Toon posts:

[Portaal] 10 Mb/s internet? OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 13.948 views sinds 30-01-2008

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Hebben er meer mensen gehoord van deze aanbieding van woningbouwvereniging 'Portaal' :? Een collega van mij kwam hiermee aanzetten:

[q=http://www.portaal.nl/netwerk/]Internet

• De snelst mogelijk verbinding (4x sneller dan de snelste ADSL of kabel verbinding en 200x sneller dan via uw telefoon
• 10 mb/s up- en download snelheid, zelfs 100mb/s binnen het netwerk
• 24 uur per dag online, 7 dagen per week
• Geen installatiekosten of apparatuur noodzakelijk
• Geen datalimiet (fair use policy)
• U mag zoveel computers aansluiten als u wilt
• U bent altijd telefonisch bereikbaar tijdens het gebruik van internet
• Gratis gebruik van een klantvriendelijke helpdesk

Klinkt wel heel erg goed; vooral als je bedenkt dat je er ook telefoon en televisie bijkrijgt voor het luttele bedrag van E 50 /maand?

Zie ook: http://www.portaal.nl/netwerk/

Hebben meer mensen hiervan gehoord en denken jullie dat er daadwerkelijk een 10 mBit aansluiting voor 50 Euro valt te halen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 22:20

paradoXical

The ParadoX

Klinkt me TE mooi om waar te zijn maar hee....

Ik zou me zeker aanmelden, ook al halen ze niet wat ze beloven.. Het ziet er goed uit :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Anoniem: 56669

Wel raar dat ze geen postcode check hebben, ik wil me wel aanmelden maar hier leveren ze het toch niet dat weet ik haast wel zeker!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:35

Mike78

Always

Volgens mij is het alleen geldig indien je in een huis/ flat van hun woont?

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• Anoniem: 36789
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
is glasvezel :) dus die snelheden kan je halen, met gemak zelfs :P
en ze leggen tegenwoordig bij nieuwbouw gewoon glasvezel naar binnen in plaats van alleen onder de stoep...
als ik het zou kunnen nemen, had ik het allang gehad :P jammer genoeg woon ik niet in een van die portaal flats / huizen / whatever...

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 36789 op 12-01-2004 11:32]

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-05 07:44
Het klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn, maar Portaal is wel een bekende organisatie. (Hier in Leiden in ieder geval, het is een woningbouw-organisatie).

* DonDaaf heeft sinds kort een huurhuis, maar niet via Portaal...

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 17:51
Volgens mij was dit wat ook laatst in het nieuws was. Portaal gaat glasvezel leggen tot in (vrijwel) al hun woningen.
Bestaande huurders kunnen het afnemen, nieuwe moeten het verplicht afnemen, a € 50 dus.

Dit voornemen werd echter pas onlangs geuit, dus volgens mij duurt het nog wel 1 a 2 jaar voordat het echt ingevoerd is.
Ik ben benieuwd, want huur zelf bij Portaal, en heb nu nog 8000/512-inet (Cistron) voor € 99, plus dus nog telefoon en kabel-tv.

Ik denk dat die 10 Mbit best voor € 50 is te realiseren. Namelijk ook al die mensen die het niet of nauwelijks gebruiken betalen € 50 mee, en daarnaast beschikt Portaal waarschijnlijk zoals de meeste woningbouwverenigingen over onwaarschijnlijk grote voorraden geld die zich toch maar vervelen. Daarnaast heeft Portaal dus geen winstoogmerk.

Het is niet te mooi om waar te zijn, als je het mij vraagt. Als Portaal het doorzet, gaat het denk ik zeker gebeuren. Voornaamste risico is denk ik dat mensen bezwaar gaan maken tegen de verplichte afname.

[Voor 14% gewijzigd door wicher|IA op 12-01-2004 11:36]

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 14:26
Ja wij hebben ook een huis van portaal tis een erg bekend bedrijf. Maar goed ze zijn hier in a'foort wel bezig met zo iets in een nieuwe wijk dus het kan wel kloppen

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 13:01
Dit is raar, 10 mb internet, tv aansluiting en telefoonaansluiting allemaal voor 50 euro in de maand? er staat trouwens bij dat ze ernaar streven om het in 2005 voor elkaar te hebben...

tegen die tijd vervalt mijn huidige abbo, even kijken of we dan kunnen overstappen :)

• wicher|IA
Anoniem: 56669 schreef op 12 januari 2004 @ 11:30:
Wel raar dat ze geen postcode check hebben, ik wil me wel aanmelden maar hier leveren ze het toch niet dat weet ik haast wel zeker!
Is helemaal niet zoo vreemd.

* wicher|IA Dit is alleen voor Portaal-huizen
Huur je niet bij Portaal, dan is dit niet relevant voor je.

Op de website staat dat vrijwel alle Portaal-huizen zullen worden aangesloten. Dus, de voornaamste check die je nu nodig hebt is: huur ik bij Portaal? ja/nee.

Aangezien het plan heel recent is, en ze pas in 2005 willen opleveren, denk ik dat er nog niet of nauwelijks een planning is. Tegen de tijd dat ze bezig zijn met de (gefaseerde) inwerkingstelling zal er wel een postcodecheck zijn oid.

Portaal is dus een woningbouwvereniging. Ze bouwen en verhuren woningen, zijn een van 's lands grootste, en opereren (vooral?) in en rond Arnhem/Nijmegen, Eemland (Amersfoort), Leiden en Utrecht. Ikzelf woon in Utrecht (Lunetten, SSH) in een studentenhuis van Portaal.

[Voor 15% gewijzigd door wicher|IA op 12-01-2004 11:48]

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

en als je door vraagt komen ze met dat ze alle verbindingen met kpn/kabel/enz willen verwijderen...

En als je er GEEN gebruik van wilt maken toch 25 euro kosten per maand willen berekenen...

En mijn voorgaande ervaringen met portaal zijn, van we leggen het aan, knippen alle overige kabels door en pas als je naar de rechter gaat zeggen ze sorrie we wisten niet dat je niet wilde.

En bedenk... die 10mb/s is brutto... daar gaat je TV/Telefoon/Alarmering en overhead nog vanaf en wat er dan overblijft is inet....

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• wicher|IA
Duur schreef op 12 januari 2004 @ 11:47:
En bedenk... die 10mb/s is brutto... daar gaat je TV/Telefoon/Alarmering en overhead nog vanaf en wat er dan overblijft is inet....
Mijn ervaringen met Portaal zijn ook zeker niet onverdeeld positief, maar over dit idee ben ik wel positief.

Ik vraag me af of die 10 Mbit bruto is...
Zoals er staat is de snelheid binnen het netwerk 100 Mbit. Hoogstens zou tv en telefoon dáár af gaan. Zelfs dat vraag ik me af, aangezien op die glasvezel naast die 100 Mbit nog ruimte zat is volgens mij.
Die 10 Mbit is volgens mij de verbinding van het portaalnetwerk naar het internet.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 01:05

VisionMaster

Security!

Volgens mij ligt er gewoon een glanzend glasvezeltje naar wijkjes of buurtjes of flatjes van Portaal en krijg je naast je telefoon, tv/radio kabel een ethernet aansluiting.
Zou wel kickuh zijn :P
(Ik hoop alleen dat ze dit met secure L2TP of pptp tunnelen, anders kan ik straks mijn buurman plagen of andersom op zijn netwerk gebruik).

[Voor 3% gewijzigd door VisionMaster op 12-01-2004 11:58]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er zijn wel meer van deze projecten. En 10 Mbit voor 50 euro kun je makkelijk leveren als er al glasvezel ligt. De enige beperking is dan de snelheid van de gateway naar het internet, maar met een downloadlimiet en overboeking kun je dat makkelijk winstgevend houden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Mijn collega heeft het inderdaad ook maar aangevraagd; ik zal ervaringen doorgeven aan jullie :) Het is inderdaad; zoals wicher al aangeeft een aanbieding die alleen bedoeld voor huurders van Portaal. Het zou wel mooi zijn als dit 10 MBit zowel down als up is :9

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

wicher schreef op 12 januari 2004 @ 11:51:
[...]

Mijn ervaringen met Portaal zijn ook zeker niet onverdeeld positief, maar over dit idee ben ik wel positief.

Ik vraag me af of die 10 Mbit bruto is...
Zoals er staat is de snelheid binnen het netwerk 100 Mbit. Hoogstens zou tv en telefoon dáár af gaan. Zelfs dat vraag ik me af, aangezien op die glasvezel naast die 100 Mbit nog ruimte zat is volgens mij.
Die 10 Mbit is volgens mij de verbinding van het portaalnetwerk naar het internet.
In de verklaring van portaal stond dat er naar huizen een 10mb/s lijn gelegt zou worden waarover al die diensten gaan.

Dus daaruit concludeer ik bruto... (net als bij sommige ADSL-providers)

En mijn ervaringen met portaal zijn helaas zo... dat ik het 'worstcase' scenario verzin, het tien keer erger maak, en dan achteraf blij ben als het alsnog niet tegen valt... 't is dat ik een leuk huis op een zeer leuk plekje heb... maar er is één reden waarom ik aan verhuizen denk...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:54
Ik zit zelf in een portaal woning, en last een maand of 2 terug in de krant dat portaal hier mee wou beginnen. Er moeten wel voldoende mensen aanmelden (40%) voordat het hele project uberhaupt doorgaat.

Maar een simpele rekensoms leert ons het volgende:
€55 p/m aan internet
€12,95 p/m aan TV
€30 p/m aan abbokosten van de telefoon

dus ik kom hier thuis maandelijks op een bedrag van bijna €100, dus voor mij is het supervoordelig.

Mensen die geen gebruik maken van internet zullen eigenlijk nauwelijks voordeel hebben, als ze zware abbo's hebben komen ze nog wel bij de €50 per maand. Echter krijgen ze dan eigenlijk internet 'kado'.

Naar mijn idee zal het echter geen probleem zijn om 40% bij elkaar te krijgen desnoods ga ik alle portaalwoningen hier in Arnhem af om de mensen te overtuigen (misschien word ik wel een nieuwe generatie johova getuige ofzo :P)

Maar ik kijk erg uit naar deze vooruitgang, nog een jaartje aanklooien met adsl, en dan lekker aan de slag met portaal... Ik verheug me er op :+
Spider.007 schreef op 12 januari 2004 @ 12:26:
Mijn collega heeft het inderdaad ook maar aangevraagd; ik zal ervaringen doorgeven aan jullie :) Het is inderdaad; zoals wicher al aangeeft een aanbieding die alleen bedoeld voor huurders van Portaal. Het zou wel mooi zijn als dit 10 MBit zowel down als up is :9
Direct van Portaal site:
Veelgestelde vragen

Internet

1.Geldt er een datalimiet?
1.Nee, u kunt net zoveel internetten als u maar wilt zonder extra kosten. Er geldt wel en zogenaamde ‘fair use policy’.

2.Hoe snel is de verbinding met het internet?
2.Het netwerk van Portaal staat een verbinding toe van 10 Mb/s up- en download. Binnen het netwerk is de snelheid zelfs 100Mb/s.

3.Wordt mijn verbinding langzamer als mijn buren ook aan het internetten zijn?
3.Nee, uw buren hebben geen invloed op de snelheid van het netwerk.

4.Hoeveel computers kan ik aansluiten?
4.U kunt zoveel computers aansluiten als u zelf wilt. U zult wel zelf moeten zorgdragen voor een router of een hub.

5.Kan en mag ik een eigen server aansluiten?
5.Ja, u kunt heel goed een eigen server aansluiten.

6.Krijg ik een vast IP adres?
6.Ja, u krijgt een vast IP adres.

7.Hoeveel email adressen krijg ik en hoe groot mag mijn mailbox zijn?
7.U kunt maximaal 5 mailboxen gebruiken met 20 mb data in de mailbox

8.Heb ik een speciale modem of andere apparatuur nodig?
8.In uw meterkast komt een zogenaamde ethernet verbinding. Hierdoor heeft u geen modem nodig.

9.Is er ook een spamfilter aanwezig?
9.Ja
Anoniem: 94082 schreef op 12 januari 2004 @ 12:33:
Doe jezelf iig een plezier en ga je niet verplichten tot koop of iets te betalen .. dit is pas het prille begin, .. ik gun het hun wel .. dat dit een geweldig success mag weten, maar ik zou ff de kat uait de boom kijken :)
Mja als we nou eens met zijn allen de kat uit de boom gingen kijken... dan gaat het hele project niet door he, en dat zullen wij tweakers niet zo erg leuk vinden denk ik :P

Maar ze hebben de boel al aardig voor ogen hoe ze dingen gaan aanpakken, althans dat idee krijg ik van hun, ze hebben al een leverancier die het netwerk wil aanleggen en een provider die de rest qua internet regelt. En met dit soort dingen zullen er altijd een aantal kinderziektes inzitten. Dat hou je bijna altijd wel.

[Voor 65% gewijzigd door sPENKMAN op 12-01-2004 12:37]

Eve char: Warock <TEST>

• Anoniem: 94082
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Doe jezelf iig een plezier en ga je niet verplichten tot koop of iets te betalen .. dit is pas het prille begin, .. ik gun het hun wel .. dat dit een geweldig success mag weten, maar ik zou ff de kat uit de boom kijken :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* woont in een huis van Portaal en pakt derhalve juichend de telefoon *

"Goedemorgen, met Portaal"
Euh, goedemiddag! Leuk plan, glasvezel, wat zijn de plannen met IPv6?
"(stilte) Met wát?"
Mjah. OK, dat had ik kunnen zien aankomen. En usenet, gaan jullie dat aanbieden?
"Gaan we wát aanbieden?"
Hm. Net was ik nog blij :) Vooruit, je kan niet alles hebben. Ik gebruik alle vier mijn ISDN-nummers, kan ik die houden?
"U kunt in elk geval twee nummers meenemen."
Dat weet ik, dat staat in jullie faq. Maar die andere twee?
"Geen idee. Mogen we u daarover terugbellen?"

...dat mag. Kort en goed: de standaardvragen zijn allemaal gecovered, maar de extra's zullen wel weer moeilijk en zwaarbevochten worden. Ik weet wél dat ik 10Mbit up/down leuk vind, en dat de interne 100Mbit-backbone waanzinnige bittorrent-snelheden gaat opleveren, maar ik weet ook weer precies waarom ik bij XS4all zit.

Toch: een innovatief plan - we zitten in Leiden niet verkeerd; eerst dat wireless-project en nou dit weer :)

Overigens kon onze helpdesker me vertellen dat ze de rollout zeker nog dit jaar gaan starten, 2005 zou vooral genoemd worden om de verwachtingen niet te hoog te laten oplopen.

Goedkoper is het zeker: ik zit ruim boven de 100 euro per maand voor inet/telefoon/tv, als dat naar 50 euro gaat kan een usenetabo'tje en een apart abo voor een ipv6 tunnelbroker er ook nog wel vanaf :) En dat TV en telefoon meegenomen wordt, well, dat is ook alleen maar handig. VoIP krijgt zo een flinke boost (ik durfde er niks meer over te vragen >:) maar ik neem aan dat dat gebruikt gaat worden), en geen telefoontikken als je Portaal-abo's belt - ik ken verder wel niemand die in zo'n huis woont, maar 't is toch aardig :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

had vanavond een portaal medewerker aan de lijn die vertelde mij

dat de eerste lijnen over 2 a 3 maanden opgeleverd worden,

hij kon me alleen niet vertellen waar dat zou zijn :P

in 2005 zouden dan alle woningen van portaal met glasvezel moeten voorzien zijn.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Anoniem: 68278

w00h00, ik heb dus ook zo'n brief in de brievenbus gekregen.. Mezelf uiteraard direct aangemeld en nu dus afwachten maar.

Ik vraag me af of de mensen die nu een brief hebben gekregen ook als eerste aangesloten gaan worden, of is het zo dat alle portaal-huurders deze brief ontvangen hebben ?

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 15:42

Wekkie

Yeah

Moet onwillekeurig toch wel een klein beetje aan I-Switch denken :P

Ik ben iig benieuwd naar de ervaring/metingen van gebruikers :)

I've got a feeling...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Anoniem: 68278 schreef op 21 januari 2004 @ 03:37:
w00h00, ik heb dus ook zo'n brief in de brievenbus gekregen.. Mezelf uiteraard direct aangemeld en nu dus afwachten maar.

Ik vraag me af of de mensen die nu een brief hebben gekregen ook als eerste aangesloten gaan worden, of is het zo dat alle portaal-huurders deze brief ontvangen hebben ?
Ik vermoed dat ze gewoon per woonblok oid aansluiten, anders moeten die monteurs de hele tijd heen en weer rijden en dat gaat op de keper beschouwd ook niet echt ergens over. In elk geval nog geen brief ontvangen, hier in Leiden. Waar woon jij?
Wekkie schreef op 21 januari 2004 @ 08:25:
Moet onwillekeurig toch wel een klein beetje aan I-Switch denken :P

Ik ben iig benieuwd naar de ervaring/metingen van gebruikers :)
Vertel - wat is I-Switch? Is het de bedoeling dat we nou zenuwachtig worden? Wordt ik toch wel, huidige provider is XS4all dus op de snelheid en de kosten na kan het alleen maar slechter worden :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
* Attilla werkt nu bij portaal. :P

Maar het ligt nu nog nergens, dus ga maar geen moeite doen om het direct te krijgen. Het wordt nog allemaal aangelegd en het zal ongetwijfeld weer in het nieuws komen zodra het mogelijk is voor je.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[Airwolf] schreef op 21 januari 2004 @ 14:58:
* Rataplan werkt nu bij portaal. :P

Maar het ligt nu nog nergens, dus ga maar geen moeite doen om het direct te krijgen. Het wordt nog allemaal aangelegd en het zal ongetwijfeld weer in het nieuws komen zodra het mogelijk is voor je.
Je mag je profiel wel eens wijzigen :P Dat ze het nog moeten aanleggen geloof ik best, maar de vezeltjes zelf zijn natuurlijk niet interessant.

Wat wel interessant is is de inside info die jij ons nu kan leveren :) Bid, smeek :P

Wordt internet uitbesteed of gaan ze zelf peeren? Wie gaat de TV-signalen aanleveren? Wordt het VoIP of een proprietary telefoonsysteempje?

Info! We want info!

• Attilla
Rataplan schreef op 21 januari 2004 @ 15:05:
Je mag je profiel wel eens wijzigen :P Dat ze het nog moeten aanleggen geloof ik best, maar de vezeltjes zelf zijn natuurlijk niet interessant.

Wat wel interessant is is de inside info die jij ons nu kan leveren :) Bid, smeek :P

Wordt internet uitbesteed of gaan ze zelf peeren? Wie gaat de TV-signalen aanleveren? Wordt het VoIP of een proprietary telefoonsysteempje?

Info! We want info!
* Attilla gaat eens graven hier. ;)

Mijn profiel is nog goed, ik zit hier namelijk gedetacheerd bij de interne automatisering. Maar hier moeten ze vast wel iets weten over dat project. Ik ga eens kijken of ik wat kan vinden. :)

[Voor 32% gewijzigd door Attilla op 21-01-2004 15:26]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[Airwolf] schreef op 21 januari 2004 @ 15:20:
Ik ga eens kijken of ik wat kan vinden. :)
* Rataplan dankt [Airwolf] recht hartelijk!

• Attilla
Hmz, teleurstelling.
Portaal heeft alles uithanden gegeven mbt. glasvezel, ik ga nog even kijken of ik kan achterhalen welk bedrijf dat is. :)

Ze doen er zelf dus helemaal noppes, nada niks aan. Zelfs de aanleg van de infrastructuur. Ik wil dus iedereen er veel over vertellen, maar er is hier helemaal geen informatie.

[Voor 13% gewijzigd door Attilla op 21-01-2004 15:26]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[Airwolf] schreef op 21 januari 2004 @ 15:26:
Hmz, teleurstelling.
Portaal heeft alles uithanden gegeven mbt. glasvezel, ik ga nog even kijken of ik kan achterhalen welk bedrijf dat is. :)

Ze doen er zelf dus helemaal noppes, nada niks aan. Zelfs de aanleg van de infrastructuur. Ik wil dus iedereen er veel over vertellen, maar er is hier helemaal geen informatie.
Nou, teleurstelling :) Had ik wel verwacht eigenlijk; en vind ik wel goed ook. Als je goed bent in huizen verhuren moet je niet ineens pretenderen verstand van internet te hebben (hoewel tweakers inhuren natuurlijk wel helpt :)). Wel vreemd dat ze wel zelf een helpdesk hebben - maar dat zal nog wel wijzigen, als ze slim zijn iig 8)

Het hangt er natuurlijk wel erg vanaf wie die services voor ze gaat implementeren, en of ze in één klap radio, tv, telefoon én internet gaan aanbieden of dat ze bijvoorbeeld alleen met internet beginnen zodat je de eerste paar jaar toch nog met dubbele kosten zit... Afijn, als je meer weet op te vangen, je weet toch dat we op je blijven wachten, he? :>

• wicher|IA
Spider.007 schreef op 12 januari 2004 @ 12:26:
[...]Het is inderdaad; zoals wicher al aangeeft een aanbieding die alleen bedoeld voor huurders van Portaal. Het zou wel mooi zijn als dit 10 MBit zowel down als up is :9
Sterker nog, volgens mij wordt het helemaal geen aanbieding, maar gewoon verplicht voor alle Portaal-huurders.

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 21:03
dacht dat dit ook eens op de FP gestaan had, en idd: Woningcorporatie wil in 2005 glasvezelkabel bieden

internix.be

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:36
realsoft schreef op 20 januari 2004 @ 21:28:
had vanavond een portaal medewerker aan de lijn die vertelde mij

dat de eerste lijnen over 2 a 3 maanden opgeleverd worden,

hij kon me alleen niet vertellen waar dat zou zijn :P

in 2005 zouden dan alle woningen van portaal met glasvezel moeten voorzien zijn.
Ik heb net iemand van Portaal aan de lijn gehad. Ergens in juni ofzo worden de eerste lijnen opgeleverd (ik ben één van die gelukkigen 8-)).
Toen ik zei dat ik ADSL heb aangevraagd antwoordde hij: 'De lopende contracten worden afgekocht door Portaal. Wij willen namelijk niet dat het de huurders handen vol geld kost.'
Nou, that makes me happy. :P :D

Alle huurders worden opgebeld met de vraag of ze interesse hebben, 40% van de huurders moet interesse hebben, anders gaat het project niet door.

• Wekkie
  • Laatst online: 26-05 15:42

Wekkie

Yeah

Rataplan schreef op 21 januari 2004 @ 14:52:
Vertel - wat is I-Switch? Is het de bedoeling dat we nou zenuwachtig worden? Wordt ik toch wel, huidige provider is XS4all dus op de snelheid en de kosten na kan het alleen maar slechter worden :D
I-switch was ( of is ) een wifi aanbieder, eerst zou je voor ik meen €25,- p/m een 30mbit aansluiting krijgen, geen datalimiet en servers mochten..Toen veranderden ze dat in 11mbit, nu 5 ofzo ( datalimiet en geen servers meer etc. ). Klopte iig geen moer van, helpdeskmedewerkers die het forum sloten omdat er kritische punten aan het licht kwamen 8)7 .Zoek maar is met de search naar i-switch :P

I've got a feeling...

• sPENKMAN
Duur schreef op 12 januari 2004 @ 11:47:
-knip-
En waar heb je dit vandaan? Ik heb daarnet nog met portaal gesproken, en ook deze vraag gesteld, en het is dus niet bruto, telefoon TV gaan NIET van jou 10Mbit internet af.

Het aanleggen van de leidingen begint met een paar dagen, welke lokatie weet ik zo niet, het zal in ieder geval in fasen gaan en hij kon mij niet zeggen welke wijk wanneer in gebruik genomen kan worden. Dit doordat de informatie nog naar een aantal wijken toe moet, en ze ook pas aan de slag gaan als ze 40% van bewoners ingeschreven hebben.

Anoniem: 76287

Ik heb me afgelopen donderdag (5 februari) ook aangemeld en tot dusver ben ik heel positief. Wordt vervolgd.

sPENKMAN schreef op 04 februari 2004 @ 17:06:
[...]

En waar heb je dit vandaan? Ik heb daarnet nog met portaal gesproken, en ook deze vraag gesteld, en het is dus niet bruto, telefoon TV gaan NIET van jou 10Mbit internet af.

Het aanleggen van de leidingen begint met een paar dagen, welke lokatie weet ik zo niet, het zal in ieder geval in fasen gaan en hij kon mij niet zeggen welke wijk wanneer in gebruik genomen kan worden. Dit doordat de informatie nog naar een aantal wijken toe moet, en ze ook pas aan de slag gaan als ze 40% van bewoners ingeschreven hebben.
Eej spenkie ;)

Dus jij gaat ook aan de bliksem-snelle glasvezel l33chlijn :P Dat wordt leuk meuk uitwisselen op 100mbit !!

Enne, je hebt helemaal gelijk, telefoon en tv gaan niet van je inet af. De lijnen zijn intern 100mbit en daar wordt de tv en telefoon enzo vanaf getrokken. Wat ik trouwens begrepen heb van de medewerkers daaro, is dat ergens in November/december ALLE abo's aangesloten worden, dit ivm evt gezeik van abbonees die dan gaan blaten dat andere mensen voorgetrokken worden enzo...

Maarruh, iig leuk dat jij ook glasvezel krijgt, wordt toch echt wel leuk bestandjes uitwisselen ;)

(enne, werk je 3dmark score eens bij, die is nog van je ouwe Cellie.. Ik durf te wedden dat 'ie met dat l33t3 nf7-s bordje wel ff ietjes harder gaat nou ;) Ik heb 'm zelf ook trouwens)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 68278 op 15-02-2004 23:55]

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 18:01
Hmmm, dit betekend dus dat ik moet gaan verhuizen :)

No guts, no glory!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 06-02 19:43
Vraagje over die 100 mbit intern, betekent dit dat de Portaal gebruikers onderling automatisch in een LAN zitten??

Metal up your ass

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
JaymzHetfield schreef op 25 februari 2004 @ 11:17:
Vraagje over die 100 mbit intern, betekent dit dat de Portaal gebruikers onderling automatisch in een LAN zitten??
Anoniem: 68278 schreef op 15 februari 2004 @ 23:51:
[...]

Enne, je hebt helemaal gelijk, telefoon en tv gaan niet van je inet af. De lijnen zijn intern 100mbit en daar wordt de tv en telefoon enzo vanaf getrokken.

[...]
:)

---

Anoniem: 7998

JaymzHetfield schreef op 25 februari 2004 @ 11:17:
Zo kan je het wel zien ja, maar de snelheid naar het inet toe wordt genomen genknepen op 10mbit, en wat voor die routers gebeurt hoeft niet geknepen te worden :)

• Pinyin
  • Laatst online: 27-12-2021
waarschijnlijk doen ze poortje 135 t/m 139 intern DICHT uit veiligheidsoverwegingen, dit doen kabel-providers immers ook...

(wat dus inhoud dat communicatie met andere pc's in hetzelfde segment onmogelijk gaat worden...

[Voor 29% gewijzigd door Pinyin op 25-02-2004 13:30]

• Attilla
drugsbunny schreef op 25 februari 2004 @ 13:28:
waarschijnlijk doen ze poortje 135 t/m 139 intern DICHT uit veiligheidsoverwegingen, dit doen kabel-providers immers ook...

(wat dus inhoud dat communicatie met andere pc's in hetzelfde segment onmogelijk gaat worden...
Microsoft staat nog niet gelijk aan communicatie hoor. :P
Als ze 4 poortjes dichtgooien heb je er nog meer dan voldoende over om over te communiceren.

• sPENKMAN
Anoniem: 68278 schreef op 15 februari 2004 @ 23:51:

Eej spenkie ;)
-knip-

(enne, werk je 3dmark score eens bij, die is nog van je ouwe Cellie.. Ik durf te wedden dat 'ie met dat l33t3 nf7-s bordje wel ff ietjes harder gaat nou ;) Ik heb 'm zelf ook trouwens)
Sorry pros, ik heb slechts 1 GB aan data... ik doe geen illigale dingen met mijn computer O-)

Ik kan zelf niet wachten totdat deze lijn inderdaad opgeleverd zou gaan worden, ik trek alleen mijn twijvels over dat nov/dec verhaal. Ze zouden namelijk begin 2004 informatie bij iedereen in de bus doen. Ik heb tot op heden nog niets mogen ontvangen. Daarnaast is het ook maar de vraag of het hele project doorgaat, ze willen wel maar ze moeten wel 40% van de bewoners aan een contract hebben hangen voordat ze van start gaan, en dat heb je het nog geeneens over het aanleggen van de kabels wat zeker een uur per huis kost. (of dat incl. geulen graven is weet ik niet)

Al met al is het zeker nog afwachten geblazen maar mochten er niet genoeg mensen zijn die hierin mee willen doen dan ga ik zeker de wijk rond om mensen ervan te overtuigen hierin ook deel te nemen.

Ik vraag me wel af hoeveel de FUP ongeveer word, ik zit nu bij Planet (2048/320) en mag 50GB per maand doen zonder dat ik problemen zou krijgen. Echten met een 10Mbit verbinding ben je in staat om een aantal game servers te draaien en dan gaat het dataverkeer toch best hard vrees ik.

owja 3dmark2k3 is iets boven de 3k d8 ik :P

[Voor 3% gewijzigd door sPENKMAN op 28-02-2004 23:36]

• RemcoDelft
  • Nu online
Dit moet VEEL goedkoper kunnen... als ze een flat van 100 mensen aansluiten op 1 10 Mbit aansluiting, kost het verder alleen wat kabels (bij nieuwbouw zeer lage meerprijs), en switches... En een 10 Mbit aansluiting kost geen 5000 euro per maand...
Leuk zelfbouwproject als je in een flat woont dus :)

• wicher|IA
RemcoDelft schreef op 28 februari 2004 @ 23:43:
Dit moet VEEL goedkoper kunnen... als ze een flat van 100 mensen aansluiten op 1 10 Mbit aansluiting, kost het verder alleen wat kabels (bij nieuwbouw zeer lage meerprijs), en switches... En een 10 Mbit aansluiting kost geen 5000 euro per maand...
Leuk zelfbouwproject als je in een flat woont dus :)
? Vreemde berekening.

In principe leveren ze 10 Mb/s per woning, dus niet per 100.
Natuurlijk is dit overgeboekt, maar dit is in principe bij alle providers zo.

Als je 10 Mb/s voor € 50 (en dan nog incl tv en telefoon!) vergelijkt met andere providers is het helemaal duur hoor.

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 21:47
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Anoniem: 100987

Het gekke is dat er nergens op de website staat dat het nog niet zeker is of het wel door gaat :? Weet iemand of de plannen zijn goedgekeurd door de regering?

• WiXX
  • Laatst online: 17-05 08:43

WiXX

Kijk uit malloot een...

Mijn zus heeft dat in Utecht

• wicher|IA
Anoniem: 100987 schreef op 29 februari 2004 @ 03:06:
Het gekke is dat er nergens op de website staat dat het nog niet zeker is of het wel door gaat :? Weet iemand of de plannen zijn goedgekeurd door de regering?
Regering? :?

Is deze post van jou al wel goedgekeurd door de regering?

Ofwel: waarom zou de regering dit moeten goedkeuren?

Omdat ze bang zijn voor een monopolie positie van Portaal en, omdat Portaal niet een dienst verplicht mag laten afnemen. Oftewel, de huurders moeten zelf bepalen of ze de dienst willen afnemen of niet.

Maar aan zo'n antwoord van jou heb ik niks.

• sPENKMAN
Anoniem: 100987 schreef op 29 februari 2004 @ 03:06:
Anoniem: 100987 schreef op 29 februari 2004 @ 18:34:
Omdat ze bang zijn voor een monopolie positie van Portaal en, omdat Portaal niet een dienst verplicht mag laten afnemen. Oftewel, de huurders moeten zelf bepalen of ze de dienst willen afnemen of niet.

Maar aan zo'n antwoord van jou heb ik niks.
Hoezo zou portaal hier een monopolie positie innemen? En waarom zou de regering hier iets mee te maken hebben? Portaal bied iets aan waar je je op kan abboneren. Ik kan nergens vinden dat het verplicht is (kan je dat stukje wellicht even posten)

Als het goed is ben je al consument altijd vrij om te kiezen waar jij je product vandaan haalt, hetzelfde geld voor gas water & licht bijvoorbeeld.

http://www.webwereld.nl/nieuws/17137.phtml

Kunnen jullie zelf niet zoeken? :O

• sPENKMAN
Jij maakt een bepaald argument, meld dan ook even de bron erbij, dat is wel zo handig ;)

Koppelverkoop is een naar iets, daar ben ik het helemaal mee eens, en ik (persoonlijk) heb er op dit punt geen problemen mee want ik wil dat portaal netwerk maar al te graag.

Echter probeer jij eens adsl te krijgen zonder dat je een tel abbo afsluit bij KPN, dit is ook koppelverkoop, je word verplicht tot het aanschaffen van iets wat je helemaal niet nodig hebt. Portaal zou niet de eerste zijn en zeker ook niet de laatste wat dat betreft.

Het verschil tussen portaal en bijv KPN is dat het om meer euro's per maand gaat in mijn ogen.

Om even op jou eerste reactie m.b.t. de regering te reageren; ik snap uhm nu. En het lijkt me idd logisch dat de regering of wie dan ook hier iets tegen doet. Ik snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom portaal dit wil dwingen, als ze een goed product hebben zullen toch aardig wat mensen overstappen naar het netwerk van portaal. Een beetje tel. & tv abbo komen toch al wel aardig in de buurt van die €50 en dan krijg je er ook nog eens gratis internet bij.

We zullen wel zien hoe of wat, ik blijf dit topic iig lekker volgen :P

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik zie de aanleg van een betere infrastructuur gewoon als een verbetering van de collectieve voorzieningen - ik betaal nou ook elke maand voor een glasfonds, het onderhoud van gedeeld groen (hofjeswoning ;)), openbare verlichting... Als er een bewaker bij de deur komt te staan gaat m'n lasten ook omhoog, en als een meerderheid van de bewoners dat wil, ga ik daar gewoon aan meebetalen, of ik dat nou leuk vind of niet.

Dat het wel een beetje lullig is om iedere bewoner daar 25 euro per maand voor te laten dokken klopt, maar daar staat domweg een beter produkt tegenover. Hoeveel gebruik je daarvan maakt (waardoor de kosten dus oplopen tot dat 50-euro-niveau) heb je verder zelf in de hand. Trouwens: levering van gas, water, verwarming et cetera heb ik ook niet voor het uitkiezen. Gedwongen winkelnering?

Als je het niet blieft dan verhuis je maar, zo werkt de markt ook nog wel een keertje. Zat mensen die jouw Portaal-huisje willen overnemen ;)

• Suggs
  • Niet online
Vanavond een lieftallige dame van Portaal aan de lijn gehad. Wat ik uit haar verhaal begrijp is dat ze nog in onderhandeling zijn met diverse leveranciers. Ze kon (mocht, zei ze) niet vertellen wie dat zijn. Zij had het er over dat het mogelijk is dat je, al dan niet tegen bijbetaling, ook gebruik zou kunnen maken van een andere ISP dan waar zij het in die €50,00 voor doen. Dus met een beetje geluk zou je dan tegen een kleine bijbetaling gebruik kunnen blijven maken van je huidige provider (in mijn geval XS4all) en niet van e-mail e.d. hoeven te veranderen.

• sPENKMAN
Dat is leuk om te horen, wellicht is dit een manier van hun om onder het verhaal van de politiek uit te kunnen komen? (lees: je bent nu wel in staat verschillende providers te kiezen) Hoe dan ook zal je altijd nog via het Portaal netwerk moeten internetten... enfin :P

Ik vraag me dan af wat het bedrag zou zijn dat je 'wellicht' extra zou moeten bij betalen, ik betaal nu iets meer dan €20 aan Planet voor mijn e-mail e.d. (en dan ook nog aan kpn uiteraard) en ik mag niet hopen dat er een soort gelijk bedrag bovenop die €50 komt want dan gaat het voordeel redelijk hard achteruit.

Ben ik de enigste die s'ochtends kwijlend wakker word met de gedachte aan een Glasvezel verbinding trouwens? :X 8)7

@JC Ken
Dat had ik mezelf ookal bedacht, ik was zelf van plan om de huidige abbo's even 2 maanden door te laten lopen, mochten er in die 2 maanden geen grote problemen zijn laat ik ze door portaal afsluiten.

Wat het chello verhaal betreft, het is mogelijk, ik heb eigenlijk niet zo sterk idee hoe de netwerk opbouw van chello in elkaar zit maar ik heb zo'n gevoel dat dit glasvezel netwerk niet zoveel vertragingen gaat krijgen. Maar het is altijd een kwestie van ondervinden... in reclames is ieder product goed in de praktijk helaas niet :P

@netlan
Site werkt hier zonder problemen hoor :P

[Voor 33% gewijzigd door sPENKMAN op 02-03-2004 19:15]

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03
Digitaal tv/radio zal wel gewoon via het dvb systeem gaan, eventueel gewoon één schotel op het dak met een sterke versterker zodat die elke woning van singaal kan voorziening.

Veder vraag ik me af hiet het i-net is 10mbit klinkt wel leuk, maar moet niet zo zijn dat je straks buren hebben die de hele bandbreedte weg trekt met download waardoor je zalf haast niks meer kan doen (denk aan chello :r ).

En hoe gauw wordt het opgelost waneer ze een storing hebben, een week zonder tv en i-net lijk mij wel erg bagger laat staan een week.

Anoniem: 65830

hehe site ligt zogaande plat, misschien teveel tweakers geïnteresseerd he he he })

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

JC Ken schreef op 02 maart 2004 @ 19:06:
Digitaal tv/radio zal wel gewoon via het dvb systeem gaan, eventueel gewoon één schotel op het dak met een sterke versterker zodat die elke woning van singaal kan voorziening.

Veder vraag ik me af hiet het i-net is 10mbit klinkt wel leuk, maar moet niet zo zijn dat je straks buren hebben die de hele bandbreedte weg trekt met download waardoor je zalf haast niks meer kan doen (denk aan chello :r ).

En hoe gauw wordt het opgelost waneer ze een storing hebben, een week zonder tv en i-net lijk mij wel erg bagger laat staan een week.
Ze hebben toch alles uitbesteed, dus dat zal allemaal best snel geregeld worden(mag ik hope:r) haha

• U.F.O
  • Niet online
Weten jullie ook misschien of je ook één dienst afnemen, i.p.v. alle drie?

Ik neem aan dan m'n ouders ons telefoon nummer en UPC Digital wel willen behouden. :P

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
U.F.O schreef op 14 maart 2004 @ 22:33:
Weten jullie ook misschien of je ook één dienst afnemen, i.p.v. alle drie?

Ik neem aan dan m'n ouders ons telefoon nummer en UPC Digital wel willen behouden. :P
Lees de draad, en je ziet dat dat niet mogelijk is :) Je moet het hele pakket nemen

---

• Dauthi
  • Laatst online: 04-06 23:14
2. Hoe snel is de verbinding met het internet?
Het netwerk van Portaal staat een verbinding toe van 10 mb/s up- en download.
Het lijkt mij gewoon op een kabelaansluiting iedereen 10mb/s maar hoe meer mensen hoe lager de snelheid.

• sPENKMAN
Dauthi schreef op 14 maart 2004 @ 22:52:
Het lijkt mij gewoon op een kabelaansluiting iedereen 10mb/s maar hoe meer mensen hoe lager de snelheid.
Kabel aansluiting... tja ligt eraan van waar je het bekijk, je krijg geen glasvezel in je pc, maar in de meterkast. Vanuit daar heb je gewoon een 100Mbit lijn naar waar dan ook in huis liggen. Maar het is wel degelijk glas aan huis ;)

Het netwerk van Portaal
(17-Feb-2004)
Het netwerk van Portaal combineert snel internet, telefoon en televisie & radio met elkaar via een supersnel en modern glasvezelnetwerk tegen een zeer lage prijs
Bron

• U.F.O
  • Niet online
Spider.007 schreef op 14 maart 2004 @ 22:39:
[...]

Lees de draad, en je ziet dat dat niet mogelijk is :) Je moet het hele pakket nemen
Hmm, jammer. Ik las wel dat het mogelijk is om je tel. nummer te behouden.
Hopelijk kopen ze ook met digitale Tv, net zoals UPC dat heeft.

• sPENKMAN
Ik heb zojuist weer even contact gehad met portaal en ben de volgende dingetjes te weten gekomen:

-Of er meer of minder belangstellende zijn dan 40% van de bewoners maakt niet uit, het word gewoon aangelegd

-Ze zijn al begonnen met de aansluitingen aanleggen!!!

Helaas konden ze me niet vertellen welke buurten wanneer aan de beurt zijn :P

Anoniem: 50824

:) Heb me ook ingeschreven hoo haa :P :9

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 10:43
Weet iemand of je bij deze telefoondienst via het glasvelzelnetwerk ook de alternatieve aanbieders (zoals met name 1601) kunt gebruiken?
De zite meldt:
10. Kan ik gebruikmaken van diensten zoals Tele2?
Ja, u kunt gewoon gebruik blijven maken van deze (en soortgelijke) dienst(en), mits deze worden aangeboden op het netwerk.

Maar weet iemand of 1601 erop zit?

• bartware
  • Laatst online: 25-03 22:08

bartware

@jabber.org

Eeehm, het wordt pas begin 2005 opgeleverd. (Als ze dat al halen). Dus daar zou ik me nu nog niet druk om maken.

Maar anders bel je toch even? 0800 PORTAAL (767 82 25)
D'r was dacht ik ook een 0800 nummer speciaal voor het netwerk maar daar kan ik nu even niet meer opkomen.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:36
bartware schreef op 12 juli 2004 @ 21:57:
Maar anders bel je toch even? 0800 PORTAAL (767 82 25)
D'r was dacht ik ook een 0800 nummer speciaal voor het netwerk maar daar kan ik nu even niet meer opkomen.
Links vindt u een lijst met veelgestelde vragen over het netwerk. En de antwoorden. Staat uw vraag er niet bij? Bel dan met het speciaal hiervoor opengestelde telefoonnummer 0800 - 555 2 555. Dit nummer is gratis en bereikbaar op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur.
http://www.portaal.nl/DesktopDefault.aspx?tabid=115
0800 - 555 2 555 dus

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:46

Oceria

I've been in between....

Ook ik heb als Portaal huurder al (lang geleden) een mailing gekregen over dit netwerk en ik moet zeggen: ik denk er sterk over om het te doen.
Enkele dingen zitten mij echter dwars:
  • Op dit ogenblik zijn er geen opstart kosten, omdat ze zo veel mogelijk mensen willen aansluiten. Zodra de onderhandelingen met de service bieders over zijn stopt men echter met het gratis aansluiten. Dan kost een aansluiting 100 tot 150 Euro.
  • In hun algemene voorwaarden staat dat het service providers vrij staat om "aanvullende voorwaarden" te stellen.
    Bovendien stellen ze zichzelf niet aansprakelijk voor eventuele problemen, hoewel ze wel het bedrag innen.
  • (Mieren neukerij misschien) 10Mbit is niet 4x sneller dan de snelste ADSL verbindingen (die zijn 8 Mbit). Bovendien schrijven ze het als mbit, en dat is ook weer wat anders dan Mbit ;)
  • Je kunt van alle diensten gebruik blijven maken "mits zij hun diensten via het netwerk aanbieden "
Kortom, ze sluiten je aan en laten je dan over aan de service providers, zonder dat er een duidelijk aanspreekpunt is gedefiniëerd.
Eventuele voordelen laten ze varen zodra de onderhandelingen over zijn (zonder eerst te verwittigen) en kwaliteits garanties (anders dan mondeling over de telefoon) worden niet gegeven.

Ze hebben mij al twee keer terug gebeld om de laatste stand van zaken door te geven, maar mijn twijfels hebben ze nog niet geheel weg kunnen nemen. Want wat doet Portaal als de providers niet leveren wat is afgesproken? Ik wil wel opgebeld kunnen blijven worden en het nieuws wil ik ook wel graag zien. En ik heb geen tuner van 1100 euro gekocht om alleen maar ruis te horen. Om over internet nog maar te zwijgen. :o

Aan de andere kant: het is wel de toekomst. Aan dingen als "op afstand ramen open of sluiten en lichten aan of uit doen" heb ik niet zoveel (leuk voor je verzekeringspremie trouwens, die ramen feature ;) ), maar VoIP is natuurlijk wel de toekomst.

Zijn er nog meer mensen die twijfelen?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• sPENKMAN
Op dit ogenblik zijn er geen opstart kosten, omdat ze zo veel mogelijk mensen willen aansluiten. Zodra de onderhandelingen met de service bieders over zijn stopt men echter met het gratis aansluiten. Dan kost een aansluiting 100 tot 150 Euro.
Dit is niet helemaal correct naar mijn idee, ik had zelf begrepen dat alle huizen aangesloten zouden worden, een enkele woning daargelaten omdat het niet mogelijk zou zijn( ? ). Ik kan me echter voorstellen dat voor het kastje wat geplaatst gaat word betaald moet worden, maar ook dit kan ik nu niet terug vinden en vind ik atm niet echt van belang.
In hun algemene voorwaarden staat dat het service providers vrij staat om "aanvullende voorwaarden" te stellen.
Bovendien stellen ze zichzelf niet aansprakelijk voor eventuele problemen, hoewel ze wel het bedrag innen.
Niet iedere provider heeft dezelfde voorwaarden, ook hier sta ik dus niet van te kijken. Zoals Portaal op de website aangeeft: Ze leveren alleen het medium voor de verbinding niet de services. Als klant moet je dus net zo goed (of slecht) kijken naar de AV van de desbetreffende provider
Je kunt van alle diensten gebruik blijven maken "mits zij hun diensten via het netwerk aanbieden".
Kortom, ze sluiten je aan en laten je dan over aan de service providers, zonder dat er een duidelijk aanspreekpunt is gedefiniëerd.
Tja, de providers zijn in staat om een bepaalde service te verlenen, maar ook deze kan je niet verplichten om iets te leveren, hier geldt ook weer dat Portaal puur het medium beheert. De provider heeft wel veel meer bandbreedte tot zijn beschikking en zo bijvoorbeeld een online videotheek op het interne netwerk plaatsen. Hierbij heb je dus weinig kosten van dataverkeer, en de gebruiker kan streamin video t/m 100MBit/sec kijken.

Nu kraak ik misschien wel een hele boel van je af, dat is zowiezo niet mijn bedoeling maar de punten die jij zojuist hebt genoemd zijn achteraf ook wel logisch als je er over nadenkt.

Mijn adsl lijn blijft iig nog even 1-2 maanden naast het glasvezel draaien voor backup, dit geld ook voor de kabel televisie/radio. Qua telefoon maakt het niet erg uit, daar hebben we ook een gsm voor :P

• boswandeling
  • Nu online
Portaal leiden (Pelikaanhof) Zijn ze meen ik bezig met glasvezels bezig, Ik was toevallig onder de pelikaanhof bezig met mijn werk (telecom enzo) En moest even in de auto iets pakken en toen zag ik iemand met een bos glas lopen :D dus dat schijnt voor de pelikaan te zijn.

• Oceria

Oceria

I've been in between....

sPENKMAN:
Dit is niet helemaal correct naar mijn idee, ik had zelf begrepen dat alle huizen aangesloten zouden worden, een enkele woning daargelaten omdat het niet mogelijk zou zijn( ? ). Ik kan me echter voorstellen dat voor het kastje wat geplaatst gaat word betaald moet worden, maar ook dit kan ik nu niet terug vinden en vind ik atm niet echt van belang.
Ze gaan in elk huis dat binnen het bereik ligt zo'n kastje aanbrengen. Dat kost niks.
Het gaat in principe pas geld kosten als je als huidige bewoner pas in een later stadium kiest om gebruik te maken van het netwerk.
Als je nu aanmeldt kost het je nog niets. Ook als je besluit geen gebruik te maken van het netwerk kost het aanbrengen van het kastje niets. Pas de volgende bewoner wordt de verbinding "opgedwongen".
Niet iedere provider heeft dezelfde voorwaarden, ook hier sta ik dus niet van te kijken. Zoals Portaal op de website aangeeft: Ze leveren alleen het medium voor de verbinding niet de services. Als klant moet je dus net zo goed (of slecht) kijken naar de AV van de desbetreffende provider
Die voorwaarden kun je pas doornemen als je weet welke provider ze in de arm nemen. En daar doen ze pas een uitspraak over als de besprekingen afgerond zijn.
Op dat moment is ook de termijn voor opgeven met gratis aansluiten voorbij: je moet dus een sprong in het diepe maken zonder te weten wat je krijgt.
Tja, de providers zijn in staat om een bepaalde service te verlenen, maar ook deze kan je niet verplichten om iets te leveren, hier geldt ook weer dat Portaal puur het medium beheert.(...)
Dat ben ik met je eens, maar Portaal doet wel beloftes. Die moet Portaal dan ook nakomen mijns inziens. Er is echter (behalve grove maatregelen zoals een gang naar de rechtszaal, of opschorten van betaling) geen methode om die afspraken af te dwingen.
Sterker: Portaal schuift het af naar de service provider, die kan je echter niet aanpakken, omdat je betaalt aan Portaal.
Nu kraak ik misschien wel een hele boel van je af, dat is zowiezo niet mijn bedoeling maar de punten die jij zojuist hebt genoemd zijn achteraf ook wel logisch als je er over nadenkt.
Ik voel me ook helemaal niet aangevallen en misschien ben ik wel paranoide ;) , maar ik vind het niet meer dan logisch dat ik als klant bepaalde garanties verlang -en krijg-.
Mijn adsl lijn blijft iig nog even 1-2 maanden naast het glasvezel draaien voor backup, dit geld ook voor de kabel televisie/radio. Qua telefoon maakt het niet erg uit, daar hebben we ook een gsm voor
Kijk, en dat kan bij mij dus niet, want Portaal sluit alles af als je aangesloten wordt op hun netwerk...

Nog even afwachten dus als tot ze me weer bellen dus ;)

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Boekee schreef op 16 september 2004 @ 07:58:
Portaal leiden (Pelikaanhof) Zijn ze meen ik bezig met glasvezels bezig, Ik was toevallig onder de pelikaanhof bezig met mijn werk (telecom enzo) En moest even in de auto iets pakken en toen zag ik iemand met een bos glas lopen :D dus dat schijnt voor de pelikaan te zijn.
De pelikaanhof is volgens mij van de SLS. De SLS is via Lijnbrandt ook bezig met glas in zijn complexen.

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Welnu, gisteravond heb ik me opgegeven voor het netwerk van Portaal. Binnenkort krijg ik een briefje van ze....

Fingers crossed! :)

*edit*
De brief is binnen, maar er is nog geen tijdstip vastgesteld wanneer het netwerk precies wordt aangelegd.

Afwachten dus maar.

[Voor 35% gewijzigd door Oceria op 26-09-2004 11:55]

Net die peoples van Portaal aan de phone gehad en die kerel wist me nu met zekerheid te vertellen dat het glas in Januari live gaat !

Nog een paar maandjes geduld dus :9~

Volgens hem werd de boel niet gefaseerd aangesloten, maar alles in 1 keer... Hoe ze dat willen gaan doen is me een raadsel, maar we zullen zien...

@spenkie

Gozert :) hoe'st ?

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 14:26
Me ouders hebben zich hier ook voor aan gemeld :) Ik woon helaas nu niet meer thuis haha :) maar goed niks aan te doen. Ben wel benieuwd hoe het uit gaat pakken.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• sPENKMAN
Alles in 1x doen ze op deze manier:

Ze leggen overal de kabels aan, en pleuren dan overal inene de kastjes neer waardoor iedereen bijna gelijk online zou kunnen (met gelijk bedoel ik op dezelfde dag oid)

Althans zo werd het mij uitgelegd door portaal medewerker

offtopic:
Morgen een mooie nieuwe pleepot en vloer van portaal in ontvangst nemen

[Voor 28% gewijzigd door sPENKMAN op 05-10-2004 16:58]

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Ik hoop nog niet te hard op januari: de onderhandelingen zouden pas in november afgerond worden. De aansluiting zou bij mij op z'n vroegst in februari gerealiseerd worden. En aangezien het volgens mij nog best wel experimenteel is houd ik toch ook rekening met kinderziekten.
Ik heb iig een nieuwe mobiel besteld ;)

sPENKMAN schreef op 05 oktober 2004 @ 16:57:
Alles in 1x doen ze op deze manier:

Ze leggen overal de kabels aan, en pleuren dan overal inene de kastjes neer waardoor iedereen bijna gelijk online zou kunnen (met gelijk bedoel ik op dezelfde dag oid)

Althans zo werd het mij uitgelegd door portaal medewerker

offtopic:
Morgen een mooie nieuwe pleepot en vloer van portaal in ontvangst nemen
Mjah ehh, zoals jij 't zegt lijkt me ook iets logischer :D

offtopic:
Have fun met de nieuwe pleepot :P

• sPENKMAN
Net weer contact gehad met portaal om te vragen of ze al nieuwe informatie hadden:

Over de onderhandelingen met de providers en eventueel uitsluitsel daarvan wou de mederwerker geen mededelingen over doen.

Op de vraag wanneer de aansluit datum is werd mij gevraagd in welke regio ik zat (Arnhem / Geitenkamp), ik zou tot Juli 2005 geduld moeten uitoefenen.

In Soest is een pilot gestart, dit doordat Portaal wat problemen had met verschillende instantie's met het aanvragen van vergunningen.

Er werd mij aangeraden in December even terug te bellen, en dat zal ik ook zeker doen, zal dan ook ff hier weer posten hoe of wat ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 21:18
sPENKMAN schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:35:
Net weer contact gehad met portaal om te vragen of ze al nieuwe informatie hadden:

Over de onderhandelingen met de providers en eventueel uitsluitsel daarvan wou de mederwerker geen mededelingen over doen.

Op de vraag wanneer de aansluit datum is werd mij gevraagd in welke regio ik zat (Arnhem / Geitenkamp), ik zou tot Juli 2005 geduld moeten uitoefenen.

In Soest is een pilot gestart, dit doordat Portaal wat problemen had met verschillende instantie's met het aanvragen van vergunningen.

Er werd mij aangeraden in December even terug te bellen, en dat zal ik ook zeker doen, zal dan ook ff hier weer posten hoe of wat ;)
Toen ik nog in een huurhuis van Portaal woonde kreeg ik ook het informatie pakket binnen (Leiden). Dat was denk ik nu een jaar geleden ongeveer (december 2003 herinner ik mij). Weer een prestige project wat veel te ver vooraf is aangekondigd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

sPENKMAN schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:35:
ik zou tot Juli 2005 geduld moeten uitoefenen.
Dat duurt aanzienlijk langer dan ik leuk vind.

Telefoon gepakt, en ook in Leiden: juli volgend jaar op z'n vroegst :(

Maar als ik eronderuit wil (as if :D) kan dat probleemloos: "Wij houden ons niet aan de afspraken, dus u bent nergens aan gebonden." Netjes :) Daar wordt dan wel de kanttekening bij geplaatst dat als je je nu afmeldt en volgend jaar weer aanmeldt, je wel aansluitkosten zal moeten betalen.
bjck schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:49:
Weer een prestige project wat veel te ver vooraf is aangekondigd.
Jammer, idd.

[Voor 16% gewijzigd door Rataplan op 17-11-2004 11:53]

• sPENKMAN
Mja ik vind het ook erg jammer, heb hier 2 linux bakken helemaal voor configged staan voor de extra bandbreedte (4x cs server) en webhosting bakkie voor clan genootjes, maarja die moeten ook maar wat geduld hebben :w

Maargoed ik ben niet erg teleurgesteld aangezien ik er vanaf het begin rekening mee heb gehouden. Alleen jammer dat we dus €300 duurder uit gaan zijn in die 6 maanden met de huidige abbo's ipv glasvezel :(

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

sPENKMAN schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:49:
heb hier 2 linux bakken helemaal voor configged staan voor de extra bandbreedte (4x cs server)
Dat glas en bandbreedte er komt - daar twijfel ik niet aan. Maar een goeie ping is een héél ander verhaal. Eerst zien, dan gamen :)

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Gezien de radio stilte van Portaal en de onveranderde website heb ik er eens eventjes een telefoontje tegenaan gegooid.

De onderhandelingen zijn nu rond, de aanbieder is een Nederlands media bedrijf geworden, de precieze naam kon men mij echter niet geven. Het was iets met "Stra media cervices BV." Iemand daarmee bekend?

De uitrol van het netwerk is vertraagd, dit zou komen door de gemeenten. In Utrecht is de target nu gezet op juni 2005

Het is de bedoeling van Portaal om eind deze maand (januari 2005) een mailing de deur uit te doen met meer informatie.

Afwachten dus maar weer.....

Anoniem: 89480

Het was iets met "Stra media cervices BV." Iemand daarmee bekend?
Bijna goed: http://www.xtraconnection.nl.
Dit is de merknaam van de diensten aanbieder van de GNEM (Volker Wessels Stevin). Bij de portaal woningen wordt de diensten onder de naam van Portaal aangeboden en zie je bijvoorbeeld Xtraconnection niet, deze zit achter de schermen

In de nieuwbouwwijk Vathorst in Amersfoort gaat ditzelfde bedrijf ook de wijk aansluiten, mits er een deelname is van minimaal 50%.
Brochure:http://www.vathorst.com/brochures/aVATHORST_nieuw.pdf
TV aanbod: http://www.vathorst.com/b...orst%20en%20glasvezel.pdf

De set top box wordt waarschijnlijk de aminet 120:
http://www.aminocom.com/graphics/photos/products/AmiNET110RC.jpg
http://www.aminocom.com/products/aminet120.html

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 89480 op 05-01-2005 09:50]

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Dat was hem inderdaad, dr Ernie. Bedankt voor de extra info!

Voor de genen die willen helpen met het verhogen van de deelname: *klick*

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Even een *kick* met wat nieuwe informatie.

In Soest zijn ze begonnen met de graafwerkzaamheden voor het glasvezel netwerk. De eersten worden op 11-04 dit jaar aangesloten. In
Amersfoort begint men 02-05 en worden de eersten 01-09 aangesloten
Utrecht resp. 01-06 en 01-12
Arnhem 03-05 en 01-09
Nijmegen 01-06 en 01-12
en in
Leiden 03-05 en 01-10

naast de basis diensten (10 Mbit, symetrisch TV+Radio en VoIP, 50 euro p/mnd) kun je ook kiezen voor een tweetal telefoon abonnementen (11,95 of 24,95 p/mnd extra) voor onbeperkt bellen resp. onbeperkt bellen naar het buitenland. Daarnaast zal vanaf het begin ook "telezorg" worden aangeboden.

Kortom, het duurt nog wel een tijdje, en ondertussen zijn de snelste adsl verbindingen al 8Mbit snel, maar die zijn nog niet symetrisch en een stukkie duurder.

• dion_b
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Casema doet het trouwens in z'n broek van deze actie :D

Hun reactie is wel grappig - specifiek in Soest gaan ze nu een pakket met CATV, internet en telefonie aanbieden voor EUR 34.95/m. Specs internet onduidelijk, maar zo goed als zeker lager dan de 10Mb. Dit geeft wel haarfijn aan wat de voordelen voor de consument zijn van concurrentie :9

* dion_b woont in Nijmegen bij Portaal en is erg benieuwd waar UPC mee gaat komen op moment dat de glasvezel hier ook gelegd gaat worden (volgend najaar) - of ik overstap of niet, gegarandeerd dat de verbinding beter wordt voor een lager prijs :)

Soittakaa Paranoid!

• HoppyF
  • Nu online
dion_b schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:30:
Casema doet het trouwens in z'n broek van deze actie :D

Hun reactie is wel grappig - specifiek in Soest gaan ze nu een pakket met CATV, internet en telefonie aanbieden voor EUR 34.95/m. Specs internet onduidelijk, maar zo goed als zeker lager dan de 10Mb. Dit geeft wel haarfijn aan wat de voordelen voor de consument zijn van concurrentie :9

* dion_b woont in Nijmegen bij Portaal en is erg benieuwd waar UPC mee gaat komen op moment dat de glasvezel hier ook gelegd gaat worden (volgend najaar) - of ik overstap of niet, gegarandeerd dat de verbinding beter wordt voor een lager prijs :)
Waar heb je dat gelezen dat Casema in Soest een pakket met extra korting gaat aanbieden?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Gewoonlijk genomen gebeurt er de eerste dagen van oktober niet zoveel in Leiden :)
Wel prettig dat ze tegen die tijd klaar zijn met graven.

• dion_b
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HoppyF schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:13:
[...]

Waar heb je dat gelezen dat Casema in Soest een pakket met extra korting gaat aanbieden?
http://www.casema.nl/soest

Het is ondertussen gezakt naar EUR 29.95 ;)

Soittakaa Paranoid!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Oceria schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:43:
Kortom, het duurt nog wel een tijdje, en ondertussen zijn de snelste adsl verbindingen al 8Mbit snel, maar die zijn nog niet symetrisch en een stukkie duurder.
Het mooie van deze verbinding *zou* kunnen worden dat Portaal-woningen onderling 100Mbit krijgen. * Rataplan ruikt een DC-hub :)

Overigens nemen ze na de aangekondigde startdata nog wel tot drie, vier maanden de tijd. Worst case voor mijn huisje is 1 februari 2006, en dat zie ik maar zo gebeuren ook :{

• Oceria

Oceria

I've been in between....

little_soundman schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 01:16:
[...]
Gewoonlijk genomen gebeurt er de eerste dagen van oktober niet zoveel in Leiden :)
Wel prettig dat ze tegen die tijd klaar zijn met graven.
\o/, daar had ik nog niet aan gedacht! Misschien dat die dag nog wel de geschiedenis ingaat als het "Leids digitaal ontzet" ;)

@ Rataplan:
Het netwerk zelf is een glasvezel bekabeling, dus dat is minimaal 1Gbit. Met de services die ze nu aanbieden gebruiken ze daar niet meer dan 30-40 Mbit van (20Mbit voor de verbinding, de rest voor TV/Radio/VoIP), dus die 100mbit (met iets meer overboeking) is technisch al mogelijk. Vermoedelijk zullen ze de snelheid ook wel optrekken als de nieuwe DSL (22Mbit down geloof ik?) systemen gemeengoed worden en ik vermoed dat er waarschijnlijk al eerder een snellere variant komt. Tegen een hoger tarief natuurlijk.

[Voor 41% gewijzigd door Oceria op 05-02-2005 17:20]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Oceria schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:16:
@ Rataplan:
Het netwerk zelf is een glasvezel bekabeling, dus dat is minimaal 1Gbit. Met de services die ze nu aanbieden gebruiken ze daar niet meer dan 30-40 Mbit van (20Mbit voor de verbinding, de rest voor TV/Radio/VoIP), dus die 100mbit (met iets meer overboeking) is technisch al mogelijk. Vermoedelijk zullen ze de snelheid ook wel optrekken als de nieuwe DSL (22Mbit down geloof ik?) systemen gemeengoed worden en ik vermoed dat er waarschijnlijk al eerder een snellere variant komt. Tegen een hoger tarief natuurlijk.
Op portaal.nl staat het volgende:
2. Hoe snel is de verbinding met het internet?
Het netwerk van Portaal heeft maar liefst een snelheid van 100 mb/s en staat een verbinding naar het internet toe van 10 mb/s (symmetrisch).
...dus die 100mbit kunnen we als bevestigd zien; alleen - wat je al zegt - kan daar weer van alles van afgetrokken worden en/of ze zouden eens kunnen verzinnen dat ze voor intern dataverkeer een datalimiet gaan hanteren of zo.

Ik vertrouw het allemaal niet echt; Portaal is nou eenmaal geen ISP en ik ben als XS4all-klant heel wat gewend. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd hoeveel spijt ik van m'n aanmelding ga krijgen :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

10mbit/s is technisch gezien geen probleem, maar we gaan zien hoe het in praktijk afloopt. Vooral overboeking en datalimieten gaan het minder nice maken.

Als men 100mbit backbone naar een wijk legt en er hangen 100 klanten met 10mbit eraan, dan weet je wat ik bedoel. In praktijk loopt de overboeking snel op naar 25:1 (als iedereen begint te downloaden, dan wordt er 25x teveel gevraagd aan de backbone). Overal snelle backbone aanleggen is te duur, daarom kost traffic geld. Als iedereen ongelimiteerd leecht, dan moeten ze nogal veel (trunked) gigabit in de grond steken.

Om stabiliteit/goede pings/betrouwbaarheid te garanderen dan moet men datalimieten invoeren, dat is het enige methode om de leech-drang onder controle te houden. Ik ben tevreden met het Belgisch systeem: stabiel, snel en betrouwbaar voor een zachte prijs. Als je wilt leechen, gebruikt dan het "gratis-nationaal-wireless-netwerk". Die mensen stellen hun AP's graag ter beschikking aan de gemeenschap. En wie z'n netwerk privaat wilt houden, RTFM

[Voor 11% gewijzigd door rapture op 05-02-2005 21:12]

• HoppyF
  • Nu online
Bedankt voor deze info.
Ik geloof nog steeds dat Portaal een geduchte concurrent kan zijn en makkelijk tegen Casema op kan. Volgens de voorwaarden van Casema heb je namelijk nog steeds een standaard RTV abonnement nodig en krijg je daarboven op voor Euro 29,95 digitale TV, internet en dig. telefonie.
Je moet dan zelf nog de digitale ontvanger er bijkopen.
Je bent dus afgezien van de eerste 6 maanden met actie korting, ca Euro 45 per maand kwijt tegen Euro 50 bij Portaal.

Een `Midi` Casema internet abo kan ook niet op tegen Portaal, Midi is 860/260 Kbps tegen de 10 Mbps van Portaal. Kortom, voor 5 euro meer zou ik op dit moment nog voor Portaal kiezen.
De praktijk zal het echter moeten uitwijzen of Portaal ook waar kan maken wat ze beloven.
Over een paar maanden zullen we het weten :)

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 06-02 19:43
Ik heb gehoord dat de minimale contractduur in Amersfoort 3 jaar is. En als je verhuisd naar een andere Portaal woning, dan zit je er alsnog aan vast!

Metal up your ass

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee