaat tot maximaal 100Mbit. Hoe kom je aan die 500/500?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IVlPS.jpg

in de bus gekregen, en postcode check werkt ook gewoon hoor op vodafone voor glasvezel (heb trouwens al concepts glasvezel voor paar jaar)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qesfi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:06:
[...]
Nope, VF gaat in deventer uitleveren op basis van WGDO en daar bestaat 500/500 nog niet...
Wellicht gaan ze er alvast vanuit dat tegen de tijd dat Vodafone kan leveren in Deventer dat dan de 500/500 variant ook leverbaar is... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een collega van mij heeft nu een WGDO verbinding, en we zien dat VF glas leverbaar is. @Denan, zou ik gewoon via de 1ste lijn kunnen regelen dat ze de lijn op de datum van stopzetting provisionen met de VF diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik werd gebeld door vodafone, wss omdat ik al klant ben. Het leek me wel wat maar als ik op de site kijk mis ik in de zenderpakketten syfy channel en 13th street.
Jammer, dat is voor mij een een reden om niet naar glasvezel van vodafone te gaan.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij XMS zit 13th street in het basispakket... syfy in het plus pakket geloof ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BAS80

Vermoed een foutje op de site. Heb hier Tweak Blauw ook Glashart Media, en heb gewoon SyFy (Pluspakket) en 13th Street (Basis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Hier heb ik een link naar een *pdf zenderoverzicht, of ik ben kippig en kijk er straal overheen :P
Ik kan ze niet vinden in ieder geval...

Vodafone zenderoverzicht *PDF Download

[ Voor 7% gewijzigd door BAS80 op 17-05-2012 13:28 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een linksys e4200 router , kun je die met elk glasvezel abonnement ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BAS80 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:28:
Hier heb ik een link naar een *pdf zenderoverzicht, of ik ben kippig en kijk er straal overheen :P
Ik kan ze niet vinden in ieder geval...

Vodafone zenderoverzicht *PDF Download
Zie het idd ook niet in die PDF, maar VF levert GHM TV zie GlashartMedia Zenderlijsten Digitaal, daar staat SyFy & 13TH Street in ieder geval gewoon in.

Misschien kan een VF klant opheldering geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Volgens mij heeft Vodafone een afwijkend zenderpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fiber schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:38:
yupz dat is volgens mij ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
Fiber schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:38:
yup

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Fiber schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:23:
[...]

Wellicht gaan ze er alvast vanuit dat tegen de tijd dat Vodafone kan leveren in Deventer dat dan de 500/500 variant ook leverbaar is... :z
Op de site van Vodafone wordt wel 500/500 Mbits vermeld maar als ik vervolgens de postcode invoer is het niet leverbaar. Op zich vreemd omdat ik nu juist in een plaats woon waar men vanaf volgende week gaat graven (ja, hier in de straat, Ermelo).

Ik zit helemaal niet op die 500/500 te wachten maar in een nieuw gebied zou je verwachten dat ze ook alle smaken gaan leveren. Er is altijd wel een doelgroep (ook al is ie klein) voor 500/500 te vinden.
Bovendien kan Vodafone de concurrentie (kabel!) aftroeven en dat is ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:23:
[...]

Nope.. foutje van marketing lijkt me :)
Anoniem: 419977 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:32:
Een collega van mij heeft nu een WGDO verbinding, en we zien dat VF glas leverbaar is. @Denan, zou ik gewoon via de 1ste lijn kunnen regelen dat ze de lijn op de datum van stopzetting provisionen met de VF diensten?
Naadloos overstappen is bij VF nog niet ingeregeld op glas.. daar zijn ze wel mee bezig.
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:33:
ik heb een linksys e4200 router , kun je die met elk glasvezel abonnement ook gebruiken?
yup. een router is een router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:22:
[...]

[...]

Naadloos overstappen is bij VF nog niet ingeregeld op glas.. daar zijn ze wel mee bezig.

[...]

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:22:
[...]

[...]

[...]

Maar WGDO -> WGDO overstap is toch geen probleem? XMS-> Tweak Blauw kan bv in een kwestie van 5 minuten of Concepts (WGDO) -> Lijbrandt (WGDO) kan ook in een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 419977 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:01:
Maar WGDO -> WGDO overstap is toch geen probleem? XMS-> Tweak Blauw kan bv in een kwestie van 5 minuten of Concepts (WGDO) -> Lijbrandt (WGDO) kan ook in een paar minuten.
Dat het mogelijk is wil niet zeggen dat VF het al ingeregeld heeft. Ze zijn er wel druk mee bezig.. en als jij verder zelf de thuisinstallatie op je kunt nemen kun je dat vast als special aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:34:
[...]

Dat het mogelijk is wil niet zeggen dat VF het al ingeregeld heeft. Ze zijn er wel druk mee bezig.. en als jij verder zelf de thuisinstallatie op je kunt nemen kun je dat vast als special aanvragen.
Uhu, de thuisinstallatie is geen probleem dat kan ik zo zelf doen. Zal het is navragen bij de klantenservice, hoop ik dat de 1e lijns het begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klote Vodafone. Al paar dagen problemen met digitale tv die niet reageert en storing op het analoog signaal en nu valt ook internet weg. Klantenservice op zondag niet bereikbaar, op werkdagen na 21:00 ook niet en geen enkele plek om storingen te vinden. Mag ik morgen weer proberen een gaatje te vinden om te bellen naar een duur nummer via mn mobiel omdat de vaste telefoon ook niet werkt. Belachelijk om geen gratis technische dienst aan te bieden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Welke plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Is VF voor storingen ook niet bereikbaar buiten kantooruren en in de weekenden?

Hier staat het antwoord:
http://www.vodafone.nl/klantenservice/contact/
Echter geen nummer voor 24x7 storingsmeldingen.
Dit vind ik juist wel belangrijk in het geval je een triple play abo afneemt.
Je kunt dan immers zonder TV/internet/telefoon komen te zitten en wat dan als je geen storing kunt melden.
Ik hoop wel dat hier iets aan gaat gebeuren want van Vodafone verwacht ik meer.

Ik heb niet voor niets een glasabo bij VF afgesloten.
(nee, mijn aansluiting is nog niet actief, dit duurt nog een aantal weken)

[ Voor 76% gewijzigd door HoppyF op 21-05-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
HoppyF schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:10:
Is VF voor storingen ook niet bereikbaar buiten kantooruren en in de weekenden?

Hier staat het antwoord:
http://www.vodafone.nl/klantenservice/contact/
Echter geen nummer voor 24x7 storingsmeldingen.
Dit vind ik juist wel belangrijk in het geval je een triple play abo afneemt.
Je kunt dan immers zonder TV/internet/telefoon komen te zitten en wat dan als je geen storing kunt melden.
Ik hoop wel dat hier iets aan gaat gebeuren want van Vodafone verwacht ik meer.

Ik heb niet voor niets een glasabo bij VF afgesloten.
(nee, mijn aansluiting is nog niet actief, dit duurt nog een aantal weken)
Dit is iets wat ik eerlijk gezegd ook niet gecontroleerd had voor ik het VF abbo af had gesloten en toch is het wel een belangrijk punt (dit gaat een discussie thuis opleveren haha :9 ) Hoop dat vodafone hier snel verandering in gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Kan me haast niet voorstellen dat er voor particuliere klanten er bij een provider een storingsdienst is die 24/7 bereikbaar is? Kan het verkeerd hebben hoor, maar ik zou het hele goede service vinden van een provider om dit 24/7 aan te bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ben ook erg benieuwd hoe VF mijn abbo gaat inregelen aangezien ik ergens in jan/feb heb aangevraagd. Val nog onder de oude prijzen dus... Maar het is nog niet geleverd :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MetaFrame schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:49:
Ben ook erg benieuwd hoe VF mijn abbo gaat inregelen aangezien ik ergens in jan/feb heb aangevraagd. Val nog onder de oude prijzen dus... Maar het is nog niet geleverd :+
Dan val je nog onder de oude prijzen tenzij je je abonnement aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoe ga ik dat nu doen dan? Ik kan nog niets van mijn order aanpassen? Ik wil wel graag aan huidige prijzen mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
SirMemeAlot schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:44:
Kan me haast niet voorstellen dat er voor particuliere klanten er bij een provider een storingsdienst is die 24/7 bereikbaar is? Kan het verkeerd hebben hoor, maar ik zou het hele goede service vinden van een provider om dit 24/7 aan te bieden!
Misschien is 24/7 iets teveel van het goede maar een dagelijkse bereikbaarheid (voor storingen) is wel heel belangrijk. KPN heeft dit goed begrepen want zij zeggen:
Meld je storing telefonisch via 0900-0244 (€ 0,10 p/min). Dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur.
Dat is een behoorlijke dekking.

Van Vodafone had ik eigenlijk niet minder verwacht maar ik moet ook wel toegeven dat ik zelf niet goed het nagekeken wat de bereikbaarheid van de klantenservice zou zijn.
Mijn verwachting was gebaseerd op het feit dat Vodafone een zeer grote provider is met een landelijk dekkend GSM netwerk en dan natuurlijk sinds enige tijd ook als glasaanbieder op de markt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat Vodafone haar eigen netwerk en diensten zo goed in de gaten houdt dat er geen uitval ontstaat en als het wel zo is dat dit snel opgelost wordt zonder dat de klant hierom moet vragen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Vodafone haar diensten niet 24/7 in de gaten houdt, dat is immers hun core business.
MetaFrame schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:49:
Ik heb ook in januari een VF abo besteld.
Die "oude" prijzen zijn toch prima?
Volgens mij is het oude pakket completer en voordeliger dan het nieuwe.
Immers: 2 maanden gratis ipv 1 maand gratis, lagere admin/verzendkosten, gratis monteur (basis).

[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 22-05-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij XMS kun je buiten de openingsuren van de helpdesk, na het bandje te hebben afgeluisterd, worden doorgeschakeld naar de mobiel van een monteur. Moet je wel een serieuze storing te melden hebben natuurlijk. Geen idee hoe dat bij Vodafone geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

HoppyF schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:49:
Ik heb ook in januari een VF abo besteld.
Die "oude" prijzen zijn toch prima?
Volgens mij is het oude pakket completer en voordeliger dan het nieuwe.
Immers: 2 maanden gratis ipv 1 maand gratis, lagere admin/verzendkosten, gratis monteur (basis).
Dat volgens mij nog wel mee, het pakket 50/50 kost nu 52,- ipv van 59,- p/m. Ach ja boeit ook niet, dan upgrade ik wel na die 2 maanden naar 100mb voor 62,- pm.

Pagina: 1 ... 7 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.