Heeft iemand toevallig ook (inside) informatie over de komende iPad app die Vodafone gaat uitbrengen? Iets over de mogelijkheden en het tijdstip van uitbrengen?
Verwijderd
Ik heb wat inside informatie over het nieuwe vodafone aanbod.
Per heden zijn de pakketten veranderd!
Er zijn nu 4 pakketten:
30mb - 49,95
50mb - 52,95
100mb 62,50
500mb 99,95
In alle pakketten zit een tv app waarmee je op je tablet altijd de beschikking heb over 15 zenders. Verder is de monteur 37,50 en zijn er 14,95 verzendkosten en 14,95 activatiekosten en is er nog maar 1 maand gratis ipv 2 maanden...
Dit zijn de nieuwe pakketten!
Er zijn nu 4 pakketten:
30mb - 49,95
50mb - 52,95
100mb 62,50
500mb 99,95
In alle pakketten zit een tv app waarmee je op je tablet altijd de beschikking heb over 15 zenders. Verder is de monteur 37,50 en zijn er 14,95 verzendkosten en 14,95 activatiekosten en is er nog maar 1 maand gratis ipv 2 maanden...
Lekker dan, zit ik net een paar dagen bij ze. Zal wel niet hiervan kunnen profiteren. Ben sowieso enorm ontevreden over Vodafone. Moet nu zelf dat dure nummer gaan bellen omdat ze het oude telefoonnummer niet over gezet hebben en ik er niks over gehoord heb wanneer ze dat wel gaan doen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Je heb de mogelijkheid de klantenservice te bellen om je pakket om te zetten! Echter zou ik mezelf afvragen of je zin heb om de monteur + activatiekosten te betalen! Je zou dus kunnen wachten tot je actief bent en dan te strijden voor een beter aanbod! zeker de 100 en 50 mb zijn financieel aantrekkelijker
Ja geen zin er nu nog moeite voor te gaan doen. Eerst maar eens regelen dat ze het nummer over gaan zitten. Blijft gewoon belachelijk dat ik daarvoor een betaald nummer moet gaan bellen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Beetje vreemde verhouding is er nu ontstaan.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:12:
Ik heb wat inside informatie over het nieuwe vodafone aanbod.
Er zijn nu 4 pakketten:
30mb - 49,95
50mb - 52,95
100mb 62,50
500mb 99,95
Er zat eerst 10 euro verschil tussen 30 en 50 Mbps. Prima.
Nu nog maar 3 euro, de prijs van 30 Mbps is niet naar beneden gegaan. Vreemd!
Die gratis monteur + 2 maanden gratis is nog steeds geldig.
Doe eerst de postcode check dan zie je de prijzen en aanbiedingen.
Verwijderd
Klopt, maar voor de 50 mb was het gewoon nodig om de prijzen te verlagen tov kpn.HoppyF schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:23:
[...]
Beetje vreemde verhouding is er nu ontstaan.
Er zat eerst 10 euro verschil tussen 30 en 50 Mbps. Prima.
Nu nog maar 3 euro, de prijs van 30 Mbps is niet naar beneden gegaan. Vreemd!
Die gratis monteur + 2 maanden gratis is nog steeds geldig.
Doe eerst de postcode check dan zie je de prijzen en aanbiedingen.
De aanbiedingen gaan komende week in, geloof me, dit is het nieuwe aanbod voor welk gebied dan ook!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Heb je login gegevens voor je My Vodafone (thuis) omgeving ? volgens mij kan je daar zelf ook een nummerportering aanvragen. Tevens even het emailadres checken wat je bij inschrijving hebt opgegeven, volgens mij krijg je daar een e-mail op met het verzoek om informatie door te geven t.b.v. de overstap.Tsurany schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:14:
Lekker dan, zit ik net een paar dagen bij ze. Zal wel niet hiervan kunnen profiteren. Ben sowieso enorm ontevreden over Vodafone. Moet nu zelf dat dure nummer gaan bellen omdat ze het oude telefoonnummer niet over gezet hebben en ik er niks over gehoord heb wanneer ze dat wel gaan doen.
Nee, in (eerste instantie) alleen in de nieuwe gebieden. Vodafone volgt de normale WMP+ uitrol.Fiber schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:20:
Is die 500/500 in alle plaatsen waar Vodafone levert mogelijk?
Volgens mij nooit een email adres gekregen van ze, maar zal het eens nazoeken.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 07:59:
[...]
Heb je login gegevens voor je My Vodafone (thuis) omgeving ? volgens mij kan je daar zelf ook een nummerportering aanvragen. Tevens even het emailadres checken wat je bij inschrijving hebt opgegeven, volgens mij krijg je daar een e-mail op met het verzoek om informatie door te geven t.b.v. de overstap.
Edit:
Beste klant,
Het is helaas momenteel niet mogelijk om je nummerbehoud via My Vodafone Thuis aan te vragen. Wil je zo vriendelijk zijn om contact met ons op te nemen zodat wij samen met jou je nummerbehoud kunnen aanvragen?
Neem hiervoor contact op met Vodafone Thuis Klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur, via telefoonnummer 0900 - 7171000 (€ 0,10 per minuut). Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@vodafonevast.nl
Met vriendelijke groet,
Vodafone Thuis
[ Voor 35% gewijzigd door Tsurany op 06-04-2012 08:41 ]
Verwijderd
Mailtje sturen naar de klantenservice met de volgende gegevens:Tsurany schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:39:
[...]
Volgens mij nooit een email adres gekregen van ze, maar zal het eens nazoeken.
Edit:
Beste klant,
Het is helaas momenteel niet mogelijk om je nummerbehoud via My Vodafone Thuis aan te vragen. Wil je zo vriendelijk zijn om contact met ons op te nemen zodat wij samen met jou je nummerbehoud kunnen aanvragen?
Neem hiervoor contact op met Vodafone Thuis Klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur, via telefoonnummer 0900 - 7171000 (€ 0,10 per minuut). Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@vodafonevast.nl
Met vriendelijke groet,
Vodafone Thuis
- NAW gegevens zoals bekend bij de huidige provider, deze moeten 100% gelijk zijn
- Telefoonnummer wat overgenomen moet worden
- Datum van overname, hou rekening met verwerktijd van max 10 werkdagen (als ik het goed heb)
Zou dit voor Vodafone ook gelden?denan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:21:
[...]
Nee, in (eerste instantie) alleen in de nieuwe gebieden. Vodafone volgt de normale WMP+ uitrol.
KPN zegt: (Bron: http://www.kpn-wholesale...._tarieven_wba_op_ftth.pdf)
Wijziging tarieven WBA op FttH
Met de introductie van de nieuwe 500/500 Mbps WBA variant, zijn de tarieven voor nieuwe WBA FttH verbindingen met de snelheid 50/50 Mbps en 100/100 Mbps in alle voorraadvormende -en vraagbundelingsgebieden gewijzigd. Sluit u in deze gebieden een nieuwe klant aan via WBA op FttH, dan profiteert u van lagere tarieven. Zo betaalt u voor een 50/50 Mbps aansluiting nu het oude tarief van 30/30 Mbps en krijgt u een 100/100 Mbps aansluiting voor de oude prijs van een 50/50 Mbps aansluiting.
Wilt u profiteren van deze aangepaste tarieven? Dan kunt u uw klant een hogere snelheid aanbieden voor dezelfde prijs. Hij krijgt dan bijvoorbeeld een 50/50 Mbps internetverbinding voor dezelfde prijs als hij gewend was te betalen voor een 30/30 Mbps abonnement. Bestaande WBA FttH-verbindingen waarvan de minimum contractduur nog niet is verstreken komen na afloop van deze contractduur in aanmerking voor het nieuwe tarief.
U vindt de nieuwe tarieven op de website.
30mb - 49,95
50mb - 52,95
100mb 62,50
500mb 99,95
Dit worden de nieuwe pakketten dus dat klopt aardig :-)
50mb - 52,95
100mb 62,50
500mb 99,95
Dit worden de nieuwe pakketten dus dat klopt aardig :-)
500 Mbit... Je zou bijna het idee krijgen om hem met een paar buren te gaan delen... 
Andere vraag, kan die meegeleverde router ook 500Mbit aan? Zijn er überhaupt consumenten-routers die 500 Mbit up en down aankunnen?
Andere vraag, kan die meegeleverde router ook 500Mbit aan? Zijn er überhaupt consumenten-routers die 500 Mbit up en down aankunnen?

[ Voor 44% gewijzigd door Fiber op 06-04-2012 17:47 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
In theorie kunnen heel veel routers het "bedraad" aan, in de praktijk zullen de goedkopere varianten sneller dicht klappen als je goed bezig bent vermoed ikFiber schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:44:
500 Mbit... Je zou bijna het idee krijgen om hem met een paar buren te gaan delen...
Met zo'n snelheid kun je inderdaad de hele buurt voorzien van internet.Fiber schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:44:
Misschien handig om een accesspoint in de boom te hangen dan is het bereik zo slecht nog niet!
500 Mbit is handig voor een klein bedrijf, dan kunnen alle collega's op internet.
Voor de gemiddelde consument zie ik er voorlopig geen brood in, kan ook haast niet anders want wie heeft er nu 100 euro per maand over voor zo'n abo?
Je zou ze de kost moeten geven. Ik denk dat er zat Tweakers zijn die er geen nee tegen zullen zeggen. 
Dit wordt over een paar jaar waarschijnlijk gewoon mainstream. Tot nu toe had je de keus uit zeg maar 10, 30, 50, 100 Mbit. Over een paar jaar zal dat gewoon 100, 300, 500, 1000 Mbit zijn denk ik.
Dit wordt over een paar jaar waarschijnlijk gewoon mainstream. Tot nu toe had je de keus uit zeg maar 10, 30, 50, 100 Mbit. Over een paar jaar zal dat gewoon 100, 300, 500, 1000 Mbit zijn denk ik.

Vandaag online maar de aanvraag gedaan voor het Leeuwarden aanbod van Vodafone, ben benieuwd hoelang het gaat duren, voordat de overstap van glasvezel provider naar glasvezel provider soepel gaat verlopen.
Verwijderd
In de nieuwe voorwaarden word nu gesproken over een gratis TV App gedurende de contractperiode. Daarna 2,95 per maand. (bron: reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl)
Ik kan hier echter verder niks over vinden. Iemand anders misschien meer informatie over deze tv-app en waarom je daar straks 3 euro per maand voor moet gaan betalen?
Volgens Vezelglas hierboven: In alle pakketten zit een tv app waarmee je op je tablet altijd de beschikking heb over 15 zenders.
Kan me niet voorstellen dat je daar 3 euro per maand voor moet gaan betalen.
Ik kan hier echter verder niks over vinden. Iemand anders misschien meer informatie over deze tv-app en waarom je daar straks 3 euro per maand voor moet gaan betalen?
Volgens Vezelglas hierboven: In alle pakketten zit een tv app waarmee je op je tablet altijd de beschikking heb over 15 zenders.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 12:38 ]
Die E2000 router van ze kan 100/100 al met moeite aan, denk dat 500/500 niet met zo'n standaard Linksys router gaat gebeuren. Dan zullen ze wel een meer professionele variant inzetten.
De prijs van de TV app is 2,95/maand en ' nu gratis'. Of het ooit betaald gaat worden kan ik niet zeggen maar het gebruik van die app (die overigens erg mooi is.. de website met meer informatie zal morgen vast live gaan) kost nu dus geen geld -en- voor de eerste contractperiode geen geld.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:18:
In de nieuwe voorwaarden word nu gesproken over een gratis TV App gedurende de contractperiode. Daarna 2,95 per maand. (bron: reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl)
Enig idee of de App ook gratis is als ik vandaag nog een contract aan ga (laatste dag in Almere voor 6 maanden gratis)
Nou is 2.95 p/mnd geen ramp maar toch ;-)
Yup (de app kun je nu ook nog niet aanvinken btw)Mothergoose schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:25:
Enig idee of de App ook gratis is als ik vandaag nog een contract aan ga (laatste dag in Almere voor 6 maanden gratis)
Verwijderd
de app kan je inderdaad niet aanvinken maar staat wel al vermeld op het aanvraagformulier net zoals uitzending- gemist die je ook gratis krijgt tijdens de contract periode.
Vodafone doet voor dat dit een aanbieding is!
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe die app eruit gaat zien en wat de toegevoegde waarde is.
De app van Glashart is ook gratis, hoewel dat morgen ook weer anders kan zijn. We wachten het af.
Vodafone doet voor dat dit een aanbieding is!
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe die app eruit gaat zien en wat de toegevoegde waarde is.
De app van Glashart is ook gratis, hoewel dat morgen ook weer anders kan zijn. We wachten het af.
Ik denk niet dat maandelijks betalen voor het gebruiken van een app een goed verdienmodel is. Het zou beter zijn als vodafone gewoon eenmalig een bepaald bedraag vraagt voor het installeren van de app. Je betaalt als gebruiker toch immers al je televisiekosten aan vodafone?
Hij staat al in de iTunes store. Gratis. En het ziet er prima uit! (beoordeeld na 1 minuut kijken :-)
Misschien een vraag waar het antwoord snel op te vinden is, maar ik kan t niet vinden.
Een heeel groot nadeel van upc is het niet (makkelijk) kunnen instellen van de zendervolgorde.
Is dit bij vodafone en deze set top box ook zo of kan ik de zendervolgorde zelf bepalen?
Bvd
Een heeel groot nadeel van upc is het niet (makkelijk) kunnen instellen van de zendervolgorde.
Is dit bij vodafone en deze set top box ook zo of kan ik de zendervolgorde zelf bepalen?
Bvd
Nee dat kan niet, helaas. Dat is één van de nadelen van iptv. Nou staan de zenders wel in een redelijk logische volgorde, maar een eigen volgorde zou inderdaad fijner zijn.
Ik geloof ook niet dat het te maken heeft met welke settopbox je hebt, maar de content providers een zendernr kopen, bijvoorbeeld rtl 7 moet kanaal 7 krijgen logischerwijs.
Bij UPC kan je wel favorieten instellen dat je van ned 1 automatisch met CH+ knop naar kanaal 10 gaat bijvoorbeeld. Maar kan me niet voorstellen dat in de nabije toekomst het mogelijk zal zijn om bijvoorbeeld discovery channel op kanaal 5 te zetten.
Bij UPC kan je wel favorieten instellen dat je van ned 1 automatisch met CH+ knop naar kanaal 10 gaat bijvoorbeeld. Maar kan me niet voorstellen dat in de nabije toekomst het mogelijk zal zijn om bijvoorbeeld discovery channel op kanaal 5 te zetten.
Dat is ook echt één van de grootste tekortkomingen van de digitale TV.
Ik kan mij niet voorstellen dat het toevoegen van een favorietenlijist/voorkeuzelijst een hele grote en moeilijke software matige toevoeging is. Tenslotte is het enige dat aangepast moet worden de volgorde waarop de AB door de kanalen heen zwemt. maar ik heb er dan ook geen verstand van haha
Helaas is het aanmelden bij vodafone gisterenavond niet gelukt dus geen 6 maanden gratis (lukt niet op een ipad en pc had problemen
)
Voordeel is dat de prijzen elkaar nu niet veel meer ontlopen en ik weer rustig kan gaan vergelijken en ervaringen kan gaan lezen.
Ik kan mij niet voorstellen dat het toevoegen van een favorietenlijist/voorkeuzelijst een hele grote en moeilijke software matige toevoeging is. Tenslotte is het enige dat aangepast moet worden de volgorde waarop de AB door de kanalen heen zwemt. maar ik heb er dan ook geen verstand van haha
Helaas is het aanmelden bij vodafone gisterenavond niet gelukt dus geen 6 maanden gratis (lukt niet op een ipad en pc had problemen
Voordeel is dat de prijzen elkaar nu niet veel meer ontlopen en ik weer rustig kan gaan vergelijken en ervaringen kan gaan lezen.
Verwijderd
superaanbieding 9999 maanden uitzending gemist gratis, voordeel bijna 50000 euro.
of zie de screenprint
http://gyazo.com/0576ca08f8386634e0311e3c5c19d72a
wanneer zou vodafone deze fout in de gaten hebben?
of zie de screenprint
http://gyazo.com/0576ca08f8386634e0311e3c5c19d72a
wanneer zou vodafone deze fout in de gaten hebben?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 09:38 ]
Ja de vodafone website is lekker ge-update.
Zo hebben diverse sub-pagina's nog steeds de oude (59.95) banner en hebben op de vodafone thuis pagina Almere en Leeuwarden nog steeds een speciaal aanbod tot dat je de postcode invoerd.
En is het nou 1 maand gratis of 2 maanden.....ja het ziet er professioneel uit al die tegenstrijdigheden op 1 pagina
Zo hebben diverse sub-pagina's nog steeds de oude (59.95) banner en hebben op de vodafone thuis pagina Almere en Leeuwarden nog steeds een speciaal aanbod tot dat je de postcode invoerd.
En is het nou 1 maand gratis of 2 maanden.....ja het ziet er professioneel uit al die tegenstrijdigheden op 1 pagina
Lijkt me dat door de bovenstaande fouten (dat je 999999 dagen korting krijgt ziet men natuurlijk meteen) de overgang naar de nieuwe website/aanbod wel wat vertraging heeft.Mothergoose schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:40:
Ja de vodafone website is lekker ge-update.
HA ha ha, er word zeker meegelezen, de pagina is i.v.m. technische problemen offline.
Het is natuurlijk flauw om er op door te zagen, maar ben wel erg nieuwsgierig naar de router die Vodafone in bruikleen geeft
voor 1188 EUR mag het wel een hele speciale zijn.
Ik kijk over een paar dagen nog maar eens dan zullen de voorwaarden ook up to date zijn.
voor 1188 EUR mag het wel een hele speciale zijn.
Ik kijk over een paar dagen nog maar eens dan zullen de voorwaarden ook up to date zijn.
Verwijderd
Waarom levert Vodafone niet actief over het WGDO - Enschede overigens? Levert Vodafone alleen op locaties waar KPN de actieve operator is?
Volgens mij levert Vodafone (vooral?) over de WBA+ (heet tegenwoordig WMP+, My bad) netwerken van Reggefiber.
[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 11-04-2012 16:02 ]
Vodafone doet vooralsnog alleen mee in gebieden met nieuwe aanleg en van de "bestaande bouw" alleen in Almere en Leeuwarden.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Even een vraagje, ik weet niet of deze al langs is gekomen, maar heb je een losse TV ontvanger nodig voor de digitale zenders en de HD kanalen? We hebben nu thuis Ziggo, en dat werkt uitstekend met een CI+ kaartje in de TV. Ik wil niet dat we nog weer een andere AB nodig hebben om gewoon TV te kunnen kijken (in HD). Interactieve TV kan me niets schelen, maar HD wel.
Ja, je hebt een losse settopbox nodig, die wordt meegeleverd door Vodafone. De AB is wel zodanig programeerbaar dat je je tv er ook mee kan bedienen.
[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 11-04-2012 16:18 ]
Hé bah, waarom kan dat niet gewoon als bij Ziggo. Hebben we overigens niets te klagen, maar vooral die 100/100 klinkt wel leuk.
Iemand de TV app al gevonden in de Play Market ?
[edit] Blijkbaar is hij niet compatable met de Asus Tranformer tf101
[edit] Blijkbaar is hij niet compatable met de Asus Tranformer tf101
[ Voor 43% gewijzigd door Nyokki op 11-04-2012 16:32 ]
Tsja, in dat geval kan je altijd nog naar een glasvezel provider zoeken waar het mogelijk is om uitsluitend internet af te nemen (hoewel die steeds dunner gezaaid lijken).steyn.elgersma schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:19:
Hé bah, waarom kan dat niet gewoon als bij Ziggo. Hebben we overigens niets te klagen, maar vooral die 100/100 klinkt wel leuk.
Gelukkig levert Ziggo al aardig wat HD in het basispakket dus kan je in principe gewoon best die aanhouden voor TV.
Bij UPC zou dit niet kunnen. Uitsluitend TV maar wel met HD afnemen kost daar al snel zo'n 27 euro per maand .
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ja, bij ziggo is dat 10 (!) euro goedkoper!
Direct de postcode check maar even gedaan of het nieuwe pakket ook in Leeuwarden mogelijk is, tegen beter weten in helaas.
Ik moet toch zeggen dat ik het vrij "korte termijn" beleid vind als een netwerk die nog maar een half jaar volledig opgeleverd is nu al niet de nieuwste pakketten aankan. Wat waren ze dekende ten tijden van de aanleg, ach over een paar maanden de hele boel maar weer vervangen?
Ik moet toch zeggen dat ik het vrij "korte termijn" beleid vind als een netwerk die nog maar een half jaar volledig opgeleverd is nu al niet de nieuwste pakketten aankan. Wat waren ze dekende ten tijden van de aanleg, ach over een paar maanden de hele boel maar weer vervangen?
Tjsa, de fouten zitten er nog steeds in hoor!Mothergoose schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:42:
HA ha ha, er word zeker meegelezen, de pagina is i.v.m. technische problemen offline.
Maar goed, na de problemen een week geleden neemt niemand Vodafone meer serieus.
Triest maar waar.
Terug naar de "geweldige" aanbiedingen van Vodafone met de nieuwe pakketten.
Zo goed zijn die aanbiedingen niet want je bent nu veel duurder uit dan een week geleden.
Want:
Nog maar 1 maand gratis ipv 2.
Monteurkosten (basis!) voor 37,50 was eerst (uitgebreid) gratis.
Aansluitkosten 14,95
Alles bij elkaar een nadeel van maar liefst € 102,40.
Alleen het 50 abo is wat goedkoper geworden maar ook daar krijg je de andere prijzen zoals hierboven erbij.
Merkwaardige gedrag van Vodafone moet ik zeggen.
Ik ben toch blij dat ik onder de oude voorwaarden heb afgesloten.
Even over het netwerk: Dat van Reggefiber kan het wel aan hoor. Het zit 'em in de actieve laag en dat is KPN in Leeuwarden. Dus je zult je klachten bij hen moeten leggen.. En de PoPs zijn natuurlijk wel flink langer geleden ingericht dan een half jaar.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Afgelopen vrijdagavond heb ik een contract met Vodafone afgesloten (100/100 totaal pakket) en afgelopen dinsdagmorgen al twee mails gehad, één met de bevestiging en één voor de opzegging bij Ziggo. En de eerste twee maanden gratis en de uitgebreide monteurskosten gratis. Moet allen € 14,95 eenmalig betalen ivm verzendkosten. (Typisch Nederlands, kruideniersmentaliteit!). En vandaag werd ik al gebeld of het goed is dat komende vrijdag de monteur al langs komt. Vooralsnog vind ik het er allemaal goed uitzien.
Voor welke apparaten is de Vodafone Thuis TV App geschikt?
De Vodafone Thuis TV App is geschikt voor de iPad (met IOS 5) en de Samsung Galaxy Tab. Andere apparaten met Android (vanaf versie 3.2) zijn niet gecertificeerd en worden dus (nog) niet actief ondersteund.
jammer genoeg worden dus de andere Android Tablets genegeerd....
De Vodafone Thuis TV App is geschikt voor de iPad (met IOS 5) en de Samsung Galaxy Tab. Andere apparaten met Android (vanaf versie 3.2) zijn niet gecertificeerd en worden dus (nog) niet actief ondersteund.
Verwijderd
oh dat is bij KPN ook al.Nyokki schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:22:
Voor welke apparaten is de Vodafone Thuis TV App geschikt?
Interactieve TV Online is beschikbaar op de Apple iPad, Apple iPad2 en Samsung Galaxy Tab 10.1.
Overigens zegt die postcodecheck helemaal niks. Hier is volgens de website geen glasvezel mogelijk bij Vodafone terwijl we dat allang in gebruik hebben.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Vodafone kan momenteel alleen leveren op wmp+ gebieden. En niet alle gebieden zijn geactiveerd.The_Worst schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:42:
Overigens zegt die postcodecheck helemaal niks. Hier is volgens de website geen glasvezel mogelijk bij Vodafone terwijl we dat allang in gebruik hebben.
Er mag gezocht worden:
Vodafone Thuis via Glasvezel[filter_keywords]=wmp&data[boolean]=AND
Vodafone Thuis via Glasvezel[filter_keywords]=wmp&data[boolean]=AND
Ok, sorry. Via jouw link ijsbeer zie ik niks (alleen algemeen), maar als ik via google zoek, kom ik bij de volgende link o.a. WMP (zonder plus) tegen: http://www.kpn-wholesale....tere-nieuwbouwwijken.aspx
Nu woon ik in een dergelijke nieuwbouwwijk, maar kan alleen uit KPN, XS4All en Tweak kiezen. Iemand een idee waarom in nieuwbouwwijken (lees dit meer) bijvoorbeeld Vodafone niet wil/kan leveren?
Nu woon ik in een dergelijke nieuwbouwwijk, maar kan alleen uit KPN, XS4All en Tweak kiezen. Iemand een idee waarom in nieuwbouwwijken (lees dit meer) bijvoorbeeld Vodafone niet wil/kan leveren?
WMP (zonder plus) is het Wholesale MultiPlay aanbod van KPN (wat o.a. ook door XS4ALL en Tweak Groen wordt geleverd). Het Wholesale MultiPlay aanbod wordt gekenmerkt door dezelfde opzet als abbo's bij KPN zelf... dus 1 poort op de fiber NT, VLAN's en PPPoE tunnels op te zetten middels router (Experiabox of Fritz!box).
WMP+ staat op de KPNWholesale site nog omschreven als WBA+ (maar die naam schijnt men eigenlijk niet meer te mogen gebruiken, WMP+ wordt al gecommuniceerd richting providers maar om de een of andere reden is dit op de site van KPN Wholesale nog steeds niet ge-update).
Als in jouw wijk alleen maar uit KPN, XS4ALL en Tweak gekozen kan worden (weet niet precies waar je woont), dan houdt dit wrs. in dat de kabeltv-fiber (voor analoog, dvb-c en fm) nog niet beschikbaar is. Daardoor kan er dus geen WMP+ aanbod zijn aangezien Vodafone, Lijbrandt, etc. dan dus ook geen Glashart Media kunnen leveren.
WMP+ staat op de KPNWholesale site nog omschreven als WBA+ (maar die naam schijnt men eigenlijk niet meer te mogen gebruiken, WMP+ wordt al gecommuniceerd richting providers maar om de een of andere reden is dit op de site van KPN Wholesale nog steeds niet ge-update).
Als in jouw wijk alleen maar uit KPN, XS4ALL en Tweak gekozen kan worden (weet niet precies waar je woont), dan houdt dit wrs. in dat de kabeltv-fiber (voor analoog, dvb-c en fm) nog niet beschikbaar is. Daardoor kan er dus geen WMP+ aanbod zijn aangezien Vodafone, Lijbrandt, etc. dan dus ook geen Glashart Media kunnen leveren.
Vodafone is nog maar een paar maanden aktief op de glasvezel. Ze bouwen het langzaam op en kunnen niet overal tegelijk beginnen.
Dat hoeft ook niet omdat niet alle glasvezelprojecten tegelijkertijd aangelegd worden.Fiber schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:39:
Vodafone is nog maar een paar maanden actief op de glasvezel. Ze bouwen het langzaam op en kunnen niet overal tegelijk beginnen.
De hoeveelheid aansluitingen die dus aangesloten worden gaan in stappen.
Dat moet dus voor Vodafone prima te behappen zijn, andere aanbieders doen het toch ook?
Die komen meestal stad voor stad. Lijbrandt was ook niet direct overal beschikbaar en begon qua bestaande gebieden ook het eerst in Almere, Leeuwarden en Lansingerland.
Ookal wordt bijna alles uitbesteed (qua diensten) aan leveranciers als ISPfabriek en Glashart Media, er moet wel degelijk rekening gehouden worden met servicedesk capaciteit, wholesale kosten, aan de kant van ISPFabriek voldoende blokken met IP-adressen die ze voor de nieuwe provider kunnen reserveren, etc.
Ookal wordt bijna alles uitbesteed (qua diensten) aan leveranciers als ISPfabriek en Glashart Media, er moet wel degelijk rekening gehouden worden met servicedesk capaciteit, wholesale kosten, aan de kant van ISPFabriek voldoende blokken met IP-adressen die ze voor de nieuwe provider kunnen reserveren, etc.
@HoppyF, Andere providers zijn al jarenlang bezig, dus Vodafone heeft gewoon een achterstand in te lopen. Zie bijvoorbeeld: [Portaal] 10 Mb/s internet? Zou jij toch moeten weten...
Wat cool zeg, om dat terug te lezen.
Internet
• De snelst mogelijk verbinding (4x sneller dan de snelste ADSL of kabel verbinding en 200x sneller dan via uw telefoon
• 10 mb/s up- en download snelheid, zelfs 100mb/s binnen het netwerk
• 24 uur per dag online, 7 dagen per week
• Geen installatiekosten of apparatuur noodzakelijk
• Geen datalimiet (fair use policy)
• U mag zoveel computers aansluiten als u wilt
• U bent altijd telefonisch bereikbaar tijdens het gebruik van internet
• Gratis gebruik van een klantvriendelijke helpdesk
Weet ik ook!Fiber schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:13:
@HoppyF, Andere providers zijn al jarenlang bezig, dus Vodafone heeft gewoon een achterstand in te lopen. Zie bijvoorbeeld: [Portaal] 10 Mb/s internet? Zou jij toch moeten weten...
Ja, Portaal was zijn tijd best wel vooruit.
Vodafone laat andere providers eerst de kinderziektes oplossen lijkt het.
Nou ja, maakt ook niet uit.
Meer providers geeft toch meer keuzevrijheid en onderliggende concurrentie houdt de prijzen binnen de perken.
@eymey: Zelf woon ik in Pijnacker (Keijzershof). Maar volgens mij geldt dit principe voor alle nieuwbouwwijken in Nederland. Zo zie ik het ook in Katwijk. Wat ik namelijk gek eraan vind is dat in de brochure van Reggefiber die we hebben gekregen staat vermeld dat het een open netwerk is en in principe alle andere providers ook kunnen gaan leveren. In de praktijk is dit dus (helaas) niet zo... In het andere dorp in onze gemeente (Nootdorp) wordt momenteel een vraagbundeling gedaan en zijn wel veel providers, waaronder Vodafone mogelijk. Dat vind ik eigenlijk dan nog best storend...
Trouwens nog bedankt ook voor je duidelijke uitleg over de verschillende gebieden.
Trouwens nog bedankt ook voor je duidelijke uitleg over de verschillende gebieden.
[ Voor 6% gewijzigd door Rhodez op 13-04-2012 18:38 ]
Nog 1 keer uitleggen dan: Het is echt een open netwerk. Niet voor providers, maar voor operators. MAAR het kost echt een heleboel geld om operator te zijn, actieve apparatuur plaatsen in PoP's, een glasvezelbackbone laten aanleggen naar de CityPoP (door bijvoorbeeld Eurofiber of KPN Darkfiber), ook nog al die diensten inkopen zodat je ze kan doorverkopen aan providers, en dat moet allemaal terugverdiend worden met een deel van het bedrag dat klanten betalen aan hun provider voor de abonnementen.
KPN is op dit moment de enige grote die dit aandurft en aankan. Er is een nieuwe operator begonnen en die komt nu langzaam beschikbaar in een paar meer plaatsen (Glasoperator).
Je kan moeilijk KPN er de schuld van geven dat ze de enige grote operator zijn. De OPTA houdt dit ook echt wel in de gaten maar kan geen partijen gaan dwingen om operator te worden als die dan niet willen of niet zien zitten.
Dan over de nieuwbouwwijken: Wat daar gebeurt is dat KPN netjes voldoet aan haar aansluitverplichting (die ze nog altijd heeft), alleen daarvoor maakt ze gebruik van het netwerk van Reggefiber. Als de wijk afgebouwd is vervalt het recht van KPN om alleen te leveren en komen de andere providers er ook bij. Zo is het gegaan in Almere, Dronten, Zeewolde etc..
KPN is op dit moment de enige grote die dit aandurft en aankan. Er is een nieuwe operator begonnen en die komt nu langzaam beschikbaar in een paar meer plaatsen (Glasoperator).
Je kan moeilijk KPN er de schuld van geven dat ze de enige grote operator zijn. De OPTA houdt dit ook echt wel in de gaten maar kan geen partijen gaan dwingen om operator te worden als die dan niet willen of niet zien zitten.
Dan over de nieuwbouwwijken: Wat daar gebeurt is dat KPN netjes voldoet aan haar aansluitverplichting (die ze nog altijd heeft), alleen daarvoor maakt ze gebruik van het netwerk van Reggefiber. Als de wijk afgebouwd is vervalt het recht van KPN om alleen te leveren en komen de andere providers er ook bij. Zo is het gegaan in Almere, Dronten, Zeewolde etc..
Hmmm, in de folder van Reggefiber staat toch echt providers, maar dat zal wel.
Als het echt mag duren tot de wijk af is, hebben we nog wel even te gaan ben ik bang. Door de crisis op de huizenmarkt kan het denk ik nog wel minimaal 6-7 jaar duren voor alles af is... Het verbaasd me wel dat KPN het recht heeft om alleen te leveren al die jaren. En die aansluitverplichting: er ligt hier ook gewoon ADSL hoor. Dat lag al eerder. Die aansluiting va Reggefiber is 1,5 jaar na oplevering gekomen.
Als het echt mag duren tot de wijk af is, hebben we nog wel even te gaan ben ik bang. Door de crisis op de huizenmarkt kan het denk ik nog wel minimaal 6-7 jaar duren voor alles af is... Het verbaasd me wel dat KPN het recht heeft om alleen te leveren al die jaren. En die aansluitverplichting: er ligt hier ook gewoon ADSL hoor. Dat lag al eerder. Die aansluiting va Reggefiber is 1,5 jaar na oplevering gekomen.
Heeft iemand misschien de PDF met het "complete zenderoverzicht" waar op deze pagina op de VF website naar gelinkt wordt? De link gaat naar http://vast-bellen-en-int...rzicht_a4_online_lr-3.pdf maar geeft een 404 bij mij...
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
OK, nu wordt het toch een iets ander verhaal nou je zegt dat er al koper van KPN ligt. Dat betekent dat er om de een of andere reden geen analoog signaal in de PoP's is gebracht waardoor die andere providers niet kunnen leveren. Althans, ze zouden het wel kunnen maar dan leveren ze exact hetzelfde als KPN en dat willen ze niet.Rhodez schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:47:
Hmmm, in de folder van Reggefiber staat toch echt providers, maar dat zal wel.
Gooi er eens een mail richting Reggefiber tegenaan en vraag ze om dat door te zetten naar de projectmanager van het gebied.
En over die providers: Het wordt gewoon te ingewikkeld om iedereen uit te leggen hoe het werkt met netbeheerder, operator en providers. Daarom slaan ze in de voorlichting de rol van operator gewoon over. Is ook niet zo heel erg want uiteindelijk klopt die info wel maar ze laten weg dat er nog 1 of meerder operators tussen kunnen zitten.
Had vodafone afgelopen week een mail gestuurd met de vraag welke gebieden actief zijn, echter kunnen er vrij veel gebieden direct al gebruik maken van de 500mbit, ik hoop dat leeuwarden hier ook snel bij komt.
Heb recentelijk zelf ook gebruik gemaakt van de aanbieding van Vodafone voor Leeuwarden, echter vorige week ergens aangevraagd maar nog niks gehoord?? Duurt het altijd zolang voordat Vodafone een update geeft over de aanvraag?
Heb recentelijk zelf ook gebruik gemaakt van de aanbieding van Vodafone voor Leeuwarden, echter vorige week ergens aangevraagd maar nog niks gehoord?? Duurt het altijd zolang voordat Vodafone een update geeft over de aanvraag?
Kan wel een week duren voordat je een brief met de post thuis krijgt.SirMemeAlot schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:36:
Had vodafone afgelopen week een mail gestuurd met de vraag welke gebieden actief zijn, echter kunnen er vrij veel gebieden direct al gebruik maken van de 500mbit, ik hoop dat leeuwarden hier ook snel bij komt.
Daarin staat de bevestiging van je abonnement + het account/wachtwoord van je VF email.
Ik ben nu nog lid bij Lijbrandt, is er ook al meer bekend over een geautomatiseerde overstap? Of is het nog steeds anderhalve maand zonder internet/televisie/telefonie?
Edit; zou er in de toekomst ook een alles in een pakket komen met je mobiele abonnement erbij, Vodafone is nu ook al mijn mobiele provider, als ik daardoor een beter aanbod kan krijgen zou altijd leuk zijn!
Edit; deze gebieden leveren per direct 500mbit abonnement.
Edit; zou er in de toekomst ook een alles in een pakket komen met je mobiele abonnement erbij, Vodafone is nu ook al mijn mobiele provider, als ik daardoor een beter aanbod kan krijgen zou altijd leuk zijn!

[ Voor 120% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-04-2012 21:45 ]
Ik zie veel gebieden staan waarvan ik uit mijn hoofd weet dat men daar nog met de vraagbundeling bezig is om nog moet beginnen, die netwerken liggen er dus nog niet.
Dit is in ieder geval wat de Helpdesk mij toestuurde via de mail.
Hebben ze in ieder geval nog een lange weg te gaan voordat die 500/500 ook maar een beetje landelijk dekkend is... Ik denk dat ze nu nog ruim onder de 1 procent zitten met dat lijstje en zelfs dat lijstje is nog lang niet overal per direct leverbaar.
Maar wel allemaal mooie grote koppen op een heleboel tech blogs en websites. Pluim voor de marketing afdeling van Vodafone.
Maar wel allemaal mooie grote koppen op een heleboel tech blogs en websites. Pluim voor de marketing afdeling van Vodafone.
Ach, dat is hetzelfde als bij KPN .
Ik vind het noch verbazingwekkend, noch 'erg' dat ze het zo aanpakken.
In bestaande gebieden vergt het gewoon een erg grote investering om alle POP's geschikt te maken voor gigabit aansluitingen en dan ook nog de apparatuur bij de klant te moeten vervangen .
Maar er komt vast een turning point waarop het financieel aantrekkelijk wordt om gewoon by default gigabit apparatuur te gaan gebruiken en dan kan het, zeker in nieuwe gebieden, rap gaan met de beschikbaarheid van die abbo's
Ik vind het noch verbazingwekkend, noch 'erg' dat ze het zo aanpakken.
In bestaande gebieden vergt het gewoon een erg grote investering om alle POP's geschikt te maken voor gigabit aansluitingen en dan ook nog de apparatuur bij de klant te moeten vervangen .
Maar er komt vast een turning point waarop het financieel aantrekkelijk wordt om gewoon by default gigabit apparatuur te gaan gebruiken en dan kan het, zeker in nieuwe gebieden, rap gaan met de beschikbaarheid van die abbo's
Dat snap ik ook wel en dat is allemaal logisch en begrijpelijk. Maar het wordt gebracht alsof het nu al voor iedereen beschikbaar is, terwijl dat gewoon voor ruim 99 procent van alle huishoudens niet het geval is. Dus vandaar die pluim voor de marketing, maar ook KPN, XMS en anderen maken zich daar schuldig aan.
En eigenlijk alle glasvezelproviders zijn gebaseerd op tot nog toe redelijk loze beloften van live lokale gebeurtenissen volgen zoals lokale sportwedstrijden, kerkdiensten, gemeenteraadsvergaderingen en andere evenementen en diensten zoals online je huisarts raadplegen etc.
En eigenlijk alle glasvezelproviders zijn gebaseerd op tot nog toe redelijk loze beloften van live lokale gebeurtenissen volgen zoals lokale sportwedstrijden, kerkdiensten, gemeenteraadsvergaderingen en andere evenementen en diensten zoals online je huisarts raadplegen etc.
Dat laatste ligt natuurlijk niet aan de marketing van de glasvezelaanbieders en Reggefiber (want ze hebben gelijk, dat is gewoon allemaal mogelijk met de hoge upload die bij glasvezelverbindingen komt kijken) maar aan het gebrek aan animo op lokaal niveau om iemand ook die content te laten verzorgen.
Dan moet je toch eens kijken naar een gemeente als wijchen waar dat wel loopt. Of vathorst waar meerdere initiatieven lopen. Zoals Eymey al aangeeft ligt dat aan de lokale partijen niet aan de leveranciers van de infrastructuur.Fiber schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:33:
Dat snap ik ook wel en dat is allemaal logisch en begrijpelijk. Maar het wordt gebracht alsof het nu al voor iedereen beschikbaar is, terwijl dat gewoon voor ruim 99 procent van alle huishoudens niet het geval is. Dus vandaar die pluim voor de marketing, maar ook KPN, XMS en anderen maken zich daar schuldig aan.
aah, heerlijk. Mijn dorpje Stevensweert zit er ook in met maar 1500 inwoners 
Wij hebben inderdaad een brief gekregen dat er glasvezel word aangeboden mits er 30% van de inwoners van Maasgouw er mee akkoord gaat...dus het is zeer twijfelachtig dat wij glasvezel krijgen.
Wij hebben inderdaad een brief gekregen dat er glasvezel word aangeboden mits er 30% van de inwoners van Maasgouw er mee akkoord gaat...dus het is zeer twijfelachtig dat wij glasvezel krijgen.
Dat heb je zelf in de hand... Actie voeren!pvink schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:54:
...dus het is zeer twijfelachtig dat wij glasvezel krijgen.
@ Denan , Je hebt natuurlijk gelijk, maar dat werd er in de oude folders van bijvoorbeeld XMS natuurlijk niet bijgezegd. Tegenwoordig ligt daar sowieso al weer wat minder nadruk op en wat meer op de tv mogelijkheden etc. voor mijn gevoel.
De aanleg duurt nog wel een tijdje hier in Zevenaar:
Ik ben nu al een paar jaar klant van UPC en ik twijfel om een nieuw jaarcontract bij UPC af te sluiten, scheelt me toch 15euro in de maand ten opzichte van m'n huidige maandbedrag (kortingsactie). Als ik daadwerkelijk pas in januari volgend jaar wordt aangesloten heb ik maximaal 3 maanden twee abonnementen naast elkaar lopen.
Helaas staat er niet bij in welke volgorde de wijken worden aangesloten. Ik zit midden in het centrum, maar of dat gebied eerst wordt aangesloten, geen idee. Iemand ervaring met de snelheid van het aanleggen?De planning van de aanlegwerkzaamheden in Zevenaar is bekend. Reggefiber heeft een planning gemaakt van de aanlegwerkzaamheden en zoals het er nu uit ziet gaat in mei de eerste schop in de grond. We zijn dan ongeveer tot januari 2013 bezig om alle woningen binnen het aansluitgebied van Zevenaar aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Dat betekent dat inwoners die een glasvezelabonnement hebben afgesloten, vanaf het moment dat het glasvezelmodem in de woning is geplaatst, ook gebruik kunnen maken van de diensten op het netwerk. De aanleg van het glasvezelnetwerk gaat gefaseerd in zijn werk. Eind januari 2013 zullen alle woningen zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk.
Ik ben nu al een paar jaar klant van UPC en ik twijfel om een nieuw jaarcontract bij UPC af te sluiten, scheelt me toch 15euro in de maand ten opzichte van m'n huidige maandbedrag (kortingsactie). Als ik daadwerkelijk pas in januari volgend jaar wordt aangesloten heb ik maximaal 3 maanden twee abonnementen naast elkaar lopen.
[ Voor 14% gewijzigd door sh4dow op 17-04-2012 16:52 ]
Als ze eenmaal echt bezig zijn gaat het best rap, maar precies vertellen wanneer jij aan de beurt bent kan niemand. ik verwacht dat je voor de kerst wel een werkende aansluiting hebt. Ze zullen het graafwerk echt wel voor de volgende winter af proberen te hebben, want met vorst in de grond lukt dat niet meer. Als je nu per maand kan opzeggen zou ik denk ik geen nieuw jaarcontract meer aangaan.
Als ze in mei beginnen zullen ze kort daarna een inloopavond organiseren waarbij mensen kunnen zien wanneer de graafwerkzaamheden in de straat plaatsvinden en wanneer ze ongeveer aangesloten zullen worden.
Kleine hint: De eerste PoP die is geplaatst is ook de eerste waaromheen wordt gegraven naar de huizen. Mocht dat die bij jou zijn dan heb je dus geluk.
Kleine hint: De eerste PoP die is geplaatst is ook de eerste waaromheen wordt gegraven naar de huizen. Mocht dat die bij jou zijn dan heb je dus geluk.
Ik kan nu inderdaad per maand opzeggen, zowel m'n Telfort internet als UPC digitale TV abonnement
.
Er zijn in februari al wel 2 wijkcentrales geplaatst hier in de buurt. Mijn woning staat precies tussen deze 2 centrales in. Ik heb nog niets gelezen over nieuwe inloopavonden, ik ben benieuwd!
Er zijn in februari al wel 2 wijkcentrales geplaatst hier in de buurt. Mijn woning staat precies tussen deze 2 centrales in. Ik heb nog niets gelezen over nieuwe inloopavonden, ik ben benieuwd!
Lijstje is niet compleet.SirMemeAlot schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:50:
Ik ben nu nog lid bij Lijbrandt, is er ook al meer bekend over een geautomatiseerde overstap? Of is het nog steeds anderhalve maand zonder internet/televisie/telefonie?
[afbeelding]
In Ermelo kun je ook 500/500 bij Vodafone bestellen.
Tussen bestellen en leveren zit nog wel een verschil want men is hier nog maar net bezig met de aanleg.
Binnen 6-8 weken wordt er gegraven en na het graven nog een paar weken tot je signaal hebt.
Maar goed, 500 Mbits is er dus wel.
Klopt.. maar als XMS voor de start van de uitrol met lokale partijen gaat praten die allemaal dolenthousiast zijn en allemaal wilde plannen opperen dan kan XMS er niets aan doen als men vervolgens niets van de grond krijgt. Zo waren er flink wat initiatieven van lokale voetbalclubs om de eigen wedstrijden en trainingen via glasvezel uit te zenden.. daar is nooit wat serieus uit voortgekomen. Terwijl ik weet dat XMS ze maximaal gesupport heeft met techniek en kennis.Fiber schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:00:
[...]
Dat heb je zelf in de hand... Actie voeren!
@ Denan , Je hebt natuurlijk gelijk, maar dat werd er in de oude folders van bijvoorbeeld XMS natuurlijk niet bijgezegd. Tegenwoordig ligt daar sowieso al weer wat minder nadruk op en wat meer op de tv mogelijkheden etc. voor mijn gevoel.
Ter info: Vodafone DVB-C signalen zullen ook voorzien worden van HD feeds voor ned 1,2,3 (kanaal 101,102,103) medio mei.
Ik zit verdorie al sinds eind jan. te wachten op terugkoppeling van Reggefiber, bij ons is alles technisch gezien opgeleverd maar ergens in hun systeem gaat iets fout. Daardoor kan Vodafone de order niet verder verwerken.. Feest dus.
Ben blij dat ik ziggo nog niet opgezegd heb.
I am the great Cornholio!
Weet iemand wat voor netwerk er opgeleverd is/gaat worden in Hendrik-ido-ambacht. Dit i.v.m. toekomstige provider keuze.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Erg jammer inderdaad, blijkbaar ligt het toch allemaal wat lastiger dan we soms denken.denan schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:40:
[...]
Klopt.. maar als XMS voor de start van de uitrol met lokale partijen gaat praten die allemaal dolenthousiast zijn en allemaal wilde plannen opperen dan kan XMS er niets aan doen als men vervolgens niets van de grond krijgt. Zo waren er flink wat initiatieven van lokale voetbalclubs om de eigen wedstrijden en trainingen via glasvezel uit te zenden.. daar is nooit wat serieus uit voortgekomen. Terwijl ik weet dat XMS ze maximaal gesupport heeft met techniek en kennis.
Heeft iedere Vodafone klant DVB-C...?
Pikt een moderne tv met ingebouwde DVB-C decoder dat automatisch op of moet je even opnieuw scannen?
[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 20-04-2012 13:03 ]
Ja, iedere Vodafone klant heeft DVB-C en nee, je moet even opnieuw instellen want de netwerkinstellingen zijn natuurlijk niet hetzelfde als bijvoorbeeld een Ziggo of UPC.Fiber schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:00:
[...]
Erg jammer inderdaad, blijkbaar ligt het toch allemaal wat lastiger dan we soms denken.
Heeft iedere Vodafone klant DVB-C...?
Pikt een moderne tv met ingebouwde DVB-C decoder dat automatisch op of moet je even opnieuw scannen?
Nee, ik bedoel of je opnieuw moet instellen als je al DVB-C via Vodafone kijkt...?
Netjes, Vodafone is zo goed bezig.denan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:04:
Ter info: Vodafone DVB-C signalen zullen ook voorzien worden van HD feeds voor ned 1,2,3 (kanaal 101,102,103) medio mei.
Door dit soort (extra) diensten te leveren kunnen ze zich ook onderscheiden van de rest. (=KPN + dochters)
Het is GHM die het pakket aanpast ( en als de overname rond is dus ook de KPN dochters die gebruik maken van GHM).. maar het wijkt inderdaad af van het standaard KPN product dat geen analoog of DVB-C heeft.HoppyF schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:47:
[...]
Netjes, Vodafone is zo goed bezig.
Door dit soort (extra) diensten te leveren kunnen ze zich ook onderscheiden van de rest. (=KPN + dochters)
Zet je naw-gegevens eens per DM naar me door dan kijk ik even bij RF wat het issue is.MetaFrame schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:10:
Ik zit verdorie al sinds eind jan. te wachten op terugkoppeling van Reggefiber, bij ons is alles technisch gezien opgeleverd maar ergens in hun systeem gaat iets fout. Daardoor kan Vodafone de order niet verder verwerken.. Feest dus.
Ja, net als bij de andere GHM DVB-C kijkers krijg je er 3 zenders bij op 101,102 en 103. je zult dus in je tv wat in moeten stellen als je SD ned 1,2,3 wilt vervangen door HD.Fiber schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:29:
Nee, ik bedoel of je opnieuw moet instellen als je al DVB-C via Vodafone kijkt...?
Precies en daar gaat het om.denan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:39:
[...]
Het is GHM die het pakket aanpast ( en als de overname rond is dus ook de KPN dochters die gebruik maken van GHM).. maar het wijkt inderdaad af van het standaard KPN product dat geen analoog of DVB-C heeft.
En ja GHM is straks misschien ook wel 100% KPN maar zo gaat het nu eenmaal.
Over Glashart Media (www.glashartmedia.nl)
Glashart Media is de grootste radio- en televisieaanbieder op glasvezelnetwerken in Nederland. Naast analoge radio- en televisie biedt Glashart Media met name innovatieve interactieve radio- en televisiediensten met de hoogste beeldkwaliteit.
Glashart Media is onderdeel van Reggefiber, dat ‘fiber to the home’-netwerken (FttH) bouwt, beheert en exploiteert. Reggefiber heeft de ambitie om alle woningen in Nederland te voorzien van een aansluiting op haar glasvezelnetwerk. KPN heeft de intentie om Glashart Media over te nemen van Reggefiber. Deze overname moet nog door de mededingingsautoriteit NMa goedgekeurd worden. Hierdoor wordt een definitief oordeel over deze overname in de eerste helft van 2012 verwacht.
De NMA heeft de overname al goedgekeurd (vorige week).. maar dat wil niet zeggen dat GHM dan al haar diensten opdoekt en alle ISP's een KPN retailproduct gaan leverenHoppyF schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:51:
[...]
Precies en daar gaat het om.
En ja GHM is straks misschien ook wel 100% KPN maar zo gaat het nu eenmaal.
En toch, het schijnt ook met DVB-C mogelijk te moeten zijn, als dit goed geconfigureerd wordt en de ontvanger dit ondersteunt, dat deze automatisch de SD versie voor de HD versie vervangt.
Dit topic is gesloten.